(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 آذر 1390- شماره 20092

تسهيلات پليس براي پرداخت جرايم معوقه تا پايان روز شنبه
آخرين اخبار از زمين لرزه هاي ديروز در چند شهر
موج جديد بارش ها از امروز
در پي جسارت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) عوامل وهابي در لارستان بازداشت شدند
توضيح معاون وزير آموزش و پرورش درباره نصب دوربين در كلاس ها
حوادث كوتاه از كشور
كلاهبرداران اينترنتي در كمين داوطلبان كنكور
مديرعامل متروي تهران: ايستگاه مترو پيروزي هفته آينده افتتاح مي شود
خسوف امروز در آسمان ايران قابل مشاهده است
كلاهبردار 3ميليارد ريالي در خرم آباد دستگير شد
تولد نوزاد ژاپني در اورژانس تهران
دستگيري باند خانوادگي سرقت طلاجات اطفال در اصفهان
نوروزي خبر داد
25 آذر، آخرين مهلت براي سهميه بگيران آرم طرح ترافيك
ايميل ها تعطيل مي شوند!
آتش سوزي در بيمارستان كلكته
زمين لرزه 5/7 ريشتري در اندونزي



تسهيلات پليس براي پرداخت جرايم معوقه تا پايان روز شنبه

معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از تسهيلات ويژه پليس براي بخشودگي جرايم دو برابري سال 89 تا پايان روز شنبه خبر داد.
سرهنگ جهانگيري با اشاره به اينكه بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات جرايم رانندگي، دو برابري جريمه رانندگان تا پايان سال 89 در صورت پرداخت تا 19 آذرماه مورد بخشودگي قرار مي گيرد، افزود: از آنجايي كه مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد تمديد اين مهلت را نپذيرفته است، كليه رانندگاني كه تا پايان سال 89 مرتكب تخلف رانندگي شده اند تنها تا پايان روز شنبه مهلت دارند، نسبت به پرداخت اصل جريمه خود اقدام كنند و در غير اين صورت جريمه آنان دو برابر مي شود.
وي با اشاره به اينكه بخشودگي دو برابري جريمه معوق رانندگان مربوط به سال جاري نمي شود، گفت: بر اساس تمهيدات اتخاذ شده كليه مراكز پليس +10 از روز پنجشنبه تا شنبه 19 آذر ماه سال جاري تا ساعت 22 نسبت به ارائه خدمات براي اين دسته از رانندگان اقدام مي كنند.
معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تصريح كرد: رانندگان مي توانند براي پرداخت الكترونيكي قبوض جريمه خود، شماره VIN خودرو خود را به همراه ستاره در انتهاي آن به پيامك 30005151 ارسال كنند تا شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جريمه براي آنان ارسال شود.
وي تصريح كرد: در عين حال شهروندان مي توانند تا پايان روز شنبه 19 آذرماه سال جاري تا ساعت 22 با مراجعه به مراكز پليس +10 نسبت به دريافت قبض جريمه و پرداخت الكترونيكي آن اقدام كنند.

 



