(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 آذر 1390- شماره 20099

يادداشت خبرنگار
لبنان در منطقه آزاد ارس سرمايه گذاري مي كند
ايران در كيهان
پركاهي تقديم به آستان قدس الهي
استاندار مازندران: تحريم ها تأثيري بر رشد بنادر مازندران نداشت
بزرگ ترين تالار عمومي كرج پاركينگ ندارد
پخت نان بي سبوس در اراك ادامه دارد
كسب مدال طلاي تركيه توسط بانوي كاراته كاي قزويني
برگزاري دوره تربيت مدرس قرآن درمازندران
مسكن مهر تهديدي براي انجمن خيرين مسكن ساز نيست
در محورهاي استان البرز خودروهاي بدون تجهيزات ايمني زمستاني توقيف مي شوند
آذربايجان شرقي بيشترين كاميون فرسوده را دارد
برگزاري همايش متوليان موقوفات كشور در مشهد
پاسخگويي به رسانه ها وظايف بر زمين مانده روابط عمومي ها
كوتاه از ورزش شهرستانها
كاهش 6درصدي تردد در محورهاي شرياني خراسان رضوي



يادداشت خبرنگار

جامعه معلولان نيازمند توجه بيشتر
بخشي از جامعه آماري كشور ما نيز مانند ساير كشورهاي جهان به افراد معلول اختصاص دارد. هرچند معلوليت محدوديت به شمار نمي رود، اما قطعاً به لحاظ استفاده از امكانات شهري نيازمند توجه خاص و ويژه هستند. در اين ميان طراحي و ساخت مبلمان شهري اعم از پياده روها، فضاي سبز، سينما و فرهنگسراها و... متناسب با حل مشكلات معلولان حداقل انتظاري است كه مديران شهري مي بايست به آن توجه كنند.
معلولان نيز مانند هر شهروند ديگر به لحاظ حقوق شهروندي نيازها و انتظاراتي دارند كه مديران شهري مي بايست به لحاظ انساني و اسلامي در اين حوزه نيز پاسخگو باشند.
در اين ميان معلولان ويلچري بيش از ديگران نيازمند روان سازي و آماده كردن مسيرهاي تودرتو در سطح شهر هستند.
بابل- خبرنگار كيهان

 



لبنان در منطقه آزاد ارس سرمايه گذاري مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
ايران داراي موقعيت استراتژيك بالايي است و منطقه آزاد ارس، براي سرمايه گذاري لبنان، شرايط عالي دارد.
«نوهاد- تارازي» مديرعامل شركت تابع هلدينگ AOS فرانسه در لبنان و «نديم ماكدسي» مدير پنجره واحد سازمان توسعه سرمايه گذاري لبنان، با اعلام اين موضوع در جريان سفر به منطقه آزاد ارس، نسبت به حضور سرمايه گذاران لبناني در ايران، ابراز اميدواري كردند.
«تارازي» كه به همراه هيئتي از نماينده مؤسسه حقوقي بين المللي «فيدال» فرانسه و سازمان توسعه سرمايه گذاري لبنان به ايران سفر كرده است، گفت: منطقه آزاد ارس، منطقه اي استراتژيك و بكر براي توسعه فعاليت هاي صنعتي و اقتصادي- عمراني و سرمايه گذاري است.
وي افزود: همسايگي اين منطقه با حوزه كشورهاي 400 ميليوني Cis و وجود زيربناهاي حمل و نقل ريلي و جاده اي و نيز تامين شبكه هوايي، فرصت خوبي براي حضور سرمايه گذاران لبناني در ارس و توسعه روابط بين المللي «بيروت» با كشورهاي حوزه قفقاز و آسياي مركزي است.
«نديم ماكدسي»، مدير پنجره واحد سازمان توسعه سرمايه گذاري لبنان نيز اظهار داشت: تلاش خواهد شد با انتقال مطالعات و بررسي هيئت لبناني از منطقه آزاد ارس به وزارت اقتصادي لبنان و سرمايه گذاران لبناني، شاهد گسترش روابط بين 3 منطقه آزاد لبنان با منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس ايران باشيم.

