(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول  آذر 1390- شماره 20079

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خنثي سازي هجوم انبوه هواپيماهاي دشمن در رزمايش پدافند هوايي
سلطانيه: آمانو درباره پيشنهاد اعزام بازرسان به ايران دروغ گفت
مراسم يادبود شهداي غدير در نهاد رياست جمهوري برگزار شد
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه: اشتباه رژيم صهيونيستي در قبال ايران آرزوي بزرگ ماست
رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق: هدف آمريكا از تهديد ايران تداوم اشغالگري در منطقه است
بازديد معاون اول رئيس جمهور و وزير دفاع از سازمان صنايع هوايي كشور
جوانفكر بازداشت خود را تكذيب كرد
كاردار بحرين به وزارت خارجه احضار شد
يك نويسنده آمريكايي: بولتون پول مي گيرد تا مبلغ جنگ عليه ايران باشد
ممنوعيت خروج مشمولان غايب از كشور
چمران: وزارت خارجه باغ قلهك را پس بگيرد
يزديخواه: توزيع شير در مدارس وظيفه ذاتي آموزش و پرورش نيست
اوقاف اصفهان بزرگترين شركت توليد تخم مرغ خاورميانه را پس گرفت
توسط دانش آموز مبتكر مراغه اي رايانه ايراني طراحي و ساخته شد
مراكز درمان دولتي اعتياد در كشور راه اندازي مي شود
برگزاري همايش حاميان نسخ خطي در مشهد
برگزاري انتخابات رايانه اي در تعدادي از شعب انتخاباتي كشور
برگزاري يازدهمين سالگرد شهادت ادواردو آنيلي در اصفهان
مشاور عالي وزير آموزش و پرورش: بازنشستگي پيش از موعد براي فرهنگيان نداريم
اخبار ادبي و هنري



خنثي سازي هجوم انبوه هواپيماهاي دشمن در رزمايش پدافند هوايي

در آخرين روز از رزمايش پدافند هوايي، هجوم انبوه هواپيماهاي دشمن فرضي به طور كامل خنثي شد.
چهارمين و آخرين روز از رزمايش ثامن الحجج(ع) با حمله پرحجم و گسترده هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين و شليك موشك هاي كروز توسط دشمن فرضي آغاز شد.
دشمن فرضي كه در مراحل قبلي رزمايش با هوشياري و آمادگي كامل شبكه يكپارچه پدافند هوايي در رسيدن به اهداف خود ناكام مانده بود، در اين مرحله به منظور اشباع شبكه يكپارچه پدافند هوايي با نيت انهدام مراكز حياتي و حساس كشور يورش گسترده خود را به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران آغاز كرد.
رزمندگان پدافند هوايي كشور نيز در اين مرحله از رزمايش ضمن حفظ هوشياري و آمادگي كامل، با بهره گيري از روش هاي ابتكاري و تمرين شده، با انجام دقيق، به موقع و صحيح كليه مراحل كشف، شناسايي، رهگيري و درگيري به مقابله با اهداف پرنده دشمن فرضي پرداختند.
همچنين در اين مرحله از رزمايش دليرمردان پدافند هوايي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران موفق شدند با انحراف و انهدام هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين و موشك هاي كروز ضربات مهلكي را به دشمن متخاصم وارد كنند.
سرهنگ سپهري سخنگوي رزمايش ثامن الحجج(ع) هدف اصلي اين مرحله از رزمايش را آزمايش و ارزيابي نحوه مديريت صحنه نبرد توسط مراكز فرماندهي و كنترل خود اتكاء مستقل و سيار عنوان كرد و افزود: در اين مرحله از رزمايش ميزان هماهنگي، سرعت و دقت در تصميم گيري يگان هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تحت شبكه فرماندهي و كنترل توزيع شده و غيرمتمركز در منطقه عمومي و عملياتي رزمايش مورد ارزيابي قرار گرفت.
سپهري نحوه عملكرد يگان هاي اطلاعاتي، عملياتي ارتباطات و فناوري اطلاعات، آماد و پشتيباني، جنگ الكترونيك و دفاع الكترونيك، عمليات رواني، عمليات سايبر و جنگ نوين را در اين مرحله از رزمايش بسيار خوب و مهم توصيف كرد و گفت: در اين رزمايش به خصوص عملكرد يگان هاي واكنش سريع خوداتكاء كه تا اين مرحله از رزمايش توانستند در استتار و سكوت راديويي كامل و بدون اتكاء به شبكه زيرساخت ارتباطات كشوري و با استفاده از تجهيزات رمزكننده داخلي و ارتباطات ديتا و سامانه هاي متحرك و روش هاي ابتكاري تمرين شده دشمن فرضي را در رسيدن به اهداف خود ناكام كنند، اميدبخش و راضي كننده بود.

 



