(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5  آذر 1390- شماره 20082

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مجلس فردا جزئيات طرح كاهش رابطه با انگليس را بررسي مي كند
وعده احمدي نژاد به اسلامشهري ها: اتصال اسلامشهر به خط متروي تهران در سال آينده
رژه 50 هزار نفري بسيجيان تهران مقابل لانه جاسوسي آمريكا
ارمغان نهضت حسيني براي ايران اسلامي
مهدوي كني: كميته 2 نفره تشكيل نخواهد شد
سفير سوئيس در تهران به وزارت خارجه احضار شد
سرلشكر جعفري: آخرين تكنولوژي كه سردار مقدم به دنبال آن بود آماده تست نهايي است
سيمور هرش: اطلاعات گزارش آمانو از اسرائيل آمده است
هشدار روسيه به عواقب تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران
يك مقام اتحاديه عرب: تاكنون ثابت نشده ايران در پي دستيابي به سلاح هسته اي است
 آيت الله مكارم شيرازي از نمايندگان مجلس تشكر كرد
دلالي اشتون براي تروريست ها اروپا به منافقين پناهندگي مي دهد
جلسات درس اخلاق آيت الله مجتبي تهراني از امشب برگزار مي شود



در واكنش به تحركات ضدايراني دولت لندن
مجلس فردا جزئيات طرح كاهش رابطه با انگليس را بررسي مي كند

پس از تصويب طرح دو فوريتي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره كاهش رابطه جمهوري اسلامي ايران با انگليس، نمايندگان مجلس يكشنبه (فردا) جزئيات اين طرح را بررسي مي كنند.
در همين رابطه، وزارت خارجه انگليس اعلام كرد: اقدام تهران در كا هش سطح روابطش با انگليس و رساندن آن به سطح كاردار مايه تاسف است.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس در اين باره گفت: از تصميم پارلمان ايران در تصويب كاهش سطح روابط ديپلماتيك ايران با انگليس مطلع شديم.
وي افزود: زود است كه متوجه شويم چه چيزي اتفاق خواهد افتاد اما اين مساله بسيار تاسف آور خواهد بود.
وي ادامه داد: معتقديم مهم است كه كانال هاي ارتباطي در عاليترين سطح به ويژه در شرايطي كه در آن قرار داريم و حل مشكلات تنها با گفت وگو امكان پذير است، باقي بماند.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ايران روز چهارشنبه طرح دوفورتي كاهش روابط ايران با دولت انگليس را به مجلس پيشنهاد داد كه مجلس با اكثريت قاطع دو فوريت اين طرح را به تصويب رساند.
علاءالدين بروجردي در توضيح دلايل ارائه طرح دوفوريتي كاهش روابط ايران با دولت انگليس گفت: كارنامه انگليس قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مملو از خيانت و جنايت در حق ملت ايران بوده است.
وي افزود: دولت انگليس متعرض تماميت ارضي ما شد، در جنگ جهاني اول گندم ايران را در سطح گسترده اي خريداري و براي نيروهايش فرستاد، انگليس عامل اصلي اين جنايت تاريخي بود. اين دولت در همه جنايات قبل از انقلاب نيز شريك آمريكا است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به توطئه هاي دولت انگليس پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در پي تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از سوي دولت انلگيس گفت: دولت انگليس پس از انقلاب نيز در همه توطئه ها دخيل بود، در جنگ تحميلي هشت ساله و در شوراي امنيت مانع از محكوميت عراق شد. وقتي دولت عراق در جنگ تحميلي از بمب شيميايي استفاده كرد باز انگليس از محكوميت صدام جلوگيري كرد. انگليس سردمدار طرح هاي جنايتكارانه و ضدحقوق بشر است.
وي افزود: در فناوري هسته اي ايران نيز، با همه توان براي صدور قطعنامه هاي متعدد عليه جمهوري اسلامي ايران سردمدار بود. انگليس سازمان منافقين را از ليست تروريست ها خارج كرد و اتحاديه اروپا نيز اين دولت را همراهي كرد، آيا در چنين شرايطي باز مي توان روابط عادي با انگليس داشت.
بروجردي خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي باز سردمدار يك تحريم غيرقانوني و برخلاف ضوابط بين الملل شده است و آن تحريم بانك مركزي ايران است. داشتن روابط با چنين دولتي به نفع مان نيست.
وي خطاب به وزير امورخارجه خواستار اخراج سفير انگليس از ايران شد، سپس تاكيد كرد: در چنين شرايطي نبايد اجازه داد روابطمان با اين دولت عادي باشد، چرا كه سياست انگليس سياستي خصمانه است و روابط عادي با اين دولت معنا ندارد. در جهت دفاع از ملت بزرگ ايران و نظام، پاسخ اين اقدامات انگليس را بدهيد، دوفوريت اين طرح از اين جهت است كه ما به مصاف سياسي جدي با دولت انگليس برويم.
قرار است جزييات اين طرح روز يكشنبه (فردا) در صحن علني مجلس بررسي شود.

 



