(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 مهر 1390- شماره 20037

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اينجا تهران است ، پايتخت انقلاب (يادداشت روز)
سلطانيه: پيش شرط گفت وگو با آژانس رعايت ملاحظات ايران است
آلزايمر(گفت و شنود)
لاريجاني در ديدارهمتاي قطري: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت بالقوه جهان اسلام نيست
كيهان و خوانندگان
صالحي: ايران محور ثبات در منطقه است
عضو كميسيون حقوقي مجلس: هدف جريان انحرافي بر هم زدن تمركز دستگاه قضا در برخورد با اختلاس است
محسني اژه اي از پرونده فساد مالي اخير به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت گزارش داد
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: ناو هواپيمابر آمريكايي از رويارويي با نيروي دريايي ايران وحشت دارد
اين پخمه ها از صدا و سيما مدال «نخبه» گرفته اند! (خبر ويژه)
حمايت رسمي وزارت خارجه آمريكا از محسن آرمين (خبر ويژه)
آرزوي تغيير حكومت در ايران را بايد به گور برد (خبر ويژه)



اينجا تهران است ، پايتخت انقلاب (يادداشت روز)

دوره 64 ساله پس از «جعل رژيم صهيونيستي» و «اشغال سرزمين فلسطين» به دو مقطع 32 ساله تقسيم مي شود. مقطع اول كه از 8-1947آغاز و به سال 1979 ختم مي شود، شامل چند جنگ شبه ناسيوناليستي ناكام (جنگ هاي 48، 56، 67 و 73) و سپس امضاي معاهده سازش كمپ ديويد با هدف مشروعيت بخشيدن به رژيم صهيونيستي است. دوره دوم، از همان ماههاي پس از امضاي «كمپ ديويد» و در حالي تكوين مي يابد كه تصور مي شد پروژه جعل رژيم صهيونيستي و پاك كردن فلسطين از نقشه خاورميانه با موفقيت به انجام رسيده است. پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان سرفصل دوره دوم، چيدمان سناريوي 80 ساله «صهيونيسم بين الملل»- از 1897 به بعد- را تماما به هم ريخت و آرمان «فلسطين» در اين مقطع جان گرفته و حياتي دوباره پيدا كرد. حلول انتفاضه بي سابقه، شكست مذاكرات زنجيره اي سازش در مادريد و اسلو و واشنگتن و كمپ ديويد2، تشكيل دولت مردمي و دموكراتيك حماس، عقب نشيني ارتش اشغالگر از نوار غزه در سال 2005 و شكست همين ارتش در جنگ 22روزه (سال 2008)، همگي شاهدي بر اين ادعاست كه فلسطين در اين دوره به اعتبار انتفاضه و مقاومت اسلامي، تجديد حيات يافته است.
موضوع فلسطين همچنان كه از جنبه اثباتي، رنگ و بوي «اسلامي» دارد و بر بستر انقلاب اسلامي تجديد حيات نموده، در جنبه سلبي و نقضي، داغ ننگي بر پيشاني صهيونيسم مسيحي است. در واقع، پيكر فلسطين، آزرده و جريحه دار از زخم عميقي است كه مثلث انگليس، آمريكا و صهيونيست ها طي يك قرن برجاي گذاشته اند. مشخصا، مسئوليت مستقيم ستم50 ساله اي كه از آغاز قرن بيستم بر ملت فلسطين رفت و حد فاصل جنگ هاي اول و دوم جهاني (1948-1914) به اوج رسيد، متوجه انگليسي هاست و از آن تاريخ به بعد مسئوليت جور و جنايت 64 ساله بر دوش آمريكا و انگليس سنگيني مي كند. 96 سال پيش لرد بالفور وزير خارجه انگليس خطاب به لرد روچيلد سرپرست فدراسيون صهيونيسم نوشت «انگليس از تاسيس خانه اي ملي براي يهوديان در فلسطين حمايت مي كند» و از همان زمان، سوار كردن اشغالگران بي سروپا بر شانه ملت (مالكان سرزمين) فلسطين ادامه دارد. ملتي از خانه پدري آواره و بدون سرزمين شده تا مثلث صهيونيسم مسيحي، با جمع آوري «اوباش»- تعبير روزنامه هاآرتص درباره صهيونيست هاي ساكن سرزمين هاي اشغالي- ملتي جعلي بسازد! افعي صهيونيسم بين المللي تا سال 1978، لقمه گلوگير فلسطين را خوب بلعيده بود و دوره هضم آن را در آرامش آغاز مي كرد اما انقلاب اسلامي 1979، ناگهان چون پتك بر سر اشغالگران فرود آمد.
32 سال بعد، تشكيل دو كنفرانس بين المللي مهم در تهران به فاصله 2 هفته -26 شهريور و 9 مهر 1390- با موضوع «بيداري اسلامي» و «حمايت از انتفاضه فلسطين»، دلالت هاي فراواني را در خود نهفته دارد. اين دو نشست بين المللي، درهم تنيدگي خاورميانه «اسلامي» و جايگاه خطير «ايران» و «فلسطين» در اين هويت اقتدارآفرين را گوشزد مي كند. به يك معنا ضربان تحولات استراتژيك خاورميانه طي 63 ساله گذشته را مي توان در سيماي فلسطين ديد و تجديد عزت ملت هاي مسلمان منطقه را در آينه ايران مشاهده كرد. فلسطين در واقع خط مقدم و خاكريز اول صيانت از مصالح بلند ملت هاي مسلمان منطقه است و ايران در اين بين به سردار پرچمداري مي ماند كه ايستادن و پيش تاختن او، لشكر ملت هاي منطقه را يكي يكي به جوش و خروش و صولت مي آورد. دو همايش بيداري اسلامي و حمايت از انتفاضه فلسطين (با حضور سياستمداران و صاحب نظران بيش از يكصد كشور) سندي بر اين تحليل روزنامه واشنگتن تايمز در تاريخ دوم اسفند 1389 است كه «انقلاب 1979 ايران همچنان در حال تضعيف قدرت آمريكاست. اتفاقات و انقلاب هاي جديد خاورميانه، ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني آغاز كرد» و شاهدي بر اين گزارش نشريه آمريكايي نشنال ريويو به تاريخ 19 تير ماه 1390 كه «بهار انقلاب هاي عربي، بهار ايران و آيت الله خامنه اي است».
در حقيقت انقلاب اسلامي به اعتبار هماهنگي و همسويي كامل، به انقلاب هاي جديد انرژي مي دهد و از آنها انرژي مضاعف مي گيرد. بيداري ملت هاي مسلمان همچنان كه مطلوب و مطالبه استراتژيك انقلاب اسلامي و نشانه پويايي و شادابي آن است، چونان خاري در برابر ديدگان صهيونيسم مسيحي قرار گرفته است. بي دليل نبود كه بنيامين نتانياهو پنجم خردادماه امسال در كنگره آمريكا اظهار داشت «اسرائيل دوستي بهتر از آمريكا ندارد. دوستان من! شما مجبور به ساختن ملتي در اسرائيل نيستيد، ما چنين ملتي را خلق كرده ايم[!]... شما بسيار سخاوتمندانه ابزار و وسايل مورد نياز را به ما داده ايد... اما از گذرگاه خيبر تا تنگه جبل الطارق، دگرگوني عظيمي در خاورميانه در جريان است. ارتعاش و نوسانات اين تحول، دولت ها را واژگون كرده و همچنان در حال ايجاد تغيير است... بايد بپذيريم نيروهاي بسيار قدرتمندي در اين كشورها وجود دارند كه با ما مخالفند و از انقلاب 1979 پيروي مي كنند. رأس اين نيروهاي قدرتمند، ايران است». او يك هفته پيش از آن با اشاره به تشديد انتقاضه به خاطر يوم النكبه گفته بود «تظاهركنندگان، مشروعيت ما را به چالش كشيدند و اين يعني اينكه سپري شدن 63 سال از تاسيس اسرائيل چيزي را تغيير نداده است. ممكن است اوضاع ما وخيم و غامض تر و پرچالش تر هم بشود. ما شاهد رويدادهاي مصر و لبنان هستيم... اين آغاز راه است و اسرائيل بايد در انتظار چالش هاي جديدتر باشد».
