(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دشمنان ملت افغانستان نمي خواهند در اين كشور وحدت و امنيت برقرار باشد
تذكر مجلس به وزارت خارجه در برابر انگليس، انقلابي عمل كنيد
مجلس از هفته آينده سه شنبه ها عصر جلسه علني دارد
آيت الله مصباح يزدي در ديدار با وزير آموزش و پرورش :
سياست هاي كلي محتواي آموزشي و پرورشي مورد بازنگري قرار بگيرد
كدخدايي: هدف گذاري شوراي نگهبان براي انتخابات مجلس نهم مشاركت حداكثري مردم است
نماينده جديد يونيسف اعتبارنامه خود را تسليم صالحي كرد
كليات بودجه 91 در دولت تصويب شد
توطئه آمريكا براي روي كار آوردن رژيمي حامي اسرائيل در سوريه
برغوثي: تهديدات اسرائيل عليه ايران فرافكني از مشكلات داخلي است
رئيس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات: تحريم انتخابات مورد تاييد اصلاح طلبان نيست
رئيس جمهور چين : در صورت حمله به ايران مستقيما وارد جنگ خواهيم شد
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي:
وتوي قطعنامه هاي شوراي امنيت از سوي آمريكا نقض حقوق بشر است
روانبخش خبر داد جبهه پايداري در جلسه شوراي مركزي بر استراتژي وحدت تاكيد كرد



رئيس جمهور در گفت وگوي تلفني با حامد كرزاي
دشمنان ملت افغانستان نمي خواهند در اين كشور وحدت و امنيت برقرار باشد

سرويس سياسي -
رئيس جمهور در گفت وگوي تلفني با حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان از وقوع حادثه انفجار در روزهاي تاسوعا و عاشورا كه منجر به شهيد و زخمي شدن تعدادي از عزاداران حسيني در اين كشور شد اظهار تاثر كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين گفت وگوي تلفني اظهار كرد وقوع چنين حوادثي نشان دهنده آن است كه بي ترديد دشمنان ملت افغانستان نمي خواهند در اين كشور وحدت، آرامش و امنيت برقرار باشد.
رئيس جمهور ضمن ابراز همدردي با دولت و ملت اين كشور، از خداوند متعال براي بازماندگان اين حادثه صبر و شكيبايي و بهبودي كامل مسالت كرد و گفت: كساني كه به مردم بي دفاع و عزاداران حسيني حمله مي كنند، انسان هايي پست و دشمنان حقيقي انسانيت، برادري و دين هستند و با انجام اين گونه اقدامات قصد دارند از برقراري و تثبيت امنيت و آرامش در افغانستان جلوگيري كنند.
حامد كرزاي رئيس جمهور اسلامي افغانستان نيز در اين گفت وگوي تلفني ضمن تشكر از ابراز همدردي رئيس جمهور كشورمان، بر پيگيري و مجازات عاملان اين حادثه تاكيد كرد و گفت: امروز شرايط منطقه به گونه اي است كه دولت ها و ملت هايي همچون ايران و افغانستان بايد بيش از پيش در كنار يكديگر قرار داشته و براي تثبيت امنيت و صلاح تلاش كنند.
شايان ذكر است كه در روزي كه كنفرانس امنيتي براي تامين امنيت افغانستان در بن تشكيل شده بود در يك عمليات تروريستي عليه شيعيان عزادار افغاني تعدادي از عزاداران حسيني به شهادت رسيدند.
ناظران سياسي با اشاره به نقش نيروهاي فرامنطقه اي در ايجاد ترورهاي كور تنها راه برقراري آرامش را خروج اين نيروها از افغانستان مي دانند.
در حالي كه آمريكا بايد در سال جاري ميلادي افغانستان را ترك مي كرد با اعمال فشار و جنگ رواني و دامن زدن به ترورهاي كور مانع از تصويب خروج نيروهاي نظامي ناتو از افغانستان شد.
آمريكا از شرايط امن افغانستان نيز عليه امنيت ديگر كشورهاي منطقه اي و اقدام عليه آنها استفاده مي كند كه پرواز پرنده هاي بدون سرنشين و به دست گرفتن كنترل پهپاد توسط سپاه پاسداران يكي از نمونه هاي آن است.
روز گذشته همچنين وزارت امورخارجه كشورمان نسبت به استفاده نيروهاي ناتو از خاك كشور افغانستان عليه كشورمان به شدت انتقاد كرد.

