(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 آذر 1390- شماره 20099

پارلمان ايتاليا با وجود اعتراض ها بودجه رياضتي را تصويب كرد
550 اسير ديگر فلسطيني امروز آزاد مي شوند
شعار تظاهركنندگان در شهرهاي سوريه ملت ، بشاراسد را تنها نمي گذارد
قاهره بار ديگر رنگ خون گرفت مردم : نظاميان بايد بروند
دانشجويان ايتاليايي سخنراني يك استاد صهيونيست را به هم زدند
آغاز گفت وگوهاي وزير دفاع آمريكاو مقامات ليبي در طرابلس
تشديد زد و خورد با نظاميان آل خليفه عالم بحريني: پيروزي نزديك است
حزب الله عقب نشيني اشغالگران را به ملت عراق تبريك گفت
درخواست مردم يمن براي اعدام عبدالله صالح و پايان دخالت آل سعود
اوباما: بيش از همه دولت هاي آمريكا به اسرائيل خدمت كرده ام!
شكايت لبنان به سازمان ملل درباره پرونده جاسوسي رژيم صهيونيستي
زد و خورد معترضان با پليس قزاقستان 10 كشته برجاي گذاشت



پارلمان ايتاليا با وجود اعتراض ها بودجه رياضتي را تصويب كرد

پارلمان ايتاليا به رغم اعتراض هاي ضددولتي كارگران، بودجه رياضتي دولت را تصويب كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از يورونيوز، پارلمان ايتاليا همچنان كه انتظار مي رفت بودجه 33 ميليارد يورويي دولت كه شامل افزايش ماليات ها و صرفه جويي در هزينه ها است را با 495 راي موافق و 88 راي مخالف، تاييد كرد. انتظار مي رود لايحه بودجه قبل از كريسمس راي اعتماد سنا را نيز كسب كند. «ماريو مونتي» نخست وزير ايتاليا در ماه نوامبر در حالي به اين سمت منصوب شد كه ايتاليا با بحران بزرگ بدهي هاي دولتي روبه رو است. بودجه دولت جديد در حالي راي اعتماد گرفت كه كاركنان حمل و نقل عمومي درون شهري و برون شهري در اعتراض به برنامه رياضتي دولت، دست به اعتصاب عمومي زده اند. خواست آنها لغو صرفه جويي ها در مستمري ها و تجديد قراردادهاي كاري است.

 



550 اسير ديگر فلسطيني امروز آزاد مي شوند

مرحله دوم تبادل اسيران بين حماس و رژيم صهيونيستي موسوم به وفاداري به آزادگان امروز اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، براساس ليست منتشره از سوي اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي 550 اسير فلسطيني در مرحله دوم تبادل اسيران آزاد خواهند شد كه 20 يا 30 نفر از آنها از اعضاي جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي هستند.
اداره زندان هاي اسرائيل ليست اسامي اسرايي كه قرار است آزاد شوند به مصر تحويل داده تا به طرف فلسطيني ارائه دهد و به مرحله اجرا درآيد يكي از اسيران حاضر در زندان النقب اظهار داشت كه اداره زندان النقب بين 240 تا 250 اسير را از اين زندان آزاد خواهد كرد. يكي از اعضاي حماس درباره مرحله دوم تبادل اسيران گفت؛ در اين مرحله تنها 9 درصد از اعضاي حماس از زندان آزاد خواهند شد .

 



