(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 شهریور 1390- شماره 20022

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز فاز عملياتي رزمايش مدافعان حريم ولايت 3
رحيمي تاكيد كرد ارتقاي تبادلات اقتصادي ايران و پاكستان به 10 ميليارد دلار
ولايتي: حمله جوانان مصري به سفارت رژيم صهيونيستي بسيار مهم بود
برژينسكي: اعتبار و نفوذ ايران پس از بهار عربي بسيار بيشتر از آمريكا شده است
رئيس ديوان عدالت اداري: مسئولان از لجبازي بپرهيزند
فرمانده تيپ سوم تفنگداران نيروي دريايي ارتش در درگيري با اشرار به شهادت رسيد
آزادي استاد نخبه ايراني از زندان آل خليفه در بحرين
گزارش خبري پشت پرده حضور فتنه گران در مالزي
در نبود مادر....
ارائه بيش از 30 نوع خدمت در دفاتر روستايي پيشخوان دولت
خريد ادامه دارد خريد 4 هزار و 700 تن برنج از كشاورزان مازندراني
شناسايي معادن كشور از طريق ژئوفيزيك هوايي
وزير علوم: امكان پذيرش 20 هزار دانشجوي دكتري را داريم
پس از 19سال معاونت فرهنگي دانشگاه ها احيا شد
ارسال سيزدهمين محموله امدادي با تيم 15 نفره پزشكي به سومالي
ورود 24 هزار خودرو به جاده هاي روستايي كشور
ايران خواستار پاكسازي ارس از سوي ارمنستان شد
امام جمعه موقت تهران در مراسم سي امين سالگرد شهادت آيت الله مدني: شهيد مدني احيا كننده دل ها بود
با فرا رسيدن مهرماه 12 ميليون دانش آموز به مدرسه مي روند
دبير كل اكو خبر داد گسترش صنايع دستي مهمترين اولويت «اكو»
اخبار ادبي و هنري



آغاز فاز عملياتي رزمايش مدافعان حريم ولايت 3

امير چيت فروش گفت در مرحله اصلي رزمايش، بمباران اهداف با عمليات جنگي صورت خواهد گرفت.
امير «حسين چيت فروش» سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت 3 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومين و آخرين روز مرحله تمريني رزمايش نيروي هوايي از نخستين ساعات بامداد دوشنبه با شركت 7 گروه پروازي از هواپيماهاي جنگنده اف4، اف 7، ميگ 29، صاعقه، سوخو 24 و هواپيماي ترابري سي 130 در منطقه عمومي رزمايش در شمالغرب كشور آغاز شد.
وي افزود: در اين مرحله از رزمايش كه با آخرين فناوري هاي جنگ الكترونيك، ضدجنگ الكترونيك و ادامه سكوت راديويي توسط گروه هاي پروازي همراه بود، دقت خلبانان در رهاسازي و پرتاب انواع بمب هاي ليزري، حرارتي، راداري و تلويزيوني و شليك موشك ها و راكت ها به اهداف ثابت و سيار مورد نظر در منطقه رزمايش مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت 3 در ادامه تصريح كرد: كليه تاكتيك ها و تكنيك هاي به كار گرفته شده در مراحل تمريني رزمايش از جمله سامانه جديد كنترل فرماندهي، نحوه بارريزي هواپيماي سي130، عمليات رزم شبانه، عملكرد سامانه هاي ناوبري و لايه هاي امن ارتباطي و عملكرد گروه هاي پروازي به ويژه خلباناني كه براي اولين بار در رزمايش شركت كرده اند توسط هيئت داوران رزمايش و ناظران اعزامي ستاد كل نيروهاي مسلح، ستاد ارتش و ستاد فرماندهي نيروي هوايي ارتش مورد ارزيابي و جمع بندي قرار گرفته است.
چيت فروش در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: رزمايش فدائيان حريم ولايت3 از روز سه شنبه به مدت 3 روز وارد مرحله اصلي و عملياتي شده و بمباران اهداف مورد نظر در منطقه عمومي رزمايش با عمليات جنگي صورت خواهد گرفت.
سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت 3 از حضور اميرحسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش در مرحله سوم رزمايش خبر داد و گفت: اين مرحله از رزمايش با فرماندهي مستقيم اميرشاه صفي برگزار خواهد شد.
امير سرتيپ «حسين چيت فروش» با اشاره به نقش پهپادها در نيروي هوايي اظهار داشت: نيروي هوايي ارتش متناسب با پيشرفت هاي روز و دستاوردهاي نوين بر روي ناوگان هواپيماهاي بدون سرنشين سرمايه گذاري كرده و مطالعات گسترده اي نيز در اين زمينه آغاز شده است.وي خاطرنشان كرد: اين مطالعات در زمينه انواع ماموريت ها، سرعت، تنوع، ارتفاع و شعاع پروازي اين پهپادها متمركز است.
سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت(3) با تأكيد بر اين كه ناوگان پهپادها بايد توسعه يابد، تصريح كرد: ما بايد همگام با تهديدات، تجهيزات و توانمندي هاي دفاعي را ارتقا دهيم و آنها را بومي سازي كنيم.

 