صورت مسئله اصلي اين است كه بلوك صهيونيسم مسيحي خواستند رژيم «سرطاني» اسرائيل را به پيكره خاورميانه اسلامي «پيوند» بزنند تا آنگاه اين سرطان، از نيل تا فرات ريشه بدواند. اما از هنگامي كه پيكره واحد هويت خود را بازيافت و مكانيزم امنيتي و دفاعي آن احيا شد، روز به روز در روند سرطان زدايي جدي تر شد. تودهني حزب الله در جنگ 33 روزه به صهيونيست ها و پس از آن درخشش غيرت مقاومت اسلامي حماس، و آخرين اين تحولات، تسخير سفارت رژيم صهيونيستي به دست ملت غيور مصر، حاكي از وقوع يك انتفاضه بزرگ ضد صهيونيستي در منطقه است. در واقع زمان آن است كه پس از تجلي ابعاد مردمي، اسلامي و ضد آمريكايي انقلاب ها در خاورميانه، شاهد جلوه ضد صهيونيستي آن باشيم. بي شك نقطه كمال در بلوغ اين انقلاب ها، وجه ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي آنهاست. همچنان كه فروپاشي رژيم هاي فاسد و سرسپرده اي چون رژيم حسني مبارك در مصر، به نوبه خود رگ حيات رژيم نامشروع صهيونيستي را پاره مي كند. يعني اينكه «انقلاب» روي ديگر سكه «مقاومت» ضد صهيونيستي- ضد آمريكايي، و مبارزه با اسرائيل و آمريكا، عين انقلاب براي مردم سالاري و استقلال ملي است. اين صورت بندي معادلات در قاب تحولات جديد خاورميانه است كه طي آن برگرداندن هر قطعه از پازل به نفع «انقلاب اسلامي» و «آرمان فلسطين»، دقيقاً به مفهوم يك ضربه عليه جبهه آمريكا و اسرائيل و انگليس است. جبهه صهيونيسم مسيحي در اين 6 دهه، مشابه همان ستم هايي را كه بر ملت ايران روا داشته اند، عليه ساير ملت هاي مسلمان در شمال آفريقا و شرق و جنوب خاورميانه به كار بسته اند و همزمان بيش از 40 قطعنامه را به نفع رژيم اشغالگر قدس وتو كرده اند. هنوز هم كه هنوز است سران آمريكا و انگليس - اعم از جمهوري خواه و دموكرات و محافظه كار و كارگر! - تأكيد مي كنند تأمين منافع و امنيت اسرائيل، ركن راهبردي سياست خارجي ماست. اين يعني اينكه تا غده سرطاني و حيات انگلي اسرائيل تداوم داشته باشد، نه فقط فلسطينيان بلكه هيچ جاي خاورميانه روي آرامش نخواهد ديد. بي علت نبود كه آمريكا و انگليس طرح سفاكانه «خاورميانه بزرگ» را با فشار صهيونيست ها و به واسطه قشون كشي به عراق و افغانستان كليد زدند و بي حكمت نبود اينكه در بحبوحه وحشي گري هاي رژيم صهيونيستي عليه ملت لبنان (جنگ 33 روزه) كاندو ليزا رايس ادعا كرد اين درد زايمان خاورميانه جديد است.
اكنون كه 20 سال از آغاز دور جديد مذاكرات سازش در مادريد- و سپس اسلو و واشنگتن- مي گذرد، هيچ ناظر بيطرفي باور نمي كند حق فلسطين را بتوان پاي ميز مذاكره و كنفرانس ها و به واسطه نفوذي هايي چون محمود عباس احيا كرد. اگر تماميت سرزمين فلسطين از رود اردن تا درياي مديترانه و از جنوب لبنان تا شمال مصر متعلق به ملت فلسطين هست- كه بي ترديد هست- كسي حق ندارد حتي يك وجب از اين خاك را به زورگيرها و قداره كش ها ببخشد چه رسد به اينكه بخواهند 80 تا 90 درصد اين سرزمين را به اشغالگران هديه دهند. اين سرزمين متعلق به ميليون ها فلسطيني-اعم از مسلمان و مسيحي و...- است و به آنها بازخواهد گشت. كوچاندن اشرار و اوباش از كشورهاي مختلف به اين سرزمين هم طبق هيچ قاعده اي از حقوق بين الملل نمي تواند متضمن جعل نام «ملت» براي اشغالگران باشد، حتي اگر دست عروسك هاي خيمه شب بازي را در نشست ها و مجامع مختلف به نشانه انقياد ملت فلسطين بالا ببرند. اگر شدني بود كه بتوان دست عبري ها را از آستين برخي عرب نماها بيرون آورد و آرمان فلسطين را سر بريد، آقاي نتانياهو نمي ناليد كه 63 سال تلاش براي مشروعيت بخشيدن به اسرائيل بر باد رفته است.
6 فوريه 2001 وقتي آقاي بولدوزر- لقب شارون در ميان صهيونيست ها- روي كار آمد قول قاطع داد كه ظرف 100 روز كار فلسطيني ها را تمام مي كند. او اما سال 2005 مجبور شد دستور عقب نشيني خفت بار از نوار غزه را صادر كند و يك سال بعد سكته كرد. 5 سال است صهيونيست ها لاشه آقاي بولدوزر را در وضعيت حيات نباتي نگه داشته اند. اما نه او به حيات بازخواهد گشت و نه جانشينان وي كه با چراغ سبز اوباما در سال 2008 به غزه مظلوم از زمين و آسمان و دريا يورش بردند. اينك مصر به غزه و فلسطين سلام مي كند، همچنان كه ديروز، لبنان سلام كرد. امروز صهيونيست ها هم فهميده اند كه، زمين زير پايشان مي لرزد اما گويا وضعيت حيات نباتي به آمريكا نيز سرايت كرده كه زمامدار پرگويي چون باراك اوباما- با وجود شعار تغيير و سخنراني قاهره و... - نمي تواند دم گره خورده آمريكا به اسرائيل را قبل از سقوط واپسين بگشايد. او ذليل تر و ضعيف تر از آن است كه يك سال مانده به انتخابات رياست جمهوري آمريكا، روي حرف لابي صهيونيست ها حرف بزند. با اين حال خيلي ها مانند تحليلگر هفته نامه ويكلي استاندارد فهميده اند «حلقه متحدان آمريكا در خاورميانه يكي يكي مي گسلد و فرو مي ريزد». كار به جايي رسيده كه گدئون لوي تحليل گر روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز بي خردي اوباما را به چالش مي گيرد و مي نويسد «اوباما كه با وعده تغيير سركار آمد، به پدر محافظه كاري تبديل شده است. او در قاهره از شروع تازه با جهان اسلام سخن گفت اما به مرور زمان ثابت كرد همان گرگ تابع هوس بازي هاي اسرائيل است. او چطور نمي خواهد بفهمد كه ملت فلسطين ديگر نمي تواند چند دهه ديگر بدون حقوق خود زندگي كند. آن هم در شرايطي كه موج بيداري، جهان عرب را فرا گرفته است».
خيلي ها باور نمي كردند ذلت ديكتاتور صهيونيست مصر را و ما متعجب بوديم كه چرا نمايش قدرت ملت مسلمان و غيور مصر اين قدر به تأخير افتاده است. گروه خون ملت ما و ملت مسلمان مصر يكي بود و در ضربان قلب خويش، نبض تپنده آنها را حس مي كرديم، همچنان كه تپندگي نبض انقلاب و مقاومت در ميان ملت لبنان و فلسطين و بحرين و يمن را حس كرده بوديم. اكنون نبض انتفاضه اسلامي خاورميانه به نام فلسطين عزيز و عليه اشغالگران قدس، شدت گرفته است؛ همچنان كه به طور پيوسته از علايم حياتي اشغالگران كاسته مي شود.
محمد ايماني