سلطانيه: آمانو درباره پيشنهاد اعزام بازرسان به ايران دروغ گفت

نماينده دائم ايران در آژانس گفت آمانو در پيشنهاد اخيرش درباره اعزام هيئتي به ايران دروغ گفت.
علي اصغر سلطانيه در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم از وين، مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي، در پاسخ به اين پرسش كه آيا جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي در وين، كه روز دوشنبه برگزار خواهد شد، شركت خواهد كرد يا خير گفت: شركت نكردن ما در همايشي كه از مدت ها قبل براي آن از سوي آمانو برنامه ريزي شده است، نخستين عكس العمل به اقدامات ناشايست و تخلفات او مي باشد. در اين كنفرانس بحث هاي بي محتوايي صورت خواهد گرفت و قرار نيست تصميمي در آن گرفته شود.
وي گفت: رژيم صهيونيستي عضو معاهده «ان پي تي» نيست و از تأسيسات اين رژيم از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي هيچگونه بازرسي نمي شود و اين رژيم فعاليت هاي مخفيانه در رابطه با سلاح هسته اي را ادامه مي دهد؛ اين امر موجب نگراني جدي بين المللي است.
سلطانيه خاطرنشان كرد: در كنفرانس هاي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي در طول نزديك به 30 سال گذشته، ما شاهد بحث هاي جدي و قطعنامه هايي در رابطه با تخلفات رژيم صهيونيستي بوده ايم. سال 1982 به علت حمله اين رژيم به راكتور عراق، كه من در آن كنفرانس شركت داشتم، رژيم صهيونيستي محكوم شد و طبق ماده نوزده اساسنامه براي ده سال محروم شد. پس از آن آمريكايي ها و اروپايي ها تلاش كردند اين موضوع را كم كم منتفي شده قلمداد كنند، اما با تلاشي كه صورت گرفت، موضوع نگراني از توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي باز در قطعنامه ها قرار گرفت و به موازات آن قطعنامه اي بعنوان عاري سازي سلاح هسته اي در خاورميانه مطرح شد، كه براساس آن خواسته شده بود آژانس همايشي را برگزار كند كه كشورهاي منطقه خاورميانه بدنبال راهكار باشند.
وي گفت: آمريكا و رژيم صهيونيستي تاكنون از اين همايش حمايت نمي كردند، در نتيجه چنين نشستي در آژانس تشكيل نشد. جمهوري اسلامي ايران همواره تأكيد كرده است كه تا زماني كه رژيم صهيونيستي به ان پي تي نمي پيوندد و هيچ نوع همكاري با سازمان ها و مجامع بين المللي ندارد، اين نشست ها فايده اي نخواهد داشت و موفق نمي شود.
وي افزود: در عين حال ما در كنفرانس ان پي تي باز حسن نظر خود را نشان داديم و به معاهده ان پي تي پيوستيم. سال 1995 كنفرانس ان پي تي به اين دليل به صورت نامحدود تمديد شد و ما نيز از آن حمايت كرديم كه هر چه زودتر رژيم صهيونيستي تحت فشار قرار گيرد تا به ان پي تي بپيوندد، اما شرم آور و باعث تأسف است كه كشورهاي آمريكايي و اروپايي هيچ نوع فشاري را بر اين رژيم تحميل نمي كنند و هيچ نتيجه اي حاصل نشده است.
سلطانيه گفت: «يوكيو آمانو»، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي، از زمان تصدي اين مسئوليت، بي طرفي لازم را رعايت نكرده و هيچگاه رژيم صهيونيستي را در بيانيه هاي خودش مورد انتقاد قرار نداده است، بنابراين خيلي مشكل است كه ما دوشنبه به دعوت او در چنين همايشي كه بيشتر نمايش است شركت كنيم.
وي تأكيد كرد: گزارش اخير مدير كل آژانس نقطه تاريكي در پرونده اوست. البته ما به همراه بقيه كشورهاي منطقه و دوست و برادر عربي موضوع نگراني از فعاليتهاي هسته اي رژيم صهيونيستي را در آژانس، شوراي حكام و كنفرانس عمومي بصورت جدي اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
سلطانيه در ارتباط با آينده همكاري هاي ايران با آژانس گفت: در گذشته وقتي موضوع هسته اي جمهوري اسلامي كه موضوعي فني و تخصصي است به شوراي امنيت منعكس شد، به دليل اين اقدام غيرمعقول و غيرقابل توجيه، و اشتباه تاريخي چند كشور غربي، مجلس محترم شوراي اسلامي ايران در تصميمي دولت را به همكاري در چارچوب ان پي تي محدود كرد.
وي افزود: آنها بايد اين پيام را گرفته باشند كه، ما كشوري دمكراتيك هستيم و نظر مجلس و نمايندگان مردم براي ما مهم است ادامه همكاري ما در چارچوب ان پي تي نشان داد كه ما به تعهداتمان مطابق ان پي تي عمل كرديم و عمل خواهيم كرد.
سلطانيه خاطرنشان كرد: اكنون هم هيچ موضعي مبني بر اينكه ما از چارچوب ان پي تي خارج خواهيم شد و يا اينكه مانع انجام بازرسي خواهيم شد وجود ندارد، و بازرسان همچنان به فعاليتهاي خود در چارچوب ان پي تي ادامه خواهند داد.
سلطانيه در ادامه تأكيد كرد: آژانس و بخصوص مدير كل بايد بدانند كه انتظاراتي فراتر از ان پي تي نداشته باشند، و انتظار نداشته باشند كه پس از صدور قطعنامه اقداماتي فراتر از تعهد هم شاهد باشند.
وي افزود: ما كماكان به تعهدات خود مطابق ان پي تي عمل مي كنيم؛ و بازرسي ها مطابق معمول صورت مي گيرد.
وي در ادامه با اشاره به ادعاي نادرست مديركل آژانس در شوراي حكام مبني بر اينكه خودش پيشنهاد اعزام يك تيم به ايران را داده، گفت: اين پيشنهاد داوطلبانه از سوي ايران بود، در حالي كه آقاي آمانو در سخنراني در شوراي حكام متأسفانه اين مطلب را صادقانه مطرح نكرد. او گفت، من پيشنهاد كردم در حالي كه اين پيشنهاد از سوي ايران و داوطلبانه مطرح شد كه ايشان تيمي را به سرپرستي آقاي ناكاس به ايران اعزام كند. قبل از نشست شوراي حكام قرار شده بود كه اين كار را انجام دهد ولي مخالفت كرد، همان موقعي كه ما اين نامه را تحويل داديم، آمانو در واشنگتن بسر مي برد و گفت كه تيم را اعزام نمي كند. آمريكايي ها تلاش مي كردند كه با گزارش آمانو زمينه را براي قطعنامه اي شديد فراهم كنند، كه با شكست مواجه شدند.

 



مراسم يادبود شهداي غدير در نهاد رياست جمهوري برگزار شد

مراسم يادبود شهداي سازمان جهاد خودكفايي سپاه ديروز با حضور دولتمردان در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري برگزار شد.
در اين مراسم خانواده هاي شهداي غدير، اعضاي هيئت دولت و تعدادي از فرماندهان سپاه و ارتش حضور داشتند.
اين مراسم ساعت 30:10 در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري با حضور دكتر محمود احمدي نژاد آغاز شد و حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده نماينده ولي فقيه در نيروي هوا و فضاي سپاه پاسداران سخنران اين مراسم بود.
در اين مراسم كه جمعي از وزراء و معاونين رئيس جمهور و فرماندهان سپاه پاسداران، تعدادي از مجروحين حادثه پادگان مدرس و همسر و مادر شهيد تهراني مقدم نيز حضور داشتند، ذاكر اهل بيت مجيد بادكوبه به مداحي پرداخت.

