(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 5  آذر 1390- شماره 20082

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مصاحبه اخير هيلاري كلينتون با مشورت اصلاح طلبان بود
آيت الله احمد جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
ملت ايران براي يك لحظه هم فعاليت هسته اي را متوقف نمي كند
تقدير امام جمعه قم از اقدام اخير مجلس
سردار نقدي در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران:
تا زماني كه غده سرطاني اسرائيل وجود دارد، منطقه روي آرامش را نخواهد ديد
وزير دفاع: علت انفجار پادگان سپاه روشن شده است
ضبط تجهيزات شبكه پرس تي وي از سوي رژيم صهيونيستي
اجراي مراسم شيرخوارگان حسيني در 110 كشور جهان
معاون اول قوه قضائيه در ماجراي رسيدگي به پرونده اختلاس اخير:
دستگاه قضايي از هيچ مقامي سفارش نمي پذيرد
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
رويكرد سپاه و بسيج در انتخابات مجلس توصيه به حضور حداكثري است
مصباح يزدي: در تشخيص تكليف سهل انگاري نكنيم
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري:
روساي هيئت اجرايي انتخابات به خواسته هاي خلاف امانتداري توجه نكنند
اخبار ادبي و هنري



در همايش دو روزه انسجام داخلي ، اقتدار جهاني مطرح شد
مصاحبه اخير هيلاري كلينتون با مشورت اصلاح طلبان بود

