(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 فروزدین 1391- شماره 20172

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چاره كار يك «غلط كردم» است ! (يادداشت روز)
11 كشور به تحريم ايران تن ندادند آمريكا عقب نشست
ملاقات ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
تشكيل كميته ويژه در دستگاه قضايي براي حمايت از توليد ملي
اعتراض شديد چين به تصميم اوباما عليه ايران
ويكي ليكس از نقش آفريني گوگل در فتنه 88 پرده برداشت
سپاه يك تيم تروريستي را در شرق كشور منهدم كرد
البرادعي: حمله به ايران اسرائيل را نابود مي كند
جولان سبزها در مراتع انگليس ! (خبر ويژه)
پس لرزه هاي شكست تحريم انتخابات در اردوگاه فتنه سبز (خبر ويژه)
نتانياهو: مشغول عقب نشيني مداوم در مقابل پيشروي ايران هستيم (خبر ويژه)
راديو اسرائيل: گراني بنزين كمر اسرائيلي ها را شكست (خبر ويژه)
ايران از غني سازي 20 درصدي اورانيوم دست نمي كشد (خبر ويژه)



چاره كار يك «غلط كردم» است ! (يادداشت روز)

اول: سال گذشته- دي ماه 1390- جمعي از روزنامه نگاران و شخصيت هاي علمي و فرهنگي تونس به كيهان آمدند. اين هيئت قبل از سفر چند روزه خود به ايران با كيهان تماس گرفته و براي يك نشست چند ساعته و گپ و گفت درباره تحولات منطقه ابراز تمايل كرده بود. در جريان اين نشست صميمي كه بيش از 2 ساعت به طول انجاميد، سخن به اختلاف فاز 30 ساله انقلاب هاي اسلامي منطقه با انقلاب اسلامي ايران كشيده شد و يكي از اعضاي هيئت تونسي گفت «ما و شما دو ملت مسلمان هستيم و انتظار آن بود كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، با شما همسفر مي شديم ولي مشكل ما اين بود كه مانند شما «قطب نما» نداشتيم و هيچ عاقلي بدون قطب نما پاي در سفري نمي گذارد كه هزاران نشيب و فراز و پيچ و خم ناشناخته و راه هاي نارفته در آن است. امام خميني(ره) قطب نماي شما بود و بعد از رحلت خود نيز شما را بي قطب نما ترك نكرد و اين مسير پرخطر و گردنه هاي سخت را با رهبري امام خامنه اي طي كرديد.(نقل به مضمون)» ايشان با اشاره به ماهيت اسلامي انقلاب هاي منطقه گفت؛ «ما امروز در تونس، مصر، ليبي و بحرين با قطب نماي شما به حركت آمده ايم و به همان راهي مي رويم كه شما رفته ايد».
«قطب نما» سرمنزل مقصود و سمت و سوي نقطه مطلوب را نشان مي دهد تا راهيان به بيراهه نروند و قافله به جاي «كعبه» از «تركستان» سر درنياورد و در ناكجاآباد گمراهي انگشت حسرت به دندان نگزد. اگر در مسير حركت به مانعي رسيد، پشت آن درجا نزده و پا پس نكشد، يا چنانچه به دور زدن مانع نيازي بود، نقطه مقصود را گم نكند.
امسال را حضرت آقا سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» نام نهاده و غلبه بر بسياري از چالش ها را در گرو تحقق آن دانستند؛ «اگر ما توانستيم توليد داخلي را رونق ببخشيم، مسئله تورم حل خواهد شد. مسئله اشتغال حل خواهد شد، اقتصاد داخلي به معناي حقيقي كلمه استحكام پيدا خواهد كرد. اينجاست كه دشمن با مشاهده اين وضعيت مايوس و نااميد خواهد شد. وقتي دشمن مايوس شد، تلاش دشمن، توطئه دشمن، كيد دشمن هم تمام خواهد شد».
توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني آدرس يكي از اهداف در عرصه جهاد اقتصادي و به قول رهبر معظم انقلاب «يك بخش مهم» از آن است. اما براي راهيابي به اين نقطه مطلوب بايد از عقبه هايي عبور كرد و موانعي را هموار كرده و پشت سر گذاشت و اگر چنين نبود، توصيه اكيد آقا به تلاش همگان از دولت و مجلس و دستگاه قضايي و ساير مسئولان گرفته تا مردم، ضرورتي پيدا نمي كرد. براي رونق بخشيدن به توليد ملي بايد از توليد كالاي بنجل و غيراستاندارد جلوگيري كرد تا ميل و رغبت مردم به توليدات داخلي جذب شود نه آن كه رويكرد به توليد داخلي را در مقايسه با كالاي مشابه خارجي، نامعقول تلقي كنند! مراكز نظارتي نبايد به توليدكننده داخلي اجازه توليد كالاي نامرغوب را بدهند و در همان حال دست واردكنندگان كالاي مشابه خارجي را باز گذاشته و بازار داخلي را سخاوتمندانه! به آنان واگذار كنند. دولت و مجلس وظيفه دارند كه تسهيلات لازم را براي توليدكنندگان داخلي فراهم آورند و مقررات بعضا نسنجيده و دست و پاگير را از پيش پاي آنان بردارند. حمايت از سرمايه ايراني به تامين امنيت سرمايه و سرمايه گذار ايراني نياز دارد و اولين و حياتي ترين اقدام در اين زمينه، مبارزه جدي با فساد اقتصادي است. طي چند سال گذشته مفسدان اقتصادي از يكسو و برخي از افراد كم دان و ناآگاه و يا كساني كه همان مفسدان اقتصادي سبيل هاي آنان را چرب كرده بودند! اين ترجيع بند فريب را تكرار مي كردند كه «مبارزه با مفاسد اقتصادي به سرمايه گذاري داخلي و امنيت سرمايه لطمه مي زند»! و حال آن كه سرمايه گذار داخلي فقط هنگامي كه دست مفسدان اقتصادي را بسته مي بيند به سرمايه گذاري در داخل كشور اميدوار مي شود و مثلا هنگامي كه مشاهده مي كند فلاني به بهانه سرمايه گذاري در توليد فلان كالا، چندصد ميليون دلار وام دريافت كرده و نه فقط فلان كالا را توليد نكرده، بلكه بخشي از وام دريافتي را به سرمايه گذاري در منطقه آزاد تجاري دوبي- جبل علي- اختصاص داده است، چگونه مي تواند به چرخه سالم سرمايه و سرمايه گذاري داخلي اطمينان كند؟ و يا وقتي مي بيند فلان شارلاتان ديگر، در زد و بند با فلان مسئول و فلان نماينده و فلان رئيس كل بانك و در پوشش توليد داخلي دست به سوءاستفاده كلان با مبلغ نجومي 3هزار ميليارد توماني زده است، اگر آدم مومن و متعهدي باشد از سرمايه گذاري داخلي صرفنظر مي كند و چنانچه بويي از ايمان و تعهد نبرده باشد، راه را براي سوءاستفاده باز مي بيند و مفسد اقتصادي ديگري متولد مي شود! چند سالي است كه به جاي تاسيس كارخانه، مراكز كشت و صنعت و كارگاه هاي توليدي، هراز چندگاه شاهد تاسيس فلان بانك و بهمان موسسه اعتباري و... و... هستيم و هنوز چند صباحي از تاسيس آنها نگذشته، تق كلاهبرداري برخي از آنها در فضاي اقتصادي كشور به هوا بلند مي شود و متاسفانه از نظارت چنداني هم بر چرخه و گردش كار آنها خبري نيست! بديهي است كه براي تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب كه مانند هميشه، ترجمان خواسته تمامي مردم است، بايستي اين آشفته بازار سرمايه به سامان آيد تا «آب رفته» به جوي بازگردد و توصيه اكيد حضرت آقا
- خداي نخواسته- بر زمين نماند.
حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني كه رهبر معظم انقلاب با نگاه تيزبين و هميشه آينده نگر خويش بر آن تاكيد ورزيده اند يك فراخوان همگاني
