(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 فروزدین 1391- شماره 20172

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از علي دايي تا دايي علي ...
احمدي نژاد در اجلاس حمايت از اقتصاد افغانستان:مشكل اصلي افغانستان و جهان توسعه طلبي ناتو است
آيت الله سيد احمد خاتمي درنخستين نماز جمعه تهران درسال 91 :
عقب نشيني آمريكا و اروپا ازتحريم ها نخستين پيامد حضور حماسي مردم در انتخابات مجلس است
مبارك : قذافي امام موسي صدر را به شهادت رساند
قرآن و اهل بيت (ع) ريسمان آويخته الهي به سوي مردم
وزير اطلاعات: طرح هاي آمريكا و انگليس براي انتخابات مجلس سنگين تر از فتنه 88 بود
سلطانيه: بازديد مستمر از تاسيسات نظامي ايران امكانپذير نيست
فعاليت خبرگزاري رويترز در ايران به حالت تعليق درآمد
بنزين گران شد اروپا به عصر الاغ ها بازگشت!



از علي دايي تا دايي علي ...

ابوالفضل درخشنده
خيلي بي معرفتيم!!!
توضيح ضروري:
قبل از آن كه متهم به برخي انگ هاي نچسب شوم، لازم به توضيح است كه حقير نگارنده نيز معتقد به حفظ حرمت مادي و معنوي تمامي قهرمانان كشور عزيزمان مي باشم.
علي دايي براي همه ايران دوست ها قابل احترام است، زيرا او آقاي گل جهان شناخته شده است. هر چند كه بابت هر گلي كه زده است چند گل هم نزده! زيرا هر گل او با همكاري تيمي حاصل شده و هر گل او با سكه هاي طلا جبران شده است.
علي دايي متولد 1348 است و دايي علي هم متولد .1348
دايي علي سال 1360 دندانه اي ناقابل به زير هشت (8) تاريخ تولد شناسنامه اش اضافه كرد تا مجوز حضور در جبهه هاي جنگ تحميلي را در سن 12 سالگي دريافت كند.
همزمان كه علي دايي سرش را مقابل توپ قرار مي داد براي اعتلاي ورزش كشورش، دايي علي نيز براي حفظ سرحدات مرزي كشور سرش را مقابل توپ و خمپاره و... قرار مي داد.
نتيجه اين شد كه علي دايي با بيش از 100 گل زده، شده آقاي گل جهان، و دايي علي با شكار بيش از 100 تانك متجاوز عراقي شد جانباز و خانه نشين...
هم اكنون علي دايي به علت سهل انگاري و صدمات وارده در تصادف در بيمارستان بستري است و دايي علي هم به دليل عارضه هاي شيميايي و...
خبر بستري شدن علي دايي به عنوان قهرمان ملي در تمامي بخش هاي مختلف خبري (دقت بفرماييد تمام بخش هاي خبري نه بخش خبرهاي ورزشي!) پخش شد! ولي خبر بستري شدن دايي علي را هيچ كس متوجه نشد!
همزمان با خبر تصادف علي دايي، سه نفر از رزمندگان دلاور لشكر علي ابن ابيطالب(ع) براي كمك رساني به مردمشان جانشان را فدا كردند، ولي هيچكس اين خبر را هم نديد!
ركورددار سني جانبازان شهيد شد، كسي نفهميد! زيرا متوليان فرهنگي از جمله صدا و سيما نخواستند بفهمند كه علي دايي و امثال او مديون جانفشاني دايي علي و امثال او هستند! شايد هم فهميدند و نخواستند روحيه عشق و ايثار قدري فضاي بهاري كشور را عطرآگين كند!
شايد مي خواهند نسل جديد به جاي آن كه مانند دايي علي لنگ هزينه هاي درماني اش در شب عيد باشد، غصه ساعت رولكس چند ده ميليوني اش را بخورد!!!
براي علي دايي هلي كوپتر جهت انتقالش به خصوصي ترين و ايضاً بهترين بيمارستان تهران اعزام مي شود و كل هزينه هاي سهل انگاري او را حضرات دست در كيسه بيت المال تقبل مي كنند، ولي امثال دايي علي بايد با همان امدادهاي غيبي روزگار خود را سر كنند! هر چند كه ديگر نه طلايي باقي مانده و نه فرشي و نه ...، تا غيب شود و هزينه هاي زندگي او تامين!!!
خيلي بي معرفتيم!!!
در هنگام تحويل سال 1391 از چند ساعت قبل تمامي شبكه هاي صدا و سيما حتي خواننده ها و هنر پيشه هاي دست چندم و فوتباليست هاي از رده خارج شده را به برنامه خود آورده بودند ولي دريغ از...
براستي چه جريان فكري مانع از بروز و گسترش فرهنگ ناب عاشقي در كشور اسلامي ما گرديد، آيا دشمن در نفوذ عوامل بدلي خود تا اين حد موفق عمل كرده است كه سراسر شبكه هاي تلويزيوني، راديويي و رسانه اي ما را در اختيار گرفته و به هر مناسبت چهره هايي را در منظر ديد نسل جوان كشورمان قرار مي دهد كه يا فوتباليست است يا خواننده، يا هنرپيشه، و... چرا به جاي الگو قرار دادن اينگونه افراد براي نسل جوان، نمي آييم شهداي زنده را مطرح كنيم؟!
چرا به جاي قهرمان ملي خطاب كردن فلان فوتباليست و معاف كردن او از خدمت سربازي، و دادن نشان افتخار و لياقت به اينگونه افراد، نمي آييم به شهداي زنده بها بدهيم؟! چرا همگام با دشمن سعي در فراموش كردن فرهنگ عاشقان سفر كرده را داريم؟!
وقتي مي آييم فلان خواننده و هنرپيشه مرد را كه زير ابرو برداشته است، و يا فلان هنرپيشه زن بزك كرده را كه در جامعه به عنوان افراد فاسد الاخلاق شهرت يافته اند، براي نسل جوان چهره و الگو مي كنيم، چه توقعي براي رعايت هنجارهاي ديني و اخلاقي جامعه، توسط نسل جوان داريم؟!
