(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

مديرپروازي و شهر در سقوط
بازنشستگان بيمه طلايي مي شوند
ايران در كيهان
پيشرفت 95 درصدي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان
توسط معلم ابتدايي فريدونشهر قرآن كريم به زبان گرجي ترجمه شد
محور نراق- دليجان چهار خطه مي شود
فرماندار يزد:امسال بيش از 60 زلزله در كشور آمده است
ساخت و سازهاي كيش با استانداردهاي بين الملل تطابق دارد
درياچه سدها بسترساز طرح جامع گردشگري كردستان هستند
آنژيو قلب با تعرفه دولتي در بابل
صادرات 40 نفر شتر از شهرستان جاسك به كشورهاي حوزه خليج فارس
افزايش چشمگير صادرات غيرنفتي آذربايجان شرقي
تاكيد بخشدار كلاچاي بر ساماندهي دفع زباله هاي اين شهر
كارگاه هاي اشتغالزايي براي ترك اعتياد دراصفهان راه اندازي شد
رئيس كل دادگستري فارس: ضريب ايمني زندان هاي استان بايد ارتقا يابد
رتبه بندي دانشگاه ها به شيراز واگذار شد



مديرپروازي و شهر در سقوط

طبيعت شهرستان قاين، نگين سرسبزي و آباداني خراسان جنوبي و سرزمين زرشك و زعفران و بوته هاي مقاوم و گونه هاي گياهي كوير امكان بهره گيري از زندگي سالم را براي شهروندان به صورت طبيعي فراهم آورده است و اين نعمت الهي را براي حيات ارزاني داشته است. اما با توسعه شهرنشيني و احداث بلوارها و آسمان خراش هاي متعدد، سلامت و سرسبزي اين منطقه تحت تأثير عوامل غيرطبيعي قرارگرفته چنان كه درحال نابودي است و جلوگيري از اين نابودي نياز به مطالعه و تحقيق و هزينه است.
دراين خصوص بلوارهاي سيمان شهر، امام حسين(ع) بامشاد و... در بدو احداث از فضاي سبز چشم نوازي برخوردار بودند، طوري كه شهروندان قايني شب هاي فصول مختلف سال از طراوت و شادابي اين فضاها بهره مي بردند و ضمن برخورداري از هواي تازه، خستگي كار روزانه را با طراوت گل و سبزه اين مجموعه ها برطرف مي كردند.
اما اخيرا شهرداري قاين با انتخاب ساده ترين و گول زننده ترين شيوه نوسازي و زيباسازي معابر، ريشه ، درختچه ها... و سبزه هاي بلوارها را از زمين درآورده و جاي پاي آنها را با شن هاي سفيد و سنگ فرش مرمر جلا مي دهد درحالي كه علي رغم ادامه خشكسالي و كمبود آب و تعديل فضاي سبز هنوز فضاهاي سبز موجود شهرستان به صورت غرقابي و عمدتا با آب شرب آبياري مي شود و اين يعني نبود مطالعه و تحقيق و كار كارشناسي در اداره شهر و تأخير در تفكيك آب شرب و غيرشرب در كوير مواجه با خشكسالي مضاعف.
«شهردار مسافر قاين» كه ماه هاست خود را به مشهد (خراسان رضوي) منتقل كرده است و مدير پروازي شهرستان مي باشد ظاهرا فرصت كار و مطالعه و بررسي منابع و اصلاح شيوه هاي سنتي و غلط آبياري و نگهداري فضاهاي سبز شهرستان را از كف داده و به جاي اصلاح شيوه آبياري و مطالعه و تدبير پيرامون روش هاي نوين و منابع جديد، فضاهاي آماده بهره برداري را تخريب و كاهش فضاي سبز را با جايگزيني شن هاي رنگي و سنگ هاي خشن در پيش گرفته و اجازه داده بوته هاي سبز و حياتبخش نابود شود.
البته در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته كه امكانات و رفاه موجود تأمين كننده آسايش مديران و در شأن خانواده هاي آنان نيست، مديران پروازي و انتقالي متأسفانه برخلاف وعده هاي رئيس جمهور فراوانند و دولت از حل اين معضل طفره مي رود، لذا در شهري كه بايد شهردار آن با حضور شبانه روزي در فضاي شهر نسبت به رفع مشكلات و معضلات اقدام كند متأسفانه در فضاي پروازي شهررا در پرواز سقوط قرار داده است.
قائن- محمدرضا فرخي

