(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ضربه استراتژيك (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تيراندازي (گفت و شنود)
اتحاديه اروپا باز هم تحريم نفت ايران را مسكوت گذاشت
گالووي خطاب به نخست وزير انگليس: عاشورا ايران را شكست ناپذير كرده است
اسلامگرايان پيروز در انتخابات مصر: روابط با ايران را توسعه مي دهيم
تازه ترين اظهارات اوباما و كلينتون درباره ايران
رضا پهلوي: گول كيهان را نخوريد(خبر ويژه)
سران اتحاديه اروپا با رجز آمدند و با عجز برگشتند(خبر ويژه)
مشاوران موسوي و كروبي از بيرون بازي به دروازه خودي گل مي زنند! (خبر ويژه)
شيرين كاري ميمون هاي فراري در رسانه هاي بيگانه! (خبر ويژه)



ضربه استراتژيك (يادداشت روز)

1-نقطه عزيمت بحث در يادداشت پيش روي به فتنه سال 88 برمي گردد. به نظر مي رسد اكنون پس از گذشت 30ماه از اين فتنه هنوز گذر زمان لازم است تا تمامي ابعاد و لايه هاي پيچيده و تودرتوي اين پروژه شكست خورده آمريكايي-صهيونيستي روشن شود.
اما آنچه كه محرز است و امروز بدون كمترين ترديد مي توان درباره آن از فتنه 88 سخن گفت؛ اقتدار نرم جمهوري اسلامي در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري است كه به قوت، قدرت نرم آمريكا را شكست داد.
مديريت بيروني فتنه به رهبري آمريكا طراحي دقيقي را در نتيجه سال ها برنامه ريزي به صحنه آورده بود تا در اين بزنگاه حساس و سرنوشت ساز با الگوي نرم و ميل به تغيير يا تضعيف ساختار قدرت در ايران يك براندازي تمام عيار را عملياتي نمايد كه البته طرفي نبستند و ناكام ماندند.
اين ناكامي بزرگ هنگامي بهتر ديده شد كه اوباما، شيمون پرز و نتانياهو آشكارا و بي پرده از فتنه حمايت كردند و فتنه گران را سرمايه استراتژيك خود دانستند.
بعدها اعترافات بسياري از فتنه گران در دادگاه پيرامون موضوع فتنه و طرح ريزي ها و برنامه ريزي هايي كه يك سر آن بيرون از مرزها بود به وضوح نشان داد كه در اين كارزار، قدرت نرم آمريكايي ها حريف اقتدار نرم ايران نشده است چرا كه دقيقا در شرايط و وضعيتي كه باور و اعتماد آحاد ملت نسبت به نظام نشانه گيري شده بود عامل بي بديلي كه بساط اين فتنه را بصورت كامل جمع كرد بصيرت توده هاي ملت بود كه در آتشفشان 9دي عيان و نمايان گشت. اينجاست كه كنترل مردمي فتنه 88، اقتدار نرم جمهوري اسلامي ايران را كه از باورهاي عميق ديني ملت ريشه مي گرفت، به يك الگو براي ديگر ملت ها تبديل كرد تا به باور برسند كه شكست برنامه ها و سياست هاي قدرت هاي بزرگ شدني است.
جالب است كه در همان اواخر سال 88 در حالي كه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي تمامي گزينه هاي نرم خود را به كار گرفته بودند تا تضعيف الگوي ايران را رقم بزنند ايران در عملياتي اطلاعاتي ضرب شست سنگيني را به آمريكايي ها نشان داد و عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جندالشيطان را پس از رهگيري او در پايگاه هاي آمريكايي در منطقه، بر فراز آسمان شكار كرد.
2-پس از ناكامي آمريكايي ها در فتنه88 و اجرايي كردن پروژه براندازي در ايران اسلامي مقامات و كارشناسان استراتژيك آمريكا چند كليد واژه و عبارت را كماكان پيگيري مي كنند؛ «ضربه استراتژيك»، «تغيير رژيم از طريق استراتژي هاي تركيبي» و... و به عنوان يك مصداق مي توان به قطعنامه تحريمي 1929 در ژوئن 2010 و در آستانه سالگرد فتنه 88 اشاره كرد كه در اين راستا قابل ارزيابي است.
بنابراين ناگفته پيداست كه تمامي گزينه هاي موجود براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران را بطور توأمان در دستور كار دارند و حتي اواخر سال گذشته جرج سوروس كه از وي به عنوان مغز متفكر انقلاب هاي رنگي ياد مي شود و از قضا در فتنه 88 نيز رد پاي او در اقدامات فتنه گران و شهرآشوبان برملا شده بود در مقام توجيه شكست فتنه 88 به ميدان آمد و در گفت وگو با سي ان ان درباره ايران به شرط بندي متوسل شد و مدعي شد: «ايران تا يك سال آينده سقوط خواهد كرد»! طرفه آنكه اين ادعا بصورت كاملا معكوس به اثبات رسيده و كافي است تا تحولات يك سال گذشته را مرور كرد تا مشخص شود كه آمريكايي ها در به كارگيري قدرت نيمه سخت و به صحنه آوردن انواع تحريم هاي يكجانبه و اعمال فشارها از طريق صدور قطعنامه هاي مختلف بر ضد ايران نيز راه به جايي نبردند.
اوج اين فشارها به چند هفته گذشته برمي گردد و آمريكايي ها به آب و آتش زدند تا به گمان خودشان ايران را در انزوا قرار دهند و از همين روي ابتدا شوراي حكام قطعنامه هسته اي عليه ايران صادر كرد، بعد به بهانه ادعاي واهي طرح كذايي ترور سفير عربستان در خاك واشنگتن قطعنامه اي در مجمع عمومي سازمان ملل بر ضد كشورمان صادر شد و در همين راستا، پرونده جعلي حقوق بشري را عليه ايران گشوده و باز يك قطعنامه به اصطلاح حقوق بشري عليه ايران در مجمع عمومي سازمان ملل با كارگرداني شيطنت آميز آمريكا صادر شد.
خب، سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه برآيند و خروجي اين تحريم ها و فشارها بر روي ايران چه نتيجه اي داشته است؟ آيا قدرت نيمه سخت آمريكا توانسته است بر اقتدار نيمه سخت جمهوري اسلامي ايران غلبه كند؟
آنچه كه بصورت موجز و البته كاربردي در پاسخ به سؤالاتي از اين دست بايد گفت آدرس هايي است كه بدون هرگونه كلي گويي و صغري و كبري چيدن ها ما را به مقصد جواب مي رساند.
علي رغم تحريم ها و فشارها بر ضد ايران در صحنه تحولات منطقه اي نقش و جايگاه جمهوري اسلامي بسيار پررنگ و برجسته بوده است. اكنون در آستانه يكسالگي تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا هستيم آنچه كه آمريكايي ها و بطور كلي نظام سلطه را به شدت عصباني و مستأصل كرده است الگوگيري ملت هاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران است. بارها و به كرات مقامات صهيونيستي از آغاز تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي احساس خطر كرده اند تا جايي كه در بحبوحه اين تحولات و تأثيرپذيري انقلابيون منطقه از الگوي ايران اسلامي آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي در گفت وگو با راديو اسرائيل به زبان مي آورد كه بزرگ ترين مشكل اين رژيم در سطح سياست خارجي موضوع «ايران» است.
از سوي ديگر؛ اسفند ماه سال گذشته يعني در تلاقي به كارگيري قدرت نيمه سخت دشمنان بر ضد ايران و شرايط حساس منطقه اي، جمهوري اسلامي اقتدار نظامي و توانمندي دريايي خود در حوزه دفاعي را به نمايش گذاشت. عبور 2 ناو ايراني الوند و خارك از كانال سوئز و ورود به درياي مديترانه در بيخ گوش صهيونيست ها آنهم پس از سقوط دولت حسني مبارك مصداق روشني بود تا اقتدار نيمه سخت ايران در برابر قدرت نيمه سخت غربي ها و صهيونيست ها به اثبات برسد. نكته اي كه در همين جا بايد بدان اشاره كرد اين است كه تأكيد بر «انزوا»ي ايران اكنون به گونه اي است كه لئون پانه تا وزير جنگ آمريكا هفته پيش -2 دسامبر- با رد حمله احتمالي نظامي به ايران اعتراف كرد كه اين اسرائيل است كه منزوي شده و از رژيم صهيونيستي خواست براي جلوگيري از انزواي بيشتر در خاورميانه تلاش كند.
3- طي روزهاي اخير، خبر شكار هواپيماي فوق مدرن جاسوسي آمريكا در كمينگاه الكترونيكي نيروهاي مسلح كشورمان بار ديگر اقتدار ايران اسلامي را در برابر قدرت تكنولوژيكي قدرت هاي بزرگ و در پهنه جنگ الكترونيك به اثبات رساند.