وعده احمدي نژاد به اسلامشهري ها: اتصال اسلامشهر به خط متروي تهران در سال آينده

رئيس جمهور در جمع مردم اسلامشهر از ريشه كني بيكاري در كشور تا پايان سال 91، اتصال اسلامشهر به خط متروي تهران و رفع مشكلات معابر شهري و افزايش بودجه فرهنگي اسلامشهر وعده داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اسلامشهر، دكتر محمود احمدي نژاد در جمع مردم شهرستان اسلامشهر گفت: براي پيشرفت و عزت بايد در جهت پيشرفت علمي كشور تلاش كرد.
وي ادامه داد: دانشجوي بسيجي بايد سرشار از عشق، ايمان و تلاش علمي سازنده باشد.
احمدي نژاد افزود: بسيج يعني عشق به همه خوبي ها، عشق به صالحان، بسيجي عاشق خداست و چون عاشق خداست مي تواند در خدمت مردم نيز باشد.
رئيس جمهور تاكيد كرد: امروز ايران نماد و الگويي است براي ملت هاي مستقل و بايد آباد و عزيز باشد، به همين دليل بايد دست به دست هم داده و با كار و تلاش مضاعف آباداني و عدالت را در سراسر كشور گسترش دهيم.
احمدي نژاد همچنين يكي از مهم ترين وظايف مسئولان كشور را ايجاد سالانه دو ميليون و 500 هزار شغل عنوان كرد و گفت: با حركت همه جانبه در اين زمينه ان شاالله تا پايان سال آينده بيكاري در كشور ريشه كن مي شود.
وي افزود: براي تحقق اين مهم همه بايد تلاش كنيم، دولت تمام امكانات خود را به ميدان آورده و از سوي ديگر تمام ملت ايران هم بايد در اين زمينه تلاش كرده تا به هدف خود دست يابيم.
رئيس جمهور در ادامه به مصوبات سه سفر قبلي هيئت دولت به اسلامشهر اشاره كرد و گفت: پيش از پايان دولت دهم بايد تمام مصوبات اين سفرها عملياتي و تكميل شده و هيچ مصوبه اجرا نشده اي باقي نماند.
وي از اتصال اسلامشهر به خط متروي تهران، رفع مشكلات معابر شهري، افزايش بودجه فرهنگي اسلامشهر به عنوان مهم ترين برنامه هاي دولت در اين سفر عنوان كرد و گفت: تمام اعضاي دولت در خدمت مردم اسلامشهر هستند و با بررسي حضوري و ديدار چهره به چهره مردم، براي رفع نواقص موجود تصميم گيري مي كنند.
احمدي نژاد در پايان تاكيد كرد: امروز دولت مصوبات بسيار مهمي براي توسعه و آباداني اسلامشهر خواهد داشت و مردم مي توانند نتايج اين كارها را پيگيري كنند.
لازم به توضيح است، رئيس جمهوري در زمان سخنراني، بارها سخنان خود را براي گوش سپردن به نظرات و مشكلات مردم قطع و در همان حين دستورهايي را براي رفع مشكلات صادر كرد.
در حاشيه
¤ مردم اسلامشهر كه از ساعات اوليه صبح پنجشنبه در مسير استقبال از رئيس جمهور خود حاضر شده بودند، با فريادهاي صلي علي محمد رئيس جمهور خوش آمد- دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي،... از احمدي نژاد و هيئت همراه استقبال كردند.
¤ اقشار مختلف مردم، از جمله بسيجيان، ورزشكاران، دانش آموزان، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان و ايثارگران تشكل هاي مختلف سياسي، مذهبي با شاخه هاي گل و پرچم هاي الوان جمهوري اسلامي ايران و نصب پلاكارد و بنرهاي مختلف در اقصي نقاط شهر و مسير حركت خودرو حامل رئيس جمهور جلوه خاصي به مراسم استقبال داده بود.
¤ در حاشيه استقبال رئيس جمهور توزيع بيش از 5 هزار كتاب خاطرات شهداي 8 سال جنگ تحميلي در بين مردم منظر رئيس جمهور از سوي اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان اسلامشهر به مناسبت هفته بسيج يكي از اقدامات فرهنگي خوبي بود كه در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و بسيج در اين منطقه انجام گرفت.
¤ همچنين براساس برنامه ريزي اعلام شده، اعضاي هيئت دولت در اداره كل آموزش و پرورش براي ديدار عمومي با مردم ديدار كردند.
مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استانداري تهران گفت: 6 هزار و 472نفر از مردم شهرستان اسلامشهر بعدازظهر پنجشنبه با رئيس جمهوري، اعضاي هيات دولت، استاندار و مديران كل استان تهران چهره به چهره ديدار كردند.
«محمد فيضي» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مراجعه كنندگان مسائل و مشكلات خود را مطرح و دولتمردان دستورات لازم را صادر كردند.

 



رژه 50 هزار نفري بسيجيان تهران مقابل لانه جاسوسي آمريكا

سردار سرلشكر فيروزآبادي در حاشيه تجمع 50 هزار نفري بسيجيان در تهران، گفت: دشمن مي داند كه يك اشراف همه جانبه اطلاعاتي توسط جمهوري اسلامي در منطقه و حتي فرامنطقه وجود دارد و ما اغلب، قبل از اينكه آنها حركتي كنند، به نوعي به آنها نشان مي دهيم كه مطلع شده ايم.
فيروزآبادي با اشاره به مقابله 33 ساله كشورهاي استعماري با انقلاب اسلامي ايران، خاطر نشان كرد: ملت ايران نشان داده است كه داراي غيرت و همتي است كه در هيچ شرايطي هيچ تهديدي او را تحت تاثير خود قرار نمي دهد.
وي ادامه داد: اين تهديداتي كه امروز دشمنان عليه ايران ابراز مي كنند، پوشالي و پوسيده است و به فرمايش رهبرانقلاب، كرم خورده است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: سالهاست كه تهديدات سنگين نظامي، مسلحانه و غيرمسلحانه، اقتصادي، سياسي و فرهنگي براي مقابله با پيشرفت هاي جمهوري اسلامي توسط دشمنان انقلاب اسلامي تصويب و اجرايي شده اما عليرغم اينها، دوست و دشمن شاهدند كه جمهوري اسلامي با سرعتي خوب در حال پيشرفت و رشد در همه حوزه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي است.
فيروزآبادي همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاران درباره حوادث منطقه بخصوص در كشور مصر، گفت: از نظاميان مصر انتظار نمي رفت كه به شخصيت رشيد خودشان اين طور آسيب بزنند و فريب چند نفر آمريكايي را كه به آنجا رفته اند و در ظاهر به آنها احترام مي گذارند، بخورند.
وي فرماندهان ارتش مصر را فرزندان ملت مصر دانست و افزود: آنها نشان دادند كه براي شنيدن حرف هاي مردمشان گوش شنوا دارند.
گفتني است 50 هزار نفر از بسيجيان گردان هاي عاشورا و الزهرا سپاه سيدالشهدا استان تهران صبح جمعه به مناسبت هفته بسيج در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا تجمع كردند.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار فضلي جانشين سازمان بسيج و مرتضي تمدن استاندار تهران از جمله حاضران در اين مراسم بودند.
در آغاز اين تجمع بزرگ سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح از يگان هاي بسيجيان مستقر حاضر در مراسم سان ديد و در جمع 50هزار نفري بسيجيان سخنراني كرد.
بنابراين گزارش ده ها هزار نفر ديگر از بسيجيان تهران در 11 نقطه ديگر استان تهران تجمع كرده و آمادگي دفاعي خود را به مناسبت هفته بسيج به نمايش گذاشتند.
رزمايش بزرگ گردان هاي امام حسين(ع) لشكر 27 محمد رسول الله(ص) ديروز برگزار شد
رزمايش بزرگ گردان هاي امام حسين(ع) لشكر عملياتي 27محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با سه محور عملياتي با هدف دفاع موزائيكي از تهران برگزار شد.
اين رزمايش كه با هدف دفاع موزائيكي از تهران توسط گردان هاي امام حسين لشكر عملياتي 27 محمدرسول الله(ص) برگزار شد با سه محور عملياتي گردان هاي امام حسين(ع) لشكر عملياتي 27 محمد رسول الله به تمرين تاكتيك مشترك پرداختند.
از جمله اين تمرين ها انجام عمليات ضد هليبرن، كمين بر روي ستون سواره زرهي دشمن و همچنين در منطقه سرزمين واگذاري به صورت پدافند ثابت و متحرك در قالب استتار و اختفا و پوشش غالب كه در داخل زمين مستقر شده اند انجام شد.
در اين رزمايش 22 گردان امام حسين(ع) شامل (گردان هاي بسيج) و گردان رزم (نيروهاي پايور) و يك گردان تكاور (نيروهاي پايور) همچنين رده هاي پشتيباني رزم از جمله توپخانه و جنگ نوين در اين رزمايش به ايفاي نقش مي پردازند.

