(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 دی 1390- شماره 20112

اخوان المسلمين مصر : هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم
مخالفان ممنوعيت حجاب در قونيه تركيه به خيابان ريختند
اين بدل است!
افشاي طرح آمريكا و انگليس براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه
درگيري با نظاميان آل خليفه در مراسم تشييع پيكر نوجوان بحريني
ليبي و عربستان پس از 7 سال روابط ديپلماتيك را از سر گرفتند
تجمع خانواده شهداي مصر مقابل دادگاه مبارك فرعون را اعدام كنيد
مالكي براي حل بحران سياسي عراق از مردم خواست متحد شوند
اردوغان: حل مسئله فلسطين بدون حضور حماس ممكن نيست
تظاهرات ضد آمريكايي دركراچي
بخش حمل و نقل پرتغال با اعتصاب كاركنان از كار افتاد
اعطاي مصونيت قضايي دولت به عبدالله صالح مردم يمن : نمي پذيريم
مردم فرانسه: در سال جديد اميدي به بهبود نداريم



اخوان المسلمين مصر : هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم

معاون دبيركل اخوان المسلمين اعلام كرد: ما هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهيم شناخت.
به گزارش خبرگزاري ها، «رشاد بيومي» معاون جماعت اخوان المسلمين با تاكيد بر اين كه تحت هيچ شرايطي رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت از احتمال برگزاري همه پرسي در مورد پيمان كمپ ديويد با اسرائيل خبر داد. وي گفت: ما به هيچ وجه، اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت و آن را اشغالگر و جنايتكار مي دانيم و هيچ يك از اعضاي اخوان المسلمين نيز، هرگز در آينده با اين رژيم نشست نخواهد داشت. معاون رهبر جماعت اخوان المسلمين درباره پيمان به اصطلاح كمپ ديويد اظهار داشت: اقدامات قانوني در قبال آن را اتخاذ خواهيم كرد و مردم نظر خود را اعلام خواهند كرد. به گفته وي هركس حق دارد نظر خود را در اين باره بيان كند.

 



مخالفان ممنوعيت حجاب در قونيه تركيه به خيابان ريختند

صدها تن از اعضاي «مجمع آزادي هاي اعتقادي شهر قونيه» در مخالفت با ممنوعيت استفاده از حجاب در تركيه دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين تجمع اعتراض آميز كه در شهر قونيه برگزار شد يكي از مسئولان مجمع آزادي هاي اعتقادي شهر قونيه با قرائت بيانيه اي خواستار لغو قانون ممنوعيت استفاده از حجاب در تركيه شد.براساس اين گزارش، شركت كنندگان در اين تجمع با سر دادن شعارهايي، اقدامات ضدانساني و اسلامي رژيم اشغالگر قدس را محكوم كردند.
همچنين يكي از اعضاي مجمع طي سخناني به موضوع محاكمه گروهي از جوانان مسلمان تركيه به دليل سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي خاطرنشان كرد: از اينكه جرم مشابهي با جوانان مسلمان محاكمه شده مرتكب شده ايم، به خود مي باليم و باز هم شعارمرگ بر اسرائيل را تكرار مي كنيم.

 



اين بدل است!

