(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

حديث دشت عشق
صعود استقلال با برتري شيرين مقابل پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته شانزدهم مسابقات ليگ برتر پيروزي پرگل نفت و سايپا ، توقف تراكتورسازي
ساعي: بهترين ها را به المپيك مي فرستيم
جاي خالي حاج اسماعيل زرافشان
آخرين فرصت سرمربي ايتاليايي
نبرد واقعي در سانتياگو برنابئو
آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي آزمايشي المپيك سوريان امروز روي تشك مي رود



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدرسول ميرعلايي»از جراحت تشنه كام و با شهادت سير شد
شهيد سيدرسول ميرعلايي شهيدي از ديار عاشقان و طلبه اي از طلاب مدرسه ذوالفقار اصفهان كه جلوه هاي صفا و محبت از چهره اش موج مي زد. از همان زماني كه به مدرسه ابتدايي و راهنمايي مي رفت به قرآن و جلسات ديني علاقه داشت و عشق امام زمان(عج) قلب و جان او را پر كرده بود.
شهيد ميرعلايي هنگامي كه هجوم كفتاران بعثي را به سرزمين ايمان ديد، آموزش نظامي را فرا گرفت و به جبهه رفت. در يكي از عمليات ها مجروح شد و پس از بهبود باز اعزام شد. اين شهيد والامقام در عمليات طريق القدس در جبهه بستان شركت كرد و پس از مجاهدت هاي بسيار به شرف شهادت نايل گشت و بر سر سفره انعام الهي نشست. طلبه بسيجي شهيد «سيدرسول ميرعلايي»، سال 1342 در اصفهان متولد شد و در 9/9/1360 در عمليات طريق القدس (آزادسازي بستان) به شهادت رسيد.

 



آبي پوشان حكم بركناري استيلي را صادر كردند
صعود استقلال با برتري شيرين مقابل پيروزي