به گزارش خبرنگار كيهان از قم، همايش دو روزه انسجام داخلي، اقتدار جهاني با حضور جمع كثيري از طلاب جوان و دانشجويان سراسر كشور و به ابتكار جامعه مدرسين حوزه علميه قم طي پنج شنبه و جمعه در مجتمع فرهنگي ياوران حضرت مهدي(عج) جمكران برگزار شد. در اين همايش حضرت آيت الله مصباح يزدي، حجت الاسلام والمسلمين مصلحي، دكتر فريدون عباسي و حسين شريعتمداري به ايراد سخن پرداختند.
آيت الله مصباح يزدي:
محور وحدت ولايت فقيه است
آيت الله مصباح يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) طي سخناني تاكيد كرد كه اجازه نمي دهيم خيانتگران سرنوشت مردم را به دست گيرند.
وي طي سخناني در همايش «انسجام داخلي، اقتدار جهاني»، ولايت فقيه را محور وحدت دانست و تاكيد كرد: معناي وحدت اين نيست كه با دشمنان و كساني كه سال ها تلاش كردند با پول آمريكايي حركت بر اندازانه در كشور به راه بيندازند و با كساني كه به خون ما تشنه هستند زير يك چادر بنشينيم.
وي با بيان اينكه وحدت با دشمن بالاترين حماقت است، اظهار داشت: وحدت محور مي خواهد و بايد آن را بشناسيم و دور آن بچرخيم تا يك مجموعه واحدي تشكيل شويم.
عضو جامعه مدرسين گفت: مگر مي شود با فتنه جويان وحدت كرد؟ ممكن است بگويند اين فرد كه در حركت براندازانه مشاركت كرد پشيمان شده و توبه كرد. ما هم از روي ادب و رأفت اسلامي مي گوئيم شما توبه كرديد مجازات نمي شويد اما معنايش اين نيست كه اگر توبه كردي به شخصيت ممتازي تبديل شوي كه از تو تبعيت كرد.
آيت الله مصباح يزدي افزود: تا اطمينان نكنيم عدالت او برگشته و مخلصانه براي نظام كار مي كند نمي توانيم او را بپذيريم كه اختيار به او بدهيم.
وي دين را امانت خدا و شهدا دانست و تصريح كرد: بايد دين را به دست كسي بدهيم كه مطمئن باشيم حفظ مي كند و ثابت شود كه صلاحيت او عود كرده است و تا اين ثابت نشده حق نداريم به او اعتماد كنيم.
هشدار وزير اطلاعات
درباره انتخابات مجلس
حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات هم در همايش انسجام داخلي- اقتدار جهاني، امنيتي كردن فضاي انتخابات مجلس را هدف اصلي دشمنان نظام عنوان كرد و يادآور شد: دشمنان به اين هدف دل بسته اند كه انتخابات بهترين بستر براي ضربه زدن به نظام اسلامي است.
وي اضافه كرد: هدف دشمنان از چالشي كردن فضاي انتخابات اين است كه مدل الگو بودن نظام اسلامي بشكند تا فرصت انتخابات را به تهديد تبديل كنند.
وزير اطلاعات با اشاره به دو رويكرد اصلي دشمنان در انتخابات گفت: آنها سعي دارند اگر سطح مشاركت مردمي در انتخابات بالا بود براي ايجاد بحران تمركز اصلي را روي كيفيت انتخابات و تشكيك در سلامت آن ببرند و طرح تقلب را مطرح كنند، از سويي ديگر اگر سطح مشاركت پايين باشد موضوع تحريم انتخابات را دنبال كنند.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش در خصوص آخرين وضعيت خاوري نيز گفت: متاسفانه ما در آستانه دستگيري او بوديم اما بعضي از رسانه ها با جوسازي كاري كردند كه نتوانيم به راحتي وي را دستگير و به كشور بازگردانيم. با اين حال ما تمام سعي و تلاش خود را خواهيم كرد تا بتوانيم خاوري را هرچه زودتر به ايران برگردانيم.
ايران در آستانه
صدور توليدات هسته اي
رئيس سازمان انرژي اتمي از ديگر سخنرانان همايش انسجام داخلي، اقتدار جهاني بود كه اعلام كرد ايران اسلامي با تكيه بر توانمندي انديشمندان جوان خود، در آستانه صدور خدمات و توليدات هسته اي قرار گرفته است.
دكتر فريدون عباسي عصر پنجشنبه در اين همايش افزود: كشورمان در بسياري از عرصه هاي هسته اي به خودكفايي كامل رسيده و براي ارايه آموزش و ساخت سانتريفيوژ در ديگر كشورها آمادگي دارد.
وي خاطرنشان كرد: تمام فرآيندهاي انرژي هسته اي در داخل كشورمان و توسط متخصصان بومي انجام شده و ما در زمان حاضر توانايي دريافت سنگ معدن و توليد كيك زرد و اورانيوم غني شده تا 20 درصد را به صورت كامل داريم و اكثر تجهيزات را در داخل كشور توليد مي كنيم.
معاون رئيس جمهوري با اشاره به تكميل نيروگاه هسته اي بوشهر و انجام موفقيت آميز تست هاي هسته اي خاطرنشان كرد: نيروگاه بوشهر با اتصال به شبكه برق سراسري حدود 450 مگاوات برق هسته اي توليد مي كند و در دهه فجر امسال توان اين نيروگاه به 750 مگاوات خواهد رسيد.
گفتني است؛ اولين همايش ملي انسجام داخلي، اقتدار جهاني با هدف بررسي شرايط جهاني و بيداري اسلامي به مدت 2 روز (پنجشنبه و جمعه) توسط معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه در قم برگزار شد.
شريعتمداري: مصاحبه اخير هيلاري كلينتون با مشورت اصلاح طلبان بود
مدير مسئول كيهان ابعاد مهمي از پروژه انتخاباتي مشترك غرب و جريان فتنه را فاش كرد.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان كه يكي از سخنرانان همايش «انسجام داخلي، اقتدار جهاني» بود از انقلاب هاي اسلامي منطقه كه سقوط ديكتاتورهاي دست نشانده را در پي داشته است و جنبش وال استريت كه نظام سرمايه داري را به چالش كشيده به عنوان دو واقعه تعيين كننده و تاريخ ساز در دهه اول قرن بيست و يكم ياد كرد و با برشمردن ويژگي هاي اين دو رخداد نتيجه گرفت كه اولي مستقيماً از انقلاب اسلامي در ايران ريشه گرفته و دومي اگرچه تابلوي اسلامي ندارد ولي حاصل موج بيداري برخاسته از انقلاب اسلامي است. موجي كه امام راحل(ره) ما پيشاپيش از آن ياد كرده و رهبر معظم انقلاب از ورود آن به قلب اروپا خبر داده بود.