آخرين اخبار از زمين لرزه هاي ديروز در چند شهر

سرويس شهرستانها-
وقوع چندين زمين لرزه در استان هاي فارس، خراسان شمالي و هرمزگان باعث مصدوم شدن 12نفر در لامرد و ترك خوردگي منازل مسكوني در اسفراين شد.
فرماندار لامرد ديروز در مورد آخرين آمار مصدومان زلزله 9/4 ريشتري صبح جمعه اين شهرستان گفت: آمار مصدومان زلزله لامرد به 12نفر رسيده است.
محمد صفري در گفتگو با مهر افزود: اين مصدومان به صورت سرپايي درمان شدند.
وي گفت: در اين زلزله به منازل مسكوني بويژه در بافت قديمي شهر نيز خسارت هايي وارد شد.
فارس نيز گزارش داد 40 تن از جوانان شهر لامرد كه پنجشنبه شب به منظور ورزش كوهپيمايي عازم ارتفاعات مشرف به اين شهر شده اند به هنگام نخستين زمين لرزه با ارتباط از طريق تلفن همراه به بستگان خود اعلام كردند كه در اثر ريزش كوه راه آنان مسدود شد.
به دنبال تماس تلفني اين جوانان، ارتباط با آنان قطع شد و هم اينك هيچ گونه اطلاعي از اين كوهنوردان در دست نيست.
به دنبال زلزله اوليه در ساعت 6 صبح روز جمعه شهرستان لامرد در استان فارس بيش از 50 بار لرزيده است.
ترك خوردگي منازل مسكوني در اسفراين
سه زمين لرزه پياپي در حالي اسفراين را پنجشنبه و بامداد روز جمعه لرزاند كه قدرت بزرگترين اين زمين لرزه ها 5/4 ريشتر ثبت شده و موجب ترك خوردگي برخي منازل مسكوني شد.
به گزارش خبرنگاركيهان: محمد محدزاده، فرماندار اسفراين اظهار داشت: وقوع زمين لرزه بر اساس گزارش هاي رسيده تاكنون موجب فرو ريختن يك خانه خالي از سكنه و ترك برداشتن دو منزل مسكوني در روستاي «امين آباد» از توابع دهستان «دامن كوه» در پنج كيلومتري اين شهر شده است.
علي كماسيستاني رئيس جمعيت هلال احمر اسفراين نيز اظهار داشت: گروههاي امداد و نجات هلال احمر بلافاصله پس از وقوع زمين لرزه به روستاي امين آباد اعزام شدند كه خوشبختانه نيازي به هيچ اقدامي نبود.
بازگشايي مسير مسدود شده اسفراين- بجنورد
مديركل راه و ترابري خراسان شمالي اعلام كرد: محور ارتباطي بجنورد- اسفراين كه بر اثر وقوع زلزله براي مدت كوتاهي مسدود شده بود، بازگشايي شد.
«ابوالفضل باقرنيا» صبح ديروز به ايرنا گفت: مسير ياد شده نيمه شب پنجشنبه در محدوده روستاي «رويين» بر اثر ريزش سنگ از كوه بسته شده بود كه شبانه با اعزام گروههاي راهداري در اولين فرصت، آواربرداري و گشوده شد.
زمين لرزه پارسيان
خسارتي نداشت
مديركل مديريت بحران استان هرمزگان گفت: زلزله 9/4ريشتري ساعت 6 صبح جمعه پارسيان خساراتي نداشته است.
احمد غيبي با بيان اينكه اين زلزله در عمق 25كيلومتري زمين رخ داده است، اظهار داشت: اينگونه زلزله ها معمولا خسارات كوچكي را به خانه هاي قديمي وارد مي كنند كه اين مسئله نيز در دست بررسي است.
وي گفت: پس از اين زمين لرزه دو پس لرزه به بزرگي 4/3ريشتر در ساعات 7و4 دقيقه و 10و 12دقيقه نيز پارسيان را لرزانده است كه آنها نيز خسارتي نداشته اند.
گفتني است روز گذشته زمين لرزه خفيف ديگري به قدرت 1/3ريشتر رودهن در استان تهران را هم لرزاند كه خسارتي نداشت.

 



موج جديد بارش ها از امروز

سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد از نوار شمالي كشور خبر داد.
اين سامانه بارشي كه امروز وارد كشور شده، موجب بارش برف و باران در شمال غرب و سپس در ارتفاعات البرز مي شود.
براساس اين گزارش، سامانه ياد شده از دوشنبه با شدت كمتري در شمال شرق كشور به فعاليت خود ادامه مي دهد.
براين اساس، امروز در سواحل شمالي كشور بر مقدار ابرها افزوده شده و از عصر نيز به تدريج از سمت غرب بارندگي ها آغاز مي شود.
همچنين طي سه روز آينده در ساير نقاط كشور آسمان صاف و آفتابي خواهد بود كه در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت با غبار صبحگاهي همراه است.
اين سازمان همچنين از كاهش غلظت آلاينده هاي جوي به ويژه براي شهرهاي نيمه شمالي كشور خبر داد.
بنا به اين گزارش آسمان تهران طي دو روز آينده نيمه ابري تا ابري و در پاره اي نقاط همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

 



در پي جسارت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) عوامل وهابي در لارستان بازداشت شدند

