(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ششمين شب عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران: شكار هواپيماي آمريكايي، پاداش عزاداري هاي مردم بود
ايران 1000كشتي نفتي را از تهاجم دزدان دريايي نجات داد
پايگاه اينترنتي رهبر معظم انقلاب پربيننده ترين پايگاه در خاورميانه
آيت الله بوشهري امام جمعه قم: غنيمت گرفتن هواپيماي جاسوسي، تحقير بزرگ آمريكا بود
مقام هاي آمريكايي باز هم ايران را تهديد به ترور كردند
رونمايي از ضريح امام حسين(ع) با حضور جانبازان دو چشم مجروح
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور: حداقل تلفات آمريكايي ها در عراق 50 هزار نفر است
مراسم تشييع نمادين شهداي كربلا
تحليلگر سابق گاردين: ايران خطرناك نيست،دشمني با ايران راهبرد غرب است
رئيس سازمان فضايي ايران: 3 ماهواره ايراني در آينده نزديك به فضا پرتاب مي شود
همزمان با ظهر عاشورا مداح نامي اردبيلي دعوت حق را لبيك گفت
خدايي: داوطلبان كنكور دكتري مجاز به ثبت نام در تكميل ظرفيت هم مي باشند
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: محافظه كاري و سياسي كاري در بسيج جايي ندارد
وضعيت ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر به مرحله بحراني رسيد
ابلاغ آيين نامه كرسي هاي آزادانديشي تا پايان آذر
وزير راه و شهرسازي: ايران هواپيماي كوتاه برد مي خرد
پيكر مطهر 3 شهيد دفاع مقدس فردا به ميهن اسلامي انتقال مي يابد
آمادگي كامل ارتش در مقابله با تهديدات دشمنان
معاون سازمان وظيفه عمومي ناجا: معافيت دو برادري تا چند سال آينده قابل اجرا نيست



با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران سوگوار حسيني؛
ششمين شب عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد

ششمين شب از مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، پنجشنبه شب در حسينيه امام خميني(ره)، با حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و هزاران سوگوار عاشق حسيني برگزار شد.
اين مراسم كه از شنبه هفتم محرم شروع شده بود، در آخرين شب، با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين صديقي و مداحي حاج مهدي سماواتي و حاج مهدي سلحشور، پايان يافت.

 



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران: شكار هواپيماي آمريكايي، پاداش عزاداري هاي مردم بود

امام جمعه موقت تهران كنترل هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا به دست نيروهاي مسلح را پاداش عزاداري هاي مردم در ايام سوگواري امام حسين(ع) و امداد غيبي پروردگار عنوان كرد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران، گفت: آمريكايي ها هواپيمايي را با عنوان شكارچي نامرئي كه فوق پيشرفته و رادارگريز است، با انواع امكانات به آسمان ايران فرستاده بودند، اما خداوند پاداش عزاداري ها را به ما داد و فقدان سردار تهراني مقدم كه با شهادت ايشان سنگري خالي شد، را براي ما جبران كرد.
وي هواپيماي آمريكايي را از پيشرفته ترين سلاح هاي جاسوسي اين كشور توصيف كرد و افزود: اين باز شكاري آمريكايي توسط شكارچي هاي ما شكار شد و اين اتفاق در ايام محرم و در سرزمين طبس واقع شد كه نوعي دلگرمي براي ملت به پاخاسته ماست.
صديقي ادامه داد: خون امام حسين(ع) در رگ امام خميني(ره) جريان داشت و اين موضوع به مقام معظم رهبري نيز در حد اعلا به ارث رسيده و به همه مردم و جوانان ما تزريق شده است؛ بنابراين ملت شجاع ايران از هيچ تهديدي نمي ترسند و اين مدد غيبي پروردگار به وضوح نشان مي دهد كه ملت ايران و نيروهاي مسلح سرافراز در صحنه دفاعي ايستاده اند، از هيچ قدرتي واهمه ندارند و جواب متجاوزان را مي دهند؟ بنابراين خدا نيز به آنها نصرت مي دهد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به انفجارهاي به وقوع پيوسته در عراق، افغانستان و پاكستان در ايام عزاداري امام حسين(ع)، نيروهاي اشغالگر حاضر در اين كشورها را مسئول اين اقدامات توصيف كرد و گفت: اهل سنت از قديم به عزاداري هاي ائمه احترام مي گذاشتند، اما جنايتكاران و گروهي از سلفي ها و وهابي ها كه ساخته دست غرب هستند، اين عزاداري ها را به خاك و خون كشيدند.
وي با بيان اين كه اين انفجارها در كشورهايي واقع شده كه نيروهاي آمريكايي و اشغالگران در آن حضور دارند، يادآور شد: اين اقدامات بدون دخالت مستقيم يا غيرمستقيم آنها امكانپذير نيست و ما مي دانيم كه آنها باني ترورها و آدم كشي ها هستند، اما اين ضايعه را به امام زمان(عج)، ملت هاي آزاده و مردم عزادار اين كشورها تسليت مي گوييم.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين با گراميداشت 16آذر روز دانشجو، خواستار برگزاري پرشور اين حركت ضداستعماري و ضداستكباري در هر سال شد و افزود: در كودتاي ننگين 28 مرداد سال 32 معاون رئيس جمهور وقت آمريكا براي تثبيت موقعيتش به ايران آمد، اما جمعي از دانشجويان غيور مقابلش ايستادند و به خاك و خون كشيده شدند.
وي همچنين از برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) در دانشگاهها توسط دانشجويان قدرداني كرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تصويب طرح كاهش روابط با انگليس را مشتي بر دهان اين كشور و هديه مجلس به ملت ايران عنوان كرد و گفت: مجلس برخورد شجاعانه و حكيمانه اي با سفارت روباه پير استعمار انجام داد كه سوابق خيانتش به ملت، كشور و اسلام از ياد نمي رود.
صديقي يادآور شد: انگليسي ها هميشه به ما خيانت كرده اند و با وجود اين كه وقتش بود، در رفتارشان تجديدنظر كنند، اما در تحريم ها پيشگام شدند، آنها همچنين در فتنه 88 نيز معركه گردان بودند و سفارت اين كشور در صحنه حاضر بود.
وي همچنين به بيانات مقام معظم رهبري و توصيف ايشان از ويژگي هاي بسيج اشاره كرد و افزود: ايشان حركت بسيجي، مبارزاتي و مجاهدانه بسيجيان را در فرمولي ارائه كردند و ما اميدواريم همه بسيجيان اين رموز را كه از سوي پير و مرادشان و نايب امام زمان(عج) ارائه شده، جدي بگيرند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته تهران نيز با تسليت ايام شهادت امام حسين(ع) و امام سجاد(ع)، گفت: مظلوميت امام حسين(ع) به گونه اي است كه همه امامان بعد از ايشان برايش گريستند. علت اين مظلوميت اين بود كه مي خواستند از كساني كه در مقابلشان طغيان مي كنند، زهر چشم بگيرند، آنها همچنين نسبت به علي(ع) و آل علي عناد داشتند، بنابراين از هيچ جنايتي فروگذار نكردند.
احياي فريضه امر به معروف
و نهي از منكر براي سلامت اجتماعي ضروري است
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر براي سلامت اجتماعي يك ضرورت و امر ضروري است.
به گزارش ايرنا رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود:اگر مي خواهيد شهرها، آبادي ها و راهها از كمين راهزنان در امان باشد و مظالم و تجاوزگري ها تمام شود و متجاوزان سر راه خودشان بنشينند و آباداني در جامعه وجود داشته باشد امر به معروف و نهي از منكر كنيد.
اين مقام قضايي ادامه داد: ا گر امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه ترك كنيم بركات، الطاف و عطيه هاي الهي از ما گرفته مي شود و ما محروم مي شويم، چرا كه امر به معروف و نهي از منكر دو مخلوق و موجود الهي خلق شده از سوي خدا هستند كه اگر آن ها را ياري كنيم، خدا هم ما را ياري، عزيز و بزرگ مي كند و هر كس كه رها و خوار كند اين فريضه الهي را خوار مي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور توضيح داد: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ترك شود و خوبي ها از آن رخ بر بندد و بدي ها بر آن مستولي شود جامعه دچار اختلاف و چند دستگي خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي يادآور شد كه مهم ترين مسئله در امر به معروف و نهي از منكر آن است كه جامعه نمازگزار باشد، اقتصادش سالم باشد و به مستمندان و فقرا توجه كند. جامعه اسلامي چنين جامعه اي است كه تا استقرار پيدا كرد، تا پايه هاي امت اسلامي شكل گرفت علم عبوديت و سلامت اقتصادي را برپا مي كند.
ناطق پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران ادامه داد: در جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي موضوع نظارت عمومي يك موضوع عام و فراگير است و ما بايد فرهنگ نظارت پذيري، امر به معروف و نهي از منكر، خيرخواهي، نقدپذيري، انتقادپذيري، انتقادشنوي را در جامعه فعال كرده و پذيرش آن را در جامعه بالا ببريم.

