(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 فروزدین 1391- شماره 20172

كاهش 70 درصدي تصادفات فوتي در پايتخت
نجات 188 هزار مسافر حادثه ديده در سفرهاي نوروزي
پايان فاز اول تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع)
مهلت يك هفته اي براي افرادي كه آرم طرح ترافيك نگرفته اند
كاهش 50 درصدي قتل و 20درصدي شكايات از پليس
كشف 23كيلوگرم ماده مخدر شيشه در ساوه
آغاز اجراي طرح تفصيلي تهران
دستگيري 31توزيع كننده در ايستگاه هاي نوروزي پليس
دوربين هاي مداربسته آدم رباها را لو داد
كشف 10 هزار قوطي مشروبات الكلي در قشم
نجات 4 نفر از كوه هاي تبريز
تولد 46هزار نوزاد در 13 روز اول سال 91
حمله نژادپرستان به 2 زن محجبه
چشم دنيا بسته است!
بارداري در 80 سالگي
گوساله 6 پا !



كاهش 70 درصدي تصادفات فوتي در پايتخت

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به كاهش 35 درصدي تصادفات رانندگي در طول اجراي طرح نوروزي سال 91 از كاهش 70 درصدي آمار تصادفات فوتي در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: آمارها نشان مي دهد تصادفات جرحي در تهران 40 درصد و فوتي حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه حدود 23 هزار تخلف حادثه ساز در طول ايام نوروز در پايتخت اعمال قانون شده است، گفت: در عين حال حدود 4000 خودرو رانندگان پرخطر در طرح نوروزي توقيف و روانه پاركينگ شد.
وي گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا پايان روز 12 فروردين ماه سال جاري بيش از 182 هزار تخلف رانندگي در تهران اعمال قانون شد كه اين رقم نسبت به سال گذشته در اين مدت كاهش نشان مي دهد.
واژگوني خودروها آمار
37 درصدي تصادفات نوروزي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد: 37 درصد تصادفات، ناشي از واژگوني انواع خودروها بوده است.
سردار «اسكندر مومني» ديروز در بازديد هوايي از پليس راه آزادراه تهران- قم در جمع خبرنگاران افزود: در ايام ياد شده سه تخلف عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سرعت غيرمجاز، 70 درصد تلفات تصادفات جاده اي و ترافيكي در جاده هاي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي در ادامه با بيان اينكه پنج هزار كيلومتر از جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي زميني منتهي به تمامي شهرهاي بزرگ را كنترل كرده است، اظهار داشت: چندين ساعت پرواز نيز در جاده هاي مختلف كشور داشته ام كه بندرت ديده مي شد يك خودرو با سرعت حركت كند و يا رفتارهاي پرخطري از خود به نمايش بگذارد.
فرمانده پليس راه نيروي انتظامي با اعلام اينكه در اين ايام ترافيك در جاده هاي سراسر كشور به ندرت ديده شده است، يادآور شد: موارد نادري از انحراف به چپ رانندگان عبوري، حركت از شانه هاي خاكي و بستن راه خودروهاي مقابل ديده شده است. مومني اضافه كرد: نوروز امسال نوع و نحوه رانندگي مردم بسيار تغيير كرده كه تحقق آن ناشي از فرهنگ سازي رسانه اي از سوي خبرنگاران و رسانه هاي جمعي بوده است.
مومني از آمادگي ماموران اين نيرو براي پايان طرح نظارت مسافران نوروزي خبر داد و افزود: تمامي ماموران پليس راهور، امروز و فردا با تمامي تجهيزات و امكانات نظارتي در جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي مستقر هستند تا سفرهاي نوروزي به پايان برسد.