رحيمي تاكيد كرد ارتقاي تبادلات اقتصادي ايران و پاكستان به 10 ميليارد دلار

معاون اول رئيس جمهور با بيان اين كه ايران آمادگي دارد روابط اقتصادي خود را با پاكستان بدون محدوديت افزايش دهد، گفت: حجم مبادلات اقتصادي تهران ـ اسلام آباد كه هم اكنون يك ميليارد و 200 ميليون دلار است مي تواند به 10 ميليارد دلار در سال ارتقاء پيدا كند.
محمدرضا رحيمي در مذاكرات مشترك هيات هاي عالي رتبه ايران و پاكستان، با اشاره به پروژه انتقال گاز ايران به پاكستان خاطرنشان كرد: اين پروژه گامي اساسي در توسعه روابط دو كشور است و مي تواند به عنوان سمبل روابط دوستانه ايران و پاكستان تلقي شود.
رحيمي با بيان اين كه ايران و پاكستان مي توانند سالانه حجم زيادي از ترانزيت كالا را به خود اختصاص دهند، گفت: همكاري هاي دو كشور در زمينه صادرات برق، اتصال خطوط ريلي، جاده سازي و ترانزيت مي تواند نقش اساسي در توسعه روابط تجاري دو كشور ايفا كند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: البته برخي مشكلات و موانع نيز در توسعه روابط اقتصادي دو كشور وجود دارد كه با اقداماتي همچون تشكيل كميته اي ويژه براي رفع موانع و گشايش يك شركت سرمايه گذاري مشترك مي توان در جهت رفع اين موانع اقدام كرد.
رحيمي يكي از موانع بر سر راه توسعه روابط اقتصادي ايران و پاكستان را مسائل امنيتي و ناامني هاي مرزي برشمرد و گفت: ايران و پاكستان بايد مرزهاي خود را به امن ترين مرزها تبديل كرده و روند رفت و آمدها و تبادلات را تسهيل كنند.
او در ادامه با اشاره به وقوع سيل در پاكستان اظهار كرد: اين اتفاق ملت ايران را بسيار متاثر كرد و معتقديم كمك هايي كه از سوي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به سيل زدگان پاكستاني ارسال شد كافي نيست و ايران بنا دارد كمك هاي بيشتري را براي بازسازي آسيب هاي ناشي از سيل به كشور دوست و برادر پاكستان ارسال كند.
معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: همكاري ها و هماهنگي هاي هيچ كشوري به اندازه ايران، پاكستان و افغانستان نمي تواند به رفع مشكلات افغانستان كمك كند و ما معتقديم پيمان سه جانبه اين سه كشور مي تواند براي حل مسائل افغانستان بسيار راهگشاتر باشد.
يوسف رضا گيلاني ـ نخست وزير پاكستان ـ نيز در اين مذاكرات با بيان اين كه اسلام آباد خواستار ادامه روابط به شكل هر چه گسترده تر با تهران را خواستار است، گفت: دولت پاكستان معتقد است بايد اولويت اول خود را حفظ روابط و گسترش هر چه بيش تر مناسبات با جمهوري اسلامي ايران قرار دهد.
نخست وزير پاكستان با قدرداني از پيشنهاد معاون اول رييس جمهور كشورمان براي افزايش و تنوع مبادلات تجاري و اقتصادي دو كشور، بر لزوم توسعه روابط اقتصادي متناسب با روابط صميمانه و دوستانه ايران و پاكستان تاكيد كرد.
او با بيان اين كه افزايش همكاري هاي پارلماني، رفت و آمدها و ارتباطات ميان دو ملت نيز مي تواند در توسعه روابط ايران و پاكستان موثر باشد، تصريح كرد: براي تحقق افزايش ارتباط ميان دو ملت، پاكستان در نظر دارد يك مركز فرهنگي در تهران راه اندازي كند.
يوسف رضا گيلاني در ادامه با اشاره به مسائل افغانستان گفت: بي ترديد استقلال و رونق اقتصادي افغانستان به نفع پاكستان است و پاكستان از هرگونه تفاهم و آشتي سياسي كه به رهبري و توسط خود ملت افغانستان صورت گيرد حمايت مي كند.
نخست وزير پاكستان ادامه داد: پاكستان معتقد است اگر قرار است يك سازش و آشتي سياسي در افغانستان انجام شود، اين خود مردم افغانستان هستند كه بايد درباره حل وفصل مسائل تصميم گيري كنند.
نخست وزير پاكستان همچنين از حمايت ها و كمك هاي جمهوري اسلامي ايران براي سيل زدگان پاكستاني تشكر و قدرداني كرد.
تحركات اشرار درمرزهاي 2 كشور، نبايد به مناسبات برادرانه ضربه بزند
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با نخست وزير پاكستان، روابط دو كشور را مناسباتي بسيار صميمانه، فراتر از مراودات دو همسايه و متكي به تعلق خاطرعميق فرهنگي و ديني دو ملت دانست و افزود: نگاه ايران به همكاري با پاكستان نگاهي دراز مدت در حوزه هاي مختلف است.
علي لاريجاني در اين ديدار به نقش بسيار مهم همكاري هاي پارلماني فيمابين تاكيد كرد.
وي در ادامه با بيان اين كه دو كشور از فرصت ها و توانايي هاي فراواني براي رشد و گسترش همكاري هاي اقتصادي، صنعتي في مابين برخوردارند گفت: سطح كنوني مبادلات اقتصادي دو كشور با ظرفيت هاي موجود بسيار فاصله دارد و بايد با برنامه ريزي و حل پاره اي مشكلات آن را ارتقاء داد.
وي بر آمادگي كشورمان براي توسعه همكاري ها در عرصه هاي گوناگون بويژه در حوزه انرژي و زيرساخت ها تاكيد و تصريح كرد: نبايد اجازه داد پاره اي تحركات تروريستي و اشرار در مرزهاي دو كشور به مناسبات برادرانه في مابين ضربه وارد نمايد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود موضوع امنيت و ثبات در افغانستان را براي دو كشور بسيار مهم دانست و افزود: تقويت همكاري سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان مي تواند نقش سازنده و موثري براي تحكيم آرامش در افغانستان داشته باشد.
لاريجاني هم چنين حركت هاي مردمي در منطقه را طوفان دموكراسي خواند و با اشاره به تحولات بحرين، مصر، ليبي و يمن خاطر نشان كرد: بايد به حقوق مردم در روند دموكراتيك توجه شود و دخالت نظامي و ارسال سلاح نمي تواند به تثبيت دموكراسي در منطقه كمك كند.
بر اساس اين گزارش يوسف رضا گيلاني، نخست وزير پاكستان نيز دراين ديدار با تاكيد به اشتراكات و پيوندهاي فراوان في مابين دو ملت گفت: دولت و ملت پاكستان خواستار گسترش و تقويت همكاري هاي همه جانبه با ايران هستند.
وي همكاري دو كشور در زمينه انرژي، ساخت راه آهن، برق و ترانزيت كالا و خدمات را بسيار مهم بر شمرد و تصريح كرد: پروژه انتقال گاز ايران به پاكستان حاكي از مناسبات عميق دوستانه و برادرانه في مابين است.
نخست وزير پاكستان در ادامه با قدرداني كمك هاي دولت و ملت كشورمان در بحران وقوع سيل در كشورش افزود: ارسال به موقع كمك هاي انسان دوستانه ايران نقش مهمي در مقابله با بحران ناشي وقوع سيل در پاكستان داشت.
وي در ادامه با اشاره به تشكيل كميته مشترك امنيتي ميان دو كشور براي مقابله با برخي ناامني ها در مرزهاي دو كشور تاكيد كرد: پاكستان با هر گونه تحركات ضد امنيتي در مرزهاي دو كشور برخورد مي كند.
وزراي خارجه ايران و پاكستان بر ضرورت همكاري منطقه اي تأكيد كردند
وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و پاكستان بر اهميت همكاري هاي منطقه اي براي رفع مشكل موجود در كشورهاي منطقه تأكيد كردند.
علي اكبر صالحي در ديدار با حنا رباني كه به همراه نخست وزير پاكستان در ايران به سر مي برد با اشاره به برگزاري موفق اجلاس هجدهم كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور كه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در اسلام آباد برگزار شد و همچنين ديدارهاي بسيار موفق انجام شده با مقامات پاكستاني از جمله رئيس جمهور، نخست وزير، رئيس مجلس سنا، وزير امور خارجه، وزير امور دارايي، وزير نفت و منابع طبيعي و وزير كشور پاكستان كه طي آن مقامات دو كشور به طور جدي بر ضرورت گسترش مناسبات فيمابين در تمامي حوزه ها تأكيد داشتند، اجرايي كردن توافقات و تصميمات متخذه در كميسيون مشترك را بسيار با اهميت خواند.
صالحي در اين ديدار نهايي شدن خط لوله گاز در دو كشور و عملياتي شدن انتقال گاز از طريق خط مذكور را در روابط دو كشور با اهميت خواند و بر افزايش تبادلات تجاري دو كشور در زمينه هاي مختلف و به فعليت رساندن ظرفيتهاي خالي تجاري دو كشور تأكيد كرد.
حنا رباني وزير امور خارجه پاكستان نيز در اين ديدار ضمن ارزيابي مثبت از توافقات انجام شده در خلال اجلاس هجدهم كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور، بر ضرورت پيگيري توافقات تا مرحله عملي شدن آن تأكيد كرد و تأكيدات مقامات عاليه پاكستان در خصوص گسترش هر چه بيشتر همكاري هاي فيمابين در زمينه هاي مختلف تجاري و همكاريهاي بانكي را متذكر شد.
وي عزم و تعهد دولت پاكستان در اتمام بخش داخل پاكستان خط لوله گاز را خاطرنشان كرد و انتقال گاز و همچنين صادرات برق از جمهوري اسلامي ايران به پاكستان را بسيار مهم خواند.
خانم رباني بار ديگر از توجه ويژه دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران به سيل زدگان پاكستان و كمكها و مساعدتهاي انجام شده تشكر و قدرداني كرد.
وزراي خارجه جمهوري اسلامي ايران و پاكستان علاوه بر موضوعات مربوط به روابط دو جانبه، آخرين وضعيت تحولات منطقه را نيز مورد بحث و گفت وگو قرار داده و بر اهميت همكاري هاي منطقه اي براي رفع مشكلات موجود در كشورهاي منطقه تأكيد كردند.

