(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 آذر 1390- شماره 20099

حديث دشت عشق
هفته نهم ليگ برتر واليبال تهران خبري نيست!
اخبار كوتاه از فوتبال
حذف زود هنگام قاسمي نژاد و معلومات
بنا: تنها يك جا بايد خود را ثابت كنيم؛ المپيك
هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال استقلال با شكست نفت قهرمان نيم فصل شد
خواندني از ورزش ايران
دعوت از 36 كشتي گير به اردوي تيم ملي فرنگي



حديث دشت عشق

از نوشته دانش آموز شهيد «محمدعلي مهرابي»
اسلام مكتبم، امام رهبرم و حسين(ع) استادم
تنها افتخار من اين است كه مكتب من اسلام و رهبر من «روح الله» و استادم حسين كه در ميدان شهادت در آن روز عاشورا نداي «هل من ناصر ينصرني» را سر داد. اينك ما مي گوئيم حسين جان! اگر در آن فضاي داغ و خونين كربلا به جز خدا كسي به فريادت نرسيد. و نداي تو را لبيك نگفت پيروانت در فضاي گرم و خونين ايران زمين دست مردانگي با تو داده اند و تا آخرين قطره خون در راهت مبارزه خواهيم كرد.
خدايا! تو گواه و شاهد باش كه من آگاهانه به اين راه كه راه «الله» است شتافتم و آگاهانه شهادت را پذيرفتم و اين درسي باشد براي آنها كه مي خواهند راه شهيدان را ادامه دهند.

 



هفته نهم ليگ برتر واليبال تهران خبري نيست!

