(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 آذر 1390- شماره 20095

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تنگنا در عبور از تنگه (يادداشت روز)
رئيس جمهوري: كشف حوزه هاي گازي جديد معادلات خزر را تغيير مي دهد
پناهنده (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير كشور خبر داد مانور عملياتي انتخابات رايانه اي برگزار شد
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان: هيئت هاي داوري و اجرايي اصولگرايان در استان ها تشكيل شد
براساس گزارش خبرنگار كيهان
گيس و گيس كشي پهلوي ها پشت ويترين بي بي سي (خبر ويژه)
بالاخره با امام حسين(ع) يا با يزيد؟! (خبر ويژه)
خوشي اروپايي ها تمام شده حالا سر هزينه ها دبه در آورده اند! (خبر ويژه)
اعتراض علوي هاي تركيه به موضع صهيونيستي آنكارا عليه سوريه (خبر ويژه)



تنگنا در عبور از تنگه (يادداشت روز)

الف- از مجموعه بيانات و مواضع امام راحل ما-رضوان الله تعالي عليه- بر مي آيد كه آن حضرت در چالش با قدرت هاي استكباري به بهره گيري از تاكتيك «ضربه اول» اعتقاد داشته اند و بر اين باور بوده اند كه هرگاه دشمن با هدف اعلام شده تجاوز به حقوق ملت و يا حاكميت ملي، آرايش حمله - نظامي يا اقتصادي- مي گيرد و از مرز تهديدهاي توخالي و رجزخواني هاي رواني و تبليغاتي فراتر مي رود، مؤثرترين راهكار آن است كه ما ضربه اول را به دشمن وارد كنيم و منتظر نمانيم تا در مقابل ضربه و حمله آفندي دشمن دست به پدافند بزنيم. اشاره به چند نمونه از مواضع حضرت امام(ره) مي تواند پشتوانه اين برداشت از نگاه آن بزرگوار باشد.
حضرت امام(ره) در نقل خاطره اي از شهيد مدرس به دادخواهي تعدادي از روستائيان اشاره مي فرمايند كه از سوي عوامل مزدور يكي از خان ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از مرحوم مدرس خواسته بودند براي شكايت از خان و عوامل او به آنها كمك كند و شهيد مدرس در پاسخ آنان گفته بود «بزنيد كه بروند از شما شكايت كنند نه آن كه بخوريد و برويد شكايت كنيد» (صحيفه امام(ره) جلد 8 صفحه 138).
در سال هاي پاياني جنگ تحميلي پس از آن كه ارتش عراق علي رغم حمايت هاي آشكار مالي، سياسي و تسليحاتي آمريكا و اروپا، از حركت باز مانده و زمين گير شده بود، آمريكايي ها به بهانه حفظ امنيت كشتيراني در خليج فارس و پيشگيري از توقف يا خدشه در جريان صدور نفت، اعلام كردند كه ناوهاي جنگي خود را به منطقه مي فرستند و پنهان نمي كردند كه براي حمايت از ارتش زمين گير شده صدام و مقابله با ايران عازم منطقه هستند. بعد از اين ماجرا تعدادي از مسئولان اداره كننده جنگ، طرحي براي مقابله با حمله احتمالي دشمن تهيه كرده و به منظور توضيح آن و راهنمايي گرفتن از حضرت امام(ره) نزد ايشان رفتند. امام راحل(ره) فرمودند؛ اگر به من باشد، بلافاصله پس از ورود اولين ناو آمريكا به خليج فارس، آن را به موشك بسته و غرق مي كنم (نقل به مضمون).
بعد از انتشار كتاب موهن «آيات شيطاني» كه مقدمه اهانت هاي بعدي به ساحت مقدس اسلام و رسول خدا(ص) بود، حضرت امام(ره) با صدور حكم تاريخي و معروف خود، قتل سلمان رشدي را واجب دانسته و كساني كه در اين راه كشته مي شوند را شهيد اعلام فرمودند. يعني سر «مار» را بلافاصله پس از خروج از سوراخ به سنگ كوبيدند.
نمونه هايي از اين دست در مواضع رهبر معظم انقلاب نيز به فراواني ديده مي شود كه دستور از سرگيري فعاليت كارخانه UCF اصفهان بعد از اجلاس لندن و پس از آن كه معلوم شد دشمن در پي فرصت سوزي و محروم كردن ايران اسلامي از فن آوري صلح آميز هسته اي است و نيز، از سرگيري تمامي فعاليت هاي به تعليق درآمده هسته اي و گسترش پرشتاب آن و بي اعتنايي حضرت آقا به تهديدهاي پي درپي آمريكا و متحدانش كه متأسفانه خودباختگي برخي از مسئولان را نيز در پي داشت و... از اين دست مواضع است و اين قصه سر دراز دارد.
ب- اكنون به چند نمونه از آماري كه در پي خواهد آمد و فقط اندكي از بسيارهاست، توجه كنيد؛
1- تنگه هرمز تنها راه آبي هشت كشوري است كه در مجاورت آبهاي خليج فارس قرار دارند.
2- به طور متوسط در هر ده دقيقه يك كشتي غول پيكر از اين آبراه عبور مي كند.
3- بيش از 40 درصد نفت مورد نياز دنيا از خليج فارس تأمين مي شود.
4- صدور نزديك به 90 درصد نفت خليج فارس از تنگه هرمز صورت مي پذيرد و كشتي هاي اقيانوس پيماي حامل نفت ناچار به عبور از اين تنگه استراتژيك هستند.
5- تسليحات نظامي خريداري شده كشورهاي حاشيه خليج فارس از آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي با عبور از تنگه هرمز به مقصد مي رسد.
6- آژانس اطلاعات انرژي آمريكا پيش بيني كرده است كه حجم صادرات نفت از تنگه هرمز تا سال 2020- يعني 8 سال ديگر- به 30 تا 35 ميليون بشكه در روز افزايش خواهد يافت.
7- تنگه هرمز علاوه بر اهميت حياتي آن در تامين انرژي مورد نياز دنيا و مخصوصا آمريكا و اتحاديه اروپا، در مبادلات تسليحاتي و تجاري ميان آمريكا و متحدان منطقه اي آن، نيز نقش تعيين كننده اي دارد.
ارائه فقط يك فهرست از عواملي كه تنگه هرمز را به يكي از بااهميت ترين و استراتژيك ترين آبراه هاي دنيا تبديل كرده است نيز، مثنوي هفتاد من كاغذ خواهد بود و به همين اندازه بسنده مي كنيم.