 



سلطانيه: پيش شرط گفت وگو با آژانس رعايت ملاحظات ايران است

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد كه پيش شرط ايران براي از سرگيري مذاكرات با آژانس درباره رفع ابهامات مطرح شده، رعايت ملاحظات تهران ازسوي آژانس است.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: با وجود فشارها به دبيرخانه در صورتي كه ملاحظات ايران از سوي آژانس رعايت شود با آژانس گفت وگو مي كنيم تا ببينيم نحوه پرداختن به مسائلي كه از سوي آژانس درباره ايران مطرح مي شود چگونه است و تا زماني كه توافق اوليه به دست نيايد وارد بحث اصلي و پاسخ به ابهامات نمي شويم.
نماينده دائم ايران در آژانس تاكيد كرد: ما انتظارات خود را مبني بر اين كه هر نوع تعامل ما با آژانس بايد در چارچوب تعريف شده باشد اعلام كرده ايم. بايد مشخص شود كه در اين چارچوب گام هاي دو طرف در چه مدت زماني و با كداميك از ضوابط و مفاد NPT است. حتي اگر گام هايي فراتر از تعهدات مان در چارچوب NPT برمي داريم، چارچوب آن بايد مشخص باشد، هم چنين آژانس بايد آن را به ديگر كشورها منعكس كند تا مشخص شود ايران گامي را فراتر از تعهداتش برداشته است.
سلطانيه افزود: در چنين چارچوبي بايد ملاحظات امنيت ملي ايران به عنوان اولويت اول مورد توجه قرار گيرد، چرا كه در تعامل با آژانس در سال هاي گذشته در مواردي آژانس بي دقتي كرده است كه در برخي موارد اطلاعات محرمانه درباره ايران و ديگر كشورها نشر پيدا كرده است.
نماينده كشورمان در آژانس در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به اين كه گزارش هايي كه تاكنون آمانو درباره ايران ارائه كرده است رويكردي منفي دارد و احساس مي شود رويكرد مديركل به اين سمت است كه موضوع هسته اي ايران را به 8 سال قبل بازگرداند، گفت: در يك موضوع روند چند سال گذشته كاملا مشترك است و آن اين كه كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و هم پيمانانش تلاش داشته اند كه در آژانس به بهانه موضوع ايران، آژانس را دگرگون كرده و آن را تبديل به زيرمجموعه شوراي امنيت سازند و هر بار اين اقدام را به يك بهانه انجام دادند، مثلا پروتكل الحاقي را در دهه 90 به بهانه عراق و كره شمالي مطرح كردند و ايران بهانه اي است براي هدفي خطرناك تر و بالاتر كه به پروتكل الحاقي چيز ديگري را نيز اضافه كنند كه تا به حال موفق نبوده اند.
وي گفت: موضع گيري هاي آمانو روي هم رفته منفي تر بوده است، اما همين منفي بودن باعث شده واكنش ما هم با وجود تمايل نداشتن به اين كار شديدتر و علني تر شود. اين مسئله هم چنين در انتقاد كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي غيرمتعهد در آژانس از دبيرخانه درباره نحوه گزارش دهي مديركل درباره ايران وجود دارد، مبني بر اين كه گزارش هاي مديركل از مسير معمولي خارج شده و متوازن نيست.
سلطانيه در ادامه با بيان اين كه از نظر آژانس هيچ سوال و ابهامي درباره تاسيسات فردو وجود ندارد، تاكيد كرد: اگر زبان تهديد و «بايد» در كار باشد پاسخ ما هم «نه» است.
نماينده دائم ايران در آژانس ادامه داد: ما حاضريم براي رفع ابهام ها به شرطي كه آژانس و مديركل در چارچوب تعريف شده و با رعايت ملاحظات امنيتي مان و با عنايت و احترام به توافق ها براساس مداليته 2007 وارد شود، مداليته ديگري را تعريف كنيم و در چارچوب آن بايد اطمينان حاصل كنيم كه در اين مسير آژانس به تعهدات خود كاملا عمل مي كند.

 



آلزايمر(گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: در ميان اپوزيسيون مقيم خارج كشور شايع شده است كه «ن-الف» ضد انقلاب فراري در پي بالا رفتن سن به بيماري آلزايمر دچار شده و بي اختيار برخي از مسائل پشت پرده اپوزيسيون را لو مي دهد.
گفت: ولي او در سايت ضدانقلابي «گويا نيوز» معروف به «سيانيوز»، ستون دارد.
گفتم: شايع شده كه اين ستون را افراد ديگري به جاي او مي نويسند و به شدت مراقب هستند كه چيزي را لو ندهد و تماس هاي تلفني مستقيم او با ايران را هم كنترل مي كنند.
گفت: اي دل غافل! از يك مقاله او متوجه شدم كه دچار ضعف حافظه است ولي خودش كه قبول ندارد. دارد؟!
گفتم: معلومه كه نه! شخصي به دوستش اعتراض كرد كه چرا نزد اين و آن گفته اي كه حافظه من ضعيف است. دوستش با تعجب پرسيد؛ به چه كسي گفته ام؟ و يارو گفت؛ چي رو به چه كسي گفته اي؟!

 



لاريجاني در ديدارهمتاي قطري: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت بالقوه جهان اسلام نيست

