(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 دی 1390- شماره 20112

دوم دبيرستاني ها از امسال در المپياد شركت مي كنند
سردار احمدي مقدم: فراز و وانت پيكان به پليس تحميل شد
تلفات آتش بازي پايان سال
مرد 69 ساله اي كه از 68 سال پيش مرده است!
سقوط در رودخانه يخي
نتيجه هشداردهنده تحقيقات علمي كوتاهي قد در انتظار كودكاني كه فست فود مصرف مي كنند
انتصاب در تعزيرات حكومتي
به علت آلودگي جانبازان شيميايي از ساعت 10 تا 17در خيابان ها تردد نكنند
برف گردنه عسل كشان كوهرنگ را بست
حمايت كرزاي از نوعروس 15ساله
سكونت گاه ها و راه هاي ارتباطي در برابر زلزله آسيب پذير هستند
حوادث كوتاه از كشور
ريزش آوارجان شاعر تبريزي را گرفت
كشف 155 كيلوگرم كراك و هروئين در زاهدان
از بهمن ماه آغاز مي شود اعزام 4000 دانش آموز به عمره مفرده
قطع 4 ساعته برق در متروي شهرري



سويزي خبر داد
دوم دبيرستاني ها از امسال در المپياد شركت مي كنند

رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش از شركت دوم دبيرستاني ها در المپياد سال جاري خبر داد.
مهري سويزي در گفت وگو با ايسنا گفت: المپياد امسال در رشته هاي فيزيك، شيمي، زيست شناسي، رياضي، نجوم و ادبيات فارسي برگزار مي شود و براساس دستورالعمل برگزاري آزمون هاي 90- 91 امسال براي نخستين بار دانش آموزان دوم نظري نيز مي توانند در اين المپياد شركت كنند، اين در حاليست كه پيش از اين، دانش آموزان دوم نظري تنها در رشته رياضي حق شركت در المپياد را داشتند اما از امسال در همه رشته ها مي توانند آزمون بدهند.
وي افزود: براساس اين دستورالعمل امسال دانش آموزان سال اول نظري نيز به دليل اشتياق علمي كه دارند مي توانند به صورت آزمايشي در اين المپياد شركت كنند و اطلاعات علمي خود را محك بزنند.
سويزي خاطرنشان كرد: دستورالعمل برگزاري آزمون هاي سال 90-91 براي المپياد رشته هاي اعلام شده آماده شده و به زودي به استان ها و ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور ارسال مي شود.
به گفته رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش ثبت نام در آزمون هاي اين المپيادها از 25 دي ماه تا اول بهمن ماه انجام مي شود و جزئيات آن در سايت اين سازمان قرار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هايي كه در دستور كار سازمان استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش قرار گرفته است، تلاش براي جهاني كردن المپياد زبان و ادبيات فارسي است كه اين موضوع در حال حاضر توسط كارشناسان بحث و بررسي مي شود.

 