ج- استيصال آمريكا و متحدانش در برابر انقلاب هاي اسلامي منطقه، سقوط پي درپي ديكتاتورهاي دست نشانده، بحران مالي و اقتصادي بي نظير و شكننده، جنبش ضد نظام سرمايه داري و فراگير وال استريت، سقوط پرشتاب رژيم صهيونيستي روي قوس نزولي همراه با درك اين واقعيت از سوي استراتژيست هاي آمريكايي و اروپايي كه موج بلند و تاريخ ساز تحولات كنوني جهان از ايران اسلامي الگو گرفته است، آنان را به طرح توطئه هاي زنجيره اي عليه جمهوري اسلامي ايران كشانده است كه تحريم نفتي ايران، تازه ترين نمونه آن است و طي چند هفته اخير در مذاكرات مشترك و استراتژيك آمريكا و اتحاديه اروپا كليد خورده و به جريان افتاده است. در اين باره گفتني است كه آخرين گزارش ها از وحشت دشمن نسبت به عواقب شكننده تحريم نفت ايران براي آمريكا، اتحاديه اروپا و ساير كشورهاي صنعتي متحد غرب حكايت مي كند و از اين روي طرح ياد شده بعد از تصويب سنا در مجلس نمايندگان آمريكا متوقف شده است و در اجلاس دسامبر وزراي خارجه اتحاديه اروپا و متعاقب آن در اجلاس اخير سران اين اتحاديه در بروكسل مسكوت مانده است ولي دشمن بايد بداند همه مهره هاي اين شطرنج را در اختيار ندارد و ايران اسلامي از يك سو با استناد به كنوانسيون هاي 1958 ژنو و 1982 جامائيكا، كه موضوع آن نظام حقوقي آبراه هاي بين المللي و حق عبور كشتي هاست، حق دارد و مي تواند در صورت محروم شدن از صدور نفت خود، تنگه هرمز را به روي تمامي كشتي هاي نفتكش و حتي كشتي هاي حامل كالاهاي تجاري يا تسليحاتي ببندد. ضمن آن كه در حالت ياد شده، چنانچه ايران از صدور نفت خود محروم شود، دليلي ندارد كه ديگران از تنگه اي كه در آبهاي سرزميني كشورمان قرار دارد، اجازه صدور نفت آنهم براي دشمنان تابلودار و متخاصم ايران اسلامي را داشته باشند.
د- كنوانسيون 1958 ژنو(مواد 14 تا 23) و كنوانسيون 1982 جامائيكا(مواد 17 تا 37) خود را به موضوع درياي ساحلي و حق عبور كشتي ها اختصاص داده اند كه به برخي از آنها اشاره مي شود.
1- در ماده 14 كنوانسيون 1958 ژنو آمده است «كشتي هاي تمامي كشورها اعم از كشورهاي ساحلي يا غير آن، مي توانند در درياي ساحلي از حق عبور و مرور بي ضرر برخوردار باشند».
2- در بند 4 از همان ماده آمده است «عبور و مرور تا جايي بي ضرر خواهد بود كه به آرامش، نظم يا امنيت كشور ساحلي آسيب نرساند».
3- در بند يك از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو آمده است «كشور ساحلي مي تواند اقدامات لازم را براي جلوگيري از عبور و مروري كه بي ضرر نيست، به عمل آورد».
4- در بند 3 از ماده 16 تصريح شده است «كشور ساحلي مي تواند بي آن كه تبعيضي ميان كشتي هاي خارجي قائل شود(حتي) عبور و مرور بي ضرر كشتي هاي خارجي را نيز به خاطر حفظ امنيت خود، موقتا متوقف كند».
5- در مواد 17 تا 23 كنوانسيون 1982 جامائيكا نيز مواد مورد اشاره در كنوانسيون 1958 ژنو با تغييراتي جزيي در عبارات تكرار شده است.
هـ- همانگونه كه ملاحظه مي شود، اولا؛ فقط عبور كشتي هايي از تنگه هرمز مجاز خواهد بود كه براي «امنيت، نظم، آسايش و حقوق ملي» جمهوري اسلامي ايران «بي ضرر» تشخيص داده شود. و بند 4 از ماده 14 و بند يك از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو، تشخيص بي ضرر بودن عبور كشتي ها از تنگه هرمز را برعهده كشور ساحلي- ايران اسلامي- گذارده است و...
اكنون بايد گفت؛ در صورتي كه صدور نفت ايران از سوي آمريكا و كشورهاي اروپايي و يا ساير متحدان آسيايي آنها نظير ژاپن، تحريم شود، آيا عبور كشتي هاي حامل نفت براي كشورهاي ياد شده كه در حالت مورد اشاره، دشمن تلقي مي شوند «عبور بي ضرر»! خواهد بود؟ بديهي است كه پاسخ اين سؤال منفي است و ايران اسلامي حق دارد و مي تواند با جلوگيري از عبور اين كشتي ها مانع توانمندي دشمن در تهديد امنيت ملي خود شود. عبور كشتي هايي كه از مبدأ كشورهاي تحريم كننده به مقصد ساير كشورهاي خليج فارس، تسليحات نظامي حمل مي كنند نيز به طريق اولي و مطابق همان مواد از كنوانسيون هاي ژنو و جامائيكا، مخل و در تعارض با امنيت ملي كشورمان تلقي شده و بستن تنگه هرمز به روي اين كشتي ها حق مسلم و قانوني ايران اسلامي خواهد بود.
و- و بالاخره، بند 4 از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو، ضمن به رسميت شمردن حق كشور ساحلي- در اينجا، ايران اسلامي- براي پيشگيري از عبور كشتي هايي كه عبور آنها بي ضرر تشخيص داده نمي شود، تصريح مي كند كه در صورت اتخاذ اين تصميم از سوي كشور ساحلي، لازم است تصميم ياد شده از قبل به اطلاع عموم- منظور عرصه بين المللي است- برسد و سؤال اين است كه چرا جمهوري اسلامي ايران تاكنون از اين حق مسلم خود استفاده نكرده و حالا كه توطئه تحريم نفتي كشورمان در جريان است چرا با استناد به بند 4 ماده 16، از هم اكنون تصميم خود براي بستن تنگه هرمز به روي كشتي هاي متعلق به كشورهاي تحريم كننده را اعلام نمي كنيم؟ گفتني است برخي شواهد و قرائن از تصميم ايران به بستن تنگه هرمز در شرايط ياد شده حكايت مي كند كه در اين صورت، بايستي اين تصميم - مطابق بند 4 ماده 16- پيشاپيش و از هم اكنون در سطح بين المللي اعلام شود.
حسين شريعتمداري

