(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 مهر 1390- شماره 20043

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور وارد مشهد مقدس شد
اظهارات متناقض مقام هاي ترك درباره سامانه ناتو داوود اوغلو: از اسرائيل دفاع نمي كنيم
عضو هيئت رئيسه مجلس: اگر تخلف وزير اقتصاد اثبات شود استيضاح كنندگان كوتاه نخواهند آمد
هيئت هاي استاني نظارت بر انتخابات مجلس تشكيل شد
برگزاري اولين نشست راهبردي با موضوع زن و خانواده در حضور رهبر معظم انقلاب
سردار جزايري: تركيه در خصوص استقرار سپر موشكي بايد پاسخگو باشد
آمادگي مجلس براي تشديد مجازات حمل سلاح سرد
نماينده پارلمان سوريه خواستار شد ايران ميان دولت سوريه و معترضان ميانجيگري كند
عسگر اولادي : منتظر حضور همه اصولگرايان در جبهه متحد هستيم
اعلام حمايت و پيروي شوراي علماي فلسطين از سخنان رهبر انقلاب در اجلاس انتفاضه
سرلشكر جعفري: پژاك به آنجايي رفت كه سپاه اراده كرده بود
تاگس اشپيگل گزارش داد بيداري به وال استريت رسيده است
الاشعل: تل آويو نگران افزايش قدرت ايران است
رئيس اف بي آي : مقابله با تهديد سايبري ايران ، روسيه و چين بالاترين اولويت ماست
با شكايت مشايي حاج منصور هفته آينده راهي دادگاه مي شود
پرسش لاريجاني از دوم خردادي ها چي شده با عاليجناب سرخپوش رفيق شده ايد؟



به منظور شركت در اختتاميه نهمين جشنواره بين المللي فرهنگي-هنري امام رضا(ع)
رئيس جمهور وارد مشهد مقدس شد

رئيس جمهور به منظور شركت در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره بين المللي، فرهنگي-هنري امام رضا (ع) وارد مشهد مقدس شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ،جشنواره بين المللي امام رضا (ع)، عظيم ترين جشنواره فرهنگي، هنري و ولايي كشور است كه همه ساله به مناسبت ميلاد با سعادت و سراسر نور دو گل بوستان كاظمي، عالم آل محمد (ص)، حضرت امام علي ابن موسي الرضا (ع) و كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) در »دهه كرامت« (از يكم تا يازدهم ذيقعده) به همت مردم ولايتمدار و مسئولان خدوم در داخل و خارج از كشور به شكل باشكوهي برگزار مي شود.
جشنواره بين المللي، فرهنگي-هنري امام رضا (ع) كه برگزاري آن توسط دولت و مجلس شوراي اسلامي مصوب و قانوني شده است، از اين جهت اهميت مضاعف دارد كه همه ساله، انديشمندان، پژوهشگران، نويسندگان، هنرمندان و در يك كلام »پديدآورندگان آثار فاخر رضوي« خود را مكلف مي دانند تا به رسم اداي وظيفه، آستان بوسي و عرض ارادت به ساحت قدسي آن امام همام، اثري فاخر و در خور شأن را توليد و به محضر مقدس حضرتش پيشكش كنند.
اين جشنواره همه ساله با ميلاد حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم افتتاح شده و رشته هاي مختلف در استان هاي سراسر كشور برگزار مي شود و پس از 10 روز در مشهد مقدس پايان مي يابد. همچنين اهالي فرهنگ و هنر و دلباختگان به خاندان عصمت و طهارت نيز از سراسر دنيا در اين جشنواره شركت مي كنند.
حوزه هاي برگزاري جشنواره فرهنگي-هنري امام رضا(ع) هر سال افزايش يافته و امسال در نهمين دوره آن به 63 رشته و حوزه بالغ مي شود كه جشنواره ملي خط و خط نگاره هاي رضوي، جشنواره علمي-پژوهشي طب الرضا عليه السلام، جشنواره فرهنگ رضوي و جلوه هاي آن در زبان و ادبيات فارسي، جشنواره ملي جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي، جشنواره سراسري شعر رضوي، جشنواره علمي-پژوهشي ميراث تفسيري امام رضا (ع)، جشنواره سراسري سفرنامه نويسي و خاطره نويسي رضوي و جشنواره انتظار و مهدويت در آموزه هاي رضوي از جمله آنها هستند.