 



ايران در كيهان

راه اندازي ترمينال
¤ شهردار بابل گفت: پايانه برون شهري بابل به زودي افتتاح خواهد شد.
فرهاد عسكري افزود: اين پايانه داراي يك هزار و 200مترمربع ساختمان اصلي و امكانات مدرن، فروشگاه و رستوران و سرويس هاي بهداشتي است. وي گفت: با راه اندازي اين پايانه بخشي از ترافيك ايجاد شده به خصوص در ميدان هفده شهريور بابل كاسته خواهد شد.
دريافت وام اشتغالزايي
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي گلستان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 980 معلول براي دريافت وام اشتغالزايي به بانك ها معرفي شده اند اما شرايط سخت اخذ وام از طريق بانك هاي عامل اين روند به كندي پيش مي رود.
وي افزود: براي بازتواني معلولان اين سازمان علاوه بر اشتغالزايي برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و هنري را هم در دستور كار قرار داده است.
سلماني خاطر نشان كرد: هر سال براي معلولان مسابقات قرآني در سطح استان، منطقه و كشور برگزار مي شود كه امسال چهار نفر از معلولان استان حائز رتبه كشوري در حفظ و قرائت قرآن شدند.
اجراي طرح آهن ياري
اراك- خبرنگار كيهان: اجراي طرح آهن ياري دختران دانش آموز استان مركزي با مشاركت مركز بهداشت و آموزش و پرورش اين استان آغاز شد.
اجراي اين طرح كه به مدت 4ماه در 194 دبيرستان دخترانه استان مركزي ادامه دارد، همزمان قرص هاي آهن بين دانش آموزان توزيع مي شود.
اهداي خون
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس پايگاه انتقال خون بابل گفت: عزاداران حسيني در تاسوعا و عاشورا 439 واحد خوني كه برابر با 197هزار و 550سي سي مي شود، خون اهدا كردند.
دكتر سيداسدالله ترابي گفت: اهدا خون محرم امسال نسبت به سال قبل از رشد خوبي برخوردار بود.
برگزاري يادواره شهدا
ورامين- خبرنگار كيهان: مراسم يادواره 45شهيد جاويدالاثر ورامين در مسجد صاحب الزمان اين شهر برگزار شد. در اين مراسم امام جمعه قرچك گفت: شهدا به ما مي گويند هر كس مطيع ولايت فقيه بود و راه ما را ادامه داد مي تواند در انتخابات شركت كند. در اين مراسم ائمه جمعه، مسئولان، روحانيون و خانواده شهدا و ايثارگران حضور داشتند.
آيين قدرداني از هيئت هاي مذهبي
انديمشك- خبرنگار كيهان:آيين سپاس و قدرداني از هيئت ها و دستجات مذهبي انديمشك و حومه در بيت الزهراي كوي فرهنگيان اين شهر برگزار شد.در اين آيين كه فرماندار، شهردار، ائمه جماعات مساجد، مسئولين دستگاه هاي اجرايي، پيرغلامان، مداحان و شاعران مذهبي حضور داشتند، فريدون حسنوند نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي گفت: خادمان اهل بيت(ع) در هيئت ها و دسته هاي مذهبي كارشان در حقيقت ترويج فرهنگ عشق و ايثار در بين آحاد جامعه است.

