(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 آذر 1390- شماره 20099

آلودگي هواي تهران بيشتر مي شود
عبداللهيان: كارت خريد كالا با استقبال فرهنگيان روبه رو نشد
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه: سهم اتوبوس ها در آلودگي هواي تهران صفر است
قاليباف: آماده بهره برداري سالانه 30 كيلومتر مترو هستيم
هژبري خبر داد شناسايي 6 هزار دانش آموز استثنايي در سال جاري
آغاز چاپ آرم طرح ترافيك سال 91
طرح برخورد با موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديمي
مخدرهاي خطرناك در داروهاي ترك اعتياد ماهواره اي
تكميل شبكه بزرگراهي پايتخت تا پايان سال 91
حوادث كوتاه از كشور
1300 قطعه كبوتر در آران و بيدگل به سرقت رفت
شمار كشته شدگان حادثه فولاد غدير به 16 نفر رسيد
حمله زورگيران چاقوكش به ورزشكار كرجي
شكارگاه قطري
634 كشته و صدها مفقود در طوفان فيليپين
جشن نودمين سالگرد ازدواج



آلودگي هواي تهران بيشتر مي شود

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران گفت: احتمالاً در هفته جاري چند روز شاخص آلودگي هوا در شرايط ناسالم قرار بگيرد.
يوسف رشيدي در گفت وگو با فارس افزود: در اين هفته پايداري هوا را خواهيم داشت و با اين وجود چند روزي شاخص آلودگي در شرايط ناسالم است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران ادامه داد: در هفته گذشته شاخص آلودگي هوا در شرايط ناسالم بود.
وي افزود: با توسعه سيستم حمل و نقل عمومي مي توان آلودگي هوا را در تهران كاهش داد.
رشيدي به ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون در هوا اشاره كرد و گفت: اين ذرات از ماسك ها عبور كرده و وارد ريه مي شود. افرادي كه دچار مشكل تنفسي هستند اين ذرات آنها را اذيت مي كند و افرادي كه بيمار نيستند هم اين ذرات وارد خون آنها شده و باعث بالا رفتن فشار خون و سكته قلبي مي شود.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران يادآور شد: آلودگي هوا حملات قلبي و تنفسي را تشديد مي كند.
همچنين براساس پيش بيني سازمان هواشناسي از شنبه تا پنجشنبه چگالي آلاينده هاي جوي افزايش مي يابد.
براساس پيش بيني سازمان هواشناسي كشور طي هفته جاري به سبب تداوم پايداري هوا و بالا بودن پتانسيل آلودگي، شرايط انباشت آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت فراهم است.بنابراين از شنبه تا پنجشنبه چگالي آلاينده هاي جوي افزايش مي يابد.براساس پيش بيني سازمان هواشناسي، در اين هفته بارندگي قابل توجهي در هيچ نقطه اي از كشور پيش بيني نمي شود.

 