«بدل» معروف «كيم جونگ ايل» اين روزها واقعا احساس سرگرداني دارد! چرا كه، با درگذشت رهبر كره شمالي او هم حالا مجبور است لباس هاي «كار»ش را كناري بگذارد و از اين به بعد فقط منتظر بماند كه شايد جايي براي ايفاي نقش رئيس جمهور فقيد به او احتياج شود! بايد گفت كه «كيم يونگ سيك» خيلي چيزها را مديون «كيم جونگ ايل» است. او در واقع به لطف شباهت عجيب اش با رهبر كره شمالي بيشتر از 10 سال كارش فقط اين بوده كه نقش او را در فيلم هاي سينمايي بازي كند و به اين شكل زندگي اش را بگذراند. خودش تعريف مي كند كه همه چيز از يك «حمام عمومي» شروع شده است. ظاهرا، او در آن روز موهايش طور خاصي پف كرده و باعث شده بود تا همه به او بگويند شباهت عجيبي به «رهبر»شان دارد! و بالاخره هم، همين اتفاق باعث مي شود تا «كيم يونگ سيك» عين جناب «رهبر» لباس بپوشد و همان حركات را هم درآورد و حتي با «ولاديمير پوتين» و «بوش كوچك» هم ديدار كند! البته، با «بدل» هايشان. و حالا، «كيم جونگ سيك» زانوي غم به بغل گرفته و مي گويد احساس خلأ مي كند، انگار كه بخشي از وجودش مرده است!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



افشاي طرح آمريكا و انگليس براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه

يك روزنامه انگليسي از طرح محرمانه وزارت دفاع انگليس براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه با كمك گرفتن از ناتو پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه ديلي استار، وزارت دفاع انگليس در حال تهيه كردن طرح محرمانه اي براي اعمال منطقه پرواز ممنوع به پشتيباني ناتو بر فراز سوريه است. اما اين طرح نياز به پشتيباني شوراي امنيت سازمان ملل دارد.
به گفته يك منبع خبري امنيتي، اكنون ماموران سرويس هاي اطلاعات خارجي (MI6) و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در سوريه و در حال ارزيابي وضعيت سياسي در اين كشور هستند.
همچنين نيروهاي ويژه خارجي در حال مذاكره با نيروهاي مخالف دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در اين كشور هستند. هدف آنها اين است كه تا درباره تجهيزات ارتباطي و سلاح هايي كه نيروهاي مسلح مخالف بشار اسد به آن احتياج دارند، در صورتي كه دولت انگليس تصميم به كمك به آنها بگيرد، اطلاعات كسب كنند.
اين منبع خبري بلندپايه اظهار داشت: MI6 و سيا هم اكنون در سوريه هستند، نيروهاي هوايي ويژه ارتش انگليس و سرويس خارجي ويژه ارتش انگليس در فاصله نه چندان دوري از سوريه هستند و قصد دارند در جريان رويدادها قرار بگيرند و مشخص كنند كه مخالفان به چه تجهيزاتي احتياج دارند.
وي تاكيد كرد: سوريه حامي حزب الله لبنان است و اين تهديدي براي اسرائيل و خاورميانه به شمار مي آيد. چنين تهديدي بالاترين اولويت را براي ما دارد چرا كه كل اين موضوع مي تواند منطقه را از درون منفجر كند.
اين منبع خبري خاطرنشان ساخت: اتفاقاتي مشابه ليبي در حال رخ دادن است اما چنين درگيري در سوريه بزر گ تر و خونين تر خواهد بود.
وي همچنين فاش ساخت كه برنامه ريزان امنيتي مسئله استفاده از جنگنده هاي تورنادو و ديگر جنگنده ها را بر فراز سوريه در نظر مي گيرند.
منابع آگاه سوري نيز فاش كردند كه مجموعه آرشيو نوارهاي صوتي و تصويري از معمر قذافي به دست مقامات سوري رسيده كه نشان مي دهد قذافي به شكلي مخفيانه گفت وگوهاي برخي از سران عرب كه به ليبي سفر مي كردند و در صدد توطئه عليه ديگر كشورها بودند را ضبط كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين منابع اظهار داشتند كه، برخي از اين نوارها متعلق به حكام قطر است كه بسيار تلاش مي كردند، مواضع سياسي خود به ويژه در قبال سوريه را پنهان كنند، اما اين نوارها ثابت مي كند كه آنها به شدت از سوريه و برخي ديگر از كشورهاي عربي خشمگين و متنفر هستند.
در يكي از اين نوارهاي صوتي «حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر و «شيخ حمد بن جاسم آل ثاني»، نخست وزير اين كشور از توطئه عليه برخي كشورهاي عربي از جمله عربستان و اردن سخن مي گويند، اما اظهارات طرف ليبيايي توسط سرويس هاي اطلاعات و امنيت قذافي مخدوش شده تا مشخص نشود، واكنش قذافي يا ديگر مقامات وقت ليبي در اين باره چه بوده است.
روزنامه اتريشي كورير نيز در تحليلي نوشت، دخالت هاي آمريكا در سوريه، تمام منطقه را به خطر مي اندازد. اين روزنامه با اشاره به ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه افزود، اولين قدم آمريكا براي دخالت هاي نظامي در سوريه ايجاد منطقه پرواز ممنوع است.
كورير تاكيد كرد اگر اين تصميمات آمريكا به منظور سقوط نظام بشار اسد و جدي باشد نتيجه اي تلخ براي اين تصميمات انتظار مي رود.
كورير نوشت: وضعيت سوريه با ليبي كاملا متفاوت است. فروپاشي نظام اسد هرج و مرج ايجاد كرده و در كل منطقه آتشي سوزان را به پا خواهد كرد. حزب الله لبنان چنين وضعيتي را تحمل نكرده و ممكن است اسرائيل را مورد حمله قرار داده و متعاقبا رژيم صهيونيستي نيز حملاتي را عليه لبنان ترتيب خواهد داد. اين روزنامه اتريشي خاطرنشان كرد، موج اين آشفتگي ها در منطقه مي تواند به سرعت به عراق سرايت كرده و به تجزيه اين كشور منجر شود. به وجود آمدن چنين شرايطي هرگز براي تركيه و ايران پذيرفتني و قابل قبول نخواهد بود.
همچنين كمال الدين احسان اوغلو رئيس سازمان همكاري اسلامي تاكيد كرد كه هر نوع دخالت نظامي در منطقه را رد مي كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد كه كميته ناظران اتحاديه عرب در سوريه بدون دخالت هاي خارجي به ماموريت هاي خود در سوريه ادامه دهد.
از سوي ديگر در ادامه كارشكني هاي مخالفان دمشق در ماموريت هيئت ناظران اتحاديه عرب، در سوريه، پارلمان عربي خواستار خروج ناظران عرب از سوريه شد. اين در حالي است كه رئيس اين هيئت اعلام كرده كه ناظران اتحاديه عرب ماموريت خود را بدون كمترين مشكلي در شهرهاي سوريه به پيش برده اند.