تعدادي از عوامل وهابيت در پي جسارت بي سابقه عوامل وهابيت به ساحت مقدس سيدالشهداء(ع) در لارستان بازداشت شدند.
به گزارش فارس از لارستان، در پي جسارت بي سابقه وهابيت به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) تعدادي از عوامل اين فرقه ضاله در لارستان بازداشت شدند.
افراد دستگير شده همگي متعلق به يكي از استان هاي غربي كشور بوده و در پوشش طلبه علوم ديني در يكي از مدارس علوم ديني اهل سنت منطقه در پوشش تحصيل علوم ديني مشغول تبليغ فرقه ضاله وهابيت بوده اند.
اين افراد در ايام عزاداري سالار شهيدان با سخنراني در برخي روستاها و مناطق لارستان عليه قيام اباعبدالله(ع) و عزاداري هاي شيعيان، سعي در ايجاد تفرقه بين شيعيان و اهل سنت داشتند.
با هوشياري مردم مسلمان شيعه و سني منطقه اين توطئه خنثي و عوامل اصلي توهين به ساحت مقدس سيدالشهداء(ع) شناسايي و بازداشت شدند.
به گزارش فارس، در دهه نخست محرم منطقه لارستان متأثر از توهين هاي بي سابقه به مقام شامخ حضرت ابا عبدالله(ع) بود كه عزاداران اباعبدالله با تهيه طوماري خطاب به مسئولان سياسي و امنيتي شهرستان لارستان خواستار پيگيري مسئله شدند.
آيت الله نسابه امام جمعه موقت لارستان نيز در يكي ازسخنراني هاي خود با اشاره به اين مسئله كه شيوخ اهل سنت منطقه لارستان از محبان اهل بيت(ع) هستند اظهار داشت: اين قبيل حركات از سوي طلابي است كه به طور معمول در مدرسه «شريعت مدينه» توسط وهابيت تربيت شده اند و اميدواريم اين مسئله توسط مسئولان اين شهرستان با جديت پيگيري شود.
در منطقه لارستان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، وحدت و برادري بين شيعه و سني نمونه و تحسين برانگيز است و به همين دليل نيز برخي عوامل فرصت طلب با گرايش به وهابيت با هدف بر هم زدن وحدت در منطقه لارستان سعي در ايجاد اختلاف بين شيعيان و اهل سنت داشتند واين در حالي است كه نزديكي بسياري بين عامه مردم شيعه و سني در لارستان مشاهده شده و علماي اهل سنت و تشيع نيز قرابت بسياري با يكديگر دارند به نحوي كه حتي شيخ قاضي زاده مفتي اهل سنت منطقه لارستان در حادثه تخريب حرمين شريفين عسكريين با صدور بيانيه اي ضمن عرض تسليت اين ضايعه، عوامل وهابي حمله به بقاع متبركه شيعيان را محكوم كرد.

 



توضيح معاون وزير آموزش و پرورش درباره نصب دوربين در كلاس ها

معاون وزير آموزش و پرورش تاكيدكرد: هيچ گونه دوربيني در كلاس هاي درس نصب نخواهد شد.
فاطمه قربان در گفت وگو با ايسنا با اصلاح اظهارات روز چهارشنبه خود مبني بر نصب دوربين هاي مداربسته در داخل كلاس ها افزود: تخته هاي هوشمند كه قابليت ضبط و ذخيره سازي فرآيند تدريس را دارند، وارد كلاس ها مي شود.
وي افزود: يكي از برنامه هاي هوشمندسازي مدارس، نصب تخته هاي الكترونيكي در كلاس ها كه اين تخته ها قابليت ضبط و ذخيره سازي فرآيند تدريس را دارند و دانش آموزان مي توانند محتواي تدريس شده را در قالب سي دي هاي كمك درسي در اختيار داشته باشند.
قربان تاكيد كرد: با استفاده از اين روش نه تنها دانش آموزان مي توانند دروس تدريس شده را در منزل مرور كنند، بلكه خانواده ها نيز با شيوه هاي تدريس آشنا مي شوند و مي توانند همگام با معلم در منزل مطالب را با فرزند خود مرور كنند كه تمامي اين فرآيند به افزايش كيفيت آموزش منجر مي شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در توضيح بيشتر گفت: وزارت آموزش و پرورش برنامه اي براي نصب دوربين در مدارس و كلاس هاي درس ندارد و در سياست هاي خود موافق چنين برنامه اي نيست اما هوشمندسازي، با هدف كيفيت بخشي و ورود فناوري هاي نوين آموزشي به كلاس ها از اولويت هاي اين وزارتخانه است.

