(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 دی 1390- شماره 20112

حديث دشت عشق
رضازاده: برخي چشم ديدن موفقيت هاي وزنه برداري را ندارند
اخبار كوتاه از فوتبال
اميني: فراموش كرده اند دوران طلايي اين رشته ورزشي با من بوده است!
دبير فدراسيون : خطر تعليق كشتي را تهديد نمي كند
كاراته ايران در مكان هشتم برترين هاي جهان
برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال 15 اسفندماه
13 هزار دلار هزينه 6 دقيقه مبارز 2 كشتي گير خارجي در ليگ برتر
هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال مهرام حريفش را صدتايي كرد
كاروان 74 نفره تيم ملي تيراندازي در قطر



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد محمودي نجف آبادي»
جراحت، عطشان و شهادت سيرابش كرد
احمد با عشق به معارف اهل بيت(ع) وارد حوزه علميه نجف آباد يعني مدرسه شيخ ابراهيم رياضي شد و پس از گذراندن مقدمات علوم، در جوار كريمه اهل بيت(س) در شهر قم تحصيلاتش را تا سطح رسائل و مكاسب ادامه داد. در همين حال بود كه شعله هاي جنگ تحميلي توسط صداميان پليد زبانه مي كشيد و احمد بود و شور عاشقي و رشادت و اشتياق به شهادت!او در عمليات هاي متعددي شركت كرد. در يكي از اين عمليات ها با تركش خمپاره اي به ناحيه كمر مجروح و پس از بهبود راهي جبهه شد. سرانجام در عمليات خيبر در مجنون ترين جزيره دنيا مفقودالاثر گرديد و در سال 1375 پيكر پاكش توسط گروه تفحص پيدا و بر روي دستان با كرامت مردم نجف آباد تشييع شد.طلبه بسيحي شهيد «احمد محمودي نجف آبادي»، سال 1343 در نجف آباد متولد شد و در 5/12/1365 در عمليات خيبر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.

 



مي خواهيم در المپيك شگفتي ساز شويم اما...
رضازاده: برخي چشم ديدن موفقيت هاي وزنه برداري را ندارند

