(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 دی 1390- شماره 20112

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشانه هاي پيروزي در بحرين خونين (يادداشت روز)
سركوفت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
كشف اسناد مخفي پرونده فساد مالي در 10 روز اخير
راديو زمانه: ادامه ائتلاف خاتمي با اپوزيسيون قابل تقدير است (خبر ويژه)
نونت نبود آبت نبود منافق شدنت چي بود؟! (خبر ويژه)
مستند بي بي سي در تلاش براي احياء اموات (خبر ويژه)
سال نو براي اروپا جشن است يا عزا؟! (خبر ويژه)
چند كلمه هم از تبليغاتچي حزب رستاخيز (خبر ويژه)
وكيل ربع پهلوي: حالا اعليحضرت يك غلطي فرمودند! (خبر ويژه)
امكان تغيير حوزه انتخابيه كانديداها تا 15 روز مانده به انتخابات
ثبت نام بيش از 40 اصلاح طلب مجلس هشتم براي انتخابات مجلس نهم



نشانه هاي پيروزي در بحرين خونين (يادداشت روز)

«هيچ عنصري نمي تواند انقلاب مردم بحرين را متوقف كند. بيداري اسلامي در بحرين اوج مي گيرد و آن دسته از مردم بحرين كه تاكنون به قيام نپيوسته اند، بيدار شده و به زودي به اين قيام مي پيوندند.»
اين بخشي از خطبه نماز جمعه آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر مردم بحرين است كه در روز جمعه گذشته در مسجد امام صادق(ع) ايراد شده و به خوبي نشان مي دهد كه فضاي حاكم بر بحرين در آستانه يكسالگي انقلاب اين كشور چگونه است.
خبرهاي موثق بيانگر آن است كه بعد از شهادت روز شنبه 10 دي ماه «سيد هاشم سعيد»- نوجوان 15 ساله اي كه پنجاه و پنجمين شهيد انقلاب است- و متعاقب آن شعله ورتر شدن آتش انقلاب در اين كشور، باراك اوباما مستقيما با پادشاه بحرين تماس گرفته و گفته است كه قيام مردم بايد تا قبل از رسيدن آن به اولين سالگرد- 25 بهمن- خاتمه پيدا كند و اين نشان دهنده حساسيت مردم منطقه روي تحولات بحرين و تأثير آن بر وضع عمومي شبه جزيره است.
روند تحولات بحرين بعد از ورود نيروهاي نظامي رژيم عربستان عمق و توسعه بيشتري پيدا كرده و برخلاف تصور رژيم غاصب آل خليفه با مشت آهنين متوقف نشده است. تا پيش از ورود نيروهاي نظامي سعودي، انقلاب به منامه محدود بود اما بعد از اين و عليرغم كشتار وسيعي كه آل خليفه و آل سعود از مردم در ميدان ويران شده لؤلؤ گرفتند، مردم منامه خيابان ها را رها نكردند و علاوه بر آن دامنه انقلاب به حدود 30 نقطه ديگر- شامل العكر، المعامير، النويدرات، ابوصبيع، الدراز، ستره، بني جمره، الديه، اسكان عالي، شاخوره، دمستان و مالكيه كشيده شد و امروز كار به آنجا رسيده كه آيت الله قاسم مي گويد: «مردم ديگر بدون آن كه به خواسته هايشان برسند به خانه هايشان باز نمي گردند.»
مقاومت بحريني ها و بخصوص مقاومت حيرت انگيز زنان مانع آن شد كه رژيم هاي بحرين، سعودي و قطر بتوانند به آن مارك دعواي شيعه و سني بزنند و اين همه در شرايطي است كه غرب و رژيم هاي وابسته به آن تا همين هفته هاي اخير با صراحت عليه مردم بحرين موضع مي گرفتند و قيام آنان را طايفه گرايي لقب مي دادند. همين هفته گذشته مايكل بازنر معاون وزير خارجه آمريكا در جريان سفر به منامه و در شرايطي كه هر روز خون جوانان بحريني بر زمين ريخته مي شد، گفت: «واكنش مردم بحرين خشونت آميز است و لذا ما در آن مداخله نمي كنيم». اين درحالي است كه بازنر حامل پيام هيئت حاكمه آمريكا مبني بر لزوم پايان دادن به قيام بحريني ها بود. البته در عين حال اظهارنظر هفته اخير اوباما مبني بر اينكه «ما حاضريم به مردم بحرين براي تحقق خواسته هايشان كمك كنيم، مشروط به اينكه ايران مداخله نكند» و سفر بازنر كه متعاقب آن انجام شد، به خوبي نشان مي دهد كه غرب از مهار انقلاب بحرين توسط آل خليفه و آل سعود و به طور كلي از مهار انقلاب نااميد شده و به راه حل ميانه اي- كه متضمن پيدا كردن زمان است- مي انديشد. كما اينكه سفر شيخ حمد بن سلمان- پادشاه- به انگليس و سپس اعلام اينكه آمادگي دارد تا با مخالفان به توافق برسد هم ناتواني اين رژيم را در مهار انقلاب به نمايش گذاشت. پس از سفر حمد يك هيئت امنيتي آمريكايي انگليسي راهي منامه شدند تا از نزديك اوضاع امنيتي اين كشور و بخصوص ميزان توانايي نيروهاي امنيتي- نظامي عربستان و بحرين در مهار انقلاب را ارزيابي نمايند. پس از اين بود كه افسر امنيتي ارشد اعزامي انگليس با صراحت اعلام كرد كه تحولات بحرين راه حل نظامي ندارد.
يك نكته ديگر كه از ناتواني آل خليفه و آل سعود از كنترل انقلاب حكايت مي كند استخدام مزدوران جنايتكار از عربستان و عراق است. يك گزارش مستند كه هفته گذشته مبارزان بحريني در اختيار شبكه تلويزيوني العالم قرار دادند، بيانگر آن است كه رژيم هاي آل سعود و آل خليفه پس از آن كه از مهار انقلاب توسط نيروهاي امنيتي و نظامي خود پس از حدود 9 ماه جنايت، مأيوس شده اند، به استخدام جنايتكاران وهابي و بعثي روي آورده و آنان را به جان مردم بحرين انداخته اند در يكي از اين اسناد چند نيروي بعثي كه از همراهي چند نيروي نظامي رسمي برخوردار هستند، مشغول بمب گذاري در مقابل منزلي در منطقه المعامير هستند. هدف از اين اقدام بدنام كردن انقلابيون و متهم كردن آنان به اعمال خشونت مي باشد. همزمان مزدوران وهابي و بعثي با حضور در اجتماعات مردم با سلاح سرد به جان آنان مي افتند كه تاكنون ده ها نفر مجروح و روانه بيمارستان شده اند.