 



حوادث كوتاه از كشور

همسايه ها آتش را خاموش كردند
آمل- خبرنگاركيهان: آتش سوزي واحد مسكوني واقع در شهرستان آمل، با كمك و اقدام سريع همسايه ها خاموش شد.
به گفته شاهدان عيني، همسايه ها با مشاهده دود متصاعد شده از منزل همسايه شان، متوجه نبود ساكنان خانه شده و ضمن تماس با سامانه 125 در اقدامي سريع با شكستن در منزل وارد خانه شده و آتش را با استفاده از تجهيزات آتش نشاني (جعبه F) مستقر در ساختمان، خاموش كردند.
بنابراين گزارش، اين آتش سوزي موجب دودگرفتگي و ريزش گچ اين واحد ساختماني شد و خوشبختانه خسارت جاني نداشت.
مرگ خاموش
اراك- خبرنگاركيهان: رعايت نكردن اصول فني در استفاده از وسايل گازسوز و نشت گاز، مرگ خاموش دو جوان دانشجو را در خمين رقم زد.اين دو جوان محمد مرادي (22ساله) و رحيم دلشاد (23ساله) نام داشتند كه هر دو اهل اراك بودند و بر اثر گازگرفتگي در خانه مسكوني خود واقع در شهرستان خمين، جان باختند.
دكتر تقلبي
اصفهان- خبرنگاركيهان: فردي كه در فضاي مجازي با معرفي خود به عنوان دكتر اقدام به سرقت اطلاعات، مدارك شغلي و تحصيلي و جعل القاب و عناوين يك شهروند اصفهاني كرده بود توسط ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: متهم به نام «غلامرضا-س» 32 ساله است كه در تحقيقات اوليه هرگونه بزهي را انكار مي كرد پس از رويارويي با اسناد و مدارك مستدل به بزه انتسابي اقرار كرد.وي افزود متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
واژگوني خودروي حامل كالاي قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا اظهار داشت: در پي بارندگي هاي اخير در شهرضا كاميوني كه پس از طي راههاي فرعي قصد عبور از ايست و بازرسي اين فرماندهي را داشت به دليل لغزندگي جاده و ناتواني راننده در كنترل خودرو پس از برخورد با گاردريل هاي كنار جاده از محور خارج و واژگون شد.
« سرهنگ خسرو احمدي» افزود: با حضور ماموران اين فرماندهي در محل مشخص شد اين كاميون «تريلر كشنده يخچال دار» حامل محموله بزرگي شامل 60 هزار قلم لوازم آرايشي، 65 كارتن كفش، 30 كارتن چاي و صدها كارتن موز خارجي قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال است.وي با بيان اينكه كالاهاي كشف شده تحويل اداره گمرك استان اصفهان شد گفت: خودروي مذكور نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شده است.
انهدام باند متجاوزان به عنف
خرم آباد- خبرنگاركيهان: باند متجاوزين به عنف با هوشياري ماموران آگاهي متلاشي شد.
سه عضو اين باند تحت عنوان مسافركش در شهرهاي خرم آباد، چگني و ويسيان، فعاليت مي كردند. پرونده اين باند با شكايت تعدادي از بانوان در دادگاه كيفري لرستان تحت رسيدگي است.
11ميليون تومان جريمه
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان گفت: 32 كارتن انواع كرم ماساژور و عرق گير توليد خارج توسط پاسگاه انتظامي شهرستان دوره چگني كشف و ضبط شد كه با شكايت اداره گمرك لرستان پرونده در شعبه سوم بدوي ويژه قاچاق كالا و ارز خرم آباد رسيدگي شد.
داريوش جودكي اضافه كرد: براساس اقرار متهم مبني بر خريد كالاي قاچاق از يكي از استان هاي مرزي كشور به قصد فروش آن در خرم آباد، علاوه بر محكوميت وي به ضبط كالاي قاچاق به ارزش 350ميليون و41 هزار و808 ريال همچنين به مبلغ 70 ميليون و 99 هزار و616 ريال جريمه در حق دولت محكوم شد.
دستگيري سارقان طلاجات كودكان
زنجان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان ماهنشان از توابع استان زنجان از دستگيري دو سارق حرفه اي طلاجات كودكان خبر داد و گفت: اين متهمان در مجموع به 20 فقره سرقت اعتراف كردند.به گزارش مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي استان زنجان، سرهنگ « برزو مهديخاني» فرمانده انتظامي شهرستان ماهنشان افزود: هر دو سارق همراه با پرونده هاي مربوطه براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف تجهيزات ماهواره اي
گناباد- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان گناباد از كشف و ضبط 42 قلم تجهيزات دريافت از ماهواره در گناباد خبر داد.سرهنگ سيداحمد موسوي گفت: اين تجهيزات شامل انواع، ال.ان.بي دريافت كننده و بشقاب مي شود.وي گفت: در همين راستا 766 قطعه عكس مبتذل با موضوع شيطان پرستي نيز در گناباد كشف و ضبط شد.