 



رئيس جمهوري: كشف حوزه هاي گازي جديد معادلات خزر را تغيير مي دهد

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري گفت: با كشف حوزه هاي جديد عظيم گاز در درياي خزر تمام معادلات پيرامون درياي خزر از جمله معادلات سياسي و انرژي تغيير خواهد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در مراسم بهره برداري از 18هزار و 450واحد مسكن مهر در استان مازندران افزود: اكتشافات جديد وجهه و جايگاه سياسي ايران را در درياي خزر و حوزه هاي متصل به اروپا و شرق ارتقا خواهد داد.
رئيس جمهوري اظهار داشت: حفاري حوزه جديدي كه در درياي خزر كشف شده است توسط سكوي بسيار پيشرفته و عظيم ساخته شده به دست متخصصان ايراني انجام خواهد شد.
وي افزود: حجم گاز موجود در حوزه جديد كشف شده در درياي خزر بيش از 50هزار ميليارد فوت مكعب است و مي تواند 10 سال مصرف گاز كل كشور را طبق ميزان مصرف امروزي تأمين كند.
احمدي نژاد همچنين درباره سكوي حفاري نصب شده در حوزه هاي جديد گازي در درياي خزر گفت: اين سكو كار بسيار بزرگي است و وزن تجهيزات به كار رفته در آن بيش از 14 هزار تن است و شايد كشورهاي معدودي در جهان از فناوري پيچيده به كار گرفته در اين سكو برخوردار باشند.
رئيس جمهوري حوزه هاي جديد گازي در درياي خزر را همراه با آثار مثبت و سازنده براي استانهاي شمالي كشور به ويژه استان مازندران دانست و گفت: هر جا صنعت نفت و گاز ايجاد شود به دنبال آن صنايع ديگر نيز خواهد آمد و چهره صنعتي آن منطقه را دگرگون خواهد كرد و اين آغاز يك تحول بزرگ در استان مازندران و ديگر استان هاي شمالي كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس جمهور كشورمان با ابراز خرسندي از پايان يافتن كار استقرار تجهيزات حفاري گاز در درياي خزر گفت: وزارت نفت بايد زودتر در محل حفاري اميركبير مستقر شود.
احمدي نژاد بيان داشت: اين موفقيت در حالي صورت گفت كه ابعاد اين اتفاق هنوز به طور كامل تشريح نشده است.
وي با اعلام اينكه 50 سال است كه در درياي خزر كشف نفت، گاز و حفاري ها مطرح است خاطرنشان كرد: تا مرحله اجرا بايد همه مسئولان دست به كار شوند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه سكوي حفاري در مازندران از دو سال قبل به نقطه ماموريت حركت كرده بود ابراز داشت: آرزوي تاريخي مردم منطقه در اين پروژه عملي شده است.
وي نصب دكل حفاري در درياي مازندران را طاقت فرسا و در عين حال قابل امكان دانست و گفت: هشت حوزه براي حفاري در درياي خزر پيش بيني شده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه هفت حوزه بعدي بايد براي حفاري آماده شود نقش سكوي حفاري اميركبير را در اقتصاد ملي و مناسبات درياي خزر مثبت ارزيابي كرد.
وي با ابراز خرسندي از افتتاح پروژه هاي مسكن مهر در كشور و مازندران افزود: در آينده اي نزديك نبايد كسي نيازمند مسكن باشد.
رئيس جمهور با اشاره به ساخت و در دست اجرا بودن 62 هزار و 500 واحد مسكن مهر در مازندران متذكر شد: مسكن مهر در ديگر مناطق كشور بايد با برنامه ريزي و مطالعات عميق تر ادامه پيدا كند.
احمدي نژاد اضافه كرد: نبايد اجازه دهيم كه پروژه مسكن سازي به بازي هاي سوداگري و معاملات سوري و همچنين اهرم فشار و غصه بر مردم تبديل شود.
18 هزار و 450 واحد مسكن مهر استان مازندران با حضور رئيس جمهور و از طريق ويدئوكنفرانس به طور همزمان افتتاح و در اختيار مالكين آنها قرار گرفت.
مسكن مهر استان مازندران، شامل 11هزار و 766 واحد در شهرهاي بالاي 25هزار نفر، 3 هزار و 540واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 3 هزار و 144واحد در بافت هاي فرسوده استان است.
اين واحدهاي مسكوني در شهرستان هاي آمل، بابل، اميركلا، بابلسر، بهشهر، تنكابن، جويبار، چالوس، ساري، فريدون كنار، قائم شهر، محمودآباد، نكا، نور و نوشهر قرار دارد كه براي ساخت آنها بيش از 9 هزار و 293ميليارد ريال تسهيلات از سوي بانك مسكن پرداخت شده است.

 



پناهنده (گفت و شنود)