در پي اين پرونده بزرگ، باراك اوباما پنج شنبه گذشته در جمع خبرنگاران حاضر مي شود و بدون اشاره به اين شكست بزرگ آمريكايي ها بار ديگر اين ترفند تكراري و نخ نما را به ميان مي آورد كه؛ «همه گزينه ها در قبال ايران بر روي ميز قرار دارد»!
البته اين به اصطلاح تهديد اوباما بار ديگر نشان مي دهد كه آمريكايي ها ظرف 3 سال گذشته تنها حرف زده اند و گاه اين حرافي را به بلوف رسانده اند ولي ايران به شهادت رويدادها و رخدادها در صحنه عمل اقتدارش را در ابعاد چندجانبه به اثبات رسانده است.
اقتدار چندجانبه ايران از آن جهت قابل توجه است كه فراتر از قدرت هاي علمي، تكنولوژيك، اطلاعاتي و نظامي است.
به عبارت روشن تر؛ منظور از اقتدار ايران در زواياي نرم، نيمه سخت و سخت بسنده كردن به قدرت هاي تكنولوژيك، علمي، اطلاعاتي و نظامي نيست بلكه اقتدار آن قدرت ويژه اي است كه جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر آن توانسته است قدرت علمي، اطلاعاتي، تكنولوژيك و حتي نظامي كشور پرمدعايي كه خود را ابرقدرت و كدخداي دنيا مي داند به چالش بكشاند و دقيقاً همين اقتدار ايران اسلامي است كه آن را به يك الگوي موفق و قابل پيروي تبديل كرده است و امروز دوست و دشمن اذعان مي كنند بيداري ملت ها برگرفته از اقتدار انقلاب اسلامي ايران است.
اكنون آنچه به روشني و به وضوح قابل رؤيت است اينكه به رغم ادعاها و هياهوها و بلوف ها و همچنين تهديدها، فشارها و تحريم هاي آمريكايي ها و دو، سه كشور دنباله روي آن عليه جمهوري اسلامي ايران، «ضربه استراتژيك»، اقتدار ايران در ابعاد نرم، نيمه سخت و سخت است كه قدرت ادعايي آمريكا را در همين ابعاد و زوايا به مرحله چالش و حتي شكست رسانيده است.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤كربلا يعني كه ياد رهبري
از حسين عصر خود فرمانبري
بيعت ما با علي عين ولاست
زاده زهرا(س) سيدعلي روح خداست
4037---0914
¤با توجه به ددمنشي ايادي رژيم آل سعود در به شهادت رساندن بسياري از مسلمين و عزاداران حسيني در اقصي نقاط جهان از جمله افغانستان، پاكستان، بحرين، عراق و شايسته است جهان اسلام در برابر اين ظلم آشكار ساكت ننشسته و اقدامي درخور توجه براي برخورد با اين مسلك خرافاتي و بي اساس بنمايد. چرا كه تمامي اقدامات اين رژيم براساس منويات رژيم صهيونيستي و آمريكاي جهانخوار و انگليس خبيث است.
عليمرداني
¤عاشورا را بيشتر از آنچه بايد گريست، بايد نگريست.
محمود جعفري كوهبناني
¤حضرت امام خميني(ره) در قضيه قطع رابطه آمريكا با ايران كه به دستور كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا صورت گرفت فرمودند اگر كارتر در طول عمرش يك كار خوب به نفع مظلوم كرده باشد همين قطع رابطه با ايران است. موضوع قطع رابطه انگلستان با ايران هم همين حكايت را دارد. يعني نه تنها جاي نگراني نيست بلكه به سود كشورمان نيز تمام مي شود.
8858---0919
¤دولتمردان كم عقل انگليس بدانند دوران زورگويي آنان به ديگر كشورها به سر آمده است، از طرف ديگر ملت عاشورايي ايران با برخورداري از رهبري مقتدر و هوشيار در دفاع از نظام و انقلاب تا سر حد جان ايستاده اند. به راه افتادن حركت 99درصدي مردم در كشورهاي غربي بيانگر اين واقعيت است كه حاكميت يك درصدي زر و زور و تزوير به آخر خط رسيده و چاره اي جز تسليم در برابر اراده ملت هاي بيدار شده خود ندارند.
بختياري
¤استعمار پير و روباه مكار صد سال نفت ما را به يغما برد و بايد دست پليدش را براي هميشه از كشور اسلامي خود قطع كنيم. مرگ بر سه ابليس: آمريكا و اسرائيل و انگليس
محمدي كرمانشاهي
¤چندين سال است خواندن نماز ظهر و عصر توسط دسته هاي عزاداري در روزهاي تاسوعا و عاشورا در معابر عمومي شهرها تا حدودي جا افتاده و حركت فرهنگي سازنده اي است. در كنار اين حركت پيشنهاد مي شود، دسته هاي عزاداري بعضي از سلاح هاي نظامي را در جلو دسته عزاداري خود به عنوان يك نماد دفاعي حمل كنند و آمادگي دفاعي خود را به رخ دشمنان بكشند.
زاهدي
¤در روزهاي تاسوعا و عاشورا در تهران در بسياري از خطوط شركت واحد اتوبوس ها كار نمي كردند و عزاداران در پايان عزاداري در برگشت به منزل سرگردان كوچه و خيابان شدند. در حالي كه امكانات وجود دارد چرا بايد شهروندان اذيت بشوند.
6952---0912
¤شيوه فعلي مديريت بانك مركزي در كنترل قيمت سكه در بازار نوعي چوب حراج زدن به بيت المال و تداعي كننده قضيه تلخ فروش ارز به مقدار دلخواه در دولت سازندگي است كه در آن مقطع عده اي دلال به جان خزانه كشور افتادند و تا توانستند از اين راه سود بردند و به كشور آسيب وارد كردند.
مغرور
¤جاي تعجب است كه بسياري از روستاهاي با جمعيت 20 تا 30 خانواري مشكل آنتن دهي تلفن همراه اول ندارند ولي شهرك پرديسان قم با هزاران نفر جمعيت مشكل آنتن دهي تلفن دارد؟
0996---0919
¤ اي كاش ايرانسل آهنگهاي پيشواز شاد و بعضا آهنگهاي غيرمتعارف را در ايام محرم و صفر بويژه در دهه اول محرم غيرفعال مي كرد.
بهروز همتي اردبيل
¤ بهاي برق مصرفي مردم استان گيلان بسيار بالا بود مسئولين اقدام به اقساطي كردن آن نمودند اما اخيرا دستور قطع اقساط را صادر نموده اند كه ناراحتي مردم را در پي داشته است.
9660---0911
¤ از مسئولين اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها درخواست مي شود تكليف كساني كه مرحله اول و دوم و بعضا سوم يارانه ها را نگرفته اند روشن كنند؟ اينها با افزايش بهاي آب و برق و گاز چه كنند؟
9527---0917
¤ چرا هيئت دولت با آزاد كردن قليان مصوبه مجلس را زير سؤال برد؟ مگر از عوارض مخرب آن آگاه نيستند؟ انتظار جامعه از دولت جلوگيري از تخلفات و اجراي قانون است و يا آزاد كردن قليان جوانان را با دست خود به سمت نابودي سوق مي دهيم.
هاشمي
¤ از استاندار محترم و فرمانداري محترم تهران درخواست مي شود نسبت به رفع مشكلات دهستان محروم سولقان در 5 كيلومتري تهران در جاده كن- امامزاده داود(ع) رسيدگي عاجل نمايند. برخي از عمده ترين مشكلات عبارت است از: نداشتن گاز شهري، عدم امكانات درماني بهداشتي و درمانگاه دولتي، نبود گشت ناجا به ويژه در روزهاي آخر هفته، كم عرض بودن مسير مواصلاتي و نبود علائم هشداردهنده نوري و امكانات رفاهي و خدماتي مانند پمپ بنزين و... شايسته نيست در كنار پايتخت دهستاني با چنين مشكلاتي وجود داشته باشد.
سالديده از دهستان محروم سولقان
¤ در مسكن مهر اسلامشهر چندين خلف وعده و تخلف صورت گرفته است اولا خانه هايي كه وعده داده بودند كه سال 87 تحويل دهند هنوز آماده تحويل نشده. ثانيا به جاي دريافت 7 ميليون مبلغ ده ميليون تومان گرفته اند. ثالثا ساخت پاركينگ و انباري را كه در قرارداد آمده بطور كامل حذف كرده اند. با اين تخلفات كه منجر به ضايع شدن حق و حقوق ما شده چه كنيم.
2992---0935
¤ از وزارت ارشاد و خارجه درخواست مي شود دفاتر الجزيره قطر را در تهران تعطيل كنند.
4552---0912
¤ متاسفانه تاكسي هاي خالي به ويژه در ايام تعطيل و سردي هوا در بسياري از شهرها بدون مسافر و خالي در خيابانها و معابر تردد و از مسافركشي خودداري مي نمايند. شايسته است نظارت بيشتري به اين موارد اعمال شود.
احمد كلاهدوز- تبريز
¤ چرا سهميه برادر و خواهر شهيد براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد حذف شده است؟ از مسئولين امر درخواست احياي اين سهميه را داريم.
3747---0913
¤ اگر مؤمنين داراي بصيرت عميق باشند مي شوند ميثم تمار، عمار ياسر، مالك اشتر ، ولي اگر نباشند مي شوند شمر مجاهد و جانباز لشكر امام علي(ع) در صفين كه در كربلا نه تنها با امام به مقابله برمي خيزد كه سر عزيز پيامبر خدا را مي برد؟!