عبداللهيان: كارت خريد كالا با استقبال فرهنگيان روبه رو نشد

مديركل تعاون رفاه و پشتيباني وزارت آموزش از عدم استقبال مناسب فرهنگيان از كارت خريد كالا به دليل سود بالاي بانكي خبر داد.
دكتر نامدار عبداللهيان در گفت وگو با مهر با اشاره به اينكه حدود 500 هزار نفر از فرهنگيان كارت هاي خريد كالا «ميزان» را دريافت نكرده اند، افزود: علت عدم استقبال فرهنگيان از اين كارت فقدان زيرساخت هاي خريد كالا از طريق اين كارت ها بوده است، اما با اين حال از مجموع 50 ميليارد خريد كالا از طريق كارت ميزان از سوي كاركنان دولت 30 ميليارد آن متعلق به فرهنگيان بوده است.
«خريد كالا از طريق كارت ميزان» يكي از طرح هايي است كه در سال گذشته از سوي معاون اول رئيس جمهوري و وزارت بازرگاني سابق ابلاغ شده است كه طبق آن كاركنان دولت مي توانند با استفاده از اين كارت تا سقف يك ميليون و500 هزار تومان كالاي ايراني از فروشگاه هاي طرف قرارداد خريداري كنند.
وي ادامه داد: شركت پشتيبان بانك ملي به عنوان بانك عامل نتوانسته است با حسابداري هاي آموزش و پرورش براي كسر حقوق از فرهنگيان هماهنگ شود و به همين دليل مواردي وجود دارد كه به طور مثال يك فرهنگي 10 ماه گذشته، كالايي را خريد كرده اما هنوز اقساط آن از حقوقش كم نشده و اين دغدغه را دارد كه اين هزينه را يكجا از حقوقش كسر كنند.
مديركل تعاون، رفاه و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه وزارت آموزش و پرورش تنها مجري طرح است و معاون اقتصادي معاونت اول رئيس جمهور و وزارت بازرگاني سابق طراح و سياستگذار هستند، گفت: يكي ديگر از مشكلات طرح اين است كه در ابتدا عنوان شد سود خريد كالا از طريق كارت به ميزان چهاردرصد است اما پس از مدتي متوجه شديم كه اين رقم تا 12درصد افزايش پيدا كرده است.
عبداللهيان نبود تنوع كالا را يكي ديگر از دلايل كمبود استقبال فرهنگيان عنوان كرد و افزود: همچنين مقرر شده بود كه وزارت بازرگاني سابق با اتحاديه ها و فروشگاههاي زنجيره اي توافق كند تا به كارت خوان هاي ميزان مجهز شوند كه اين اتفاق نيفتاد؛ البته آموزش و پرورش در فروشگاهها و تعاوني هاي خود اين امكان را براي فرهنگيان فراهم كرده است.
وي افزود: حدود 500 هزار نفر از فرهنگيان بدليل عدم مراجعه به بانك براي دريافت كارت ميزان، كارت هايشان غيرفعال شده بود اما با مذاكراتي كه انجام داده ايم اين كارتها دوباره فعال شده است و مي توانند با مراجعه به بانك آن را دريافت كنند.

 



مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه: سهم اتوبوس ها در آلودگي هواي تهران صفر است

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اينكه متوسط عمر مفيد اتوبوس هاي شهر حدود 5/4 سال است گفت: ميزان و سهم اتوبوس ها در آلودگي هواي شهر بسيار اندك و در حد صفر است.
به گزارش ايسنا پيمان سنندجي افزود: توسعه خطوط اتوبوس هاي تندرو نيز در كاهش ميزان آلايندگي ها تاثيرگذار بوده است.
پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: اتوبوس هاي دوكابين خارجي كه شهرداري تهران طي چند سال اخير نسبت به خريداري و ورود آن ها به ناوگان اقدام كرده از بالاترين استانداردهاي روز دنيا برخوردارند و استانداردهاي محيط زيست را نيز دارند، از سوي ديگر استفاده از سوخت كم گوگرد سبب شده كه ميزان آلايندگي اتوبوس ها بسيار اندك و در حد صفر باشد.
وي افزود: با ورود اتوبوس هاي دوكابين خارجي توسط شهرداري، طي سال هاي اخير توانستيم نسبت به كاهش اتوبوس هاي فرسوده اقدام كنيم، چنانچه اكنون تنها حدود 100 دستگاه اتوبوس فرسوده در سطح شهر تردد دارند كه انتظار مي رود دولت نسبت به واگذاري اتوبوس هاي جديد به شهر تهران اقدام كند تا نسبت به نوسازي اتوبوس هاي فرسوده اقدام شود.
سنندجي تصريح كرد: تنها براي حفظ وضع موجود و خروج سال به سال اتوبوس هاي فرسوده نيازمند آن هستيم كه دولت سالانه هزار دستگاه اتوبوس جديد به ما تحويل دهد كه متأسفانه تا امروز از سهم سال جاري، اتوبوس جديدي را تحويل نگرفته ايم.

 



