(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 شهریور 1390- شماره 20018

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پرهيز از اظهارنظرهاي غير مسئولانه در قبال مبارزه با مفاسد اقتصادي
هشدار خبرگان به فتنه گران قديم و جديد تنش آفريني تحمل نمي شود
بايد الگوي مديريتي جايگزين به جهان معرفي شود
جاسبي به مجلس احضار مي شود
آسيب شناسي روابط فرزندان با والدين(1)
آمادگي اساتيد جهت ايده پردازي براي تحقق جنبش نرم افزاري و تحول در علوم انساني



آيت الله آملي لاريجاني خواستار شد
پرهيز از اظهارنظرهاي غير مسئولانه در قبال مبارزه با مفاسد اقتصادي

آيت الله آملي لاريجاني سكوت قوه قضاييه در مقابل برخي ادعاها و اظهارنظرهاي «غيرمسئولانه برخي مسئولان» در قبال مبارزه با مفاسد اقتصادي را به جهت حفظ حرمت افراد دانست و توصيه كرد اين اتهامات و ادعاها تكرار نشود.
رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي با مطلوب ارزيابي كردن عملكرد دستگاه قضايي در كشف و پيگيري مفاسد بانكي و ساير مفاسد اقتصادي و تعقيب مجرمان اظهار داشت: عملكرد دستگاه قضايي به نظر من در مجموع عملكرد بسيار خوبي بوده است، گرچه ممكن است در بعضي جاها مشكلاتي وجود داشته باشد. خصوصاً در اين دوره كه همه مسئولين عالي قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي مصمم هستند، در مجتمع اقتصادي پرونده هاي بسيار مهمي وجود دارد كه آراي آن صادر و اجرا شده اند و نيز همينطور برخي پرونده هاي ديگر كه در جريان است و در هر حال دستگاه قضايي با تمام تخلفات با مفاسد ريز و درشت اقتصادي برخورد جدي خواهد كرد
آيت ا... آملي لاريجاني در ادامه با انتقاد از برخي اظهارنظرها درخصوص عملكرد دستگاه قضايي در مبارزه با مفاسد و ادعاي «همكاري نكردن قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي» توصيه كرد اين ادعاها ديگر تكرار نشود و تأكيد كرد: در برخي مجالس از ناحيه برخي مسئولان ادعا شده كه قوه قضاييه در بحث برخورد با مفاسد اقتصادي همكاري نمي كند. ما براي اين ارزيابي و اين اظهارنظرها و ادعاها بسيار متأسفيم. اگر دستگاه قضايي همكاري نكند چگونه مي توان با رشوه خواري برخورد كرد و چگونه مي توان زمين خواران را محكوم كرد . محكوميت ها همه به حكم قاضي و در دستگاه قضايي است.
رئيس قوه قضاييه از «مانع تراشي برخي دستگاه هاي اجرايي در انجام وظيفه قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي» خبر داد و گفت: دستگاه هاي اجرايي گاهي مانع تراشي مي كنند و گاهي هم صاحبان قدرت مانع تراشي مي كنند اما با اين حال قوه قضاييه ايستادگي مي كند و كار را جلو مي برد و اين مسئله را همه مي دانند كه بسياري از موارد فساد را قوه قضاييه مستقيم كشف كرده و به دنبال آن رفته است و كجا دستگاه هاي اجرايي برخي از اينها را خبر داده اند كه ما رسيدگي كنيم.

 



در بيانيه پاياني اجلاس دهم اعلام شد
هشدار خبرگان به فتنه گران قديم و جديد تنش آفريني تحمل نمي شود

نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي ضمن هشدار نسبت به توطئه هاي دشمنان و فتنه گران جديد و قديم به دهمين نشست خود پايان دادند.
بسم الله الرحمن الرحيم
مجلس خبرگان رهبري ضمن تشكر از شما كه در ماه مبارك رمضان، جلوه هايي برجسته از بندگي خداوند در جاي جاي اين ميهن اسلامي به ويژه در اماكن متبركه، مساجد، مصلي ها و حسينيه ها بخصوص در شب هاي مبارك قدر و غيره به نمايش در آورديد و با انس با قرآن و دعا، فضاي كشور را از عطر معنويت آكنده نموديد؛ به ويژه تشكر از جوانان عزيز كه با حضور ارزشمند خويش در مراسم ماه رمضان زيور خاصي به اين مجالس معنوي دادند و با تقدير از عالمان برجسته به ويژه مراجع عظام تقليد كه در عرصه ابلاغ دين به صحنه آمدند. نيز سپاس از حضور شكوهمند شما در راهپيمايي روز قدس كه بصيرت و حماسه را تجلي داديد، بر امور زير تأكيد مي نمايد:
1. رهنمودهاي مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» پيوسته چراغ فروزان راه مردم و مسئولان نظام اسلامي است. بخصوص در ديدارهايي كه اقشار مختلف مردم و مسئولان نظام در ماه مبارك رمضان با ايشان داشتند رهنمودهايي كليدي و سرنوشت ساز بيان فرمودند كه انتظار مي رود عموم امت و ملت وفادار و مسئولان محترم نظام همانند گذشته و بيش از پيش با عمل به اين رهنمودها، زمينه ساز ارتقاء و عظمت ايران اسلامي گردند.
2. «عدالت» مميزه بسيار مهم انقلاب اسلامي است و به فرموده مقام معظم رهبري «مدظله العالي» گفتمان عدالت بايد گفتمان رايج باشد. از آحاد ملت و تمامي دست اندركاران مشاغل و مسئولين محترم مي خواهيم به اين موضوع خطير كه بخشي از هويت نظام اسلامي است توجه جدّي نموده و نگذارند تبعيض و بي عدالتي در هيچ عرصه اي وارد شود.
3. «وحدت»، ضرورت هميشه انقلاب اسلامي بوده و هست. از آحاد مردم به ويژه مسئولان محترم و صاحبان تريبون و رسانه انتظار پاسداري از آن مي رود؛ بخصوص در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتظار مي رود؛ مردم عزيز، كانديداهاي محترم و حاميان ايشان پيوسته به اصل «وحدت» نگاه راهبردي داشته، نگذارند اين عنصر عزت آفرين آسيب ببيند. نيز انتظار آن است كه مردم شريف با حضور شكوهمند در انتخابات و انتخاب اصلح به وظيفه شرعي، قانوني و سياسي خود عمل نمايند.
4. دشمنان اسلام و معاندان نظام و استكبار جهاني از طريق تحريم و تهديد به شبيخون فرهنگي و اباحي گري اخلاقي و رواج خرافه گرايي و شبهه افكني در مباحث ديني در برابر باورها و ارزش هاي اسلامي و محتواي نظام مقدس جمهوري اسلامي صف آرايي كرده اند، ايستادگي و مقاومت ستودني ملت بزرگ ايران در برابر استكبار، جهاد فرهنگي مسئولان و نخبگان و فرهيختگان حوزه و دانشگاه، به خصوص توجه دستگاه فرهنگي نظير صدا و سيما و ارشاد اسلامي در ارتقاء سطح معرفت ديني و تربيت اخلاقي و بصيرت سياسي و انسجام داخلي و همراهي با مرجعيت و روحانيت، راه مقابله با مكر و فريب شياطين و مستكبرين است. در اين بين اهتمام به ترويج مباحث ولايت فقيه در سطوح گوناگون و معارف اصيل مهدويت حائز اهميت ويژه اي است.
5. در شرايط كنوني «حاشيه سازي» و طرح مسائل تنش زا بر خلاف مصالح انقلاب است. به تمام جريان ها هشدار مي دهيم «كم رنگ كردن شعارهاي انقلاب» و زير سئوال بردن مقدسات ديني به ويژه در عرصه حجاب و عفاف را به شدت محكوم مي كنيم و به فتنه گران قديم و جديد نصيحت مي كنيم كه اگر با سيل خروشان ملت همراه نشوند، غرق مي گردند و بدانند كه با هرگونه حركت فتنه انگيز و چالش زا به ويژه در آستانه انتخابات مقابله خواهد شد. از نهادهاي مربوط و بخصوص صدا و سيما كه بالاترين نقش را در تغيير ذائقه جامعه و بخصوص نسل جوان دارد، مي خواهيم در پاسداري از ارزش هاي نظام اسلامي و تقويت فرهنگ ديني به ويژه در سلوك و روابط اجتماعي زن و مرد، پر تلاش تر ظاهر شوند و از مسئولين آموزش عالي مي خواهيم در مراكز آموزشي نسبت به اجراي طرح هايي چون تفكيك جنسيتي كه موجب حفظ حرمت و صيانت بيشتر نسل جوان مي شود اقدام نمايند.
6. مقام معظم رهبري «مدظله العالي» سال جاري را «سال جهاد اقتصادي» ناميدند. اين نامگذاري بيان يك ضرورت و نياز قطعي كشور است. انتظار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري آن است كه مردم عزيز، فعالان اقتصادي و مسئولان نظام، به اين مسئله در عرصه عمل اهتمام بيشتري داشته باشند و از دولت عزيز پشتيباني و حمايت بهتر از بخش هاي توليدي، كشاورزي و صنعت و رشد و توسعه صادرات و هدايت واردات و تخصيص بهينه ي منابع مالي و تسهيلات بانكي و كنترل تورم و ايجاد اشتغال و رونق لازم اقتصادي را خواهانيم تا ان شاءالله در پايان سال، شاهد به بار نشستن بركات عملي اين شعار باشيم.
7. در آستانه سال جديد تحصيلي مراكز آموزشي (حوزه ها، آموزش و پرورش، دانشگاه ها) قرار داريم انتظار داريم اين مراكز با استفاده بيشتر از اوقات اساتيد و دانشجويان و افزايش كمّي و كيفي فعاليت هاي علمي، نقش فعال تري را در عرصه توليد علم و پرورش نسل جوان در عرصه ي اخلاق اسلامي و مباني ديني ايفا نموده در اين زمينه، شاهد درخشش بيشتري در اين نهادها باشيم.
8. از نيروهاي امنيتي و مسلح بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران؛ اين بازوان پرتوان ملت، به خاطر شناسايي و مبارزه با عوامل بيگانه در مرزها صميمانه سپاسگزاريم و آرزوي موفقيت و اقتدار بيشتر براي آن عزيزان در عرصه دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را داريم.
