(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 دی 1390- شماره 20107

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
 يگان پروازي بيگانه با اخطار نيروي دريايي ايران مجبور به ترك منطقه شد
آملي لاريجاني پس از نشست مشترك با احمدي نژاد و علي لاريجاني:
روند همگرايي ديدگاه هاي سران قوا مطلوب است
كارشناس آمريكايي: ادعاي دخالت ايران در 11 سپتامبر مهمل است
آيت الله آملي لاريجاني در اولين همايش آمار جنايي كشور:
دستگاه ها به ياري قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع جرم برخيزند
حجت الاسلام سعيدي: سپاه از هيچ شخص يا گروهي در انتخابات حمايت نمي كند
آيت الله خاتمي : صالحان و افرادي كه توان خدمتگزاري دارند وارد عرصه انتخابات شوند
سفير سوريه در تهران: مهندسان ربوده شده ايراني در صحت و سلامت به سر مي برند
نائيني برنامه هاي ستاد 9 دي را تشريح كرد
سازمان ملل از توافق با دولت عراق براي جابجايي منافقين خبر داد
پنج شنبه؛ اجتماع بزرگ سالروز حماسه عاشورايي 9دي در ميدان ارك تهران
نيويورك پست : اوباماي لفاظ در برابر ايران زمين خورده است



در جريان اجراي رزمايش ولايت 90
 يگان پروازي بيگانه با اخطار نيروي دريايي ايران مجبور به ترك منطقه شد

سخنگوي رزمايش ولايت 90 گفت يك يگان پروازي فرامنطقه اي كه در محدوده رزمايش حضور يافته بود، با هشدار نيروي دريايي مجبور به ترك منطقه عملياتي شد.
امير سرتيپ دوم «سيد محمود موسوي» گفت: نيروهاي فرامنطقه اي به دنبال آن هستند كه ببينند ما در منطقه چكار مي كنيم و چه برنامه اي داريم.
امير دريادار موسوي با بيان اين كه اين رزمايش در خارج از آب هاي ساحلي ايران و در آب هاي آزاد انجام مي شود، افزود بر اين اساس تردد يگان هاي فرامنطقه اي در سطح منطقه برابر با عرف بين المللي و قوانين دريايي مجاز است.
سخنگوي رزمايش خاطرنشان كرد: به رغم اين موضوع هر واحد نظامي كه در حال انجام تمرينات خاصي باشد برابر قوانين بين المللي يك محدوده ايمن براي خود دارند و اين محدوده ايمني را هم يگان هاي شناور و هم پروازي با هر مليتي كه باشند بايد رعايت كنند.
موسوي اضافه كرد: در صورتي كه هر كشوري اين قوانين را رعايت نكند و به يگان هاي شركت كننده در رزمايش نزديك شوند به اين يگان ها تاكيد شده كه با هرگونه تحرك و نزديك شدن يگان هاي پروازي و شناوري كشورهاي ديگر به نيروهاي خودي قاطعانه اخطار دهند و در صورتي كه مورد توجه قرار نگيرد برابر با قوانين بين الملل با آنها برخورد كنند.
وي افزود: روز گذشته شاهد يك مورد نزديك شدن يك فروند هواپيماي فرامنطقه اي به محدوده رزمايش يگان هاي خودي بوديم كه پس از اخطارهاي مكرر به آن، اين يگان پروازي مجبور به ترك منطقه شد.
موسوي گفت: اين يگان پروازي پس از آن كه قاطعيت يگان هاي ما را در اخطار دادن و مصمم بودن به اقدامات بعدي ديد، مجبور شد سريعا منطقه را ترك كرده و فاصله ايمني را رعايت كند.
رزمايش بزرگ ولايت 90 نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از روز سوم دي ماه آغاز شده است و تا روز سيزدهم دي ماه ادامه خواهد داشت.
اين رزمايش از تنگه هرمز آغاز شده و درياي عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقيانوس هند را دربرمي گيرد.
نجات نفتكش عربستاني
توسط ناوشكن جماران
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش همچنين با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات سومين روز از اين رزمايش بزرگ گفت: در اين روز شاهد تمرينات مشترك شناورهاي سطحي و پروازي و همچنين يگان هاي زيرسطحي بوديم و علاوه بر آن مابقي يگان هاي باقي مانده نيز با گسترش نيرو در مناطق موردنظر مستقر شدند.
موسوي با اشاره به اجراي عمليات هاي تجسس، نجات و تامين و مراقبت و نيز پدافند غيرعامل در ساحل خاطرنشان كرد: امروز پس از گسترش باقي مانده يگان ها رزمايش وارد فاز تاكتيكي خواهد شد.
وي حمايت از يگان هاي تجاري و عبوري از منطقه را يكي ديگر از اقدامات موردنظر در رزمايش ولايت 90 عنوان كرد و افزود: شب گذشته پس از اعلام منطقه مراقبتي چابهار يك فروند تانكر عربستاني به دليل نزديك شدن تعدادي قايق ناشناس درخواست كمك كرده بود كه بلافاصله ناوشكن جماران به منطقه اعزام و با حضور اين ناوشكن قايق هاي ناشناس از منطقه متواري شده و تمام منطقه تحت كنترل درآمد.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش همچنين به رصد تمامي فعاليت هاي يگان هاي شناور كشورهاي فرامنطقه اي توسط يگان هاي دريايي ارتش اشاره كرد و افزود: علاوه بر شناورهاي سطحي، يگان هاي پروازي و پرنده هاي بدون سرنشين نيز مورد رصد هستند كه به دليل اجراي رزمايش ولايت 90 احتمالا شاهد افزايش تحركات آنها خواهيم بود و به همين دليل به يگان ها تاكيد شده در طول رزمايش كليه فعاليت ها و تحركات آنها را كاملا تحت نظر داشته باشند.
هشداري به غرب
براي بستن تنگه هرمز
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس اظهار داشت: رزمايش نيروي دريايي ارتش در آب هاي خليج فارس و درياي عمان نشان از اقتدار و تسلط نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران بر آب هاي منطقه دارد.
وي افزود: اين رزمايش در راستاي بازدارندگي، تسلط و اشراف بر منطقه و نمادي از قدرت دفاعي و بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح است.
اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: اين رزمايش پيام بزرگي براي جهانيان و به خصوص قدرت هاي استعماري كه همواره تلاش دارند از هر فرصت و خلأيي استفاده كنند، دارد و نمايشي از اقتدار نيروهاي مسلح به خصوص نيروي دريايي ارتش است.
الهيان برگزاري اين رزمايش را حركتي بجا و ضروري دانست و تاكيد كرد: رسانه هاي خارجي در تحليل خود از اين رزمايش اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و نيروي دريايي را به قدري دانستند كه اگر هرگونه تهديدي متوجه ايران باشد، نظام جمهوري اسلامي توان در اختيار گرفتن تنگه هرمز به عنوان شاهراه اقتصادي و شاهراه انرژي جهان را دارد.
وي همچنين تاكيد كرد: بنابراين اين رزمايش هشداري به كشورهاي غربي درباره بستن تنگه هرمز است و قاعدتا اگر تهديدي متوجه ايران باشد، اين توانمندي در نظام جمهوري اسلامي وجود دارد كه تنگه هرمز را ببندد.

