(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6  آذر 1390- شماره 20083

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مسئوليت تاريخي دستگاه قضا (يادداشت روز)
در همايش سراسري جبهه متحد اصولگرايان تاكيد شد:تفكر اصولگرايي در حال بسط به منطقه و جهان است
نبات (گفت و شنود)
بررسي فعاليت هاي جبهه متحد اصولگرايان در جلسه جامعه روحانيت
درباره فساد بانكي اخير حجت الاسلام اژه اي امشب در گفتگوي ويژه خبري حضور مي يابد
برگزاري مراسم تعزيه خواني در بوستان هاي جنوب تهران
شير بي يال و دم و اشكم بدون يك روده راست! (خبر ويژه)
شكار جاسوسان سيا نشانه قدرت سرويس اطلاعاتي ايران است (خبر ويژه)
پيش بيني غرب رنگ باخت استفاده از واژه «بهار عربي»موقوف! (خبر ويژه)
مفتي سعودي به جدول زد ديوارنويسي عليه آل سعود كار ايراني هاست! (خبر ويژه)
ساركوزي فشار عليه برنامه اتمي ايران را رفتاري قرون وسطايي مي داند؟! (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



مسئوليت تاريخي دستگاه قضا (يادداشت روز)

1- در دانشكده هاي حقوق معمولا اساتيد در بحث متدلوژي وضع قوانين به يك موضوع «فرعي» گريز مي زنند كه البته بيرون از آن بحث كاملا «اصلي» است و به يك «عارضه» و «آفت» مهم اشاره دارد. موضوعي كه اساتيد و حقوقدانان متذكرمي شوند ضعف در قانون و هم در اجراي آن است تا جايي كه قانون گاهي به مانند تارعنكبوتي است كه فقط ضعفا را به دام مي اندازد و مجرمان گردن كلفت و مفسدان دانه درشت با گستاخي و بدون اضطراب از چنگ «قانون» و «عدليه» مي گريزند.
اين «تذكر» كه به علت استفاده رايج و شيوع آن در ميان افكارعمومي به ضرب المثل مبدل شده اين هشدار را در پي دارد كه اگر مسئولان در حوزه تقنيني يا قضايي غفلت بورزند اعتماد افكارعمومي را نسبت به مقوله «قانون» و «عدالت قضايي» مخدوش خواهند كرد.
با گشوده شدن پرونده فساد مالي و بانكي اخير كه حقيقتا دلسوزان انقلاب و آحاد ملت مومن و شريف ايران اسلامي را نگران ساخت رسانه هاي ضدانقلاب تمام توان و پتانسيل خود را بكار گرفتند تا از همان ابتدا در شيپور عناد و بدبيني خصمانه خود بدمند كه؛ الف: جمهوري اسلامي يك نظام ناكارآمد است و توان برخورد با عاملان و مسببان اين فساد اقتصادي بزرگ را ندارد. ب: علني شدن اين پرونده بخاطر يك دعواي سياسي در سطح حاكميت نظام جمهوري اسلامي است و اين كشمكش و نزاع سياسي به لحاظ قضايي و برخورد قانوني به سرانجامي نخواهد رسيد و پ: دستگاه قضايي مستقل نيست و تابع شرايط زماني و مكاني و مصلحت جويي هاي سياسي است و...
از همين روي؛ براي اين 3 محور ادعايي و بي پايه و اساس طي 3 ماه گذشته با انواع و اقسام گزارش ها، يادداشت ها، گفت وگوها سعي كردند «آرزوها»ي خود را در قالب به اصطلاح «واقعيت ها» جلوه دهند تا به نوعي با جعل صلاحيت براي خود اين «قضاوت» را در فضاي مجازي و رسانه اي پمپاژ نمايند كه پرونده فساد مالي و بانكي از هم اكنون مختومه است و قوه قضائيه كاري از پيش نخواهد برد!
اما از 15 مردادماه كه پرونده فساد بانكي موسوم به پرونده فساد 3هزار ميلياردي تشكيل شد دستگاه قضايي بي توجه به حاشيه سازي ها و نشر شايعات و تهمت هاي ضدانقلاب، تحقيقات مقدماتي اين پرونده را آغاز كرد و دادگستري خوزستان بهنگام و بي آنكه آثار و دلايل اين فساد امحاء يا زايل شود اقدامات قضايي را عملياتي كرد.
گفتني است؛ به دليل ابعاد مختلف پرونده فساد مالي، اين پرونده به تهران احاله شد.
نكته حائز اهميت ورود رئيس دستگاه قضايي به اين پرونده است كه در 24 شهريور طي يك ابلاغيه ويژه، دادستان كل كشور را به عنوان مسئول نظارت بر رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير منصوب كرد و يك نقطه عطف در فرآيند رسيدگي به اين پرونده بوجود آمد چرا كه اولا؛ دادستان كل كشور ناظر مستقيم اين پرونده شد كه نشان از عزم و قاطعيت جدي دستگاه قضا داشت و ثانيا؛ برخلاف مانورهاي رسانه اي و تحليل ها و پمپاژهاي ضدانقلاب ابلاغيه آيت الله آملي لاريجاني يك منشور جامع و مانع براي رسيدگي سريع، قاطع، همه جانبه براي تحقيق از كليه متهمان در هر رده و مقام در اين پرونده بود.
بنابراين باز هم برخلاف ادعاهاي رسانه هاي اپوزيسيون و ضدانقلاب، اقدامات دستگاه قضايي در راستاي اين ابلاغيه ويژه و نظارت مستمر و خدشه ناپذير قاضي برجسته اي چون حجت الاسلام اژه اي، تاكتيك رسانه اي بدخواهان جمهوري اسلامي را در موقعيت آچمز قرار داد.