 



پركاهي تقديم به آستان قدس الهي

در بهشت زهراي شهرستان دزفول سنگ قبر ساده يك سردار رشيد سپاه اسلام توجه ها را به سمت خود جلب مي كند.
به گزارش مشرق نيوز، شهيد «محمد جواد درولي» در قسمتي از وصيت نامه خود آورده است:«قبرم را ساده و هم سطح زمين درست كنيد و با اندكي سيمان روي آن را بپوشانيد و فقط با انگشت روي آن بنويسيد:
«پركاهي تقديم به آستان قدس الهي»
اين شهيد عزيز كه دانشجوي دانشگاه علم و صنعت نيز بوده است دريكي از دست نوشته هايش مي نويسد:«خدايا! تو شهادت را نصيبم كن، خود چگونه شهيد شدن را انتخاب خواهم كرد.خدايا! تو شهادت را نصيبم كن كه خود عشق و عاشقي را به حد اعلاي آن خواهم رساند، خدايا! آن گونه خواهم بود كه تمام وجودم شيفتگي عشق رسيدن به وصال و حضور به درگاهت را گواه بگيرند. خداي من! ازسر تا به پا در خدمت شمايم، تمام وجودم را هديه مي كنم، چشمانم، پيشاني و سجده گاهم را، سينه و قلبم را، گلو و حنجره ام را، دهان و زبانم را، دست ها و پاهايم را وجزء جزءبدنم را به ساحت مقدست هديه خواهم كرد، آن گونه به درگاهت خواهم آمد كه عشقم را با تمام وجود خود اعلام كرده باشم.
خداي من! جرم من خدا خواهي بود،جرم من تنها عشق به تو بود، جرم من عدالت خواهي بود، جرم من اين بود كه تنها تو را مي خواستم، نمي خواستم بنده غير تو باشم و حنجره پاره ام اين گواهي را مي دهد كه فقط تو را مي طلبيدم و از چشمانم بپرس كه فقط آنجا را كه تو فرموده بودي مي نگريستم و از دست ها و پاهايم سؤال كن كه فقط براي رضاي تو گام برداشته ام.»
شهيد محمد جواد درولي در تاريخ 20/3/1365 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



استاندار مازندران: تحريم ها تأثيري بر رشد بنادر مازندران نداشت

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: تحريم ها تأثيري بر رشد بنادر مازندران نداشت و شاهد صادرات 60 درصدي در بنادر مازندران بوديم.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيد علي اكبر طاهايي، طي نشست چهار ساعته با سرمايه گذاران منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد، مشكلات كارخانه هاي مستقر در اين منطقه را بررسي و براي رفع آن دستورات لازم را صادر كرد.
استاندار مازندران بر معرفي جاذبه هاي سرمايه گذاري بندر اميرآباد تأكيد كرد و افزود: تاكنون بيش از يك ميليارد دلار تقاضاي سرمايه گذاري از سوي بخش خصوصي در اين منطقه شده است هر چند سقف سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي اين بندر نامحدود است.
وي با اشاره به تحريم هايي كه عليه كشورمان اعمال شده است، گفت: با وجود همه اين موانع با افزايش 35درصدي تخليه و بارگيري در بندر اميرآباد روبه رو بوديم و از طرفي صادرات بنادر مازندران نسبت به مشابه سال گذشته 60درصد رشد داشته و اين آمار در بزرگ ترين بندر شمال كشور به رشد حدود 70درصدي نسبت به مشابه سال قبل رسيده است.
طاهايي، تعداد اسكله هاي پيش بيني شده، اتصال به شبكه سراسري راه آهن، احداث پالايشگاه نفت و نيروگاه توليد برق، وسعت محوطه هاي پشتيباني را از جمله مزيت هاي مهم منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد اعلام كرد و افزود: اين بندر باتوجه به سرمايه گذاري كلان به مهم ترين بندر در شمال كشور و بندري راهبردي جهت انجام مبادلات كالا بين جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي حاشيه درياي خزر و آسياي ميانه و قفقاز تبديل شده است.