 



فرمانده نيروي هوافضاي سپاه: اشتباه رژيم صهيونيستي در قبال ايران آرزوي بزرگ ماست

سرويس سياسي-
سردار اميرعلي حاجي زاده درباره تهديدات اخير رژيم صهيونيستي تأكيد كرد كه خيلي وقت است انرژي نهفته اي وجود دارد كه علاقه منديم رژيم صهيونيستي را براي ابد به زباله دان تاريخ بيندازيم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با رد برخي شبهات مبني بر دخالت سرويس هاي خارجي در حادثه اخير يكي از پادگان هاي سپاه، گفت: خود آنها هم به خوبي مي دانند كه اين اتفاق، يك حادثه كاري بوده و خيلي هم خوشحال نباشند چون به هر حال امثال شهيد تهراني مقدم در مجموعه سپاه بسيار زياد است.
حاجي زاده در خصوص تهديدات اخير رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران نيز به «فارس» گفت: از آرزوهاي بزرگ ما اين است كه آنها دست به اين كار بزنند چون خيلي وقت است انرژي نهفته اي وجود دارد كه علاقه منديم آن را خرج كنيم و دشمنان اسلام و مسلمين را براي هميشه به زباله دان تاريخ بفرستيم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: ارتفاي توان موشكي ما به هيچ وجه متوقف نمي شود و اين كار براي هميشه ادامه خواهد داشت.
چندي پيش نيز در پي تهديدات خصمانه و وقيحانه سناتورهاي آمريكايي مبني براي ترور مقامات سپاه پاسداران، سردار حاجي زاده خطاب به فرماندهان ارتش آمريكا و مقامات اين كشور متذكر شد:
شما هم نبايد فراموش كنيد كه فرماندهان آمريكايي در افغانستان، عراق و كشورهاي منطقه حضور و تردد فراوان دارند، اگر يكي از ما را بكشيد دهها نفر از شما را خواهيم كشت و امروز يقين داريم هر حركت جديد آمريكا و رژيم صهيونيستي فروپاشي قطعي آنها را نزديك تر خواهد كرد.

 



رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق: هدف آمريكا از تهديد ايران تداوم اشغالگري در منطقه است

رئيس مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق با محكوم كردن تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران هشدار داد كه اين تهديدات براي تداوم اشغالگري در منطقه صورت مي گيرد.
شيخ «خالد عبدالوهاب الملا» در حاشيه اولين نشست شوراي هماهنگي بيداري اسلامي در سالن همايشهاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي و آمريكا مبني بر حمله به تاسيسات هسته اي ايران گفت: اين تهديدات را محكوم مي كنيم و اعلام مي كنيم كه امت اسلامي بايد موضع جدي و محكم در قبال اين گونه تهديدات اتخاذ كند.
وي جمهوري اسلامي ايران را نماينده و نقشه راه حكومت اسلامي و همه كشورهايي خواند كه با استراتژي سلطه و پروژه صهيونيسم مخالفت مي كنند و افزود: هرگونه خطر و تهديدي كه متوجه جمهوري اسلامي و فناوري هاي آن شود به مثابه تهديد همه امت اسلامي است.
اين رهبر ائتلاف ملي عراق با اشاره به نزديك شدن زمان خروج نهايي نظاميان آمريكا از عراق، تاكيد كرد كه سيل اتهام زني به جمهوري اسلامي ايران قطعا بي ارتباط با خروج آمريكايي ها از عراق نيست؛ زيرا واشنگتن به دنبال تداوم بخشيدن به اشغالگري خود در منطقه است ولي در نهايت آمريكا جرات حمله به ايران را نخواهد داشت.
شيخ «صادق الجمري» در گفت وگو با فارس از رهبران جنبش انقلابيون 14فوريه بحرين نيز در گفت وگو با فارس، با اشاره به تهديدات صهيونيسم و آمريكا در حمله به جمهوري اسلامي ايران، گفت: ما انقلابيون بحرين اين تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران را به شدت محكوم مي كنيم و با اعلام همبستگي خود با تهران و ملت بزرگ ايران تاكيد مي كنيم كه هرگونه دست درازي به سوي جمهوري اسلامي عواقب وخيمي براي متجاوزان خواهد داشت.
الجمري با ناكارآمد خواندن همه تحريم هاي آمريكا و كشورهاي غربي عليه ايران گفت: ممكن است بار ديگر واشنگتن با همراهي همپيمانان غربي خود تحريم هاي جديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال كند ولي اين تحريم ها مرده به دنيا مي آيند.
اين رهبر بارز انقلابيون بحرين با بيان اينكه هرگونه ماجراجويي به قيمت نابودي رژيم صهيونيستي تمام مي شود، گفت: آمريكا و اسرائيل بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران عمق استراتژيك ملت هاي عربي و اسلامي است و هرگونه تهديدي عليه تهران، تهديدي براي همه ملت هاي عربي و اسلامي خواهد بود و طبيعي است كه با واكنش ملت ها روبرو خواهد شد.

 