رئيس فدراسيون وزنه برداري در واكنش به خبرهاي منتشر شده در خصوص اختلافات رضازاده و باقري مي گويد كساني كه چشم ندارند وزنه برداري و موفقيت هايش را ببينند اين شايعات را مطرح مي كنند.
208 روز ديگر تا آغاز رقابت هاي المپيك زمان باقي مانده و ورزش دوستان ايران حساب ويژه اي را روي وزنه برداري در لندن 2012 باز كرده اند. اردوي تيم ملي وزنه برداري نيز از شنبه گذشته در مجموعه آزادي آغاز شد و ملي پوشان جوان ايران براي موفقيت در المپيك استارت كار را زدند. به همين منظور حسين رضازاده به تشريح آخرين وضعيت اين رشته ورزشي پرداخته كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ در حال حاضر 19 ملي پوش جوان و بزرگسال در اردو حضور دارند تا براي رقابت هاي سال آينده كه مهم ترين آن المپيك لندن است، خود را آماده كنند.
¤ كسب مدال در المپيك به واقع بسيار سخت است و شرايط اين رقابت ها با تمام مسابقات از جمله مسابقات جهاني متفاوت است. چرا كه همه كشورها براي كسب نتيجه در المپيك سرمايه گذاري كلاني را انجام مي دهند. ما نيز با مساعدت وزارت ورزش و تشكيل ستاد المپيكي، سرمايه گذاري خوبي را براي موفقيت در لندن 2012 انجام داديم.
¤ براي ما هر چه مدال بيشتر باشد بهتر است اما پيش بيني تعداد مدال ها سخت است. با اين حال اميدواريم كه وزنه برداري شگفتي ساز المپيك 2012 لندن باشد.
¤ در حال حاضر هنوز اعزام به رقابت هاي قهرماني آسيا و قهرماني جوانان جهان مشخص نشده است. در زمان لازم شرايط و بودجه اي كه بايد صرف شود را مي سنجيم و در اين مورد تصميم گيري مي كنيم.
¤ اختلاف نظري به آن صورت ميان من و كوروش باقري به عنوان سرمربي وجود ندارد. البته سعي مي كنيم كه هر دو تا كوتاه بياييم. اما معمولا بزرگترها كوتاه مي آيند. من رئيس هستم و بيشتر سعي مي كنم من كوتاه بيايم. بايد در اين مورد توضيح بدهم كه در اين دو سال توانستيم فدراسيون وزنه برداري را موفق كنيم و كساني شايعه اختلاف را درمي آورند كه چشم ديدن موفقيت هاي وزنه برداري را ندارند.
¤ خيلي خوشحالم كه در اين مدت گير وزنه برداري را رفع كردم. اين عناويني كه كسب شده است در تاريخ وزنه برداري بي نظير است. خاطرم است روزگاري مي گفتند كه رضازاده جوان است و نمي تواند رئيس شود و هزار حاشيه براي ما ايجاد مي كردند. همه بدانند كه با لطف خداوند است كه امروز وزنه برداري توانسته به رسيدن به جايگاه اصلي اش نزديك شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بدهي 15 ميلياردي پيروزي
مديرعامل باشگاه پيروزي از بدهي 15 ميلياردي اين باشگاه خبر داد. محمد رويانيان گفت: اين بدهي 15 ميلياردي از سال 70 وجود دارد كه باشگاه به ماليات، بانك ها و افراد مختلف بدهكار است. ما به جنگ اين بدهي آمديم ولي طول مي كشد تا آنها را پرداخت كنيم زيرا امروز پولي نداريم.
مارادونا مشتري فريدون زندي
ديه گو مارادونا در نظر دارد تيم الوصل امارات را در فصل نقل و انتقالات زمستاني تقويت كند و به همين خاطر بازيكن مياني تيم فوتبال استقلال را در فهرست خريدهاي ژانويه قرار داده است. سايت انگليسي گل از كارلوس توس، ديگو فورلان و رائول از گزينه هاي اصلي براي تقويت خط حمله تيم الوصل نام برد. اين سايت همچنين اعلام كرد فريدون زندي بازيكن تيم استقلال ايران هم در ليست خريد باشگاه الوصل قرار دارد .
بيلسا دو سال ديگر جانشين گوارديولا مي شود
روزنامه AS اسپانيا در گزارشي درباره وضعيت نيمكت بارسلونا نوشت: ساندرو راسل براي زماني كه گوارديولا تصميم به ترك نوكمپ بگيرد به گزينه اي به نام مارسلو بيلسا فكر كرده و قصد دارد او را جانشين گوارديولا كند. در اين گزارش آمده است: گوارديولا احتمالا در هفته هاي آينده قراردادش را تمديد خواهد كرد. با اين وجود راسل پيش از اين چندين بار موضعش را در قبال مربي آينده بارسلونا اين گونه اعلام كرده بود: چرخه طبيعي قهرماني تيم ها حدودا پنج سال است. به اين ترتيب راسل در فصل 14-2013 بايد مربي جديدي را بياورد. به نظر مي رسد فرگوسن هم گوارديولا را به عنوان جانشين خود انتخاب كرده و مربي بارسلونا راهي اولدترافورد مي شود. ساندرو راسل در نظر دارد كه پس از جدايي گوارديولا از نوكمپ مارسلو بيلسا سرمربي تيم آتلتيك بيلبائو را به خدمت بگيرد. كسي كه گفته مي شود افكارش شباهت زيادي به گوارديولا دارد. با اين وجود در سال آينده هم اولويت باشگاه بارسلونا گوارديولا خواهد بود نه گزينه اي مانند بيلسا.
غيبت كريمي در بازي با ملوان
مصطفي دنيزلي سرمربي جديد سرخپوشان پايتخت، اولين ديدار رسمي خود را در ليگ برتر مقابل ملوان در انزلي برگزار مي كند و اين در شرايطي است كه دو بازيكن خود را در دو پست اصلي در اختيار ندارد. علي كريمي و عليرضا نورمحمدي دو بازيكن پيروزي به جهت دريافت دو كارت زرد در ديدار هاي پاياني نيم فصل اول، بازي برابر ملوان را از دست دادند.
تابارز بهترين سرمربي سال 2011 فوتبال جهان
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال رده بندي برترين سرمربيان تيم هاي ملي در سال 2011 را اعلام كرد كه بر اين اساس اسكار واشنگتن تابارز از اروگوئه با 200 امتياز به عنوان بهترين سرمربي سال انتخاب شد.ويسنته دل بوسكه از اسپانيا، يواخيم لو از آلمان و برت فن مارويك از هلند نيز به ترتيب با 186 ، 169 و 81 امتياز در رده هاي دوم، سوم و چهارم ايستادند.
دايي همبازي پله، رونالدو و مالديني مي شود
مسئولان فدراسيون فوتبال هند در دعوتنامه اي از علي دايي براي حضور در تيم منتخب ستارگان جهان دعوت به عمل آوردند.به مناسبت جشن صد سالگي فوتبال هند فدراسيون فوتبال اين كشور در نظر دارد در تاريخ 3 بهمن سال جاري ديداري بين منتخب ستارگان جهان و ستارگان هند برگزار كند. از همين رو مسئولان فدراسيون فوتبال هند از علي دايي آقاي گل جهان دعوت كردند تا در اين ديدار خيرخواهانه كه هزينه اش براي كمك به ايتام و نيازمندان است حضور پيدا كند. در تيم ستارگان منتخب جهان بازيكناني همچون كافو، رونالدو، پله، مالديني، رود گوليت، دسايي، كارنبو و برخي ديگر از سرشناسان فوتبال جهان حضور دارند.علي دايي اعلام كرده در اين بازي حضور پيدا خواهد كرد.
جاسم كرار فردا تصميم گيري مي كند
مديران باشگاه استقلال تا روز چهارشنبه به مهاجم عراقي تيم فوتبال اين باشگاه مهلت داده اند كه براي ماندن در جمع آبي پوشان نظر نهايي خود را اعلام كند. پس از آنكه شامگاه يكشنبه علي فتح الله زاده، منصور پورحيدري، پرويز مظلومي و مجتبي جباري به اين جمع بندي رسيدند كه جاسم كرار همچنان در تيم استقلال حضور داشته باشد، بعدازظهر ديروز جلسه اي با حضور مسئولان باشگاه استقلال، اين بازيكن عراقي و مديربرنامه هايش در محل باشگاه برگزار شد.در اين جلسه كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد، مسئولان استقلال نقطه نظرات خود را بيان كرده و شنونده صحبت هاي اين بازيكن عراقي شدند. در نهايت مقرر شد جاسم كرار تا فردا براي ادامه حضور در تيم استقلال يا جدايي از اين تيم تصميم نهايي را اتخاذ كند.
شكايت پيروزي از مايلي كهن
باشگاه پيروزي به دليل صحبت هاي محمد مايلي كهن در مورد مديريت باشگاه، از وي شكايت كرد. پس از صحبت هاي مايلي كهن درباره مديريت باشگاه پيروزي و بيانيه تازه اش كه ديروز منتشر شد، اين باشگاه تهراني به دليل آنچه « بي حرمتي، ادعاي بي پايه و اساس، هتاكي، اهانت به افراد و انتشار مطالب كذب» عنوان شده است، از اين مربي به مراجع قضايي شكايت كرد.