 



آملي لاريجاني پس از نشست مشترك با احمدي نژاد و علي لاريجاني:
روند همگرايي ديدگاه هاي سران قوا مطلوب است

در ادامه نشست هاي مشترك سران سه قوه، ظهر ديروز محمود احمدي نژاد و علي لاريجاني مهمان آيت الله آملي لاريجاني بودند تا مسائل گوناگون داخلي و خارجي را مورد بحث و بررسي قرار دهند.
اين نشست ها كه در عالي ترين سطوح نظام برگزار مي شود، براي خبرنگاران جذابيت زيادي دارد اما معمولا آنها كمتر به اخبار اين جلسات پشت درب هاي بسته دست مي يابند.
پس از پايان نشست ديروز نيز، آيت الله آملي لاريجاني در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضيحاتي درباره اين نشست ارائه داد.
رئيس قوه قضائيه در اين مورد گفت: همانند جلسه گذشته، مباحث مربوط به امور داخلي كشور و سياست خارجه در جلسه امروز مطرح شد كه بخشي از اين امور كه مربوط به داخل و خارج از كشور است، ارزيابي شده و تصميماتي در خصوص آنها گرفته مي شود.
وي ادامه داد: بحث هاي متعددي در خصوص وضعيت داخل كشور و وضعيت بيرون از كشور مطرح كرده ايم كه مباحث خوبي بود و همين كه سران سه قوه دور هم جمع مي شوند و همفكري مي كنند، مسئله مهمي است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه همگرايي و نزديك شدن ديدگاه هاي ما در اين جلسات بسيار خوب است، افزود: امروز بحث هاي مربوط به مبارزه با موادمخدر در قوه قضائيه، مطرح شد كه از هفته قبل مسئولان عالي قضايي، قواي خود را در خصوص مبارزه با موادمخدر تشديد كردند.
وي بيان كرد: خصوصا در خصوص بحث مبارزه با موادمخدر در قوه قضائيه مواد روانگردان و موادمخدر صنعتي مطرح است كه با توجه به اينكه سازمان ملل آمارهايي را در اين خصوص اعلام كرد ما تصميماتي گرفته ايم.
برخورد با قاچاقچيان موادمخدر را تشديد مي كنيم
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه برخورد با قاچاقچيان موادمخدر را در قوه قضائيه تشديد مي كنيم، عنوان كرد: همچنين براي بحث درمان معتادان و راه اندازي اردوگاه و مراكز درماني در اين جلسه كمك خواسته ايم و بحث تشديد مبارزه با قاچاقچيان مواد صنعتي و روانگردان مطرح شد.
وي ادامه داد: براي درمان مبتلايان به اين موادمخدر كمك خواستيم تا وضع كشور بهبود يابد.
رئيس قوه قضائيه در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره بحث بودجه قوه قضائيه بيان كرد: در خصوص بودجه قوه قضائيه امروز در جلسه سران سه قوه بحثي مطرح نشد بلكه بحث كلي بود و بحث خاصي در خصوص بودجه قوه قضائيه عنوان نشد.
وي درباره فساد بانكي، عنوان كرد: در خصوص بحث فساد بانكي و فساد اقتصادي بحث خاصي نشد ولي عرض مي كنم كه قوه قضائيه در خصوص فساد اقتصادي سهل انگاري نمي كند و به شدت پيگير است.
آيت الله آملي لاريجاني ادامه داد: به دليل اينكه دايره و وسعت موضوع فساد اقتصادي اخير زياد بود، افراد زيادي را بايد احضار مي كرديم و مراحل بايد طي مي شد و در روزهاي اخير به سرنخ خوبي رسيديم كه سخنگوي قوه قضائيه در جلسه خود اعلام خواهد كرد.
وي گفت: قوه قضائيه با فساد اقتصادي به طور قاطع برخورد مي كند و پيگير اين موضوع است و هيچ عقب نشيني در اين راستا نخواهد كرد بلكه قدم به قدم به سرنخ نزديك شده تا مجرمان به دست عدالت سپرده شوند.