 



اظهارات متناقض مقام هاي ترك درباره سامانه ناتو داوود اوغلو: از اسرائيل دفاع نمي كنيم

وزير خارجه تركيه با بيان اينكه كسي نمي تواند از خاك تركيه عليه ايران اقدامي انجام دهد، تاكيد كرد: هر كشوري كه به دنبال تعرض نظامي به ايران باشد تركيه را در مقابل خود خواهد ديد.
«محمدعلي فتح الهي» معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه رايزني هاي خود با مقامات تركيه با احمد داوود اوغلو وزيرامورخارجه اين كشور ديدار و در خصوص مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي گفت وگو كرد.
فتح الهي در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و دوستانه بين ايران و تركيه، لزوم گسترش هر چه بيشتر روابط فيمابين را مورد تاكيد قرار داد و با توجه به تحولات منطقه، ابراز اميدواري كرد كه كشورهاي منطقه با حل مشكلات و مسائل خود زمينه صلح و ثبات و امنيت و آرامش منطقه را فراهم آورند.
داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه در اين ديدار با اعلام اينكه در يك دوره تاريخي در منطقه به سر مي بريم، گفت: زيرساخت هاي آتي منطقه در حال شكل گرفتن است و ايران و تركيه بعنوان بزرگترين قدرت هاي منطقه از طريق همكاري با همديگر مي توانند در شكل گيري اين زيرساخت ها موثر واقع شوند.
وزير خارجه تركيه افزود: هر كشوري كه به دنبال تعرض نظامي به ايران باشد تركيه را در مقابل خود خواهد ديد.
داوود اوغلو همچنين اين نكته رامتذكر شد كه از خاك تركيه كسي نمي تواند عليه ايران اقدامي انجام دهد؛ در عين حال از خاك اين كشور كسي نمي تواند از اسرائيل دفاع كند.
اين اظهارات داوود اوغلو در حالي بيان شده است كه لئون پانتا وزير دفاع آمريكا ديروز گفته بود سامانه دفاع موشكي ناتو از اسرائيل دفاع خواهد كرد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: اگر تخلف وزير اقتصاد اثبات شود استيضاح كنندگان كوتاه نخواهند آمد

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت در صورت اثبات تخلف وزير اقتصاد در گزارش كميسيون اصل 90، استيضاح كنندگان كوتاه نخواهند آمد.
محمد دهقان با بيان اينكه هيئت رئيسه منتظر قرائت گزارش كميسيون اصل نود از اختلاس در صحن علني مجلس است، اظهار داشت: كميسيون اصل نود در هفته تعطيلات مجلس شوراي اسلامي در حال تحميل گزارش و تحقيقات خود از پرونده اختلاس 3000 ميلياردي بود.
نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در صورتي كه برداشت اوليه ما در مورد تقصير وزير اقتصاد در پرونده اختلاس 3000 ميلياردي مورد تاييد كميسيون اصل نود قرار گيرد و تا آن زمان وزير اقتصاد خودش استعفا نداده باشد طرح استيضاح وزير با متن و محتواي جديد در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در صورت اثبات تقصير وزير اقتصاد نمايندگاني كه به دنبال استيضاح وي بودند كوتاه نخواهند آمد و با متن و محتواي جديد طرح استيضاح وزير اقتصاد را در دستور كار خود قرار خواهند داد.
دهقان در خصوص احتمال قرائت گزارش كميسيون اصل نود از پرونده اختلاس در جلسه غيرعلني اظهار داشت: تصميم گيري درباره قرائت گزارش كميسيون اصل نود در جلسه علني يا غيرعلني برعهده هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي است اما بنده به عنوان يكي از اعضاي هيئت رئيسه با قرائت اين گزارش در جلسه غيرعلني به هيچ عنوان موافق نيستم.
وي با تاكيد بر اينكه پوشاندن حقايق اين پرونده به هيچ وجه به نفع كشور نيست، اظهار داشت: افكار عمومي جامعه منتظر برخورد نظام با اين فساد است و قرائت گزارش كميسيون اصل نود در جلسه غيرعلني به هيچ وجه افكار عمومي را قانع نمي كند.
دهقان با بيان اينكه اين فساد با پنهان كاري جمع نمي شود، به مهر گفت: در صورتي كه از ابتدا موضوع اختلاس در افكار عمومي جامعه پهن نمي شد بعضي مصلحت انديشي ها جا داشت اما با توجه به اينكه اين فساد و ابعاد مختلف آن در افكار عمومي پهن شده است بايد با برخورد صحيح آن را جمع كرد.
وي تاكيد كرد: اين فساد تنها با برخورد سريع، قاطع و صريح قوه قضائيه و قطع كردن دست خائنان و فاسدان از افكار عمومي جمع مي شود، با پنهان كاري، جلسات پشت پرده و شعار نمي توان اين فساد را از افكار عمومي جامعه جمع كرد.
گفتني است كميسيون اصل 90 ديروز پس از بحث و بررسي 4 ساعته گزارش فساد 3000 ميلياردي را تصويب نكرد.