وقتي مي آييم فلان ورزشكار فاسدالاخلاق را الگوي جوانانمان قرار مي دهيم كه حتي در ميادين ورزشي نيز بويي از جوانمردي نبرده است، از جوانانمان چه توقعي داريم؟!
وقتي مي آييم ارزش خدمت به كشور و كسب افتخارات ملي را با سكه و ماشين برابر مي دانيم، ديگر جايي براي عرق ملي و ارزش هاي والاي مذهبي و اخلاقي باقي نمي ماند. و نتيجه آن مي شود همان ورزشكاري كه با نام مقدس ائمه سلام الله عليه، به موفقيت ورزشي رسيده است، اكنون براي تداوم افتخارآفريني هايش ، ماشين و خانه و ماديات دنيوي طلب مي كند! براستي كجا رفت آن فرهنگ عاشقي و آن زرنگي هاي عاشقانه؟!
كجا رفت آن فضاي عشق و ايثار؟! كجا رفت رضاي خدا در تمامي امورمان؟! كجا رفت سوز دعاهايمان؟! كجا رفتند خادمان بي ادعا؟! كجا رفت لحظه هاي ناب معاشقه؟!
براستي! اگر اكنون يكي، تنها يكي از آن سبكبالان عاشق از ما سؤال كند كه: ما براي حفظ ناموس اين كشور رفتيم، شما بعد از ما حتي به ناموس همسايه ديوار به ديوار خودتان هم رحم نكرديد! چه پاسخي داريم؟!
تصور بفرمائيد اگر اين فرهنگي كه الان حاكم شده است كه هركس در هر مقام و منصب، براي اداي وظيفه اش به كشور، درخواست ماديات دنيوي مي كند، اگر در زمان دفاع مقدس نيز اين اخلاق حاكم بود چه مي شد؟ در زماني كه براي تهييج به اصطلاح قهرمانان كشتي، وعده تحويل خودرو در فرودگاه داده مي شود! در زماني كه ركوردشكني، جايزه اش خانه و ماشين و ساير ماديات مي باشد! در زماني كه گل زدن در يك بازي فوتبال، مدال شجاعت و لياقت و قهرمان ملي، ارمغان مي آورد! اگر همين رويه در زمان دفاع مقدس حاكم بود، چه مي شد؟! تصور بفرماييد:
پشت ميدان مين رزمندگان زمينگير شده اند، آيا وعده خودرو و خانه مي تواند عاملي براي رفتن بر روي مين باشد؟! آيا با اين انگيزه هاي مادي، مي توان زرنگترين عشاق را داشته باشيم؟! يا برعكس در آن شرايط زرنگي ها هم رنگ عوض مي كند و تبديل به بزدلي مي شود؟!
شما جناب مسئول فرهنگي! شما جناب مسئول سياسي! شما متوليان امر! چه كرديد كه دشمن را در اجراي اهداف خود آنچنان گستاخ نموده ايد كه حماسه هشت سال جانفشاني عاشقان مرد را از ياد برده، و در پشت مرزهاي كشورمان به رجزخواني افتاده است.
بگذريم...
بيان غفلت ها و اشتباهات گذشته، به جز آنكه عرق شرم بر پيشاني وجدانهاي بيدار بنشاند، كار ديگري انجام نمي دهد.
بياييد منبعد در هر كجا كه هستيم، در هر پست و مقامي كه هستيم، در هر وضعيتي كه هستيم، با هر توان و امكاناتي كه داريم؛ سعي كنيم دشمن از غفلت هايمان سوء استفاده نكند.
بياييد منبعد امكانات و مقدورات نظام اسلامي كشورمان را در جهت اهداف دشمن مورد استفاده قرار ندهيم.
بياييد منبعد بوي كباب واقعي را به كباب خوران بيت المال بچشانيم!
بياييد منبعد به جاي چهره كردن هنرپيشه، خواننده، ورزشكار، و... شهداي زنده را به جامعه جوان و تشنه فرهنگ ناب عاشقي معرفي كنيم.
بياييد منبعد به جاي اعطاي نشان هاي پرزرق و برق دنيايي به افرادي كه بويي از فرهنگ عشق و ايثار نبرده اند؛ نگاهي به شهداي زنده كه در گوشه آسايشگاه ها يا كنج غربت، لحظه ها را براي رسيدن زمان وصال معشوق، سر مي برند؛ اهداءكنيم.
بياييد منبعد حداقل قدرشناسان خوبي براي پاسداران نواميسمان در هشت سال دفاع مقدس باشيم.
بياييد منبعد براي نسل جوان فعلي، بجاي عشق هاي مجازي و منحرف دنيايي، عشق واقعي را تعريف و الگو قرار دهيم.
نگوييد چگونه؟! درست به همان صورت كه در اين چند سال گذشته فرهنگ ناب عاشقي و عشق بازي سبكبالان عاشق را با فرهنگ مدگرايي، چهره پرستي هنرپيشگان، خوانندگان، و ورزشكاران معاوضه كرديم.
نگوييد چگونه؟! درست همان گونه كه در اين چند سال گذشته، آن فضاي پاك و زلال عاشقانه را اينگونه مسموم و زهرآلود كرده ايم.
نگوييد چگونه؟! همانگونه كه در اين چند ساله، مداحان اهل بيت سلام الله عليه را خواننده كرديم!
اگر دقت كنيم، راه كار در عملكرد اين چند ساله خودمان مستتر است! تنها به جاي چهره نمودن برخي...، عاشقان حقيقي و شهداي زنده را جايگزين كنيد. همه چيز خود به خود در مسير الهي قرار مي گيرد...
بياييد... بله! شما بياييد، آنها آمده اند. تنها يك ياعلي مي خواهد تا عشق دگرباره آغاز شود. زيرا:
فرهنگ شهدا، فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ خدمت به خلق خدا در بالاترين حد است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ مبارزه با منفعت طلبي و خودخواهي هاي فردي است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ عدالت علي(ع)، صبوري حسن(ع) شجاعت حسين(ع) و فرياد رساي زينب(س) است.
فرهنگ شهدا، فرهنگ مبارزه با هر فسادي، تحت هر عنواني، و از سوي هر فردي مي باشد.
فرهنگ شهدا...
جان كلام، بيائيد از جبهه ها به همراه پيكر مطهر شهدا، فرهنگ ناب عاشقي آنان را به شهرها بياوريم.
والسلام علي من اتبع الهدي