 



ولايتي: حمله جوانان مصري به سفارت رژيم صهيونيستي بسيار مهم بود

مشاور رهبر معظم انقلاب حمله جوانان مصري به سفارت اسراييل را بسيار مهم دانست.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين الملل اظهار داشت: حمله جوانان مصري به سفارت رژيم صهيونيستي به اندازه كمپ ديويد مهم بود اما در جهت عكس آن.
«علي اكبر ولايتي» دبير همايش بين المللي بيداري اسلامي در جلسه اجرايي كميته هاي اين همايش با اشاره به اهميت برگزاري اين كنفرانس در شرايط فعلي گفت: اين اجلاس، اولين اجلاس از اين نوع در دنياست.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كرد: انديشمنداني از 70 كشور جهان كه سنخيتي با مسأله بيداري اسلامي دارند در اين اجلاس جمع خواهند شد. هيچ كشور اسلامي در دنيا نيست كه چنين اجازه اي را داشته باشد كه فضايي اين چنين باز را ايجاد كند و در اختيار انديشمندان مسلمان سراسر جهان قرار دهد تا به ابراز نظر آزادانه بپردازند.
وي همچنين درباره برنامه هاي اين دبيرخانه بعد از همايش گفت: همايش بين المللي بيداري اسلامي، با اين همايش دو روزه تمام نخواهد شد بلكه يك نهاد مردمي با حضور نمايندگان كشورهاي مختلف تشكيل خواهد شد تا مسائل مطرح شده را دائماً پيگيري كند.

 



برژينسكي: اعتبار و نفوذ ايران پس از بهار عربي بسيار بيشتر از آمريكا شده است

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا در گفت وگو با يك روزنامه فرانسوي، بهار عربي را به ضرر وجهه آمريكا دانست.
«زبيگنيو برژينسكي» مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا در دوران رياست جمهوري «جيمي كارتر» و از سياستمداران كهنه كار و كارشناسان زبده روابط بين الملل به مناسبت دهمين سالگرد حادثه 11سپتامبر در گفت وگو با روزنامه فرانسوي «لوموند» در ارزيابي واكنش آمريكا به حملات 11سپتامبر اعلام كرد: «از ديدگاه آمريكا عملكرد مبارزه با تروريسم بد نبوده است. 10 سال پيش در زمان حملات 11سپتامبر چه كسي فكر مي كرد كه ظرف يك دهه آينده حتي يك حمله تروريستي نيز در خاك آمريكا اتفاق نيفتد؟ اما ما در آن زمان با ايراد سخناني كاملا كلي و عمومي درباره جهاد و تروريسم اسلامي ماهيت اين اقدام تروريستي را تعميم داديم و به مقابله با جهان مسلمانان پرداختيم؛ بنابراين هم اكنون انزواي تروريست ها در كشورهاي مسلمان و جلب حمايت دولت هاي مسلمان امري بسيار دشوار است.»
وي افزود: «در خصوص آنچه به پاسخ نظامي مربوط مي شود، در آن زمان رفتن آمريكا به افغانستان ضرورت داشت. در آن زمان با من مشورت شد و من نيز كاملا از طرح مداخله نظامي در افغانستان حمايت كردم اما در همان موقع نيز صريحا و كاملا شفاف به دولت «جورج بوش» گفتم كه با توجه به تجارب حاصله از شوروي، آمريكا بايد به افغانستان برود تا طالبان را نابود كرده، فرمانده القاعده را به چنگ آورد و سپس از اين كشور خارج شود اما قرار نبود آمريكا خود را درگير روندي طولاني مدت در اين كشور كند و از قدرت نظامي براي خلق افغانستاني ديگر استفاده كند. بدتر از همه آنكه پس از يك و نيم سال، تلاش نظامي در افغانستان كاهش يافت و با اتخاذ تصميمي مبني بر مشاركت آمريكا در جنگ عراق به دليلي ساختگي اوضاع پيچيده شد. «صدام» متحد القاعده نبود و پيش از اين نيز بواسطه عملياتي بسيار موثر در سال 1991 تضعيف شده بود. جنگ جديد در عراق در آن زمان ضرورت نداشت و آمريكا با دروغ گفتن به مردم خود مشاركت خود را در جنگ عراق توجيه كرد كه همين امر آزردگي خاطر اعراب را بيشتر كرد. امروز اعتبار و نفوذ ايران در عراق بسيار بيشتر و قويتر از 10 سال پيش است و هزينه جنگ هاي آمريكا در عراق و افغانستان بسيار بالاتر از كسري بودجه اين كشور است.»
مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا در ادامه در ارزيابي تاثير مداخله آمريكا در جنگ هاي عراق و افغانستان بر جهان عرب خاطرنشان كرد: «وجهه آمريكا در جهان عرب هرگز تا اين حد مخدوش و بد نبوده است. بدتر از همه اينكه، از زمان هجوم و ورود آمريكا به خاورميانه پس از جنگ جهاني دوم، اعتبار آمريكا امروز بيش از هر زمان ديگري تضعيف شده است، هجومي كه مورد استقبال گسترده اعراب قرار گرفت چرا كه به عقيده آنان اين ورود مي توانست جايگزين امپرياليسم انگليسي- فرانسوي شود. علاوه بر اين، مطمئنا ناتواني دائم آمريكايي ها در ارائه راه حل براي مناقشه اسرائيل و فلسطين نيز فاكتور و عاملي ديگر در تضعيف نفوذ و اعتبار آمريكا در منطقه بود.»
برژينسكي در ادامه در خصوص تاثير «بهار عربي» بر بازسازي و بهبود وجهه آمريكا گفت: «بهار عربي به نفع آمريكا نبود و تنها واكنشي عليه رژيم هاي فاسد، غيرموثر و سركوبگر بود. بهار عربي واكنشي كاملا احساسي بود اما به نظر من در مقايسه با بهار اروپاي مركزي داراي ماهيت و رهبري كم و بيش دموكراتيك بود. جنبش جاري در جهان عرب جنبش استقلال و دموكراسي بود كه به طور همزمان هم رهبر داشت و هم از حمايت مردم علاقمند به عقايد دموكراتيك برخوردار بود.»
وي افزود: «اين تنها بهار عربي نيست كه اساسا ماهيت مردمي داشت. مقايسه اي كه اغلب از سوي رسانه ها ميان بهار عربي و آنچه در سال 1989 در اروپاي مركزي گذشت، خوب نيست. من خيلي خوش بين نيستم چرا كه من بسيار ترديد دارم كه ما بتوانيم شاهد ظهور نهادهاي دموكراتيك رسمي و قانوني در ليبي، مصر، سوريه، يمن و عربستان سعودي باشيم. من فكر نمي كنم كه غربي ها بتوانند هر كاري مي خواهند انجام دهند. غرب در خاورميانه اعتبار زيادي ندارد و بدگماني هاي زيادي عليه فرانسه و انگليس وجود دارد. علاوه بر اين آمريكا نيز سرخورده شده است و روي روس ها نيز حساب نمي شود. كشورهاي عربي بايد كشور به كشور از عهده اين كار برآيند.»