 



تذكر مجلس به وزارت خارجه در برابر انگليس، انقلابي عمل كنيد

يك عضو كميسيون امنيت مجلس گفت كه در نشست اين كميسيون با مسئولان وزارت خارجه، به متوليان ديپلماسي تذكر داده شد در برابر انگليس مواضع انقلابي اتخاذ كنند.
عوض حيدرپور درخصوص نشست روز يكشنبه اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با مسئولان وزارت امور خارجه گفت كه در اين نشست، تجمع اخير دانشجويي و تسخير چند ساعته سفارت انگليس مورد بررسي قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد كه در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به مسئولان وزارت امور خارجه تذكر داده شد در اجراي مصوبه مجلس درخصوص رابطه با انگليس جدي عمل كنند.
حيدرپور گفت كه همچنين مجلسي ها به متوليان امر ديپلماسي تذكر دادند كه درخصوص حركت هاي اعتراضي عليه سياست خصمانه انگليس موضعي اتخاذ نكنند كه نشانگر انفعال باشد و مسئولان وزارت امور خارجه نيز قول دادند كه از اصل اين حركت ها حمايت كنند.
وي افزود: تجمع دانشجويي مقابل سفارت انگليس در تهران به منظور اعلام انزجار ملت ايران و دانشجويان مسلمان از سياست هاي خصمانه اين كشور، با مجوز قانوني برگزار شده بود.
حيدرپور در عين حال متذكر شد كه در خلال اين تجمع براي ساعاتي كنترل دانشجويان از دست برگزاركنندگان تجمع خارج شد و تعدادي از آنها وارد سفارت انگليس شدند كه اين موضوع مورد نظر نهادهاي متولي صدور مجوز و برگزاري تجمع نبود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: وزارت امور خارجه در گزارش خود اعلام كرد كه بايد مقررات فيمابين كشورها و كنوانسيون ها رعايت شود اما به دليل آنكه تسخير سفارت ناشي از شور جواني بوده، نمي شد با اين موضوع به صورت خشن برخورد كرد.
حيدرپور افزود: قرار شد موضوع به روش ديپلماتيك مورد مداقه و حل و فصل قرار گيرد و وزارت امور خارجه در چارچوب مصوبه مجلس براي كاهش روابط با انگليس حركت كند.
وي همچنين درباره واكنش دولت انگليس به تجمع اعتراضي در برابر سفارت اين كشور در تهران گفت: اقدام دولت انگليس مبني بر فراخوان كاركنانش در تهران و اخراج ديپلمات هاي ايراني از لندن رفتاري عجولانه و خارج از عرف بود.
وي افزود: گرچه ورود به سفارت انگليس توسط دانشجويان خارج از قواعد ديپلماتيك بود اما با توجه به سياست هاي خصمانه رژيم انگليس عليه ملت ايران با عرف انقلاب مغايرتي نداشت.
حيدرپور خاطرنشان كرد: خروج ديپلمات هاي انگليسي از كشور ما به بهانه فقدان تامين جاني اصلا قابل پذيرش نيست و آنگونه كه انگليسي ها اعلام كرده اند، دنبال اصلاح و جبران اين حركت هستند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره عملكرد وزارت امور خارجه در برابر رفتارهاي انگليسي ها اظهار داشت: وزارت امور خارجه به قواعد ديپلماتيك و مقررات بين المللي و كنوانسيون ها پايبند است و به وظايف خود در اين چارچوب عمل مي كند.
حيدرپور افزود: بدنه وزارت امور خارجه از نيروهاي انقلابي و متعهد به انقلاب و خط امام و رهبري و شهدا تشكيل شده و موضع گيري هاي اين وزارتخانه براساس آموزش هاي كلاسيك، حمل بر انفعال دستگاه ديپلماسي نمي شود.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به انتشار اخباري مبني بر درخواست دولت انگليس براي معرفي يكي از كشورهاي اروپايي به عنوان حافظ منافع اين كشور در ايران گفت كه وزارت خارجه مطابق با عمل دولت انگليس در اين رابطه اقدام خواهد كرد.
حجت الاسلام ابراهيمي تاكيد كرد: البته روابط با انگليس آش دهان سوزي نيست كه حسرت آن را بخوريم اگر ما مي خواستيم روابطمان با دولت انگليس مستحكم باشد در مصوبه مجلس آن را كاهش نمي داديم، اما از سوي ديگر آنچه در پارلمان ايران به تصويب رسيده موضوع كاهش روابط است و نه قطع رابطه با انگليس.
رونمايي از طومار درخواست قطع رابطه با انگليس
گفتني است روز هشتم آذر دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت انگليس و باغ قلهك شورايي كه آن را «شوراي متحصنين لانه فتنه گري روباه پير» ناميدند، جهت پي گيري قطع رابطه با انگليس تشكيل دادند.
محمدجواد نيك روش در اولين نشست خبري اين شورا كه همراه با رونمايي از طوماري براي درخواست قطع رابطه با انگليس بود، اظهار كرد: معتقديم تخريب هاي داخل سفارت انگليس توسط ايادي خود اين كشور و براي تخريب چهره دانشجويان صورت گرفت.
وي با اشاره به تجمع دانشجويان روز هشتم آذر مقابل سفارت انگليس افزود: ورود به سفارت برنامه ريزي نشده بود و در اين تجمع نيز نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل كرد همان گونه كه دستگاه قضايي هم بايد به وظيفه خود عمل كند، اما ما همچنان پيگير هدف خود يعني قطع رابطه با انگليس خواهيم بود، ما تنها با كشوري ارتباط خواهيم داشت كه منافع ملت ما را نيز در نظر بگيرد و تسخير سفارت انگليس سيلي بود از طرف مردم به حاكمان يك درصدي اين كشور.
بسيج دانشجويي هشت دانشگاه تهران هم پيرامون قطع رابطه با انگليس بيانيه اي منتشر كرد.
در بخشي از بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي صنعتي شريف، صنعتي اميركبير، تهران، علامه طباطبايي، خواجه نصير، شهيد بهشتي، علم و صنعت و امام صادق(ع) آمده است:
بار ديگر هشدار مي دهيم كه دانشجويان به هيچ وجه برقراري دوباره رابطه با انگليس را برنمي تابند و اجازه نمي دهند كشوري بعد از اين همه اهانتي كه به تاريخ يك ملت كرده دوباره پايش به اين مرز و بوم براي استفاده هاي سياسي باز شود.