- بخوانيد جهاد- براي مقابله جدي با موانعي است كه انجام اين مهم را تاكنون با تاخير و دشواري روبرو كرده است. رسيدن به نقطه مطلوبي كه آقا آدرس داده اند با نصب پلاكارد و بنر و تكرار تشريفاتي بيانات ايشان امكان پذير نيست. بايد همه دست ها از آستين هاي همت بيرون آورده شود. تنها در اين صورت است كه همه خواهند ديد به قول رهبر معظم انقلاب «ما مي توانيم».
دوم: رخدادهاي همين چند روزه آغازين سال 1391 حكايت از آن دارد كه سال جديد نيز در ادامه پيروزي هاي بزرگ سال 1390 شكل گرفته و شواهد موجود از تداوم آن خبر مي دهد.
الف: روز سه شنبه اول فروردين ماه- 20 مارس 2012- وزارت امور خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي كه رسانه ها و محافل غربي از آن به عنوان «عقب نشيني آشكار» و «اعتراف به شكست» ياد كردند، ژاپن و 10 كشور ديگر را از اجراي تحريم هاي تصويب شده عليه جمهوري اسلامي ايران معاف كرد. در بيانيه وزارت خارجه آمده است كه اين 11 كشور به دليل كاهش وابستگي خود به نفت ايران از ادامه تحريم ها عليه اين كشور معاف شده اند! به بيان ديگر- و به قول لوموند، واقعي تر- آن كه «چون 11 كشور مورد اشاره تحريم هاي وضع شده عليه ايران را رعايت نكرده اند، از تحريم معاف مي شوند»! باز هم به قول، «يو.اس. اي تودي» اين چه استدلال احمقانه اي است! و چه مفهومي غير از اين دارد كه هر كشوري كه تحريم ها را رعايت نكند از تحريم معاف خواهد شد!
حالا خودتان قضاوت كنيد، آيا اين اقدام آمريكا بعد از آن همه رجزخواني درباره مجازات كشورهايي كه تحريم ايران را ناديده بگيرند، نشانه عقب نشيني و اعتراف به شكست نيست؟! روال تعريف شده آن بود كه اگر كشوري تحريم ها را ناديده گرفت و يا تحريم هاي وضع شده را آن گونه كه در مصوبه آمده است اجرا نكرد، مورد توبيخ قرار گرفته و دستكم اين كه به رعايت كامل تحريم ها توصيه شود، نه آن كه از اجراي تحريم ها معاف شود!
ب: در نخستين روزهاي سال 1391 علاوه بر اجبار آمريكا به معاف كردن 11 كشور آسيايي و اروپايي از تحريم ايران، رخداد ديگري نيز شكل گرفته و علي رغم تلاش آمريكايي ها، از پرده بيرون افتاد و آن، اعتراض برخي از متحدان اروپايي آمريكا به ادامه تحريم ها و ارائه راه حلي بود كه علاوه بر نگراني تيم اوباما، اضطراب و دستپاچگي رقباي جمهوري خواه وي را نيز در پي داشت. اين ماجرا، از فرانسه شروع شد و با حمايت برخي ديگر از كشورهاي اروپايي روبرو گرديد. دولت فرانسه با اشاره به بحران انرژي در اروپا كه ريشه در تحريم نفتي ايران دارد به آمريكا پيشنهاد كرد براي كاستن از اين بحران، بخشي از ذخاير نفتي خود را به بازار صنعتي اروپا وارد كند و يا توليد روزانه خود را افزايش دهد. اين پيشنهاد كه نشانه فشار شديد تحريم ها به اروپا- به جاي ايران- بود با واكنش مضطربانه اوباما روبرو شد و رئيس جمهور آمريكا بي آن كه به پيشنهاد ياد شده اشاره كند طي سخناني اعلام كرد «آمريكا فقط 2 درصد از ذخاير نفتي جهان را در اختيار دارد و 20 درصد از ذخاير جهان را مصرف مي كند» و نتيجه گرفت كه «بنابراين نمي توانيم براي كنترل قيمت سوخت، توليد نفت خود را افزايش دهيم»! بعد از اين پيشنهاد و رد آن از سوي آمريكا بود كه وزارت خارجه اين كشور 11 كشور آسيايي و اروپايي را از تحريم ايران معاف كرد! يعني به شكست پروژه تحريم اعتراف كرد. بايد توجه داشت كه به گفته خانم كلينتون، قرار بود اين تحريم ها براي ايران «فلج كننده» باشد و سال گذشته آقاي جرج سوروس در مصاحبه با CNN گفته بود «حاضرم شرط ببندم كه با اعمال اين تحريم ها تا يكسال ديگر اثري از جمهوري اسلامي ايران باقي نخواهد ماند»! و دهها اظهارنظر مشابه و رجزخواني «دون كيشوت» مآبانه ديگر از سوي مقامات آمريكايي و اروپايي درباره آثار فلج كننده تحريم ها...!
ج: جدا كردن سوريه از محور مقاومت پروژه ديگري بود كه با دخالت آشكار و بي پرده آمريكا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و متحدان ديكتاتور آنها در منطقه كليد خورده و در اواخر سال گذشته اين توطئه به اوج خود رسيده بود تا آنجا كه آمريكا و متحدانش بدون پرده پوشي به ارسال اسلحه براي گروه هاي تروريست در سوريه اعتراف مي كردند و در همان حال باز هم بدون پرده پوشي، جدايي سوريه از محور مقاومت را به نفع اسرائيل و آمريكا و عليه ايران اسلامي ارزيابي مي كردند و در اين ميان به دولت تركيه نقش كليدي و موثري واگذار شده بود. ايران اما، ضمن تاكيد بر پاره اي اصلاحات ضروري به حمايت خود از دولت مورد قبول توده هاي مردم سوريه اصرار مي ورزيد و توطئه مشترك آمريكا و متحدانش را با بن بست روبرو كرده بود. اوايل سال جاري رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه به ايران آمد و در ملاقات با رهبر معظم انقلاب دريافت كه جمهوري اسلامي ايران در حمايت از سوريه و مقابله با آمريكا و متحدان اروپايي و منطقه اي آن جدي است. وي در بازگشت از ايران طي مصاحبه اي از ديدگاه قبلا اعلام شده تركيه عدول كرد و به جاي تاكيد بر ارسال اسلحه براي گروه هاي معارض، پيشنهاد شركت آنان در انتخابات را پيش كشيد و اسرائيل با عصبانيت اعتراض كرد كه چرا بعد از سفر به ايران، مواضع خود را تغيير داده است! در همان حال دومين اجلاس ديكتاتورها در اسلامبول كه ديروز با عنوان دروغين و فريبكارانه حمايت از مردم سوريه- بخوانيد گروه هاي تروريست تحت حمايت آمريكا و اسرائيل و عربستان و تركيه- تشكيل شده بود با شكست و ناكامي روبرو شد... و نمونه هاي ديگري از اين دست.
سوم: شكست ها و ناكامي هاي ياد شده فقط در فاصله زماني كوتاه 15 روزه اخير اتفاق افتاده است و شواهد موجود حكايت از آن دارد كه آمريكايي ها امسال هم مانند سال گذشته، شكست هاي فراوان ديگري را تجربه خواهند كرد. ظاهرا خيلي بيراه نگفته اند؛ سالي كه نكوست- براي ما- از بهارش پيداست و براي آمريكايي ها برعكس.
اواخر اسفندماه سال 1390- اوايل مارس 2012- مك گاورن و اليزابت مور از مسئولان عالي رتبه سابق «سيا» طي مقاله مشتركي در «كانسرتيوم نيوز» با اعتراض به سياست هاي اوباما عليه ايران، خطاب به وي نوشته بودند،«هر روز كه مي گذرد، ناكامي و شكست تازه اي را در كارنامه چالش با ايران ثبت مي كني» و بايد به اظهارنظر مك گاورن و اليزابت مور اضافه كرد كه تنها راه چاره پيش روي آمريكا، يك «غلط كردم» است و به هر اندازه كه در اعتراف به آن فرصت سوزي كند! بايد با صداي بلندتري «غلط كردم» خود را اعلام كند.
حسين شريعتمداري