 



كارشناس آمريكايي: ادعاي دخالت ايران در 11 سپتامبر مهمل است

يك كارشناس سياسي آمريكايي تاكيد كرد كه ادعاي اخير آمريكا درباره دخالت ايران در حادثه 11 سپتامبر كاملا مهمل است.
در حالي كه بررسي هاي مستقل از نقش كليدي اسرائيل در اين حملات مرگ بار حكايت دارد، جيمز فتزر، استاد دانشگاه «مينسوتا دولوث» و موسس «محققان حقيقت 11 سپتامبر» قانوني بودن حكم قاضي فدرال آمريكا در منهتن را كه مدعي است، ايران در اين حملات نقش داشته است، زير سؤال برد و آن را كاملا «مهمل» خواند.
اين دادگاه همچنين در اقدامي غيرعادي، در حالي كه 15 تن از 19 عامل حملات يازده سپتامبر از اتباع عربستان سعودي بودند، نام اين كشور را پس از 10 سال از اين پرونده خارج كرده است.
فتزر در گفت وگويي با شبكه خبري «پرس .تي .وي» همچنين از بررسي هاي انجام شده درباره حادثه 11 سپتامبر از سوي خبرنگاران مستقل از جمله الن سابروسكي، كريستوفر بولين، وين مدسن و ديگر وب سايت هايي كه مختص بررسي اين موضوع هستند، ياد كرد و تاكيد كرد كه همه اين بررسي ها افشا كرده اند كه «اسرائيل (رژيم صهيونيستي) و موساد نقش كليدي در حوادث 11 سپتامبر داشته اند.»
اين كارشناس سياسي همچنين به پيشنهاد محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران در خلال سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره مي كند كه خواستار بررسي مستقل بين المللي درباره حوادث 11 سپتامبر شده بود.
احمدي نژاد گفته بود كه آمريكا به بهانه حادثه مشكوك 11 سپتامبر و در واقع براي سلطه بر خاورميانه و نفت آن، افغانستان و عراق را اشغال كرد.
فتزر به كمپين گسترده رسانه اي واشنگتن پس از پيشنهاد احمدي نژاد براي مقصر قلمداد كردن القاعده در حادثه 11 سپتامبر اشاره و اين سؤال را مطرح كرد كه «بنابراين، چه كسي عامل اين حمله بود، ايران يا القاعده؟»
همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، ادعاي اخير آمريكا مبني بر دخالت ايران در ماجراي 11 سپتامبر و حضور يك عضو القاعده در كشورمان را سناريوهاي ناشيانه توصيف كرد.
مهمان پرست با بيان اين كه آمريكا با تكرار اينگونه ادعاهاي واهي در راستاي اهداف سياسي نامشروع خود صلح و امنيت بين المللي را به خطر مي اندازد، اظهار داشت: سوابق تاسيس القاعده و حمايت بعدي اين كشور از آن امري آشكار و مسبوق به سابقه بوده و جمهوري اسلامي ايران معتقد است جامعه جهاني با توجه به پيامدهاي اينگونه رفتارهاي غيرمسئولانه مقامات آمريكايي نسبت به عواقب آن هوشيار بوده و لازم است نگراني هاي عميق خود را نيز به دولت آمريكا منعكس كنند.

 



آيت الله آملي لاريجاني در اولين همايش آمار جنايي كشور:
دستگاه ها به ياري قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع جرم برخيزند