 



رئيس ديوان عدالت اداري: مسئولان از لجبازي بپرهيزند

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: قضات در جايگاهي قرار دارند كه بايد بسيار مراقب باشند و تسليم بودن در برابر حق، قانون و منطق از ضروريات كار آنان است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري طي سخناني در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري تصريح كرد: اصرارهايي كه به ويژه برخي قضات به آن گرفتار هستند، خطرناك است. گاهي قضات گمان مي كنند كه چون قاضي هستند و قاضي نيز مستقل است و كسي نمي تواند تكليف كند كه فلان راي را بدهد يا ندهد، فهم خود را مبنا قرار مي دهند و متاسفانه بر آن ولو آنكه خلافش ثابت شود، اصرار مي ورزند كه اين اصرار، شخص را به مرحله لجبازي مي رساند كه اصلا جايز نيست.
وي ادامه داد: مباحثه كردن، تبادل نظر، رايزني و مشورت در كار براي همه امري ضروري است تا خودمان و ديگران را گرفتار نكنيم.
وي با اشاره به عوارض چنين رفتاري در مسايل سياسي و اجتماعي خاطرنشان كرد: گاهي افرادي در جامعه با توجه به اينكه در فلان مقام و جايگاه قرار دارند، حرفي مي زنند يا اظهار نظري مي كنند كه درست نيست و در مواجهه با يادآوري و تذكر ديگران مبني بر نادرستي اين اظهارات مقاومت مي كنند و نمي پذيرند. از عواقب چنين رفتاري در صاحب منصبان، گرفتاري براي ملت و مملكت است كه متاسفانه در مسايل اقتصادي، سياسي و فرهنگي از اين جنس فراوان است.
رئيس ديوان عدالت اداري اصرار بر حق را با لجبازي متفاوت دانست و يادآور شد: اصرار بر حق به تعبير قرآن پايداري، استقامت و استقرار است؛ مانند آنچه در انقلاب اسلامي ايران روي داد. ملت شريف ايران در بيش از سه دهه پيش اعلام كرد «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» كه اصلي از اصول انقلاب بود و بر آن تا به امروز هم پاي فشرده است ولو آنكه دنيا در مقابلش بايستد كه ايستاده است و مي بينيم كه ملت هم چنان آن حق را كه منطبق بر عقل و وحي بود، حفظ كرده است.
منتظري در ادامه، انحرافاتي را كه در جامعه بشري وجود دارد ناشي از لجبازي اشخاص شيطان صفت در عرصه بين الملل دانست.

 



فرمانده تيپ سوم تفنگداران نيروي دريايي ارتش در درگيري با اشرار به شهادت رسيد

پيكر فرمانده تيپ سوم تفنگداران نيروي دريايي ارتش كه در مقابله با اشرار در منطقه جنوب شرق كشور به شهادت رسيده بود، روز گذشته تشييع و به خاك سپرده شد.
ناخدا دوم تكاور سيدحسين مولايي فرمانده تيپ تفنگداران حمزه سيدالشهداء(ع) منطقه سوم نيروي دريايي در حين انجام ماموريت توسط اشرار به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
اين شهيد كه به منظور شناسايي و موقعيت يابي نقاط مناسب تيراندازي در منطقه سوم دريايي كنارك به ماموريت اعزام شده بود در درگيري غافلگيرانه با اشرار و معاندين نظام شهد شيرين شهادت را به كام كشيد.
پيكر پاك اين شهيد بزرگوار صبح روز گذشته با حضور فرماندهان و مسئولين عالي رتبه ارتش از ستاد نيروي دريايي ارتش تا گلزار شهداي كرج تشييع شد و در جوار امام زاده محمد آرام گرفت.
روابط عمومي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي از برگزاري مراسم گراميداشت شهداي نيروي زميني سپاه در مقابله با اشرار، تروريست ها و ضدانقلاب در شمال غرب كشور خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است: اين مراسم با حضور مقامات كشوري و لشكري و اقشار و آحاد مختلف مردم شهيدپرور تهران از ساعت 11 صبح سه شنبه در حسينيه امام خميني(ره) نيروي زميني سپاه برگزار خواهد شد.

