(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 شهریور 1390- شماره 20018

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتراض شديد ايران به پذيرش رادارهاي سپر موشكي ناتو در تركيه
احمدي نژاد در همايش علم تا عمل: علم نافع ، علمي است كه در خدمت آسايش و تعالي انسان باشد
تشييع پيكر مطهر شهداي سپاه در درگيري با گروهك پژاك
تجليل از ربع قرن خدمات ارزشمند آيت الله ناصري در شهركرد
نمايندگان اصولگراي مجلس: ساكتين فتنه ، حق تصميم گيري براي اصولگرايان ندارند
چشم به راه سپيده
ليالي: برنامه اي براي ثبت نام جديد حج تمتع نداريم
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي: عامل سرخي درياچه اروميه جلبك شفابخش است
مديرعامل شركت توانير: ايران جزو كشورهاي پيشرو صنعت برق در خاورميانه است
اتصال بزرگراهي شمال ، جنوب ، شرق و غرب كشور به يكديگر
از سوي وزارت بهداشت انجام مي شود ارائه خدمات ويژه به كلاس اولي ها
احمدي مقدم: 80درصد زندانيان درگير مواد مخدر هستند
وزير آموزش و پرورش: 500 مدرسه ورزش در كشور راه اندازي مي شود
دست هاي پنهان به اسم تنظيم آب كشور، نابودي خوزستان را رقم مي زنند
اخبار ادبي و هنري



گزارش خبري
 اعتراض شديد ايران به پذيرش رادارهاي سپر موشكي ناتو در تركيه

سرويس سياسي-
مقامات جمهوري اسلامي ايران با اشاره به راه اندازي سپر موشكي ناتو در خاك تركيه، به شدت از اين رفتار آنكارا انتقاد كردند.
اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اقدام تركيه در راه اندازي سپر موشكي ناتو در خاك اين كشور، اظهار داشت: تركيه در تصميمات اخيرش، سياستي دوگانه و دو پهلو را در پيش گرفته است.
وي افزود: در حالي كه دولت تركيه تا حدودي با تصميمات گذشته اش به كشورها و ملت هاي مسلمان اميدواري داده بود، اما امروز مشاهده مي كنيم كه اين كشور با اتخاذ تصميماتي، شك و ترديد را در دل ملت هاي منطقه ايجاد كرده است.
نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس در ادامه يادآور شد: تركيه، كشوري عضو ناتوست و با او همكاري مي كند و امروز به خاطر همين همكاري، تصميم به راه اندازي يك پايگاه راداري و موشكي در خاك اين كشور گرفته است اما دولت اين كشور لائيك از سوي ديگر به ظاهر عليه رژيم غاصب صهيونيستي موضع گيري مي كند.
«اين تناقض در رفتار تركيه نمي تواند براي كشورهاي منطقه قابل قبول باشد؛ از ديگر سو بايد دانست كه مقبوليتي كه تركيه تا اندازه اي در اين مدت با رفتارهايي كه داشت، به دست آورده بود، امروز با تصميم گيري هاي اخيرش كه تاحدود زيادي به ضرر خودش تمام خواهد شد، اين مقبوليت را از دست داده است.»
وي ادامه داد: توافق تركيه با ناتو در حالي كه اين رژيم مردم افغانستان را قتل عام مي كند، براي راه اندازي سپر موشكي در خاك اين كشور و موضع گيري هاي اخير اين كشور، قطعاً به ضرر مسئولين و ملت تركيه خواهد بود و باعث مي شود كه تا حدود زيادي اعتماد افكار عمومي جهان و مردم اين كشور به رژيم تركيه سلب شود و ديدي كه ملت هاي مسلمان به تركيه داشتند، تغيير كند و ديگر آن توجه خاص را نخواهند داشت، لذا ما به مسئولان تركيه تأكيد مي كنيم كه قبل از عملي شدن راه اندازي سپر موشكي ناتو در خاك اين كشور، حتماً در اين تصميم تجديدنظر كند وگرنه بايد بدانند كه قطعاً به ضرر خودشان تمام خواهد شد.
كوثري در خاتمه تأكيد كرد كه اقدام دولت تركيه موجب سلب اعتماد مردم اين كشور نسبت به رژيم شان خواهد شد و رژيم فعلي تركيه با راه اندازي سپر موشكي ناتو مقبوليت خودش را از دست خواهد داد.
حسن قشقاوي، معاون پارلماني و كنسولي وزيرخارجه هم، كه در برنامه زنده كنكاش در شبكه جام جم حضور داشت، در پاسخ به سؤالي پيرامون استقرار سامانه رادار موشكي ناتو در تركيه گفت: ما اعتقاد داريم كه هرگونه حضور كشورهاي بيرون منطقه در جوار مرزهاي كشور ما نه تنها موجب افزايش ضريب امنيت منطقه نمي گردد، بلكه عملاً منجر به نقض غرض خواهد شد. ايران و تركيه دو كشور دوست و همسايه هستند. هر دو صاحب تمدن و تاريخ بزرگ بوده و ظرفيت كامل حفظ امنيت خود بدون هرگونه مداخله اجنبي را دارا هستند ضمن اينكه عملكرد ناتو در افغانستان و ساير كشورها و كشتار گسترده بيگناهان، نشان از عدم موفقيت آنها در استقرار امنيت دارد. چه دليلي دارد كه اين تجربه شكست خورده در منطقه حساس آسياي صغير و خليج فارس تكرار شود؟
در همين زمينه، علاء الدين بروجردي نيز با اشاره به نصب رادار سيستم هاي دفاع ضد موشكي ناتو در تركيه، گفت: تجربه حضور آمريكايي ها در منطقه به ويژه در سال هاي اخير نشان داده است كه آنها با حضورشان در هر كشوري نه تنها كمكي به امنيت آن كشور نمي كنند بلكه امنيت منطقه را مورد تهديد قرار داده اند.
وي راهبرد تامين امنيت منطقه توسط كشورهاي منطقه را بهترين راهبرد براي كشورهاي اسلامي عنوان كرد و اظهار كرد: اين كشورها مي توانند از طريق بهره گيري از توانمندي هاي جمعي در مقابل كشورهايي كه امنيت منطقه را تهديد مي كنند ايستادگي كرده و از منافع ملي خود و جمعي جهان اسلام دفاع كنند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، همچنين تأكيد كرد: كشورهاي اسلامي در جهت حفظ منافع جهان اسلام و دفاع از امنيت منطقه، رويكرد همكاري جمعي را به جاي همكاري با آمريكا در پيش بگيرند.
بروجردي يكي از مشكلات فعلي روسيه و آمريكا را استقرار سيستم هاي دفاع ضد موشكي ناتو دانست و گفت: از آنجا كه روسيه تنها كشور داراي توانمند موشكي مقابله با آمريكا است، طبيعي است كه آرايش آفندي آمريكا نيز متوجه روسيه باشد، اين همان حرفي است كه چند سال پيش آقاي پوتين در اجلاس مونيخ مطرح كرد و واقعيتي است كه در ارتباط با حضور نظامي آمريكا در منطقه وجود دارد.