رئيس قوه قضائيه كليه دستگاه هاي مسئول در كشور را به ياري قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه فرا خواند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در پيامي به اولين همايش آمار جنايي كشور آمار و سيماي جنايي كشور را بازتاب واقع بينانه و معتبر از رويدادها و پديده هاي جنايي دانست و از دستگاه هاي مسئول خواست كه به وظيفه خود در كمك به قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع جرم عمل كنند.
وي افزود: در آستانه برنامه پنجم توسعه قضايي و در پرتو سياست هاي كلي قضايي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و عمل به رسالت حكومت اسلامي بايد براي برپايي جامعه اي مساعد براي رشد فضائل اخلاقي تلاش كنيم.
آيت الله لاريجاني تأكيد كرد: چنين جامعه اي براساس ايمان و تقوا و مبارزه با همه مظاهر فساد و تباهي برگرفته از بند اول اصل سوم قانون اساسي است و قوه قضائيه در چارچوب وظايف قانوني خود به ويژه احكام مقرر در اصل 156 قانون اساسي و با هدف عاري سازي جامعه اسلامي از لوث ناهنجاري ها و هنجارشكني هاي اجتماعي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم را به منظور پايه ريزي يك پارچه سازي و هماهنگي اركان، زير ساخت ها و عوامل اجرايي اين حوزه و مديريت راهبردي آنها در چارچوب وظايف قانوني تأسيس كرده است.
وي ادامه داد: اهميت تأسيس چنين معاونتي در مجموعه قوه قضائيه هنگامي نمود مضاعف پيدا مي كند كه ميان تدابير اتخاذ شده از سوي دستگاه هاي اجرايي مذكور ناهماهنگي ها و بعضاً تداخل و تزاحم به چشم مي خورد.
رئيس قوه قضائيه كشورمان در بخش ديگري از پيام خود به اين همايش آورده است، براي رفع اين چالش ها و همزمان ايجاد همگرايي و هم افزايي ميان دستگاه هاي اجرايي و رسيدن به جامعه اسلامي عاري از فساد و تباهي نخست بايد نگاه مشتركي راجع به مفهوم و مصاديق رويدادها و پديده هاي جنايي و گستره فراگيري و گوناگوني آنها در كشور به دست آيد. پيش نياز تحقق چنين امري گردآوري، پردازش و تحويل و ارزيابي هماهنگي و نه لزوماً يكسان از اطلاعات راجع به اين رويدادها و پديده ها است كه در يك نگاه ساده از آنها به آمار جنايي تعبير مي شود و چنانچه به نقطه مطلوب برسد سيماي جنايي كشور را به نمايش مي گذارد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: به اين ترتيب سيماي جنايي كشور بازتاب واقع بينانه مطمئن و معتبري از رويدادها و پديده هاي جنايي است كه هر يك از دستگاه هاي مسئول مي توانند به وظيفه خطير خويش مبني بر ياري رساندن اين قوه در امر پيشگيري از وقوع جرم كه در سياست هاي كلي قضايي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري مورد تأكيد قرار گرفته است به طور شايسته عمل كنند.
همچنين ضروري است براي آشنايي با حيطه كار خود در اين امر و شكل گيري تعامل سازنده با ساير دستگاه هاي اجرايي تشريك مساعي مناسبي در امر تعريف و ترسيم سيماي جنايي كشور داشته باشند.
آيت الله آملي لاريجاني در پاياني اين پيام ابراز اميدواري كرده است كه اين همايش كه براي نخستين بار آمار جنايي و سيماي جنايي كشور را موضوع بررسي هاي جامعه نگرانه خويش قرار داده است مبنايي براي همگرايي دستگاه هاي مسئول و ذيربط اين حوزه قرار گرفته و با كمك صاحبنظران و انديشمندان حوزه هاي مختلف مخصوصاً حقوق كيفري جرم شناسي و آمار اين مسير با توانمندي هر چه بيشتر طي شود و بدين وسيله نيازهاي نظام مديريت راهبردي پيشگيري از وقوع جرم برآورده شود.
ذوالقدر: مفهوم اساسي
و بنيادين جرم
محمد باقر ذوالقدر معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در اين همايش منظور از آمار جنايي را جمع آوري و دسترسي به آمار مربوط به رويدادهاي مجرمانه در كشور دانست و افزود: مفهوم اساسي و بنيادين جرم، هنجارشكني است و هنجار همان بايد و نبايدهايي است كه جامعه براي برپايي و پايداري نظم به آن ها رسيده است. حال اين هنجار مي تواند عرفي باشد يا الهي با منشأ قدسي و آسماني.
ذوالقدر تأكيد كرد: از دلايل افزايش جرم غلبه فرهنگ ليبرالي و سرمايه داري غرب بر جوامع است. رشد سريع فن آوري هاي جديد نيز به رشد جرايم در همه جوامع دامن زده و عامل ديگر افزايش جرم، بحث اقتصاد جرم است.
وي خاطرنشان كرد: در برخورد با پديده مجرمانه رويكردهاي مختلفي وجود دارد. يكي رويكرد كيفري و سزاگرايانه است؛ روشي كه قديمي و البته ساده انديشانه و انفعالي به نظر مي رسد. رويكرد جديدتر رويكرد كنش گرانه است، بدين معنا كه ما منتظر وقوع جرم نباشيم بلكه قبل از وقوع جرم مجرم بالقوه را شناسايي كنيم و با زمينه هاي وقوع جرم مبارزه كنيم. رويكرد سومي هم وجود دارد كه ما آن را به عنوان مبناي كار خود انتخاب كرده ايم. در اين رويكرد، بسترهاي جرم را شناسايي مي كنيم تا جرمي واقع نشود ولي اگر جرمي واقع شد، با مجرم برخورد مي كنيم. شعار اين رويكرد «پيشگيري در حد ممكن، كيفر در حد ضرورت» است.
معاون قوه قضائيه تأكيد كرد: در چارچوب مديريت استراتژيك راهبردي، ما بايد جرم را بشناسيم چون هر روز جرم هاي جديدي اتفاق مي افتد كه ممكن است تا روز قبل از آن جرم نبوده باشد. به عنوان مثال، جرايم سايبري روز به روز بيشتر شناخته مي شوند، پس شناخت جرم يكي از پيش نيازهاي مديريت راهبردي پيشگيري از جرم است.
ذوالقدر يادآور شد: آمار جنايي يكي از گام هاي مديريت استراتژيك براي تبيين راهكارها و رسيدن به پيشگيري از وقوع جرم است.
شهرياري: هر 6 ماه 3 درصد به آمار جرايم اضافه مي شود
رئيس مركز آمار و فن آوري اطلاعات قوه قضائيه هم گفت: ما براساس آمار در پيشگيري از وقوع جرم به صورت منفي پيش رفته ايم كه بايد علل اين امر مورد بررسي قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: براساس آمار در طول شش ماه از هر 100 پرونده كه وارد دستگاه قضايي مي شود 97 پرونده از اين دستگاه خارج مي شود يعني 3 درصد عقب افتادگي داريم و اين يعني در هر 6 ماه 3 درصد به آمار پرونده هاي قوه قضائيه اضافه مي شود.
رئيس مركز آمار و فن آوري اطلاعات قوه قضائيه، 10 اتهام اول پرونده هاي كشور در شش ماهه نخست سال جاري را سرقت، ضرب و جرح، ايجاد صدمه، توهين، نگهداري و استعمال مواد مخدر، تخريب، تهديد، صدور چك بلامحل و قاچاق مواد مخدر عنوان كرد.
شهرياري تصريح كرد: در سه ماهه اول سال جاري تعقيب سرقت مستوجب تعزير، بيشتر از سه ماهه دوم سال بوده اما ضرب و جرح عمدي در سه ماهه دوم بيشتر از سه ماهه اول بوده است كه در بررسي علت اين مسأله مي شود گفت سرقت مستوجب تعزير در ايام نوروز بيشتر اتفاق مي افتد ولي اين هواي گرم است كه باعث مي شود افراد مرتكب ضرب و جرح عمدي شوند.