بازديد معاون اول رئيس جمهور و وزير دفاع از سازمان صنايع هوايي كشور

معاون اول رئيس جمهور و وزير دفاع ديروز از سازمان صنايع هوايي كشور و كارگاه بازسازي هواپيماهاي پهن پيكر بازديد كردند.
به گزارش ايسنا، «محمدرضا رحيمي» پس از بازديد خود با حضور در سالن همايش هاي اين سازمان ضمن تسليت شهادت رئيس سازمان جهاد خودكفايي سپاه پاسداران و تعداد ديگري از نيروهاي سپاه درحادثه اخير و تمجيد از وزير دفاع كشورمان گفت: وزير دفاع يكي از بهترين وزراي دولت و وزيري است كه حتي قابل مقايسه با وزراي قبل خود نيست و درست هم همين است كه وزيران جديد از وزراي قبل بهتر باشند.
وي افزود: در مدت كوتاهي كه از اين صنايع بازديد كردم با وجود اين كه نتوانستم از بخش هاي ديگر بازديد كنم اما همين بازديد كوتاه نشان از عظمت كارهاي انجام شده داشت و با توجه به پيشرفت هايي كه در اينجا ديدم و زيرساخت هايي كه مهيا شده است مي توان گفت كه ما توانايي ساخت هواپيما در كشور را داريم، تنها نياز به حمايت هاي بيشتر وجود دارد. امروز در اينجا من ديدم كه تقريبا جنازه يك هواپيما به اينجا مي آيد و هواپيما به صورت بازسازي شده و سالم به ناوگان هواپيمايي كشور تحويل داده مي شود.
رحيمي با اشاره به سرعت خودكفايي در دوران پس از انقلاب گفت: در دوران شاه حتي تفنگ ژ3 را وارد مي كرديم اما امروز مي بينيم كه حتي هواپيما در سازمان هواپيمايي كشور ساخته شده و به پرواز در مي آيد. اين در حالي است كه بسياري از دستاوردهاي اين صنايع را نمي شود گفت، ما هم اكنون تنه به تنه كشورهاي مدعي مي زنيم. در وزارت دفاع كارهاي بزرگي شده است كه سر جمهوري اسلامي بالا است.
وي از سازمان صنايع هوايي خواست كه اين امكان را فراهم كنند كه هواپيماي ديگر كشورها نيز به اينجا آورده شوند و تعمير شود.
رحيمي از منوچهر منطقي رئيس سازمان صنايع هوايي كشور به عنوان يكي از مديران و سرمايه هاي كشور تقدير و تشكر كرد.
تحويل انبوه «سامانه موشكي ساحل به دريا»
به نيروي دريايي ارتش
در روزهاي آينده
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از تحويل انبوه «سامانه موشكي ساحل به دريا» طي هفته جاري به نيروي دريايي ارتش خبر داد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا پس از شهادت سردار حسن تهراني مقدم خللي در روند پيشرفت كشورمان در مباحث نظامي ايجاد مي شود، گفت كه هرچند شهادت ايشان يك ضايعه بزرگي بود اما هيچ خللي در روند پيشرفت كشورمان در مباحث نظامي ايجاد نمي شود.
وي افزود: پس از شهادت اين عزيزان نيز فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي نظامي با قوت و قدرت بيشتر دنبال مي شود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در پايان از تحويل انبوه «سامانه موشكي ساحل به دريا» طي هفته جاري به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خبر داد.

 



جوانفكر بازداشت خود را تكذيب كرد

سرويس سياسي -
اجراي حكم بازداشت علي اكبر جوانفكر با رايزني مقامات ارشد دولتي متوقف شد.
صبح روز گذشته تيمي از قوه قضائيه براي اجراي حكم مربوط به مديرعامل خبرگزاري ايرنا راهي روزنامه ايران شدند كه اين ماجرا حاشيه هايي به دنبال داشت.
علي اكبر جوانفكر كه در پرونده ويژه نامه جنجالي خاتون از سوي دادگاه به يك سال حبس و سه سال محروميت از فعاليت مطبوعاتي محكوم شده است، روز گذشته و در پي رايزني مقامات دولتي بازداشت نشد.
اين در حالي است كه برخي منابع از درگيري در ساختمان روزنامه ايران ميان اطرافيان جوانفكر و ضابطان قضايي خبر دادند.
روز گذشته، روزنامه ايران ميزبان سرپرست سابق خود بود. جوانفكر در يك كنفرانس خبري وجود چيزي به نام جريان انحرافي را رد كرد و گفت طرح اين مسائل تنها دشمن را خوشحال مي كند.
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي در خصوص مصاحبه اخير وي با روزنامه اعتماد و انعكاس گسترده اين مصاحبه در رسانه هاي خارج از كشور ابراز داشت: مگر ما چيزي را مطرح كرديم كه تا اين حد بازتاب گسترده داشته باشد، اگر اشكالي به صحبت هاي من وارد است آن را به من بگويند و چرا بايد امروز مقاله اي در يكي از روزنامه ها منتشر شود و سرتاسر آن اين باشد كه جوانفكر در مصاحبه اخير خود فحاشي كرده است و چرا بايد از صحبت هاي من غرض خواني كنند و ما نگاهمان به بيرون از كشور نيست.
گفتني است در پي درج مصاحبه جوانفكر در اعتماد، اين روزنامه به مدت دو ماه توقيف شد.
مديرعامل ايرنا در بخشي ديگر از سخنان خود، به تشريح اوضاع جهان پرداخته و جنبش وال استريت را نشات گرفته از روشن گري هاي احمدي نژاد خواند.
وي با انتقاد از دستگاه قضا گفت: براي نمونه آقاي ملك زاده كه معاون وزير امور خارجه بود تحت فشار قرار گرفت و استعفا كرد، بلافاصله بعد از استعفا هم بازداشت شد؛ در حالي كه گفته نشد به چه اتهامي بازداشت شد و بعد از مدتي هم كه از زندان انفرادي آزاد شد باز هم نگفتند چرا آزاد شد.
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور ادامه داد: اگر دادستان يك تهمتي به من مي زند من بازپرسي شده و حكم برائت مي گيرم و بعد هم من و هم دادستان دنبال كار خودمان مي رويم، دادستان بايد پاسخگوي تهمتي كه به من زده شده و آبروي من، خانواده ام و آبروي خانواده آقاي ملك زاده رفته است باشد.

 



كاردار بحرين به وزارت خارجه احضار شد

به دنبال اظهارات نسنجيده و خلاف واقع برخي مقامات رژيم آل خليفه درخصوص كشف يك گروه به اصطلاح تروريست مرتبط با كشورمان، كاردار بحرين در تهران به وزارت خارجه احضار شد.
در پي اظهارات غيرواقع برخي مقامات بحريني درخصوص كشف يك گروه به اصطلاح تروريست مرتبط با كشورمان و انتشار اخبار كذبي در همين رابطه در مطبوعات بحرين، كاردار اين كشور بعدازظهر روز يكشنبه به وزارت امور خارجه احضار شد.
مدير كل خليج فارس وزارت امور خارجه كشورمان در اين ديدار، ضمن رد هرگونه ارتباط گروه مذكور با كشورمان، مراتب اعتراض شديد و ناخرسندي مقامات جمهوري اسلامي ايران از تكرار اينگونه ادعاهاي واهي و بي اساس را به وي ابلاغ كرد.
«حسين كماليان» اين اقدامات را فرافكني و روشهاي قديمي ناكارآمد و در خدمت به دشمنان منطقه توصيف كرد.
كماليان تصريح كرد: اين اقدامات هيچ كمكي به حل مشكل بحرين ننموده و اوضاع منطقه را پيچيده تر خواهد ساخت.
مدير كل خليج فارس همچنين افزود: راه حل مسائل بحرين، پاسخ مناسب به مطالبات مشروع مردم مسلمان بحرين است.
كاردار بحرين در تهران نيز گفت: مراتب را در اسرع وقت به مقامات بحريني منتقل و پاسخ آنان را به مقامات ايراني ارائه خواهد كرد.