 



احمدي نژاد در همايش علم تا عمل: علم نافع ، علمي است كه در خدمت آسايش و تعالي انسان باشد

احمدي نژاد با اشاره به اينكه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با كاركردهاي گوناگون و زنجيروار است افزود: انسان مي تواند مظهر خلاقيت خدا شود و هر آنچه خدا خلق كرده است انسان هم مي تواند خلق كند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در دومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل افزود: خداوند همه اين عالم حتي شب و روز را مسخر انسان قرار داده است اما هنوز در سياره نزديك خود نتوانسته ايم مستقر شويم چه رسد به اينكه مسلط شويم.
رئيس جمهور گفت: خداوند فرصت داده است كه بر همه هستي مسلط شويم و راهش علم است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با كاركردهاي گوناگون و زنجيروار است، افزود: انسان مي تواند مظهر خلاقيت خدا شود و هر آنچه خدا خلق كرده است انسان هم مي تواند خلق كند با اين تفاوت كه او خالق و انسان مخلوق است.
رئيس جمهور يكي از جلوه هاي خلاقيت را فناوري، توليدات و صنعت خواند و اضافه كرد: علم بايد به فناوري كالا و تجهيزات تبديل شود.
احمدي نژاد با طرح اين سؤال كه چه طور مي شود انساني از حيوان پست تر شود؟ افزود: كساني در شكل انسان پيدا مي شوند كه براي رفع مشكلات اقتصادي و سياسي شان ماجرا درست مي كنند و به تخريب برج ها رو مي آورند و با حمله و تسخير دو كشور، يك ميليون آدم مي كشند.
وي گفت: آنها كه دل هايشان از رحمت خالي شده باشد از چارپايان پست ترند.
رئيس جمهور علم و خلاقيتي را مفيد دانست كه در خدمت جامعه بشري و مروج عشق و محبت و همدلي انسان ها باشد.
احمدي نژاد افزود: علم بايد به فناوري سپس كالا و به تجهيزات تبديل شود و تجهيزات در خدمت انسان و ترويج محبت انسان ها باشد.
احمدي نژاد ادامه داد: علم نافع علمي است كه در خدمت كمال، آسايش و تعالي انسان ها قرار گيرد و اين هدف است.
رئيس جمهور گفت: دسته اي از عبادات مانند نماز و روزه، واجب است اما دسته وسيعي از عبادات را به علت اينكه فرصت اداي آن را نداريم بايد انتخاب كنيم.
احمدي نژاد افزود: در ميان عبادات انتخابي، بهترين عبادت، كار علمي و خلاقيت است.
رئيس جمهور اضافه كرد: برخي تصور مي كنند كه فقط كار روي احكام اسلامي، كار علمي ديني است حال آن كه هر كار علمي كه با نيت خدمت به بشر باشد كار ديني است. به گزارش واحد مركزي خبر رئيس جمهور با بيان اينكه در نگاه و فرهنگ ما فدا شدن براي جامعه، كمال و سعادت است، افزود: در فرهنگ ما شادي در شادي ديگران و راحتي در راحتي ديگران جستجو مي شود.
وي تصريح كرد: بهترين زندگي، زندگي كردن براي ديگران است.
رئيس جمهور گفت: سهم امروز ما در توليد علم دنيا يك و 18صدم درصد و اين تقريباً با سهم جمعيتي ما معادل است.
احمدي نژاد افزود: معيار براي سنجش رسيدن به آمال و آرزوهاي ايران در علم و فناوري، عبارت از سهم ملت ايران در فرهنگ و تمدن جهاني است.
وي گفت: تقريباً همه مورخان و تحليلگران تاريخي اذعان دارند كه اگر ايران را از فرهنگ و تمدن جهاني برداريم چيزي باقي نمي ماند.
رئيس جمهور افزود: بخشي از ميراث ما، ميراث فرهنگي است، در دنيا براي چند ساختمان و سنگ، فيلم و تيزر و تبليغات مي سازند؛ اما در ايران به هر بخش و روستايي و منطقه اي كه مي رويم نمايشگاه عظيم ميراث فرهنگي است.

 



تشييع پيكر مطهر شهداي سپاه در درگيري با گروهك پژاك

سرويس شهرستانها-
پيكر مطهر 9 تن از شهداي سپاه پاسداران در درگيري با گروهك تروريستي پژاك در شهرستان هاي قزوين، بابل،جهرم، همدان، ياسوج و رشت با حضور گسترده مردم تشييع شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از بابل پيكر پاك دو شهيد پاسدار به نام هاي سيدمحمود موسوي و مصطفي صفري تبار كه در درگيري با اشرار پژاك به فيض شهادت رسيدند با حضور مردم شهيدپرور بابل تشييع و به زادگاهشان براي خاكسپاري بدرقه شدند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از قزوين در يك عمليات موفقيت آميز و درگيري مسلحانه عليه گروهك ترويستي پژاك در منطقه مرزي شمال غرب كشور كه جمعي از رزمندگان و پاسداران ولايتمدار استان قزوين نيز شركت داشتند ضربات سنگيني به اين گروهك وارد شد و تعدادي از عوامل جنايتكار اين گروهك و سركرده شاخه نظامي آن به هلاكت رسيدند.
در اين درگيري كه به انهدام مقرهاي عناصر مزدور گروهك پژاك و كشته شدن آنان منجر شد دو تن از پاسداران سپاه استان قزوين نيز به نام هاي پاسدار محمد جعفرخاني و حسن حسين پور به فيض عظيم شهادت نائل آمدند.
گفتني است؛ مراسم تشييع اين دو شهيد والامقام امروز پنجشنبه 17شهريورماه ساعت 10صبح از مقابل امامزاده اسماعيل(ع) قزوين به سمت گلزار شهداي شهر با حضور گسترده مردم و خانواده شهدا برگزار خواهد شد.
بنا به خبر ارسالي از خبرنگار كيهان در همدان پيكر مطهر پاسدار شهيد محمد غفاري از نيروهاي جان بركف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در ادامه عمليات جهت پاكسازي بقاياي گروهك تروريستي و ضدانقلاب پژاك، ضمن به هلاكت رسيدن تعداد زيادي از اعضاي اين گروهك، به شهادت رسيده بود؛ جهت تشييع به زادگاهش، شهر دارالمجاهدين همدان منتقل شد.
بنابر اين گزارش مراسم تشييع پيكر پاسدار شهيد محمد غفاري امروز پنجشنبه ساعت 10صبح از ميدان امام خميني«ره» انجام مي شود و مراسم يادبود وي نيز عصر امروز از ساعت 16 تا 30/18در مسجد مهديه همدان برپا خواهد بود.
به گزارش ايرنا از شيراز پيكر مطهر دو تن ديگر از شهداي پاسدار تيپ هوابرد المهدي(عج) كه در منطقه شمال غرب كشور در درگيري با گروهك تروريستي پژاك به فيض عظماي شهادت نائل آمده بودند روز چهارشنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرستان جهرم تشييع شد.
بنابراين گزارش در اين آيين، پيكرهاي گلگون مهدي مولانيا و خليل عسكري از ميدان شهدا تا گلزار شهداي فردوس شهر جهرم بر دستان مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه اين شهر تشييع شد.
همچنين پيكر پاك شهيدان يوسف فدايي نژاد و آيت صديقي نژاد از شهداي درگيري با گروهك پژاك بر دوش مردم شهيدپرور و قدرشناس شهرهاي رشت و ياسوج تشييع شد.