 



مجلس از هفته آينده سه شنبه ها عصر جلسه علني دارد

يك عضو هيئت رئيسه مجلس از برگزاري جلسه نوبت عصر سه شنبه هاي بهارستان خبر داد.
حجت الاسلام حسيني سبحاني نيا با اشاره به جلسه هيئت رئيسه گفت: در جلسه روز يكشنبه بحث هايي در رابطه با دستورات مجلس و نحوه ادامه رسيدگي به طرح ها و لوايح داشتيم.
وي در اين زمينه افزود: هيئت رئيسه مقرر كرد كه يك جلسه به جلسات هفتگي اضافه كند تا وكلاي ملت بتوانند تا پايان دوره هشتم مجلس طرح ها و لوايح را به پايان برسانند.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: برهمين اساس مقرر كرديم كه جلسات علني روزهاي سه شنبه تا عصر همان روز نيز ادامه داشته و بدين ترتيب مجلس جلسه علني نوبت عصر هم داشته باشد.
سبحاني نيا ادامه داد: در همين رابطه مقرر شد، جلسات كميسيون هاي مجلس در روزهاي سه شنبه نيز لغو شود البته قرار بر اين است كه در هفته جاري يك رأي استمزاجي از نمايندگان بگيريم و بعد اين طرح را از هفته آينده به اجرا بگذاريم.

 



آيت الله مصباح يزدي در ديدار با وزير آموزش و پرورش :
سياست هاي كلي محتواي آموزشي و پرورشي مورد بازنگري قرار بگيرد