سردار احمدي مقدم: فراز و وانت پيكان به پليس تحميل شد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: سياست خاصي در سازمان استاندارد وجود ندارد، وانت پيكان و خودروي فراز به پليس تحميل شده است.
به گزارش فارس سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم اختتاميه سي امين دوره استانداردسازي و تعالي رفتاري افزود: دريافت نشان استاندارد يعني دريافت حداقل هاي لازم براي ورود يك كالا به بازار لذا ضروري است استانداردها هر ساله مورد بازنگري قرار گيرد و با افزايش روبه رو شوند اين در شرايطي است كه ما نه تنها استانداردها را در كشور افزايش نمي دهيم بلكه به عقب حركت مي كنيم و از اين طريق مصيبتي بزرگ را رقم مي زنيم.
وي گفت: در برخي از موارد مسئولان سازمان استاندارد با طلبكاري با ما برخورد مي كنند و مي گويند كه ما مسئول استاندارد هستيم. آنها با مماشات خود به خودروسازان فرصت مي دهند و از اين طريق از وظايف خود عدول مي كنند كه اين موضوع به هيچ وجه قابل قبول نيست.
فرمانده ناجا اظهار داشت: طي يك دستورالعمل سازمان استاندارد وانت پيكان و فراز را استاندارد ندانست اما در يك بازه زماني كوتاه مجددا اين خودروها واجد شرايط دريافت استاندارد شده اند. اين تغيير رويكرد در سازمان استاندارد از نظر ما مورد قبول نيست.
احمدي مقدم با بيان اينكه هم اكنون تلفات جاده اي در كشور رو به كاهش است، گفت: توسعه بزرگراه ها و آزادراه ها با سرمايه گذاري هاي صورت گرفت آهنگ مناسبي به خود گرفته است اما هنوز برخي از مسيرهاي ما استاندارد نيستند لذا اميدواريم در آينده نزديك تمام مسيرها به استانداردهاي ايمني نزديك شوند.
وي اظهار داشت: در سياست هاي كلي ما استقرار پليس راه در مسيرهاي روستايي مورد توجه است.
وي در پايان گفت: برخي از نام من و پليس سوءاستفاده مي كنند لذا از ماموران مي خواهيم در صورت روبرو شدن با اين افراد آنان را متوقف كرده تا پاسخ صحيحي از آنها و نوع ارتباطشان با پليس مشخص شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه برخي بر اين باورند كه پليس راهنمايي و رانندگي حق جريمه كردن را ندارد و فقط مسئول راهنمايي است، گفت: ماموران ما در صورت ديدن هرگونه تخلف موظف به اعمال قانون هستند و اگر هر ماموري اين وظيفه را به انجام نرساند كتمان حقيقت كرده و بايد جريمه شود.
احمدي مقدم گفت: برخي پليس راهور را متهم به كمين گيري مي كنند ولي سوال اينجاست چرا كسي معترض به تخلف نمي شود در حالي كه تخلفات باعث ايجاد ضرر و آسيب به مردم مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي كشور بيان داشت: در رسانه ها با بزرگ نمايي به دنبال تفهيم اين نكته هستند كه ماموران پليس موظف به صدور تعداد مشخصي برگ جريمه هستند. اگر ماموري اين رويكرد را داشته باشد و با بهانه جويي به دنبال جريمه كردن مردم باشد از نظر ما رفتار زننده اي را دارد.
پليس راهور به دنبال
ارتقاي رفتاري است
رئيس پليس راهور ناجا نيز با بيان اينكه پليس در رفتارهاي خود بايد سختگير باشد گفت: افزايش سطح رفتار و ارتقاء آن در دستوركار پليس راهور قرار دارد.
رئيس پليس راهور در مراسم اختتاميه سي امين دوره استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان پليس راهور، گفت: سال گذشته كليه درجه داران پليس راهور سراسر كشور دوره هاي استانداردسازي و ارتقاء رفتار حرفه اي را گذراندند.
وي گفت: با توجه به اجراي قانون جديد ضروري بود تا افسران راهور كل كشور نيز اين دوره را برگزار كنند لذا براي اولين بار اين دوره تعالي رفتاري با حضور كليه پرسنل راهور برگزار شد. مومني اظهار داشت: در اجراي قانون جديد رويكرد پليس صداقت، جديت، صحت عمل و احترام به مردم است لذا ما با صداقت قانون را اجرا خواهيم كرد و با اين رويكرد با دستگاه ها و سازمان هاي متخلف برخورد خواهيم كرد.

 



تلفات آتش بازي پايان سال

بنابر اعلام مقامات ايتاليا، استفاده از مواد آتش بازي خانگي و غيرقانوني به مرگ دو نفر و مجروح شدن بيش از 561 نفر ديگر منجر شده است.
بنابر اعلام مقامات ايتاليا، 76 مورد از مجروحان كودكان زير 12سال بوده اند.
به گفته پليس ايتاليا، علي رغم ممنوعيت استفاده از مواد آتش زا غيرقانوني آنان توانسته اند هزاران تن مواد آتش زا كشف كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، در فجيع ترين مورد گزارش شده مرگ يك مرد 31 ساله بوده كه هنگام ساخت مواد منفجره در خانه اش اين مواد منفجر و باعث مرگ او شد.