 



هيئت هاي استاني نظارت بر انتخابات مجلس تشكيل شد

سخنگوي شوراي نگهبان از تشكيل هيئت هاي استاني نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
«عباسعلي كدخدايي» ديروز در نشست خبري با اصحاب رسانه در اين باره گفت: هيئت هاي نظارت استاني تشكيل شده و 50 درصد هيئت هاي نظارت شهرستاني نيز شكل گرفته و بقيه كارها در حال انجام است.
وي در پاسخ به سؤالي درباره طرح موضوع جايگزيني نخست وزيري به جاي رياست جمهوري اظهار داشت: گاهي مسائل در مجامع علمي مطرح مي شود و ما اطلاع نداريم كه آيا اين موضوع در قالب طرح توسط نمايندگان مجلس تهيه شده يا نشده است. وي در عين حال افزود: احياي نخست وزيري و جايگزيني آن به جاي رياست جمهوري نيازمند اصلاح قانون اساسي است و با مصوبه عادي مجلس نمي توان چنين ساختاري به وجود آورد.

 



رئيس فراكسيون زنان مجلس خبر داد
برگزاري اولين نشست راهبردي با موضوع زن و خانواده در حضور رهبر معظم انقلاب

رئيس فراكسيون زنان مجلس با اشاره به برگزاري سومين نشست انديشه هاي راهبردي گفت: اين نشست با موضوع زن و خانواده به زودي در حضور مقام معظم رهبري برگزار مي شود.
طيبه صفايي در گفت وگو با فارس در خصوص برگزاري سومين نشست انديشه هاي راهبردي با موضوع «زن و خانواده» در حضور مقام معظم رهبري اظهار داشت: اعضاي فراكسيون زنان مجلس درخواستي براي ديدار با مقام معظم رهبري را به دفتر ايشان ارسال كرده است كه در همين زمينه با تعدادي از اعضاي بيت رهبري جلساتي داشتيم و در خصوص تشكيل شوراي راهبردي زنان و خانواده تبادل نظر انجام شد.
رئيس فراكسيون زنان مجلس با بيان اين كه پس از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي نخستين جلسه با موضوع زن و خانواده را در حضور مقام معظم رهبري برگزار خواهيم كرد، گفت: در تلاش هستيم تا تمام مطالب در اين جلسه بيان شود بنابراين نيازمند يك بسيج عمومي هستيم تا گروه هاي متفكر حوزه زنان و خانواده با صرف زمان كافي مطالب لازم را تهيه كنند.
صفايي بيان كرد: در اين رابطه 13 محور طراحي و فراخوان مقاله آن اعلام شده است، منزلت و نقش زنان در انقلاب اسلامي و جايگاه و سهم زنان در پيشرفت همه جانبه كشور جزء محورهاي مطرح شده است كه در نهايت گزارش تبييني پيرامون موضوعات مطرح شده را تقديم مقام معظم رهبري خواهيم كرد.
وي عنوان كرد: تاكنون 2 جلسه از نشست انديشه هاي راهبردي برگزار شده و سومين نشست آن با توجه به اهميت حوزه زنان و خانواده به اين موضوع اختصاص يافته است بنابراين نشست سوم انديشه هاي راهبردي با موضوع زن و خانواده در حضور مقام معظم رهبري برگزار خواهد شد.

 