سرويس ورزشي -
استقلال با برتري 3 بر صفر مقابل پيروزي به مرحله نيمه نهايي جام حذفي صعود كرد.
ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و استقلال در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي عصر ديروز از ساعت 15:16 به قضاوت هدايت ممبيني و در حضور بيش از 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه در پايان 120 دقيقه مبارزه دو تيم اين شاگردان مظلومي بودند كه به پيروزي 3 بر صفر دست يافتند.
استقلال در نيمه نخست، بازي قابل قبول تري نسبت به حريف سرخپوش ارائه كرد و دو بار مي توانست توسط فرهاد مجيدي به گل برسد اما توپ اين بازيكن به خارج رفت. مهم ترين صحنه اين نيمه ضربه آرش برهاني بود كه به تير دروازه پيروزي برخورد كرد.
نيمه دوم اين ديدار با توازن طرفين آغاز شد و با ادامه روند بازي اين سرخپوشان بودند كه نبض بازي را به دست گرفتند. مهم ترين خطر اين تيم ضربه اي بود كه توسط كاپيتان علي كريمي از دست رفت. اين بازيكن پس از دريبل ميثم حسيني، توپ را به بالاي دروازه سيدمهدي رحمتي زد. اسماعيل شريفات هم كه در اواسط نيمه دوم به جاي ميلاد ميداوودي وارد زمين شده بود، دو بار در موقعيت گلزني قرار گرفت اما نتوانست از آن استفاده كند تا بازي در پايان 90 دقيقه با تساوي صفر - صفر به پايان برسد.
در وقت اول اضافه استقلال در چند دقيقه نتيجه را تغيير داد و در حالي كه در طول 90 دقيقه عملكرد خوبي نداشت روي خلاقيت مجتبي جباري به دو گل رسيد. گل نخست بازي روي پاس زيباي مهدي اميرآبادي به جباري در دقيقه 95 به ثمر رسيد. شماره هشت استقلال در اين صحنه با بغل پاي مطمئن دروازه پيروزي را باز كرد. در ادامه اين بازي ممدوتال مدافع پيروزي داخل محوطه جريمه روي فرهاد مجيدي مرتكب خطا شد كه هدايت ممبيني نقطه پنالتي را نشان داد و در دقيقه 98 مجتبي جباري از روي نقطه پنالتي دومين گل را وارد دروازه حريف كرد.
در وقت اضافه دوم بازهم اين استقلال بود كه عملكرد بهتري داشت و موفق شد اين بار توسط اسماعيل شريفات به گل سوم دست پيدا كند. در دقيقه 107 شريفات از تله آفسايد مدافعان پيروزي گريخت و با گذشتن از عليرضا حقيقي براي سومين بار دروازه حريف را باز كرد. مجيدي در اين صحنه بازوبند كاپيتاني را بر بازوي شريفات بست.
بدين ترتيب استقلال با برتري در دربي 73 راهي مرحله نيمه نهايي جام حذفي شد. البته اين تمام اتفاقات دربي 73 نبود زيرا در پايان بازي حميد استيلي سرمربي پيروزي نيز خبر كناره گيري خود را اعلام كرد تا طي روزهاي آينده شاهد انتخاب سرمربي جديد براي سرخپوشان پايتخت باشيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي استقلال شگفت زده شد!
سرمربي استقلال از پيروزي پرگل مقابل پيروزي شگفت زده شد. پرويز مظلومي در پايان ديدار مقابل پيروزي گفت: از اين پيروزي پرگل واقعا شگفت زده شدم. واقعا خوشحالم كه اين نتيجه رقم خورد. وي ادامه داد: اين چهارمين پيروزي را به هواداران تقديم مي كنم. از اينكه مردم من را پرويز سوبله چوبله خطاب مي كنند خوشحالم و احساسم وصف ناپذير است.
هامبورگ با مهدوي كيا به مصاف منتخب جهان مي رود
نام ديديه دروگبا هم به جمع 30 بازيكن بزرگ تاريخ فوتبال جهان كه روز سه شنبه آينده در ديداري خيرخواهانه براي مبارزه با فقر در شهر هامبورگ به ميدان مي روند، اضافه شد. 30 بازيكن بزرگ فوتبال دنيا، چه آنهايي كه هنوز در حال بازي كردن هستند و چه آنهايي كه بازنشسته شده اند، روز سه شنبه آينده برابر با 13 دسامبر در نهمين ديدار از بازي هايي كه در مبارزه با فقر برگزار مي شود، در هامبورگ برابر هم به ميدان خواهند رفت. طي چند روز گذشته نام ديديه دروگبا هم به ليست 30 بازيكن بزرگي كه قرار است در اين بازي حضور داشته باشند، اضافه شد. در كنار دروگبا بازيكنان بزرگ ديگري همچون زين الدين زيدان، لوئيس فيگو، پاول ندود، كريستين كارمبئو، سرجينيو و رونالدو در تيم منتخب جهان كه با نام تيم دوستانه رونالدو و زيدان بازي خواهد كرد به ميدان مي رود. نام مهدي مهدي كيا، كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران هم در ميان بازيكنان بزرگ تاريخ باشگاه هامبورگ كه در تيم منتخب هامبورگ مقابل تيم دوستان رونالدو و زيدان به ميدان خواهند رفت وجود دارد.
مديرعامل پيروزي 2 ميليارد پول قرض كرده است
رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي با اشاره به مشكلات مالي اين باشگاه گفت: ما مشكل مالي داريم و از زمانيكه به باشگاه آمده ام تنها 2 ميليارد تومان به ما پول داده شده، در حاليكه باشگاه بدهي زياد دارد. در اين مدت هم از هيچ جايي كمك نگرفته ام و براي رفع مشكلات باشگاه 2 ميليارد تومان قرض كردم.
قرعه كشي ليگ قهرمانان هفته آينده برگزار مي شود
پس از پايان مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن 16 تيم برتر اروپا، قرعه كشي مرحله حذفي اين پيكارها جمعه هفته آينده برگزار خواهد شد. تيم هاي بايرن مونيخ آلمان و ناپولي ايتاليا از گروه اول، اينترميلان ايتاليا و زسكا مسكو روسيه از گروه دوم، بنفيكا پرتغال و بازل سوئيس از گروه سوم، رئال مادريد اسپانيا و ليون فرانسه از گروه چهارم، چلسي انگليس و لوركوزن آلمان از گروه پنجم، آرسنال انگليس و مارسي فرانسه از گروه ششم، آپوئل قبرس و زنيت روسيه از گروه هفتم و بارسلونا اسپانيا و ميلان ايتاليا از گروه هشتم به مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا راه يافته اند.
رشوه خواري در فوتبال لهستان جنجال آفريد
در شرايطي كه در ماه ژوئن سال آينده ميلادي، مرحله نهايي پيكارهاي نهايي جام ملت هاي اروپا در دو كشور لهستان و اوكراين شروع خواهد شد، انتشار تصاويري بحث انگيز و مخفيانه ويديوئي حاكي از آن است برخي دست اندركاران لهستاني در ماجراي رشوه خواري دست داشته اند. در همين ارتباط وزارت ورزش اين كشور اعلام كرد برخي از مديرانش را مامور رسيدگي به اين امر كرده است. براساس اعلام يك مقام اين سازمان، پس از انتشار تصاوير زديسلاو كرسينا، دبير بركنار شده فدراسيون فوتبال لهستان كه درخواست رشوه 200 هزار يورويي از يك شركت ساختماني كرده بود، اين مدير ورزشي از كار بركنار شد؛ اما افتضاح مالي گسترده اي در اطراف سازمان مذكور بوجود آمد.