 



احمدي نژاد در اجلاس حمايت از اقتصاد افغانستان: مشكل اصلي افغانستان و جهان توسعه طلبي ناتو است

رئيس جمهور كشورمان در افتتاحيه پنجمين اجلاس حمايت از اقتصاد افغانستان، مشكل امروز جهان و از جمله افغانستان را سياست هاي توسعه طلبانه كشورهاي عضو ناتو دانست.
محمود احمدي نژاد با اعلام اين مطلب در اين اجلاس كه در تاجيكستان برگزار شد، گفت: كمك به ملت افغانستان در دو سطح قابل برنامه ريزي و اقدام است كه اولي كمك هاي مالي، اعتباري، فني، مهندسي، درماني و آموزشي است كه در نشست هاي قبلي به تصويب رسيده كه ادامه و گسترش اين اقدامات در راستاي توسعه و برقراري نظم و امنيت يقينا امري مفيد و لازم است.
رئيس جمهور تصريح كرد: سطح بالاتر و مهمتر كمك به ملت افغانستان شناسايي و رفع ريشه مشكلات مردم اين كشور است؛ بايد پاسخ اين سؤال را داد كه علت اين همه رنج و آوارگي ملت افغان چيست و چرا بايد مردم اين كشور در خانه خود كشته شده و يا از خانه هايشان آواره شوند؟ چرا بايد مقدسات اين مردم مورد بي احترامي و حمله قرار گرفته و زنان و كودكان در وطن خودشان كشته شوند؟
وي تمايل دولت هاي عضو ناتو در احياء و استمرار تسلط اين كشورها بر جهان را علت اصلي مشكلات امروز جهان و از جمله آمريكا عنوان كرد و گفت: اين دولت ها امروز آشكارا به دنبال تهاجم به شرق و مقابله با چين، هند و روسيه به بهانه مقابله با تروريسم هستند.
احمدي نژاد همچنين در نشست رؤساي جمهور و مقامات كشورهاي شركت كننده در سومين جشن جهاني نوروز در دوشنبه پايتخت تاجيكستان گفت: پيام جشن نوروز پيام عدالت، عشق و صلح جهاني است.
در اين نشست رؤساي جمهور تاجيكستان، افغانستان و پاكستان نيز نوروز را به ملت هاي حوزه تمدني آن تبريك گفتند.
در همين حال، احمدي نژاد در ديدار آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان گفت: ايران از هر طرحي كه به دنبال برقراري صلح و امنيت در افغانستان و منطقه و در جهت كنترل تروريسم و مواد مخدر باشد حمايت خواهد كرد.
همچنين رئيس جمهور كشورمان در ديدار فيصل مقداد نماينده ويژه رئيس جمهور سوريه كه به تهران سفر كرده بود گفت: امروز براي همه روشن و آشكار شده كه مستكبران به دنبال ضربه زدن به ايران، سوريه و خط مقاومت بوده و با شعار دلسوزي براي آزادي مردم و دفاع از حقوق بشر، درصدد نجات صهيونيست ها هستند.
وي افزود: اعتبار اتحاديه عرب تا به امروز تنها به واسطه عضويت سوريه در آن بوده است.
احمدي نژاد گفت: حضور پرشور مردم سوريه در صحنه، همه معادلات دشمنان را به هم ريخت و يقينا اوضاع را در اين كشور تغيير خواهد داد.
از سوي ديگر؛ احمدي نژاد شنبه هفته قبل در سخناني تأمل برانگيز در جمع ايرانيان مقيم تاجيكستان شاهنامه فردوسي را توحيدنامه، انسان نامه، عدالت نامه و عشق نامه توصيف كرد و گفت: همه پيامبران براي نجات انسان و نشان دادن راه سعادت و كمال به انسان ها مبعوث شدند؛ اما صرف عرضه كردن اين ارزش ها و نشانه هاي سعادت كافي نبود و لازم بود ملتي، حقيقت اين پيام ها را دريافت كرده و آنها را شكوفا كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، وي گفت: ملت ايران پس از پذيرش اسلام مشاهده كرد كه حكومت دوباره به دست امويان و عباسيان افتاد كه بويي از راه و مرام پيامبر نبرده بودند و آنها بر ملت ايران نيز حاكم شده، شخصيت ملت را تحقير و استعدادهايش را لگدمال كردند و در اين شرايط اين فردوسي بود كه هويت موحد، عدالت خواه، آزادي طلب و انساني ملت ايران را مجددا احيا كرد.
احمدي نژاد افزود: فردوسي مكتب پيامبر گرامي اسلام را نجات داده و بار حقيقي اين مكتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ايران گذاشت و اين ملت نيز الحق به خوبي از عهده ايفاي اين مسئوليت برآمد.
گفتني است، اين بخش از سخنان احمدي نژاد با واكنش هايي مواجه شد و از جمله آيت الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد به وي تذكر داد.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله مكارم شيرازي در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن يكي از مسئولان، مبني بر اين كه اسلام توسط بني اميه و بني عباس خراب شده بود، و فردوسي آمد و مكتب پيامبر(ص) را نجات داد، اظهار داشت: اين سخن، ظلم بزرگي است، به علمايي كه از ابتدا تا امروز، به دنبال حفظ مكتب اسلام و تشيع بوده و هستند.
ايشان افزود: يعني شيخ طوسي، سيدمرتضي، سيدرضي، شهيد اول و شهيد ثاني و... حضرت امام(ره)، كه سال ها زندان و تبعيد را تحمل كرده و خونشان نيز در اين راه ريخته شده است، اسلام را نجات نداده اند و فردوسي آن را نجات داده است.
اين مرجع تقليد، با بيان اين كه خود فردوسي نيز چنين عبارتي را تكذيب مي كند، گفت: فردوسي گفته است كه «بسي رنج بردم بدين سال سي/ عجم زنده كردم بدين پارسي»؛ خود مي گويد كه با تلاش هاي زيادي كه در اين سي سال متحمل شده ام، زبان فارسي را زنده كرده ام. بنابراين، اين كه گفته مي شود، فردوسي مكتب پيامبر اسلام(ص) را نجات داده است، بي انصافي است.
ايشان با بيان اين كه مشخص نيست اين ها چه هدفي دارند، خاطرنشان كردند: برخي مي گويند كه هدف از مطرح كردن اين حرف ها، اين است كه با روحانيت مبارزه كنند و نقش آن را كم رنگ نمايند، همچنين گفته مي شود كه هدفشان قرار دادن مكتب ايراني در برابر نظام جمهوري اسلامي ايران است تا ما را از ساير كشورهاي اسلامي جدا سازند.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: در شرايطي كه با بيداري اسلامي، ارتباط ما با كشورهاي اسلامي بيشتر و قوي تر مي شود؛ بايد دقت بيشتري داشته باشيم. خوب است كه افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند كه اين سخن آنان، چه آثار شومي در پي دارد.