در فاصله 3 ماه از تشكيل اين پرونده تحقيقات قضايي به گونه اي بود كه حتي رسانه هاي ضدانقلاب و معاندان و بدخواهان نتوانستند بر اين اقدامات گسترده و مستند جرحي وارد كنند يا بر چگونگي اقدامات تعريضي بزنند.
در فاصله اشاره شده نزديك به 100 نفر به عنوان متهم و مطلع مورد بازجويي قرار گرفته اند، 48 نفر بازداشت شده و برخي با قيد وثيقه آزاد گرديده و در نهايت 23 نفر كماكان قرار بازداشت آنها پابرجاست، گروه هاي متعدد بازرسي و حسابرسي تشكيل شده است، هزاران سند ارزيابي و كارشناسي گرديده است تا مشخص شود فقط نزديك به 2 هزار ميليارد تومان بيع نامه هاي صوري در اين پرونده فساد بزرگ وجود دارد، براي هيچ مسئول يا مقامي تحفظي نبوده و حتي كساني با سابقه وزارت، وكالت و ... احضار و بازجويي شده اند و...
بنابراين تصوير گوشه اي از اين پرونده بزرگ كه در بالا آمد نه تنها ادعاهاي پوچ ضدانقلاب و رسانه هاي معاند و جيره خوار نظام سلطه را به قوت رد مي نمايد و آشكارا نشان مي دهد كه قوه قضائيه با موضوع سياسي برخورد نكرده است بلكه عزم جدي و برخورد قاطعانه دستگاه قضا تاكنون اثبات كرده است كه قانون تارعنكبوت نيست و مجرمان و مفسدان در چنگ قانون و عدليه گرفتار مي شوند. ضمن آنكه ورود نمايندگان خانه ملت به پرونده فساد بانكي و قرائت گزارش كميسيون اصل 90 مجلس اين نگاه و برداشت را تقويت مي كند.
2- اين در چنگ قانون و قضا گرفتار شدن هنگامي بهتر ديده مي شود كه صداهايي بلند شده تا متهمان اصلي در حاشيه امن شلتاق كاري ها و هياهوها قرار بگيرند. جريانات خاصي كه گويا منافع درهم تنيده اي با مفسدان اقتصادي داشته اند دست به حركت هاي انتحاري مي زنند تا دستگاه قضايي را به احتياط هاي كذايي و مصلحت جويي هاي جعلي بكشانند.
اگر ضدانقلاب و بدخواهان جمهوري اسلامي تمامي ظرفيت رسانه اي و تبليغاتي خود را به صحنه آورده اند تا اين پرونده فساد بزرگ تنها به عنوان يك «تهديد» بماند و با اقدامات قاطعانه و قانوني دستگاه قضايي به «فرصت» براي نظام تبديل نشود جريانات انحرافي و گروه ها و حلقه هاي خاص يك «اختلاس بزرگ»! را در دستور كار دارند و آن اين است كه «حقايق» و «واقعيت ها»ي اين پرونده را پيشاپيش و قبل از آنكه مرحله «قضاوت» آن به بار نشيند «اختلاس» كنند و يا به «سرقت» ببرند.
اينجاست كه حداقل 2 اقدام فوري و ضربتي را پيگيري خواهند كرد؛ يكي سياسي جلوه دادن موضوع پرونده فساد مالي و بانكي و مظلوم نمايي هاي بعدي كه در پي آن انجام مي دهند و ديگري قفل كردن همكاري هاي نهادها و ارگان ها با قوه قضائيه.
اكنون اگر در روزها و هفته هاي اخير مصاديقي يا نشانه هايي از اين 2 اقدام عملي شده است- كه متاسفانه شده- فارغ از هر پيامدي يك نتيجه روشن و بي ابهام داشته است: «حركت صحيح دستگاه قضايي در مسير منطقي و قانوني».
3- اما نكته اساسي كه بايد به موارد قبلي علاوه كرد اين است كه دستگاه قضايي افزون بر شيطنت ها و دسيسه ها و لطايف الحيل ضد انقلاب و رسانه هاي آنها از يكسو و فشارها و كارشكني هاي كانون هاي قدرت و ثروت و حلقه هاي خاص و پرنفوذ با يك مطالبه بحق روبروست و آن درخواست و خواسته افكار عمومي و عموم مردم است كه انتظار دارند اين پرونده بزرگ فساد مالي و بانكي در بستر قانوني و قضايي به سرانجام برسد و گام اول آن هرچه زودتر اعلام و اعلان شود.
سخنگوي محترم دستگاه قضايي 4 آبان در نشست تلويزيوني خود اعلام كردند اولين كيفرخواست اين پرونده فساد ظرف يكماهه آينده صادر خواهد شد.
اكنون كه اين مدت سپري شده است دستگاه قضايي بايد اين وعده را عملي كند تا هرگونه سوءاستفاده و تحركات خاص فرصت طلبان براي برهم زدن نظم پرونده را مسدود نمايد.
تنها مانعي كه افكار عمومي قانع مي شود در مسير صدور كيفرخواست وجود داشته است رسيدن به اطلاعات جديد و سرنخ هاي تازه اي در اين پرونده پرحجم و داراي ابعاد عجيب و غريب است كه تاكنون مكتوم و پنهان بوده است. اگر اين فرض باعث شده تا صدور كيفرخواست به تعويق بيفتد بايد به فوريت و به صورت مستند براي افكار عمومي تشريح شود و بجز اين احتمال هيچ توجيهي از تاخير در صدور كيفرخواست اوليه براي مردم پذيرفتني نيست و ناگفته پيداست كه اين آزمون بزرگ دستگاه قضا با يك مسئوليت تاريخي همراه خواهد بود.
حسام الدين برومند

 



در همايش سراسري جبهه متحد اصولگرايان تاكيد شد:
تفكر اصولگرايي در حال بسط به منطقه و جهان است