 



درگيري با نظاميان آل خليفه در مراسم تشييع پيكر نوجوان بحريني

سرويس خارجي-
نيروهاي امنيتي آل خليفه با پرتاب گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي با معترضان بحريني شركت كننده در مراسم تشييع پيكر نوجوان بحريني درگير شدند.
نيروهاي امنيتي بحرين به صدها معترض بحريني كه در مراسم تشييع «سعيد هاشم» نوجوان 15 ساله بحريني شركت كرده بودند حمله و تعدادي را مجروح كردند. اين نوجوان بحريني روز شنبه بر اثر برخورد گلوله گاز اشك آور از فاصله اي نزديك به قفسه سينه اش جان سپرد.پليس و نيروهاي امنيتي بحرين تلاش كردند كه محل برگزاري مراسم در جنوب شهر منامه را مسدود و از تظاهرات معترضان جلوگيري كنند ولي صدها جوان بحريني با سردادن شعارهايي عليه آل خليفه دراين مراسم شركت و با نيروهاي امنيتي درگير شدند.وزارت كشور بحرين مدعي شد كه سوختگي روي سينه اين نوجوان 15 ساله بحريني نمي تواند حاصل از برخورد گاز اشك آور به وي باشد.
فعالان بحريني اعلام كردند كه سياست سركوب خاندان آل خليفه نمي تواند در اراده آنان براي سرنگوني نظام تاثير بگذارد و مردم همچنان مقاومت خواهند كرد.