 



يك نويسنده آمريكايي: بولتون پول مي گيرد تا مبلغ جنگ عليه ايران باشد

جان بولتون نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل و از موافقان اقدام نظامي عليه ايران به دليل عدم پرداخت حق الزحمه سخنراني براي تبليغ جنگ عليه جمهوري اسلامي از شركت در ميزگرد امتناع ورزيد.
پايگاه اينترنتي لوبلاگ در نوامبر 2011 گزارشي تحت عنوان «همه چيز به خاطر پول است، نوشت: بولتون به دليل عدم پرداخت حق الزحمه سخنراني براي تبليغ جنگ عليه ايران از شركت در ميزگرد امتناع ورزيد» را به قلم «الي كليفتون» منتشر كرد. به گزارش اشراف اين پايگاه اينترنتي در گزارش خود مي افزايد: خيابان نود و دوم نيويورك (محل استقرار مركز فرهنگي غيرانتفاعي) و «صندوق كلاريون» در جذب اشخاص برجسته براي ميزگرد مبلغان جنگ عليه ايران در روز 7 نوامبر با مشكلات فراواني روبرو بود. اولين بار پس از اينكه توجه همگان به پيشينه صندوق كلاريون در انتشار اسناد ضداسلامي و نقش مباحث آينده اين ميزگرد در انتشار اسناد بمب ايران تحت عنوان ايرانيوم جلب شد، «اتان برونر» رئيس ميز اورشليم روزنامه نيويورك تايمز از شركت در اين ميزگرد سرباز زد. اكنون گزارشگر مي تواند گزارش دهد كه جان بولتون نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل متحد و از موافقان جدي اقدام نظامي عليه ايران نيز از حضور در اين ميزگرد امتناع ورزيد.
اما بولتون كه به كرات در پشت دوربين نيز حضور يافت تا درباره تهديد واقعي تسليحات هسته اي ايران هشدار دهد، نيز از شركت رايگان در برنامه هاي صندوق كلاريون ابراز نارضايتي كرد كه سابقه طولاني در اشاعه اسلام هراسي دارد. سخنگوي خيابان نود و دوم نيويورك گفت: در ابتدا فكر مي كرديم كه عدم حضور جان بولتون در ميزگرد ارتباطي با مسئله پول ندارد. بسيار متأسفيم كه از اينكه او تا اين اندازه پولكي است اما اصل ماجرا واقعاً اينگونه بود.
منبع نزديك به جان بولتون تأييد كرد كه دليل اصلي عدم حضور او در اين ميزگرد فقط عدم توانايي اين مركز در پرداخت حق الزحمه ايشان بود.

 



ممنوعيت خروج مشمولان غايب از كشور

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از ممنوعيت خروج غايبان خدمت وظيفه عمومي در هر شكل ممكن خبر داد.
سردار موسي كمالي گفت: بر اساس قانون مشمولان غايب به هيچ وجه حق خروج از كشور را ندارند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا هيچ استثنايي در اين زمينه وجود ندارد چنين پاسخ داد: بر اساس تشخيص شوراي عالي پزشكي در صورتي كه فرد و يا اقوام درجه يك وي نياز به درمان خارج از كشور داشته باشند به فرد اجازه خروج داده مي شد.
كمالي بيان داشت: در شرايطي كه هم اكنون در كشور شاهد پيشرفت علم پزشكي در رشته هاي مختلف هستيم اين موضوع نيز تا حدودي منتفي است و اجازه خروج از كشور با اين شرايط هم به هر كسي داده نمي شود.
وي در پايان گفت: بر اساس قانون، بنا بر اين است كه هر مشمولي كه در زمره غايبين قرار گرفت، اجازه خروج از كشور را پيدا نكند.
معافيت داماد يا اقوام درجه يك جانبازان
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا از معافيت داماد يا يكي از اقوام درجه يك جانبازان قطع نخاعي به عنوان «هميار» از انجام خدمت دوره ضرورت خبر داد.
به گزارش فارس، سرهنگ حجت اله واعظي نژاد، معاون قوانين و مقررات اين سازمان، اعلام كرد: به پيشنهاد ستاد كل نيروهاي مسلح و تصويب مقام معظم فرماندهي كل قوا از اين پس جانبازان قطع نخاعي كه فاقد فرزند ذكور سالم هستند، مي توانند داماد (همسر فرزند) يا يكي از اقوام درجه يك خود و يا اقوام درجه يك همسر خود را به عنوان «هميار» از انجام خدمت دوره ضرورت معاف كنند.
وي افزود: معافيت همياران جانبازان قطع نخاعي، پس از تأييد بنياد شهيد و امور ايثارگران و با انتخاب و معرفي جانبازان صورت مي گيرد.

 



چمران: وزارت خارجه باغ قلهك را پس بگيرد

رئيس شوراي شهر تهران در خصوص ارائه طرح شكايتي مبني بر خارج كردن باغ قلهك از دست استعمار انگليس گفت: براي بازپس گيري باغ قلهك بايد وزارت خارجه اقدام كند.
به گزارش فارس مهدي چمران افزود: شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري براي بازپس گيري باغ قلهك فعاليتي نكرده است و از لحاظ قانوني و حقوقي وزارت خارجه بايد در اين راستا اقدام كند. اگر از شهرداري نيز مدركي خواستند در اختيار مي گذارند.
وي ادامه داد: شهرداري در رابطه با قطع درختان رسماً به دادگاه شكايت كرده است و بايد در اين زمينه مصوبه شوراي عالي استان ها، شوراي انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي، مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي شهر طبق قانون اجرا شود؛ البته انگليس قانون قطع، سوزاندن و خشك كردن درختان را خيلي سخت تر اجرا مي كند و اميدواريم قوه قضائيه اين موضوع را به خوبي رسيدگي كند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تأكيد كرد: براي بازپس گيري باغ قلهك قاعدتاً بايد وزارت امور خارجه اقدام كرده و كار قضايي آن را طي كند.

