(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 مهر 1390- شماره 20037

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فلسطين از نهر تا بحر است تجزيه ممنوع !
سرلشكر صفوي : ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر در جهت احقاق حقوق ملت ايران بود
جلالي خبر داد هيئت پيگيري كننده وضعيت امام موسي صدر به ليبي مي رود
رهبر ايران با هرگونه طرحي كه منجر به تقسيم فلسطين شود مخالفت كرد
انتقاد از بي توجهي به توزيع شير در مدارس كشور
بازپرداخت وام كشاورزان تمديد شد
خوابگاه سازان نگران نباشند كاهش نرخ سود وام بانكي از 16 به 4 درصد
دستمزد واعظان كشور تعيين مي شود
اختصاص 8 ميليارد تومان براي ساخت بيمارستان اليگودرز
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس: حفاري در 2 طرح جديد پارس جنوبي آغاز شد
ايران و فرانسه خودرو جديد توليد مي كنند
براي نخستين بار در كشور انجام شد استحصال خاويار از ماهيان پرورشي در تالش
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه تبيين فرمودند
فلسطين از نهر تا بحر است تجزيه ممنوع !

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه در پنجمين اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين تاكيد كردند كه طرح دو دولت كه لباس حق به جانب «پذيرش دولت فلسطين به عضويت سازمان ملل» را بر آن پوشانده اند چيزي جز تن دادن به خواسته صهيونيست ها يعني «پذيرش دولت صهيونيستي در سرزمين فلسطين» نيست.
متن كامل بيانات آيت الله خامنه اي در اين اجلاس بين المللي و در جمع سفرا، روساي مجالس كشورهاي مسلمان، فرهيختگان و علماي كشورهاي مختلف جهان و شخصيت هاي برجسته كشورهاي اسلامي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمه الله
الحمدلله رب العالمين و الصلاه والسلام علي سيدنا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي من تبعهم باحسان الي يوم الدين.
قال الله الحكيم: اذن للذين يقاتلون بانهم ظلموا و ان الله علي نصرهم لقدير الذين اخرجوا من ديارهم بغير حق الا ان يقولوا ربنا الله ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع و بيع و صلوات و مساجد يذكر فيها اسم الله كثيرا و لينصرن الله من ينصره ان الله لقوي عزيز
به ميهمانان عزيز و همه حضار گرامي خوشامد مي گويم. در ميان همه موضوعاتي كه شايسته است نخبگان ديني و سياسي از سراسر جهان اسلام به آن بپردازند، مساله فلسطين داراي برجستگي ويژه اي است. فلسطين مساله اي اول در ميان همه موضوعات مشترك كشورهاي اسلامي است، مشخصات منحصر به فردي در اين مساله وجود دارد:
اول: اين كه يك كشور مسلمان از ملت آن، غصب و به بيگانگاني كه از كشورهاي گوناگون گردآوري شده و جامعه اي جعلي و موزائيكي تشكيل داده اند، سپرده شده است.
دوم: آن كه اين حادثه بي سابقه در تاريخ، با كشتار و جنايت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته است.
سوم: آن كه قبله اول مسلمانان و بسياري از مراكز محترم ديني كه در اين كشور قرار دارد، به تخريب و توهين و زوال تهديد شده است.
چهارم: آن كه اين دولت و جامعه جعلي در حساس ترين نقطه جهان اسلام، از آغاز تاكنون، نقش يك پايگاه نظامي و امنيتي و سياسي را براي دولت هاي استكباري بازي كرده و محور غرب استعماري كه به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلاء و پيشرفت كشورهاي اسلامي است، از آن همواره چون خنجري در پهلوي امت اسلامي استفاده كرده است.
پنجم: آن كه صهيونيزم كه خطر اخلاقي و سياسي و اقتصادي بزرگي براي جامعه بشري است، اين جاي پا را وسيله اي و نقطه اتكايي براي گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان قرار داده است.
نكات ديگري را هم مي توان بر اين ها افزود: هزينه مالي و انساني سنگيني كه كشورهاي اسلامي تاكنون پرداخته اند، اشتغال ذهني دولت ها و ملت هاي مسلمان، رنج ميليون ها آواره فلسطيني كه بسياري از آنان پس از 6 دهه هنوز در اردوگاه ها زندگي مي كنند، انقطاع تاريخ يك كانون مهم تمدني در جهان اسلام و...
امروزه بر اين دلائل، يك نكته كليدي و اساسي ديگر افزوده شده است و آن نهضت بيداري اسلامي است كه سراسر منطقه را فرا گرفته و فصل تازه و تعيين كننده اي در سرگذشت امت اسلامي گشوده است. اين حركت عظيم كه بي گمان مي تواند به ايجاد يك مجموعه مقتدر و پيشرفته و منجسم اسلامي در اين نقطه حساس جهان منتهي شود و به حول و قوه الهي و با عزم راسخ پيشروان اين نهضت، نقطه پايان بر دوران عقب ماندگي و ضعف و حقارت ملت هاي مسلمان بگذارد، بخش مهمي از نيرو و حماسه خود را از قضيه فلسطين گرفته است.
ظلم و زورگويي روزافزون رژيم صهيونيستي و همراهي برخي حكام مستبد و فاسد و مزدور آمريكا با آن از يك سو، و سر برآوردن مقاومت جانانه فلسطيني و لبناني و پيروزيهاي معجزه آساي جوانان مومن در جنگ هاي 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه از سوي ديگر، از جمله عوامل مهمي بودند كه اقيانوس بظاهر آرام ملتهاي مصر و تونس و ليبي و ديگر كشورهاي منطقه را به تلاطم درآوردند.
اين يك واقعيت است كه رژيم سراپا مسلح صهيونيست و مدعي شكست ناپذيري، در لبنان در جنگي نابرابر از مشت گره شده مجاهدان مومن و دلاور، شكست سخت و ذلت باري خورد، و پس از آن در برابر مقاومت مظلومانه و پولادين غزه، بار ديگر شمشير كند خود را آزمود و ناكام ماند.
اينها بايد در تحليل اوضاع كنوني منطقه مورد ملاحظه جدي قرار گيرد و درستي هر تصميمي كه گرفته مي شود با آن سنجيده شود.
پس اين، قضاوت دقيقي است كه مسئله فلسطين، امروز اهميت و فوريت مضاعف يافته است و ملت فلسطين حق دارد كه در اوضاع كنوني منطقه، انتظار بيشتري از كشورهاي مسلمان داشته باشد.
نگاهي به گذشته و حال بيندازيم و براي آينده، نقشه راهي ترسيم كنيم. من رئوس مطالبي را در ميان مي گذارم.
بيش از 6 دهه از فاجعه غصب فلسطين مي گذرد. عوامل اصلي اين فاجعه خونين، همه شناخته شده اند و دولت استعمارگر انگليس در راس آنها است كه سياست و سلاح و نيروي نظامي و امنيتي و اقتصادي و فرهنگي آن و سپس ديگر دولتهاي مستكبر غربي و شرقي در خدمت اين ظلم بزرگ به كار افتاد. ملت بي پناه فلسطين در زير چنگال بيرحم اشغالگران، قتل عام و از خانه و كاشانه خود رانده شد. تا امروز هنوز يك صدم فاجعه انساني و مدني اي كه به دست مدعيان تمدن و اخلاق، در آن روزگار اتفاق افتاد به تصوير كشيده نشده و بهره اي از هنرهاي رسانه اي و تصويري نيافته است. اربابان عمده هنرهاي تصويري و سينما و تلويزيون و مافياهاي فيلم سازي غربي اين را نخواسته و اجازه آن را نداده اند. يك ملت در سكوت، قتل عام و آواره و بي خانمان شد.
مقاومتهايي در آغاز كار پديد آمد كه با شدت و قساوت سركوب شد. از بيرون مرزهاي فلسطين و عمدتا از مصر، مرداني با انگيزه اسلامي تلاشهايي كردند كه از حمايت لازم برخوردار نشد و نتوانست تاثيري در صحنه بگذارد.