 



مرد 69 ساله اي كه از 68 سال پيش مرده است!

تبريز- خبرنگاركيهان:
مردي 69 ساله اي كه ثبت احوال وي را «مرده» مي داند ،9 ماه است كه نتوانسته حقوق ماهيانه خود را دريافت كند.
غلامحسين سليمي لاهيجان با ارسال نامه اي، از عملكرد ثبت احوال اسكو در سال 1321 نسبت به متوفي منظور كردن خود انتقاد كرده و اظهارات ثبت احوال و احكام صادره در اين خصوص را مضحك مي داند.
شناسنامه «غلامحسين سليمي لاهيجان» از سوي ثبت احوال اسكو به شماره 3 سري شناسنامه 439115-الف 71 به تاريخ تولد 30/7/21 و تنظيم 18/12/21 صادر و هنگام تعويض شناسنامه هاي قبلي به شناسنامه هاي جديد در تاريخ 15/3/72 تعويض شده و عكس وي نيز در شناسنامه، الصاق و با مهر ثبت احوال اسكو، ممهور شده است.گواهي فوت وي نيز در تاريخ 3/12/1322 يك سال بعد از تولد، صادر شده است.
با وجود اين گواهي، غلامحسين سليمي لاهيجان با شناسنامه و مشخصات رسمي خود تحصيل كرده، به خدمت سربازي رفته و كارت پايان خدمت خود را در تاريخ 25/1/47 به شماره 25222-س از حوزه غربي تهران دريافت كرده است.
غلامحسين سليمي لاهيجان طبق عقدنامه ازدواج رسمي به شماره ثبت 492 دفتر ازدواج 157حوزه 17با «فريده ايدنده» ازدواج و عقدنامه رسمي با حضور و امضاي زوجين و اقامه شهود منعقد و به امضاي سردفتر رسمي دفترخانه رسيده و ممهور شده و مراتب ازدواج نيز در شناسنامه وي و همسرش توسط ثبت احوال اسكو امضا و مهر شده است.
وي بعد از ازدواج نيز صاحب 6 دختر و 1 پسر شده كه به عنوان فرزندان وي در شناسنامه اش ثبت شده اند و در سال 57 نيز با همان شناسنامه و كارت پايان خدمت نظام وظيفه، به استخدام استانداري آذربايجان شرقي درآمده و تا زمان بازنشستگي حقوق و مزايا و ... دريافت كرده است.
اكنون پس از 69 سال زندگي و بيش از 30 سال خدمت در استانداري و داشتن 7 فرزند 22 تا 41ساله، ثبت احوال وي را متوفي دانسته و معتقد است وي 68 سال قبل فوت كرده، و جالب آن كه در متن گواهي فوت به شماره كد ملي 9848901/170 وي نيز اشاره شده است!
در حال حاضر گفته مي شود بنا به دستور استاندار آذربايجان شرقي براي گذران زندگي خانواده پرجمعيت «سليمي»، مبلغي وام تخصيص يافته تا تكليف وي مشخص شود.

 



سقوط در رودخانه يخي

بنابر اعلام پليس ايالت «يوتا» آمريكا، در پي واژگوني يك دستگاه خودرو سواري و سقوط آن داخل رودخانه يخي عابران پياده براي نجات سرنشينان آن به داخل رودخانه پريدند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: بنا بر اعلام پليس محلي اين ايالت، راننده اين خودرو به هنگام ترمز گرفتن كنترل خودرو را از دست داد و لغزندگي جاده باعث سقوط خودرو به داخل رودخانه شد.عابران پياده پس از ديدن اين صحنه خود را به كنار رودخانه رساندند، با احتياط داخل آب شدند و با كمك يكديگر سعي كردند خودرو را به كنار رودخانه هل دهند.
يكي از عابران كه براي نجات سرنشينان خودرو به داخل رودخانه پريده بود به آسوشيتدپرس گفت: راننده اين خودرو به همراه دو فرزندش و دوست فرزندانش داخل خودرو بودند و در حالي كه از ترس به خود مي لرزيدند، تلاش مي كردند تا از خودرو خارج شوند اما قادر به حركت نبودند.عابران پيش از رسيدن نيروهاي امداد سرنشينان را با شكستن شيشه هاي خودرو بيرون كشيدند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، نيروهاي امداد با بيان اينكه هر چهار سرنشين خودرو زنده ماندند، اعلام كردند كه يكي از كودكان قادر به نفس كشيدن نبود اما پس از انجام CPR به زندگي بازگشت.

