(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

رئيس جمهور لبنان در اعترض به سياست واشنگتن درخواست ديدار فرستاده آمريكا را نپذيرفت
3 شهيد و 17 مجروح در حمله هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه
نگراني سران اروپا از تشديد بحران در منطقه يورو
حمله پليس به معترضان وال استريت در شهرهاي آمريكا
استفاده نظاميان حاكم بر مصراز فسفر سفيد عليه تظاهركنندگان ميدان التحرير
احتمال لغو معاهده كمپ ديويد در پارلمان مصر
بشار اسد : با حمايت مردم سوريه و ملت هاي برادر بحران را پشت سر مي گذاريم
تظاهرات يمني ها عليه دولت جديد وزيران عبدالله صالح اخراج بايد گردند
اردني ها عليه فساد دولت به خيابان ها ريختند
آتش زدن پرچم آمريكا در بحرين مردم: بيگانگان دخالت نكنند
افشاي مذاكرات پنهان اسرائيل با ليبي براي گشايش سفارت در طرابلس
پوتين: ناآرامي هاي پس از انتخابات با چراغ سبز آمريكا شروع شد



رئيس جمهور لبنان در اعترض به سياست واشنگتن درخواست ديدار فرستاده آمريكا را نپذيرفت

رئيس جمهور لبنان در اعتراض به سياست آمريكا در قبال سوريه معاون وزيرخارجه آمريكا را به حضور نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از پايگاه خبري الانتقاد، ميشل سليمان روز پنجشنبه در اعتراض به سياست هاي مداخله گرانه واشنگتن در امور سوريه و لبنان حاضر نشد جفري فلتمن معاون وزيرخارجه آمريكا را به حضور بپذيرد.
منابع آگاه در لبنان اعلام كردند كه موضوع اصلي سفر فلتمن به لبنان متقاعد كردن بيروت به اعمال فشار عليه دمشق بود و همين مسئله باعث شد كه بسياري از مقامات سياسي لبنان وي را نپذيرند و فلتمن در اهداف خود ناكام ماند.
گفتني است لبنان از جمله كشورهايي است كه حامي بشار اسد رئيس جمهور سوريه است و با مواضع اتحاديه عرب در رابطه با سوريه همگام نشده است.

 



3 شهيد و 17 مجروح در حمله هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه

براثر حملات جنگنده هاي رژيم صهيونيستي در نوار غزه و بمباران مناطق مسكوني سه فلسطيني شهيد و 17 تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع بيمارستاني غزه اعلام كردند كه جنگنده هاي اسرائيلي پنجشنبه چندين نوبت نوار غزه را هدف حملات هوايي خود قرار دادند كه به شهادت و مجروح شدن 20 تن منجر شد. سخنگوي بخش اورژانس غزه گفت، در حملات بامداد پنجشنبه به نوار غزه بهجت الزعلان 38 ساله شهيد شد.
در جريان حادثه 15 تن ديگر كه هفت نفر از آنها را كودكان تشكيل مي دادند زخمي شدند.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي همچنين با هدف قراردادن خودروي عصام البطش و برادرزاده اش در خيابان عمر مختار آنها را به شهادت رساندند و دو تن ديگر را مجروح كردند.

 