 



حجت الاسلام سعيدي: سپاه از هيچ شخص يا گروهي در انتخابات حمايت نمي كند

نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم از هيچ حزب، فرد يا گروهي حمايت نخواهد كرد.
حجت الاسلام علي سعيدي پيش از ظهر دوشنبه در يك نشست خبري اظهار كرد: سقف سپاه بالاتر از آن است كه از افرادي حمايت كرده يا پرچمدار گروهي باشد.
سعيدي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره وجود برخي رقابت ها در بين اصولگرايان و احتمال ارائه ليست هاي متفاوت از سوي اين طيف سياسي، گفت: انتخابات صحنه رقابت هاست و جريانات مختلفي در آن ورود پيدا مي كنند. يكي از جرياناتي كه در يك دهه اخير پا به عرصه گذاشت، جريان اصولگراست و اعتقاد به حاكميت ديني و شاخص هاي امام، انقلاب و رهبري از شاخص هاي اين جريان است و گفتمان آن نيز منطبق بر گفتمان امام و رهبري و در نتيجه گفتمان علوي است. اصولگرايي تنها يك حزب يا گروه سياسي نيست و البته اين طيف در درون خودشان رقابت هايي داشته و دارند ولي آنطور كه از اظهارات و اخبار مربوط به اين طيف برمي آيد، اصولگرايان بناي اختلاف ندارند بلكه بناست در عرصه ارائه ليست، اشتراك داشته باشند و از اختلاف پرهيز كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه با بيان اين كه «استكبار و بخصوص آمريكا و اروپا، براندازي را در چرخه دموكراسي قرار داده اند و تمركز آنها بر روي انتخابات است» تصريح كرد: البته اين شيوه آنها در منطقه عملا عليه منافع آنها عمل كرده است، به طوري كه در تركيه، عراق، مصر و تونس چنين وضعي را شاهد هستيم ولي آنها باز هم اين تاكتيك را در پيش مي گيرند و تمركز دشمن و استكبار اين است كه از انتخابات ايران حداكثر بهره را ببرند.
سعيدي ادامه داد: يكي از احتمالاتي كه وجود دارد، اين است كه خط و خطوطي از خارج از كشور بدهند يا در داخل كشور افرادي كه مطمئنا رد صلاحيت مي شوند، ثبت نام كنند و بعد كه صلاحيت آنها رد شد، سر و صدا به راه بيندازند. برهمين اساس است كه مي بينيم مقام معظم رهبري هشدار دادند كه ممكن است دشمن همچون سال 88 فضا را ملتهب كند و بدين ترتيب دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي بايد براي انتخابات هوشيار باشند.

