(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6  آذر 1390- شماره 20083

انگشتان سيف الاسلام زير تيغ
با وجود برف و كولاك شديد محورهاي مواصلاتي كشور باز است
با حضور شهردار تهران 6 قطار جديد وارد خطوط متروي پايتخت شد
هواشناسي اعلام كرد موج جديد بارش ها در تهران از چهارشنبه آغاز مي شود
تا ابلاغ قانون جديد معافيت تك فرزند پدر بالاي 60 سال اجرا مي شود
هكرها هميار پليس مي شوند
دستگيري اعضاي 290نفره شركت هاي هرمي در اصفهان
دستگيري قاتل پس از 18 سال
جاي افراد بي سرپناه نيست اظهارات عجيب سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
حوادث كوتاه از كشور
رد رشوه توسط ماموران اخلاق مدار يزدي
مرگ دردناك 5 كودك فلسطيني
طوفان و سيل در سريلانكا
معامله قاضي و زنداني
كنگو پايتخت تجاوز
نماد سركوب!



انگشتان سيف الاسلام زير تيغ

پزشك معالج «سيف الاسلام» اعلام كرد، انگشت شست و اشاره دست راست وي بدليل ابتلا به قانقاريا بايد قطع شود.
به گفته دكتر «آندره موراكوفسكي» در صورت انجام نشدن عمل جراحي و قطع انگشتان نكروز شده، احتمال ورود عفونت به جريان خون و وخامت حال وي وجود دارد.به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري رويترز، زخم هاي دست «سيف الاسلام» مربوط به حملات هوايي و پيش از كشته شدن ديكتاتور ليبي است، اما بدليل دسترسي نداشتن به امكانات پزشكي اين زخم تا مرحله قانقاريا پيش رفته است.
«عبدالرحيم الكيب» نخست وزير دولت انتقالي ليبي تاكيد كرد، امكانات پزشكي مورد نياز در اختيار «سيف الاسلام» قرار داده مي شود.

 



با وجود برف و كولاك شديد محورهاي مواصلاتي كشور باز است

با باز شدن جاده هراز هم اكنون همه محورهاي مواصلاتي كشور باز است و رفت و آم

 



با حضور شهردار تهران 6 قطار جديد وارد خطوط متروي پايتخت شد

تعداد 6 قطار جديد مترو شامل 42 دستگاه واگن صبح ديروز و با حضور شهردار تهران طي مراسمي مورد بهره برداري قرار گرفت.
شهردار تهران در اين مراسم با اشاره به اينكه اطلاع داريم كه دستوراتي به بانك ها داده مي شود كه با مترو همكاري نكنند گفت: قطعاً بانك ها خدمت به مردم را سياسي نخواهند كرد.
به گزارش ايسنا محمدباقر قاليباف اظهار كرد: تشخيص ما همواره اين است كه برخي موضوعات را در جلسات تخصصي تر پيگيري كنيم اما وقتي كم لطفي هايي را مشاهده مي كنيم براي تنوير افكار عمومي به برخي از اين مسايل و مشكلات اشاره مي كنيم هرچند كه اين موضوعات جاي نگراني براي مردم ندارد.
وي با اشاره به اينكه وعده شهرداري تهران افزودن 400 واگن جديد به ناوگان مترو تهران بوده است، تأكيد كرد: علاوه بر اين تا پايان امسال بايد 15 كيلومتر به خطوط مترو افزوده و هر ماه يك ايستگاه افتتاح شود.
وي به افزايش 150 هزار سفر به ظرفيت مترو تهران اشاره كرد و گفت: در ابتداي سال نيز 200 دستگاه اتوبوس دوكابين به ناوگان BRT تهران اضافه شد، به طوري كه امروز همه اتوبوس هاي خط يك BRT دوكابين هستند و اتوبوس هاي تك كابين به خطوط سبك تر منتقل شده است.
شهردار تهران وعده داد كه در كمتر از يك ماه آينده 100 دستگاه اتوبوس ديگر وارد ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت شود.
وي خاطرنشان كرد: زماني دولت 80 درصد بابت تأمين ناوگان اتوبوسراني به شهرداري كمك مي كرد اما طي دو سال اخير حتي يك ريال هم در اين زمينه كمك نكرده است و اين در حالي است كه شهرداري تهران به تعهدات خود در قبال تكميل بي آرتي عمل مي كند.
گفتني است با ورود هر قطار، ظرفيت شبكه مترو 25 هزار نفر افزايش مي يابد و با افزايش اين 6 قطار جديد، مجموعاً 150 هزار مسافر در روز به ظرفيت جابجايي مترو تهران اضافه خواهد شد.
از اين 42 دستگاه واگن، 14 واگن از نوع آلومينيومي است و 28 واگن ديگر نيز ساخت داخل كشور بوده و تمامي قسمتهاي آن از جمله اتاق، تجهيزات داخلي و دستگاههاي تهويه مطبوع در ايران ساخته شده است.