 



كلاهبرداران اينترنتي در كمين داوطلبان كنكور

معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعلات ناجا با توجه به شروع ثبت نام اينترنتي آزمون سراسري گفت: ثبت نام اينترنتي آزمون سراسري فرصتي براي كلاهبرداري اينترنتي است.
سرهنگ محسن ميربهرسي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به شروع ثبت نام آزمون سراسري سال 91 ضمن اشاره به داوطلباني كه قصد دارند از طريق خريد اينترنتي اقدام به ثبت نام كنند، به اين افراد توصيه كرد در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانكي به نكات امنيتي توجه كنند.
وي در تشريح نكات ايمني به داوطلبان توصيه كرد حتي الامكان از مكان هاي عمومي براي پرداخت اينترنتي استفاده نكنند و افزود: در صورت مراجعه داوطلبان به كافي نت براي ثبت نام، توجه داشته باشيد كه ممكن است سارقان با ضبط صداي شما يا همچنين استفاده از نرم افزارهاي كليد خوان اطلاعات شما را سرقت كنند، از اين رو هيچگاه در تماس تلفني يا هنگام صحبت با دوستانتان شماره حساب و رمز خود را به زبان نياوريد.
ميربهرسي گفت: داوطلبان بايد دقت داشته باشند كه در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانكي، آدرس صفحه پرداخت صحيح باشد.
وي در توضيح با بيان اين كه درگاه هاي پرداخت بانكي آنلاين از پروتكل Https:\\استفاده مي كنند گفت: نشانه آن وجود شكل قفل امنيتي بر روي مرورگر است كه با كليك بر روي آن مي توانيد گواهينامه امنيتي درگاه پرداخت را مشاهده كنيد.
معاون اجتماعي پليس فتا به داوطلبان توصيه كرد كه در هنگام پرداخت هاي اينترنتي حتما از كيبوردهاي مجازي تعبيه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانك ها) استفاده كنيد.
وي افزود: كاربران از دادن شماره حساب و رمز بانكي خود به ديگران جدا خودداري كرده و در صورت لزوم، به جاي كمك خواستن از افراد غريبه حاضر در مكان كافي نت، از بستگان درجه يك خود كمك بگيرند و در صورت مشكوك شدن پس از پرداخت الكترونيكي، حتما به تغير رمز كارت عابربانك خود اقدام كنند.

 



مديرعامل متروي تهران: ايستگاه مترو پيروزي هفته آينده افتتاح مي شود

مديرعامل شركت مترو تهران با اشاره به اين كه 95 درصد از خط 4 مترو تكميل شده است، گفت: ايستگاه مترو پيروزي هفته آينده افتتاح مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، هابيل درويش افزود: ايستگاه هاي ارم سبز از خط 4 و ايستگاه تجريش از توسعه شمالي خط يك به زودي به بهره برداري خواهند رسيد.
وي تصريح كرد: در ايستگاه هاي جديد به ويژه ايستگاه تجريش چون عمق ايستگاه زياد است تلاش داريم تا ايستگاه را با پله برقي و به صورت 100 درصد تكميل شده به بهره برداري برسانيم و در اختيار شهروندان قرار دهيم.

 