 



بازنشستگان بيمه طلايي مي شوند

تبريز- خبرنگار كيهان:
كانون هاي بازنشستگي مي توانند با پرداخت ماهانه 70 هزار ريال به ازاي هر بازنشسته، بازنشستگان خود را بيمه طلايي كنند.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور با اعلام مطلب فوق گفت: با منفك شدن بيش از 700 هزار بازنشسته آموزش و پرورش از بيمه تكميلي آتيه سازان حافظ، زمينه بيمه طلايي ديگر بازنشستگان در بيمه ايران، فراهم مي شود.
ايران دخت و عطاريان در حاشيه افتتاحيه خانه مهر بازنشستگان شهرستان سراب با اشاره به تصميمات براي واريز 2 هزار ميليارد ريال، براي هر بازنشسته در حدود
70 هزار ريال، به حساب آموزش و پرورش از سوي صندوق بازنشستگي كشور و بيمه طلايي براي بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: افرادي كه مبلغ 70 هزار ريال ماهانه را پرداخت نكنند، همچنان تحت بيمه تكميلي خواهند بود.
وي خواستار واريز مبالغ مربوط به تجميع پرداخت عايله مندي، حق اولاد و عيدي به حساب صندوق از سوي دولت، براي پرداخت با مستمري ماهانه شد و گفت: طبق قانون، تجميع پرداخت عايله مندي، حق اولاد و عيدي مي بايست از طريق خود دستگاه اجرايي پرداخت شود ولي پيشنهاد مي شود دولت مبالغ اين 3 رديف را به حساب صندوق واريز بكند تا از اين راه به صورت تجميع شده با مستمري ماهانه، پرداخت شود.
وي افزود: تا پايان امسال 50درصد مطالبات بازنشستگان كشور پرداخت مي شود.
عطاريان تأكيد كرد: بحث پرداخت پاداش بازنشستگان قبل از سال 79 با تخصيص 10 هزار ميليارد ريال برطرف شده است.

 