علامه مصباح يزدي تأكيد كرد: تجربيات عملي و نكاتي كه از آموزه هاي كتاب و سنت به دست مي آيد نشان مي دهد كه تغيير بنيادي آموزش و پرورش در نظام ارزشي اسلامي مستلزم توجه ويژه به محتواي آموزشي و پرورشي است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)با بيان اينكه ثبات مديريت آموزش و پرورش ضروري است، تأكيد كرد: تغيير بنيادي آموزش و پرورش در نظام ارزشي اسلامي مستلزم توجه ويژه به محتواي آموزشي و پرورشي است .
علامه مصباح يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش و هيئت همراه با بيان اينكه در دوران كنوني بزرگ ترين نعمتي كه نصيب مردم و جامعه شده است، بركت انقلاب اسلامي و كارگزاران مسلمان و خدمتگزار است كه در خدمت اهداف و آرمان هاي انقلاب هستند، عنوان كرد: بنده اعتقادي به چاپلوسي و تملق ندارم اما بر خود وظيفه مي دانم كه از اخلاص، حسن نيت و پشتكار مديران ارزشي و انقلابي در سطح جامعه تقدير و تشكر كنم.
وي با تأكيد بر اهميت نقش آموزش و پرورش در نظام هاي اجتماعي افزود: بر اساس آموزه هاي اسلامي و علوم مربوطه مهم ترين و اساسي ترين نهاد اجتماعي آموزش و پرورش است كه مي تواند سمت و سوي اهداف يك جامعه را به سوي نقطه مطلوب سوق دهد، چنانكه سقوط و تباهي يك نظام نيز از آموزش و پرورش آن سرچشمه مي گيرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آموزش و پرورش به طور غير مستقيم برساير نهادها و سازمان ها تأثيرگذار است و به دليل همين اهميت است كه خداوند اولين وظيفه انبيا و اولياي الهي را تعليم و تربيت بيان مي كند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با اشاره به تحقيقات و بررسي هاي صورت گرفته در زمينه مسائل آموزشي و پروشي كشور اظهار داشت: بررسي ها و تحقيقات نشان مي دهد كه آموزش و پرورش ما در طول يك قرن اخير همواره با مشكلات و كمبودهاي فراواني مواجه بوده است كه اين كمبودها در يك تقسيم بندي به مشكلات مشترك ميان اين نهاد و ساير نهادها و كمبودهاي مختص اين سازمان تقسيم مي شود كه به عنوان مثال موضوع بودجه و سوء مديريت از ضعف ها و كمبود هاي مشترك ميان تمامي ارگان ها و نهاد هاست.
استاد اخلاق حوزه علميه قم با بيان متأثر بودن فضاي آموزش و پرورش از تحولات نظام سياسي كشور تصريح كرد: در هر دوره اي تعليم و تربيت كشور متأثر از فضاي سياسي حاكم بوده است و حتي مديراني نيز كه وابستگي سياسي خاصي نداشته اند تحت تأثير فضاي سياسي جامعه مجبور به اجراي برنامه هاي جهت داري در درون آموزش و پرورش شده اند و سايه انداختن فضاي سياسي زدگي بر سر آموزش و پرورش همواره از بزرگ ترين معضلات و مشكلات اين نهاد بوده است.
علامه مصباح يزدي ادامه داد: كمبود نيروي انساني از ديگر مشكلات آموزش و پرورش است، در سيستم آموزشي كشور به دليل پايين بودن حقوق و مزايا بسياري از نخبگان و استعداد هاي درخشان كشور تمايلي به خدمت در نظام آموزشي و پروشي كشور ندارند و اين مسأله سبب شده است كه بسياري از معلمان و كاركنان اين سازمان به شغل دوم روي بياورند و اين مسأله در پايين آمدن بهره وري آموزشي تأثير فراواني دارد.
وي افزود: مشكل كتب درسي از ديگر مسائل مورد بحث در وزارت و آموزش وپرورش است كه متأسفانه بايد يادآور شد كه كتب درسي مقاطع مختلف تحصيلي از جهات مختلف داراي اشكالات و نواقص فراوان هستند.
عضو خبرگان رهبري با بيان اين كه سمت و سوي سياست هاي كلي نظام تعليم و تربيت كشور مشخص نيست، بيان كرد: كمبود ديگري كه متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته و كمتر بدان توجه مي شود سياست هاي كلي محتواي آموزشي است كه بايد عرض كنم در دوران تحصيل بنده در مقطع دبستان در حدود هقتاد سال پيش نكاتي در متون درسي سال اول دبستان گنجانده شده بود كه بنده در زمان حاضر نيز از آن نكات در سخنان و منبرهاي خود استفاده مي كنم.
استاد اخلاق حوزه علميه قم افزود: اما بعد از جنگ جهاني دوم و با ورود آمريكايي ها به كشور و به سفارش مستشاران آمريكايي كم كم از غناي محتوايي دروس كاسته شد كه يكي از خطوط كلي سياست هاي آنها اين بود كه به جاي انديشمندان و نخبگان ملي و بومي، در متون آموزشي نخبگان و ممتازان جهاني تبليغ شوند تا فرهنگ ما از معارف اصيل خود تهي شود و نكات ساده اي كه قابل تطبيق با تمامي فرهنگ ها باشد به جاي آموزه هاي ديني گنجانده شود و كار به جايي رسيد كه در اين اواخر در زمينه مسائل سياسي نيز نكاتي در كتاب ها گنجانده شد كه در خدمت منافع آنها بود.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) به تأثير محتواي آموزشي اشاره كرد و توضيح داد: اگر دانش آموزان در محيطي فاقد ابتدايي ترين امكانات رفاهي آموزشي اما با محتواي آموزشي عالي مشغول تحصيل باشند اين ها سازندگان آينده كشور هستند، ولي اگر دانش آموزاني در محيطي داراي بهترين و پيشرفته ترين امكانات رفاهي آموزشي كه تهي از محتواي آموزشي باشند مشغول يادگيري باشند آموزه هاي زهرآگيني را فرا مي گيرند كه نه تنها سازنده نيست بلكه سبب خساراتي مي شود كه قابل جبران نيست.
علامه مصباح يزدي تأكيد كرد: تجربيات عملي و نكاتي كه از آموزه هاي كتاب و سنت به دست مي آيد نشان مي دهد كه تغيير بنيادي آموزش و پرورش در نظام ارزشي اسلامي مستلزم توجه ويژه به محتواي آموزشي و پرورشي است.
وي با بيان اين كه براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش بايد به سراغ تحول افكار بنيادي اين نهاد رفت، ادامه داد: از نعمت هاي بزرگ كشور وجود مقام معظم رهبري است كه در تمامي عرصه ها داراي ديدگاهي عميق و اصولي هستند و در بحث آموزش و پرورش نيز ايشان در سال هاي متمادي تذكرات و رهنمودهاي فراواني در ديدار وزرا و مسئولين مختلف اين سازمان داشته اند كه از جمله اساسي ترين نكاتي كه ايشان مطرح نموده اند بحث توجه به فلسفه آموزش و پرورش و برنامه ريزي آموزش و پرورش براساس خطوط و راهبردهاي كلان فلسفه تعليم و تربيت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از مشخص نبودن مسير آموزش و پرورش گفت: ميان تعليم و تربيت اسلامي با نوع غربي آن تفاوت هاي بسياري وجود دارد، در فرهنگ غربي بهترين متعلم كسي است كه سازگاري بيشتري با جامعه داشته باشد كه اگر اين هدف با هدف تعليم و تربيت اسلامي مقايسه شود متوجه خواهيم شدكه تفاوت از زمين تا آسمان است زيرا نيك مي دانيم كه همه محيط ها مطلوب نيست تا سازگاري با آن مناسب باشد. علامه مصباح يزدي به ذكر ويژگي هاي معلم نمونه پرداخت و گفت: معلم نمونه كسي است كه با روان شناسي پرورشي، روش هاي مناسب آموزشي و احكام ديني آشنايي كامل داشته باشد و در مرحله اي بالاتر، فردي با انگيزه و عاشق باشد.