 



11 كشور به تحريم ايران تن ندادند آمريكا عقب نشست

سرويس سياسي-
دولت آمريكا در اقدامي نادر 11 كشور آسيايي و اروپايي را از تحريم هاي اعمال شده عليه ايران مستثني كرد.
هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا روز سه شنبه اول فروردين 1391 (20 مارس 2012) با صدور بيانيه اي رسمي اعلام كرد 11 كشور ژاپن، بلژيك، انگليس، جمهوري چك، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، هلند، لهستان و اسپانيا را از تحريم هاي اقتصادي آمريكا مستثني كرده است.
به عقيده كارشناسان دولت اوباما به دنبال راهي است كه اندكي به بازار جهاني نفت آرامش بخشيده و جلوي رشد تصاعدي قيمت نفت را بگيرد، تحولات ماه هاي اخير بويژه شكستن ركورد جهاني قيمت نفت نشان داد كه كاخ سفيد در اجراي اين راهبرد ناتوان بوده است. اوباما براي جبران ناكامي خود در مديريت قيمت نفت تصميم گرفت بخشي از هدف گذاري هاي سفت و سخت خود درباره تحريم نفتي ايران را تعديل كند.
از سوي ديگر اگر اوباما راه گريزي براي خود پيدا نمي كرد به زودي با بن بستي به نام ضرورت تحريم متحدان مواجه مي شد چرا كه اگر آمريكا اين 11 كشور را از تحريم ها معاف نمي كرد به دليل عدم پايبندي آشكار آنها به اين تحريم ها به زودي مجبور بود همه آنها را تحريم كند و اين هيچ معنايي جز بحراني شدن روابط آمريكا با بخشي از بزرگترين و مهم ترين متحدانش نداشت.
و در نهايت آن كه اساسا ناكارآمدي تحريم نفت و بانك مركزي به عنوان يك ابزار براي تغيير محاسبات راهبردي ايران در مورد برنامه هسته اي اش خيلي زود نمايان شده است، اتفاقي كه در عمل افتاده است كه اين تحريم ها به هيچ وجه آنگونه كه آمريكايي ها مايل بودند اجرا نشده اما خسارت ها و تبعات منفي آنها بر اقتصاد غرب بسيار فراتر از آن بوده است كه حتي بدبين ترين ناظران غربي پيش بيني مي كردند، به عبارت ديگر، تاثير منفي اين تحريم ها بر ايران بسيار كمتر و تاثير منفي آن بر اقتصاد جهاني بسيار بيشتر از آن چيزي بوده است كه آمريكايي ها در آغاز گمان مي كردند.

 