پس از آن نوبت به جنگهاي رسمي و كلاسيك ميان چند كشور عرب با ارتش صهيونيست رسيد. مصر و سوريه و اردن نيروهاي نظامي خود را وارد صحنه كردند ولي كمك بيدريغ و انبوه و روز افزون نظامي و تداركاتي و مالي از سوي آمريكا و انگليس و فرانسه به رژيم غاصب، ارتشهاي عربي را ناكام كرد. آنها نه فقط نتواستند به ملت فلسطين كمك كنند، كه بخشهاي مهمي از سرزمينهاي خود را هم در اين جنگها از دست دادند.
با آشكار شدن ناتواني دولتهاي عرب همسايه با فلسطين، به تدريج هسته هاي مقاومت سازمان يافته در غالب گروههاي مسلح فلسطيني شكل گرفت و پس از چندي از گرد آمدن آنها «سازمان آزادي بخش فلسطين» تشكيل يافت. اين برق اميدي بود كه خوش درخشيد ولي طولي نكشيد كه خاموش شد. اين ناكامي را مي توان به علل متعددي منسوب كرد ولي علت اساسي، دوري آنان از مردم و از عقيده و ايمان اسلامي آنان بود. ايدئولوژي چپ و يا صرفا احساسات ناسيوناليستي آن چيزي نبود كه مسئله پيچيده و دشوار فلسطين به آن نياز داشت. آنچه مي توانست ملتي را به ميدان مقاومت وارد كند و نيرويي شكست ناپذير از آنان فراهم آورد، اسلام و جهاد و شهادت بود. آنها اين را به درستي درك نكردند. من در ماههاي اول انقلاب كبير اسلامي كه سران سازمان آزادي بخش روحيه تازه اي يافته و به تهران مكررا آمد و شد مي كردند، از يكي از اركان آن سازمان پرسيدم: چرا پرچم اسلام را در مبارزه به حق خود بلند نمي كنيد. پاسخ او اين بود كه در ميان ما بعضي هم مسيحي اند. اين شخص بعدها در يك كشور عربي به دست صهيونيستها ترور و كشته شد و انشاءالله مشمول مغفرت الهي قرار گرفته باشد ولي اين استدلال او ناقص و نارسا بود. به گمان من يك مبارز مسيحي مومن در كنار يك جمع مجاهد فداكاري كه خالصانه با ايمان به خدا و قيامت و با اميد به كمك الهي مي جنگد و از حمايت مادي و معنوي مردمش برخوردار است، انگيزه بيشتري براي مبارزه مي يابد تا در كنارگروه بي ايمان و متكي به احساسات ناپايدار و دور از پشتيباني وفادارانه مردمي.
نبود ايمان راسخ ديني و انقطاع از مردم، به تدريج آنان را خنثي و بي تاثير كرد. البته درميان آنان مردان شريف و پرانگيزه و غيور بودند ولي مجموعه و سازمان به راه ديگري رفت. انحراف آنان به مسئله فلسطين ضربه زد و هنوز هم ميزند. آنها هم مانند برخي دولتهاي خائن عربي به آرمان مقاومت كه تنها راه نجات فلسطين بوده و هست، پشت كردند، و البته نه فقط به فلسطين كه به خود هم ضربه سختي وارد كردند. بقول شاعر مسيحي عرب:
لئن اضعتم فلسطينا فعيشكم
طول الحياه مضاضات و آلام
سي دو سال از عمر نكبت بدين ترتيب سپري شد. ولي ناگهان دست قدرت خداوند ورق را برگرداند. پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در سال 1979 (1357 هجري شمسي) اوضاع اين منطقه را زير و رو كرد و صفحه جديدي را گشود. در ميان تاثيرات شگرف جهاني اين انقلاب و ضربه هاي شديد و عميقي كه بر سياستهاي استكباري وارد ساخت، از همه سريعتر و آشكارتر، ضربه به دولت صهيونيست بود. اظهارات سران آن رژيم در آن روزها خواندني و حاكي از حال و روز سياه و پراضطراب آنها است. در اولين هفته هاي پيروزي سفارت دولت جعلي اسرائيل در تهران تعطيل و كاركنان آن اخراج شدند و محل آن رسما به نمايندگي سازمان آزادي بخش فلسطين داده شد كه تا امروز هم در آنجا مستقرند. امام بزرگوار ما اعلام كردند كه يكي از هدفهاي اين انقلاب آزادي سرزمين فلسطين و قطع غده سرطاني اسرائيل است. امواج پرقدرت اين انقلاب كه آن روز همه دنيا را فرا گرفت، هر جا رفت با اين پيام رفت كه: فلسطين بايد آزاد شود. گرفتاريهاي پياپي و بزرگي كه دشمنان انقلاب بر نظام جمهوري اسلامي ايران تحميل كردند كه يك قلم آن جنگ 8 ساله رژيم صدام حسين به تحريك آمريكا و انگيس و پشتيباني رژيمهاي مرتجع عرب بود، نيز نتوانست انگيزه دفاع از فلسطين را از جمهوري اسلامي بگيرد.
بدين گونه خون تازه اي در رگهاي فلسطين دميده شد. گروههاي مجاهد فلسطيني مسلمان سر برآوردند. مقاومت لبنان جبهه نيرومند وتازه اي در برابر دشمن و حاميانش گشود. فلسطين به جاي تكيه به دولتهاي عربي و بدون دست دراز كردن به سوي مجامع جهاني از قبيل سازمان ملل- كه شريك جرم دولتهاي استكباري بودند- به خود، به جوانان خود، به ايمان عميق اسلامي خود و به مردان و زنان فداكار خود تكيه كرد.
اين كليد همه فتوحات و موفقيتها است.
در سه دهه گذشته اين روند روز به روز پيشرفت و افزايش داشته است. شكست ذلتبار رژيم صهيونيستي در لبنان در سال 2006 (1385 هجري شمسي)، ناكامي فضاحتبار آن ارتش پرمدعا در غزه در سال 2008 (1387 هجري شمسي)، فرار از جنوب لبنان و عقب نشيني از غزه، تشكيل دولت مقاومت در غزه و در يك جمله تبديل ملت فلسطين از مجموعه اي از انسانهاي درمانده و نا اميد، به ملت اميدوار و مقاوم و داراي اعتماد به نفس، مشخصه هاي بارز سي سال اخير است.
اين تصوير كلي و اجمالي آنگاه كامل خواهد شد كه تحركات سازشكارانه و خيانتباري كه هدف از آن، خاموش كردن مقاومت و اعتراف گيري از گروههاي فلسطيني و دولتهاي عرب به مشروعيت اسرائيل بود، نيز به درستي ديده شود.
اين تحركات كه آغاز آن به دست جانشين خائن و ناخلف جمال عبدالناصر در پيمان ننگين كمپ ديويد اتفاق افتاد، همواره خواسته است نقش سوهان را در عزم پولادين مقاومت ايفاء كند. در قرارداد كمپ ديويد براي نخستين بار يك دولت عرب، رسماً به صهيونيستي بودن سرزمين اسلامي فلسطين اعتراف كرد و پاي نوشته اي كه در آن «اسرائيل، خانه ملي يهوديان» شناخته شده است، امضاي خود را گذاشت.
از آن پس تا قرارداد اسلو در سال 1993 (1372 هجري شمسي) و پس از آن در طرحهاي تكميلي كه با ميدان داري آمريكا و همراهي كشورهاي استعمارگر اروپايي، پي درپي بر دوش گروههاي سازشكار و بي همتي از فلسطينيان گذاشته شد، همه سعي دشمن بر آن بود كه با وعده هاي پوچ و فريب آميز، ملت و گروههاي فلسطيني را از گزينه مقاومت، منصرف كند و به بازي ناشيانه در ميدان سياست سرگرم سازد. بي اعتباري همه اين معاهدات بسيار زود آشكار شد و صهيونيستها و حاميان آنها بارها نشان دادند كه به آنچه نوشته شده است به چشم ورق پاره هاي بي ارزشي مي نگرند. هدف از اين طرحها، پديد آوردن دو دلي در فلسطينيان و به طمع انداختن افراد بي ايمان و دنياطلب آنان و زمين گير نمودن حركت مقاومت اسلامي بوده است و بس.
پادزهر همه اين بازيهاي خيانت آميز تاكنون، روحيه مقاومت در گروه هاي اسلامي و ملت فلسطين بوده است. آنها به اذن خدا در برابر دشمن ايستادند و همانطور كه خداوند وعده داده است كه: ولينصرن الله من ينصره، ان الله لقوي عزيز، از كمك و نصرت الهي برخوردار شدند. ايستادگي غزه با وجود محاصره كامل، نصرت الهي بود؛ سقوط رژيم خائن و فاسد حسني مبارك، نصرت الهي بود؛ پديد آمدن موج پر قدرت بيداري اسلامي در منطقه، نصرت الهي است؛ برافتادن پرده نفاق و تزوير از چهره آمريكا و انگليس و فرانسه و تنفر روزافزون ملتهاي منطقه از آنان، نصرت الهي است؛ گرفتاريهاي پي درپي و بي شمار رژيم صهيونيست، از مشكلات سياسي و اقتصادي و اجتماعي داخلي اش گرفته تا انزواي جهاني و انزجار عمومي و حتي دانشگاههاي اروپائي از آن همه و همه مظاهر نصرت الهي است.