ايران در كيهان

ايران هفتمين توليدكننده گوجه
تبريز- خبرنگاركيهان: ايران با توليد سالانه پنج ميليون تن گوجه فرنگي، هفتمين كشور توليدكننده گوجه فرنگي در جهان است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب افزود: با اين مقدار توليد، تغذيه خوراكي خانوارها و مواد اوليه كارخانه هاي رب گوجه فرنگي و فرآورده هاي جانبي، تأمين مي شود.
«ايوب- ايراني فام» گفت: مديريت تلفيقي آفات، بهترين راه توليد محصول سالم است.
برداشت هزارتن كلزا
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي رودان گفت: 500هكتار از مزارع اين شهرستان زيركشت تمام مكانيزه دانه روغني كلزا رفت مجيد اعمي اظهار داشت: پيش بيني مي شود از اين ميزان سطح زير كشت، بيش از يك هزار تن دانه روغني كلزا برداشت شود. گياه كلزا به عنوان يك گياه مناسب روغني براي كشت در شرايط آب و هوايي كشور مورد توجه قرارگرفته است.
اين محصول به عنوان نقطه اميدي براي تأمين روغن خوراكي مورد نياز كشور به شمار مي آيد.
كاهش ورود پرونده به دادگستري
خوانسار- خبرنگار كيهان: رئيس دادگستري استان اصفهان گفت: پرونده هاي ورودي به دستگاه قضايي اين استان طي امسال13 درصد رشد داشته اما با بررسي هاي انجام شده آمار پرونده هاي دادگستري خوانسار كاهش داشته است.
رئيس دادگستري خوانسار نيز گفت: به دليل مذهبي بودن اين شهرستان و فرهنگ و اعتقادات راسخ مردم و وجود حوزه هاي علميه در طول سه سال گذشته پرونده قتل عمد در اين دادگاه وجود نداشته و وجود پرونده هاي نزاع نيز اندك بوده است.
سمينار پيشگيري از مواد مخدر
¤ سمينار آموزشي پيشگيري از موادمخدر با حضور 200 نفر از كارفرمايان و كارگران و خانواده هاي آنان در سالن 17شهريور شهرستان خوانسار برگزار شد.
به گفته سرپرست اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوانسار در اين سمينار كارشناس شبكه بهداشت و درمان خوانسار در خصوص انواع مواد اعتيادآور، علل مصرف مواد، عوارض مصرف و علائم عمومي مصرف موادمخدر و همچنين كارشناس نيروي انتظامي در خصوص آمار و اپيدميولوژي بيماري و تاريخچه مواد مخدر مطالبي را بيان كردند.
همزمان نيز نمايشگاه مواد مخدر در محل برگزاري سمينار توسط نيروي انتظامي شهرستان خواستار برپا شد.
ضرورت ايجاد اداره فرهنگي- اجتماعي
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي اسلامي ساري گفت: ايجاد اداره فرهنگي -اجتماعي در شهرداري ساري ضروري است.
جمال باقري افزود: مكاتباتي در اين خصوص با وزارت كشور صورت گرفته و آن وزارت موافقت خود را با تشكيل اداره فرهنگي-اجتماعي اعلام كرده است.
وي با بيان اينكه چارت ايجاد اداره فرهنگي اجتماعي در شهرداري ابلاغ شده است گفت: شهرداري بايد به صورت جدي پيگير ايجاد اين اداره باشد تا در سال 91 شاهد تشكيل اداره فرهنگي اجتماعي در شهرداري ساري باشيم.
نگاه جامع به شهرها
بندرعباس- خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان در جلسه شوراي اداري شهرستان سيريك با بيان اينكه حل مشكل شهرستان هاي حوزه شرق در واقع كمك به بندرعباس است گفت: مشكلات شهرستان هايي مانند جاسك، سيريك و بشاگرد مي بايست در رأس برنامه هاي كاري مديران قرار گيرد.
ابراهيم عزيزي افزود: بايد نگاه جامع تري براي توسعه همه جانبه شهرستان هاي شرق استان اعمال شود كه در اين راستا 80 ميليارد ريال جهت توسعه همه جانبه سيريك اختصاص مي يابد.
راهيابي به دانشگاه
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان البرز از راهيابي 50درصد از دانش آموزان واجد شرايط شركت در كنكور به مراكز دانشگاهي خبر داد.
اكبر حليمي در همايش تجليل از برگزيدگان مسابقه هاي علمي پرورش دانش آموزان و فرهنگيان گفت: در كنكور سال تحصيلي گذشته، 36/38 درصد از دانش آموزان واجد شرايط موفق به راهيابي به مراكز دانشگاهي شدند كه امسال با رشد 94/11 درصدي به 50 درصد قبولي رسيد.
وي افزود: كسب رتبه هاي يك تا چهار در كنكور توسط هشت نفر از دانش آموزان البرزي نيز از ديگر موفقيت هاي اين استان در سال جاري است.
نمايشگاه غربت ديرينه
نراق- خبرنگار كيهان: نمايشگاه غربت ديرينه كه در آن صحنه هايي از تاريخ اسلام و نهضت عاشورا مستندسازي و آماده شده است.
خانم اكبري مسئول هيئت رزمندگان اسلام خواهران شهر نراق و مسئول نمايشگاه هدف از برپايي اين نمايشگاه را آشنايي جوانان با كليدي ترين رويدادهاي تاريخ اسلام و اشاعه فرهنگ عاشورا در جامعه عنوان كرد.
در اين نمايشگاه صحنه هاي تاريخي چون شهادت حضرت علي اصغر- نماز ياران امام حسين(ع) حضرت ابوالفضل در كنار نهر فرات درد دل حضرت علي با چاه با ظرافت خاصي طراحي و مستندسازي شده است.
اختصاص 300 ميليون ريال اعتبار
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد امام خميني استان چهارمحال و بختياري در همايش جوانان پيرو ولايت كه با حضور 300 نفر از دختران شهركردي برگزار شد گفت: 19 كانون جوانان پيرو ولايت در سطح استان در زمينه هاي فرهنگي، هنري و قرآني فعاليت دارند. ابوالقاسم رستگار افزود: براي انجام فعاليت هاي اين كانون ها 300 ميليون ريال تخصيص يافته است.