8847-0919
¤ از ملت فهيم ايران عزيز مي خواهم قدر نعمت ولايت و رهبري شايسته را بدانند و از خلأ رهبري در كشورهاي عربي درس بگيرند.
6208---0915
¤ ايام محرم ماه پيروزي خون بر شمشير و آغاز استقامت شكست ناپذير نهضت خونين حسيني بر همه عاشقان و رهروان ثارالله تسليت و تعزيت باد.
6263---0938
¤ عالم همه محو گل رخسار حسين(ع) است
ذرات جهان در عجب از كار حسين(ع) است
داني كه چرا خانه حق گشته سيه پوش
يعني كه خداي تو عزادار حسين(ع) است
5546---0935
¤ بيش از يك سال است كه تعزيرات شهرري براي خسارت ميليوني ما كه حق ما را هم تأييد مي نمايد اقدام نمي كند . پس به كجا بايد شكايت كنيم؟
9359---0937
¤ با توجه به شيطنت هاي غرب در بحث انرژي اتمي شايسته است مسئولين نسبت به لغو عضويتمان در آژانس اقدام نمايند.
0142---0913
¤ تشنگان معرفت دل بر تو بستند يا حسين(ع)
هر كجا هستند ميهمان تو هستند يا حسين(ع)
گر بسوزند از غمت صد بار و خاكستر شوند
باز هم پروانه شمع تو هستند يا حسين(ع)
0163---0911
¤ با توجه به اينكه بسياري از سارقان پس از آزادي از زندان دوباره اقدام به سرقت مي نمايند چرا قانون قطع انگشتان اجرا نمي شود؟ در صورت تداوم اين وضعيت آينده خوبي در انتظار جامعه نيست.
0036---0919
¤ اتحاديه عرب با رهبري عربستان با اتخاذ مواضع خصمانه و كثيف در قبال سوريه و ايران راه اشتباهي را طي مي كنند كه زيان آن به جاي ايران و سوريه در درجه نخست به خودشان برمي گردد.
9915---0914
¤ اينجانب با مدرك فوق ليسانس و معدل بالاي 18 دانشجوي ممتاز دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد ، دانشجوي نمونه كشور، پژوهشگر و... اما بيكارم. آيا اگر فرزند يكي از مسئولان هم بودم اين وضع من بود؟ از وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست مي كنم به وضع بيكاري امثال بنده نيز توجهي شود.
7459---0915
¤ با اين كه با مشكل بيكاري دست و پنجه نرم مي كنم اما به مستكبران و ايادي داخلي آنها مي گويم مردم ايران با وجود مشكلات اقتصادي تا جان در بدنشان باشد جان خود را فداي اسلام و رهبري مي كنند و ترسي از تهديدهاي پوشالي دشمن نداشته و ندارند.
7013---0915
¤ قطار شماره 345 مشهد به تهران در تاريخ 4/9/90 ساعت 20/20 با 25 دقيقه تأخير حركت و فردا ساعت 11 صبح بدون هيچ گونه علت خاصي و صرفا به جهت توقف هاي بي دليل وارد تهران شد از آنجا كه مسئولين رجا در مقابل اين گونه حوادث ضدضربه هستند، خوب است مردم خودشان در اين سفرها پيش بيني لازم را داشته باشند.
4761---0912
¤ از نگهبانان سازمان فرهنگي هنري شهرداري هستم با 13 سال سابقه كار و خدمت صادقانه . از زمان شركتي شدن برخلاف وعده هاي مديريت سازمان هر ماه بخشي از حقوق و دستمزد اضافه كاري ما را كم مي كنند و از هيچ گونه تسهيلاتي نيز برخوردار نيستيم. از كيهان كه خيرخواه مردم و نظام است خواهشمندم اين بي عدالتي را به گوش مسئولين برساند. شايد فرجي شد.
6746---0919
¤ مدد جوي كميته امداد امام خميني(ره) هستم در روستا زمين دارم ولي بنياد مسكن اجازه ساخت نمي دهد. داراي سه فرزند هستم. از مستأجري خسته شده ام از مسئولين امر در خواست مي كنم مساعدت نمايند تا از اين وضع خلاص شوم.
8699---0911
¤ با توجه به اينكه هرازچندگاهي تخلفات كلاني در بانك ها رخ مي دهد پيشنهاد مي شود كليه مديران و هيئت مديره و كاركنان حداكثر در مدت 2 سال جابه جا شوند تا شاهد چنين تخلفاتي نباشيم.
عابديني
¤ با توجه به تحركات فتنه گران و سفرهاي اروپايي آنها از جمله سفر يكي از فرزندان آقاي هاشمي به انگليس و با توجه به حركت آنها به صورت موتور روشن و چراغ خاموش شايسته است وضعيت فعلي آنها، برخي چهره هاي شاخص فعلي و كانديداهاي سفيد آنها و آخرين وضعيت آنها جهت شركت و حضور در انتخابات را كيهان رصد و براي آگاهي مردم در روزنامه منعكس نمايد.
شريف لو
¤ كارت هاي عابر بانك پس از مهلت هاي 3-2 ساله بدون داشتن مشكلي از اعتبار ساقط و با هزينه مجدد و دريافت آن از مشتري به صدور كارت جديد اقدام مي شود كه اين، هم براي مردم هزينه دارد و هم براي بانك ها. شايسته است تدبيري انديشيده شود كه از اين ضررها كاسته شود.
6294---0917
¤ سريال شهيد بابايي اشكالات زيادي دارد و از مواردي كه مي بايست با حساسيت بيشتري نشان داده شود متأسفانه به راحتي عبور مي كند از جمله در جريان حضور ايشان در آمريكا و اقامه نماز اول وقت وي و همچنين لباس هاي متعدد خانم ايشان كه به ساده زيستي معروفند در قسمت هاي مختلف با رنگ هاي مختلفي به نمايش درمي آيد. اگر از كتاب پرواز تا بي نهايت استفاده مي كردند خيلي بهتر از اين مي شد كه هست.
شمس كلاهي
¤ بوي بهشت مي وزد از كربلاي تو
اي كشته اي كه جان دو عالم فداي تو
در حيرتم چه شد كه نشد آسمان خراب
وقتي شنيد ناله وا غربتاي تو
برخيز و باز بر سر ني آيه اي بخوان
اي من فداي آن سر از تن جداي تو
رفتي به پاس حرمت كعبه به كربلا
شد كعبه ي حقيقي دل كربلاي تو
خون خداست خون تو و جز خداي نيست
اي كشته خدا به خدا خون بهاي تو
ما را خشوع بندگي آموز چون خداست
در مجلس عزاي تو صاحب عزاي تو
حزب الله
¤ به وزير خارجه و دست اندركاران سياسي كشور عرض مي كنم به ياري خداوند و كمك خون شهدا انگليس كه چيزي نيست همچنان كه آمريكا را به زانو درآورده ايم بقيه استعمارگران را به زانو درخواهيم آورد ما همان ملتي هستيم كه با دست خالي قدرت پوشالي شاه را سرنگون و آمريكا را در زير پايمان له كرديم و ان شاءالله جرثومه فساد و خباثت انگليس نيز براي هميشه به آمريكا ملحق خواهد شد و گورش را از كشورمان گم خواهد كرد.
اصغر كردبچه
¤ در بانك ملي شعبه پيچ شميران شاهد تكريم ارباب رجوع از سوي مديريت بانك هستم. وظيفه دانستم كه از برخورد شايسته مديريت اين بانك تشكر و قدرداني بكنم.
شفيعي ابيانه
¤ دو سال است كه با طي كردن مراحل گوناگون و عبور از هفت خوان موانع براي دريافت مبلغ 10 ميليون تومان وام در بنياد جانبازان ثبت نام كرده ام. تا الآن از پرداخت وام خبري نشده است و مرتب ما را سر مي دوانند. ناراحتي بنده از اين است كه از آبروي جانبازي خود مايه گذاشته ايم با اين حال هيچ قدمي بر نمي دارند و سنگ روي يخ شده ايم.
داوودي
¤ شعري در وصف علي اصغر(ع) دردانه امام حسين(ع):
بگو كه يك شبه مردي شدي براي خودت/ و ايستاده اي امروز روي پاي خودت
كه شايد آخر سير تكامل حلق ات/ سه جرعه تير بريزي درون ناي خودت
يكي به جاي عمويت كه از تو تشنه تر است/ يكي به جاي رباب و يكي به جاي خودت
محمود قلي نژاد- گنبد كاووس
¤ دل همه ملت به ويژه اقشار مذهبي و مؤمن از صدور حكم درباره مديرمسئول روزنامه ايران به جرم انتشار نشريه موهن و مبتذل خاتون عليه اصل مترقي حجاب بانوان و مطالب سخيف و ضد اخلاقي در اين ويژه نامه شاد شد. ملت ايران خواستار برخورد جدي با شانتاژهاي اخير آقاي جوانفكر براي مظلوم نمايي در جامعه مي باشد.
يك هم وطن
¤ كاملا آشكار است كه سوريه به خاطر ايستادگي در مسير مقاومت و دفاع از حزب الله و دوستي با ايران آماج كينه توزي غربي ها قرار گرفته است و دست توطئه گر غربي از آستين اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس بيرون آمده است. امروز وقت آن رسيده است كه دستگاه ديپلماسي كشورمان با سوريه همدردي كند و با سفرهاي پي درپي مقامات به اين كشور نگذارند كه در اين شرايط حساس منزوي شود.
يك هم وطن