 



نتيجه هشداردهنده تحقيقات علمي كوتاهي قد در انتظار كودكاني كه فست فود مصرف مي كنند

تبريز- خبرنگاركيهان:
رئيس گروه كارشناسان بهبود تغذيه آذربايجان شرقي گفت: كاركنان و كارگران استان چاق هستند و اضافه وزن دارند.
حسن فرهاد غيبي، روز شنبه به خبرنگاران مطبوعات گفت: بررسي ها نشان مي دهد كه يك چهارم كاركنان و كارگران آذربايجان شرقي، چاق و 50درصد داراي اضافه وزن هستند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: از 2 سال پيش در وزارت بهداشت، تصميم بر بسيج ملي براي ترويج تغذيه سالم اجرايي شده و با آزمايش توده حجم بدن، شمه اي از وضعيت جسماني كاركنان و شاغلان استان به دست آمد و مشخص شد يك چهارم كاركنان و كارگران دچار چاقي و 50درصد داراي اضافه وزن هستند.
وي سپس هشدار داد كه خطر چاقي و بيماري هاي مختلف، كودكان ايراني را تهديد مي كند و اين گروه از جامعه با مصرف فست فود و مشابه آن، دچار كوتاهي قد مي شوند.فرهاد غيبي گفت: وضعيت بيماري هاي غيرواگيردار در ايران در حالت هشدار قرار دارد و انواع سرطان، چربي خون بالا، ديابت، فشار خون و بيماري هاي قلب و عروق مردم را تهديد مي كند و زمينه ساز تمام اين بيماري ها، چاق بودن جمعيت كشور است.

 



انتصاب در تعزيرات حكومتي

طي حكمي از سوي معاون وزير دادگستري و رئيس سازمان تعزيرات حكومتي، مديركل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اين سازمان منصوب شد.
دكتر علي مژدهي پور با صدور حكمي حميدرضا كيوانفر را به عنوان مديركل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تعزيرات حكومتي منصوب كرد.
كيوانفر پيش از اين سرپرست دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات، مديركل تعزيرات حكومتي استان كردستان و معاون دفتر مبارزه با قاچاق كالا و ارز سازمان تعزيرات حكومتي بوده است.

 