ملاقات ! (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلابي به مهاجراني اعتراض كرده است كه چرا به عربستان رفته و با ملك عبدالله ملاقات كرده است؟!
گفتم: اي بابا! چرا در زندگي خصوصي افراد دخالت مي كنند؟!
گفت: همين سايت نوشته؛ آقاي مهاجراني! شما براي زيارت كه به عربستان نرفته بودي، پس آنجا چه كاري داشتي؟!
گفتم: شايد براي زيارت رفته بود!
گفت: خونه خرس و باديه مس؟! پس چرا در مصاحبه خود اشاره اي به زيارت نكرده است!
گفتم: خب! براي زيارت شيطان رفته بود كه موفق هم شد!
گفت: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند؛ در سفر مكه، براي رمي جمرات هم رفتي؟ و طرف گفت؛ بعله كه رفتم! البته، خيلي سنگ به سر و صورتم خورد ولي هر طوري بود خودم رو بهش رسوندم و بوسيدمش!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به مناسبت فرا رسيدن سال جديد به همه هموطنان در سراسر ميهن اسلامي و خارج از كشور كه بهار دل گسترانيده و سفره آرزوهاي خوب پهن كرده اند تبريك عرض مي كنم. به همين مناسبت بيداري اسلامي و شكوفه هاي انقلاب در كشورهاي منطقه را با نغمه آزادي خود پيوند مي زنيم. و با ياد همه عزيزان شهيدمان به استقبال بهار خوبي ها مي رويم.
محمودي
¤ وقتي حضرت امام از روي منطق و استدلال فرموده اند مجلس در راس امور است همگان بايد تبعيت خودشان را در عمل نشان بدهند نه اينكه دست به تئوري پردازي هاي عجيب و غريب بزنند.
0950---0919
¤ سازمان هدفمندي يارانه ها اخيراًً به صورت بي حساب و كتاب بعضي از شهروندان را افراد متمكن دانسته و با ارسال پيامك از آنان خواسته كه از دريافت يارانه انصراف بدهند. چرا در انجام بعضي كارها منطق وجود ندارد.
7847---0937
¤ 6ماه تمام در استان گيلان برف و سرما حاكم بود. اميدواريم استاندار استان سرقول خودش كه گفته بود قيمت گاز شهروندان استان به خاطر سرماي چندين ماهه مانند مناطق سردسير كشور محاسبه خواهد شد باشد. و وعده داده شده را فراموش نكند.
يك شهروند اهل رشت
¤ در شهر مقدس مشهد در خيابان هاي اطراف حرم از فاصله 500 متري اجازه ورود به خودروها داده نمي شود. آيا پليس راهنمايي و رانندگي نبايد به اين موضوع فكر كند كه بنده زائر كه با اتومبيل شخصي به زيارت آمده ام، خانواده و اثاثيه ام را چگونه بايد به مهمانسرا يا هتل نزديك حرم كه رزرو كرده ام برسانم. چرا با صدور يك مجوز اين مشكل را برطرف نمي كنند.
طالع زاري
¤ شركت هواپيمايي ماهان مصوبه دولت مبني بر بهره مندي خانواده شهدا و جانبازان از تخفيف پول بليت هواپيما را اجرا نمي كند. لطفاًً بنويسيد تا رسيدگي شود.
عشقي
¤ به خاطر اينكه سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كشور از مكان فعلي به محل جديد انتقال پيدا كند كارها تعطيل شد و به كليه كاركنان مرخصي دادند ولي از آنجا كه مكان جديد آماده تحويل نيست عملاًً تمام كارها خوابيده و به مراجعين جشنواره بين المللي خوارزمي نيز پاسخ داده نمي شود و يك حالت سردرگمي در سازمان حاكم شده است و تمام اين مسائل و مشكلات ريشه در تصميم غلط مسئولين سازمان دارد كه متأسفانه هيچ مسئوليتي را نمي پذيرند.
حسني
¤ دولت افزايش قيمت هاي اعلام شده از سوي شركت هاي توليدكننده خودرو را رد كرده و دستور داده قيمت ها به وضع سابق برگردند. ولي وقتي با مسئولين شركت ايران خودرو كه تماس گرفتيم اظهار داشتند كه قيمت هاي اعلام شده جديد قابل برگشت نيست. بالاخره معلوم نشد كه تكليف مردم چيست؟
مقدم
¤ مسئولين كشور بايد توجه داشته باشند كه مفاسد اجتماعي همه غيرتمندان را ناراحت كرده است و نبايد نسبت به مقابله با آن بي تفاوت باشند. لذا هريك از قواي سه گانه كشور بايد به وظايف خود عمل نمايند.
5566---0938
¤ شب عيد گذشته در ميدان ميوه و تره بار شهرداري تهران غرفه داران ميوه فروشي براي اينكه ميوه را گران تر بفروشند رو به شيوه جديد آورده بودند. به اين صورت كه ميوه داخل غرفه ها را بيرون از غرفه انتقال داده و با قيمت بيشتر (جعبه اي) عرضه مي كردند. با 137تماس گرفتم، اما نتيجه نداشت.
پارسي
¤ خداوكيلي صحبت از مكتب اسلام بيشتر دشمنان را عصباني مي كند يا مكتب ايراني؟ مكتب ايراني يك توهم بيشتر نيست. چرا با الفاظ بازي مي كنند و شائبه انحراف به وجود مي آورند.
5766---0919
¤ در منطقه كردستان در اثر كوتاهي مسئولين شاهد مواردي از كشف حجاب هستيم. به هر مسئولي اعتراض مي كنيم از خود سلب مسئوليت مي كند.
شجاع از كردستان
¤ بنده هم مثل خيلي از هم وطنان سؤال نمايندگان مجلس از رياست محترم جمهوري و جواب هاي ايشان را از طريق رسانه ها شنيدم. ولي براي اينكه دچار افراط و تفريط نشويم بايد ديدگاه خويش را با نظر بزرگان تنظيم بكنيم.
علي آقا از كرمانشاه
¤ بخش «ميان آب» شوشتر كه بين دو رودخانه كارون و گرگر واقع شده بيش از 60 روستا و 36 هزار هكتار زمين برخوردار از آب كشاورزي را تحت پوشش دارد. براي اشتغال زايي جوانان اين منطقه و جلوگيري از مهاجرت آنان نياز به احداث مراكز صنعت كشاورزي است و اين كار همت و مساعدت مسئولين را مي طلبد.
4819---0916
جوابيه شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 22/12/90، صفحه 9 با مضمون پله برقي ايستگاه شهيدكلاهدوز به آگاهي مي رساند: تقريباًً اكثر پله هاي برقي ايستگاه شهيد كلاهدوز نصب گرديده و در حال راه اندازي مي باشد. همچنين در ورودي غربي ايستگاه نيز 3 دستگاه پله برقي طراحي و اجرا خواهد شد كه يك دستگاه آن در حال نصب است. مابقي نيز در آينده نزديك، حمل، نصب و مورد استفاده مسافران محترم قرار خواهد گرفت.
 



با دستور آيت الله آملي انجام شد
تشكيل كميته ويژه در دستگاه قضايي براي حمايت از توليد ملي