در همايش سراسري جبهه متحد اصولگرايان بر گسترش روز افزون تفكر اصولگرايي در سطح منطقه و جهان تاكيد شد.
آيت الله مهدوي كني در نشست سراسري جبهه متحد اصولگرايان كه در حسينيه الزهرا سازمان فرهنگ وارتباطات برگزار شد، با بيان اينكه حضور بنده در نشست سراسري اصولگرايان به معناي اين است كه بگويم تا آخر پاي وحدت اصولگرايان ايستاده ايم گفت: انقلاب اسلامي نمونه اي از انقلاب صدر اسلام بود.
دبير جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اين كه تهمت و تخريب نبايد در عرصه انتخابات وجود داشته باشد، گفت: نبايد در عرصه انتخابات و رقابت خوبي و بدي را با هم مخلوط كنيم، چرا كه دنيا ارزشي ندارد و تنها صداقت است كه به درد آخرت ما مي خورد.
مهدوي كني با تاكيد بر سخنان گذشته خود مبني بر اين كه اصولگرايان بايد خرده گيري ها را كنار بگذارند و با هم باشند، گفت: اگر با يكديگر باشيم دشمنان هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
در اين همايش همچنين علي اكبر ولايتي، انتخابات مجلس در ايران را با توجه به مقتضيات زمان و بيداري اسلامي امري مهم خواند و اظهار داشت: شرايط و اقتضائات منطقه ايجاب مي كند كه با اكثريت قاطع افراد مومن به اسلام، حاكميت اسلام، احياي ارزش هاي اسلامي و جامعيت اسلام در مجلس آينده حضور داشته باشند.
ولايتي تاكيد كرد: افرادي بايد در مجلس آينده حضور داشته باشند كه در طول زندگي سياسي خود التزام و اعتقاد به اين شاخص ها را به اثبات رسانده باشند.
وي افزود: بعيد مي دانم حركتي كه در جهان اسلام با پرچمداري امام خميني آغاز شده و ادامه دهنده آن رهبري است، منحرف شود.
ولايتي عنوان كرد: دوره هايي در انقلاب وجود داشت كه مجلس با نظام همراه نبود، اما نظام با استحكام خويش از حركت باز نماند.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان با بيان خدمات متقابل بيداري اسلامي و جمهوري اسلامي به يكديگر اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به شكل گيري بيداري اسلامي در منطقه كمك كرد و بيداري اسلامي هم به پايان بحث هايي كه در كشور در رابطه با اين كه اسلام پاسخگوي حكومت نيست كمك كرد.
ولايتي تصريح كرد: آنچه در دنيا اتفاق افتاده به نوعي به نفع تفكر اصولگرايي در كشور ما است، اصولگرايي كه معتقد به حكومت اسلام براساس قانون اساسي باشد.
وي با بيان اين كه تفاوت ما با كشورهاي ديگر در اين است كه ما اصل ولايت فقيه را در فقه خود داريم، اظهار داشت: يكي از برادران اهل سنت در اختتاميه اجلاس بيداري اسلامي از اصل ولايت فقيه دفاع كرد و گفت كه دور نيست زماني كه ما براساس فقه خودمان ساز و كاري مانند ولايت فقيه را به وجود آوريم.
ولايتي در پايان تاكيد كرد: بايد افرادي را براي حضور در مجلس آينده انتخاب كنيم كه توانايي خود را در اداره امور و مورد مشورت قرار گرفتن نشان داده باشند و امتحانات خوبي را در 30 سال انقلاب پشت سر گذاشته باشند.
امروز كار سياسي ما در داخل به بزرگي جهان اسلام است
غلامعلي حداد عادل نيز با تأكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم نمايندگاني پاكدست، متدين، كارشناس و آگاه به مسائل كشور در مجلس حضور پيدا كنند، گفت: هدف ما از قدم گذاشتن در صحنه انتخابات و تشكيل جبهه متحد اصولگرايان اين است كه مجلسي اصولگرا تشكيل شود.
وي ادامه داد: اين مجلس بايد با حضور اكثريت اصولگرايان و تعاريف رهبر معظم انقلاب از يك فرد اصولگرا شكل بگيرد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه ما بايد از حوادث سالهاي گذشته عبرت بگيريم و تلاش كنيم مجلسي مانند مجلس ششم تكرار نشود، گفت: نبايد جرياناتي نظير آنهايي كه فتنه 88 را به وجود آوردند در مجلس نهم حاكم شود. لذا براي جلوگيري از اين اتفاق وحدت اصولگرايان امري ضروري است و در عين حال بايد با جريان هاي فتنه، انحرافي و هر جرياني كه از خط ولايت بيرون ايستاده است مقابله كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه ايران الگويي بي بديل در بيداري اسلامي منطقه است، گفت: در بحبوحه شكوفايي بيداري اسلامي و در هنگامي كه مزدوران آمريكا از كشورهاي اسلامي سرنگون مي شوند فشارها بر جمهوري اسلامي ايران روز به روز بيشتر مي شود.
حداد عادل تأكيد كرد: در حال حاضر فشارها بر روي دو كشور ايران و سوريه زياد است و نمايندگان كاخ سفيد و وزير خارجه انگلستان رسماً از حكام عرب مي خواهند بر عليه سوريه اعمال فشار كنند چرا كه اين كشور به جبهه مقاومت مقابل رژيم صهيونيستي تعلق دارد.
عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان به فشارها بر عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: غربي ها تلاش مي كنند با سناريوي دروغين ترور سفير عربستان و به راه انداختن دوباره پرونده هسته اي جرياني جديد را راه بيندازند و تحريم ها را افزايش دهند كه در اين شرايط وظيفه ما اين است كه از تمام توان خود براي برگزاري انتخاباتي استفاده كنيم كه نتيجه آن حضور نمايندگان ملتزم به خط امام و رهبري باشد.
حداد عادل تأكيد كرد: در چنين شرايطي وحدت براي پيروزي هر چه بيشتر اصولگرايان از هر زمان ديگري واجب تر است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه امروز تأثير كار سياسي ما در داخل به بزرگي همه جهان اسلام است، گفت: در شرايط فعلي بايد تلاش كنيم تا كشور را با ثبات نشان دهيم و زمينه را براي حضور منطقي و هر چه بيشتر مردم در انتخابات فراهم كنيم.
وي همچنين به حوادث كودتاي 28 مرداد سال 1332 اشاره كرد و افزود: بايد براي مخالفت ها و موضع گيري هاي خودمان يك سقف و حد قائل شويم. مبادا ندانسته كاري كنيم كه دشمنان انقلاب اسلامي مي خواهند و كشور را دچار تنش دائمي كنيم.
عضو كميته داوري و نظارت جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به اينكه اقبال مردم به اصولگرايان در ده سال گذشته از انتخابات دوم شوراهاي شهر و روستا آغاز شد، گفت: در طي 10 سال گذشته هر بار كه انتخاباتي برگزار شد اكثريت مردم به اصولگرايان راي دادند لذا ما بايد اين سابقه پرافتخار را حفظ كنيم و به گونه اي عمل كنيم كه اين راه ادامه پيدا كند و از تجربه هاي گذشته استفاده كنيم مانند انتقال از مجلس هفتم به هشتم كه اصولگرايان در مجلس هفتم موفق شدند ساز و كاري را طراحي كنند كه به پيروزي آنهادر مجلس هشتم منتهي شد.
حداد عادل با بيان اينكه الگوي فعلي جبهه متحد اصولگرايان با مختصر تغييري نسبت به تجربه گروه 6+5 شباهت دارد، گفت: حضور جامعتين در صحنه انتخابات و تدوين منشور اصولگرايي تجربه هايي جديدتر نسبت به دوره قبل است كه ما بايد خوشحال باشيم و خدا را شكر كنيم كه شخصيت هاي بزرگ و با سابقه همانند آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي به صحنه ورود پيدا كردند و لذا بايد اين حضور را مغتنم بشماريم.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: ايجاد جمعيت ها و تشكل ها امري ضروري است به شرطي كه ما بخواهيم با انسجام بخشي به انقلاب كمك كنيم اما اگر به دنبال كسب قدرت باشيم معلوم مي شود انقلاب را براي خودمان مي خواهيم.
حداد عادل تصريح كرد: هر گروهي با اصرار و لجاجت و خرده گيري بي جهت موجب شكسته شدن رأي اصولگرايان شود به هيچ وجه اصولگرا نيست.
وي با تاكيد بر اينكه اصولگرايان ممكن است با يكديگر اختلاف سليقه داشته باشند، تصريح كرد: بايد بدانيم اختلاف سليقه ما در درون اصولگرايان بيشتر است يا اختلاف ما با كساني كه مخالف اصولگرايي هستند. بايد به صحنه نگاه كنيم و ببينيم امروز وقت وحدت است يا خرده گيري. معتقدم نبايد كاري انجام دهيم كه پيروزي اصولگرايان در 10 سال گذشته متوقف شود.
همچنين حجت الاسلام تقوي عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان هم با تأكيد بر اين كه خواسته رهبر انقلاب اين است كه نيروهاي انقلاب و عناصر معتقد به ارزش هاي اسلام و خادمين به مردم، كشور را هدايت كنند، گفت: مجموعه اصولگرايان با اعتقاد به اسلام و ارزش ها بايد سكان دار هدايت كشور باشند و زمينه براي استمرار اين امر بايد با پايبندي به ارزش ها، خدمت به مردم و تفاهم و وحدت فراهم شود.