 



رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد
نجات 188 هزار مسافر حادثه ديده در سفرهاي نوروزي

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از نجات جان 188هزار نفر در بيش از 3هزار عمليات در سراسر كشور خبر داد.
محمود مظفر در مورد آخرين عملكرد امدادگران اين سازمان از آغاز طرح نوروزي (25 اسفندماه سال 90) با بيان اينكه در اين 17 روز امدادگران 3117 عمليات را پوشش داده اند، گفت: در اين عمليات ها 188هزار و 429نفر حادثه ديده اند.
وي با بيان اينكه در بيش از سه هزار عمليات، 188هزار و 195نفر توسط امدادگران اين جمعيت نجات يافته اند، گفت: 34هزار و 378نفر در اين حوادث مصدوم شدند.
مظفر افزود: دو هزار و 297نفر نيز توسط امدادگران اين جمعيت براي انجام درمان بيشتر به مراكز درماني منتقل شدند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه در اين 17 روز 134هزار و 340نفر توسط امدادگران اين جمعيت اسكان اضطراري داده شده اند، گفت: 11هزار و 529ست زيستي و 31هزار و 48بسته غذايي ميان حادثه ديدگان توزيع شد.
وي همچنين از انجام 360سورتي پرواز از سوي بالگردهاي هلال احمر براي امدادرساني به حادثه ديدگان خبر داد و گفت: تا پايان اجراي اين طرح امدادگران آماده كمك رساني به هموطنان آسيب ديده هستند.
محمود مظفر، همچنين از وقوع 45حادثه كوهستان در نوروز 91 خبر داد و تاكيد كرد: امدادگران هلال احمر موفق به نجات جان هموطنان در اين حوادث شدند.
وي ادامه داد: استان تهران با 8مورد بيشترين حادثه كوهستان را به خود اختصاص داده و پس از آن همدان با 6حادثه و مازندران و فارس با 6مورد در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اينكه در روز هفتم فروردين امدادگران شهرستان كوهرنگ موفق شدند 6 كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات اين شهرستان را نجات دهند تاكيد كرد: در شهرستان سوادكوه نيز 6كوهنورد كه مفقود شده بودند با امداد هوايي نجات يافتند. ضمن اينكه امدادگران دو نفر از افرادي كه از ارتفاعات كوههاي خميني شهر سقوط كرده بودند را از مرگ نجات دادند.

 



پايان فاز اول تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع)

مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران از اتمام فاز اول عمليات عمراني تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع) خبر داد.
سيدمحمد جواد شوشتري افزود: فاز دوم پروژه نيز طبق برنامه زمان بندي شده اجرا مي شود.
وي ادامه داد: پروژه تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع) از بهمن ماه آغاز شد و هم اكنون زيرگذر آسفالت شده و عبور و مرور از امروز در آن انجام خواهد شد.
شوشتري گفت: در فاز نخست اين پروژه كه در آن تعريض زيرگذر ميدان امام حسين(ع) انجام شده از سمت شمال و جنوب 8 متر به عرض محور اضافه شد.

 



مهلت يك هفته اي براي افرادي كه آرم طرح ترافيك نگرفته اند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به آغاز اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 91 از امروز (دوشنبه) گفت: افرادي كه تاكنون براي دريافت آرم طرح ترافيك خود مراجعه نكرده اند صرفاً يك هفته مهلت دارند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه برخي افراد حقيقي و حقوقي تاكنون آرم هاي طرح ترافيك سال 91 ر ا دريافت نكرده اند گفت: بر اين اساس اين دسته افراد از روز دوشنبه تنها به مدت يك هفته براي دريافت آرم هاي طرح ترافيك خود مهلت دارند.
وي با اشاره به اين كه اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 91 از امروز آغاز مي شود تصريح كرد: بدين ترتيب طرح ترافيك و زوج و فرد نيز از امروز كما في السابق در محدوده هاي قبلي اجرا مي شود.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد
كاهش 50 درصدي قتل و 20درصدي شكايات از پليس