 



يزديخواه: توزيع شير در مدارس وظيفه ذاتي آموزش و پرورش نيست

بالاخره پس از گذشت دو ماه از بازگشايي مدارس و فراز و نشيب هاي رسانه اي، آموزش و پروش از ديروز توزيع شير ميان دانش آموزان در سراسر كشور را در يك حركت نمادين آغاز كرد.
سيدعلي يزديخواه مدير كل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ديروز در دبستان دخترانه نورالهدي در منطقه 11 تهران گفت: براساس تصميم كميته شير مدارس شهر تهران در سال تحصيلي جاري 760 هزار دانش آموز اعم از دختر و پسر در مقطع ابتدايي و راهنمايي و همچنين نوآموزان مهدهاي كودك و پيش دبستاني ها كه تحت پوشش سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش هستند از شير يارانه اي برخوردار مي شوند.
به گفته يزديخواه براساس برنامه شير مدارس، هر دانش آموز 70 نوبت و در هر نوبت 200 سي سي شير پاستوريزه يا استريليزه دريافت مي كند و به طور ميانگين در طول سال هر دانش آموزي 14 كيلوگرم شير يارانه اي از مدرسه خواهد گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وظيفه ذاتي آموزش و پرورش توزيع شير نيست، گفت: همانگونه كه تامين سلامت آحاد جامعه از وظايف دستگاه ها و ارگان هاي ديگر است آموزش و پرورش نيز چنين وظيفه اي را برعهده ندارد اما مكلف شده با اجراي طرح توزيع شير و يا برگزاري رشته هاي ورزشي در مدارس از جمله طرح شنا و با توجه به اثربخشي كه اينگونه طرح ها در سلامت دانش آموزان دارند چنين برنامه هايي را اجرا كنند.
يزديخواه گفت: آموزش و پرورش به عنوان اثرگذارترين نهاد تعليم و تربيت تلاش مي كند تا رفتارهاي مثبت را در دانش آموزان نهادينه كرده و برخي از اين رفتارها از جمله تغذيه سالم را در بين آنها به يك رفتار خوب تبديل كند.
وي تاكيد كرد: تاثيرات مثبت مصرف شير در بين دانش آموزان در شهرهاي بزرگ از جمله كلان شهري مثل تهران كه در برخي از ايام سال با آلودگي هايي مواجه است و ميزان سرب هوا در آن با ارقام متفاوت عنوان مي شود نيازمند تامين سلامت دانش آموزان است كه اين طرح مي تواند يكي از طرح هاي خوب در جهت بهبود سلامت دانش آموزان باشد.

 



اوقاف اصفهان بزرگترين شركت توليد تخم مرغ خاورميانه را پس گرفت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: با اجراي حكم خلع يد شركت سيمرغ اصفهان از 6 هكتار زمين سند اين شركت ابطال و سند جديد به نام اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان صادر شد.
حجت الاسلام حسين اژدري به صدور حكم قطعي براي 75 پرونده در طول 8 ماه نخست سال جاري اشاره كرد و گفت: از اين تعداد راي صادر شده 62 راي به نفع و 13 راي نيز به ضرر اداره اوقاف صادر شده است.
وي افزود: از جمله حكم هاي اجرا شده مي توان به مطالبه 600 ميليوني از بدهي يك ميلياردي شهرداري مركزي اصفهان به اداره كل اوقاف استان اشاره كرد.
وي همچنين از اجراي حكم تخليه بيش از 12مغازه اوقافي در شهر اصفهان در سال جاري خبر داد.
وي افزود: شركت سيمرغ بزرگترين توليدكننده تخم مرغ در ايران و خاورميانه است كه جزيي از موقوفه بهادرخان بوده كه در اصفهانك واقع شده است.

 



توسط دانش آموز مبتكر مراغه اي رايانه ايراني طراحي و ساخته شد

دانش آموز مبتكر مراغه رايانه اي طراحي و آن را به نام «رايانه ايراني» در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كشور به عنوان اختراع به ثبت رساند.
به گزارش فارس از مراغه، دانش آموز مبتكر مراغه رايانه اي طراحي و آن را به نام «رايانه ايراني» در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كشور به عنوان اختراع به ثبت رساند.
رايانه اي كه توحيد ولي نژند دانش آموز دبيرستان امام خميني مراغه طراحي كرده سه كيلوگرم وزن دارد و در مقايسه با لپ تاپ و نوت بوك سبك و حجم كمتري دارد.
ولي نژند در اين باره گفت: اين رايانه را در مدت چهار سال پس از سه بار شكست در طراحي ساخته است.
وي افزود: رايانه اي كه وي طراحي كرده ضدضربه، ضد آب و مصرف انرژي آن 50درصد كمتر از رايانه هاي معمولي و لپ تاپ ها است.
ولي نژند افزود: 70 درصد قطعاتي كه در رايانه بكار رفته توليد داخلي است.
وي اضافه كرد: اين رايانه را با 800 هزار تومان طراحي كرده كه در توليد صنعتي اين مقدار به نصف كاهش مي يابد.
طرح رايانه ايراني دانش آموز مبتكر مراغه اي شهريور ماه امسال در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كشور به ثبت رسيده است.
شهرستان مراغه در 147كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



مراكز درمان دولتي اعتياد در كشور راه اندازي مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
دولت در 10 استان كشور مراكز درمان دولتي اعتياد، راه اندازي مي كند.
«احمد حيدري فرد»، رئيس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي يكشنبه با اعلام مطلب فوق گفت: براي فعاليت اين مراكز، اعتبارات قابل توجهي در نظر گرفته شده است.
وي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين استان، تصريح كرد: آذربايجان شرقي يكي از استانهاي مورد نظر براي راه اندازي مراكز فوق، ضمن آن كه هم اكنون 140 كمپ زير نظر علوم پزشكي و 40 كمپ زير نظر بهزيستي فعاليت دارند كه در اين بين 30 كمپ غيرمجاز نيز، است.
حميد باغبان، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گفت: هم اكنون در كشور 1000 نوع مواد مخدر وجود دارد و قدرت تخريبي مواد مخدر جديد در مقايسه با مواد قديمي بيش از 50 برابر است.