قاليباف: آماده بهره برداري سالانه 30 كيلومتر مترو هستيم

شهردار تهران با اشاره به ساخت سالانه 15 كيلومتر مترو و حفاري 25 كيلومتر مترو در تهران تاكيد كرد: در صورت تامين اعتبارات آمادگي بهره برداري از سالانه 30 كيلومتر مترو در پايتخت وجود دارد.
به گزارش ايسنا محمدباقر قاليباف در مراسم بهره برداري از پل هاي ارتباطي بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي آزادراه تهران-كرج به دشواري هاي اجراي پروژه شهيد باكري و تقاطع هاي آن اشاره كرد و افزود: امروز در حالي از پل هاي ارتباطي شهيد باكري به باند شمالي آزادراه تهران-كرج بهره برداري مي شود كه به مسئله تامين روشنايي اين بزرگراه نيز توجه شده است.
شهردار تهران با بيان اينكه نمي خواهم مسئوليتي را متوجه ديگران كنم در عين حال گفت: با اين وجود از نظر قانوني تامين روشنايي بزرگراه ها برعهده شهرداري نيست.
وي با بيان اينكه به عنوان شهردار از هر حادثه اي كه به دليل فقدان روشنايي كافي در اين بزرگراه اتفاق مي افتاد شرمنده مي شدم، اظهار كرد: در پروژه شهيد باكري بنا بر اين شد كه روشنايي كافي نيز از ابتدا تامين شود.
وي يادآور شد: با بهره برداري از پل هاي ارتباطي بزرگراه شهيد باكري به باند شمالي آزادراه تهران-كرج، ترافيك چندين بزرگراه در اين محدوده توزيع خواهد شد و مسيرهاي جديدي براي اتصال تهران به كرج ايجاد مي شود.
شهردار تهران با بيان اينكه ورودي و خروجي تهران-كرج را در چند نقطه پيش بيني كرده ايم، اظهار كرد: امروز در هر نقطه شهر فعاليت هاي زيرساختي و اساسي در دست انجام است و هرگز كارهاي كوتاه و ضربتي انجام نمي دهيم.
قاليباف افزود: اين در حالي است كه در جنس كار شهرداري، انجام پروژه به صورت ضربتي وجود دارد اما در عين حال يك شهر زماني مي تواند توسعه پايدار داشته باشد كه زيرساخت هاي لازم فراهم شود.
وي وعده داد كه سال آينده همه بزرگراه هاي تهران در رينگ داخلي و رينگ بيروني تكميل شود و ديگر هيچ تقاطع و بزرگراهي در دست انجام باقي نماند.
وي با بيان اينكه تكميل شبكه بزرگراهي تهران به معناي حذف ترافيك به طور كامل نيست، خاطرنشان كرد: وقتي كه رابطه منطقي ميان ورود و خروج خودرو از شهر وجود نداشته باشد، هر قدر اتوبان و پل بسازيم هم خاصيت لازم را ندارند.
به گفته وي در حال حاضر سالانه 400 هزار خودرو در تهران شماره گذاري مي شود و علي رغم سرعت انجام پروژه هاي عمراني در تهران، مردم آنگونه كه بايد نمي توانند از مزاياي اين پروژه ها بهره مند شوند و در عين حال اين مسئله موجب تشديد آلودگي هواي تهران نيز مي شود.
شهردار تهران در ادامه با بيان اينكه وضعيت غرب تهران از شرق بهتر است اظهار كرد: طبعا اولويت شرق تهران براي بنده بيشتر از غرب است اما اين بدان معنا نيست كه روند كار شهرداري در غرب تهران متوقف مي شود بلكه شاهد افزايش شتاب فعاليت هاي عمراني در غرب تهران نيز هستيم.
شهردار تهران با بيان اينكه امروز در هيچ يك از متروهاي دنيا سالانه 25 كيلومتر حفاري و 15 كيلومتر بهره برداري صورت نمي گيرد، خاطرنشان كرد: جايزه اخيري كه از سوي اجلاس مترو پليس به شهرداري تهران تعلق گرفت نيز به دليل اين روند كاري بوده است.
به گفته قاليباف اگر در 25 سال قبل نيز كار عمراني با چنين شتابي پيش مي رفت امروز 500 كيلومتر تونل مترو در تهران ساخته شده بود و اصلا نيازي به ورود خودروهاي شخصي به خيابان ها نبود، كما اينكه هم اكنون مترو بازار پاسخگوي نياز اين محدوده است و ديگر خودرويي به اين خيابان ورود نمي كند.
به گفته وي پيش از اين سالانه تنها 5/2 كيلومتر مترو در تهران ساخته مي شد و اين در حالي است كه آمادگي داريم در صورت تامين اعتبارات لازم و همكاري و همراهي مسئولان مرتبط با اين امر، سالانه 30 كيلومتر مترو را به بهره برداري برسانيم.