نگراني سران اروپا از تشديد بحران در منطقه يورو

رهبران اتحاديه اروپا ضمن هشدار نسبت به فروپاشي اتحاديه اروپا تصريح كردند: اروپا هيچ گاه اين چنين گرفتار بحران نبوده است.
«نيكلاساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه در نشست رهبران اتحاديه اروپا در بروكسل گفت: اروپا هيچ زماني مثل امروز دچار مشكل نبوده و هيچ گاه كشورهاي اروپايي مثل امروز تهديد نشده اند. رشد جمعيت، افزايش مشكلات اقتصادي و بحران مالي سال هاي اخير، اروپا را دچار سختي هاي زيادي كرده است.
انتشار اين سخنان از زبان يكي از رهبران اصلي اتحاديه اروپا بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بين المللي داشت. بي بي سي عربي دراين باره اعلام كرد: رئيس جمهور فرانسه از همتايان اروپايي خود خواست هر طور كه شده به توافقاتي برسند و با پذيرفتن معاهده جديدي به جاي معاهده ليسبون، ادامه حيات نظام پولي يورو را تضمين كنند. وي هشدار داد، خطر فروپاشي جداً اتحاديه اروپا را تهديد مي كند.
اين گزارش در ادامه افزود: آلمان و فرانسه به دنبال راضي كردن ساير كشورهاي اروپايي هستند تا به روشي كه آنها مدنظر دارند، اختلافات را حل كنند. اما مخالفت انگليس با اين دو كشور نشان مي دهد، خطر و تهديد حتي جدي تر از چيزي است كه «ساركوزي» به آن اشاره كرد.
«ديويد كامرون»، نخست وزير انگليس تاكيد كرده كه طرح اصلاح پيمان ليسبون را وتو خواهد كرد. وي پيش از اين نيز تصريح كرده بود براي حفظ منافع انگليس مي جنگد.
روزنامه آلماني «تاكس سايتونگ» اما طي گزارشي به بررسي اين اختلافات كه گاهي به درگيري هاي بي سابقه لفظي بين رهبران اروپا تبديل شده است پرداخت.
اين روزنامه نوشت: سومين سري از نشست هاي سران اتحاديه اروپا براي حل بحران بي سابقه مالي در فاصله تنها شش ماه با خشم اعضا از طرح هاي پيشنهادي «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان و «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه آغاز به كار كرد.
خبرگزاري مهر با انتشار اين گزارش نوشت: صدراعظم آلمان مي خواهد از اين نشست استفاده كرده و اعتماد شهروندان و بازارها به يورو را تقويت كند. اما به خاطر موضع سرسختانه اي كه دراين راه در پيش گرفته در معرض انتقادات زيادي قرار دارد. به خصوص بار ديگر مناقشات و اختلاف نظرها درباره تقويت چتر نجات يورو شدت پيدا كرده است.
«ژان كلود يونكر» رئيس گروه وزراي دارايي اروپا نيز در گفت وگو با «زود دويچه سايتونگ» انتقاد سختي را به سياست هاي مركل وارد كرده و اظهار داشت وي نبايد به گونه اي عمل كند كه انگار آلماني ها بر ديگر اعضاي اروپايي برتري دارند. مركل بايد به سياست ديكته كردن موضع خود در مسئله چتر نجات يورو پايان دهد. بسته نجات يورو بايد بتواند اعتبارهاي نامحدودي را از بانك مركزي اروپايي دريافت كند.
اما مركل بدون توجه به اين انتقادها و در نشست بحران نيز در حد امكان هيچ صحبتي از پول نكرد. وي مي خواهد نشان دهد كه اروپا هم صدا و هم زبان با آلمان است. صدر اعظم آلمان خواستار توقف بدهي هاي كشورهاي عضو و امكان شكايت عليه اعضاي متخلف اقتصادي در برابر دادگاه اروپايي و ايجاد اصلاحات در قرارداد ليسبون است.
مركل تمام موضوعات ديگر از قبيل چتر نجات يورو و طرح اوراق مشترك بدهي هاي اروپايي و نقش بانك مركزي اروپا در حل بحران را ناديده مي گيرد. صدر اعظم آلمان همچنين تصميم دارد در صورتي كه همه اعضا با طرح تغيير قرارداد ليسبون موافقت نكنند در صورت لزوم خود اين راهكار را دنبال كند.
موضع سرسختانه صدر اعظم آلمان نگراني ها و نارضايتي هاي بسياري را در اتحاديه اروپا ايجاد كرده است. يك نشريه بلژيكي دراين باره نوشته است مركل از برقراري نظم در اتحاديه اروپا سخن مي گويد اين در حالي است كه وي تنها با هماهنگي فرانسه يك بازي خطرناك را در پيش گرفته است.
نخست وزير سابق بلژيك نيز درباره ديكته كردن سياست و راهكارهاي حل بحران يورو از طرف آلمان و فرانسه به ديگر كشورهاي اروپايي هشدار داده است.
انتقاد از طرف كشور سوئد هم به طرح تغيير قرارداد اروپايي وارد شده است و نخست وزير اين كشور هشدار داده است كه تغيير قرارداد اروپايي يك اقدام خطير مي باشد. آخرين اصلاح بزرگ قرارداد اروپايي حدود ده سال طول كشيد و حالا ايجاد اصلاحات در اين قرارداد در عرض سه ماه از نظر قانوني جاي بحث بسياري دارد.
يادآور مي شود، پيش از اين نيز شخصيت هاي سياسي و اقتصادي مطرح بين المللي از جمله «فرانسيس فوكوياما»، تصريح كرده اند كه اتحاديه اروپا و منطقه يورو به زودي به خاطر همين مشكلات از هم فرو خواهد پاشيد.برخي از كشورها جدا كردن كشورهاي فقير از اتحاديه اروپا را به عنوان تنها راه حل اين بحران پيشنهاد كرده اند. در آخرين جلسه اتحاديه اروپا در بروكسل سران با تغيير معاهده ليسبون موافقت نكردند.
خبر آخر اينكه، شبكه خبري بلومبرگ عصر روز گذشته از بي نتيجه ماندن جلسه روز جمعه سران اتحاديه اروپا در بروكسل براي يافتن راهكار حل بحران يورو خبر داد.پيش از اين كارشناسان پيش بيني كرده بودند كه برگزاري اين جلسات با توجه به مواضع اتخاذ شده از سوي رهبران اتحاديه اروپا، راه به جايي نخواهد برد.