روند حوادث در بحرين بخصوص پس از تظاهرات بزرگي كه در روز شنبه 31 دسامبر 2011، آخرين روز سال ميلادي گذشته- تحت عنوان «اللحظه الحاسمه » - لحظه سرنوشت ساز- با حضور صدها هزار نفر در بحرين برگزار شد، شتاب بيشتري گرفته و لحن نيروهاي انقلاب نيز آشكارا تندتر شده است و به موازات اثبات ناتواني رژيم هاي بحرين و عربستان در پايان دادن به انقلاب، فشار نيروهاي عربي و غربي بر رژيم بحرين براي يافتن راه كارهاي سياسي افزايش پيدا كرده است، چرا كه تداوم وضع فعلي مي تواند تأثير عمده اي بر كشورهاي ديگر شبه جزيره برجاي بگذارد. جالب اين است كه نيروهاي انقلاب هوشمندانه از يك سو اعلام كرده اند كه مرحله جديد انقلاب را همزمان با آغاز سال نو ميلادي بر مبناي «پايداري نامحدود» و «افزايش فعاليت هاي انقلابي» آغاز كرده اند و از سوي ديگر اعلام كردند كه حاضرند با پادشاه بحرين براي تغيير قانون اساسي، تبديل نظام پادشاهي به مشروطه، تشكيل دولت منتخب مجلس و برگزاري انتخابات آزاد وارد گفت وگو شوند. و حجت الاسلام شيخ علي سلمان دبيركل جوان بزرگترين حزب بحريني- جمعيت وفاق- اعلام كرد انقلابيون جدول زماني تغييرات بنيادي را آماده كرده اند.
روند تحولات بحرين به خوبي نشان مي دهد كه به موازات از هم پاشيدن ائتلاف اوليه غربي-عربي كه با هدف حفظ رژيم بحرين و سركوب قيام مردم اين كشور در اوايل فروردين امسال شكل گرفت، اكنون ائتلاف داخلي نيروهاي انقلاب بيشتر وحضور مردم تشكيلاتي تر شده است. دو روز پيش 6 حزب اصلي بحرين شامل الوفاق، وعد، التجمع الوحدوي ، التجمع القومي، الاخاء و امت يك ائتلاف بزرگ را با شعار «پايداري نامحدود» به وجود آوردند. اين در حالي است كه در ماههاي گذشته ميان خواسته هاي نهايي آنان اختلاف نظرهايي وجود داشت. تظاهرات زنان در هفته گذشته كه به عنوان آماده سازي زمينه تظاهرات بزرگ «لحظه سرنوشت ساز» - روز شنبه- انجام شد هم از پختگي اجتماعي خبر مي دهد.
ميزان فشار اجتماعي به رژيم بحرين طي دو ماه اخير آنقدر زياد بود كه پادشاه ناچار شد «محمود شريف بسيوني را مأمور تهيه گزارشي از بدرفتاري با معترضان ذيل عنوان «كميته حقيقت ياب» نمايد. گزارش اين كميته در روز 23 آذر منتشر گرديد و در آن شكنجه شديد عليه زندانيان و بدرفتاري مفرط با مخالفان رژيم تاييد گرديد. اگرچه بسيوني در گزارش خود عوامل پادشاه و نيروهاي نظامي و امنيتي را از اتهام شكنجه و بدرفتاري مبري اعلام كرد! اما خود اين مسئله نشان داد كه شيح حمد به بي فايده بودن شكنجه، قتل، اخراج و تبعيد نيروهاي انقلاب واقف است. كما اينكه شيخ حمد پس از انتشار گزارش بسيوني قول داد كه زندانيان انقلابي كه تعداد آنان از دوهزار نفر فراتر مي رود را آزاد نمايد و برخي از 4400 كارگر و كارمندي كه به دليل شركت در انقلاب اخراج شده اند را به كار برگرداند. البته تاكنون بيش از 20 نفر زنداني آزاد نشده و هيچ نيروي اخراج شده اي به كار اعاده نشده است ولي خود اين مواضع نشان مي دهد انقلاب بحرين در آستانه يك سالگي خود، مشت آهنين عربستان و بحرين را مقهور اراده خود كرده است.
همزمان با اقدامات چندجانبه رژيم آل خليفه براي پايان دادن به قيام بحريني ها نشانه هاي آشكاري از بروز شورش در ميان نيروهاي نظامي و امنيتي بحرين ديده شده است. گزارشي كه از افسر ارشد اعزامي انگليس به منامه به بعضي از محافل سياسي غرب راه يافت، نشان مي دهد كه در حاكميت بحرين و بخصوص در نيروهاي عملياتي آن شكاف و چند دستگي پديد آمده است كما اينكه استخدام مزدوران وهابي و بعثي نيز كه اسناد آن در رسانه ها منتشر شد هم از اين موضوع پرده برمي دارد. روز سه شنبه هفته گذشته شبكه العالم يك گروه از مزدوران را نشان داد كه به مناطقي از شهر «داركليب» - در نزديكي شهرك حمد - حمله كرده اند. اين شبكه حتي هويت يكي از آنان- بنام خالد خلوف طويرش عشوي العنزي وهابي اهل استان القسيم عربستان- كه جديداً به تابعيت بحرين درآمده را فاش كرد. اين موضوع قطعاً براي نيروهاي بحريني و ارتش و سازمان امنيتي قابل پذيرش نيست در اين بين بسيوني با اشاره به رفتار ضدانساني اعمال شده در سلول هاي زندان جو محاكمه عاملان شكنجه را خواستار شده و بازتاب اين در ميان نيروهاي امنيتي افزايش هراس از آينده بوده است و همانطور كه هادي الموسوي يك عضو جمعيت وفاق ملي اين هفته گفت اكثر نظاميان بحريني تمايلي به ادامه خدمت در ارتش ندارند.
روند تحولات بحرين به خوبي نشان مي دهد كه سياست اعمال شده از سوي انقلابيون بخصوص ديدگاه آيت اله عيسي قاسم رهبر انقلاب بحرين مبني بر عدم توسل به خشونت و تداوم مبارزه نتيجه داده است. پيش از اين رژيم گمان مي كرد با نشان دادن ضرب شست و سخت گيري مي تواند اوضاع را مهار كند اما امروزه با يك فروپاشي دروني از يك سو و بي اعتمادي حاميان داخلي و خارجي رژيم نسبت به توانايي پادشاه مواجه گرديده است. در واقع «انقلاب فرسايشي» بحرين مانند هر انقلاب عربي ديگر در حال به ثمر نشستن است. اين انقلاب كه در آغاز راه با انكار غرب و رژيم هاي عربي همراه گرديده امروز خود را بر ذهنيت آنان تحميل كرده است سه ماه پيش - در آبان ماه - مؤسسه انورسادات دانشگاه مريلند آمريكا اقدام به نظرسنجي در 5 كشور عربي- شامل مصر، اردن، لبنان، مراكش و امارات- كرد، يكي از نتايج اين نظرسنجي نشان داد كه حداقل 64 درصد مردم در اين كشورها از انقلاب بحرين حمايت مي كنند. اين در حالي است كه از يك سو رسانه هاي ارتباط جمعي عربي غربي خبرهاي بحرين را در حاشييه قرار داده و علاوه بر آن مدعي وجود دعواي شيعيان عليه اهل سنت و تلاش آنان براي خارج كردن قدرت از دست سني ها بودند.
امروزه همه شواهد حاكي از آن است كه با عنايات خداي متعال و به مدد مقاومت مظلومانه، قهرمانانه مردم، انقلاب بحرين در آستانه پيروزي قرار دارد انقلابي كه تأثير جدي بر تحولات شبه جزيره خواهد گذاشت و كوچكي اين كشور- مساحت حدود 700 كيلومتر مربع و جمعيت كمتر از يك ميليون نفر- مانع اثربخشي عظيم آن نخواهد بود. كما اينكه كوچكي لبنان مانع اين اثربخشي بزرگ نبود.