در راستاي نقش آفريني دستگاه قضا در پياده سازي شعار «حمايت از توليد ملي» كه از سوي رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جديد مورد تاكيد قرارگرفت، رئيس قوه قضائيه از تشكيل كميته ويژه قضايي در اين خصوص خبر داد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در اولين جلسه مسئولان عالي قضايي در سال 1391، با تبريك سال جديد به رهبر معظم انقلاب و مردم شريف ايران، ابراز اميدواري كرد كه سال جديد، سالي پر بركت و همراه با عزت و صلابت و اقتدار براي كشور باشد.
وي تاكيد رهبر معظم انقلاب در خصوص حمايت از توليد ملي را بسيار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: با توجه به موقعيت زماني و تحريم هاي وسيعي كه از سوي غرب عليه كشورمان در حال انجام است بايد توصيه حياتي رهبر معظم انقلاب در حمايت از توليد داخلي را بسيار جدي و مهم تلقي كنيم و براي اين مسئله برنامه ريزي شود.
رئيس دستگاه قضا برخورد قضايي با مفاسد اقتصادي را زمينه ساز سرمايه گذاري سالم دانست و با رد برخي از تفسيرهاي نادرست خاطرنشان كرد: برخي با رانت هاي دولتي مانع سرمايه گذاري هاي سالم در كشور مي شوند كه نمونه بارز آن را در پرونده فساد اقتصادي اخير ديديم و يا گاهي اوقات هم در دستگاه اجرايي براي سرمايه گذاري صحيح سنگ اندازي مي شود و برخي با استفاده از رانت ها در اين زمينه پيشي مي گيرند و در يك جاهايي خط مقدم استفاده از امكانات دولتي هستند، در حالي كه سازمان بازرسي بايد با برنامه ريزي و نظارت زمينه هاي حذف استفاده از رانت هاي دولتي، زمينه لازم براي سرمايه گذاران واقعي را ايجاد كند.
در اين جلسه، رئيس قوه قضاييه دستور تشكيل هيئتي به رياست معاون اول خود را صادر كرد تا ظرف حداكثر 3 هفته نسبت به جمع آوري و دسته بندي تكاليف، اقدامات لازم و ضروري دستگاه قضايي در خصوص حمايت از توليد ملي در سال 1391 كه از سوي رهبر معظم انقلاب توصيه شده است، اقدام و نتيجه را گزارش كند.
آيت الله لاريجاني سال گذشته را سال اقتدار دستگاه قضايي در رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي و برخورد قاطعانه با جرايم خشن و شرارت ها دانست كه در سال جديد نيز با قدرت، دقت و سرعت ادامه خواهد يافت.
وي با اشاره به برخي اقدامات مؤثر دستگاه قضايي و رسيدگي به پرونده هاي مهم قضايي، نحوه رسيدگي به پرونده فساد كلان مالي را يكي از مهم ترين اقدامات دستگاه قضايي در سال گذشته دانست و ادامه داد: بسياري از افراد و برخي از بوق هاي تبليغاتي غرب اين گونه تبليغ مي كردند كه كشورمان تاب تحمل برخورد با اين مفاسد را ندارد و دستگاه قضايي از كنار اين قضيه رد خواهد شد كه بحمدالله نشان داده شد كه نظام ما داراي چنان اقتداري است كه مي تواند با درايت و قدرت به اين پرونده رسيدگي كند و اجازه ارتكاب مجدد چنين فسادهايي را نخواهد داد.
رئيس دستگاه قضايي با بيان اينكه پرونده فساد بزرگ مالي از آزمون هاي مهم دستگاه قضايي بود، آن را از شاخص هاي رسيدگي در دستگاه قضايي دانست و افزود: مردم عزيز ما بدانند تمام رسيدگي هاي قضايي با اقتدار انجام خواهد شد و همان گونه كه پيش از اين وعده داده بوديم در اثر برخورد قاطعانه با برخي از جرايم خشن و شرارت ها ارتكاب اين جرايم حسب آمارها تا 80 درصد كاهش يافته است.
آملي لاريجاني اظهار داشت: قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد با جرايم سازمان يافته و برخي از جرايم مربوط به سلب امنيت اجتماعي در سال جديد نيز ادامه يابد و مراجع انتظامي و ضابطان نيز بر تلاش هاي خود در اين جهت بيفزايند.
وي با اشاره به توصيه هاي مقام معظم رهبري در خصوص قانون مداري همه مسئولان و مردم و رعايت اخلاق در گفتارها خاطرنشان كرد: افعال و رفتار همه مسئولان بايد در چارچوب قانون باشد و هرگز از دستگاه قضايي توقع ايجاد حاشيه امن براي برخي افراد خاص را نداشته باشند.
رئيس قوه قضائيه با اظهار گله مندي از برخي كه توقع برخورد عاطفي از نظام قضايي نسبت به برخي نزديكان يا وابستگان خود را دارند، تاكيد كرد: دستگاه قضايي بايد در چارچوب قانون حركت كند و عدالت اين است كه قانون براي همه افراد و آحاد جامعه به صورت يكسان اجرا شود.

 



اعتراض شديد چين به تصميم اوباما عليه ايران

سرويس سياسي-
وزارت امورخارجه چين در واكنش به تصميم باراك اوباما براي تداوم تحريم نفت ايران ضمن تاكيد بر موضع هميشگي خود در قبال ايران اعلام كرد كه واشنگتن حق مجازات يك جانبه ديگر كشورها را ندارد.
وزارت امورخارجه چين روز شنبه در بيانيه اي رسمي اعلام كرد: چين همواره با اين كه يك كشور بر اساس حقوق داخلي خود تحريم هايي يك جانبه را بر كشورهاي ديگر تحميل كند مخالف بوده است، علاوه بر آن كه چين اعمال يك جانبه آن تحريم ها عليه كشوري ثالث را نمي پذيرد. گفتني است باراك اوباما روز جمعه طرح تشديد تحريم ها عليه صادرات نفت ايران و مشتريانش را تاييد كرد كه بر اساس آن هرگونه خريد نفت و مبادله تجاري با بانك مركزي ايران، مؤسسات خارجي را در معرض خطر تحريم از سوي آمريكا قرار خواهد داد. همچنين بر اساس اين قانون اوباما مي تواند پس از تاريخ 28 ماه ژوئن آن دسته از بانك هاي خارجي را كه تبادلات مالي مربوط به خريد و فروش نفت با بانك مركزي ايران انجام مي دهند تحريم كند و دسترسي اين مؤسسات مالي را به شيوه اي مؤثر از نظام مالي آمريكا قطع كند. چين از جمله هدف هاي اين قانون است.

 



ويكي ليكس از نقش آفريني گوگل در فتنه 88 پرده برداشت

ويكي ليكس با فاش كردن اطلاعات پست هاي الكترونيكي (ايميل) رد و بدل شده ميان انديشكده استراتفور و گوگل، از دست داشتن غول اينترنتي جهان در حوادث پس از انتخابات 88 در ايران پرده برداشت.
پايگاه خبري تحليلي «پريزن پلنت» در گزارشي به قلم «كورت نيمو» با اعلام اين مطلب به رابطه سيا و گوگل پرداخت و نوشت: ارتباطاتي كه ميان گوگل و انديشكده امنيتي استراتفور كه چندي پيش توسط هكرهاي ناشناس مورد حمله سايبري قرار گرفت و تمامي اطلاعات كاربران و مشتريان و ايميل هاي آن به دست هكرها افتاد حاكي از آن است كه چندين مهره كليدي و بازيگر در پشت پرده تغيير رژيم كشورهاي خاورميانه و به اصطلاح برقراري دموكراسي در كشورهاي هدف دست داشته اند. در مقاله اي كه در سايت الاخبار موجود است نام 2 تن از مديران گوگل به چشم مي خورد: «مارتي لو» مدير امنيت و ايمني گوگل و «جرد كوهن» كه در حال حاضر مدير ايده هاي گوگل است كه طبق توصيف وزارت خارجه و شوراي روابط خارجي آمريكا، انديشكده اي است براي انتشار ليبرال دموكراسي در جهان.
بنابراين گزارش آن طور كه در ايميل هاي استراتفور آمده است، كوهن با سازمان دهندگان و تلاش هاي شكست خورده براي براندازي دولت ايران طي انتخابات ژوئن 2009 به طور نزديكي همكاري و ارتباط داشته است.
اين پايگاه آمريكايي در ادامه مي نويسد: كوهن يكي از اعضاي ارشد انديشكده شوراي روابط خارجي و همچنين يكي از اعضاي شوراي سياست گذاري وزير امور خارجه آمريكا و از مشاوران نزديك كاندوليزا رايس و هيلاري كلينتون است و تنها كسي از نئومحافظه كاران است كه از دولت بوش به دولت اوباما نيز راه پيدا كرد.
لازم به ذكر است، گردانندگان پايگاه اينترنتي ويكي ليكس انتشار ميليون ها سند شركت «استراتفور» را كه با ارتش و سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا همكاري مي كند، چندي پيش آغاز كرد. گفتني است، اين اسناد دو ماه پيش به دست گروه هكرهاي «ناشناس» افتاد.