هفته نهم ليگ برتر واليبيال باشگاه هاي ايران در حالي امروز برگزار مي شود كه هيچ مسابقه اي در تهران انجام نخواهد شد.
نهمين هفته از رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران عصر امروز با برگزاري هفت مسابقه در شهرستان هاي مختلف پيگيري خواهد شد. اين هفته از مسابقات در حالي به انجام خواهد رسيد كه تهران ميزبان هيچ ديداري نيست تيم هاي تهران بايد ميهمان حريفان خود باشند.
شايد حساس ترين بازي هفته بين تيم هاي گيتي پسند و شهرداري تبريز باشد. جايي كه تيم هاي اصفهاني و تبريزي با قرار گرفتن در رده هاي پنجم و ششم جدول رده بندي بايد برابر هم قرار بگيرند. شاگردان مصطفي كارخانه كه پس از قبول شكست 3 بر يك در هفته گذشته 15 درصد از مبلغ قراردادشان كسر شده براي جبران شكست هاي گذشته با تمام توان وارد ميدان مي شوند. برخي ها شكست هفته گذشته گيتي پسند برابر سايپا را خستگي بازيكنان ملي پوشان تيم اصفهاني مي دانستند، اما براي اين هفته قطعا بهانه اي نخواهند داشت و در صورت شكست بايد دنبال مشكلات ديگري باشند. در مقابل تبريزي ها هم كه تا به اينجاي مسابقات آرام آرام خود را بالا كشيده اند دوست ندارند در اصفهان بازنده باشند و براي پيروزي برابر گيتي پسند و قرار گرفتن در رده پنجم تمام تلاش خود را به كار خواهند گرفت.
شاگردان فرهاد نفرزاده كه تاكنون با كسب هفت پيروزي همراه با كاله تيم بدون شكست ليگ برتر است در كرج ميزبان آلومينيوم المهدي بندرعباس خواهد بود. نارنجي پوشان سايپا دوست ندارند كه نوار پيروزي هايشان در خانه پاره شود. با توجه به پيروزي شيرين هفته گذشته خودروسازان برابر گيتي پسند، شاهد جدال تماشايي بين سايپا و آلومينيوم المهدي بندرعباس خواهيم بود.
آملي ها هم به نظر مي رسد كار سختي را برابر تيم جوان و انتهاي جدولي كرمان نخواهند داشت و در خانه به دنبال يك پيروزي مقتدرانه هستند. شاگردان ناصر شهنازي در اين فصل نتايج بسيار ضعيفي گرفته اند و تمام بازي هاي خود را واگذار كرده اند، اين در حالي است كه شاگردان بهروز عطايي تمام مسابقات خود را با پيروزي پشت سر گذاشته اند. مصاف تيم بدون شكست و بدون پيروزي در اين هفته از مسابقات براي آملي ها جذاب خواهد بود، چرا كه قطعا كرماني ها تلاش خواهند كرد تا حداقل يك امتياز از كاله بگيرند.
برنامه كامل بازي هاي هفته نهم به اين شرح است:
¤ پيشگامان كوير يزد- پيكان
¤ سايپا- آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ مناطق نفت خيز - شهرداري اروميه
¤ گيتي پسند اصفهان- شهرداري تبريز
¤ ميزان خراسان رضوي- گسترش نوين كشاورز
¤ هاوش گنبد- باريچ اسانس كاشان
¤ كاله مازندران- كرمان