 



ارمغان نهضت حسيني براي ايران اسلامي

همانطوري كه از رسول گرامي(ص) در پايان ماه پر بركت شعبان رسيده است كه: قد اقبل ا ل يكم شهر الله ب الرّحمه و البركه و المغف ره(1)، در پايان ماه شريف ذي حجّه هم مي توان گفت: قد اقبل ا ل ينا شهر الو لايه ب الشّهاده و الشّجاعه و الايثار؛ اين ماه، ماه شهادت و شجاعت و ايثار است.
فرهنگ عاطفي و سياسي شعارهاي ديني
شعارهائي كه در مراسم ديني به ما آموختند، اين براي ما يك فرهنگ است. مثلاً گفتند: در روز عيد غدير وقتي به يكديگر رسيديد، بگوئيد: الحمد ل لّه الّذ ي جعلنا م ن المتمسّكين ب و لايه مولانا عليّ بن أبيطال ب امير المؤم نين و الائ مه الهداه المهدييّن (عليه م السّلام)(2)؛ اين يك تعارف نيست، اين يك شعار رسمي است كه براي ما فرهنگ خواهد بود.
در محرّم هم شعار رسمي ما اين است كه: أعظم الله اجورنا و اجوركم ب مصاب نا ب الحس ين و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (3). اين شعار يك فرهنگ خاصي است؛ يك فرهنگ عاطفي دارد و يك فرهنگ سياسي ـ اجتماعي. فرهنگ عاطفي اش همان درخواست اجر صابران مصيبت ديده است كه خداي سبحان به ما اجر بدهد، براي اينكه مصيبت ديديم. امّا آن عنصر محوري دوّمش اين است كه از ذات أقدس له در هنگام ديدار رسمي مسألت مي كنيم كه خدايا ! آن توفيق را به ما بده كه ما خونبهاي حسين بن علي را بگيريم: و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (ع).
علّت باز ستاني خونبهاي امامان معصوم (ع)
اين عنصر محوري دوّم سئوال برانگيز است كه اوّلاً به ما چه كه خونبهائي بگيريم؟ و ثانياً خونبها را كه مختار در همان اوائل گرفت ! اين يعني چه؟ پاسخ اوّل كه ما از ذات أقدس له مسألت مي كنيم ما را موفق بدارد كه خونبهايمان را بگيريم، براي اين است كه پدرمان را كشتند ! ما تا زنده ايم بايد خونبهاي پدرمان را بگيريم. هزار سال بعد هم اينطور است، هزار سال قبل هم اينطور بود؛ تا وجود مبارك ولي عصر كه ظهور كرد، مشمول اين آيه است كه: من قت ل مظلوماً فقد جعلنا ل وليّ ه سلطاناً (4). پدرمان را كشتند ! اين كشتن پدر يك پيوند خاصي است بين پسر و پدر؛ بايد ثابت بشود ما پسر آنهائيم، پسر حسين بن علي هستيم و او پدر ماست.
امّا او پدر ماست، براي اينكه وجود مبارك پيامبر أعظم (ص) فرمود: أنا و عليّ ابوا هذ ه الامّه(5). و منظور شخص علي بن أبيطالب نيست؛ يعني من با اين 12 امام، هر كدام پدر روحاني و معنوي اين امّتيم. فخر ما اين است، اينها را به عنوان امام و پيغمبر پذيرفتيم و در شناسنامه ما هم ثبت است كه اينها اهل بيتي اند، شيعه اند، ما ولايت اينها را پذيرفتيم ن شآء الله، شديم فرزند اينها و اينها پدر ما هستند.
امامان معصوم (ع)، پدران معنوي شيعيان
اين ابوّت و بنوّت قطع شدني نيست و به آن شخصيّت حقوقي بر مي گردد، نه شخصيّت حقيقي ! شخصيّت حقيقي علي بن أبيطالب پدر است براي امام حسن (ع)، امام حسين (ع)، زينب كبري، زينب صغري، قمر بني هاشم و برادران او و بس ! آنهائي كه فرزندان ملكي حضرت امير مؤمنانند، همين هايند. امّا شخصيّت حقوقي آن حضرت، يعني امامت او، ولايت او، عصمت او، حجيّت او براي هميشه باقي است و هر كس شيعه شد، پيرو اين خاندان شد، به اهل بيت معتقد شد، فرزند اينهاست. چون اينها اعلام كردند كه ما شما را به عنوان فرزندي مي پذيريم و ما هم اعلام كرديم كه شما را به عنوان پدري مي پذيريم؛ پس اينها پدران ما را كشتند. ما تا روز قيامت بايد خونبهاي اينها را بگيريم. اينها ولايت كشي و امامت كشي و شريعت كشي كردند، نه تنها حسين كشي!! بنابراين تا روز قيامت اين شعار هست: و جعلنا و ا يّاكم م ن الطّال بين ل ثار ه (ع). اين شعار رسمي،براي ما يك فرهنگ است.
بهترين فرصت همين فرصت ماه محرّم و ماه صفر و اينهاست كه ما معارف اينها را بفهميم، يك. بعد از اينكه فهميديم، باور كنيم، معتقد بشويم، دو. بعد از فهم و اعتقاد متخلّق بشويم، سه. بعد از تخلّق عمل بكنيم، چهار. اين عناصر چهار گانه را رهبر جامعه قرار بدهيد، تا مردم ببينند ما عالميم، يك؛ معتقديم، دو؛ متخلّقيم، سه؛ عامل به عمل صالحيم، چهار؛ آنوقت به دنبال ما راه مي افتند. ممكن نيست مردم از يك روحاني،علم و تقوا ببينند و او را رها كنند ! مردم تشنه معنويت اند؛ هر جا ذرّه اي معنويت ببينند، به آن سمت مي روند.
توفيق مردان الهي در تبديل علوم دنيوي به علوم ديني
