(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6  آذر 1390- شماره 20083

حديث دشت عشق
رئيس سازمان ليگ از دلايل كم شدن سهميه در ليگ قهرمانان آسيا مي گويد
خطر تبديل ليگ برتر به آماتور بيخ گوش فوتبال ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
خبري كه دبير كميته ملي المپيك اعلام كرد
هيچكدام از فدراسيون ها مشكل مالي ندارند
تقابل ذوب آهن و پيروزي در جام حذفي
مدعي برابر مدافع قهرماني
قرعه كشي مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا
2 تيم در اتاق انتظار
كاراته جام باشگاه هاي جهان - استانبول
پيروزي دانشگاه آزاد و مناطق نفت خيز جنوب در بازي نخست
خبري از 2 مربي نيست
آغازاردوي تيم ملي كشتي آزاد از سه شنبه
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «رضا زارع»
خدايا! بگذار مصلحت طلبي را در كعبه فداكاري قرباني كنم
قسم به اسلام و رسالت مقدس خدايي و جاودانيش. قسم به امام امت و فرمان منقلب كننده و معجزه آفرينش. قسم به اراده آهنين و ايمان و عرفانش. قسم به فرياد الله اكبر پاسدارانش. قسم به عرق جبين رزمندگان در زير آفتاب سوزان.قسم به انقلاب، قسم به رسالت، قسم به خدا كه تا آخرين قطره خون خود عليه دشمنان داخلي و خارجي مي جنگم و از انقلاب مقدس اسلامي ايران پاسداري مي كنم و تا استقرار حكومت حق و عدل در سرتاسر عالم تا نابودي كامل طاغوت ها و شياطين دست از مبارزه برنمي دارم و خداي بزرگ بر آنچه مي گويم شهيد و شاهد است.خدايا، بگذار گستاخانه در ميدان شهادت بتازم. بگذار خودخواهي و مصلحت طلبي را ابراهيم وار در كعبه فداكاري، قرباني كنم. بگذار پروانه وار به دور شمع بسوزم و از نور خود دنياي ظلمت زده موجود را روشن كنم.خدايا بگذار غرور و تكبر را با آب اخلاص و خلوص و صدق و تواضع شستشو دهم. خدايا، بگذار با شمشير بران شهادت جبر تاريخ را ببرم و با خون خود ننگ تاريخ را بشويم. شهيد «رضا زارع» فرزند عليجان سال 1343 در روستاي لوشاب از توابع اصفهان بدنيا آمد. روستاي لوشاب 40 كيلومتري شهرستان ميمه و پنج شهيد تقديم ايران اسلامي كرده است. شهيدان مجتبي زارع، رضا زارع، يدا... گرامي، براتعلي گرامي، رمضان صداقت»
شهيد رضا زارع در كودكي به همراه خانواده به اصفهان و سپس به همراه برادرش به تهران مهاجرت كرد و در محله امامزاده حسن تهران ساكن شد. پس از تحصيلات متوسطه و شروع دفاع مقدس به عضويت بسيج مسجد امام جعفر صادق(ع) درآمد. پس از دوره هاي خاص آموزش نظامي پايگاه مربوطه مشغول به فعاليت شد. در عملياتهاي مختلف از جمله طريق القدس، فتح المبين، بيت المقدس، رمضان و... شركت نمود و چند مرتبه مجروح شد. او درنهايت در عمليات خيبر به درجه رفيع شهادت نايل آمد و آسماني شد.

 



رئيس سازمان ليگ از دلايل كم شدن سهميه در ليگ قهرمانان آسيا مي گويد
خطر تبديل ليگ برتر به آماتور بيخ گوش فوتبال ايران