 



پيشرفت 95 درصدي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان

شاهرود- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان سمنان گفت: پروژه هاي مصوب سفر رهبرمعظم انقلاب به استان در بخش راه و ترابري 95 درصد پيشرفت دارد.
رجب قربانپور گفت: در اين سفر 12 پروژه در قالب 12 مصوبه در بخش راه و ترابري به تصويب رسيد كه تاكنون 9 پروژه آن به بهره برداري رسيده است.
وي گفت: از مهم ترين مصوبات اين سفر مي توان به بهسازي و نوسازي 40 كيلومتر راه اصلي زيدر- بيارجند، احداث پل سه دهانه پنو به طول هشت متر در حسين آباد كالپوش و همچنين رفع چندين نقطه حادثه خيز در محورهاي استان اشاره كرد.
وي تصريح كرد: درحال حاضر پروژه غيرهمسطح ورودي سمنان با بيش از 90 درصد پيشرفت رو به اتمام است و در ايام دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
قربانپور تأكيد كرد احداث 17 كيلومتر راه اصلي ديباج سرخ گريوه در شهرستان دامغان نيز از جمله مصوبات اين سفر است.
وي گفت: تنها پروژه تقاطع غيرهمسطح ميامي با 45درصد پيشرفت فيزيكي درحال احداث است كه به دليل تأخير در ابلاغ اعتبارات و انجام مطالعات سال آينده افتتاح مي شود.
قربانپور در پايان گفت اين پروژه ها با بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيكي در حال پيگيري است و در صورت وجود شرايط جوي مناسب تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

 



توسط معلم ابتدايي فريدونشهر قرآن كريم به زبان گرجي ترجمه شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معلم مقطع ابتدايي در فريدونشهر اصفهان پس از 9 سال تلاش توانست نخستين جلد قرآن كريم را به زبان گرجي ترجمه كند.
«امامقلي باتواني فريدونشهري» مترجم قرآن كريم به زبان گرجي گفت: در طول چهار قرن اقامت گرجيان در ايران تلاش زيادي براي ترجمه و انتشار كتاب هاي مختلف صورت گرفت اما تاكنون در زمينه قرآن كاري با اين حجم صورت نگرفته بود.
وي افزود: براي نخستين بار «پيتر ميريانا شولي» در سال 1906 قرآن مجيد را به زبان گرجي براي گرجيان مسلمان ساكن تركيه ترجمه كرد، اما اين ترجمه به دلايلي مانند استفاده از زباني كهن و مهجور و همچنين تغيير و تحولات فراواني كه زبان ايرانيان گرجي در طول بيش از چهار قرن سكوت در ايران داشته، براي گويشوران گرجي ساكن ايران كمتر قابل فهم بود.
مترجم قرآن به زبان گرجي، ايده اوليه اين كار را نبود يك ترجمه مناسب براي استفاده گرجيان مسلمان ايران كه از نظر خصوصيات دستوري، سبكي و كاربرد لغات داراي نزديكي بيشتري با گفتار گويشوران گرجيان ايران داشته باشد، دانست.
وي با اشاره به اينكه 9 سال پيش از طريق مجله ترجمان وحي با مركز ترجمه قرآن به زبان هاي خارجي آشنا شد، افزود: پس از مراجعه به آن مركز و گردآوري دايره المعارفي از لغات پراستعمال در گويش گرجيان ايران و قرآن ترجمه ميريانا شولي، شروع به ترجمه قرآن به زبان گويشوران گرجيان ايران كردم.
باتواني اضافه كرد: در طول اين سال ها، مكاتبات متعددي با مراكز علمي و فرهنگي گرجستان و مركز تحقيقات مديريت حوزه علميه قم داشتم و سرانجام موفق به ترجمه قرآن به زبان گرجي شدم.
وي حضور در واحد بين الملل يازدهمين نمايشگاه قرآن كريم تهران و ارائه قرآن ترجمه خود به صورت تصويري را اولين رونمايي رسمي از اين نسخه شريف پس از شروع تا زمان تكميل آن دانست.
وي ترجمه نهج البلاغه امام علي(ع) به زبان گرجي را از ديگر فعاليت هاي خود عنوان كرد.