خسوف امروز در آسمان ايران قابل مشاهده است

رئيس مركز تحقيقات نجوم و اختر فيزيك مراغه گفت: ماه گرفتگي امروز در آسمان ايران قابل مشاهده است.
علي عجبشيرزاده، روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين پديده كه در پنج تماس سايه كره زمين بر روي ماه اتفاق مي افتد از تماس اول و شروع ماه گرفتگي ورود به نيم سايه اول زمين از ساعت 15و10دقيقه شروع مي شود و پايان خسوف و خروج از نيم سايه دوم زمين تا ساعت 20و37دقيقه روي مي دهد.
وي گفت: تماس دوم در ساعت 17و10دقيقه، بيشينه (ماكزيموم) اين خسوف در ساعت 17و37دقيقه و آغاز گشودگي ماه از تماس سوم 18وسه دقيقه و پايان گرفتگي كامل ماه و خروج از سايه زمين يا تماس چهارم نيز در ساعت 19و23دقيقه خواهد بود.
وي اظهار كرد: خسوف امسال آخرين ماه گرفتگي تا سال 1394در آسمان ايران خواهد بود كه ماه گرفتگي قابل رويت در آسمان كشور ما بار ديگر در سال 1397 اتفاق مي افتد.
رئيس مركز تحقيقات نجوم و اختر فيزيك مراغه گفت: براي رويت خسوف در كشور نياز به خارج شدن از محدوده شهر نبوده بلكه از حدود ساعت 17 به بعد ماه گرفتگي در بسياري از نقاط كشور قابل مشاهده است.
مراغه در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.
وجوب نماز آيات
نحوه اقامه و مستحبات آن
تمام افرادي كه در مناطق خود، ماه گرفتگي را رؤيت كنند، نماز آيات بر آنها واجب مي شود.
به گزارش ايسنا مسئول ستاد ترويج احكام با اشاره به ماه گرفتگي شامگاه شنبه 19 آذرماه گفت: تمام افرادي كه از ماه گرفتگي اطلاع پيدا كنند اگر در منطقه اي باشند كه آن ماه گرفتگي قابل رويت است، نماز آيات بر آنها واجب مي شود.
حجت الاسلام محمدحسين فلاح زاده درباره وقت خواندن اين نماز اظهار داشت: از زماني كه ماه گرفتگي شروع مي شود تا زماني كه به نهايت مي رسد، اين نماز بايد با نيت ادا خوانده شود، اما از هنگامي كه ماه گرفتگي شروع به باز شدن مي كند، تا پايان ماه گرفتگي نماز آيات بايد با نيت مافي الذمه خوانده شود و پس از ماه گرفتگي بايد با نيت قضا خوانده شود.
مسئول ستاد ترويج احكام درباره كيفيت اقامه نماز آيات خاطرنشان كرد: نماز آيات همچون نماز صبح دو ركعت است با اين تفاوت كه در نماز آيات پنج ركوع در ركعت اول و پنج ركوع در ركعت دوم خوانده مي شود كه در بين ركوع ها هم مي توان پنج حمد و پنج سوره خوانده شود و هم مي توان به شيوه مختصر سوره اي از قرآن را بدون قرائت حمد، به پنج بخش تقسيم كرد. البته نبايد سوره سجده دار قرائت شود.
وي در ادامه با اشاره به مستحبات اين نماز گفت: اين نماز اذان و اقامه ندارد، اما پيش از ركوع دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم خواندن قنوت مستحب است، همچنين مستحب است انسان اين نماز را طولاني اقامه كند و تا پايان ماه گرفتگي نيز به ذكر و دعا مشغول شود. همچنين مستحب است اين نماز به جماعت خوانده شود كه مامومين بايد غير از حمد و سوره بقيه اذكار را قرائت كنند.
گفتني است ماه گرفتگي كلي در ساعت 27/18 دقيقه و 24 ثانيه و گرفتگي هاي جزيي در ساعت 47/19 دقيقه و 58 ثانيه پايان مي يابد.

 



كلاهبردار 3ميليارد ريالي در خرم آباد دستگير شد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
فردي كه با فروش و اجاره 58واحد مسكوني ديگران 3ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: اين فرد طي مدت يك سال، با جلب اعتماد ساكنان يك مجتمع مسكوني در خرم آباد، تعداد 48 واحد مسكوني را همزمان به دو يا سه نفر رهن داد و از هر نفر مبلغ هفت ميليون تومان به عنوان رهن دريافت كرد و تعداد 10 واحد مسكوني را فروخت و متواري شد.
سرتيپ كاظم عليزاده گفت: متهم توسط مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادي و رايانه اي آگاهي لرستان تحت پيگرد قانوني قرار گرفت و هنگامي كه از اصفهان به خرم آباد بازگشته بود در عمليات غافلگيرانه با حكم مقام قضايي دستگير شد.
وي اضافه كرد: متهم در بازجويي به جرائم ارتكابي اقرار كرد و با حكم قاضي روانه زندان شد.
عليزاده گفت: مالكان در شهرهاي مختلف خارج از خرم آباد ساكن بودند و اطلاعي از واگذاري و فروش املاك خود توسط اين فرد كلاهبردار نداشتند.