رئيس سازمان ليگ برتر ضمن اعلام آنچه كه بر فوتبال ايران گذشت تا در نهايت منجر به كسر سهميه از باشگاه هاي ايراني شد، گفت: اين بار در خصوص خطر جدي تري هشدار مي دهم و آنهم خطر تبديل ليگ ايران به آماتور توسط AFC است.
عزيزالله محمدي دلايل و جزئيات مربوط به كاهش سهميه ايران در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را از چهار سهميه مستقيم به دو سهميه مستقيم و دو سهميه در پلي آف تشريح كرد و گفت: در جلسه با مسئولان اي اف سي به بازديدهايي كه از كشورهاي مختلف عضو AFC و همچنين زمان هاي بازديد از آنها اشاره و همچنين قيد شده بود كه چه كشورهايي در چه مواردي كه مورد نظر و مطابق با استاندارد كنفدراسيون فوتبال آسياست ايراد دارند. AFC در خصوص ايران از 11 آيتمي كه برايش اهميت داشت نسبت به سه آيتم ايراد گرفت كه عبارتند از: 1- بحث راه هاي مجزاي ورود و خروج خبرنگاران، بازيكنان و اهالي رسانه در ورزشگاه ها، 2- بحث مديا و 3- وجود برخي از اشكالات در ورزشگاه هاي كشور.
محمدي در پاسخ به اين پرسش كه «چرا سهميه ايران در نهايت 2+2 اعلام شد؟»، تأكيد كرد: پس از حضور ما در كميته ليگ قهرمانان آسيا و كميته مسابقات و رايزني هايي كه انجام داديم و اشتباهاتي را كه در خصوص كسر امتيازات ايران صورت گرفته بود به مسئولان AFC حاضر در نشست تذكر داديم، توانستيم در كميته مسابقات تعداد 3+1 سهميه را كسب كنيم اما در جايي ضربه خورديم كه هيچ نماينده اي نداشتيم و آنهم كميته اجرايي مسابقات بود كه در گذشته كفاشيان در آنجا صاحب كرسي بود اما در انتخاباتي كه برگزار شده بود شركت نكرد و به نفع سعيدلو كنار كشيد تا در كميته اجرايي فردي نداشته باشيم كه از ما دفاع كند.
وي همچنين ادامه داد: در كميته اجرايي بدون توجه به مصوبات كميته مسابقات به دليل آنكه ما برخي از آيتم هاي مورد نظر AFC را رعايت نكرده بوديم جريمه شديم، اگرچه با توجه به مصوبات كميته مسابقات و كسب 594 امتياز شرايط احراز 3+1 سهميه داشتيم. البته اين جريمه فقط شامل فوتبال ايران نبود و برخي از كشورها مانند استراليا و كره جنوبي نيز در اين خصوص جريمه شدند.
رئيس سازمان ليگ برتر تأكيد كرد: در حال حاضر ما اعتراض خود را به دليل عدم رعايت مصوبات كميته مسابقات توسط كميته اجرايي ليگ قهرمانان آسيا تنظيم كرده و به دبير كل كنفدراسيون آسيا فرستاديم و در حال حاضر منتظر جواب آنها هستيم.
محمدي در خاتمه تأكيد كرد: در خصوص احتمال كاهش سهميه فوتبال ايران در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا بارها هشدار داده بودم اما اكثر باشگاه ها و مسئولان مربوطه آن را جدي نگرفتند. اين بار در خصوص خطري كه ليگ ما را تهديد مي كند هشدار مي دهم كه حداقل بايد 12 باشگاه از بين باشگاه هاي حاضر در ليگ برتر شرايطي را براي خود مهيا كنند كه موفق به كسب پروانه حرفه اي شوند، در غير اين صورت خطر بعدي كه به مراتب جدي تر از اتفاق پيش آمده است، اين است كه AFC ليگ ما را آماتور اعلام مي كند و از مزاياي داشتن يك ليگ حرفه اي فوتبال محروم خواهيم شد و ديگر آرزوي حضور تيم هاي ايراني در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا تبديل به يك رؤيا خواهد شد و اين در حالي است كه باشگاه هاي ما فقط تا سال 2013 مهلت دارند تا شرايط حرفه اي را لحاظ كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال سقوط برخي باشگاه هاي ليگ برتري
فدراسيون فوتبال در اطلاعيه اي ضمن هشدار به باشگاه هاي ليگ برتري اعلام كرد كه اگر اين باشگاهها امتيازات لازم را كسب نكنند، به دسته اول سقوط خواهند كرد. همچنين به دنبال اظهار نظر هاي ضد و نقيض در مورد علت كسر سهميه باشگاه هاي ايران در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا فدراسيون فوتبال با انتشار بيانيه اي توضيحاتي را در اين خصوص يادآور شد.
كاپلو خبر توافق با آنژي ماخاچكالا را رد كرد