¤ خطري كه امروز انگليس براي كشور ما دارد هيچ فرقي با خطر آمريكا ندارد و شايد به مراتب بيشتر هم باشد و آقازاده هايي كه به ادامه تحصيل يا زندگي در اين كشور مشغول هستند بيش از اين هزينه به گردن ملت ايران نگذارند.
قياسي- تهران
¤ از دستگاه ديپلماسي كشورمان تقاضا مي كنم كه با دقت بيشتري تحركات دولت وابسته و دست نشانده قطر در منطقه را پي گيري بكند. قطر در جريان ليبي، هم پيمان اسرائيل و آمريكا بود، در جريان سوريه دست دارد، هم اكنون هم در پي ضربه زدن به انقلاب اسلامي است.
يك شهروند از تهران
¤ از نمايندگان محترم مجلس به ويژه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي طراح قطع رابطه با انگليس تقدير و تشكر مي كنم.
يك هم وطن
¤ عقد هرگونه قرارداد مالي و يا هر چيز ديگر با دولت قطر اشتباه بزرگي است.
يك هم وطن
¤ از مسئولان وزارت ارشاد مي خواهم كه هرچه سريع تر نسبت به اخراج خبرنگاران و دست اندركاران شبكه الجزيره از ايران اقدام كنند.
اين شبكه عليه ايران، سوريه و عليه بيداري اسلامي سمپاشي مي كند و در راستاي سياست هاي بي بي سي و اسرائيل عمل مي كند.
يك اهل رسانه
¤ عبور و مرور در تقاطع ايران خودرو و كرمان خودرو با ترافيك بسيار شديدي مواجه است لطفاً به مسئولان بگوييد تا تدابيري بينديشند. در ضمن بزرگراه انديشه پر از دست انداز و سطح خيابان كم نور و بيشتر مواقع خاموشي است.
عباسي
¤ فساد و فحشا زماني زياد مي شود كه مسئولان اجحاف به مردم را خدمت بدانند. يك هم وطن
¤ از حضرت زهرا (سلام الله عليها) مي خواهيم به حق فرزند عزيزش حسين(ع) در اين ماه شفاي كامل به شاعر متعهد كشورمان احمد عزيزي -كه مدتي است در بستر بيماري افتاده -عنايت بفرمايد. بياييد اين روزها اين شاعر اهل بيت را بيشتر دعا بكنيم.
4134---0911
¤ كساني كه به ديگران درس ولايتمداري مي دهند بايد خود بيش از ديگران ولايتمدار باشند و الا حرفها تاثيري نخواهد داشت چنان كه امام صادق(ع) مي فرمايند به غير زبانتان يعني عملتان ما را ياري كنيد.
8516---0919
¤ در تاريخ 9/9/90 فرد شيادي به عنوان مامور از كانون بازنشستگان نيروهاي مسلح به در منزل مادر همسرم مراجعه و اعلام مي كند مبلغ پانصد هزار تومان بابت معوقه 89 براي شما در نظر گرفته شده و چون بانك پول ندارد شما 180 هزار تومان به من بدهيد تا آن را برايتان وصول كنم اما پس از دريافت پول و اعلام اينكه برويد شناسنامه خودتان را بياوريد متواري مي شود. از تمام خانواده ها درخواست مي شود تحت هر شرايطي از پرداخت وجه به مراجعين به در منازل خودداري كنند و در صورت مواجه و درخواست و تقاضا حتماً با كانون و مبادي ذي ربط تماس بگيرند.
شيرازي
¤ تنها راه نجات سوريه تشكيل ارتش 20 ميليوني است كه از تدابير امام راحل(ره) براي دفاع ازكشور بود. لذا به دولت سوريه پيشنهاد مي دهم كه نسبت به تشكيل اين ارتش كه پيوسته آماده دفاع باشند اقدام نمايد.
6377---0915
¤ همان طوري كه دكتر شريعتي گفته بود: آنان كه رفتند كاري حسيني كردند و آنان كه مانده اند بايد كاري زينبي كنند. از مجلس شوراي اسلامي كه به اين توصيه عمل كرده و رابطه گرگ و ميش را با اخراج سفير انگليس و تحديد روابط با اين كشور ، به حد كاردار تنزل دادند تشكر مي شود.
حيدري نيك
¤ باتوجه به نااميدي استكبار جهاني از وجود افرادي سرسپرده چون مبارك در مصر كشورهاي اروپايي و آمريكايي تمام تلاش خود را به روي تركيه متمركز كرده اند تا ازاين طريق و با همكاري برخي دولت هاي كوچك مثل آذربايجان بر ما و سوريه فشار وارد و ما را تهديد نمايند. شايسته است مسئولين امر بيش از گذشته هوشيار باشند و فريب اين لائيك ها را نخورند.
حسيني
¤ آقاي هاشمي به كنايه مي گويد كسي كه خداوند از او راضي است راضي بودن ديگران برايش شرط نيست. به او بگوييد آيا خداوند از فرزندان نااهل شما چون مهدي و فائزه راضي است؟!
8578---0911
¤ به وزير محترم كشور بگوييد چرا در اداره اتباع خارجي آن وزارتخانه اكرام ارباب رجوع مراعات نمي شود و با مردم بدرفتاري مي شود و در اردوگاه واقع در تهرانسر، افاغنه را با كمترين بهانه كتك مي زنند؟!
9092---0912
¤ ملت رشيد و با بصيرت ايران با صبر و استقامت زير سايه با عزت ولايت فقيه در برابر اين همه فشارها و تحريم هاي اقتصادي محكم براي دفاع از نظام و انقلاب خود ايستاده اند به اميد خداوند پيروزي هاي پي درپي براي ملت شهيدپرور ايران و شكست هاي پي درپي براي دشمنان ملت ما خواهد بود.
علي نژاد از قائم شهر
¤ تحصيل رايگان فرزندان فرهنگيان در مدارس شاهد از مصاديق بارز تبعيض هاي ناروا در كشور است. علي رغم تذكر فراوان به مسئولين در اين مورد هيچ اقدامي براي رفع اين تبعيض انجام نمي گيرد. چرا؟
6486---0912
¤ شهرداري تهران نماد ميدان انقلاب اسلامي تهران را مساوي با چند تشكل هندسي بي معنا و بي مفهوم از مقداري سنگ و سيمان قرار داده است. يك نفر شير پاك خورده از روي صداقت بگويد اين كار با ادعاي اصول گرايي شهردار تهران چگونه جور درمي آيد.
8858---0919
¤ به عنوان يك راننده تاكسي در جواب كساني كه از طريق اين ستون از راننده هاي تاكسي به خاطر مسافر دربستي سواركردن گلايه كرده و مي كنند عرض مي كنم وقتي تعويض تاكسي براي بنده مبلغ 19 ميليون تومان آب مي خورد و پول بيمه شخص ثالث 600 هزار تومان شده چگونه با نرخ شوراي شهر كه 185 تومان براي ورودي تعيين كرده زندگي خود و خانواده ام را اداره بكنم.
تقي زاده- راننده تاكسي
¤ مستمري ماهيانه كه به سربازان در حال خدمت پرداخت مي شود پاسخگوي نيازهاي آنان نيست و با مشكلات عديده مالي مواجه هستند.
جا دارد مطبوعات در پيرامون اين موضوع گزارش جامع و كاملي با هدف گره گشايي از مشكلات اين نيروها تهيه و چاپ بكنند.
0036---0919
¤ در خيابان شهيد باهنر شهرستان رشت تكيه عزايي براي امام حسين(ع) برپا شده كه صداي بلندگوي آن تا چند خيابان آن طرف تر مي رسد و ساكنين را اذيت مي كند. عرض مي كنم امام شهيدان هرگز به ايجاد مزاحمت براي مردم به بهانه عزاداري راضي نيست.
6568---0911
¤ هفته بسيج كه فرا مي رسد از همه چيز صحبت به ميان مي آيد الا مشكلات افرادي كه در دوران جنگ بودند و جنگ را اداره كرده اند.
بنده به عنوان يكي از افرادي كه در دوران جنگ بيش از 5/1 سال سابقه حضور در عمليات هاي مختلف را دارم با مشكلات رفاهي روبه رو هستم لطفاً به مشكلات اين قشر رسيدگي كنيد. بزرگ ترين مشكلات، بيكاري است.
يك رزمنده دوران جنگ تحميلي
¤ پسرم در خرداد 90 به علت جانبازي پدرش و 45 روز آموزش و 10 روز خدمت از بقيه خدمت ترخيص ولي با گذشت 5 ماه هيچ خبري از تحويل كارت پايان خدمت وي نشده است از مسئولين امر درخواست مساعدت و راهنمايي دارم.
5087---0918
¤ شركت تعاوني ناشران تهران اقدام به اخراج چند نفر از كارگران و كاركنان خودش كرده است درحالي كه در همين شركت تعدادي بازنشسته كه از چندين حقوق ماهيانه برخوردارند مشغول به كار هستند.
در برابر اعتراض به حق اخراج شده ها كه چرا اقوام خودتان در شركت را اخراج نمي كنيد، سكوت مي كنند.
خانم كدخدازاده- تهران
¤ سطح خيابان كودك يار كه دو دانشگاه شهيد بهشتي و دانشگاه علوم توانبخشي در آن قرار دارد، به علت سرماي شديد زمستان هميشه يخبندان و خطرناك است و متأسفانه هيچ كدام از دو دانشگاه فكري به حال اين خيابان نمي كنند. لطفاً شهرداري منطقه رسيدگي كند.
استاد دانشگاه شهيد بهشتي
¤ اقدام بسيار ستودني و قابل تقدير مجلس در لغو قانون پرداخت حقوق مادام العمر به مديران سياسي در واقع حمايت همه جانبه از بيت المال و اداي احترام به خدمات كليه مديران سه دهه انقلاب اسلامي است.
سليمان بلغار