¤ جدول رده بندي تا پايان هفته هشتم: 1- سايپا البرز 20 امتياز، 2- كاله مازندران 18 امتياز، 3- پيكان 18 امتياز، 4- شهرداري اروميه 17 امتياز، 5- گيتي پسند 14 امتياز و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مجيدي در آستانه جدايي از استقلال
مديرعامل باشگاه استقلال از مشخص شدن تكليف جدايي يا ماندن فرهاد مجيدي در جلسه روز آينده خبر داد. گفته مي شود مجيدي به دليل مشكلات شخصي و حضور در كنار فرزندانش قصد دارد راهي امارات شود و فوتبال خود را در اين كشور دنبال كند. علي فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال در اين خصوص گفت: مجيدي به دليل شرايط فرزندش خواستار جدايي از استقلال و رفتن به امارات شده و به همين دليل اين موضوع را مطرح كرده است. بايد در اين خصوص با كادر فني و پرويز مظلومي صحبت كنيم و پس از جلسه فردا (امروز) در اين باره نظر مي دهيم.
9 بازيكن مس سرچشمه در ليست فروش
باشگاه مس سرچشمه 9 بازيكن خود را در فهرست فروش قرار داد. حسين منصوري مديرعامل باشگاه مس سرچشمه ضمن اعلام خبر فوق گفت: با نظر كادر فني 9 بازيكن را در فهرست فروش قرار داده ايم. اين بازيكنان عبارتند از حامد شيرخانلو، حسين قنبري، وحيد علي آبادي، اصغر كرم الهي، حسين بغلاني، حسين گوهري، علي مولايي، آنته زوراك و نناد برموويچ. وي افزود: البته ما تصميم گرفتيم كه 20 درصد از قرارداد بازيكنان و كادر فني تيم را هم به دليل مسائل فني و كسب نتايج ضعيف در نيم فصل اول كم كنيم. ضمن اين كه علاوه بر جذب سه بازيكن داخلي قصد داريم 4 بازيكن خارجي نيز جذب كنيم.
تيم ملي به جديدترين فناوري آناليز مجهز شد
بنابردرخواست سرمربي تيم ملي ايران و موافقت فدراسيون جديدترين فناوري آناليز مسابقات فوتبال براي تيم ايران خريداري شد. با اين فناوري كه در ميان تيم هاي ملي كشورهاي آسيايي تنها كشورهايي مانند ژاپن، استراليا و كره جنوبي آن را به طور كامل در اختيار دارند، مي توان به سرعت، آناليز هر لحظه از بازي را به صورت دقيق در اختيار كادر فني قرار داد. اين كار حتي مي تواند روي نيمكت و در حين مسابقه و يا در رختكن و بين دو نيمه انجام شود. در حال حاضر اين فناوري را باشگاه هاي بزرگي مانند بايرن مونيخ، منچستريونايتد و منچسترسيتي در اختيار دارند و در جام جهاني گذشته، برخي از تيم هاي بزرگ دنيا نيز از آن استفاده مي كردند.
كميته داوران مي تواند از مربيان راه آهن شكايت كند