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با همتاي قطري خود با انتقاد از مواضع متناقض دولت آمريكا در قبال موضوع فلسطين و تحولات منطقه اي يادآور شد: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت بالقوه جهان اسلام در حل بحران هاي مختلف منطقه اي و بين المللي نيست و در موضوع فلسطين ملت مظلوم اين سرزمين بايد هزينه و بهاي سنگين اين رفتارهاي متناقض از سوي آمريكا را بپردازند.
به گزارش مهر، در اين ديدار علي لاريجاني حضور گسترده روساي مجلس و ساير مقامات پارلماني و سياسي كشورهاي مختلف اسلامي و غيراسلامي در اين كنفرانس را نشانه اهميت موضوع فلسطين در عصر حاضر خواند و گفت: اين كنفرانس دربردارنده اهتمام و تاكيد امت اسلام بر احقاق حقوق ملت فلسطين و پاياني بر ظلم چند دهه اي رژيم صهيونيستي عليه آنان است.
وي در ادامه اين ديدار با انتقاد از مواضع متناقض دولت آمريكا در قبال موضوع فلسطين و تحولات منطقه اي يادآور شد: آمريكا حاضر به پذيرش قدرت بالقوه جهان اسلام در حل بحران هاي مختلف منطقه اي و بين المللي نيست و در موضوع فلسطين ملت مظلوم اين سرزمين بايد هزينه و بهاي سنگين اين رفتارهاي متناقض از سوي آمريكا را بپردازند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و قطر اظهار كرد: روابط و مناسبات دو كشورصرفاً متوقف به روابط همسايگي نيست و بين جمهوري اسلامي ايران و قطر رايزني ها و همكاري هاي گسترده اي در مورد موضوعات متنوع منطقه اي و بين المللي وجود دارد كه بايد استمرار يابد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اهميت گسترش روابط اقتصادي در كنار مناسبات سياسي نيز گفت: بايد از تمام فرصت ها براي باز شدن افقهاي نوين در روابط اقتصادي به ويژه سرمايه گذاري مشترك بين دو كشور در زمينه هاي مختلف استفاده كرد و مجلس شوراي اسلامي از اين توسعه مناسبات حمايت مي كند.
در ادامه اين ديدار همچنين محمد مبارك الخليفي رئيس مجلس قطر ضمن تقدير از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري اين كنفرانس گفت: برگزاري اين كنفرانس در اين منطقه حساس براي ملت فلسطين بسيار حائز اهميت است و سخنان مقام معظم رهبري در افتتاحيه اين كنفرانس و تاكيد ايشان بر احقاق حقوق ملت فلسطين شايسته تقدير بود. رئيس مجلس قطر تاكيد امير قطر بر گسترش روابط در زمينه هاي مختلف نوين اقتصادي و استمرار آمد و شدهاي سياسي را نشانه سطح بالاي مناسبات فيمابين دانست و گفت: اين مناسبات بايد متناسب با ظرفيت ها گسترش يابد.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ دو مطلب خطاب به دو رئيس جمهور كشورهاي همسايه دارم. مطلب اول مربوط به مخالفت رئيس جمهور جمهوري آذربايجان با موضوع حجاب است. مي خواهم بگويم ابرقدرتي مثل شوروي در مقابله با اسلام كم آورد و زمين خورد ايشان كه عددي نيست. خطاب به مسئولين تركيه نيز بنويسيد اگر مردم تركيه به شما اقبال نشان دادند به خاطر دفاع شما از اسلام و مقاومت در برابر اسرائيل بود بنابراين اگر از اين راه خارج بشوند خيلي زود حمايت هاي مردمي خودشان را از دست مي دهند. بنابراين در خصوص موضع گيري عليه كشور سوريه بيشتر دقت كنند و از آمريكا دستور نگيرند.
علي مرداني
¤ روزهاي گذشته در هفته دفاع مقدس قرار داشتيم اما متاسفانه شبكه هاي اول و دوم سيماي جمهوري اسلامي اخبار مربوط به اين هفته را در آخرين قسمت هاي برنامه خبر خود قرار داده بودند. آيا اين كمال بي انصافي و بي اعتنايي به اين مسئله اصلي و حساس كشور را نشان نمي دهد.
سيدمحمود مطهري- فردوس
¤ مسئولان پيگير مسائل هسته اي كشورمان مواظب سخنان بسيار شيطنت آميز لاوروف در برنامه جي پي اس شبكه سي ان ان باشند. او در اين برنامه با دادن وعده هاي موهومي از ايران خواسته است كه توليد سانتريفيوژ را متوقف كند. ما بايد حواسمان باشد كه روسيه هم مثل انگليس و آمريكا راهبرد ممانعت از قدرتمند شدن ايران را دنبال مي كند.
يك هموطن
¤ مدتي پيش شاهد صدور بيانيه مرموزي با امضاي مجعول چند نفر تحت عنوان پزشك خطاب به دولت سوريه بوديم كه خواسته بودند دولت اين كشور به مردم اجازه انقلاب بدهد. بعد كاشف به عمل آمد كه طراح اين سناريو يكي از وابستگان سران فتنه آمريكايي 88 خودمان است. به اين جماعت كه حمايت استكبار پشت سر آنها است بايد گفت اجازه مي داديد عرق امثال اوباما و نتانياهو در حمايت از سران فتنه خشك مي شد بعد وارد خوش رقصي بعدي مي شديد و غيرت خود را كه اگر داشته باشيد اين قدر مفت به حراج نمي گذاشتيد.
محمودي
¤ مدتي است كه صداوسيما، شبكه اي به نام آي فيلم راه اندازي كرده است كه مختص كشورهاي عربي است و در داخل هم مي توان با دستگاههاي ديجيتال آن را دريافت كرد. متاسفانه اين شبكه كه مي توانست با استفاده از فرصت هفته دفاع مقدس حرف هاي زيادي براي مردم بويژه جوانان كشورهاي عربي و اسلامي داشته باشد اما در اين هفته تنها 2 فيلم ويژه دفاع مقدس پخش كرد.
خانم عليزاده- تهران