شعار تظاهركنندگان در شهرهاي سوريه ملت ، بشاراسد را تنها نمي گذارد

ده ها هزار نفر از مردم دمشق با برپايي تظاهرات گسترده حمايت خود را از نظام بشار اسد اعلام و تاكيد كردند كه اجازه دخالت به بيگانگان را نخواهند داد.
ده ها هزار نفر از مردم دمشق در حالي كه شعارهايي در حمايت از نظام بشاراسد و اصلاحات وي سر مي دادند در خيابان هاي اين شهر به حركت درآمده و در ميدان دمشق تجمع كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند با دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه مخالفيم، اصلاحات در سوريه و به دست سوري ها صورت مي گيرد.
كساني كه خواهان دخالت خارجي ها در سوريه هستند به كشور خود خيانت مي كنند.
سرنوشت سوريه به دست مردم سوريه تعيين مي شود.
شيخ احمد بدرالدين حسون مفتي اعظم سوريه نيز با محكوم كردن دخالت كشورهاي غربي و برخي از كشورهاي منطقه در امور داخلي سوريه گفت، علت اصلي اعمال فشارها و تحريم ها بر سوريه حمايت اين كشور از مقاومت فلسطين و لبنان است.
وي با تاكيد بر اينكه ملت سوريه بشاراسد را تنها نمي گذارد تاكيد كرد كه بشاراسد بهاي حمايت از مقاومت را مي پردازد.
«محمد زهبرالغنوم» نماينده پارلمان سوريه نيز با اشاره به قطعنامه پيشنهادي روسيه درباره سوريه گفت: اين قطعنامه حامل پيام مهمي براي غرب بود و آن دخالت نكردن كشورهاي ديگر در امور داخلي سوريه است.
وي افزود، دمشق با رهبران مسكو در اين باره هم عقيده است كه زور و فشار راه حل مناسبي براي مشكلات نيست بلكه بايد با مذاكره و گفت وگو بحران فعلي را حل وفصل كرد.
نماينده پارلمان سوريه گفت، سياستمداران روسيه نيز معتقدند كه گروه هاي مسلحي كه از خارج دستور مي گيرند در راستاي آشوب و فتنه در سوريه تلاش مي كنند و بايد جلوي اقدامات اين گروه هاي تروريست گرفته شود.
از سوي ديگر منابع خبري اعلام كردند كه اتحاديه عرب به شروط دمشق براي امضاي پروتكل ناظران عرب به سوريه تن داده است.
منابع آگاه در قاهره اعلام كردند كه اتحاديه عرب با اصلاحيه هايي كه دمشق از كميته وزارتي خاص سوريه خواسته بود موافقت كرده است.
به گزارش فارس اتحاديه عرب چندي پيش با تعليق حضور سوريه در نشست هاي اتحاديه عرب از دمشق خواست پروتكلي را اعزام كند كه اين اتحاديه براساس آن، نزديك به 500 ناظر را كه مي توانست از هر كشوري ولو از كشورهاي غربي باشد به سوريه اعزام كند.
دمشق در پاسخ از اتحاديه عرب خواست با خواسته هاي دمشق كه شامل موارد ذيل بود موافقت كند. 1- كاهش ناظران از 500 نفر به 40 نفر. 2- ناظران همه از كشورهاي عربي باشند. 3- هزينه اين هيئت به عهده دمشق نباشد. 4- براي اعزام هيئت، با دولت دمشق هماهنگي حاصل شود.

 