امروز رژيم صهيونيستي از هميشه منفورتر و ضعيف تر و منزوي تر، و حامي اصلي اش آمريكا از هميشه گرفتارتر و سردرگم تر است. اكنون صفحه كلي و اجمالي فلسطين در شصت و چند سال گذشته، پيش روي ما است. آينده را بايد با نگاه به آن و درس گيري از آن تنظيم كرد.
دو نكته را پيشاپيش بايد روشن كرد:
اول: اينكه مدعاي ما آزادي فلسطين است، نه آزادي بخشي از فلسطين. هر طرحي كه بخواهد فلسطين را تقسيم كند، يكسره مردود است. طرح دو دولت كه لباس حق به جانب «پذيرش دولت فلسطين به عضويت سازمان ملل» را بر آن پوشانده اند، چيزي جز تن دادن به خواسته صهيونيستها يعني «پذيرش دولت صهيونيستي در سرزمين فلسطين» نيست. اين به معني پايمال كردن حق ملت فلسطين، ناديده گرفتن حق تاريخي آوارگان فلسطيني، و حتي تهديد حق فلسطينيان ساكن سرزمين هاي 1948 است. به معناي باقي ماندن غده سرطاني و تهديد دائمي پيكره امت اسلامي، مخصوصاً ملتهاي منطقه است. به معناي تكرار رنجهاي دهها ساله و پايمال كردن خون شهدا است.
هر طرح عملياتي بايد بر مبناي اصل: «همه فلسطين براي همه مردم فلسطين» باشد. فلسطين، فلسطين «از نهر تا بحر» است، نه حتي يك وجب كمتر. البته اين نكته نبايد ناديده بماند كه ملت فلسطين همانطور كه در غزه عمل كرده اند، هر بخش از خاك فلسطين را كه بتوانند آزاد كنند، به وسيله دولت برگزيده خود، اداره امور آن را برعهده خواهند گرفت ولي هرگز هدف نهائي را از ياد نخواهند برد.
نكته دوم: آن است كه براي دستيابي به اين هدف والا، كار لازم است نه حرف؛ جدي بودن لازم است نه كارهاي نمايشي؛ صبر و تدبير لازم است نه رفتارهاي بي صبرانه و دچار تلون. بايد به افقهاي دور نگريست و قدم به قدم با عزم و توكل و اميد به پيش رفت. دولتها و ملتهاي مسلمان، گروههاي مقاومت در فلسطين و لبنان و ديگر كشورها، هر يك مي توانند نقش و سهم خود از اين مجاهدت همگاني را بشناسند و باذن الله جدول مقاومت را پر كنند.
طرح جمهوري اسلامي براي حل قضيه فلسطين و التيام اين زخم كهنه، طرحي روشن، منطقي و منطبق بر معارف سياسي پذيرفته شده افكار عمومي جهاني است كه قبلاً به تفصيل ارائه شده است. ما نه جنگ كلاسيك ارتشهاي كشورهاي اسلامي را پيشنهاد مي كنيم، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را، و نه البته حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين المللي را. ما همه پرسي از ملت فلسطين را پيشنهاد مي كنيم. ملت فلسطين نيز مانند هر ملت ديگر حق دارد سرنوشت خود را تعيين كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزيند. همه مردم اصلي فلسطين از مسلمان و مسيحي و يهودي- نه مهاجران بيگانه- در هر جا هستند؛ در داخل فلسطين، در اردوگاهها و در هر نقطه ديگر، در يك همه پرسي عمومي و منضبط، شركت كنند و نظام آينده فلسطين را تعيين كنند. آن نظام و دولت برآمده از آن پس از استقرار، تكليف مهاجران غير فلسطيني را كه در ساليان گذشته به اين كشور كوچ كرده اند، معين خواهد كرد. اين يك طرح عادلانه و منطقي است كه افكار عمومي جهاني آن را به درستي درك مي كند و مي تواند از حمايت ملتها و دولتهاي مستقل برخوردار شود. البته انتظار نداريم كه صهيونيستهاي غاصب به آساني به آن تن در دهند، و اينجا است كه نقش دولتها و ملتها و سازمانهاي مقاومت شكل مي گيرد و معني مي يابد. مهمترين ركن حمايت از ملت فلسطين، قطع پشتيباني از دشمن غاصب است، و اين وظيفه بزرگ دولتهاي اسلامي است. اكنون پس از به ميدان آمدن ملتها و شعارهاي قدرتمندانه آنان بر ضد رژيم صهيونيست، دولتهاي مسلمان با چه منطقي روابط خود با رژيم غاصب را ادامه مي دهند؟ سند صداقت دولتهاي مسلمان در جانبداريشان از ملت فلسطين، قطع روابط آشكار و پنهان سياسي و اقتصادي با آن رژيم است. دولتهائي كه ميزبان سفارتخانه ها يا دفاتر اقتصادي صهيونيستهايند نمي توانند مدعي دفاع از فلسطين باشند و هيچ شعار ضد صهيونيستي از سوي آنان، جدي و واقعي تلقي نخواهد شد.
سازمانهاي مقاومت اسلامي كه بار سنگين جهاد را در سالهاي گذشته بر دوش داشته اند، امروز نيز با همان تكليف بزرگ روبرويند. مقاومت سازمان يافته آنان، بازوي فعالي است كه مي تواند ملت فلسطين را به سوي اين هدف نهايي به پيش ببرد.
مقاومت شجاعانه از سوي مردمي كه خانه و كشورشان اشغال شده، در همه ميثاقهاي بين المللي، به رسميت شناخته شده و مورد تحسين و تجليل قرار گرفته است. تهمت تروريزم از سوي شبكه سياسي و رسانه اي وابسته به صهيونيزم، سخن پوچ و بي ارزشي است. تروريست آشكار، رژيم صهيونيستي و حاميان غربي آنهايند؛ و مقاومت فلسطيني، حركتي ضد تروريستهاي جرار و حركتي انساني و مقدس است.
در اين ميان، كشورهاي غربي نيز شايسته است صحنه را با نگاهي واقع بينانه بنگرند. غرب امروز بر سر دو راهي است. يا بايد دست از زورگوئي طولاني مدت خود بردارد و حق ملت فلسطين را بشناسد و بيش از اين از نقشه صهيونيستهاي زورگو و ضد بشر پيروي نكند، و يا در انتظار ضربه هاي سخت تر در آينده نه چندان دور باشد. اين ضربه هاي فلج كننده فقط سقوط پي در پي حكومتهاي گوش به فرمان آنان در منطقه اسلامي نيست، بلكه آن روزي كه ملتهاي اروپا و آمريكا دريابند كه بيشترين گرفتاريهاي اقتصادي و اجتماعي و اخلاقي آنان منشأ گرفته از سلطه اختاپوسي صهيونيزم بين الملل بر دولتهاي آنهاست، و دولت مردان آنان به خاطر منافع شخصي و حزبي خود، مطيع و تسليم در برابر زورگوئيهاي كمپاني داران زالو صفت صهيونيست در آمريكا و اروپايند، آنچنان جهنمي براي آنان به وجود خواهند آورد كه هيچ راه خلاصي از آن متصور نيست.
رئيس جمهور آمريكا مي گويد كه امنيت اسرائيل خط قرمز اوست. اين خط قرمز را چه عاملي ترسيم كرده است؟ منافع ملت آمريكا يا نياز شخص اوباما به پول و پشتيباني كمپانيهاي صهيونيستي براي به دست آوردن كرسي دومين دوره رياست جمهوري، تا كي شماها خواهيد توانست ملت خود را فريب دهيد؟ آن روزي كه ملت آمريكا به درستي دريابد كه شماها براي چند صباح بيشتر باقي ماندن در قدرت، تن به ذلت و تبعيت و خاكساري در برابر زرسالاران صهيونيست داده ايد و مصالح ملت بزرگي را در پاي آنان قرباني كرده ايد با شما چه خواهد كرد؟
حضار گرامي و برادران و خواهران عزيز بدانيد اين خط قرمز اوباما و امثال او به دست ملتهاي به پا خواسته مسلمان شكسته خواهد شد. آنچه رژيم صهيونيست را تهديد مي كند، موشكهاي ايران يا گروه هاي مقاومت نيست تا در برابر آن سپر موشكي در اينجا و آنجا به پا كنند؛ تهديد حقيقي و بدون علاج، عزم راسخ مردان و زنان و جواناني در كشورهاي اسلامي است كه ديگر نمي خواهند آمريكا و اروپا و عوامل دست نشانده شان بر آنان حكومت و تحكم وآنان را تحقير كنند. البته آن موشكها هم هرگاه تهديدي از سوي دشمن بروز كند وظيفه خود را انجام خواهند داد.
فاصبر ان وعد الله حق و لا يستخفنك الذين لايوقنون.
والسلام عليكم و رحمه الله