 



بزرگ ترين تالار عمومي كرج پاركينگ ندارد

تالار شهيدان نژادفلاح به عنوان بزرگ ترين تالار عمومي كلانشهر كرج با صرف هزينه هاي كلان در سال83 به بهره برداري رسيد. از جمله ويژگي هاي اين تالار مي توان به معماري زيبا، متراژ مناسب و برخورداري از چند تالار مجزا و نزديكي به مركز شهر و پايتخت كشور اشاره كرد.
در اين ميان به نظر مي رسد در كنار ويژگي ها و خصوصيات مناسب لحاظ شده براي اين تالار بزرگ متأسفانه به پاركينگ عمومي در اين خصوص توجه لازم نشده است و به نظر مي رسد مسئولان ذي ربط خواسته يا ناخواسته در اين مورد كوتاهي كرده اند.
آنچه وجود اين نقص را بيش از ساير مشكلات برجسته كرده است؛ ظرفيت بالاي اين تالار در پذيرش ميهمان است چنان كه اگر يك سوم ميهمانان اين تالار از اتومبيل شخصي براي رفتن به يكي از برنامه هاي تالار استفاده كنند شاهد ترافيك سنگين در مقابل تالار و يا انبوه خودروهاي پارك شده در خيابان ها و كوچه هاي اطراف خواهيم شد كه طبيعي است مشكلاتي به همراه دارد.
كرج- خبرنگاركيهان

 



پخت نان بي سبوس در اراك ادامه دارد

سبوس، جدار خارجي گندم، يا همان پوسته گندم است؛ كه سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است.
در سبوس مقدار قابل توجهي املاح معدني مثل آهن، كلسيم، فسفر، روي، منيزم و كبالت وجود دارد و مصرف آن براي افراد ديابتي و داراي فشار خون بالا و چربي توصيه مي شود. همچنين سبوس موجود در نان دستگاه گوارش را از آسيب هاي جدي در امان نگاه داشته و توانايي دفاعي در مقابل تومورسازي سلول هاي سرطاني را افزايش مي دهد.
اما علي رغم مزاياي مورد اشاره از جمله توصيه و تاكيد دانشگاه علوم پزشكي اراك كه به صورت اعلاميه در نانوايي هاي سنگكي نيز نصب شده است، اما متاسفانه همچنان پخت نان بدون سبوس در اين شهرستان ادامه دارد.
خبرنگار كيهان در اراك

 



كسب مدال طلاي تركيه توسط بانوي كاراته كاي قزويني

قزوين- خبرنگار كيهان:
تيم شوتوكان(جي كي اس) ايران با كسب 4 مدال طلا، يك نقره و يك برنز به مقام سوم مسابقات بين المللي كاراته تركيه دست يافت.
در اين دوره از رقابت ها كه با 1500 كاتارو از 25 كشور جهان در استانبول برگزار شد، تيم تركيه ميزبان مسابقات در مكان نخست قرار گرفت و ايران عنوان سوم بازي ها را از آن خود كرد. در بخش كوميته انفرادي و در وزن 54+ كيلوگرم هانيه محمدي ورزشكار استان قزوين موفق شد با شايستگي به مدال طلا دست يابد. اين كاراته كا ساكن شهرستان البرز قزوين در بخش كوميته انفرادي اين رقابت ها موفق به از پيش رو برداشتن حريفان خود و كسب عنوان قهرماني شد و در رده سني 17-16 سال اين مسابقات توانست عنوان نخست را از آن خود كند.

 



برگزاري دوره تربيت مدرس قرآن درمازندران

بابل -خبرنگاركيهان:
مسئول دارالقرآن اداره كل سازمان تبليغات اسلامي مازندران از برگزاري دومين مرحله از نخستين دوره تربيت مدرس قرآن دراستان خبرداد.
سعيد قرباني دراين باره به خبرنگار ما در بابل گفت: دومين مرحله از نخستين دوره تربيت مدرس روخواني و روانخواني با حضور 100 نفر از مدرسان قرآن برگزار شد.وي با اشاره به اهداف برگزاري اين دوره افزود: اين دوره آموزشي به منظور تربيت مدرسان مورد نياز موسسات قرآني آموزشي و چگونگي جذاب سازي كلاس هاي قرآني برگزارشد.وي در خاتمه گفت: درپايان اين دوره آموزشي به 25 نفراز شركت كنندگان گواهينامه دوره تربيت مدرس قرآن كريم داده مي شود.