 



محور نراق- دليجان چهار خطه مي شود

نراق- خبرنگار كيهان:
رئيس راه و ترابري دليجان گفت: براي چهار خطه شدن محور نراق- دليجان، سه ميليارد و 500 ميليون ريال از اعتبارات استاني اختصاص يافته است.
مهدي طاهري افزود: تاكنون مراحل تهيه نقشه و مبادلات قرارداد و اجراي زيرسازي اين پروژه انجام شده است و در صورت تخصيص اعتبار، طي سه سال آينده اين پروژه به اتمام و بهره برداري مي رسد.
وي، كاهش تصادفات و ترافيك و افزايش تردد را از جمله فوايد چهارخطه شدن محور نراق- دليجان ذكر كرد.
وي، تصريح كرد: شهرستان دليجان منطقه توريستي كوهستاني است كه 25 استان كشور را از شمال به جنوب و بالعكس ارتباط مي دهد. رئيس راه و ترابري دليجان، طرح روشنايي راه هاي ترانزيتي روستاي دودهك در چهار كيلومتر، را از ديگر برنامه هاي اداره راه و ترابري اين شهرستان اعلام كرد.

 



فرماندار يزد:امسال بيش از 60 زلزله در كشور آمده است

فرماندار يزد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 60 مورد زلزله در كشور رخ داده است كه 3 مورد اخير آن مربوط به استان يزد است.
عزيزالله سيفي افزود: سه شهرستان عقدا، بهاباد و طبس در استان يزد در طي چند روز گذشته دچار زلزله شده اند و بحث زلزله در كشور و استان يزد يك بحث جدي است.
وي توصيه كرد مردم استان بايد آمادگي لازم را در مقابل زلزله داشته باشند، به خصوص در مدارس و بيمارستان ها كه تراكم جمعيت در اين مراكز قرار دارد، تا اگر خطري اتفاق افتاد بتوانند از خودشان دفاع كنند.
سيفي افزود: همچنين مسئولان نيز بايد آمادگي كامل در مقابل حوادث و خطرات طبيعي را داشته باشند تا اگر اتفاقي روي داد بتوانند با اين بحران و خطراتي كه بخشي از جامعه را فرامي گيرد امدادرساني كنند و جان مردم مصدوم را نجات دهند.