 



هفته شانزدهم مسابقات ليگ برتر پيروزي پرگل نفت و سايپا ، توقف تراكتورسازي

شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي نفت تهران، سايپاي البرز، فجرشهيد سپاسي شيراز و فولاد خوزستان آغاز شد.
هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 15 ديروز با برگزاري هفت بازي آغاز شد كه با خلق نتايج جالب توجهي همراه بود. نفت تهران كه هفته گذشته مقابل صنعت نفت آبادان با نتيجه 3 بر يك تن به شكست داده بود، با پيروزي 3 بر يك مقابل داماش گيلان 30 امتيازي شد و فاصله خود را با استقلال صدرنشين كم كرد.ديگر تيم پيروز ديدارهاي ديروز فجرسپاسي شيراز بود كه در مصاف با شهرداري تبريز صاحب برتري 2 بر يك شد و با 15 امتياز به رده پانزدهم جدول صعود كرد. اين نخستين پيروزي فجري ها با هدايت محمود ياوري بود.در روزي كه دربي اصفهان به نتيجه تساوي يك - يك انجاميد، تيم سايپاي البرز شكست 3 بر صفر را به ميهمان خود شاهين بوشهر تحميل كرد و با 18 امتياز به رده دوازدهم جدول رسيد.
ديروز همچنين تيم فولاد خوزستان با گل دقايق پاياني عبدالله كرمي از سد ملوان گذشت تا با 20 امتياز به رده دهم جدول صعود كند، سپيدپوشان انزلي نيز با 14 امتياز به رده شانزدهم جدول سقوط كردند.
نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته به اين شرح است:
¤ داماش گيلان يك - نفت تهران 3
گل ها: محمد غلامي (75) براي داماش گيلان و رضا معقولي (24)، حميد طاهري فرد (55) و مجتبي زارعي (73) براي نفت
¤ فجرشهيد سپاسي شيراز 2 - شهرداري تبريز يك
گل ها: محمدرضا پورمحمد (77) و مهدي نظري (86) براي فجرسپاسي شيراز و جعفر بذري (41) براي شهرداري تبريز
¤ سايپاي البرز 3 - شاهين بوشهر صفر
گل ها: ابراهيم صادقي (27)، كريم انصاري فرد (40) و مهدي خيري (42)
¤ مس كرمان صفر - صباي قم صفر
¤ سپاهان اصفهان يك - ذوب آهن اصفهان يك
گل ها: فابيو جانواريو (53) براي سپاهان و محمد قاضي (39) براي ذوب آهن
¤ تراكتورسازي تبريز صفر - مس سرچشمه صفر
¤ فولادخوزستان يك - ملوان بندرانزلي صفر
گل: عبدالله كرمي (89-پنالتي)