 



دريادار آزاد خبر داد
ايران 1000كشتي نفتي را از تهاجم دزدان دريايي نجات داد

فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش گفت در سه سال گذشته 1000 كشتي نفتي با اسكورت نيروهاي دريايي از تهاجم دزدان دريايي نجات يافته اند.
دريادار حسين آزاد پيش از خطبه هاي نماز جمعه شيراز به مناسبت هفته نيروي دريايي اظهار داشت: در سه سال پيش كه دزدي ها در دريا توسط دزدان دريايي اوج گرفت، تا به امروز ناوگروه هاي ارتش و سپاه با اقتدار تمام در بيش از 3 هزار كيلومتر در حال دفاع از منافع نيروي دريايي هستند.
وي افزود: امروز 75درصد امور اقتصاد در دريا صورت مي گيرد و تا به امروز نيروي دريايي ارتش و سپاه قهرمان توانستند صيانت خوبي از مرزهاي دريايي داشته باشند.
فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود به هفتم آذر ماه روز نيروي دريايي اشاره كرد و ابراز داشت: دريادلان قهرمان ارتش جمهوري اسلامي ايران 67 روز پس از آغاز جنگ تحميلي در هفتم آذر ماه سال 59 با طراحي عمليات مرواريد موفق شدند ضربه هاي مهلكي پس از دو عمليات ديگر كه قبل از آن انجام شده بود به نيروهاي عراقي وارد كرده و صيانت از مرزهاي دريايي را برعهده گيرند.
حسين آزاد تصريح كرد: در برآوردهاي نظامي و عملياتي كه در آن عمليات صورت گرفته است نيروي غالب رژيم بعثي با پشتوانه قوي نظامي و اطلاعاتي بود اما دريادلان قهرمان ارتشي با داشتن فرهنگ عاشورايي و تبعيت از ولايت فقيه پيروز ميدان شدند.
وي خاطرنشان كرد: اگر حمايت كشورهاي بيگانه نبود رژيم بعثي عراق با ضربه مهلكي كه در هفتم آذر ماه بر آن وارد شده بود شش ماه بيشتر نمي توانست به جنگ ادامه دهد.
فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: پس از بيرون آوردن مرزهاي دريايي ايران از دست دشمنان در هفتم آذرماه، دريادلان ارتش به عنوان عاشقان نظام و ولايت به كمك نيروهاي گمنام در هشت سال دفاع مقدس اسكورت كشتي هاي نفتي ايران را برعهده گرفتند و اجازه ندادند تا خسارتي بر آن وارد شود.
آزاد بيان داشت: امروز نيروهاي دريايي ارتش و سپاه با تجهيزات كامل در دريا آماده دفاع از مرزهاي دريايي ايران اسلامي هستند.
فرمانده منطقه يكم نيروي درياي ارتش ادامه داد: پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي، اين نظام توانسته است شعار استقلال و ما مي توانيم امام راحل را تفسير كرده و تمام نيروهاي مسلح نيز در ابعاد مختلف آموزشي، تسليحاتي و عملياتي به كمك متخصصان وزارت دفاع و دانشگاهي خودكفا بوده و مدافع اين كشور باشند.