سردار جزايري: تركيه در خصوص استقرار سپر موشكي بايد پاسخگو باشد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به استقرار سپر موشكي ناتو در تركيه گفت: تركيه بايد بداند كه با اينكار تمام ظرفيت خود را صرف حمايت از صهيونيست ها كرده است و بايد پاسخگو باشد.
سردار سيدمسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت و گو با شبكه العالم گفت: وضعيت جنگ هاي آينده به گونه اي است كه سپرهاي موشكي در واقع عروسكي بيش نيستند.
وي افزود: آمريكايي ها با نگراني جدي از حفظ موجوديت اسرائيل غاصب در صددند تمامي ظرفيت ها و فرصت را بكار گيرند و استقرار سپر موشكي در تركيه مي تواند يكي از اهداف آنها باشد.
جزايري با تاكيد بر اينكه به نظر مي رسد مساله، اول آمريكا در منطقه ديگر امنيت رژيم صهيونيستي نبوده بلكه موجوديت اسرائيل هم اكنون اولويت كاخ سفيد به شمار مي رود، تصريح كرد: با گسترش موج بيداري اسلامي و سقوط پي در پي ديكتاتورها و حاميان منطقه اي اسرائيل، مخصمه راهبردي صهيونيسم كاملا قابل درك است و هم اكنون كابوس تنهايي و قرار گرفتن اشغالگران فلسطيني در مسير طوفان سهمگين اراده و خشم ملت هاي مسلمان خواب را از چشمان سركرده گان رژيم صهيونيستي و سران كاخ سفيد و متحدان غربي و اروپايي آنها ربوده است. در عين حال تركيه بايد بداند كه با اينكار تمام ظرفيت خود را صرف حمايت از صهيونيست ها كرده است و بايد پاسخگو باشد.
وي تاكيد كرد: راهبرد «فلسطين از نهر تا بحر» نشان مي دهد كه اشغالگران بايستي هر چه زودتر سرزمين فلسطين را ترك و به خانه هاي آباء و اجدادي خودشان در اروپا و ديگر نقاط جهان بازگردند. البته اگر به واسطه جنايات خود عليه مردم مظلوم فلسطين جايي در آنجا داشته باشند!
جزايري شكل گيري خاورميانه جديد با شاخص هاي اسلامي و محوريت ملت هاي مسلمان را نقطه عطف تاريخي منطقه خواند و افزود: ژئوپلتيك خاورميانه دگرگون شده و رژيم صهيونيستي را به پايان خود نزديك كرده است، جا به جايي نقش بازيگران منطقه اي، آمريكايي ها را به حاشيه رانده است و آنها را از اين پس فراتر از مديريت حاشيه ها نمي توانند براي خود نقش قايل شوند.
جزايري در پايان با اشاره به خطرات ناشي از استقرار سپرهاي موشكي در تركيه و تبعات حضور قدرت هاي استعمارگر و سلطه جو در كشورهاي اسلامي اظهار داشت: تركيه بيشتر بايد به منافع راهبردي و دراز مدت خود بيانديشد و از تجارب تلخ تاريخي عبرت بگيرد و با تكيه بر قدرت مردم مسلمان خود و ساير مسلمانان به نقش آفريني در زمينه مشاركت براي تامين امنيت عمومي منطقه بپردازد و به ديوارهاي لرزان تكيه نكند.

 



آمادگي مجلس براي تشديد مجازات حمل سلاح سرد

سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس از آمادگي مجلس براي تصويب دو فوريت لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد خبر داد.
«سيد جواد زماني» در اين باره گفت: لايحه ممنوعيت خريد و فروش و حمل و استفاده از سلاح سرد قبل از تعطيلات تابستاني مجلس از طرف قوه قضائيه مطرح شد و اكثر اعضاء موافقت خود را براي تصويب آن اعلام كردند.
امروزه توليدكنندگان سلاح هاي سرد آزادانه اسلحه را توليد مي كنند، خيلي راحت حمل مي كنند و قانوني وجود ندارد كه باعث ممنوعيت استفاده افراد از تسليحات سرد باشد و يا به توليدكنندگان مجوزي براي توليد اين نوع از اسلحه ارائه دهد؟
وي افزود: خود اين قانون مي تواند بازدارنده باشد چون هم اكنون ما خلأ قانوني در توليد اسلحه سرد و همراه داشتن آن داريم، وقتي همراه داشتن اين نوع اسلحه ممنوع باشد و برخورد قانوني با حاملان آن صورت بگيرد از حوادث نيز به ميزان زيادي پيشگيري مي شود.

 