 



برگزاري همايش حاميان نسخ خطي در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
يازدهمين آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي در خطه خراسان، در مشهد برگزار شد.
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور، در اين مراسم گفت: اين آيين در شرايطي برگزار مي شود كه هيچ يك از اين چهار تن استاد نسخه شناس خطه خراسان در قيد حيات نيست. از اين رو برماست كه قدر اين خادمان حوزه فرهنگ و تمدن را تا زماني كه هستند، بدانيم.
اسحاق صلاحق با بيان اينكه 10 آيين بزرگداشت گذشته در تهران برگزار شد و اين اولين تجربه برگزاري آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي در خارج از مركز است اظهار داشت: در راستاي استفاده از بضاعت موجود در شهرستانها و برقراري عدالت، برگزاري اين آيين از امسال به ساير شهرستانها واگذار شده است.
وي خاطرنشان كرد: ظرف يك سال آينده، تمام نسخ خطي موجود در كشور مورد عكسبرداري قرار گرفته و بر روي سايت خواهد رفت. همچنين آثاري كه در ادبيات گذشته تهيه شده اند براي در دسترس قرار گرفتن عموم و قابل فهم بودن به زبان امروزي تبديل خواهند شد.

 



جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور خبرداد
برگزاري انتخابات رايانه اي در تعدادي از شعب انتخاباتي كشور

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: در انتخابات مجلس نهم در تعدادي از شعب اخذ راي كه داراي امكانات و زيرساخت لازم هستند، انتخابات به صورت رايانه اي برگزار مي شود.
حسنعلي نوري در حاشيه سفر به مازندران در گفت وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به نزديك بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اميدواريم در انتخابات مجلس دلسوزترين و كارآمدترين افراد به خانه ملت راه يافته و انتخاباتي را با حضور حداكثري مردم شاهد باشيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر چگونگي اجراي انتخابات رايانه اي در مناطق صعب العبور و كوهستاني كه مشكل تردد دارند و پهنه باند مخابراتي در آنها گسترده نيست، بيان داشت: در انتخابات سال هاي آينده كه قصد رايانه اي شدن آن را داريم در مناطق كوهستاني كه پهنه مخابراتي گسترده اي ندارند نياز به اينترنت نداريم، زيرا براي اين امر سيستم جامعي طراحي شده كه به صورت داخلي و شبكه اي است و در آن آسيب هاي دوره هاي قبل به حداقل مي رسد.
نوري اضافه كرد: در انتخابات پيش رو، تعدادي از شعبي كه داراي امكانات لازم هستند، انتخابات به صورت رايانه اي برگزار مي شود تا بتوانيم اين سيستم را كاملا امتحان كرده و خروجي هاي آن را رصد كنيم.
مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور در مورد برگزاري انتخابات رايانه اي در مازندران گفت: در اين استان نيز تعدادي از شعب اخذ راي كه داراي زيرساخت مناسب و امكانات لازم باشند انتخابات به صورت كاملا رايانه اي در آن برگزار خواهد شد.
نوري در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس در مورد وضعيت قانون انتخابات و نتايج مطالعه نمايندگان مجلس چنين پاسخ داد: اصل 64 قانون اساسي وزارت كشور هر 10 سال يك بار افزايش تعداد نمايندگان مجلس را در قالب لايحه دولت به مجلس ارائه مي دهد، دولت كار خود را براي اين قانون انجام داده و با حضور در مجلس مسئولان امر در مورد آن توضيحاتي دادند.
جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور با اعلام اينكه ما هم منتظر هستيم تا نمايندگان مجلس آن را به صحن علني بياورند، يادآور شد: اگر تا قبل از تاريخ آغاز انتخابات مجلس كه در دوم دي ماه سال 1390 برگزار مي شود به تصويب مجلس درآمد ما ملزم به اجرايي كردن آن هستيم اگر بعد از اين تاريخ تصويب شود براي اين انتخابات قابليت اجرا نخواهد داشت و براي انتخابات آينده اجرا مي شود.

 



برگزاري يازدهمين سالگرد شهادت ادواردو آنيلي در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مراسم يازدهمين سالگرد شهادت شهيد تازه مسلمان «ادواردو (مهدي) آنيلي» ديروز در اصفهان برگزار شد.
اين مراسم هر سال در ايام شهادت اين شهيد تازه مسلمان به همت انجمن اسلامي شهيد ادواردو آنيلي برپا مي شود.
اين همايش با سخنراني «جووانا ملو دروتسو» رئيس مركز توحيد در تورنتو ايتاليا، دكتر قديري ابيانه دوست شهيد آنيلي و سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا، دكتر مقدم دوست صميمي شهيد آنيلي و عضو انجمن فارغ التحصيلان ايتاليا و جمال طاهري موسس و مدير انجمن اسلامي شهيد ادواردو آنيلي همراه بود.
همچنين در اين برنامه از اولين آهنگ فارسي خوانده شده براي آن شهيد بزرگوار رونمايي شد.
شهيد ادواردو آنيلي پسر مولتي ميلياردر ايتاليايي جوواني آنيلي بود كه پس از آشنايي با قرآن و اسلام مسلمان و بعدها شيعه شد.
او پس از تحمل سختي هاي زياد و در سانسور شديد خبري، سرانجام در سال 2000 مظلومانه به شهادت رسيد. شهيد آنيلي در نماز جمعه تهران سال 1360 حضور يافته و در جلسه اي خصوصي به ديدار امام خميني(ره) رفته بود كه امام پيشاني او را مي بوسد. عامل اصلي شهادت ادواردو آنيلي صهيونيست ها بوده اند كه هم اكنون دارايي هاي خانواده آنيلي را به تصاحب درآورده اند.