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه از ابتداي نوروز امسال تاكنون افزايشي در جرايم پايتخت نداشتيم، از كاهش 50درصدي قتل و 20درصدي شكايات از پليس تهران در نوروز امسال خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به اينكه كه در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور در نوروز امسال براي نخستين بار 300 ايستگاه سيار پليس در پايتخت راه اندازي شد، گفت: نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد بيش از 80درصد تهراني ها، نقش ايستگاه هاي سيار پليس انتظامي پايتخت در ايام نوروز را در ارتقاي احساس امنيت «زياد» و «خيلي زياد» دانستند كه اين امر نشان از استقبال مردم از راه اندازي اين ايستگاه ها بوده است.
وي با اشاره به اينكه در بخش جرايم خشن در پايتخت در نوروز امسال كاهش چشمگيري را شاهد بوديم، افزود: در عين حال راه اندازي ايستگاه هاي سيار پليس تهران موجب شد تماس با پليس 110 در نوروز امسال بيش از 10درصد كاهش يابد.
رئيس پليس پايتخت از كشف يك محموله بزرگ مواد مخدر در نوروز امسال خبر داد و گفت: بدين ترتيب در نوروز امسال كشفيات موادمخدر نسبت به سال گذشته بيش از 60درصد افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به كاهش 32درصدي سرقت از مغازه ها در نوروز امسال به ايسنا گفت: در عين حال در بخش سرقت از منازل تغيير خاصي نسبت به سال گذشته نداشتيم، همچنين در بحث سرقت موتورسيكلت 34درصد، كيف قاپي 19درصد، سرقت اماكن دولتي 6درصد و جيب بري 2درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته ايم.
وي در خصوص كشفيات پليس در نوروز امسال گفت: در بخش كشف سرقت لوازم داخل خودرو 40درصد، كيف قاپي 30درصد، سرقت از مغازه ها 20درصد و دستگيري سارقان 13درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته ايم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ به آمار تماس ها با مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) در نوروز امسال اشاره كرد و گفت: بر اين اساس تقدير و تشكر از پليس تهران 48درصد افزايش و پيشنهادات و درخواست ها با استقرار ايستگاه هاي سيار پليس 53درصد كاهش يافت.
وي با اشاره به كاهش 20درصدي شكايت از پليس در نوروز امسال گفت: در عين حال انتقادات به پليس تهران در اين مدت 13درصد كاهش نشان مي دهد.
رئيس پليس پايتخت در خصوص مهمترين برنامه هاي پليس انتظامي تهران بزرگ در سال جاري گفت: تقويت و استمرار طرح امنيت محله محور و افزايش تعامل با مردم به عنوان مهمترين برنامه هاي سال جاري است و در عين حال آمارها نشان مي دهد در نوروز امسال سرجمع ضمن تثبيت جرايم پايتخت از تعداد زيادي از جرايم مهم نيز كاسته شده است.

 



كشف 23كيلوگرم ماده مخدر شيشه در ساوه

فرمانده انتظامي شهرستان ساوه از كشف 23كيلوگرم شيشه و مواد اوليه ساخت آن در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ مصطفي ويسمه اي در گفت وگو با( ايسنا) با اعلام اين خبر گفت: در راستاي تشديد روند مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر خصوصاًً تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر صنعتي، پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان ساوه با گسترش فعاليت اطلاعاتي موفق شد باندي از تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر را شناسايي كند.
وي افزود: پس از تلاش هاي شبانه روزي يك ماهه و تعقيب و مراقبت هاي ويژه، نهايتاًً طي يك عمليات ضربتي دو مكان لابراتوار تهيه و توليد و شيشه و منزل يكي از اعضاي باند مورد بازرسي و تفتيش قرار گرفت كه در نهايت چهار كيلو و 38 گرم شيشه به همراه 18 كيلو و 900 گرم مواد اوليه شيشه، هفت گالن 20 ليتري اسيد مخصوص ساخت شيشه، دوگالن دو ليتري حاوي محلول ناشناخته اسيدي، چهار گالن چهار ليتري آب مقطر، يك دستگاه حرارتي برقي با تعداد 34 برگ كاغذي مربوطه مخصوص ساخت شيشه و چهار گرم گراس و چهار عدد پايب مخصوص استعمال شيشه كشف و ضبط شدند.
ويسمه اي بيان كرد: در اين رابطه سه مرد و يك زن از اعضاي باند دستگير شدند.