 



آيت الله سيد احمد خاتمي درنخستين نماز جمعه تهران درسال 91 :
عقب نشيني آمريكا و اروپا ازتحريم ها نخستين پيامد حضور حماسي مردم در انتخابات مجلس است

خطيب نماز جمعه تهران با ماندگار خواندن حماسه عظيم مردم در انتخابات مجلس نهم گفت : عقب نشيني آمريكا و اروپا از تحريم ها ، نخستين پيامد حضورپرشور مردم در حماسه انتخابات مجلس است.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نخستين نماز جمعه تهران در سال 91 افزود : دشمن ، سيلي محكمي را كه مقام معظم رهبري پيش از برگزاري انتخابات به آن اشاره كردند، از سوي ملت ايران دريافت كرد.
وي افزود : پس لرزه هاي اين سيلي هشدار دهنده عقب نشيني فضاحت بار آمريكا و 11 كشور مفلوك ، مصيبت زده و بحراني اروپا از اقدامات شكست خورده براي تحريم نفت ايران بود.
آيت الله خاتمي گفت : آنان مجبور مي شوند در اين ماجرا حتي تا مرحله «غلط كردن» و «نفهميدن» نيز پيش روند و اين، نتيجه ايستادگي در برابر ملت با اراده و مقتدر ايران اسلامي است.
وي ادامه داد: بي ترديد اتحاديه اروپا نيز به اشتباه خود در تحريم ايران پي خواهد برد.
وي افزود: پيام عقب نشيني استكبار از تحريم كشورمان به ملت بزرگ ايران و آزاده دنيا اين است كه اگر مقابل استكبار بايستند، آنها مجبور به عقب نشيني خواهند شد؛ ضمن آنكه با مقاومت ملتها، قدرت هاي استكباري دست ذلت خود را بلند كرده و دربرابر مردم تسليم مي شوند.
آيت الله خاتمي به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب به نام «سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» اشاره كرد وگفت: چندين خطبه براي تشريح و تحليل اين نامگذاري نياز است.
وي با بيان اينكه توليد ملي بايد همراه با معنويت و اخلاق باشد، تصريح كرد: به همان ميزان كه در عرصه اقتصادي رشد مي كنيم بايد درعرصه اخلاقي و معنوي نيز رشد كنيم تا بخش اقتصادي بركت پيدا كند؛ در واقع اگر اخلاق و تقوا نباشد، توليد ملي بركت نمي يابد.
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: دولت بايد نور چشمي ها را كنار بگذارد و به دنبال شايسته سالاري برود
امام جمعه موقت تهران گفت: رفع مشكلات توليد داخلي بر دولت ما لازم و واجب است. دولت بايد نور چشمي ها را كنار بگذارد و به دنبال شايسته سالاري برود.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمين صديقي در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران به نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: اين نامگذاري ها از روي تشريفات نيست، بلكه ايشان دردهاي جامعه را به خوبي و با فراست الهي تشخيص داده و خطرها را پيش بيني مي كنند و اين نامگذاري ها را انجام مي دهند.
وي با اشاره به پيشرفت ايران در زمينه هسته اي افزود: ايران با توجه به تمامي مشكلات و فشارهايي كه به آن وارد شده است توانسته در زمينه هسته اي به پيشرفت هاي خيره كننده اي دست يابد، بنابراين مي توانيم در حوزه اقتصاد و توليد داخلي نيز به اينگونه پيشرفت ها برسيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجلاس اخير سران اتحاديه عرب در بغداد گفت: برگزاري اين اجلاس در عراق يك پيروزي براي ملت و دولت عراق بود و به لطف خداوند با خروج اشغالگران اين زمينه را در خود ديدند كه در كشورشان امنيت را برقرار و اين اجلاس را برگزار كنند.

