(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 دی 1390- شماره 20112

جابه جايي مسكن مهر آبعلي جلب رضايت زمين خواران
معاون ستاد مركزي اقامه نماز كشور: نمازخانه ها را زيبا بسازيد
ايران در كيهان
عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه به خسروي آغازشد
افتتاح 26 طرح عمراني در استان اردبيل
خاويار پرورشي ايران وارد بازار مي شود
معاون وزير راه و شهرسازي: باند دوم محور اردكان - چوپـانان احداث مي شود
كارشناسان امور كشاورزي: نياز به مواد غذايي دركشور روبه افزايش است
خودروهاي با سوخت گاز مايع توقيف مي شوند
موفقيت دانشگاه علمي كاربردي فيروزآباد در جشنواره ملي حركت
صيانت از حقوق تمامي نامزدهاي نمايندگي
آموزش فني و حرفه اي به اتباع خارجي در البرز
حذف قانون معافيت مالياتي تا شعاع 30 كيلومتري خرم آباد
كار پژوهشي آثار تاريخي رشتخوار اجرايي شد
3 خانه تاريخي كاشان اثر ملي شد
تسهيلات ويژه براي احياي بافت هاي فرسوده چهارمحال و بختياري



جابه جايي مسكن مهر آبعلي جلب رضايت زمين خواران

مسئولان بنياد مسكن انقلاب اسلامي و اداره كل راه و شهرسازي استان تهران در اقدامي شتابزده اقدام به جابه جايي پروژه مسكن مهر شهر آبعلي كردند و كلنگ اين پروژه مهم را به لحاظ ارتباط مستقيم با حيات مردم در منطقه اي كه اراضي آن داراي زيرساخت هاي نامناسب و معارض است و در مسير گسل قرار دارد را بدون درنظرگرفتن نظر كارشناسان براي سومين بار به زمين زدند.
اين درحالي است كه از مدت ها قبل كارشناسان و مشاوران فني با بررسي هاي مختلف در شهر آبعلي از جمله زمين مورد اشاره را مناسب احداث مسكن تشخيص ندادند و آن را از جمله زمين هاي داراي ساختار رانشي اعلام كردند كه با يك بررسي كارشناسي و ظرف اندك زمان ممكن است موضوع قابلي دست يابي است.
در ادامه مسئولان اراضي منطقه هزاردشت را براي انجام اين مهم مناسب اعلام كردند كه در چنگال زمين خواران قرار داشت، تملك و سند آن به نام سازمان ملي زمين و مسكن اخذ و با مجوز شوراي مسكن شهرستان و اداره مسكن و شهرسازي دماوند طراحي فازهاي 1و 2تملك، نقشه برداري و آماده سازي و استعلام از ادارات خدمات رسان با صرف هزينه هاي ده ها ميليوني از محل آورده اعضا كه عمدتا از اقشار كم درآمد جامعه هستند انجام شد.
در مقابل اين اقدام دولت و ممانعت از تصرف زمين توسط زمين خواران، چپاولگران بيت المال ساكت ننشستند و براي جلوگيري از ساخت مسكن مهر تحت عنوان پروژه شهداي غدير شروع به سنگ اندازي كردند. زمين خواران براي پانگرفتن اين پروژه و براي از دست ندادن حياط خلوت خود تلاش هاي پيدا و پنهان خود را با مسئولان آغاز كردند. طوري كه همين موضوع مسئولان تعاوني مسكن مهر را با بهانه جويي هاي برخي نهادها مثل كميسيون ماده 5 معماري و شهرسازي استان تهران مواجه كرد.
يك بار به بهانه غيربومي بودن برخي اعضاء، ديگربار به بهانه نداشتن راه دسترسي، مرتبه اي براي سند مالكيت و... وقت كشي كردند تا اينكه پروژه مذكور تغيير مكان داده شد. چنانكه زمين خواران به اهداف خويش نزديك شوند و در اراضي جديد كه وسعت آن نيز به مراتب كمتر از اراضي هزاردشت است پروژه مسكن مهر پس از 2بار جابه جايي كليد بخورد.
آبعلي- خبرنگاركيهان