 



هژبري خبر داد شناسايي 6 هزار دانش آموز استثنايي در سال جاري

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اشاره به شناسايي 6 هزار دانش آموز استثنايي در طرح سنجش امسال گفت: طرح «بيمه آتيه» جزو برنامه هاي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور نخواهد بود.
حسين هژبري، رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در گفت وگو با فارس در خصوص نحوه پرداخت مستمري دانش آموزان استثنايي گفت: در سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور موضوعي به نام پرداخت مستمري به دانش آموزان استثنايي نداريم چرا كه اين وظيفه برعهده سازمان بهزيستي كشور است.
وي ادامه داد: پرداخت تمامي هزينه هاي حمايتي از قبيل مستمري و هزينه هاي رفاهي دانش آموزان مدارس استثنايي بر عهده سازمان بهزيستي كشور است و سازمان آموزش و پرورش استثنايي صرفا وظيفه آموزش و تربيت دانش آموزان استثنايي را برعهده دارد.
هژبري با اشاره به موضوع كارت هوشمند دانش آموزان استثنايي اضافه كرد: بحث واگذاري كارت هوشمند به دانش آموزان استثنايي مربوط به پيش از سال 87 بود كه به صورت مقطعي و با نام «بيمه آتيه» به اين قشر داده شد و يك طرح ادامه دار نبود و در آينده نيز چنين طرحي جزء برنامه هاي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور نخواهد بود.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور تصريح كرد: 104 هزار دانش آموز استثنايي در كشور داريم كه بخشي از آنها در مدارس عادي تحصيل مي كنند كه بر اين اساس، 30 هزار دانش آموز استثنايي در قالب «طرح فراگير و تلفيقي» در مدارس عادي مشغول به تحصيل هستند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور افزود: از اين تعداد 6 هزار دانش آموز استثنايي تاييد و جذب مدارس استثنايي شده اند و براساس آمار و اطلاعاتي كه داريم حدود 90. درصد از دانش آموزان در مدارس استثنايي جذب مي شوند و درباره بازماندگان از تحصيل نيز آمار دقيق نداريم اما تصور مي كنم تعدادشان زياد نيست چرا كه با طرح فراگير مي توانند در كنار دانش آموزان عادي تحصيل كنند.

 



آغاز چاپ آرم طرح ترافيك سال 91

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه چاپ آرم طرح ترافيك سال 91 آغاز شده است گفت: تلاش مي كنيم تا پايان اسفند آرم ها توزيع شوند.
به گزارش فارس وحيد نوروزي افزود: مهت ثبت نام آرم طرح ترافيك به اتمام رسيده است و در حال انجام كارهاي اجرايي هستيم.
نوروزي بيان كرد: براي سال آينده، 98 هزار و 200 فقره آرم سالانه و 10 هزار فقره آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي صادر مي شود.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: امسال در فرآيند صدور آرم طرح ترافيك پرداخت پول شهروندان به صورت الكترونيكي شده و فرآيند صدور چك را حذف كرديم.

 