 



يك شبكه تلويزيوني آلماني اعلام كرد
پايگاه اينترنتي رهبر معظم انقلاب پربيننده ترين پايگاه در خاورميانه

شبكهN-TV آلمان، پايگاه اينترنتي رهبر انقلاب را پربيننده ترين پايگاه در خاورميانه دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني «N-TV » آلمان به نقل از موسسه «پروفيل گروپ»، پايگاه اينترنتي رهبر معظم انقلاب اسلامي، محبوب ترين و پربيننده ترين پايگاه اينترنتي در بين سياستمداران در خاورميانه است.
تارنماي اين شبكه تلويزيوني براساس تحقيقات و با اتكاء به داده هاي پايگاه جستجوگر گوگل Google در فلسطين اشغالي افزود: پايگاه اينترنتي رهبر جمهوري اسلامي ايران به عنوان تارنمايي نمونه ياد شده كه حاوي مطالب و گزارش هايي با كيفيت بالا است.
شبكه خبري (N-TV) آلمان در ادامه اين گزارش آورده است: بررسي هاي اين موسسه مويد اين واقعيت است كه تارنماي آيت الله خامنه اي به گونه اي پيشرو در درج مطالب، اخبار و گزارش ها عمل مي كند و روزانه علاقمندان متعددي از سراسر جهان را به خود جلب مي كند.
اين شبكه خبري افزود: اين در حالي است كه كمتر كسي در جهان به خواندن مطالب تارنماهاي ديگر سياستمداران از جمله اروپايي از خود علاقه نشان مي دهند.
در اين ميان سايت اينترنتي «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان در پايين ترين درجه استقبال قرار گرفته است.
شبكه خبري N-TV در ادامه مي افزايد، از علل اصلي موفقيت و محبوبيت پايگاه اينترنتي رهبر جمهوري اسلامي ايران تنوع زباني و ديگري بالا بودن كيفي مطالب مندرج در آن است.تحقيقات و بررسي هاي موسسه «پروفيل گروپ» (Profile Group) برگرفته از تعداد مراجعه كنندگان به پايگاه هاي اينترنتي سياستمداران جهان است.

 



آيت الله بوشهري امام جمعه قم: غنيمت گرفتن هواپيماي جاسوسي، تحقير بزرگ آمريكا بود

امام جمعه قم با اشاره به غنيمت گرفتن هواپيماي فوق مدرن جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي مسلح كشورمان، تاكيد كرد: اين اقدام جمهوري اسلامي ضربه بزرگي به ارتش آمريكا و سازمان سيا و نشانه امدادهاي غيبي الهي است.
به گزارش خبرنگار رسا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه به بيان پيام هاي قيام عاشورا پرداخت و با بيان اينكه نبايد فكر كنيم عاشورا به پايان رسيده، است تاكيد كرد: جبهه عاشورائيان و اردوگاه كفر همواره در مقابل خط ابي عبدالله الحسين(ع) توطئه مي كنند.
آيت الله حسيني بوشهري با محكوم كردن كشتار عزاداران حسيني در كشورهاي افغانستان و عراق يادآور شد: آنها كه در افغانستان و عراق عامل اين اتفاق بودند بازماندگان اردويي هستند كه در برابر حسين بن علي(ع) صف كشيده بودند.
وي با اشاره به نوزدهم آذرماه سالروز تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي، خاطر نشان كرد: انتظاراتي كه از اين شورا وجود دارد اين است كه بيشتر به مباحث فرهنگ عمومي جامعه بپردازد، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نياز به طراحي دارد، فرهنگ كار، ارتقاي فرهنگ بسيجي و مقوله علوم انساني كه اگر بومي نشود خداي ناكرده اين روند تهديدكننده اصل انقلاب خواهد بود نيازمند طراحي و اتخاذ ساز و كار مناسب است.
عضو جامعه مدرسين، همچنين سالروز شهادت آيت الله دستغيب اسوه تقوا و مجاهدت و شهيد تندگويان را گرامي داشت و از خدمات و تلاش هاي آنان تجليل كرد.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با اشاره به سرنگوني هواپيماي مدرن و فوق پيشرفته جاسوسي آمريكا توسط نيروهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران و در اختيار گرفتن آن، تاكيد كرد: اين اقدام در سطح جهاني بازتاب هاي گسترده اي داشت، در پي اين اقدام آمريكايي ها ابتدا سكوت كردند، اما رسانه هاي آنها اذعان كردند كه جمهوري اسلامي ايران چه اقدام بزرگي صورت داده است.
حسيني بوشهري بيان داشت: اين هواپيماي جاسوسي داراي پيچيده ترين امكانات فني و اطلاعات طبقه بندي شده است، اين اقدام جمهوري اسلامي ضربه بزرگي به ارتش آمريكا و سازمان سيا و نشانه امدادهاي غيبي الهي است.
خطيب جمعه قم افزود: در پي اين اقدام آمريكايي ها دچار تحير شده اند كه اين هواپيماي جاسوسي به دست چه كسي مي افتد، برخي شبكه هاي خارجي گفته اند امنيت ملي آمريكا با اين اقدام به خطر افتاده است.
وي بيان داشت: ملتي كه به حسين بن علي(ع) عشق مي ورزد خداوند امدادهاي الهي را در چنين روزهايي به سراغشان خواهد فرستاد.
آيت الله حسيني بوشهري همچنين اقدام مجلس در مصوبه كاهش رابطه با انگليس را ستود و گفت: ما بيش از صد سال است كه شاهد جنايت هاي استعمار پير هستيم اگر سفارتي به محل توطئه و تهديد براي يك ملت تبديل شد ما اين رابطه را نمي خواهيم.
وي با اشاره به حركت دانشجويان در مقابل سفارت انگلستان نيز خاطر نشان كرد: ما حركت دانشجويان را تا جلوي سفارت مي ستاييم، اين اقدام نشانه هوشمندي آنان و نماد خواست ملي ملت رشيد ايران بود كه خشم خود را نسبت به دشمنان ابراز داشتند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حركت معترضان عليه نظام سرمايه داري در آمريكا ابراز داشت: اينها برخوردي كه با ملت شان داشتند بسيار عجيب بود، چهار ميليون خانه دار را از طريق دريافت وام اقدام به خريد خانه كرده بودند را آواره كردند و اين نشان مي دهد كه ادعاي مهد تمدن شان چقدر صحت دارد. اينها اگر در ظاهر ابراز قدرت مي كنند در واقع دچار چنين بحراني هستند.