 



سرلشكر صفوي : ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر در جهت احقاق حقوق ملت ايران بود

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تاكيد كرد كه ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر در راستاي احقاق ملت ايران بود.
سرلشكر پاسدار سيديحيي رحيم صفوي در جلسه بررسي ابعاد دفاع مقدس از جنگ نظامي تا جنگ نرم، پيرامون چگونگي ديپلماسي قبل از جنگ گفت: در زمان جنگ بني صدر فردي روشن فكر، داراي تحصيلات خارجي و تفكر ليبراليستي، كه تفكري واقع بينانه از اهداف انقلاب نداشت فرماندهي كل قوا و رياست جمهوري را عهده دار بود.
وي با اشاره به اين كه «جنگ را رهبران سياسي شروع و پايان مي دهند» تصريح كرد: دولتمردان ايران ديپلماسي جنگي نداشتند و حمله رژيم هاي منطقه اي عرب به كمك آمريكا را جدي نمي گرفتند به همين دليل با يك غافلگيري استراتژيك روبه رو شدند.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا اظهار كرد: آمريكايي ها از شكست نيروهايشان در طبس و تسخير لانه جاسوسي خود ناراحت بودند به همين لحاظ به وسيله صدام كه آمادگي كافي براي جنگ را داشت شروع به جنگ كردند.
صفوي نابسامان بودن وضعيت سياسي و اقتصادي، شكست هاي بزرگ جنگي، بمباران هاي شيميايي صدام به حلبچه و ديگر مناطق، بمباران جزيره خارك كه حدود 93 درصد صادرات نفتي ايران بود را از جمله دلايل پذيرش قطعنامه از سوي امام خميني(ره) عنوان كرد.
وي نداشتن تجهيزات و سلاح هاي پيشرفته را از جمله دلايل داشتن تلفات زياد نيروي انساني ذكر كرد.
وي اذعان كرد: هرچند اگر كشوري شروع كننده جنگ شناخته شود كشور مدافع مي تواند غرامت هاي جنگي خود را از كشور مهاجم بگيرد و در جنگ ايران با عراق كشور عراق مهاجم شناخته شده، اما هنوز ايران غرامت جنگي خود را از عراق به صورت كامل نگرفته است.
صفوي در رابطه با دليل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بيان كرد: صدام قابل اعتماد نبود و بايد اراده سياسي او كاملا منهدم مي شد تا مردم ايران به احقاق حقوق خود مي رسيدند، لذا پايان جنگ در آن زمان از منظر امام درست نبود.

 



جلالي خبر داد هيئت پيگيري كننده وضعيت امام موسي صدر به ليبي مي رود

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خبر داد هيئتي متشكل از اعضاي اين كميسيون براي پيگيري وضعيت امام موسي صدر به ليبي مي رود.
كاظم جلالي نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اين كه هيئتي متشكل از اعضاي كميسيون امنيت ملي به رياست جواد كريمي قدوسي نماينده خراسان رضوي براي پيگيري وضعيت امام موسي صدر تشكيل شده است، گفت: هم اكنون اين هيئت در حال فراهم آوردن مقدمات سفر خود به ليبي است.
وي گفت: تا پايان ماه جاري مقدمات سفر اين هيئت به ليبي فراهم مي شود و اين افراد تا آبان ماه عازم ليبي خواهند شد.