 



هواشناسي اعلام كرد موج جديد بارش ها در تهران از چهارشنبه آغاز مي شود

مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به افت مجدد دماي هواي پايتخت در روز يكشنبه گفت: بر اين اساس تا روز چهارشنبه دماي هواي تهران حدود صفر باقي مي ماند.
مهندس محسن جباري ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به نقشه هاي پيش بيني هواشناسي افزود: پيش بيني مي شود كه بارش برف فعلا در پايتخت قطع اما در روز يكشنبه (امروز) مناطق شمالي استان تهران و ارتفاعات يخبندان خواهد بود.
وي با اشاره به اين كه آسمان تهران امروز نيمه ابري، در شهرهاي شمالي افزايش ابر همراه با گاهي وزش باد و فردا كمي ابري در بعضي ساعات افزايش ابر و گاهي باد خواهد بود، افزود: از اواخر وقت سه شنبه افزايش ابر در آسمان تهران پيش بيني شده است كه بر اين اساس براي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه با ورود سامانه بارشي، موج جديد بارش ها در پايتخت پيش بيني مي شود.
سازمان هواشناسي كشور نيز اعلام كرد: براساس نقشه هاي پيش يابي در روز يكشنبه (امروز) در برخي مناطق مركز، دامنه هاي البرز، سواحل شمالي، شمال شرق و شرق كشور ابرناكي و بارش پراكنده برف و باران پيش بيني مي شود كه بتدريج از سمت غرب از ميزان ابرناكي كاسته مي شود.
همچنين در جزاير جنوبي و سواحل درياي عمان نيز رشد ابر، وزش باد، رگبار پراكنده و رعد و برق در انتظار نمي باشد. از بعدازظهر امروز و فردا تنها در سواحل غربي درياي خزر بارش پراكنده خواهد داشت و در ساير مناطق كشور جو آرام بوده و دماي هوا در نيمه شمالي كشور به طور نسبي افزايش مي يابد از بعدازظهر روز سه شنبه با ورود سامانه بارشي ديگري از سمت جنوب غرب به كشور مجددا بارش باران، رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب، دامنه هاي زاگرس جنوبي و به تدريج جنوب كشور و همچنين در نوار شمالي آغاز خواهد شد.

 