 



تيراندازي (گفت و شنود)

گفت: نامزدهاي حزب جمهوري خواه براي رياست جمهوري آمريكا، حملات شديدي به اوباما كرده و او را در برخورد با ايران بي عرضه ناميده اند.
گفتم: مگر از روساي جمهور قبلي آمريكا مثل كارتر و ريگان و بوش پدر و كلينتون و بوش پسر هيچ غلطي عليه ايران ساخته بود كه حالا به اوباما گير داده اند؟!
گفت: اتفاقا اوباما هم در پاسخ آنها به همين موضوع اشاره كرده و گفته است مشكل اصلي، اقتدار ايران است وگرنه من همه گزينه ها را روي ميز دارم.
گفتم: سرگروهبان به يكي از سربازان كه در ميدان مشق همه تيرهايش به خطا رفته بود گفت بي عرضه! تفنگ را بده تا تيراندازي را يادت بدهم و بعد چند تير شليك كرد ولي هيچكدام به هدف نخورد ولي براي اينكه خيلي ضايع نشود رو به سرباز كرد و گفت؛ حالا ديدي؟ تو اينطوري تير مي انداختي!

 



اتحاديه اروپا باز هم تحريم نفت ايران را مسكوت گذاشت

پيش نويس بيانيه اتحاديه اروپا درباره تحريم ايران نشان مي دهد اين اتحاديه هيچ تصميمي براي تحريم نفت ايران ندارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پيش نويس بيانيه اي كه صبح ديروز فاش شد، حاكي است در نشست اتحاديه اروپا هيچ گونه تصميمي درباره تحريم نفت ايران اتخاذ نشده و حتي اشاره اي نيز به اين موضوع نشده است.
در اين پيش نويس آمده است كه وزراي اتحاديه اروپا بايد تمامي تلاش خود را به كار گيرند تا تحريم هاي موجود عليه ايران را تشديد كنند و اين اقدامات ضد ايراني را براي خود در اولويت قرار دهند.
در اين پيش نويس همچنين آمده است كه تحريم ها عليه ايران نبايد ديرتر از زمان برگزاري نشست بعدي اتحاديه اروپا كه قرار است در ژانويه 2012 برگزار شود، افزايش و گسترش يابد.
در حاليكه از افزايش تحريم ها در اين پيش نويس سخن به ميان آمده است اما هيچ گونه اشاره اي به احتمال تحريم هاي نفتي عليه ايران كه هفته پيش مورد حمايت فرانسه قرار گرفته بود اما با مخالفت هايي از جانب يونان و ترديدهايي از جانب ايتاليا كه به نفت ايران وابسته هستند روبرو شده بود، نشده است.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت تحريم نفتي ايران بيش از آنكه به ايران ضربه بزند، اروپا را متضرر خواهد كرد. بنابراين گزارش؛ ايران دومين توليدكننده نفت در كشورهاي عضو سازمان صادركنندگان نفت موسوم به اوپك حدود دو ميليون و300 هزار بشكه نفت در روز صادر مي كند و 450 هزار بشكه از آن را به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مي فروشد.
خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود آورده است: «يوگن وينبرگ» تحليلگر «كامرز بانك» آلمان به عنوان دومين بانك بزرگ اين كشور، موافق است كه تحريم ها بيش از همه كشورهاي مقروض عضو منطقه يورو را تحت تاثير قرار مي دهد.
وينبرگ افزود: از اين گذشته ايتاليا، اسپانيا و يونان به نفت خام ايران به شدت وابسته اند و تحريم نفتي آنها را وادار مي سازد تا نياز خود را از منابع ديگري با قيمت بيشتر تامين كنند.
فرانس پرس اضافه مي كند: در صورت اعمال تحريم نفتي اتحاديه اروپا، تهران مي تواند خريداران ديگري براي نفت خود بيابد.
«در شرايط كنوني ايران بيشتر از كشورهاي اروپايي نفت خود را به كشورهاي آسيايي از جمله جنوب شرق آسيا و چين مي فروشد و در صورت اعمال تحريم مي تواند در قالب قراردادي ديگر فروش خود را به اين كشورها افزايش دهد.»
در همين حال چين نيز رسما اعلام كرد از سياست هاي ضد ايراني آمريكا عليه ايران در قضيه تحريم نفت حمايت نخواهد كرد.
«هونگ لي» سخنگوي وزارت امور خارجه چين با تاكيد بر مخالفت پكن با تحريم نفتي ايران خاطرنشان كرد چين به ائتلاف آمريكا و متحدانش عليه ايران نمي پيوندد.
لي روز سه شنبه در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: چين همواره قوانين داخلي را بر قوانين بين المللي كه باعث مي شود كوچكترين بهانه، دستاويزي براي اعمال تحريم هاي يك جانبه قرار بگيرد، ترجيح مي دهد. چين مانند خيلي از كشورهاي ديگر است. پيمانهاي ما با ايران كاملا صادقانه و قانوني است.
وي افزود: قراردادهاي چين با ايران هيچ كدام از قطعنامه هاي شوراي امنيت را نقض نمي كند. اين قراردادها در مسير منافع هيچ كشور و جامعه بين المللي نيست و نبايد زير سؤال برود.
 