 



نبات (گفت و شنود)

گفت: در جلسه اي كه نزديك به 20 نفر از مخالفان دولت سوريه در لندن تشكيل داده بودند يك دانشجوي سوري از سخنران پرسيده است؛ نظر شما درباره اسرائيل چيست؟ و او پاسخ داده كه اسرائيل دشمن شماره يك و قاتل مسلمانان است.
گفتم: ديگه چي؟
گفت: دانشجوي سوري نظر سخنران را درباره آمريكا و انگليس و فرانسه هم پرسيده و سخنران در جواب گفته است؛ همه اين دولت ها دشمن مسلمانان و خواستار بهره كشي از آنها هستند.
گفتم: خب! حالا منظورش چي بوده؟
گفت: پرسيده است؛ اگر آمريكا و اسرائيل و انگليس و فرانسه دشمنان ملت هاي مسلمان هستند، چرا با آنها در مخالفت با سوريه همصدا شده ايد؟
گفتم: چه جوابي داده است؟
گفت: سخنران او را از جلسه اخراج كرده است!
گفتم: از يارو پرسيدند ميدوني نبات كيلويي چنده؟ گفت؛ نمي د ونم! پرسيدند؛ مي دوني نقل كيلويي چنده؟ يارو گفت؛ نه نمي دونم! طرف گفت؛ اشكالي نداره! از قديم و نديم گفته اند خر، چه داند قيمت نقل و نبات؟!

 



بررسي فعاليت هاي جبهه متحد اصولگرايان در جلسه جامعه روحانيت

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: جلسه شوراي مركزي اين تشكل اواخر هفته گذشته برگزار و گزارشي از روند فعاليت هاي جبهه متحد و همايش هاي برگزار شده از سوي اين جبهه ارائه شد.
حجت الاسلام والمسلمين سالك در گفت وگو با ايسنا، با اعلام مطلب فوق اظهار كرد: در اين جلسه اخبار و تحولات داخلي مورد بحث قرار گرفت و اعضاي جامعه روحانيت هفته بسيج را به بسيجيان و ملت ايران تبريك گفتند و بر اهميت حفظ اقتدار بسيج و حضور آن ها در صحنه هاي مختلف طبق نظر مقام معظم رهبري تاكيد كردند.
وي با بيان اين كه «در اين جلسه همچنين بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و همچنين تحولات خاورميانه مورد بررسي قرار گرفت» افزود : همچنين در اين جلسه با اشاره به طراحي هاي اخير آمريكا در مورد ايران و شكست اين طرح ها و همچنين صحبت هاي اخير هيلاري كلينتون مبني بر تحت فشار قرار دادن ايران از بعد اقتصادي و كشاندن ايران پاي ميز مذاكره تحت تاثير فشارهاي اقتصادي تاكيد شد كه ايران با محوريت حاكميت ديني اين قدرت را دارد كه آمريكا را به زانو درآورد و اكنون آمريكا و اروپا با توجه به بيداري كه در مردم كشورهايشان ايجاد شده در حل مشكلات خود در بن بست قرار گرفته اند.
سالك با بيان اين كه «در اين جلسه در مورد هيات منصفه مطبوعات و موضوع آقاي جوانفكر نيز بحث و گفت وگو شد» گفت: در ادامه گزارشي از فعاليت هاي جبهه متحد و همچنين همايش هاي برگزار شده از سوي آن جبهه و سخنان آيت الله مهدوي كني و تاكيد ايشان مبني بر اهميت وحدت و دعوت از تمام جبهه ها براي ايجاد يك اتحاد بزرگ و دوري از خرده گيري ارائه شد.
وي همچنين با بيان اين كه «در جلسه اخير جامعه روحانيت مصوبه خاصي نداشتيم» گفت: برخي جريانات داخلي و خارجي تلاش مي كنند كه جريان اصولگرا را ضعيف نشان دهند.
 