 



معاون ستاد مركزي اقامه نماز كشور: نمازخانه ها را زيبا بسازيد

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون ستاد مركزي اقامه نماز كشور گفت: زيباسازي نمازخانه ها و محل هايي كه براي اقامه نماز ساخته شده موجب تشويق و جذب افراد براي اقامه نماز مي شود.
آقا بابايي در ديدار با استاندار زنجان با اشاره به انجام كارهاي فرهنگي در ستاد اقامه نماز، يادآور شد: تاكنون بيش از 800 جلد كتاب با محوريت موضوع نماز از سوي ستاد اقامه نماز و كشور و بيش از هزاران جلد كتاب در اين زمينه از سوي ساير ناشران به چاپ رسيده است.
وي گفت: زيباسازي نمازخانه ها و محل هايي كه براي اقامه نماز ساخته شده، موجب تشويق و جذب افراد براي اقامه نماز مي شود و چنانچه نمازخانه مدارس زيباتر شود و اداره آن برعهده خود دانش آموزان قرار گيرد استقبال از نماز نيز در آن مدارس بيشتر خواهد بود.
معاون ستاد مركزي اقامه نماز كشور به نقش تأثيرگذار والدين در مورد روشنگري دانش آموزان اشاره و خاطرنشان كرد: خانواده ها با تبيين فرزندان و دادن اطلاعات و آگاهي هاي لازم به آنها كمك شاياني به ترويج فرهنگ نماز در بين دانش آموزان مي كنند.
وي افزود: بايد از ظرفيت هاي آموزش و پرورش با محوريت بسيج در راستاي ارتقاي فرهنگ نماز استفاده شود.
گفتني است در ادامه جلسه ناصري مسئول ستاد اقامه نماز استان از اختصاص 41 ميليون تومان اعتبار در سال جاري به ستاد اقامه استان خبر داد.

 