 



ساخت و سازهاي كيش با استانداردهاي بين الملل تطابق دارد

كيش- خبرنگار كيهان:
به دليل اينكه ساخت و سازهاي جزيره كيش منطبق با استانداردهاي روز دنيا است رونق ساخت و ساز ساختمان در آن در سطح بسيار بالايي قرار دارد.
براساس اين گزارش نياز نيكورزم مدير اجرايي نمايشگاه دائمي صنعت ساختمان كيش افزود: برندهاي معتبر و مطرح در شاخه هاي مختلف صنعت ساختمان در نمايشگاه دائمي صنعت ساختمان در فضايي بالغ بر 6500 مترمربع از اسفندماه امسال تا بهمن ماه سال آينده براي نخستين بار در كشور گردهم مي آيند و در زمينه هاي بازاريابي براي محصولات صنعت ساختمان ايران در كشورهاي منطقه به ويژه خليج فارس شرايط لازم را فراهم مي سازند.
گفتني است تكنولوژي هاي نوين و پيش رفته روز جهان يكي از دلايل مهم براي سازندگان ساختمان در جزيره كيش است و گرايش بيشتري براي همكاري با توليدكنندگان موفق و معتبر در صنعت ساختمان را دارند.

 



درياچه سدها بسترساز طرح جامع گردشگري كردستان هستند

سنندج- خبرنگاركيهان:
بايد از وجود منابع فراوان آبي براي توسعه صنعت گردشگري و جذب هرچه بيشتر گردشگر نهايت استفاده را به عمل آورد و زمينه تصويب طرح جامع گردشگري در استان را فراهم كنيم.
براساس همين گزارش، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كردستان در حاشيه بازديد از سايت احداث سد ژاوه در سنندج اظهارداشت: هم اكنون تعداد زيادي سد براي ذخيره آب در استان ساخته شده و يا عمليات اجرايي آنها در شرف اتمام است كه برخي از اين منابع آبي مي توانند بسترساز توسعه صنعت گردشگري براي جذب علاقه مندان به طبيعت باشد.
اردوان نوسودي افزود: توسعه فضاي سبز و باغات، تشويق به انجام فعاليت هاي ورزشي نظير قايقراني، ماهيگيري و ديگر زمينه هاي جذب مردم در اين سدها از راهكارهاي مناسب براي توسعه بخش گردشگري با استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مناطق به شمار مي رود.
نوسودي با بيان اينكه براي توسعه و ايجاد اشتغال پايدار بايستي برنامه ريزي جامع و مدوني براي اين منابع آبي صورت گيرد خاطرنشان كرد: امروزه در بسياري از مناطق جهان به ويژه كشورهاي توسعه يافته علاوه بر استفاده از منابع آبي تأمين مصارف شرب از جاذبه هاي طبيعي و زيست محيطي درياچه سدها و امكانات موجود در آنها براي توسعه صنعت گردشگري استفاده هاي فراواني مي شود.

 



آنژيو قلب با تعرفه دولتي در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
مدير بيمارستان آيت الله روحاني بابل از ارائه خدمات دولتي براي جراحي قلب باز و آنژيو در اين بيمارستان خبر داد.
دكتر حسن حسن نتاج در گفت وگوئي با كيهان گفت: از ابتداي افتتاح بخش جراحي قلب باز و آنژيوگرافي در اسفند89؛ اين بخش كه توسط بخش خصوصي ارائه خدمات مي كرد توانست 500انژيو و چندين عمل جراحي قلب باز انجام دهد كه با درخواست بخش خصوصي و موافقت رياست دانشگاه علوم پزشكي بابل اين بخش به خود بيمارستان واگذار شد و با تعرفه دولتي خدمات ارائه مي كند. وي افزود: قطعاً ارائه خدمات با تعرفه دولتي با اعتماد بيشتر مردم و همكاري پزشكان روبه رو شد به طوري كه در يك ماه گذشته 250مورد انژيو انجام پذيرفت كه اين آمار عملكرد قابل توجهي به شمار مي رود.
مدير بيمارستان آيت الله روحاني بابل همچنين از راه اندازي بخش قلب و جراحي كودكان خبر داد و گفت: به زودي اين بخش اولين بار در مازندران راه اندازي خواهد شد كه نويد بسيار خوبي براي همشهريان خواهد بود.