 



سركوفت (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون ساكن آمريكا در صفحه «فيس بوك» خود خطاب به خانم هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا نوشته است «خانم كلينتون! از شما توقع نداشتيم»!
گفتم: چرا؟! مگه چي شده؟ خانم كلينتون كه از هيچ كمك مالي و سياسي و تداركاتي به گروه هاي اپوزيسيون دريغ نكرده.
گفت: نوشته، خانم كلينتون در مصاحبه خود با بي بي سي و VOA به اپوزيسيون اهانت كرده و آنها را به طور تلويحي «بي عرضه» ناميده است.
گفتم: مگه دروغ گفته؟!
گفت: اين ضد انقلاب فراري نوشته است؛ «خانم كلينتون مگر فراموش كرده ايد كه دولت آمريكا با همه قدرت و امكاناتي كه دارد طي 32 سال گذشته نتوانسته است در مقابل ايران كاري انجام بدهد، چطور از چند گروه اپوزيسيون انتظار معجزه داريد»؟!
گفتم: حيوونكي راست ميگه؛ يارو عادت داشت جلوي همه به پسرش سركوفت ناپلئون را بزند. يك روز جلوي چند تا از فاميل ها به او گفت؛ خاك بر سرت كنند، ناپلئون اندازه تو كه بود، فرمانده يك تيپ بود اما، تو چي؟! و پسرش كه حسابي عصباني شده بود به پدرش گفت؛ بابا جون! ناپلئون هم سن شما هم كه بود، امپراتور فرانسه بود. شما چي؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ وقتي اتحاديه عرب در راستاي اهداف آمريكا به سوريه ناظر مي فرستد چرا ايران اسلامي طرح اعزام ناظر به كشور بحرين را مطرح نمي كند؟
9223---0917
¤ كشور عربستان يا همان حجاز ملك شخصي آل سعود نيست ولي متأسفانه در اثر غفلت و بي توجهي در رسانه ها و نشريات از اين كشور به عنوان عربستان سعودي ياد مي شود.
1070---0983
¤ بازي تحريم كردن يا نكردن انتخابات اصلاح طلبان براي اين است كه پس از راي گيري اگر راي نياورند به مردم بگويند، ما انتخابات را تحريم كرده بوديم!
مرتضي زارعين- سمنان
¤ پس از قرائت گزارش كميسيون اصل 90 مجلس در مورد فتنه 88 ما بيشتر به حقانيت كيهان پي برديم و با توجه به اعتراضات چند روز اخير مدعيان اصلاح طلبي در مجلس و خارج از مجلس به قرائت اين گزارش كاملاً روشن است كه آنها به هيچ صراطي مستقيم نيستند و صلاحيت نمايندگي مجلس را هم ندارند.
سهرابي از خلخال
¤ آقاي كواكبيان در برنامه پارك ملت شبكه يك سيما اظهار داشت وقتي وزير خارجه كشورمان در جريان ورود دانشجويان به سفارت انگليس از دولت اين كشور عذرخواهي كرده به غيرت ايشان برخورده است. عرض مي كنم اگر واقعاً ايشان چنين احساسي دارند پس چرا وقتي دولت آقاي خاتمي قرارداد ننگين سعدآباد را به ضرر كشور امضا كرد به غيرت ايشان برنخورد و عكس العمل از خودش نشان نداد.
8688---0935
¤ امام راحل فرمودند محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته و براي امام حسين(ع) بسيار گريه كنيد و روضه بپاداريد، از سوي ديگر حضرت آيت الله خامنه اي هم فرمودند در روز 9 دي عاشورا به كمك ملت آمد، ما ملت ايران هميشه بايد بصيرتمان آگاهانه و هوشيار باشيم. هميشه بايد 9 دي و با بصيرت و پيرو ولايت باشيم تا قيامت بتوانيم جواب امام حسين(ع) را بدهيم و رو سفيد باشيم.
اصغر ضيايي-كردستان
¤ مسئولين طرح هدفمندي از حذف يارانه هاي افرادي كه يارانه آنها معادل 5 تا 10% حقوق آنهاست خبر مي دهند اگر چنين مطلبي صحت داشته باشد و اين اقدام صورت گيرد كساني كه حقوقشان زير يك ميليون تومان است حداقل ماهانه 200 تا 300 هزار تومان بابت تورم و افزايش بهاء گاز و برق و آب مصرفي متضرر مي شوند و چنين امري روا نخواهد بود.
هاشمي و يك شهروند ديگر
¤ در بودجه سال 90 مجلس تصويب كرد بخشي از بنزين به قيمت 400 تومان و بخشي از آن به قيمت آزاد محاسبه گردد و آزاد قرار بود به قيمت فوب خليج فارس باشد يعني 1400 تومان، چرا بنزيني كه قيمت اصلي آن 1400تومان است 700 تومان فروخته مي شود، اين كمك به مردم نيست و هدر دادن انرژي زياد و عامل اصلي آلودگي هوا به خصوص در تهران است. ضمن اينكه ترافيك و بيماري هاي زيادي را هم براي شهروندان به دنبال دارد.
بابايي
¤ در مورد انتقاداتي كه به قانون هدفمندي يارانه ها مي شود بايد عرض كنم اصل اين طرح صددرصد در جهت تحقق عدالت مي باشد و طبيعي است كسب موفقيت كامل آن نياز به همكاري مردم با مسئولان دارد و سير مراحل زماني دارد. بحمدالله حذف يارانه هاي 10ميليون نفر از قشر مرفه، اولين موفقيت بزرگ اين طرح بود.
