(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 دی 1390- شماره 20121

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هراس از بستن تنگه هرمزاوباما را به نامه نگاري واداشت
احمدي نژاد در جمع خبرنگاران:
اميدواريم تا پايان سال سهم مردم از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها واريز شود
بلومبرگ : اروپا تحريم نفتي ايران را 6 ماه عقب انداخت
عزاداري مردم تهران در اربعين حسيني
گريه برحسين(ع)آري ، اما بشرط ها وشروط ها
انتقاد شديد جمعي از فرماندهان سپاه از اقدام موهن علايي در روزنامه اطلاعات
رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد قطعي و قانوني است
كوتاه از انتخابات



نيويورك تايمز خبر داد
هراس از بستن تنگه هرمزاوباما را به نامه نگاري واداشت

مشاهده توانمندي ايران در مسدود كردن تنگه هرمز و همچنين مقابله موثر با ناوگان امريكايي حاضر در خليج فارس كه شاهراه انرژي جهان محسوب مي شود، امريكا را به ارسال پيغام هاي التماس گونه خصوصي به ايران وادار كرد.
منابع غربي روز جمعه 23 دي 1390 (13 ژانويه 2011) گزارش دادند كه باراك اوباما در يك نامه خصوصي و محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب از نمايش آمادگي ايران براي مسدود كردن تنگه هرمز ابراز نگراني كرده است.
نخستين بار، روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي اختصاصي به قلم اليزابت بوميلر، اريك اشميت و تام شانكر، خبر ارسال اين پيام را منتشر كرد.
در مقاله نيويورك تايمز آمده است: «دولت اوباما از يك كانال ارتباطي مخفي استفاده كرده است تا به آيت الله علي خامنه اي، رهبر عالي ايران، هشدار دهد كه بستن تنگه هرمز يك «خط قرمز» است و عبور از اين خط موجب واكنش امريكا خواهد شد».
نيويورك تايمز ادامه داد: «مقامات امريكايي از توضيح دادن در مورد چگونگي برقراري اين ارتباط غير معمول بين دو دولت و اينكه ايا پاسخي از ايران دريافت كرده اند يا خير، خودداري كردند».
هفته نامه آلماني اشپيگل هم با انتشار گزارشي در روز 23 دي ماه مضمون اين پيام را چنين توصيف كرده است: «در صورت عملي شدن تهديد ايران به انسداد تنگه هرمز، آمريكا آن را به عنوان عبور ايران از خط قرمز و مستوجب واكنشي از سوي خود خواهد شناخت».
اشپيگل در ادامه مي گويد هدف امريكا اين بوده كه نشان دهد در برخورد با مسدود شدن تنگه هرمز جدي است.
مقام هاي رسمي امريكا نيز ارسال اين پيام را تكذيب نكرده اند. بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن در روز 23 دي 1390، كاخ سفيد گزارش منتشر شده در نيويورك تايمز مبني بر ارسال پيام محرمانه هشدار آميز آمريكا براي ايران در مورد بستن تنگه هرمز را رد نكرده و گفته است راه هايي براي اعلام نظراتش به حكومت ايران دارد.
جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد در اين باره گفته است: «ما طي سال هاي گذشته براي اعلام نظراتمان در مورد موضوعات مختلف به طور معمول از اين راه ها استفاده كرده ايم.»
وي ادامه داد: « هر پيامي كه به حكومت ايران فرستاده ايم مانند پيام هايي بوده كه به طور علني گفته بوديم».
اين در حالي است كه هفته گذشته ميان شناورهاي جنگي ايراني و دو ناو امريكا درمنطقه خليج فارس رخ داد و خبر آن به تازگي علني شده است. باربارا استار، در گزارشي براي سي ان ان از پنتاگون كه روز شنبه 24 دي 1390 (14 ژاويه 2012) منتشر شده اين واقعه را اينگونه توصيف كرده است: «ناو جنگي يو اس اس نيواورلئان روز جمعه 6 ژانويه 2012 در حال حركت به خليج فارس از طريق تنگه هرمز بود كه 3 قايق تندروي ايراني با سرعت به آن نزديك شدند و خود را به 500 ياردي اين كشتي رساندند. اين ناو جنگي به اين قايق ها هشدار داد كه فاصله بگيرند اما آنان همه اين هشدار ها را ناديده گرفتند. در يك حادثه ديگر در همين روز، يك كشتي گشت ساحلي آمريكا با نام ايداك كه در خليج فارس و 75 مايلي سواحل كويت قرار داشت كه از سوي قايق هاي تندروي ايران، مورد آزار قرار گرفت. اين قايق ها نيز با سرعت به اين كشتي نزديك شدند. به باور نيروهاي ساكن در اين ناو، ايرانيان مسلح به كلاشينكف و يك سلاح خودكار در بخش جلويي يكي از اين كشتي هاي تندرو بودند كه به سوي آنان هدف گرفته شده بود».
به عقيده كارشناسان در تهران اين دو واقعه امريكا را به اين باور رسانده است كه ايران هم توان بستن تنگه هرمز را دارد و هم در انجام اين كار جدي است و همين موجب شده امريكايي ها مايل به يك مذاكره مستقيم در اين باره باشند.
همچنين درياسالار جاناتان گرينرت، رئيس عمليات نيروي دريايي آمريكا هم در توصيف وضع و حال امريكايي ها گفته است: «اگر شما از من بپرسيد شبها چه چيز مرا بيدار و گوش به زنگ نگه مي دارد، مساله تنگه هرمز و وقايعي است كه در حال حاضر در خليج فارس در حال رخ دادن است».
تنگه هرمز يك آبراه بسيار مهم است كه خليج فارس را به خليج عمان متصل مي سازد جايي كه روزانه 16 ميليون بشكه نفت - حدود يك پنجم تجارت روزانه نفت جهان - از آنجا عبور مي كند.