 



ليبي و عربستان پس از 7 سال روابط ديپلماتيك را از سر گرفتند

در پي توافق ميان دولت هاي طرابلس و رياض، عربستان و ليبي پس از هفت سال روابط خود را از سر گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، با ورود «عبدالباسط عبدالقادر البدري» فرستاده دولت موقت ليبي به رياض و گفت وگوي وي با «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان، دو كشور در مورد گشايش سفارتخانه در طرابلس و رياض و تبادل سفير، به توافق رسيدند.
در پي متهم شدن رژيم «معمر قذافي» به مشاركت در توطئه ترور «عبدالله بن عبدالعزيز» وليعهد وقت عربستان(شاه فعلي اين كشور) در سال 2004، روابط ميان طرابلس و رياض قطع شد.
به اعتقاد كارشناسان، حضور سياسي و ديپلماتيك عربستان در شرايط فعلي در ليبي، مي تواند بر روند اجرايي شدن آرمان هاي انقلابي مردم ليبي تاثير منفي بگذارد.
خبر ديگر اين كه به گزارش ايسنا، منابع خبري اعلام كردند، مقامات ليبيايي حدود 20 تن طلا و 80 ميليون يورو وجه نقد، كه توسط قذافي در مناطق صحرايي ليبي پنهان شده بود، كشف كردند. اين مقدار طلا و وجوه نقد در نزديكي شهر «زله» واقع در 750 كيلومتري جنوب شرقي طرابلس در زير خاك مدفون شده بود. ناگفته نماند كه كشف اين گنج بزرگ، درگيري هايي را نيز ميان انقلابيون جنوب و شمال در پي داشت، كه البته خسارات زيادي را برجاي نگذاشت.

 



تجمع خانواده شهداي مصر مقابل دادگاه مبارك فرعون را اعدام كنيد

همزمان با از سرگيري محاكمه مبارك در دادگاه جنايي قاهره، خانواده شهداي «انقلاب 25 ژانويه» با نيروهاي امنيتي و پليس مصر درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، سيزدهمين جلسه دادگاه حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر، پسرانش و وزير كشور سابق و شش معاون وي روز گذشته در محل «آكادمي پليس مصر» در شهر قاهره برگزار شد.
براساس اين گزارش در جلسه دادگاه مبارك كه ديكتاتور همانند ساير جلسات به شدت از سوي پليس و نيروهاي امنيتي حفاظت مي شد، درگيري هايي بين خانواده شهدا و نيروهاي امنيتي حاضر در محل آكادمي پليس در گرفت.
خانواده قربانيان جنايات مبارك با در دست داشتن تصاوير شهداي انقلاب 25 ژانويه و پارچه نوشته هايي، قصاص حسني مبارك را خواستار شدند.
در اين درگيري ها كه عمدتا در مقابل درب ورودي «شماره 8» آكادمي پليس روي داد پليس و نيروهاي امنيتي مانع از نزديك شدن معترضان به خودروي آمبولانس حامل مبارك و ورود به صحن دادگاه شدند.
تلويزيون دولتي مصر نيز روز دوشنبه تصاويري از انتقال مبارك به وسيله هلي كوپتر به آكادمي پليس، حمل وي بر روي برانكارد و قرا رگرفتن وي در قفس آهني در صحن دادگاه را نشان داد.
از سوي ديگر كميته پزشكي مامور پيگيري وضعيت سلامت حسني مبارك با صدور بيانيه اي بر لزوم باقي ماندن وي در بيمارستان و انتقال ندادن وي به زندان «طره» تاكيد كرد.
«احمد فهمي» رئيس دايره جنايي پنجم قاهره كه محاكمه مبارك را پيگيري مي كند دستور داد كه وي در مركز پزشكي جهاني بستري شود و زير نظر تيم پزشكي قرار گيرد.
در همين حال منابع پزشكي گفتند كه آخرين گزارش ها درباره وضعيت جسمي حسني مبارك حاكي است كه وي از بيماري هاي ناشي از كهولت سن رنج مي برد و بر اثر فشارهاي روحي و مصرف برخي داروها دچار لرزش و افزايش فشار خون شده و در صورت ارائه نشدن كمك هاي اوليه دچار سكته خواهد شد.
اين در حالي است كه يك تيم پزشكي مصر، به صورت دائمي در كنار حسني مبارك قرار دارد و وي را حتي هنگام حضور در جلسات دادگاه همراهي مي كند.
همچنين برخي از حقوقدانان مصري با انتقاد از تصميم دادگاه در زمينه تعيين مكان درمان متهم اعلام كردند كه دادگاه حق ندارد دستور دهد كه متهم در بيمارستان مشخصي بستري شود، بلكه اين موضوع از اختيارات اداره زندان ها است.