 



آغاز اجراي طرح تفصيلي تهران

مديرعامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران از اجراي طرح تفصيلي تهران از ابتداي فروردين 90 خبر داد.
دشتگرد افزود: از ابتداي فروردين اجراي طرح تفصيلي تهران آغاز شد.
وي ادامه داد: دفاتر خدمات الكترونيك شهر براساس طرح تفصيلي جديد از ابتداي سال جاري كار خود را انجام داده اند.
به گزارش فارس، طرح تفصيلي، نقشه راه مديريت شهري براي هرگونه تصميم گيري و اقدام در شهري با بيش از 13 ميليون نفر جمعيت است.
تهران براساس بخشنامه و دستورالعمل هاي موردي اداره مي شده و قرار است از اين پس فعاليت هاي ساختماني بر اين اساس انجام شود.
طرح تفصيلي تهران سندي از وفاق مديريت يكپارچه و كلانشهري براي توسعه و عمران شهر تهران است.
همچنين قرار است طرح تفصيلي بر روي سايت شهرداري تهران قرار بگيرد تا از هرگونه رانت خواري اطلاعاتي جلوگيري شود.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد
دستگيري 31توزيع كننده در ايستگاه هاي نوروزي پليس

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگيري 31توزيع كننده مواد مخدر و سارق و زورگير حرفه اي خبر داد.
سرهنگ سعيد ليراوي در تشريح عملكرد 48ساعت گذشته ماموران پليس مبارزه با موادمخدر مستقر در ايستگاه هاي نوروزي پليس تهران بزرگ گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ايستگاه هاي نوروزي پليس پايتخت در 48ساعت گذشته ضمن اجراي طرح هاي نوروزي و امنيت محله محور، توزيع كنندگان موادمخدر را كه در محدوده هاي مختلف شهر تهران فعاليت مي كردند، شناسايي و در عمليات هاي جداگانه دستگير كردند.
وي ادامه داد: در اين عمليات مقاديري موادمخدر چون ترياك، هروئين، كراك، شيشه، حشيش و شيره ترياك كشف و در اين راستا 15دستگاه موتورسيكلت و شش دستگاه خودرو از متهمان كشف و توقيف شد.
به گزارش ايسنا، ليراوي تصريح كرد: اين در حالي است كه ماموران مستقر در ايستگاه هاي نوروزي پليس پايتخت در 48ساعت گذشته هشت سارق حرفه اي و سه زورگير را نيز شناسايي و دستگير كرده اند.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در پايان با بيان اينكه ارائه خدمات از سوي ماموران مستقر در چادرهاي نوروزي پليس پايتخت تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه دارد، به ساير كشفيات نيز اشاره كرد و گفت: تعداي اره آهن بر، دريل، پانچ، اتوي صنعتي، باطري و شارژر باطري، اسپيكر، پنل ضبط، پخش خودرو، قيچي، تيغ، ترازوي ديجيتالي، گوشي تلفن همراه، سلاح سرد، مقاديري وجه نقد و آلات و ادوات استفاده از مواد مخدر كشف و ضبط شده است.

 