سليمان بلغار
¤ به جانبازان زير 15درصد هيچ خدماتي ارائه نمي شود. حال كه طرح جامع خدمات جانبازان متوقف شده است لطفاً ما جانبازان 15درصد را هم به اين طرح اضافه نمايند.
ابراهيم خسروي از گاليكش گلستان
¤ سازمان بازنشستگي اعلام كرده بود طلب بازنشستگان در سال هاي 86 و 87 را با حقوق آذر ماه پرداخت مي كند. اما تا الان هيچ خبري نشده است.
حسين زاده- كارمند بازنشسته بهداشت و درمان گرمسار
¤نيروي انتظامي بايد در منطقه فرديس كرج فعال تر شود. فعاليت مافياي مواد مخدر در اين منطقه به شدت افزايش يافته است.
از فرديس كرج
¤ مدير ستاد حمل و نقل و سوخت تهران از گران شدن سوخت سخن گفته اند به ايشان بفرماييد فكري هم به حال مسافران اتوبوسهاي برون شهري نمايند. در حال حاضر كرايه شيراز 16هزار تومان است به ندرت اتفاق مي افتد كه ما مسافر 16هزارتوماني داشته باشيم. اغلب با كمك دلالان بين 10 تا 11هزار تومان بيشتر كرايه دريافت نمي شود در صورت گران شدن سوخت وضع مسافران بدتر از اين خواهد شد.
اصغر كردبچه راننده از ترمينال جنوب
¤ چرا گذرنامه ها همچون گذشته قابل تمديد نيست؟ و چرا براي حتي كودك 2ساله بايد گذرنامه جدا و به تفكيك از پدرومادر صادر شود؟ آيا نمي توان به جاي افزايش هزينه هاي مردم با تمديد گذرنامه ها و صدور خانوادگي به كاهش هزينه زندگي مردم كمك كرد؟ ناجا چه پاسخ منطقي و مستدلي دارد؟
0495---0912
¤ بهتر است شهرداري مشهد خيابانها را از يك طرف شماره گذاري كند تا با تابلوهايي مانند فرهنگ غربي، انديشه شرقي، تربيت غربي، دانش شرقي و آزادي غربي و... مواجه نشويم.
4261---0915
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود همان گونه كه به افزايش جريمه ها و تنبيه رانندگان متخلف مي نگرند رانندگاني كه تابع قوانين و مقرراتند و در طي 3-2 دهه نه تصادفي و نه خلافي داشته اند به نوعي تشويق شوند. همچنين وقتي 60% جريمه ها به شهرداري ها تعلق مي گيرد از آنها نيز انتظار مي رود كه نسبت به ترميم معابر و خيابانها عنايت بيشتري نمايند تا رانندگان بابت رينگ و جلوبندي و لاستيك و... هزينه هاي اضافي نپردازند.
صادق حق شناس
¤ اخيرا سرقت احشام در مناطقي كه دامداري و دامپروري رونق دارد به حد وفور رسيده است. در شهرستان ساوه افراد مسلح شبانه گوسفند دامداران را به سرقت مي برند كه وجود پرونده هاي سرقتي در نيروي انتظامي ساوه گواه آن است. متاسفانه با پيگيري هاي متعدد براي روشن شدن تكليف گوسفندان سرقتي، مسئولين تامين استان و نيروي انتظامي براي اين قشر زحمتكش كه با خون دل براي خودكفايي كشور تلاش مي كنند، كاري نكرده است. اين انتظار به حقي است كه در اسرع وقت وضعيت دامداراني كه مورد سرقت واقع شده اند تعيين تكليف شود.
جمعي از دامداران شهرستان ساوه
¤ با اينكه خودم مشمول خدمت نظام وظيفه يعني سرباز هستم ولي از معاف بودن فرزندان ذكور شهدا از خدمت سربازي كه تصويب شده و در حال اجراست، خوشحالم.
7649---0913
¤ در شهرك قصر فيروزه2 واقع در افسريه در بيشتر فصول سال حتي الان كه زمستان رسيده و هوا سرد است روزانه 7 الي 17 ساعت آب شهرك قطع مي باشد. اگر وضع به همين صورت باقي بماند بايد نگران تابستان باشيم.
5823---0912
¤ شعبه 20 بيمه تامين اجتماعي در يك زيرزمين كوچك واقع در خيابان پيروزي ايستگاه چهارصد دستگاه واقع شده و ظرفيت جوابگويي به تعداد زياد مراجعين را ندارد. در ضمن افراد پاسخگو نيز تعدادشان كم است و ساعات زيادي معطل مي شويم.
علي شاهي
جوابيه شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/9/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ابتداي كوچه شهيد مظفري منشعب از خيابان شهيد داود دژكام به آگاهي مي رساند:
نسبت به نصب يك اصله پايه روشنايي در اين محل اقدام شد.
جوابيه شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 28/9/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده بزرگراه شهيد زين الدين، مقابل بلوار ارديبهشت تا روي پل قنات كوثر به آگاهي مي رساند: با توجه به عمليات بازسازي و تعريض بزرگراه شهيد زين الدين و آسيب ديدن كابل هاي برق در اين محدوده، در حال حاضر طرح ترميم شبكه روشنايي محل فوق در دست اجرا بوده و به زودي مشكل خاموشي مرتفع خواهد شد.