مدير مسئول كيهان تهديدهاي هر از چند گاه آمريكا و متحدانش عليه ايران اسلامي را «توخالي» ارزيابي كرده و گفت؛ اين تهديدها دو هدف مشخص را نشانه رفته اند. اول؛ بازپس گيري الگوي ايران اسلامي از ملت هاي مسلمان و انقلابي منطقه و دوم؛ دادن تنفس مصنوعي به دشمنان داخلي كه در جريان فتنه 88 دچار مرگ مغزي شده اند. جرياني كه شيمون پرز درباره آنها مي گفت «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل ايران هستند». مدير مسئول كيهان در ادامه به فهرستي از نظريه پردازان بلندآوازه آمريكايي و انگليسي كه براي تدارك فتنه 88 وارد ايران شده و براي گروه هاي مدعي اصلاحات و گروهك هاي نهضت آزادي و بهايي ها كارگاه آموزشي جنگ نرم برپا كرده بودند اشاره كرد و از جمله گفت: ريچارد رورتي فيلسوف برجسته آمريكايي، جان كين مسئول مركز مطالعات دموكراسي در لندن، تموتي اش از رهبران صهيونيست سرويس جاسوسي انگليس و واضع تئوري «فشار از پايين و چانه زني از بالا» كه حجاريان به نام خود مطرح كرده بود. «مانوئل كاستلز» متخصص برجسته پروژه هاي شبكه سازي و جنگ سايبري» و استاد دانشگاه بركلي، مايكل ايگنا تيف رهبر ليبرال هاي كانادا، آگنش هلر و چند تن ديگر از اين دست قبل از فتنه 88 براي آموزش مدعيان اصلاحات وارد ايران شده بودند.
مدير مسئول كيهان گفت: سران داخلي فتنه افراد بي خاصيت و كم اهميتي هستند كه به فسيل تبديل شده اند، مسئله در خور توجه مديران بيروني فتنه است.
شريعتمداري در پاسخ به سؤالي درباره خواص بي بصيرت گفت: فتنه آمريكايي - اسرائيلي 88 جنگ احزاب بود و مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس تمامي توان خود را آشكارا و بي پرده براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به صحنه آورده بودند. بنابراين علاوه بر خواص كه با فتنه همراهي كردند، آن دسته از خواص كه در مقابل فتنه سكوت اختيار كردند نيز صلاحيت خود را براي حضور در مسئوليت هاي حساس نظام از دست داده اند. وي گفت: خواص ساكت را بايد به دو دسته تقسيم كرد. آنها كه مي دانستند روز حادثه است ولي سكوت كردند اين عده به جرم خيانت فاقد صلاحيت هستند و كساني كه از درك ماجرا عاجز بوده اند. اين عده نيز به دليل كم داني و جهالت قابل اعتماد نيستند و نبايد به كار گرفته شوند چرا كه پست هاي حساس نظام نظير نمايندگي مجلس، جاي افراد كم دان و ديرفهم نيست.
پروژه پلكاني
مدير مسئول كيهان درباره برنامه انتخاباتي مدعيان اصلاحات گفت؛ مطابق اخبار و گزارش هاي موثق، براي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم يك پروژه پلكاني تعريف كرده اند. در پروژه پلكاني دو يا چند هدف كه در طول هم قرار دارند دنبال مي شود. از اين روي اصلاح طلبان براي فرستادن نماينده به مجلس تلاش مي كنند و به اين افراد گفته اند حتي مي توانيد عليه جبهه اصلاحات و فتنه 88 موضع گيري كنيد، و سازماندهي اقليت شما بعد از موفقيت در ورود به مجلس صورت مي پذيرد. شريعتمداري گفت؛ اگرچه ورود به مجلس براي آنها اهميت فراواني دارد ولي برنامه اصلي اصلاح طلبان كه از بيرون ديكته شده است بهره گيري از انتخابات براي خدشه دار كردن الگوي جمهوري اسلامي است. يعني مسئله اي كه مديران بيروني شديداً به آن احتياج دارند. وي افزود، شايد تعجب كنيد كه مصاحبه اخير هيلاري كلينتون با دو شبكه بي بي سي و VOA بعد از مشورت با اصلاح طلبان صورت گرفته بود.
مدير مسئول كيهان گفت؛ اصلاح طلبان با تمام توان در انتخابات شركت مي كنند چرا كه به سلامت انتخابات عميقاً اعتقاد دارند و چالش دروني آنها در اين زمينه است كه آيا شركت خود را علنا اعلام كنند يا بدون اعلام و با چراغ خاموش در انتخابات شركت كنند. شريعتمداري به امتيازات مثبت و منفي كه مدعيان اصلاحات براي اعلام حضور يا عدم حضور خود مطرح مي كنند اشاره كرد و گفت؛ از نظر آنها، بزرگترين نقطه منفي آن است كه اگر اعلام حضور كنند، خود به شعار دروغ تقلب در انتخابات اعتراف كرده اند و نكته منفي ديگر آن كه با اعلام حضور در انتخابات به وزن كشي تن داده اند كه نتيجه اين وزن كشي را هم براي خود و هم براي مديران بيروني بسيار خطرناك ارزيابي مي كنند. مدير مسئول كيهان درباره نقاط مثبت مورد نظر اصلاح طلبان براي اعلام حضور در انتخابات گفت؛ آنها معتقدند اعلام حضور، باعث مي شود كه اصلاح طلبان درون نظام تعريف شوند و از سوي ديگر براي برنامه ديكته شده بعدي يعني اعلام تقلب در انتخابات مجلس نهم، لازم است ابتدا در انتخابات شركت كنند. وي تاكيد كرد كه مدعيان اصلاحات به دليل خيانت بزرگي كه مرتكب شده اند اميدي به داخل ندارند و برنامه انتخاباتي آنها از بيرون و براي بيرون طراحي شده است.
وي در پاسخ به سؤالي پيرامون فعاليت جريان انحرافي در كشور اظهار داشت: حلقه انحرافي به خودي خود عددي نيست و اين كه جرياني باشد كه بتواند در مقابل نظام اسلامي قد علم كند يك توهم و درشت نمايي است. ولي مشكلي كه مي تواند به عنوان آسيب مطرح باشد اين است كه حلقه انحرافي به كانون ثروت و قدرت متصل است و با بهره گيري از اين رانت به جابجايي نيرو دست مي زند و براي مقاصد خود مبالغ كلان هزينه مي كند.
مدير مسئول كيهان در پاسخ به سؤال ديگري گفت؛ هرگاه مشاهده كرديد كه دو يا چند جريان به ظاهر متفاوت، داراي مواضع مشترك هستند، از اين احتمال غافل نباشيد كه جريانات مزبور در نقطه اي با يكديگر پيوند خورده باشند و افزود؛ اين اشتراك مواضع ميان جريان فتنه و حلقه انحرافي به وضوح ديده مي شود، بنابراين دليلي ندارد كه در پشت صحنه با يكديگر ائتلاف نكرده باشند، اگرچه شواهد فراوان ديگري نيز از اين ائتلاف نانوشته حكايت مي كند.