¤ روز چهارشنبه 6/7/90 وقتي فرزند بيمارم را به بيمارستان نجميه تهران زير پل حافظ رساندم پزشك مربوط حضور نداشت ولي در كمال تعجب مشاهده كردم رئيس بيمارستان كه پزشك هستند از داخل جلسه بيرون آمد و كارهاي مربوط به بيمار بنده و چند نفر ديگر را انجام داد. خواستم از اين رفتار خداپسندانه و احساس مسئوليت ايشان كه گويا سپاهي هستند تشكر بكنم. اميدوارم اين رفتار خدايي در تمام مراكز و كشور الگوگيري شود.
دامن كشان
¤ به نظرم مسئولين قضايي و امنيتي افكار خود را تنها به بانكها معطوف نكنند. چرا كه رد پاي تخلف و فساد در بازرگاني، گمركات، مناطق آزاد و... نيز ديده مي شود. در ضمن بايد تدبيري نيز براي شغل، حقوق و مزاياي پرسنلي كه هيچ ارتباطي با مديران فاسد خود ندارند و در شركت هاي اقماري اين اختلاس شاغل بودند، انديشيد. در اين ايام بازگشايي مدارس پرداخت اجازه منزل و خريد البسه براي دانش آموزان خود و هزينه هاي زندگي و... نبايد چند تا آدم فاسد باعث اختلال در زندگي هزاران نفر شوند.
جمعي از شاغلين در شركتهاي تحت مديريت مديران اختلاس گر
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري چند سال پيش كه روي كار آمد اولين اقدام خود را تعويض مديرعامل چند بانك قرار داد و فكر مي كرد كه با اين روش سيستم مريض بانك در كشور اصلاح مي شود. ولي الان معلوم شده كه نظام بانكي كشور از مريضي طايفه سالاري و مديريت سايه و برخي مديران مياني بانك رنج مي برد و اصلاح آن فقط از راه تصفيه عمومي برخي مديران مياني اين سيستم امكان پذير است.
احمدي
¤ چند ماه پيش يارانه هاي مردم 10 روز ديرتر پرداخت شد. مي خواستم بدانم كه چرا تكليف ديركرد پرداخت يارانه ها را مشخص نمي كنند تا مردم متوجه شوند كه آيا دولت هم مانند مردم جريمه ديركرد را پرداخت مي كند يا نه.
رحيمي- تهران
¤ در بهشت زهرا در مجاورت قطعات مربوط به مزار شهدا قطعه اي را به صورت شخصي واگذار كرده اند. خانواده هاي متوفيان اين قطعه، وقتي به مزار اموات خود مراجعه مي كنند بعضا وضعيت نا مناسبي دارند به طوري كه خانواده شهدا را آزرده خاطر مي كنند.
بهمني- تهران
¤ مي خواستم درباره تيم ملي فوتسال ناشنوايان و تيم ملي فوتبال چمني ناشنوايان بگويم كه اين تيم ها مقام اول و دوم را در آسيا كسب كردند اما تجليل مناسب و درخور شأن از آن ها نشد.
قاسم عباسي
¤ روزنامه كيهان واردات 5 هزار تن تخم مرغ را به نحوي تيتر صفحه اول قرار داده است كه انگار دولت كار بسيار خوب و پسنديده اي كرده است و حال آنكه اين مقدار تناژ تخم مرغ وارد شده به سبب نابودي مرغ داري هاي كشور صورت گرفته است و نمي تواند يك خبر خوش باشد.
يك شهروند
¤ چرا سازمان حج و زيارت ثبت نام عمره را مانند سفر به عتبات انجام نمي دهد و براي هر سال قبل از دريافت پول از متقاضيان قرعه كشي به عمل نمي آورد؟ تا هم مردم به ربا و حرام آلوده نشوند و هم رانت به اين عظمتي در اختيار بانكها قرار نگيرد.
2880---0912
¤ با عنايت فرماندهي معظم كل قوا، امتيازي براي جانبازان، ايثارگران و رزمندگان به تناسب درصد جانبازي و مدت خدمت در مناطق عملياتي در نظر گرفته شده و يكي دو فرزند ذكور اين عزيزان از خدمت مقدس سربازي معاف شده اند درخواست مي شود براي كساني كه همين وضعيت را دارند و فقط فرزند دختر دارند نيز امتيازي در نظر گرفته شود.
نوبخت
¤ آقاي قاليباف شهردار تهران گفته است ميراث خواران نبايد از دوران دفاع مقدس سخن بگويند. بچه هاي ميدان رزم هم حق منت گذاشتن بر ديگران را ندارند. اين حرف ها سخنان قشنگي است اميدواريم كسي كه اين حرف ها را به زبان مي آورد كارهاي او حرف هايش را تائيد كند و متضاد نباشد. در ضمن از قول بنده بنويسيد مردم ميراث دار دوران دفاع مقدس هستند.
گل محمد نورايي- جانباز
¤ مادر شهيد علي رضا اثني عشري از تهران هستم. اين هفته كه به بهشت زهرا سر مزار شهيدم رفتم تابلو مزار شهيد را از جا كنده و برده بودند. مسئولين بهشت زهرا هيچ مسئوليتي را قبول نمي كنند به عنوان يك مادر شهيد از مسئولين امر مي خواهم نگذارند چنين بي حرمتي هايي به قبور مطهر شهداء بشود.
مادر شهيد اثني عشري
¤ مسئولين آموزش و پرورش كه به صورت يك طرفه و بدون نظرخواهي از اولياء دانش آموزان، مدارس دبستان را در روزهاي پنجشنبه هر هفته تعطيل اعلام داشته اند آيا فكري هم براي مادران شاغل كرده اند كه روزهاي پنجشنبه فرزند دانش آموز خود را در كجا و چگونه نگهداري كنند؟
اميرآبادي
¤ ايستگاه مسافرين ورامين در پايانه جنوب هر ازچندگاه تغيير پيدا مي كند و جاي ثابت ندارد. اولاً مسئولين شهرداري منطقه 15 و 16 جواب بدهند چرا براي مسافرين اين مسير احترام قائل نيستند و مثل توپ فوتبال آنان را پاس كاري مي كنند ثانياً مكان جديدي كه قرار است ايستگاه بشود ظرفيت پارك چند اتوبوس بيشتر را ندارد و چند باره بايد بگوييم مكان جديد جوابگوي 35 تا 40 هزار مسافر هر روزه ورامين نيست و مشكل ساز است.
جمعي از مسافرين و رانندگان مسير
¤ برخي به نيت كار كردن در روستاها تاكسي مي خرند اما تاكسي وارد روستا نشده با امتيازاتش به قيمت گزافي به غير فروخته مي شود. از مسئولان ذي ربط تقاضا مي كنم كه پيگير اين موضوع باشند چرا كه با فروش اين تاكسي ها در واقع سهميه روستاها كه نياز به تاكسي دارند هم در اين معاملات فروخته مي شود بدون آنكه اهالي آن راضي باشند.
يك خانم شهروند- كاشان

