(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 فروزدین 1391- شماره 20172

حديث دشت عشق
نخستين دوئل مهرام و الرياضي لبنان از امروز آغاز مي شود
خيز نماينده بسكتبال ايران براي قهرماني در غرب آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
رويدادهاي ورزش ايران در تعطيلات نوروز
آغاز تمرينات تيم ملي جودو در ازبكستان
پيشنهاد ژاپن براي ديدار با تيم ملي فوتبال
رضايي پنجمين سهميه المپيك كشتي فرنگي
پيشنهاد عرب ها به AFC براي كاهش سهميه ايران
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «عليرضا محمدي»
ما سربازان حسين زمان هستيم
دانشجوي شهيد «سيدعليرضا محمدي» در 7 تير 1341 در شهر خون و قيام ورامين پا به عرصه گيتي نهاد.
دوران كودكي و نوجواني و جواني را با درس و مشق و عشق به خاندان عصمت و طهارت سپري كرد و پس از مشقتهاي فراوان ديپلم گرفت و وارد عرصه جنگ و جهاد شد. جهاد اولش حضور در تصرف پادگانها در بهمن 57 و جهاد دومش در مهر 58 در كردستان و شهريور 59 در خرمشهر بود. خطاب به پدر و مادرش مي گويد: «ما سربازان حسين زمان هستيم و بايد در كربلاها، عاشوراها را زنده نگه داريم تا اسلام و مسلمين براي هميشه سربلند بمانند.» اين دانشجوي بسيجي با حضوري چندين ماهه در جبهه ها عاقبت در تاريخ 15/5/1362 در روستاي كاهلر به دست منافقين كوردل و احزاب منحله مظلومانه به شهادت رسيد.

 



نخستين دوئل مهرام و الرياضي لبنان از امروز آغاز مي شود
خيز نماينده بسكتبال ايران براي قهرماني در غرب آسيا