 



احمدي نژاد در جمع خبرنگاران:
اميدواريم تا پايان سال سهم مردم از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها واريز شود

رئيس جمهور گفت: گام دوم هدفمندسازي يارانه ها امسال در قانون بودجه پيش بيني شده و ما مقدمات را آماده مي كنيم تا سهم مردمي از اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه ها را به حساب مردم واريز كنيم.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ديروز پس از بازگشت از سفر دوره اي به 4 كشور آمريكاي لاتين در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي در خصوص دستاوردهاي اين سفر 7 روزه، گفت: رابطه ما با آمريكاي لاتين رابطه اي بسيار خوب و راهبردي است و ما علي رغم همه فشارها با آمريكاي لاتين رابطه خوبي داريم كه در حال گسترش است.
وي با بيان اينكه 7 كشور آمريكاي لاتين از ما براي انجام سفر از مدت ها قبل دعوت كرده بودند اظهار داشت: اما با توجه به اينكه ما زمان زيادي نداشتيم و مي بايست سفر را در مدت زمان كوتاهي انجام مي داديم به 4 كشور آمريكاي لاتين سفر كرديم كه 3 كشور باقيمانده نيز در سفر بعدي انجام خواهد شد.
رئيس جمهور، اكوادور، نيكاراگوئه، كوبا و ونزوئلا را 4 كشور مهم آمريكاي لاتين دانست و خاطرنشان كرد: پروژه هاي گوناگوني در ونزوئلا در حال اجرا است كه براي توسعه اين همكاري و اجراي پروژه ها در ونزوئلا درخواست هاي روزافزوني وجود دارد كه ما آنها را مورد بررسي قرار داديم.
رئيس جمهور ادامه داد: در بخش مبادلات تجاري كارهاي خوبي با ونزوئلا انجام مي شود و در بخش سرمايه گذاري هاي نفتي و كشتي سازي و مبادلات پولي توافقات خوبي شروع شده و كارهاي جديدي را آغاز كرده ايم. وي درباره سفرش به نيكاراگوئه نيز گفت: با نيكاراگوئه برنامه راهبردي جهت گسترش همكاري هاي اقتصادي، تجاري، سياسي و فرهنگي تنظيم شد.
وي همچنين با اشاره به سفرش به كوبا خاطرنشان كرد: با كوبا رابطه خوبي داريم و پروژه هايي در حال انجام است و پروژه هاي جديدي نيز مورد توافق قرار گرفت.
احمدي نژاد افزود: كوبايي ها تحولاتي را در كشورشان انجام مي دهند كه براي اجراي آن نيازمند توسعه روابط با ما بودند كه ما آماده گسترش روابط با كوبا هستيم. وي در ادامه درباره سفرش به اكوادور با بيان اينكه اين كشور در آمريكاي جنوبي جايگاه ممتازي دارد، گفت: بيش از 20 پروژه را با اكوادور به توافق رسيديم. اين پروژه ها بررسي شد كه به سرعت حجم و سطح روابط را ارتقاء خواهد بخشيد. وي در پايان و در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه دور دوم هدفمندسازي يارانه ها از چه زماني آغاز مي شود، گفت: گام اول هدفمندسازي يارانه ها اجرا شد كه امسال در قانون بودجه گام دوم پيش بيني شده است و ما مقدمات را آماده مي كنيم و اميدواريم تا قبل از پايان سال سهم مردم از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها به حساب آنان واريز شود.

 



با موج مخالفت كشورها نسبت به تحريم نفتي ايران
بلومبرگ : اروپا تحريم نفتي ايران را 6 ماه عقب انداخت

شبكه خبري بلومبرگ به نقل از مقامات اتحاديه اروپا گزارش داد كه تحريم نفتي ايران توسط اين اتحاديه 6 ماه به عقب افتاد.
بلومبرگ به نقل از مقاماتي كه به دليل محرمانه بودن مذاكرات خواستند نام شان فاش نشود با اشاره به تأخير 6 ماه در تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران گزارش داد: تحريم نفت ايران كه بايد مورد پذيرش هر 27 كشور عضو اتحاديه اروپا در نشست وزيران امور خارجه در تاريخ 23 ژانويه واقع شود، احتمالاً ايتاليا را استثنا خواهد كرد.
يكي از مقامات گفت كه ممنوعيت كالاهاي پتروشيمي زودتر آغاز خواهد شد. حدوداً 3 ماه بعد از آن كه وزيران اتحاديه اروپا با اين اقدام موافقت كنند. زماني كه اين تصميم اتخاذ شود دولت هاي عضو از انعقاد قراردادهاي نفتي جديد با ايران يا احياي قراردادهايي كه رو به پايان هستند منع خواهند شد و معاملات موجود نيز ظرف 6 ماه بعد پايان خواهند يافت.
ماجا كوسيجانسينك- سخنگوي كميسيون اروپايي- در تماس تلفني از بروكسل گفت: كار كارشناسان 27 دولت عضو در مرحله اي بسيار فشرده قرار دارد. آنان در حال بررسي گزينه هاي جايگزين براي اقدامات محدود كننده با نظر به تصويب آن ها در 23 ژانويه هستند.
وي از اظهارنظر درباره استثنائات يا مراحل احتمالي خودداري كرد.
يك مقام اتحاديه اروپا نيز گفت كه مرحله اي كردن تحريم اتحاديه اروپا نگراني كشورهايي كه به نفت ايران به شدت وابسته اند از جمله ايتاليا، يونان و اسپانيا را كاهش خواهد داد.
بنا به اعلام كميسيون اروپا، اين سه كشور 5/68 درصد واردات اتحاديه اروپا از ايران در سال 2010 را به خود اختصاص داده بودند.
يك وكيل حقوق تجارت بين الملل و متخصص در مسائل تحريم هاي ايران نيز گفت كه انگليس، فرانسه و آلمان براي يك تأخير سه ماهه اعمال فشار كرده اند.
او افزود: برداشت من اين است كه يونان به دنبال تأخيري 12 ماهه است و به نظر مي رسد كه در خصوص يك تأخير شش ماهه توافق صورت گيرد.
اين كارشناس افزود: بدون ترديد يوناني ها به باقي كشورهاي اتحاديه خواهند گفت اگر ما اين كار را انجام دهيم در ازاي آن چه چيزي به ما خواهيد داد.
فرانسه، آلمان و انگليس در پي تشديد فشار بر ايران با ادعاي دنبال كردن برنامه هسته اي از طريق تحريم اين كشور هستند.
گفتني است؛ ناظران و كارشناسان معتقدند علت تعويق 6 ماهه تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا، ترس اين اتحاديه از تبعات تحريم نفتي جمهوري اسلامي است كه براقتصاد كشورهاي اتحاديه اروپا به شدت تأثير مي گذارد.
خاطرنشان مي شود موج مخالفت با تحريم نفتي ايران از سوي بسياري از كشورها ادامه دارد.
در همين ارتباط، روسيه مخالفت مجدد خود را با تحريم نفتي ايران اعلام كرد.
سرگئي ريابكوف روز گذشته گفت: با وجود شروع پروسه غني سازي اورانيوم در ايران، روسيه با تحريم نفتي عليه ايران به شدت مخالف است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فرانسه، دولت ژاپن از تعهدش مبني بر پيوستن به تلاش هاي واشنگتن براي تحريم صادرات نفت ايران عقب نشيني كرد.
وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه نيز با تأكيد بر ادامه مبادلات نفتي شركت هاي نفتي تركيه با ايران گفت: تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريكا عليه ايران شامل تركيه نمي شود.