 



حمله پليس به معترضان وال استريت در شهرهاي آمريكا

پليس آمريكا در شهرهاي آمريكا بار ديگر به معترضان وال استريت حمله و ضمن ضرب و شتم و جمع آوري چادرها، ده ها نفر را بازداشت كرد.
با نزديك شدن به سومين ماه از آغاز قيام ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد»، پليس آمريكا دور جديدي از حملات و دستگيري معترضان را آغاز كرده است.
به نوشته سايت رسمي جنبش «وال استريت را اشغال كنيد»، پليس آمريكا ديروز بدون اطلاع قبلي به جمعيت معترضان شهر «فونيكس» ايالت «آريزونا» حمله ور شد و ضمن دستگيري گروهي از مردم اقدام به پاك سازي منطقه كرد. از شمار دقيق بازداشتي ها خبري منتشر نشده است. اين گزارش مي افزايد، معترضان وال استريت در بوستون نيز نيمه شب پنجشنبه با حملات نيروهاي پليس آمريكا غافلگير شدند. پليس شروع به پاره و جمع كردن چادرهاي معترضان از همان لحظه آغاز حملات كرد. براساس اين گزارش پس از خروج نيروهاي پليس، معترضان در حالي كه شادي مي كردند، مجددا اقدام به برپايي چادرها كردند.
معترضان «سانفرانسيسكو» ديگر شهر آمريكايي نيز از حملات پليس سواره نظام آمريكا مصون نماند. روز چهارشنبه شمار زيادي از نيروهاي پليس با هجوم به چادرها ده ها نفر از معترضان اين شهر را بازداشت و تمام چادرها را جمع كرد.
به نوشته سايت رسمي «تسخير وال استريت» پس از گذشت چند ساعت از خروج نيروها از منطقه، آنجا مجددا به تصرف معترضان درآمد. در حال حاضر ميدان «جاستين هرمان» در محاصره انبوه نيروهاي پليس قرار دارد.
«واشنگتن دي سي» پايتخت آمريكا هم كه از روز سه شنبه ميزبان معترضاني از 46 ايالت آمريكاست، طي اين مدت شاهد خشونت نيروهاي پليس آمريكا بود. معترضان با ورود به ساختمان كنگره در اين شهر و رساندن خود مقابل دفاتر بيش از 100 نماينده كنگره، نفوذ ثروتمندان در لايه هاي سياسي و قدرت را به شدت محكوم كردند.
در حالي كه صدها معترض در اطراف ساختمان كنگره چادر زده و با شعار «ما 99درصديم» عليه اوضاع اسفناك اقتصادي و سياسي و همچنين بيكاري شعار مي دادند. گروهي از معترضان نيز مقابل ساختمان دادگاه عالي شهر تظاهرات كردند.
واحد مركزي خبر در اين باره نوشت: بيش از هزار معترض كه بسياري از آنها از فعالان اتحاديه هاي كارگري بودند، عصر چهارشنبه خيابان محل دفاتر شركت هاي بزرگ در واشنگتن را مسدود كردند و عليه بي عدالتي و نبود شغل شعار دادند.
روز پنجشنبه پليس با حمله به اين معترضان دستكم 62 نفر را بازداشت كرد.
نيويورك، مقر اصلي معترضان نيز پنجشنبه به صحنه حملات پليس به معترضان و تكرار حوادث واشنگتن تبديل شد.
به گفته معترضان پليس قبل از حمله به تهديد و ارعاب معترضان پرداخت اما پس از مشاهده بي توجهي مردم به آنها حمله ور شد.معترضان در نيويورك چند روزي است براي نشان دادن اعتراضات خود، دست به اعتصاب غذا نيز زده اند.
مردم اين شهر همچنين با تسخير خانه هاي مصادره شده از سوي بانك ها، آنها را به خانواده هاي بي خانه و كاشانه مي دهند. اعتراضات ضدسرمايه داري اما محدود به شهرهاي آمريكايي نشد. پنجشنبه پايتخت هلند نيز شاهد برگزاري تجمعات ضدسرمايه داري به سبك آمريكايي ها بود.
به نوشته پايگاه اطلاع رساني «وال استريت را اشغال كنيد» پليس هلند به چادرهاي اعضاي جنبش سرمايه داري «آمستردام را اشغال كنيد» حمله كرد و با وجود مقاومت معترضان موفق به پراكندن آنها شد.
در «مانيل»، پايتخت فيليپين نيز صدها دانشجوي ضدسرمايه داري در خيابان ها تظاهرات كردند. تصاوير منتشر شده نشان مي دهد پليس ضدشورش به كمك خودروهاي آب پاش، باتوم و گاز اشك آور به شدت اقدام به سركوب دانشجويان كرد.يادآور مي شد قيام ضدسرمايه داري وال استريت، يا به قول معترضان «انقلاب جهاني وال استريت» از 26 شهريور ماه و از منطقه وال استريت و پارك زاكوتي آغاز و به رغم خشونت هاي بي پايان پليس آمريكا و گزارش هاي جهت دار رسانه ها همچنان ادامه دارد. طي 85 روزي كه از عمر اين انقلاب ضدسرمايه داري مي گذرد، جنبش پنج كشته و بيش از 5000 بازداشتي داده است. شمار مجروحان به درستي منتشر نمي شود. معترضان تاكيد مي كنند از انقلاب جوانان مصري الهام گرفته اند و از روش هاي انقلابيون عرب بهره مي برند.