گفت: اوباما در كنفرانس مطبوعاتي خود گفته است از ايران خواسته ايم هواپيماي RQ170 را به آمريكا تحويل دهد و منتظر پاسخ ايران هستيم.
گفتم: حالا چرا اينقدر نگران و دستپاچه است؟
گفت: آمريكايي ها گفته اند نگران اطلاعات سري اين هواپيما هستيم.
گفتم: جاي نگراني نيست، اطلاعات سري اين هواپيما در سلامت كامل به سر مي برد و اينجا ميهمان ماست.
گفت: ولي اوباما مي گويد اين هواپيما متعلق به آمريكاست.
گفتم: بود! ولي حالا كه مسلمان شده و به ايران اسلامي پناه آورده و حاضر به بازگشت نيست. مگر آنها جنايتكاراني را كه از ايران به آمريكا پناهنده شده اند پس مي دهند.
گفت: خودمونيم، اين هواپيماهاي جاسوسي آمريكا هم بد چيزي نيست. مثل فتنه 88 و تحريم ها و... حيوونكي آمريكايي ها بدجوري بز آورده اند.
گفتم: فرمانده اي وارد ميدان تير شد و مشاهده كرد كه تير هيچكدام از سربازانش به هدف نمي خورد و رفت كنار «سيبل» نشست. افسر ميدان با دستپاچگي گفت؛ قربان! اونجا خيلي خطرناكه! و فرمانده گفت؛ با اين نشانه گيري سربازهاي تو، هيچ جا امن تر از اينجا نيست.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ با تيتر درشت، خيلي درشت بنويسيد: الله اكبر، الله اكبر، شكر خداوند را كه طبس دوم را به آمريكايي ها نشان داد. اميدوارم كه طبس سوم سقوط رژيم آمريكا و استكبار جهاني باشد.
پيرمرد 88 ساله
¤ از برادران سپاه و ارتش از صميم قلب به خاطر فرود آوردن هواپيماي جاسوسي آمريكا در طبس كمال تشكر را داريم. شما عزيزان نشان داديد كه حقيقتاً مقتدر هستيد و توانا. من به عنوان يك روستايي حاضرم تمام زندگي ام را به پاي همين بچه هايي كه مردانه و خالصانه براي كشورمان آبرو كسب مي كنند بريزم.
عبدالله سالاروند- روستاي كيان ازنا
¤ آمريكا بداند ديگر حتي در فضا هم امنيت نخواهد داشت و ما او را در زمين و هوا و دريا به چالش مي كشيم.
يوسفي- بيله سوار
¤ اين روزها نام و آوازه ايران اسلامي به خاطر شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا بر بام رسانه هاي جهان قرار گرفته است و هر يك به نوعي به قدرت جنگ الكترونيك برتر ايران اعتراف مي كنند. اين در حالي است كه آمريكا و اروپا از گفتن نام ايران و تهران در رسانه هاي جمعي خود حتي در اعلام وضعيت آب و هواي كشورهاي جهان واهمه دارند و خودداري مي ورزند و اينجاست كه مي گويند عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد و چراغي را كه ايزد برفروزد هر آن كس پف كند ريشه اش بسوزد. خداوند به وسيله دشمن تكنولوژي را در اختيار حزب الله قرار داد تا اوج خواري و تحقير استكبار جهاني را در معرض نمايش مردم دنيا قرار دهند.
مراد بختياري
¤ پيشنهاد مي كنم از طرف ملت عزيز كشورمان سايت سفارتخانه مجازي آمريكا، دائم با شعار مرگ بر آمريكا پرشود تا فرصتي براي جاسوسان داخلي نباشد كه مزدوري بيگانگان را انجام دهند.
دولتي از صومعه سرا
¤ درصد بالايي از موفقيت هاي علمي، صنعتي، تسليحاتي و عمراني كشور به خاطر واقعه مبارك قطع رابطه آمريكا با ما بود ، چه بسا اگر از همان اوايل انقلاب رابطه كشورمان با دولت روباه پير يعني انگلستان نيز قطع مي شد امروز در پله هاي بالاتري ايستاده بوديم و از فوايد آن بهره مي برديم.
بنيادي
¤ از دولتمردان تقاضا مي كنم، خواهش مي كنم كه ديگر به فكر تجديد رابطه با انگليس نيفتند و اجازه بدهند ملت ايران از توطئه هاي دولت روباه پير در امان باشد.
يك هموطن
¤ به آقاي اردوغان بگوييد، شما كه تشنه عضويت تركيه در اتحاديه اروپا هستيد اين اتحاديه هم اكنون در حال فروپاشي است. مردم تركيه به خاطر وعده و وعيدهاي اسلامي به شما رأي داده اند چرا با اين گونه اقدامات به مردم خود پشت كرده ايد.
يك هموطن
¤ وقتي ما مسلمانان براي اقدام و گراميداشت يك عزيز از دست رفته فاتحه خواني و قرائت قرآن داريم چرا در ورزشگاه فوتبال يك دقيقه سكوت را كه هيچ اثر معنوي براي فرد متوفي ندارد جايگزين كرده اند و از همه بدتر تلويزيون با پخش اين برنامه آن را ترويج و تبليغ مي كند. در كجاي معارف ما سكوت براي درگذشتگان سفارش شده است؟
عبداللهي و 5568---0917
¤ نامگذاري 9 دي هر سال به عنوان روز بصيرت انتخابي بسيار شايسته است. چرا كه عدم تفكر در همه امور سرچشمه و دروازه عصيان و گمراهي است.
6263---0938
¤ اتحاديه اروپا و آمريكا به دنبال تحريم نفت ايران هستند، اما اين پيام را به آن ها برسانيد كه اگر ايران نتواند نفت خودش را صادر كند معلوم نيست كه كشورهاي ديگر هم بتوانند كشتي هاي نفت خود را از تنگه هرمز عبور دهند.
فلاح
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم در همين دوره براي افزايش تعداد نمايندگان شهرها و شهرستان هاي كشور اقدام بكنند و اين كار را به دور بعدي موكول نكنند. چرا كه در همين فاصله ضرر و زيان زيادي متوجه مردم خواهد شد.
2773---0913
¤ از ستاد كل نيروهاي مسلح درخواست مي شود همان طوري كه براي فرزندان ايثارگران امتيازاتي از جمله كسر خدمت سربازي در نظر گرفته شده است شايسته است كه اين امر براي نويسندگان دفاع مقدس نيز در نظر گرفته شود.
سوركي
¤ غرفه هاي نمايشگاه بين المللي (الكامپ) از انواع و اقسام موسيقي هاي غيرمجاز پر شده است. مگر ماه محرم نيست مگر امام حسين(ع) و شهداي دفاع مقدس براي اقامه دين خدا و امر به معروف و نهي از منكر به شهادت نرسيدند چرا بايد در كشور اسلامي به مقدسات توهين شود.
محسني جوان 20 ساله از تهران
¤ ما كشاورزان چاي از تيرماه امسال محصول خود را به دولت تحويل داده ايم ولي هنوز پول آن را پرداخت نكرده اند. چرا نوبت به ما كشاورزان كه مي رسد بدقولي مي كنند.
2216---0938
¤ ممنوعيت واردات ميوه تا پايان سال 90يكي از آثار و بركات سال جهاداقتصادي و از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي علي رغم وجود موج تحريم ها عليه كشور مي باشد و جاي قدرداني دارد.
6263---0938
¤ شهرداري شهريار و اداره گاز اين شهرستان سال هاست كه هيچ گونه اقدام اجرايي براي حفاري و گازرساني بلوار شهداي روبه روي بيمارستان تامين اجتماعي نمي كند. چرا؟
كاظمي يكي از اهالي
¤ از رياست محترم جمهور تقاضامنديم كه تدبيري هم براي بازنشستگان شركت ملي فولاد ايران- ذوب آهن كه هنوز حقوق آبان ماه خود را دريافت نكرده اند، بينديشند.
اسدي- دامغان
¤ طبق قانون برنامه پنجم توسعه، ايثارگران مي توانند سابقه خودشان را از يك صندوق به صندوق ديگر انتقال بدهند. كه پرداخت مابه التفاوت آن بر عهده دولت است اما بعد از گذشت 7 ماه از تاريخ اجراي اين قانون، سازمان تامين اجتماعي حاضر به انجام تعهدات خودش نيست. چرا؟
خندان
¤ در خبرها آمده بود كه دانشجويان فرزند شاهد و ايثارگر از پرداخت شهريه معاف هستند، اما متأسفانه دانشگاه پيام نور نه تنها به اين دستورالعمل اعتنايي نمي كند بلكه شهريه ها را دوبرابر كرده است. مثلاً بنده كه فرزند جانباز هستم شهريه 197هزار توماني را در اين ترم نزديك به 300 هزار تومان پرداخت كرده ام. امور مالي اين دانشگاه مي گويد هنوز بخشنامه اي مبني بر معافيت دانشجويان شاهد و ايثارگر از شهريه دريافت نكرده است.
يك دانشجوي پيام نور ماهدشت و بذرافشان از تهران
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 03/09/1390، با عنوان «درخواست براي راه اندازي خط اتوبوسراني ميدان بهمن- ترمينال خاوران» به اطلاع مي رساند: «با عنايت به اينكه در حال حاضر خط ميني بوسراني خاوران- ميدان بهمن نسبت به ارايه خدمات بهينه حمل و نقلي به شهروندان محترم اقدام و جوابگوي تامين نيازهاي مسافرين نيز مي باشد، لذا فعلاً راه اندازي خط جديدي در اين مسير امكان پذير نمي باشد.»
پاسخ روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران و حومه مترو
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان صفحه 9 مورخ 16/09/90 با عنوان «نصب پله برقي ايستگاه استاد معين»، به آگاهي مي رساند: «قرارداد ساخت پله برقي ايستگاه استاد معين منعقد و مراحل ساخت آن در دست انجام است و در سال جاري نسبت به نصب و راه اندازي آن اقدام خواهد شد.»
پاسخ روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 03/09/1390، شماره 20081، «ستون كيهان و خوانندگان» زير عنوان «عدم توقف قطار براي اقامه نماز اول وقت» به آگاهي مي رساند: براي كاركنان خدوم و زحمتكش رجاء كه بحق جزو خدمت گزارترين بخش هاي خدماتي كشور هستند همين افتخار و مباهات بس است كه بخش مسافري ريلي كشور تنها راه آهن جهان و حتي جهان اسلام است كه انجام فريضه نماز را، آن هم در اول وقت جزو برنامه حركت قطارها قرار داده و به عنوان ام القراي جهان اسلام، اهميت و منزلت نماز را در ايران اسلامي، نصب العين قرار مي دهد. با اين حال با عنايت به تردد سالانه چندين هزار قطار و جابه جايي بالغ بر 30ميليون مسافر در مسيرهاي مختلف برنامه ريزي دقيق براي توقف قطارها در ايستگاه ها تابع مكانيزم ها و شرايط خاصي است كه طبعاً بعضي مواقع به دليل ترافيك موجود در شبكه ريلي و تلاقي قطارها در بعضي از ايستگاه ها امكان توقف قطار براي اداي نماز اول وقت، علي رغم ميل باطني ميسر نبوده و به ناچار و با تأخير اين امر انجام مي گيرد... كما اين كه در مورد قطار مزبور هم وضعيت به اين شكل بوده و قطار فوق كه مقارن نماز بوده به علت تلاقي در اين ايستگاه امكان توقف نبوده و با عنايت به پيش بيني ورود قطار در ساعت 00:20 به مقصد و وجود زمان كافي براي اداي فريضه نماز به ناچار از توقف قطار در ايستگاه هاي بين راه خودداري شده است.
 