گالووي خطاب به نخست وزير انگليس: عاشورا ايران را شكست ناپذير كرده است

سرويس سياسي-
نماينده پيشين پارلمان انگليس در نشستي در لندن با اشاره به فشارهاي غرب عليه ايران گفت: ايراني ها عاشورا دارند و به همين دليل غرب نمي تواند آنها را متوقف كند.
بنابر يك گزارش دريافتي، سازمان هاي مخالف جنگ در انگليس، با محكوم كردن تهديدهاي نظامي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي عليه ايران، تبليغات درباره مخالفت با اين تهديدها را آغاز كردند.
توني بن، سياستمدار كهنه كار و وزير انرژي اسبق انگليس، درباره خطرات تهديد نظامي عليه ايران، هشدار داد و از مردم خواست براي رفع اين تهديد، هم اكنون به پا خيزند.
پروفسور عباس عدالت، رئيس ائتلاف مبارزه با تحريم و حمله نظامي عليه ايران، در سخناني گفت: مجلس انگليس بايد دولت اين كشور را به علت آغاز عمليات مخفي سازمان اطلاعات خارجي انگليس در درون ايران و نيز اخراج ديپلمات هاي ايراني از لندن، تحت فشار قرار دهد. وي افزود در حاليكه وزارت خارجه ايران در پي حمله تعدادي از دانشجويان به سفارت انگليس در تهران، ابراز تاسف كرد، اقدام دولت انگليس در بستن سفارتخانه هاي دو كشور، قابل قبول نيست.
ليندزي جرمن از مسئولان ائتلاف جنگ را متوقف كنيد، نيز جنجال آفريني غرب عليه ايران را راه نجات از بحران اقتصادي دانست و گفت: كشورهاي غربي در حال حاضر با بحران اقتصادي عميقي دست و پنجه نرم مي كنند.
به گفته ليندزي جرمن، اردوگاه غرب هميشه درباره نقض حقوق بشر در ايران و خاورميانه صحبت مي كند در حالي كه نقض حقوق بشر در عربستان، بحرين و اسرائيل اشكالي ندارد. بنابراين، شعارهاي سياستمداران انگليسي و آمريكايي درباره حقوق زنان، حقوق بشر، حقوق اتحاديه هاي كارگري و حقوق معترضان به دولت را نبايد باور كرد.
خانم جرمن گفت: درباره تهديدهاي هسته اي نيز برخلاف همه تبليغات غرب، بزرگترين تهديد هسته اي جهان، اسرائيل است بنابراين خنده دار است كه يك مقام اسرائيلي با فريبكاري گفته است اگر ايران، سلاح هاي هسته اي اش را از بين ببرد، ما آماده ايم از سلاح هاي هسته اي دست بكشيم در حالي كه ايران، اصلا چنين سلاحي ندارد.
اين فعال ضد جنگ افزود: كشورهاي همسايه ايران، پاكستان و هند و نيز اسرائيل بمب اتمي دارند و آمريكا نيز در پايگاههاي نظامي اش در سراسر جهان، از جمله در اطراف ايران، سلاح هسته اي انبار كرده است و در حاليكه آمريكا، تنها استفاده كننده از بمب اتمي در جنگ با ژاپن بود و انگليس نيز كه دهها بمب اتمي دارد، به اسرائيل كمك كرده است تا بمب اتمي توليد كند، سخن گفتن مقامات غربي از تهديد هسته اي، مسخره است.
در ادامه مراسم، دارن جانسون، نماينده حزب سبز انگليس هرگونه تهديد نظامي عليه ايران را محكوم كرد. جورج گالووي، رهبر حزب ريسپكت و نماينده پيشين مجلس انگليس نيز در اين نشست گفت: از امروز تبليغات سازمانهاي ضد جنگ انگليس، به منظور مخالفت با تهديد نظامي عليه ايران، آغاز شد. به گفته گالووي، ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان و برادركشي در كشورهاي اسلامي، روش شناخته شده امپرياليسم است كه در عراق، افغانستان و ليبي آثار آن مشهود است. رهبر حزب ريسپكت افزود: غرب، در پي جنگ با اسلام است.
به گفته گالووي، اعضاي شوراي همكاري خليج فارس، با سردمداري سران كشورهاي عربستان، قطر، امارات عربي متحده و كويت كه ناقض حقوق بشرند، به فكر حقوق بشر افتاده اند و براي آتش افروزي در خاورميانه تلاش مي كنند. همچنين گالووي با اشاره به فشارها و تهديدهاي غرب عليه ايران گفت: ايراني ها عاشورا دارند و به همين دليل غرب نمي تواند آنها را متوقف كند.

 



اسلامگرايان پيروز در انتخابات مصر: روابط با ايران را توسعه مي دهيم

نايب رئيس حزب آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين گفت كه در آينده نزديك روابط مصر با جمهوري اسلامي ايران بهبود و گسترش خواهد يافت.
«عصام العريان» در گفت وگو با فارس در قاهره تاكيد كرد كه مصر پس از انقلاب در روابط خارجي خود با كشورهاي ديگر تجديد نظر خواهد كرد و روابط خود با جمهوري اسلامي ايران را در آينده نزديك بهبود خواهد بخشيد.
عريان با بيان اين كه ايران كشوري اسلامي است و دشمن مصر نيست، گفت: جمهوري عربي مصر به عنوان يك قدرت مهم و بزرگ به منطقه بازگشته و تحت نفوذ آمريكا يا غرب نخواهد بود.
نايب رئيس حزب آزادي و عدالت مصر پيروزي اين حزب در انتخابات پارلماني اخير اين كشور را موفقيت بزرگي براي جريان هاي اسلامي فعال در جامعه مصر دانست.
اين رهبر اخوان المسلمين با تاكيد مجدد بر اين كه جماعت هيچگاه درصدد تحميل ارزشهاي اسلامي بر مردم مصر نيست، گفت: به هيچ وجه به اقليت مسيحي قبطي كه به آنها در حزب منضم شده اند، توهين نمي شود.
عريان افزود: اخوان المسلمين حزب ميانه روي است و ما دوست داريم كه اصول و مبادي شريعت را به شكلي عادلانه به اجرا بگذاريم، به گونه اي كه به حقوق بشر و آزادي هاي شخصي احترام بگذارد، همان گونه كه به انتخاب آيين و مذهب و شيوه زندگي افراد هم احترام مي گذاريم.
وي گفت: مصر نيازمند دولت وحدت ملي براي حل تمام مشكلات و موانع سياسي و اقتصادي خود است و به همين دليل حزب آزادي و عدالت بايد در انديشه ائتلاف با ديگر احزاب مصر براي تشكيل دولت باشد.

 



تازه ترين اظهارات اوباما و كلينتون درباره ايران

دولت آمريكا بار ديگر اتهامات بي اساس خود عليه جمهوري اسلامي ايران را تكرار كرد.
«باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا روز پنج شنبه در پاسخ به سوالي درباره سياستش در قبال برنامه هسته اي ايران در جمع خبرنگاران مدعي شد: امروز ايران منزوي شده است و جامعه جهاني متحد است و شديدترين تحريم ها عليه تهران اعمال شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اوباما در بخش ديگري از اظهاراتش افزود: همه گزينه ها در قبال ايران روي ميز است.
رئيس جمهور آمريكا با تكرار اتهامات غرب درباره برنامه هسته اي ايران و با بيان اين كه «هيچ گزينه اي از روي ميز برداشته نشده است و اين يعني من همه حوزه ها را در نظر مي گيرم» ابراز عقيده كرد: ايران با يك انتخاب روبرو است؛ آن ها يا مي توانند با رفتار مسئولانه و كنار گذاشتن تلاش براي توليد تسليحات هسته اي كه به آن ها اجازه مي دهد مانند هر كشور ديگر عضو معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) انرژي هسته اي صلح آميز را دنبال كنند، به اين انزوا خاتمه دهند يا اين كه به همين ترتيب به راه خود ادامه دهند كه منجر به منزوي شدن آن در جهان مي شود.
«هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا نيز در بروكسل در ادامه رويكرد خصمانه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران و در ادعايي تكراري، استقرار سپر دفاع موشكي در تركيه را به زعم خود به منظور مقابله با تهديدهاي موشكي از جانب ايران دانست.

 



رضا پهلوي: گول كيهان را نخوريد(خبر ويژه)