8 كشته و 302 مجروح
قاهره بار ديگر رنگ خون گرفت مردم : نظاميان بايد بروند

خيابان هاي قاهره پايتخت مصر بار ديگر رنگ خون گرفت و در نتيجه يورش نظاميان به صفوف مخالفان هشت نفر كشته و 302 نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در شديدترين درگيري هاي نظاميان با معترضان به شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر در مقابل ساختمان نخست وزيري هشت نفر كشته و 302 نفر زخمي شدند. بر اساس اين گزارش، شاهدان عيني و منابع امنيتي گفتند كه معترضان به حكومت نظاميان در شهر قاهره تعدادي از خودروها و ساختمان هاي دولتي را به آتش كشيدند و به سوي پليس و نيروهاي امنيتي سنگ پراني كردند.بر اساس اين گزارش، پليس و نظاميان مصري نيز با شليك مستقيم گلوله و پرتاب گازهاي اشك آور و سمي به سوي افراد معترض كه از چند روز پيش در مقابل ساختمان نخست وزيري تجمع كرده اند، تعدادي از آنها را كشته و بسياري را مجروح كردند.
نيروهاي نظامي در راستاي سركوب بيشتر معترضان چادرهاي آنها را در ميدان التحرير آتش زدند و همزمان طبقه اول دفتر نخست وزيري مصر دچار حريق شد.
گفته مي شود كه نيروهاي نظامي كنترل ميدان التحرير را به دست گرفته اند.
در مقابل معترضان ساختمان پارلمان را تصرف كردند ولي نيروهاي نظامي با شليك گلوله آنها را از ساختمان پارلمان خارج كردند. در اين آتش سوزي كليه پرونده ها به خاكستر تبديل شده است.
ناظران سياسي قاهره مي گويند كه از زمان سقوط مبارك اين شديدترين درگيري هايي است كه ميان حكومت نظامي اين كشور و انقلابيون رخ داده است.
اين درگيري هاي خونين هنگامي آغاز شد كه عكس هايي از يك جوان مصري به نام «عبودي ابراهيم» در اينترنت منتشر شد كه به علت ضرب و شتم توسط پليس به شدت مضروب شده بود و معترضان خشونت، پليس و نظاميان را محكوم كردند.
همچنين تصاويري از سنگ پراني افراد ناشناس (كه عمدتاً نظاميان مصري هستند) به سوي تظاهركنندگان در اينترنت خشم معترضان را شعله ورتر كرده و حمله آنها را به ساختمان هاي دولتي و خودروهاي پليس در روز جمعه را در پي داشت. اين درحالي است كه معترضان به حكومت نظاميان در مصر، از ماه نوامبر (آبان) تاكنون با تحصن در مقابل ساختمان نخست وزيري مانع از حضور «كمال الجنزوري» نخست وزير منتخب نظاميان در محل كار وي شدند.
«محمد عارف» (24 ساله) يك فعال مصري به خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) گفت: پليس و نظاميان قصد داشتند با توسل به زور، افراد معترض در مقابل نخست وزيري را در قاهره متفرق كنند، اما هنگامي كه با مقاومت آنها روبه رو شدند، به گلوله هاي جنگي و گازهاي سمي و اشك آور متوسل شدند. بر اساس اين گزارش، دارالفتوي مصر نيز اعلام كرد؛ «عماد عفت» از افراد برجسته آن به دليل اصابت گلوله از سوي نظاميان در روز جمعه كشته شده است.
از سوي ديگر، شوراي عالي نيروهاي مسلح، با رد شايعات مربوط به بكارگيري خشونت براي متفرق كردن معترضان اعلام كرد: طي 9 ماه گذشته كه كشور توسط نظاميان اداره مي شود، هدف غايي ايجاد نظم و امنيت در مصر بوده است!
خبر ديگر اينكه نتايج روز جمعه نشان مي دهد «حزب عدالت» و توسعه اخوان المسلمين و «حزب سلفي النور» با رقابت نزديكي پيشرو انتخابات در مرحله دوم هستند.
بر اساس گزارش «پرس تي وي»، اين دو حزب كه در مرحله اول دوسوم آرا را به دست آورده اند، پيش بيني مي شود در اين مرحله و مرحله سوم نيز پيشتازي خود را حفظ كنند. اين درحالي است كه در اين دور، نتايج نشان مي دهد كه بلوك ليبرال مصر پس از اين دو حزب اسلامي قرار دارد و آراي به دست آمده اش، نسبت به دور اول كمتر است. با وجود اين، مصري ها از نتايج به دست آمده و پيروزي احزاب اسلامي كه مدت ها تحت سركوب ديكتاتوري مبارك قرار داشتند، خوشحال هستند.
واكنش نخست وزير مصر
در حالي كه درگيري در مقابل ساختمان نخست وزير بين پليس و معترضان در روز شنبه ادامه داشت، «كمال الجنزوري» نخست وزير منصوب نظاميان در محلي بدور از مقر نخست وزيري نخستين نشست كابينه خود را آغاز كرد و به شدت به اعتراضات اخير واكنش نشان داد.
الجنزوري در يك گفت وگوي مطبوعاتي و تلويزيوني با خبرنگاران ضمن تائيد كشته شدن هشت تن از معترضان اظهار داشت: حوادث اخير در مقابل مقر نخست وزيري، ادامه انقلاب نيست، بلكه حركتي بر ضد آن است.در همين حال آخرين گزارش هاي دريافتي از ادامه درگيري معترضان در خيابان «قصر العيني» كه در امتداد ميدان التحرير و مقر نخست وزير مصر در مركز قاهره قرار دارد، خبر مي دهد.تظاهركنندگان كه در بين آنها نوجوانان 12ساله نيز ديده مي شوند، شعار مرگ بر طنطاوي (حاكم نظامي) و كمال الجنزوري (نخست وزير) را سر داده و حكومت آنها را غيرقانوني مي دانند و خواستار اعدام ژنرال طنطاوي شدند.