 



تجليل از ربع قرن خدمات ارزشمند آيت الله ناصري در شهركرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
همايش تجليل از ربع قرن زحمات و خدمات آيت الله محمدرضا ناصري نماينده سابق ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد در محل مصلاي بزرگ امام خميني اين شهر برگزار شد.
در اين همايش كه نماينده جديد ولي فقيه در استان و امام جمعه شهركرد، استاندار، مديران دستگاه هاي اجرايي دولتي و بخش خصوصي، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، فرماندهان و پرسنل نيروهاي نظامي و انتظامي، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين جمع كثيري از خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و بسيجيان و نيز اقشار مختلف مردم استان و ... نيز حضور داشتند، ابتدا استاندار چهارمحال و بختياري در تجليل از آيت الله ناصري گفت: وجود پرخير و بركت ايشان در استان، علاوه بر تقويت حوزه انديشه و فرهنگ موجب قوام زمينه هاي اجرايي و عمران و آباداني در اقصي نقاط استان در راستاي خدمت رساني به مردم و برآوردن انتظارات عمومي از انقلاب و نظام مقدس اسلامي شده است.
علي اصغر عنابستاني افزود: بي شك ساده زيستي، اخلاص، حسن سلوك و منش معنوي ايشان در ايجاد فضاي همدلي و وفاق و بستر مناسب همكاري و تعامل در بين مسئولان استان چهارمحال و بختياري نقش بسزايي داشته است و همت بلند ايشان در ساخت و احياي بناي عظيم مصلاي امام خميني به حق يادگاري ارزشمند و باشكوه براي هميشه تاريخ ايشان خواهد بود.
در ادامه مراسم يكي از روحانيان استان در سخناني از آيت الله ناصري به عنوان عالم بزرگوار و روحاني فرهيخته و مبارز خستگي ناپذير نام برد و اظهار داشت: ايشان يكي از ياوران صديق حضرت امام خميني است كه در مراحل مختلف در كنار ايشان بود.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر جعفرقلي جعفري با اشاره به اين كه حيات امروز استان چهارمحال و بختياري مرهون خدمات ارزشمند آيت الله ناصري است؛ گفت: اين عالم رباني در ايجاد مدارس معارف اسلامي و حوزه هاي علميه و مراكز آموزش عالي در استان نقش بسيار مؤثر و ماندگاري داشته است.
پس از آن حجت الاسلام والمسلمين سقاي بي ريا دبير جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در اظهاراتي اعلام كرد: آيت الله ناصري يكي از چهره هاي ارزشمند و خدوم انقلاب شكوهمند اسلامي است.
وي همچنين ياور و همراه حضرت امام خميني رهبر كبير انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي در صحنه هاي مختلف بوده است.
وي از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختياري در زمينه تجليل از خدمات آيت الله ناصري صميمانه قدرداني كرد و گفت واقعاً ايشان به دليل خدمات ماندگاري كه طي ربع قرن در اين استان داشته اند شايسته تجليل و قدرداني بودند كه اين امر به نحو احسن انجام شد.
اين گزارش حاكي است كه در پايان با اهداي لوح هاي سپاس از 25 سال زحمات و خدمات درخور تحسين آيت الله ناصري در استان چهارمحال و بختياري تجليل و قدرداني شد.
تقدير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از خدمات ارزشمند آيت الله ناصري
به گزارش خبرنگار كيهان در اين مراسم لوح سپاسي از طرف دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به پاس ربع قرن خدمات ارزشمند آيت الله ناصري به وي تقديم شد.
در بخشي از اين لوح سپاس آمده است: خاطره 25 ساله خدمات ارزشمند حضرتعالي در فرهنگ عمومي به عنوان سفير هدايت و نور در اذهان مردم استان جاودان خواهد ماند.
گفتني است؛ رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه و همچنين رئيس بنياد بين المللي غدير نيز با اهداي لوحهاي جداگانه اي، به آيت الله ناصري از خدمات وي تقدير كردند.
در حاشيه
تجليل از آيت الله ناصري
¤ اقشار مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و آزادگان با شور و شوق وصف ناپذيري از صميم قلب در مراسم تجليل از آيت الله ناصري حضور يافتند و قدردان زحمات 25 ساله ايشان در استان بودند.
¤ در اطراف محل برگزاري مراسم تجليل از آيت الله ناصري توسط اقشار مختلف مردم پارچه نوشته هايي در سپاسگزاري از خدمات فرهنگي و علوم ديني و قرآني ايشان نصب شده بود.
¤ جمعي از مردم روستاهاي دور و نزديك استان در مراسم همايش تجليل از آيت الله ناصري به صورت گسترده و فعال شركت كرده بودند.
¤ همايون عليدوستي يكي از شاعران استان به نمايندگي از شاعران، هنرمندان و نويسندگان استان قطعه شعري را در تجليل از مقام معنوي آيت الله ناصري قرائت كرد.