روزجمعه روزنامه ايتاليايي كوريره دلو اسپورت از توافق فابيوكاپلو سرمربي كنوني تيم ملي فوتبال انگليس با باشگاه آنژي ماخاچكالا روسيه خبر داد، اما اين مربي پرافتخار و با تجربه ايتاليايي اين خبر را تكذيب كرد و در گفت و گو با رسانه هاي روسي گفت: براي شركت در همايش مربيان به مسكو آمده ام . از طرف برگزار كنندگان اين همايش از من براي شركت در آن دعوت به عمل آمد و من هم با درخواست آن ها موافقت كردم و به اينجا آمدم. وي كه قراردادش با تيم ملي فوتبال انگليس پس از رقابت هاي يورو 2012 به پايان مي رسد، افزود: موضوع قرارداد با آنژي ماخاچكالا دروغ است و من با آن ها به توافقي نرسيده ام.
ليستي از حريفان تداركاتي در دستان سرمربي تيم ملي
سرپرست كميته روابط بين الملل از اعلام ليستي از تيم هاي مختلف دنيا به كارلوس كي روش خبر داد و گفت: اين ليست متشكل از تيم هايي است كه امكان برگزاري مسابقه تداركاتي با آنها وجود دارد و ما اكنون منتظر پاسخ نهايي سرمربي تيم ملي هستيم .
گلزني پژمان نوري مقابل تيم مارادونا
هفته پنجم ليگ برتر امارات با انجام سه ديدار آغاز شد كه در مهم ترين آن ها تيم الامارات كه پژمان نوري هافبك فصل گذشته ملوان را در تركيب داشت با نتيجه دو بر يك مغلوب تيم الوصل شد. در اين ديدار كه در ورزشگاه اختصاصي امارات برگزار شد، بازيكنان اين تيم بازي را بهتر آغاز كردند و در دقيقه 27 توسط پژمان نوري به گل رسيدند، اما در دقايق پاياني نيمه اول وحيد اسماعيل گل تساوي را براي شاگردان مارادونا به ثمر رساند و بازي در نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. با شروع نيمه دوم بازيكنان الوصل نمايش بهتري داشتند و در دقيقه 89 توسط ادينسون بوچ مهاجم شيليايي خود به گل پيروزي رسيدند و سه امتياز حساس بيرون خانه را به دست آوردند. مارادونا پس از فوت مادرش براي نخستين بار روي نيمكت الوصل نشست.
آبراموويچ علاقه اي به آوردن هيدينك ندارد
رومن آبراموويچ مالك روسي باشگاه چلسي قصد ندارد گاس هيدينك را براي پست سرمربيگري اين تيم به خدمت بگيرد. آندره وياس بواس، سرمربي فعلي چلسي در هفت بازي گذشته تنها دو پيروزي با اين تيم كسب كرده و اكنون فشار زيادي را از سوي رسانه ها تحمل مي كند.با اين حال رومن آبراموويچ اعلام كرده از او حمايت مي كند و قصد ندارد گاس هيدينك را به عنوان جانشين او به خدمت بگيرد.آبراموويچ در گفتگو با روزنامه ديلي استار گفت: تابستان امسال وقتي آنچلوتي را بركنار كرديم با هيدينك تماس گرفتم اما او براي قبول هدايت چلسي و ترك نيمكت تيم ملي تركيه دستمزدي 5.6 ميليون پوندي طلب كرد كه باعث عصبانيت من شد.
اندرسون خانه نشين شد
هافبك برزيلي تيم فوتبال منچستريونايتد به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو تا ماه فوريه از همراهي اين تيم بازماند. اندرسون كه فصل گذشته به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو بازي هاي بسياري را از دست داد در ديدار با اتلول گالاتي روماني در چارچوب رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد و تا ماه فوريه (بهمن) نمي تواند منچستر يونايتد را همراهي كند.سرآلكس فرگوسن، سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد در اين خصوص اظهار داشت: اندرسون را به پرتغال فرستاده ايم تا زير نظر متخصصي كه پيش از اين پاي او را جراحي كرده، به درمان خود بپردازد. البته وضعيت اين بازيكن چندان مساعد به نظر نمي رسد.
انتخاب مظفري زاده و اعتراض ابراهيم زاده
مظفري زاده در حالي به عنوان داور ديدار ذوب آهن و پيروزي انتخاب شده كه منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن در دو سه مسابقه قبلي به اين موضوع اعتراض و اعلام كرده بود كه چرا بايد مظفري زاده همواره اين بازي را قضاوت كند. ابراهيم زاده مي گفت كه چرا اين داور در چند مسابقه متوالي بايد قضاوت بازي پيروزي و ذوب آهن را برعهده داشته باشد.