ايران در كيهان

اتصال 2هزار مدرسه به شبكه ملي اطلاعات
بندرعباس- خبرنگاركيهان: درپي انعقاد تفاهمنامه اي بين آموزش وپرورش و مخابرات هرمزگان تا پايان سال آينده، تعداد هزار و 997مدرسه در اين استان به شبكه ملي اطلاعات ايران متصل مي شود. اين تفاهمنامه در حاشيه نشست شوراي آموزش وپرورش با حضور استاندار هرمزگان به امضا مديركل آموزش وپرورش و مديرعامل شركت مخابرات استان رسيد.
برپايه اين تفاهمنامه، مقرر شد در تداوم اتصال 63مدرسه به شبكه ملي اطلاعات ايران، 584 مدرسه تا پايان امسال و يك هزار و 413مدرسه نيز تا پايان سال آينده به اين شبكه متصل شوند.
كمك به هوشمندسازي مدارس
¤ استاندار هرمزگان با اشاره به شروع اجراي طرح هوشمندسازي مدارس استان گفت: هيچ دستگاهي در كمك به اجراي اين طرح استثنا نيست و هر دستگاه بايد در هر شهرستان 2كلاس و در مجموع 26كلاس درس را مجهز به تجهيزات لازم كند.
ابراهيم عزيزي در نشست شوراي آموزش وپرورش استان با بيان اين مطلب افزود: تجهيزاتي كه توسط دستگاه ها خريداري مي شود بايد متحدالشكل بوده و از استاندارد مناسب و خدمات پس از فروش لازم برخوردار باشد.
رهاسازي بچه ماهي ها
كرج- خبرنگاركيهان: مدير امور آبزيان جهاد كشاورزي استان البرز با اشاره به آغاز عمليات رهاسازي بچه ماهي قزل آلا در منابع آبي چهار شهرستان كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: پروژه رهاسازي بچه ماهي قزل آلا با وزن متوسط 20گرم از محل اعتبارات استان با مشاركت بهره برداري استان البرز انجام مي شود.
مقاوم سازي منازل روستايي
تبريز- خبرنگاركيهان: 72ميليارد ريال اعتبار براي مقاوم سازي 720واحد مسكوني روستايي در اهر، ابلاغ شد. مدير بنياد مسكن شهرستان اهر با بيان اين مطلب افزود تاكنون 4200 واحد مسكوني روستايي در اهر، از محل اعتبارات طرح ويژه، نوسازي شده است. محمود عباسي گفت: عمليات اجرايي 400واحد مسكوني روستايي نيز درحال اتمام است. به گفته وي، از آغاز اجراي طرح فوق 35درصد از اماكن مسكوني روستائيان اطراف اين شهرستان، مقاوم سازي شده اند.
هشدار فرماندار به وبلاگ نويسان
شهريار- خبرنگاركيهان: فرماندار شهريار با اشاره به برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي افراد اقدام به راه اندازي وبلاگ هاي سياسي كرده اند. آنان بايد در چارچوب قانون اقدام به انتشار مطالب كنند. عباس جوهري تصريح كرد: وبلاگ نويساني كه اقدام به تهمت زني و ارائه مطالب كذب كنند با آنان برخورد قانوني خواهدشد.
بهره برداري از 3طرح آب و فاضلاب
اراك- خبرنگاركيهان: 3 طرح آب و فاضلاب در شهرهاي خمين و قورچي باشي به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت آبفاي استان مركزي گفت: اين طرح ها شامل سامانه تله متري، ايستگاه پمپاژ در شهر خمين و طرح آبرساني به شهر قورچي باشي است.
برداشت ذرت
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: عمليات برداشت ذرت كشت پاييزه از سطح دوهزار و 700هكتار از مزارع شهرستان گيلانغرب پايان يافت. از محصول پاييزه امسال بالغ بر 15هزار تن ذرت به ارزش 6ميليارد و 750ميليون ريال از مزارع شهرستان گيلانغرب برداشت شده است. توليد محصولات ذرت كشت پاييزه در گيلانغرب نسبت به سال گذشته سه هزار تن افزايش داشته است.
گازرساني به شهرهاي گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز گلستان گفت: رشد گازرساني در اين استان در مقايسه با ساير استان ها، در جايگاه مطلوبي قراردارد.
«رمضان علي سنگدويني» افزود: هم اينك همه 25شهر استان و همچنين تعداد 562روستا از نعمت گاز بهره مند هستند كه در مجموع به طور ميانگين حدود 88درصد جمعيت استان را شامل مي شود.
همايش تجديد ميثاق
اليگودرز- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت سالروز حماسه نهم ديماه همايش بزرگ عشاير با هدف تجديد ميثاق با ولايت در مجتمع ورزشي شهيد ارسلان گودرزي برگزار شد.
در اين همايش فرمانده سپاه لرستان حضور مردم در صحنه و پيروي آنان از رهبر معظم انقلاب را عامل خنثي شدن توطئه هاي دشمنان و فتنه گران دانست و گفت: مردم بايد همچون نهم دي 88هوشيار بوده و توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
بهره گيري از 9دي
اصفهان- خبرنگاركيهان: امام جمعه نجف آباد، غيرت ديني و تمسك به ولايت فقيه را يكي از دستاوردهاي حماسه 9دي دانست و گفت: بيداري مردم در اين حماسه مهمتر از عمليات هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.
«حجت الاسلام والمسلمين مصطفي حسناتي» با بيان اينكه حماسه 9دي ماه خلاصه اي از دستاوردهاي ملت ايران است، افزود: اين حماسه تبلور هوشياري، بيداري، بصيرت و انسجام و وحدت در ميان مردم بود.
احداث 13 مركز درماني
رحيم آباد رودسر- خبرنگار كيهان: در دولت نهم و دهم 13 خانه بهداشت روستايي در شهرستان رودسر ساخته و به بهره برداري رسيده است.
مدير شبكه بهداشت شهرستان رودسر با بيان اين مطلب اظهار داشت: در دهه فجر امسال خانه هاي بهداشت پايين محله قاسم آباد و كياسرا هر كدام با زيربناي 65 متر مربع و با صرف هزينه 400 ميليون ريال براي هر يك، از محل اعتبارات استاني و ملي افتتاح مي شود.
دكتر صنعتكار افزود: عمليات بازسازي مركز بهداشتي- درماني كلاچاي در دهه فجر امسال با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال كلنگ زني مي شود.
راه اندازي مجموعه اسباب بازي
خوراسگان- خبرنگار كيهان: در راستاي استانداردسازي مجموعه اسباب بازي هاي كودكان در پارك هاي خوراسگان در نخستين مرحله 3 پارك خوراسگان به اسباب بازي هايي از جنس پلي اتيلن تجهيز شد. هدف از اين طرح، استاندارد سازي فضاهاي تفريحي، تقويت سلامتي و افزايش نشاط در كودكان است.
اين طرح در پارك هاي بزرگ، پارك فرهنگيان و پارك گورت اجرا شده كه در سطح 600 متر مربع و با هزينه 700 ميليون ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.