 



عزاداري مردم تهران در اربعين حسيني

مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله(ع) ديروز در هيئت ها و تكاياي شهر تهران با شكوه هر چه تمامتر برگزار شد.
به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسيني مردم ولايتمدار تهران با برپايي دستجات سوگواري و مجالس عزاداري و ذكر مصيبت، يادو خاطره رشادتهاي سرور و سالار شهيدان و ياران باوفايش و نيز پايمردي كاروان اسراي كربلا را گرامي داشتند.
در اين آئينها سخنرانان و مداحان با يادآوري درسهاي مكتب عاشورا و اهداف قيام امام حسين(ع) بر پيروي از سيره آن امام بزرگوار در ظلم ستيزي و عدم سازش با ستمگران تاكيد كردند.
همچنين بازار تهران كه يكپارچه تعطيل بود ديروز شاهد عزاداري خيل عاشقان اباعبدا... بود كه با مرثيه سرائي مراتب عشق و ارادت خود را به قافله سالار دشت نينوا اعلام كردند. اين گزارش حاكي است ميدان امام حسين تهران نيز صبح ديروز شاهد برپايي تجمع عزاداران حسيني و مداحي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت بود.
در اين مراسم با شكوه حاضران با نوحه سرايي و مرثيه خواني، به ياد فداكاريها و جانبازيهاي حضرت امام حسين(ع) و اصحاب و خاندانش اشك ماتم ريختند.
حركت نمادين كاروان امام حسين(ع) از ديگر جلوه هاي زيباي اربعين حسيني در تهران بود.
مراسم اربعين حسيني در حرم حضرت عبدالعظيم(ع)
مراسم زيارت اربعين باحضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر، در كربلاي ايران برگزار شد.
به گزارش فارس همزمان با اربعين حسيني مراسم قرائت زيارت اربعين با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، در كربلاي ايران اسلامي، بارگاه ملكوتي حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) برگزار شد. اين مراسم معنوي، با تلاوت آيات قرآن كريم توسط سعيد طوسي و محمد برخورداري، مرثيه سرايي توسط حامد رضوانفر و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين كاردان همراه بود.
در اين مراسم معنوي احمد زين العابدين فر مداح اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، زيارت اربعين را قرائت كرد و در پايان، نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله محمدي ري شهري در مصلاي بزرگ ري اقامه شد.

 