درباره فساد بانكي اخير حجت الاسلام اژه اي امشب در گفتگوي ويژه خبري حضور مي يابد

مسئول ويژه رسيدگي به پرونده فساد بانكي اخير، يكشنبه شب در گفتگوي ويژه خبري شبكه 2 حضور مي يابد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور كه از سوي رئيس قوه قضائيه به عنوان مسئول ويژه رسيدگي به پرونده فساد بانكي اخير منصوب شده و در 2 ماه گذشته نيز اطلاع رساني گسترده اي درباره روند رسيدگي به اين پرونده داشت، قرار است يكشنبه شب جديدترين اخبار از اين پرونده را به اطلاع مردم برساند.
وي پيش از اين نيز در گفتگوي ويژه خبري ابعاد مختلف اين پرونده را به صورت تفصيلي تشريح كرده بود.

 



برگزاري مراسم تعزيه خواني در بوستان هاي جنوب تهران

همزمان با شروع ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) مراسم آئيني تعزيه خواني در سطح بوستانها، ميادين و اماكن مذهبي منطقه 20 برگزار مي شود.
به گزارش «تهران سما» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20، غلامرضا قلمي رئيس اداره فرهنگي شهرداري منطقه با اعلام اين خبر گفت: مراسم تعزيه خواني واقعه عاشورا در بوستان نغمه، دولت آباد، خيابان ابن بابويه و فرهنگسراي ولاء برگزار مي شود.
قلمي با اشاره به اينكه اجراي اين برنامه مذهبي از 12 آذر شروع و تا 27 آذرماه همچنان ادامه دارد، افزود: محله دولت آباد از ديرباز در اجراي اين مراسم آئيني پيشرو بوده است.
وي به برپايي نمايشگاه فرهنگي عاشورا در ضلع غربي ميدان شهداي شاملو اشاره كرد و اظهار داشت: از 16 آذر ماه نمايشگاهي با عنوان عكسهاي عاشورايي در مركز ابوالفتوح رازي و مركز ري شناسي اين منطقه برپا مي شود.
رئيس اداره فرهنگي شهرداري منطقه 20 با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ عاشورايي در سطح جامعه به ويژه جوانان خاطرنشان كرد: برپايي خيمه هاي معرفت، سوگواره هاي عاشورايي، همايش تقدير از نوگلان حسيني، تقدير از پيرغلامان حسيني، برپايي شب شعر عاشورايي، تقدير از مداحان و ذاكرين اهل بيت و همايش امر به معروف و نهي از منكر از جمله برنامه هاي ايام محرم و صفر است كه از سوي اداره فرهنگي شهرداري منطقه 20 اجرا مي شود.
گفتني است به مناسبت ايام محرم 5 هزار پوستر، پلاكارد، بنر، كتيبه عاشورا در طول دهه اول و دوم محرم در سطح منطقه نصب مي شود و كليه مراكز فرهنگي اقدام به برگزاري مسابقه دل نوشته هاي عاشورايي در سطح منطقه مي كنند.

 



شير بي يال و دم و اشكم بدون يك روده راست! (خبر ويژه)

«عده اي از اصلاح طلبان كه در حوادث سال 88 نقش آفريني كردند، به شكلي مذبوحانه براي حضور در انتخابات مجلس التماس مي كنند».
پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به گروهي از اپوزيسيون فراري نوشت: عده اي از اصلاح طلبان شرايطي را براي انتخابات مجلس مطرح كردند اما دبير شوراي نگهبان با صراحت جواب داد «سران فتنه هم در اين ماجرا فهميدند كه با مردم روبرو هستند نه با حكومت، اين افراد فهميدند كه بايد براي هميشه بروند، هر چند كه برخي از آنها هنوز هم براي بازگشت خود شرايطي اعلام مي كنند و بايد گفت وقاحت هم حد و مرزي دارد». با اين وجود افرادي از جناح اصلاح طلب هنوز بارقه اميدي دارند و تلاش مذبوحانه اي را با سخنان بي مايه براي به دست آوردن سهمي از قدرت ايراد مي كنند. البته در پاسخ، حكومت پا را فراتر گذاشته و حلقه محاصره را آنها تنگ تر مي كند.
خودنويس اضافه مي كند: اصلاح طلبان به مثابه شير بي يال و دم و اشكم شده اند و معلوم نيست با دست خالي و بدون پشتوانه اما پرحرارت، درصددند چه هدفي را از شركت در انتخابات دنبال كنند؟ آنها مگر نمي دانند كه التزام به قانون اساسي شرط تأييد نامزدي است؟ آيا اينان التزام عملي به ولايت فقيه دارند؟ اگر التزام دارند پس چرا پس از انتخابات سال 88 و تاييد آن، نتيجه را مجلس ششم دستشان بود، طي چهار سال چه گلي به سر مخالفان زدند؟ آيا با يكسري نامزد ناشناخته در سراسر كشور مي توان جنبش اعتراض به تقلب را مانند سال 88 به راه انداخت؟ اينها فقط مي خواهند به قدرت برسند و سهمي به دست آورند. موافقان و مشوقان شركت در انتخابات، حاميان سرسخت و ثابت قدم رژيم هستند و از طرف ديگر همين كساني كه براي شهرت و قدرت به هر ذلت و آسمان و ريسمان بافتني تن مي دهند، طرفدار حضور در انتخابات هستند.