ديدار نخست تيم هاي مهرام و الرياضي براي كسب عنوان قهرماني مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا امروز برگزار خواهد شد.
مهرام و الرياضي تيم هاي فيناليست هاي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا هستند كه رقابت خود را براي كسب عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات از امروز (14 فروردين ماه) آغاز مي كنند. مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا به صورت 3 از 5 برگزار مي شود. قرار بود دو ديدار نخست اين مرحله طي روزهاي 6 و 7 فروردين ماه در تهران و به ميزباني مهرام برگزار شود اما كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) به علت مشكلات پيش آمده براي برگزاري ديدار سوم دو تيم مهرام و ذوب آهن در مورد پخش مستقيم، ضمن به تعويق انداختن ديدارهاي اين مرحله، امتياز ميزباني ديدارهاي اول و دوم را به لبناني ها واگذار كرد.
بدين ترتيب ديدار نخست تيم هاي مهرام و الرياضي 14 فروردين ماه در لبنان برگزار مي شود و ديدار دوم هم يك روز بعد برگزار خواهد شد. ديدارهاي سوم و چهارم هم طي روزهاي 21 و 22 فروردين ماه در تهران برگزار مي شود. در صورت نياز ديدار پنجم هم 26 فروردين ماه در تهران برگزار مي شود. مهرام و الرياضي به ترتيب با شكست دادن ذوب آهن و شانويل به مرحله نهايي مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا صعود كردند. اين دو تيم با صعود به اين مرحله سهميه حضور در رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا را هم كسب كردند.
سوابق قهرماني مهرام و الرياضي
در فصل گذشته اين رقابت ها الرياضي لبنان با پيروزي برابر الجلا سوريه به سومين قهرماني اش در منطقه رسيد و مهرام با پيروزي برابر ذوب آهن سوم شد. تاكنون و از سال 1998 الرياضي لبنان در سال هاي 1998، 2008 و 2011 قهرمان غرب آسيا شده است و مهرام نيز در سال هاي 2009 و 2010 به اين عنوان رسيده است. لبناني ها با شش قهرماني در منطقه در مكان نخست قرار دارند و پس از آنها ايران با چهار بار قهرماني توسط تيم هاي صنام، صباباتري و مهرام دوم است. لبنان از دوازدهم خرداد سال آينده به مدت هشت روز ميزبان بيست و سومين جام باشگاه هاي آسيا است.
داوران قزاقستاني و فيليپيني براي فينال
براساس اعلام كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا 2 داور قزاقستاني به همراه يك داور فيليپيني كار قضاوت اين بازي را برعهده دارند. نظارت اين بازي هم برعهده ناظر اردني خواهد بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ديدار سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با مارادونا
كارلوس كي روش در طول سفر خود به امارات علاوه بر قطعي كردن يك بازي دوستانه با تيم ملي فوتبال اين كشور، ديداري هم با مارادونا داشت و درباره آخرين وضعيت خلعتبري با او صحبت كرد. كي روش روز يكشنبه از تهران به دوبي رفته بود. او در دوبي در باشگاه ايرانيان اقامت داشت و در مدت حضورش در اين شهر ديداري با يوسف سركال، رئيس كميته انتقالي فدراسيون فوتبال امارات داشت كه آنها در اين ديدار درباره برگزاري يك بازي دوستانه با هم صحبت كردند.همچنين كي روش در مدت زمان اقامت كوتاه خود در دوبي ديداري با ديگو مارادونا سرمربي كنوني الوصل امارات داشت تا درباره آخرين وضعيت محمدرضا خلعتبري ملي پوش ايراني اين تيم با يكديگر صحبت كنند.
قضاوت مظفري زاده در چين
در چارچوب هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا تيم هاي بجينگ گوآن چين و اف سي توكيوي ژاپن چهارشنبه هفته جاري در پكن به مصاف هم مي روند.سعيد مظفري زاده به عنوان داور وسط به همراه سعيد علي نژاديان و عليرضا كهوري قضاوت اين مسابقه را بر عهده دارند. داور چهارم اين ديدار نيز طيب حسن شمس الزمان از بنگلادش خواهد بود.
احتمال غيبت 3 بازيكن پيروزي در سفر به قطر
پزشك تيم فوتبال پيروزي آخرين شرايط مصدومان پيروزي را تشريح كرد.چشمه سري درباره آخرين شرايط مصدومان پيروزي اظهار داشت: خوشبختانه زايد، كريمي و كاظميان با تلاش كادر پزشكي رفع مصدوميت شدند و براي بازي با الغرافه مشكل خاصي ندارند.با اين وجود مهدي مهدوي كيا به دليل مصدوميت از ناحيه عضله دوقلوي پا، اولادي از ناحيه كمر و محمد از ناحيه دست به احتمال فراوان پرسپوليس را در سفر به قطر همراهي نخواهند كرد.
حريف سپاهان با جت اختصاصي در اصفهان
تيم فوتبال لخويا كه هفته گذشته براي دومين سال پياپي عنوان قهرماني ليگ قطر را به دست آورد با تصميم مسئولان اين باشگاه امروز با يك جت اختصاصي براي برگزاري ديدار هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا مقابل سپاهان راهي اصفهان مي شود.اين ديدار از گروه سوم رقابت ها برگزار مي شود.در اين گروه سپاهان با 4 امتياز از يك پيروزي و يك تساوي صدرنشين است و النصر امارات و لخويا با 3 امتياز به ترتيب دوم و سوم هستند و الاهلي عربستان نيز با يك امتياز قعرنشين اين گروه محسوب مي شود.
تداوم بحران مالي در داماش
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان گفت: متاسفانه هنوز مشكلات مالي باشگاه طبق قراري كه داده شده بود حل نشده است.مهدي تارتار با بيان اين كه مشكلات مالي تيمش هنوز پا بر جاست، اظهار كرد: قرار بود تا بازي با ملوان مشكلات باشگاه حل شود اما متاسفانه هنوز اين اتفاق رخ نداده است. بازيكنان هم روي قول و قرارهاي باشگاه حساب مي كنند چون آن ها هم مشكلات خود را دارند و بدهكارند.
اخراج سرمربي بايرلوركوزن
رابين دوت به دليل پنجمين شكست متوالي بايرلوركوزن در رقابت هاي بوندس ليگا از سمت سرمربيگري اين تيم بركنار شد.پس از بركناري دوت از اين سمت، سامي هي پيا، مدافع لوركوزن و ساشا لواندوفسكي، مربي زير 19 سال اين تيم هدايت لوركوزن را بر عهده گرفتند.هي پيا كه 38 ساله است و به مدت 10 سال در ليورپول بازي كرده و همچنين 105 بازي ملي در كارنامه دارد در اين خصوص اظهار داشت: من، تيم را مي شناسم و به بازيكنان اعتقاد دارم. من و لواندوفسكي راه هايي را در نظر داريم كه مي تواند لوركوزن را به جاده موفقيت بازگرداند.
تقابل مسي و نيمار
ليونل مسي آرژانتيني و همتاي برزيلي او نيمار در ديداري خيريه مقابل هم قرار خواهند گرفت. در ديدار خيريه اي كه قرار است در تاريخ 21 ژوئن (اول تير) در بوگوتا، پايتخت كلمبيا برگزار شود، اين دو بازيكن مطرح جهان مقابل هم به ميدان خواهند رفت. بر پايه گزارش رسانه ها، ياران مسي در اين بازي دوستانه مقابل ديگر ستارگان فوتبال جهان بازي خواهند كرد. اين دو بازيكن پيش تر دو بار مقابل يكديگر صف آرايي كرده اند كه هر دو بار مسي برنده بوده است. بارسلونا در ديدار پاياني رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان در سال 2011 با نتيجه پرگل 4 بر صفر مقابل سانتوس به برتري رسيد ضمن اينكه آرژانتين در سال 2010 با درخشش مسي موفق شده بود تيم ملي برزيل را در ديداري دوستانه با نتيجه يك بر صفر شكست دهد.
محروميت آرسن ونگر
اتحاديه فوتبال اروپا- يوفا- سرمربي تيم فوتبال آرسنال را سه جلسه محروم و 40 هزار يورو جريمه كرده است. آرسن ونگر در ديدار برگشت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا كه به برتري 3 بر صفر آرسنال مقابل ميلان انجاميد از عملكرد دمير اسكومينا انتقاد كرد و عنوان شده كه وي با اين داور در تونل ورزشگاه امارات درگير شده است.