تا ابلاغ قانون جديد معافيت تك فرزند پدر بالاي 60 سال اجرا مي شود

سازمان وظيفه عمومي ناجا از جاري بودن مقررات اعطاي معافيت كفالت به تك فرزند ذكور پدر بالاي 60 سال تا ابلاغ قانون جديد وظيفه عمومي خبر داد.
به گزارش مهر، در پي انتشار خبر حذف معافيت تك فرزند ذكور پدر بالاي 60 سال، نگرانيهايي در مشمولان و خانواده هايي كه هم اكنون شرايط اين معافيت را دارند ايجاد شده و با مراجعه به مراكز وظيفه عمومي پيگير اين موضوع شدند.
برابر مقررات جاري، يگانه مراقب نگهدارنده (تنها فرزند ذكور)، پدري كه به سن 60 سال رسيده مي تواند از معافيت كفالت استفاده نمايد كه اين مقررات تا ابلاغ قانون جديد وظيفه عمومي جاري و قابل اجرا است.
برابر مصوبه مجلس شوراي اسلامي، در طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي، يگانه فرزند ذكور مراقب يا نگهدارنده پدر نيازمند مراقبت كه قادر به اداره امور خود نباشد، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
اين اطلاعيه مي افزايد: نيازمندي پدر به مراقبت به علت نقص عضو، بيماري و يا كبر سن به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي و برابر آيين نامه اجرايي قانون خدمت وظيفه عمومي خواهد بود.
طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي كه آخرين اصلاحات صورت گرفته در آن در تاريخ 22 آبان ماه سال جاري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده جهت تاييد به شوراي نگهبان ارسال شده كه پس از تاييد شوراي نگهبان و ابلاغ از سوي مجلس، قابل اجرا است.

 



هكرها هميار پليس مي شوند

معاون مبارزه با جرايم پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي گفت: پليس از توانمندي هكرهاي كلاه سفيد و صورتي بهره مي گيرد.
به گزارش ايسنا سرهنگ تورج كاظمي درباره فعاليت برخي هكرها در فضاي مجازي گفت: هكرها به سه دسته كلاه سفيد، صورتي و سياه تقسيم مي شوند كه بر اين اساس آن دسته از هكرهايي كه با ورود غيرمجاز به سيستم افراد قصد تخريب، اخاذي و... داشته باشند تحت عنوان هكر كلاه سياه مورد شناسايي قرار مي گيرند كه پليس با اين هكرها برخورد قهري خواهد داشت.
وي با بيان اينكه هكرهاي كلاه صورتي تنها براي خودنمايي و از روي شيطنت به اين حرفه روي مي آورند، گفت: هكرهاي كلاه سفيد نيز به عنوان هكر كمك كننده با شناسايي نقاط ضعف سيستم ايمني سايت ها و شركت ها و... قصد بازاريابي دارند.
معاون مبارزه با جرايم پليس فتا ناجا با بيان اينكه قصد هكرهاي كلاه سفيد و صورتي صرفا كمك بوده و آنان خواستار به نمايش گذاشتن توانايي خود هستند و قصدي براي تخريب، اخاذي، سرقت و... ندارند، افزود: پليس قصد برخورد با اين افراد هوشمند را ندارد و آنان را مجرم هم نمي دانيم بلكه اين هكرهاي توانمند به عنوان متخصصان يا قشر باسواد در زمينه رايانه و امنيت شبكه شناخته مي شوند.
وي با بيان اينكه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مي تواند از توانمندي اين هكرهاي كمك كننده استفاده كند، گفت: پليس از توانمندي اين هكرها استقبال مي كند و اگر اين هكرهاي كمك كننده مطلبي فراتر از آموخته هاي ماموران و كارآگاهان پليس ارائه دهند پليس از تخصص و توانايي آنان بهره مي برد.
معاون مبارزه با جرايم پليس فتا با بيان اينكه هكرهاي ايراني را قشر جوان تشكيل مي دهند گفت: 50% هكرهاي ايران زير 25 سال سن دارند.

 