 



آيت الله احمد جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
ملت ايران براي يك لحظه هم فعاليت هسته اي را متوقف نمي كند

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به صدور قطعنامه و فشار عليه ايران گفت: آمريكايي ها بدانند كه ملت ايران براي يك لحظه هم عقب نشيني نمي كند و ملت بزرگ و نظام جمهوري اسلامي براي يك لحظه هم دست از فعاليت هسته اي خود برنمي دارد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي خطيب موقت نمازجمعه تهران طي سخناني در خطبه دوم، ضمن دعوت همه به تقوا و پرهيزگاري و تسليت ايام سوگواري امام حسين(ع) اظهار داشت: بايد مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين را هر چه باشكوه تر و باعظمت تر برگزار كنيم.
وي در ادامه ضمن تسليت شهادت تعدادي از سرداران سپاه از جمله سردار حسن مقدم در انفجاري كه در زاغه مهمات سپاه رخ داد، گفت: خداوند شهادت را نصيب آنان كرد و خوش به حال آنان گرچه اين موضوع براي ما مصيبت است.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران همچنين هفته بسيج را تبريك گفت و بسيج را عشق، شور، تلاش في سبيل الله، اخلاص، صفا و حضور در همه صحنه ها معنا كرد.
به گفته وي، بسيج يعني انسان هاي نخبه و مخلصي كه حضرت امام آن را پايه گذاري كرد؛ امام در سال 58 و در همين روزها نهال «بسيج» را نشاند و اين نهال پيوسته رشد كرد و ثمر داد و هرگاه و هر زمان ميوه اين درخت به كام مردم عزيز شيرين تر شد، اسلام تقويت شد، هنوز بسيج درست شكل نگرفته بود كه جنگ تحميلي آغاز شد.
آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه هنوز بسيجيان با سلاح آشنا نبودند و صحنه جنگ را نديده بودند كه جنگ تحميلي آغاز شد، گفت: بسيجيان تنها يك جان در دست و اخلاص در عمل و توكل بر خدا داشتند اما عاشقانه آمدند و كاري كردند كه همه دنيا مبهوت شد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش با تاكيد بر اينكه بسيجيان بيشترين شهيد را دادند و در خط مقدم حاضر شدند و دشمن را لرزاندند و ترساندند و سركوب كردند، تصريح كرد: اسلام و انقلاب با اين كار قوت پيدا كرد و امام خشنود شد و حتي امام فرمود كه «من يك بسيجي ام»؛ امام به بسيجي بودنش افتخار مي كرد و البته هر كه ايمان و اخلاص داشته باشد بايد به بسيجي بودن افتخار كند.
وي بسيجي بودن را داشتن فرهنگ حضور در همه صحنه ها خواند و يادآور شد: شروع به كار كردن در همه حوزه ها و بخش ها مانند كار علمي، اقتصادي و خدماتي از ويژگي هاي بسيج است، بسيج آنجايي كه لازم بوده حتي بنايي نيز كرده است چرا كه بسيج يعني داشتن آمادگي هميشگي.
دبير شوراي نگهبان بر همين اساس بسيج را يك فرهنگ دانست كه بايد بيشتر منتشر شود و تاكيد كرد: بايد فرهنگ اخلاص و آمادگي عمل براي خداوند بيشتر منتشر شود.
وي در ادامه با ذكر اين نكته كه بسيج به معناي عام پشت آمريكا را لرزاند و البته بسيج شامل سپاه نيز مي شود، گفت: سپاه كاري انجام داده كه امروز آمريكا از آنان مي ترسد، من نمي دانم كه شما (سپاهيان) چه كار كرديد و آمريكايي ها چقدر ذليل شدند؟ آمريكايي ها مي گويند كه قصد ترور سپاهيان را دارند كه خاك بر سرشان چرا كه تا اين حد ذليل هستند.
وي ادامه داد: «آمريكايي ها آنقدر مستأصل شدند كه از بسيج و سپاه وحشت دارند، آمريكايي ها علاوه بر آنكه سپاه را به باد هوا مي گيرند، حتي نام سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس را مي برند و مي گويند كه او بايد ترور شود؛ آفرين بر اين سردار كه آنقدر از خودش قدرت نشان داده كه آمريكايي ها را لرزانده و بايد گفت كه سردار سليماني عنصر بسيار ارزنده و فعالي است، البته آنان بايد بدانند كه خود سردار سليماني عاشق شهادت است.»
آيت الله جنتي در ادامه افزود: همين ترس ها سبب شده كه آمريكايي ها مسئله ترور سپاهيان را مطرح كنند، اما بايد از آنان پرسيد كه چه زماني شما از ترور سود برديد و چه زماني ما از شهادت ضرر كرده ايم؟ اين همه شهيد به وسيله ترور تحويل مردم داديد، پاك ترين عزيزان ما را به شهادت رسانديد، اما نتيجه آن چيزي جز افزايش قدرت اسلام و انقلاب و ضعف و خفت و خواري شما نبود.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران در بخش ديگري از سخنانش خطاب به آمريكايي ها گفت: آمريكايي ها تصور مي كنند كه با اين قطعنامه ها مردم ما از حكومت اسلامي عقب نشيني مي كنند اما آنان بايد بدانند كه ملت ايران براي يك لحظه هم عقب نشيني نمي كند و ملت بزرگ و نظام جمهوري اسلامي براي يك لحظه هم دست از فعاليت هاي هسته اي خود برنمي دارد و آن را متوقف نمي كند.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: آمريكايي ها ما را به ساختن سلاح هسته اي متهم مي كنند در حالي كه ما اصلا نيازي به اين سلاح نداريم، آنان بايد بدانند كه دوره استفاده از اين سلاح ها گذشته است، اولين مجرم در استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي خود آمريكايي ها هستند اما دوره استفاده از سلاح هسته اي گذشته و امروز دوره مردم است و همين مردم و سپاه و بسيجي ها سلاح اتمي ما هستند.
وي خطاب به آمريكايي ها گفت: شرايط امروز به گونه اي شده كه دروغ شما حتي بين خود مردم تان نيز روشن شده است، شما كه اين همه دم از حقوق بشر مي زنيد، مگر 99 درصد از ملت شما مردم نيستند، چرا همه مردم را قرباني يك درصد مي كنيد و چرا دانشجويانتان را مي زنيد و از گاز فلفل استفاده مي كنيد؟ اگر ما اين كار را انجام مي داديم فريادتان به آسمان ها مي رفت.
آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: شما بهتر است فكري به حال خودتان بكنيد؛ رهبر معظم انقلاب نيز اخيرا فرموده اند كه اگر آمريكايي ها دست از پا خطا كنند يك سيلي محكمي به آنان مي زنيم كه سرجايشان بنشينند.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: آمريكايي ها و اروپايي ها مردمشان را به خاطر آنكه عده اي مي خواهند به قدرت برسند گرفتار كردند اما بايد بدانند كه نوكران آنها يكي يكي در حال از بين رفتن در منطقه هستند، مانند ليبي، تونس و مصر.
وي خطاب به مردم يمن هشدار داد كه كلاه سرشان نرود چرا كه اين معاون نيز مانند همان ديكتاتور قبلي است.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش خطاب به مردم مصر گفت: مردم مصر متوجه شده اند كه يك فرعون رفته و يك فرعون نظامي مي خواهد به جاي او بيايد و حكومت نظامي برپا كند اما مردم مصر قبول نمي كنند چرا كه آنان «حكومت مردمي» مي خواهند.
وي به رژيم آل سعود هشدار داد كه به هوش باشد چرا كه ممكن است دچار همان سرنوشتي كه فرعون مصر و فراعنه تونس و ليبي به آن گرفتار شدند، شود، بنابراين بايد آل سعود مواظب و مراقب باشد چون قدرت هاي فرعوني دوام ندارد و بالاخره يك موسي اي پيدا مي شود كه ريشه شما را برچيند، حواستان را جمع كنيد كه كارتان به آنجا نكشد و رسوا نشويد، تا زماني كه يك آبروي مختصري داريد بهتر است كنار برويد و حكومت را به دست مردم بسپاريد، مردم خودشان «حكومت مردمي» مي خواهند.
آيت الله جنتي يادآور شد: يكي از دروغ هاي آمريكا همواره اين است كه مي گويد كه بايد «حكومت مردمي» داشته باشيم، الان مردم خود آمريكا مي گويند كه حكومت سرمايه داري نمي خواهند، اما جواب دولت آمريكا اين است گلوله است، جوابشان كشت و كشتار است.
وي در ادامه حوادث بحرين را بسيار دلخراش دانست و تصريح كرد: آل خليفه با كمك آل سعود در بحرين اشتباه كردند؛ آنان بايد بدانند كه با مردم درافتادن عاقبت خوشي ندارد و بايد مواظب باشند و سرنوشت مصر و تونس بايد براي آنان درس عبرتي باشد و اگر آنان آبرو و زندگي خودشان را مي خواهند، بهتر است دوستانه كنار بروند.
به گزارش فارس، آيت الله جنتي در خطبه اول نمازجمعه ديروز تهران از موضوع جهاد در راه خدا سخن به ميان آورد و تصريح كرد: جهاد در قرآن و روايات به معناي عام ذكر شده است و جهاد با زبان، قلم و سلاح و غيره انجام مي گيرد.
وي افزود: همه اين موارد انواع جهاد است و همه بشريت و مسلمانان بايد به آنچه كه خداوند فرمان مي دهد، عمل كنند و جهاد داشته باشند.