 



مالكي براي حل بحران سياسي عراق از مردم خواست متحد شوند

نخست وزير عراق مردم كشورش را به وحدت و همدلي فرا خواند و گفت كه مردم منافع عراق را بر هر چيز ديگري ترجيح مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «نوري مالكي» طي سخناني در بغداد خطاب به ملت عراق، از آنها خواست با يكديگر همدل و متحد شوند. منافع عراق را بر هر چيز ديگري مقدم بدانند.
وي تاكيد كرد: ما مسئوليت سنگين و بزرگي در حال حاضر داريم و همه ملت بايد احساس مسئوليت كنند و منافع كشور را بر منافع گروهي، حزبي و طايفه اي ترجيح دهند، چرا كه امروز همه مسئول ساختن عراق جديد هستند و هر آنچه محقق شود نه به يك نفر، بلكه به همه ملت اختصاص دارد.
مالكي همچنين اظهار داشت: ثمره هر پيروزي را تنها از طريق حفظ آن و عمل كردن به مسئوليت هاي ملي و تكيه كردن به خواسته هاي ملت و قدرت آنها مي توان چشيد.
مالكي كه در جمع يك گروه سياسي سخن مي گفت، تاكيد كرد: عراق كه امروز از چنگ ديكتاتوري چون «صدام» خارج شده است، با ماموريتي بزرگ روبه روست و آن ساختن كشور و حفظ امنيت است.
وي همچنين تاكيد كرد: عراق امروز از ايجاد روابط و همكاري با تمامي كشورهاي جهان براساس منافع مشترك استقبال مي كند.
مالكي گفت: اهميت مرحله اي كه پيش روي كشور است، كمتر از مراحل دشواري كه از آن گذر كرديم نيست.
نخست وزير عراق، در پايان، نسبت به فعاليت هاي كساني كه مي خواهند پيروزي عراق را به شكست منجر كنند، هشدار داد و گفت: بيشتر انقلاب هاي (جاري) جهان عرب، ريشه اسلامي داشته است و رهبران آن علماي ديني بوده اند.
شكاف در سطح رهبري العراقيه
به گزارش خبرگزاري فارس، «عبدولنيلا كاظم» سخنگوي «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهوري عراق در موضع گيري بي سابقه اي، «اياد علاوي» رهبر فهرست «العراقيه» و «صالح المطلك» از اعضاي برجسته اين فهرست را عامل اصلي بي ثباتي در عراق دانست.
شخص الهاشمي نيز نفر دوم فهرست العراقيه محسوب مي شود.
كاظم اظهار داشت: تحركات سياسي علاوي و مطلك طي سال هاي گذشته هميشه برخلاف خواست و اراده ملت عراق بوده و اقدامات آنها ضربه هاي جبران ناپذيري به مردم عراق وارد كرده است.
كاظم حاضر نشد درباره اقداماتي كه اين دو مقام فهرست العراقيه انجام داده اند، اظهارنظر كند، اما تاكيد كرد در آينده نزديك افشاگري خواهد كرد. چندي پيش دادگاه عالي عراق قرار بازداشت الهاشمي را به اتهام مشاركت در عمليات تروريستي صادر كرد.