 



مقام هاي آمريكايي باز هم ايران را تهديد به ترور كردند

تعدادي از مقام هاي سياسي آمريكا از جمله نامزدهاي پست رياست جمهوري خواستار عمليات خرابكارانه و ترور عليه ايران و كمك به مخالفان داخلي نظام جمهوري اسلامي شدند.
شماري از مقام هاي آمريكايي بار ديگر خواستار ترور، اقدام خرابكارانه و عمليات سري براي تغيير نظام و كمك به مخالفان ايران و سوريه شدند.
خبرگزاري فرانسه با اعلام اين خبر نوشت: نامزدان جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا بار ديگر دعوت خود براي اجراي عمليات محرمانه عليه ايران و سوريه از جمله اقدامات خرابكارانه، ترور و كمك به مخالفان اين دو كشور را تشديد كردند.
«نيوت گينگريچ» رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا و از نامزدان جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري 2012 اين كشور در رأس همه اين جمهوري خواهان قرار داشت و خواستار آغاز حمله محرمانه شد و براي تغيير نظام در ايران بر استفاده از «ابزار سري» تأكيد كرد.
وي كه در مقابل جمعي از متحدان يهودي جمهوري خواه صحبت مي كرد، با انتقاد از باراك اوباما رئيس جمهوري دموكرات كشورش، خواستار تخريب پالايشگاه در ايران شد و افزود: يك پالايشگاه بزرگ دارند (ايراني ها) اگر جاي آنان (دولت كنوني آمريكا) بودم هر روز همه تمركزم را روي چگونه خراب كردن آن قرار مي دادم.
گينگريچ، شنبه 12 نوامبر (21 آبان) پيشنهاد كرده بود كه واشنگتن براي خلاص شدن از دانشمندان ايران و متوقف كردن برنامه هسته اي ايران «اقدام محرمانه در دستور كار قرار بدهد كه امكان انكار كردن آن وجود داشته باشد».
رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا به سوريه نيز اشاره كرد و خواستار سرنگون كردن بشاراسد از قدرت شد و افزود: سياست دولت آمريكا بايد براساس تغيير بشار اسد باشد و بايد همه تلاش هاي مستقيم و سري خود را به كار بگيرد ولي بدون دخالت نيروهاي آمريكا براي كمك به تغيير نظام [در سوريه].
«ميت رامني» فرماندار سابق ايالت ماساچوست و از نامزدهاي مطرح حزب جمهوري خواه در انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا ديگر كسي بود كه عليه ايران سخن گفت و خواستاركمك محرمانه به مخالفان [داخلي] ايران شد.
رامني افزود: بايد براي كمك به مخالفان داخل كشور [ايران] به فعاليت هاي سري و علني اقدام كنيم. در نهايت كار، تغيير نظام در اين چارچوب لازم و ضروري خواهد بود.
«ريك سانتوروم» ديگر نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا ابراز اميدواري كرد كه در انفجاري پايگاه موشكي كه اخيراً در ايران روي داد، آمريكا دست داشته باشد. وي متعهد شد كه در صورت رأي آوردن به دنيا هشدار خواهد داد كه عمليات محرمانه [عليه ايران] به راه خواهد انداخت.
سانتوروم هر دانشمند هسته اي خارجي را كه بخواهد در ايران كار كند، به مانند اسامه بن لادن سركرده گروهك تروريستي القاعده برشمرد و تاكيد كرد: ما بايد به وضوح اعلام كنيم كه هر دانشمند خارجي كه بخواهد روي برنامه هسته اي ايران كار كند به مثابه دشمن مي پنداريم كه آنان را مانند هر دشمن ديگري مثل بن لادن هدف قرار خواهيم داد.
وي تأكيد كرد كه دولت آمريكا بايد «همه تلاش خود را به كار بگيرد تا مطمئن شود» كه ايران برنامه هسته اي خود را [در حوزه نظامي] توسعه نمي دهد. و ابراز اميدواري كرد كه «ما اميدواريم همه تلاش ممكن را به طور محرمانه به كار بگيريم كه برنامه هسته اي ايران پيشرفت نكند.»
«ريك پري» فرماندار تگزاس، ديگر نامزد جمهوري خواه آمريكا نيز به مانند همقطاران خود عليه ايران سخن گفت و با اعلام پايبندي خود به حمايت از رژيم صهيونيستي، اعلام كرد كه در صورت موفق شدن در انتخابات، «دولت من تمامي انواع كمك ها اعم از كمك هاي استراتژيك را به اسرائيل ارائه خواهد داد.»
وي در يك گردهمايي در 22 نوامبر (اول آذرماه) خواستار تشديد فشارها بر نظام سوريه شد و بر استفاده از راهكارهاي سري و علني تأكيد كرده بود. وي همچنين خواستار كمك به مخالفان نظام سوريه شده بود.
مقام سابق كاخ سفيد: اقدامات سري درماني جادويي است كه نبايد آن را براي جهانيان فاش كرد.
در همين خصوص يك مقام بلندپايه سابق كاخ سفيد در زمان رياست جمهوري جرج بوش رئيس جمهوري پيشين آمريكا اعلام كرد كه با فاش كردن ابزار نخست سياست خارجي احتمال موفقيت ها كم مي شود.
اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه دولت بوش به دليل اينكه بسياري از امور را محرمانه نگاه مي داشت مورد انتقاد قرار مي گرفت.
وي از «كادر امنيتي قوي» تحت اداره هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا تمجيد كرد و از جمهوري خواهان خواست كه در سياست [فاش و آشكار كردن] عمليات سري كه «درماني جادويي براي همه مشكلات است» بازنگري نكنند.
چندي پيش نيز «جك كين» - فرمانده سابق نيروي زميني آمريكا- خواستار ترور سران ايران از جمله قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران شده بودند.

 



رونمايي از ضريح امام حسين(ع) با حضور جانبازان دو چشم مجروح

سرويس شهرستانها-
آيين رونمايي از ضريح نمادين بارگاه امام حسين(ع) طراحي شده توسط استاد فرشچيان در محل كارگاه اين استاد فاخر در شهر مقدس قم برگزار شد.
بنابراين گزارش مركز تشكل هاي جانبازان دو چشم مجروح (خانه نور) با هدف ترويج فرهنگ عاشورايي و مقاومت، همراه با تعدادي از جانبازان دو چشم مجروح و جمعي از هنرمندان حوزه تجسمي در آيين رونمايي از ضريح مقدس امام حسين«ع» شركت كردند.
گفتني است: اين ضريح به دست استاد فرشچيان طراحي شده كه در جمع ويژه جانبازان دو چشم مجروح رونمايي شد. بنابراين گزارش پس از اختتام آيين رونمايي طي يك اردوي يك روزه سياحتي و زيارتي خانه نور پذيراي اين جانبازان و خانواده هاي محترمشان بود.