برخي ها آن توفيق را دارند كه علم الابدان را علم الاديان كنند. ما چرا علم الاديان را علم الاديان نگه نداريم؟ بعضي ها يا طبيبند يا دارو سازند يا در همين رشته هاي بدني كار مي كنند يا در كارهاي مادي ديگر هستند كه براي تأمين غذاهاي بدن انسان است. اينها سعي مي كنند از راه حلال توليد كنند، در راه حلال توزيع كنند، كم ندهند، گران ندهند، احتكار نكنند؛ كار اينها كار ابدان است، ولي سر از علم الاديان در مي آورد ! ولي اگر خداي ناكرده كسي در اين لباس [ لباس روحانيّت ] باشد، بحثش قرآني و فقهي و روائي باشد، علمش علم الاديان باشد؛ ولي درست نتواند از آن بهره برداري صحيح بكند، اين علم الاديان را علم الابدان كرده است و اين بسيار جاي تأسف است !
ارمغان نهضت حسيني براي ايران اسلامي
اين جريان حسين بن علي (ع) اگر براي اقوام و ملل ديگر فقط در حد كتاب و كتيبه و گفتار و در حد روايت است؛ براي ما، هم روايت است، هم درايت ! براي اينكه سند شش دانگي اين كشور،مال حسين بن علي است. اين نه تعارف دارد، نه ابهام و اجمال گوئي است !در كشوري كه حسين بن علي اينجور كه در ايران حضور دارد، حضور نداشته باشد؛ يا مثل افغانستان مي شود يا مثل فلسطين وعراق. همين تونس و امثال تونس؛ اينها تا شهريور 57 ايران را هم درك كرده اند، امّا طولي نمي كشد كه در اين كشورها انقلاب افت مي كند ! آنجا حسين بن علي و كربلا و شهادت نرفته، آنجا جاي مقاومت نيست !
در اين مملكت، بختيار كه روي كار بود به عنوان رئيس دولت وقت، يك راهپيمائي 400 هزار نفره را در تهران، در خيابان انقلاب راه اندازي كرد به عنوان حمايت از قانون اساسي. چون در قانون اساسي مسأله رژيم سلطنت پذيرفته شده بود. 400 هزار نفر، آن هم با رهبري دولت، با كنترل، با نظم خاص خيلي چشمگير بود. اينها فكر مي كردند كه مي توانند جلوي انقلاب را با اين تظاهرات بگيرند !
حدوث و بقاي انقلاب اسلامي، مرهون نهضت حسيني
با پديد آمدن فضيلت عاشورا و عظمت و شكوه عاشورا ومحرّم و صفر، 4 تا راهپيمائي در ايران صورت گرفت كه كار را يكسره كرد. راهپيمائي تاسوعا بود و عاشورا، أربعين بود و 28 صفر؛ اين 4 تا راهپيمائي ميليوني كار را يكسره كرد، هر كه مي خواست فرار كند، فرار كرد. با همين چهار تا راهپيمائي كلّ كشور تأمين شد.اين كه عرض مي كنم تعارفي ندارد، سند شش دانگي اين كشور مال حسين بن علي است. دفاع مقدّس 8 ساله ما، تقريباً جنگ جهاني سوّم بود. جنگ جهاني معنايش اين نيست كه همه با هم بجنگند و همه در جنگ شركت كنند؛ اگر همه عليه يك كشور مظلوم شركت كردند، باز هم جنگ جهاني است. كدام كشور بود در اين 8 سال عليه ما قيام و اقدام نكرد؟ يك سوريه بود و يك الجزاير. آن دو بلوك قوي تمام تجهيزات صدام پليد را فراهم كردند. كشوري نبود در روي زمين كه به اينها كمك نكند؛ شده بود جنگ جهاني سوّم عليه يك مملكت ضعيف.
ارتش ما هم كه مي دانيد؛ ارتش يك قدرت نظامي است، يك قدرت نظامي را امرائش اداره مي كنند. امراء ارتش ايران يا اعدام شدند، يا فرار كردند. ارتش بدنه اش فعال نبود. ارتش، ارتش آمريكائي بود. اينها تقريباً عمله آنها بودند ! اوائل انقلاب يك سفري به آذربايجان شرقي داشتيم. يكي از مهندسان عزيز فرودگاه آمد، گ له مي كرد؛ مي گفت كه ما تخصصمان در همان مسأله هواپيما شناسي و شناخت قطعات يدكي و نصب قطعات يدكي است، ما متخصص اين كاريم. امّا ما را در فرودگاه، انباردار كردند. يعني اين كارتنها، اين قطعات يدكي آكبند شده را به ما مي دادند، وقتي هم كه مي خواستند كار بگذارند، از انبار تحويل مي گرفتند، بعد ما را كنار مي انداختند و خودشان نصب مي كردند؛ ما عمله اينها بوديم ! به ما اجازه اين كارها را نمي دادند كه قطعات يدكي نصب بكنيم،اما الآن آزاد شديم ! در ارتش هم همين طور بود. آن امراي اوّلي يا فرار كردند يا اعدام شدند ولذا بدنه ارتش اينطور بود. البتّه اينها مسلمان بودند، شيعه بودند، علاقمند به آب و خاك بودند.
ذات أقدس له نيروي سپاه و بسيج و مردمي را اعزام كرد. شما در شب هاي عمليّات يا حضور داشتيد يا آن نوارها را الآن مي توانيد بازبيني كنيد، ببينيد كه در خاكريز اوّل و دوّم؛ آنجا سخن از سرود ايران، ايران بود؛ يا يا حسين، يا حسين بود؟!! تمام آهنگ هاي خط مقدّم يا حسين، يا حسين؛ كربلا، كربلا بود و اين كشور با اين حفظ شد، با شوق شهادت حفظ شد، با علاقه به كربلا حفظ شد ! الآن بيش از 26 ـ 27 سال است كه افغانستان درگير جنگ است اما هنوز نتوانسته استقلال خودش را پيدا كند !
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با راويان فتح دفاع مقدّس، مبلّغان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ دي 1385
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه/ 10/ 313 (2) اقبال الأعمال/ 464 ـ فضل صوم يوم الغدير
(3) وسائل الشيعه/ 14/ 509 (4) اسراء/ 33 (5) بحار الأنوار/ 23/ 259
خوان حكمت در دهه اول محرم روزهاي زوج منتشر مي شود.