 



آزادي استاد نخبه ايراني از زندان آل خليفه در بحرين

دكتر مسعود جهرمي استاد دانشگاه و نخبه ايراني كه پس از آغاز موج بيداري اسلامي به دام رژيم آل خليفه افتاده بود ديروز صبح آزاد شد .
خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: جهرمي رئيس دانشكده مهندسي دانشگاه «اهليه» بحرين، يكي از محبوبترين و شناخته ترين شخصيت هاي علمي بحرين به شمار مي آيد.
وي دكتراي خود را از دانشگاه كنت انگليس دريافت كرده و مدارك كارشناسي ارشد و كارشناسي خود را به ترتيب از دانشگاه هاي منچستر انگليس و دانشگاه بحرين دريافت كرده است.
وي ساعت 30:2 دقيقه روز 14 آوريل 2011 در برابر ديدگان همسر و فرزندش با ضرب و شتم شديد بازداشت شد.
اين در حالي است كه رژيم آل خليفه همچنان صدها نفر از شهروندان اين كشور را در بازداشت نگه داشته است و برخي از مراكز حقوق بشري از شكنجه هاي شديد اين بازداشت شدگان توسط نيروهاي آل خليفه خبر مي دهند.
تاكنون چندين نفر از فعالان سياسي بازداشت شده توسط نيروهاي امنيتي بحرين در زندان هاي اين رژيم به شهادت رسيده اند و سانسور خبري اين استاد نيز گمانه هايي مبني بر شهادت ايشان در زندان هاي رژيم آل خليفه را بيشتر كرده بود اما بالاخره پس از گذشت ماه ها از دستگيري وي، همسرش الهام شاكري موفق به ديدار او در زندان شد.

 



گزارش خبري پشت پرده حضور فتنه گران در مالزي

اخبار دريافتي از حضور يك آقازاده فتنه گر در مالزي خبر مي دهد كه وي علاوه بر در اختيار داشتن نمايندگي يك شركت معروف شكلات سازي ايراني در اين كشور، تامين كننده مخارج جلسات و مراسم مختلف ضدانقلاب در مالزي است.
اين آقازاده فتنه گر در مالزي «ح.س» است كه فرزند «م.س» نماينده مردم يكي از شهرهاي شمال غرب كشور در 4 دوره مجلس شوراي اسلامي از دور اول تا چهارم است كه وي در اكثر اين 16 سال عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و بعد از آن نيز يكي از استانداران دولت خاتمي بوده است.
«ح.س» دانشجوي مقطع دكتري در رشته مديريت مالي در دانشگاه UITM مالزي بوده كه علاوه بر تحصيل، به عنوان نماينده يك شركت بزرگ شكلات سازي ايراني در مالزي اشتغال به كار دارد.
وي از حاميان ستاد ميرحسين موسوي و فعالان گروهك نفاق سبز به شمار مي رود تا جايي كه امضاي او پاي اكثر سياهه هاي تبليغاتي فتنه گران براي مظلوم نمايي در عرصه داخلي و بين المللي مشاهده مي شود. پيش از اين هم از افراد تاثيرگذار بر حوادث بعد از انتخابات و تجمعات فتنه گران بوده است.
براساس اين گزارش، «ح.س» همچنين در كليه تجمعات و برنامه هاي جريان فتنه در مالزي نقش فعالي ايفا مي كند تا جايي كه برخي هزينه هاي مالي مراسم يادبود هاله سحابي در منطقه جيتي ماينز، دانشگاه يو ام و را برعهده داشته است.
آقاي «س.ز» نيز كه از كارمندان وي در نمايندگي همان شركت بزرگ شكلات سازي ايراني در مالزي است به وي درباره ماموريت هاي فتنه گران كمك مي كند.
همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران، افرادي كه با جريان فتنه 88 همراه بوده اند از داخل كشور تحت پوشش فعاليت براي شركت شكلات سازي ارتباطات خاصي با جريان فتنه در مالزي برقرار كرده اند.
گفتني است اخيرا مالزي به يكي از مراكز اصلي تردد ضدانقلاب و جولانگاه عناصر فرصت طلب فتنه گر تبديل شده است. از سوي ديگر در حالي كه تبليغات زيادي براي تحصيل در دانشگاه هاي مالزي در رسانه هاي مختلف انجام مي شود تا دانشجويان ايراني را براي ادامه تحصيل به اين كشور به اصطلاح اسلامي جذب كند، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مدارك بيشتر دانشگاه هاي اين كشور را غيرمعتبر اعلام كرده است.

 



در نبود مادر....

اين تصوير مربوط به كودكي است كه در يكي از روستاهاي كلمبيا زندگي مي كند. اين پسر بچه 20 ماهه بطور مسالمت آميز با يك گاو زندگي مي كند.
پدر و مادر اين كودك به دليل مشكلات مالي روستا را ترك كرده و براي كار به شهر رفته اند و اين كودك براي سير كردن خود بطور مستقيم از يك گاو ماده شير مي نوشد.

 



ارائه بيش از 30 نوع خدمت در دفاتر روستايي پيشخوان دولت

شهركرد - خبرنگار كيهان:
هم اكنون ده هزار دفتر خدمات پيشخوان دولت در سراسر كشور فعال هستند كه 30 نوع خدمات دستگاه هاي اجرايي را انجام مي دهند.
مديركل تلفيق برنامه و بودجه شركت مخابرات ايران و مجري طرح خدمات روستايي كه در نخستين همايش دفاتر خدمات روستايي استان چهارمحال و بختياري سخن مي گفت، با اعلام خبر فوق افزود: در اين دفاتر به ده ميليون نفر از روستاييان كشور به طور مستقيم خدمات ارائه مي شود.
سيامك لواساني اضافه كرد: در حال حاضر دفاتر خدمات روستايي مجاز به ارائه خدمات ارتباطي در بخش هاي مخابرات، پست و پست بانك هستند.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون هر سه روستاي كشور داراي يك دفتر خدمات روستايي است، ادامه داد: در آينده به تعداد دفاتر خدمات افزوده

 



خريد ادامه دارد خريد 4 هزار و 700 تن برنج از كشاورزان مازندراني

ساري - خبرنگار كيهان:
مديرعامل غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور گفت: تاكنون 4 هزار و 700 تن برنج از كشاورزان استان خريداري شده است.
رضا افرازه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراكز خريد برنج پرمحصول قيمت برنج شيرودي 1480 تومان و ندا 1100 تومان است.
مديرعامل غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور به آمادگي خريد برنج توسط مراكز خريد برنج مازندران اشاره كرد و گفت: خريد تضميني برنج پرمحصول تا 25 بهمن ماه سال جاري ادامه دارد.
افرازه تصريح كرد: خريد تضميني برنج علاوه بر ايجاد تعادل بر قيمت برنج در بازار، قيمت ها از حداقل قيمت تضميني كمتر نمي شود و سبب اطمينان خاطر براي فروش برنج كشاورزان مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر، مراكز خريد دولتي اين شركت در شهرهاي بابل، فريدونكنار و نكا در حال خريد اين محصول از كشاورزان مازندراني هستند و اين مراكز در صورت نياز قابل افزايش است.