به علت آلودگي جانبازان شيميايي از ساعت 10 تا 17در خيابان ها تردد نكنند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله گفت: جانبازان شيميايي از ساعت 01 تا 71 در زمان آلودگي هوا تردد نكنند و به طور جد از ماسك فيلتردار استفاده كنند زيرا ماسك هاي معمولي نمي تواند به هيچ عنوان به آنان كمك كند.
جعفر اصلاني در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر تهران با بارش بارندگي مواجه شده است و اين وضعيت خيلي مي تواند در وضعيت جانبازان شيميايي تاثير خوبي داشته باشد.
وي در عين حال توصيه موكد كرد كه جانبازان شيميايي در هواي آلوده تردد نكنند و در ساعت 01 صبح تا 5 عصر در مناطق آلوده از تردد غيرضروري خودداري كنند.
ماسك هاي معمولي
براي جانبازان شيميايي كارايي ندارد
اصلاني با بيان اينكه جانبازان شيميايي به هيچ عنوان نبايد در زمان آلودگي هوا داروي خود را قطع كنند بلكه با مراجعه به پزشك معالج مصرف اين داروها را افزايش دهند.
وي تصريح كرد: جانبازان براي تردد در زمان آلودگي هوا به طور جد از ماسك فيلتردار استفاده كنند زيرا ماسك هاي معمولي نمي تواند به هيچ عنوان به آنان كمك كند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله در پاسخ به اين پرسش كه وضعيت جانبازان زن و مرد در زمان آلودگي هوا به چه صورت است، افزود: معمولا تفاوت آنچناني نخواهد داشت ولي به دليل اينكه زنان در سنين بسيار پايين با مواد شيميايي مواجه شده اند علائم و بيماري آنها شديدتر است.
وي با اشاره به اينكه تعداد جانبازان شيميايي زن بسيار كمتر از مرد است، خاطرنشان كرد: ولي اين زنان جانباز شيميايي كه بيشتر در مناطق سردشت و بانه كرمانشاه حضور دارند در سنين پايين به علت استنشاق مواد شيميايي مشكل پيدا كرده اند ولي مردان بيشتر رزمنده بوده اند و در زمان حادثه اكثرا از ماسك استفاده مي كردند ولي اين زنان امكان استفاده از وسايل پيشگيري را نداشته اند به همين علت وقتي مراجعه مي كنند وضعيت آنان بسيار شديدتر است.

 



برف گردنه عسل كشان كوهرنگ را بست

گردنه «عسل كشان» شهرستان كوهرنگ تا اطلاع ثانوي به دليل بارش شديد برف مسدود است.
به گزارش ايرنا، معاون راهداري اداره كل راه و ترابري چهارمحال و بختياري با بيان مطلب افزود: اين گردنه با بارش 70 سانتي متر برف در روز يكشنبه مسدود شده است.
شهرام نديمي اظهار داشت: جز گردنه عسل كشان تمام محورهاي ارتباطي منطقه باز است.
معاون راهداري اداره كل راه و ترابري چهارمحال و بختياري دوشنبه گفت: اكنون ارتباط با دهستان «موگويي»، از طريق محور ارتباطي اليگودرز در استان لرستان ميسر است.
مسدود شدن
راه هاي روستايي زنجان
مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان گفت: راه ارتباطي 22 روستاي اين استان به دليل بارش برف يكشنبه مسدود است.
«سيداحمد خليلي»، ديروز در گفت -وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: در شهرستان ماهنشان 11 روستا، زنجان 10 روستا و خرمدره نيز يك روستا، راه ارتباطي مسدود شده دارند.وي، اظهار داشت: برف و كولاك روز يكشنبه راه ارتباطي قريب به 30 روستاي اين استان را بطور كامل مسدود كرده بود و تعداد ديگري نيز نيمه مسدود بودند با كمك عوامل راهداري تعدادي از اين راه ها بازگشايي شدند.
c

 



حمايت كرزاي از نوعروس 15ساله

رئيس جمهور افغانستان در پي انتشار خبر شكنجه نوعروس 15ساله توسط اعضاي خانواده شوهرش، دستوري ويژه براي بررسي هاي پليسي و قضايي جهت دستگيري عوامل اين جنايت صادر كرد.
به گزارش ايسنا، حامد كرزاي پس از ملاقات با مقامات ارشد امنيتي افغانستان تاكيد كرد كه مسئولان اين جنايت بايد مجازات شوند.زن جوان كه «سحرگل» نام دارد، همسر يك نوجوان افغان است كه خانواده اين پسر به دلايل مبهم و به طور غيرقانوني، «گل» را به مدت شش ماه در زيرزمين خانه حبس كرده و او را به طرز وحشيانه اي مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار داده اند.
براساس اين گزارش، خانواده شوهر «سحرگل» موهاي او را كنده و انگشتانش را شكسته اند. همچنين در بدن او آثار سوختگي با سيگار و كندن پوست وجود دارد.به گزارش آسوشيتدپرس، رئيس كميسيون حقوق بشر دولت و وزير بهداشت و امور زنان ديروز با «سحرگل» كه هم اكنون در بيمارستاني در كابل بستري است، ملاقات داشته اند.
آنان به شدت در اين زمينه ابراز تاسف كرده و خواستار دستگيري فوري اعضاي خانواده شوهر اين زن شده اند.