 



آيت الله خاتمي : صالحان و افرادي كه توان خدمتگزاري دارند وارد عرصه انتخابات شوند

يك عضو ارشد جامعه مدرسين حوره علميه قم گفت: جمهوري اسلامي ايران امانت است و بايد اين امانت را به دست امانتداران صالح سپرد .
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با (ايسنا)، با بيان اين كه «انتخابات جشن مردم سالاري ديني است» اظهار كرد: ساليان سال بر اين ملت گذشت تا حاكماني كه كمترين ارزشي براي مردم و راي آن ها قائل نبودند به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران كنار رفته و مردم كه در حقيقت صاحبخانه و تصميم گيرنده اصلي هستند به صحنه آمدند.
وي با بيان اين كه «حدود سي و دو سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد و بيش از 30 بار مردم پاي صندوق هاي راي رفته اند و سرنوشت خود را تعيين كرده اند» تصريح كرد: ان شاءالله در اسفندماه امسال نيز مردم باشكوه در پاي صندوق هاي راي مي آيند و مجلسي در خور شان نظام جمهوري اسلامي ايران با آراي مردم شكل مي گيرد. مطمئنا اين حضور باشكوه خواهد بود. حضوري كه دشمنان را مايوس خواهد كرد .
خاتمي خاطرنشان كرد: در ادواري كه از مجلس شوراي اسلامي گذشته است، اين مجالس خدمات خوبي را ارائه داده و اميد است كه نقص ها و ضعف هايي كه وجود دارد در مجلس آينده برطرف شود .
خاتمي با بيان اين كه «گفتني ها در مورد انتخابات فراوان است» گفت: آنچه كه در اين مقطع گفتني است اين است آن هايي كه توان خدمتگزاري به مردم در مجلس شوراي اسلامي را در خود مي بينند و زمينه براي كسب آراء دارند به صحنه بيايند البته اين ورود بايد با انگيزه الهي همراه باشد .
اين عضو مجلس خبرگان با بيان اين كه«نظام جمهوري اسلامي امانت است و بايد به دست امانتداران شايسته سپرده شود و اين افراد بايد به صحنه بيايند» عنوان كرد: كساني كه مي بينند آنگونه كه قانون تعيين كرده است نمي توانند انجام وظيفه كنند و توان اجرايي لازم را ندارند، وارد ميدان نشوند و زمينه را براي حضور افراد صالح فراهم كنند تا در اين ميدان صالحاني كه از طريق مراجع ذيربط تاييد مي شوند وارد عرصه شوند و مردم انتخاب اصلح را انجام دهند .
خاتمي اظهار كرد: در طول اين 32 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد نقشه دشمنان انقلاب اين بوده كه حتي افراد ناصالح نيز در انتخابات ثبت نام كنند تا وقتي كه صلاحيت آن ها در مراجع ذيربط رد شد بر هزينه نظام بيفزايند و بايد مردم به اين موضوع توجه داشته باشند و آن افرادي كه ناخودآگاه به تحقق اين نقشه نادرست دشمن كمك مي كنند، به خود آيند و وارد ميدان نشوند.

 



سفير سوريه در تهران: مهندسان ربوده شده ايراني در صحت و سلامت به سر مي برند

سفير سوريه در تهران با اشاره به تلاش كشورش براي روشن شدن پشت پرده ماجراي ربوده شدن مهندسان ايراني در حمص اعلام كرد كه اين مهندسان در سلامت به سر مي برند.
به گزارش ايسنا، حامد حسن در يك نشست خبري با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت پنج متخصص ايراني ربوده شده در سوريه گفت: از اوايل ماه مارس كشورهاي آمريكا و صهيونيسم براي تحريك افراد پرچم هاي سوريه را به آتش كشيده و با شعارهايي عليه ايران، سوريه و حزب الله اين دو كشور را مورد هدف قرار داده اند.
وي افزود: اين اقدامات توطئه آنها را آشكار كرده است. در واقع آنها نسبت به ايران و سوريه پروژه اي دارند و آمريكا و اسرائيل بر همين اساس سرمايه مالي و تسليحات وارد سوريه كرده و اين حوادث را به وجود مي آورند.
حامد حسن ادامه داد: اما درباره متخصصان ايراني ربوده شده بايد به اين نكته اشاره كرد كه در نزد ما ايرانيان حتي محترم تر و ارزشمندتر از سوري ها هستند و اين گونه اقدامات افتضاحاتي دردآور است. آنها (ايراني ها) در جهت پيشرفت سوريه انجام وظيفه مي كردند.

 