 



مبارك : قذافي امام موسي صدر را به شهادت رساند

ديكتاتور مخلوع مصر در جديدترين يادداشت ها از شهادت امام موسي صدر و همراهانش به دست «معمر قذافي» ديكتاتور سرنگون شده ليبي خبر داده است.
«حسني مبارك»، رئيس جمهور مخلوع مصر در دوازدهمين قسمت از يادداشت هاي خود كه روزنامه مصري «روز اليوسف» آنها را چاپ و منتشر مي كند، مدعي شده است كه سرهنگ قذافي، امام موسي صدر را در ليبي پس از يك مشاجره كشته است.
مبارك در يادداشت هاي خود مي نويسد: قذافي امام موسي صدر را به شام دعوت كرد و در آن هنگام نوار صوتي را براي وي پخش كرد كه از مصر به دست او رسيده بود.
رئيس جمهور مخلوع مصر در ادامه ادعاهاي خود مي افزايد: در اين نوار صوتي امام موسي صدر انور سادات، رئيس جمهور معدوم مصر را تهديد كرده بود كه ليبي را به سرنوشتي چون لبنان دچار خواهد كرد و پس از آن مشاجره اي كلامي بين امام موسي صدر و قذافي درگرفت، از آن زمان بود كه قذافي و نيروهايش امام موسي صدر و همراهانش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
مبارك مي افزايد: قذافي بعد از اين حادثه دستور كشتن فوري امام موسي صدر را صادر كرد. اما پيش از آن به زير دستان خود دستور داد ابزار شكنجه را حاضر كنند خود شخصا امام را شكنجه داد، امام موسي صدر پس از 4 ساعت شكنجه از هوش رفت.
رئيس جمهور مخلوع مصر در اين يادداشت ها مدعي شده است: قذافي در نهايت به زيردستان خود دستور داد، امام و همراهانش را به قطعه هاي سنگين آهني بسته و آنان را به داخل درياي مديترانه و در آخرين منطقه مرزي آب هاي ليبي بيندازند.
مبارك تاكيد مي كند كه پيكر امام موسي صدر و همراهانش در دريا از بين رفته است و قذافي پس از آن همه شاهدان اين ماجرا را به قتل رساند و غير از خودش هيچ شاهد ديگري در اين باره وجود ندارد.

 