 



دانشجويان ايتاليايي سخنراني يك استاد صهيونيست را به هم زدند

دانشجويان و جوانان ايتاليايي ضد صهيونيسم در يكي از دانشگاه هاي ايتاليا در شهر ناپل مانع از سخنراني يكي از استادان يهودي دانشگاه حيفاي رژيم صهيونيستي در اين دانشگاه شدند.
دانشجويان با سر دادن شعار اسرائيل كودك كش، قاتل فلسطيني ها، اسرائيل، دولت نژادپرست، از ايتاليا برو بيرون سخنراني اين استاد صهيونيست را به هم زدند.
تاكنون ده ها دانشگاه در انگليس، ايرلند، اسپانيا، آلمان، آمريكا، نروژ، فرانسه، ايتاليا و ... با هدف حمايت از فلسطيني ها به ويژه پس از جنگ 22 روزه غزه و حمله تروريستي اسرائيل به ناوگان آزادي غزه دانشگاه هاي اسرائيل را تحريم كرده اند.

 



آغاز گفت وگوهاي وزير دفاع آمريكاو مقامات ليبي در طرابلس

وزير دفاع آمريكا با هدف زمينه سازي براي تحميل قراردادهاي نظامي و تسليحاتي سودآور بر ملت بپاخاسته ليبي، وارد طرابلس شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «لئون پانتا» ديروز وارد ليبي شد. اين ورود با لغو برخي تحريم هاي ليبي توسط شوراي امنيت سازمان ملل همراه بود. پانتا در اين سفر يكروزه خود با «اسامه الجويلي» وزير دفاع و «عبدالرحيم الكيب» نخست وزير ليبي ديدار كرد. پانتا در مذاكرات خود، فروش سلاح ها و تسليحات به ارتش تازه تاسيس ليبي را پيش كشيد و علاوه بر آن، اعلام كرد كه آمريكا مي تواند در برقراري ثبات و امنيت در ليبي به مقامات طرابلس كمك كند.
آمريكايي ها طي ماه هاي گذشته دست كم 1000 موشك متعلق به سامانه دفاع هوايي ليبي را منهدم كردند. علت اين انهدام نيز جلوگيري از دستيابي شبكه القاعده به آنها اعلام شده بود.
«السنوسي بيسكري» كارشناس سياسي ليبيايي در ارتباط با انهدام موشك هاي فوق گفت: نابودسازي موشك هاي دفاع هوايي ليبي به دست آمريكا، نشان مي دهد كه شوراي ملي انتقالي و دولت ليبي كنترل امور كشور را در دست ندارند. وي تاكيد كرد كه اين اقدام آمريكا، حاكميت ملي ليبي را نقض كرده است و اين امر، مردم را نسبت به شوراي ملي انتقالي بدبين مي كند.به گفته بيسكري، آمريكا با اين اقدام خود، حريم هوايي ليبي را بي دفاع كرده است.
آزادسازي دارايي ها
«مصطفي عبدالجليل»، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي از دولت هاي غربي خواست همه دارايي هاي ليبي را آزاد كنند. عبدالجليل گفت: دارايي هاي «معمر قذافي» (ديكتاتور ساقط شده ليبي) بين 140 تا 160 ميليارد دلار است و اين دارايي ها براساس قطعنامه هاي بين المللي بلوكه شده است. عبدالجليل افزود: اگر ما اين اموال را برگردانيم، مي توانيم به ملت ليبي براي بازگشت به زندگي عادي كمك كنيم. وي افزود: تاكنون كشورها به طور جداگانه، بخش اندكي از اموال بلوكه شده ليبي را آزاد كرده اند.
در همين حال، دولت آمريكا اعلام كرد 30 ميليارد دلار از دارايي هاي دو بانك مركزي و سرمايه گذاري خارجي ليبي را آزاد مي كند. به گزارش ايلنا، شوراي امنيت سازمان ملل تحريم هاي اعمال شده بر بانك مركزي و بانك سرمايه گذاري خارجي ليبي را لغو كرد.
«ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس نيز اعلام كرد، دولت متبوعش شش ميليارد و 500 ميليون از اموال ليبي را آزاد مي كند.