 



صادرات 40 نفر شتر از شهرستان جاسك به كشورهاي حوزه خليج فارس

جاسك- خبرنگار كيهان:
با حمايت مسئولان استاني و شهرستاني براي اولين بار 40 شتر به ارزش ريالي يك ميليارد ريال به امارات صادر شد.
مدير تعاوني مرزنشينان جاسك درادامه گفت: اين شترها از نوع جماز مي باشند كه براي زاد و ولد (تكثير) به اين كشور حاشيه فارس صادر شد.
عبدالله آبكار خاطرنشان كرد: در صورت حمايت مجدد و براي ارزآوري و اشتغال جوانان اين ديار، تعاوني مرزنشينان جاسك آمادگي كامل دارد.
وي در پايان از استاندار استان، فرماندار شهرستان، مسئول دامداري جهاد استان و شهرستان، مدير جهاد استان و شهرستان، دامپزشكي استان و شهرستان قدرداني كرد.

 



افزايش چشمگير صادرات غيرنفتي آذربايجان شرقي

بناب- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي از افزايش چشمگير ارزش صادرات غيرنفتي استان تا پايان امسال خبر داد.
صادق نجفي در همايش توسعه صادرات غيرنفتي شهرستان بناب و آيين تجليل از صادركنندگان نمونه استاني و فعالان اقتصادي اين شهرستان با بيان اينكه ارزش صادرات غيرنفتي آذربايجان شرقي در سال گذشته 34 ميليون دلار بود، گفت: تا پايان امسال اين رقم به 5/2 ميليارد دلار خواهد رسيد.
وي افزود: هم اكنون 10 درصد از كل صادرات غيرنفتي كشور از آذربايجان شرقي انجام مي شود و اين استان تنها استان در كشور است كه 100 درصد صادرات آن غيرنفتي است.
به گفته نجفي 95 درصد صادرات غيرنفتي استان توسط بخش خصوصي انجام مي شود و بخش دولتي نقش كمتري در اين زمينه دارد.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي در ادامه ضمن تأكيد بر لزوم فراهم كردن بسترها و زيرساخت هاي لازم براي رونق توليد و صادرات درشهرستان بناب گفت: آنچه در توسعه پايدار از تأثير و اهميت بسيار بالايي برخوردار است همت و خواست خود مردم است.

 



تاكيد بخشدار كلاچاي بر ساماندهي دفع زباله هاي اين شهر

رودسر- خبرنگار كيهان:
بخشدار كلاچاي از توابع شهرستان رودسر خواستار ساماندهي دفع زباله ها در اين شهر شد.
محمد موسي شعبانيان با اشاره به بارشهاي اخير در سطح منطقه و بالاآمدن آب رودخانه پلرود كه موجب حمل و انتقال زباله ها در شهر شده است گفت: در حال حاضر انباشت زباله در اطراف و داخل اين رودخانه مشكلات زيست محيطي زيادي را براي ساكنان حاشيه آن ايجاد كرده است.
به گفته وي، همچنين محل زباله هاي انباشته شده در بخش بالادست رودخانه پلرود موجب انباشت حجم زيادي زباله در حاشيه ساحل اين منطقه شده كه اين امر علاوه بر تخريب محيط زيست نگراني ساكنان محلي را هم در برداشته است.
وي از مسئولان محلي و منطقه خواست نسبت به ساماندهي و دفع مناسب زباله ها بصورت اصولي در اين نقطه اقدام كرده تا از مشكلات جدي در اين بخش جلوگيري شود.