 



شناسايي معادن كشور از طريق ژئوفيزيك هوايي

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت مس ايران از شناسايي مناطق وسيعي از خاك كشور براي كشف معادن مس خبر داد.
«اردشير سعدمحمدي» در جمع معدن كاران سراب با اعلام مطلب فوق گفت: براي شناسايي معادن مس، مناطق بزرگي از كشور در 12هزار كيلومتر وسعت، تحت پوشش ژئوفيزيك هوايي قرار مي گيرد.
وي افزود: در اين رابطه، اقداماتي به عمل آمده است. وي تصريح كرد: امسال اقدام به 150 هزار متر حفاري اكتشافي مي شود، ضمن آن كه در سال گذشته 92 هزار متر حفاري صورت گرفت.
به گفته سعدمحمدي 13درصد كل توليد كشور مربوط به صنايع مس بوده و تا 2 سال آينده اين رقم به 25درصد مي رسد و هيچ محدوديتي در اكتشاف و مطالعه معادن مس وجود ندارد.

 



وزير علوم: امكان پذيرش 20 هزار دانشجوي دكتري را داريم

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در مورد نحوه پذيرش دانشجوي پولي دكتري، گفت: دانشجوي دكترايي كه شهريه پرداخت مي كند مازاد بر ظرفيت، پذيرش مي شود و حتما بايد در آزمون دكتري رتبه كسب كند.
كامران دانشجو در گفت وگو با ايسنا افزود: به عنوان نمونه اگر 50 دانشجوي دكتراي روزانه پذيرش شوند، نفر پنجاه و يكم مي تواند با پرداخت شهريه به عنوان دانشجوي دكتري در دانشگاه تحصيل كند.
وي در مورد مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر اضافه شدن 4 هزار و 400 ظرفيت جديد در آزمون دكتري، گفت: اين موضوع مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و نه دستور رئيس جمهور و قرار است كه اين 4 هزار و 400 ظرفيت جديد در مرحله بعدي آزمون دكتري به صورت روزانه پذيرش شوند.
وزير علوم با تاكيد بر اينكه در حال حاضر با امكانات موجود مي توانيم 20 هزار دانشجوي دكتري پذيرش كنيم گفت: ما در حال حاضر 40 هزار استاديار به بالا داريم كه اگر در سال، هر يك از اعضاي هيات علمي يك دانشجوي دكتري را راهنمايي كنند، ما داراي 40 هزار دانشجوي دكتري خواهيم بود. همچنين اگر هر دو نفر از اعضاي هيات علمي ذكر شده نيز يك دانشجوي دكتري پذيرش كنند در واقع ما داراي 20 هزار دانشجوي دكتري با امكانات موجود خواهيم بود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تجهيزات و آزمايشگاه ها و همچنين امكانات ما از خيلي از دانشگاه هاي دنيا برتر است و با خيلي از دانشگاه هاي تراز اول دنيا رقابت مي كند، ادامه داد: اعضاي هيات علمي ما نيز اگر دانشمندتر از اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي دنيا نباشند، هيچ چيز ا ز آنها كم ندارند.
دانشجو در خاتمه تصريح كرد: نمي توان از يك طرف بگوييم كه دنيا فارغ التحصيلان ما را مي خواهد و از طرف ديگر بگوييم كه كيفيت دانشگاه هاي ما پايين است، در واقع اگر در دنيا دانشجويان ما را مي خواهند براي اين است كه كيفيت دانشجويان و دانشگاه هاي ما در همه مقاطع خوب است.

 



پس از 19سال معاونت فرهنگي دانشگاه ها احيا شد

بناب- خبرنگاركيهان:
پس از 19سال، بار ديگر معاونت فرهنگي دانشگاه هاي كشور كه در سال 71 حذف شده بود، بار ديگر احيا شد.
«مهدي ايران منش» در بناب گفت: به دستور وزير علوم اين معاونت احيا شده است.
معاون وزير علوم و رئيس مركز هيات امناي دانشگاههاي كشور افزود: با ابلاغ آيين نامه جامع مديريت دانشگاهها، فعاليت ها در جهت ارتقاي نقش اساتيد برجسته مي شود.
ايران منش در معارفه رئيس جديد دانشگاه بناب، يادآور شد: وزارت علوم به دنبال رشد كيفي دانشگاهها است و بايد امر توسعه دانشگاههاي كشور، به طور حساب شده صورت گيرد.
وي افزود: مراكز دانشگاهي، براساس نيازهاي منطقه اي، در رشته هاي مورد نياز، دانشجو پذيرش خواهند كرد.
اين مقام مسئول با عنوان اين كه طرح آمايش آموزش عالي، مطرح است، گفت: هم اكنون بيش از چهار ميليون نفر در دانشگاههاي كشور تحصيل مي كنند و 60 هزار عضو هيات علمي وجود دارد.

 



ارسال سيزدهمين محموله امدادي با تيم 15 نفره پزشكي به سومالي

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: سيزدهمين محموله كمك هاي بشردوستانه كشورمان به همراه يك تيم 15 نفره پزشكي ديشب به سومالي ارسال شد.
محمود مظفر اظهار كرد: اين محموله شامل بيش از 33 تن اقلام زيستي شامل چادر امداد و پتو است كه از فرودگاه مهرآباد بارگيري شده و به مقصد موگاديشو ارسال گرديد.
وي گفت: همراه اين محموله تيم 15 نفره اي از قم شامل گروه پزشكي و خدماتي به مدت 15 روز به سومالي اعزام مي شود و براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته به ترتيب از هر استان تيم هاي 15 نفره به سومالي اعزام مي شوند.
جمعيت هلال احمر تاكنون 12 محموله بشردوستانه امدادي به وزن 470 تن براي كمك به قحطي زدگان سومالي به مقصد موگاديشو ارسال كرده است و در اقدامي جديد نخستين گروه استاني تيم هاي پزشكي و امدادي را كه متشكل از 15 نفر هستند، به سومالي اعزام مي كند.