 



مشاور عالي وزير آموزش و پرورش: بازنشستگي پيش از موعد براي فرهنگيان نداريم

مشاور عالي وزارت آموزش و پرورش گفت: بازنشستگي پيش از موعد براي فرهنگيان نداريم.
به گزارش فارس از ساري، سيدجمال صبح خيز صبح ديروز در گردهمايي مديران، كارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش مازندران تصريح كرد: امسال 20 هزار فضاي آموزش و پرورش هوشمندسازي و اتصال 20 هزار فضاي آموزشي به اينترنت فراهم مي شود.
وي از اختصاص اعتبار 64 ميليارد توماني در بخش تجهيزات هوشمندسازي مدارس خبر داد و گفت: امسال 2 ميليارد تومان ويژه هوشمندسازي مدارس به هر استان تخصيص داده شد.
مشاور عالي وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول نظام آموزشي شش، سه، سه در سال آينده انجام مي شود كه در استانها و شهرستانها بايد به طور جدي پيگيري شود.
وي افزود: 90 درصد مدارس تك شيفت ثابت صبح شدند كه روش خوبي در اين بخش اتخاذ شد و نيز شوراي عالي آموزش و پرورش در هر سه مقطع تحصيلي از ترمي واحدي به سالي واحدي تغيير يافت.
مشاور عالي وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه پيش دانشگاهي ها بايد به صورت حضوري دوره تحصيلي را بگذرانند، متذكر شد: آموزشگاههاي آزاد چالشي را براي آموزش و پرورش در دوره پيش دانشگاهي به وجود آوردند كه ضرورت حضور دانش آموزان در مدارس مورد تاكيد قرار گرفت.
وي با بيان اينكه شيوه نامه آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتي بسته شده، اضافه كرد: آزمون سمپاد و نمونه دولتي از هم جدا نيستند، افزايش ظرفيت و تاسيس كلاس در اين باره محدوديتي ندارد براساس اعلام ظرفيت از سوي استانها دفترچه ثبت نام درج و آزمون برگزار مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

لري كينگ: رسانه اي مثل توئيتر نمي تواند انقلاب ايجاد كند
لري كينگ مجري باسابقه آمريكايي و مجري سابق شبكه سي ان ان با بيان اينكه زمانه تغيير كرده واخبار با سرعتي بيش از سرعت پيشرفت بشر منتشر مي شود گفت: برخي گفته اند انقلاب از توئيتر (يا فيس بوك) رخ داده است و فردي چيزي را براي ديگران نوشته و اعتراضات مثلاً در ليبي [و مصر] رخ داده است اما اين به معناي اين نيست كه اين اعتراضات توسط رسانه ايجاد شده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري العربيه، «لري كينگ» فعال رسانه اي و مجري پيشين شبكه سي ان ان آمريكا گفت: امكان ندارد يك انقلاب يا يك قيام مردمي توسط رسانه ايجاد شود بلكه نقش رسانه آن است كه آنچه در عرصه ميداني رخ مي دهد را منعكس كند.
وي با بيان اينكه نقش اصلي رسانه ها بيان حوادث رخ داده است، تاكيد كرد: رسانه ها هرگز انقلابي را شعله ور نمي كنند بلكه آنچه اتفاق افتاده را منعكس كرده و احياناً باعث رواج و تبليغ آن مي شوند و كار رسانه پاسخ دادن به همان سؤالات ششگانه چه كسي، كي، كجا، چي، چرا و چگونه است.
كينگ درباره گفت وگوهايش با رؤساي كشورها گفت: با بسياري از آنها ديدار كردم و خيلي از آنها آرزوهاي بزرگ داشتند و هيچكدام نمي گفتند من فرد مناسبي نيستم.
وي افزود: سال پيش با معمر قذافي مصاحبه داشتم كه ادا و اطوار عجيب و غريبي داشت و از اين بابت خيلي جالب و لذت بخش بود اما سؤال من از كساني كه مدت زيادي در قدرت بودند اين بود كه چه چيزي بيش از همه شما را متعجب مي كند.
هدف كليد خورد
فيلم كوتاه سينمايي هدف به كارگرداني داوود مراديان، محصول دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي (راه) در لوكيشني واقع در شهريار كليد خورد.
«هدف» روايت متفاوتي است از حمله آمريكا به عراق. تك تيراندازان آمريكايي در نقطه نامعلوم پناه گرفته و نظامي و غيرنظامي را هدف مي گيرند. راه نجات، رسيدن به تنها در خروجي است كه در تيررس تك تيراندازهاست.
72 سخن عاشورايي از بيانات رهبر انقلاب منتشر مي شود
كتاب «72 سخن عاشورايي از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي» منتشر مي شود. به گزارش مهر، اين كتاب همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به همت مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي«مدظله العالي») وارد بازار نشر مي شود.
اين كتاب در 296صفحه شامل گزيده اي از بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي درباره مسائل مختلف مربوط به نهضت حسيني است كه از خرداد 1368 تا تيرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ايراد و در قالب 72 سخن جمع آوري شده است.
سريال «شهيد باكري» ساخته مي شود
مجموعه تلويزيوني «شهيد باكري» به كارگرداني «احمد مرادپور» و تهيه كنندگي «حسن كلامي» ساخته مي شود.
به گزارش فارس، جلسه هماهنگي توليد سريال «شهيد مهدي باكري» با حضور مديران ارشد استاني و عوامل توليد اين سريال در محل استانداري آذربايجان غربي ترتيب يافت.
بنا بر اين گزارش، فتح الهي معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي، با اشاره به ساخت سريال شهيد مهدي باكري با همكاري استانداري آذربايجان غربي و سيما فيلم گفت: ساخت سريال شهيد مهدي باكري يكي از حركت هاي عظيم فرهنگي در جامعه است كه مي تواند ابعاد مهم شخصيتي اين شهيد بزرگوار را در جامعه، به خصوص براي نسل هاي بعدي نشان دهد.
وي افزود: ساخت سريال شهيد مهدي باكري از جمله مصوبات دور سوم سفرهاي رياست جمهوري به استان بود كه با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته بين سيما فيلم واستانداري آذربايجان غربي در خرداد ماه سال جاري اين حركت عظيم فرهنگي با انعقاد تفاهم نامه بين استانداري آذربايجان غربي و سيما آغاز شد.
به گزارش فارس، اين سريال در 20 قسمت 45دقيقه اي توليد خواهد شد كه پيش بيني مي شود در طول سه الي پنج سال آينده كار ساخت اين سريال به پايان برسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14