 



تقدير امام جمعه قم از اقدام اخير مجلس

امام جمعه قم با اشاره به صدور سه قطعنامه عليه ايران گفت: چرا دنيا در مقابل كلاهك هاي هسته اي رژيم صهيونيستي خفقان گرفته است؟
به گزارش فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخناني با اشاره به اينكه ما انسان ها به دنبال پناهگاه مطمئن مي گرديم تا از لغزش ها، آفات، ظلمات و گناهان حفظ شويم، اظهار داشت: اميرالمؤمنين بهترين پناهگاه را تقوا عنوان كرده اند.
وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم به تبيين شخصيت امام حسين(ع) پرداخت و گفت: نهضت و رهبري آن حضرت داراي ابعاد مختلفي است كه هر بعدي از آن مي تواند براي ما درس آموز بوده و جنبه سازندگي داشته باشد.
امام جمعه قم بيان داشت: متأسفانه ما درباره ايشان تك بعدي عمل كرده ايم و مداحان و خطبا بايد در اين ماه ابعاد مختلف شخصيت امام حسين(ع) را براي مردم تبيين كنند.
وي با اشاره به تعريف امام حسين(ع) از زندگي گفت: حسين بن علي(ع) مرگ با عزت را به زندگي با ذلت ترجيح مي دهد و اين پيام هاي پيشواي سوم شيعيان نه براي آن روز بلكه براي زندگي امروز ما است.
وي در ادامه با اشاره به سالروز تشكيل بسيج مستضعفان اظهار داشت: با گذشت يك سال از پيروزي انقلاب اسلامي يكي از گام هاي مهم و ابتكارات اصلي امام خميني اين بود كه دستور تشكيل بسيج مستضعفان را صادر كردند.
حسيني بوشهري اضافه كرد: امام فرمودند «اگر در كشور نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گرديد والا هر لحظه بايد منتظر حادثه بود.»
حسيني بوشهري گفت: ملت بايد بداند بسيجي بودن داراي ابعاد مختلفي است و هركس با انديشه و تفكر بسيجي در اين كشور زندگي كرده و مصالح كشور را در نظر مي گيرد، در حقيقت يك بسيجي است.
وي تصريح كرد: اگر در اين كشور فرهنگ بسيجي پياده شود و مسئولان ما براساس فرهنگ بسيجي جامعه را اداره كنند، شاهد تحولات بنيادين در بخش هاي مختلف جامعه خواهيم بود.
امام جمعه قم با اشاره به تهديدهاي اخير از سوي استكبار جهاني خاطرنشان كرد: به كساني كه ملت ما را تهديد مي كنند همان گونه كه رهبر انقلاب فرمودند «اگر تهديد كنيد شما را تهديد مي كنيم». مي گوييم در برابر هر حركتي پاسخي كوبنده و خردكننده به شما خواهيم داد.
امام جمعه قم خاطرنشان كرد: بايد از نمايندگان مجلس تشكر كنم كه در روزهاي اخير به خاطر لغو مصوبه سابق، كار انقلابي كردند و چه زيبا است كه اگر يك مجموعه به اين جمع بندي برسد كه كار گذشته او اشتباه بوده و آن را جبران كند و مردم اين حركت را حركتي انقلابي مي دانند و اين مسئله مي تواند براي ديگر نهادها الگو قرار گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضع گيري استكبار و صدور قطعنامه عليه ايران بيان داشت: در روزهاي اخير شاهد سناريوي استكبار بوديم كه در چند روز تلاش كردند در مقابل ايستادگي ملت ايران سه قطعنامه درباره انرژي هسته اي حقوق بشر و مسئله تروريسم صادر كنند.
امام جمعه قم تأكيد كرد: آنها ما را به اينكه دنبال سلاح هسته اي هستيم متهم مي كنند، آخر وقاحت هم حدي دارد، چه كسي هزاران كلاهك هسته اي دارد؟ آيا اين رژيم اشغالگر قدس نيست كه با صدها كلاهك هسته اي تهديدي براي منطقه به شمار مي رود؟
وي افزود: چرا دنيا خفقان گرفته و سخني نمي گويند و برخي كشورهايي كه ادعاي مدنيت و تمدن دارند دست هاي خود را براي همراهي آمريكا عليه ملت ما بالا مي برند. پرونده حقوق بشر شما سياه است، اگر مردم صحنه مواجه شدن پليس شما با مردم خود را در وال استريت مشاهده نمي كردند شايد حرف شما را باور مي كردند، آيا شما در چنين شرايطي ما را به تروريسم متهم مي كنيد؟ حتي در خود آمريكا سناريوي متهم كردن ايران به تروريسم را به تمسخر گرفته اند.

 



سردار نقدي در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران:
تا زماني كه غده سرطاني اسرائيل وجود دارد، منطقه روي آرامش را نخواهد ديد

به گزارش فارس، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفان كه پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران سخن مي گفت، اظهار داشت: بزرگداشت هفته بسيج بزرگداشت ايمان، ايثارگري و بالاتر از همه، بزرگداشت ولايت است، چرا كه ريشه بسيج ولايت است و ثمره آن بيداري اسلامي است.
وي گفت: بسيجي ها هوشمندترين و با استعدادترين انسان ها هستند، زيرا دريافته اند كه مسير هدايت خود را به دست چه كساني بدهند يعني بدست عالم ترين، شجاع ترين و متقي ترين فرد كه همان ولي فقيه است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه تاكيد كرد: انسانيت و اسلاميت ما اقتضا مي كند كه بسيج در برابر ظلم مستكبرين به مستضعفان بي تفاوت و آرام نباشد. تا زماني كه غده سرطاني اسرائيل در منطقه است و تا زماني كه آمريكا در منطقه است منطقه آرامش ندارد.
نقدي ادامه داد: برخي طوري القا مي كنند كه بيداري اسلامي وجود ندارد و مي گويند اين مسائل تصنعي و با مديريت استكبار است، ولي شواهد نشان مي دهد كه اين خيزش ها، اسلامي و عمقي در مكتب و قرآن و انقلاب اسلامي دارد و اين حقيقت هر روز بيشتر از روز گذشته آشكار مي شود.
وي افزود: ملت ها با گرايش اسلام و علاقه مندي به تحقق اسلام در صحنه ها حاضر شده اند و به فضل الهي ثمره ايستادگي شان را خواهند گرفت، اين حركت ها الگو گرفته از ايستادگي ملت ايران است؛ ملت ما ثابت كرد كه با ايستادگي و رويارويي با استكبار جهاني و صهيونيسم، مي توان به پيشرفت و سعادت رسيد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان در ادامه تاكيد كرد: ما بايد راه ايستادگي و مقاومت را تا آخر ادامه دهيم، راه ايستادن در مقابل يزيديان و شهادت في سبيل الله راه بسيج است. بايد براي سعادت راه مقاومت در برابر قدرت هاي شيطاني را برگزيد. لذا ما قدر بسيج، اين تشكل الهي، را مي دانيم.
نقدي با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب كه فرمودند «بسيجي شدن خوب است ولي سعي كنيد بسيجي بمانيد» گفت: ما بسيجيان اين فرموده رهبر انقلاب را آويزه گوشمان مي كنيم و در راه ولايت و انقلاب ثابت قدم هستيم.
وي با بيان بخشي از فعاليت هاي سازمان بسيج مستعضفان در عرصه علمي، فرهنگي و رسانه اي گفت: همانطور كه امام(ره) فرمود بايد بسيجيان در فكر تشكل حكومت جهاني اسلام باشند و اين شدني است، اميدواريم كه با پيوند ميان بسيجيان قهرمان ايران و بسيج صد ميليوني جهان اسلام به زودي شاهد تشكيل حكومت جهاني اسلام و ظهور منجي عالم بشريت باشيم.