 



مسكن مهر تهديدي براي انجمن خيرين مسكن ساز نيست

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت مديره انجمن خيرين مسكن ساز آذربايجان شرقي گفت: مسكن مهر تهديدي براي انجمن خيرين مسكن ساز نيست.
قربان محمدي در نشست اعضاي هيئت مديره اين انجمن افزود: برخي، وجود مسكن مهر را براي انجمن، تهديدي جدي تلقي مي كنند ولي اين مسئله، نه تنها تهديد نيست، بلكه فرصتي براي استفاده از تجارب آن در ساخت مسكن نيازمندان است.
وي گفت: بايد راهكارهاي جذب خيران را پيدا و نسبت به رفع محروميت ها بيشتر تلاش كرد. بايد به دنبال اهداف عام المنفعه بود.

 



در محورهاي استان البرز خودروهاي بدون تجهيزات ايمني زمستاني توقيف مي شوند

كرج - خبرنگار كيهان:
با خودروهاي بدون زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن در جاده هاي استان البرز برخورد بدون اغماض صورت گرفته و از ادامه حركت آنها جلوگيري مي شود.
رئيس پليس استان البرز در رزمايش طرح ويژه زمستاني پليس راه اين استان با بيان مطلب فوق افزود: در اجراي اين طرح تيم هاي گشتي محسوس و نامحسوس پليس راه به صورت شبانه روزي در محورها مستقر مي شوند.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي اظهارداشت: در اجراي اين طرح تمام شركت هاي باربري و مسافربري نيز موظفند خودروهايشان را در طول طرح به زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن مجهز كنند رئيس پليس استان البرز، از افزايش امكانات و تجهيزات پليس راه استان در طرح زمستاني خبر داد و تصريح كرد: پليس امسال با به كارگيري تجهيزات و امكانات موجود، اعمال قانون و با محدوديت هاي خاص براي تردد خودروها تلاش خواهد كرد تا تصادفات و تلفات ناشي از آن را كاهش دهد.
اكبرشاهي در پايان تصريح كرد: طرح زمستاني پليس راه استان البرز تا 20 اسفند امسال ادامه دارد.

 



آذربايجان شرقي بيشترين كاميون فرسوده را دارد

تبريز- خبرنگار كيهان:
هر سال بالغ بر 370 ميليارد ريال سوخت، توسط كاميون هاي فرسوده آذربايجان شرقي، تلف مي شود.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: آذربايجان شرقي داراي بيشترين تعداد كاميون هاي فرسوده در كشور است.
جواد هدايتي افزود: اين كاميون ها، خسارات فراواني به اقتصاد كشور وارد مي كنند.
وي كه در جمع فعالان حمل و نقل استان با احمدعلي رضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي سخن مي گفت، تصريح كرد: فاصله عمر كاميون هاي استان به كشور 6 سال است و بايد با يك حركت قاطع و انقلابي، مانع از تداوم اين خسارات شد.

 



برگزاري همايش متوليان موقوفات كشور در مشهد

مشهد- خبرنگاركيهان:
اولين همايش متوليان موقوفات كشور، با حضور بيش از 200تن از متوليان موقوفات در مشهد، برگزار شد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، هدف از برگزاري اين همايش را برقراري تعامل هدفمند و مداوم بين متوليان وقف و سازمان اوقاف كشور مبني بر شرع و قانون عنوان داشت و افزود: يكي از اولويت هاي اصلي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در سال جاري، برقراري همين ارتباط صحيح و منطقي با متوليان اين امر است.حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي، با بيان اينكه درحال حاضر 15هزار نفر متولي موقوفات در سطح كشور مي باشند، اظهار داشت: ما در زمينه ساماندهي موقوفات در كشور، نيازمند برقراري يك مديريت واحد هستيم و اين امر ميسر نخواهد بود مگر زماني كه سليقه ها و خواسته هاي شخصي مان را كنار بگذاريم.