 



صالحي: ايران محور ثبات در منطقه است

وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه از نظر جمهوري اسلامي ايران ثبات و امنيت منطقه تنها توسط خود كشورهاي منطقه تامين مي شود.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علي اكبر صالحي كه به منظور شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به سر مي برد در جمع انديشمندان، پژوهشگران و اساتيد دانشگاهي نيويورك، مواضع و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران درخصوص موضوعات مربوط به كشورمان، تحولات منطقه اي و بين المللي را تشريح كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در سخنراني خود با اشاره به اهميت و جايگاه تاريخي، فرهنگي تمدن ديرينه و چند هزار ساله ايران و با توجه به حاكميت ارزش هاي اسلامي به عنوان شالوده و بنياني مستحكم براي يك ملت و كشور ريشه دار، امكانات و ظرفيت هاي بالاي كشورمان را با توجه به جايگاه استراتژيك، موقعيت جغرافيايي و نقش منطقه اي آن در جهان امروز خاطرنشان كرد.
وي در اين ارتباط به وجود 15 كشور در همسايگي ايران، موقعيت كشورمان به عنوان نقطه اتصال شرق، غرب و شمال و جنوب و نقش منطقه اي ايران كه همواره عاملي براي ثبات و كمك به حل مشكلات و نه بخشي از مشكلات بوده است، به عنوان ظرفيت و سرمايه اي عظيم در جهت توسعه، ثبات و رفاه و امنيت منطقه اشاره كرد.
صالحي با اشاره به اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، كشورمان را محور ثبات منطقه و با ثبات ترين كشور در يكي از استراتژيك ترين نقاط جهان خواند و افزود: ثبات و امنيت همسايگان و ساير كشورهاي منطقه، ثبات و امنيت ايران بوده و به يكديگر مرتبط هستند.
وي افزود: از اين رو معتقديم ثبات و امنيت منطقه تنها توسط خود كشورهاي منطقه تامين مي شود.