 



وزير دفاع: علت انفجار پادگان سپاه روشن شده است

وزير دفاع با اشاره به انفجار اخير در پادگان سپاه گفت: بررسي هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته و اين موضوع براي ما روشن است.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه يادواره شهداي شميرانات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر دليل انفجار اخير پادگان مدرس گفت: گزارش اين موضوع به خوبي توسط سپاه منتشر شده و واقعيت همان است كه سپاه در بيانيه هايش اعلام كرده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه تحقيقات بر روي موضوع تا چه زمان ادامه دارد، اظهار داشت: تحقيقات روشن و بررسي صورت گرفته است و موضوع براي ما روشن شده است.
وحيدي در ادامه در خصوص تهديدات اخير دشمن عليه ايران گفت: اين تهديدات جز اين كه ما را قويتر و مجهزتر كند اثري ندارد.
وزير دفاع ادامه داد: در همين روزها كه آنها ما را تهديد مي كنند مي بينيم كه تجهيزات جديدي وارد سيستم دفاعي ما مي شود و رزمايش هاي مختلف برگزار مي شود و نيروهاي مسلح ما همه منطقه را در كنترل دقيق خود دارند.
وحيدي در پايان تصريح كرد: سپاه، ارتش و بسيج با هوشياري كامل منتظر كمترين خطاي دشمن هستند تا آن را به بدترين وجه پاسخ دهند.

 



ضبط تجهيزات شبكه پرس تي وي از سوي رژيم صهيونيستي

شبكه خبري «پرس.تي.وي» گزارش داد كه رژيم صهيونيستي هم زمان با حمله نيروهايش به يك كاروان دريايي كمك به مردم غزه در آب هاي بين المللي، تجهيزات متعلق به پرس تي وي را ضبط كرده است.
حسن غني، خبرنگار پرس تي وي كه پيش تر و در ابتداي ماه جاري در يك بازداشتگاه رژيم صهيونيستي زنداني شده بود، در خصوص تصاحب تجهيزات اين شبكه خبري توسط رژيم تل آويو توضيح داد.
غني كه از تلاش دو كشتي براي شكست حصر نوار غزه گزارش مي داد، به همراه 26 فعال و خبرنگار ديگر توسط رژيم صهيونيستي دستگير شد.
وي خاطرنشان كرد كه مجبور شده بود كه لپ تاپ خود را به دريا بيندازد.
غني افزود، حدود دو ساعت شديدا مورد بازرسي قرارگرفته بود و ارتش اسرائيل نيز تمامي تجهيزات پرس تي وي و وسايل شخصي اش را گرفته بود.
به گفته وي، وسايلي كه رژيم صهيونيستي ضبط كرده است شامل يك دوربين، كارت حافظه، باتري، يك تلفن ماهواره اي، دو تلفن موبايل و ساير وسايل ضبط و الكترونيكي است.
حادثه سال جاري، دومين حادثه اي است كه طي آن تل آويو فرمان حمله به يك كاروان دريايي حامل كمك هاي بشر دوستانه به غزه را صادر مي كند. غزه از سال 2007 تاكنون تحت محاصره رژيم صهيونيستي قرار دارد.

 



اجراي مراسم شيرخوارگان حسيني در 110 كشور جهان

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي از برگزاري مراسم شيرخوارگان حسيني در 110 كشور جهان خبر داد.
به گزارش ايرنا «محمود ممتاز» روز پنجشنبه در نشستي خبري با موضوع تشريح برنامه هاي محرم و صفر معاونت اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: مراسم شيرخوارگان حسيني همه ساله در اولين روز جمعه ماه محرم برگزار مي شود كه امسال علاوه بر برگزاري اين مراسم در حرم مطهر رضوي شاهد آن در 110 كشور جهان و حدود 800 مكان مذهبي كشور خواهيم بود.
وي اظهار داشت: مراسم امسال شيرخوارگان حسيني حرم مطهر رضوي 11 آذر سال جاري در رواق امام خميني از ساعت 14 تا 30/15 برگزار مي شود.
وي مراسم آغاز عزاداري هيئت هاي مذهبي در رواق امام خميني را يكي ديگر از برنامه هاي حرم مطهر در محرم سال جاري دانست و ادامه داد: اين مراسم امروز مصادف با شب اول محرم با حضور حدود 10 هزار نفر از اعضاي هيئت هاي مذهبي مشهد برگزار مي شود.
وي اهداي پرچم متبرك هيئت هاي مذهبي منتخب استان هاي كشور را از ديگر برنامه هاي ايام ياد شده ذكر كرد.

 



معاون اول قوه قضائيه در ماجراي رسيدگي به پرونده اختلاس اخير:
دستگاه قضايي از هيچ مقامي سفارش نمي پذيرد