 



خبري كه دبير كميته ملي المپيك اعلام كرد
هيچكدام از فدراسيون ها مشكل مالي ندارند

دبيركل كميته ملي المپيك با بيان اينكه تاكنون اين كميته 84 درصد بودجه خود را دريافت كرده است، گفت: با توزيع بودجه دريافتي به فدراسيون ها هيچ يك از آنها در حال حاضر مشكل مالي ندارند.
بهرام افشار زاده ضمن اشاره به اينكه 16 درصد بودجه باقي مانده كميته ملي المپيك طي ماه هاي آتي به اين كميته اختصاص خواهد يافت، اظهار داشت: تاكنون 84 درصد از مجموع اعتبارات تصويب شده براي كميته ملي المپيك طي مراحل مختلف پرداخت شده است كه آخرين بخش آن همين چند روز گذشته به دستمان رسيد. در هر مرحله از دريافت بودجه مصوب كميته ملي المپيك بخش بيشتر آن براساس وضعيت فدراسيون ها و جايگاه آنها در نظام ارزيابي- از نظر مدال آوري- در اختيار آنها قرار گرفت. آخرين مرحله بودجه فدراسيون ها طي دو، سه روز گذشته به حساب آنها واريز شد.
دبير كل كميته ملي المپيك با تاكيد بر واريز به موقع بودجه هر يك از فدراسيون ها يادآور شد: همه فدراسيون ها تاكنون بودجه مورد نياز و مصوب خود را دريافت كرده اند و چه بسا برخي از آنها بنا به شرايط موجود، بودجه بيشتري هم گرفته باشند. در كل اينكه با توجه به روند دريافت بودجه و پرداخت آن به فدراسيون ها وجود مشكل مالي در ميان فدراسيون ها بعيد به نظر مي رسد.افشارزاده تاكيد كرد: از نظر كميته ملي المپيك هيچ يك از فدراسيون ها مشكل مالي ندارند و بدون دغدغه از اين بابت مي توانند به اجراي برنامه هاي خود بپردازند. به واقع كميته ملي المپيك در اين شرايط به هيچ اعتراض و انتقادي مبني بر كمبود مالي توجه ندارد.

 



تقابل ذوب آهن و پيروزي در جام حذفي
مدعي برابر مدافع قهرماني

در مهم ترين ديدار مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي فوتبال امروز پيروزي در اصفهان به مصاف ذوب آهن مي رود.
مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي فوتبال امروز با انجام چهار بازي در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود كه در مهم ترين ديدار ذوب آهن در اصفهان پذيراي پيروزي است.
ذوب آهن كه در مرحله قبل موفق شده بود با نتيجه دو بر يك گسترش فولاد تبريز را شكست دهد، اكنون بسيار اميدوار است كه با پيروزي بر سرخپوشان تهراني به مراحل بالاتر جام حذفي راه پيدا كند و با قهرماني در اين جام حضور خود را به عنوان يكي از نمايندگان در ليگ قهرمانان آسياي فصل آينده قطعي كند.
از سوي ديگر پيروزي نيز كه قهرمان دو فصل پياپي جام حذفي است به عنوان مدافع عنوان قهرماني قصد دارد بار ديگر عنوان اولي اين جام را به دست آورد تا مانند دو فصل گذشته به راحتي پا به ليگ قهرمانان آسيا بگذارد؛ مسأله اي كه مورد انتقاد شديد سرمربي رقيب ديرينه پيروزي يعني پرويز مظلومي نيز واقع شد. مظلومي گفته بود كه تيمش با وجود نايب قهرماني در ليگ برتر بايد با پيروزي در پلي آف به آسيا برود، اما يك تيم ديگر با چهار پيروزي در جام حذفي آسيايي شده است!
برنامه كامل ديدارهاي يك هشتم نهايي جام حذفي بدين شرح است:
يكشنبه 6/9/1390
¤ ذوب آهن- پيروزي (ساعت 30:14)
¤ سياه جامگان- شهرداري ياسوج (ساعت14)
¤ ماشين سازي تبريز- داماش گيلان (ساعت 30:14)
¤ مس سرچشمه- صباي قم (ساعت14)
دوشنبه 7/9/1390
¤ ابومسلم - شاهين بوشهر (ساعت 14)
¤ مس كرمان- فجر سپاسي (ساعت 14)
¤ صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان (ساعت 30:14)
¤ استقلال تهران- مهر كرج (ساعت 15:16)

 



قرعه كشي مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا
2 تيم در اتاق انتظار