 



استفاده نظاميان حاكم بر مصراز فسفر سفيد عليه تظاهركنندگان ميدان التحرير

استفاده نيروهاي امنيتي مصر از فسفرسفيد و بمب هاي شيميايي حاوي كلر ساخت آمريكا بر ضد تظاهركنندگان ميدان التحرير، انتقادات بسياري را برانگيخته است.
به گزارش خبرگزاري ها، براساس تحقيقات صورت گرفته، پليس و نيروهاي امنيتي وزارت كشور مصر براي سركوب تظاهركنندگان مصري طي حوادث اخير ميدان التحرير و خيابان «محمد محمود» از گازهاي ممنوعه فسفر سفيد و كلر استفاده كرده اند.
براساس اين گزارش، «احمد معتز» جراح عمومي بيمارستان «قصرالعين» اظهار داشت: براساس معاينات باليني از افراد مجروح در درگيري هاي روز 19 نوامبر در قاهره، مشخص شد كه نيروهاي امنيتي مصر، بمب هايي عليه معترضان به كار برده اند كه حاوي فسفر سفيد و مواد شيميايي حاوي كلر ساخت آمريكا بوده است.
اين پزشك مصري تاكيد كرد كه با آزمايش مواد شيميايي باقيمانده بر روي اجساد قربانيان درگيري هاي ميدان التحرير به اين نتايج دست يافته است.
معتز گفت: هنگام بررسي داده هاي خود دريافتم كه گازهاي به كار رفته شده، حاوي درصد كمي از اورانيوم غني شده است كه كاربرد آن موجب خشك شدن پوست و از حدقه بيرون آمدن چشم ها مي شود.
براساس گزارش فارس، جراح بيمارستان قصرالعين فاش كرد: برخلاف ادعاي دولت مصر در مورد تعداد قربانيان حوادث اخير كه 40 نفر اعلام شده بود، بيش از يك هزار نفر در اين درگيري ها كشته شدند كه پيكر 960 تن از آنان در بيابان هاي اطراف قاهره دفن شده است.
از سوي ديگر سازمان عفو بين الملل، اقدام آمريكا در ارسال محموله هاي گاز اشك آور و بمب هاي سمي به مصر براي سركوب تظاهرات را محكوم كرد.«برايان وود» كارشناس تسليحاتي عفو بين الملل با محكوم كردن اين اقدام دولت آمريكا، آن را اقدامي غيرمسئولانه عنوان كرد و گفت: نيروهاي امنيتي مصر و دولت آمريكا بايد نسبت به اين موضوع پاسخگو باشند.