دوربين هاي مداربسته آدم رباها را لو داد

دوربين هاي مدار بسته بانك 5 عضو يك شبكه آدم ربايي را كه 500 ميليون تومان از مدير يك شركت تجاري اخاذي كرده بودند، لو داد.
28 دي ماه سال 90 مردي با مراجعه به دادسراي جنايي، با طرح شكايتي مدعي شد، ساعت 21 و سي دقيقه 25 دي در شهرك قدس از سوي افراد ناشناس مورد ربايش قرار گرفته و آدم ربايان مرا به ويلايي در شمال كشور بردند. در آنجا پس از گرفتن 500 ميليون تومان چك، به صورت شبانه من و راننده ام به هويت حامد را در حوالي پليس راه شهرستان آمل آزاد و متواري شدند.
رضا شاكي پرونده، در حالي كه به خاطر شدت ضرب و شتم ها هنوز در وضعيت جسماني مناسبي قرار نداشت و حتي قادر به نوشتن شرح ماجراي آدم ربايي خود نبود، در اظهارات خود به كارآگاهان اداره يازدهم گفت: ساعت 21 و سي دقيقه به همراه يكي از دوستانم در شهرك قدس بودم كه با حامد تماس گرفتم تا به دنبال دوستم بيايد و او را به خانه شان برساند. پس از گذشته 15 دقيقه و رسيدن حامد به شهرك قدس، من نيز با دوستم خداحافظي كرده و پس از رفتن آنها، با ماشين شخصي همسرم كه يك دستگاه خودرو سواري آزرا بود از محل كار خود خارج و به سمت خانه حركت كردم. در فاصله كوتاهي از محل كار، ناگهان يك دستگاه خودرو ال90 خاكستري رنگ مسير حركت مرا بست و سه سرنشين داخل آن در حالي كه مسلح به اسلحه كمري و ديگر تجهيزات نظامي بودند، با معرفي خود به عنوان مامور به دستانم دستبند زده و چشمانم را نيز بستند. حدود 3 الي 4 ساعت با همان حالت در داخل ماشين قرار داشتم و ماشين نيز در حال حركت بود تا اينكه پس از اين مدت متوجه شدم كه مرا به همراه حامد به ساختماني ويلايي در شمال برده و زماني كه در آنجا در ازاي آزادي من و راننده ام درخواست پول كردند، متوجه شدم كه اين افراد مامور نبوده و اقدام به آدم ربايي كرده اند.
رضا در ادامه اظهارات خود گفت: به آنها گفتم كه قادر به تهيه اين مبلغ نبوده و آن زمان بود كه آزار و اذيت و ضرب و شتم كردن هاي آنها شروع شد. حتي در چندين مورد نيز، آدم رباها با اتصال جريان برق به قسمت هاي مختلف بدنم باعث شدند كه چند بار دچار بيهوشي كامل شده و هر بار كه به هوش مي آمدم همان آزار و اذيت ها تكرار مي شد. پس از آنكه آدم ربايان اطمينان پيدا كردند كه من قادر به پرداخت مبلغ 500 ميليون تومان در يك مرحله نيستم، قبول كردند تا مبلغ 100ميليون تومان را به صورت نقد و مابقي پول را نيز در قالب دوفقره چك 200ميليون توماني به آنها پرداخت كنم.
سرنخ دستگيري آدم ربايان در دوربين مداربسته
كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شرايطي كه رضا و حامد قادر به چهره نگاري دقيق هيچكدام از ربايندگان نبودند با شناسايي شعبه بانكي محل نقد شدن چك 100ميليون توماني در شمال كشور، به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي پرداخته و در بازبيني هاي مكرر خود موفق به شناسايي امير 32 ساله به عنوان تحويل گيرنده پول و يكي از مجرمان سابقه دار، شدند. با شناسايي هويت امير، كارآگاهان با شناسايي محل سكونت وي در اتوبان كردستان به تحقيقات در اين محل جهت دستگيري امير پرداختند. ماموران در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه امير از چند روز قبل از وقوع آدم ربايي به بهانه پيدا كردن كار در خارج از تهران از منزل خارج و تاكنون نيز مراجعه اي به محل سكونت خود نداشته است.
دستگيري آدم ربايان
با شناسايي امير از سوي شكات پرونده و با توجه به اسناد و مدارك كشف شده از متهم، او لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: از طريق يكي از دوستانم به هويت حسن 31 ساله كه در يك كارواش و تعميرگاه خودرو كار مي كرد متوجه شديم كه يكي از مشتري هاي ثابت كارواش به نام حامد، راننده مدير يكي از شركت هاي تجاري معتبر در شهرك غرب است. او چندين بار در خصوص وضعيت مالي مدير شركت و وضعيت اقتصادي وي صحبت هايي را با حسن كرده بود. پس از اطلاع از اين موضوع و بدون آنكه راننده مدير شركت متوجه شود، چندين روز او را تحت نظر گرفتيم. از اين طريق موفق به شناسايي دقيق مدير شركت به نام رضا شديم كه حامد به عنوان راننده، نزد وي كار مي كرد. پس از شناسايي دقيق رضا و محل كار او در شهرك قدس، با همكاري سه نفر ديگر از دوستان نزديكم به اسامي علي 32ساله، احسان 29 ساله و مهدي 20 ساله اقدام به طرح ريزي و ربودن رضا و راننده اش كرده و آنها را تحت عنوان مأمور ربوده و به ويلايي اجاره اي در شمال كشور برديم.
در ادامه دستگيري متهمان، كارآگاهان اداره يازدهم با شناسايي مخفيگاه علي در خيابان كاشان، وي را نيز 14 اسفند دستگير و از طريق وي موفق به شناسايي مخفيگاه دو متهم ديگر پرونده احسان و مهدي- در مناطق مهرآباد جنوبي و خيابان ستارخان شدند. اين دو متهم نيز در دو عمليات جداگانه، دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها نيز دو فقره چك 200ميليون توماني متعلق به شاكي اصلي پرونده كشف شد.
سرهنگ عباسعلي محمديان- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: بنابر تحقيقات انجام شده مشخص شد كه هر 5 متهم اين پرونده فاقد هرگونه سابقه عضويت و حتي وابستگي به هر يك از ارگان هاي نظامي بوده و در حال حاضر تحقيقات تكميلي براي شناسايي نحوه تهيه سلاح و ديگر تجهيزات نظامي كشف شده از متهمان و همچنين ديگر اقدامات مجرمانه احتمالي متهمان در دستور كار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 