 



بازتاب گسترده سخنان رهبرانقلاب در رسانه هاي جهان
رهبر ايران با هرگونه طرحي كه منجر به تقسيم فلسطين شود مخالفت كرد

مخالفت رهبرمعظم انقلاب با طرح تشكيل دولت مستقل فلسطيني برجسته ترين محور بازتاب سخنان ايشان در رسانه هاي جهان بود.
رسانه هاي جهان در سطح گسترده اي به انعكاس سخنان مقام معظم رهبري در اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين پرداختند.
آسوشيتدپرس، خبرگزاري معروف آمريكايي در انعكاس سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالي ايران با محكوم به شكست دانستن طرح تشكيلات خودگردان براي اعلام كشور فلسطيني از طريق سازمان ملل متحد، از طرح دو كشور فلسطيني و اسرائيلي انتقاد كرد.
به نوشته اين خبرگزاري، آيت الله خامنه اي تاكيد كرد كه فلسطينيان نبايد خود را محدود به مرزهاي 1967 كنند كه مستلزم به رسميت شناختن اسرائيل است، چرا كه تمام اين سرزمين به فلسطينيان تعلق دارد.
آسوشيتدپرس افزود: [آيت الله] خامنه اي، بار ديگر اسرائيل را يك «غده سرطاني» دانست كه بايد برچيده شود. وي تصريح كرد كه «ادعاي ما آزادي تمام فلسطين است و نه تنها بخشي از آن. فلسطين سرزميني است كه از رودخانه اردن تا درياي مديترانه گسترده شده است.»
اين خبرگزاري همچنين به نقل از مقام معظم رهبري نوشت كه مقاومت تنها گزينه باقي مانده پيش روي فلسطينيان است و فلسطينيان بايد با هر هزينه اي اين مقاومت را تا آزادي فلسطين و نابودي اسرائيل ادامه دهند.
شبكه خبري سي بي اس آمريكا نيز عينا خبر آسوشيتدپرس را نقل كرده است و روزنامه صهيونيستي هاآرتص در بازتاب سخنان مقام معظم رهبري نوشته است: رهبر عالي ايران تصريح كرد كه ما نمي گوييم كه مهاجران يهود بايد به دريا ريخته شوند يا حكمّيت سازمان ملل متحد پذيرفته شود، بلكه راهكار ما مبتني بر يك همه پرسي است كه همه فلسطينيان در آن حضور به هم رسانند.
هاآرتص در گزارش خود به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبري در ديدار با يكي از رهبران حماس نيز اشاره كرد و به نقل از ايشان نوشت كه حمايت غرب از اسرائيل بي فايده است چرا كه به خواست خداوند، نابودي اسرائيل نزديك است.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز با اين تيتر سخنان مقام معظم رهبري را بازتاب داده است: « [آيت الله] خامنه اي در كنفرانس انتفاضه راه حل دو كشور [فلسطين و اسرائيل] را رد كرد.»
اين روزنامه به حضور نمايندگاني از 50 كشور در اجلاس مزبور اشاره كرده است.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از بيانات مقام معظم رهبري چنين نوشت: آيت الله علي خامنه اي، رهبر عالي ايران روز شنبه هرگونه طرحي را كه منجر به تقسيم سرزمين فلسطين شود، رد كرد.
اين خبرگزاري به نقل از مقام معظم رهبري تصريح كرد: كه هر طرحي كه دو كشور را در سرزمين فلسطين به رسميت بشناسد مستلزم به رسميت شناختن موجوديت رژيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين است. مردم فلسطين همان گونه كه در غزه نشان دادند، تنها در سرزميني حكومت خود را تشكيل خواهند داد كه از اشغال اسرائيل آزاد شده باشد.
خبرگزاري فرانسه نيز بر پيشنهاد ايران مبني بر برگزاري رفراندوم با حضور تمامي مردم فلسطين تاكيد كرده است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، بر مواضع ايشان درخصوص لزوم برگزاري رفراندوم در منطقه و همچنين بر لزوم مقاومت فلسطينيان در برابر اسرائيل تاكيد كرده است. اين روزنامه به سخنراني خالد مشعل نيز در اين كنفرانس اشاره كرده است.
علاوه بر نشريات فوق، بسياري از نشريات و رسانه هاي جهان سخنان رهبرانقلاب اسلامي را به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس منعكس كرده اند. برخي از اين رسانه ها و نشريات عبارتند از: اي بي سي نيوز، گاردين، ام ا س ان بي سي، سياتل تايمز، بوستون، ديلي بولتن، اوماها، هندو و...
روز گذشته همچنين شبكه هاي الجزيره مباشر، اي پي تي ان دايركت، العالم، پرس تي وي، المنار و القدس در حال پخش مستقيم اين كنفرانس و سخنان مقام معظم رهبري بودند.
روزنامه السفير چاپ لبنان در نسخه اينترنتي خود در گزارشي به قلم «ابراهيم حرشي» نوشت: پنجمين نشست بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين با شعار «فلسطيني ها دنبال وطن نمي گردند، وطن آنها فلسطين است» كار خود را در تهران آغاز كرد. لبنان نيز با يك هيئت نود نفره به رياست نبيه بري، رئيس مجلس اين كشور در كنفرانس مذكور شركت مي كند.
شبكه العالم هم در خبري فوري از آغاز پنجمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين با شعار «فلسطين سرزمين فلسطينيان» با مشاركت بيش از صد كشور در تهران خبر داد.
المنار هم گزارش داد: در اين كنفرانس بيش از هفتاد هيئت پارلماني به همراه شخصيت ها و احزاب سياسي از صد كشور جهان شركت كردند.
خبرگزاري آلمان نيز در گزارشي، آن بخش از سخنان رهبري درباره يهوديان را به عنوان تيتر مطلب خود انتخاب كرد و نوشت : آيت الله خامنه اي تاكيد كرد كه ايران نمي خواهد يهوديان را به دريا بيندازد.
خاطرنشان مي شود رهبر معظم انقلاب تاكيد كرده بود: طرح جمهوري اسلامي براي حل قضيه فلسطين و التيام اين زخم كهنه ، طرحي روشن ، منطقي و منطبق بر معارف سياسي پذيرفته شده افكار عمومي جهاني است كه قبلا به تفصيل ارائه شده است . ما نه جنگ كلاسيك ارتشهاي كشورهاي اسلامي را پيشنهاد ميكنيم ، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را ، و نه البته حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين المللي را . ما همه پرسي از ملت فلسطين را پيشنهاد ميكنيم . ملت فلسطين نيز مانند هر ملت ديگر حق دارد سرنوشت خود را تعيين كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزيند.
خبرگزاري آلمان در ادامه به ديگر بخشهاي بيانات مهم رهبري اشاره كرد و نوشت : رهبر انقلاب اسلامي ايران خواستار آزادي كل فلسطين و نه جزئي از آن شد و تاكيد كرد طرحي كه تقسيم فلسطين را دنبال كند كاملا مردود است.
الجزيره نيز در گزارشي كه از اين شبكه ماهواره اي پخش شد به پوشش مراسم آغازين پنجمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران پرداخت و از حضور جمع كثيري از شخصيتها و مقامات بلندپايه منطقه اي در آن خبر داد.
اين شبكه همچنين به پوشش بخشي از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران درباره فلسطين پرداخت و تاكيد كرد: رهبري ايران هرگونه طرحي در زمينه تقسيم فلسطين را به شدت رد كرد.
خاطرنشان مي شود شبكه هاي الجزيره مباشر ، اي پي تي ان دايركت، العالم، پرس تي وي، المنار و القدس بيانات مهم حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين كنفرانس را به صورت مستقيم پخش كردند.
سي ان ان نيز در بخش اخبار خود اگرچه به برگزاري پنجمين دور از كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين با حضور رهبر معظم انقلاب اشاره كرد، اما در ادامه تلاشهاي بيهوده ابومازن براي تاييد عضويت كشور ناقص فلسطين در سازمان ملل در بخش بسيار كوچكي از سرزمين فلسطين و رويكرد سازشكارانه وي را منعكس كرد.
از سوي ديگر، نسخه الكترونيكي روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي نيز به پوشش فرمايشات مهم مقام معظم رهبري در اين كنفرانس پرداخت و اين سخنان را در بخش تيتر يك قرار داد. اين روزنامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در پنجمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين تاكيد كرد كه در اين كنفرانس جمع گسترده اي از رهبران فلسطيني و مقامات و شخصيتهاي منطقه اي حضور دارند كه مقرر است در آن درباره آخرين تحولات منطقه، آينده فلسطين و پايان محاصره صهيونيستي نوار غزه بحث و تبادل نظر شود.
پايگاه خبري نهرين نت عراق نيز بيانات رهبر انقلاب در اين كنفرانس را به عنوان خبر نخست خود قرار داد و اين بخش از اين سخنان را تيتر كرد كه رهبر انقلاب تاكيد كرده بود: فلسطين در كل سرزمين فلسطين از دريا تا رودخانه برپا مي شود.
اين پايگاه خبري همچنين به اين بخش از فرمايشات رهبري اشاره كرد و نوشت: ملتهاي اسلامي خط قرمزي كه آمريكا درباره امنيت اسرائيل مطرح كرده است، مي شكنند.
آيت الله خامنه اي در بيانات خود تاكيد كرده بود: رئيس جمهور آمريكا مي گويد كه امنيت اسرائيل خط قرمز اوست . اين خط قرمز را چه عاملي ترسيم كرده است ؟ منافع ملت آمريكا يا نياز شخص اوباما به پول و پشتيباني كمپانيهاي صهيونيستي براي به دست آوردن كرسي دومين دوره رياست جمهوري ؟ تا كي شماها خواهيد توانست ملت خود را فريب دهيد ؟ آن روزي كه ملت آمريكا به درستي دريابد كه شماها براي چند صباح بيشتر باقي ماندن در قدرت ، تن به ذلت و تبعيت و خاكساري در برابر زر سالاران صهيونيست داده ايد و مصالح ملت بزرگي را در پاي آنان قربان كرده ايد با شما چه خواهد كرد؟