9. ضمن تقدير از خدمات و تلاش هاي قواي سه گانه كه موجب بهبود و ارتقاء وضعيت كشور در عرصه هاي مختلف شده است متذكر مي شويم كه «اشتغال و تأمين معاش آبرومندانه» مردم عزيزمان، دغدغه ي هميشگي اعضاي مجلس خبرگان رهبري است از همه مسئولان محترم نظام بخصوص قوه مجريه انتظار مي رود كه در اين عرصه با تلاش روزافزون اين مهم را بر آورده كنند كه اين مردم وفادار و هميشه در صحنه، شايسته هرگونه تكريم و خدمتند.
10. بي ترديد بيداري اسلامي بوجود آمده، جلوه اي از صدور پيام انقلاب اسلامي ايران است. از رهگذر اين بيداري اسلامي است كه اميد مي رود به ياري خداوند، اتحاد كشورهاي اسلامي در منطقه استحكام يافته و دقيقاً به عكس خواسته استكبار جهاني، خاورميانه جديد با محوريت مكتب حيات بخش اسلام شكل گيرد. ويژگي مشترك اين قيام ها، اسلامي بودن، ضد استكبار و ضد استبدادي بودن و مردمي بودن آن هاست و اين چهار محور، شاخص قيام هاي مورد تأييد است. به مبارزان در صحنه مي گوييم كه سست و خسته نشويد كه پيروزيد «و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان كنتم مؤمنين» مراقب باشيد بيگانگان به ويژه آمريكا، صهيونيسم و استكبار جهاني، انقلابتان را مصادره نكنند.
11. مجلس خبرگان رهبري «مقاومت » را حق مشروع فلسطينيان دانسته و با تأكيد بر جعلي بودن رژيم صهيونيستي، بر آزادي همه ي سرزمين هاي اشغالي اصرار دارد كه اين آرمان با اعتماد بر خداوند و وحدت همه گروه هاي فلسطيني به ياري حضرت حق بر آورده شدني است ان شاءالله.
12. مجلس خبرگان رهبري، مداخله اجانب و بيگانگان، بخصوص در سوريه را محكوم كرده و به شهادت رساندن حق طلباني كه در حركت مسالمت آميز خود بيش از حق مسلّم خود چيزي نمي خواهند، زنداني كردن و شكنجه آن ها را خلاف شرع و بر خلاف موازين حقوقي شناخته شده بشري مي داند و از حكام بحرين مي خواهد دست از اين جنايات بردارند وگرنه ترديد نداشته باشند كه سرنوشت ديكتاتورهاي سقوط كرده در انتظار آنان است.
13. كمك به قحطي زدگان سومالي همچنان يك ضرورت اسلامي - انساني است با تشكر از كمك هاي قابل تقدير مردم عزيزمان به اين قحطي زدگان، انتظار تداوم اين كمك ها را تا رسيدن به وضعيت مناسب داريم.
14. در پايان با آرزوي لطف بيكران خداوند براي همه شهداي راه حق از آغاز انقلاب اسلامي تاكنون بخصوص شهيدان عزيز 8 سال دفاع مقدس و امام شهيدان و دعا براي طول عمر با عزت مقام معظم رهبري«مدظله العالي» اين علمدار اسلام ناب محمدي(ص)، تعجيل در ظهور حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه را از درگاه الهي مسئلت نموده و سربلندي و تعالي روزافزون ايران اسلامي و ديگر كشورهاي مسلمان را از حضرتش خواهانيم.
نطق نمايندگان در دومين روز از دهمين اجلاس خبرگان
صبح چهارشنبه در جلسه سوم دهمين اجلاس خبرگان، حجت الاسلام والمسلمين حيدري آل كثيري نماينده خوزستان به عنوان اولين ناطق قبل از دستور، سران فتنه را به توبه و بازگشت به نظام دعوت كرد و از آنان خواست تا با تبعيت از ولايت فقيه به آغوش ملت بازگردند.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در ادامه انتشار نشريه خاتون از سوي روزنامه دولتي ايران را محكوم كرد.
حيدري، سپس در خصوص پخش برخي از برنامه ها و سريال هاي صداوسيما، از مسئولان اين سازمان خواست تا از كارشناسان ديني و فرهيخته در اين راستا بهره ببرد.
وي در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامي، خواستار اجراي طرح تفكيك در دانشگاهها شد.
اين عضو مجلس خبرگان در پايان، موضوع انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه در سال جاري برگزار خواهد شد را يادآور شد و همگان را به ويژه اصولگرايان با محوريت ولايت فقيه و با حكميت جامعتين به حفظ وحدت دعوت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمحمود عبداللهي هم در سخنراني قبل از دستور اجلاس خبرگان رهبري، با انتقاد از پخش برخي از برنامه هاي فرهنگ اسلامي از صداوسيما، اظهار كرد: بعضي سريال هاي داخلي در عين حال كه با رعايت اقل حجاب است، اما مروج روابط غلط بين زن و مرد و تخريب كننده حريم هاي لازم بين زن و مرد است كه در آموزه هاي ديني وجود دارد. حتي در مصاحبه ها در عين حفظ اقل حجاب استفاده از جاذبه هاي غيرشرعي ديده مي شود.
وي البته در همين راستا وظيفه مجلس خبرگان رهبري را خطير دانست و از نقاط قوت سيما در اطلاع رساني پيرامون مواضع سياسي رهبري و نظام، روشنگري نسبت به فتنه گري هاي مخالفان داخلي و خارجي، پخش معارف اسلامي و شعائر ديني و حتي برنامه هايي محدود در دفاع از طرح عفاف و حجاب قدرداني كرد.
حجت الاسلام والمسلمين نعيم آبادي، نماينده مردم هرمزگان نيز با انتقاد از انتشار نشريه خاتون و ساخت فيلم «ظهور نزديك است» گفت: اين قبيل اقدامات در راستاي دشمني ها و نقشه هاي شوم غرب و استكبار جهاني است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نمازي هم در نطق پيش از دستور ديروز خود، پيشنهاداتي در خصوص پوياترشدن اين مجلس ارائه و وظيفه خطير نمايندگان مجلس خبرگان در خصوص دفاع از ولايت فقيه را گوشزد كرد.
نمازي به عنوان عضو كميسيون تدوين آيين نامه داخلي مجلس خبرگان رهبري در ادامه به ارائه گزارشي از اين كميسيون پرداخت.