گريه برحسين(ع)آري ، اما بشرط ها وشروط ها

ما از معارف دين ياد گرفته ايم كه اساس همه ارزش هايي كه انسان مي تواند در دنيا كسب كند ارتباط با خداست. ارزش هر چيزي به آن اندازه اي است كه انسان را با خدا مربوط كند. اينكه اين ارتباط چه اندازه در سعادت انسان موثر است ما عقلمان نمي رسد، اما بدانيد كه حتي لحظه اي توجه به خداي متعال آنقدر در سعادت انسان اثر دارد كه ساختن هزار ساختمان عام المنفعه و اختراع كردن برق و كامپيوتر و كشف كردن دواي سرطان آن اثر را ندارد. خدا مبدأ بي نهايت همه ارزش هاست. يك سر سوزن هم با او ارتباط بيابيم با بي نهايت رحمت ارتباط پيدا كرده ايم.
مرحوم آقاي طباطبايي (ره) از استاد اخلاقشان مرحوم ميرزا علي قاضي( ره) نقل مي كردند كه گاهي خدا فردي را مدت هاي طولاني به مصيبت يا مرضي گرفتار مي كند تا يك ياالله بگويد و آن ياالله آنقدر برايش ارزش دارد كه براي آن يك عمر مصيبت بكشد. اگر خودش بود اين ياالله را نمي گفت خدا از سر لطف و رحمتش او را سال ها مبتلا مي كند تا در آخر ناچار بشود و بگويد خدايا ديگر حالا به فريادم برس. آن خدايا گفتن به دردش مي خورد. ما خيال مي كنيم وقتي حجم عظيمي از كار ايجاد كنيم خيلي مهم است. ولي در مقياس الهي چيزي مهم است كه انسان را با خدا ارتباط دهد.
آسان ترين راه
هيچ كاري در عالم سراغ نداريم كه از توجه به سيدالشهدا (ع) راحت تر و آسانتر و در عين حال نافعتر براي همه مردم باشد؛ براي همه مردم، مسلمان، شيعه، سني، حتي كافر بت پرست و مسيحي و يهودي. در سفري هندوستان بودم. مسئول خانه فرهنگ ايران در آنجا كه از فضلاي بزرگ است و بيش از سي سال است در هندوستان زندگي مي كند و كاملا با فرهنگ و اديان و زبان هاي آنجا آشناست، مي گفت: در بين برهمن ها(1) گروهي هستند كه اسم خودشان را «حسيني برهمن» گذاشته اند؛ برهمن هاي عاشق امام حسين. بت پرست است، خدايي قبول ندارد چه رسد به اسلام و پيغمبر، اما افتخارش اين است كه عاشق امام حسين (ع) است. چرا؟ چون فطرت انسان از ظلم بدش مي آيد و بالاترين ظلمي كه در عالم انساني سراغ داريم ظلمي است كه به سيدالشهدا (ع) شد و از آن طرف آن مقاومت و بزرگواري كه ايشان از خودشان نشان دادند. عواطف انساني را هيچ چيزي بيشتر از اين مسايل تحريك نمي كند. حال اگر امام حسين را به عنوان بنده مقرب خدا بشناسيم كه به وسيله او به خدا مربوط مي شويم، ازچه راهي بهتر از اين مي شود با خدا ارتباط برقرار كنيم؟ اگر يك ياالله از يك مصيبت زده آنقدر برايش نافع است، پس اين شبانه روزي كه مردم در ايام محرم زندگي نمي شناسند - و هستند كساني كه ديگر شادي و لذت و خوشي زندگي و معاشرت خانوادگي شان را هم فراموش مي كنند- اين چقدر برايشان فايده دارد؟ چنين ارتباطي از چه راه ديگري پيدا مي شود؟ آيا جا ندارد كه بگوييم ثواب يك ياحسين گفتن از هزارها عبادت شبانه روزي بيشتر است؟ بنابراين نبايد تعجب كرد كه خدا از روي لطف، به واسطه سيدالشهدا و توسل به آن حضرت راهي براي ارتباط ما به سوي خودش قرار داده است.
بدانديشي عامل فريب شيطان
البته متأسفانه گاهي گوشه و كنار بدانديشي هايي هم وجود دارد كه خيلي خطرناك است و بعضي از جوان هاي ما هم كه به مذهب خيلي اظهار علاقه نمي كنند براي همين تصورات غلط است. برخي خيال مي كنند خدا آمده ديني تشريع كرده و چيزهايي را واجب و چيزهايي را حرام ناميده است و امام حسين العياذبالله هم آمده دكاني در مقابل خدا درست كرده است! خدا مي گويد برو نماز بخوان، عبادت بكن، گناهان كبيره نكن. امام حسين (ع) مي گويد هر كاري مي خواهي بكن، يك قطره اشك بريز همه اش درست مي شود؟! اين تصور تصور باطل و ويران كننده اي است. اين خيال، كساني را از دين زده مي كند و عامل فريب شيطان است. حسيني كه افتخارش اين بود كه در راه خدا فدا شود و نماز را در جامعه احيا كند چگونه مي گويد حالا نماز نخواندي اشكالي ندارد، يك قطره اشك بريز برايت درست مي كنم! پارتي بازي مي كنيم! اين تصور غلط است. بله اگر كسي با همان روحيه بندگي و سرشكستگي، گناه كرده اما ديد ايام عاشوراست به مجلس سيدالشهدا رفت و عزاداري و گريه كرد چون سيدالشهدا بنده محبوب خداست محبتش را نسبت به خدا زنده مي كند و اين حال همراه با توبه و پشيماني از گناهان است. اين حال همه گناهان را مي پوشاند. بله يك گريه براي امام حسين مي تواند همه دردها را علاج كند اما نه هر گريه اي. ابن سعد هم براي سيدالشهدا گريه كرد. وقتي حضرت زينب (س) به گودي قتلگاه آمدند و گفتند »اما فيكم مسلم؛ آيا در ميان شما مسلماني نيست؟« عمرسعد هم به گريه افتاد، و نظير اين گريه ها بسيار است. درباره معاويه لعنه الله عليه گفته اند بعد از شهادت اميرالمومنين (ع) گاهي به علاقه مندان ايشان مي گفت: از صاحبتان برايم تعريف كنيد. آنها هم كه منتظر فرصت بودند عاشقانه مداحي علي (ع)مي كردند. گاهي معاويه به گريه مي افتاد و مي گفت: راست گفتي ابوتراب همين طور بود. ولي اين گريه براي معاويه فايده اي داشت؟! گريه براي سيدالشهدا مي تواند اثر داشته باشد، اما بشرطها و شروطها. صرف جاري شدن اشك كه اثري ندارد. بعضي ها هستند هر حادثه رقت آوري ببينند اشك شان جاري مي شود؛ اينكه هنري نيست. گريه اي مطلوب است كه از روي معرفت باشد؛ از آن جهت كه امام حسين (ع) بنده خاص خداست، كسي است كه مي خواست همه انسان ها را از بدبختي نجات بدهد؛اما انسان هاي بيچاره اي اين گونه با او معامله كردند؛ پا به بخت خودشان زدند و اين چنين عامل سعادت شان را از دست دادند. چقدر حماقت كردند.