 



انتقاد از بي توجهي به توزيع شير در مدارس كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
دبير فدراسيون بين المللي شير ايران از بي توجهي به توزيع شير در مدارس كشور خبر داد.
مهرنوش امجدي گلپايگاني در همايش بزرگ صنعت لبنيات ايران در ساري گفت: با وجود بازگشايي مدارس اما هنوز صحبتي از توزيع شير بين دانش آموزان نيست و جديت اين موضوع را در كشور لمس نمي كنيم.
وي افزود: با وجود گذشت يكسال از تقديم ماده واحده تأسيس خانه شير كشور، هنوز مجلس هيچ عكس العملي نسبت به اين موضوع نداشته است.
امجدي گلپايگاني با بيان اينكه 833 واحد لبني در ايران فعاليت مي كنند؛ افزود: دبيرخانه فدراسيون بين المللي شير در ساير كشورها در خانه شير متمركز است اما در ايران هنوز شركت صنايع شير حامي اين انجمن است.
دبير فدراسيون بين المللي شير ايران با اشاره به اينكه 59 كشور عضو اين انجمن هستند، گفت: 90درصد از توليد شير دنيا توسط كشورهاي عضو فدراسيون بين المللي شير توليد مي شود.
امجدي گلپايگاني دست يافتن به احداث خانه شير ايران را يكي از اهداف مهم اين همايش برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته براي نخستين بار در كشور با مشاركت صنايع لبني و اتحاديه دامداران ايران ماده واحده اي نوشته و تقديم مجلس شد؛ اما پس از گذشت يك سال و نيم هنوز مجلس هيچ عكس العملي در اين رابطه نشان نداده است.

 



بازپرداخت وام كشاورزان تمديد شد

نماينده مردم هشترود و چاراويماق در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهلت بازپرداخت تمامي وام هاي كشاورزان خسارت ديده در سال جاري تمديد شده است.
به گزارش ايرنا، غفار اسماعيلي ديروز در جمع كشاورزان چاراويماق افزود: تمديد اين وام ها براساس ماده 28 قانون بودجه مجلس صورت گرفته و تنها سود سررسيد وام ها از سوي كشاورزان پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه هيچ بانكي حق دريافت باز پرداخت وام از كشاورزان را ندارد، اظهار داشت: همه بانك ها موظف به اجراي اين قانون هستند چرا كه در غير اين صورت تخلف محسوب مي شود.

 



خوابگاه سازان نگران نباشند كاهش نرخ سود وام بانكي از 16 به 4 درصد

معاون دانشجويي وزارت علوم ،تحقيقات و فناوري گفت: اسامي 2 هزار دانشگاه خارجي هم طراز با شرايط علمي كشور به زودي اعلام مي شود.
به گزارش ايسنا محمود ملاباشي در حاشيه بازديد از پژوهشگاه مواد و انرژي كرج افزود:
امسال خوابگاه سازان نگران دريافت وام هاي ساخت خوابگاه نباشند چرا كه سود بازپرداخت اين وام ها از 16 درصد به چهار درصد كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه متقاضيان وامهاي ساخت خوابگاه مي توانند پس از ثبت نام و ارسال اسامي به صندوق مربوطه كه از طريق اينترنتي انجام مي شود، وامهاي مربوط به خود را دريافت كنند و ديگر نگران دريافت اين نوع وامها نباشند، اظهار كرد: همكاري دولت در زمينه تشويق سرمايه گذاران به فعاليت و همكاري در امر احداث خوابگاه ها در حال پيگيري است و در بخش خصوصي نيز از سرمايه گذاراني كه شرايط و امكانات ساخت خوابگاه را دارند، دعوت به همكاري شده كه تعدادي از آنان تا كنون شناسايي شده اند.
وي در مورد دوره هاي آموزشي كوتاه مدت دانشجويان در خارج از كشور، گفت: فرصتهاي تحقيقاتي كوتاه مدت 6 تا 9 ماهه براي دانشجويان، تبادل اطلاعات علمي و اخذ تجربيات علمي ساير كشورها را براي دانشجويان كشور به دنبال دارد و هزينه كمتري نسبت به بورس هاي چهار يا پنج ساله دارد، بنابراين انتظار مي رود بخشهاي ذيربط در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند.
ملاباشي در پايان افزود: با بررسي هاي انجام شده تاكنون 2 هزار دانشگاه خارج از كشور مشخص شده اند كه با شرايط علمي ايران هم طراز هستند و به زودي اسامي آنها اعلام خواهد شد و به جز اين دانشگاه ها مدارك ساير دانشگاه ها پذيرفته نخواهد شد.