وزير كشور خبر داد مانور عملياتي انتخابات رايانه اي برگزار شد

وزير كشور با اعلام اينكه انتخابات مجلس در 10 درصد حوزه ها به صورت رايانه اي برگزار مي شود گفت: مانور عملياتي انتخابات رايانه اي برگزار شده است.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در گفت وگويي با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي كه آيا لايحه افزايش تعداد نمايندگان مجلس به انتخابات مجلس نهم خواهد رسيد؟ گفت: دولت چندي پيش اين لايحه را تقديم مجلس كرد و اين مسأله، به تصويب مجلس بستگي دارد.
وي با بيان اين كه درباره آيين نامه انتخابات اصلاحاتي در دولت صورت گرفته كه به زودي ابلاغ مي شود، افزود: انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 10 درصد از حوزه ها به صورت رايانه اي برگزار خواهد شد كه مقدمات آن نيز فراهم شده است و نام اين حوزه ها به زودي اعلام مي شود.
نجار همچنين با اشاره به بازديدش از ستاد انتخابات گفت: مانور عملياتي انتخابات براي بررسي آمادگي ها برگزار شد كه بيش از چهار هزار و 494 نفر به صورت الكترونيكي ثبت نام و مدارك خود را ارسال كردند. وزير كشور با ابراز رضايت از برگزاري اين مانور گفت: با توجه به تجربيات چند سال گذشته، برنامه هاي بسيار خوبي براي افزايش توان اجرايي انتخابات داريم و به همين منظور كشور را به 12 منطقه تقسيم كرديم و همه مناطق به صورت زنده مسائل انتخابات را با هم پيگيري مي كنند.
وي همچنين به امر آموزش مديران اجرايي انتخابات اشاره كرد و گفت: آموزش مديران اجرايي انتخابات در حال انجام است.