نائيني برنامه هاي ستاد 9 دي را تشريح كرد

رئيس ستاد بزرگداشت 9 دي ضمن تشريح برنامه هاي اين ستاد،تلاش براي كاهش مشاركت و باز توليد فتنه 88 را از اهداف آمريكا براي انتخابات آتي مجلس عنوان كرد.
رييس ستاد بزرگداشت 9 دي با تاكيد بر اين كه«در انتخابات مجلس شوراي اسلامي آينده نيز سياست آمريكا زيرسوال بردن مشروعيت نظام جمهوري اسلامي از طريق پايين آوردن مشاركت مردمي و باز توليد فتنه خرداد 88 است» گفت: آن ها مي خواهند تا جريان فتنه و اصلاح طلبان آمريكايي در برنامه اي هماهنگ با دولت آمريكا پروژه تحريم انتخابات و يا عدم مشاركت در انتخابات را طراحي و اعلان نمايند.
نائيني افزود: در اين چارچوب ستاد با ستادهاي استاني و بسياري از دستگاه ها و سازمان هاي فرهنگي و تشكل هاي مردم فعال، جلساتي برگزار نموده است كه سياست هاي آن ها عبارت است از تبيين ريشه ها، زمينه ها و اهداف شكل گيري فتنه 1388 و چگونگي مهار و كنترل آن، آشكارسازي ماهيت، ابعاد و چگونگي شكل گيري حماسه نهم دي، توجه به غلبه نيافتن كارهاي شعاري و پرهيز از اقدامات كم تاثير، رويكرد مديريت كلان و اجراي غير متمركز برنامه ها توسط ستاد نهم دي و تبيين پيامدها و تاثير حماسه نهم دي 1388 در بيداري اسلامي.
وي ادامه داد: همچنين بهره گيري از حماسه نهم دي براي تقويت مولفه هاي قدرت نرم كشور، تبيين حماسه نهم دي 1388 به عنوان رويدادي ملي با حضور همه اقشار و گروهاي اجتماعي، توجه به فعال سازي ظرفيت هاي مردمي و اجتماعي در مديريت بزرگداشت حماسه نهم دي، تبيين عناصر و عوامل برجسته چهارگانه در شكل گيري حماسه نهم دي (تبيين روح حركت مردم)، از ديگر سياست ها است.
نائيني در تشريح اهم برنامه هاي دومين سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دي گفت: همايش (نهم دي رمز ماندگاري انقلاب اسلامي) توسط سازمان بسيج اساتيد كشور با مشاركت نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و تعدادي از دانشگاه هاي تهران پنجشنبه
8/10/90 ساعت 8 الي 12 در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار مي شود، همايش ملي حماسه ماندگار توسط تشكل هاي مردمي و دانشجويي سه شنبه
6/10/ 90 ساعت 10 در تالار دانشكده حقوق دانشگاه تهران برگزار مي شود.
وي ادامه داد: برپايي نشست هاي دانشجويي و اساتيد در بسياري از دانشگاه هاي كشور با مشاركت بسيج دانشجويي، بسيج اساتيد و نهاد رهبري در دانشگاه هاي كشور، برپايي حدود 400 نشست و همايش توجيهي و تبييني در سراسر كشور توسط ستاد بزرگداشت 9 دي استان ها، برپايي مراسم آييني و مذهبي، برپايي همايش هاي ادبي كه تقريبا در اكثر دفاتر حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي به ويژه در تهران تالار سوره حوزه هنري و در بسياري از فرهنگسراهاي تهران همچنين فعاليت هاي رسانه اي و انتشار ويژه نامه هاي مختلف در كنار انتشار و توليد لوح هاي فشرده و برپايي نمايشگاه ها و فضاي مجازي و تبليغات از ديگر برنامه هاي دومين سالگرد بزرگداشت 9 دي است.

 



همزمان با اقامه 258 دعواي حقوقي عليه منافقين
سازمان ملل از توافق با دولت عراق براي جابجايي منافقين خبر داد

دفتر سازمان ملل در بغداد اعلام كرد كه سازمان ملل و دولت عراق توافقنامه اي را براي تغيير مكان گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف در شمال شرق عراق امضا كردند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: دفتر سازمان ملل در عراق روز يكشنبه در بيانيه اي اعلام كرد كه اين توافقنامه روندي را براي انتقال ساكنين اردوگاه اشرف به مكاني موقت برقرار مي كند. در اين بيانيه به جدول زماني اين انتقال يا مكان جديد استقرار آنها اشاره اي نمي كند.
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا نيز در اين باره گفت: اين افراد به اردوگاه نظامي «ليبرتي» كه پيش تر پايگاه نيروي نظامي آمريكا در نزديكي فرودگاه بين المللي بغداد بود، منتقل مي شوند.
در بيانيه سازمان ملل آمده است كه در اين مكان جديد كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل مي تواند وضعيت پناهندگي ساكنين اشرف را مشخص كند كه اولين گام به سمت استقرار آنها در كشوري ثالث خواهد بود.
هفته گذشته سخنگوي دولت عراق اعلام كرد كه دولت با سازمان ملل بر روي راه حلي براي اردوگاه اشرف كار مي كند و اجازه مي دهد اردوگاه در ماه ژانويه در حالي كه ساكنين آن جابجا مي شوند باز بماند.
براساس توافق حاصل شده با سازمان ملل، اين سازمان روند انتقال را نظارت خواهد كرد و سپس تيمي از آژانس پناهندگان سازمان ملل به محل جديد اعزام خواهد شد تا تقاضاي پناهندگي را بررسي كند.
به دنبال اقدامات تروريستي، قتل و كشتار مردم بي دفاع عراق به دست اعضاي گروهك تروريستي منافقين تاكنون 258 دعوي حقوقي عليه اعضاي اين گروهك صورت گرفته است.
انتقال سركردگان گروهك تروريستي منافقين به اروپا
در پوشش زخمي و بيمار
منافقين سعي دارند در فرصت بدست آمده پس از تمديد ضرب الاجل تعيين شده از سوي دولت عراق براي خروج از اين كشور، اعضاي اصلي خود را در پوشش زخمي و بيمار به كشورهاي اروپايي انتقال دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، 800 نفر از اعضاي منافقين كه قرار است در مرحله اول انتقال از پادگان اشرف به كمپ ليبرتي (آزادي) برده شوند، همگي از مهره هاي اصلي اين گروهك محسوب مي شوند كه سعي دارند از اين طريق در كشورهاي اروپايي پناهنده شوند.
سركردگان اين گروهك كه به خوبي از مخالفت كشورهاي اروپايي با پذيرش مهره هاي اصلي و جنايتكار اين گروه اطلاع دارند، سعي مي كنند با اين حربه كثيف امكان فرار اعضاي اصلي خود را فراهم آورند.
اكثر اين افراد كه قرار است به بهانه درمان وارد كشورهاي اروپايي شوند را كساني تشكيل مي دهند كه جنايات زيادي در ايران و عراق مرتكب شده اند و عليه آنها كيفر خواست صادر شده و تحت تعقيب قرار دارند.
در همين راستا هفته گذشته، كشور سوئيس كه پيشتر براي پذيرش اعضاي منافقين اعلام آمادگي كرده بود، حاضر به پذيرش 11 مجروح كمپ اشرف نشد و اعلام كرد كه پس از تحقيقات در مورد اين افراد، خطرناك بودن آنها براي امنيت داخلي سوئيس ثابت شده است.
بر پايه اين خبر تغيير موضع ناگهاني مريم رجوي سركرده منافقين مبني بر همكاري با سازمان ملل و دولت عراق در خروج اعضاي منافقين از كمپ اشرف نيز به همين منظور صورت گرفته و تا انتقال كامل نفرات اصلي به اروپا ادامه خواهد داشت.
همچنين گفته مي شود كه غير از اين 800 نفر، مابقي ساكنان اشرف براي سركردگان اين گروهك اهميت نداشته و در نوبت كشته سازي براي بهره برداري هاي تبليغاتي آينده قرار خواهند گرفت.
پس از تمديد مهلت دولت عراق در اخراج منافقين از خاك اين كشور، به اعضاي منافقين ساكن در اشرف كمتر از 6 ماه فرصت داده شده تا خاك اين كشور را ترك كنند.