رضا پهلوي با صدور بيانيه اي ضمن تكذيب خبر ويژه كيهان به سران فتنه و گروههاي اپوزيسيون هشدار داد كه روزنامه كيهان در پي تفرقه افكني ميان اپوزيسيون است و از آنها خواست هوشياري خود را حفظ كرده و فريب كيهان را نخورند!
در بيانيه رضا پهلوي كه روي سايت اختصاصي وي منتشر شده، آمده است؛ «كيهان شريعتمداري با شايعه سازي و ايجاد شكاف و اختلاف در بين مبارزين تلاش مي كند به اهداف شوم خود برسد و ليكن ما را در راه آزادي همه زندانيان سياسي-عقيدتي كشورمان راسخ تر مي كند»!
گفتني است هفته گذشته، رضا پهلوي به بهانه 16 آذر بيانيه اي صادر كرده بود و از آنجا كه 3 دانشجوي دانشگاه تهران در 16 آذرماه 1332 از سوي ماموران شاه به شهادت رسيده بودند، اين بيانيه با اعتراض شديد برخي از گروههاي سلطنت طلب روبرو شد و رضا پهلوي در توجيه اقدام خود گفته بود؛ «آن ماجرا (16 آذر 32) مربوط به 60سال پيش است و ما الان با سران جنبش سبز كه مدتي در حاكميت بوده اند تماس هايي داريم منجمله كسي از جانب يكي از رهبران جنبش سبز -منظورش اردشير اميرارجمند مشاور موسوي و نماينده سران فتنه در خارج از كشور است- پيش من آمده و ارتباط خوبي برقرار شده است». رضا پهلوي به ملاقات خود با فرزند يكي از سران فتنه نيز اشاره كرده بود كه اين ماجرا در خبر ويژه كيهان پنج شنبه 17/9/90 آمده بود.
آقا رضا ربع پهلوي در حالي خبر ويژه كيهان را تكذيب مي كند كه اخبار مربوط به ملاقات اردشيراميرارجمند- مشاور فراري موسوي و نماينده سران فتنه در خارج از كشور- و نيز خبر درخواست ملاقات فرزند يكي از سران فتنه با وي از چند هفته قبل در ميان گروههاي اپوزيسيون منتشر شده و چند سايت ضد انقلاب از جمله سايت هاي بالاترين و فيس بوك به آن پرداخته بودند.
و اما، در اين ميان مقاله سايت «نورافكن» كه يك سايت سلطنت طلب و وابسته به دفتر رضا پهلوي است جالب توجه و خنده دار است. اين سايت با استناد به خبر ويژه كيهان و تاكيد بر درستي اين خبر نوشته است «خبر مربوط به همكاري و ارتباط آقاي رضا پهلوي با سران جنبش سبز (يا به قول كيهان، سران فتنه) نشان مي دهد كه آقاي رضا پهلوي در اوج محبوبيت(!) است و ساير رهبران گروههاي اپوزيسيون بايد ايشان را كه خطرناكترين دشمن موجوديت رژيم جمهوري اسلامي است به رهبري بپذيرند»!
ذوق زدگي اين سايت سلطنت طلب وابسته به دفتر رضا پهلوي براي «بااهميت» نشان دادن موقعيت ربع پهلوي در ميان مخالفان جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه اردشير اميرارجمند نماينده سران فتنه در خارج كشور در ملاقات خود با رضا پهلوي كه با هماهنگي سفارت آمريكا در فرانسه صورت پذيرفته به وي توضيح داده است كه رژيم سلطنتي در ميان مردم جايگاهي ندارد و مردم نسبت به اختناق دوران رضاشاه و محمدرضاشاه اعتراض جدي دارند و سپس با اشاره به ثروت كلان رضا پهلوي و اشاره تلويحي به اين نكته كه وي و گروههاي سلطنت طلب در موقعيت و جايگاهي نيستند كه بتوانند عليه جمهوري اسلامي اقدامي انجام بدهند از رضا پهلوي مي خواهد كه به جاي صدور بيانيه در حمايت از سران جنبش سبز!! كه به نفع آنها نيست، بخشي از هزينه مالي فتنه گران در خارج كشور را برعهده بگيرد. به نوشته سايت بالاترين و به نقل از يك عضو دفتر رضا پهلوي، وي اظهارات فرستاده سران فتنه را اهانت و اشاره تلويحي به بي عرضگي خود تلقي مي كند و علي رغم تاكيد اميرارجمند مبني بر پنهان ماندن ماجرا، ملاقات خود با وي و فرزند يكي از سران فتنه را - بدون ذكر نام- فاش مي كند.
گفتني است رضا پهلوي در جريان فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 بارها از موسوي و خاتمي و كروبي با ذكر نام تجليل كرده بود و يك هفته نامه آمريكايي نيز از فشار مقامات آمريكايي به وي براي حمايت مالي بيشتر از عوامل فتنه خبر داده و نوشته بود. ثروت افسانه اي خاندان پهلوي متعلق به مردم ايران است و شاهزاده رضا پهلوي نبايد از هزينه كردن بخشي از ثروت خويش در حمايت از جنبش سبز كه براي رهايي مردم ايران از رژيم اسلامي تلاش مي كند، خودداري ورزد!

 



سران اتحاديه اروپا با رجز آمدند و با عجز برگشتند(خبر ويژه)

نشست سران اتحاديه اروپا در بروكسل براي مهار بحران اقتصادي و روند رو به فروپاشي منطقه مالي يورو، به شكست منتهي شد.
سران اتحاديه اروپا بر سر تغيير در ساختار مالي اين اتحاديه به توافق نرسيدند. انگليس از يك سو و برخي كشورهاي ديگر كه عضو منطقه يورو نيستند، با طرح پيشنهادي فرانسه و آلمان براي رياضت بيشتر اقتصادي و مجازات كشورهايي كه تسري بودجه خود را كنترل نمي كنند، مخالفت كردند.
اين اجلاس در حالي شكست خورد كه ساعاتي قبل از آن آنگلا مركل صدراعظم آلمان گفته بود «به اعتبار يورو ضربه وارد شده و بايد اين اعتبار را دوباره زنده كرد». ساركوزي هم معتقد بود «بايد تا روز جمعه (روز كنفرانس سران) توافقي حاصل شود زيرا شانس ديگري نداريم». اوباما نيز پاسخ سؤال خود را دراجلاس گرفته بود. او قبل از نشست بروكسل گفته بود «سران اروپايي متوجه شدت بحران هستند اما سؤال اين است كه آيا مي توانند اراده سياسي خود را به كرسي بنشانند؟».
آلمان و فرانسه خواستار «تغيير» در قراردادهاي مالي اتحاديه اروپا بودند. آنگلا مركل، صدراعظم آلمان و نيكلا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه در ديدار روز چهارشنبه خود در بروكسل پيشنهادي را مطرح كردند كه براساس آن، محدود كردن بدهي هاي دولت هاي حوزه مالي يورو ممكن مي شد و كشورهايي كه سرپيچي مي كردند، با تحريم ها و مجازات هاي اتوماتيك روبرو مي شدند.
بامداد روز جمعه اجلاس سران 23 كشور از 27 كشور عضو اتحاديه اروپا به منظور يافتن راه حلي براي بحران ناشي از بدهي هاي سنگين برخي كشورهاي حوزه يورو خاتمه يافت بي آنكه پيشنهاد اصلاح در معاهده عضويت در اتحاديه اروپا به تصويب رسيده باشد.
تنها تصميمي كه در اين نشست اتخاذ شد اين بود كه كشورهاي حوزه يورو تا ماه مارس (اسفند ماه) به توافق جديدي برسند. به گزارش دويچه وله، «فقدان اتفاق آرا، شكستي سخت براي اتحاديه اروپاست و كارايي كميسيون اتحاديه اروپا را با دشواري روبرو خواهد كرد».
اين در حالي است كه نيكولا ساركوزي مقارن با نشست بروكسل هشدار داده بود: خطر فروپاشي و تجزيه اتحاديه اروپا هرگز مانند امروز جدي نبوده است. ما فرصت ديگري به جز امروز نداريم. هيچ گاه خطر انفجار اروپا تا اين حد بزرگ و جدي نبوده است. ما بايد شهامت تشخيص منصفانه براي مهار بحران را داشته باشيم در غير اين صورت مردم عليه ما قيام خواهند كرد».
خوزه مانوئل باروسو رئيس كميسيون اروپا مي گويد: تمام دنيا ما را نظاره مي كند ما بايد هر كاري مي توانيم انجام دهيم تا يورو نجات پيدا كند.
بدين ترتيب و با شكست نشست بروكسل، ايجاد تغييرات در پيمان اتحاديه اروپا (27 عضو) از دستور خارج شده و اگر مجدداً تغييراتي در بررسي هاي بعدي به تصويب برسد، تنها از سوي 17 كشور عضو منطقه يورو اعمال خواهد شد. ديويد كامرون روز پنج شنبه تهديد كرده بود هر نوع تصميم در بروكسل را كه عليه منافع انگليس باشد، وتو خواهد كرد.
اما به غير از انگليس، كشورهايي نظير ايتاليا، ايرلند، اسپانيا، يونان و پرتغال نيز كه با برخي بحران هاي حاد سياسي- اقتصادي و كسري بودجه و بدهي سنگين دست و پنجه نرم مي كنند، با تغييرات پيشنهادي آلمان - فرانسه مخالفت كرده اند.
تغيير در قراردادهاي مالي اتحاديه اروپا پس از تصويب پارلمان اروپا و كميسيون اتحاديه اروپا، بايد به تصويب مجالس ملي تمامي كشورهاي عضو اين اتحاديه نيز برسد. اين تغييرات حتي ممكن است در صورت نياز در برخي كشورها به همه پرسي نيز گذاشته شود كه زماني طولاني را مي طلبد.
ناكامي آلمان و فرانسه در جلب موافقت تمامي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با اصلاحات مورد نظر در پيمان عضويت تأثيري منفي بر بازارهاي مالي گذاشته و در ساعات اوليه انتشار خبر، معاملات در بورس هاي منطقه خاور دور، بهاي اوراق قرضه كشورهاي عضو حوزه يورو باز هم تنزل يافت.
در همين حال بي بي سي اعلام كرد مردم انگليس در مقابل فقيرها كم تحمل تر شده اند و كمتر از هر زمان ديگري رغبت دارند كه براي حمايت از خدمات درماني، مدارس و يا محيط زيست ماليات بپردازند؛ به گفته بي بي سي، اين تحقيقات تشديد تضاد اجتماعي را نشان مي دهد.
مارك ايستون از سردبيران بي بي سي با استناد به يك تحقيق انجام گرفته، گفت: «آن دسته از مردم كه معتقدند براي بهبود خدمات درماني، آموزش و پرورش و يا تأمين اجتماعي بايد ميزان ماليات ها بالا برود، در انگلستان فقط 30 درصد و در اسكاتلند 40 درصد است. ده سال پيش اين رقم هم در اسكاتلند و هم در انگلستان 60 درصد بود.» نتيجه اين تحقيق نشان مي دهد كه 54 درصد مردم بر اين باورند كه ميزان كمك هزينه هاي دولت به مردم بيش از اندازه بالاست و همين موضوع موجب مي شود كه مردم رغبتي براي پيدا كردن كار نشان ندهند. اين رقم در سال 1983، كه اين تحقيق براي اولين بار انجام گرفت، 35 درصد افزايش يافته است.
پني يانگ، مدير مركز ملي تحقيقات اجتماعي، مي گويد: «در حالي كه ما در دوراني از رياضت اقتصادي و ناآرامي هاي اجتماعي به سر مي بريم، سؤال اصلي كه از درون تحقيق امسال بيرون مي آيد، اين است كه آيا ما مي خواهيم با كمك يكديگر اين مشكلات را حل كنيم يا اين كه هر كس به فكر خودش است؟»