 



عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه به خسروي آغازشد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
پس از سفر رهبرمعظم انقلاب به استان كرمانشاه عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه به خسروي آغاز شد.
استاندار كرمانشاه درنشست شوراي زيربنايي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب تصريح كرد: عمليات ريل گذاري راه آهن ملاير به كرمانشاه به طول 267 كيلومتر درحال پايان است و عمليات اجرايي راه آهن كرمانشاه به خسروي در سه نقطه استان درحال اجراست.
وي افزود: تاكنون 230 ميليارد تومان اعتبار به اين طرح اختصاص يافته است.
دادوش هاشمي در ادامه يكي ديگر از پروژه هاي سفر رهبري به استان كرمانشاه را تعريض گردنه پاطاق و احداث بزرگراه كربلا از مبداء اسلام آباد غرب به سرپل ذهاب عنوان كرد وگفت: استان كرمانشاه به يك كارگاه سازندگي تبديل شده و اجرايي شدن پروژه هاي زيربنايي اين استان هم باعث رونق اقتصادي منطقه خواهد شد.

 



افتتاح 26 طرح عمراني در استان اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
26 پروژه محروميت زدايي با حضور فرمانده قرارگاه سازندگي كوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درسطح استان اردبيل افتتاح شد.
سرتيپ سيدضياءالدين حزني درحاشيه افتتاح پل و مسجد روستاي كوزه پتراقي از توابع بخش هيراتيل گفت: با هدف محروميت زدايي از چهره استان اردبيل قرار است با شناسايي نقاط محروم استان و با كمك سپاه و بسيج سازندگي نسبت به رفع محروميت از نقاط مختلف استان اقدام شود.
وي افزود: براساس اقدامات انجام يافته تعداد پروژه هاي در دست اجرا در استان 250 مورد است كه 50 درصد آن توسط سپاه و 50 درصد نيز با كمك ها و اعتبارات استاني اجرايي مي شود.
وي با اشاره به افتتاح 26 پروژه محروميت زدايي در استان گفت: اين پروژه ها كه توسط سازمان بسيج سازندگي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل، و با مشاركت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء اجرا شده است، شامل احداث پل دسترسي به روستاي كوزه پتراقي، احداث دو باب خانه بهداشت در روستاي آلني مشكين شهر و باجيلونمين، آبرساني به روستاي جعفرقلي خان گرجي، تكميل و احداث 17 باب غسالخانه جمعا به مساحت 273 مترمربع و تكميل پنج باب مسجد به مساحت 1360 مترمربع است.