كشف 10 هزار قوطي مشروبات الكلي در قشم

جزيره قشم - خبرنگار كيهان:
فرمانده پايگاه درياباني شهرستان قشم از كشف بيش از 10 هزار قوطي و شيشه مشروبات الكلي در آب هاي جزيره هرمز از توابع قشم خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشكري گفت: بيش از 10 هزار قوطي و شيشه مشروبات الكلي مربوط به 3 فروند قايق تندرو و به ارزش بيش از يك ميليارد و 200 ميليون ريال كشف و ضبط شد.
وي افزود: نيروهاي درياباني قشم ايام نوروز در يك عمليات گشت زني موفق شدند مشروبات الكلي ياد شده را كه از كشورهاي حاشيه خليج فارس به مقصد بندرعباس حمل مي شد از چهار قاچاقچي كشف كنند.
فرمانده پايگاه درياباني شهرستان قشم تصريح كرد: مشروبات كشف شده با حضور فرماندار، جمعي از مسئولان و نماينده قانوني دادگستري شهرستان قشم معدود شد.
وي همچنين از كشف و ضبط يك ميليون و 200 هزار نخ سيگار خارجي از دو قاچاقچي به ارزش يك ميليارد و 800 ميليون ريال در آب هاي جزيره قشم خبر داد و اظهار داشت: قاچاقچيان دستگير شده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



نجات 4 نفر از كوه هاي تبريز

مسئول روابط عمومي جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي از نجات شبانه چهار نفر از شهروندان كه پشت كوه عون بن علي مفقود شده بودند خبر داد.
علي شهودي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار كرد: طي تماس تلفني يكي از همشهريان مبني بر مفقود شدن در پشت كوه هاي «عون بن علي» تبريز بلافاصله تيم امداد و نجات كوهستان تبريز به محل اعزام و با برقراري تماس با يكي از مفقودان نسبت به شناسايي محل اقدام كردند.
وي تصريح كرد: تيم امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر بعد از شناسايي محل متوجه شدند افراد مزبور در موقعيت جغرافيايي «ياران دره سي» تبريز قرار دارند كه با بهره گيري از امكانات مخصوص شب خود را به مفقودان رساندند.
مسئول روابط عمومي جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي ادامه داد: در نهايت عمليات امداد و نجات بعد از دو ساعت تلاش مداوم رأس ساعت 24 با انتقال افراد ياد شده به تبريز با موفقيت به پايان رسيد.