سردار رحيمي خبر داد
طرح برخورد با موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديمي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به افتتاح مركز تعويض پلاك موتورسيكلت ها درخيابان خليج فارس از اجراي طرح تشديد برخورد با موتورسيكلت هاي پلاك قديمي از روز شنبه خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي ديروز در مراسم افتتاح مركز تعويض پلاك خليج فارس افزود: با توجه به اتمام مهلت تعويض پلاك هاي قديمي از روز شنبه تمامي موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديمي در صورت مشاهده در سطح شهر تهران توقيف و روانه پاركينگ مي شوند.
وي يكي از خواسته هاي مردم را ساماندهي فوري موتورسيكلت ها عنوان كرد و گفت: خوشبختانه از ابتداي سال جاري تاكنون 50 هزار موتورسيكلت سوار آموزش ديده اند كه بر اين اساس آمارها نشان مي دهد حدود 38درصد ميزان تقصير راكبان موتورسيكلت در تصادفات كاهش يافته است و بدين ترتيب بايد گفت كه حدود 40درصد انضباط بخشي آمد و شد توسط موتورسيكلت سواران در تهران افزايش داشته است.
رئيس پليس راهور تهران با تأكيد بر اين كه موتورسيكلت يكي از چالش هاي اصلي ترافيك تهران است و بسياري از مردم و رانندگان از رفتارهاي موتورسواران گله مند بوده و به ستوه آمده اند، افزود: آمارهان نشان مي دهد بيشترين فوتي هاي تصادفات رانندگي در تهران بعد از عابران پياده متعلق به موتورسواران است.
وي با اشاره به اينكه پليس پذيرفته است كه حمل و نقل بار و مسافر به صورت مجاز با موتورسيكلت انجام شود گفت: در عين حال بايد موتورسواران قانون را در اين زمينه رعايت كنند.
رئيس پليس راهور تهران به اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس از اول دي ماه سال جاري هرگونه حركات مارپيچ، عبور از چراغ قرمز و انجام حركات نمايشي هر كدام 100 هزار تومان براي راكبان موتورسيكلت جريمه به همراه دارد. از سوي ديگر حمل بار اضافه 50 هزار تومان به اضافه توقيف موتورسيكلت و بار آن، حركت در پياده رو 50هزار تومان به همراه توقيف وسيله نقليه و عبور از خط ويژه نيز 50 هزار تومان به همراه توقيف موتورسيكلت از اول دي ماه در انتظار راكبان موتورسيكلت هاي متخلف خواهد بود.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه با اجراي طرح ملي تعويض پلاك موتورسيكلت ها، پلاك به نام مالك موتورسيكلت صادر مي شود، گفت: بر اين اساس راكبان موتورسيكلت هايي كه تخلف حادثه ساز رانندگي داشته باشند از امروز (شنبه) نمره منفي آنها نيز در گواهينامه راكب موتورسيكلت ثبت مي شود.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: بر اين اساس اگر نمره منفي راكب موتورسيكلتي به 30 برسد گواهينامه وي به مدت سه ماه ضبط مي شود.
رئيس پليس راهور تهران از برخورد با واسطه ها در موضوع ترخيص موتورسيكلت هاي توقيفي خبر داد و گفت: بر اين اساس چهار باند جاعل مدارك ترخيص موتورسيكلت توسط ماموران پليس شناسايي، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي بيشترين تخلفات موتورسيكلت سواران را نداشتن مدارك، كلاه ايمني و پلاك عنوان كرد و گفت: براساس هماهنگي صورت گرفته با تعدادي از شركت هاي بيمه، اين شركت ها به زودي در ستادهاي ترخيص موتورسيكلت مستقر شده و ضمن صدور بيمه نامه شخص ثالث به صورت اقساطي يك كلاه ايمني استاندارد نيز به راكب موتورسيكلت مي دهند.
شماره گذاري 3 ميليون موتورسيكلت با پلاك ملي
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز از شماره گذاري دو ميليون و 900 هزار موتورسيكلت با پلاك ملي در كشور خبر داد و گفت: سهم تهران از اين تعداد موتورسيكلت حدود 700 هزار دستگاه است.
سرهنگ احمد رستمي در مراسم افتتاح مركز تعويض پلاك خليج فارس ويژه موتورسيكلت با اشاره به اينكه فاز سوم طرح ساماندهي موتورسيكلت ها از تيرماه 88 آغاز شد و تاكنون ادامه دارد، گفت: بر اين اساس تمامي موتورسيكلت ها از بدو توليد در كارخانه پلاك ملي گرفتند، از سوي ديگر طي فراخواني موتورسيكلت هاي پلاك قديمي ملزم شدند تا نسبت به تعويض پلاك خود به پلاك ملي اقدام كنند.

 



مخدرهاي خطرناك در داروهاي ترك اعتياد ماهواره اي

سرويس اجتماعي-
مواد موجود در داروهاي ترك اعتياد ماهواره اي حاوي مخدرهاي خطرناكي است كه اعتياد جديدي را در مصرف كننده ايجاد مي كند.
به گزارش كيهان دكتر صابر زفرقندي، مديركل درمان و حمايت هاي اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تبليغات ترك اعتياد ماهواره اي گفت: در حوزه اعتياد درماني به نام درمان تضميني و از راه دور نداريم و هيچ كس نمي تواند سند علمي به ما ارائه دهد كه از راه دور و با ارسال پستي داروها اعتياد درمان مي شود.
وي افزود: اعتياد يك بيماري رفتاري است و علت هاي بيولوژيك و رواني در آن دخيل است. در واقع درمان اعتياد ساختاري از مداخلات مختلف درماني است. هر چند كه شكست در درمان اعتياد بسيار زياد است.
زفرقندي تصريح كرد: آنچه تحت عنوان درمان ترك اعتياد توسط رسانه ها و ماهواره ها تبليغ مي شود اساساً مبناي علمي ندارد و بيشتر انگيزه هاي عوام فريبانه و سودجويانه در آن نقش دارد.
وي در رابطه با ماهيت اين داروها اظهار كرد: متأسفانه بيش از 70-60 درصد تركيبات اين داروها حاوي مواد مخدر بوده و شامل داروهاي خطرناكي است كه مي بايست تحت نظر پزشك مصرف شود. در ضمن اين بسته ها در مكان هاي آلوده تهيه مي شوند كه عواقب بدي را براي سلامت مصرف كنندگان آن به دنبال دارند.
دكتر فرزانه جوكار، مسئول بخش آناليز دستگاه هاي آزمايشگاه سم شناسي مركز تشخيصي پزشكي قانوني استان تهران نيز در ادامه اين نشست گفت: داروهاي ترك اعتياد ماهواره اي علي رغم تبليغات گسترده شان گياهي نيستند و خود حاوي مواد مخدر و مسكن هاي قوي مي باشند.
وي افزود: در بررسي سه نوع بسته ترك اعتياد ماهواره اي از جمله BEST Liff، ALFA و PERFECT متوجه شديم كه اين داروها شامل مقادير متفاوت ترامادول، ديكلوفناك ديازپام، استامينوفن و... همچنين اسانس گياهان مختلف از قبيل زردچوبه، زيره و دارچين هستند كه آرام بخش مي باشند.
محمدرضا قديرزاده، كارشناس اعتياد پزشكي قانوني در رابطه با داروي ترامادول توضيح داد: اين دارو از داروخانه هاي سراسر كشور جمع آوري شده است و اعتياد به آن مانند مواد مرفيني و شديدتر از ترياك است.
وي بالاترين آمار تشنج ناشي از مصرف داروهاي مخدر را ناشي از مصرف ترامادول دانست و گفت: احتمال مرگ و مير در آن به مراتب بيشتر از ساير داروهاي مخدر است.