 



نمايندگان اصولگراي مجلس: ساكتين فتنه ، حق تصميم گيري براي اصولگرايان ندارند

عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه ساكتين فتنه نمي توانند وارد ليست واحد اصولگرايان شوند، گفت: كساني كه با سكوتشان به فتنه كمك كردند نبايد در ليست اصولگرايان قرار بگيرند.
ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي با اشاره به شاخص ها و معيارهاي افرادي كه در ليست واحد اصولگرايان قرار مي گيرند، گفت: افرادي كه مي خواهند در ليست واحد اصولگرايان قرار گيرند بايد مرزبندي شفافي با جريان فتنه و جريان انحرافي داشته باشند.
وي ادامه داد: اصلاح طلبان به دو دسته تقسيم مي شوند، دسته اول اصلاح طلبان متعادل و منطقي هستند كه بعد از فتنه 88 آمدند و نسبت به فتنه اعلام موضع كردند و خودشان را از سران فتنه جدا كردند و وارد ميدان مبارزه با نظام نشدند كه بحث اين افراد جداست و آنان مي توانند وارد رقابت هاي انتخاباتي شوند، چرا كه خط و خطوط نظام را رعايت كردند اما دسته دوم كساني هستند كه مقابل نظام ايستادند و وارد خط قرمز امنيت ملي كشور شدند كه نه تنها ايران بلكه تمام نظام هاي دنيا با چنين افرادي برخورد مي كنند البته ما آنها را به عنوان شهروند قبول داريم و حقوق شان را رعايت مي كنيم اما ديگر اجازه نمي دهيم كه آنان وارد سيستم وكالت مردم شوند، چرا كه آنها خط و خطوط قرمز كشور را رعايت نكردند.
اين نماينده مجلس لزوم موضع گيري صريح و نه دو گانه و دو پهلو در برابر فتنه و مرزبندي شفاف افراد با جريان انحرافي پيش آمده در دولت را از ديگر شاخص ها و معيارهايي دانست كه افراد براي ورود به ليست واحد اصولگرايان بايد داشته باشند.
وي اضافه كرد: اصولگراياني كه واقعا با سكوت شان به تقويت فتنه كمك كردند نيز حداقل نبايد در ليست واحد مجموعه اصولگرايي قرار گيرند، البته شركت آنان در انتخابات و تاييد يا عدم تاييد صلاحيت شان مربوط به مراكز نظارتي كشور مي شود و اين معيار نيز قطعا يكي از شاخص هاي ورود به ليست واحد اصولگرايان خواهد بود و كساني كه همان موقع به صورت صريح و شفاف از فتنه برائت جستند و مقابل فتنه ايستادند و شفاف به ميدان آمدند و به فرمايشات مقام معظم رهبري لبيك گفتند و افرادي كه سكوت كردند، بايد با يكديگر تفاوت داشته باشند و ساكتين فتنه نمي توانند وارد ليست واحد اصولگرايان شوند.
قائم مقام مركز پژوهش هاي مجلس نيز با بيان اين كه اصولگرايان براي پيروزي قطعي نيازمند ليست واحد انتخاباتي از سوي جريان اصولگرا است گفت: ساكتين فتنه حق حضور در ليست اصولگرايان را ندارند.
حسين نجابت با بيان اين كه وحدت اصولگرايي در شرايط فعلي امري لازم است، تاكيد كرد: مباني نظري كساني هم كه قرار است در ليست واحد اصولگرايي حضور داشته باشند نيز مشخص است و آنها بايد شاكله هاي اصلي اصولگرايي از جمله اسلام، قانون و ولايت فقيه را در عمل نشان داده باشند.
وي در اين باره افزود: كساني كه قرار است در ليست انتخاباتي اصولگرايي حضور داشته باشند بايد به «بايدها و نبايدها» هم كه در منشور اصولگرايي وجود دارد، پايبند باشند چرا كه اين بايدها و نبايدها از الزامات جدي حضور افراد در ليست واحد اصولگرايي است.
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين گفت: كساني كه در ليست انتخاباتي جريان اصولگرا قرار مي گيرند، بدون ترديد بايد مرزبندي شفافي با فتنه و جريان انحراف داشته باشند و اين ها همه شاخص هايي است كه مردم به آن توجه داشته و براساس آن به افراد راي خواهند داد.
يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم با اشاره به اين كه ساكتين فتنه نبايد در مديريت صحنه باشند گفت: اصولگراياني كه در قضاياي فتنه 88 سكوت كردند و موضع خود را صريح اعلام نكردند، هر چند كه شايد نتوان آنها را از دايره اصولگرايي خارج كرد اما اين افراد در صحنه مديريت انتخابات براي اصولگرايان پذيرفتني نيستند.
مهدي كوچك زاده اظهار داشت: اين افراد ممكن است مانند ميليون ها جمعيت اصولگرا يكي از آحاد مجموعه اصولگرايي محسوب شوند اما قطعا قابل پذيرش و جزو كساني كه صحنه گردان و مديريت صحنه انتخاباتي اصولگرايان را بخواهند بكنند، نيستند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر كسي در عرصه سياسي دچار خطاي فاحشي شده باشد، عقل حكم مي كند كه آن فرد ديگر در مديريت صحنه مسائل سياسي نمي تواند قرار گيرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه افرادي را كه در جريان فتنه، فتنه گري كردند به دو دسته تقسيم كرد و گفت: حساب اين افراد را بايد از 13 ميليون رأيي كه به نامزد شكست خورده انتخاب داده شد، جدا كرد.
وي اضافه كرد: دسته اول آقايان خاتمي، موسوي و كروبي و اعضاي دو حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب هستند كه اينها ضد انقلاب و ضد جمهوري اسلامي هستند.
عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: برخي دانسته و ندانسته بازيچه دست صهيونيست ها و استكبار شدند كه اين افراد با هيچ شرطي صلاحيت حضور در عرصه انتخابات را ندارند، اينها تعداد كمي هستند كه جوان هاي مردم را با اطلاعات و تحليل هاي غلط و با بازيچه دست استكبار شدن به صحنه كشاندند و رأي آنها را هم با رفتارهاي پس از انتخابات خود ضايع كردند، اين افراد بي شرط و شروط شايستگي حضور در انتخابات را ندارند.
محمدكريم عابدي نماينده مردم طبس و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره آن دسته از اصولگراياني كه در جريان فتنه مواضع شفافي نداشتند نيز گفت: مردم آنها را نمي پذيرند چرا كه برخي از آنها از اصلاح طلبان بدترند آنها ادعاي اصولگرايي مي كنند اما عليه نظام عمل كردند.
ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد هم گفت: قطعا افرادي بايد در ليست واحد اصولگرايان حضور داشته باشند كه مرزبندي روشن و شفافي با جريان فتنه داشته باشند يعني در فتنه 88، مواضع صريحي در مخالفت با اين جريان اتخاذ كرده باشند نه اين كه مواضع دوپهلو و غيرشفاف و ترديدافكنانه اتخاذ كرده باشند و يا با سكوتشان به نوعي حركت جريان فتنه را تاييد كرده باشند.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه گروهي از خواص در اين ماجرا سكوت كردند كه جزو خواص مردود به حساب مي آيند گفت: خواص مردود نمي توانند در ليست واحد اصولگرايان حضور داشته باشند.
به گفته وي، مردم هم از اصولگرايان اين انتظار را دارند كه افرادي را در ليست خودشان قرار دهند كه ولايتمداري شان را در همه عرصه ها به منصه ظهور گذاشته باشند و صريح و شفاف و شجاعانه در برابر انحرافات و جريان فتنه و هم جرياني كه در مسير ولايت فقيه نيست، ايستاده باشند و اين انتظاري است كه آحاد مردم از جريان اصولگرا دارند و اگر غير از اين باشد با توجه به آن كه قطعا مردم با هيچ گروهي و هيچ جرياني عقد اخوت نبستند و براساس تشخيص خودشان عمل خواهند كرد، راي نخواهند داد بنابراين ضرورت دارد افرادي كه احيانا خودشان را «اصولگرا» ناميده اند اما از نظر مردم رفتار اصولگرايانه با مواضع اصولگرايانه اتخاذ نكرده اند، در ليست واحد اصولگرايان قرار نگيرند، اگر غير از اين عمل شود، به ضرر جريان اصولگرايي خواهد بود و بايد اين ملاحظات را در ليست واحد اصولگرايان در نظر بگيريم.
هدايت خواه در خاتمه متذكر شد: يكي از نكاتي كه جبهه پايداري روي آن تاكيد دارند، اين است كه افرادي بايد در ليست واحد اصولگرايان قرار گيرند كه در برابر جريان فتنه موضعي كاملا صريح و شفاف داشتند و شجاعانه اعلام موضع كرده باشند نه اين كه غيرشفاف و ترديدآميز حركت كرده باشند و با سكوت شان تاييدي بر رفتار و حركت جريان فتنه داشته باشند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