 



تشديد زد و خورد با نظاميان آل خليفه عالم بحريني: پيروزي نزديك است

نيروهاي امنيتي بحرين به سركوب اعتراضات مردمي در مناطق مختلف منامه پايتخت اين كشور پرداختند كه در جريان اين سركوب ها ده ها نفر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، يك روز پس از به زير گرفتن جوان 21 ساله بحريني توسط خودروهاي نيروهاي امنيتي، مردم منامه و ديگر روستاها و شهرهاي بحرين در اعتراض به سركوبگري ها و اعمال غيرانساني مزدوران آل خليفه تظاهرات كردند كه با يورش نيروهاي امنيتي بحرين اين درگيري ها به خشونت كشيده شد.
معترضان بحريني همچنين در واكنش به فراخوان جوانان انقلابي 14 فوريه براي بستن راه ها و گذرگاه هاي استراتژيك، مناطق حساس منامه را مسدود كردند كه با يورش نظاميان آل خليفه و آل سعود مواجه شدند. عوامل آل خليفه با تعقيب معترضان به منازلي كه انقلابيون را در خود جا مي دادند يورش برده و اهالي آن را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند و برخي از اعضاي منازل را بازداشت كردند.
حمله نيروهاي آل خليفه به تظاهركنندگان با سلاح هاي سرد و گرم دست كم 20 مجروح برجاي گذاشت، برخي از مجروحان هم از ترس دستگيري به مراكز درماني مراجعه نكردند.
ائتلاف انقلابيون بحريني از پزشكان خواستند براي نجات ده ها مجروح بشتابند و فقط به بيمارستان ها اكتفا نكنند.شيخ عيسي قاسم از علماي برجسته شيعي بحرين مسلمانان را به ايستادگي در مقابل رژيم ظالم آل خليفه فراخواند و گفت، مسلمانان در مقابل اين همه ظلم و جنايت ساكت نباشند.
رئيس شوراي علماي بحرين حمايت از ظلم را بدترين فريبكاري در اسلام توصيف كرد و خواستار رسوا كردن فريب كاران شد.
شيخ عيسي قاسم با بيان اينكه پيروزي نزديك است از مسلمانان بحريني خواست به تظاهرات خود تا تحقق كامل مطالبات ادامه دهند. جمعيت اسلامي الوفاق بحرين نيز با انتشار بيانيه اي با اشاره به شدت گرفتن اقدامات خشونت آميز نيروهاي آل خليفه و مجروح شدن ده ها تن تأكيد كرد، رويدادهاي بحرين اقداماتي ضد انساني است و نيروهاي امنيتي عليه شهروندان از سلاح هاي سرد و گرم و گازهاي سمي استفاده مي كنند.
جمعيت الوفاق هشدار داد، خون مردم به صورت علني ريخته مي شود ولي مجامع حقوق بشري و سازمان هاي بين المللي دست روي دست گذاشته و براي توقف اين جنايات تلاش نمي كنند.
جمعيت الوفاق همچنين خواستار آزادي زينب الخواجه فعال برجسته حقوق بشر شد كه در جريان يك راهپيمايي اعتراض آميز به دست عوامل رژيم آل خليفه دستگير شده بود.