 



تكميل شبكه بزرگراهي پايتخت تا پايان سال 91

معاون فني عمراني شهردار تهران از تكميل شبكه بزرگراهي تهران تا پايان سال آينده خبر داد و گفت: نيازهاي اصلي شهروندان با بهره برداري از بزرگراه هاي در دست ساخت برطرف خواهد شد.
سيدمازيار حسيني با بيان اينكه اخيراً هفت كيلومتر از ادامه بزرگراه شهيد همت با عنوان «شهيد زين الدين» به بهره برداري رسيد، اظهار كرد: حدود پنج كيلومتر ديگر از ادامه اين بزرگراه به سمت شرق باقي مانده تا به بزرگراه شهيد ياسيني و از آنجا به جاده هراز متصل شود.
وي پيش بيني كرد كه اين بخش از شبكه بزرگراهي پايتخت تا پايان نيمه اول سال آينده به بهره برداري برسد.
حسيني با بيان اينكه ساخت ادامه بزرگراه همت به سمت غرب و در منطقه 22 تهران دنبال مي شود، اظهار كرد: ساخت اين بزرگراه تا بلوار شهيد اردستاني پيشرفت قابل توجهي داشته و انتظار مي رود اين بخش نيز تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد و در سال 91 ادامه بزرگراه همت به نقطه اي برسد كه از آنجا به بعد، از حريم تهران خارج مي شود.
به گزارش ايسنا وي با بيان اينكه شبكه بزرگراهي شمال پايتخت نيز با احداث بزرگراه طبقاتي صدر و اتصال بزرگراه نيايش به صدر تا پايان سال آينده تكميل خواهد شد، خاطرنشان كرد: در بخش بزرگراه هاي شمالي جنوبي نيز تكميل دو بزرگراه امام علي(ع) و يادگار امام(ره) در اولويت قرار دارد كه براساس برنامه ريزي انجام شده يادگار امام(ره) تا پايان امسال و امام علي(ع) تا پايان سال آينده تكميل خواهد شد.
به گفته معاون فني عمراني شهردار تهران، در محدوده جنوب تهران نيز، حدود 15كيلومتر از بزرگراه آزادگان باقي مانده است كه قطعاً پيش از پايان سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف چاي قاچاق
اراك-خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي شهرستان ساوه هنگام كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه خودرو مظنون شدند.
فرمانده انتظامي ساوه گفت: پس از توقف خودروهاي مزبور در بازرسي از آنها تعداد 1414 پاكت نيم كيلويي چاي خارجي قاچاق به ارزش تقريبي 150 ميليون ريال كشف و ضبط شد.
توزيع هزاران سي دي مستهجن
فردي كه در شهرستان خمين در زمينه تكثير و توزيع سي دي(لوح فشرده) مبتذل فعاليت داشت شناسايي و دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان خمين با اعلام اين خبر گفت: از خانه اين متهم تعداد 7هزار و 568 حلقه سي دي مبتذل، دو دستگاه رايانه و بيش از سه هزار تراكت انواع تصاوير و فيلم هاي غيرمجاز كشف و ضبط شد.
دستگيري شكارچيان غيرمجاز
بادرود-خبرنگاركيهان: محيط بانان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نطنز چهار شكارچي را در منطقه سعدآباد كوهستان كركس دستگير كردند.
مسئول منطقه حفاظت شده كوهستان كركس با اعلام اين خبر اظهار داشت: از شكارچيان لاشه 2 قوچ وحشي، سه قبضه سلاح 270 گلوله زني و تعدادي فشنگ كشف شد. مهدي صادقي افزود: متهمان براي رسيدگي به جرائم خود به مراجع قضايي تحويل شدند.
زلزله خسارت نداشت
كرمان-ايرنا: فرماندار زرند گفت: زلزله چهار و يك دهم ريشتري بامداد ديروز در شهر خانوك اين شهرستان واقع در استان كرمان هيچگونه خسارتي نداشت.
خانوك در فاصله 60 كيلومتري شمال كرمان قرار دارد.
فروش پيامكي سكه هاي تقلبي
سرويس شهرستان ها: معاون اجتماعي اداره پليس آگاهي از كشف 8 هزار سكه تقلبي تحت عنوان عتيقه در استان خوزستان خبر داد. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ قاسمي گفت: پليس طي دو عمليات جداگانه در استان خوزستان موفق شد با دستگيري دو كلاهبردار تعداد 8 هزار سكه تقلبي از آنان كشف و ضبط كنند. به گفته معاون اجتماعي پليس آگاهي متهمان با ارسال پيامك به افراد مختلف خود را چوپان يا كشاورزي معرفي كرده كه قصد فروش سكه هاي عتيقه را دارند. همچنين با نشان دادن چند سكه واقعي خريداران را فريب داده و تعدادي سكه تقلبي به آنان مي فروختند.