 



كارگاه هاي اشتغالزايي براي ترك اعتياد دراصفهان راه اندازي شد

اصفهان - خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: راه اندازي كارگاه هاي اشتغالزايي درمراكز ترك اعتياد گامي نوين در جهت نجات، حفظ پاكي و امتداد سلامتي و پيشگيري از ابتلاي مجدد اين افراد به اعتياد است.
فرمانده انتظامي استان اصفهان درحاشيه ديدار از مركز ترك اعتياد شهرستان خميني شهر افزود: در راستاي ايجاد شهري پارك و عاري از اعتياد، افراد خيري نيز دركنار پليس براي حل اين معضل اجتماعي دلسوزانه ايستاده اند كه يكي از خيرين اين نيت خيرخواهانه را در اصفهان با راه اندازي چندين كارگاه براي متولدين از اعتياد عملي كرد.
سرتيپ حسن كرمي اضافه كرد: دراين كارگاه ها نخاله هاي سنگي ضايعاتي و بلااستفاده با هنر دستان اين افراد به مجسمه هايي با كيفيت صادراتي تبديل مي شود.
وي اظهار داشت: اين فرماندهي با دراختيار قراردادن زمين براي ايجاد كارگاه اين موقعيت را براي خيرين فراهم كرده است ضمن اينكه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز از اين گونه طرح ها حمايت مي كند و پليس مبارزه با مواد مخدر نيز در دستگيري و انتقال اين گونه افراد همكاري لازم را در اين موفقيت و كار خداپسندانه انجام خواهد داد.
كرمي ادامه داد: اين تعامل و همكاري ضمن اشتغال زايي براي 60 نفر از متولدين اعتياد، بيش از 40 خانواده مستضعف را نيز صاحب شغل و درآمد كرده است.
وي ابراز اميدواري كرد:خيرين علاوه بر ساخت مدرسه به فعاليت هاي خيرخواهانه ديگري كه به ايجاد اشتغال منتهي مي شود نيز نظر داشته باشند.

 



رئيس كل دادگستري فارس: ضريب ايمني زندان هاي استان بايد ارتقا يابد

شيراز- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان فارس بر تجديدنظر پيرامون اعطاي مرخصي به زندانياني كه امنيت جامعه را به خطر مي اندازند تأكيد كرد.
دكتر ذبيح الله خداييان در جمع مسئولان زندان هاي فارس گفت: به منظور برقراري نظم و امنيت در زندان ها انتظار مي رود طبقه بندي در زندان ها رعايت شود، ضريب امنيتي در زندان ها ارتقا يابد و به منظور حفظ امنيت جامعه در اعطاي مرخصي به زندانياني كه امنيت جامعه را به خطر مي اندازند تجديدنظر شود.
وي با تأكيد بر اينكه هرچه تعامل و ارتباطات زندان با مجموعه قضايي بيشتر باشد مشكلات كمتر است اظهارداشت: به طور حتم با اقدامات مناسب در زندان هاي استان شاهد پيشرفت امور در زندان ها خواهيم بود.
وي افزود: كار زندانباني به دليل اينكه آموزشي و تربيتي است كاري ارزشمند و سخت است و مدت زماني كه زنداني در اختيار مجموعه زندان قرار دارد با فعاليت هاي كاركنان زندان بايد مسير صحيح زندگي را انتخاب كند.
وي گفت: كار زندانبان احياي انسان هاي به خطا رفته است و ارزشمندي كار دراين است كه انساني به خطا رفته را اصلاح و احيا مي كند.

 



رتبه بندي دانشگاه ها به شيراز واگذار شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رتبه بندي دانشگاه هاي كشور، توسط وزارت علوم به مركز ISC مستقر در دانشگاه شيراز محول شده است.
معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تبريز با اعلام خبر فوق گفت: اين مركز، كار خود را از 2 سال قبل آغاز كرده و فعال است.
دكتر علي رستمي به خبرنگاران يادآور شد: در هر دو رتبه بندي انجام شده در سال هاي اخير، دانشگاه تبريز جزو 10 دانشگاه برتر ايران انتخاب شده است.
رستمي افزود: امسال، اين رتبه بندي انجام نشده است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز خاطرنشان كرد: رتبه بندي دانشگاه ها كاري تخصصي بوده و بيش از 50 درصد معيار سنجش در رتبه بندي ها، مربوط به وضعيت پژوهش در دانشگاه ها است و دانشگاه تبريز، هم اكنون به مسائل پژوهشي توجه خاصي دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14