 



كدخدايي: هدف گذاري شوراي نگهبان براي انتخابات مجلس نهم مشاركت حداكثري مردم است

سخنگوي شوراي نگهبان، هدف گذاري اين شورا براي انتخابات مجلس در 12اسفند را مشاركت حداكثري مردم اعلام كرد.
عباسعلي كدخدايي با اعلام اين مطلب گفت: نگاه شوراي نگهبان به همه گروههاي سياسي كه طبق قانون عمل مي كنند يكسان است ولي اينكه فرد عضو گروه الف يا ب است صلاحيتش تاييد مي شود يا خير، روال كار شورا اين گونه نيست.
سخنگوي شوراي نگهبان در گفت وگو با ايرنا، با بيان اين كه «نگاه شوراي نگهبان با توجه به قانون انتخابات، حزبي، جناحي يا گروهي نيست اظهار داشت: در قانون انتخابات گفته نشده است كه اگر فردي وابسته به فلان گروه يا جريان خاص باشد بايد تاييد يا رد شود به غير از عضويت در گروه ها و احزاب منحله اي كه در قانون آمده است و از طريق مراجع رسمي اعلام شده است.
وي خاطرنشان كرد: نسبت به بقيه گروهها و احزابي كه حضور قانوني دارند مشكل خاصي نداريم.
كدخدايي درباره وضعيت صلاحيت افراد يا گروههايي كه در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري اقدامات خلاف قانون انجام داده اند نيز گفت: اگر افرادي باشند كه رفتار آنها خلاف قانون بوده است قطعا شوراي نگهبان اين رفتار را در بررسي صلاحيت ها مدنظر قرار مي دهد.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان ادامه داد: ممكن است از همان گروه يا جناح افرادي باشند كه رفتار آنها وفق قانون بوده است و كار خلاف قانون انجام نداده اند طبعا نمي توانيم مانع ورود آنها به رقابت ها شويم چون قانون اجازه نمي دهد.
سخنگوي شوراي نگهبان در پيش بيني ميزان مشاركت مردمي در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: با توجه به اين كه در هر دوره از انتخابات مجلس شاهد حضور بيش از 50درصد واجدان شرايط راي دادن بوده ايم، پيش بيني من است كه اين بار هم حدود 60درصد مشاركت مي كنند.
كدخدايي در پاسخ به سؤال ديگري از تاثيرگذاري تبليغات انتخاباتي غيرمتعارف در بررسي صلاحيت ها در اين دوره از انتخابات خبر داد و گفت: اين موضوع در دوره هاي قبل در چند مورد به شكل محدود در رد صلاحيت ها مدنظر قرار گرفت اما اين بار شوراي نگهبان قصد دارد آن را به شكل جدي تري مورد نظر قرار دهد.
وي همچنين درباره تشكيل ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي از سوي قوه قضاييه، با بيان اينكه بخشي از قانون انتخابات مربوط به تخلفات انتخاباتي است و قوه قضاييه مكلف است راسا پيگيري و اقدام كند گفت: در دوره هاي قبل هم همكاري هايي را با قوه قضاييه داشتيم.
كدخدايي افزود: هفته گذشته هم جلسه اي داشتيم با رئيس محترم قوه قضاييه كه تاكيد شد اين ستادي كه شكل گرفته است در چارچوب ماده 67 فقط انجام وظيفه مي كند و در حوزه هاي اجرا يا نظارت هيچ گونه دخالتي ندارد.