 



رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور: حداقل تلفات آمريكايي ها در عراق 50 هزار نفر است

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تعداد تلفات آمريكايي ها در عراق را بالغ بر 50 هزار نفر دانست.
سردار جزايري كه در ارتباط با شكست و خروج اجباري آمريكا از خاك عراق سخن مي گفت، با بيان اين كه آمريكايي ها همواره سعي دارند، آمار واقعي تلفات خود را از ديد افكار عمومي پنهان نگهدارند، اظهار داشت: با اين وجود كشته ها و مجروحين نظاميان آمريكايي مستقر در عراق براساس آمار و اطلاعات موجود حداقل 50 هزار نفر برآورد مي شود كه به نظر مي رسد آمار حقيقي بسيار بيش از اين باشد.
وي افزود: البته عدد 50 هزار كشته و مجروح آمريكايي، غير از افراد مزدور از ساير مليت هاست كه در ارتش آمريكا عليه مردم عراق مي جنگيدند.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين تصريح كرد: هزينه هاي مادي و معنوي جامعه آمريكا از حضور نظاميان اين كشور در عراق و افغانستان بطور سرسام آوري بالاست و مردم آمريكا از اين جهت در فقر اطلاعاتي بسر مي برند و بسياري از ماليات دهندگان آمريكايي نمي دانند كه حداقل هزار ميليارد دلار هزينه هاي مالي جنگ عراق، رقمي است كه هيچكس در آن ترديد ندارد، هر چند برخي منابع هزينه هاي جنگ را بيش از 3000 ميليارد دلار برآورد كرده اند و چنانچه محاسبه دقيق تري صورت گيرد، اين عدد و رقم افزايش هم پيدا خواهد كرد.
جزايري گفت: اكنون آمريكا با بدهي بيش از 15 تريليون دلار بدهكارترين كشور دنياست و به لحاظ مالي، آمريكا يك كشور ورشكسته و رو به سقوط است، البته دستگاه هاي عمليات رواني و رسانه اي آمريكا و ابر سرمايه داري جهاني از طريق تبليغات برنامه ريزي شده مانع رو شدن اين واقعيت قطعي جامعه آمريكا شده اند، ليكن دير يا زود پرده ها كنار خواهد رفت و جهانيان از فروپاشي يكباره ايالات متحده آمريكا شگفت زده خواهند شد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور افزود: با وجود كتمان دولت آمريكا در ارائه آمار، ضايعات و خسارات ناشي از حضور نامشروع خود در خاك كشور عراق، تلفات روحي و رواني سربازان آمريكايي در عراق قابل توجه است و حسب ارقام و آماري كه خودشان ارائه مي دهند حداقل تلفات در زمينه خودكشي طي سال هاي حضور در عراق بيش از دو هزار نفر را نشان مي دهد. اين در حالي است كه آمار اختلالات روحي رواني در ميان نظاميان زن آمريكا بسيار بيش از مردان گزارش شده است و بخصوص نظاميان زن و يا مرد آمريكايي در پادگان هاي كشورهاي اشغالي از جمله عراق مورد اذيت و آزار، جنسي ساير سربازان آمريكايي قرار گرفته اند، آمار بالايي را نشان مي دهد كه خود بيانگر ضعف مفرط اخلاقي نظاميان آمريكايي است.

 



مراسم تشييع نمادين شهداي كربلا

مراسم تشييع نمادين شهداي كربلا با حضور عزاداران حسيني در تهران برگزار شد.
همچنين مردم حسيني و ولايتمدار اردبيل در سومين روز از سالروز شهادت سرور و سالار شهيدان با حضور در مراسم تشييع و دفن نمادين شهداي كربلا به عزاداري پرداختند.
به گزارش خبرنگاركيهان از اردبيل مراسم نمادين دفن و تشييع شهداي كربلا براساس يك سنت ديرينه با حضور در دسته جات مختلف عزاداري از محله هاي سطح شهر از مقابل مسجد اعظم اردبيل آغاز شد كه با عبور اين دسته ها از مقابل مسجد محلات شش گانه اردبيل به عزاداري و سينه زني پرداختند و همزمان با سومين روز از شهادت شهداي كربلا و سال روز شهادت چهارمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت اشك ماتم ريختند و با ذكر مصائب اهل بيت«ع» در غم و ماتم فرو رفتند.همچنين در اين روز دهها گروه مردمي مراسم شبيه خواني را در سطح شهر و روستاهاي اردبيل اجرا و صحنه هاي مختلفي از احوالات اسراي كربلا را بازگو كردند.

 



تحليلگر سابق گاردين: ايران خطرناك نيست،دشمني با ايران راهبرد غرب است

يك تحليلگر ارشد انگليسي دشمني با ايران را راهبرد غرب دانست و مقوله هراس از ايران را تنها بهانه اي براي اين هدف عنوان كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي، خبرنگار اين شبكه مصاحبه اي با جاناتان استيل، نويسنده و ژورناليست انگليسي كه پيش از اين خبرنگار ارشد روزنامه گاردين انگليس بوده و اكنون تحليلگر امور بين الملل است، انجام داد.
استيل در ابتدا گفت: بزرگترين نگراني غرب، اتحاد سوريه با ايران و مناسبات بسيار خوب ميان اين دو كشور است. غرب بر اين باور است كه مي تواند با انجام عمليات عليه سوريه به جنگي غيرمستقيم بر ضد ايران دست زند و اگر مثلا بتواند دولت بشار اسد را سرنگون كند، آنگاه ضربه اي قابل توجه به دولت ايران زده است.
خبرنگار اين شبكه پرسيد، آيا غرب آنچنان از ايران هراس دارد كه حتي اهميت نمي دهد، كشور سوريه به ورطه هرج ومرج و جنگ داخلي فرو رود؛ جاناتان استيل پاسخ داد، من مطمئن نيستم كه غرب اصولا از ايران مي ترسد، هرچند اينگونه وانمود مي كند. مسئله مهم اين است كه غرب از ايران خشمگين است و تلاش دارد رژيم اين كشور را از بين ببرد (تغيير دهد). علت اين كه من مي گويم غرب بيش از آن كه از ايران بترسد، به دشمني با ايران مي پردازد اين است كه اصولا هيچ دليلي براي ترس از ايران وجود ندارد.
وي پرسيد: چه چيز درايران وجود دارد كه موجب ترس شود؟ تنها چيزي كه وجود دارد مسئله جنگ افزار هسته اي است كه ايران مدت هاي طولاني براي توليد سلاح هسته اي كه بتواند آن را به سوي هدف مورد نظر خود شليك كند، زمان نياز دارد.
اين كارشناس انگليسي اضافه كرد: حتي اگر ايران مواد هسته اي غني شده كافي براي توليد بمب هسته اي در اختيار داشته باشد، ابتدا بايد كلاهك هاي موشك هاي هسته اي را توليد كند، و سپس بايد بتواند آن را به صورت مطمئن و ايمن روي سامانه موشكي سوار كند تا بتواند آن را از ارتفاعات بالا يا مكان هاي بسيار دور به سوي اهداف مورد نظر خود شليك كند تا به اين اهداف با دقت مورد نياز، اصابت كند.
وي تاكيد كرد: انجام چنين كارهايي (از سوي ايران) به مدت هاي قابل توجهي زمان نياز دارد. از همين رو، در حال حاضر هيچ علت حقيقي براي هراس از ايران وجود ندارد.
استيل تاكيد كرد، حتي اگر ترسي هم از ايران وجود داشته باشد، راه هاي ديگري، به غير از طريق نظامي، براي رسيدگي به اصطلاح تهديد ايران وجود دارد. مثلا از روش هاي فراوان ديپلماتيك براي به حداقل رساندن نگراني هاي غرب درباره ايران مي توان استفاده كرد.
استيل در خاتمه تاكيد كرد، با وجودي كه سوريه منابع نفتي و گازي سرشاري مانند ليبي ندارد، علت تلاش غرب براي سرنگوني دولت بشار اسد اين است كه اولا غرب بشار اسد را در رابطه با مسئله اسرائيل (و تامين امنيت آن)، مورد اعتماد نمي داند و ثانيا غرب تلاش دارد با سرنگوني بشار اسد، ايران را بيش از پيش تحت فشار قرار دهد.
غرب مي گويد، اگر در ليبي در حدود شش ماه جنگ براي سرنگوني قذافي تقريبا سي هزار نفر كشته شدند، ارزش خلاص شدن از دست قذافي و آوردن رژيم جديد در اين كشور را داشت. اكنون غرب با توجه به تجربه ليبي اين محاسبه شرورانه را كرده كه احتمالا همين كار در سوريه نيز ارزش آن را خواهد داشت، زيرا اگر شما با كمك غرب بتوانيد رژيم جديدي را (در ليبي يا سوريه) بر سر كار آوريد، دست كم در ابتداي امر و در كوتاه مدت، اين رژيم جديدي كه با حمايت غرب بر سر كار آمده، احتمالا بيشتر از رژيم سابق، حامي غرب خواهد بود.