 



عضو كميسيون حقوقي مجلس: هدف جريان انحرافي بر هم زدن تمركز دستگاه قضا در برخورد با اختلاس است

حجت الاسلام سلمان ذاكر، هجمه جريان انحرافي به دستگاه قضايي و متهم كردن اين دستگاه به اهمال كاري در اختلاس اخيرا را تامل برانگيز دانست.
نماينده مردم اروميه و عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برخورد جدي دستگاه قضايي با عاملان اختلاس چند هزار ميلياردي موجب دلگرمي مردم خواهد شد، افزود: اختلاس اخير در جمهوري اسلامي بي سابقه بود لذا لازم است برخورد جدي با اين اختلاس انجام شود.
وي با بيان اينكه عزم جدي دستگاه قضايي براي برخورد با عاملان اختلاس اخير مشهود است، تصريح كرد: برخي ها قصد دارند با هجمه به قوه قضاييه دستگاه قضايي را بين مردم زير سوال ببرند.
ذاكر با انتقاد از هجمه جريان انحرافي به دستگاه قضايي و مجلس، گفت: متهم كردن قوه قضاييه به اهمال كاري در ماجراي اختلاس چند هزار ميلياردي تامل برانگيز است چرا كه مشخص نيست اين افراد با زير سوال بردن قوه قضائيه چه اهدافي را دنبال مي كنند.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي به «فارس» گفت: همه بايد از دستگاه قضايي در جهت مقابله با اختلاس اخير حمايت كنند و با هر اقدامي كه از سوي جريان انحرافي براي تضعيف دستگاه قضايي مي شود، برخورد كنند.
وي گفت: كساني كه به قوه قضاييه هجمه مي كنند، نمي خواهند دستگاه قضايي با تمركز لازم با اختلاس اخير برخورد كند.

 



محسني اژه اي از پرونده فساد مالي اخير به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت گزارش داد

ناظر ويژه رئيس قوه قضاييه در پرونده فساد عظيم بانكي، گزارش مبسوطي را درباره اين پرونده به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام ارايه كرد.
در نشست روز شنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور از آخرين روند رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير، به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت گزارش مبسوطي داد.
همچنين سخنگوي دستگاه قضايي كه با ابلاغ ويژه آيت الله آملي لاريجاني نظارت مستقيم بر اين پرونده بزرگ اختلاس را بر عهده دارد به سؤالات اعضاي مجمع پاسخ گفت.
درباره جزييات اين گزارش خبري منتشر نشده است.

 



جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: ناو هواپيمابر آمريكايي از رويارويي با نيروي دريايي ايران وحشت دارد

جانشين فرماندهي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ناو هواپيمابر آمريكا با آن همه عظمت از رويارويي با نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران وحشت دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس عليرضا تنگسيري ديروز طي مراسمي در نيروگاه برق خليج فارس، با گراميداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به گستاخي هاي آمريكا و غرب در منطقه اظهار داشت: تنها دليل حمله نكردن كشورهاي غربي به ويژه آمريكا به كشورمان آگاهي داشتن از رشادت هاي رزمندگان در زمان جنگ نابرابر ايران و عراق بوده است.
وي با اشاره به وجود ناوهاي هواپيمابر آمريكايي در آب هاي خليج فارس بيان داشت: آمريكا با وجود داشتن تجهيزات كامل روي اين ناو هواپيمابر باز هم از رويارويي با نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران وحشت دارد.
جانشين فرماندهي نيروي دريايي سپاه پاسداران هرمزگان همچنين وجود شناورهاي فرامنطقه اي با هدف تامين امنيت در خليج فارس را امري نادرست خواند و افزود: بايد كشورهاي حاشيه خليج فارس خود حافظ امنيت و آرامش منطقه باشند.

 



اين پخمه ها از صدا و سيما مدال «نخبه» گرفته اند! (خبر ويژه)