نماينده پارلمان سوريه خواستار شد ايران ميان دولت سوريه و معترضان ميانجيگري كند

يك نماينده پارلمان سوريه با بيان اينكه تركيه در مذاكره ميان گروه هاي معارض و دولت دمشق موفق عمل نكرده است، گفت: ما از ايران مي خواهيم ميانجي گري ميان گروه هاي معارض در دولت دمشق را به عهده بگيرد.
«محمد الحبش» در گفت وگو با فارس در ارتباط با ميانجيگري ميان گروه هاي سياسي و دولت سوريه گفت: ما از ايران مي خواهيم ميانجيگري ميان گروه هاي معارض و دولت دمشق را به عهده بگيرد و آنها را پاي ميز مذاكره بنشاند. زيرا تهران چهره مثبتي در سوريه دارد بنابراين معتقدم ايران مي تواند مشاركت مثبتي در روند ايجاد ائتلاف و همگرايي سياسي در سوريه داشته باشد.
اين نماينده پارلمان سوريه تاكيد كرد: ما انتظار داريم كه ايران ميانجيگري گروه هاي معارض و دولت دمشق را به عهده بگيرد. در شرايط كنوني اين دولت نيازمند ياري دوستان است تا زخم اختلاف و بحران سياسي در سوريه بهبود يابد. ما از تمام كشورهاي عربي و اسلامي مي خواهيم در راستاي ايجاد همگرايي و گفت وگوي گروه هاي سياسي معارض با دولت دمشق گام بردارند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران مي تواند تمام گروه هاي معارض سوري را به پاي ميز مذاكره بكشاند، گفت: اگر اين تلاش ها با موفقيت رو به رو شود لازم است كه با همكاري دولت دمشق باشد. تركيه گروه هاي معارض سوري را دور هم جمع كرد اما نتيجه اين نشست ها و اجتماعات، شكست بود. اما ما خواستار تلاش هاي سياسي متوازن و معتدل هستيم كه اين رايزني هاي سياسي توأمان با گروه هاي سياسي معارض و دولت سوريه صورت بگيرد تا بدين طريق اصول مذاكره رعايت شود و دو طرف به پاي ميز مذاكره بنشينند و براساس رعايت احترام متقابل و آزادي ديدگاه هاي خود را مطرح و به مذاكره بپردازند.
الحبش تصريح كرد: تركيه در روش سياسي خود براي ميانجيگري ميان معارضين و دولت دمشق موفق عمل نكرد. زيرا اين روش به ايجاد صلح و سازش ميان دو طرف منجر نشد. بنابراين بهتر است ايران نقش ميانجيگري بين معارضين و دولت سوريه را به عهده بگيرد.

 



عسگر اولادي : منتظر حضور همه اصولگرايان در جبهه متحد هستيم

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت؛ منتظر حضور همه اصولگرايان در جبهه متحد هستيم.
حبيب الله عسگر اولادي در دومين نشست فصلي جبهه پيروان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره مطلقه بودن ولايت فقيه اظهار كرد: مطلقه بودن ولايت براي انعطاف نظام است كه در بن بست قانوني و شرعي نماند.
اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي افزود: ولايت مطلقه فقيه ديكتاتوري را حاكم نمي كند بلكه از شروط ولي فقيه اين است كه عادل جامع الشرايط باشد. شخص عادل هرگز ظلم نمي كند و هيچگاه به سمت ديكتاتوري نمي رود. در زمان غيبت حضرت حجت(عج) فقيه عادل مورد تاييد فقها آهنگ اش عمل صالح است.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وحدت اصولگرايان زير چتر جامعتين گفت: در گذشته هيچ گاه چتر جامعتين به اينگونه بر سر اصولگرايان نبوده و اولين بار است. ما براي اين كه از خسران نجات پيدا كنيم بايد زير چتر جامعتين وحدت كنيم.
وي با بيان اين كه «وحدت اصولگرايان تنها با آهنگ ولايت و زير چتر جامعتين تحقق پيدا مي كند» افزود: به همه اصولگرايان توصيه مي كنيم جدايي از آهنگ ولايت براي آن ها كه حتي در گذشته اعمال شايسته اي داشته اند در سراشيبي سقوط قرار مي گيرند.
عسگراولادي تصريح كرد: منتظر حضور برخي ها در جبهه متحد اصولگرايان هستيم براي آمدن آن ها اعلام آمادگي مي كنيم، همه اصولگرايان بايد زير چتر جامعتين به وحدت برسند.

 



اعلام حمايت و پيروي شوراي علماي فلسطين از سخنان رهبر انقلاب در اجلاس انتفاضه

مسئول امور بين الملل شوراي علماي فلسطين بر پايبندي اين شورا به موضعگيري هاي مقام معظم رهبري تاكيد كرد.
شيخ «محمد موعد»، مسئول امور بين الملل شوراي علماي فلسطين اظهار كرد: بيانات مقام معظم رهبري و مسئولان ايراني در پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين توجه و اهتمام ويژه جمهوري اسلامي به مسئله فلسطين، كمك هاي اين كشور در راستاي آزادسازي اراضي اشغالي و ياري ملت مظلوم فلسطين را نشان داد.
شيخ محمد موعد در ادامه ضمن قدرداني از ايران به خاطر برگزاري همايش هاي ويژه بررسي مسائل كشورهاي اسلامي و ملت هاي مستضعف، افزود: بيانات مقام معظم رهبري در اين كنفرانس، بيانگر تاكيد ايشان بر ياري ملت فلسطين، يكپارچگي اراضي اشغالي و آزادسازي آن از سلطه اشغالگران اسرائيل بود.
وي با تاكيد بر پايبندي شوراي علماي فلسطين به موضع گيري هاي رهبر معظم انقلاب در قبال حمايت از مقاومت در لبنان و فلسطين، تصريح كرد: حضرت آيت الله خامنه اي (مد ظله العالي) تاكيد كردند كه اراضي اشغالي تنها با مقاومت و جهاد آزاد خواهد شد و كل فلسطين از نهر تا بحر متعلق به فلسطينيان و مسلمانان جهان است.
مسئول امور بين الملل شوراي علماي فلسطين به بخش ديگري از بيانات مقام معظم رهبري اشاره و تاكيد كرد: ايشان فرمودند كه قدرت بيداري عربي و اسلامي از مسئله فلسطين نشأت مي گيرد؛ چرا كه مردم فلسطين با داشتن تجربه بيش از يك قرن مبارزه با رژيم صهيونيستي، خود پرچمدار مبارزه با استكبار و استعمار هستند.