 



خاويار پرورشي ايران وارد بازار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
سرپرست شيلات و امور آبزيان آذربايجان شرقي گفت: خاويار پرورشي، از سال هاي آتي وارد بازار مصرف مي شود.
«محمد صمدزاده» گفت: به همين منظور، توسعه مزارع پرورش ماهيان خاوياري، در دستور كار است.
وي افزود: رهاسازي بچه ماهيان خاوياري در سدها، درياچه ها و استخرها، انجام مي شود و در كوتاه مدت مشكلات مربوط به تامين بچه ماهي، برطرف خواهد شد.
او كه در دوره آموزشي تكثير و پرورش ماهيان خاوياري در مركز آموزش شهيد سرداري آذربايجان شرقي سخن مي گفت تاكيد كرد: هم اكنون سه هزار و 200 قطعه ماهي خاوياري از 6 گونه شامل گونه هاي وارداتي و داخلي در استخرهاي بتوني مرند و يك هزار قطعه فيل ماهي در قفس، در درياچه سد ارسباران، در حال پرورش مي باشند.
صمدزاده از توافق شيلات كشور و بانك كشاورزي براي توسعه مزارع 10 تني خبر داد و گفت: طبق اين توافق برگشت سرمايه به بانك 3 سال بعد از دريافت تسهيلات صورت مي گيرد و در اين مدت شيلات، سود 3 سال را به بانك مي پردازد.

 



معاون وزير راه و شهرسازي: باند دوم محور اردكان - چوپـانان احداث مي شود

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: عمليات احداث باند دوم محور اردكان -چوپانان كه نقش مهمي در ارتباط استان هاي شمالي با استان هاي مركزي كشور دارد اجرايي مي شود.
احمد صادقي درسفر خود به يزد، درباره اهداف اين سفر اظهارداشت: با توجه به اين كه پروژه هاي زيادي در سطح كشور اعم از بزرگراه، آزاد راه، راه آهن و راه اصلي درحال انجام است به صورت متوالي حداقل هفته اي سه روز را به بازديد و بررسي روند عمليات احداث پروژه هاي مهم دراستان ها اختصاص داده ايم.
وي به بازديد خود از كريدور مهم شمال- جنوب اشاره كرد و گفت: اين كريدور مواصلاتي از استان هرمزگان و بندرعباس آغاز و پس از گذشتن از استان هاي كرمان، يزد، سمنان و تهران به استان هاي شمالي كشور مي رسد.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور با بيان اين كه اين كريدور مراحل پاياني خود را طي مي كند ادامه داد: با احداث و افتتاح اين پروژه مهم، فاصله استان هاي جنوبي، مركزي و شمالي كشور به ميزان قابل توجه اي كاهش مي يابد.
معاون وزير راه و شهرسازي به بازديد خود از تقاطع غير همسطح اردكان - ميبد اشاره كرد و ابراز داشت: خوشبختانه كار احداث اين تقاطع در اردكان به اتمام رسيده و در ميبد نيز مراحل پاياني تكميل خود را مي گذراند.
اين مسئول گفت: مجموع طول كمربندي اردكان - ميبد بيش از 40كيلومتر است و براي احداث آن نيز 200 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي مجموع اعتبار پروژه هاي درحال انجام در استان يزد را 380 ميليارد ريال عنوان و اضافه كرد: استان يزد از جمله استان هاي مهمي است كه راه هاي شرياني مهمي درآن قرار دارد.

 