 



سپاه يك تيم تروريستي را در شرق كشور منهدم كرد

رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه، يك تيم تروريستي ضدانقلاب را كه با نفوذ به خاك جمهوري اسلامي قصد انجام عمليات تروريستي داشت، متلاشي كردند.
روابط عمومي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كرد: رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه، يك تيم تروريستي ضدانقلاب را كه با نفوذ به خاك جمهوري اسلامي قصد انجام عمليات تروريستي داشت، متلاشي كردند.
بنا بر اين گزارش، اين تيم تروريستي كه طي چند روز گذشته با هدايت سازمان هاي جاسوسي دشمن و گروهك هاي تروريستي مورد حمايت استكبار جهاني وارد كشور شده بود، با انجام اقدامات اطلاعاتي ويژه شناسايي و طي عمليات تعقيب، گريز و انهدام در دام رزمندگان اسلام گرفتار شد.
گفتني است، دو نفر از عناصر مزدور اين تيم بازداشت و يك نفر از آنان نيز به هلاكت رسيد.
همچنين در اين عمليات، مقدار قابل توجهي تجهيزات ارتباطي، مهمات و مواد منفجره از جمله نارنجك و كمربندهاي انفجاري كشف شد.

 



البرادعي: حمله به ايران اسرائيل را نابود مي كند

مدير پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي با بيان اينكه اسرائيل بايد كاملا ديوانه باشد كه به ايران حمله كند گفت: حمله به ايران نه تنها امنيت اسرائيل را بالا نمي برد بلكه آن را از بين مي برد.
محمد البرادعي در گفتگو با خبرگزاري رسمي آلمان در برلين با بيان اينكه فكر نمي كند حمله رژيم صهيونيستي به ايران قريب الوقوع باشد افزود: صادقانه بگويم، فكر مي كنم هر كسي كه قصد حمله به ايران را داشته باشد كاملا ديوانه است.
البرادعي افزود كه اگر رژيم صهيونيستي واقعا به ايران حمله كند، تهران حمايت همه ايرانيان، «تقريبا همه ايرانيان در خاورميانه و هم چنين بسياري از آن ها را در سراسر جهان» خواهد داشت.
او هم چنين گفت: من دعا مي كنم كه اين (حمله) هرگز اتفاق نيفتد، من فكر مي كنم اسرائيلي ها پي خواهند برد كه اين كار به جاي افزايش امنيت آن ها، آن را از بين خواهد برد.
مدير كل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين سوال كه به رژيم صهيونيستي كه مي گويد ادعاي ايران درباره ماهيت صلح آميز برنامه انرژي هسته اي اش را باور ندارد چه خواهد گفت، پاسخ داد: چرا آن ها (ايرانيان) بايد اسرائيل را باور كنند؟ اسرائيل روي 200 بمب (اتمي) نشسته است. در خاورميانه احساس ناامني وجود دارد. شما بايد حسن نيت نشان دهيد و خاورميانه اي عاري از سلاح هاي كشتار جمعي به وجود آوريد.
البرادعي ادامه داد: گفت وگوهاي هسته اي آتي ميان ايران و گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه، چين و آلمان) به پيشرفتي در زمينه موضوع هسته اي ايران منجر نخواهد شد.
مدير كل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: اين موضوع فقط زماني حل مي شود كه آمريكايي ها و ايراني ها پشت ميز مذاكره بنشينند و راهي براي زندگي با يكديگر بيابند.

 



جولان سبزها در مراتع انگليس ! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون از مهاجراني و مزروعي و اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز خواست منابع مالي و ارتزاق خود را مشخص كنند. خودنويس همچنين از اعطاي ويزاي برخي كشورهاي اروپايي به يكي از مقامات سابق و متواري خبر داده است.
اين پايگاه اينترنتي كه از رضا ربع پهلوي حمايت مي كند، نوشت: آقاي مهاجراني اكنون چگونه در سايه استعمار پير (انگليس) گذران امور مي كند؟ بعيد است پس انداز حقوق كارمندي حتي وزارت و وكالت بتواند هزينه زندگي و تحصيل فرزندان ايشان در بلاد كفر را تامين كند. البته همه مطمئنيم كه حتي لكه خاكستري بر دامن ايشان نيست. جناب مزروعي چطور؟ باقي دوستان چطور؟ منابع مالي «جرس» از كجا تامين مي شود. از اعضا و شفافيت... در مورد «شوراي هماهنگي» نمي پرسم چون بيشتر حالت شوخي است.
خودنويس همچنين به نقل از يك منبع نزديك به اتحاديه اروپا، از «اعطاي ويزاي 4 ساله يك كشور اروپايي به يكي از مقام هاي سياسي سابق كه از مرداد 88 از ايران خارج شده» خبر داد و نوشت: «اين فرد كه مورد اعتماد يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا است، بيش از يك گذرنامه در اختيار دارد. وي بعد از خروج از ايران در مرداد 1388 از دو طريق مختلف گذرنامه هاي ديگري در اختيار گرفته و در شهريورماه 88، ويزاي شنگن چهارساله از يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا دريافت كرده است. اين ويزا تا يك سال بعد از پايان مهلت نيز قابل تمديد است. يك منبع مطلع كه با اتحاديه اروپا همكاري دارد به خودنويس گفت: اين فرد بايستي اهميت بسيار زيادي براي يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا داشته باشد كه چنين ويزايي (خارج از عرف) برايش صادر شده است.
ياد آور مي شود سرويس اطلاعاتي و وزارت خارجه انگليس به همراه شبكه رسانه اي اين كشور نقش گسترده اي در راه اندازي فتنه سبز و كودتاي مخملي ناكام سال 88 داشتند.