 



رويدادهاي ورزش ايران در تعطيلات نوروز

سال 1391 از راه رسيد تا در پرونده ورزش ايران، صفحه اي جديد باز شود. در نخستين روزهاي سال جديد كه بيشتر نهادهاي كشور در تعطيلات به سر مي بردند، ورزش ايران، با حرارت ادامه داشت و ورزشكاران كشورمان سال جديد را با چند رويداد مهم آغاز كردند.
در روزهاي ابتدايي سال نو، نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا، با حريفان خود مصاف دادند كه حاصل آن يك پيروزي و دو تساوي بود. همچنين ليگ برتر واليبال، قهرمان خود را شناخت و يكي از نمايندگان بسكتبال ايران به فينال باشگاه هاي غرب آسيا راه يافت. در اين جا نگاه كوتاهي داريم بر آن چه كه در واپسين روزهاي سال 90 و 12 روز ابتداي سال نو در ورزش كشور گذشته است.
يك شنبه، 28 اسفند ماه 90
صدور مجوز دولت
براي فعاليت كفاشيان
عباسي در واپسين روزهاي سال 90 در پاسخ به اين سؤال كه بالاخره تكليف فعاليت كفاشيان در فدراسيون فوتبال به كجا مي انجامد، در برنامه گفت وگوي خبري شبكه دو تلويزيون گفت: تا زمان برگزاري مجمع از دولت براي فعاليت كفاشيان در فدراسيون فوتبال مجوز گرفته خواهد شد.
دوشنبه، 29 اسفندماه 90
كاله آمل، قهرمانان ليگ برتر واليبال
ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران با قهرماني شاگردان بهروز عطايي پايان يافت. بازيكنان كاله آمل با پيروزي برابر سايپا موفق به كسب اين عنوان شدند.
توقف استقلال
مقابل نسف قرشي
تيم فوتبال استقلال در دومين ديدار خود در چارچوب مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در تهران، مقابل نسف قارشي ازبكستان متوقف شد و به يك امتياز قناعت كرد. ديدار تيم هاي استقلال و نسف قرشي در حضور بيش از 40 هزار تماشاگر برگزار شد.
پيام سپ بلاتر به علي دايي
رئيس فيفا در پيامي به علي دايي خاطرنشان كرد: علي عزيز، من مي خواهم احساس ناراحتي و شوك خود را هنگامي كه شنيدم شما دچار حادثه رانندگي در تعطيلات آخر هفته گذشته شديد، بيان كنم. آرزوي توان و نيرومندي براي جنابعالي در مسير بهبودي آسيب ديدگي دارم و همدردي خود را با شما، خانواده فوتبال ايران، باشگاه تان، دوستان و خانواده تان اعلام مي دارم. بنده در اين زمان سخت به فكر شما هستم. اين پيام پس از تصادف علي دايي در مسير بازگشت از اصفهان صادر شد.
چهارشنبه، 2 فروردين ماه 91
پيروزي الشباب را 6 تايي كرد
تيم فوتبال پيروزي در دومين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا در تهران رو در روي الشباب امارات قرار گرفت و موفق شد با نتيجه 6 بر يك حريف خود را در هم بكوبد. از اين ديدار بيش از 70 هزار تماشاگر ديدن كردند.
پنج شنبه، 3 فروردين ماه 91
تساوي سپاهان
در لحظات آخر
سپاهان در واپسين لحظات، پيروزي برابر الاهلي را با تساوي عوض كرد. سپاهان در دومين ديدار خود در ليگ قهرمانان آسيا به مصاف الاهلي عربستان رفت و با نتيجه يك- يك متوقف شد. برونو سزار در دقيقه 35 تك گل سپاهان را به ثمر رساند و اوليويرا در دقيقه 5+90 از روي نقطه پنالتي گل تساوي الاهلي را به ثمر رساند.
شنبه، 5 فروردين ماه 91
اولين تساوي استقلال در سال جديد
يكي از ديدارهاي معوقه ليگ برتر فوتبال، بين دو تيم استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از هفت هزار تماشاگر برگزار شد و با نتيجه مساوي 2-2 به پايان رسيد. محمد منصوري در دقيقه 35 و دسوزا در دقيقه 55 براي ذوب آهن گلزني كردند و محسن يوسفي در دقيقه 65 و ميلاد ميداودي در دقيقه 70 گل هاي استقلال را به ثمر رساندند. با اين تساوي استقلال 49 امتيازي شد و با يك بازي كمتر در رده سوم باقي ماند و ذوب آهن 40 امتيازي هم به رده ششم صعود كرد.
چهارشنبه، 9 فروردين ماه 91
پيروزي استقلال برابر ملوان
در ديداري معوقه از هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال تيم هاي استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با يك گل به سود آبي پوشان خاتمه يافت. استقلالي ها با گل دقيقه 18 محسن يوسفي يك بر صفر پيروز شدند و 3 امتياز بازي را از آن خود كردند.
شنبه، 12 فروردين ماه 91
پاسخ كفاشيان به نامه فيفا و اي اف سي
پس از انتخاب مجدد علي كفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال و مسائل پيش آمده درباره غيرقانوني بودن فعاليت وي در رأس فدراسيون طبق قانون منع حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسيون هاي ورزشي، ابتدا فيفا در نامه اي به كفاشيان اعلام كرد كه از طريق رسانه ها متوجه دخالت دولت در امور فدراسيون شده و خواستار ارائه گزارشي از آخرين وضعيت موجود در ايران شد. بر اين اساس علي كفاشيان در نامه اي به فيفا و اي اف سي اعلام كرد كه دولت در امور مربوط به فوتبال دخالتي ندارد و فدراسيون فوتبال بدون مشكلي كارش را انجام مي دهد. فدراسيون فوتبال رونوشت اين نامه را به وزارت ورزش و جوانان هم ارسال كرده است.
مسابقه هاي كشتي آزاد گزينشي المپيك- قزاقستان
تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي ايران سه سهميه المپيك ديگر كسب كردند. مسعود اسماعيل پور و احسان لشگري با رسيدن به نشان طلا در كشتي آزاد و حميد سوريان با مدال نقره در كشتي فرنگي سهميه المپيك را كسب كردند.