 



در ديدار با اسماعيل هنيه
اردوغان: حل مسئله فلسطين بدون حضور حماس ممكن نيست

سرويس خارجي-
نخست وزير تركيه در ديدار با نخست وزير منتخب مردم فلسطين تاكيد كرد كه حل و فصل مسئله ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي بدون مشاركت حماس امكان پذير نيست.
رجب طيب اردوغان در ديدار با اسمناعيل هنيه نخست وزير دولت حماس در اسلامبول با تاكيد بر اين كه جنبش حماس يك جنبش تاثيرگذار در منطقه است گفت، نمي توان بدون مشاركت جنبش حماس درگيري هاي ميان اسرائيل و فلسطين را حل و فصل كرد.
اسماعيل هنيه نيز در اين ديدار كه در منزل رجب طيب اردوغان صورت گرفت با قدرداني از حمايت هاي دولت و ملت تركيه از مردم فلسطين اظهار داشت: در نهايت همه چيز به نفع ملت پايدار فلسطين تمام خواهد شد و اشغالگران صهيونيستي از بين خواهند رفت.
وي افزود، تبادل اسيران نشان داد كه عزم و اراده مبارزان فلسطيني براي آزادي ديگر اسيران همچنان پابرجا و استوار است و تا زماني كه همه اسيران را از زندان هاي صهيونيستي آزاد نكنيم آرام نمي گيريم.
آخرين تحولات فلسطين، موضوع آشتي ملي و تغييرات منطقه از جمله ديگر محورهاي مورد بحث هنيه با نخست وزير تركيه بود.
نخست وزير منتخب فلسطين قرار است با خانواده هاي شهداي كشتي مرمره ديدار كند.
از سوي ديگر براساس تازه ترين نظرسنجي يك سايت فلسطيني اسماعيل هنيه محبوب ترين و تاثيرگذارترين شخصيت در ميان فلسطينيان شناخته شد.
همچنين پس از گذشت بيش از يك سال از توقف مذاكرات صلح ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي يك مقام ارشد فلسطيني اعلام كرد كه مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان امروز در اردن با همتاي اسرائيلي اش ديدار مي كند.
در اين مذاكرات ديپلمات هاي سازمان ملل متحد، آمريكا، روسيه و اتحاديه اروپا نيز حضور دارند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه به مذاكرات صلح بودن هيچ پيش شرطي بازمي گرديم.

 



تظاهرات ضد آمريكايي دركراچي

مراسم تشييع پيكر يك رهبر شيعه در كراچي پاكستان، كه توسط عوامل تروريستي «سپاه صحابه» به شهادت رسيده بود، به تظاهرات گسترده ضد دولتي و ضد آمريكايي تبديل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ده ها هزار نفر از مردم پاكستان با شركت در مراسم تشييع پيكر «عسكري رضا»، كه شنبه گذشته بر اثر تيراندازي افراد مسلح وابسته به «سپاه صحابه» به شهادت رسيده بود، عليه دولت اسلام آباد و آمريكا شعار دادند. تظاهركنندگان دولت را به سهل انگاري در برقراري امنيت و جلوگيري از ترورها متهم كردند و آمريكا را نيز صحنه گردان اصلي ترورها و جنايات تروريستي در پاكستان دانستند. عسكري رضا رهبر يكي از تشكل هاي شيعي در ايالت سند پاكستان بود.
جالب توجه است كه در تظاهرات كراچي، علاوه بر شيعيان، شمار كثيري از برادران اهل سنت نيز حضور داشتند. «سيدمنور حسن» رهبر «حزب جماعت اسلامي» كه خود از اهل سنت است، در تجمع مذكور گفت: آمريكا عامل حملات تروريستي در پاكستان است. وي افزود: تمامي دولت ها اعم از نظامي و غيرنظامي، در پاكستان موفق به حل مشكلات مردم و كشور نشدند و تنها راه نجات پاكستان و برون رفت از سرخوردگي مردم، اسلام و وحدت است.
خبر ديگر از پاكستان اين كه، بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي در جنوب غربي پاكستان، چهار كشته و سه زخمي برجاي گذاشت.