 



در جمع رايزنان فرهنگي مطرح شد
بايد الگوي مديريتي جايگزين به جهان معرفي شود

سرويس سياسي-
رئيس جمهور با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي گفت كه به اين موضوع اعتقادي ندارم زيرا جنگ فرهنگ و بي فرهنگي، با سكوت انجام مي شود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور شامگاه سه شنبه در ديدار رايزنان فرهنگي كشورمان در هشتاد كشور جهان با بيان اينكه هر اقدامي تحت يك نظام فرهنگي انجام مي شود و از پيام فرهنگي برخوردار است، گفت: فعاليت فرهنگي به طور مشخص با هدف ترويج انديشه، مباني فكري، ويژگي هاي اخلاقي و ارزشي صورت مي گيرد بنابراين با چنين نگاهي ما در عرصه بين الملل كار سياسي نمي كنيم بلكه در اصل كار فرهنگي انجام مي دهيم و اصولاً هر اقدامي كه در راستاي كمال و رشد انسان باشد كار فرهنگي محسوب مي شود حتي اگر صدور كالا و فعاليت هاي اقتصادي باشد.
وي با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي، گفت: بنده به اين موضوع اعتقاد ندارم، زيرا جنگ فرهنگ با بي فرهنگي و تعالي با سكوت است. جنگ و درگيري در دو نظام فكري و ارزشي كه در راستاي كمال انسان باشند، معنا و مفهومي ندارد.
احمدي نژاد با اشاره به طرح موضوعاتي درباره تشكيل ارتش سايبري گفت: نبايد به فرهنگ رنگ و بوي نظامي داد، ذات فرهنگ ريشه كن كردن برخورد نظامي از مناسبات انساني است، فرهنگ بدين معناست كه رابطه انسان ها نبايد براساس زور و قدرت باشد بلكه بايد براساس انسانيت تنظيم گردد و اگر بدنبال يك نبرد فكري و انديشه اي هستيم بايد بدانيم زماني موفق خواهيم بود كه بر فضاي فكري و انديشه عالم غلبه كنيم.
وي تصريح كرد: نظم و مديريتي كه بر مبناي انديشه استعماري در جهان حاكم است و فرهنگ ملت ها را تحت تأثير قرار مي دهد را بايد نقد و نفي كرد و اين موضوع يكي از محورهاي اصلي كار فرهنگي است.
آقاي احمدي نژاد توضيح نداد كه چگونه از واژه «ارتش سايبري» رنگ و بوي «نظامي» استنباط كرده اند، چرا كه ارتش سايبري به مفهوم تعريف شده، مقابله با تهاجم فرهنگي و سياسي دشمنان در فضاي مجازي- سايبريك- است همانگونه كه هيچكس از واژه «جنگ نرم» تلقي لشكركشي نظامي ندارد.
دكتر احمدي نژاد در حالي كه تاكيد كرده بود به «موضوع جنگ فرهنگي» اعتقاد ندارد، در بخش ديگري از سخنان خود گفت «اگر به دنبال يك نبرد فكري و انديشه اي هستيم بايد بدانيم زماني موفق خواهيم بود كه بر فضاي فكري و انديشه عالم غلبه كنيم» و در ادامه تصريح كرد كه «نقد و نفي انديشه استعماري در جهان حاكم، يكي از محورهاي اصلي كار فرهنگي است». متاسفانه آقاي احمدي نژاد توضيح نداد كه وقتي «نبرد فكري و انديشه اي براي غلبه بر فضاي فكري حاكم بر جهان را ضروري مي دانند و از نفي و نقد انديشه استعماري با عنوان يكي از محورهاي اصلي كار فرهنگي ياد مي كنند، چگونه اظهار مي دارند كه به «جنگ فرهنگي» اعتقادي ندارند؟! مگر جنگ فرهنگي چيزي غير از همين مقوله ها و نمونه هاست؟!»
وي ارائه جامعه مهدوي به بشريت را بهترين الگو براي جايگزيني وضع كنوني جهان عنوان كرد و اظهار داشت: امروز بايد در مقابل نظام ضد انساني و مادي حاكم بر دنيا، نظم جهاني مطلوب يعني جامعه مهدوي را معرفي كنيم و اين بعنوان فصل مشترك همه پيامبران الهي تنها جايگزين مطلوب و قابل عرضه اي است كه بشريت نيز آن را خواهد پذيرفت و امروز اگر در اراده و افكار عمومي جهان تغييراتي رخ مي دهد ناشي از پيام انقلاب اسلامي و معرفي نظام جايگزين است. وي در ادامه سخنان خود به اهميت و جايگاه ولايت فقيه اشاره كرد و گفت: متأسفانه برخي انسان هاي كوته فكر و جاهل وقتي سخن از جامعه جهاني به ميان مي آيد اعلام مي كنند كه در اين صورت نيازي به ولايت فقيه نيست در حالي كه لازمه حكومت جهاني، وجود ولايت فقيه است و اساساً ولايت فقيه راه، مسير و پشتوانه همه حركت ها و فعاليت هاي نظام جمهوري اسلامي ايران است و اين نظام هم برپا شده تا حاكميت جهاني اسلام را فرياد بزند.
محمدي گلپايگاني: امام را
به ملت ها بشناسانيد
رئيس دفتر مقام معظم رهبري نيز در هم انديشي رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور گفت: شخصيت حضرت امام(ره) بايد به ملت ها بيشتر شناسانده شود و هنوز بسياري در كشورهاي مختلف آن چنان كه شايسته است ايشان را نشناخته اند.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني افزود: البته پيام انقلاب اسلامي ايران به كشورهاي ديگر ارسال شده است. چه كسي باور مي كرد فرعون مصر را شش ماه پس از انقلاب مردم اين كشور در قفس بياندازند و محاكمه كنند؟
وي وقوع انقلاب را در ليبي باور نكردني دانست و تصريح كرد: در اين حسينيه دعا مي كنيم كه بت بزرگ نيز در منطقه در هم شكسته شود. وي وقوع بيداري اسلامي را در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران دانست و تأكيد كرد: رسالت ما در ترويج اسلام و انقلاب اسلامي بسيار سنگين است و اكنون كه در 80 كشور جهان رايزني فرهنگي داريم بايد از عنايت خداوند به خود براي ايفاي اين رسالت و بهره مندي از اين فرصت استفاده كنيم. حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني گفت: در تبليغ و معرفي نظام مظلوم انقلاب اسلامي در جهان نبايد از هيچ كوششي دريغ كرد و در اين راه نبايد ساعات كار معيار باشد بلكه بايد شبانه روز در خدمت نظام اسلام باشيم زيرا سعادت دنيا و آخرت نسل آينده در گرو فعاليت هاي امروز ماست. وي افزود: ممكن است برخي مشكلات و نارسايي ها وجود داشته باشد اما بايد با تلاش بسيار آن ها را رفع كنيم.
وزير ارشاد: مرز رويارويي فرهنگي سراسر كره زمين است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز رايزنان فرهنگي را مصداق مجاهدان في سبيل الله برشمرد و اظهار كرد: اين افراد كساني هستند كه با عشق و ايمان براي گسترش فرهنگ اسلامي تلاش مي كنند.
سيدمحمد حسيني طي سخناني در نشست هم انديشي نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، ابراز اميدواري كرد كه اين هم انديشي و ديدارهايي كه با مسئولان دارند، سبب تجديد ميثاق آنان شود و در جايگاه هاي خود مشعل هاي هدايت به شمار روند. وي با بيان اينكه زمينه براي فعاليت بسيار مهياست، تاكيد كرد: ان شاءالله دوستان ما نيز در اين مسير مصمم هستند. بايد توجه داشت كه افراد، بسيار تاثيرگذارتر از امكانات هستند و البته هر مقدار امكانات وجود داشته باشد به روند كار كمك خواهد كرد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان در اظهاراتي كه در تعارض با سخنان رئيس جمهور بود، خاطرنشان كرد: ما مرز رويارويي فرهنگي را سراسر كره زمين مي دانيم و به مرزها محدود نمي شويم.
تاكيد وزير امورخارجه
بر ديپلماسي عمومي
وزير امورخارجه نيز در ديدار با رايزنان فرهنگي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي و حركتي كه توسط امام راحل(ره) شروع و منجر به احياي مجدد دين شد، افزود: الان در دوره اي قرار گرفته ايم كه بايد جهان اسلام از وحدت و انسجام برخوردار باشد و اين انسجام منجر به حفظ و تقويت منافع كشورهاي اسلامي مي گردد.
دكتر صالحي ايجاد مركز ديپلماسي عمومي در ساختار جديد وزارت امور خارجه را كه به اقتضاي نياز روز ايجاد شده است يك عرصه جديد در تعامل با جامعه و مردم و افكار عمومي جهاني ذكر كرد و افزود: عرصه ديپلماسي عمومي بسيار وسيع است واميدواريم كه بتوانيم در اين زمينه با همكاري رايزنان فرهنگي زمينه فعاليتهاي فرهنگي و مردمي را در خارج از كشور گسترش دهيم.
گسترش رايزنان فرهنگي
در آمريكاي لاتين و آفريقا
محمدباقر خرمشاد رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، معرفي تمدن نوين اسلامي ايراني را ماموريت اين سازمان براي دهه چهارم انقلاب اسلامي عنوان كرد و يادآور شد: بر همين اساس سياست ها و برنامه هايي را تدوين كرده ايم كه از جمله آنها مي توان به تقسيم برنامه هاي سازمان به متداول، بنيادين و ابتكاري، تبديل سرمايه هاي راكد به سرمايه هاي در گردش، كليد زدن پروژه سازمان فرهنگ و ارتباطات مجازي، گسترش رايزني در سرزمين هايي مانند آمريكاي لاتين و آفريقا و جذب حداقل 100 نيروي فوق ليسانس به بالا در سازمان اشاره كرد. خرمشاد در بخش ديگري از سخنان خود، افزايش سهم فرهنگ نسبت به سياست در سياست خارجي كشور، كمك و دستور براي تاسيس صندوق توسعه روابط فرهنگي، كمك به تجميع فيزيكي سازمان و جهش در بودجه عمراني را به عنوان خواسته هاي اين سازمان مطرح كرد.