 



تمام تمركز ما روي موفقيت در لندن است
ساعي: بهترين ها را به المپيك مي فرستيم

مدير فني تيم ملي تكواندوي كشورمان گفت: برنامه هاي برون مرزي خود را لغو كرده ام تا با تمام توان و تمركز براي موفقيت تيم ملي در المپيك لندن به اين تيم و كادر فني آن كمك كنم.
هادي ساعي ضمن بيان اين مطلب افزود: براي موفقيت در المپيك لندن همه ابزار و امكانات را تدارك ديده ايم و سخت تلاش خواهيم كرد تا در اين ميدان بزرگ به موفقيت دست پيدا كنيم.
ساعي در خصوص شكست كرمي هم گفت: «آرون كوك» تكواندوكار شاخصي است كه انگليسي ها اميد زيادي به قهرماني او در لندن دارند. يوسف با آمادگي 70 درصدي به مصاف اين تكواندوكار رفت و مبارزه خوبي هم انجام داد. اين انگليسي تنها مدعي اين وزن نيست و بايد سخت تمرين كنيم تا دو نماينده كشورمان با آمادگي نهايي راهي لندن شوند. مدير فني تيم ملي در مورد نحوه انتخاب دو تكواندوكار اصلي براي اعزام به المپيك گفت: كليه نفرات در اردو زير نظر هستند، نحوه تمرين، رفتار، نتايج مسابقات بين المللي و... باعث مي شود تا امتيازي به هر تكواندوكار تعلق گيرد. نمي خواهيم يك مسابقه انتخابي را ملاك قرار دهيم. بدون شك دو تكواندوكاري كه از هر نظر بهترين باشند انتخاب خواهند شد.

 



جاي خالي حاج اسماعيل زرافشان

دربي 73 در حالي برگزار شد كه پيش از به صدا درآمدن سوت مسابقه بازيكنان دو تيم به احترام درگذشت حاج اسماعيل زرافشان عكاس موسسه كيهان و مجله كيهان ورزشي يك دقيقه سكوت كردند. البته قبل از اعضاي دو تيم استقلال و پيروزي، عكاسان حاضر در ورزشگاه نيز براي گرامي داشت ياد و خاطره مرحوم حاج اسماعيل زرافشان، قديمي ترين عكاس ورزشي ايران كه چند روز پيش دار فاني را وداع گفت با در دست داشتن شاخه هاي گل، كنار عكس بزرگي از زرافشان، عكس هاي يادگار مي گرفتند .

 



تيم ملي جودو دوشنبه به چين مي رود
آخرين فرصت سرمربي ايتاليايي

ملي پوشان جودوي كشورمان براي حضور در رقابت هاي جايزه بزرگ چين بامداد دوشنبه تهران را به مقصد پكن ترك خواهند كرد.
تيم ملي جودوي كشورمان كه به گفته مسئولان اين فدراسيون به دليل مشكلات مالي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك در كشورهاي هلند، كره جنوبي و ژاپن را از دست داده است، بامداد دوشنبه راهي چين خواهد شد. مسابقات جايزه بزرگ «كينگ دائو» چين طي روزهاي 26 و 27 آذر ماه با حضور 474 جودوكار از 66 كشور برگزار خواهد شد كه تيم ايران با تركيب علي معلومات، امير قاسمي نژاد، جواد محجوب و محمدرضا رودكي در اين مسابقات شركت مي كند.
تيم ملي جودو با هدايت «جيرولامو» ايتاليايي به چين سفر مي كند. گفته مي شود تاتامي «كينگ دائو» آخرين فرصت به اين مربي ايتاليايي است و در صورت شكست دوباره تيم ملي او به عنوان مربي ادامه فعاليت خواهد داد و سرمربي ديگري براي تيم ملي انتخاب خواهد شد. رقابت هاي جايزه بزرگ چين طي روزهاي 26 و 27 آذر ماه برگزار خواهد شد.