 



نماينده جديد يونيسف اعتبارنامه خود را تسليم صالحي كرد

نماينده جديد يونيسف در ايران ديروز (دوشنبه) در ديدار با وزير خارجه كشورمان اعتبارنامه خود را تسليم وي كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «محامد المنير صفي الدين» رئيس جديد دفتر صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و اعتبارنامه خود را تقديم كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با بيان اهميت يونيسف در توجه به وضعيت كودكان از تدوين برنامه همكاري كشوري دولت جمهوري اسلامي ايران و يونيسف براي دوره زماني 2016 - 2012 و تصويب مقدماتي آن در نشست هيئت اجرايي يونيسف ابراز خرسندي كرد.
صالحي با اشاره به اينكه دفاتر سازمان ملل متحد و يونيسف داراي نقش كمكي و مشاوره اي نسبت به اولويت ها و برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ارتقاء وضعيت كودكان هستند، اعلام كرد: ميزان اثربخشي همكاري ها منوط به كمك آنها براي تحقق برنامه هاي ملي است.
وي شرط شكل گيري و پيشبرد همكاري هاي فيمابين را منوط به تحقق «مالكيت كشوري» و پيشبرد اولويت هاي يونيسف را منوط به احترام كامل به ارزش هاي اجتماعي، فرهنگي و مذهبي كشورها دانست.
نماينده جديد يونيسف نيز با ابراز خرسندي از حضور در كشورمان اظهار داشت: ايران ظرف سال هاي گذشته دستاوردهاي خوبي براي كودكان داشته و همه شاخص هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران دستاوردهاي خوب و قابل ملاحظه اي داشته است.
وي با تأكيد بر اينكه تأمين بهداشت در ايران سال هاست كه الگوي بسياري از كشورها شده است ابراز اميدواري كرد هم يونيسف و هم كشورها از تجربيات ايران استفاده كنند و افزود: به دنبال اين هستيم كه از اين تجارب جمهوري اسلامي ايران به عنوان شريك خود استفاده كنيم.

 



كليات بودجه 91 در دولت تصويب شد

معاون پارلماني رئيس جمهور با تشريح مباحث مطرح شده درباره بودجه 91 در جلسه روز يكشنبه هيئت دولت از تصويب كليات بودجه 91 خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني با بيان اين كه در جلسه روز يكشنبه هيئت دولت كليات بودجه مورد بحث و بررسي و تصويب قرارگرفت، افزود: در اين جلسه منابع درآمدي بودجه از جمله درآمدهاي نفتي و غيرنفتي نيز مورد بحث قرار گرفت و تصميم هاي لازم در ارتباط با آن اتخاذ شد.
وي با بيان اين كه در اين جلسه در ارتباط با احكام بودجه نيز بحث هاي لازم صورت گرفت، گفت: احكامي را دولت در بودجه سال 90 آورده بود و مجلس نيز يكسري احكام جديد به بودجه اضافه كرد كه از مجموعه اين احكام ضروري كه ماهيت بودجه اي دارد در بودجه سال 91 گنجانده مي شود و ان شاء الله در مورد تبصره ها نيز در جلسات بعدي دولت بحث و گفت وگو خواهد شد.
ميرتاج الديني تأكيد كرد: تلاش دولت اين است كه در اولين زمان ممكن با توجه به پيگيري هايي كه در دولت در حال صورت گرفتن است، لايحه بودجه از طرف دولت تقديم مجلس شود.