 



جاسبي به مجلس احضار مي شود

يك عضو كميسيون آموزش مجلس از احضار جاسبي پس از پايان تعطيلات نمايندگان خبر داد.
نورالله حيدري دستنايي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه در ضيافت افطاري كه رئيس دانشگاه آزاد براي جمعي از نمايندگان مجلس ترتيب داده بود، نمايندگان منتقد نتوانسته بودند مطالب انتقادي خود را با جاسبي مطرح كنند و شما در مصاحبه اعلام كرديد جاسبي را براي پاره اي از توضيحات به مجلس دعوت مي كنيم. آيا هنوز پيگير اين موضوع هستيد؟ گفت: با توجه به اينكه مجلس شوراي اسلامي به تعطيلات برخورد كرده، دعوت از رئيس دانشگاه آزاد به مجلس نيز به تعويق افتاده است.
وي افزود: پس از تعطيلات مجلس شوراي اسلامي، دعوت از جاسبي به مجلس جزو پيشنهادات نمايندگان خواهد بود.
حيدري در پاسخ به اين سؤال كه آيا پيشنهاد حضور جاسبي در مجلس را به عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس داده ايد گفت: بله.
نماينده مردم اردل و فارسان در مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا احتمال دارد عباسپور از دعوت جاسبي به مجلس استقبال نكند، تصريح كرد: خير. عباسپور در اين خصوص مقاومت نكرده است و اعلام داشت كه طبق معمول، كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مسئولان دانشگاهي مختلفي را به مجلس دعوت مي كند و دعوت از جاسبي به مجلس نيز جزو برنامه هاي اين كميسيون است.
اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال كه سؤالات نمايندگان مجلس از جاسبي چه خواهد بود؟ اظهار داشت: روند كاري در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين است كه در ابتدا گزارشي از دعوت كنندگان دريافت مي كنند و نقدهايي كه اعضاي كميسيون به مسئول دانشگاهي دارند را انتقال مي دهند.
وي افزود: رويكرد و دليل دعوت از جاسبي به مجلس اين نيست كه بخواهيم دانشگاه آزاد را زير سؤال ببريم، بلكه دليل نمايندگان مجلس مبني بر اين دعوت اطلاع گيري، دريافت و انتقال نقطه نظرات براي بهبود فعاليت هاي دانشگاهي است. نمايندگان مجلس با كسي دشمني ندارند. عباسپور در خصوص پيام نور مطالبي عنوان كرد كه از روي دلسوزي بود اما متأسفانه حمل به برخي قضايا شد.
حيدري خاطرنشان كرد: نگاه ما به دانشگاه آزاد انتقامي نيست، بلكه انتقادي است و به منظور رفع برخي كاستي ها انتقاد مي كنيم، قاعدتاً نمايندگان بر روي كيفيت دانشگاه آزاد از جاسبي سؤال دارند كه بايد توضيحات وي را شنيد.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: نمايندگان در خصوص هزينه هايي كه دانشگاه آزاد دريافت كرده و آن را مصرف مي كند سؤال دارند. ميزان رعايت ارزش هاي اسلامي در دانشگاه آزاد وميزان نقش و تأثير جريان فتنه و انحرافي با دانشگاه آزاد از ديگر سؤالاتي است كه نمايندگان از جاسبي خواهند داشت.
اين نماينده مجلس تأكيد كرد: نمايندگان قصد دارند اين موضوع را بررسي كنند كه مراودات دانشگاه آزاد با جريان فتنه چه بوده است؛ البته خبرهاي نه چندان موثقي در خصوص تعاملات دانشگاه آزاد با جريان انحرافي مطرح شده كه نمايندگان مجلس در اين خصوص از جاسبي سؤال دارند.
نماينده مردم اردل و فارسان گفت: حضور جاسبي در مجلس اين پيام را به جامعه انتقال مي دهد كه مجلس شوراي اسلامي، كميسيون آموزش و تحقيقات و رئيس آن موضعي در خصوص برخي افراد ندارند و همان طور كه سراغ دانشگاه پيام نور و وزارت علوم مي روند، به سراغ دانشگاه آزاد هم مي روند.
گفتني است البته رويه غيرقابل توجيه عباسپور، رئيس كميسيون آموزش مجلس در حمايت از دانشگاه آزاد كه اوج آن در ماجراي تصويب وقف اين دانشگاه نمود يافت، موضوعي نيست كه به اين راحتي به فراموشي سپرده شود، يادآوري اين نكته خالي از لطف نيست كه در همان مقطع و در اعتراض به عملكرد رئيس كميسيون آموزش، اكثريت اعضاي اين كميسيون هم از سمت خود استعفا كردند.
حيدري در ادامه و در پاسخ به اين سؤال كه جاسبي را دقيقاً چه زماني به مجلس احضار مي كنيد؟ خاطرنشان كرد: به اين موضوع نبايد زياد دامن زده شود اما سعي داريم در مهرماه جاسبي را به مجلس دعوت كنيم.