 



دستمزد واعظان كشور تعيين مي شود

مدير كل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه از تعريف دستمزد معين براي وعاظ مشهور كشور و نظارت بر اين موضوع خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد پاك نهاد، در گفت وگو با ايسنا منطقه قم، گفت: 300 نفر از واعظان برجسته كشور شناسايي شده اند كه از اين تعداد 38 نفر به عنوان واعظان مشهور شمرده مي شوند.
وي با اشاره به برخي سخنان درباره دريافت حق الزحمه زياد از سوي برخي از واعظان اظهار داشت: اين موضوع در دست ساماندهي قرار دارد و همان طور كه براي وعاظ اعزامي مبلغي تعيين شده است براي اين افراد نيز مبلغي تعريف مي شود.
پاك نهاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت موقوفات در كشور، موقوفه خواري را مانعي براي گسترش وقف در كشور توصيف و افزود: طبق آمار ما 18 شهر در كشور وجود دارند كه تماماً موقوفه است.
مديركل اعزام مبلغ اوقاف با اشاره به برنامه هاي در دست اقدام اعزام مبلغ اوقاف افزود: تشكيل پرونده براي مبلغان بومي، تشكيل كارگروه هاي مشترك براي بيمه مبلغان، تشكيل شورا براي سطح بندي مبلغان، تعريف حق الزحمه و آسيب شناسي تبليغ از جمله اقداماتي است كه دنبال خواهد شد.
پاك نهاد گفت: در مجموع در سال 90 بيش از سه هزار اعزام از سوي اوقاف انجام شد.

 



معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد
اختصاص 8 ميليارد تومان براي ساخت بيمارستان اليگودرز

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 8 ميليارد تومان اعتبار براي بيمارستان اليگودرز در نظر گرفته شده است.
محمد جعفرعليزاده در خصوص آخرين وضعيت بيمارستانهاي استان لرستان به ايسنا، منطقه لرستان، گفت: عمليات اجرايي بيمارستان دورود آغاز شده و 37 ميليارد تومان برآورد هزينه شده است.
وي با بيان اينكه بيما رستان اليگودرز رشد 300 درصدي اعتبار را داشته است، ادامه داد: براساس درخواست مسئولان شهر اين بيمارستان را در بهترين منطقه اليگودرز احداث خواهيم كرد.
عليزاده گفت: 8 ميليارد تومان افزايش اعتبار براي اين بيمارستان در نظر گرفته شده و بين 2 تا 3 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام اين پروژه نياز است كه نيمه اول سال آينده اين بيمارستان به بهره بردار ي مي رسد.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد گفت: بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد نيز مهرماه جاري به دانشگاه علوم پزشكي خرم آباد تحويل داده خواهد شد.
وي درباره بيمارستان 260 تختخوابي جايگزين شهداي عشاير خرم آباد، اظهار كرد: تا پايان سال 94 اعتبار ساخت اين بيمارستان كه 45 ميليارد تومان بوده، تأمين خواهد شد.
وي يادآور شد: اين بيمارستان در 24 هزار متر مربع احداث شده كه داراي 8 اتاق عمل، متناسب با نيازهاي استان و بخش هاي CCU، ICU و درمانگاه خواهد بود.

 



مديرعامل شركت نفت و گاز پارس: حفاري در 2 طرح جديد پارس جنوبي آغاز شد

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس گفت: مراحل حفاري در دو طرح جديد پارس جنوبي با استفاده از پيشرفته ترين امكانات حفاري آغاز شد.
موسي سوري در حاشيه نشست هفتگي كنسرسيوم هاي توسعه دهنده فازهاي پارس جنوبي افزود: با تمهيدات انديشيده شده درباره اجراي به موقع بخش دريايي طرح هاي پارس جنوبي، مراحل حفاري دو فاز جديد ميدان مشترك پارس جنوبي همزمان با سالروز شكست محاصره آبادان در آب هاي خليج فارس آغاز شد.
وي اضافه كرد: يك دستگاه دكل پيشرفته با قابليت حفاري در آب هاي نيمه عميق در نخستين بلوك دريايي فاز 13 مستقر و آغاز به كار كرده است و با شروع انتقال دكل فازهاي 22 تا 24 اين ميدان مشترك از جزيره كيش به سمت موقعيت حفاري، دومين پروژه حفاري فازهاي جديد به روش معلق در روزهاي آينده، اين طرح رسما در مدار اجرا قرار مي گيرد.
سوري اظهار داشت: با نهايي شدن ورود چند دستگاه حفاري ديگر، در مجموع 36 حلقه چاه در فاز 13 و نيز 38 حلقه ديگر در فازهاي 22 تا 24 حفاري خواهد شد.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس زمان موردنياز براي حفاري هر چاه توصيفي را 3 ماه اعلام كرد.
وي از ورود چهار دكل حفاري ديگر به طرح هاي توسعه فاز 13 و نيز 22 تا 24 پارس جنوبي در آينده نزديك خبر داد و افزود: با رايزني و تلاش هاي وزير نفت رويكرد جديدي به منظور نحوه تزريق منابع مالي داخلي و خارجي به پروژه هاي پارس جنوبي تدوين شده است كه بر اين اساس در سال جاري 5/16 ميليارد دلار منابع ريالي و ارزي به اين پروژه ها اختصاص خواهد يافت.

 



ايران و فرانسه خودرو جديد توليد مي كنند

نماينده شركت خودروسازي سيتروئن فرانسه در تهران گفت: طبق برنامه ريزي در آينده نزديك اين شركت با همكاري شركت خودروسازي سايپا، خودرو جديد مشترك در ايران توليد مي كند.
«دومينك مونه» در حاشيه بازديد از نمايشگاه صنعت خودرو كشور در كرج در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: اين خودرو جديد با نام «سيتروئن C4» متناسب با استانداردهاي اروپايي و شرايط آب و هوايي ايران ساخته مي شود.
وي با بيان اين كه شركت فرانسوي سيتروئن حدود 40 سال است كه با شركت هاي خودروسازي در ايران همكاري دارد، افزود: اكنون به دنبال همكاري صنعتي و تجاري بيشتر با صنايع خودروسازي جمهوري اسلامي ايران هستيم.
وي تاكيد كرد: همكاري هاي صنعتي و تجاري دو ملت ايران و فرانسه بايد بيشتر شود.