 



اژه اي در جمع خبرنگاران خبر داد
كشف اسناد مخفي پرونده فساد مالي در 10 روز اخير

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست خبري خود با خبرنگاران در روز گذشته از كشف اسناد مخفي پرونده فساد مالي اخير خبر داد كه براساس اعتراف يكي از متهمان بدست آمده است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي درباره پرونده فساد بانكي اخير گفت: با كمال تاسف بعضي از متهمان در جريان رسيدگي هيچ حرفي نمي زدند و فقط اسناد قطعي كه عليه آنها بود را قبول مي كردند ولي غير از آن حرفي نمي زدند و كار ما را واقعا مشكل مي كردند.
وي با بيان اين كه همه مي دانيم 3 هزار ميليارد تومان عدد كوچكي نيست ولي به خاطر تكرار زياد برايمان عادي شده است گفت: ممكن نيست كه اين عدد يك شبه و بدون ارتباطات به دست بيايد و ما مجبور بوديم با كارشناسي هاي دقيق آن را رديابي كنيم.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: اتفاق خوب اما ديرهنگامي رخ داد و آن اين بود كه بالاخره يكي از متهمان حدود 10 روز قبل به حرف آمد و گفت، مداركي را از جريان فساد مالي در جايي مخفي كرديم.
دادستان كل كشور افزود: ما حدس مي زديم بخش اصلي اسناد و رايانه دوم كه اطلاعات اصلي در آن بود بايد در جايي پنهان شده باشد كه اول منكر اين موضوع مي شدند اما سرانجام اعتراف كردند.
محسني اژه اي ادامه داد: اين فرد عصر پنج شنبه عنوان كرد كه فردي ديگر اسناد را در نقطه اي از تهران مخفي كرد. فرد موردنظر را شناسايي كرديم ولي مدعي شد خودش بايد براي شناسايي حضور داشته باشد و با مراقبت هاي ويژه به محل موردنظر كه ساختماني مسكوني اما خالي از سكنه بود ماموران اعزام شدند اما مشخص شد بخشي از اسناد در آن ساختمان بود ولي قبل از حضور ماموران آنجا تخليه شده است.
دادستان كل كشور گفت: همزمان با حضور ماموران در آن زمان زني كه با فرد خارج كننده اسناد از آن ساختمان در ارتباط بود به آنجا آمد و بلافاصله پس از تحقيقاتي كه از وي صورت گرفت مشخص شد فرد موردنظر به شمال كشور گريخته است.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اين كه ماموران همان شب و با حكم قضايي به شمال كشور رفته و فرد حامل اسناد را در آنجا شناسايي كردند گفت: او هم اسناد را در بخش ديگري از شمال مخفي كرده بود كه همان شب تعدادي رايانه كشف و بقيه مدارك و اسناد اصلي كه در اختيار فرد ديگري بود در عصر جمعه پيدا شد.
محسني اژه اي با بيان اين كه اين اسناد در چهار نقطه كه سه نقطه آن تهران و يك نقطه در شمال كشور بود مخفي شده بودند گفت: بعد از 4 ماه رسيدگي به اين پرونده با كشف اين اسناد فصل جديدي در رسيدگي باز شد.
تعويق ارسال كيفرخواست
به دادگاه
وي گفت: بيش از 40 روز قبل گفتم اميدواريم تا يك ماه آينده كيفرخواست پرونده صادر شود كيفرخواست آماده ارسال به دادگاه بود كه اين موارد كشف شد.
وي ادامه داد: در حوزه قضايي و حيطه وظايف خود در حال تلاش هستيم اما همه ابعاد پرونده قضايي نيست و به طور گسترده بايد در بخش هاي ديگر كاري كنيم كه نه تنها اين فساد تكرار نشود بلكه بايد طوري شود كه اصلا اين گونه موارد در نظام و كشور ما رخ ندهد.
اختصاص 1700 هكتار زمين به باند آريا!
محسني اژه اي گفت: از تير سال 88 تا مرداد امسال در اين پرونده مصوب شده كه هزار و700 هكتار زمين به اين گروه داده شود هرچند بخش اعظمي اجاره اي بوده و بخش ديگري به آنها داده نشده اما آيا واقعا به اين مقدار زمين نياز داشتند چرا يك گروه با اين حجم تخلفات بايد موفق به تخصيص اين ميزان زمين به خود شود خود آنها مي گويند براي يك پروژه 80 هكتار گرفته اند كه خودشان گفته اند اين پروژه نهايتا به 20 هكتار زمين نياز داشته است.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: از زماني كه ال سي ها در بانك صادرات شعبه اهواز باز شده تا زماني كه اين فرد وجه آن را از بانك ملي شعبه كيش دريافت كرد و از آن فقط يك ساعت طول كشيده شده است تسهيل امور خيلي خوب است اما وقتي كه در راهي صحيح صورت گيرد.
محسني اژه اي با بيان اينكه با مسئولان مختلف در اين زمينه همكاري داشته ايم گفت: مسئولان دولت و مجلس بايد بيايند و مشكلات و خلأهاي موجود را جمع كنند. سيستم هاي نظارتي بانك ها بايد بگويند كجا بودند كه اين اتفاقات رخ داد.
از 4 نماينده تحقيق شده است
محسني اژه اي با بيان اينكه تاكنون نمايندگاني كه درباره اين پرونده از آنها تحقيق شده است همان 4 نفر قبلي هستند گفت: اعدادي كه درباره نمايندگان اظهار شده غير از اين رقم مطرح شده صحت ندارد.
محسني اژه اي با بيان اينكه فرزند يكي از نمايندگان هم در اين موضوع بازداشت شده و اتهام سنگيني هم دارد گفت: اين فرد بازداشت شده فرزند نماينده مجلسي كه عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي است نيست و فرزند يكي ديگر از نمايندگان است.
كشف جواهر 6 ميليارد توماني
اژه اي در اين نشست خبري با ارائه گزارشي از روند پيگيري پرونده فساد مالي اخير اعلام كرد: جواهر 6 ميليارد توماني كه قبلا اعلام شده بود در اختيار همسر يكي از اعضاي گروه آريا است كشف شد كه البته مشخص شد اين جواهر 6 ميليارد توماني از جنس برليان نيست و از نوع ديگري است.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه شوراي پول و اعتبار چه اقدامي براي تبعات اقتصادي فساد مالي اخير از جمله مشكلات بخش خصوصي در زمينه محدود كردن گشايش ال سي ها انجام داده است، گفت: به لحاظ سوءاستفاده هايي كه شده بود شوراي پول و اعتبار تصويب كرد تجديدنظر درباره ال سي هاي داخلي ظرف 6 ماه بررسي شود كه درباره اين موضوع هيچ محدوديت ديگري صورت نگرفته است.
وظيفه ما پيشگيري از جرايم انتخاباتي است
سخنگوي قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوالي به موضوع انتخابات اشاره كرد و با بيان اينكه اظهارات رئيس قوه قضاييه مبني بر عدم نظارت بر انتخابات را تكرار مي كند و اين موضوع همين طور است، گفت: تاكيد مي كنيم كه در امر نظارت و اجراي انتخابات هيچ دخالتي نداريم و براساس وظيفه در حوزه پيش گيري از وقوع جرايم انتخاباتي در تلاش هستيم.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا تبليغ براي تحريم انتخابات توسط سايت ها از سوي قوه قضاييه رسيدگي مي شود يا خير، اظهار داشت: درخصوص مسائل انتخابات يا در محدوده زماني انتخابات اگر مطالبي از سوي مطبوعات مكتوب و فضاي مجازي مطرح شود كه برخلاف آنچه باشد كه قانون گفته و عليه مسئولان، جامعه و تهديدي براي امنيت جامعه باشد فرقي نمي كند از چه تريبوني مطرح شده باشد و اگر مصداق عمل مجرمانه باشد با آن برخورد مي شود.
وي ادامه داد: درباره مسائل فضاي سايبري هم در قانون جرايم رايانه اي مواد 21 و 22 درباره مصاديق مجرمانه توسط كارگروهي كه از 13 دستگاه در آن عضو هستند شناسايي شده و اگر اين اقدامات درحوزه اين مصاديق باشند با آن برخورد مي شود.
صدور حكم دادگاه
فائزه هاشمي تا پايان هفته
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: حكم دادگاه فائزه هاشمي تا پايان هفته صادر خواهد شد.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره فيلتر شدن سايت هاشمي رفسنجاني گفت: اين سايت به دليل انتشار محتوايي كه جزو مصاديق مجرمانه بوده فيلتر شده است.
وي درباره وقايع هفته گذشته مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: طرفين اين درگيري دو شكايت به قوه قضاييه واصل كردند كه در حال رسيدگي است.
وي افزود: اينكه گفته مي شود نمايندگان قصد داشتند در رابطه با اظهارات علي مطهري در همان روز شكايتي ارائه كنند اطلاعي ندارم و هنوز شكايتي واصل نشده است.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: اگر افراد حقيقي از شكايت خود صرف نظر كنند قوه قضاييه ورود پيدا نخواهد كرد اما در حالتي كه به يك شخص حقوقي كه در قانون مصداق آن ذكر شده توهين شود مدعي العموم بدون شكايت ورود پيدا مي كند.
به گزارش فارس، محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره سرنوشت مديران و مسئولين دو بانك پاسارگاد و سپه در رابطه با پرونده فساد مالي نيز گفت: در موضوع پرونده فساد مالي اخير از اين دو بانكي كه نام برديد هيچگونه گزارش تخلفي به قوه قضاييه واصل نشده است كه نياز باشد مديران آن براي جوابگويي احضار شوند.
 