 



آسيب شناسي روابط فرزندان با والدين(1)

موضوعي كه امروز تقريبا در سطح كشور نسبت به آن احساس نياز مي شود و شايد كمتر خانواده اي باشد كه با آن درگير نباشد، موضوع «روابط فرزندان با والدين» است. البته اطلاعات من خيلي محدود است اما گمان نمي كنم كه در بيشتر خانواده هايي كه فرزند دارند، روابط كاملا مطلوبي بين پدر و مادرها با فرزندان و بالعكس حاكم باشد. حتي ممكن است در بسياري از موارد اين روابط به صورت بحران درآيد، به طوري كه آن قدر در خانواده تنش ايجاد شود كه از يك طرف سبب مشكلات و ناراحتي هاي روحي براي پدر و مادرها و از طرف ديگر براي فرزندان مي شود؛ به خصوص آنهايي كه تقيدات مذهبي دارند و با مشكلات فرهنگي معاصر و تنش هاي آن روبرو هستند. من به خاطر دارم وقتي به سفر حج تمتع يا عمره اي مشرف مي شدم و يا حتي وقتي به زيارت مشهد مقدس مي رفتم، هر جا مرد و زني من را مي ديدند، مي گفتند دعا كنيد خدا جوان ها و بچه هايمان را حفظ كند.
گسست ميان نسل قديم و جديد
بررسي علل اين نگراني شديد پدر و مادرها از وضع نوجوان ها و جوان ها در جامعه، مربوط به مسائل گسترده اي است كه بايد از جوانب مختلفي بررسي شود. ولي پيش از طرح بحث بايد توجه كنيد ما معمولا عادت كرده ايم كه مسائل را ريشه اي ببينيم و از مبادي آن شروع كنيم. اما به خصوص خواهران ارجمند انتظار دارند كه حرفي به ميان آيد كه نتيجه عملي سريعي داشته باشد، يك توصيه رفتاري كه بدانند امروز و فردا بايد چه كار كنند.
متاسفانه دست ما از اين گونه تخصص ها و توصيه هاي رفتاري عالمانه و محققانه خالي است. بنابراين شايسته است در ابتدا كلياتي براي طرح بحث عرض كنيم.
آنچه امروزه همه ما شاهد آن هستيم اين است كه رابطه والدين با فرزندان شرايط نامطلوبي دارد. به خصوص وقتي زمان بچگي خود و وضع خانواده ها و رفتار پدر و مادرها را با فرزندان و متقابلا رفتار فرزندان با آنها را- در آن دوراني كه بچه ها در محيط خانواده با پدر و مادر و نيز با پدربزرگ و مادربزرگ زندگي مي كردند- مقايسه مي كنيم، مي بينيم كه شرايط، بسيار تغيير كرده و به هيچ وجه با قبل قابل مقايسه نيست. ارزش هايي در آن زمان مطرح بود كه اكنون فراموش شده يا اصلا معكوس شده است. به هر حال آن هماهنگي، آن انسجام رفتاري، فكري و نظري كه بايد در خانواده حاكم باشد، امروزه در خانواده ها خيلي كم ديده مي شود. معمولا پدر و مادرها، به خصوص عزيزاني كه پا به سن گذاشته اند، از بچه هايشان توقعاتي دارند كه محقق نمي شود. از طرف ديگر بچه ها هم انتظاراتي دارند كه در خانواده هاي امروزي از طرف پدر و مادرها، به ويژه پدر و مادرهاي سالمند برآورده نمي شود. در واقع يك نوع بريدگي و گسستي بين نسل قديم و نسل جديد پيدا شده كه اين براي خانواده ها نامطلوب است. اعتماد متقابل بين والدين و فرزندان، روابط عاطفي عميق بين آنها كه بايد در رفتارها موثر باشد، كمرنگ شده و در بعضي جاها به صفر رسيده است. اين مشكلي است كه كم و بيش- حالا اگر درون خانواده هاي ما هم نباشد- زياد مي بينيم. در حال حاضر براي همسايه ها، فاميل ها و دوستان چنين مشكلي وجود دارد. بنابراين بررسي علل و عوامل آن و يافتن راهكار مناسب و توصيه هاي لازم و نيز ارايه يك برنامه خاص براي ايجاد پيوندي عميق تر و قوي تر بين والدين و فرزندان، مي تواند براي حل مشكلات نسل جديد مناسب باشد. از اين رو كارهاي علمي و پژوهشي گسترده اي را در شاخه هاي مختلفي از علوم اجتماعي و تربيتي و همچنين از علوم اسلامي ايجاب مي كند. آنچه اكنون من مي توانم به عنوان يك بحث خام و فشرده عرض كنم تا ان شاءالله زمينه اي براي كار و تلاش اهل فكر و نظر درباره آن شود، اين است كه دو نوع تفكر درباره اين مساله بحراني وجود دارد؛ يعني صاحبنظران وقتي با اين تنش ها و بحران ها مواجه مي شوند، به دو طريق مساله را بررسي مي كنند، دو گونه اظهارنظر مي كنند و طبعا راهكارهايي هم متناسب با اين نظرهاي مختلف ارائه مي دهند.
تفكر غربزده ها