 



احتمال لغو معاهده كمپ ديويد در پارلمان مصر

يك عضو جماعت اخوان المسلمين مصر از احتمال بازنگري معاهده كمپ ديويد در پارلمان آينده مصر خبر داد.
به گزارش فارس، «محمود حسين»، با اشاره به تشكيل پارلمان مصر در آينده نزديك اظهار داشت: زمان بسياري از معاهده كمپ ديويد گذشته است و اين معاهده نيز بايد مانند ديگر معاهده ها بازنگري شود و اين موضوعي است كه پارلمان مصر بايد درباره آن تصميم گيري كند.
وي گفت: همه معاهده ها براي منافع ملت ها بسته مي شود، بنابراين هر مجلس يا شورايي كه خود را نماينده ملت خود بداند، حق دارد، در معاهده ها بازنگري كند.
اين عضو اخوان المسلمين با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي، هيچ گاه به معاهده كمپ ديويد عمل نكرده است تاكيد كرد: اخوان المسلمين، بازنگري در اين معاهده را بسيار مهم مي داند ولي اكنون آن را در اولويت خود قرار نمي دهد، زيرا اولويت هاي ديگري هم اكنون براي جماعت مطرح است.
محمود حسين وجود هرگونه توافق با كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي درباره معاهده كمپ ديويد را به شدت تكذيب كرد.

 