 



1300 قطعه كبوتر در آران و بيدگل به سرقت رفت

كاشان- خبرنگار كيهان:
يك هزار و 300 قطعه كبوتر به ارزش حدود 500 ميليون ريال شبانه از يك كبوتر خانه در شهرستان آران و بيدگل به سرقت رفت.
سارقان پس از ورود به اين كبوترخانه كه در شهرك صنعتي هلال اين شهرستان واقع شده است اقدام به ضرب و شتم نگهبان و صاحب كبوترخانه كرده و كبوترهاي موجود را كه اغلب آنها زينتي بودند به سرقت بردند.سارقان كه شمار آنها 8 نفر بودند با زباني غيرمحلي با يكديگر صحبت مي كردند.اين دزدان پس از بستن دست و پاي نگهبان و صاحب محل، يك دستگاه نيسان را وارد كبوترخانه كردند و كبوترها را به اضافه دو رأس گوسفند موجود در محل با خود به سرقت بردند.

 



شمار كشته شدگان حادثه فولاد غدير به 16 نفر رسيد

مديركل پزشكي قانوني استان يزد از افزايش آمار كشته شدگان حادثه انفجار غدير خبر داد و گفت: هم اكنون اين آمار به 16 نفر رسيده است.
علي سليمان پور در گفت وگو با مهر اظهار داشت: آخرين آمار از كشته شدگان حادثه انفجار غدير كه يكشنبه شب، 21 آذرماه رخ داده بود، 14 نفر بود كه اين آمار هم اكنون به 16 نفر رسيده است.
وي افزود: يكي از مصدومان به نام «بهروز علي چشم بر زمين» فرزند «علي باز» در عصر روز پنجشنبه بيست و چهارم آذر و «سيد مسعود هاشمي» فرزند «سيد منصور» در روز جمعه بيست و پنجم آذر به علت شدت سوختگي در بيمارستان سوانح و سوختگي يزد فوت كردند.

 