شيراز- خبرنگار كيهان:
برخورد دستگاه قضايي با متخلفان و فاسدان پرونده فساد مالي شبكه بانكي كشور عبرت آموز خواهد بود.
معاون اول قوه قضائيه با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران در شيراز گفت: قوه قضائيه با حساسيت و جديت ويژه اي در حال پي گيري پرونده فساد مالي اخير است و به مردم اطمينان مي دهيم كه در اين پرونده ضعيف كشي نخواهيم كرد.
وي اظهار داشت: هر مقام و مسئولي كه در اين پرونده تخلفي داشته باشد و تخلف آن در محكمه ثابت شود بدون اغماض و چشم پوشي با آن برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين «ابراهيم رئيسي» افزود: دستگاه قضايي دراين پرونده تحت تأثير هيچ كس قرار نخواهد گرفت و فقط خدا و قانون ناظر بر اعمال قضايي است.
رئيسي گفت: كساني منتظر هستند كه در اين پرونده سفارش آنها پذيرفته شود اما من اعلام مي كنم كه دستگاه قضايي از هيچ مقامي سفارش نمي پذيرد و از حق و عدل عدول نخواهيم كرد و انتظاري كه اين افراد از دستگاه قضايي دارند انتظاري قانوني نيست.
معاون اول قوه قضائيه در جمع قضات و مسئولان قضائي استان فارس نيز گفت: قاضي در محكمه مستقل است و از هيچ مقامي تاثير نمي پذيرد و از اين رو قاضي بايد نفوذناپذير باشد و جز خدا و قانون كسي مافوق او نباشد.
وي اظهار داشت: قاضي بايد در قضاوت سلوك بندگي داشته باشد و به صورت همه جانبه بنده خدا باشد.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
رويكرد سپاه و بسيج در انتخابات مجلس توصيه به حضور حداكثري است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رويكرد سپاه و بسيج در انتخابات با مجلس شوراي اسلامي را توصيه به مشاركت فعال و حضور حداكثري مردم در اين عرصه مهم بيان كرد.
به گزارش فارس از شهرستان بهشهر، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در نخستين سالگرد درگذشت شيخ محمد جواد ايازي فرزند آيت الله علامه ايازي، به بيان الزامات پيشتازي و علل سقوط يا پيشرفت و تعالي امت ها پرداخت.
وي آيت الله ايازي را از ديگر شخصيت هاي ماندگار تاريخ دانست و گفت: اين مجلس و محفل به نام يك عالم مجتهد و يك فرهيخته تشكيل شده است، با اطلاعاتي كه دريافت كردم دانستم علامه ايازي اعجوبه اي در منطقه بوده و پرورش 5 هزار طلبه محصول اين مرد بزرگ است و اينها سرمايه بزرگي است، 5 هزار سرباز امام زمان(عج)، انقلابي، سختكوش و فداكار محصول دست تنها يك باغبان است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: هنوز آثار آن بزرگي ها باقي است و دو آقازاده او كه در سال هاي اخير به رحمت خدا رفتند از ادامه دهندگان راه آن عالم بودند.
وي گفت: اگر سيدحسن نصرالله يك لحظه توقف كند نمي تواند پيشتاز باشد، امت ها، احزاب، شخصيت ها، اقوام، اقشار، نهادها و بسيج اگر پيشتاز باشند نياز به الزامات و باز تعريف دارند اگر بسيج مي خواهد الگو و اسوه باشد بايد پايبند به الزامات باشد.
سعيدي با بيان اينكه آمريكا در هر جايي كه شكست مي خورد به دنبال ردپايي از ايران است؛ افزود: جنگ حقيقي در منطقه بين ايران و آمريكا است چرا كه آمريكا شكست و ناتواني خود در عراق را شكست در برابر ايران مي داند، ناكامي هاي خود در لبنان و غزه را هم به پاي ايران مي نويسد و مي ترسد جنبش وال استريت در آمريكا پيروز شود و اين پيروزي به سود ايران باشد.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي كه براي شركت در اولين كنگره شهداي روحاني استان سمنان به اين استان سفر كرده بود؛ در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: نقش روحانيون در نمايندگي هاي ولي فقيه و فرماندهان سپاه در اين انتخابات بيان شاخص هاست.
وي افزود: رسالت ما در اين انتخابات معرفي نماينده برتر براي تشكيل مجلسي در تراز انقلاب، امام و رهبري است و در اين عرصه فقط شاخص ها را بيان مي كنيم و وارد مصداق ها نخواهيم شد.
سعيدي گفت: تلاش بر اين است تا در بيان شاخص ها افرادي كه داراي گفتماني نزديك به امام و رهبري هستند به مردم معرفي شوند تا مردم با توجه به بينش سياسي و شناختي كه بدست خواهند آورد افراد برتر را انتخاب كنند.
وي گفت: مسئوليت و رسالت ما در اين عرصه بيان شاخص ها و تاكيد بر حضور حداكثري مردم در انتخابات است. گفتني است؛ اين كنگره با حضور نماينده ولي فقيه در استان، امام جمعه سمنان، استاندار سمنان و اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در حسينيه امام خميني ستاد فرماندهي انتظامي استان سمنان برگزار شد.

 



مصباح يزدي: در تشخيص تكليف سهل انگاري نكنيم

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: در تشخيص تكليف و مسائل نظري و فكري نبايد سهل انگارانه عمل كنيم و هميشه بايد مراقب نفوذ دشمنان و منافقان باشيم.
به گزارش ايرنا، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي پنجشنبه شب در ديدار با مسئولان امر به معروف و نهي از منكر حزب مؤتلفه اسلامي در سراسر كشور، خاطرنشان كرد: در صورتي كه دشمنان و منافقان در كارها و تشكيلات ما نفوذ پيدا كنند، فعاليت هاي ما نتيجه معكوس مي دهد، بنابراين بايد مراقب باشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: ما بايد مبناي فكري حركت خود را مستحكم كرده و سطحي نگر نباشيم و در كارها و اقدامات خود، هميشه تعمق داشته باشيم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: نسبت به كساني كه سوابق خوب و درخشان دارند هرچند سليقه ما با آنها متفاوت باشد، نبايد سوءظن داشته باشيم.
وي افزود: اگر بخواهيم كسي را براي مسئوليتي انتخاب كنيم، بايد در مورد او بسيار تحقيق كنيم، چرا كه سرنوشت دين و اسلام در كار است، اگر بدون تحقيق ما به كسي راي دهيم و فردي سركار بيايد كه به اسلام ضربه بزند ما در عمل او شريك هستيم.