 



حزب الله عقب نشيني اشغالگران را به ملت عراق تبريك گفت

حزب الله لبنان عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از خاك عراق را به ملت عراق تبريك گفت و اعلام كرد كه عراقي ها، هيمنه آمريكا را شكستند.
به گزارش ايسنا، حزب الله در بيانيه اي كه به همين مناسبت صادر كرده است، افزود: ما به ملت صبور و مقاوم عراق به خاطر پيروزي تاريخي شان بر اشغالگران آمريكايي تبريك مي گوييم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: اين پيروزي كه دستاورد خون هزاران شهيد و مجروح فداكار است، الگويي براي تمام ملت هاي مظلوم جهان در رويارويي با نيروهاي مستكبر به شمار مي آيد.
حزب الله افزود: تكيه ملت عراق بر خداوند و مقاومت و مبارزه آنها با ظلم و تجاوز باعث شد، طي 9 سال به دستاورد بزرگي دست يابند دستاوردي كه امت ما تا نسل ها به آن افتخار خواهد كرد. ملت عراق هيمنه آمريكا را شكست. در بيانيه حزب الله لبنان تأكيد شده است: اميدواريم كه ملت و دولت عراق بتوانند به نقش پيشرو خود در جهان عرب و اسلام به طور شايسته عمل كنند. ملت عراق در مرحله كنوني بايد وحدت پيشه كند و نسبت به توطئه هاي دولت آمريكا و تلاش هاي آن براي ايجاد فتنه هوشيار باشد.
خبر ديگر اينكه يك روزنامه آمريكايي عامل اصلي عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق را ايستادگي و موضع مستحكم آيت الله سيستاني مقابل اشغالگران دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه «نشنال» طي تحليلي نوشت: آيت الله (سيدعلي) سيستاني (مرجع عالي شيعيان عراق) آمريكا را مجبور به عقب نشيني از خاك عراق كرد. اين روزنامه تأكيد كرد كه نظرات مخالف و مستحكم آيت الله سيستاني در مقابل حضور نيروهاي بيگانه در خاك عراق، اصلي ترين عامل تحقق عقب نشيني نظاميان آمريكايي بود.گفتني است جمعه گذشته مراسم نمادين عقب نشيني آمريكايي ها از عراق با حضور «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا در بغداد برگزار شد و نيروهاي آمريكايي تا دو هفته ديگر به طور كامل عراق را ترك مي كنند. اين در حالي است كه واشنگتن قصد دارد 15 هزار كارمند ديپلمات را در سفارت آمريكا در بغداد نگه دارد، موضوعي كه مخالفت گسترده مرجعيت، مردم و گروه هاي سياسي را در پي داشته است.
خبرگزاري فارس نيز از عراق گزارش داد، «صدرالدين قپانچي» نماينده آيت الله سيستاني در كربلا، تصريح كرد: اخراج نيروهاي آمريكايي از عراق به بركت هوشياري مردم و ارتباط شان با علما و مراجع ديني روي داده است.
قپانچي كه در خطبه هاي نماز جمعه سخن مي گفت، افزود: عراق سرزمين بيگانگان نيست، بلكه سرزمين مردمان خودش است.
«ادموند غريب»، استاد روابط بين الملل دانشگاه هاي آمريكا نيز با اشاره به فشار افكار عمومي به مقامات واشنگتن و وضعيت دشوار نيروهاي آمريكايي در عراق تأكيد كرد: نيروهاي آمريكايي از عراق فرار كرده اند.
«حسين شلوشي» پژوهشگر عراقي نيز در اين رابطه به شبكه العالم گفت: نيروهاي آمريكايي به اذعان كارشناسان اين كشور، در عراق شكست خورده اند. شلوشي خاطرنشان كرد: جشن و شادي آمريكايي ها به خاطر خروج از عراق، مشابه جشني است كه مردم آمريكا در پي عقب نشيني اين كشور از ويتنام انجام داده بودند.
كناره گيري العراقيه
به گزارش ايسنا، «حيدر الملا» سخنگوي فهرست «العراقيه» تحت رهبري «اياد علاوي» اعلام كرد عضويت فهرست مذكور در پارلمان عراق به حالت تعليق درآمده است و وزراي اين فهرست نيز از دولت اين كشور استعفاي خود را به نخست وزير ارايه كردند.
وي افزود: «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهوري و «صالح المطلك»، معاون نخست وزير از جمله كساني هستند كه استعفاي خود را ارايه كرده اند.
الملا تصريح كرد؛ دليل اين اقدام، عملكرد غيرقابل دفاع «نوري مالكي» نخست وزير اعلام شده است. وي توضيحات بيشتري در اين باره نداد.