 



مشاوران موسوي و كروبي از بيرون بازي به دروازه خودي گل مي زنند! (خبر ويژه)

يك همكار فراري نشريات زنجيره اي، تصوير آشفته اي از اپوزيسيون ارائه كرد.
«مسيح-ع» در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب و درباره پيدايش دكان هايي نظير «شوراي هماهنگي سبز» و «كنگره ملي اپوزيسيون» گفت: يكي از چيزهايي كه توي ذهن من بود كه مطرح كنم، سكوت سنگين [اپوزيسيون] درباره پيشنهاد كنگره ملي بود. اين پرسش مطرح است كه مبادا اين پيشنهاد با شوراي هماهنگي تبديل به يك دكان سياسي شود.
وي درباره احتمال عملي شدن چنان ايده هايي گفت: شايد خيلي بدبينانه باشد كه اگر با قاطعيت بگويم نه امكان ندارد اما ترديد دارم. چنين طرح هايي كه در خارج از كشور مطرح مي شود، در داخل كشور با حمايت روبرو نمي شوند. در هر صورت ما چه خوشمان بيايد چه نه، بازي سياسي در داخل ايران است. حكايت چنين طرح هايي مي شود ماجراي كساني كه بيرون بازي ايستاده اند اما گاهي وقت ها به خودشان گل مي زنند گاهي هم خارج از محوطه بازي دچار خودمشغولي مي شوند.
همكار نشريه تعطيل شده اعتماد ملي همچنين گفت: آقاي واحدي و آقاي اميرارجمند نماينده كروبي و موسوي بودند اما بعد چه شد؟ همين دو از همديگر انشعاب كردند، يكي در قالب شوراي هماهنگي و ديگري در قالب ايده كنگره ملي. در واقع از نگاه ناظر داخلي اين گونه تلقي مي شود كه مجددا در ورطه دودستگي افتاده اند.
وي درباره شوراي هماهنگي وابسته به اميرارجمند اظهار داشت: ما نمي توانيم بپذيريم كساني بي نام و بي شناسنامه براي ما برنامه ريزي كنند. بايد آسيب شناسي كرد كه چرا كساني كه به تازگي از ايران خارج شده اند و نماينده دو كانديداي انتخابات بودند به همين راحتي سرمايه عظيم داخل كشور را دو شقه كردند. من در عملكرد شوراي هماهنگي يا حتي آقاي واحدي هيچ چشم انداز بلند مدتي نمي بينم كه بتوانند حتي صداي آنهايي باشند كه از دل آنها بيرون آمده اند. من اصلا اميرارجمند را نمي شناختم و بعد از انتخابات و حتي فكر مي كنم بعد از حصر موسوي و كروبي شناختم.

 



شيرين كاري ميمون هاي فراري در رسانه هاي بيگانه! (خبر ويژه)

نمايش هواپيماي جاسوسي فوق مدرن و به غنيمت گرفته شده آمريكا در ايران، اسباب شرمندگي يك همكار سازمان سيا را فراهم كرد.
نيما راشدان در كنار مجيد محمدي و رضا تقي زاده و... يكي از چند طوطي سخنگوي راديو فرداست كه معمولا به جاي طرف آمريكايي اقدام به انتحار مي كنند و به واسطه مصاحبه هاي سفارشي به انكار و تخطئه اخبار منتشره از سوي جمهوري اسلامي مي پردازند.
در ماجراي اخير به غنيمت گرفته شدن پهپاد جاسوسي فوق مدرن آمريكايي نيز، راشدان روز پنج شنبه و چند ساعت قبل از انتشار تصاوير اين هواپيما، به مصاحبه با راديو زمانه پرداخت و بي خبر از ادامه سناريو توسط ايران، ادعا كرد: من تصور نمي كنم ايران از نظر فني بتواند چنين هواپيماي تجسسي را ساقط كند يا كنترل آن را به دست بگيرد. فكر مي كنم كس ديگري هم كه قدري با مختصات فني اين نوع هواپيما آشنا باشد، چنين ادعايي را تاييد نكرده است. آن چيزي كه راجع به آن صحبت مي شود، اين است كه احتمالا اين هواپيما يك نقص فني داشته و به خاطر اين نقص فني از ادامه پرواز بازمانده و يك جايي گم شده و بعد نيروهاي ايراني توانستند به شكلي به هر حال آنرا پيدا كنند[!] البته به شرطي كه ادعاي شان درست باشد. چون قبلا هم كه اين ادعا را مطرح كرده بودند هيچ وقت نتوانستند اثبات كنند. ولي اگر ادعاي شان هم درست باشد، احتمالا توانسته اند بخشي از باقي مانده هاي [!!] هواپيمايي را كه به صورت فني دچار نقص شده و از پرواز بازمانده و سقوط كرده، را به دست آورند. اين متفاوت است با در اختيار گرفتن كنترل اين هواپيما يا حتي نفوذ به سيستم ارتباطي اين هواپيما... اين هواپيماها خودپرواز شده اند تا خودشان بتوانند خودشان را مديريت كنند و حتي اگر ارتباط با مركز كنترل را از دست دادند، بتوانند به پايگاه برگردند.
چند ساعت بعد از اين اظهارات، هواپيما RQ170 آمريكايي از سوي سپاه پاسداران به نمايش درآمد و اين به اين معنا بود كه هواپيما سالم به زمين نشانده شده است. حال آن كه اگر هواپيما خود دچار نقص فني مي شد و يا حتي از سوي پدافند هوايي ايران مورد اصابت قرار مي گرفت، در همان آسمان يا در اثر اصابت شديد به زمين منفجر مي شد.
يادآور مي شود سازمان سيا در كنار استخدام برخي عناصر سلفي و وهابي براي عمليات هاي انتحاري-تروريستي، شماري از شبه روشنفكران و دست به قلم ها را نيز با مواجب اندك به خدمت گرفته تا هر جا كه مقامات اين سازمان خود نمي توانند ادعاهايي سخيف و مبتذل را مطرح كنند، آن را از زبان همين افراد انتحاري رسانه اي كنند و به ترديد و تشكيك بپردازند. راشدان مدتي با برخي نشريات زنجيره اي در ايران -نظير صبح امروز- همكاري مي كرد و سپس از كشور گريخت.
در موضوع پيشرفت هاي مربوط به حوزه هاي هسته اي، هوا-فضا، موشكي، سايبري، سلول هاي بنيادين و... نيز غالبا رسانه هاي آمريكايي ترجيح داده اند از همين طيف شبه روشنفكران براي انكار پيشرفت ها استفاده كنند اما گذر زمان ابتذال نهفته در رفتار اين طيف را نشان داده است.
ظريفي مي گفت اين عده از اصلاح طلبان فراري شبيه ميمون هايي هستند كه لوطي هاي قديم تهران براي معركه با خود مي آوردند و با اشاره لوطي جاي دوست و دشمن را نشان مي دادند با اين تفاوت كه ميمون هاي فراري و پناهنده هميشه جاي دوست و دشمن را اشتباه مي كنند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14