 



شكار جاسوسان سيا نشانه قدرت سرويس اطلاعاتي ايران است (خبر ويژه)

شبكه بي بي سي اعلام كرد: جبران ضربه اي كه ايران با دستگيري چند جاسوس به سازمان جاسوسي آمريكا وارد كرد، تقريبا غيرممكن است.
اين شبكه درباره بازداشت 12 جاسوس آمريكا در ايران و لبنان تصريح كرد: ايران در برخورد با ماموران سيا موفق عمل كرده است. يك جنگ اطلاعاتي در زمينه هاي مختلف ميان ايران و كشورهايي مانند آمريكا و اسرائيل و متحدان غربي و منطقه اي آنها در جريان است. اظهارات مقامات امنيتي ايران درباره تلاش كشورهاي غربي براي ضربه زدن به برنامه هسته اي و نفوذ به سيستم نظامي ايران و اخباري كه در اين خصوص مطرح مي شود بيانگر اين نكته است كه جنگ اطلاعاتي به سطح جدي و بالايي رسيده و نكته جالب ، تاييد اين دستگيري ها از سوي مقامات آمريكايي بود.
تحليلگر اين شبكه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه ارتباط اين دستگيري ها در لبنان و ايران چيست اظهار كرد: موضوع لبنان تا حدودي پيچيده است به دليل اين كه براساس برخي گزارش ها آنها توانسته اند با سرمايه گذاري ايران و كمك فني نرم افزاري و انساني اين كشور، سيستم امنيتي خوبي براي خودشان به وجود بياورند. برخي آمارها نشان مي دهد كه بيش از 100 عامل اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل در طول چند سال گذشته توسط حزب الله كشف و از سيستم حذف شده اند.
بي بي سي درباره اين كه علت تاييد دستگيري ها از سوي آمريكايي ها چيست گفت: مهمترين اصل سرويس هاي اطلاعاتي در تمام دنيا حفاظت از منافع و روش ها محسوب مي شود و به همين خاطر وقتي اتفاقي براي يك عنصر سرويس هاي اطلاعاتي در كشوري رخ دهد حرفي درباره آن نمي زنند. در اين زمينه هم به طور طبيعي سيستم آمريكايي ها نبايد حرفي مي زد اما گزارش هاي مطرح شده نشان مي دهد جبران ضربه اي كه ايران وارد كرده تقريبا سخت بوده و اين ارزيابي را به مقامات آمريكايي داده كه ايران در اين زمينه موفق بوده است.

 



پيش بيني غرب رنگ باخت استفاده از واژه «بهار عربي»موقوف! (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي و اپوزيسيوني معتقدند واژه «بهار عربي» گمراه كننده مي باشد و ديگر وقت آن فرا رسيده كه اين تعبير را به اعتبار قدرت گرفتن اسلام گرايان در كشورهاي مختلف خاورميانه كنار بگذارند!
دويچه وله دراين باره در گزارشي تصريح كرد: رسانه هاي آلماني مي گويند احتمالا بايد به جاي بهار عربي از پاييز عربي سخن گفت. فولكر پرتس رئيس انستيتوي علم و سياست در برلين به «تاگس شاو» مي گويد اطلاق عنوان بهار عربي به دگرگوني هاي سياسي اجتماعي اخير در كشورهاي عربي نامناسب است چرا كه ما را از نظر استراتژيك به بيراهه مي كشاند.
نشريه آمريكايي فارين پاليسي نيز با تصريح بر اين مطلب كه «زمان كنار گذاشتن عبارت بهار عربي فرا رسيده»، نوشت: اين تحولات ديگر بهار نيستند، حتي تابستان هم نيستند بلكه به زمستان شبيه مي شوند. اين اتفاقات شبيه تحولات اروپاي شرقي و مناطقي نظير چكسلواكي نيست كه به بهار پراك مشهور شد. اتفاقات خاورميانه كاملا متفاوت از انقلاب مخملي در شرق اروپاست.
فارين پاليسي اضافه كرد: چندي پيش نتانياهو نخست وزير اسرائيل در سخنراني شديداللحن، افرادي را كه از اعتراضات مصر حمايت مي كنند محكوم كرد و بار ديگر خود را در جبهه مبارك قرار داده و اعلام كرد كه در «جبهه اشتباه تاريخ» قرار نگرفته است بلكه افرادي كه پيش از موعد مقرر از پيروزي اصلاحات غربي دم مي زنند در اشتباه هستند. به گزارش اين نشريه، نتانياهو گفته بود: «به من گفته مي شود كه براي ترساندن اين حرف ها را مي زنم يا در جبهه اشتباه تاريخ قرار گرفته ام و نمي فهمم كه شرايط به كدام سو مي رود. خوب در واقع شرايط به عقب مي رود نه به جلو.»
فارين پاليسي مي افزايد: نتانياهو اين بحث را مطرح مي كند كه تحولات در منطقه منجر به شكل گيري موج اسلامي، ضدغربي، ضد ليبرال، ضد اسرائيل و غيردموكراتيك مي شوند.
نشريه آمريكايي مي نويسد: همانطور كه اعلام پيروزي در آستانه سقوط رژيم سابق در تونس، مصر، ليبي يا يمن نابهنگام بود، محكوم كردن و حمله به اشتياق كساني كه هنوز شجاعت حضور در خيابان ها را دارند از سوي نتانياهو نيز نابهنگام بود. اين واقعيت وجود دارد كه مردم مصر به آساني كوتاه نمي آيند و با وجود خشونت هايي كه منجر به مرگ ده ها نفر و زخمي شدن هزاران تن ديگر شده، باز هم در ميدان تحرير گردهم مي آيند. نتانياهو احتياط قابل دركي از تغييراتي كه ممكن است در پي اصلاحات فعلي و آتي دولت هاي همسايه شكل گيرد، دارد. اسلامگراها در مصر و ديگر كشورها در حال حاضر دست به تظاهرات مي زنند و از موضع گيري سخت در برابر اسرائيل حمايت مي كنند. چندان مشخص نيست كه اين تحولات چه نتيجه اي را به دنبال خواهد داشت.
فارين پاليسي در پايان نوشت: دخالت اوضاع، دولت هاي غربي را به فكر راه حل درازمدت انداخته است. اتفاقات جديد خاورميانه را با چنان قدرتي به لرزه انداخته كه چهار دولت مهم سرنگون و پنجمي متزلزل شده است. همين عوامل نشان مي دهند كه با وجود نامعلوم بودن پيامدهاي دراز مدت تحولات منطقه، ما شاهد آغاز عصري جديد در منطقه هستيم.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي گويانيوز وابسته به اپوزيسيون خارج نشين، «بهار عربي» را فريب و دروغ توصيف كرد و نوشت: از نخستين روزهاي آغاز اعتراضات و شورش هاي خياباني در كشورهاي عربي، رسانه هاي غربي به تأييد و ستايش آن برخاستند و از بهار عربي سخن گفتند. اما خيلي زود اين سخن ها و پيش بيني ها رنگ باخت و جاي آن را اگر و مگرها گرفت. عده اي از آنها كه در اين اعتراض ها به عنوان رهبران جنبش معرفي مي شدند، آب پاكي را روي دست همه ما كه به اين شورش ها دل خوش كرده بوديم، ريختند. آنها اكنون از لغو قوانين غيرشرعي و جايگزين كردن قوانين اسلامي و احكام شرع مبين صحبت مي كنند. از همه مهم تر فعال شدن نيروهاي سازمان يافته اجتماعي مذهبي نظير اخوان المسلمين و سازمان هاي مشابه است.