 



آغاز تمرينات تيم ملي جودو در ازبكستان

تيم ملي جودو كشورمان كه بامداد جمعه راهي ازبكستان شده بود تمرينات خود را از در اين شهر آغاز كرد.
تيم ملي جودوي كشورمان كه آماده حضور در مسابقات قهرماني آسيا مي شود در اولين جلسه تمرين خود در تاشكند به همراه تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان اين كشور به تمرين پرداخت.
ملي پوشان جودوي كشورمان پس از ورود به تاشكند عصر جمعه را به استراحت پرداخته و از شنبه صبح و عصر تمرينات خود را آغاز كرد. در اين تمرينات چهره هاي سرشناس ازبكستان غيبت داشتند و قرار است از تمرينات امروز عصر نفراتي چون «سوبيروف» و «تنگريف» نيز در مراحل آماده سازي تيم ملي كشورمان حضور پيدا كنند. براساس برنامه جودوكاران كشورمان ديروز تنها يك جلسه تمرين داشتند و از صبح امروز تا جمعه روزانه دو جلسه تمرين سنگين و فشرده انجام خواهند داد. قابل ذكر است تيم ملي جودو كشورمان آماده حضور در مسابقات قهرماني آسيا مي شود. اين مسابقات 8 تا 10 ارديبهشت ماه در تاشكند برگزار خواهد شد.