 



مهدوي كني: كميته 2 نفره تشكيل نخواهد شد

آيت الله مهدوي كني با تاكيد بر اين كه بايد خرده گيري ها را كنار گذاشت تاكيد كرد كه به وحدت اصولگرايان اميدواريم.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز درباره وضعيت جبهه پايداري و پيوستن اين جبهه به جبهه متحد اصولگرايان با بيان اين كه بايد اين بحث را از خودشان بپرسيد، در مورد وضعيت وحدت اصولگرايان گفت: ما به وحدت اصولگرايان اميدوار هستيم.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با بيان اين كه وجود اختلافات در بين اصولگرايان امر بدي است، اظهار كرد: البته اين اختلافات به معناي دعوا نيست، ولي بالاخره آن طور كه بايد همدلي وجود داشته باشد نيست.
مهدوي كني در گفت وگو با ايسنا، افزود: بايد خرده گيري ها را كنار گذاشت چرا كه گر حكم شود كه مست گيرند در خانه هر آن كه هست گيرند، بنابراين اگر بخواهيم خرده گيري كنيم همه ما يك مشكلي داريم.
وي همچنين درباره مسئله تشكيل كميته اي 2 نفره از سوي جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان گفت: در اين مورد قرار گذاشته نشد، بلكه پيشنهادي بود كه مطرح شود و قرار نيست چنين اتفاقي بيفتد.

 



در اعتراض به قطعنامه پيشنهادي آمريكا عليه ايران
سفير سوئيس در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در اعتراض به قطعنامه پيشنهادي آمريكا عليه كشورمان مبني بر ايراد اتهام بي اساس در خصوص طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن كه تحت عنوان «محكوميت حملات تروريستي به افراد تحت پوشش كنوانسيون 1973» به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل رسيد، سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه كشورمان فرا خوانده شد.
طي اين فراخوان سفير سوئيس، مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران به اقدام خصمانه آمريكا و محكوميت اين قطعنامه كه با فشارهاي سياسي آمريكا بر كشورهاي عضو مجمع عمومي و بر پايه يك گزارش غيرموثق و بي اساس منابع آمريكايي شكل گرفته به مشاراليها ابلاغ و بر ضرورت پايبندي واشنگتن به اصول مسلم حقوق بين الملل بويژه منشور ملل متحد و كنوانسيون1973 تاكيد شد.
معاون مديركل امور سياسي بين المللي وزارت امورخارجه كشورمان در اين فراخوان، با اشاره به تصويب شتابزده قطعنامه غيرمتعارف و غيراجماعي مزبور، آن را فاقد وجاهت قانوني و ارزش حقوقي و اقدامي سياسي و خصمانه از سوي واشنگتن و مغاير با اصول مسلم حقوق بين الملل قلمداد كرد.
وي همچنين استناد آمريكا و بانيان قطعنامه به ادعاهاي غيرمستند و تاييد نشده توسط دادگاههاي صالحه، مستقل و بيطرف را به عنوان بدعت گذاري در تصويب قطعنامه هاي مجمع عمومي محكوم كرده و خواهان التزام و پايبندي آمريكا به رعايت حقوق بين المللي شد.
معاون مديركل امور سياسي بين المللي وزارت امور خارجه كشورمان عدم همكاري آمريكا در ارائه اطلاعات و جزئيات لازم پيرامون وضعيت فرد ايراني مورد ادعا را نيز مغاير با تعهدات بين المللي كشور مزبور قلمداد و تاكيد كرد: كسب راي همه كشورهاي مستقل جهان صرفا از طريق روشهاي غيرمنطقي و اعمال فشار ممكن نخواهد بود، بلكه حق مداري، انصاف و توجه غير گزينشي به اصول و مباني بين المللي نيز ضرورت دارد.

 