راديو زمانه: ادامه ائتلاف خاتمي با اپوزيسيون قابل تقدير است (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت گروهك منحله فدائيان خلق مي گويد ميان اپوزيسيون و اصلاح طلباني چون خاتمي و موسوي خوئيني ها اتحاد كاملي براي تحريم انتخابات مجلس برقرار شده است.
علي كشتگر در مصاحبه به راديو زمانه گفته است: گروه هاي اپوزيسيون و اصلاح طلباني چون آقاي خاتمي و آقاي موسوي خوئيني ها كه جزو چهره هاي محافظه كار اصلاح طلب بودند همراه با هم انتخابات را در عمل تحريم كردند. يعني گفتند شركت نمي كنيم. البته طبيعتاً روزنامه كيهان، تبليغش را مي گذارد براي شركت همين اصلاح طلباني مثل آقاي تابش و برخي نيروهاي اصلاح طلب كه ثبت نام كرده اند.
وي درباره عدم استفاده صريح از واژه تحريم توسط خاتمي گفت: به نظر من ما بايد اين موضوع را درك كنيم. خود عمل مهم است. اينكه در انتخابات شركت نمي كنند و نماينده اي هم ندارند، معنايش تحريم است. حالا كلمه تحريم شما خودتان مي دانيد كه معنايش، حرام كردن است و اين چهره ها از گفتن آن امتناع مي كنند و هيچ اهميتي هم ندارد. حالا مهم نيست كه ما در خارج از كشور مي آييم اعلام مي كنيم تحريم و آنها مي گويند ما در انتخابات شركت نمي كنيم و نامزدي هم نداريم. هر دو يكي است و در هر دو اجماع بر سر عدم شركت وجود دارد. مهم ايستادگي آنها در داخل است.
كشتگر كه مدت هاست از شعارهاي ماركسيستي دست برداشته و سوپر ليبرال محسوب مي شود، همچنين گفت: به نظر من مهم اين است كه براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي، اين اتفاق مهم افتاده كه بين كساني كه به طور كلي حكومت ديني را قبول ندارند با اصلاح طلبان، اجماع به وجود آمده و اينها با هم شده اند. اين هماهنگي بسيار مهم است.
برخلاف اين ادعا، پيوند كامل منافقين مدعي اصلاح طلبي با منافقين مدعي عناوين «خلق» و «توده» و «ملي» و «ملي- مذهبي» از سالها قبل پيش آمده و در 2 فتنه سال هاي 78 و 88 اين اتحاد- بلكه انحلال اصلاح طلبان در گروهك هاي ورشكسته قبلي- كاملاً به نمايش گذاشته شد. بنابراين خيانت خاتمي و موسوي خوئيني ها ادامه خيانت ها و وطن فروشي هاي قبلي آن هم در قواره نوچگي گروهك هاي ورشكسته سلطنت طلب و منافقين و فدائيان خلق و... است.
كشتگر در مصاحبه با راديو زمانه همچنين نسبت به نامزدي شماري از اصلاح طلبان- دست كم 40 عضو فراكسيون اقليت و برخي اصلاح طلبان خارج از مجلس- ابراز نگراني كرد و گفت: اگر اصلاح طلب ها در اين انتخابات شركت كنند براي اينكه اقليتي داشته باشند و توجيه كنند كه ما به خاطر اين رفتيم و راي داديم، مخالفان نااميد مي شوند و جنبش سبز در واقع شكست خورده است. به دنبال آن هم ريزش نيرو و نااميدي شديدي به وجود مي آيد.
منابع آگاه مي گويند خاتمي اصالتاً اختياري از خود ندارد و همان طور كه تسليم پروژه خارجي براي انصراف به نفع نامزدي موسوي و تدارك پروژه تقلب و آشوب شد، اين بار نيز موظف شده كه مانع از حضور رسمي اصلاح طلبان در انتخابات شود. او البته از امضاي فهرست انتخاباتي در سال 86 تحت عنوان فهرست ياران خاتمي نيز كه با بي اقبالي مطلق عموم مردم مواجه شد، خاطره خوشي در ذهن ندارد.
گفتني است كشتگر مرداد ماه سال 87 و به هنگامي كه شيرين عبادي بهايي بودنش را تكذيب كرد، مقاله اي در گويانيوز نوشت و از اپوزيسيون خواست اعلام كنند كه «ما همه بهايي هستيم»! گروهك بهائيت در تقسيم بندي هاي قديمي در حلقه راست (آمريكا و انگليس و اسرائيل) قرار مي گيرد اما ظاهراً هزينه هاي بالا در اروپا و سوداي جاه طلبي باعث شده تا امثال كشتگر به هر نوع نوكري و مزدوري تن بدهند.

 