پس از قتل روح الله داداشي رخ داد
حمله زورگيران چاقوكش به ورزشكار كرجي

قهرمان دوچرخه سواري آسيا با چاقو در كرج مورد ضرب و جرح قرار گرفت.
به گزارش فارس، پس از وقوع قتل روح الله داداشي قهرمان ارزنده ورزش كشور به وسيله ضربات چاقو، در حادثه ديگر «عارف بيگناه» عنوان دار مسابقات دوچرخه سواري جوانان آسيا و يكي از قهرمانان دوچرخه سواري استان البرز چهارشنبه شب در حمله سارقان با ضربات چاقو مجروح شد اما با تلاش پزشكان بيمارستان امام خميني كرج و پس از انجام عمل جراحي از مرگ حتمي نجات يافت.
بيگناه در كرج اظهار داشت: چهارشنبه شب پس از بازگشت از تمرين در يكي از خيابان هاي مارليك با سه سارق و زورگير موتورسوار مواجه شدم و از من خواستند گوشي تلفن همراهم را به آنها بدهم اما وقتي با مقاومت و خودداري من مواجه شدند با ضربات چاقو از ناحيه دست و پشت، من را مجروح كردند و گوشي همراهم را به سرقت بردند.
وي افزود: پس از اين اتفاق، برومند نظري مربي ام از طريق ساكنان محل و حاضران مطلع شد و با تلاش او من را به بيمارستان امام خميني كرج منتقل كردند و مورد عمل جراحي قرار گرفتم كه به لطف خداوند متعال و با تلاش پزشكان جان سالم از اين اتفاق بدر بردم.
وي تصريح كرد: شكايت خود را در كلانتري مارليك مطرح كرده ام و از مسئولان شوراي تأمين و مسئولان امنيتي و انتظامي مي خواهم ضمن پيگيري جدي اين موضوع و دستگيري اين سارقان خطرناك تلاش بيشتري براي برقراري امنيت داشته باشند تا خلافكاران به خود جرأت ندهند در خيابان ها به راحتي تردد كرده و با اعمال خشونت به مقصد زشت خود برسند.

 



شكارگاه قطري

پادشاه مغرب يك شكارگاه حفاظت شده 45 هكتاري در مركز اين كشور را به امير قطر هديه كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «لكم»، اين شكارگاه كه در غرب شهر «كلميم» و در منطقه ساحلي قرار دارد، پنجشنبه هفته گذشته به «شيخ حمدبن خليفه آل ثاني» امير قطر از سوي محمد ششم پادشاه مغرب هديه شد.به گفته ساكنان محل، اين شكارگاه كه در بهترين نقطه ساحلي قرار دارد، پس از اينكه از دست ساكنان آن به زور خارج شد، با كشيدن سيم هاي خاردار در اختيار امير قطر قرار گرفت. براساس اين گزارش، امير قطر و برخي از حاكمان امارات در چارچوب كمك به صنعت گردشگري مبلغ 500 ميليون دلار كمك مالي كرده اند، اما رسانه هاي خبري مغرب با تكذيب اظهارات مسئولان، اعلام كردند كه فقط 10 ميليون دلار در معاملات پنهاني به مقام هاي مغرب پرداخت شده است.

 



634 كشته و صدها مفقود در طوفان فيليپين

سخنگوي ارتش فيليپين اعلام كرد: شمار تلفات طوفان و سيل در اين كشور به 436 كشته و صدها مفقود افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، طوفان گرمسيري «واشي» در فيليپين كه از روز جمعه آغاز شد، باعث طغيان بسياري از رودخانه هاي مجمع الجزاير فيليپين بويژه در «ميندانائو» كه دومين جزيره اين كشور از نظر وسعت مي باشد، شده است.
در پي وقوع اين حادثه، تيم هاي امدادي و نجات و نيروهاي ارتش فيليپين براي نجات مردم به محل اعزام شدند و احتمال افزايش كشته ها وجود دارد.
به گفته سرپرست تيم امداد و نجات حاضر در استان «كاگايان»، تنها در اين شهر تعداد 97 نفر كشته شده اند.
شهردار شهر «ايليگان» در گفتگو با رسانه هاي داخلي اين كشور اعلام كرد كه طي بارش هاي بي وقفه 12 ساعت گذشته جسد 79 نفر از ميان آب بيرون آورده شده است.
رسانه هاي داخلي اين كشور اعلام كردند در حالي كه سيل و گل ولاي در سطح مناطق سيل زده جاري شده است مردم وحشت زده هراسان منازلشان را ترك و به سمت چادرهاي امداد حركت مي كنند.

 



جشن نودمين سالگرد ازدواج

زوج چيني نودمين سالگرد ازدواجشان را جشن گرفتند.
خبرگزاري يونايتدپرس اعلام كرد كه اين زوج 109 و 106 ساله چيني عنوان پيرترين زوج در قيد حيات در چين را به خود اختصاص دادند.
«يانگ شنگزونگ» در گفت وگو با خبرگزاري شينهوا گفت: به دليل مشكلات شنوايي از طريق ارتباط چشمي با همسرم ارتباط برقرار مي كنم.به گفته يانگ، آن دو در دوران جواني نيز رابطه خوبي با يكديگر داشتند و به ندرت با هم مشاجره مي كردند.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، اين زوج طول عمر خود را مديون كار كردن در مزرعه و داشتن يك خانواده گرم و صميمي مي دانند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14