كميته داوران پس از بازبيني صحنه مشكوك به هند مدافع پيروزي اعلام كرد هندي صورت نگرفته و حق شكايت از مربيان راه آهن براي اين كميته محفوظ است. صبح ديروز كميته داوران صحنه مشكوك به هند مدافع پيروزي را آناليز كرد و به اين نتيجه رسيد كه چون فاصله ضربه زننده تا مدافع پيروزي 4 تا 5 متر بوده اين مدافع فرصت نداشته خطاي هند انجام دهد و در واقع سرعت توپ آنقدر بالا بوده كه به دست وي برخورد كرده است و اين مدافع هيچ خطاي هندي را انجام نداده است و تصميم داور در نگرفتن ضربه پنالتي كاملا درست بوده است. ضمن اين كه كميته داوران درباره اظهاراتي كه از سوي مربيان راه آهن عليه كميته داوران مطرح شده حق شكايت را به كميته انضباطي براي خود محفوظ مي دارد.
تعطيلي 4 روزه سرخپوشان و نامه به سازمان ليگ
با تشخيص كادر فني بازيكنان پيروزي پس از بازي مقابل فولاد، 4 روز استراحت مي كنند.از همين رو تصميم گرفته شد تمرينات تيم پس از بازي روز دوشنبه مقابل فولاد خوزستان به مدت 4 روز تعطيل و از روز شنبه هفته آينده آغاز شود. همچنين نامه اي از باشگاه پيروزي به سازمان ليگ ارسال شده تا بتوانند جايگزيني براي شيث رضايي و نصرتي براي نيم فصل دوم جذب كنند. مسئولان سازمان ليگ به صورت شفافي اعلام كردند سرخپوشان مي توانند با ابطال قرارداد اين دو، بازيكن جايگزين جذب كنند.
استقلال 90 و پيروزي 80 ميليون جريمه شدند
ديدار دو تيم پيروزي و استقلال درحالي به ميزباني تهران از سري رقابتهاي جام حذفي برگزار شد كه تماشاگران تيم پيروزي اقدام به پرتاب سنگ و سر دادن شعارهاي غير اخلاقي نسبت به بازيكنان حريف كردند. بر همين اساس باشگاه پيروزي به پرداخت 80 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. همچنين به دليل تخلفات تماشاگران تيم استقلال تهران مبني بر فحاشي و اهانت به تيم حريف، باشگاه استقلال به پرداخت 70 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. ضمن اينكه ورود بازيكنان ذخيره و عوامل اجرايي تيم استقلال به داخل زمين در صحنه شادي پس از گل از تخلفات ماده 25 آئين نامه انضباطي بوده و باشگاه استقلال به پرداخت 20 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. گفتني است، از سوي كميته انضباطي به آندرانيك تيموريان و فرهاد مجيدي بازيكنان تيم استقلال به دليل تحريك تماشاگران تذكر داده شد و يادآور مي شود كه در صورت تكرار اين رويه در مسابقات بعدي، تنبيهات انضباطي نسبت به رفتار اين دو بازيكن در نظر گرفته مي شود. همچنين علي كريمي به دليل مصاحبه با رسانه ها مي بايست امروز در كميته انضباطي حاضرشود و در خصوص موارد مطرح شده توضيحاتي را ارائه كند. كميته انضباطي از پرويز مظلومي،سرمربي تيم استقلال به دليل تلاشش براي ايجاد آرامش تماشاگران و غلامرضا رضايي را بخاطرداشتن اخلاق ورزشي و منش پهلواني در طول اين ديدار، تقدير و تشكركرد.