 



براي نخستين بار در كشور انجام شد استحصال خاويار از ماهيان پرورشي در تالش

براي نخستين بار در كشور، خاويار از ماهيان پرورشي دريايي در مزرعه پرورش ماهيان خاوياري «قروق» تالش استحصال شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، عصر روز جمعه در آيين خاويارگيري از ماهيان پرورشي اين مزرعه كه با عنوان «اولين جشنواره توليد خاويار از ماهيان پرورشي دريايي كشور» برگزار شد؛ بيش از 200 تن از كارشناسان، استادان دانشگاه و مديران و مسئولان بخش شيلات و آبزي پروري كشور حضور داشتند.
معاون وزير جهاد كشاورزي و مديرعامل شيلات ايران در اين مراسم گفت: امسال بيش از 163 هزار تن محصولات شيلاتي در كشور توليد شده است.
غلامرضا رازقي ادامه داد: اقدام امروز در تالش براي استحصال خاويار از ماهيان پرورشي يك گام بلند و مهم براي رسيدن به افق هاي روشن در بخش شيلات كشور است.
وي اظهار داشت: سال گذشته حدود نيم تن توليد خاويار داشته ايم كه با تلاش هاي انجام شده، درصدد افزايش آن تا حدود سه تن در سال آينده هستيم.
مديرعامل سازمان شيلات ايران گفت: 663 هزار تن محصولات شيلاتي در كشور توليد مي شود كه 250هزار تن آن مربوط به آبزي پروري است.
وي اظهار داشت: سازمان شيلات در پرورش ماهيان خاوياري و زينتي در آب هاي داخلي برنامه خوبي دارد.
وي توجه به توسعه بخش آبزي پروري در منابع آبزي پروري كشور را مهم برشمرد و افزود: بايد كارشناسان با ارائه پيشنهادات كارشناسانه سهم آبزي پروري را در بخش هاي مذكور در سطح وزارتخانه افزايش دهند.
اين مسئول حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در زمينه پرورش ماهي در قفس را از برنامه هاي سازمان شيلات عنوان كرد و گفت: هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
وي تصريح كرد: با حمايت هاي دولت در سال جهاد اقتصادي تلاش مي كنيم توليدمان در آبزي پروري را طي سال هاي آينده چهار برابر افزايش داده و به ظرفيت هاي ناشناخته در دريا دست يابيم.
اين مسئول از آمادگي دولت و وزارت جهاد كشاورزي براي ارائه هرگونه كمك به سرمايه گذاران اين بخش خبر داد و اضافه كرد: به دنبال اين هستيم با شناسايي مجتمع هاي بدون استفاده در سراسر كشور به كمك بخش غيردولتي آمده و زمينه افزايش سرمايه گذاري ها در اين بخش را فراهم كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

مايكل مور: طمع ورزي سردمداران آمريكا مردم را بيچاره كرده
«مايكل مور»، مستندساز جنجال برانگيز هاليوود گفت: اعتياد سياستمداران آمريكايي به گناه كشنده طمع، مردم آمريكا را به اين روز انداخته و بيچاره كرده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «مايكل مور»، كه اخيراً كتاب «اينجا مشكل به وجود خواهد آمد» از او منتشر شده است، در سخنراني روز گذشته خود در جمع جوانان گفت: ما مردم آمريكا به تعداد كمي از مردم (سياستمداران) اجازه داده ايم كه در اجراي يكي از هفت گناه مرگبار مهارت خاصي پيدا كنند، اين گناه چيزي نيست مگر طمع. اين فيلمساز برنده اسكار سينماي آمريكا با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 46 ميليون و 200 هزار آمريكايي در فقر مطلق زندگي مي كنند، گفت: طي 30 سال گذشته در حالي كه تمام حواسمان به اين بود كه در كره خاكي (ديگر كشورها) چه مي گذرد و تصور مي كرديم كه همه چيز در كشورمان به نحو عالي در حال اجراست، جز فقر شاهد چه چيزي بوديم؟
مور افزود: در ميان فقري كه مردم آمريكا را فراگرفته، مسئله بهداشت نيز معضلي است، نبايد از بيمار شدن يك نفر، سودي عايد كسي شود.
وي افزود: ريشه مشكلات آمريكا در عصر حاضر، كاپيتاليسم (نظام سرمايه داري) قرن 21 ميلادي است كه بايد از بن و ريشه بازسازي شود.
شان پن در ميدان التحرير مصر به مردم پيوست
«شان پن»، بازيگر و كارگردان آمريكايي با حضور در ميدان التحرير مصر و همراهي با تظاهركنندگان مصري اعلام كرد كه جهان تحت تأثير فرياد آزادي انقلاب شجاعانه مردم مصر قرار گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، روز گذشته مردم مصر در ميدان تحرير مصر اعلام كردند و خواستار تسريع انتقال قدرت به شهروندان مصري شدند.
حضور ناگهاني «شان پن» در جمع تظاهركنندگان در اين ميدان، همه را شگفت زده كرد.
به گزارش راديو و تلويزيون مصر، پن در ميدان تحرير حاضر شد و در حالي كه پرچم اين كشور را به دست داشت با «خالد النبوي»، بازيگر مصري جمع تظاهركنندگان را همراهي كرد.
«پن» در مصاحبه با روزنامه «الاهرام» مصر گفت: جهان تحت تاثير فرياد آزادي انقلاب شجاعانه مردم مصر قرار گرفت.
پن افزود: مسلماً رسالت اين انقلاب يك شبه به پايان نمي رسد و انقلابيون چالش هاي بسياري را پيش رو دارند و در اين ميان مسائل مشروط بسياري وجود دارد كه از جمله آن انتقال قدرت از ارتش به مردم است.
سكوت كامل هفت درباره عملكرد سياه خانه سينما
برنامه جمعه گذشته هفت در حالي روي آنتن رفت كه بدون شك مهم ترين رويداد سينمايي كشور در هفته گذشته مسئله حمايت خانه سينما از مستندسازان بي بي سي بود.
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، پس از اينكه هفته گذشته خانه سينما در دو بيانيه از مستندسازان دستگير شده مرتبط با بي بي سي به عنوان «همكار هنرمند» ياد كرد به نظر مي رسيد جمعه شب جيراني در برنامه هفت به اين موضوع بپردازد. با اين اوصاف برنامه اخير هفت بدون هيچ توجهي به اين مسئله به پايان رسيد و عملاً مهم ترين مسئله اي كه دنياي سينما در هفته گذشته بدان مشغول بود با چشم پوشي و تغافل كامل اين برنامه مواجه شد.
سانسور دوم برنامه هفت، حذف محبوب ترين و پربيننده ترين فيلم اين سال هاي سينماي ايران از جرگه فيلم هاي دفاع مقدس بود. جيراني كه سؤال پيامكي خود را به بهترين فيلم دفاع مقدس از نگاه بينندگان اختصاص داده بود در اقدامي جالب توجه هيچ نامي از اخراجي ها نكرد و اين در حالي بود كه در نظرسنجي يك هفته اي برنامه پارك ملت، اخراجي ها و آژانس شيشه اي به عنوان محبوب ترين فيلم دفاع مقدس انتخاب شدند.
استقلال داوري جشنواره شهيد غني پور از ساير جشنواره ها
دبير يازدهمين جشنواره ادبي شهيد حبيب غني پور گفت: اين جشنواره صرف نظر از اينكه در داوري جشنواره هاي ديگر چه آثاري برگزيده شده اند، سعي دارد به صورت مستقل آثار را داوري كند.
محمد ناصري از اعضاي قديمي شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه افزود: اين جشنواره با نام يك شهيد و با آرمان هاي شهدا بنيان گذاشته شد. شهيدي كه خود نويسنده بود و با آنكه 22 سال بيشتر نداشت و در سال 1365شهيد شد، اما پيش از آن چند كتاب براي گروه هاي سني كودك و نوجوان، بزرگسال و همچنين كتاب خاطره منتشر كرده بود.
وي اضافه كرد: شهيد غني پور چند كتاب نيمه كاره هم داشت كه شهادت فرصت نداد اين آثار را به پايان ببرد.
وي اضافه كرد: صرف نظر از اينكه داوري هاي جشنواره هاي ديگر چه آثاري را برگزيده اند، جشنواره غني -پور سعي كرده به صورت مستقل آثار را داوري كند و خيلي مواقع پيش آمده اثر برگزيده اين جشنواره بعدها در ديگر جشنوار ه هم درخشيده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14