بشار اسد : با حمايت مردم سوريه و ملت هاي برادر بحران را پشت سر مي گذاريم

سرويس خارجي-
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، فشارها هرقدر هم كه عليه سوريه افزايش يابد اين كشور تسليم نخواهد شد و از مواضع، اصول و آرمان هايش دست نخواهد كشيد.
بشار اسد در ديدار با جمعي از روحانيون دروزي لبنان با تاكيد بر ادامه روابط دوستانه سوريه و لبنان اظهار داشت، سوريه با حمايت مردمش و حمايت ملت هاي دوست از بحران كنوني عبور خواهد كرد و توطئه هاي بيگانگان را پشت سر خواهد گذاشت.
وي افزود، ما تسليم فشارهاي خارجي نخواهيم شد و از مواضع، اصول و آرمان هايمان دست برنمي داريم.
رئيس جمهور سوريه هرگونه توطئه و تلاش براي دخالت خارجي در امور داخلي در كشور را محكوم كرد.
روحانيون لبناني در اين ديدار تاكيد كردند كه اتحاديه عرب به جاي اينكه عليه سوريه قطعنامه صادر كند بهتر بود كه اسرائيل را بازخواست مي كرد و نسبت به محاصره غزه و دفاع از ملت فلسطين اقدام مي كرد.
در همين رابطه نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب در حاشيه ديدار با نوري مالكي نخست وزير عراق در بغداد با هرگونه اقدام نظامي خارجي عليه سوريه مخالفت كرد.
وي كه با خبرگزاري فارس گفت وگو مي كرد اظهار داشت، ما به صراحت اعلام كرده ايم كه مخالف دخالت نظامي يا حتي غيرنظامي كشورهاي خارجي در امور داخلي سوريه هستيم.
دبير كل اتحاديه عرب در پاسخ به اين پرسش كه چرا مواضع اتحاديه عرب در قبال سوريه و بحرين يكسان نيست و اين اتحاديه در برابر كشتار مردم بحرين از خود واكنشي نشان نمي دهد به اين پاسخ اكتفا كرد كه وضعيت دو كشور با يكديگر فرق مي كند!
«آندرس فوگ راسموسن» دبير كل ناتو نيز تاكيد كرد كه سوريه همانند ليبي نيست و ما قصد اقدام نظامي در اين كشور را نداريم. اين در حالي است كه روزنامه مليت تركيه اعلام كرد كه افسران آمريكايي به همراه نيروهاي ناتو در حال آموزش عناصر مخالف سوريه در خاك تركيه هستند.
اين روزنامه به نقل از يك مقام سابق دفتر تحقيقات فدرال آمريكا (اف.بي.آي) افزود، مخالفان سوريه در پايگاه اينجرليك تحت آموزش هستند و آمريكا علاوه بر آموزش آنان، به حمايت مالي و تسليحاتي آنان نيز مبادرت مي كند.
روزنامه الاخبار لبنان نيز اعلام كرد كه بيش از 40 افسر تركيه به اتهام قاچاق سلاح به سوريه در اين كشور بازداشت شده اند. همچنين منابع رسمي سوري اعلام كردند كه گروهك هاي مسلح پنجشنبه يك خط لوله انتقال نفت در نزديكي شهر حمص را منفجر كردند.
از سوي ديگر يك مقام نظامي روسي تاكيد كرد كه هيچ كس به ويژه غرب حق دخالت در سوريه را ندارد.
ژنرال « ليونيد ايواشوف» تصريح كرد، اعزام كشتي هاي جنگي روسيه به درياي مديترانه اين پيام را در بر دارد كه نه اسرائيل و نه غرب حق مداخله نظامي در كشوري كه داراي حاكميت مستقل است ندارند.
همچنين تلويزيون رسمي سوريه در گزارشي اعترافات جديدي از تروريست هاي بازداشت شده سوري را منتشر كرد كه در عمليات كشتار مردم و حمله به نيروهاي امنيتي و تخريب اماكن عمومي در اين كشور دست داشتند. اين تروريست ها اعتراف كردند كه مخالفان دولت با آنها تماس گرفته و مقادير زيادي سلاح و مهمات در اختيار آنان قرار مي دادند تا به روي نيروهاي امنيتي آتش گشوده و با آتش زدن ساختمان ها، مراكز دولتي و مراكز فرهنگي شهرها را به آشوب بكشانند.

 



تظاهرات يمني ها عليه دولت جديد وزيران عبدالله صالح اخراج بايد گردند

دهها هزار يمني با برپايي تظاهرات گسترده در صنعا خشم خود را از حضور وزيران هوادار علي عبدالله صالح در كابينه جديد ابراز داشتند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اليوم السابع، دهها هزار يمني در صنعا عليه دولت تازه تشكيل شده به رهبري «محمد باسندوه» تظاهرات كردند.
مردم به حضور وزيران هوادار عبدالله صالح در كابينه جديد اعتراض كردند و شعار دادند كه ما با قاتلان شريك نمي شويم.
تظاهركنندگان همچنين خواستار بلوكه كردن اموال ديكتاتور يمن و محاكمه وي شدند.
گفتني است «محمد باسندوه» از وزيران سابق عبدالله صالح در تركيب دولت جديد خود برخي از وزيران طرفدار علي عبدالله صالح را قرار داده كه با مخالفت شديد معترضان يمني روبه رو شده است.
اين در حالي است كه عبد ربه منصورهادي معاون رئيس جمهور يمن به علي عبدالله صالح دستور داده تا ظرف يك هفته يمن را ترك كند.
به گزارش ايسنا، اين اقدام عبد ربه منصور هادي پس از آن صورت مي گيرد كه جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به يمن به وي اطمينان داده كه جامعه جهاني از وي حمايت خواهد كرد.
خروج عبدالله صالح از كشور تحت پوشش معالجه خواهد بود و وي احتمالا به آمريكا، آلمان و يا عربستان خواهد رفت.
در همين رابطه منابع ديپلماتيك غربي در صنعا، پايتخت يمن نيز فاش كردند كه عبدالله صالح طي چند روز آينده صنعا را به مقصد آمريكا ترك خواهد گفت.
بنا به گفته اين منابع آمريكا به علي عبدالله صالح ويزاي ورود به اين كشور را داده است و همچنين آلمان نيز ويزايي براي رئيس جمهور يمن صادر كرده تا براي معالجه به اين كشور سفر كند، اما امكان اينكه وي دوباره به يمن بازگردد نيز وجود دارد.