 



از وجود مشكلات مالي تا تكذيب شورايي اداره شدن جودو
اميني: فراموش كرده اند دوران طلايي اين رشته ورزشي با من بوده است!

رئيس فدراسيون جودو پس از بركناري سرمربي ايتاليايي تيم ملي مدعي شده اين فدراسيون تنها مسئوليت هاي جيرو را كمتر كرده و همچنان سايه فني اين مربي بالاي سر تيم ملي خواهد بود.
عليرضا اميني اظهار داشت: جيرو در طول حضور خود در تيم ملي نتايج مطلوبي كسب كرده است اما توقع مان بيش از اين بود. در حال حاضر هم دوستان در حال كمك كردن به وي هستند و تلاش مي كنند تا تيم ملي موفق شود. اميني در مورد اينكه گفته مي شود مسئولان فدراسيون تصميم گرفته اند از اين پس تيم ملي جودو را شورايي هدايت كنند گفت: من هم شنيده ام كه مي گويند اميني گفته است ما مي خواهيم تيم ملي را شورايي هدايت كنيم اما من تا به امروز چنين حرفي نزده ام و تمام اين صحبت ها را تكذيب مي كنم.
سرمربي اسبق تيم ملي جودو در مورد انتقادهاي اخير در مورد نتايج كسب شده در تيم ملي خاطرنشان كرد: همه دوستان لطف دارند و به نتايج تيم ملي انتقاد مي كنند اما ما بايد منطقي فكر كنيم. بايد به اين موضوع توجه كنيم كه در طول سال 2011 چند مسابقه برگزار شده و ما در چند رقابت توانسته ايم حضور داشته باشيم. همه كادر فني و بنده دوست داريم بهترين نتايح را كسب كنيم اما مشكلات مالي فدراسيون اجازه نمي دهد در تمام مسابقات كه در طول سال برگزار مي شود حضور داشته باشيم.
رئيس فدراسيون گفت: اگر كميته ملي المپيك ما را از نظر مالي هدايت كند ما هم مي توانيم در تمام رقابتها شركت كنيم و راحت تر جواز حضور در المپيك لندن را كسب كنيم. در برخي مواقع ديده ايم كه دوستان فرياد مي زنند دوران طلايي جودو به پايان رسيده است. يك سوال از دوستان دارم دوران طلايي تيم ملي جودو چه كسي هدايت اين تيم را برعهده داشت؟ غير از اين است كه آن زمان بنده هدايت تيم ملي را برعهده داشته ام؟ پس چه شده حالا همه از ما انتقاد مي كنند. طوري صحبت مي كنند كه گويي ما آرزوي موفقيت تيم ملي جودو را نداريم.
وي در مورد اينكه آيا جيرو همچنان در كنار تيم ملي حضور خواهد داشت يا خير گفت: وي همچنان در ايران حضور خواهد داشت اما در گذشته او چند مسئوليت در تيم ملي برعهده داشت و پس از مسابقات چين مسئوليت هاي او را كمتر كرديم و به همين دليل حقوق وي نيز خيلي كمتر از گذشته شده است.