 



ورود 24 هزار خودرو به جاده هاي روستايي كشور

يزد-خبرنگار كيهان:
امسال تعداد 24 هزار خودرو پلاك شخصي وارد جاده هاي روستايي كشور مي شوند.
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: رانندگان فعال با پلاك شخصي با مراجعه به دهياري ها و ثبت نام و دريافت برچسب به اين ناوگان خواهند پيوست كه از تسهيلات سوخت يارانه اي بهره مند مي شوند.
محمد رضا بشيري با اعلام اين خبر گفت: طرح جامع ساماندهي حمل و نقل عمومي مسافر روستايي با هدف ارتقاء كيفيت زندگي و فعاليت ساكنان روستاهاي محروم و ارائه خدمات مطلوب به استفاده كنندگان و همچنين توسعه آباداني مناطق محروم و كم درآمد صورت مي گيرد.
به گفته وي ناوگان باري و حمل مسافر استان يزد نيازمند بازسازيست كه امسال در اين زمينه بايد 320 دستگاه ميني بوس، اتوبوس و باري در استان نوسازي شود.
وي افزود در اين زمينه از سوي رئيس جمهور مبلغ سه هزار و دويست ميليارد تومان براي نوسازي ناوگان در كشور اختصاص يافته است. بشيري خاطرنشان كرد در چهار ماهه امسال در راه هاي روستايي استان به ميزان 33 درصد كاهش تخلفات جاده اي را شاهديم در حالي كه راه هاي برون شهري بيش از 9درصد افزايش را نشان مي دهد.

 



ايران خواستار پاكسازي ارس از سوي ارمنستان شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
جمهوري اسلامي ايران خواستار توجه ارمنستان به مسائل زيست محيطي ارس و پاكسازي اين رودخانه مرزي شد.
استاندار آذربايجان شرقي در ديدار با سرگئي-كاراپتيان وزير كشاوزري ارمنستان با اشاره به اهميت موضوع، از بي نتيجه ماندن پيگيري موضوع منبع آلاينده ارس خبر داد و افزود: آلودگي ارس از طريق ورود مس باطله ارمنستان است.
احمدعلي رضا بيگي گفت: شهرهاي واقع در مسير رودخانه، از آب آن براي شرب و كشاورزي استفاده مي كنند و بايد اين ضايعات مديريت شوند.

 



امام جمعه موقت تهران در مراسم سي امين سالگرد شهادت آيت الله مدني: شهيد مدني احيا كننده دل ها بود

همدان- خبرنگاركيهان
امام جمعه موقت تهران گفت: بدون آب حيات ولايت فقيه، همه ما نابود خواهيم شد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم سي امين سالگرد شهادت آيت الله مدني در مسجد مهديه همدان افزود: ولايت فقيه مانند آب حيات است كه اگر نباشد، همه ما همچون قطره اي كوچك با اندك حرارتي، نابود مي شويم.
وي ادامه داد: اگر اين قطره هاي كوچك به درياي ولايت وصل باشند، فناناپذير خواهند بود. وي با بيان اينكه حفظ نظام از اوجب واجبات است، يادآور شد: حضرت امام خميني(ره) نيز، خود به عنوان محقق و عالمي بزرگ، همواره بر حفظ نظام تاكيد داشت.
امام جمعه موقت تهران در خصوص شخصيت شهيد محراب آيت الله مدني اظهار داشت: آيت الله مدني در نوع خود، جزو الگوهاي برتر براي همه نسل ها محسوب مي شود. زيرا كسي كه عاشق خدا و ولايت باشد، مي تواند به برترين الگو جهت جذب مردم و جوانان تبديل شود.
وي خاطرنشان ساخت: آن شهيد بزرگوار احياكننده دلها بود و دمي الهي داشت و دلهاي قطع شده را به مبدأ اتصال مي داد.
حجت الاسلام صديقي اضافه كرد: يكي از خصوصيات بارز شهيد مدني، مردم داري وي بود به طوري كه در دوران تبعيد در همدان و گنبدكاووس و نيز در تبريز، با جذب مردم، رسالت خويش را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي به انجام مي رساند.
وي تاكيد كرد: شهادت از آرزوهاي هميشگي آن مرحوم بود و رحلت در بستر و بسته نشدن پرونده زندگي اش با شهادت از دغدغه هايش به شمار مي رفت.
در اين مراسم سيدمحمد كاظم حجازي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد آيت الله مدني، وقت خود را صرف آموختن و ترويج علم، ادب، تقوا و ارشاد مردم مي كرد و از آنجا كه در محضر ولايت آموزش ديده بود، لذا دين را تنها با وجود جايگاه ولايت داراي موضوعيت مي دانست.
وي سپس به وضعيت امروز برخي مسئولان اشاره كرد و افزود: برخي در عرصه هاي كلان نظام مسئوليت دارند، اما ولايت پذيري را در امور خود لحاظ نمي كنند، يعني در مواقعي تبعيت از رهبري را توصيه كرده و در جايي پند و اندرز هم مي دهند ولي در جاي ديگر به دنبال فرار از اوامر ايشان هستند كه اين افراد را نمي توان به اصول انقلاب معتقد دانست.
حجازي تاكيد كرد: اگر اين افراد در مواضع خود بازنگري نكنند، سيلي انقلاب را خواهند خورد و مردم با بصيرت ايران نيز بايد آنها را شناخته و از چنين افرادي فاصله بگيرند.

 



با فرا رسيدن مهرماه 12 ميليون دانش آموز به مدرسه مي روند

مدير كل آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 12 ميليون دانش آموز در مقاطع ابتدايي تا پيش دانشگاهي سال تحصيلي خود را آغاز مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، قربانعلي افشاني يكشنبه شب در نهمين دوره جشنواره ملي الگوهاي برتر تدريس درس روانشناسي مبتني بر فناوري اطلاعات در بوشهر اظهار داشت: از اين تعداد دو ميليون و 810 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه نظري مشغول به تحصيل مي شوند.
وي بهبود كيفيت آموزش رشته علوم انساني، انتخاب مدارس سرآمد و مبتكر و برگزاري كلاس هاي تقويتي و كنكور در دبيرستان ها با 50 درصد تخفيف را از برنامه هاي اداره كل آموزش متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد عنوان كرد.
دبير اين جشنواره نيز هدف از برپايي جشنواره الگوهاي برتر تدريس را بهبود كيفيت برنامه هاي آموزشي، شناسايي و ترويج روش هاي نوين تدريس، ظهور نوآوري هاي دبيران، ايجاد رقابت سالم بين آنان و بهره گيري از فناوري اطلاعات معرفي كرد.
اسفنديار فرهادي افزود: در جشنواره الگوهاي برتر تدريس در روانشناسي مبتني بر فناوري اطلاعات 32 دبير منتخب درس روان شناسي از سراسر كشور و 32 رئيس گروه آموزشي متوسطه حضور دارند كه در مدت سه روز با هم رقابت مي كنند و در پايان پنج نفر به عنوان دبيران برتر انتخاب مي شوند.