 



پيشنهاد ژاپن براي ديدار با تيم ملي فوتبال

مسئولان فدراسيون فوتبال ژاپن ضمن استقبال از برگزاري ديدار تداركاتي با تيم ملي فوتبال كشورمان به مسئولان فدراسيون ايران پيشنهاد دادند زمان مناسب براي برگزاري يك ديدار تداركاتي بين تيم هاي ملي دو كشور را ارائه كنند.
رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان در اين مورد گفت: ما نشست هاي زيادي را با روساي فدراسيون كشورهاي مختلف برگزار كرديم كه يكي از آنها ژاپن بود. مسئولان فوتبال ژاپن ضمن استقبال از سفر تيم هاي پايه اين كشور به ايران پيشنهاد دادند كه يك ديدار تداركاتي با ايران داشته باشند و قرار شد ما پس از مشورت با كادر فني تيم ملي زمان مورد نظرمان را به ژاپني ها اعلام كنيم. كفاشيان ادامه داد: البته همه كشورهاي آسيايي براي برگزاري ديدار تداركاتي با تيم ملي فوتبال ايران آمادگي دارند اما بايد با كادر فني مشورت كنيم و برنامه هاي تيم ملي را براساس خواست و اهداف كارلوس كي روش هماهنگ كنيم تا تيم ملي بتواند به بهترين شكل ممكن خود را آماده حضور در مسابقات مقدماتي جام جهاني كند.

 



رضايي پنجمين سهميه المپيك كشتي فرنگي

قاسم رضايي نماينده وزن 96 كيلوگرم ايران علاوه بر قهرماني در مسابقات كشتي فرنگي گزينشي المپيك ، پنجمين سهميه المپيك ايران را كسب كرد.
روز پاياني رقابت هاي كشتي گزينشي المپيك از ديروز در آستانه قزاقستان آغاز شد كه قاسم رضايي نماينده وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در 2 تايم و با نتايج مشابه يك بر صفر از سد داويد سالدادزه، نايب قهرمان المپيك از ازبكستان گذشت و راهي نيمه نهايي شد. وي براي حضور در فينال و كسب سهميه المپيك با نيگچائو ژاي از چين مبارزه كرد كه در 2 تايم و با نتايج مشابه يك بر صفر حريفش را شكست داد و علاوه بر حضور در فينال پنجمين سهميه كشتي فرنگي را در المپيك براي كشورمان به ارمغان آورد. رضايي در ديدار پاياني با نتايج يك بر صفر و يك بر صفر نوريكاتسو سايكاوا از ژاپن را شكست داد و به مدال طلاي وزن 96 كيلوگرم دست يافت.

 



پيشنهاد عرب ها به AFC براي كاهش سهميه ايران

نشست مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا با مسئولان فدراسيون هاي عضو در شرايطي ابتداي فروردين ماه برگزار شد كه برخي كشورهاي عربي به كنفدراسيون فوتبال قاره كهن پيشنهاد دادند معيارهاي تعيين سهميه كشورها را تغيير دهند.
در اين نشست كه از ايران علي كفاشيان به همراه روساي كميته هاي مختلف حضور داشتند، نمايندگان كشورهايي چون قطر و امارات كه از نظر سخت افزاري شرايط مطلوبي در فوتبال آسيا دارند به كنفدراسيون فوتبال قاره كهن پيشنهاد دادند از اين پس امتيازات آيتم هايي مانند تماشاگران و سطح كيفي ليگ را كم كنند. اين كشورها كه در اين دو فاكتور ضعيف تر از بقيه هستند- و البته ايران در اين دو فاكتور بهتر از آنهاست- براي اينكه سهميه فوتبال كشورهايي مانند ايران را كمتر كنند پيشنهاد دادند امتياز ملاك هايي مثل ورزشگاه هاي استاندارد و زير ساخت ها بيشتر شود كه البته اين پيشنهاد با مخالفت مسئولان فدراسيون فوتبال ايران مواجه شد.
مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز پذيرفتند كه در سال 2012 ملاك هاي گذشته براي تعيين سهميه هاي كشورها در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا لحاظ شود و براي سال 2013 ملاك هاي جديدي در نظر گرفته شود. اين در حالي است كه سال 2013 شرايط براي كشورهاي مختلف از جمله ايران متفاوت خواهد بود و باشگاه ها و ورزشگاه ها بايد شرايط استاندارد مورد نظر كنفدراسيون فوتبال آسيا را كسب كنند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي واترپلو كشورمان در بين پنج تيم شركت كننده به عنوان سومي مسابقات واترپلو كاپ آسيا در كويت دست يافت.
¤ با پيشنهاد مدير تيم هاي ملي و امور فني تقي اكبرنژاد به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان انتخاب شد.
¤ ماموران آژانس بين المللي مبارزه با دوپينگ (وادا) صبح شنبه به صورت سرزده در محل كمپ تيم هاي ملي حاضر شدند و از 10 ملي پوش وزنه برداري تست دوپينگ گرفتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14