 



رئيس حزب جمهوريخواه خلق تركيه هشدار داد
توطئه آمريكا براي روي كار آوردن رژيمي حامي اسرائيل در سوريه

رئيس حزب جمهوريخواه خلق تركيه هشدار داد كه آمريكا و برخي كشورهاي منطقه درصدد روي كار آوردن رژيمي حامي اسرائيل در سوريه هستند.
به گزارش روزنامه حريت، «كمال قليچدار اوغلو» در مصاحبه با شبكه خبري تي آرتي با انتقاد از نقش كشورهاي غربي در خاورميانه نيز گفت: آزادي و دموكراسي بهانه اي شده اند تا قدرت هاي غربي منابع انرژي خاورميانه را به يغما ببرند.
رئيس حزب جمهوريخواه خلق در ادامه گفت: توطئه اي عليه ايران در خاورميانه در جريان است و تلاش مي كند تا سوريه را از يك كشور حامي ايران به مكاني براي اسرائيل و حامي آن تبديل كنند و البته اين يك بخش كوچك از توطئه اي بزرگ است. هدف انزواي ايران در خاورميانه است. غرب اگر دولت فعلي سوريه را سرنگون و يك حكومت حامي اسرائيل در آن روي كار بياورد به هدف خود رسيده است.
وي با اشاره به كشتار مردم در كشورهاي ديگري همچون بحرين نيز گفت: هم اكنون در كشورهاي ديگري همچون بحرين مردم سركوب شده و آنها را مي كشند، اما چرا كشورهاي غربي چشمان خود را بر روي اين موضوع بسته اند.

 



برغوثي: تهديدات اسرائيل عليه ايران فرافكني از مشكلات داخلي است

عضو شوراي قانونگذاري فلسطين تاكيد كرد كه تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران بازي صهيونيست ها براي رهايي از مشكلات داخلي است.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشاتودي، «مصطفي برغوثي» در اين باره اظهار داشت: درباره تلاش اسرائيل براي يافتن دشمني خارجي مانند ايران و فلسطين براي دور كردن اذهان عمومي اسرائيل از مشكلات داخلي آن گفت اين يك احتمال است و به نظر من نتانياهو و باراك تلاش مي كنند توجه ها را از مشكلات اقتصادي و اجتماعي داخلي اسرائيل با اقداماتي مانند جنگ با ايران يا واداشتن آمريكا به جنگ با ايران دور كنند. اين بازي آنان است كه هر وقت درباره مردم فلسطين صحبت مي شود، آنان درباره ايران صحبت مي كنند.
برغوثي درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران گفت: به نظر من آنان به دنبال بهانه اي براي اين كار مي گردند ولي ترجيح مي دهند سناريويي را به كار گيرند كه آمريكا در اين حمله پيشگام شود يا اين كه خود در ابتدا به ايران حمله كند و سپس پاي آمريكا را به ميان بكشند. آنچه كه اسرائيل در حال حاضر انجام مي دهد ادامه سياست هاي اعلام شده در هزار و نهصد و نود يك براي مهار دوگانه عراق و ايران است. آنان عراق را مهار كردند و اكنون مي خواهند ايران را نيز مهار كنند و اين راه را براي مهيا كردن ابرقدرتي خود در منطقه مي خواهند. به نظر من آنان توفيقي به دست نخواهند آورد.
وي در بخش ديگري از سخنانش درباره نقش تركيه در تحولات منطقه گفت: تركيه به عنوان يك متحد آمريكا به شمار مي آيد و اين مسئله تازه اي نيست.

 



رئيس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات: تحريم انتخابات مورد تاييد اصلاح طلبان نيست

غريباني با بيان اينكه هيچ اصلاح طلبي از واژه تحريم براي انتخابات استفاده نكرده است، واژه تحريم را زشت توصيف كرد و گفت: تحريم انتخابات مورد تائيد هيچ اصلاح طلبي نيست.
«علي محمد غريباني» رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در گفت وگو با فارس، در پاسخ به سؤالي درباره استراتژي اصلاح طلبان براي انتخابات آتي مجلس، گفت: برنامه خود را براي حضور در انتخابات به زودي اعلام خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره برخي اظهارنظرها براي تحريم انتخابات، گفت: هيچ اصلاح طلبي از واژه تحريم براي انتخابات استفاده نكرده است و اصلا ما اين كلمه را زشت مي دانيم.
غريباني گفت: اصلاح طلبان كشورشان را دوست دارند و كاري كه كشورشان را تضعيف كند انجام نخواهند داد لذا تحريم انتخابات مورد تائيد هيچ اصلاح طلبي نيست.