قرعه كشي مرحله پلي آف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در فصل 2012 امروز برگزار خواهد شد.
با توجه به سهميه هاي اعلامي كنفدراسيون فوتبال آسيا در كشورهاي مختلف در منطقه غرب آسيا پنج تيم در مرحله پلي آف حضور پيدا كرده اند. نمايندگان كشورهاي امارات، عربستان، ازبكستان و ايران در اين مرحله بايد با هم رقابت كنند كه براساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا از ايران دو تيم استقلال و ذوب آهن در مرحله پلي آف شركت مي كنند. سيستم برگزاري مسابقات به اين صورت است كه پس از قرعه كشي دو تيم با هم بازي مي كنند و تيم بازنده از دور مسابقات كنار مي رود تا تعداد تيم ها به چهار برسد. چهار تيم باقي مانده نيز پس از قرعه كشي دو به دو با هم بازي مي كنند. دو تيم برنده به ليگ قهرمانان آسيا صعود و تيم هاي بازنده به AFC كاپ راه پيدا مي كنند.
قرعه كشي براي پنج تيم حاضر در مسابقات پلي آف بصورت آزاد است و ملاحظاتي مثل از يك كشور بودن تيمها در نظر گرفته نخواهد شد. الاتفاق عربستان، الشباب امارات، نفتچي ازبكستان و استقلال و ذوب آهن تيم هاي حاضر در پلي آف غرب آسيا هستند.به نظر مي رسد با شرايطي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا در نظر گرفته است، نامناسب ترين قرعه اين خواهد بود كه استقلال و ذوب آهن به عنوان دو تيم برگزاركننده مرحله اول پلي آف انتخاب شود كه در اين صورت يكي از اين تيم ها در همان تك بازي از مسابقات آسيايي اين فصل كنار خواهد رفت. البته اين اميدواري وجود دارد كه اين دو تيم در مرحله اول بازي نداشته باشند و از مرحله دوم وارد پلي آف شوند كه حداقل تيم بازنده بتواند در AFC كاپ شركت كند.

 



كاراته جام باشگاه هاي جهان - استانبول
پيروزي دانشگاه آزاد و مناطق نفت خيز جنوب در بازي نخست

دومين دوره رقابت هاي كاراته جام باشگاه هاي جهان با دو پيروزي براي نمايندگان كشورمان در استانبول آغاز شد.
اين دوره از مسابقات باحضور 31 تيم از كشورهاي مختلف از صبح ديروز در استانبول تركيه آغاز شد كه دانشگاه آزاد و مناطق نفت خيز جنوب در دور اول رقابت ها موفق به شكست رقباي خود شدند. نفتي ها حريف الجزايري خود را با نتيجه 3 بر يك شكست دادند. براي تيم مناطق نفت خيز جنوب در اين بازي وحيد فرخي، مازيار الهامي و حامد اميري نسب به پيروزي دست يافتند و ابراهيم حسن بيگي از حريفش شكست خورد. در اين بازي با توجه به برتري 3 بر يك تيم مناطق نفت خيز جنوب، مهران بهنام فر به ميدان نرفت. مناطق نفت خيز جنوب در دومين مبارزه خود به مصاف نماينده اي از تركيه مي رود.
تيم دانشگاه آزاد هم در نخستين گام با نتيجه 3 بر يك نماينده سن مارينو را از پيش رو برداشت. در اين ديدار دانيال قره ويسي، حسن غفاري و سعيد احمدي به برتري دست يافتند، سعيد حسني پور در مقابل حريفش به نتيجه تساوي رضايت داد و ميلاد ياري نتيجه را واگذار كرد. دانشگاه آزاد در دومين ديدار به مصاف نماينده تركيه مي رود.

 



خبري از 2 مربي نيست
آغازاردوي تيم ملي كشتي آزاد از سه شنبه

اردوي تيم ملي كشتي آزاد به منظور شركت در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن از روز سه شنبه 8 آذر به مدت يك هفته در خانه كشتي برگزار مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
55 كيلوگرم: حسن رحيمي - فرزاد جعفري - فرهاد جلالي
60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور- سيد احمد محمدي - بهنام احسان پور
66 كيلوگرم: مهدي تقوي - مصطفي حسين خاني - محمد يوسفي
74 كيلوگرم: صادق گودرزي - مرتضي رضايي قلعه - امير شريعتي عدل
84 كيلوگرم: احسان لشگري - عليرضا گودرزي - احسان اميني - جمال ميرزايي
96 كيلوگرم: رضا يزداني- حامد طالبي زرين كمر- عرفان اميري
120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب - كميل قاسمي - جابر صادق زاده
تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن، 15 آذر عازم اين كشور مي شود. مسابقات و اردوي آزمايشي رقابت هاي المپيك لندن روزهاي 17 تا 20 آذر برگزار مي شود. اميرتوكليان و مصطفي ميرعماديان كه در مسابقات قهرماني جهان عضو كادر فني تيم ملي بودند در اين اردو حضور ندارند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ طي حكمي از سوي محمد عباسي وزير ورزش و جوانان سيد علي اكبر هاشمي جواهري به عنوان مدير كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي منصوب شد.
¤ سفر حسين تاجيك ملي پوش تكواندو سنگين وزن ايران به اردوي مشترك با فرانسوي ها به دليل عدم صدور به موقع رواديد لغو شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14