 



پس لرزه هاي شكست تحريم انتخابات در اردوگاه فتنه سبز (خبر ويژه)

پس لرزه هاي شكست فتنه گران و افراطيون در پروژه تحريم انتخابات مجلس با وجود سپري شدن يك ماه از انتخابات همچنان ادامه دارد.
دراين باره اكبر گنجي از طريق وب سايت راديو فردا اعلام كرد جنبش سبز تجربه اي شكست خورده است و بايد مورد بازنگري قرار گيرد. عباس عبدي هم معتقد است خط تحريم انتخابات شكست خورده و خاتمي خط خود را جدا كرده است. همچنين شبكه بالاترين تصريح مي كند كه جنبش مورد ادعا، به فضاي خيالي مجازي منحصر و محدود شده است.
گنجي كه در آمريكا اقامت دارد مي نويسد: تجربه 90-88 بايد مورد بازنگري واقع شود. جنبش سبز شكست خورد و يأس و سرخوردگي پديد آمد. شكست، گرد مرگ مي پراكند. برخي از سازمان هاي اپوزيسيون وارد پروژه هاي مشترك با دولت هاي خارجي شده اند و برخي گرفتن پول از دولت هاي خارجي را توجيه مي كنند. اما با طرح شعارهاي انتزاعي نمي توان به مقصدي رسيد. شعارهاي انتزاعي، هيچ جاذبه اي براي مردم ندارد. كارگران با شعار سكولاريسم، بسيج نمي شوند. اظهارات عباس عبدي نمونه اي از بازنگري انتقادي نسبت به تجربه 90-88 است.
بالاترين هم در تحليلي نوشت: زماني، وقتي خبري از موسوي و كروبي در فضاي مجازي منتشر مي شد غوغايي به راه مي افتاد ولي به نظر مي رسد ديگر طرفدارانشان در فضاي مجازي نيز به اين وضع عادت كرده اند. حصر خانگي موسوي و كروبي آن قدر عادي و بي اهميت شده است كه جامعه واقعي ظاهرا اهميت به آن نمي دهد. طرفداران موسوي و كروبي در جامعه مجازي هم منحصر شده به چند كاربر اينترنتي كه برايشان هورا مي كشند. همينجوري به پيش برويم همين چند كاربر اينترنتي هم به راه خود خواهند رفت.
در اين ميان عباس عبدي معتقد است قدرت بسيج گري مدعيان جنبش سبز در حد صفر درصد بود. وي به «روزنت» گفته است: سوال من اين است كه اگر هيچ كدام از حاميان تحريم نگفته بودند تحريم مي كنيم، چه اتفاقي در نتيجه آرا مي افتاد؟ من ادعا مي كنم كه تغيير معناداري در نتيجه آرا به وجود نمي آمد. حالا ناظر بيروني مي گويد خب! وقتي اين ها تحريم بكنند، با وقتي كه تحريم نمي كنند تغييري پيدا نمي شود اين فقط نشان دهنده نيرويي است كه قدرتش در حد صفر است. اگر نيرويي قدرت دارد بايد بتواند تاثير بگذارد.
وي مي افزايد: مشكل اين است كه حتي اگر مشاركت هم پايين مي آمد، حاكميت عقب نشيني نمي كرد. ضمن اينكه درباره چه چيزي صحبت مي كنيم؟ چيزي كه وجود خارجي ندارد. براي من مثل روز روشن بود كه تحريم اثري ندارد. سياست تحريم سياست پشت ميزي نيست كه از آنجا دستور تحريم داده شود و همه گوش به فرمان براي اجراي آن باشند. تحريم نيرويي بيش از مشاركت فعال را طلب مي كند كه دوستان تحريمي فاقد آن هستند و فقط دوست داشتند با يك كليك فرمان تحريم دهند و انفعال و بي برنامگي خود را با آوانگارد نشان دادن خود درز بگيرند.
وي درباره مشي خاتمي و عقب نشيني نيز گفته است: مشكل اين است كه از نظر طرف مقابل، آقاي خاتمي اراده استوار و روشني ندارد. همين رأي دادنش نشانه آن است. او نمي تواند به ايده اش، اراده روشني را ضميمه كند.
عضو مستعفي مركزيت مي گويد: همه نزديكان خاتمي از رأي دادن او كپ كرده اند. معناي آن اين است كه بين رفتار و نظرات گذشته ايشان با اين حركت (شركت در انتخابات) انطباقي وجود ندارد.
عبدي همچنين در مصاحبه با «عصر ايران» گفت: رأي دادن آقاي خاتمي چيز عجيبي نبود؛ هم به دلايل فكري و هم به دلايل شخصيتي. آقاي خاتمي، نه راي دادنش بلكه رفتار سه سال گذشته اش براي من عجيب بود.
وي مي گويد: رأي دادن خاتمي بي برو برگرد، به معناي جدايي از جنبش سبز بود. اما اين حرف كه گفته شود خاتمي از رهبران جنبش سبز بود، كلاهبرداري سياسي است.

 



نتانياهو: مشغول عقب نشيني مداوم در مقابل پيشروي ايران هستيم (خبر ويژه)

وحشت مقامات رژيم صهيونيستي از نفوذ فزاينده ايران در منطقه و قدرت يابي اسلامگرايان رو به گسترش است.
موشه يعالون وزير سياست هاي راهبردي (امور استراتژيك) اسرائيل در اين باره تاكيد كرد: ما خيلي دلمان مي خواست كه انقلاب هاي منطقه يك بهار عربي باشد و در ابتدا خيلي هم خوشحال شديم اما آن طور كه در روند امور مي بينيم، بهره برداران اصلي از اين خيزش ها اسلامگرايان هستند و بهار عربي بيشتر يك زمستان سخت اسلامي براي ماست.
وي در گفت وگو با راديو رژيم صهيونيستي همچنين درباره قدرت نظامي ايران در منطقه اظهار داشت: ما در جريان هستيم كه حكومت ايران چند صد فروند موشك در اختيار دارد و مي تواند با شليك آنها از خاك خود به اسرائيل برسد. همچنين مي دانيم كه حكومت ايران، حزب الله لبنان را به هزاران راكت و موشكي كه به سوي خاك اسرائيل هدف گيري شده، و همچنين گروه هاي حماس و سازمان موسوم به جهاد اسلامي را مجهز نموده است.
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز ضمن سخناني در كنست (پارلمان) گفته است: هدف من از مسافرت به آمريكا هشدار درباره برنامه هسته اي ايران بود. كساني بوده اند و احتمالا هنوز هم هستند كه بر اين باورند كه «توافق با فلسطينيان، راه حل بحران ايران است. همچنان كه توافق با محمود عباس، سنتريفيوژ را متوقف مي سازد، اجازه دهيد كه توافقي حاصل شود و حركت سريع سنتريفيوژها متوقف گردد.» هر كسي كه مايل به قبول و پذيرفتن آن است، قدم پيش گذارد، اما بي شبهه و به وضوح، سر خود را زير شن فرو مي برد. خيال و تصور اينكه توافق با عباس، ايران و شرايط اقماري آن را متوقف مي سازد، تصور باطل خطرناكي است. من بايد اعتراف و قبول كنم كه بعضي ها سرآمد خيال پوچ و باطلند.
نتانياهو درباره مقاومت اسلامي فلسطين گفت: «زيربنا و شالوده اين حركت را كي مي سازد؟ ايران. حماس، جهاد و حزب الله لبنان زير چتر حمايت ايران هستند... زماني من و همكارانم درباره خروج از غزه (سال 2005) هشدار داديم. ما تمام اسرائيل را به گل و لاي كشانديم، و با اوضاع و شرايطي دست به گريبانيم كه در نتيجه خارج شدن از غزه حاصل شده است. آنها ايران را وارد غزه كردند. ما ايران را به غزه نياورديم، شما ايران را به غزه راه داديد. از هر كجا كه خارج شديم، ايران داخل شد. ما افراد را از لبنان خارج ساختيم، ايران وارد شد. ما غزه را ترك كرديم، ايران از آن سر بر آورد.»
در همين حال اوزي روبين كارشناس نظامي صهيونيست به دويچه وله گفته است: خبر بد براي اسرائيل اين است كه ايران به سرعت، دقت هدف گيري موشك هاي بالستيك و دوربرد خود را افزايش داده است به نحوي كه اين موشك ها تنها با خطايي چند متري قادر به تخريب اهداف خود در اسرائيل هستند. ايران مي تواند بدين ترتيب، آسيب جدي به زيرساخت ها و مراكز مهم اسرائيل بزند.
دويچه وله همچنين گزارش داد كه ايران دست كم 450 موشك دوربرد براي هدف قرار دادن اسرائيل در اختيار دارد.