نمونه اي از بركات سيدالشهدا
پاسخ اين پرسش كه چگونه مي شود گريه براي سيدالشهدا اين همه اثر داشته باشد يا زيارت سيدالشهدا از حج و عمره بالاتر باشد اين است كه اينها از آثار عشق به حسين است كه اين عشق جلوه اي از عشق به خداست. يا از ابتدا به عشق خداست و در عشق به امام حسين (ع)ظهور پيدا كرده و يا همين عشق موجب شده كه انسان با خدا ارتباط پيدا كند، اما هر گريه اي در هر جايي با هر رقتي باشد اين اثر را ندارد. ما اصل اين مطلب را بايد بپذيريم وسعي كنيم معرفت و محبت و عشقمان را به سيدالشهدا از آن جهت كه بنده عزيز خداست تقويت كنيم. آن وقت اين امر خود به خود باعث مي شود كه در سايه زيارت و علاقه به سيدالشهدا و بردن نام و گريه و عزاداري كردن براي ايشان محبت ما به خدا زياد بشود و اصل سعادت هم همين ارتباط با خداست. همه چيزهاي ديگر به اين عنوان در دستگاه ارزشي الهي معني پيدا مي كند و عشق به سيدالشهدا چون بهترين راه براي ارتباط با خداست ارزشش از همه چيز بيشتر است.
دليلش هم اين است كه اين راه است كه مي تواند عواطف انساني را در جهت خدا سوق بدهد؛ هيچ راه ديگري مثل اين راه نيست. هيچ عبادتي چنين اثري ندارد كه قلب انسان را به طرف خدا تحريك كند و همه ارزش هاي ما از اينجا سرچشمه مي گيرد كه رفتار ما، دل ما، عشق ما، علاقه ما و توجهات ما به طرف خداي متعال منعطف شود. چون اين راه بهترين راه براي اين ارتباط است ارزشش از همه چيز ديگر بيشتر است. يك زيارتش، گاهي اثر يك سلامش مي تواند از سال ها عبادت ، عبادت ديگراني كه امام حسين را نشناختند بيشتر باشد. كساني هستند كه سال ها غرق گناهان نگفتني بودند ولي عشق امام حسين باعث نجاتشان شد و در سايه آنها ديگران هم نجات پيدا كردند.
مرحوم طيب و عشق به امام حسين (ع)
مرحوم طيب ـ خدا ان شاءالله درجاتش را عالي كند ـ اعمال ظاهري اش خيلي مقبول نبود يك داشي بود، ولي دهه محرم كه مي شد همه چيز عوض مي شد. ورق برمي گشت همه گناهان تعطيل مي شد فكر دنيا و دنياداري و پول جمع كردن و اين حرف ها فراموش مي شد. دسته اي كه طيب در تهران راه مي انداخت بي نظير بود. خرجي كه مي داد بي نظير بود. يك پهلوان يك داش ميداني. از طرف شاه او را گرفتند و محكوم به اعدام شد. عشق امام حسين كارش را به اينجا رساند كه وقتي از طرف شاه به او پيشنهاد كردند كه تو فقط بگو من از خميني پول گرفتم و اين كار را كردم. گفت: من اعدام را بر اين خيانت ترجيح مي دهم. من به دين و سيدالشهدا خيانت نمي كنم. هر كار مي خواهيد بكنيد. هر چه واسطه ها و ديگران به او گفتند: شوخي نيست اين چوبه دار است. گفت اين كار از من نمي آيد من اگر هر گناهي كردم به دينم و به امام حسين خيانت نمي كنم. اعدامش كردند. مايه نجات و سعادت او چيزي نبود جز عشق امام حسين (ع). ببينيد چه كيميايي است. حالا اين يكي دو تا نمونه اش است؛ صدها و هزارها از اين نمونه ها هست.
ما بايد اولا قدر اين رحمت الهي را بدانيم. سبك نشماريم. در هر جايي هر چند دو سه نفر باشند بنشينند تا نامي از سيدالشهدا برده بشود و براي حضرت گريه كنند كه در آنجا عنايت آقا امام زمان (عج) و فاطمه زهرا (ع) خواهد بود. تجربه هاي فراواني شده، اينها را غنيمت بشماريم و اين سرمايه هاي عظيم را با يك شبهه راحت از دست ندهيم. اصلا مقياس ما براي ارزش يابي غلط است. آن مقياسي كه خدا براي ارزش يابي دارد با مقياس هاي ما تفاوت دارد. آن خلوصي كه خدا در سيدالشهدا (ع) ديد اگر همه گناهكاران را به بركت او بيامرزد هيچ تعجبي ندارد. همه مهمان او بشوند. آنقدر پيش خدا مقام دارد كه به خدا بگويد همه را مي خواهم مهماني كنم هيچ تعجب نكنيد؛ البته حكمت الهي سر جاي خودش هست يعني هر كسي هر كار خيري كرده متناسب با خودش پاداش خواهد برد، اما نهايتا اگر همه دوستان امام حسين (ع)روز قيامت آمرزيده شوند تعجب نكنيد. البته ممكن است شرايطشان در عالم برزخ تفاوت بكند يا مقاماتي كه به آنها داده مي شود خيلي متفاوت باشد اما اگر كسي بگويد هر كه محبت حسين در دلش باشد روز قيامت آمرزيده مي شود تعجب نكنيد.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) در ديدار با جمعي از فرماند هان و مديران ارشد نيروي دريايي - 16/09/89
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 - هندوها طرز فكرشان كاستي (طبقاتي) است انسان ها را در جامعه به چند طبقه تقسيم مي كنند و معتقدند اين طبقه ها ذاتي است و قابل تغيير نيست. بالاترين طبقه اجتماع برهمن ها هستند كه سلاطين و علما و وزرا و بزرگان از آن هايند تا به طبقه پايين مي رسد كه نجس ها هستند. نجس ها كساني هستند كه اگر در ظرفي غذا بخورند، ديگري حق ندارد از آن ظرف غذا بخورد، معمولا اينها غذاهايشان را در برگ درخت موز مي ريزند تا وقتي غذايشان را خوردند آن را دور بيندازند. جمعيت عظيمي از هندوستان از نجس ها هستند.
زلال بصيرت درنيمه دوم صفر روزهاي فرد منتشر مي شود.