دستگيري اعضاي 290نفره شركت هاي هرمي در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از دستگيري اعضاي 290 نفره شركت هاي هرمي گاما و «ام.ال.ام» طي عملياتي غافلگيرانه توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي خبر داد.
«سرتيپ حسن كرمي» اظهار داشت: ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي در پي كسب خبري مبني بر جلسه اعضا و سرشاخه هاي اصلي شركت هاي هرمي گاما و ام.ال.ام در يكي از باغ تالارهاي حاشيه شهر اصفهان موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: با تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه ليدرها و سرشاخه هاي اصلي اين شركت ها با دعوت نامه هايي در كارت هاي مخصوص، جذاب و فريبنده تعداد زيادي از مرتبطان و اعضاي پايين شركت را به منظور توجيه و ارشاد به باغ تالارهاي حاشيه شهر اصفهان دعوت كرده اند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: با توجه به تحقيقات صورت گرفته ماموران با هماهنگي مقام قضايي طي عمليات غافلگيرانه و با استفاده از نيروي پليس زن در محل حاضر و تعداد 160 مرد و 130 زن را دستگير كردند.
وي افزود: در بازرسي از محل 6 دستگاه دوربين ديجيتال، سه دستگاه لپ تاپ، يك حلقه سي دي و يك عدد فلش مموري حاوي مطالب مربوط به آموزش و طريقه فعاليت شركت هاي هرمي، تعدادي اوراق مربوط به شركت هرمي «ام.ال.ام»، نحوه فعاليت، سرمايه گذاري و ميزان سوددهي، تعدادي فرم هاي خام اوليه عضوگيري و 140عدد قاب چوبي تبليغاتي كه قرار بود از طرف ليدرها به اعضاي جديد هديه شود كشف و ضبط و يك دستگاه خودروي خارجي مربوط به ليدر اصلي شركت هاي مذكور در اصفهان توقيف شد.
سرتيپ كرمي در پايان گفت: افراد دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

 



دستگيري قاتل پس از 18 سال

فردي به نام شاهپور كه 18 سال پيش به اتهام قتل از يكي از روستاهاي توابع كرمانشاه متواري شده بود در سن 36سالگي در تهران دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، در ساعت13 بيست و هشتمين روز سال 1372 ماموران كلانتري يكي از روستاهاي تابعه استان كرمانشاه، در جريان يك فقره درگيري منجر به قتل در اين روستا قرار گرفتند كه بلافاصله پرونده مقدماتي تشكيل و جهت رسيدگي در اختيار پليس آگاهي اين استان قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات مشخص شد كه در اين درگيري فردي به هويت نصير 42 ساله در يك نزاع و درگيري به قتل رسيده كه در تحقيقات انجام شده هويت قاتل به نام شاهپور (18 ساله در زمان ارتكاب قتل) مورد شناسايي قرار گرفت.
با شناسايي متهم به قتل، كارآگاهان پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود جهت دستگيري شاهپور اطلاع پيدا كردند كه در زمان درگيري، دايي متهم به هويت احمد نيز در اين نزاع و درگيري حضور داشته و پس از كشته شدن مقتول، هر دو نفر آنها به همراه يكديگر متواري شده اند.
در حاليكه تحقيقات جهت شناسايي اين دو متهم -شاهپور به اتهام ارتكاب قتل و احمد به اتهام معاونت در قتل - در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي كرمانشاه قرار گرفته بود، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اين دو متهم بلافاصله پس از نزاع و درگيري و كشته شدن مقتول، روستاي خود را به مقصد نامشخصي ترك كرده و هيچكدام از اعضاي خانواده آنها نيز اطلاعي از مخفيگاه آنها ندارند.
با توجه به دلايل و مدارك بدست آمده و تحقيقات انجام شده از سوي كارآگاهان پليس آگاهي، دادگاه متهم را به صورت غيابي مجرم و به قصاص نفس محكوم كرد و پرونده همچنان جهت شناسايي و دستگيري متهم در پليس آگاهي كرمانشاه مفتوح باقي ماند.
سرانجام با وجود گذشت 18 سال از زمان وقوع حادثه و در حاليكه گمان مي رفت كه پليس نيز از شناسايي و دستگيري متهم نااميد شده، كارآگاهان پليس آگاهي كرمانشاه در ادامه تحقيقات چند ساله خود سرانجام با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه متهم به همراه دايي خود، پس از متواري شدن از روستا زندگي مخفيانه اي را در شهر تهران انتخاب كرده اند.
با آغاز تحقيقات كارآگاهان اداره دهم و با بهره گيري از اطلاعات موجود در پرونده، سرانجام مخفيگاه متهمان در منطقه حكيميه تهران مورد شناسايي قرار گرفته و دايي و خواهرزاده پس از 18 سال فرار در ساعت 22 روز پنجشنبه مورخ سوم آذر دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي انتقال پيدا كردند.