 



پيش درآمدي بر ال كلاسيكوي شماره 247
نبرد واقعي در سانتياگو برنابئو

تيم هاي فوتبال رئال مادريد و بارسلونا براي صد و شصت و سومين بار در ليگ اسپانيا رو در روي يكديگر صف آرايي خواهند كرد.
دو تيم مطرح فوتبال اسپانيا و اروپا از ساعت 30 دقيقه بامداد يكشنبه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو و با قضاوت فرناندز بوربالان به مصاف هم مي روند. اين بازي در حالي برگزار خواهد شد كه رئال با 3 امتياز بيشتر و البته يك بازي كمتر نسبت به بارسا در صدر قرار دارد. نگاهي به آمار اين مسابقه و نكاتي جالب توجه خالي از لطف نيست:
¤ اين دو تيم تاكنون 162 بار در ليگ اسپانيا به مصاف هم رفته اند كه حاصل آن 68 برد براي رئال، 63 برد براي بارسا و 31 تساوي بوده است.
¤ آخرين پيروزي رئال در ال كلاسيكو مربوط به سال 2008 است كه با نتيجه 4-1 پيروز شد.
¤ 6 بازي اخير دو تيم با 5 برد براي بارسا و يك تساوي همراه بوده است.
¤ در مجموع رئال و بارسا 246 بار به مصاف هم رفته اند كه 102 پيروزي براي آبي و اناري پوشان و 90 برد نيز براي كهكشاني ها به ثبت رسيده است.
¤ بهترين گلزنان ال كلاسيكو دي استفانو و رائول هستند كه به ترتيب 18 و 15 گل به ثمر رسانده اند.
¤ تاكنون 33 بازيكن حضور در هر دو تيم را تجربه كرده اند كه از معروفترين ها مي توان به فيگو، رونالدو، لوئيز انريكه و لادروپ اشاره كرد. البته برخي از اين انتقال ها به صورت غيرمستقيم بوده است.
¤ ليونل مسي بهترين بازيكن سال هاي 2009 و 2010 فوتبال جهان تاكنون 7 بار در سانتياگو برنابئو موفق به گلزني شده است.

 



آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي آزمايشي المپيك سوريان امروز روي تشك مي رود

مسابقات كشتي فرنگي آزمايشي المپيك 2012 امروز در سالن «اكسل سنتر» شهر لندن برگزار خواهد شد.
رقابت هاي كشتي آزمايشي المپيك 2012 لندن در سه بخش آزاد، فرنگي و زنان از امروز در دهكده بازي هاي المپيك در لندن برگزار خواهد شد. براساس اين گزارش، رقابت هاي كشتي فرنگي امروز برگزار مي شود كه سامان عبدولي، حميد سوريان، اميد نوروزي، محسن قاسمي، قاسم رضايي و بشير باباجان زاده در اوزان 55 تا 120 كيلوگرم به ميدان مي روند. ضمن اينكه تيم ايران در وزن 84 كيلوگرم نماينده اي ندارد.
مسابقات كشتي آزاد نيز روز يكشنبه مانند رقابت هاي فرنگي صبح و عصر برگزار مي شود. ضمن اينكه صادق گودرزي، سيداحمد محمدي، حامد طالبي زرين كمر و جابر صادق زاده كه نتوانسته بودند به علت حضور ديرهنگام در سفارت انگليس در تهران رواديد خود را دريافت كنند به دليل عدم بازگشايي سفارت اين كشور راهي لندن نشدند تا تيم ايران تنها با فرزاد جعفري، مصطفي حسين خاني و احسان لشكري در اوزان 55، 66 و 84 كيلوگرم و با سه مربي در اين رقابت ها شركت كند. كشورهايي نظير روسيه، تركيه و آذربايجان نيز با برخي چهره هاي سرشناس خود در اين مسابقات شركت كرده اند. حدود 200 كشتي گير از 31 كشور دنيا در اين مسابقات حضور دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14