سرلشكر جعفري: آخرين تكنولوژي كه سردار مقدم به دنبال آن بود آماده تست نهايي است

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به آخرين جلسه اي كه با سردار شهيد حسن تهراني مقدم داشته است خبر داد كه آخرين تكنولوژي كه اين سردار شهيد به دنبال آن بود آماده تست نهايي است.
سرلشكر محمدعلي جعفري، سردار شهيد حسن تهراني مقدم را به واسطه تجربيات ايام دفاع مقدس، فردي منحصر به فرد معرفي كرد و با بيان اينكه اين شهيد عزيز در يك موضوع خاص دفاعي تبحر بالايي داشت، گفت: طي چند سال اخير، سردار مقدم در راستاي اين توان بازدارنده دفاعي، فعاليتي شبانه روزي داشت و در اين مسير، گام هاي بلندي نيز برداشته بود.
جعفري با تاكيد بر اينكه پروژه شهيد مقدم داراي فناوري هاي مختلفي بود كه نياز به اقدامات متعددي داشت، تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار در صنايع مختلف به فناوري هاي روز دنيا رسيده بود كه به دليل شرايط امنيتي و حفاظتي نمي توان آنها را بيان كرد اما به طور قطع، اين فعاليت ها در جهاد خودكفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه دارد و ان شاءالله در آينده نزديك، نتايج آن اعلام خواهد شد.
فرمانده كل سپاه همچنين به آخرين ديدارهاي خود با سردار تهراني مقدم اشاره كرد و افزود: در آخرين جلسه اي كه با ايشان داشتيم، شهيد مقدم آخرين فناوري و تكنولوژي را كه به نتيجه رسانده بود با خوشحالي اعلام كرد و گفت كه تمامي مراحل اين فناوري انجام شده و آماده تست نهايي است.
وي شهيد تهراني مقدم را يك دانشمند شيمي بدون طي مدارج علمي دانست و خاطرنشان كرد: اقدامات ايشان به گونه اي بود كه حتي امروز هم دانشمندان بزرگ شيمي در كشور نتوانسته اند اين كارها را انجام دهند و اين نشات گرفته از نگاه انقلابي و اسلامي اين سردار شهيد بود.
جعفري در ادامه با رد هرگونه دخالت سرويس هاي خارجي در موضوع حادثه اخير، اين سانحه را طبيعي دانست و تاكيد كرد: دشمنان هيچ دستي در اين حادثه نداشتند، هرچند رژيم صهيونيستي به دنبال فرصتي بود تا اين حادثه را به نفع خود رقم بزند. وي همچنين اظهار داشت: دراين ماجرا تنها برخي نيروهاي يك بخش از سپاه پاسداران به شهادت رسيده اند و بحمدالله نيروهاي طراح و علمي كه فناوري هاي مختلف را دنبال مي كنند، هنوز هم حضور داشته و با سازمان دهي جديد فعاليت هاي خود را ادامه خواهند داد.
فرمانده كل سپاه پاسداران در خصوص انتصاب جانشين سردار تهراني مقدم در سازمان جهاد خودكفايي سپاه، افزود: اين مسئوليت برعهده يكي از برادران خوش فكر و بسيجي واگذار شده كه در آينده نزديك ثمره فعاليت هاي اين بخش را شاهد خواهيم بود.
تاسيس توپخانه تا تشكيل
واحد موشكي سپاه
در همين حال، محسن رضايي فرمانده اسبق سپاه پاسداران طي يادداشتي در سايت شخصي خود به گوشه اي از توانمندي هاي سردار حسن تهراني مقدم پرداخته است.
رضايي نوشت: با حسن مقدم در حالي كه حدود بيست سال داشت آشنا شدم، در عمليات فتح المبين به شهيد حسن باقري گفتم ان شاءالله در اين عمليات موفق مي شويم و ممكن است تعدادي از توپ هاي عراقي را به غنيمت بگيريم، بايد آنها را سازماندهي كرده و در عمليات هاي بعدي به كار بگيريم فردي را به من معرفي كن تا حكم تاسيس توپخانه سپاه را به او بدهيم.
حسن تهراني مقدم را پيشنهاد كرد. با پيروزي در عمليات فتح المبين دشمن را شكست داده و دو هزار كيلومتر مربع از سرزمين هاي وطن و خاك ميهن اسلامي آزاد و قريب صد قبضه توپ هاي سبك و سنگين به غنيمت گرفته شد. حسن مقدم را فرا خواندم و ماموريت تاسيس توپخانه سپاه را به او دادم. اولين بار بود كه سپاه در جنگ صاحب توپخانه مي شد و در عمليات بعدي يعني آزادسازي خرمشهر، در كنار توپخانه بزرگ ارتش، غرش توپخانه سپاه هم به گوش مي رسيد.
رضايي همچنين افزوده است: چند سال بعد صدام و ارتش عراق جنگ شهرها را شدت بخشيدند تا آن موقع ما دندان روي جگر گذاشته و پاسخ نمي داديم. ناچار شديم كه براي خنثي كردن و توقف حملات عراق به شهرهاي كشورمان چاره اي بيانديشيم. فكر تشكيل واحد موشكي در ذهنمان شكل گرفت تا بلكه با زدن تاسيسات نفتي و مراكز حياتي عراق و مقابله به مثل، آنها را از موشكباران شهرها و مردم بي پناه كشورمان باز بداريم. حسن مقدم را براي تشكيل واحد موشكي سپاه انتخاب كرديم.
با وجود آنكه دستيابي به موشك و ساختن آن نيازمند يك تكنولوژي بالا بود و كمتر كسي باور مي كرد، حسن مقدم با توكل به خدا كار را شروع كرد از سوريه و ليبي و كره شمالي هم كمك گرفتيم ولي بدليل سياست هاي آنها و ترس و نگراني كه از دو قدرت مسلط جهاني يعني شوروي و آمريكا داشتند نتوانستند كمك چندان مهمي به ما بدهند و لذا با كمك حسن ها براي اولين بار پس از صد سال از عمر ساخت موشك در جهان، جمهوري اسلامي ايران هم به يك كشور موشكي تبديل شد. هر چند افراد زيادي در ايجاد توانايي موشكي ايران، نقش داشتند ولي از برجسته ترين آنها حسن مقدم بود. او تلاش فراواني كرد و عناصر موثري را در اين وادي، آموزش داد.

 



سيمور هرش: اطلاعات گزارش آمانو از اسرائيل آمده است

نويسنده معروف مجله نيويوركر اطلاعات موجود در گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي را بي پايه و اساس دانست كه از آمريكا و بطور غيرمستقيم از اسرائيل آمده است.
سيمور هرش پيرامون گزارش يوكيا آمانو درباره برنامه هسته اي ايران گفت: «از سال 2003 به بعد هيچ شاهد محكمي از برنامه نظامي هسته اي در ايران رو نشده است. اين يك تحقيق تازه است كه نتيجه اش دو هفته پيش منتشر و در غرب و آمريكا تيتر خيلي از رسانه ها شده است و يك بار ديگر قرار است نشان دهد كه ايران در آستانه ساخت بمب هسته اي است. اما فكر نمي كنم كه بشود به آن به عنوان يك سند علمي نگاه كرد اين يك سند سياسي است و تقريبا هيچ چيز تازه اي در آن نيست.»
هرش اضافه كرد: «من نمي دانم كه آيا برنامه مخفي وجود دارد يا خير؟ فقط مي دانم كه آمريكايي ها از زمان بوش اين طوري فكر مي كنند اما ما هنوز دليلي براي اثبات آن پيدا نكرده ايم.»
هرش كه با بي بي سي گفت وگو كرده درباره منشا اطلاعات گزارش آمانو گفت: «در اين گزارش جديد مسئله هاي حل نشده مهمي كه مطرح شده است براساس اطلاعاتي بوده كه كشورهاي عضو براساس خود گزارش حدود 10 كشور به آژانس داده اند. مي دانيم كه بيشتر اين اطلاعات از آمريكا و به طور غيرمستقيم از اسرائيل آمده است؛ اطلاعات از فعاليت هايي كه ايران اعلام نكرده است. در دوران محمد البرادعي مدير كل سابق آژانس بيشتر اين اتهامات بارها به دقت بررسي شده است و نتيجه اين بود كه اين قدر معتبر نيستند كه ارزش پيگيري داشته باشند. شما الان يك گزارش تازه داريد كه پر است از اتهامات و سوالات قديمي.»
در ادامه مجري بي بي سي مي پرسد: «آژانس مي گويد كه اگر چه اين اطلاعات، اطلاعات جديدي نيست ولي الان اين اطلاعات معتبر است بخاطر اينكه مثلا اطلاعاتي كه توسط 10 كشور ديگر در اختيار آژانس قرار گرفته است و يا اطلاعاتي كه از منابع امنيتي در اختيار آژانس قرار گرفته است، صحت اين ادعاها راثابت مي كند.»
سيمور هرش پاسخ داد: «نه نه! برداشت شما اشتباه است. گزارش خيلي واضح است. آنها مي گويند: ممكن است! مي گويند شايد! مي گويند به نظر ما در كل مي تواند چنين استفاده اي هم داشته باشد! ما طبق اسنادي كه جوليان آسانژ و تيم او در ويكي ليكس منتشر كرده اند مي دانيم كه آمانو كه با حمايت آمريكا انتخاب شد، از آنها تشكر كرد و گفته است كه برخلاف آقاي البرادعي من با شما در مورد ايران هم نظر هستم. اشكالي ندارد كه بيش از حد طرفدار آمريكا باشد اما حقيقت اين است كه از سال 2003 به بعد هيچ شاهد محكمي از يك برنامه نظامي هسته اي در ايران رو نشده است.»
گفتني است؛ هرش قبلا در مقاله اي كه ژوئن 2011 منتشر شد تاكيد كرده بود اطلاعاتي در دست دارد كه نشان مي دهد جامعه اطلاعاتي آمريكا در عالي ترين سطوح باور ندارد كه ايران در حال ساخت سلاح هسته اي باشد.