 



سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان: هيئت هاي داوري و اجرايي اصولگرايان در استان ها تشكيل شد

سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان از شكل گيري كميته هاي داوري و اجرايي جبهه در استان ها خبر داد.
علي اكبر ولايتي در پايان پانزدهمين جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان كه با حضور اكثريت اعضاء تشكيل شد به خبرنگاران، گفت: شورا با تسليت ايام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسين و ياران باوفايش حضور مردم شريف ايران در صحنه را در اين ايام، بخصوص تاسوعا و عاشورا نشانه تعهد و وفاداري به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مي داند.
وي ادامه داد: شورا در اختيار گرفتن هواپيماي بدون سرنشين (پهپاد) جاسوسي آمريكا را توسط نيروهاي مسلح به ملت شريف ايران و نيروهاي مسلح و به ويژه مقام معظم رهبري تبريك گفته و اين موفقيت را مرهون عنايت خاصه حضرت ولي عصر(عج) و نشان اقتدار جمهوري اسلامي ايران مي داند.
ولايتي سپس با تبيين موضوعات مطرح شده در جلسه شورا، به شكل گيري هيات هاي داوري و اجرائي اين جبهه در استان هاي كشور اشاره كرد و گفت: هيات داوري جبهه متحد اصولگرايان هر استان متشكل از معتمدين آن استان خواهد بود.
ولايتي افزود: آقاي محمدنبي حبيبي به نمايندگي از جبهه پيروان خط امام و رهبري، آقاي دكتر احمد نجابت به نمايندگي از جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان و آقاي مرتضي طلايي به نمايندگي از شخصيت هاي حاضر در شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان، كميته استان هاي ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان را تشكيل داده اند.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان در مورد كميته شهر تهران و كميته بانوان ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان گفت: اين كميته ها نيز تشكيل شده و نمايندگاني از جبهه پيروان خط امام و رهبري، جمعيت ايثارگران و رهپويان و نمايندگاني از شخصيت هاي حاضر در كميته اجرايي در آن حضور دارند.
ولايتي درخصوص همايش هاي استاني اختصاصي نيز اعلام كرد كه از هفته آينده اين همايش ها با برنامه ريزي انجام شده صورت خواهد پذيرفت.

 



براساس گزارش خبرنگار كيهان

رئيس جمهوري در سفر به ساري در مراسم دومين سالگرد مرحوم علي كردان در مصلاي ساري شركت كرد.
رئيس جمهوري در مراسم دومين سالگرد رحلت علي كردان وزير اسبق كشور در ساري گفت: مرحوم كردان انساني بود كه با شرافت زندگي كرد و با شرافت از دنيا رفت و همواره در خدمت انقلاب و مردم قرار داشت.

 



گيس و گيس كشي پهلوي ها پشت ويترين بي بي سي (خبر ويژه)

خبر ديدار فرح پهلوي از بنگاه سخن پراكني دولتي انگليس كه قرار بود محرمانه بماند، توسط اشرف پهلوي لو رفته است.
به دنبال بازديد بيوه 75 ساله محمدرضا پهلوي از بنگاه سلطنتي بي بي سي فارسي، اخبار موثق واصله حاكي است كه اشرف پهلوي (خواهر فاسد و جنايتكار شاه سابق) پس از اطلاع از معامله فرح و صادق صادق نژاد (معروف به صادق صبا)، به خاطر رقابتي جنون آميز با فرح ديبا، بلافاصله از صادق صبا مدير بي بي سي فارسي درخواست مي كند كه مستندي نيز از زندگي او توليد و پخش شود و براي ترغيب متوليان آن بنگاه، مبلغ كلاني نيز كه بنا به گفته يكي از اطرافيان اشرف مبلغ 5/2ميليون دلار بوده به حساب رسمي بنگاه و حساب شخصي و محرمانه «صبا» واريز مي نمايد. اما مدير بي بي سي فارسي كه پس از پخش مستند فرح پهلوي با رسوايي مالي ناشي از اخاذي دويست هزار پوندي از بيوه محمدرضا پهلوي و نيز با انتقادهاي فراواني از طرف تعدادي از گروههاي اپوزيسيون مواجه شده بود، به رغم دريافت پول، انجام كار را به آينده اي نامعلوم موكول مي كند.
به گزارش بولتن نيوز، اشرف پهلوي كه آن مبلغ كلان را پرداخته و نتيجه اي نگرفته بود، از فرط ناراحتي خبر ديدار محرمانه بيوه پهلوي از بي بي سي فارسي و مبلغي را كه صادق نژاد از او كلاهبرداري كرده بود افشا مي كند. اين افشاگري موجب اعتراض همزمان فرح و صبا به اشرف شده و دعواي دوجانبه قبلي به دعواي سه جانبه بين اشرف و فرح و صبا تبديل مي شود.
منابع خبري مي گويند اشرف پهلوي سه ماه قبل نيز مبلغ 450 هزار دلار به فردي كه خود را تيمسار روحاني معرفي كرده و قول داده بود كه در اول مهرماه گذشته، تهران را فتح خواهد كرد(!) پرداخته بود. اين شخص كه به «هخاي دوم» معروف شد در پاسخ به علت عدم فتح تهران در تاريخ ادعا شده به اشرف گفته بود 450 هزار دلار براي فتح تهران كم بود و حداقل بايد يك ميليون دلار پرداخت مي كرديد تا كار جمهوري اسلامي را تمام كنم(!)
گفتني است پس از پخش مستند فرح ديبا، يكي از گروههاي اعتراض كننده به بي بي سي فارسي، اعضاي اتاق فكر فتنه مستقر در لندن بودند كه بي بي سي فارسي را پايگاه اصلي فتنه در خارج قلمداد كرده و ترويج خاندان سلطنت پهلوي توسط اين بنگاه را به زيان وجهه اصلاح طلبان دانسته بودند.
اعتراض اخير اشرف پهلوي به صادق صبا عملا سومين رسوايي بزرگ رخ داده براي مدير بنگاه سلطنتي بي بي سي فارسي ظرف چند ماه گذشته است. تجاوز نامبرده به يكي از مجريان آن شبكه (پونه. ق) رسوايي اخلاقي بزرگي بود كه حتي به برنامه هاي زنده آن شبكه هم كشيد و منجر به غيبت طولاني پونه. ق گرديد. پس از آن، رسوايي مالي ناشي از كلاهبرداري 200 هزار پوندي مدير بي بي سي فارسي از فرح ديبا سروصداي زيادي ايجاد كرد.