تو را كم دارد
بگذار بگويمت، دلم غم دارد
يك عالمه اشك و آه و ماتم دارد
عجّل به ظهور، عصر آدينه ما
اي يوسف فاطمه، تو را كم دارد
¤¤¤
كجائي؟ بين راه؟
جمعه يعني يك هواي غصه دار
جمعه يعني لحظه لحظه انتظار
جمعه يعني يك سما فرياد و آه
جمعه شد آقا كجائي؟ بين راه؟
¤¤¤
يار آشنا
اي پيك راستان، خبر يار ما بگو
احوال گل به بلبل دستان سرا بگو
ما محرمان خلوت انسيم غم مخور
با يار آشنا، سخن آشنا بگو
¤¤¤
سربداران
مسير صبح بهاران كجاست؟
صفاگستر لاله زاران كجاست؟
رگ و ريشه لاله از هم گسست
گل انديشه سربداران كجاست؟
¤¤¤
آفتاب پنهان
در تاك مگر شراب پنهان نشده؟
در غنچه مگر گلاب پنهان نشده؟
اي بي خبران كه منكر صبح شديد
در شب مگر آفتاب پنهان نشده؟
¤¤¤
مؤذن
قيامت قامت و قامت قيامت
قيامت مي كند آن قد و قامت
مؤذن گر ببيند قامتت را
به «قدقامت» بماند تا قيامت
¤¤¤
ذهن شقايق
تو همچو بوي محبت ز پشت پنجره ها
درون ذهن شقايق خطور خواهي كرد
نگاه شوق و اميدم به آن دم صبحي است
كه خاك را به قدومت چو طور خواهي كرد
¤¤¤
خميده ام چو درختي...
اگرچه سوز دل و اشك و آه كم شده است
دوباره پلك دعايم به پات خم شده است
خميده ام چو درختي در آزمايش باد
هزار شاخه خشكيده ام قلم شده است
به بيت بيت غزل هاي شهر سرزده ام
نبودي و دل من باز متهم شده است
به پاي آمدنت مي نشينم اي خورشيد
اگرچه ماه تمامم هلال غم شده است
گذشت خاطره هامان يكي يكي افسوس
سياه مشق كتابم منم منم شده است
حامد انتظام

 



ليالي: برنامه اي براي ثبت نام جديد حج تمتع نداريم

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در بحث تمتع يك ميليون و400 هزار نفر در انتظار هستند كه اگر سالانه 100 هزار نفر به حج اعزام شوند، 14سال زمان براي اعزام اين افراد نياز است؛ بنابراين بنايي براي ثبت نام متقاضيان تمتع نداريم.
علي ليالي در گفت وگو با فارس در قزوين بيان كرد: از 24 شهريور به مدت يك ماه دو بانك ملي و ملت، كار ثبت نام از متقاضيان جديد عمره را انجام خواهند داد و اين گروه از ثبت نام شدگان از سال 1393 نوبت اعزام شان خواهد بود و به تناسب به عمره اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: ما براي سال 91 و 92 ثبت نام شده هاي گذشته را داريم كه تنظيم اعزام اين افراد را داريم و كساني كه از 24شهريور تا 24مهرماه امسال ثبت نام مي كنند زمان اعزام شان را به خودشان اعلام كرده و اعزام از سال 93 آغاز مي شود.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: در خصوص تمتع نيز با توجه به اينكه نزديك به يك ميليون و400 هزار نفر در انتظار هستند و سالانه 100 هزار نفر به حج اعزام مي شوند، اين نوبت حدود 14سال طول مي كشد بنابراين بنايي براي ثبت نام متقاضيان تمتع نداريم.
وي با اشاره به عدم كاهش تعداد اعزام زائران با توجه به تحولات منطقه تاكيد كرد: ما امسال در بين عمره مقام نخست را در بين كشورهاي اسلامي كسب كرديم و در مورد حج تمتع نيز 97 هزار نفر زائر را با عربستان توافق كرديم كه مشابه سال گذشته شده است و 800 هزار نفر نيز در عمره گذشته اعزام شدند.
ليالي در مورد نوع برخورد در عربستان با زائران ايراني افزود: با توجه به اعزام در سال جاري و گزارشاتي كه از زائران گرفتيم و بررسي و مراقبت هايي كه داشتيم برخوردها مناسب تر و بهتر بوده است.
وي در مورد افزايش سهميه ظرفيت اعزام به حج توضيح داد: يكي از وظايف ما افزايش ظرفيت است و در حج، عمره و عتبات عاليات تلاش براي اين موضوع داريم چرا كه متقاضي و خواهان اين سفرها در داخل بسيار زياد هستند كه هر زمان عددي حاصل شود با يك معادله اي بين همه استانها توزيع مي شود و استان قزوين نيز از ظرفيت هاي ايجاد شده بهره مند خواهد شد.