 



با سخنراني آيت الله علم الهدي و مداحي حاج منصور برگزار مي شود
پنج شنبه؛ اجتماع بزرگ سالروز حماسه عاشورايي 9دي در ميدان ارك تهران

اجتماع بزرگ سالروز »حماسه عاشورايي 9دي« پنج شنبه اين هفته مصادف با شب شهادت بنت الحسين(س) در ميدان ارك تهران برگزار مي شود.
به گزارش فارس، همزمان با شب شهادت حضرت رقيه(س) و سالروز حماسه عظيم 9دي، اجتماع بزرگ «حماسه عاشورايي 9دي» در ميدان ارك تهران برگزار مي شود.
در اين اجتماع بزرگ، كه در ميدان پانزده خرداد تهران و ميدان ارك برگزار مي شود، آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد مقدس به سخنراني مي پردازد و حاج منصور ارضي نيز ضمن مداحي، دعاي دلنشين كميل را قرائت خواهد كرد.
همچنين در اين مراسم حسين سازور، سعيد حداديان، محمدرضا طاهري و محمود كريمي نيز به مداحي مي پردازند. 9دي، روزي است كه در آن ملت ايران با قيام ميليوني عليه اقدامات فتنه گران و پيروان شان طي چند ماه بخصوص اقدامات آنها در روز عاشوراي سال 88 به خيابان ها آمده و كار فتنه را يكسره كرده و براي هميشه به اقدامات غيرقانوني اصحاب فتنه پايان دادند.

 



نيويورك پست : اوباماي لفاظ در برابر ايران زمين خورده است

يك روزنامه آمريكايي با اشاره به ضد ونقيض گويي هاي فراوان اوباما راجع به ايران و «لفاظ» ناميدن وي با تيتري درشت نوشت،هيچ كس ديگر به سخنان اوباما در باره ايران اهميت نمي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،روزنامه نيويورك پست مي نويسد:وقتي اوباما راجع به اتخاذ سخت ترين تحريم ها بر عليه ايران سخن مي گويد ديگر مشخص شده است كه وي تنها مبالغه مي كند.سخنان ساختگي اوباما بي فايده است و در واقع هيچ كس به او اعتقادي ندارد.
بنابر اين گزارش، هم حزبي هاي اوباما نيز وقتي پاي ايران در ميان مي آيد هيچ ايماني به حرف هاي او ندارند و البته اين بدليل مقاوت ايران بوده كه سخنان ارشدترين مقام آمريكايي را بي ارزش ساخته است.
اين روزنامه سپس نوشت:بايد اذعان داشت كه حتي رسانه هاي هوادار رئيس جمهور ايالات متحده نيز نااميد شده اند زيرا او در قبال ايران تاكنون كاري از پيش نبرده است.
نيويورك پست در خاتمه نوشت:تصور اين كه اوباما مانعي بر سر راه ايران هسته اي شود دشوار است.بايد پذيرفت كه اوباما نه تنها در لفاظي بلكه در سياست هاي خود در قبال ايران يك شكست خورده تمام عيار است و دست آخر بايد اذعان كرد كه «باراك اوباما» لفاظ بزرگ زمين خورده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14