 



تخت هاي گرانقيمت بيمارستان ها
جاي افراد بي سرپناه نيست اظهارات عجيب سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با انتقاد شديد از رسانه ها و سازمان بهزيستي گفت: تخت هاي آي سي يو و سي سي يو بيمارستانها در اشغال افراد بي سرپناه است.
حسن ابوالقاسمي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: اگر با كمك بهزيستي آسايشگاههايي براي بيماران بي سرپناه مهيا شود، بيش از اين از امكانات بيمارستاني سوءاستفاده نمي شود.
وي يكي از معضلات بيمارستانها را افرادي دانست كه توسط اورژانس يا برخي اقوام آنها به مراكز بيمارستاني ارجاع مي شوند و تمام خدمات پزشكي را نيز دريافت مي كنند و هزينه هاي بسيار زيادي براي اين افراد صرف مي شود ولي در زمان ترخيص آنها با مشكل و گرفتاري روبه رو هستيم.
وي افزود: اين افراد به خصوص به برخي بيماريهاي عفوني خطرناك مبتلا هستند به همين علت خانواده هاي آنان اين بيماران را طرد كرده اند و بعضي مواقع نيز از آنها مي خواهيم كه بيايند و كمك كنند و اين بيماران را ببرند تا در خانه هاي خود يا بهزيستي مستقر شوند كه همكاري نمي كنند.
ابوالقاسمي ادامه داد: متاسفانه در ماههاي اخير مد شده است كه با رسانه ها تماس مي گيرند و بعد دروغي را در رسانه ها منتشر مي كنند و اين به حيثيت مراكز درماني لطمه مي زند و بعد از آن هم معلوم مي شود كه اين مسئله دروغ بوده است و تكذيب مي كنند كه به نظر من اين كار درست نيست.
وي تصريح كرد: رسانه ها بايد در اين موارد دقت كنند تا قبل از اينكه از صحت خبري مطلع نشده اند منتشر نكنند چون اين باعث بي اعتمادي مردم به نظام سلامت مي شود كه اين همه در حال ارائه خدمات است.
ابوالقاسمي در اين رابطه به بيماران رها شده در خيابان اشاره كرد و گفت: يك نمونه آن چند وقت پيش در يكي از بيمارستانهاي ما بود كه اتفاقا اين بيمار هم خدمات خوبي دريافت كرده بود، پرداختي نيز نداشت و بيش از 50 روز خدمات درماني گرفته بود اما بعد مي بينيم برادر همين فرد مي آيد و اين بيمار را در خيابان رها مي كند.
وي افزود: اين موارد از آن مصاديقي است كه مي توانم بگويم، اشاعه كذب است و نبايستي، مطبوعات ما در اشاعه كذب شركت كنند به خصوص اين موضوع را كه مسئولان بيمارستان به اطلاع رسانده بودند، ولي بد منعكس شد و ان شاءالله اميدواريم كه در اين مسائل دقت بيشتري شود تا تكرار نشود زيرا اين موضوعات حقوقي خواهد شد و گرفتاري زيادي پيش مي آورد.
ابوالقاسمي تاكيد كرد: ما از اين موارد خيلي زياد داريم و در بيمارستانهاي ما جزء يكي از مشكلات ما شده است. تخت هاي ICU ما توسط بيماراني اشغال هستند كه هيچ كس را ندارند البته در كشور بايد يك فكري به حال اين افراد شود و به نظر من قرار بود سازمان بهزيستي امكاناتي را فراهم كند كه البته تاحدودي در اين زمينه با ما همكاري مي كنند ولي بايد همكاريها وسيع تر شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: مسلما تخت هاي گرانقيمت بيمارستان كه بايستي بيمار واقعي روي آن بخوابد جاي مناسبي براي اين افراد نيست و اين باعث مي شود كه هزينه هاي بخش بهداشت و درمان و هزينه هاي دانشگاهها بالا رود. اما متاسفانه با آنكه ما بارها بسيار اين مطالب را گفته ايم از هيچ نهاد و دستگاهي كه مسئول رسيدگي به ناتواني هاي بيماران در كشور است پاسخي نشنيديم.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 9 تن مواد شوينده غيرمجاز
اصفهان- خبرنگار كيهان: مقدار 9 تن مواد شوينده و بهداشتي غيرمجاز و فاقد مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از يك انبار در اصفهان كشف و توقيف شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان اصفهان اين مواد در يكي از استان هاي مرزي كشور توليد و براي عرضه به اصفهان منتقل شده بود كه قبل از توزيع توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان كشف و پرونده اين محموله غيرمجاز به مراجع قضايي ارسال شد.
انهدام كارگاه توليد پايپ شيشه اي
كاشان- خبرنگار كيهان: كارگاه توليد شيشه و وسايل استعمال مواد مخدر توسط نيروي انتظامي شهرستان كاشان كشف و منهدم شد.
در بازرسي از منزل شخصي به نام «الف.ط» مقدار 47 گرم شيشه، 52 عدد لوله پايپ شيشه اي يك متري، 4 عدد فندك مخصوص پايپ سازي، دو عدد ترازوي توزين مواد مخدر به همراه مقداري آلات و ادوات پايپ سازي كشف و ضبط شد.
كشف 55 هزار ليتر سوخت قاچاق
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي استان يزد گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي مأموران موفق شدند 55 هزار و 120 ليتر گازوئيل قاچاق را در اين استان كشف كنند. سرهنگ فرهنگ فر افزود: در اين طرح 16 نفر دستگير و هفت دستگاه خودرو توقيف شد.