قرآن و اهل بيت (ع) ريسمان آويخته الهي به سوي مردم

وجود مبارك صديقه كبري، فاطمه زهرا (س) سيره و سنّتي دارد كه معرّف هويت اوست. چون اين ذات پر بركت همانند سائر ذوات قدسي، همتاي قرآن كريمند و قرآن كريم عباراتي دارد، اشاراتي دارد، لطائفي دارد و حقائقي؛ چه اين كه از امام حسين (ع) و امام صادق (ع) رسيده است كه قرآن به 4 بخش تقسيم مي شود، 4 درجه دارد؛ يك درجه اش براي توده مردم است به نام عبارات قرآن، برتر از آن، اشارات قرآن است و والاتر از آن لطائف قرآن است و قلّه قرآن حقائق آن است كه مخصوص انبياء است.
صديقه كبري هم كه از ذوات قدسي عترت (ع) است سيره و سنّتي دارد كه بخشي جزء عبارات آن سيره است، توده مردم از آن بهره مي برند؛ بخشي مربوط به اشارات سيره آن حضرت است كه خواص استفاده مي كنند و بخشي مربوط به لطائف سيره و سنّت آن حضرت است كه اخص بهره مي برند و بخشي مربوط به حقائق فاطميه است كه انبياء استفاده مي كنند و ديگران طرفي نمي بندند؛ بحث درباره آن حضرت در حقيقت همانند بحث درباره قرآن كريم است.
قرآن و اهل بيت (ع)، ريسمان ناگسستني الهي
قرآن كريم كه حبل خدا و ريسمان ناگسستني الهي است، اين را خدا نازل كرده است؛ لكن ا نزال قرآن همانند انزال باران نيست. اين حبل را خداي سبحان نازل كرد، يعني آويخت نه انداخت ! آنجوري كه قرآن نازل شده است، باران نازل نمي شود؛ و آنطوري كه باران نازل مي شود، قرآن نازل نشده است. نازل كردن باران يعني انداختن اين قطره ها روي زمين، نازل كردن قرآن يعني آويختن اين طناب از بالا به زمين. چون قرآن حبل خداست و خدا اين طناب را آويخت نه انداخت؛ لذا از عبارات تا اشارات و لطائف و حقائق، درجات اين حبل است و هر كسي به اندازه علم و عملش مي تواند در خدمت طناب الهي باشد.
اهل بيت (ع) و صديقه كبري (س)، اينها حبل الله اند، حبل متين اند و حبل متين را خدا آويخت، نه انداخت. در همان حديث معروف ثقلين ذات أقدس له فرمود : احد طرفيه ب يد ه سبحانه و تعالي(1)؛ يك طرف اين طناب يعني قرآن به دست خداست، طرف ديگرش در دست شماست.
( قرآن و عترت )، تنها مسير نيل به سوي خدا
اگر كسي بخواهد به ذات أقدس له راه پيدا كند و از او فيض بگيرد، بايد از مسير قرآن و عترت بگذرد كه همين صراط مستقيم است؛ بقيه كج راهه است و راه نيست ! و اين قرآن و عترت تار و پود يك حبل متين اند؛ دو حبل نيست، دو طناب نيست تا كسي بگويد حسبنا ك تاب الله (2)، يا كسي بگويد حسبنا الع تره ! اينها تار و پود يك طنابند. اگر كسي قرآن را گرفت، هيچ راهي ندارد جز پذيرش ولايت عترت؛ و اگر كسي عترت مدار و ولايت پذير بود، هيچ راهي ندارد جز پذيرش معارف قرآن كريم و همانطوري كه همه معارف قرآن را ذات أقدس له تدوين و تضمين كرده است، صدر و ساقه اين كتاب، كلام خداست؛ انسان كامل به نام عترت طاهرين، صدر و ساقه اينها محبت خداست، معرفت خداست؛ در قلب اينها چيزي جز محبت له نيست.
با اين تحليل روشن مي شود كه ضمير ( حبّ ه ) در آيات پر بركت سوره هل أتي به الله بر مي گردد نه به طعام : و يطع مون الطّعام علي حبّ ه م سكيناً و يتيماً و اسيراً (3)، نه علي حبّ الطّعام؛ اينها جزء مقرّبانند كه فوق ابرارند ! در حرم امن مقرّبان الهي غير از محبوب حقيقي موجودي راه ندارد. اگر قلب اينها به حبّ خدا متيّم شد(4) و اگر طبق بيان نوراني امام سجاد (ع) در دعاي ابوحمزه ثمالي صدر و ذيل قلب اينها مملّو از محبت الهي بود؛ هرگز اينها به خود علاقه ندارند، چه رسد به نان و گندم، نيازمند و علاقمند باشند تا ضمير ( حبّ ه ) به طعام بر گردد !
دراصل اينگونه بوده:و يط عمون الطّعام علي حبّ الله؛ اگر كلمه ( الله ) قبلاً مطرح نشد، چون روشن بود و بيّن الرّشد است، نيازي به نام او و ياد او ندارد ! گاهي ضمير در اوّل آيه قرار مي گيرد و به خداي سبحان بر مي گردد؛ آن ضمير ضمير شأن نيست، به خدا بر مي گردد. خدا غائب نيست تا كسي بگويد كه قبلاً نامي از او برده نشد ! بنابراين صدر و ساقه هويت و هستي اينها را محبت و معرفت الهي تضمين كرده است. اگر راه غير از اين نيست و سائر سالكان بايد اين راه را طي كنند، چاره اي جز شفاعت و وسيله و توسل نيست !
شبهه صاحب تفسير المنار درباره توسل به اهل بيت (ع)
خوب عنايت كنيد تا روشن بشود كه معناي توسل چيست؛ و توسل امكان دارد، استحاله ندارد، واقع شده است و ضروريّ الوقوع هم هست. كساني كه مثل صاحب تفسير المنار و مانند آن از معارف عترت طاهرين متأسفانه فاصله دارند، با اينكه صاحب نظرند، با اينكه عالم و انديشورند؛ امّا وقتي مكتب نبينند و استاد نبينند، درك اين معارف نظري پيچيده براي آنها حاصل نخواهد شد ! آنها درباره توسل مشكلاتي دارند، شبهه علمي دارند. خوب به اين شبهه توجه كنيد تا در شرح سخنان نوراني فاطمه زهرا (س) به اين شبهه پاسخ داده شود.
آنها مي گويند شفاعت و توسل وجهي ندارد، زيرا » توسل » يعني وسيله گرفتن. اگر يك سالكي از مقصدي دور بود، انسان نياز به وسيله دارد تا با كمك وسيله، خود را به آن مقصد دور برساند. اگر مقصد به ما نزديك بود و ما در كنار مقصد قرار داشتيم، نيازي به وسيله نيست ! الآن كساني كه در اين حسينيه اند، در كنار اين ديوار يا منبر يا فرش يا جاي ديگر آرميده اند، وقتي نزديك به آن مكانند، احتياجي به وسيله نقليه ندارند. چون محبوب آنها، مقصود آنها در كنار آنهاست. توسل براي جائي است كه مقصود دور باشد و قاصد از آن جدا باشد، اين نيازمند به وسيله است.
خداي سبحان خود را در قرآن كريم نزديك معرفي كرده، در 4 مرحله خدا پيام قرب داده؛ فرمود : من به شما نزديكم : ذا سألك ع باد ي عنّي فنّي قريأ اجيب دعوه الدّاع ذا دعان (5)، اين مرحله اوّل كه پيام قرب است؛ يعني من به شما كه اهل دعا و مناجاتيد نزديكم. از اين بالاتر فرمود : نحن اقرب ا ل يه م نكم و لك ن لا تبص رون (6)، خدا از شما به اين شخص محتضر نزديكتر است؛ خدا به هر كدام از ما از ديگران نزديكتر است، اين مرحله دوّم. مرحله سوّم را در سوره قاف بيان كرد : لقد خلقنا النسان و نعلم ما توسو س ب ه نفسه و نحن اقرب ا ل يه م ن حبل الوريد(7)؛ من از رگ حياتي انسان به انسان نزديكترم.
مرحله چهارم كه از همه اينها عميق تر و عريق تر است در سوره مباركه انفال بيان شده كه: واعلموا انّ الله يحول ب ين المرء و قلب ه (8)، بدانيد خدا بين هر كس و قلب او كه همان هويت و اصالت اوست فاصله است. اين مرحله چهارم نياز به توضيح بيشتري دارد، عصاره اين مرحله چهارم اين است كه خدا از هر كدام ما به خود ما نزديكتر است. يعني خدا از من به خود من نزديكتر است. هويت ما همان فؤاد و قلب ماست، دلمايه ماست، جانمايه ماست. اين قرب چهارم البتّه بحث جدائي مي طلبد. به هر تقدير طبق اين طوائف چهار گانه قرآن كريم، خدا به ما از هر موجودي نزديكتر است. او،هم سميع است هم بصير است هم عليم است هم قدير. اگر خداي ما به ما از هر موجودي نزديكتر است و اگر سميع و بصير و عليم و قدير است و اگر همه خواسته هاي ما را مي شنود و مي فهمد و مي تواند، پس فاصله اي نيست ! وقتي فاصله نبود، نيازي به توسل نيست؛ چه حاجت كه ما وسيله بگيريم ! اين شبهه افرادي مثل صاحب المنار و هم فكران اوست.
اهميت و ويژگي خطبه فدكيّه
امّا وجود مبارك فاطمه زهرا (س) در آن خطبه فدكيه تحليلي دارد كه به اين شبهات پاسخ داده مي شود. اين خطبه فدكيّه را حوزه علميّه بايد درس بدهد، طلاب بايد درس بخوانند؛ همانطوري كه عدّه اي حافظ قرآنند، حافظ نهج البلاغه اند، عدّه اي هم بكوشند اين خطبه را حفظ كنند و درس بخوانند. البتّه درس اين خطبه نظير دروس ديگر آسان نيست ! شما اگر در خدمت اين خطبه باشيد، مي بينيد آن معارف عميق نهج البلاغه كه جزء غرر خطبه هاي توحيدي نهج البلاغه است كه وجود مبارك امير المؤمنين (ع) در دوران خلافتشان، يعني 25 سال بعد از شهادت اين بانو ايراد كردند، آن غرر و خلاصه و متن و عصاره آن خطبه هاي عميق نهج البلاغه در خطبه نوراني وجود مبارك فاطمه (س) آمده است.
حضرت در جريان استرداد فدك يك خطبه اي دارند و يك خطابه اي. در آن خطابه مسأله استرداد فدك و مسائل سياسي و مسائل اجتماعي و مسأله ظلمي كه بر آن حضرت رفته مطرح است؛ امّا در آن خطبه كه قبل از خطابه ايراد كرده اند حمد خداست، تشريح اسماي حسناي خداست، ازليّت خداست، ابديت خداست، سرمديت خداست؛ و كم كم مي رسد به اينكه اين خاندان وسيله الهي اند، آن خطبه محتوايش فقط بحث هاي فلسفي و كلامي و عرفاني است و ديگر هيچ. خطبه حضرت مسائلي دارد، خطابه حضرت احكامي. مسائل سياسي را در آن خطابه بيان كرد، مسائل ح كمي و كلامي را در آن خطبه تشريح كرد. با تشريح آن خطبه ها، گوشه هائي از آن خطبه روشن مي شود كه اين شبهه صاحب المنار و سائر متفكران وهابي، يا احياناً كساني كه در توسل و ا ستشفاء و شفيع گرفتن شبهه اي دارند، همه اينها بر طرف خواهد شد.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (مدظلّه العالي) به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مجتمع فرهنگي مذهبي موعود (عج) ـ مشهد مقدّس؛ مرداد 1382
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) الخصال/ 1/ 66 ـ( السّئوال عن الثّقلين يوم القيامه ) (2) بحار الأنوار/ 22/ 473 و 474
(3) انسان/ 8 (4) ر. ك :مفاتيح الجنان/ دعاي كميل (5) الكافي/ 8/ 390
(6) واقعه/ 85 (7) ق/ 16 (8) انفال/ 24
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