 



سرلشكر جعفري: پژاك به آنجايي رفت كه سپاه اراده كرده بود

فرمانده كل سپاه با اشاره به نبرد سنگين با گروهك تروريستي پژاك گفت: از آنجا كه سپاه علاوه بر نبرد كلاسيك، به صورت نامتقارن و چريكي نيز توان مبارزه دارد، با گروهك پژاك با روش خودشان مقابله شد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس، درخصوص آخرين اخبار از مقابله نيروي زميني سپاه با گروهك تروريستي پژاك در منطقه شمال غرب كشور تصريح كرد: اين گروهك فكر نمي كرد سپاه پاسداران با چنين عزم راسخ و آمادگي به مقابله با آنها بپردازد.
جعفري افزود: گروهك پژاك به دليل درگيري هايي كه با ارتش كلاسيكي مثل ارتش تركيه داشت فكر مي كرد توان سپاه نيز در همين حد باشد.
وي ادامه داد: از آنجايي كه سپاه علاوه بر نبرد كلاسيك، به صورت نامتقارن و چريكي نيز توان مبارزه را دارد، با گروهك پژاك نيز با روش خودشان مقابله شد هرچند در اين صحنه نبرد، از تانك، توپ و آتش سلاح هاي ديگر نيز استفاده شد و آنها فهميدند ما توان حضور در هركجا كه اراده كنيم، داريم.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: پس از اين نبردها بود كه آنها در نقاط فاصله دار با مرز جمهوري اسلامي ايران يعني آنجا كه اراده و خواست ما بود مسقر شدند و مي توان گفت كه به بركت خون شهدايي كه در اين منطقه ريخته شد، امروز كردستان از امنيتي حتي بهتر از استانهاي مركزي كشور برخوردار است.

 



تاگس اشپيگل گزارش داد بيداري به وال استريت رسيده است

يك روزنامه آلماني با اشاره به گسترش اعتراضات جنبش تسخير وال استريت به شهرهاي مختلف آمريكا اين جنبش را الهام گرفته از بهار عربي دانسته كه ابتدا اروپا را فرا گرفته و سپس به آمريكا رسيده است.
روزنامه «تاگس اشپيگل» در مطلبي نوشت: كاپيتاليسم راه به جايي نمي برد از جمله شعارهايي است كه اعتراض كنندگان در جنبش تسخير «وال استريت» بر زبان مي آورند. اين جنبش به سرعت در آمريكا در حال گسترش است. البته اين حركت جديد نيست.
تاگس اشپيگل در ادامه نوشت: عدالت اجتماعي و قدرت كمتر براي بانكها درخواست هاي اصلي هستند كه اين روزها هزاران نفر را به خيابانهاي آمريكا كشانده است. اين اعتراضات كه از اواسط سپتامبر از اطراف بورس نيويورك آغاز شد تا كنون 147 شهر ديگر آمريكا را نيز در بر گرفته است. شمار شركت كنندگان در اين اعتراضات همچنان افزايش پيدا مي كند.
آنها با شعار تسخير وال استريت مي خواهند به اوضاع اسفبار اجتماعي و بحران اقتصادي در كشورشان اعتراض كنند.
«سيمون توينه» از محققان مركز علمي و تحقيقاتي در برلين در اين باره اظهار داشته است: جنبش تسخير وال استريت در آمريكا حركت جديدي نيست. به اعتقاد وي اين اعتراضات با الهام گرفتن از بهار عربي ابتدا در اسپانيا و يونان شكل گرفت. و از اروپا به آمريكا گسترش پيدا كرد. در آلمان نيز در تابستان گذشته اعتراضاتي در ابعاد كوچكتر شكل گرفت. اين محقق آلماني همچنين خاطر نشان كرده كه اعتراضات تسخير وال استريت در آمريكا از آنجا كه در مركز كاپيتاليسم جهاني برگزار شده است يك نيروي نمادين بسيار بالايي دارد.