 



بولتن وزارت دفاع آمريكا فاش كرد
رئيس جمهور چين : در صورت حمله به ايران مستقيما وارد جنگ خواهيم شد

رئيس جمهور چين شديدا هشدار داد اگر آمريكا يا كشورهاي ديگر به جمهوري اسلامي ايران حمله كنند با اتخاذ اقدامات نظامي مستقيم و فوري وارد جنگ خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از «يوروپين يونيون تايمز» (Europian Union Times)،
بولتن وزارت دفاع آمريكا فاش كرد، ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه و مدودف رئيس جمهور روسيه اذعان داشتند كه هو جين تائو رئيس جمهور چين موافقت كرده است كه تنها راه توقف تهاجم غرب عليه ايران، مقابله به مثل و اقدام نظامي مستقيم است و دستور آماده باش به نيروي دريايي چين نيز در همين
راستاست.
رئيس جمهور چين هفته گذشته در ديدار با مقامات نظامي عاليرتبه چين هشدار داد كه چين از هيچ گونه حمايتي از ايران دريغ نخواهد كرد حتي اگر به قيمت وارد شدن به جنگ جهاني سوم باشد.
«ژنرال نيكلاي ماكارف» روسي نيز هفته گذشته صراحتا اعلام كرده است: ما نمي توانيم از تبديل شدن منازعات مسلحانه محلي و منطقه اي به مقياس بزرگتر و حتي استفاده از سلاح هاي هسته اي جلوگيري كنيم.
اين بولتن همچنين افشا كرده است كه در صورت حمله آمريكا و استفاده غرب از ويروس كشنده، محتمل ترين راه براي انتشار آن استفاده از هواپيماي بدون سرنشين RQ170 است.
هواپيماي بدون سرنشين RQ170، همان هواپيمايي است كه هفته گذشته توسط نيروهاي مسلح ايران به زمين نشانده شد.
ارزيابي امكانات و ويژگي هاي اين هواپيما توسط متخصصان ايران و روسيه مهمترين دغدغه آمريكا در استفاده از اين هواپيما عليه دشمنان خود خواهد بود.

 



عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي:
وتوي قطعنامه هاي شوراي امنيت از سوي آمريكا نقض حقوق بشر است

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: اينكه آمريكا حق دارد قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه رژيم صهيونيستي را وتو كند آشكارترين مورد نقض حقوق بشر است.
موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها و تمامي دست نشانده هايشان سال هاي درازي است كه در پي به قدرت رساندن خودشان و زير پا گذاشتن حقوق طبيعي ساير انسان ها از واژه حقوق بشر سوءاستفاده مي كنند.
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: بارها شوراي امنيت و سازمان ملل عليه رژيم غاصب صهيونيست و رفتارهاي غيرانساني اين رژيم بر ضد فلسطيني ها قطعنامه صادر كرده اند اما آمريكا با استفاده از حق وتو اين قطع نامه ها را بي اثر كرده است. وي ادامه داد: داشتن حق وتو خود يعني يك نقض آشكار حقوق بشر كه امروز اين سلاح به دست آمريكايي ها افتاده و با آن هر كاري دلشان مي خواهد انجام مي دهند.
موسي قرباني تصريح كرد: پرواز هواپيماي بدون سرنشين در خاك ايران و ورود آن به منطقه هوايي كشورمان كه با پاسخ نيروهاي خدوم روبرو شد يكي از همين مصاديق بارز نقض حقوق بشر است.

 



روانبخش خبر داد جبهه پايداري در جلسه شوراي مركزي بر استراتژي وحدت تاكيد كرد

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت كه جلسه شوراي مركزي اين جبهه با حضور اكثريت اعضا برگزار شد.
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در گفت وگو با فارس، از تشكيل جلسه شوراي مركزي اين جبهه در عصر ديروز خبر داد و گفت كه گزارش اين جلسه همانند ديگر جلسات به علامه مصباح يزدي ارائه خواهد شد.
وي با بيان اينكه استراتژي جبهه پايداري وحدت در جبهه اصولگرايي است، تصريح كرد: در جلسه ديروز قرار بر فعال تر شدن شوراي هاي استاني جبهه پايداري در سراسر كشور شد.
روانبخش همچنين گفت: طبق برنامه ريزي ها كه در جلسه عصرديروز شد، همايش اين جبهه در گلستان در پنج شنبه هفته جاري و همايش اين جبهه در استان كرمان پنج شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد. عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: همايش جبهه پايداري در استان هاي خوزستان، لرستان، هرمزگان و مازندران در آينده نزديك برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14