 



بخش حمل و نقل پرتغال با اعتصاب كاركنان از كار افتاد

اعتصاب سراسري در بخش حمل و نقل ريلي پرتغال، هزاران نفر از مردم اين كشور را سرگردان كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، روز يكشنبه مردم پرتغال سال نو ميلادي خود را با اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل ريلي آغاز كردند.
شبكه يورو نيوز در اين باره نوشت: اعتصاب كاركنان حمل و نقل ريلي كه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت صورت گرفته، باعث شد، روز يكشنبه قطارها به درستي نتوانند خدمات مورد نياز مسافران را تامين كنند. اعتصابيون در اعتراض به كاهش هزينه هاي عمومي و افزايش ماليات كه در قالب رياضت هاي اقتصادي صورت مي گيرد، حاضر نشدند سركار خود حاضر شوند.
براساس اين گزارش، شركت ملي راه آهن پرتغال در اين باره اعلام كرد، روز دوشنبه (ديروز) نيز اعتصاب، فعاليت هاي خدماتي قطارهاي بين شهري و منطقه اي را با اختلالاتي مواجه ساخت. اين منبع رسمي همچنين تصريح كرد: اعتصاب كاركنان شركت ملي راه آهن پرتغال در طول يك سال گذشته حدود 8 ميليون يورو به دولت خسارت وارد كرده است.
به گزارش فارس، پارلمان پرتغال به تازگي قوانين سخت گيرانه اي در زمينه بودجه سال 2012 تصويب كرد تا بدين ترتيب بتواند در آينده نزديك بدهي 78 ميليارد يورويي (104 ميليارد دلاري) خود را تصويب كند. مواردي از جمله كاهش دستمزدها در بخش خدمات عمومي، افزايش ماليات در بخش خدمات و توليد و كاستن از بودجه هاي بخش درمان و آموزش از جمله اين قوانين رياضتي هستند.
بلژيك و فرانسه ديگر كشورهاي اروپايي هستند كه صنعت حمل و نقل آنها در آستانه سال نوي ميلادي با اعتصاب سراسري روبه رو شد.

 



اعطاي مصونيت قضايي دولت به عبدالله صالح مردم يمن : نمي پذيريم

سرويس خارجي-
درپي تصويب لايحه اعطاي مصونيت قضايي به ديكتاتور يمن از سوي دولت اين كشور مردم يمن تظاهرات كردند و خواستار محاكمه علي عبدالله صالح شدند.
هزاران تن از مردم يمن با برگزاري تظاهرات بار ديگر خواستار محاكمه علي عبدالله صالح به اتهام كشتار تظاهركنندگان شدند.
تظاهركنندگان مخالفت خود را با اعطاي مصونيت قضايي به علي عبدالله صالح اعلام و تاكيد كردند كه قاتل بي گناهان نبايد از مجازات و قصاص فرار كند.
مردم يمن اظهار داشتند عقب نشيني علي عبدالله صالح از تصميمش براي خارج شدن از كشور نشان دهنده انصراف از كناره گيري از قدرت است. پيشتر حزب حاكم يمن اعلام كرده بود كه عبدالله صالح قصد خروج از كشور و سفر به آمريكا را ندارد.
يك مسئول دولتي ادعا كرد، عبدالله صالح هيچ جرمي مرتكب نشده است و هيچ دادخواستي عليه وي در آمريكا و هيچ كشور ديگري صادر نخواهد شد.
اين درحالي است كه معترضان يمن بر محاكمه علي عبدالله صالح و نزديكانش اصرار دارند و معتقدند علي عبدالله صالح به دليل كشتار مردم بي گناه بايد محاكمه و قصاص شود.
از سوي ديگر، عبدربه منصور هادي معاون رئيس جمهور يمن نسبت به وقوع جنگ داخلي در كشور در صورت شكست دولت توافق ملي هشدار داد.
وي از مردم يمن خواست تا اختلافات حزبي و يا طايفه اي را كنار بگذارند.