 



الاشعل: تل آويو نگران افزايش قدرت ايران است

معاون وزير خارجه اسبق مصر و نامزد رياست جمهوري اين كشور با اشاره به حمايتهاي آمريكا از رژيم صهيونيستي به نگراني اين رژيم درباره افزايش قدرت ايران در منطقه خاورميانه پرداخت.
«عبدالله الاشعل» استاد حقوق بين الملل در گفتگو با مهر گفت: امنيت اسرائيل به معناي توسعه شهرك هاي صهيونيست نشين در سرزمين هاي اشغالي است، جهانيان از اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي به ستوه آمده اند، بنابراين يك همپيمان واقعي بايد از اين رژيم حمايت كند و آن تنها آمريكا است.
اين شخصيت كهنه كار سياسي در مصر در ادامه به برنامه مشكوك هسته اي رژيم صهيونيستي و عدم امضاي پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي، ندادن اجازه بازرسي از تاسيسات هسته اي به بازرسان آژانس انرژي اتمي و تهديد زرادخانه هاي هسته اي اين رژيم براي كشورهاي منطقه خاورميانه و پيامدهاي آن براي اعراب اشاره كرد و گفت بسياري از كشورهاي منطقه خواستار شكسته شدن سكوت جامعه بين الملل در قبال رژيم صهيونيستي و پاسخگويي آن به اقدامات تجاوزكارانه خود هستند.
وي در ادامه با اشاره به سقوط رژيم حسني مبارك تاكيد كرد: مبارك همپيمان قديمي و اصلي رژيم صهيونيستي بود و با كنار رفتن وي از صحنه سياسي مصر اين رژيم شريك اصلي خود را در منطقه از دست داد. رژيم صهيونيستي هم اكنون از مصر به عنوان يك دشمن ياد مي كند و طبيعي است كه آمريكا امنيت رژيم صهيونيستي را خط قرمز خود بداند و از نظر ايالات متحده اسرائيل بايد قدرت برتر منطقه باشد اما اين تعريف اصلا درست نيست.
اين شخصيت برجسته سياسي مصر افزود: به عنوان مثال ايران در پي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي و تلاش براي گسترش برنامه خود است، اما رژيم صهيونيستي از افزايش قدرت منطقه اي اين كشور هراس بسياري را دارد؛ به همين منظور تلاش مي كند تا با حمايت آمريكا برنامه هسته اي ايران را با اهداف نظامي جلوه دهد.

 



رئيس اف بي آي : مقابله با تهديد سايبري ايران ، روسيه و چين بالاترين اولويت ماست

رئيس اف بي آي درباره حملات سايبري كشورهايي نظير ايران به زير ساخت هاي آمريكا ابراز نگراني كرد.
رابرت مولر كه روز پنج شنبه 14 مهر 1390 (6 اكتبر 2011) در مجلس نمايندگان آمريكا حاضر شده بود، اعلام كرد كه مقابله با تهديدهاي سايبري كه از كشورهايي مانند ايران، روسيه و چين نشأت مي گيرد، «بالاترين اولويت» سازمان وي است.
بنابه گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، وي در پاسخ به سوال مايك راجرز رئيس كميسيون اطلاعات مجلس نمايندگان آمريكا درباره مهمترين بازيگران جاسوسي بر ضد آمريكا گفت: «فكر مي كنم چنين مسئله اي در نشست هاي قبلي مطرح شده اما كشورهايي نظير روسيه، چين و شايد كشورهايي نظير ايران وجود دارند كه توانمندي هايي دارند كه ما در برابر آنها هوشياري و حالت آماده باش خود را حفظ مي كنيم». مولر گفت حملات سايبري، ارتش ما و ديگر سازمان هاي دولتي و بخش هاي مالي و مخابراتي و ديگر زيرساخت هاي مهم را تحت فشار قرار مي دهد.
كارشناسان مي گويند موضوع تهديد سايبري آرام آرام در حال تبديل شدن به يكي از اولويت هاي اصلي امنيت ملي آمريكاست و علت اصلي هم آن است كه آمريكا در محيط زيرساختي خود وابستگي شديدي به فضاي سايبر و عمليات تحت شبكه ايجاد كرده است.
اين در حالي است كه تا چند ماه پيش آمريكا حملات سايبري را نقطه قوت خود عليه برنامه هايي نظير برنامه هسته اي ايران مي دانست. پنتاگون چندي پيش با انتشار يك سند استراتژيك فضاي سايبر را «منطقه جنگي» اعلام كرده بود.