برداشت اول كه شايد در كتاب ها درباره آن بسيار خوانده باشيد و حتي در بحث هاي تلويزيوني بسيار شنيده باشيد، اين است كه دوراني كه ما در آن زندگي مي كرديم گذشت. آن دوران شرايط خاصي را ايجاب مي كرد و ديگر زمان به عقب برنمي گردد. آن دوران كه بچه در مقابل پدر و مادر مي ايستاد و بدون اذن پدر و مادر نمي نشست، در راه رفتن هميشه عقب تر از پدر و مادر راه مي رفت، مربوط به گذشته اي است كه ديگر منسوخ شده و وقتش گذشته است؛ آن دوراني بود كه به آن «دوران پدرسالاري» مي گويند و پدر، حاكم مطلق محيط خانواده بود. او بايد دستور بدهد و همه بايد مطيع باشند. طبعا بچه ها هم بايد مطيع، مودب و سر به زير باشند، بلند حرف نزنند، بي اجازه ننشينند و حركت نكنند. اين اقتضاي يك دوراني از زندگي اجتماعي انسان ها بود كه سپري و پرونده اش بسته شد. اما امروز دوران جديدي با ويژگي ها و اقتضائات خاص خودش است. اگر بخواهيم براي امروز نامي در مقابل پدرسالاري انتخاب كنيم، بايد بگوييم «دوران فرزندسالاري»؛ امروزه روزگاري است كه بچه ها حاكمند و ما بايد اين را بپذيريم، به مقتضياتش تن بدهيم و ديگر توقعات گذشته را نداشته باشيم. علت بحران ها اين است كه در حال انتقال از آن مرحله سابق به مرحله جديد زندگي اجتماعي هستيم. البته جوامع فرق مي كنند. براي مثال در بعضي از جوامع عقب افتاده هنوز كمابيش دوران پدرسالاري وجود دارد و توقعات آن دوران هنوز در مغز پدر و مادرها هست. اين در حالي است كه واقعيت جامعه تغيير كرده است و به قول برخي از معتقدان اين نظر، اصلا ماهيت جامعه تغيير كرده و امروزه اقتضائاتي دارد كه اين اقتضائات هم خوب است و هم بايد باشد؛ چرا كه موجب رشد بچه ها مي شود. در مقام ارزشگذاري نيز عيوب دوران گذشته را بررسي مي كنند و آن معايب را با حسن هايي كه احيانا اين دوران دارد مقايسه مي كنند و بالاخره براساس نظر آنان، بايد پذيرفت كه آن دوران گذشت و تمام شد و اين دوران جديدي است كه بايد آن را پذيرفت؛ چرا كه يك واقعيت است. بعضي ها پا را فراتر مي گذارند و مي گويند: شرايط اين دوران را نه تنها بايد به عنوان يك واقعيت پذيرفت، بلكه در اصل، حقيقت هم همين است و مي بايست همين گونه شود.
همانطور كه مي دانيم اين طور انديشيدن آثار فرهنگ غربي است و بيشتر، غربزده ها اين نوع فكر را ترويج مي كنند و گاهي هم مي گويند: رفتار، فرهنگ و آداب دوران پيشين، فرهنگ سنتي بي منطقي بود؛ اما فرهنگ امروزه فرهنگ علمي است كه بر تجربه هاي روانشناختي و بر فرمول هاي علمي استوار است. به همين دليل، اين گونه رفتار كردن بهتر است و بايد اين را پذيرفت و اگر كسي برتري آن را نپذيرد، ناچار است كه به عنوان يك واقعيت- يا به قول خودشان به جبر تاريخي- آن بپذيرد! آن دوران ديگر برگشتني نيست. اكنون اين دوران است كه هست. ما بايد سعي كنيم خود را با اين شرايط تطبيق دهيم. اگر پدر و مادرها نخواهند دچار اضطراب، نگراني، تنش و بحران شوند، بايد سعي كنند خودشان را با اين شرايط وفق دهند. واگوكنندگان اين گونه تفكرات، گاهي به نظريات خود آب و رنگ علمي و فلسفي هم مي دهند؛ از فلسفه تاريخ مي گويند، تئوري هاي علمي، روانشناختي و تجربي را در كنارش مي آورند و به آن ها استشهاد هم مي كنند؛ به بعضي از منافعي كه اين روش ها دارد- كه خواه ناخواه منافعي هم دارد- اشاره مي كنند و در مقابل، روش هاي گذشته را زير ذره بين مي گذارند و آن ها را با هم مقايسه مي كنند و دست آخر روش امروزي خود را ترجيح مي دهند. اين هم گونه اي ديگر از انديشيدن است.
جبرگرايي حاكم بر علوم اجتماعي
كساني كه با علوم اجتماعي جديد آشنا هستند، مي دانند كه گرايش غالب در اين علوم، نوعي جبرگرايي است. هم در روان شناسي، هم در جامعه شناسي و مردم شناسي، نوعي جبرگرايي حاكم است. در مسائل تربيتي نيز چون مبتني بر تئوري هاي روان شناختي است، مي گويند مشكلات تربيتي مقداري مربوط به وراثت است و مقداري هم به عوامل محيط بستگي دارد. عوامل محيط را كه ما نمي توانيم تغيير دهيم، عامل وراثت هم كه طبيعي است و تغييرپذير نيست. همچنين در علوم اجتماعي نيز، بخصوص آنهايي كه گرايش هاي فلسفه تاريخ دارند، مي گويند: زندگي اجتماعي مراحلي دارد هر جامعه اي مراحلي دارد و هر كدام از اين مراحل در زمان خود محقق مي شود. پس ما بخواهيم يا نخواهيم، اين اتفاق مي افتد و فقط بايد سعي كنيم خود را با اين شرايط وفق دهيم.
به نظر مي رسد هدف آن ها از اين روان شناسي و جامعه شناسي كه شايد ناخودآگاه هم بر آن تصريح مي كنند، سازش با محيط است. ما براي چه روان شناسي مي خوانيم؟ يك انسان عادي و به هنجار از نظر روان شناسي چه انساني است؟ به نظر آنها اين انسان انساني است كه فقط مي تواند با محيطش سازگار باشد. همه اين حرف ها و تربيت ها براي اين است كه نسلي تربيت شود كه با محيطش بسازد. نتيجه اي هم كه از اين نوع تفكر گرفته مي شود و تئوري هايي كه پيشنهاد و توصيه هايي كه ارايه مي كنند، جملگي بر همين اساس مبتني است. براساس اين عقيده، ما بايد به پدر و مادرها توصيه كنيم كه اين شرايط را بپذيرند و خود را با آن وفق دهند.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم- 5/4/1386
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