 



رئيس سازمان فضايي ايران: 3 ماهواره ايراني در آينده نزديك به فضا پرتاب مي شود

رئيس سازمان فضايي ايران از پرتاب 3 ماهواره نويد، فجر و كاوشگر در آينده نزديك به فضا خبر داد.
«حميد فاضلي» در گفت وگو با خبرنگاران در رامسر بدون ارائه توضيحات بيشتر در اين باره افزود: دهه فجر امسال روز فناوري فضا را در پيش رو داريم كه در اين روز برنامه ريزي هايي در حال انجام است.
وي دستاوردهاي ايران در بخش فضايي كشور را مطلوب توصيف كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي با تلاش مسئولان و محققين به جمع 8 كشور داراي فناوري طراحي، ساخت و پرتاب ماهواره در جهان پيوسته است.
فاضلي دستيابي به دانش طراحي و ساخت ماهواره را از مهمترين دستاورد فناوري نوين فضايي جمهوري اسلامي اعلام كرد و گفت: سازمان فضايي كشور با مساعدت اين دولت ارتقاء يافت و تاكنون دستاوردهاي خوبي را در اين زمينه داشته است.
وي يكي از دستاوردهاي خوب سفر استاني دور سوم هيئت دولت به مازندران را ايجاد مركز تحقيقات فضايي در اين استان اعلام كرد و گفت: كار مطالعاتي و تحقق اين طرح با قدرت ادامه دارد و تاكنون توفيق خوبي را نيز كسب كرده ايم.

 



همزمان با ظهر عاشورا مداح نامي اردبيلي دعوت حق را لبيك گفت

اردبيل- خبرنگار كيهان:
يكي از پير غلامان دربار اباعبدالله(ع) و از مداحان نامي اردبيل همزمان با ظهر عاشورا جان به جان آفرين تسليم كرد.
مرحوم نصير حسيني يكي از مداحان نامي اردبيل بود كه سالها عمر پر بركت خود را در راه خدمت به شهداي كربلا و آستان سيدالشهداء(ع) گذراند و با صداي دلنشين خود همراه و هم قدم با مردم حسيني اردبيل در طول سال هاي مختلف در رونق بخشيدن به مراسم عزاداري سالار و سرور شهيدان تلاش كرد.
وي بعد از 87 سال نوكري دربار اباعبدالله(ع) ظهر عاشورا دعوت حق را لبيك گفت و پنجشنبه گذشته طي مراسمي باشكوه و با حضور مردم حسيني و نوكران آقا اباعبدالله(ع) و جمعي از مسئولان تشييع و در قطعه مفاخر بهشت فاطمه(س) به خاك سپرده شد.

 



خدايي: داوطلبان كنكور دكتري مجاز به ثبت نام در تكميل ظرفيت هم مي باشند

به گفته قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور تمام داوطلبان حاضر در جلسه كنكور دكتري مي توانند در افزايش ظرفيت اين آزمون شركت كنند.
ابراهيم خدايي قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه فاز تكميل ظرفيت كنكور دكتري از 20 آذر آغاز مي شود، گفت: تمام داوطلباني كه در جلسه كنكور حضور داشته اند و پذيرفته شده نهايي اين آزمون نبوده اند مي توانند در فاز تكميل ظرفيت شركت كنند.
به گفته وي فاز تكميل ظرفيت كنكور دكتري از 20 آذر آغاز مي شود و تا 23 آذر ادامه دارد.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: داوطلبان بايد با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg پس از پرداخت وجه ثبت نام از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي كه 82هزار ريال است نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: داوطلباني كه در مرحله اعلام نتايج نهايي در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار گرفته اند، مجاز به انتخاب رشته در مرحله افزايش ظرفيت نيستند.
3 بهمن آغاز ثبت نام آزمون دستياري
دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام آزمون دستياري دوره سي و نهم از سوم تا سي ام بهمن ماه خبر داد.
سيدامير محسن ضيايي با تاكيد بر اينكه در آزمون دستياري امسال هيچ گونه تغييري از نظر ضرايب، تعداد سؤالات، گزينش ايجاد نشده است، اظهار كرد: از آنجايي كه بايد تغييرات آزمون در جلسه شوراي آموزش پزشكي تصويب شود و اين جلسه تا بهمن ماه برگزار نمي شود، بنابراين آزمون دستياري دوره سي و نهم بدون تغيير برگزار مي شود.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور: محافظه كاري و سياسي كاري در بسيج جايي ندارد