 



تولد 46هزار نوزاد در 13 روز اول سال 91

46هزار نوزاد در اولين روزهاي سال نو پا در عرصه زندگي گذاشتند.
به گزارش سازمان ثبت احوال از ابتداي فروردين ماه سال 91 تا روز سيزدهم همين ماه 38هزار و 658 نوزاد در كشور متولد شدند.
از اين تعداد 23هزار و 578 پسر و 22هزار و 473 متولدان دختر هستند.
بنابر اين گزارش، از مجموع اين ولادت ها، 35هزار و 919 نوزاد در شهرها و 10هزار و 132 نوزاد نيز در روستاها متولد شدند.
بر اساس آمارهاي موجود در سازمان ثبت احوال كشور، سال گذشته بيش از يك ميليون و 300 نوزاد در كشور متولد شدند.
اين گزارش مي افزايد: سنين باروري مادران از 20 تا 24 ساله به 25 تا 29 ساله افزايش يافته كه اثر جمعيتي اين تحول بر رشد جمعيت كاملاً مستقيم است، زيرا با افزايش سن، با كاهش باروري و كاهش رشد جمعيت نيز روبرو مي شويم.
همچنين، از ابتداي امسال تاكنون 13هزار و 645نفر فوت شده اند كه هفت هزار و 231نفر فوت شدگان مرد و شش هزار و 414نفر فوت شدگان زن بوده اند805.نفر از فوت شدگان تا 14 سال، يكهزار و 91نفر 15 تا 29سال، سه هزار و 670نفر 30 تا 64سال و در نهايت هشت هزار و 79نفر بيش از 65سال سن داشته اند.
بنابراين گزارش، تعداد متولدان در 13فروردين تا لحظه مخابره خبر يكهزار و 667نفر و فوت شدگان 494نفر بوده است.

 



حمله نژادپرستان به 2 زن محجبه

دو زن محجبه مسلمان تبعه تونس در نزديكي شهر «رم» پايتخت ايتاليا، به خاطر حجاب اسلامي مورد حمله نژاد پرستان ايتاليايي قرار گرفتند و علاوه بر صدمات روحي رواني، از ناحيه صورت به شدت مجروح شدند.
به گزارش ايرنا اين دو زن مسلمان تبعه تونس در حالي كه با حجاب اسلامي در شهر «مونته روتوندو» در حومه شمال شرق رم در حال قدم زدن بودند با اهانت دو جوان نژادپرست مواجه شدند و سپس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.جوانان نژادپرست ايتاليايي كه گفته مي شود وابسته به هيچ فرقه يا گروه افراطي نيستند، پس از مشاهده اين دو زن مسلمان، به آنان اهانت كرده و در حالي كه فرياد مي كشيدند «مسلمانان تروريست، به كشورتان برگرديد، حجابتان را برداريد اينجا ايتاليا است» آنان را در انظار عمومي كتك زدند.
قربانيان اين حمله نژادپرستانه در ايتاليا در گفت وگوهايي اظهار داشتند كه حين حمله اين افراد ديگر شهروندان اين شهر كه در محل حضور داشتند نه تنها از آنها دفاع نكردند، بلكه شروع به تشويق و ترغيب جوانان نژادپرست براي ضرب و شتم بيشتر كردند.شهرداري «مونته روتوندو» پس از اين واقعه نژادپرستانه در سايت اينترنتي خود نوشت: اين شرمي است كه تمام شهر را لكه دار كرده است.
پليس ايتاليا يكي از جوانان نژادپرست را شناسايي كرده و گفته مي شود هم اكنون در حال جستجوي مهاجم ديگر است.
اين دو ايتاليايي متهم به صدمه شخصي، ضرب و جرايم عليه اديان شده اند، اما تجربه اقدامات مشابه عليه مسلمانان نشان داده است پرونده اين گونه شكايات يا از سوي پليس يا از سوي محاكم قضايي بدون رسيدگي مختومه مي شود.شهر «مونته روتوندو» با جمعيتي بالغ بر 40 هزار نفر در تپه اي در مجاورت شهر رم قرار دارد و شهردار آن قصد دارد با ملاقات با اين دو زن مسلمان، رضايت آنان را جلب كند تا به چهره توريستي و منبع درآمد شهر لطمه اي وارد نشود.
تشديد حملات عليه زنان محجبه در ايتاليا، در حالي است كه از حدود 70 ميليون نفر جمعيت اين كشور، حدود يك و نيم ميليون نفر مسلمان هستند.در شرايطي كه در كشورهايي همچون ايتاليا و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي تشديد موج مبارزه با حجاب شكل گرفته است، چنين برخوردهايي با افراد محجبه كه بدون دخالت پليس به پايان مي رسد، مورد انتظار است و به نظر مي رسد اين سناريو مرحله جديدي از موج اسلام هراسي است كه با ممنوعيت حجاب در كشورهاي مدعي مهد دمكراسي دنبال مي شود.