 



هشدار رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر؛
سكونت گاه ها و راه هاي ارتباطي در برابر زلزله آسيب پذير هستند

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از آسيب پذير بودن بسياري از سكونت گاه ها و راه هاي ارتباطي مناطق مختلف كشور در برابر حوادث طبيعي مانند زلزله خبر داد.
محمود مظفر در گفت وگو با ايرنا ضمن هشدار نسبت به غيراستاندارد بودن بسياري از سكونت گاه ها و راه هاي ارتباطي تاكيد كرد: شناخت آسيب پذيري شهرها و راه هاي ارتباطي براي دست يابي به عدم اتلاف منابع و بهره گيري از حداكثر توان و پتانسيل ها، ضروري است.
وي با بيان اين كه نخستين گام در هر برنامه ريزي، توسعه پايدار ايجاد سكونت گاه ها است، افزود: بي هيچ شك و شبهه اي، در مقياس جهاني وقوع يك سانحه طبيعي در نواحي در حال توسعه خسارت بيشتري نسبت به نواحي توسعه يافته بر جاي مي گذارد.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: در ميان پديده هاي خطرآفرين، زمين لرزه هاي ويرانگر، عامل بيشترين كشتار انساني و زيان هاي مالي بوده كه متاسفانه شمار كشته شدگان انساني اين حادثه در كشورهاي در حال توسعه، چند برابر كشورهاي توسعه يافته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري حين ارتكاب جرم
رشت - خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان صومعه سرا گفت به دنبال گزارش مردمي مبني بر سرقت از يك مغازه طلافروشي اين شهرستان ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان فورا به محل حادثه اعزام و سارق را حين سرقت دستگير كردند. سرهنگ فريدون آقايي گفت: اين سارق 30 ساله مسلح به شوكر برقي بود.
كشف هزاران تن برنج قاچاق
اصفهان - خبرنگار كيهان:سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان گفت: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان هاي شاهين شهر و نجف آباد اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري در مقاطع زماني مختلف به دو دستگاه كاميون مشكوك و آنها رامتوقف كردند.
«مصطفي صادقيان» افزود: ماموران اين شهرستان ها در بازرسي از كاميون هاي ياد شده 49 تن برنج خارجي قاچاق را كشف و ضبط كردند.به گفته وي ارزش اقتصادي اين كالاي قاچاق بيش از يك ميليارد ريال است.
¤¤¤
ايسنا- همدان: مهري 43 ساله و زيبا 42 ساله دو زن همداني كه به ترتيب صاحبخانه و مهمان يك واحد مسكوني در كوي رضاي شهرك مدني بودند روز يكشنبه به علت گازگرفتگي در حمام جان باختند.
علت حادثه جدا شدن لوله بخاري از ديوار و نشت گاز منواكسيد كربن اعلام شده است.
¤¤¤
ايسنا- كردستان: رئيس پليس فتاي كردستان از دستگيري مجرم اينترنتي خبر داد كه با نشاني اينترنتي شركتي كه در آن شاغل بود 20 ميليون ريال برداشت غيرمجاز وجه داشت.

 



ريزش آوارجان شاعر تبريزي را گرفت

«عباس شب خيز» شاعر تبريزي بر اثر ريزش آوار خانه اي فرسوده چشم از ديار فاني بست.
مسئول روابط عمومي فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز با بيان اينكه «عباس شب خيز» شاعر تبريزي بر اثر ريزش آوار خانه اي فرسوده چشم از ديار فاني بست، اظهار داشت: اين شاعر تبريزي در ميدان قدس واقع در قراملك اقدام به پارك خودروي خود در مقابل ديوار فرسوده يك خانه دو طبقه مي كند كه هنگام بازگشت به خودروي خود در ساعت 11 و 27 دقيقه روز گذشته ديوار سقوط كرده و وي جان خود را از دست مي دهد.
حبيب حسنقلي زاده افزود: اهالي منطقه به ايشان در خصوص عدم پارك در مقابل اين ديوار هشدار داده بودند اما عدم توجه وي به اين اخطار مردم باعث بروز اين حادثه دلخراش شده است.