 



به فيلا اطمينان داديم كه انتخابات در فضايي آزاد برگزار مي شود
دبير فدراسيون : خطر تعليق كشتي را تهديد نمي كند

پس از انتشار اخباري درخصوص تعليق احتمالي فدراسيون كشتي دبير اين فدراسيون نسبت به خبر واكنش نشان داد و گفت: خطري كشتي ايران را تهديد نمي كند.
عارف ربطي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به پايان مهلت قانوني رياست فدراسيون كشتي، وزارت ورزش و جوانان طبق اساسنامه تصميم گرفت آقاي خطيب را به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي انتخاب كند. وي در مورد اينكه گفته مي شود فدراسيون جهاني كشتي در اين زمينه نامه اي به فدراسيون ارسال كرده و خطر تعليق اين فدراسيون را تهديد مي كند، اظهار داشت: در اين زمينه مكاتبات لازم را با فدراسيون جهاني كشتي انجام داده ايم و دلايل قانوني ارائه شده است. به فيلا اطمينان داده شده است كه انتخابات فدراسيون كشتي در فضايي آزاد برگزار خواهد شد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: تمامي امور فدراسيون كشتي طبق روال قانوني دنبال مي شود و هدف همه ما موفقيت كشتي آزاد و فرنگي در المپيك 2012 لندن است.

 



كاراته ايران در مكان هشتم برترين هاي جهان

تيم ملي كاراته ايران با كسب 25050 امتياز در ميان برترين تيم هاي جهان مكان هشتم را از آن خود كرد.
براساس جديدترين آمار سايت ركوردهاي كاراته كه در پايان سال 2011 منتشر شد، تيم ملي كاراته ايران با 25050 امتياز هشتمين تيم برتر جهان معرفي شد. در جدول برترين تيم هاي جهان در اين سايت ژاپن با 116800 امتياز در صدر قرار دارد.
بعد از ژاپن، تيم هاي فرانسه با 91300 امتياز، ايتاليا با 62950 امتياز، اسپانيا با 50500 امتياز، انگليس با 38000 امتياز، تركيه با 31950 امتياز و آلمان با 29650 امتياز در مكان هاي دوم تا هفتم و بالاتر از ايران قرارگرفته اند.
براساس اين آمار هرچند كشورهاي اول تا پنجم به همراه ايران سقوطي نداشتند اما تركيه و مصر به دليل درخشش در رقابت هاي قهرماني جوانان و اميدهاي جهان در سال 2011 در جدول رده بندي با صعود مواجه شدند و آلمان و هلند نيز تنزل جايگاه داشته اند.
اما در بخش برترين كوميته كاهاي جهان نيز حسين روحاني، دارنده چهار مدال طلا، نقره و برنز وزن 60- كيلوگرم همچنان با كسب 2600 امتياز به همراه «رافائل آقايف» از آذربايجان و «خوزه مانوئل» از اسپانيا مشتركا عنوان پنجم را در اختيار دارند.
جاسم ويشگاهي، قهرمان طلايي پيكارهاي جهاني 2006 و نايب قهرمان جهان در سال 2002 ديگر نماينده كاراته ايران در فهرست بهترين هاي كاراته جهان است كه با 1800 امتياز به همراه قهرمانان شهيري چون «ديويد بنيتلو» از ايتاليا، «يان كوله» از انگليس، «دامين دووي» از بنين، «آمانوئل پينا» از فرانسه در رتبه بيست و چهارم جهان قرار دارد.