 



اردني ها عليه فساد دولت به خيابان ها ريختند

سرويس خارجي-
هزاران نفر از مردم اردن در اعتراض به گسترش فساد و رشوه خواري در اين كشور تظاهرات كردند و خواستار اصلاحات سياسي و اقتصادي شدند.
هزاران نفر از مردم اردن با برپايي تظاهرات در شهر امان نسبت به سياست هاي دولت اردن اعتراض و خواستار مبارزه با فساد و رشوه خواري شدند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند، «پس زمان اجراي اصلاحات كي فرا مي رسد»، «چرا دولت در مقابل فساد و رشوه خواري كاري نمي كند؟»، «ما اصلاحات سياسي و اقتصادي مي خواهيم».
يكي از معترضان گفت «دولت ماه هاست كه قول اجراي اصلاحات را داده است ولي نه تنها از اصلاحات خبري نيست بلكه مخالفان توسط نيروهاي امنيتي به شدت سركوب مي شوند.
وي افزود، دولت اردن جايگاه خود را در ميان شهروندان از دست داده و ديگر ملت اردن به دولت و دستگاه اطلاعاتي و امنيتي هيچ اعتمادي ندارند.

 



آتش زدن پرچم آمريكا در بحرين مردم: بيگانگان دخالت نكنند

تظاهركنندگان بحريني با به آتش كشيدن پرچم آمريكا نسبت به دخالت بيگانگان در امور داخلي اين كشور به شدت اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري عربي پرس، انقلابيون بحريني با به آتش كشيدن پرچم آمريكا اين پيام روشن را به دولت آمريكا دادند كه مردم بحرين به هيچ وجه حضور نظامي آمريكا در خاك خود را نمي پذيرند.
جوانان بحريني حضور نظامي آمريكا در بحرين را تجسم عيني اشغال و تجاوز به خاك يك كشور اعلام و آن را كاملا نامشروع و غيرقانوني خواندند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با پشتيباني نيروهاي عربستاني به تظاهرات مردم بحرين حمله و با گاز اشك آور و گلوله معترضان را هدف قرار دادند.
اين تحولات در حالي در بحرين صورت مي گيرد كه سركوب انقلابيون اين كشور از زمان برگزاري مراسم عزاداري امام حسين(ع) توسط شيعيان افزايش يافته و درگيري ها شدت گرفته است.
مزدوران آل خليفه با يورش به مراسم عزاداري و ضرب و شتم شيعيان اجازه سوگواري به آنان را نمي دادند.انتظار مي رود با برگزاري تظاهرات «عيد شهدا» در 17دسامبر (26آذر) كه با برگزاري جشن هاي استقلال توسط آل خليفه و مزدورانش در اين كشور همزمان است انقلاب بحرين وارد مرحله جديدي از مبارزه خود عليه آل خليفه شود.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي رژيم روز پنجشنبه با استفاده از گازهاي خفه كننده و بمب هاي صوتي به منزل معاون جمعيت الوفاق (بزرگترين حزب شيعه مخالف رژيم بحرين) حمله كردند و قصد ترور وي را داشتند كه وي از اين حمله جان سالم به در برد.
جمعيت الوفاق با صدور بيانيه اي اين حمله وحشيانه را محكوم كرد و از سازمان هاي حقوق بشري خواست تا جنايات آل خليفه را محكوم كنند.
سازمان ديدبان حقوق بشر نيز از رژيم بحرين خواست همه احكام صادر شده نظامي عليه مردم را لغو و زندانيان را آزاد كند.