 



مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي: عامل سرخي درياچه اروميه جلبك شفابخش است

اروميه- خبرنگار كيهان:
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: وجود جلبكي موسوم به «دولناليناسالينا» در آب هاي درياچه اروميه باعث سرخ شدن درياچه شده و خطري براي اين درياچه ندارد.
به گزارش روابط عمومي اين اداره كل، حسن عباس نژاد افزود: اين جلبك مقاوم ترين موجود به شوري آب است و افزايش غلظت شوري آب درياچه اروميه نيز سبب شده تابش نور مستقيم افزايش يافته و اين جلبك ماده اي به نام «بتاكارتن» ترشح كند كه داراي رنگ قرمز است.
وي يادآور شد: قرمزي رنگ درياچه اروميه ناشي از اين پديده است و خطري از اين بابت متوجه درياچه اروميه نيست.
وي گفت: ترشح ماده بتاكارتن براي امراض مختلف چون بيماري هاي سرطاني و پوستي مفيد است و خواص درماني موجود در لجن درياچه اروميه نيز ناشي از وجود اين ماده است.
عباس نژاد افزود: سرخي درياچه اروميه در فصل گرما براثر شدت نور و بالا رفتن ميزان شوري درياچه افزايش مي يابد كه بعد از شهريور ماه ضريب سرخي كاهش يافته و رنگ درياچه به صورت طبيعي درمي آيد.

 



مديرعامل شركت توانير: ايران جزو كشورهاي پيشرو صنعت برق در خاورميانه است

مشهد-خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توانير گفت: كشور ما در حال حاضر با توليد بيش از 62 هزار مگاوات برق جزو كشورهاي پيشرو صنعت برق در خاورميانه است.
مهندس حائري در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد شركت برق خراسان رضوي در مشهد، افزود: با تامين 90درصد تجهيزات مربوط به شبكه توزيع، انتقال و توليد صنعت برق، كشور توانسته به خودكفايي در اين زمينه دست يابد، كه استان خراسان در اين راستا جزو استان هاي پيشروي كشور است.
همچنين در اين مراسم معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو نيز گفت: در راستاي اجراي اصل 44، هم اكنون بحث واگذاري نيروگاه ها و شركت هاي توزيع صنعت برق كشور به بخش خصوصي با تمام توان در حال پيگيري است و حوزه آزمايشي اجراي اين طرح نيز استان خراسان خواهد بود.
مهندس محمد بهزاد در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جديد شركت برق خراسان رضوي در مشهد، با بيان اينكه واگذاري شركت هاي توزيع صنعت برق، در كشور امر بسيار مهمي است اظهار داشت: متاسفانه تاكنون ما در اين زمينه در كشور ناموفق بوده ايم و در راستاي اين واگذاري 11 شركت برق در اولويت هستند.
وي افزود: در بخش استفاده و به كارگيري انرژي هاي نو از جمله انرژي باد و خورشيد و همچنين انرژي اتمي نيز صنعت برق كشور نيازمند جهش بيشتري است.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد
اتصال بزرگراهي شمال ، جنوب ، شرق و غرب كشور به يكديگر

وزير راه و شهرسازي گفت: يكي از مهم ترين برنامه هاي در دست اجراي ما اتصال شمال، جنوب، شرق و غرب كشور با استفاده از ناوگان حمل و نقل ريلي، آزادراهي و بزرگراهي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، علي نيكزاد سه شنبه شب در نشست شوراي حمل و نقل و مسكن استان بوشهر با اشاره به بودجه 10 برابري عمراني در بخش راه نسبت به سال هاي گذشته اظهار داشت: هم اكنون 300 هزار ميليارد ريال اعتبار در اختيار بخش خصوصي است و مشكلي براي اجراي پروژه هاي دريايي، جاده اي و ريلي توسط بخش خصوصي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه 6 هزار و 400 پيمانكار در كشور تأييد صلاحيت شدند، تصريح كرد: اتصال شمال، جنوب، شرق و غرب كشور با اعتبارات دولتي شدني نيست و بايد با حضور بخش خصوصي به اين مهم دست يافت.
وزير راه و شهرسازي گفت: سال هاي گذشته از پرمتقاضي ترين سال هاي مسكن در كشور بوده اما از سال 93 به بعد رشد تقاضاي مسكن در كشور كاهش مي يابد.
وي با بيان اينكه براي سال هاي 89 و 90 حدود دو ميليون و 600 هزار واحد مسكوني در كشور در حال ساخت است، اظهار داشت: طرح مسكن مهر از طرح هاي بسيار تاثيرگذار در كشور بوده به طوري كه در صورت توقف اين طرح 2 ميليون و 500 هزار نفر در كشور بيكار مي شوند.

 



از سوي وزارت بهداشت انجام مي شود ارائه خدمات ويژه به كلاس اولي ها

براساس نامه ابلاغي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، مراكز درماني موظف به ارايه خدمات ويژه به نوآموزان كلاس اولي ارجاعي از مراكز سنجش سلامت مدارس شدند.
گلايول اردلان در اين رابطه گفت: براساس اين نامه ابلاغي، مراكز درماني زير پوشش اين وزارتخانه بايد درمان دانش آموزان ورود به پايه اول دوره ابتدايي را كه توسط مراكز سنجش سلامت دانش آموزان، معرفي شده اند در اولويت قرار دهد.
وي اظهار داشت: امسال بيش از يك ميليون نوآموز ورود به پايه اول ابتدايي در پنج هزار مركز بهداشتي درماني شهري، 18 هزار خانه بهداشت و 800 پايگاه مستقر در مدارس مورد ارزيابي سلامت، معاينات عمومي و غربالگري قرار گرفتند و اين معاينات تا پايان شهريورماه جاري ادامه دارد.
رئيس اداره سلامت مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: امسال بررسي باليني عوامل اجتماعي موثر بر سلامت و رفتار نوآموزان در نظام شبكه بهداشتي و درماني اعلام شده و الگوي آن بصورت كتاب در اختيار مراكز بهداشتي و درماني و نيز خانه هاي بهداشت قرار گرفته است.
اردلان گفت: اين بسته خدمات بهداشتي توزيع شده در حقيقت يك راهنماي باليني است تا پزشكان و كاردان هاي بهداشتي براساس آن، علايم جسمي و رفتاري بيماري ها را تشخيص دهند.
وي افزود: نوآموزان مشكوك به بيماري در مرحله نخست به پزشكان عمومي و در مرحله بعدي به متخصصان و بيمارستان ها،ارجاع مي شوند.
رئيس اداره سلامت مدارس وزارت بهداشت يادآور شد سال گذشته حدود 10درصد نوآموزان غربال گري شده به متخصصان ارجاع داده شدند كه اغلب آنان نيز تحت درمان سرپايي قرار گرفتند.
اردلان به ايرنا گفت: عمده موارد بيماري هاي تشخيص در نوآموزان در سال گذشته به ترتيب مربوط به اختلالات بينايي، شنوايي و قامتي بوده است كه با عينك، سمعك و ارايه توصيه هاي حركات اصلاحي ورزشي برطرف شد.
جشن شكوفه ها روز چهارشنبه 30 شهريورماه جاري با حضور بيش از يك ميليون كلاس اولي در سراسر كشور برگزار مي شود.