 



هشدار روسيه به عواقب تحريم هاي يكجانبه غرب عليه ايران

روسيه با هشدار به عواقب تحريم هاي يكجانبه برخي كشورهاي اروپايي عليه ايران اعلام كرد كه اين اقدامات به تلاش ها براي از سرگيري گفت وگوها با تهران لطمه مي زند.
وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي اعلام كرد: در اين رابطه روسيه موضع تشريح شده سابق خود را مورد تاييد قرار داده و اعلام مي كند كه گسترش تحريم هاي يكجانبه تاثير كاملا برعكس دارد، به تلاش هاي بين المللي در راستاي انجام گفت وگوي سازنده با تهران لطمه وارد مي كند و باعث تشديد تنش ها در اطراف ايران مي شود.
به گزارش خبرگزاري نووستي، در ادامه اين بيانيه آمده است: اين احساس به وجود مي آيد كه گسترش تحريم ها عليه ايران براي برخي از شركاي ما به يك هدف تبديل شده كه هيچ گونه وجه مشتركي با حل مسايل برنامه هسته اي ايران ندارد.
در بخش ديگري از بيانيه آمده است: روسيه همواره بر اين عقيده بوده كه راهي به جز حل و فصل سياسي ديپلماتيك براي موضوع هسته اي ايران مطابق با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل وجود ندارد، اين موضع اصلي تغيير نكرده است.
«الكساندر لوكاشويچ» مقام رسمي وزارت خارجه روسيه نيز در مورد اعمال مجازاتهاي يكجانبه انگلستان و كانادا عليه ايران اعلام داشت: انگلستان و كانادا هم به دنبال آمريكا از اعمال مجازاتهاي يكجانبه عليه ايران در زمينه هاي مالي و پالايش نفت اطلاع دادند. فدراسيون روسيه در اين رابطه موضع قبلا بيان شده در مورد اثر معكوس گسترش محدوديت هاي يكجانبه و بهم زدن مساعي بين المللي در جهت برقراري گفت وگوي سازنده با تهران و منجر شدن به تشديد تشنج پيرامون ايران را تكرار مي كند.
رويترز: تحريم نفتي ايران
اقتصاد اروپا را فلج مي كند
در همين رابطه، خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد كه دولت پاريس واردات نفت از ايران را به عنوان بخشي از پيشنهاد مطرح شده به متحدان خود براي پايان دادن به معاملات نفتي با ايران قطع خواهد كرد.
«اوليور جيكوب» مديرعامل شركت نفتي «پتروماتريكس» سوئيس در واكنش به اين بيانيه وزارت خارجه فرانسه اعلام كرد: در حال حاضر سازمان توسعه و همكاري اقتصادي اتحاديه اروپا به همان ميزان نفت كه از عربستان وارد مي كند، از ايران نيز واردات نفت دارد. شايد براي انگليس و آلمان كه از ايران نفت آن چناني وارد نمي كنند بسيار ساده باشد كه نفت خام ايران را تحريم كنند، اما براي ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا خير. وي افزود: فرانسه همچنان نفت خام ايران را وارد مي كند اما مي تواند بدون واردات نفت از ايران نيز بدون مشكلات بسيار زيادي به حيات خود ادامه دهد، اما ديگر كشورهاي اروپايي خير.
مدير عامل اين شركت نفتي سوئيس همچنين تاكيد كرد: براي كشورهاي اروپايي كه در جنوب اين قاره واقع شده اند و اغلب نيز كشورهايي هستند كه با مسئله اعتبارات مالي خود دست و پنجه نرم مي كنند، ادامه حيات بدون نفت خام ايران يك چالش بسيار بزرگتر خواهد بود.
اليور جيكوب همچنين خاطرنشان ساخت: بسيار جالب خواهد بود كه ببينيم پالايشگاه هاي نفت يونان چطور مي خواهند بدون نفت خام ايران دوام بياورند.
«ديويد وچ» رئيس بخش مطالعات انرژي شركت مشاوره اقتصادي «CONSULTANCY JBC ENERGY» در وين اتريش نيز در اين باره اعلام كرد: چنين اقدامي بازار نفتي اروپا را دچار تنش خواهد كرد و به افزايش قيمت نفت خام خواهد انجاميد و اينها همه در شرايطي خواهد بود كه چين احتمالا واردات نفت خام ايران را به طرز چشمگيري افزايش خواهد داد.
«كريستوف برت» تحليلگر مسائل نفتي جهاني از لندن نيز تاكيد كرد: مسئله اينجا است كه چه كسي واقعا نفت ايران را در اروپا وارد مي كند. من فكر مي كنم كه آلمان نفت ايران را وارد مي كند، يونان نيز همينطور و احتمالا ايتاليا نيز چنين وضعيتي دارد. به اعتقاد من در حال حاضر تنش هاي بسياري ميان كشورهاي اروپايي بر سر زمان اجراي تحريم ها عليه ايران وجود دارد. من مطمئن نيستم كه اين اقدام فرانسه را ديگر كشورهاي اروپايي نيز همراهي كنند.