 



انتقاد شديد جمعي از فرماندهان سپاه از اقدام موهن علايي در روزنامه اطلاعات

جمعي از سرداران سپاه با نگارش نامه اي خطاب به حسين علايي، نسبت به مواضع توهين آميز اخير وي در روزنامه اطلاعات به شدت انتقاد كردند.
در بخش هايي از اين نامه خطاب به حسين علايي آمده است:
مطالعه مقاله شما در روزنامه اطلاعات مورخه دوشنبه 19دي 1390 بار ديگر بر زخم كهنه اهانت به انقلاب اسلامي و رهبري الهي آن كه شيوه هميشگي و عاجزانه دشمن زخم خورده بوده نمك پاشيد، اما بگذار دردمندانه اعتراف كنيم درد اين زخم البته جانكاه تر در دل نشست.
اين بار فردي با سياط و نيش قلم به خلف صالح خميني كبير اهانت روا مي دارد كه عمري سر سفره انقلاب اسلامي و لطف و احسان رهبري نشسته بوده و اكنون چنين ناروا و بي پروا حق نمك خوردن را پاس نمي دارد و نمكدان مي شكند. لذا تيغ جفاي او بيشتر دل را مي خراشد و بر عمق جان مي نشيند.
نويسندگان اين نامه با اشاره به همراهي وي با دشمنان نظام اضافه كردند: كمي به اطرف خود بنگريد در چه اردوگاهي قرار داريد و با چه كساني هم نوا و هم سو شده ايد. آيا در اطرافتان چهره هاي پليدي نمي بينيد كه ديروز در اردوگاه انقلاب و همراه و همپاي شهدا به نبرد با آنان برخاسته بوديد، آنان كه ديروز دشمن شما و امت حزب الله بودند و شما همپاي سرداراني كه امروز از آنان فاصله گرفته ايد و آبروي خود را در گروي نبرد جانانه با آنان مي ديديد، چرا امروز به جاي مقابله، به شما لبخند مي زنند و براي گل هايي كه به جبهه انقلاب اسلامي مي زنيد برايتان هورا مي كشند و تشويقتان مي كنند؟
استكبار جهاني چقدر بايد سرمايه گذاري كند تا چهره انقلاب اسلامي را تاريك و منكدر نشان دهد؟ اين درد را به كجا بريم كه شاهد باشيم كساني امروز اين خدمت را براي دشمن به رايگان انجام مي دهند و سرمايه بزرگ افتخار دوران جهاد و ايثار را به ثمن بخس به معاندين نظام هديه مي دهند؟
در بخش دوم نامه انتقادي سرداران سپاه با گذري بر تاريخ انقلاب آمده است:
برادر عزيز!
بيا با هم به گذشته سفر كنيم و دوباره با شهيدان بزرگي كه افتخار همسنگر بودن با آنها را داشته و داريم، همنشين شويم و با هم دهه اول انقلاب و با خميني بودن را در خاطرمان مرور كنيم.
آيا بر امام (ره) برآشفتيم كه چرا به منافقين و ملي گراها اجازه اردوكشي خياباني نمي دهيد؟
آيا نيش قلم بر صفحه دل امام نشانديم كه چرا حامي كودتاي نوژه را كه عمري در كسوت مرجعيت به سر برده است حصر خانگي كرده اي؟
آيا بر امام نهيب زديم: چرا حاصل عمرت را به خاطر هم داستاني با بلندگوهاي استكباري و اذناب داخلي آنها يعني منافقان از خدا بي خبر، از خود رانده اي؟
پس اي عزيز چه شده است كه امروز، بر خلف صالح خميني كبير كه همچون امام شهيدان سلوك مي نمايد و با خردمندي و فرزانگي كشتي انقلاب اسلامي را از طوفان فتنه ها به در مي آورد و خار چشم دشمنان كوردل است با تير زهرآلود قلم خويش اين چنين جفا روا مي داري؟
فقره سوم اين نامه هم با تكرار بازتاب دردآور چنين نوشته اي به علايي گوشزد مي كند:
برگرديد و بازتاب مقاله و مواضع خود را در رسانه هاي جبهه كفر و استكبار، نفاق و صهيونيسم جهاني مورد بررسي قرار دهيد. آيا نمي بينيد كه ادعاهاي شما را و نيش قلمتان، نوش جان آنان شده و لبخند رضايت بر لبان آنها نشانده است؟
درد ما از تلخي لبخند رضايت دشمن، بدان جهت است كه دشمن احساس مي كند توانسته است از اهالي جبهه اهل حق به اسارت بگيرد. اسيري شما در جبهه كفر و نفاق براي ما از زهر نيش قلمتان سخت تر و آزاردهنده تر است لذا شما را دعوت مي كنيم همپاي شاعر خوش ذوق بياييد به زيارت يار شهيد تازه سفركرده مان سردار شهيدحسن تهراني مقدم برويم و پيام او را از جايگاه عند ربهم يرزقون بشنويم و معيار حركت امروز و فردايمان قرار دهيم، باشد تا در آن دنيا نيز توفيق همنشيني با خيل ياران شهيدمان را همچون اين دنيا پيدا كنيم.
نويسندگان اين نامه همچنين در پايان نام هاي خود را ذكر كرده كه بدين شرح است:
سرتيپ پاسدار جعفر اسدي، سرتيپ پاسدار علي فضلي، سرتيپ پاسدار محمد كوثري، سرتيپ پاسدار اسماعيل قاآني، سرتيپ پاسدار مرتضي قرباني، سرتيپ پاسدار حسين همداني، سرتيپ پاسدار علي زاهدي، سرتيپ پاسدار مرتضي صفاري، سرتيپ پاسدار محمد حجازي، سرتيپ پاسدار غلامرضا جعفري، سرتيپ پاسدار غلامرضا جلالي و سرتيپ پاسدار سيدعلي بني لوحي.
توهين بي سابقه به انقلاب در سايت يك عضو هيئت نظارت
بر مطبوعات
سايت خبر آنلاين كه با مديريت حسين انتظامي، عضو هيأت نظارت بر مطبوعات اداره مي شود، در تاريخ نوزده دي ماه به انتشار مقاله اي از حسين علايي با عنوان «19 دي از نگاهي ديگر» پرداخت كه در آن، ضمن اهانت به انقلاب اسلامي، شرايط كنوني نظام صراحتاً به شرايط آخرين روزهاي رژيم پهلوي و فتنه 88 به مبارزات مردمي در جريان انقلاب اسلامي تشبيه شده بود. مقاله ياد شده كه در سالروز چاپ مقاله توهين آميز احمد رشيدي مطلق عليه امام(ره) در روزنامه اطلاعات منتشر شده بود، با استقبال بي سابقه راديو فردا، راديو اسرائيل، شبكه هاي تلويزيوني صداي آمريكا و بي بي سي فارسي و نيز سايتهاي بالاترين و روزآنلاين مواجه شد، به طوري كه شبكه ها و سايتهاي مذكور به نهايت بهره برداري از آن پرداخته و برخي اين عضو هيأت نظارت بر مطبوعات را به دليل انتشار آن مورد تشويق قرار دادند. به دنبال انتشار اين مقاله موهن و با توجه به شايبه همكاري مدير سايت خبرآنلاين با مجلس شوراي اسلامي، حسن زماني، مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي، ضمن تكذيب شديد هرگونه انتساب اين سايت و مديريت آن به علي لاريجاني اظهار داشت: «مواضع خبر آنلاين مطلقاً مستقيم و يا غير مستقيم، هيچ گونه ارتباطي با علي لاريجاني و مواضع ايشان ندارد.»
اين در حالي است كه حسين انتظامي بدون دريافت هيچ حكم و مسئوليتي از سوي رئيس مجلس، از آغاز مجلس هشتم به اين سو، در برخي محافل خود را به عنوان مشاور رسانه اي لاريجاني مطرح و معرفي نموده است.
گفتني است راه اندازي سايت خبرآنلاين پس از بركناري انتظامي از مديريت مؤسسه و روزنامه همشهري صورت گرفت كه وقايعي چون چاپ آگهي به مناسبت سالروز تولد همسر سركرده گروهك منافقين همراه با درج تصويري از وي در صفحه نخست و انتشار تصوير موهن از بنيانگذار جمهوري اسلامي در يكي از نشريات مؤسسه همشهري از جمله دلايل تصميم شهردار تهران مبني بر اين بركناري به شمار مي رود. سايت خبر آنلاين و روزنامه خبر، در جريان فتنه هشتادوهشت، همراهي هاي ساختارشكنانه اي با سران فتنه و رسانه هاي بيگانه از خود نشان داد كه از نخستين گامها با استعفاي رضا مقدسي مدير مسئول وقت روزنامه خبر و تعدادي از خبرنگاران مجموعه مؤسسه خبر و سايت خبر آنلاين در آستانه انتخابات و پس از آن رو به رو شد. اقدامات ساختارشكنانه اي چون توصيف انتخابات پيش روي مجلس به عنوان انتخاباتي سرد و غيرآزاد و التهاب آفريني در خصوص تحريم اقتصادي جمهوري اسلامي و بحراني نشان دادن شرايط اقتصادي كشور به ويژه بازار ارز و سكه از جمله تحركات اين سايت است. گفتني است به رغم مديريت رسمي و مستقيم حسين انتظامي بر سايت خبرآنلاين و اطلاع آگاهان رسانه اي از اين موضوع، اين سايت به نام عليرضا معزي به ثبت رسيده است؛ همچنان كه روزنامه خبر نيز با وجود مدير مسئولي عليرضا معزي و پيش از وي عليرضا مقدسي با هدايت، مديريت و نظارت حسين انتظامي انتشار مي يافت. در همين ارتباط انتظامي در مصاحبه خود به روزنامه اعتماد مدعي شده بود: دليل آن كه من مي توانم «روزنامه خبر» را در بخش خصوصي منتشر كنم، آن است كه برخي رؤساي قوا تلفن مرا جواب مي دهند.