 



احمدي مقدم: 80درصد زندانيان درگير مواد مخدر هستند

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه بيش از 80درصد زندانيان درگير مواد مخدر هستند، گفت: زيرساخت هاي مبارزه با مواد مخدر نظير اردوگاه و زندان متناسب با نياز جامعه نيست.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در مراسم توديع و معارفه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر با انتقاد از رفتار برخي افراد در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: برخي ها به دنبال اين بودند كه پليس در امر مبارزه با عرضه مواد ورود كرده و مدعي بودند مقابله با عرضه هيچ فايده اي ندارد. اما امسال همه آنها پشيمان شده و معتقدند كه پيشگيري و درمان در جاي خود حائز اهميت است اما نمي توان مقابله با عرضه را امري كوچك شمرد.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: در اجلاس جهاني مبارزه با مواد مخدر كشورهاي اروپايي با يك اجماع قصد داشتند امر مقابله با عرضه را از دستور كار خارج كنند اما امروزه خودشان بيشتر به دنبال مقابله هستند.
احمدي مقدم با اعلام كاهش حركت كاروانهاي مسلح قاچاق مواد مخدر همزمان با فعاليت پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز 6 هزار نفر در اين پليس مشغول به فعاليت هستند و اين يگان به انواع تجهيزات روز دسترسي دارد. ضمن اينكه براي مبارزه با مواد مخدر يگان واكنش سريع كه در عمق خاك هاي كشور به انجام عمليات مي پردازد راه اندازي شد. امروزه ديگر شاهد حركت كاروان هاي مسلح قاچاق مواد مخدر، راه بندان و قتل و آدم كشي در اين زمينه نيستيم.
فرمانده نيروي انتظامي به فعاليت مناسب در عرصه پيشگيري و درمان مواد مخدر اشاره كرد و گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر گام هاي مناسبي برداشته شده است اما كاستي هاي تمام دستگاهها برعهده نيروي انتظامي گذاشته مي شود.
به گزارش مهر، وي با انتقاد از كمبود زيرساخت ها در امر مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: زيرساخت هاي مبارزه با مواد مخدر همانند اردوگاه و زندان متناسب با نياز جامعه نيست به صورتي كه وقتي ما معتادان را جمع آوري مي كنيم مراكز درماني بيش از ظرفيت پذيرش كرده كه اين امر آسيب هاي خاصي را به دنبال دارد. همچنين دستگاه قضايي به ناچار بسياري از اين افراد را آزاد مي كنند بايد بدانيم كه مشكل مواد مخدر با پاس كاري وظايف رفع نمي شود.
احمدي مقدم خواستار تخصيص اعتبارات مناسب براي مقابله با مواد مخدر شد و تاكيد كرد: متاسفانه متناسب با اين تهديد در كشور سرمايه گذاري نكرده ايم. موضوع مرز بسيار مهم است اما اعتبارات آن متناسب با اهميتش تصويب نمي شود. خوشبختانه با سرمايه گذاري در مرزهاي شرقي امروز توانسته ايم تا 95درصد از قاچاق سوخت جلوگيري كنيم اگر هزينه يك سال قاچاق سوخت براي مرز هزينه مي شد هم اكنون مرزها به نقطه آرماني مي رسيدند.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه 45 درصد از زندانيان با مواد مخدر مرتبط هستند، گفت: اين در حالي است كه 45 درصد ساير زندانيان كه سارق هستند نيز جرمشان ريشه در مواد مخدر دارد. مي توان گفت هم اكنون بيش از 80درصد زندانيان درگير مواد مخدر هستند. البته عمده معتادان پول مواد مخدر خود را از طريق نامشروع به دست مي آورند و با توجه به افزايش قيمت مواد مخدر مجرمان نيز خطرناك تر مي شوند.
احمدي مقدم با اعلام خطر نسبت به گسترش آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر گفت: اگر با روند كنوني در امر مبارزه با مواد مخدر جلو برويم با گسترش آسيب هاي اين امر روبه رو مي شويم.
وي در پايان با تقدير از زحمات سردار حميدرضا حسين آبادي درباره سردار علي مويدي رئيس پليس جديد مبارزه با مواد مخدر، وي را فرماندهي كاردان و آشنا به امر مبارزه با مواد مخدر معرفي كرد.

 



وزير آموزش و پرورش: 500 مدرسه ورزش در كشور راه اندازي مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه ريزي به منظور راه اندازي حدود 500 مدرسه ورزش را در كشور انجام داده ايم.
حميد حاجي بابايي در حاشيه حضور در كرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال به دليل داشتن برنامه هاي مختلف يك مهر متفاوت را نسبت به سال گذشته و سال هاي قبل از آن در پيش داريم.
وي با اشاره به بخشي از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش در مهر ماه سال جاري افزود: كاهش دانش آموزان در نوبت بعدازظهر، تغيير كتاب درسي به ويژه در اول ابتدايي، بحث پنج شنبه ها و از جمله اين برنامه ها است.
حاجي بابايي با اشاره به ديگر برنامه هاي مهم اين وزارتخانه در سال جاري گفت: ساماندهي نيروي انساني در آموزش و پرورش و تخصصي شدن آموزش و پرورش با توجه به رشته هاي گوناگوني كه فرهنگيان دارند، آموزش و پرورش را به سمت تخصصي شدن پيش مي بريم.
وي تصريح كرد: در سال تحصيلي 90-91 رشد ورزش را در مدارس كشور شاهد هستيم و در اين راستا فعاليت هاي خوبي را در دستور كار داريم.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در همين راستا برنامه ريزي حدود 500 مدرسه ورزش را انجام داديم.