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بسيج مستضعفان كشور، گفت: محافظه كاري و سياسي كاري جايي در بسيج ندارد.
سرتيپ محمدرضا نقدي در نخستين مجمع عالي بسيج استان همدان افزود: در مجمع عالي بسيج، بايد هر فردي حقايق را بي پروا بيان كند چرا كه در بسيج محافظه كاري و سياسي كاري وجود ندارد.
وي ادامه داد: جذب و توانمندسازي اقشار براي نقش آفريني در بسيج مي تواند به ايجاد روحيه تعهد در افراد جامعه منجر شود كه بايد در اين خصوص دست در دست يكديگر تلاش كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان، يادآور شد: حضور مردم نبايد فقط در پاي صندوق هاي راي باشد، بلكه بايد اين حضور را با فعاليت مستمر در بسيج پيوند دهيم تا با همكاري ملت مشكلاتي مانند اعتياد، بيكاري، وضعيت نامناسب حجاب و بسياري از معضلات ديگر را حل كنيم و توجه داشته باشيم كه با تك روي و فردگرايي به جايي نمي رسيم.
براساس همين گزارش سرتيپ نقدي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان، اظهار داشت: تمايل به مصرف كالاي خارجي و وجود فرهنگ پشت ميزنشيني در ميان مردم، دو عامل اصلي به وجود آورنده بيكاري در جامعه است.
رئيس سازمان بسيج كشور عدم آموزش مهارت هاي كاربردي به دانش آموختگان را از دلايل ديگر وجود بيكاري در جامعه دانست و گفت: معماري آموزشي ايران براساس يادگيري هاي نظري است و دانش آموختگان بر مهارت هاي كاربردي و عملي تسلط كافي ندارند.

 



وضعيت ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر به مرحله بحراني رسيد

رئيس انستيتو تحقيقات بين المللي ماهيان خاوياري از به مرحله بحراني رسيدن وضعيت ذخاير اين گونه ماهيان ارزشمند در درياي خزر خبر داد.
محمد پوركاظمي در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين پرسش كه چه عواملي باعث شده ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر به مرحله بحراني برسند، افزود: نخستين عامل به بعد از فروپاشي شوروي سابق برمي گردد و آن از بين رفتن نظام يكپارچه مديريت شيلاتي در دريا بوده است.
وي اظهار داشت: هجوم صيادان غيرمجاز، صيد بي رويه قاچاق خاويار، تخريب زيستگاه هاي ماهيان خاوياري، ورود انواع آلودگي ها، عدم تكثير طبيعي، ناكافي بودن تكثير مصنوعي و غيره از ديگر عوامل است.
رئيس انستيتو تحقيقات بين المللي ماهيان خاوياري گفت: علاوه بر اين همكاري هاي منطقه اي پنج كشور خزري موثر نبود و كشورها عزم جدي به اين مهم نداشته و باعث شده ذخاير ماهيان خاوياري به وضعيت بحراني كنوني برسند.
وي در ادامه به راهكار خروج از اين وضعيت بحراني اشاره كرد و افزود: تا زماني كه پنج كشور حاشيه خزر به صورت جدي به اين مسئله نپردازند نه در حد جلسه و شعار، بلكه با داشتن برنامه هاي عملي، همانطور كه در بسياري از اكوسيستم هاي دنيا اتفاق افتاده است؛ يعني شناختن عوامل تهديدكننده و برنامه ريزي براي رفع آنها و مشاركت ساحل نشينان، مردم و بكارگيري تمامي توان علمي منطقه و حتي كمك از ساير نقاط جهان مي تواند اين ذخاير را به نحو احسن به طبيعت برگرداند.
پوركاظمي يادآور شد: اگر مشاركت مردم، فرهنگ سازي و اطلاع رساني در اين زمينه بيشتر شود و از طرفي براي حفظ جايگاه خاويار سهم سرمايه گذاري دولتي و خصوصي افزايش يابد؛ به يقين با راهكارهايي كه در برنامه راهبردي ماهيان خاوياري تدوين شده است صورت گيرد، ذخاير ماهيان خاوياري به حالت اوليه خود برخواهند گشت.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
ابلاغ آيين نامه كرسي هاي آزادانديشي تا پايان آذر

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون پژوهشي وزارت علوم از ابلاغ آيين نامه كرسي هاي آزادانديشي به دانشگاه هاي كشور تا پايان آذرماه جاري خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي در همايش دانشجويان عاشورايي كه به مناسبت روز دانشجو در اردكان برگزار شد، مهمترين بحث در حوزه آموزش عالي كشور را فعال كردن كرسي هاي آزادانديشي عنوان كرد و اظهار داشت: در حال حاضر آيين نامه هاي اوليه كرسي هاي آزادانديشي فرصت مطالعاتي يك ساله خود را طي كرده است.
وي با اشاره به دغدغه جدي رهبر معظم انقلاب در اين زمينه، بيان داشت: اين آيين نامه با نظر صاحب نظران در حوزه آزادانديشي و نخبگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور اصلاح شده و تغييرات جدي در آن اعمال شده است.
خواجه سروي اظهار اميدواري كرد: در پايان آذرماه يعني دو هفته آينده، اين آيين نامه براي اجرا به دانشگاه هاي سراسر كشور ابلاغ خواهد شد.
معاون پژوهشي وزارت علوم با اشاره به اين كه مهمترين فعاليت هاي فرهنگي مراكز آموزش عالي كشور در حوزه پژوهش متمركز شده است؛ گفت: بخش اعظمي از فعاليت هاي پژوهشي در حوزه مسائل فرهنگي در قالب انجمن هاي علمي دانشجويي انجام مي شود. خواجه سروي از فعاليت هشت پژوهش سراي دانشجويي در دانشگاه هاي كشور خبر داد و تاكيد كرد: عمده فعاليت هاي اين پژوهش سراها حول محور مسائل فرهنگي و بر مبناي فعاليت هاي پژوهشي متمركز شده است.
وي با بيان اين كه پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي يك پژوهشگاه بزرگ و مرجع در حوزه علوم انساني محسوب مي شود، عنوان كرد: تمام فعاليت هاي اين پژوهشگاه در حوزه مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي متمركز شده است. وي ادامه داد: بخش اعظمي از كارهاي مطالعات فرهنگي، مطالعات فرهنگي كاربردي در حوزه هاي ديني دانشگاه ها و همچنين حوزه هاي اجتماعي، سياسي و مذهبي است.