 



پاسخگويي به رسانه ها وظايف بر زمين مانده روابط عمومي ها

فلسفه وجودي روابط عمومي ها در نهادها و سازمان ها به عنوان پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان تعبير مي شود.
دراين ميان علاوه بر پاسخگويي به مراجعان و خبرنگاران رسانه ها در قالب نشست ها و جلسات كه طبق اعلان قبلي يا به طور سرزده صورت مي گيرد، ارائه گزارش و اطلاع رساني از برنامه ها و فعاليت هاي صورت گرفته بخشي از وظايف مهم و برجسته روابط عمومي ها محسوب مي شود.
لذا ارتباط تنگاتنگ روابط عمومي ها با رسانه ها به عنوان انعكاس دهنده و سرپل اخبار و اطلاعات ميان مردم و نهادها و سازمان بسيار ضروري است. به طوري كه در اين زمينه علاوه بر اطلاع رساني انتقادپذير نيز باشند. اما متأسفانه امروزه اولين و مهم ترين وظيفه روابط عمومي ها دفاع از رئيس يا مسئول سازمان و نهاد مربوطه و يا ارسال جوابيه به برخي انتقادهايي است كه در رسانه ها مطرح مي شود.
لذا معدود سازمان و نهادهايي را مي توان يافت كه خواستار اطلاع رساني شفاف و به هنگام باشند و ضمن انتقادپذيري با آغوش باز از مردم و رسانه ها پذيرايي كنند.
خبرنگاركيهان در آبعلي