كارشناسان امور كشاورزي: نياز به مواد غذايي دركشور روبه افزايش است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
استفاده از ابزار و وسايل روز آمد درامركشاورزي، علاوه بر افزايش راندمان، باعث سودآور شدن اين پيشه براي كشاورزان خواهد شد.
«ابراهيم ارازي» يكي از كارشناسان امور كشاورزي درگنبدكاووس با ذكر اينكه با افزايش جمعيت كشور، نياز به مواد غذايي نيز در حال افزايش است، مي گويد: براي تامين مواد غذايي جمعيت، يا بايد اراضي كشاورزي گسترش يابند و يا بايد توليدات كشاورزي را در واحد سطح افزايش داد.
ارازي، با بيان اينكه امكان گسترش اراضي وجود ندارد، گفت: تنها راه تامين نيازهاي غذايي جامعه، افزايش توليدات در واحد سطح است، كه تحقق آن بدون استفاده از مكانيزاسيون درگستره وسيع امكان پذير نيست.
وي، پايداري منابع آب وخاك، حفظ محيط زيست به علت استفاده اصولي و به موقع و بهينه از سموم شيميايي و كاهش هزينه هاي توليد در واحد سطح را از مزاياي استفاده از مكانيزاسيون دركشاورزي ذكر كرد.
همچنين «شهين عرفانيان» يكي ديگر از كارشناسان جهاد كشاورزي نيز گفت: اقتصادي و سودآور كردن زراعت، استفاده بهينه از منابع توليد و استفاده اصولي از اجراي عمليات برنامه هاي توليدات كشاورزي با استفاده از مكانيزاسيون امكان پذير است.
احمد محمودي نيا رئيس اداره توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي گنبدكاووس افزود: براساس اعلام مركز توسعه مكانيزاسيون كشاورزي كشور، درحال حاضر ضريب مكانيزاسيون كشاورزي 1/1 اسب بخار دركشور است كه اين ميزبان در شهرستان گنبدكاووس 8 دهم اسب بخار است.

 



خودروهاي با سوخت گاز مايع توقيف مي شوند

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تعزيرات حكومتي شهرستان «گنبدكاووس» از توقيف خودروهايي كه اقدام به سوخت گيري با گاز مايع مي كنند خبر داد.
«محمدرضا دنكوب» با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به ممنوع بودن استفاده از گاز مايع براي سوخت خودروها از اين به بعد وسايل نقليه اي كه در سطح شهرستان اقدام به استفاده از سوخت گاز مايع مي كنند، توقيف خواهند شد.
وي با اشاره به خطرناك دانستن استفاده از گاز مايع براي سوخت خودروها افزود: طي هماهنگي به عمل آمده با پليس راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده سيلندرهاي گاز مايع در خودروها نسبت به توقيف آنها اقدام مي شود.
دنكوب گفت: طي يك ماه گذشته 38 فقره پرونده تخلف مربوط به خودروهايي كه از گاز مايع «ال.پي.جي» استفاده كرده اند، در اين اداره تشكيل شده است كه صاحبان اين خودروها علاوه بر انفكاك سيلندر از خودرو، مجموعاً به پرداخت 14 ميليون ريال جزاي نقدي نيز تعزيز شدند.
رئيس اداره تعزيرات حكومتي گنبدكاووس علل گرايش صاحبان برخي خودروها جهت استفاده از گاز مايع را ارزان بودن اين نوع سوخت نسبت به ساير سوخت ها اعلام كرد و گفت: متأسفانه اين افراد از خطراتي كه اين نوع گاز براي آنان و سرنشينان خودرو دارد، بي اطلاع هستند.

 



موفقيت دانشگاه علمي كاربردي فيروزآباد در جشنواره ملي حركت

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
انجمن علمي دانشجويي دانشگاه علمي كاربردي فيروزآباد از توابع فارس در چهارمين جشنواره ملي حركت، موفق به كسب مقام برگزيده كشوري و تنديس طلايي شد.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي فيروزآباد با اعلام اين خبر به خبرنگار ما گفت: در راستاي توسعه فضاي علمي و پژوهشي در دانشگاه و زمينه سازي جهت كسب موفقيت در عرصه هاي مختلف، اخيرا انجمن علمي دانشجويي اين دانشگاه در چهارمين جشنواره ملي حركت كه با حضور 3500 نفر اعضاي انجمن هاي علمي سراسر كشور در تهران برگزار شد؛ با ارائه 9 دست آورد علمي، پژوهشي در زمينه صنعت و تبديل ايده به محصول، موفق به كسب مقام برگزيده كشوري و كسب تنديس طلايي شد. محمدرضا نزهت گفت: اين موفقيت حاصل تلاش اساتيد، دانشجويان و مسئولان محترم واحد مي باشد كه از يكايك اين عزيزان قدرداني كرده و اميدوارم در آينده شاهد موفقيت هاي بيشتري در اين حوزه باشيم.