 



در سفر وزير كشور به اهواز مطرح شد
دست هاي پنهان به اسم تنظيم آب كشور، نابودي خوزستان را رقم مي زنند

اهواز- خبرنگار كيهان:
دست هاي پنهان به اسم تنظيم آب كشور، نابودي خوزستان را رقم مي زنند.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري استان كه با حضور وزير كشور برگزار شد با هشدار به پيامدهاي فاجعه بار انتقال آب كارون به بهشت آباد، خطاب به وزير كشور گفت: نمي دانيم با چه زباني به مسئولان تفهيم كنيم كه برداشت آب از كارون، خوزستان را نابود خواهد كرد. بارها نامه نوشتيم، سؤال كرديم، استيضاح كرديم، فرياد زديم اما گوش شنوايي نيست. دست هاي پنهاني به اسم تنظيم آب كشور، نابودي خوزستان را رقم مي زنند كه قطعا به صلاح مملكت نيست و پيامدهاي مخرب آن قابل جبران نخواهد بود.
مصطفي محمدنجار، وزير كشور در شوراي اداري استان خوزستان، حق اين استان را به گردن مردم ايران ويژه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب، رياست جمهوري و هيئت دولت در آباداني و احقاق حق خوزستان همواره دغدغه دارند و تلاش مضاعفي در توسعه اين استان نسبت به ساير استان هاي كشور در سرلوحه كار خود قرار داده اند كه خدا را شكر، شاهد انجام كارهاي زيادي هستيم اما با توجه به گستردگي خوزستان تا رسيدن به نقطه مطلوب راه زيادي در پيش داريم كه اميدواريم با همت مسئولان اهداف پيش بيني شده در خوزستان تحقق يابد.
محمدنجار با ترسيم افق روشن آينده علمي و توسعه كشور به مقايسه برخي شاخص هاي توسعه نسبت به هشت سال گذشته پرداخت و توضيح داد: با تسريع در تكميل و احداث پروژه هاي عمراني در بخش كشاورزي، صنعت و خدمات، صادرات غيرنفتي از هفت ميليارد دلار به 32 ميليارد دلار افزايش يافته است. وي افزود: در بخش حمل و نقل، تخصيص بودجه به مترو نسبت به دولت گذشته پنج برابر افزايش داشته، اتوبوس پنج برابر، ميني بوس 46 برابر، ون 10هزار دستگاه و تاكسي 30هزار دستگاه افزايش داشته است. همچنين فضاي سبز از 2/1 به 5/11 متر مكعب سرانه افزايش يافته است.
وي به حركت بزرگ دولت دهم در هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: در جايي كه دشمنان، كشور ايران را كه به روي مخازن نفت خوابيده، به تحريم بنزين تهديد مي كردند و اقتصاد كشور را مورد هجوم قرار مي دادند، توانستيم با هدفمندي يارانه ها مصرف 60 ميليون ليتر بنزين را ثابت نگه داريم و به كشورهاي ديگر نيز بنزين صادر كنيم.
وزير كشور در ادامه سخنانش به هشدار رهبر در خصوص انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات نقطه اقتدار ملي كشور است و بايد با تلاش، مشاركت حداكثري مردم را به صحنه انتخابات جذب كنيم.
وي افزود: با هماهنگي كميته ها طبق قانون، وزارت كشور بستر انتخابات سالم را فراهم آورده است كه پيش بيني مي شود مشاركت حداكثري را همانند 4 انتخابات پيشين در دولت نهم و دهم كه با 14 درصد افزايش مشاركت در انتخابات مجلس، شوراهاي شهر، مجلس خبرگان و افزايش مشاركت 5/23 درصدي در انتخابات رياست جمهوري را در پيش داشته باشيم.
نجار به انتخابات اسفندماه مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره كرد و گفت: هشداري كه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات دادند واقعا به جا بود و ما بايد در اين خصوص حواس خود را به خوبي جمع كنيم و زمينه را براي حضور حداكثري مردم فراهم آوريم.
وزير كشور عنوان كرد: انتخابات نقطه اقتدار ايران است و وزارت كشور در حال تهيه بستري است كه مشاركت حداكثري در آن از سوي مردم صورت بگيرد و در اين زمينه هم اقدامات خوبي صورت گرفته كه باعث افزايش حضور مردم مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش «سيب و سلما» در تاتارستان
فيلم «سيب و سلما» با دعوت از سوي برگزاركنندگان جشنواره منبر طلايي در كشور روسيه به نمايش درمي آيد.
«سيب و سلما» به كارگرداني حبيب الله بهمني است و فيلم نامه آن را سيدناصر هاشم زاده نوشته است و اين فيلم، داستان طلبه اي را روايت مي كند كه سيبي را خورده و به دنبال صاحب آن است تا حلاليت بطلبد.
جشنواره بين المللي «منبر طلايي» هر ساله با همكاري كشورهاي اسلامي در تاتارستان برگزار مي شود و تاكنون در دوره هاي قبلي پذيراي بسياري از فيلم هاي مطرح از كارگردان هاي نامي كشورمان بوده است. اين جشنواره از 15 تا 21 شهريور با نمايش آثاري از بهترين هاي كشورهاي دنيا در شهر كازان جمهوري تاتارستان روسيه برگزار مي شود.
توطئه جديد صهيونيست ها
براي استفاده ابزاري بيشتر از سينما
رژيم صهيونيستي اخيراً طي جلساتي محرمانه از مقامات سينمايي آمريكا (هاليوود) خواسته است براي ساخت فيلم به بيت المقدس بيايند و در عوض از تسهيلات رژيم صهيونيستي بهره مند شوند.
به گزارش فارس، خبرگزاري هاي رويترز، آسوشيتدپرس و... از برگزاري چند نشست محرمانه صهيونيست ها با مديران ارشد هاليوود خبر داده اند. موضوع اصلي اين چند نشست ترغيب فيلمسازان هاليوودي براي ساخت فيلم در بيت المقدس عنوان شده است. به گزارش اين رسانه ها، اسرائيلي ها وعده داده اند كه فيلمسازان آمريكايي و حتي ديگر كشورها در صورت ورود به بيت المقدس براي ساخت فيلم نه تنها نيازي به پرداخت ماليات ندارند بلكه از سوي اين مقامات اسرائيلي، 400 هزار دلار كمك نقدي دريافت خواهند كرد، آنها همچنين امنيت جاني و مالي عوامل فيلم را تضمين كرده اند.
گفتني است بنا به اذعان نويسندگاني چون «گابر»، كليت هاليوود در تملك فيلم سازان صهيونيست قرار دارد.
كارگرداناني چون استيون اسپيلبرگ، وودي آلن، رومن پولانسكي و... هيچ گاه ماهيت صهيونيستي و ارتباطات خود با دولت رژيم صهيونيستي را كتمان نكرده اند.
105 كتابخانه دفاع مقدس
در 90 كشور راه اندازي مي شود
معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از راه اندازي 105 كتابخانه دفاع مقدس در دفاتر نمايندگي ايران در 90كشور جهان با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خبر داد و گفت: كتاب هاي ارسالي به زبان هر كشور ترجمه خواهند شد.
سرهنگ حسن رسولي در گفت وگو با توانا اظهار داشت: براي تجهيز كتابخانه هاي خارج از كشور 10 جلد كتاب ترجمه شده موجود است.
بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در ادامه كار ترجمه درصدد است تا كتاب هاي حوزه دفاع مقدس را به زبان هاي عربي، انگليسي، روسي و اسپانيايي ترجمه كرده و در اختيار مخاطبان در نقاط مختلف جهان قرار دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14