در بيانيه پاياني اجلاس سالانه بسيج اساتيد اعلام شد
آمادگي اساتيد جهت ايده پردازي براي تحقق جنبش نرم افزاري و تحول در علوم انساني

سيزدهمين اجلاس سالانه بسيج اساتيد با صدور بيانيه و تاكيد بر لزوم تحول در علوم انساني پايان يافت.
در بخشي از بيانيه سيزدهمين اجلاس سالانه بسيج اساتيد آمده است؛ از آنجا كه محور علمي سيزدهمين اجلاس اين سازمان، رويكرد تحول در علوم انساني بود معتقد است كه مسير اين تحول بر چهار مرحله زير استوار خواهد بود:
1- تحول در نظام معرفتي فلسفه هاي مضاف: در اين مرحله بايسته است ضمن بازشناسي انتقادي ماهيت، اهداف و كار ويژه ها و محتواي گزاره هاي هر يك از زير شاخه هاي علوم انساني، ضعف ها، كاستي ها و تعارفات آنها در وضعيت موجود با وضعيت آرماني خود مشخص گردد.
2- تحول در علوم اسلامي و به خصوص فقه: از آنجا كه فرآيند اسلامي سازي علوم انساني جز بر پايه معارف و احكام ديني ممكن نمي باشد، بنابراين تفقه و تامل عميق در منابع و متون ديني به جهت استخراج و استنباط بايسته هاي زندگي انسان عصر جديد در همه زمينه ها اعم از فرهنگ، رسانه، جامعه، تاريخ، مديريت و... بر مبناي معارف وحياني ضروري است.
3- تحول در مجموعه عقلي رشته هاي علوم انساني ازجمله جامعه شناسي، روانشناسي، مديريت، اقتصاد و ...
4- تحول در مجموعه معارف نقلي علوم انساني مانند تاريخ
به منظور به بار نشستن مجاهدت ها و كوشش ها در زمينه تحول در علوم انساني اقدامات زير ضروري است.
1- انتظار مي رود حوزه هاي علميه كشور ضمن ايجاد تحولي بنيادين در نگرش عالمان و صاحب نظران در شيوه پرداختن به مباحث ديني و به خصوص فقهي، در تمام عرصه ها اعم از اينكه موضوعات آنها در ادبيات فقهي مسبوق به سابقه باشد و يا اينكه ازجمله مسائل مستحدثه باشد به استخراج و استنباط بايدها و نبايدهاي فقهي و اخلاقي همت گمارند.
2- بايسته است وزارت آموزش و پرورش ضمن اصلاح سرفصل و مواد درسي كه در مدارس مخصوصا دبيرستان ها تدريس مي شود در راستاي كارآمدي بيشتر نظام آموزشي، به واسطه ترميم حيثيت علمي رشته هاي علوم انساني، دانش آموزان نخبه را به منظور تربيت و كادرسازي به عنوان مديران و صاحب نظران فرداي جامعه اسلامي جهت تحصيل در رشته علوم انساني هدايت و جذب نمايند.
3- از وزارت علوم تحقيقات و فناوري و شوراي انقلاب فرهنگي انتظار مي رود ضمن بازنگري در سرفصل ها و مواد درسي ارائه شده در مقطع كارشناسي به نحوي كه منجر به كارآمدي هر چه بيشتر نظام آموزشي در مقطع كارشناسي گردد، زمينه را براي جذب و هدايت دانشجويان نخبه مقطع كارشناسي جهت تحصيلات در دوره تحصيلات تكميلي هدايت نمايد، در اين راستا بازنگري در شيوه و روش جذب دانشجويان در مقاطع تحصيلات تكميلي ضروري خواهد بود ليكن نبايد با انجام كار شتاب زده و به دور از حزم انديشي لازم فرصت ها تبديل به چالش گردد.
4- از كليه سازمان ها، ارگان ها و نهادهاي كشوري انتظار مي رود ضمن ارزيابي نيازهاي نيروي انساني متخصص، وزارت علوم را در راستاي فراهم نمودن نقشه آمايش نيروي انساني متخصص كشوري ياري نمايند تا براساس نقشه مذكور در حوزه ظرفيت هاي رشته هاي مختلف علوم انساني بازنگري مبتني بر نياز سنجي انجام شده اعمال گردد.
5- از وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان متصديان انجام پروژه بازنگري در منابع و سرفصل هاي علوم انساني انتظار مي رود ضمن رعايت غايت اينكه نكته سنجي، حساسيت و دقت در تدوين مطالب هر چه سريع تر پروژه مذكور را به پايان رسانده و جهت عملياتي نمودن آثار آن همه دانشگاه ها اقدامات لازم را مبذول دارند.
6- از آنجايي كه متون و مواد درسي بدون همراه شدن با تدريس و تفهيم مناسب كارآيي و نفع چنداني در راستاي اهداف مطلوب در پي نخواهد داشت، انتظار مي رود مراجع ذي صلاح نسبت به اصلاح فرايندها و معيارهاي جذب اساتيد دانشگاه ها ضمن در اولويت قرار دادن دانش آموختگان مراكز علمي داخلي زمينه را جهت افزايش توامان سطح تخصص و تعهد اساتيد فراهم آورد.
در پايان سازمان بسيج اساتيد اعلام آمادگي مي نمايد تا بنا به درخواست مراجع و نهادهاي صالح درفرآيند تحقق جنبش نرم افزاري و تحول در علوم انساني جهت ايده پردازي و ارائه مشاوره اقدامات لازم را مبذول دارد. همچنين با اعلام آمادگي براي كمك نرم افزاري به جنبش هاي اسلامي منطقه تاكيد دارد كه با عنايت به ضعف و بلكه ياس شديد دشمن در تهديد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از طريق مقابله سخت افزاري، تمام تلاش خود را در پروسه جنگ رواني اخير خود به نفوذ ايادي خود به مراكز مهم اجرايي و تقنيني كشور متمركز خواهد داشت؛ از اين رو انتظار مي رود شوراي نگهبان نسبت به پاسداشت كيان نظام جمهوري اسلامي در جلوگيري از نفوذ نيروهاي دشمن به جايگاه مهم قانونگذاري دقت بيشتري مبذول نمايد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14