 



نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري:
روساي هيئت اجرايي انتخابات به خواسته هاي خلاف امانتداري توجه نكنند

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: روساي هيئت اجرايي انتخابات در اجراي انتخابات مجلس نبايد ذره اي به خواسته هاي نفساني و خلاف امانت داري توجه كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، آيت الله علي شفيعي در همايش سراسري آموزشي - توجيهي مجريان برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي استان هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد كه در محل گيت بوستان اهواز برگزار شد، خطاب به روساي اجرايي انتخابات شهرستان ها اظهار كرد: بايد بدانيد امانت داري خدا به دست شماست و كوچكترين خدشه اي بر آن نبايد ايجاد شود. قانون، شرع، اخلاق اسلامي و اصول انساني در امانت داري از انتخابات مجلس نهم بايد رعايت شود.
وي با بيان اين كه انتخابات پيش رو انتخابات مجلس شوراي اسلامي است و شوخي نيست، تصريح كرد: انتخابات مجلس نشانه حاكميت مردم و نظام جمهوري اسلامي است، نبايد ذره اي هم خواسته هاي نفساني و خلاف امانت داري در آن نقش پيدا كند، زيرا سرنوشت مردم و نظام جمهوري اسلامي در انتخابات رقم مي خورد.
شفيعي گفت: مسئولان اجرايي انتخابات نبايد ذره اي هم احساس و آرزويي نسبت به كانديداها در اين انتخابات داشته باشند و تنها نيت و هدف آن ها خواست خداوند و اجراي حق باشد.وي افزود: براي هر چيزي شرايطي وجود دارد كه اگر در آن شكي وجود داشته باشد، نبايد در مورد آن تصميم گيري صورت گيرد و با اصل برائت پيش رفت. در مورد پذيرش صلاحيت كانديداها و نمايندگان مجلس هم نمي توان با اصل برائت پيش رفت.

 



اخبار ادبي و هنري

نفوذي هاي نظام در «من و تو»!
يكي از برنامه سازان تلويزيون ضدانقلابي «من و تو» در يك محفل خصوصي در لندن، از نفوذ عوامل جمهوري اسلامي در اين تلويزيون به شدت ابراز نگراني كرده است.
به گزارش خبرنگاركيهان، شنيده هاي موثق حاكي است؛ وي گفته كه برنامه هاي شبه سياسي و سياسي من و تو، مخالفان ايران را افرادي دين ستيز، لاابالي و بي سواد معرفي مي كند.
وي از «رها- ع»، «سالومه- س» و «اميد- خ-ت» به عنوان نفوذي هاي نظام نام مي برد كه با كارهاي سطحي و ناشيانه، به نظام ديني ايران كمك مي كنند.
اين برنامه ساز كه در جمع دوستان خارجي خود صحبت مي كرده، رويه بهايي گري و ضديت با فرهنگ ايراني را سبب ريزش شديد مخاطب من و تو دانسته است.
نگراني از نفوذي هاي نظام مدتهاست دامن مسئولان (VOA) را هم گرفته و اخراج هاي اخير در اين شبكه، حاصل همين نگراني است.
غيرهمسويي شوراي فيلمنامه فارابي با معاونت سينمايي
شوراي بررسي فيلمنامه بنياد فارابي، با برخي سياستهاي معاونت سينمايي غيرهمسو است.
شنيده هاي خبرنگار كيهان حاكي است، چندي است كه فيلم نامه هاي مطلوب در اين شورا رد مي شود. چند روز پيش نيز فيلم نامه اي در اين شورا به تصويب رسيد كه با سياستهاي ارشاد در تعارض است.
ناهماهنگي در بخشهاي زيرمجموعه معاونت، بي شك به دوگانگي و نقض سياستها مي انجامد. اتفاقي كه هدايت سينما را در شرايط فعلي دشوارتر كرده است.
طالب زاده: بايد به تحريم سينماي ايران پاسخي محكم داد
نادر طالب زاده با بيان اين كه در مسئله تحريم سينماي ايران قوه قضائيه اقدامات رسانه اي قوي انجام نداده است، تأكيد كرد: به تحريم سينماي ايران توسط پنج جشنواره جهاني و بيانيه اسكار عليه سينماي ايران، بايد پاسخي محكم داد.
نادر طالب زاده در گفت وگو با فارس، مسئله تحريم سينماي ايران را به مانند پرونده هسته اي دانست و تأكيد كرد: اين با آن هيچ فرقي نمي كند همان طور كه ايران در آنجا مظلوم واقع شد اينجا هم مظلوم واقع شده است فرقش اين است كه ما در آژانس و خارج از كشور نماينده داريم كه مي توانيم صحبت كنيم اما در اين باره هيچ كس صحبت نمي كند.
طالب زاده با تأكيد بر ضرورت دادن پاسخي محكم در اين باره، گفت: جواب ندهيد بزرگان هاليوود شمارا محكوم مي كنند در حالي كه نمي دانند مسئله چيست؟ خيلي از اين بزرگان هاليوود مثل «دنيرو» كه در اين قضيه آمدند و سخن گفتند سال هاست كه تقاضا داده تا به ايران بيايد، آنها مظلوميت ايران در برابر غرب را درك كردند اما بر سر يك مسئله دچار شبهه مي شوند و اين شبهه را بايد جواب داد.
شمقدري: جشنواره هاي ما استاندارد هستند
اما برخي ها مي گويند سوت و كور برپا مي شوند
معاون امور سينمايي گفت: در يكي دو ماه اخير شاهد برگزاري استاندارد جشنواره هاي سينمايي هستيم ولي متأسفانه در نقدهايي كه مي خوانيم به سوت و كور بودن جشنواره ها اشاره شده است كه رفتار پسنديده اي نيست.
به گزارش فارس، جواد شمقدري در مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره منطقه اي انجمن سينماي جوانان ايران در بوشهر، با اشاره به رفتار و پديده اي كه اخيراً در فضاي سينماي كشور رخ داده است آن را فرهنگ بداخلاقي ناميد و اضافه كرد: البته بخشي از اين برخوردها طبيعي است كه با گفتگو و تبادل نظر مي توان آن را به نقدهايي سازنده بدل كرد. در يكي دو ماه اخير شاهد برگزاري استاندارد جشنواره هاي سينمايي هستيم ولي متأسفانه در نقدهايي كه مي خوانيم به سوت و كور بودن جشنواره ها به دليل عدم حضور برخي از فيلم سازان نسل حاضر اشاره شده است كه رفتار پسنديده اي نيست. امروز فيلم ساز معروف و مشهور يك نفر است و فردا كس ديگري، اين نوع برخوردها از سوي برخي عزيزان دور از انصاف است.
وي افزود: چه خوب است كه از رفتار بچه هايي در جشنواره فيلم كودك ياد بگيريم كه در اختتاميه جشنواره اصفهان در هنگام دريافت جايزه، دوستان و همبازي هاي خودشان در فيلم ها را به روي صحنه فرا مي خواندند و شاهد اين اتفاق زيبا بوديم كه فارغ از اين كه كدام شان جايزه گرفته، همگي به يك اندازه شادي مي كردند و خوشحال بودند. اميدوارم در همه عرصه هاي سينمايي كشور شاهد چنين رفتار زيبايي باشيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14