نونت نبود آبت نبود منافق شدنت چي بود؟! (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب پناهنده در اروپا، وضعيت اسفباري از وضعيت گروهكي هاي فراري ترسيم كرد.
«كاوه-ب» كه اكنون در ايتاليا حضور دارد با اشاره به حضورش در كشورهاي تركيه، يونان و ايتاليا مي نويسد: روز هجدهم دسامبر براي پاره اي گفت وگوها به وزارت داخله ايتاليا احضار شدم. شكل كار بازجويي هيچ تفاوتي با تركيه و يونان نداشت.در تركيه با تحكم با من صحبت كردند. بعد از 8بار مصاحبه وكيلم پيشنهاد داد از تركيه خارج شوم. در يونان نيز همين برنامه را اجرا كردند. سال 2006 در محل پزشكان بدون مرز به ظاهر خدمات پزشكي به پناهنده ها ارائه ميدادند! حضور كشيشي مسلط به زبان فارسي و گفتگو با پناهجوهايي كه تغيير دين دادند و پيشنهاد كار براساس نيازمندي هايشان. آن روز هم با همان لحن سرويس دهندگان ترك با ما برخورد كردند جاي شكرش باقي بود يك نيمچه ارتباطي با حزب كمونيست يونان (ك.ك.ايي) داشتم. حالا پس از 4 سال اقامت قانوني در ايتاليا پوستين من را اين ها مي كشند. ياد گفته رفيقم بهزاد، زمان اقامت در تركيه مي افتم كه پس از برخوردهاي امنيتي ترك ها، گفته بود هر چه به غرب نزديك تر شوي مسائل پناهجوئي قوي تر و قانوني تر مي شود. ايتاليائي ها براي بازجويي، همراه خود بيسكويت، شكلات و چاي سرد آورده بودند.
اين منافق فراري با اشاره به انواع كلاهبرداري هايي كه از او در ايتاليا صورت گرفته ادامه مي دهد: هم اكنون در كمپي به سر مي برم كه فاقد ابتدائي ترين امكانات زيستي است. تلويزيون نداريم. اينترنت نداريم. هفته اي يك بار ملافه ها در ساعات اوليه پيش از سرويس اداري تعويض مي شود بنابراين كسي ساعت هفت صبح براي تعويض اقدام كند ملافه گيرش نمي آيد. سوسك حمام بيداد مي كند. شبها تا توي گوش ما جولان مي دهند. غذاي گرم نداريم. فقط يك بار آنهم شب ها ساعت هشت غذاي بسته بندي سرد شده دريافت مي كنيم. صبح ها هم يك ليوان پلاستيكي شير سرد يا چاي با 5 قطعه بيسكويت. نهار خبري نيست. ماه گذشته 30 نفر ديگر به آمار كمپ ما افزوده شده است. كمپي كه ظرفيت 80 نفر را ندارد 180 نفر جاي داده اند. در اتاق 14 متري با احتساب حمام و دستشوئي 4 نفر را در دو تخت دو طبقه در نظر گرفته اند. براي دعوت كردن از پدر يا مادر يا فرزندان جهت ديدار توريستي ذكر كرده اند بايد خانه اي اجاره كرده كه داراي حداقل هفتاد مترمربع و اتاق خواب جدا، هم چنين توانائي پذيرايي از مهمان و مسائل پزشكي و... باشد اما ما را با 4 مليت، در يك اتاق 14 متري جاي داده اند. افراد بايد ساعت 9 صبح تا 4 عصر كمپ را ترك كنند. فرقي ندارد در گرماي تابستان يا سرماي زمستان، آنها هم از روي اجبار در سالن هاي غذا خوري هاي «كاريتاس» سرگردان هستند تا عصر به كمپ بازگردند. نبود كار از اساسي ترين مشكلات است. از افرادي كه به كشورهاي ديگر براي كار رفته اند به دليل اينكه اقامت ايتاليا را دارا هستند پليس ايتاليا به باز گرداندن شان اقدام مي نمايد و از فرودگاه آنها را در خيابان رها مي سازد. جريمه ما كه بدون بليط سوار اتوبوس شود يكصد يورو منظور مي شود. براي جستجوي كار، گاهي اوقات لازم است در مسيرهاي گوناگون اتوبوس هاي مختلف را تعويض كرد. اتفاق افتاده كه يك روز دو بار جريمه انجام گرفته است.
وي همچنين مي نويسد: نگاهي به كار خارجي ها، اعم از پناهنده يا غير بياندازيد. قريب به اتفاقشان فاقد قرارداد كار هستند. آنهائي هم كه قرارداد به امضاء رسانده اند با عدم درج واقعي ساعات كار روزانه، براي فرار از پرداخت حق بيمه كار توسط كارفرما، قراردادها را پارت تايم يا (كي يا ماته)، «احضار با تلفن»، انجام مي دهند. ديده شده كه براي فرار از بكارگيري «كارسياه»، قرارداد «يك روزه» يا «بيست روزه» منعقد كرده و كارگر مزبور ماهها در آن واحد با حداقل دستمزد مشغول كار مي باشد.
يادآور مي شود سرويس هاي جاسوسي به واسطه همين سخت گيري ها سعي مي كنند عناصر فراري را وادار به هر نوع بيگاري و خيانت به كشور و مردم خود كنند.

 



مستند بي بي سي در تلاش براي احياء اموات (خبر ويژه)

مستندهاي سفارشي و جهت دار رسانه دولتي دولت استعماري انگليس «بي. بي. سي» به صورتي حساب شده وارد بازار قاچاق فيلم و لوح فشرده كشور شده است.
اين فيلم هاي مستند عموماً در كنار چند فيلم سينمايي در لوح هاي فشرده عرضه مي شود تا بازارشان كساد نماند.
در يكي از اين فيلم ها كه توسط يكي از بازيگران كمدي و فيملساز كشور «حميد - ج» ساخته شده است، به بهانه پرداختن به عشق و عاشقي هاي يكي از عوامل خدماتي گروه هاي توليد فيلم، عموم اموات سينماي آبگوشتي رژيم شاه سر از گور به در مي آورند و تك تك آنها تجليل به عمل مي آيد، حتي بازيگري كه به دليل روابط نزديك با اشرف پهلوي با دلارهاي غارت كرده از بيت المال مردم به آمريكا گريخت و هم اكنون نيز در بسياري از فيلم ها و نمايشنامه هاي ضدانقلابي به ايفاي نقش مي پردازد.
در اين فيلم كه به سرمايه بي. بي .سي توليد شده است، به بيننده چنين القا مي شود كه هنوز هم مردم عكس ها و پوسترهاي فيلم هاي اين اموات را به قيمت گران خريده و آذين ديوارهايشان مي سازند.
شايان ذكر اينكه علي رغم ساخت و نمايش اين فيلم از شبكه «بي.بي.سي» سينماگر ياد شده هم اكنون به اتفاق شريك ثابتش، پس از كسب پروانه ساخت و تصويب فيلمنامه، در حال بازي و توليد يكي ديگر از فيلم هايي است كه به صورت مشاركتي توليد مي شود.

 



سال نو براي اروپا جشن است يا عزا؟! (خبر ويژه)

سال 2012 از لحاظ معضلات اقتصادي سالي به مراتب سخت تر از 2011 براي غرب خواهد بود.
روزنامه گاردين با انتشار اين پيش بيني نوشت: بدون شك سال ميلادي جديد سالي سخت تر از گذشته براي اروپايي ها خواهد بود. اكنون بنابر اعلام مقامات اروپايي، سخت ترين دوران را پس از جنگ جهاني دوم تجربه مي كند.
گاردين اضافه كرد: بحران مالي اي كه غرب با آن دست و پنجه نرم مي كند و هنوز هم لاينحل مانده در چند دهه گذشته بي سابقه بوده است. اكنون رشد اقتصادي بسياري در كشورهاي اروپايي متوقف شده و دولت ها همزمان براي كاهش هزينه ها و رياضت اقتصادي، تحت فشار شديد قرار گرفته اند.
به نوشته اين روزنامه انگليسي، از همين حالا و در آغاز جشن هاي سال جديد، نگراني از يك ركود اقتصادي ديگر در قاره اروپا موج مي زند. اغلب كشورهاي اروپايي با اين بحران بزرگ دست و پنجه نرم مي كنند.
در حالي كه ده سال از تاسيس منطقه پولي يورو مي گذرد اين واحد پولي بحران گسترده اي را تجربه مي كند و برخي محافل اقتصادي حتي احتمال مي دهند كه تداوم بحران، به فروپاشي منطقه يورو بينجامد.