وزير اطلاعات: طرح هاي آمريكا و انگليس براي انتخابات مجلس سنگين تر از فتنه 88 بود

حجت الاسلام حيدر مصلحي گفت: طرح هاي آمريكا و انگليس براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي سنگين تر از فتنه 88 بود اما با وجود همه اين توطئه ها اين انتخابات با مشاركت بسيار بالا و بدون تنش برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات در نشست روحانيون كاروان ها در مدينه منوره با تبريك فرا رسيدن سال نو، با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: شبكه هاي رسانه اي مانند بي بي سي و صداي آمريكا طراحي هاي سنگيني براي اين انتخابات داشتند و شبكه هاي ارتباطي بدين منظور طراحي كرده بودند تا در شبكه هاي مختلف رسانه اي و ماهواره اي فتنه اي سنگين تر از فتنه 88 را ايجاد كنند.
وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: اين طرح رسانه هاي معاند با مصاحبه زنده كلينتون در بي بي سي استارت خورد ولي خوشبختانه با درايت و هوشياري دستگاه هاي امنيتي كشور در همان آغاز امر شناسايي و مورد رصد كامل قرار گرفت.
وي افزود: مقامات كشورهاي آمريكا و انگليس در جلسات خود بارها اعلام كرده بودند كه كار نظام در انتخابات مجلس تمام است ولي مثل 30 سال گذشته همه نقشه هاي آنان نقش برآب شد.
وي به روش هاي دشمنان براي بر هم زدن امنيت كشور اشاره كرد و ادامه داد: سرويس هاي اطلاعاتي دشمن با همكاري رسانه هاي خود حتي پشتيباني سرويس اطلاعاتي فرانسه و انگليس حلقه هاي مختلفي در داخل و خارج از كشور ايجاد كرده بودند كه دستگاه هاي اطلاعاتي كشور پيش از انتخابات به طور كامل به اين حلقه ها اشراف يافته و توانستند مانع اقدامات آنان شوند. وزير اطلاعات افزود: هم اينك گروه هاي مختلف اپوزوسيون خارج از كشور بخاطر درز محرمانه ترين مذاكرات و تصميمات خود به شدت به يكديگر شك دارند و از همديگر مي پرسند مدحي نفوذ كرده به داخل ما چه كسي است كه اين مسئله يكي از دستاوردهاي اشراف اطلاعاتي محسوب مي شود.
وي در ادامه به سفر سال گذشته خود به كشور عربستان اشاره كرد و گفت: در اين سفر ديداري با وليعهد عربستان داشتم و پيام صريح و روشن جمهوري اسلامي ايران را درخصوص تحولات منطقه اي به وي بيان كردم.
مصلحي افزود: از نكات جالب اين ديدار اين بود كه وليعهد عربستان صراحتا اعتراف كرد كه در ايام جنگ تحميلي بخاطر عربي بودن صدام حمايت هاي بسياري از وي داشتيم كه بنده نيز پاسخ صريحي به وي دادم.
اعتراض وزير اطلاعات
به اظهارات خطيب جمعه مسجدالحرام
وزير اطلاعات همچنين در واكنش به اظهارات خطيب نماز جمعه مسجد الحرام واكنش نشان داد و در مصاحبه اي گفت: ظرفيت عمره و حج ظرفيت خوبي است و در واقع كنگره جهان اسلام است و به خوبي مي شود از اين مناسبت ها و موقعيت هايي كه مانند «روز زمين» شكل مي گيرد، بهره برداري كرد.
حجت الاسلام والمسلمين مصلحي ادامه داد: انتظارم اين بود كه خطيب نماز جمعه مسجد الحرام به عنوان فردي كه مي تواند جزو نخبگان باشد، درباره اين روز و حركت جهاني كه شكل گرفته و قطعا آمريكايي ها و اسرائيلي ها با آن مخالف هستند، موضعي بگيرد و حركتي بكند كه متاسفانه نديدم، وي اشاره اي در اين زمينه داشته باشد. وي افزود: انتظار ما اين است كه نخبگان عربستان حداقل در مباحثي مانند فلسطين حركت ها و اقداماتي داشته باشند و واقع بينانه با اين مسائل برخورد كنند.