 



ناكامي هاي جودو درچين شروع شد
حذف زود هنگام قاسمي نژاد و معلومات

دومين روز از پيكارهاي جودوي بين المللي چين با حذف هر دو نماينده ايران از دور مسابقات آغاز شد.
اين دوره از مسابقات روز جمعه با حضور 406 جودوكار از 61كشور جهان درسالن «گواشين» شهر «كينگ دائو» آغاز شد كه هر دو نماينده ايران در روز دوم اين رقابتها با شكست درمبارزات خود از دور مسابقات كنار رفتند.
در وزن 73- كيلوگرم علي معلومات با رنكينگ 46 جهان درهمان دور نخست به مصاف «كيم جوو جين» رفت درپايان با يك امتياز «يوكو» نتيجه را واگذار كرد و از دور مسابقات كنار رفت.
اميرقاسمي نژاد هم در وزن 81- كيلوگرم درحالي كه با قرعه مناسبي مواجه شده بود دور نخست «گائوهاي يوان» از كشور ميزبان را در ثانيه ششم از دقيقه دوم ضربه فني كرد و به دور دوم راه يافت. وي سپس به ديدار «آلن اسچميت» از فرانسه رفت و با يك امتياز «يوكو» بازنده تاتامي را ترك و از گردونه مسابقات كنار رفت.
اين دوره از مسابقات امروز در شرايطي به پايان مي رسد كه جواد محجوب و محمدرضا رودكي نمايندگان كشورمان در روز پاياني هستند.
مسابقات جودوي بين المللي چين در راه كسب سهميه امتياز بالايي دارد و جودوكاران با چند پيروزي در جدول مي توانند جايگاه خود را در رنكينگ جهاني ارتقا دهند.

 



باخت براي باباجان زاده 137 كيلويي نعمت بود!
بنا: تنها يك جا بايد خود را ثابت كنيم؛ المپيك

فيلا يك قانون من درآوردي را در مسابقات لندن امتحان كرد و سطح سازماندهي مسابقات هم به قدري پايين بود كه يك مسابقات استاني از اين قوي تر برگزار مي شود. خود مارتينتي هم از اين مساله ناراحت بود.
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران و بهترين مربي سال 2011 جهان ضمن بيان مطلب فوق در خصوص مسابقات آزمايشي المپيك و وضعيت ستاره هاي كشتي فرنگي ايران و... به گفت وگو پرداخت كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ حميد سوريان در مسابقات آزمايشي المپيك در يك وزن بالاتر كشتي گرفت. او پيش از مسابقات در گرم كردن با سامان عبدولي مچ پايش دچار كشيدگي شد و با بانداژ محكم مسابقات را شروع كرد. او با يك پا كشتي گرفت و با توجه به اين كه مدت زيادي هم در اردو نبود، وضعيتش در يك وزن بالاتر راضي كننده بود. پس از اين مسابقات فهميديم كه او ذهنش به كشتي برگشته و عزمش را جزم كرده است. سوريان دوباره با انگيزه شده و تا فروردين كه مسابقات گزينشي است به شرايط ايده آل مي رسد.
¤ متاسفانه آن هايي كه اطلاعات كارشناسي چنداني ندارند، روي سوريان زوم كرده اند و توقع دارند كه او در يك وزن بالاتر و با يك پاي مصدوم اصلا نبازد و مدال طلا بگيرد. از اين حرف ها اصلا سر در نمي آورم. البته پوست من مقابل اين حرفها ديگر كلفت شده است. اگر انتقادات كارشناسي شده باشد قبول مي كنم. اين را هم بگويم كه من تنها در المپيك بايد جوابگوي مردم باشم و نتايج قبل از آن چندان اهميتي ندارد. تنها يك جا بايد خود را ثابت كنيم كه آن هم المپيك است.
¤ بشير باباجان زاده پس از مسابقات جهاني تمرينات را كاملا رها كرده بود و در مراسم هاي تجليل مختلفي شركت داشت. چون ليست مسابقات آزمايشي را از قبل رد كرده بوديم و ويزا فقط براي باباجان زاده گرفته شده بود، مجبور شديم او را كه وزنش 137 كيلو شده بود به لندن ببريم. در تمرينات ما فقط وزن او را پايين آورديم. اين باخت براي او يك نعمت بود تا بفهمد كه دوباره بايد تمرين كند.
¤ در گزينشي قزاقستان رقابت در وزن هاي 55 و 74 كيلوگرم دشوارتر از دو وزن 84 و 96 كيلوگرم است. در 55 كيلو تمام خوب هاي آسيا بدون سهميه هستند و دشوارترين وزن براي گرفتن سهميه همين وزن است. در 84 و 96 كيلو 100 درصد بايد در همين مسابقه سهميه را بگيريم. البته هدف ما اين است كه هر چهار سهميه باقي مانده المپيك را در قزاقستان بگيريم تا كار به رقابت هاي بعدي كشيده نشود.
¤ قصد داريم در بهمن ماه در جام وهبي امره تركيه شركت كنيم. پس از آن هم آسيايي كره جنوبي، جام يادگار امام(ره) و مسابقات سهميه المپيك قزاقستان را در پيش داريم. اردوهاي ما از همين امروز شروع مي شود و در همه اين مسابقات بهترين نفراتمان را به ميدان نمي فرستيم. مردم نبايد توقع داشته باشند تا در هر مسابقه اي و در هر شرايط بدني كشتي گيران مان طلا درو كنند. همين مسابقات لندن اول يا آخر شدنش مهم نبود. مردم بايد بدانند كه هدف ما تنها المپيك لندن است.