 



چند كلمه هم از تبليغاتچي حزب رستاخيز (خبر ويژه)

«علي معلم»(تبليغاتچي كروبي در انتخابات) شامگاه 9 دي در برنامه زنده تلويزيوني «هفت» با تجليل ويژه از جشنواره هاي سينمايي «كن» و «اسكار» گفت: «جشنواره فيلم فجر را انقلاب اسلامي به جامعه ايراني تحميل كرد!» وي چندي پيش نيز در اين برنامه سياست هاي فرهنگي جمهوري اسلامي را ادامه سياست هاي «مهرداد پهلبد»(وزير فرهنگ و هنر رژيم ستم شاهي) دانسته بود!
معلم، مدير مسئول يكي از مستهجن ترين نشريات سينمايي است كه ماهنامه وي به سبب ترويج فيلم هاي اروتيكال و تبليغ آثار هنري همجنس گرايانه توقيف شد، اما پيوند وي با جريان فتنه و جريان انحرافي باعث شد كه عليرغم نقش آفريني در حوادث انتخابات سال 1388 به عنوان «داور» جشنواره فيلم فجر انتخاب شود.
برنامه تلويزيوني «هفت» را «فريدون جيراني» سردبير سابق هفته نامه «سينما» اداره مي كند. جيراني از دهه 1370 در اين هفته نامه به تبليغ فيلم فارسي هاي عصر ستم شاهي پرداخت تا جايي كه عملكرد وي با اعتراضات وسيع نمايندگان مجلس پنجم مواجه شده بود.
در برنامه جمعه شب(9 دي) نيز «سعيد، ق» يكي از نويسندگان ماهنامه سينمايي فيلم كه سردبيري آن را نويسندگان روزنامه «رستاخيز»(ارگان حزب رستاخيز در رژيم پهلوي) برعهده دارند، بيش از 30 دقيقه اجازه يافت تا از فيلمي مستهجن كه مايه هاي همجنس بازي را رواج مي دهد، دفاع كند. وي ادعا كرد كه اگر كسي در ايران نقد قدرت كند «بابايش را درمي آورند»! و توضيح نداد چطور افرادي مانند ايشان كه تبليغات چي حزب رستاخيز بوده است مي تواند آزادانه و برخلاف اعتقادات مردم حرف بزند!؟ و نه تنها كسي با او كاري ندارد، بلكه برخي از آنها «داور جشنواره» مي شوند و برخي ديگر از دولت جايزه هم مي گيرند!
گفتني است كه اينگونه سوءاستفاده ها از برنامه تلويزيوني مي تواند خدمات فراوان رسانه ملي را در اذهان عمومي مخدوش كند و از اين روي پيشگيري از اين موارد براي مسئولان و مديران محترم صدا و سيما يك ضرورت تلقي مي شود.

 



وكيل ربع پهلوي: حالا اعليحضرت يك غلطي فرمودند! (خبر ويژه)

تقلاي اخير رضا ربع پهلوي براي خودنمايي، به عنوان گاف هاي جديد وي ارزيابي شده است.
«سعيد-ق» از عناصر سابقا فعال در گروهك ادوار تحكيم كه اكنون در اروپا روزگار مي گذراند، نامه رضا ربع پهلوي به حمايت از گروهك تروريستي منافقين و سپس ادعاي شكايت از جمهوري اسلامي را ابتكار خوب توصيف كرد اما نوشت: او نشان داد كاركشته نيست و مشاوران خوبي نيز ندارد و هنوز بايد خيلي تمرين كند تا در فضاي سياسي كه براي او چندان موثر نيست، حضور داشته باشد. او درباره شكايت از جمهوري اسلامي، به جاي نگاه حقوقي حرف هاي سياسي زد و خواست سرمايه گذاري اش را نقد كند كه همين خطايي بزرگ بود. او همچنين در مصاحبه بعدي خود عملا اين پيغام را داد كه اساسا قضيه شكايت جدي نيست و تنها يك شوي تبليغاتي است.
در ادامه اين تحليل كه از سوي سايت «چراغ آزادي» منتشر شده، مي خوانيم: مصاحبه محمد مصطفايي وكيل رضا پهلوي نيز كمكي به ماجرا نكرد چون سياسي حرف زد و نشان داد به دنبال ترويج پادشاهي است. خود رضا پهلوي نيز حساب شده تر از اينها حرف زد آنجا كه گفت جنبش سبز يتيم شده و بايد شورايي براي هماهنگي در اين زمينه تشكيل شود. او با اين سخنانش، اظهارات مخالفاني را تاييد كرد كه مي گويند رضا پهلوي مي خواهد جنبش سبز را بدزد. رضا پهلوي با اين اقدام هاي غيرحرفه اي و ورود به صحنه سياسي، سقوط خود را تسريع مي كند.





 



صولت مرتضوي خبر داد
امكان تغيير حوزه انتخابيه كانديداها تا 15 روز مانده به انتخابات

مرتضوي گفت: آن دسته از كانديداهايي كه تمايل دارند حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند طبق قانون تا 15 روز قبل از روز انتخابات فرصت دارند اين كار را انجام دهند.
«سيد صولت مرتضوي» معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات در گفت وگو با فارس در خصوص آن دسته از داوطلبيني كه خارج از شهر خود در مناطق ديگر اقدام به نام نويسي براي نهمين دوره انتخابات مجلس كرده اند و تمايل به تغيير آن دارند، گفت: كه تمام داوطلبين طبق قانون در صورت تمايل فرصت دارند تا حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند.
وي همچنين درباره مدت زمان تعيين شده براي تغيير حوزه انتخابيه از سوي داوطلبين در صورت تمايل به اين كار تصريح كرد: كانديداها اگر بخواهند حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند تا 15 روز قبل از روز انتخابات فرصت دارند تا حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند.

 



دبير اجرايي فراكسيون اصلاح طلبان خبر داد
ثبت نام بيش از 40 اصلاح طلب مجلس هشتم براي انتخابات مجلس نهم

دبير اجرايي فراكسيون اصلاح طلبان مجلس، تعداد داوطلبان نمايندگي مجلس نهم از فراكسيون متبوعش را بيش از 40 نفر اعلام كرد.
«منصور حسيني» دبير اجرايي فراكسيون اصلاح طلبان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به ثبت نام نمايندگان عضو اين فراكسيون براي حضور در انتخابات مجلس نهم گفت: حدود دو سوم از مجموع نمايندگان عضو فراكسيون اصلاح طلبان مجلس براي شركت در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرده اند. وي در همين زمينه افزود: فراكسيون اقليت مجلس حدود 64 عضو دارد.
محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت، داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت، حجت الاسلام عليخاني عضو ارشد فراكسيون، مصطفي كواكبيان عضو ارشد فراكسيون، محمدرضا خباز عضو ارشد فراكسيون، امير طاهرخاني عضو ارشد فراكسيون، عليرضا محجوب عضو فراكسيون و مجيد نصيرپور عضو فراكسيون از جمله كساني هستند كه به نمايندگي از فراكسيون اصلاح طلبان مجلس براي شركت در انتخابات رقابت بزرگ اسفند 90 ثبت نام كرده اند.
برخي اصلاح طلبان مجلس همانند مسعود پزشكيان كه در راس بهداشت دولت اصلاحات قرار داشت نيز براي حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرده اند.
براساس اعلام وزارت كشور، مجموعا 5395 نفر براي شركت در رقابت بزرگ اسفند ماه 90 ثبت نام كرده اند كه از اين ميزان، 428 نفر زن و 4 هزار و 967 نفر مرد هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14