 



تولد نوزاد ژاپني در اورژانس تهران

يك نوزاد ژاپني در آمبولانس اورژانس تهران متولد شد.
بنابر اظهارات حسن عباسي، مدير روابط عمومي اورژانس تهران، همسر يك زن باردار ژاپني، ساكن منطقه شهرك غرب زماني كه متوجه فرا رسيدن زمان زايمان زن خود شد با اورژانس تماس گرفت.امدادگران اورژانس زماني كه به محل حادثه رسيدند كيسه آب جنين پاره شده بود، از اين رو بلافاصله تكنسين هاي اورژانس اقدامات اوليه را انجام و زن باردار را به وسيله صندلي مخصوص و با تدابير خاص و تخصصي به آمبولانس حمل كرده و راهي بيمارستان شدند.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران با بيان اينكه اين زن ژاپني در بين راه و پيش از رسيدن به بيمارستان به علت فرا رسيدن زمان زايمان، نوزاد خود را به دنيا آورد گفت: با توجه به شرايط زن باردار مأموران مجبور به توقف آمبولانس شده و زايمان اين زن را انجام و نوزاد را به دنيا آوردند.عباسي افزود: تكنسين هاي اورژانس پس از به دنيا آمدن نوزاد، بند ناف وي را هم قطع كرده و تحت مراقبت هاي مخصوص زايمان و در صحت و سلامت مادر و نوزاد را تحويل بيمارستان دادند.

 



دستگيري باند خانوادگي سرقت طلاجات اطفال در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
خانواده اي متشكل از يك زوج و دو فرزند كه به صورت خانوادگي اقدام به سرقت طلاجات اطفال مي كردند، توسط پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت طلاجات از اطفال و دادخواهي مالباختگان موضوع به صورت ويژه در دستور كار اداره مبارزه با سرقت هاي به عنف اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: با تشكيل چند اكيپ گشتي محسوس و نامحسوس، مناطق آلوده تحت پوشش نظارتي پليس درآمد و در نهايت زني در حال سرقت از دختربچه اي خردسال شناسايي و دستگير شد.
حسين زاده اضافه كرد: با انتقال اين زن به پليس آگاهي و در تحقيقات اوليه متهمه اقرار كرد كه به همراه همسر و دو فرزند خردسال خود با موتورسيكلت در كوچه ها و خيابان هاي خلوت پرسه مي زدند و با انتخاب سوژه ها در فرصتي مناسب طلاها و زيورآلات همراه آنان را سرقت مي كردند.
وي گفت: پس از اين اعترافات همسر وي نيز در عملياتي ويژه دستگير و اظهارات همسر خود را تاييد و به همدستي با وي براي سرقت طلاها و فروش آنها به صراحت اقرار كرد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: اين زوج كه به شدت دچار سوءمصرف مواد مخدر شيشه و كراك هستند به 20 فقره سرقت اقرار و انگيزه خود از اين سرقت ها تامين هزينه هاي مواد مخدر مصرفي خود عنوان كردند.
وي با بيان اينكه متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند و به خانواده ها هشدار داد: همراه كردن طلا و زيورآلات قيمتي با كودكان و اطفال خردسال نه تنها محبت در حق آنان نيست بلكه آنان را با خطرات جدي نيز روبه رو خواهد ساخت و اين رفتار در شمار رفتارهاي پرخطر والدين به شمار مي رود؛ لذا توصيه مي شود از آويختن طلاجات و زيورآلات به كودكان پرهيز شود.

 



نوروزي خبر داد
25 آذر، آخرين مهلت براي سهميه بگيران آرم طرح ترافيك

افراد حقوقي و سهميه بگيران آرم هاي طرح ترافيك سال 91 تنها تا 25 آذرماه مهلت دارند تا مراحل اداري ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك خود را انجام دهند.
وحيد نوروزي معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه نامه اشخاص حقوقي و سهميه بگيران اعم از ادارات دولتي، خبرگزاريها و روزنامه ها و اتحاديه هاي حمل و نقل و بار مسافر به آنها ابلاغ شده است، افزود: اخيرا مكاتبه ديگري با اين بخشها صورت گرفته و اعلام شده است كه حداكثر تا 25 آذرماه مهلت دارند تا اقدامات اداري خود را انجام دهند.
وي تصريح كرد: بديهي است با توجه به تقاضاهاي فراوان شهروندان و اشخاص حقيقي در خصوص دريافت آرم طرح ترافيك سال 91 در صورتي كه سهميه بگيران و اشخاص حقوقي در مهلت تعيين شده نسبت به ارائه اطلاعات اقدام نكنند سهميه آنها تعليق شده و در اختيار ساير متقاضيان قرار خواهد گرفت.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: خوشبختانه خبرنگاران در اين خصوص همكاري خوبي داشتند و به جز يكي دو خبرگزاري و روزنامه مابقي سهميه بگيران اين بخش اسامي خبرنگاران خود را به شهرداري تهران اعلام كرده اند.