 



با شكايت مشايي حاج منصور هفته آينده راهي دادگاه مي شود

حسيني، وكيل رئيس دفتر رئيس جمهور اعلام كرد كه حاج منصور ارضي هفته آينده براي دفاع از خود در برابر شكايت مشايي راهي دادگاه مي شود.
طي هفته هاي گذشته مشايي از برخي روزنامه ها و سايت ها نيز شكايت كرده است.

 



پرسش لاريجاني از دوم خردادي ها چي شده با عاليجناب سرخپوش رفيق شده ايد؟

رئيس مجلس با كنايه به اصلاح طلبان گفت اگر آن شخص عاليجناب سرخ پوش بود چرا امروز با او رفيق هستيد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در دومين همايش فرهنگ ياران ترافيك با تاكيد بر لزوم رعايت آداب در حوزه سياست گفت: در جامعه مردم سالار كه داراي لوازم متفاوت از حكومت هاي ديكتاتوري و سلطنتي است احترام و رعايت آداب باعث بالندگي مي شود و در غير اين صورت اين موضوع تبديل به مشوش كردن اذهان جامعه خواهد شد و اين امر به خوبي وجود احزاب و تشكيلات را در جامعه مردم سالار مشخص مي كند.
لاريجاني در ادامه يادآور شد: در اين بين باعث تعجب است كه چطور افرادي كه مردم سالاري ديني را خوب مي دانند احزاب را تخريب مي كنند، در اين حالت بايد پرسيد در صورت نبود احزاب مردم چطور بايد برنامه و تفكر گروه ها را بدانند و اينكه آنها چطور مي خواهند راجع به مسائل مختلف همچون تورم، سيستم بانكي، انرژي ها و غيره برنامه ريزي كنند.
به گفته وي در صورت توجه نكردن به احزاب صدمات مختلفي به جامعه و مردم سالاري وارد مي شود.
لاريجاني ادامه داد: در صورت نبود احزاب افراد با شعار و فريب و ناكارآمد روي كار مي آيند، آنها آزمودگي لازم را ندارند و تنها كشور را دچار مشكل مي كنند.
لاريجاني افزود: در دوران دوم خرداد مدلي از تخريب دنبال شد، به طوري كه غالبا احزاب كه از منابع قدرت ارتزاق مي كردند با داشتن نقش توپخانه سياسي موضوعات مختلفي همچون ناسازگاري ولايت فقيه با مردم سالاري و ايجاد شبهه در كار شوراي نگهبان را مطرح مي كردند، با اين رويكرد جامعه به جاي حركت به سمت پيشرفت به حاشيه مي رفت به طوري كه در دوره اي آنها يك مرتبه با درست كردن عاليجناب سرخپوش به تخريب پرداختند، پس چطور است كه اگر آن موقع آن شخص عاليجناب سرخپوش بود اكنون با او رفيق هستند.
وي ادامه داد: در حال حاضر نيز كه نسيم انتخابات در كشور وزيده شده است، به جاي معرفي خود، به توپچي سياسي تبديل شده اند و كارنامه مملو از تخريب ديگران را از خود به جاي گذاشته اند، اين در حالي است كه رويكرد احزاب نظم بخشي به فكر سياسي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين افراد بدون داشتن سوابق روشن در انقلاب با در پيش گرفتن ناصح الملوكي ديگران را نصيحت مي كنند، آنها به جايگاه و گذشته شان توجه نمي كنند و بدون در نظر گرفتن اين مسائل تنها نقش ناصح الملوك توپچي را دارند، به عبارتي ديگر اين افراد به جاي نظم بخشي به تخريب ديگران مي پردازند.
لاريجاني همچنين تاكيد كرد: برخي ديگر نيز كه انضباط اخلاقي درستي ندارند چنان از مقدسات صحبت مي كنند كه آدم فكر مي كند آنها تازه نازل شده اند.
وي در ادامه توضيح داد: برخي از سايت هاي خبري مربوط به دستگاه ها و نهادهاي دولتي است كه از بيت المال براي اداره آن استفاده مي شود اما بعضا مشاهده مي شود كه اين سايت هاي متصل به نهادهاي دولتي، آداب خبررساني را نمي دانند و اين طور فكر مي كنند كه هر كاري مي خواهند مي توانند انجام دهند، اين در حالي است كه در حالت كلي تخريب ديگران كار غلطي است كه اگر اين تخريب از سوي اين سايت هاي دولتي انجام شود بدان معناست كه آنها آداب آن را بلد نيستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14