 



دبير كل اكو خبر داد گسترش صنايع دستي مهمترين اولويت «اكو»

دبير كل سازمان همكاري اقتصادي اكو گفت: پرداختن به فرهنگ و گسترش صنايع دستي، مهم ترين اولويت سازمان اكو است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني نمايشگاه صنايع دستي كشورهاي عضو اكو، محمد يحيي معروفي، به نقش فرهنگ در تبادلات تاريخي كشورها به ويژه كشورهاي عضو اكو اشاره كرد و آن را زمينه اي براي رونق و توسعه اقتصاد عنوان كرد.
وي با اشاره به مصداق هايي همچون راه تاريخي و تجاري ابريشم در تبادلات فرهنگي و تجاري، اظهار داشت: اين تبادلات و تلاش هاي ملل و اقوام، تاكنون توانسته براي نسل امروز آثار ماندگاري را به يادگار بگذارد.
معروفي با اشاره به اهميت هنر صنايع دستي افزود:هنرهاي دستي داراي عناصر مهم فرهنگي است كه علاوه بر اقتصاد، بايد ابعاد ديگر آن نيز مورد توجه قرار بگيرد.
وي با برشمردن رويكردها و اولويت هاي سازمان اكو اظهار داشت: اين سازمان با تأكيد بر توسعه جدي موضوع حمل و نقل و راه سازي و نيز توسعه و تحكيم اشتراكات فرهنگي را در خانواده اكو مد نظر دارد.
دبير كل سازمان همكاري اقتصادي اكو مهم ترين اولويت اين سازمان را پرداختن به موضوع فرهنگ و گسترش صنايع دستي عنوان كرد.
نمايشگاه بين المللي صنايع دستي كشورهاي عضو اكو در استان خراسان شمالي به مدت يك هفته در بوستان ملي بش قارداش بجنورد براي بازديد عموم داير است.




اخبار ادبي و هنري

مثلث هاي عشقي در تلويزيون ممنوع شد
طبق بخشنامه جديد معاون سيما طرح و تصوير مثلث هاي عشقي و مردان نيمه برهنه در سيماي جمهوري اسلامي ايران ممنوع اعلام شد.
به گزارش فارس، طبق بخش نامه جديد معاون سيما كه به مديران شبكه ها و مراكز استان ها، گروه هاي برنامه ساز و مديران تامين برنامه ابلاغ شده است، طرح تركيب هاي عشقي هوس آلود و مثلث هاي عشقي مگر به منظور بيان تقبيح آن و در حداقل ممكن ممنوع است.
همچنين بايد از اختلاط بي مورد زن و مرد در توليدات تلويزيوني در صحنه هايي نظير عروسي، ميهماني خانوادگي، فضاهاي كاري و همچنين جشن ها اكيدا خودداري شود.
نمايش مردان نيمه برهنه در توليدات داخلي و خارجي نيز ممنوع است.
بنابراين گزارش، پخش برنامه هايي كه مروج عادي سازي روابط محرم و نامحرم و شكستن حريم هاي شرعي ميان آنها مي شود، نيز ممنوع است.
«روايت فتح» ناشران علاقمند به مقاومت را
جذب مي كند
مديرعامل موسسه انتشاراتي روايت فتح گفت: قرار است در بزرگترين نمايشگاه بين المللي كتاب اروپا با ناشراني كه علاقمند به آثار دفاع مقدس يا مقاومت هستند تفاهم نامه هايي را امضا كنيم.
محمدحسين كريمي پور، در گفت وگو با فارس گفت: امسال نشر ساقي و نشر روايت در بزرگترين نمايشگاه بين المللي كتار اروپا داراي غرفه خواهند بود.
وي درباره آثار حضور يافته اين انتشارات در نمايشگاه فرانكفورت اظهار داشت: نشر روايت عرضه كننده آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامي با 40 عنوان اثر برگزيده در حوزه دفاع مقدس در اين نمايشگاه حضور مي يابد.
وي درباره برنامه هاي جانبي اين نمايشگاه عنوان كرد: قرار است در اين نمايشگاه با ناشراني كه علاقمند به آثار دفاع مقدس يا مقاومت هستند تفاهم نامه هايي را امضا كنيم.
پاتك صدا و سيما به سريال هاي ماهواره اي
معاونت برون مرزي صدا و سيما شبكه تلويزيوني اسپانيولي زبان راه اندازي مي كند.
پس از راه اندازي شبكه هاي انگليسي و عربي زبان توسط صدا و سيما كه در آخرين مورد آن مي توان به شبكه آي فيلم براي كشورهاي عربي زبان اشاره كرد معاونت برون مرزي اين سازمان با خريد دفتري در مادريد اقدامات اوليه براي راه اندازي شبكه اسپانيولي زبان را انجام داده است.
بنابراين گزارش يك منبع مطلع در گفت وگو با «سياست نامه» از اختصاص بودجه اي بالغ بر 200 ميليون دلار براي اين شبكه خبر داد. گفته مي شود شبكه مزبور با هدف جذب مخاطب كشورهاي اروپاي غربي و آمريكاي لاتين و به صورت پخش سريال و فيلم كار خود را آغاز خواهد كرد.
به نظر مي رسد اين اقدام صدا و سيما عكس العملي در برابر گسترش سريالها و فيلمهاي آمريكاي لاتين در شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان باشد كه با فرهنگي مغاير با فرهنگ اسلامي و ايراني سالهاست خانواده ايراني را مخاطب قرار داده است.
دفاع مقدس به روايت «گنجينه هاي خاكي»
معاون هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: به مناسبت سي و يكمين بزرگداشت هفته دفاع مقدس سري سوم مجموعه «گنجينه هاي خاكي» در پنج هزار نسخه توليد و توزيع مي شود.
گلعلي بابايي اظهار داشت: مجموعه «گنجينه هاي خاكي» از جمله آرشيو منتشر نشده صوتي و تصويري از دوران دفاع مقدس است كه سري اول و دوم اين مجموعه طي سال هاي گذشته در اختيار نهادها، سازمان ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج استان تهران و ساير استان ها قرار گرفت.
به گزارش فارس، وي ادامه داد: سري سوم مجموعه «گنجينه هاي خاكي» شامل چهار لوح فشرده كليپ، فايل هاي صوتي و طرح هاي هنرهاي تجسمي با موضوع دفاع مقدس و تصاويري از دفاع مقدس توليد شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14