 



در يك نظرسنجي مشخص شد
مردم فرانسه: در سال جديد اميدي به بهبود نداريم

نظرسنجي ها نشان مي دهد بيشتر مردم فرانسه اميدي به بهبود شرايط اقتصادي در سال جديد ندارند.
به گزارش ايرنا، موسسه نظرسنجي «ويا وويس» اعلام كرد، 55درصد مردم فرانسه معتقدند قدرت خريدشان در سال 2012 بهبود نخواهد يافت.
براساس اين نظرسنجي، 28درصد شهروندان ضمن ابراز نگراني از كاهش قدرت خريد خود اعلام كرده اند، اين روند ظرف سال جاري ادامه يافته و كشور با شرايط بدتري مواجه خواهد شد.
بيشترين نگراني شهروندان فرانسوي در اين نظرسنجي، مربوط به احتمال افزايش قيمت مواد غذايي و انرژي است.
اين در حالي است كه دولت «ساركوزي» به دنبال تصويب و اجراي دو طرح رياضتي با هدف كاستن از كسري بودجه و بدهي هاي خود در سال جديد ميلادي است. حتي خبر مي رسد، «پاريس» طي چند روز آينده طرح سومي را نيز دنبال خواهد كرد كه با تصويب و اجراي آن شش ميليارد يورو از 100 ميليارد يورو كسري بودجه خود را جبران كند.
گفتني است، بسياري از تحليلگران و سياستمداران فرانسوي «بي كفايتي سياسي و اقتصادي» ساركوزي را عامل درگير شدن كشورشان در اين بحران مي دانند. در همين رابطه روزنامه فرانسوي «لوفيگارو» نوشت: سخنگوي حزب مخالف دولت فرانسه پس از شنيدن سخنراني سال نو ميلادي «ساركوزي» اعلام كرد، هيچ رئيس جمهوري به اندازه ساركوزي از مردم فرانسه سوءاستفاده نكرده است.
«بنوا امون»، افزود: «پنج سال است كه ساركوزي در پيام هايي سال نو را به فرانسويان تبريك مي گويد در حالي كه امروز يك ميليون بيكار در موسسه هاي كاريابي ثبت نام كرده اند و همزمان 75 ميليارد يورو معافيت مالياتي به افراد بسيار ثروتمند تعلق گرفته است.»
«امون» همچنين با اشاره به افزايش ماليات بر ارزش افزوده گفت: «اين ماليات ها در حالي افزايش مي يابد كه 300 هزار ثروتمند بهره مند از معافيت هاي مالياتي، ماليات ثروت خود را پرداخت نمي كنند. بدهي فرانسه به 612 ميليارد يورو رسيده و 337 هزار نفر به افرادي كه زير خط فقر هستند افزوده شده اند.»سخنگوي حزب سوسياليست فرانسه افزود: «بازارهاي تجاري همواره گرسنه هستند و ساركوزي براي سير كردن آنها از حق بازنشستگي فرانسويان، بودجه خدمات درماني، 70 هزار پست آموزشي و 13 هزار پست پليس و نيروي انتظامي استفاده مي كند.»
به اعتقاد مخالفان دولت فرانسه، وضعيت اقتصادي اين كشور از 5 سال پيش و درست از وقتي كه «ساركوزي» به كاخ اليزه راه يافت، رو به افول گذاشت.مردم فرانسه در اين مدت بارها با ريختن به خيابان ها به اشكال گوناگون (سراسري و منطقه اي) مخالفت خود را با سياست هاي حزب حاكم فرانسه نشان داده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14