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

تمرين قهرمان المپيك افغانستان در ايران
درچه- خبرنگاركيهان: جواد لك زايي قهرمان تكواندو افغانستان براي حضور در مسابقات المپيك لندن تمرينات خود را درمشهد دنبال مي كند. وي قهرمان سوم گوانگجو بازي هاي آسيايي و قهرمان جام بين المللي دهه مبارك فجر سال 89 در تهران است.
لك زايي هفته اي پنج جلسه تمرين مي كند و تلاش دارد تا در المپيك لندن قهرمان شود.
وي كه هم اكنون زيرنظر علي قائمي و محمد ميرزايي مربيان ايراني و افغاني مشغول تمرين است 22 سال دارد و رقباي اصلي خود را از ايران، هند و فرانسه مي داند.
اعزام تنيس بازان كيش به گرگان
كيش- خبرنگاركيهان: چهارنفر از اعضاي تيم تنيس روي ميز پيشكسوتان منطقه آزاد كيش براي شركت در رقابت هاي قهرماني كشور كه در گرگان برگزار شده است معرفي شدند. سيدعارف شمس، جمشيد كلبادي نژاد، مهرداد نيايش پور و هاشم مجدپور از جمله اين افراد هستند. اين مسابقات در روزهاي 23 لغايت 26 آذرماه جاري برگزارشد.
افتتاح سالن ورزشي
درچه- خبرنگاركيهان: يك مركز فرهنگي ورزشي بانام پيشمرگان رهبري در درچه به بهره برداري رسيد. اين سالن ورزشي 3 هزارمترمربع مساحت و 2500 مترمربع زيربنا دارد. از اين سالن ورزشي براي ورزش هاي تيراندازي، بدنسازي، تكواندو، كاراته، ژيمناستيك، ووشو، جودو و جوجيتسو استفاده مي شود.
برگزاري اردوي دوچرخه سواري
انديمشك- خبرنگاركيهان: رئيس اداره ورزش و جوانان انديمشك از برگزاري اردوي دوچرخه سواران تيم ملي جوانان و بزرگسالان بانوان كشور در اين شهرستان خبر داد.
نعمت الله مريدي گفت: اين اردو كه به مدت دوهفته و با حضور 21 بانوي ورزشكار در انديمشك جهت انتخاب اعضاي تيم ملي جوانان و بزرگسالان بانوان كشور برگزارشد نفرات برتر به مسابقات قهرماني دوچرخه سواري بانوان آسيا در كشور مالزي اعزام مي شوند.
برپايي مسابقه دو
جاسك- خبرنگاركيهان: يك دوره مسابقه دو صحرانوردي با شركت 300 نفر به مسافت 3 كيلومتر در بندر جاسك برگزارشد. در پايان اين مسابقات به 10نفر جوايزي اهدا شد.
آموزش مربيگري شنا
كلاس مربيگري درجه2 شنا ويژه بانوان با شركت 18 مربي از استان هاي گلستان، خوزستان و شهرستان هاي اراك، ساوه، خمين و آشتيان به مدرسي خانم نيك آيين مدرس فدراسيون شنا در اراك برگزارشد.
ارتقاي داوري كاراته
كلاس هاي ارتقاي داوري كاراته از JC تا ممتازملي در اراك برگزارشد.
حدود 110 داور مرد و زن در اين آزمون شركت كردند.
تجليل از قهرمان ورزشي
كاشان- خبرنگاركيهان: درمراسمي از «امير غفور»، ملي پوش تيم باريج اسانس كاشان و قهرمان برگزيده تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جهاني 2011 ژاپن تجليل شد.
در پايان اين مراسم با اهداي هداياي نقدي و غيرنقدي از جمله سكه بهار آزادي و يك دستگاه خودرو پژو 206 از طرف باشگاه باريج اسانس كاشان از اميرغفور تجليل شد.
رقابت 24 وزنه بردار
اراك- خبرنگاركيهان: مسابقات وزنه برداري انتخابي جوانان استان مركزي با شركت 24 وزنه بردار در اراك برگزارشد.در اين دوره از مسابقات، مهدي اميري از اراك در وزن 56 كيلوگرم حسام خواجگان از اراك در وزن 62 كيلوگرم، داوود كارخانه از شازند در وزن 69 كيلوگرم، حامد كرمي از ساوه در وزن 77 كيلوگرم، سعيد قرباني از ساوه در وزن 85 كيلوگرم، احسان صفايي تبار از اراك در وزن 94 كيلوگرم، ايمان افتخاري از اراك در وزن 105 كيلوگرم و حسين رضايي از ساوه در وزن 105+ كيلوگرم عناوين نخست را كسب كردند.
انتخاب داوركاشاني براي المپيك
¤ حميدرضا صباغيان به عنوان نخستين و تنها داور ايراني ازسوي فدراسيون جهاني پينگ پنگ براي مسابقات المپيك لندن انتخاب شد.
وي به همراه شاهرخ شهنازي به عضويت هيئت داوري مسابقات پينگ پنگ المپيك 2012 لندن انتخاب شدند.
افتتاح پيست سواركاري
گناباد- خبرنگاركيهان: سرپرست هيئت سواركاري گناباد از آغاز به كار پيست جديد سواركاري گناباد خبرداد.
مهدي باصري گفت: اين پيست كه در محل پارك جنگلي گناباد قراردارد با همكاري شهرداري گناباد و كمكهاي مردمي راه اندازي شده است.وي گفت: نخستين دوره مسابقات سواركاري شهرستان نيز پس از وقفه اي چهارساله همزمان با افتتاح پيست جديد سواركاري در چهارم آذرماه امسال با حضور 12 اسب و سواركار برگزارشد كه در پايان علي زيرجاني با اسب مشكي، مجيد زارع حسيني با اسب گلنار و سعيد مؤذن با اسب طوفان به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم اين مسابقه را ازآن خود كردند.
شركت دو گلستاني در مسابقات واليبال آسيا
گرگان- خبرنگاركيهان: پرويز فرخي عضو تيم ملي واليبال ساحلي ايران به عنوان بهترين و كامل ترين بازيكن ديدار فينال مسابقات واليبال ساحلي قهرماني آسيا و اقيانوسيه شناخته شد. فرخي و آق محمد سلاق دو واليباليست گلستاني هستند كه در اين مسابقات شركت داشتند. فرخي كه 44سال سن دارد مسن ترين بازيكن اين رقابت ها بود. تيم واليبال ساحلي ايران در اين مسابقات براي نخستين بار قهرمان آسيا و اقيانوسيه شد.
معرفي رئيس هيئت كشتي استان مركزي
اراك- خبرنگاركيهان: در حكمي از سوي حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي، حميدرضا كلهر به عنوان رئيس هيئت كشتي استان مركزي منصوب شد.
ساخت 4سالن ورزشي
دهلران، خبرنگاركيهان: 4سالن ورزشي با مجموع زيربناي بيش از 4هزار مترمربع در دهلران در دست ساخت است. 26ميليارد ريال براي تعمير و تجهيز اماكن ورزشي اين شهرستان در دولت هاي نهم و دهم هزينه شده است. در اين مدت دو سالن ورزشي شهداي شرهاني و شهرك انقلاب احداث و به بهره برداري رسيده است. تاكنون يك ميليارد و 428ميليون ريال براي ساخت سالن ورزشي دهلران هزينه شده است.
پايان ليگ فوتسال كاركنان زندان هاي سمنان
سمنان- خبرنگاركيهان: سومين دوره ليگ فوتسال كاركنان زندان هاي استان سمنان با قهرماني تيم باشگاه تربيت زندان مركزي سمنان به پايان رسيد. تيم مذكور توانست با كسب 16 امتياز عنوان قهرماني مسابقات را كسب كند و تيم گرمسار و اردوگاه به ترتيب نايب قهرماني و مقام سومي را بدست آوردند.
علي اصغر خيرخواهان با 10 گل زده از تيم زندان مركزي سمنان به عنوان آقاي گل اين مسابقات شناخته شد. اين تيم همچنين با به ثمررساندن 22 گل بهترين خط حمله و 8 گل خورده بهترين خط دفاع را ازآن خود كرد.