 



افشاي مذاكرات پنهان اسرائيل با ليبي براي گشايش سفارت در طرابلس

يك منبع رژيم صهيونيستي فاش كرد، اين رژيم براي افتتاح سفارت در طرابلس، با دولت موقت ليبي مشغول رايزني است.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه هاآرتص فاش كرد مقامات تل آويو هم اكنون براي افتتاح سفارت در طرابلس، مشغول گفت وگو با دولت موقت ليبي هستند. هاآرتص همچنين تاكيد كرد كه به زودي سفارت تاسيس مي شود و سفير اسرائيل نيز به طرابلس مي رود.
از لندن نيز خبر رسيد كه ميان صهيونيست هاي مقيم انگليس و فرستادگان دولت ليبي در انگليس نشست هايي برگزار شده و دولت لندن هم بر اين مذاكرات نظارت داشته است.صهيونيست ها قصد دارند به ليبي برگردند و مي خواهند كه املاك شان به آنها مسترد گردد.
رافائل لوزان كه در مذاكرات لندن حضور داشت پسر يكي از بزرگترين بازرگانان يهودي ليبيايي است كه در سال 1967 از ليبي بيرون رانده شد.
اين در حالي است كه «احمد شعباني»، سخنگوي شوراي انتقالي ليبي پيش از اين بر ضرورت برقراري رابطه با رژيم اسرائيل تاكيد كرده بود.
روزنامه صهيونيستي مذكور از نام سفير اسرائيل در ليبي پرده برمي دارد و مي نويسد: اولين گزينه احراز اين پست يك عرب دروزي به نام «رسلان ابوراكن» است كه هم اكنون معاون كنسول اسرائيل در ايالت آتلانتا در آمريكاست.
هاآرتص تاكيد مي كند: راكن به زودي در راس هيئتي براي ارزيابي اوضاع از ليبي ديدن كند. البته اين هيئت تحت عنوان «هيئت پزشكي اعراب-اسرائيل» و به بهانه كمك به ملت ليبي، راهي اين كشور خواهد شد.
اين روزنامه صهيونيستي در گزارش خود همچنين نوشت كه افتتاح سفارت اسرائيل در ليبي با همكاري قطر انجام خواهد شد و جداي از ليبي اين كشور قرار است، براي افتتاح سفارت اسرائيل در چندين كشور عربي ديگر اقدام كند و در مقابل تل آويو قول ارائه حمايت هاي ديپلماتيك در تمام سطوح در عرصه بين المللي به دوحه را داده است.

 



پوتين: ناآرامي هاي پس از انتخابات با چراغ سبز آمريكا شروع شد

رهبر حزب حاكم روسيه اعلام كرد، اغتشاشات پس از انتخابات اين كشور با تحريك و چراغ سبز آمريكا انجام گرفت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «ولاديمير پوتين» رهبر حزب «روسيه واحد» كه در انتخابات پارلماني يكشنبه گذشته توانست حدود 50درصد از آرا (238 كرسي از مجموع 450 كرسي) پارلمان (دوما) را به دست آورد به اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا واكنش نشان داد و گفت: وزير خارجه آمريكا با طرح تقلب در انتخابات پارلماني روسيه، به مخالفان (براي تظاهرات) چراغ سبز نشان داده است.پوتين افزود: آنها (معترضان) متوجه اين علامت شدند و با حمايت آمريكا، فعاليت هاي خود را آغاز كردند. وي افزود: كلينتون حتي منتظر نشد كه دفتر حقوق بشر و دموكراسي سازمان امنيت و همكاري اروپا كه ناظران خود را براي نظارت در انتخابات دوما اعزام كرده بود، گزارش خود را درباره وضع برگزاري اين انتخابات منتشر كند.نخست وزير روسيه تاكيد كرد: برخي از افراد در روسيه هم با گرفتن پيام و علامت از واشنگتن فعال شدند و تظاهرات اعتراض آميز برگزار كردند.پوتين خاطرنشان كرد: مسئوليت و مجازات افرادي كه با سفارش كشورهاي ديگر در امور داخلي روسيه مداخله مي كنند، سنگين تر خواهد شد.كلينتون مدعي شده بود كه انتخابات روسيه ناعادلانه و ناسالم بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14