 



درخواست مردم يمن براي اعدام عبدالله صالح و پايان دخالت آل سعود

سرويس خارجي -
مردم 18 استان يمن با اعلام اينكه عربستان سعودي عامل بدبختي است از رياض خواستند به مداخله در اين كشور پايان دهد.
صدها هزار نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات در 18 استان اين كشور از سياست هاي تفرقه افكنانه عربستان سعودي انتقاد و تاكيد كردند كه سعودي ها براي تحقق منافع و اهداف خود به دنبال انحراف انقلاب يمن و خالي كردن ميادين يمن از انقلابيون هستند.
معترضان يمن اظهار داشتند دخالت هاي عربستان در يمن ادامه دارد و امضاي طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس در رياض اين مداخله را شدت بخشيد.تظاهركنندگان تصريح كردند كه عربستان با سياست تفرقه بينداز و حكومت كن در تلاش است تا بر موج انقلاب سوار شود و مسير اين انقلاب را به نفع خود تغيير دهد.يكي از معترضان يمن با تاكيد بر اينكه مردم يمن همچنان خواستار محاكمه و مجازات علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن به سبب جنايات فراوانش در يمن هستند اظهار داشت، مداخله عربستان در يمن به علت شگردهاي كهنه رياض ناموفق است و تفكر سياستمداران سعودي به حدي نرسيده است كه بتوانند واقعيت هاي يمن را درك كنند.
رهبر حزب الحق يمن نيز گفت، عبدالله صالح هزاران كيلومتر از مناطق مرزي و نفت خيز يمن را به عربستان فروخته است و به همين دليل عربستان به اين كشور چشمداشت دارد و نمي خواهد به راحتي منافع خود را از دست دهد.
توكل كرمان فعال حقوقي يمني و برنده جايزه صلح نوبل نيز در اظهاراتي تاكيد كرد كه غرب يمن را به سعودي ها واگذار كرده است و به همين دليل است كه حكومت آل سعود با هر تلاشي براي ايجاد دولتي دموكراتيك در يمن مخالفت مي كند.

 



حقارت مقابل صهيونيست ها
اوباما: بيش از همه دولت هاي آمريكا به اسرائيل خدمت كرده ام!

رئيس جمهور آمريكا اظهار داشت از اينكه هيچ دولتي در آمريكا به اندازه دولت من براي حمايت از اسرائيل تلاش نكرده است به خود مي بالم!
به گزارش خبرگزاري ايسنا، باراك اوباما در هفتادويكمين گردهمايي اتحاد براي اصلاح يهوديت در مريلند گفت، تعهدات آمريكا و تعهدات من در قبال اسرائيل و امنيت آن تزلزل ناپذير است.
رئيس جمهور آمريكا افزود، مفتخرم بگويم هيچ دولتي در حمايت از امنيت اسرائيل فعال تر از ما عمل نكرده است و حتي در اوج بحران اقتصادي و سخت ترين روزها توانسته ايم بيشترين كمك مالي را در تاريخ در اختيار اسرائيل قرار دهيم.
وي تصريح كرد، حمايت دولت كنوني آمريكا از اسرائيل يك حقيقت است و اجازه ندهيد چيزي غيراز اين بگويند.
اوباما گفت، فلسطيني ها و اسرائيلي ها بايد راهكاري براي دستيابي به توافقنامه صلح بيابند.
اين اظهارات اوباما درست در زماني مطرح شده كه وي براي جلب حمايت رژيم اسرائيل براي انتخابات رياست جمهوري 2012 تلاش مي كند. حمايت بي دريغ آمريكا از رژيم صهيونيستي در حالي است كه اين رژيم اراضي فلسطيني ها را اشغال و اقدامات تجاوزكارانه اي را عليه آن ها در پيش گرفته و به محاصره ظالمانه نوار غزه ادامه داده است.
آمريكا همچنين هر ساله نزديك به 3 ميليارد دلار كمك نظامي در اختيار اسرائيل قرار مي دهد.
به عقيده ناظران سياسي، سخنراني باراك اوباما در جمع يهوديان نشان دهنده حقارت و سرسپردگي رئيس جمهور آمريكا در برابر صهيونيست هاست.
سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل نيز اظهار داشت، تعهد آمريكا به صلح و امنيت اسرائيل يك حقيقت ضروري است كه هرگز تغيير نخواهد كرد.
اظهارات مقامات آمريكا در حالي صورت مي گيرد كه نيروهاي رژيم اشغالگر قدس در روزهاي اخير برشدت حملات وحشيانه خود افزوده اند و در چندين نوبت نوار غزه را بمباران كرده اند.