مجري همكار يك شبكه ماهواره اي مي گويد دفتر مركزي اين شبكه در آمريكا ثبت شده و دفتر تهران آن تنها يك شعبه نمايندگي مانند شعبه هاي لندن و دوبي و پاريس است.
«رضا-ر» مجري سابق صدا و سيما كه مدعي است ممنوع الفعاليت شده، درباره شبكه ماهواره اي «ا...» مي گويد: شما را به خدا اين آقاي مشايي را به ما نچسبانيد. ما را هم به ايشان نچسبانيد. نام شبكه يك كلمه ملي است، حالا آقاي مشايي روي چند انجمن خودش اين اسم را گذاشته، ربطي به تلويزيون ما ندارد.
وي در مصاحبه با يكي از سايت هاي نزديك به كارگزاران، درباره رقابت با «فارسي وان» و «من و تو» گفت: فارسي وان را تلويزيون كثيفي مي دانم ولي «من و تو» را دوست دارم(!)
وي با بيان اين كه شبكه ياد شده با مجوز وزارت ارشاد در تهران شعبه نمايندگي داير كرده، درباره ماهيت و محل ثبت شبكه ماهواره اي متبوع خود گفت: دفتر مركزي ما در آمريكاست. علاوه بر آن در مالزي، فرانسه، امارات و لندن هم دفتر داريم. در كنار اين دفاتر يك شعبه نمايندگي هم در تهران داريم. در اين شعبه ما موظف هستيم تمام قوانين جمهوري اسلامي را رعايت كنيم. در دفاتر ديگر اما اينگونه نيست. شايد ما برنامه اي بسازيم كه با قوانين داخل ايران منطبق نباشد. مثلا ممكن است در دفتر مالزي مجري بي حجاب جلوي دوربين بياوريم، اين مسئله به دفتر مالزي يا هر دفتر خارجي ديگري مربوط خواهد بود.
«رضا-ر» نسبت خود با شبكه ماهواره اي مورد اشاره را «جزو اسرار» دانست و درباره اصرار خبرنگار به تهيه عكس از محل ضبط برنامه و همكاران خود در دفتر تهران نيز با اين مسئله مخالفت كرد و تنها اجازه گرفتن عكس از چهره خود به شكل پرتره را داد. اين مجري معمولي مي گويد در سيما ممنوع الفعاليت شده است. وي در عين حال گفته است: در طول 3 سال گذشته پيشنهاد سريال تلويزيوني داشتم. مسابقه سينمايي كه شبكه چهار در حال حاضر پخش مي كند. شبكه دو، برنامه راز شبكه چهار، صبح به خير ايران در شبكه يك، برنامه شبانه شبكه پنج و... تهيه كننده هايشان سراغ من آمدند و اتفاقا در خيلي از موارد من پذيرفته ام اما سازمان با حضور من مخالفت كرده است.
همكار شبكه ماهواره اي ثبت شده در آمريكا همچنين مي گويد من آقاي محمد خاتمي را به شدت سياستمدار محبوبي مي دانم. طيف اصلاح طلبان در ايران را جزء آدم هاي باهوش مي دانم. اصولگراياني كه عاقلانه عمل مي كنند همچون آقاي علي مطهري و عماد افروغ جزء سياستمداران محبوب من هستند. من به سياست عملگرايانه نگاه مي كنم. هر چيزي كه به لحاظ منطقي نتيجه خوبي بدهد من با آن موافقم. چه اصولگرا باشد، چه اصلاح طلب. خيلي از اصلاح طلبان هستند كه من آنها را نمي پسندم، خيلي از اصولگرايان هم هستند كه من از آنها خوشم مي آيد.وي به بازي گرفته نشدن خود در سيما را نشانه ستاره كشي و نخبه كشي خواند! و اين در حالي است كه نامبرده اجراهاي بسيار ضعيفي داشته است.
خبرنگار سايتي كه با فرد ياد شده مصاحبه كرده، در اشاره خود تاكيد مي كند «اين مصاحبه نيمه شب در ساختماني در يكي از نقاط شمالي شهر تهران انجام شد. مشاور فرهنگي شبكه، صبح عازم دوبي بود و با عذرخواهي محل مصاحبه را ترك كرد. آقاي [...] مخالف عكس بود اما چون عكاس را در آن وقت شب از لاي پتو بيرون كشيده بودم، او پذيرفت كه محيط ضبط برنامه در عكس ها لو نرود و حتي الامكان پرتره باشد»(!)
يكي از ايرادات جدي به عملكرد صدا و سيما، ميدان دادن به برخي افراد كم مايه و پرادعاست كه باعث ايجاد توهم در افراد ياد شده و طلبكاري آنان مي شود به نحوي كه وقتي قرار مي شود «تنوع» و «ارتقاي كيفيت» در برنامه ها لحاظ شود همان افراد، رطب و يابس را به هم مي بافند كه نخبه ها را كشتند، ستاره ها قرباني شدند و... چند وقت بعد هم با فيگور اپوزيسيون بازي، همين رفوزگي به خاطر بي عرضگي را براي بيگانگان فاكتور مي كنند.

 



حمايت رسمي وزارت خارجه آمريكا از محسن آرمين (خبر ويژه)

حكم 6 سال حبس تعزيري «محسن آرمين» از عوامل پشت صحنه آشوب هاي خياباني پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 باعث خشم و عصبانيت رسانه هاي غربي و مقامات كاخ سفيد شده است.
راديو فردا، وابسته به سازمان سيا در اين باره گزارش داد كه «ويكتوريا نولند»، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، روز جمعه از خبر صدور حكم شش سال زندان براي محسن آرمين، نماينده مجلس ششم و سخنگوي مجاهدين انقلاب اسلامي، انتقاد كرده است.
ويكتوريا نولند گفته است: «ما از خبر صدور شش سال زندان براي محسن آرمين نماينده سابق مجلس به دليل استفاده از حق آزادي بيان و تجمع در ايران، عميقا نگران شده ايم.»
در همين رابطه خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا از زنداني شدن يك اصلاح طلب سرشناس در ايران سخت برآشفته شده است.
گفتني است، حمايت از فتنه گران و عوامل ناآرامي و آشوب در ايران همواره سياست مقامات كاخ سفيد براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است و سران و عوامل فتنه 88 نيز كه در جريان فتنه ياد شده تمام قد خود را در اختيار بيگانگان قرار داده بودند، جرات مرزبندي با مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس را ندارند.

 



آرزوي تغيير حكومت در ايران را بايد به گور برد (خبر ويژه)

يك انديشكده غربي در گزارشي تحليلي با سنگ تمام گذاشتن حمايت از جريان فتنه در ايران اعتراف مي كند كه امكان تغيير حكومت در ايران وجود ندارد. انديشكده آمريكايي «راند» در بخشي از اين گزارش بدون اشاره به برگزاري حداقل 30 انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از زمان پيروزي انقلاب مدعي شده است كه قانون اساسي ايران برخاسته از اسلام است و اصول مورد قبول دموكراسي غرب را در خود ندارد.
نويسنده در ادامه اعتراف مي كند كه «به رغم مطالب گفته شده، رژيم ايران متكي به زور و خشونت نيست بلكه از حمايت بخش قابل توجهي از مردم ايران برخوردار است.»
بسياري از مردم به جمهوري اسلامي به عنوان نيرويي مي نگرند كه در برابر امپرياليسم آمريكا در خاورميانه ايستادگي مي كند. ايراني ها مردمي ملي گرا(!) هستند و بسياري از آنان نسبت به دخالت آمريكا در كشورشان از جمله مداخله آمريكا در كودتاي 28 مرداد دلگيرند.
در ادامه اين گزارش به تلاش هاي آمريكا و غرب براي محروم كردن مردم ايران از دستيابي به دانش هسته اي اشاره شده و آمده است، مخالفت آمريكا با برنامه هسته اي ايران موجب تقويت جمهوري اسلامي در ميان طرفدارانش شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14