 



مفتي سعودي به جدول زد ديوارنويسي عليه آل سعود كار ايراني هاست! (خبر ويژه)

كشتار مردم مظلوم در شرق عربستان، باعث گسترش شعارنويسي عليه سران آل سعود شده است.
مشاهدات عكاس خبرگزاري فرانسه حاكي است شعارهايي عليه خانواده سلطنتي عربستان بر روي ديوارها در مركز شرقي عربستان نوشته شده است.
طبق تصاوير منتشره، شعارهايي نظير «خانواده آل سعود دستشان به خون اين شهدا آلوده است»، «مرگ بر محمد بن فهد بن عبدالعزيز»، بر روي ديوارهاي شهر قطيف ديده مي شود. همچنين نيروهاي امنيتي در ورودي هاي شهر مستقر شده و خودروها را بازرسي مي كنند.
به گزارش منابع دولتي و پزشكي دست كم، 4 نفر در طول درگيري ها در شهر قطيف كشته شده اند. شاهزاده محمد بن فهد ادعا كرده كه وزارت كشور علت اين مرگ ها را تحقيق مي كند.
مفتي عربستان سعودي، شيخ عبدالعزيز الشيخ در اين رابطه به روزنامه عكاظ گفت: آشوبگران شهر قطيف وابسته به دار و دسته هايي هستند كه از خارج كشور دستور مي گيرند. وي در ادامه گفته است كه ايران پشت ديوارنويسي ها عليه آل سعود در شهر قطيف است!

 



ساركوزي فشار عليه برنامه اتمي ايران را رفتاري قرون وسطايي مي داند؟! (خبر ويژه)