 



شكايت لبنان به سازمان ملل درباره پرونده جاسوسي رژيم صهيونيستي

لبنان از رژيم صهيونيستي به دليل اقدامات جاسوسي و كشف دستگاه شنود اسرائيلي در اراضي لبنان شكايت كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري كويت، وزارت خارجه لبنان با انتشار بيانيه اي اعلام كرد، اين وزارتخانه از طريق هيئت دائمي لبنان در سازمان ملل عليه اسرائيل به دليل كار گذاشتن سيستم جاسوسي در منطقه عين الغاز واقع در خاك لبنان شكايت كرده است.
در شكايت نامه اين هيئت لبناني آمده است: چنين اقدامي از سوي اسرائيل نقض آشكار حاكميت لبنان، قطعنامه 1701 سازمان ملل و همچنين منشور اين سازمان به شمار مي آيد. در اين شكايت نامه تصريح شده است: اين اقدام اسرائيل، تهديدي براي صلح و امنيت بين المللي به شمار مي آيد.
اخيرا حزب الله لبنان از كشف دستگاه شنود متعلق به رژيم صهيونيستي در خاك اين كشور خبر داده بود.
هواپيماهاي جاسوسي رژيم صهيونيستي نيز بعد از آنكه اين دستگاه توسط حزب الله لبنان شناسايي شد، اقدام به بمباران منطقه و از بين بردن دستگاه كردند.
وزارت خارجه لبنان از سازمان ملل خواسته است تا اين شكايت نامه را به دست مسئولان اين سازمان و رياست شوراي امنيت برساند تا ميان كشورهاي عضو اين شورا توزيع گردد.

 



زد و خورد معترضان با پليس قزاقستان 10 كشته برجاي گذاشت

شاهدان عيني از كشته شدن حداقل 10 نفر در درگيري هاي گسترده پليس و كارگران معترض در غرب قزاقستان خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «آشكات داليايف» دادستان كل قزاقستان اعلام كرد: اين درگيري ها در روز جمعه و درمراسم روز استقلال قزاقستان در شهر نفت خيز «زانائوزن» بين كارگران اعتصابي شركت نفت و نيروهاي پليس به وقوع پيوست.
به گفته دادستان قزاقستان، در نتيجه شورش گسترده در شهر، دستكم 10 نفر كشته شده اند و بسياري از ساختمان هاي دولتي و خودروهاي پليس تخريب و به آتش كشيده شد.
كارگران شركت نفت قزاقستان كه ماه هاست حقوق خود را دريافت نكرده اند، پس از اينكه در ميدان مركزي شهر تجمع و نسبت به اين موضوع در مراسم روز استقلال كشورشان اعتراض كردند، با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله هاي جنگي مواجه شدند و خشونت گسترش يافت.بر پايه اين گزارش ها، اگرچه، مقام هاي دولتي قزاقستان، تيراندازي به سوي كارگران معترض را تكذيب كرده اند، اما به گفته شاهدان عيني، استفاده پليس و نيروهاي امنيتي از گلوله هاي جنگي، خشم معترضان را برانگيخت و آنان، ساختمان هاي اطراف ميدان را به آتش كشيدند.دولت قزاقستان كه به دليل فساد مالي و اداري ماه هاست با بحران عميق سياسي و اقتصادي مواجه شده است، به شدت با مخالفان خود برخورد و هرگونه اعتراض را با توسل به خشونت سركوب مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14