 



چشم دنيا بسته است!

رژيم صهيونيستي در حالي در بمباران عليه فلسطيني ها از فسفر سفيد استفاده مي كند كه سازمان ملل و دبيركل آن، اين مسائل را ناديده مي گيرند.
به گزارش دانشجو، اين عكس نشان دهنده تاثير فسفر سفيد است كه صهيونيست ها در بمباران عليه فلسطيني ها استفاده مي كنند و سازمان ملل و دبيركل آن، اين مسائل را مي بينند و چشم هايشان را بر روي آن مي بندند.

 



بارداري در 80 سالگي

يك زن تونسي 80 ساله باردار شده و در انتظار تولد فرزندش است.
به گزارش خبر آنلاين، اين زن سالمند چهارمين ماه بارداري اش را مي گذراند. او بعد از اينكه متوجه اين موضوع شد به بيمارستان «الجهوي» در شهر«سيدي بوريد» رفت و از پزشك خواست جنينش را سقط كند، اما پزشك با گفتن اينكه او چهارمين ماه بارداري اش را مي گذارند از سقط جنين خودداري كرد. پزشك بيمارستان بارداري اين زن سالمند را نادر و استثنايي توصيف كرده است.

 



گوساله 6 پا !

يك گوساله 7 هفته اي با دو پاي اضافه كه بر روي كمرش قرار دارد اين روزها تبديل به سوژه يك مطبوعات و رسانه هاي سوئيس شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اختلالات ژنتيكي كه در حيوانات رخ مي دهد باعث به دنيا آمدن حيواناتي مي شود كه داراي مشكلات مختلفي هستند. داشتن دست و پاي اضافي از جمله اين اختلالات است. البته بسياري از اين حيوانات در چند هفته اول پس از تولد به دليل همين اختلالات تلف مي شوند. اما هميشه موارد متفاوتي نيز گزارش شده است از جمله اين گوساله كه هفت هفته از تولدش مي گذرد و هيچ مشكلي ندارد و در زير آفتاب بهاري در مزرعه محل تولد خود در منطقه «Weissenburg» به زندگي خود ادامه مي دهد.نحوه تغذيه و حركت كردن اين گوساله هيچ نشاني از بيماري نشان نمي دهد. اين گوساله كه «لي لي» نام دارد، طي چند هفته اخير در بسياري از شبكه هاي تلويزيوني و صفحه اول مطبوعات اين كشور خودنمايي مي كند. صاحب مزرعه در مورد اين گوساله گفته: ما نمي خواهيم اين گوساله را از دست بدهيم، لي لي پر از احساس زندگي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14