 



يك مقام اتحاديه عرب: تاكنون ثابت نشده ايران در پي دستيابي به سلاح هسته اي است

مدير دپارتمان روابط چند جانبه اتحاديه عرب تاكيد كرد تاكنون سندي دال بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي ارايه نشده است.
وائل ناصرالدين الاسد در گفت وگو با هفته نامه فرانسوي زبان الاهرام در سخناني پيرامون كنفرانس عمومي سال 2012 براي بررسي منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي و سلاح هاي كشتار جمعي در اين باره كه برخي ها تاييد مي كنند اوباما از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اسنادي دال بر قصد ايران براي دستيابي به تسليحات هسته اي درخواست كرده است گفت: تنش بين آمريكا و ايران افزايش يافته است. طرف آمريكايي از پرونده هسته اي ايران براي اعمال فشار بر اين كشور استفاده مي كند. اما تاكنون، آژانس بين المللي انرژي اتمي نتوانسته است وجود چنين اسنادي را ثابت كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: پنهان كاري اسرائيل درباره برنامه هسته اي اش به نفع هيچ كس نيست. ما گفت وگو بين آمريكا و اسرائيل درباره اين مسائل را پيگيري مي كنيم. واشنگتن تلاش مي كند تل آويو را براي مشاركت در كنفرانس سال دو هزار و دوازده متقاعد كند. در اين بين اين سؤال مهم مطرح است كه آيا مشاركت اسرائيل در اين كنفرانس تل آويو را به سمت حل و فصل مشكلات مربوط به سلاح هسته اي سوق خواهد داد يا نه. به نظر مي رسد كه اسرائيل از شركت در اين كنفرانس امتناع نخواهد كرد اما سؤالاتي را مطرح كرده است براي اين كه در طول برگزاري اين كنفرانس به دردسر نيفتد.

 



براي ابطال مصوبه حقوق مادام العمر مديران سياسي
 آيت الله مكارم شيرازي از نمايندگان مجلس تشكر كرد

يكي از مراجع تقليد با اشاره به ابطال مصوبه مادام العمر گفت: مي خواستم در نامه اي به نمايندگان مجلس در اين باره تذكر دهم كه خوشبختانه خود آنها پيش قدم شدند.
به گزارش فارس از مشهد، آيت الله ناصر مكارم شيرازي در آيين يادبود 533 شهيد روحاني استان هاي خراسان كه ظهر ديروز در سالن همايش هاي صدا و سيماي خراسان رضوي برگزار شد اظهار داشت: من از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشكر مي كنم چرا آنان ثابت كردند كه طرفدار عدالت و مخالف هرگونه تبعيض هستند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ابطال مصوبه حقوق مادام العمر نشان دادند كه خود آنان در عمل طرفدار عدالت در كشور هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در ارتباط با مصوبه مادام العمر گفت: در اين راستا مي خواستم در نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تذكر دهم كه در اين راستا خود نمايندگان با ابطال اين مصوبه در اين حوزه پيش قدم بودند.
اين مرجع تقليد در ادامه و با بيان اين كه چرا فردي با چند سال خدمت حقوق مادام العمر از اين كار دريافت كند، اظهار داشت: اموالتان را با مال هاي آلوده حرام نكنيد.
وي افزود: اگر كلامي از عدالت و اجراي آن در جامعه مطرح مي شود بايد خودمان در رديف نخست اجراي عدالت قرار بگيريم كه بر اين اساس نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين راه و با ابطال مصوبه مادام العمر، نشان دادند كه خودشان در رديف نخستين كساني هستند كه به اجراي عدالت مي پردازند.

 



دلالي اشتون براي تروريست ها اروپا به منافقين پناهندگي مي دهد

مقامات اتحاديه اروپا از درخواست رئيس سياست خارجي اين اتحاديه براي اعطاي پناهندگي به منافقين در اردوگاه اشرف عراق در نشست هفته آينده وزراي خارجه اتحاديه اروپا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، مقامات اروپايي دراين باره اعلام كردند: «كاترين اشتون» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در نشست هفته آينده اين اتحاديه از كشورهاي عضو خواهد خواست تا به هر تعداد از ساكنان اردوگاه اشرف در عراق كه مي توانند، پناهندگي اعطا كنند. نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا اول دسامبر (10 آذرماه) در بروكسل برگزار مي شود.
بنابراين گزارش، اشتون اين درخواست را به عنوان بخشي از تلاش ها براي حل مسئله مربوط به اردوگاه اشرف كه محل اقامت منافقين در عراق است مطرح خواهد كرد.
يكي از مقامات عاليرتبه اتحاديه اروپا اعلام كرد: سازمان ملل در حال مذاكره با دولت عراق است تا مشكل لجستيكي كه بواسطه مخالفت دولت عراق با انجام مصاحبه هايي با ساكنان اردوگاه اشرف بوجود آمده است، برطرف شود. وي افزود: ما يك ضرب الاجل داريم كه در حال نزديك شدن است. ما تمام آنچه را كه از دستمان برمي آيد انجام مي دهيم تا اطمينان حاصل كنيم كه اعضاي اتحاديه مسئوليت هايشان را در اين زمينه عهده دار مي شوند.
اين مقام عاليرتبه اتحاديه اروپا اعلام نكرد كه چه تعداد از ساكنان اردوگاه اشرف احتمال دارد كه در فهرست مهاجرت اجباري به كشورهاي اروپايي باشند.
اين مقام عاليرتبه اتحاديه اروپا گفت: بسياري ادعا مي كنند كه فرانسه و آلمان نيز در اين زمينه نقش هايي را ايفا مي كنند و ارتباطاتي با اين دو كشور وجود دارد اما فرانسه و آلمان براي پذيرفتن ساكنان اردوگاه اشرف عدم تمايل خود را ابراز كرده اند.

 



به مناسبت فرا رسيدن ماه عزاداري سالار شهيدان(ع)
جلسات درس اخلاق آيت الله مجتبي تهراني از امشب برگزار مي شود

در پي بهبود حال حضرت آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني از كسالت اخير، جلسات درس اخلاق اين عالم رباني از امشب به مناسبت دهه اول محرم برگزار مي شود.
يكي از اعضاي بيت آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني به خبرنگار كيهان گفت: اين جلسات طبق روال هر ساله به مناسبت دهه اول محرم از شب اول ماه(امشب) در محل هميشگي واقع در خيابان ايران كوچه شهيد ملكي برقرار است و معظم له طي اين شبها موضوع جديدي از ماجراي نهضت حسيني«ع» را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.
گفتني است طي دو سال اخير، فايل صوتي و متن پياده شده جلسات اين معلم برجسته اخلاق به فاصله 24 ساعت در پايگاه اطلاع رساني ايشان به نشاني mojtabatehraniir در دسترس علاقه مندان قرار مي گيرد.
همچنين كتابها و لوحهاي فشرده مربوط به جلسات ماه محرم و صفر ايشان در چهار سال اخير در همين محل به علاقه مندان عرضه مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14