 



بالاخره با امام حسين(ع) يا با يزيد؟! (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت كارگزاران خواستار عبور از فضاي راديكال به سمت عقلانيت و اعتدال شد. محسن هاشمي خواستار باز شدن فضاي انتخاباتي براي معتدل ها شده است. پيش از اين گفته شده بود كه كارگزاراني ها با شعار اعتدال سعي خواهند كرد به فضاي سياسي و انتخابات بازگردند.
هاشمي در مصاحبه با دي پرس گفته است: «بايد از فضاي تندروي هاي گروه هاي سياسي و حاكم بر جامعه عبور كرد و به سمت عقلانيت رفت. اصولا فضاي سياسي وقتي در اختيار نيروهاي افراطي (راست يا چپ فرقي ندارد) قرار مي گيرد معمولا در اين فضا نيروهاي عاقل و معتدل و كساني كه براساس يك برنامه منسجم و با دورانديشي فعاليت مي كنند، خود به خود سكوت مي كنند.
در واقع فضاي حضور افراطيون به دليل آنكه بسيار پرتنش است و اجازه داده مي شود به هر كسي توهين كنند و حد و مرزي هم براي آن قائل نيستند به همين دليل معمولا معتدلين كمتر سخن مي گويند.»
محسن هاشمي همچنين مي گويد: «الان فضا صفر و يك شده است، از اين طرف برخي مي آيند و مي گويند كساني كه به فتنه- اسم اش هم خودشون گذاشتن فتنه- سلام كردند يا لبخند زدند هم حق ندارند در انتخابات شركت كنند از سوي ديگر افراطيوني هم آن سوي ميدان نشسته اند و مي گويند شركت كردن در چنين انتخاباتي درست نيست و بحث تحريم را مطرح مي كنند. به هر حال اين فضاي صفر و يك بايد از يك جا شكسته بشود اما براي كساني كه قدرت را در اختيار ندارند سخت است كه اين كار را بكنند در صورتي كه صاحبان قدرت راحت تر مي توانند اين فضاي صفر و يكي را بشكنند و توقع الان اين است كه كساني كه قدرت سياسي و اجتماعي را دارند بيايند اين فضا را بشكنند و اجازه بدهند حداقل كم كم به نيم برسد كه ايده آل است و هر دو طرف بر روي يك موضوعاتي به توافق برسند ولي اينكه ما روي صفر و يك نگه داشتيم به نظرم معقول نيست و در يك دايره بسته اي قرار گرفتيم، الان كه زمان زيادي تا انتخابات نداريم به همين خاطر توقع اين است كه بايد از يك جاي قدرتمندي اين فضاي صفر و يكي شكسته بشود مخصوصا كه تهديدات دشمنان خارجي روز به روز جدي تر مي شود.»
شايان ذكر است برخي اعضاي مركزيت كارگزاران و عناصر فعالان نزديك به آن، به خاطر نقش آفريني در فتنه و آشوب سال 88 در بازداشت به سر مي برند يا از كشور خارج شده اند. اين طيف همان هايي هستند كه سخنگوي حزب آنان را نمايندگي مي كرد و زماني اعلام كرد كارگزاران حزب ليبرال-دموكراتي است و اعتقاد ندارد اسلام چارچوب سياسي، حقوقي و اقتصادي دارد. در چنين وضعيتي سخن گفتن از عقلانيت و اعتدال نيز جالب توجه است. معلوم نيست بين اسلام آمريكايي (فتنه سبز) و اسلام ناب انقلابي و خط امام چگونه مي شود حد ميانه اي پيدا كرد و دم از اعتدال زد؟ و آن «نيم» مورد نظر عضو كارگزاران يعني چه؟! يعني مثلا نيمي ليبرال-دموكرات و نيمي متشرع يا نيمي همكار جريان هاي ضدانقلاب و نيم ديگر، پايبند به قانون اساسي؟! در فضايي كه دشمنان قسم خورده ملت و كشور علنا اعلام مي كردند از فتنه سبز براي براندازي جمهوري اسلامي و جمع كردن بساط اسلام حمايت مي كنند و از اوباما و كلينتون تا پرز و نتانياهو قطار شده بودند تا به قول خودشان اين پياده نظام ارتش اسرائيل بتواند با نظام اسلامي معارضه كند، چگونه مي توان از حد ميانه و «نيم» سخن گفت؟ چطور مي شود ميان حرمت شكني يزيديان در عاشوراي سال 88 و فوران تاريخي انزجار يك ملت از اين حرمت شكني، حد وسطي- نيم كذايي!- پيدا كرد؟ و چگونه امكانپذير است كه هم تحريك كننده التهاب و آشوب بود و هم مدعي عقلانيت و اعتدال در كشور شد؟
طبيعتا حداقل انتظار از حزب كارگزاران و هر جريان سياسي ديگري اين است كه فارغ از رقابت هاي حزبي و انتخاباتي، صراحتا موضع خود را درباره معركه گيري سلطنت طلبان و تروريست هاي منافق و بهايي ها عليه اسلام و انقلاب و حضرت امام خميني(ره) و قانون اساسي اعلام كرد. تعبير « به قول خودشان فتنه»! البته نشان مي دهد حضرات هنوز هم قرار باشد غش بكنند كدام طرفي سقوط مي كنند.
و سرانجام اينكه با اين فضاي شفاف و روشن، فتنه گران و حاميان آنها هرگز در انتخابات مجلس شوراي اسلامي مجال بازيگري و فتنه گري دوباره نخواهند داشت. حداقل انتظار مردم متدين در اين ميان اعلام برائت و انزجار از صحنه سازان ورشكسته فتنه و آشوب سال 88 است.

 



خوشي اروپايي ها تمام شده حالا سر هزينه ها دبه در آورده اند! (خبر ويژه)