 



رد رشوه توسط ماموران اخلاق مدار يزدي

يزد-خبرنگار كيهان:
ماموران اخلاق مدار و وظيفه شناس يزدي بيش از 4ميليون ريال رشوه را از سوداگران مرگ رد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران گشت كلانتري 13 شهيد رجايي يزد با اطلاع از خريد و فروش مواد مخدر توسط فردي به نام «محمد حسين» اقدامات پليسي را براي شناسايي و دستگيري وي در دستور كار خود قرار دادند.
بر اين اساس مامورا ن با انجام كار اطلاعاتي و معامله صوري طي عملياتي نامبرده را دستگير كردند. با انتقال فرد دستگير شده به كلانتري، متهم پيشنهاد مبلغ 4 ميليون و 925 هزار ريال رشوه داد كه ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه موضوع را گزارش كردند.

 



مرگ دردناك 5 كودك فلسطيني

ذوب شدن شمع و سرايت آتش به پرده اتاق خواب 5 كودك فلسطيني را به كام مرگ فرستاد.
به گزارش شبكه خبري «كل العراب» 5 كودك فلسطيني ساكن قريه «قفين» در استان «طولكرم» در فلسطين اشغالي به دليل قطع برق از سوي رژيم صهيونيستي و سرايت آتش در اثر روشن كردن شمع به پرده اتاق خواب شان روز شنبه در آتش سوختند. در اين آتش سوزي كه در طبقه اول ساختمان روستا روي داد، علاوه بر كودكان بيگناه كه سه تن از آنها پسر و دو تن ديگر دختر بودند، پدر، مادر و برادر بزرگ و همسرش نيز دچار خفگي شده و به بيمارستان هلال احمر طولكرم منتقل شدند. «بسام توفيق» پدر خانواده كه اكنون مشاعر خود را در اثر اين حادثه از دست داده است در بيمارستان بستري است.

 



طوفان و سيل در سريلانكا

بنا بر اعلام مقامات سريلانكا بر اثر وقوع طوفان و در پي آن جاري شدن سيل در بخش هايي از اين جزيره 11 نفر كشته شدند.
به گفته مقامات محلي استان جنوبي «گاله» اين 11 قرباني بر اثر ريزش آوار كشته شدند.
به گفته رئيس مديريت بحران سريلانكا، جاري شدن سيل همچنين 700 ساختمان اين كشور را در دو شهر «گاله» و «ماتارا» تخريب كرده است.وزش بادهاي سهمگين باعث شكستن درختان شده و بسياري از مردم وحشت زده به سرعت در حال تخليه منازلشان هستند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، چندين جاده نيز در بخش هاي شمالي و شرقي اين كشور بر اثر جاري شدن سيل مسدود شده است.