 



گزارش خبري كيهان
رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد قطعي و قانوني است

سرويس سياسي-
برخلاف شبهه افكني هاي جرياني خاص درباره صحت انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد، تمامي شواهد حاكي از آن است كه رياست فرهاد دانشجو بر اين دانشگاه كاملا قطعي و قانوني است.
جلسه 21 دي ماه براي تعيين رئيس دانشگاه آزاد در حالي انجام شد كه با وجود كسب اكثريت آراء توسط فرهاد دانشجو، عده اي از اعضاي جلسه اين انتخاب را مورد مناقشه و غيرقانوني اعلام كردند.
براساس اين گزارش اختلاف از آنجا شروع شد كه برخي از اعضا عقيده داشتند بايد كليه نامزدها به طور حضوري در جلسه حاضر شده و برنامه هاي خود را مطرح كنند، در حالي كه اكثريت حاضر در جلسه اين فرآيند را لازم نمي دانستند در اين رابطه حميد ميرزاده در بخشي از اطلاعيه دبيرخانه هيئت امنا دانشگاه آزاد آورده است: در اثناء مباحثات مذكور در مورد ضرورت يا عدم ضرورت حضور نامزدها كه چند نفر از آنها براي حضور در جلسه هيئت امناء دعوت شده و منتظر حضور در جلسه بودند، برخي از اعضا بدون اينكه رياست هيئت امناء اعلام راي كند، با نوشتن راي خود و تنظيم صورت جلسه از ادامه حضور ساير نامزدها در جلسه جلوگيري كردند و جلسه به شكل يكطرفه اي به بن بست كشيده شد كه رئيس هيئت امناء اعلام كرد اين نحوه اقدام غيرقانوني و فاقد اعتبار است زيرا بايد پس از حضور نامزدها و اعلام مراتب راي گيري توسط رئيس هيئت امناء، اخذ راي انجام مي شد. بدين ترتيب جلسه مورخ 21/10/90 هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي بدون نتيجه قانوني پايان يافت.
وزير علوم رئيس جلسه بود
در مقابل اين ادعا حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در برنامه «ديروز، امروز، فردا» درخصوص جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد اظهار داشت: همه اعضاي هيئت امنا در نشست اخير حضور داشتند و هيچ كس جلسه را ترك نكرد و همه به موضوع دستور جلسه توجه كامل داشتند. نكته مهم اين است كه در جلسه قبلي هيئت امنا چند مطلب در كنار هم به عنوان يك بسته به تصويب رسيد.
وي گفت: يكي از آنها رياست جناب آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس هيئت امنا بود. موضوع دومي كه به صراحت تصويب شد اين بود كه جلسه دوم كه همان جلسه دو شب قبل بود، با هدف تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد آن هم با مسئوليت وزير علوم تشكيل شود و رئيس جديد انتخاب شود كه اين مصوبه يعني مديريت جلسه توسط آقاي كامران دانشجو از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده بود.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ادامه داد: متاسفانه در جلسه 21 دي ماه مصوبات جلسات قبل تا حد زيادي مورد بي اعتنايي برخي افراد قرار گرفت و مسئوليت وزير علوم را زير سوال بردند. در حالي كه در نشست قبل رياست وزير علوم در اين جلسه با صراحت به تصويب رسيده بود.
حجت الاسلام محمديان گفت: در اين جلسه برخلاف رويه، برخي گفتند كه همه كانديداها براي رياست دانشگاه آزاد بايد در جلسه بيايند و برنامه كاري خود را نسبت به دانشگاه آزاد مطرح كنند. لذا همه مستحضر هستند كه اگر بخواهيم همه اين افراد در جلسه بخواهند در جلسه حاضر شوند و برنامه كاري خود را ارائه دهند، چندين جلسه زمان لازم است و زمان زيادي را از دست خواهيم داد. حتي اگر يكي از اين كانديداها به جلسه نيامد، بايد صبر كنيم كه او نيز بيايد.
وي افزود: متاسفانه برخي در جلسه اخير گفتند كه تا اين افراد برنامه هاي خود را ارائه ندهند ما نمي توانيم راي گيري كنيم. در حالي كه اين روش در هيچ كدام از دانشگاه هاي ما رويه نبوده است. در خود دانشگاه آزاد نيز كه تا به حال رئيس عوض نشده بود و رويه اي وجود نداشت كه براساس آن عمل شود.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها متذكر شد: زماني بايد برنامه ها از سوي كانديداها ارائه شود كه سياست ها از سوي هيئت امنا معين شده باشد اما هنوز هيئت امنا سياست هاي خود را اعلام نكرده اند كه كانديدا بتوانند برنامه خود را طبق آن ارائه دهند.لذا اين گونه صحبت ها دور از واقع است.
حجت الاسلام محمديان تاكيد كرد: در جلسه اخير تصميم نهايي و قطعي گرفته شد كه از 9نفر حاضر 5نفر رأي خود را به جناب آقاي دكتر فرهاد دانشجو دادند و با اكثريت آراء ايشان به عنوان گزينه اصلي دانشگاه آزاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شد.
وي همچنين تاكيد كرد: قطعاً اين جلسه رسمي بود و رأي گيري كاملاً درست انجام شد. لذا بعد از اين نوبت شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه رأي خود را نسبت به آقاي دكتر فرهاد دانشجو بيان كند و بعد از آن رئيس جديد دانشگاه آزاد به طور رسمي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
در اين رابطه فرهاد دانشجو رئيس پيشنهادي هيئت امناي دانشگاه آزاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد هم پس از پايان دومين جلسه هيئت امنا در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و گفت: 21 روز قبل اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد تصويب كردند كه مشخصات و شرح حال علمي و اجرايي كانديداها براي همه اعضاي هيئت امنا ارسال شود.
وي افزود: در طول اين 21 روز اعضاي هيئت امنا بررسي هاي لازم را انجام دادند تا در اين جلسه رأي گيري صورت بگيرد.
فرهاد دانشجو تصريح كرد: در جلسه قرار بود رأي گيري براي تعيين رياست دانشگاه آزاد انجام شود كه تنها 4نفر از اعضاي هيئت امنا موافق با رأي گيري نبودند و اعلام كردند كه بايد تك تك كانديداها حضور داشته باشند تا در جلسه امروز و هفته آينده شرح حال علمي خود را بيان كنند.
دانشجو افزود: 4نفر از اعضاي هيئت امنا اصرار داشتند جلسه به تأخير بيفتد تا تمامي گزينه ها برنامه هاي خود را به صورت حضوري مطرح كنند كه اكثريت اعضاي اين تأخير را صلاح و نياز ندانستند. لذا بر اساس اعلام رئيس جلسه كه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تعيين شده است اعلام شد تا رأي گيري انجام شود و هر كس مايل به رأي گيري است رأي خود را اعلام كند.