 



كاهش 6درصدي تردد در محورهاي شرياني خراسان رضوي

مشهد- خبرنگاركيهان:
مدير مركز مديريت راه هاي خراسان رضوي از كاهش 6درصدي تردد خودرو در محورهاي اصلي و شرياني اين استان در آبان ماه نسبت به ماه پيش از آن خبر داد.
سيدمحمد سياسي با اعلام اين خبر، افزود: آبان ماه 4ميليون و 680هزار و 336 مورد تردد در سيزده محور اصلي و شرياني خراسان رضوي به ثبت رسيد كه نسبت به ماه قبل از آن 305هزار و 474 مورد كاهش داشت.
وي با بيان اينكه پرترددترين محور استان طبق روال ماه هاي اخير بزرگراه مشهد- چناران با يك ميليون و 281هزار و 200گذر بود كه البته نسبت به مدت مشابه پيش از آن 12درصد يعني 177هزار و 220مورد كاهش تردد در آن به ثبت رسيد، اظهار داشت: محورهاي مشهد- باغچه با 530هزار و 900مورد، باغچه- نيشابور با 466هزار و 350و مشهد- فريمان با 423هزار و 240گذر، ديگر مسيرهاي پرتردد خراسان رضوي در آبان ماه بودند.
مدير مركز مديريت راه هاي خراسان رضوي، با اشاره به اينكه 80درصد ترددهاي ثبت شد. در اين استان مربوط به خودروهاي سبك بوده است، گفت: 784هزار مورد تخلف سرعت غيرمجاز و 951هزار مورد تخلف عدم رعايت فاصله مطمئنه در طي آبان ثبت شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14