 



برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال 15 اسفندماه

هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال 15 اسفندماه را به عنوان تاريخ برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون در نظر گرفت.
نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با حضور تمام اعضا در دفتر رئيس فدراسيون برگزار شد. اين نشست كه با حضور علي كفاشيان، مهدي تاج، عزيز الله محمدي، مهدي محمدنبي ، فريده شجاعي، غلامرضا بهروان، علي فتح اله زاده، ناصر شفق و اميرحسين حسيني برگزار شد، اعضا درخصوص موارد مختلفي بحث و گفتگو كردند.
در اين نشست و با تصويب كليه اعضا مقرر شد مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال در تاريخ 15/12/90 برگزار شود و تمام اقدامات لازم در اين خصوص توسط دبيركل فدراسيون كه دبير مجمع نيز خواهد بود، به انجام برسد.

 



13 هزار دلار هزينه 6 دقيقه مبارز 2 كشتي گير خارجي در ليگ برتر

كشتي گيران خارجي تيم شهرداري ملاير براي هر مسابقه خود 13 هزار دلار دريافت مي كنند.
«گئورگي گوگشليدزه» و «ديويد خنچيگاشويلي»، دو كشتي گير گرجستاني تيم شهرداري ملاير به ازاي هر پيروزي خود 6 هزار دلار و هر شكست سه هزار دلار دريافت مي كنند. براساس اين گزارش، از آنجايي كه كشتي گيران گرجستاني تيم شهرداري ملاير در بيشتر مسابقات خود به پيروزي رسيده اند و با توجه به اين موضوع براي هر بار حضور در ايران و با هزينه بليت مبلغي حدود 13 هزار دلار دريافت كرده اند. به اين ترتيب با توجه به پنج بار حضور در كشور آنها حدود 65 هزار دلار كسب كرده اند.
روح الدين حسيني، مديرعامل شهرداري ملاير با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اين موضوع تصميم گرفتيم در دو ديدار باقي مانده خود در مرحله مقدماتي از اين كشتي گيران استفاده نكنيم و اين نفرات در مسابقات نيمه نهايي و نهايي در روز 26 دي ماه به ايران سفر كنند.همچنين خبر ديگر از ليگ كشتي اينكه مسئولان تيم شهرداري ملاير براي ميزباني مرحله فينال اين رقابت ها شهر بروجرد را با پرداخت تمامي هزينه ها به فدراسيون پيشنهاد داده اند. پيش از اين شهرهاي بابل، سبزوار و همدان نيز خواهان ميزباني اين رقابت ها شده بودند.

 



هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال مهرام حريفش را صدتايي كرد

مهرام با پيروزي قاطع برابر لوله s.a شيراز جايگاهش را در صدر جدول رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال مستحكم كرد.
در نخستين ديدار از هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال ايران عصر روز گذشته مهرام مدافع عنوان قهرماني ميزبان لوله s.a شيراز بود كه توانست با نتيجه 101 بر 74 به پيروزي برسد و همچنان يكه تاز ليگ برتر باشد و بدون شكست با اقتدار صدرنشين باقي بماند. مهرامي ها كه در اين مسابقه نيز در بيشتر دقايق از جوانان خود بهره مي بردند با عملكردي منطقي توانستند در چهار كوارتر پياپي و با نتايج 24 بر 22 ، 30 بر 11 ، 29 بر 28 و 18 بر 13 مهمان خود را شكست دهند. اين نخستين ديداري است كه مهرام در آن حريفش را با امتياز سه رقمي شكست مي دهد.

 



كاروان 74 نفره تيم ملي تيراندازي در قطر

تيم ملي تيراندازي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا با كاروان 74 نفره در 3 گروه عازم دوحه قطر مي شود.
تيم ملي تيراندازي ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا كه به منظور توزيع سهميه المپيك برگزار مي شود با تيمي كامل در رشته هاي ثابت و پروازي در دو رده سني جوانان و بزرگسالان با كاروان 74 نفره كه 60 نفر آن را ملي پوشان مرد و زن تشكيل مي دهند در 3 گروه عازم دوحه قطر مي شود گروه اول تيم ملي 18 دي ماه، گروه دوم 21 دي ماه و گروه سوم نيز 24 دي ماه عازم اين رقابت ها مي شوند.
اين رقابت ها با حضور بهترين هاي تيراندازي آسيا از 22 دي ماه سال جاري به ميزباني دوحه قطر برگزار مي شود و آخرين فرصت براي كسب سهميه تيراندازي المپيك 2012 لندن براي تيراندازان آسيايي محسوب مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14