 



كوتاه از انتخابات

توكلي: مشاركت مردم
كمتر از دوره هاي گذشته نخواهد بود
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه ترور دانشمندان مظلوم ما مشاركت مردم در انتخابات مجلس را افزايش مي دهد تأكيد كرد: مطالعه انتخابات هاي مجلس نشان مي دهد كه همواره بين 50 تا 65درصد از صاحبان حق راي در اين انتخابات شركت مي كنند.
احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تعداد كثيري حوزه انتخابيه برگزار مي شود كه در برخي از آنها رقابت ها بسيار نزديك است، گفت: در برخي از اين حوزه ها گاهي اختلاف كانديداهاي برنده و بازنده تنها چند صد راي است كه اين مسئله حساسيت بالاي انتخابات مجلس را نشان مي دهد.
وي افزود: اين در حالي است كه در مواقعي مثل انتخابات رياست جمهوري كه فاصله راي كانديداها با يكديگر زياد است امكان رخداد تقلب موثر وجود ندارد.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي همچنين تصريح كرد: مطالعه تاريخ انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان مي دهد كه همواره پس از انتخابات حدود 10حوزه، انتخاباتشان باطل مي شود.
وي ضمناً گفت عقيده دارد ميزان مشاركت مردم در حوزه هايي مانند تهران در انتخابات مجلس همواره پايين بوده است.
دلخوش رد صلاحيت خود را تكذيب كرد
سيدكاظم دلخوش با ارسال يادداشتي به كيهان خبر رد صلاحيت خود از سوي هيئت هاي اجرايي را تكذيب كرد.
دلخوش كه نماينده صومعه سرا در مجلس هشتم است در اين يادداشت نوشت: «از آنجايي كه در روزنامه كيهان صفحه 2 و صفحه 14روز چهارشنبه مورخ 21/10/90 متأسفانه به نقل، اسم اينجانب سيدكاظم دلخوش اباتري نماينده مردم شريف و فهيم شهرستان صومعه سرا و كانديداي دوره نهم مجلس در رديف افراد رد صلاحيت هيئت اجرايي درج نموده اند؛ يادآور مي گردد به هيچ عنوان صلاحيت اينجانب رد نگرديده و مطالب مندرج در آن روزنامه را تكذيب مي نمايم.»
وي ادامه داده است: «ضمناً براساس اسناد و مدارك؛ اينجانب به عنوان عضو هيئت عالي نظارت و شوراي عالي پول و اعتبار و فراكسيونها و كميسيون هاي مجلس، يكي از فعال ترين نمايندگان مجلس در دوره هفتم و هشتم بوده و هستم و همچنين با توجه به نظر مردم شهيدپرور ايران- گيلان- صومعه سرا براي حل مشكلات عمومي و حضور درعرصه قانون گذاري و نظارت بر اجراي قانون از هيچ كوششي دريغ نداشته ام.»
بيش از 1000 اصلاح طلب
در انتخابات ثبت نام كردند
رئيس ستاد انتخابات استان تهران با بيان اينكه تقريباً از همه سلايق براي انتخابات آينده مجلس ثبت نام كرده اند، گفت: اينكه برخي تبليغ مي كنند ما در انتخابات حضور نداريم معلوم نيست چه هدفي را دنبال مي كنند.
صفرعلي براتلو رئيس ستاد انتخابات استان تهران به ثبت نام اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و اظهار داشت: تقريباً از همه سلايق براي انتخابات آينده مجلس ثبت نام كردند؛ اما اينكه برخي تبليغ مي كنند كه ما در انتخابات حضور نداريم معلوم نيست چه هدفي را دنبال مي كنند.
رئيس ستاد انتخابات استان تهران با تأكيد بر اينكه كساني كه داراي سوابق ممتد و متعدد اصلاح طلبي بوده و در ادوار مختلف شركت داشته اند براي انتخابات آتي مجلس ثبت نام كردند، افزود: براساس آمار در كل كشور هزار نفر از اصلاح طلبان براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده اند.
وي همچنين در خاتمه گفت كه آمار تأييد صلاحيت ها در استان تهران ابتدا 747 نفر بود كه به دليل وجود يك اشتباه به 748 نفر رسيد.
نهايي شدن ليست جبهه متحد در استان ها تا 10 بهمن
ليست نهايي جبهه متحد اصولگرايان در تمامي استان هاي كشور به غير از تهران، 10بهمن ارائه مي شود.
مجتبي توانگر مسئول روابط عمومي جبهه متحد اصولگرايان گفت: ليست اوليه جبهه متحد اصولگرايان در تمامي استان هاي كشور به غير از تهران، تا 10 بهمن به شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در تهران ارايه مي شود.
وي افزود: قرار است، شوراي جبهه متحد اصولگرايان در هر حوزه انتخابيه، نامزد يا نامزدهاي جبهه را انتخاب كند و در صورت ابهام و عدم تفاهم، اين موضوع (انتخاب نامزد يا نامزدهاي جبهه) به شوراي جبهه متحد اصولگرايان در استان ارجاع خواهد شد. وي كه با فارس گفت وگو كرد، افزود: در صورتي كه در شوراي استاني نيز تفاهم شكل نگيرد و ابهامي وجود داشته باشد، تصميم گير نهايي موضوع، شوراي جبهه متحد اصولگرايان در تهران خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14