 



راديو اسرائيل: گراني بنزين كمر اسرائيلي ها را شكست (خبر ويژه)

راديو اسرائيل اعلام كرد: «گراني قيمت بنزين كمر اسرائيلي ها را شكست».
راديو اسرائيل در گزارش خود تاكيد كرد: «در حالي كه كمر مردم اسرائيل از بهاي بنزين و انواع ديگر سوخت شكسته است، دولت اسرائيل اعلام كرده كه بهاي بنزين افزايش بيشتري خواهد يافت و هر ليتر بنزين، 20 آگوروت ديگر گران تر خواهد شد.
بدين ترتيب هر ليتر بنزين براي نخستين بار در 64 سال گذشته، از مرز 8 ش ك ل، معادل 2 دلار و نيم خواهد گذشت. همچنين هر گالن بنزين در اسرائيل به حدود ده دلار مي رسد كه گران ترين قيمت در سراسر جهان غرب است. اين در حالي است كه در آمريكا هر گالن بنزين تنها به سه دلار و نيم و يا اندكي بيشتر رسيده و مردم آمريكا به شدت از پرزيدنت اوباما ناخشنود شده و عكس هاي او را پاره مي كنند».
سال گذشته كه بسياري از مردم اسرائيل عليه گراني هاي شديدكالاهاي اساسي و بنزين و لبنيات تظاهرات مي كردند، دولت كميسيون ويژه اي را تشكيل داد اما تنها پس از چند ماه، دوباره مردم شاكي هستند كه بسياري از كالاهاي اساسي مورد نياز به شدت گران شده است.
اين گزارش مي افزايد: «در حالي كه اسرائيلي ها حدود يك چهارم درآمد مردم آمريكا درآمد دارند ولي دو تا سه برابر بيشتر از آمريكايي ها ماليات مي دهند و يكي از سنگين ترين ماليات ها را در جهان غرب مي پردازند، اما هزينه زندگي در اسرائيل چند برابر آمريكاست و به ويژه كالاهاي اساسي و سوخت به تازگي بر دوش بسياري از خانواده ها سنگيني مي كند. ناظران مي گويند كه تظاهرات از تل آويو به زودي به ساير شهرها و شهرك هاي ديگر اسرائيل هم كشيده خواهد شد».

 



ايران از غني سازي 20 درصدي اورانيوم دست نمي كشد (خبر ويژه)

دستور كار احتمالي گروه 1+5 در مذاكرات دو هفته آينده با ايران، عقب نشيني از توقف غني سازي 5/3درصدي و مذاكره براي توقف غني سازي 20 درصدي است.
در حالي كه وزير خارجه آمريكا از دور تازه مذاكرات 1+5 با ايران در اسلامبول تركيه و در تاريخ 13 و 14 آوريل (25 و 26 فروردين) خبر داده است، خبرگزاري رويتر در گزارشي از وين و به نقل از ديپلمات ها و تحليل گران نوشت: درخواست از ايران براي توقف غني سازي اورانيوم با خلوص 20 درصد و بالاتر از آن، از اولويت ها و اهداف اصلي اين مذاكرات خواهد بود. ايران غني سازي 20 درصدي را از دو سال پيش آغاز كرد و از آن زمان تنش ها سيري صعودي در پيش گرفت.
گرگ تيلمان، از پژوهشگران موسسه تحقيقاتي كنترل تسليحات در واشنگتن، در گفت وگو با رويترز مي گويد: «احساس ما اين است كه كاخ سفيد اين بار نسبت به اتخاذ يك استراتژي واقع گرايانه علاقمندي نشان مي دهد. تمركز بر توقف غني سازي 20 درصدي به عنوان گام اول براي اعتمادسازي اقدامي واقع گرايانه به نظر مي رسد.» متخصصان مي گويند متقاعد كردن ايران به توقف غني سازي در سطوح بالا، مي تواند راهي براي برون رفت از بن بست بگشايد.
به گزارش دويچه وله، «محققان موسسه علوم امنيت بين الملل در آمريكا معتقدند تعيين سقف غني سازي پنج درصدي براي ايران مي تواند گامي در جهت يك توافق موقت و راهگشاي مذاكرات جدي تر و موثرتر با جمهوري اسلامي باشد.
اما برخي از منتقدان هشدار داده اند كه پذيرش توقف غني سازي 20درصدي از سوي ايران نبايد موفقيت تلقي شود، چون حتي غني سازي 3/5 درصدي در داخل ايران نيز نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت محسوب مي شود. فرانسه از جمله منتقدان است و مي گويد نمي توان و نبايد از خواسته هاي مصرح در قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه برنامه هسته اي ايران عقب نشيني كرد».
يادآور مي شود آخرين دور مذاكرات ايران و گروه 1+5 مربوط به مذاكرات 14 ماه پيش در اسلامبول تركيه است. در آن زمان آمريكا با خالي كردن پشت برزيل و تركيه كه خواستار مبادله اورانيوم 5/3 درصد غني سازي شده ايران با سوخت راكتورتهران شده بودند، مذاكرات را به شكست كشاند. ايران پس از باج خواهي آمريكا رأسا اقدام به غني سازي 20 درصدي اورانيوم و توليد سوخت مورد نياز راكتور تهران كرد.
به عبارت ديگر شرايط امروز با شرايط 14 ماه پيش كه ايران هنوز غني سازي 20 درصدي را آغاز نكرده بود يكسان نيست و آمريكا طرف بازنده نقض تعهد خود بوده است.
گفتني است كه معاهده NPT كشورهاي عضو را از توليد سلاح هسته اي منع مي كند و براي درجه غني سازي اورانيوم، هيچ محدوديتي قائل نشده است. ضمن آن كه ايران اعلام كرده است از غني سازي 20 درصدي اورانيوم براي مصارف پزشكي دست نخواهد كشيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14