 



فرماندار بناب تأكيد كرد
صيانت از حقوق تمامي نامزدهاي نمايندگي

بناب- خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب از مديران و مسئولان اين شهرستان خواست در جلسات و مهماني هاي داوطلبان مجلس شوراي اسلامي شركت نكنند.
سعيد برقي در نشست شوراي اداري شهرستان بناب با بيان اينكه مديران دولتي به لحاظ مسئوليت حقوقي در بدنه دولت نبايد از نامزد خاصي به صورت علني حمايت و او را تبليغ كنند، گفت: شركت در مجالس تبليغاتي و مهماني هاي نامزدهاي انتخابات در شأن مسئولان نيست.
فرماندار بناب در عين حال تأكيد كرد: از حق و حقوق تمامي كانديداها صيانت خواهيم كرد.

 



آموزش فني و حرفه اي به اتباع خارجي در البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
تفاهم نامه بهره مندي اتباع خارجي براي استفاده از مهارت هاي فني و حرفه اي با اداره كل امور اتباع و مهاجران خارجي استان البرز به امضا رسيد.
مجتبي قاسمي مديركل اتباع و امور مهاجران خارجي استان البرز در نشست با نماينده پارلمان افغانستان با اعلام اين خبر گفت: اين تفاهم نامه با هدف مهارت آموزي مهاجران براي بازگشت مفيد به وطن خويش به امضا رسيده است.
وي افزود: با توجه به اينكه مشتركات بسياري با افغانستان داريم و اين اتحاد چيزي نيست كه دشمن بتواند آن را از بين ببرد، آرزوي جمهوري اسلامي ايران خروج بيگانگان و استقلال واقعي مردم افغانستان است.

 



حذف قانون معافيت مالياتي تا شعاع 30 كيلومتري خرم آباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
قانون معافيت مالياتي سرمايه گذاري تا شعاع 30 كيلومتر از خرم آباد حذف مي شود.
مديركل امور مالياتي لرستان در اين باره افزود: با حذف اين قانون كه اصلاحيه آن در دست اجراست هيچگونه محدوديت از نظر مسافت بين خرم آباد و حومه براي معافيت مالياتي سرمايه گذاري وجود ندارد و فرصت بسيار مناسب براي جذب سرمايه گذاري فراهم مي شود.
روح الله مهربان با بيان اين مطلب كه در 9 ماهه گذشته 100ميليارد ريال اعتبار مازاد بر درآمد از محل وصولي هاي ماليات در استان تامين شده است، افزود: در مجموع 884 ميليارد ريال ماليات در 9 ماهه گذشته در استان وصول شد كه اين مقدار 113 درصد نسبت به برنامه مصوب را محقق مي كند و مازاد بردرآمد 113 درصدي نزديك به 100ميليارد ريال اعتبار براي هزينه پروژه هاي پيش بيني نشده به مقام ارشد استان تحويل داده شد.
وي با بيان اين مطلب كه طرح نظام مالياتي در چند محور از جمله تصويب و اجراي ماليات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم، نظام جامع مالياتي و ايجاد زيرساخت هاي مالياتي ظرف سه سال اجرا خواهد شد، گفت: تاكنون 5 مرحله از ماليات بر ارزش افزوده اجرايي شده و افراد براي تسليم اظهارنامه مالياتي پاييز تا 15 دي ماه جاري فرصت دارند اقدام كنند.
مهربان با تاكيد بر اينكه در طول 3 سال اجراي قانون بر ارزش افزوده در لرستان بيش از 25 ميليارد تومان ماليات وصول شده كه سهم شهرداري هاي استان 11ميليارد تومان بوده، افزود: امسال براساس قانون برنامه پنجم توسعه، سيستم توزيع عوارض يكپارچه شده و براساس نسبت جمعيتي بين دهياري ها و شهرداري هاي استان توزيع خواهد شد.
وي گفت: براي مطلوب شدن وضعيت عمران و آباداني شهرها، ماليات بر ارزش افزوده جايگاه خود را پيدا كرده و سال آينده مرحله ششم آن مشخص خواهد شد.
c