 



سلطانيه: بازديد مستمر از تاسيسات نظامي ايران امكانپذير نيست

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما نمي توانيم اجازه دهيم هر بار هر كشوري كه مي خواهد در بزند و از مكان هاي نظامي ما بازديد كند.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز گفت: جمهوري اسلامي به دنبال سلاح اتمي نيست.
وي افزود: ايران هرگز غني سازي (اورانيوم) را تعليق نمي كند.
سلطانيه تاكيد كرد: تهران مايل به همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد برنامه انرژي هسته اي خود است اما به هيچ درخواستي مبني بر بازديد از تاسيسات نظامي خود تن نخواهد داد.
وي گفت: ما نمي توانيم اجازه دهيم هر بار هر كشوري كه مي خواهد در بزند و از مكان هاي نظامي ما بازديد كند.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه خاطرنشان كرد: تحريم هاي كشورهاي غربي عليه ايران در روند فعاليت هاي هسته اي اين كشور اثري نداشته است.
سلطانيه گفت: تحريم ها هيچ اثري نداشته و ما مصمم به ادامه فعاليت هاي انرژي هسته اي خود هستيم.
نماينده ايران در آژانس همچنين تهديدها مبني بر حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران را كم اهميت دانست و تاكيد كرد كه تهران به چنين اقدامي، «پاسخي محكم با مشتي آهنين» خواهد داد.

 



فعاليت خبرگزاري رويترز در ايران به حالت تعليق درآمد

سرويس سياسي -
فعاليت خبرگزاري رويترز به خاطر انتشار گزارشهاي توهين آميز ضدايراني به حالت تعليق درآمد.
بنا بر اعلام خبرگزاري رويترز، چندي پيش گزارشي تصويري درباره آموزش هنرهاي رزمي توسط زنان ايراني از سوي اين خبرگزاري منتشر شد كه در آن يك اشتباه صورت گرفت و به همين دليل دولت ايران دستور داده كه فعاليت هاي دفتر اين خبرگزاري در تهران به حالت تعليق دربيايد.
استفان جي آدلر، سردبير رويترز در تهران در اين باره ادعا كرد: ما به اشتباه پيش آمده اذعان مي كنيم و آن را مسئله اي جدي مي دانيم. ما پس از اين كه متوجه اشتباه خود شديم، در همان روز آن را اصلاح كرديم. ما علاوه بر يك بازنگري داخلي، اقدامات لازم را براي جلوگيري از تكرار اشتباهات مشابه نيز انجام داديم.
بنا بر اعلام رويترز، اين خبرگزاري پس از شكايت يك باشگاه هنرهاي رزمي در ايران كه تصاوير مربوطه از آنجا تهيه شده بود، گزارش تصويري خود را اصلاح كرد؛ در گزارش رويترز اعلام شده بود كه «هزاران زن نينجا به عنوان آدمكش در ايران آموزش مي بينند!» اما اين عنوان بعدا اصلاح شد. اين در حالي است كه زنان نينجاي ايراني همچنان معتقدند كه رويترز گزارش هاي بعدي خود را در مورد آنان اصلاح نكرده است.
رويترز هم چنين اعلام كرد كه در همين حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران با دفتر رويترز در تهران تماس گرفته و از 11 نفر از كاركنان اين دفتر خواسته كه كارت هاي مطبوعاتي خودشان را تحويل بدهند.
در حالي كه رويترز اشتباه خود را در انتشار اخبار زنان نينجاي ايران پذيرفته است، تلويزيون بي بي سي با حمايت از فعاليت دفتر رويترز در ايران نگاه امنيتي را علت تعليق اين خبرگزاري دانست و گفت: مجوز فعاليت براي خبرنگاران خارجي در ايران هميشه با محدوديت همراه است!
به نظر مي رسد بي بي سي فارسي خود را در هر حال متعهد به دفاع از منافع بريتانيا مي داند!

 



بنزين گران شد اروپا به عصر الاغ ها بازگشت!

گراني شديد و بي سابقه بنزين باعث بازگشت الاغ ها به خيابان هاي اروپا شده است.
مردم اروپا كه اخيرا و در پي تنش هاي نفتي در مناطق مختلف جهان از جمله رويارويي با ايران با گراني بي سابقه بنزين مواجه شده اند، اخيرا چاره اي جز اين نديده اند كه به الاغ سواري روي بياورند.
آخرين ايده در اين زمينه، راه اندازي «الاغ تاكسي» در برخي شهرهاي اروپاست كه احتمالا هدف از آن كاهش نرخ تاكسي ها با اجتناب از مصرف بنزين بوده است!
تصوير بالا مربوط به شهر «رگو اميليا» در ايتالياست كه در ياري طلبيدن از الاغ ها پيشگام شده و در ناوگان حمل و نقل عمومي خود الاغ ها را جايگزين تاكسي ها كرده است.
مردم اروپا نيز ظاهرا از اين طرح استقبال كرده اند و آن را موجب كاهش هزينه ها و حفاظت از محيط زيست مي دانند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14