رئيس جمهور فرانسه مي گويد از تصميم احداث شصتمين نيروگاه اتمي در اين كشور عقب نشيني نخواهد كرد چرا كه اين عقب نشيني، اقدامي قرون وسطايي است.
به گزارش رويتر و شبكه بلومبرگ، ساركوزي ضمن دفاع از گسترش نيروگاههاي هسته اي و مخالفت با ديدگاه احزاب مخالف درباره لزوم تعطيلي 24 رآكتور اين كشور تا سال 2025، تصريح كرد: چنين ايده هايي تهديد عليه فرانسه و تامين برق مصرفي خانه هاي شهروندان فرانسوي است. پيشنهاد تعطيلي 24 نيروگاه، مي تواند سالانه 5 ميليارد يورو به شهروندان فرانسه آسيب بزند.
به گفته وي «گسترش نيروگاههاي هسته اي، شرط حياتي براي صادرات دانش و فناوري به خارج است. مخالفان بايد بگويند كه اگر در 24 رآكتور را ببنديم چگونه مي توانيم توقع داشته باشيم كه مشتريان هندي و چيني، از ما فناوري و رآكتور بخرند.
ساركوزي ضمن حمايت از انرژي هسته اي گفت: ماحق نداريم يك اتفاق نظر سياسي 65 ساله در زمينه انرژي هسته اي را درهم بشكنيم.
وي با بيان اين كه عقب نشيني از انرژي هسته اي يك گام «قرون وسطايي» به سمت عقب خواهد بود، افزود: رآكتورهاي هسته اي يك نقطه قوت استراتژيك و اقتصادي قابل توجه براي فرانسه به حساب مي آيند و نابود كردن آنها عواقب جدي به همراه خواهد داشت.
ساركوزي همچنين گفته است: افزايش هزينه انرژي به شركت هاي فرانسوي آسيب مي رساند و آنها را مجبور مي كند كه نقل مكان كرده و به كشورهايي بروند كه نيروي كار در آنجا هزينه كمتري در پي دارد.
آيا ما ابزار اين را داريم كه هزارها شغل را در وسط يك بحران اقتصادي نابود كنيم؟ من اجازه نمي دهم ميليونها خانوار به ويژه قشر كم درآمد، فشار مالي تصميمي را كه منحصرا ايدئولوژيك است، بپذيرند.
ساركوزي پيش از اين هشدار داده بود پيشنهاد مخالفان براي كاهش برق هسته اي مي تواند به بسته شدن كارخانه ها و ضربه خوردن اقتصاد فرانسه منجر شود.
رئيس جمهور فرانسه گفت: كنار گذاشتن اين انرژي يا كاهش سهم آن در مجموعه انرژي بدون پيدا كردن يك جايگزين مناسب، آسيب قابل توجهي به صنعت فرانسه مي زند.
يادآور مي شود رژيم فرانسه يكي از دارندگان تسليحات اتمي است. با وجود اظهارات اخير، ساركوزي توضيح نداده كه چرا ملت ايران بايد از حق فناوري اتمي محروم شوند. 10درصد سهام شركت اوروديف فرانسه متعلق به ايران است اما فرانسوي ها از واگذاري اورانيوم غني شده در اين شركت به ايران امتناع مي كنند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ چند روز پيش شاهد سركوب مردم بحرين در تشييع پيكر يك جوان 16 ساله بوديم اما متأسفانه دستگاه ديپلماسي كشور ما هيچ واكنشي در اين رابطه نشان نداد و آن را محكوم نكرد.
يك شهروند
¤ از برخورد به موقع قوه قضائيه با مديرمسئول روزنامه ايران به خاطر نشريه توهين آميز «خاتون» تشكر مي كنم.
بياني
¤ از مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ويژه قرارگاه جنوب شرقي كه توانسته اند امنيت و وحدت همراه با اتحاد ميان مردم و مسئولان منطقه ايجاد نمايند تشكر مي كنم.
رحمان رحماني زاده- سيستان و بلوچستان
¤ به مسئولان محترم سياست خارجي بگوييد سوريه و بشار اسد را در اين شرايط بحراني تنها گذاشتن همان و در دام سياست هاي اسرائيل و آمريكا گرفتار شدن همان.
يك هموطن
¤ مقاومتي كه آقاي جوانفكر در برابر قوه قضائيه از خودش نشان داده است يك بدعت خطرناك و توهين به جايگاه قوه قضائيه است. لذا از اين قوه تقاضا مي كنم با صدور حكم قاطع تري از تسري چنين بدعت هايي جلوگيري كند.
كلانتر- قم
¤ مي خواستم ابراز تاسف كنم از اينكه دشمنان ما هر فيلم دروغ و توهين آميز كه عليه دين و قرآن و كشور ما توليد مي كنند به راحتي در دنيا اكران مي شود ولي براي اكران فيلمي مثل «شكارچي شنبه» كه به خاطر حقيقي بودن آن به مذاق اهريمن ها خوش نيامده است حتي در داخل كشورمان بامظلوميت مواجه شده است. براي اين گونه مسائل بايد چاره جويي كرد .
يك هموطن
¤ به مسئولان جمع آوري ديش هاي ماهواره اي پيشنهاد مي كنم كه در قبال ضبط ديش ها از منازل يك دستگاه «ستاپ باكس» به خانواده ها به عنوان هديه تحويل دهند. اين كار هم يك اقدام فرهنگي است و هم به نشانه اين است كه نظام با جمع آوري ديش هاي ماهواره اي خير خانواده ها را مي خواهد.
يك هموطن
¤ از شبكه هايي كه از طريق «ستاپ باكس» مثل آي فيلم، نمايش، بازار و غيره پخش مي شود، اوقات شرعي نماز پخش نمي شود و مخاطبين از نماز اول وقت بي اطلاع مي مانند. پيشنهاد مي شود كه اوقات شرعي به زيرنويس هاي شبكه هاي ياد شده اضافه شود.
خانم عبدالله خاني- تهران
¤مگر وزارت بهداشت و درمان اعلام نكرده بود كه تبليغ چيپس و پفك در رسانه ها ممنوع مي باشد؟ پس چرا هم صدا و هم سيما به تبليغات در اين رابطه ادامه مي دهند.
حسين پيوندي- سمنان
¤ اداره مخابرات شماره تلفن 1717 را براي آسايش مردم معرفي كرده است تا مشكلات خود را به طور فوري برطرف كنند. اما از وزير محترم ارتباطات تقاضا مي كنم به منشي شان دستور بدهند، در طول روز چند بار با اين شماره تماس بگيرند ببينند ارتباط برقرار مي شود يا نه.
پيكر
¤ تعدادي از بساز بفروش هاي سودجو اماكن مسكوني به منظور فرار از پرداخت ماليات و پول برق و غيره، برش سنگ و ساخت پنجره هاي مورد نياز آپارتمان ها را در محل بنا انجام مي دهند كه علاوه بر نپرداختن ماليات و پول برق، با ايجاد آلودگي صوتي و گرد و غبار اهل محل را به ستوه مي آورند و شكايت اهالي هم به جايي نمي رسد.
عاشري- پونك
¤ سازمان آمار تعدادي از جوانان را براي آمارگيري نفوس و مسكن دعوت به كار كرد اما متاسفانه در زمان آمارگيري تعهداتي كه در قبال حقوق آمارگيران خود برعهده گرفته بود عمل نكرد. از جمله اينكه نه تغذيه آنها را تامين كرد و نه هزينه غذاي آنها را پرداخت كرد.
معصومي راد
¤ علت عدم بهره برداري از كنارگذر رودهن و بومهن چيست، زيرا در روزهاي تعطيل و آخر هفته، شاهد ترافيك سنگين در اين مناطق هستيم. از مسئولان درخواست مي شود كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
يك شهروند- تهران
¤ قرار بود به همه ساكنين پرديس، كارت تخفيف عوارض بزرگراه بدهند اما فقط تعداد محدودي موفق به اخذ اين كارت ها شده اند. چرا؟
صدرالله موسوي
¤ اتوبان بابايي از سمت شرق به غرب پيست كاميون هاي كمپرسي شده است و ماشين هاي سواري سبك هيچ امنيتي ندارند. لذا از راهنمايي و رانندگي درخواست رسيدگي دارم.
سيدمهدي سيدقيم
¤ از دولت محترم تقاضا مي كنم كه از واردات كالاهاي خارجي به ويژه از كشور چين جلوگيري كند. چرا كه به زيان مصرف كننده و حتي توليدكننده داخلي است. اگرچه توليدكننده داخلي خود نيز به دليل كم توجهي به كيفيت و عدم قناعت در قيمت مقصر است اما مصرف كننده چه گناهي كرده است؟
يك شهروند
¤ ده خانوار هستيم كه همگي جواز ساخت از شهرداري دريافت كرده ايم و هيچ كداممان هم به شهرداري بدهي نداريم. اما عوامل شهرداري منطقه به بهانه اينكه محل ساختمان مسكوني ما فضاي سبز است، از باز كردن سركوچه كه محل عبور و مرور ساكنين است امتناع مي كند و مجبوريم از زمين هاي همسايگان تردد كنيم.
كاظم لو- خرم دشت قزوين
¤ ما هميشه در اين مواقع اميدمان به كيهان است. لطفا گزارشي هم درباره زندانيان مهريه چاپ كنيد. واقعا به نظر مي رسد كه در قانون مهريه به ويژه آن دسته از خانواده هايي كه دختر به نيت به دردسرانداختن پسر مهريه هاي كلان تقاضا مي كنند تجديدنظر و يا حداقل تدابير بازدارنده اي بينديشند.
امير احمدي
¤ از مسئولان وزارت راه و ترابري درخواست مي شود، در تكميل اتوبان قزوين- رشت تسهيل نمايد.
كاظمي- گيلان

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14