 



كار پژوهشي آثار تاريخي رشتخوار اجرايي شد

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان رشتخوار گفت: با هدف حفاظت آثار تاريخي شهرستان رشتخوار كار پژوهشي و شناسايي آثار تاريخي رشتخوار آغاز شد.
محمود باعقيده با ذكر اينكه بيش از 200 اثر تاريخي در شهرستان رشتخوار تاكنون شناسايي شده ولي كار پژوهشي انجام نشده افزود: اين برنامه پژوهشي براي نخستين بار توسط يك هيئت باستان شناسي در شهرستان رشتخوار به اجرا درآمده كه نتيجه آن منجر به شناسايي آثار تاريخي ارزشمند نو يافته از جمله بناها و محوطه هاي تاريخي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر از آثار شناسايي شده تاريخي شهرستان رشتخوار فقط 20 اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و تعداد 7 اثر تاريخي ديگر هم درمرحله ثبت قرار دارد.
لازم به ذكر است شهرستان رشتخوار داراي سرزمين كهن كه آثار تاريخي همچون مسجد جامع مربوط به 700 سال قبل و... با خود به يدك مي كشد.

 



3 خانه تاريخي كاشان اثر ملي شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
سه بناي تاريخي شهر كاشان بنام هاي خانه و كارگاه زيلوچيان، خانه يداللهي و خانه كريم در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان با اعلام اين خبر افزود: خانه و كارگاه زيلوچيان از بناهاي مربوط به اوايل دوره پهلوي است كه در محله تاريخي پشت مشهد و در انتهاي بازارچه سردار، مجاور گذر سرازيره قرار دارد كه در قديم براي بافت و تجارت زيلو و ديگر منسوجات كاشان استفاده مي شده است.
حسين يزدانمهر گفت: خانه يداللهي مربوط به اواخر دوره قاجار از خانه هاي كوچك و مربوط به طبقه متوسط است كه در محله پشت عمارت قرار دارد.
وي ادامه داد: خانه كريم هم ساخته شده در دوره قاجاريه در محله سلطان اميراحمد قرار دارد و داراي يك حياط است كه همراه با فضاهاي سرپوشيده و با مصالح اصلي خشتي احداث شده است.
تاكنون بيش از 310 اثر تاريخي كاشان در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

 



تسهيلات ويژه براي احياي بافت هاي فرسوده چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديركل مسكن و شهرسازي استان چهار محال و بختياري گفت: دولت تسهيلات ويژه اي براي ساكنان بافت هاي فرسوده درنظرگرفته است.
علي ابراهيمي با بيان اينكه بافت فرسوده شهركرد در مقايسه با برخي از شهرهاي كشور يك بافت زنده و پوياست، اظهار داشت: شهرداري ها نيز براي تسريع درساخت وساز و بهسازي بافت فرسوده درصدور پروانه تحقيقاتي را درنظرگرفته اند.
وي تسهيلات 200تا 250ميليون ريال بدون سپرده گذاري براي هرواحد مسكوني را از ديگر تسهيلات ساخت و ساز از محل خط اعتباري مسكن مهر دربافت فرسوده اعلام كرد.
علي ابراهيمي در ديدار با ساكنان بافت فرسوده شهركرد با بيان اينكه احياء ساليانه 10درصد بافت فرسوده شهري يكي از طرح هاي دولت است، گفت: دراين خصوص دولت تسهيلات ويژه اي را براي ساكنان اين بافت ها درنظرگرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14