 



وزير راه و شهرسازي: ايران هواپيماي كوتاه برد مي خرد

وزير راه و شهرسازي گفت: به زودي تعدادي هواپيماي كوتاه برد 100 نفره خريداري و در اختيار ناوگان هوايي كشور قرار مي دهيم.
علي نيكزاد در حاشيه سفر به اردبيل و بازديد از پروژه ها و طرح هاي راهسازي و مسكن در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: با ورود اين هواپيماها به ناوگان حمل و نقل هوايي كشور به يقين شاهد افزايش پروازها در نقاط مختلف به ويژه استان اردبيل خواهيم بود و اين به تقويت ناوگان هوايي كشور نيز كمك مي كند.
وزير راه و شهرسازي همچنين از خريد و نصب دستگاه كمك ناوبري فرودگاه اردبيل خبر داد و افزود: با خريد و نصب اين دستگاه بسياري از پروازهاي استان اردبيل كه به دلايل مختلف لغو مي شود، برقرار شده و تأخير و كنسل به حداقل مي رسد.
وي با اشاره به پيشرفت اجرايي پروژه راه اصلي اردبيل سرچم گفت: رئيس جمهور در قدرداني از حضور هميشه پرافتخار مردم اين ديار در پشتيباني از نظام اسلامي خطاب به مسئولان اعلام كردند تا پايان فصل پاييز پروژه راه اصلي اردبيل سرچم به اتمام رسيده و افتتاح شود كه ما به دنبال اين دستور تمام همت و تلاش خود را به كار گرفتيم تا كار تسريع شود.
نيكزاد بيان كرد: اين پروژه به همراه تعدادي از واحدهاي مسكوني مهر در استان اردبيل اواخر آذرماه با حضور رئيس جمهور افتتاح و در اختيار مردم استان قرار مي گيرد. وي تصريح كرد: با افتتاح اين پروژه اهالي استان اردبيل در كمتر از 5/2 ساعت از طريق سرچم زنجان به اتوبان زنجان قزوين به پايتخت مي رسند و با عبور از آزاد راه هاي مطمئن و ايمن مي توانند سفر راحتي داشته باشند.

 



پيكر مطهر 3 شهيد دفاع مقدس فردا به ميهن اسلامي انتقال مي يابد

رئيس قرارگاه عملياتي كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: پيكر مطهر سه شهيد دوران دفاع مقدس به ميهن اسلامي منتقل مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از مديريت روابط عمومي و تبليغات قرارگاه عملياتي كميته جست وجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح، حسين عشقي با بيان اين مطلب افزود: اين شهداي والامقام در منطقه عملياتي والفجر 8 در سال 1364 به درجه رفيع شهادت نايل شده و پيكر پاك آنان در تفحص هاي اخير كشف شده است.
وي گفت: پيكر مطهر و گلگون كفن اين سه شهيد فردا، يكشنبه 20 آذرماه، با برگزاري مراسم تبادل اجساد، از مرز شلمچه به كشور انتقال مي يابد.
عشقي گفت: همچنين در اين روز اجساد 90 سرباز عراقي كشف شده در خاك جمهوري اسلامي، تحويل مقامات عراقي خواهد شد. رئيس قرارگاه عملياتي كميته جست وجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به آغاز عمليات تفحص پيكر مطهر شهدا در منطقه فاو اظهار داشت: آغاز اين عمليات در پي هشت سال پيگيري و مذاكره با سازمان صليب سرخ جهاني و مسئولان عراقي تحقق يافته است.
وي گفت: عمليات تفحص شهدا در منطقه فاو از 27 آبان ماه آغاز شده كه تا به حال منجر به كشف پيكر سه شهيد، همچنين يافتن اجساد 86 سرباز عراقي شده است.

 



فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران خبر داد
آمادگي كامل ارتش در مقابله با تهديدات دشمنان

فرمانده دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه باورهاي قلبي ما در راستاي دفاع از جمهوري اسلامي ايران مستحكم تر شده است، گفت: در مقابل تهديدهاي دشمنان نظام آمادگي كامل داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، «حسين وليوند» در حاشيه تجديد ميثاق گردان وحدت 60 ارتش جمهوري اسلامي ايران و مراسم تجليل از افسران اين گردان در حرم مطهر امام خميني گفت ما همواره در برابر تهديدهاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل داريم و بعد از گذشت 32 سال از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، باور قلبي مان براي دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و آرمان هاي والاي امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب مستحكم تر شده است.
وي بر ثابت قدم بودن در مسير انقلاب اسلامي تاكيد كرد و گفت: ما وارثان به حق شهدا هستيم و مانند اين عزيزان تا آخرين نفس در مقابل هر تهديدي مي ايستيم.
جمعي از افسران گردان وحدت 60 ارتش جمهوري اسلامي ايران به همراه رئيس، جانشين و جمعي از معاونان و مسئولان سازمان عقيدتي سياسي و فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران در آستانه سي امين سال خدمت خود در حرم مطهر امام خميني حضور يافتند.
شركت كنندگان در اين مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ياد و خاطره پيرجماران را گرامي داشتند.

 



معاون سازمان وظيفه عمومي ناجا: معافيت دو برادري تا چند سال آينده قابل اجرا نيست

معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: معافيت دو برادري به علت كاهش مواليد ذكور تا چند سال آينده قابليت اجرا ندارد.
به گزارش فارس از سمنان به نقل از مركز اطلاع رساني پليس استان سمنان، حجت الله واعظي نژاد در حاشيه بازديد از معاونت وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان سمنان، آخرين وضعيت قانون جديد وظيفه عمومي را تشريح كرد.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا افزود: مجلس شوراي اسلامي آخرين اصلاحات قانون جديد وظيفه عمومي را اعمال و سرانجام در 22 آبان، آن را پس از تصويب به شوراي نگهبان ارسال كرد.
واعظي نژاد با بيان اين كه در صورت تاييد شوراي نگهبان و ابلاغ آن از مجلس به دولت اين قانون قابل اجراست، پيش بيني كرد: به احتمال فراوان در سه ماهه چهارم امسال قانون جديد وظيفه عمومي اجرايي مي شود.
وي در بخش ديگري به قانون معافيت دو برادري اشاره و عنوان كرد: تصميم گيري در اين خصوص به ستاد كل نيروهاي مسلح واگذار شده كه اين ستاد در بررسي هاي انجام شده، اين مورد را به علت كاهش مواليد ذكور طي چند سال آينده غيرقابل اجرا اعلام كرده است.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا در پايان خاطرنشان كرد: معافيت تك فرزند ذكور پدر بالاي 60 سال نيز تا ابلاغ قانون جديد به قوت خود باقي است و كساني كه شرايط آن را دارند، همچنان مي توانند از اين معافيت استفاده كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14