 



كشف 155 كيلوگرم كراك و هروئين در زاهدان

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان از يك باند قاچاق مواد مخدر 113 كيلوگرم كراك و 42 كيلوگرم هروئين كشف و ضبط كردند.
به گزارش ايرنا جانشين فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر از فعاليت باند سوداگران مرگ در سطح استان مطلع شدند گفت: اعضاي اين باند با استفاده از خودروهاي تيزرو مواد مخدر را از شهرستان زابل به زاهدان و سپس به ساير نقاط كشور حمل مي كردند.وي بيان كرد: نيروي انتظامي براي دستگيري قاچاقچيان، مسيرهاي احتمالي تردد خودروهاي آنان را زير نظر قرار داد تا اينكه يك دستگاه خودرو سواري پژو هنگام تردد در مسير زاهدان با مشاهده ماموران با سرعت زياد متواري شد.
طاهري ادامه داد: ماموران در تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسي از آن 113 كيلوگرم كراك و 42 كيلوگرم هروئين را كه به طرز ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود، كشف و ضبط كنند.جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران انتظامي شهرستان هاي سراوان، زاهدان و سرباز نيز در سه عمليات جداگانه ديگر موفق شدند از دو دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه موتورسيكلت مقدار 71 كيلوگرم ترياك و 22 كيلوگرم حشيش را كشف و ضبط كنند.
وي اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامي در مجموع پنج نفر متهم در ارتباط با پرونده هاي ياد شده دستگير شدند.

 



از بهمن ماه آغاز مي شود اعزام 4000 دانش آموز به عمره مفرده

معاون سازمان دانش آموزي كشور از اعزام چهار هزار دانش آموز به عمره مفرده خبر داد و افزود: اعزام عمره گزاران ياد شده به سرزمين وحي از بهمن ماه امسال آغاز مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري «علي حسني» گفت: در موسم جديد عمره، چهار هزار دانش آموز نخبه قرآني و علمي و همچنين منتخبان تشكل هاي دانش آموزي در قالب 34 كاروان به عربستان اعزام مي شوند.
وي افزود: پيش از اعزام براي هر گروه، اردوي سه روزه اي در استان هاي مربوطه با حضور دانش آموزان و عوامل كاروان ها برگزار مي شود كه به شركت كنندگان آموزش هاي لازم عمره و آشنايي با تاريخ اسلام ارائه مي شود.
معاون فعاليت هاي دانش آموزي سازمان دانش آموزي گفت:امسال براي دومين سال متوالي ويژه نامه «از خانه تا خانه» براي توزيع در ميان دانش آموزان عمره گزار منتشر مي شود كه در اين ويژه نامه مباحث معرفتي، بصيرتي و آموزش هاي مناسك آمده است.

 



قطع 4 ساعته برق در متروي شهرري

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه هر از گاهي 4 ساعت برق در متروي شهرري قطع مي شود گفت: به همين دليل نمي توانيم قطار وارد خط كنيم.
به گزارش فارس علي محمد قلي ها در پاسخ به اين پرسش كه مردم در ايستگاه شهرري از نبود قطار و قطعي برق در مترو گله مند هستند، گفت: پست برق شهرري دچار مشكل است به همين دليل در مترو دچار قطعي برق هستيم.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه مترو با برق كار مي كند، گفت: قطعي برق باعث مي شود نتوانيم قطارها را از پايانه وارد خطوط كنيم در نتيجه در سرويس دهي دچار مشكل مي شويم.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه بعضا 4 ساعت برق در مترو قطع است، گفت: اداره برق تعميرات خود را در روز انجام مي دهد، در نتيجه مترو دچار مشكل شده و نمي توانيم قطار وارد خط كنيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14