«وضعيت اروپا از لحاظ اقتصادي جفت و جور نيست و اختلافات پيش آمده به سادگي حل نخواهد شد چون اصلا ساده نيست؛ دعوا سر يك شاهي صنار نيست بلكه چند كشور قوي و ضعيف اقتصادي مي خواهند سر يك سفره بنشينند و هم كاسه شوند.»
اين تحليل را راديو زمانه وابسته به اپوزيسيون مقيم هلند درباره «اجلاس سران اروپا براي نجات يورو » منتشر كرد و افزود: عملا كاسه كوزه در اروپا به هم ريخته است چون همه مي خواهند كمتر مايه بگذارند و بيشتر بخورند. يكي از موارد دردسرساز اين است كه اتحاديه اروپا براي آنكه بتواند وحدت خود را در كوران حوادث حفظ كند بايد هر چه بيشتر جمع و جور شود و به آن چيزي شبيه شود كه به طور غيررسمي از آن به عنوان ايالات متحده اروپا حرف زده مي شود. كشورهاي اروپايي از ترس واكنش ها، اصطلاح را با احتياط به كار مي برند. اما همگي مي دانند كه اروپاي واحد را جور ديگري نمي شود اداره كرد. ده سال پيش كه واحد پول يورو به جريان افتاد خيلي از كشورهاي نسبتا فقير اروپا ذوق زده شدند و با راه انداختن ساز و دهل به آن پيوستند. آنها تا توانستند از كيسه ديگران خرج كردند و بدهي بالا آوردند، به اين اميد واهي كه بدهي مال همه است و ديگران يك جوري از پس اش برمي آيند. بخصوص يوناني ها به معناي واقعي كلمه از كيسه ديگران ولخرجي مي كردند. در سالهاي نخست راه افتادن يورو هم آلمان و فرانسه بفهمي نفهمي سر كيسه را شل كرده بودند و زياد به ديگران فشار نمي آوردند تا يورو خوب جا بيافتد و همه نمك گير شوند. اما از سه سال پيش كه اقتصاد جهاني در اروپا و آمريكا بحراني شد، همه از جا در رفتند. ديدند چند تا لت و پار شده اند. يونان تقريبا ورشكسته شده و ايرلند و اسپانيا و پرتغال هم زهوارشان در رفته و ايتاليا هم زير بار سنگين بدهي ها به نفس نفس افتاده است.
اين تحليل مي افزايد: ورشكستگي يونان و چند كشور ريز و درشت ديگر، بخصوص بدهي هاي سنگين ايتاليا زنگ خطر را به صدا درآورد و راه را باز كرد براي مركل و ساركوزي تا در اجلاس چند روز پيش سران، تغييرات مهمي را در پيمان اروپا به ديگر اعضاء تحميل كنند. منتها انگليس از همين جا راه خودش را از بقيه جدا كرد. انگليس جزو حوزه يورو نيست، اما از اعضاي 27گانه اتحاديه اروپاست. با اين حال هميشه نق و نوق كرده و چوب لاي چرخ اتحاديه گذاشته است. از همان ابتدا هم هيچ علاقه اي به عضويت نداشته، اما بودن در اتحاديه اروپا برايش نان و آب داشته و از تسهيلات بانكي و گمركي برخوردار شده كه مانده است. اما حالا كه آلمان و فرانسه مته به خشخاش گذاشته و مي خواهند با انضباط و نظارت دقيق تر مو را از ماست بكشند، خودش را كنار كشيده و منافع ملي را بهانه كرده است.
راديو زمانه ادامه مي دهد: انگليس روابط ويژه اي با آمريكا دارد و شايد اين از جمله دلايل رفتار سرسختانه ديويد كامرون در اجلاس اضطراري سران اروپا بود. ساركوزي در اقدامي نمادين حتي حاضر نشد با او دست بدهد. انگليس به علت ويژگي هاي خاص تاريخي خود نمي خواهد در اروپا حل شود. مي خواهد حتي الامكان با اروپا كمي فاصله داشته و به آمريكا نزديكتر باشد. همراهي توني بلر با جرج دبليو بوش در حمله به عراق، برخلاف مخالفت بيشتر كشورهاي اروپايي، يك نمونه اين رابطه ويژه انگليس و آمريكاست. آمريكا نيز كه خود دچار بحران مالي است، از هيچ تلاشي براي متلاشي كردن يورو فرو نمي گذارد، اما از سويي چون يورو و دلار دمشان به هم وصل است، نگران ثبات يورو شده است. اوباما خواهان تصميمات همه جانبه تر و محكم تري است و مركل و ساركوزي هم نيز همين را مي خواهند، منتها چنين كاري به اين زودي ها به نتيجه نخواهد رسيد. برخي رسانه ها نگرانند حتي كشورهايي كه با تغييرات در حوزه يورو موافقت كرده اند، ظرف سال هاي آينده دبّه دربياورند.
خاطرنشان مي شود پس از ناكامي اجلاس سران اتحاديه اروپا در اتخاذ تصميم مشترك براي سرنوشت يورو و انجام تغييرات اقتصادي، شاخص هاي سهام در بازارهاي اروپايي دچار سقوط مجدد شد. اين بازارها نگران بحران بدهي ها و افزايش سقف رياضت هاي اقتصادي هستند. برخي بانك ها و شركت ها تا 1/3 درصد سقوط كرده اند.

 



اعتراض علوي هاي تركيه به موضع صهيونيستي آنكارا عليه سوريه (خبر ويژه)

علوي هاي تركيه كه 12 ميليون نفر از جمعيت تركيه را تشكيل مي دهند، نسبت به موضع سوري دولت آنكارا معترض شده اند.
خبرگزاري فرانسه با اشاره به وقوع برخي اعتراض ها در تركيه عليه مواضع دولت اردوغان مي نويسد؛ آن يكپارچگي داخلي كه دولت تركيه تلاش داشت در قبال سوريه و بشار اسد نشان دهد شكسته شده و اكنون علوي ها به اعتراض عليه موضع آنكارا برخاسته اند. علي ميرال رئيس جمعيت اهل بيت وابسته به علوي ها در شهر انطاكيه (مرز سوريه) مي گويد ما خوب مي دانيم كه هيچ قلع و قمعي در سوريه وجود ندارد هر چند كه مثل هر كشوري مشكلاتي وجود دارد و بايد اصلاحاتي صورت بگيرد.
به گزارش ديپلماسي ايراني، خبرگزاري فرانسه از قول «ميرال» مي افزايد: ميليون ها نفر به خيابان هاي سوريه مي آيند و از بشار اسد حمايت مي كنند اما برخي شبكه ها به ويژه الجزيره با همه قوا تلاش مي كنند كه اين تظاهرات را پوشش ندهند و چيزي از آن بيان نشود و در مقابل تصاوير 200 يا 300 نفر مخالفان يا تروريست هاي مسلح را به نمايش مي گذارند.
خانم سهيله كوچاك، بازيگر تئاتر در شهر انطاكيه در اين باره مي گويد: «همه چيز در شهرهاي سوريه آرام است. در لاذقيه شمال غرب اين كشور هيچ اتفاقي نيفتاده است. مردمي كه نزد ما مي آيند مي گويند مثل هميشه زندگي روزمره شان را مي كنند.»
در همين حال دبيركل كانون وكلاي سوريه با ذكر اين كه شهر مرزي حمص به جولانگاهي براي تروريست ها و توطئه عليه سوريه تبديل شده است، از نگراني مردم سوريه نسبت به وضعيت اين شهر خبر داد.
«احمد خليل» به شبكه خبري العالم، گفت: شهر حمص به علت موقعيت مرزي و همسايگي با لبنان به مقصدي براي فعاليت گروه هاي تروريستي تبديل شده و اين گروه ها حمايت هاي مالي و نظامي خود را از گروه هاي سلفي دريافت مي كنند.
در حالي كه تروريست ها مشغول ارعاب و آدم كشي هستند رسانه هاي غربي با تحريف وقايع سوريه، گزارش هايي واژگونه از اوضاع منتشر مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14