 



ايميل ها تعطيل مي شوند!

يك شركت چند مليتي فرانسوي اعلام كرد كه ظرف يك سال و نيم آينده استفاده از ايميل را براي تمامي 74 هزار كارمند خود در سراسر دنيا ممنوع خواهد كرد.
به گزارش مهر، امروز، در بسياري از شركتها استفاده از فاكس ممنوع شده است و كارمندان براي انجام كارهاي خود فقط مي توانند از خدمات پست الكترونيك بهره مند شوند. از سويي ديگر بررسي ها نشان مي دهد كه ارتباطات از راه ايميل، پديده بسيار وقت گيري است.در اين راستا «تيه ري برتون»، مدير اجرايي يك شركت چند مليتي فرانسوي فعال در بازار فناوري اطلاعات به نام «آتوس» كه در 42 كشور 74 هزار كارمند دارد در مصاحبه با مجله «فوربس» اعلام كرد كه ظرف يك سال و نيم آينده سياست «ايميل صفر» در مورد تمام پرسنل اين شركت در سراسر دنيا اجرايي خواهد شد. فعاليتهاي مربوط به ايميل بين 5 تا 20 ساعت از وقت هر كارمند را در هفته به خود اختصاص مي دهد. اين در حالي است كه تنها 10 درصد از پيامهاي تبادل شده در متوسط روزانه مفيد بوده و 18 درصد آنها هرزنامه هستند.

 



آتش سوزي در بيمارستان كلكته

براثر آتش سوزي در بيمارستاني در كلكته هند 73 نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از كلكته، براثر اين حادثه دست كم 73 نفر از جمله دو كودك جان باختند كه همه آنها غير از سه نفر بيمار بودند. براساس اين گزارش، مأموران آتش نشاني 5 ساعت بعد از آغاز آتش سوزي جمعه توانستند حريق را مهار كنند. از آن زمان به بعد كاركنان امداد تلاش براي نجات مصدومان را آغاز كردند.به گفته قائم مقام رياست بيمارستان تاكنون 90 نفر از بيماران زنده از طبقات و اتاق هاي مختلف سوخته نجات داده شدند.وي افزود: ساعت 30:3 دقيقه صبح جمعه به وقت محلي متوجه آتش سوزي شديم و طي 5 تا 10 دقيقه مأموران آتش نشاني به محل رسيدند.مقامات معتقدند آتش از زيرزمين ساختمان و محلي آغاز شده كه كپسول هاي اكسيژن در آن انبار شده است.«فرهاد حكيم»، وزير توسعه شهري ايالت بنگال غربي، نيز به خبرنگاران گفت: وضعيت ساختمان بيمارستان به شكلي بود كه مأموران آتش نشاني نتوانستند خود را به داخل ساختمان برسانند. بنابراين عمليات نجات با كمي تأخير انجام و دود ناشي از حريق موجب مرگ بيماران بستري در طبقات بالايي شد.

 



زمين لرزه 5/7 ريشتري در اندونزي

منابع خبري از وقوع زمين لرزه بزرگي به قدرت 5/7 ريشتر در شرق اندونزي خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري الشرق الاوسط، اين زمين لرزه بزرگ مناطقي در شمال شرقي جزيره مالوكو اندونزي را لرزانده است، اين مناطق يكشنبه گذشته شاهد فوران آتشفشان بودند كه همچنان خاكسترهاي آتشفشاني منطقه تيرنات را پوشانده است. تاكنون هيچ خبر و گزارشي درباره ميزان تلفات و خسارات احتمالي در نتيجه اين زمين لرزه مهيب مخابره نشده است.
خاطر نشان مي شود، اندونزي از مناطق زلزله خيز جهان است و البته فوران آتشفشان هم از ديگر حوادث عادي اين كشور است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14