 



معامله قاضي و زنداني

يك مرد 156 كيلوگرمي آمريكايي كه به جرم رانندگي با گواهينامه بدون اعتبار دستگير شده بود 9 روز پيش از اتمام دوره محكوميتش آزاد شد.
در اين معامله كه بين قاضي و اين زنداني بود «جرج مك كوري» به ازاي كم كردن حدود نيم كيلوگرم وزن در روز، يك روز از دوره محكوميتش كم مي شود.جرج
مك كوري 37 ساله در 20 روز توانست 12 كيلوگرم وزن كم كند.
«دونا ميلر» كه به مدت 17 سال به عنوان قاضي در ايالت فلوريدا مشغول به كار است بدليل اعمال اين نوع شروط مشهور است. او در اين دوران محكومان را به گفتن لطيفه يا نوشتن كارت هديه هاي كريسمس تشويق كرده است.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري اي بي سي، وعده قاضي به جرج مبني بر آزادي وي تا قبل از برگزاري جشن شكرگزاري اين انگيزه را به او داد تا بتواند وزن خود را پايين آورد.

 



كنگو پايتخت تجاوز

نماينده ويژه سازمان ملل اعلام كرد، شرق كنگو پايتخت تجاوزات جهان است.
براساس گزارشي كه او ارايه كرده است، در يكساعت به طور متوسط 48 زن در اين منطقه مورد تجاوز قرار مي گيرند.به گزارش ايسنا مارگت وال استورم، نماينده ويژه سازمان ملل در شرق كنگو ادامه داد: من 10 سال است كه در اين منطقه فعاليت مي كنم و شاهد ارتكاب اين جرم، بدون هيچ گونه مجازاتي عليه زنان بوده ام.به گفته او زنان در اين منطقه دو انتخاب بيشتر ندارند، در خانه بمانند و از گرسنگي رنج بكشند يا بيرون بروند و مورد سوءاستفاده جنسي قرار بگيرند.براساس اعلام برخي از زنان در كنگو، اخيرا تجاوزات به صورت دسته جمعي شده است و شبه نظاميان مرد حتي به كودكان هم رحم نمي كنند.به گزارش شبكه خبري سي ان ان، وال استورم ادامه داده است: يك بار در بيمارستاني دختر بچه 3 ساله اي را ديدم كه مبتلا به HIV مثبت بود و خواهر دو قلوي اين دختر بچه به دليل تجاوز جان خود را از دست داده بود.وي اضافه كرد: امروز اما هيچ نشانه اي از پايان يافتن جنگ و اين تجاوزات در كنگو ديده نمي شود.نهادهاي حقوق بشري در برخي كشورهاي جهان و كميته حقوق بشر سازمان ملل نيز نسبت به ادامه روند نابهنجار و غيرانساني رفتار با زنان در شرق كنگو به دولت هاي مدعي حقوق بشري هشدار داده اند و اتخاذ راهي براي پايان دادن به اين رفتارها را خواستار شده اند.

 



نماد سركوب!

طراحان آمريكايي با قرار دادن عكس يك افسر پليس آمريكا كه در حال اسپري كردن گاز فلفل در چشم شخصيت هاي مهم و حضور در نقاشي هاي معروف هستند، به نوعي اعتراض خود را نسبت به اين عمل سركوبگرانه اعلام داشتند.
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري دانشجو، پس از آنكه تصوير يك پليس آمريكايي كه در حال اسپري كردن گاز فلفل به چشمان دانشجوياني كه به صورت گروهي بازداشت شده بودند در فضاي مجازي منتشر شد و بازتاب گسترده اي پيدا كرد، جنبشي بر ضد اين اقدام و نحوه سركوب كردن معترضان آمريكايي در اينترنت بوجود آمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14