 



هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال استقلال با شكست نفت قهرمان نيم فصل شد

تيم فوتبال استقلال با برتري قاطع مقابل نفت تهران بالاتر از ديگر مدعيان عنوان قهرماني نيم فصل نخست مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور را بدست آورد.
هفته هفدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور از ساعت 15:16 ديروزبا ديدار تيمهاي نفت تهران و استقلال در ورزشگاه آزادي پيگيري شد. اين بازي كه در حضور كمتر از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، در پايان به برتري 2 بر صفر تيم استقلال انجاميد تا اين تيم با 36 امتياز قهرمان نيم فصل اول ليگ برتر شود.
استقلال كه در اين بازي مجتبي جباري را هم در اختيار داشت براي دستيابي به عنوان قهرماني نيم فصل اول با انگيزه كسب امتياز به مصاف زردپوشان تهراني آمده بود. استقلال با انگيزه در نيمه اول با تك گل دقيقه 32 آندرانيك تيموريان از حريف خود پيش افتاد و با پيروزي يك بر صفر به رختكن رفت. آندو توپ ارسالي از سوي علي حمودي از جناح راست را با ضربه سر به تور دروازه نفت فرستاد و تيمش را با يك گل پيش انداخت.
در نيمه دوم استقلال با انديشه دفاع از تك گل برتري نيمه نخست وارد زمين شد و به خوبي حملات تيم كم تجربه اما با انگيزه نفت كه سوداي قهرماني نيم فصل داشت را مهار كرد. استقلال در اين نيمه حرفه اي تر از حريف بازي مي كرد و نه تنها گلي را دريافت نكرد، بلكه در دقيقه 86 به گل دوم رسيد. اين بار مجتبي جباري در نقش سازنده گل ظاهر شد و با ارسال توپ براي حنيف عمران زاده،زدن يك گل را به اين مدافع پيش تاخته و آبي پوشان اهدا كرد.
استقلال در دقايق باقيمانده حريف را كنترل كرد و به برتري 2 بر صفر رسيد تا با 36 امتياز بالاتر از سپاهان اصفهان و نفت تهران قهرمان نيم فصل اول ليگ برتر شود.
قضاوت ديدار نفت تهران - استقلال تهران برعهده محسن قهرماني بود. او در اين بازي به «مارسيو خوزه نارسيو» از تيم نفت و كيانوش رحمتي از تيم استقلال كارت زرد نشان داد.
جدول رده بندي اين مسابقات به شرح زير است:1- استقلال 36 امتياز،2- سپاهان اصفهان 30 امتياز ( تفاضل گل 11+)،3- نفت تهران 30 امتياز ( تفاضل گل 6+)،4- تراكتورسازي 29 امتياز (تفاضل گل 8+)،5- صباي قم 29 امتياز ( تفاضل گل 4+) و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ درپي نتايج ضعيف تيم واليبال گيتي پسند در دو ديدار اخير برابر پيكان تهران و سايپاي البرز مقرر شد 15 درصد از رقم قرارداد تمام بازيكنان و كادر فني تيم واليبال گيتي پسند به عنوان جريمه كسر شود.
¤ محمد عباسي وزير ورزش وجوانان روز سه شنبه جهت پاسخگويي به سوالات 6 تن از نمايندگان درجلسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي حضور مي يابد.
¤ در دومين روز از مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي مالزي دوچرخه سواران كشورمان در ماده چهار كيلومتر تعقيبي تيمي به مصاف حريفان خود رفتند كه درپايان تيم ملي ايران با تركيب حميد بيك خورميزي، بهنام آرين، حامد جنت و علي رياحي توانست با كسب مدال نقره جمع مدال هاي كاروان ايران را به عدد پنج برساند.
¤ تيم ملي تكواندوي فرانسه كه خود را براي حضور در رقابت هاي كسب سهميه ورودي المپيك در اروپا (حدود يك ماه ديگر در روسيه) آماده مي كند براي برپايي اردويي يك هفته اي با هشت تكواندوكار و سه مربي بامداد ديروز وارد ايران شد.
¤ رئيس سازمان ليگ كاراته از برگزاري هفته سوم سوپر ليگ كاراته مردان،23 دي ماه درشيراز خبر داد.

 



دعوت از 36 كشتي گير به اردوي تيم ملي فرنگي

مرحله سوم اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك لندن آغاز شد.
36 كشتي گير به اين اردو كه به مدت دو هفته در خانه كشتي برگزار مي شود، دعوت شده اند.
اولين مرحله رقابت هاي گزينشي المپيك در فروردين 1391 در شهر آلماتي قزاقستان برگزار مي شود كه تيم ايران با چهار كشتي در اوزان 55، 74، 84 و 96 كيلوگرم در اين مسابقات شركت مي كند.
كشتي فرنگي ايران پيش از اين در وزن هاي 60، 66 و 120 كيلوگرم سهميه المپيك گرفته است.نفرات دعوت شده به اردو به ترتيب زير هستند:
¤ 55 كيلوگرم: حميد سوريان، شيرزاد بهشتي طلا، محسن حاجي پور، سامان عبدولي و مصيب اكبري
¤ 60 كيلوگرم: اميد نوروزي، حميد زارع، عبدالمحمد پاپي، ابوذر نورزاده و محمد نوربخش
¤ 66 كيلوگرم: سعيد عبدولي، علي محمدي، افشين بيابانگرد، مهدي زيدوند و برومند اصلاني
¤ 74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده، محسن قاسمي، كمال محمدعليزاده، محسن مهدي زاده و هادي عليزاده پورنيا
¤ 84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي طالب نعمت پور، داود اخباري، داود عابدين زاده، وحيد بيدار و علي قيطاسي (فارس)
¤ 96 كيلوگرم: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ، محمدرضا اكبري و مهرداد بايندور
¤ 120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده، بهروز يوسفي، محمد قرباني، اميد جراحي، امير قاسمي منجزي و بهنام مهديزاده.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14