(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 فروردین 1391- شماره 20179

كارآفريني ، ضرورت سال توليد ملي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بايد به نيازهاي فرهنگي اسلامشهر توجه بيشتري شود
ايران در كيهان
پيوند فرهنگي ميان خوي و نيشابور برقرار مي شود
راه اندازي 3 ايستگاه هواشناسي در پيست اسكي ديزين
استاندار: برنامه هاي توسعه اي مازندران در راستاي حمايت از توليد ملي است
اجرايي شدن 48 درصد مصوبات سفر سوم استاني رئيس جمهور به البرز
در تعطيلات نوروز 9ميليون ايراني به استان هرمزگان سفر كردند
7 هزار و 500نهال درخاش توزيع شد
حوادث كوتاه از كشور
انتصابات جديد در شهرستان ها
بيكاري يكي از مشكلات جدي رشتخوار است



كارآفريني ، ضرورت سال توليد ملي

معضل اشتغال و بيماري و كارآفرينان، امروزه در ميهن اسلاميمان بسيار شنيده مي شود و در اين ميان در كشور ايران از گذشته تا حال همواره به بهترين نحوه و با گويش هاي مختلف از دانايي و دانش افزايي ياد مي كردند.
بيشتر متفكران و انديشمندان اقتصادي و اجتماعي امروزه بر اين باورند كه نوآوري تنها راه تضمين بقا در دنياي پرسرعت امروزي به شمار مي رود و از اين رو است كه بزرگان اين رشته نوآوري را شاه بيت حياتي جامعه قلمداد مي كنند.
گسترش فرهنگ كارآفريني در جامعه در راستاي تفكر و نگاه نوآورانه ميسر مي باشد، چرا كه فرهنگ تعيين كننده نگرش هاي افراد در جهت اخذ فعاليت كارآفرينانه است و هر زمانه اي مدل هاي خاص ويژه كارآفريني را مطابق نيازهاي خاص جامعه ايجاد مي كند.
درحال حاضر جامعه كنوني، با سرعتي شتابان به سمت جامعه دانشي پيش مي رود جامعه اي كه سرمايه اصلي آن استعداد و خلاقيت افراد آن است و كارآفرينان افرادي هستند كه تكنولوژي و دانش را با فرصت ها و نيازهاي بازار تركيب كرده و سپس با توجه به نواقص بازار و اقتصاد سبب يكپارچگي و سازگاري دانش و تجارب شده و فاصله بين علم و بازار را پر مي نمايد.
بنابراين ايجاد ايمان و احترام به علوم و دانش جديد در بين مردم جامعه آماده ساختن آنها براي قبول انديشه هاي نو و آزمايش روش هاي جديد بدون توجه به غربي بودن يا شرقي بودن آن و مهم تر از همه گسترش عدالت اجتماعي و اقتصادي براي اقشار مختلف جامعه نقش اساسي را در رشد و توسعه كشور ايفا مي نمايد.
اكنون كه در سند چشم انداز 1404 تعيين گرديد كه كشور عزيزمان ايران در ابعاد علمي و فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي سرآمد كشورهاي منطقه باشد گسترش اين فرهنگ خصوصا در سطح دانشگاه ها.
موسسات علمي يكي از اصلي ترين بسترهاي ممكن جهت فراهم شدن اين مهم است بايد براي اين امر از انديشمندان و نخبگان سود برد تا بهتر براي معضل بيكاري و كارآفريني تصميم گرفت.
خبرنگار كيهان در بابل

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بايد به نيازهاي فرهنگي اسلامشهر توجه بيشتري شود

چهاردانگه- خبرنگار كيهان
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر از كمبودهاي متعددي در زمينه هاي فرهنگي برخوردار است كه بايد در جهت رفع و جبران كمبودها و كاستي ها اقدام شود.
سيد محمد حسيني در جريان سفر به شهرستان هاي اسلامشهر و چهاردانگه با بيان اين مطلب افزود: باتوجه به شرايط خوبي كه در منطقه وجود دارد امكان ايجاد مراكز فرهنگي ديگري و همچنين حوزه علميه و خانه فرهنگ ديجيتال وجود دارد كه ان شاءالله اداره كل فرهنگ و ارشاد استان تهران با عنايت بيشتري به اين منطقه در جهت رفع مشكلات فرهنگي اقدام خواهد كرد.
وي با بيان اينكه همكاري خوبي با آموزش و پرورش داريم گفت: در راستاي تأمين نيازهاي كتابخانه هاي مدارس گام هاي خوبي برداشته شده و اقدامات مناسبي انجام پذيرفته و در هفته كتاب و نيز نمايشگاه هاي كتاب ياد يار مهربان كه در استانها برگزار مي شود، كتاب هايي به صورت رايگان و يا نيم بها ارائه مي شود و امسال اين طرح نيز با جديت بيشتري ادامه خواهد داشت.
وزير ارشاد دولت دهم افزود: كار خوبي كه سال گذشته كليد خورد و امسال نيز اعتبارات خوبي براي آن اختصاص يافته توجه ويژه به فعاليت هاي قرآني و مدارس قرآني است، كه با همكاري آموزش و پرورش در جهت ترويج فرهنگ قرآني و فعاليت هاي قرآني مدارس انجام خواهد گرفت.
وي با اشاره به نامگذاري سال 91 از سوي رهبر انقلاب گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد با همفكري و همكاري رسانه ملي و تمامي مطبوعات و رسانه ها و ملت شريف ايران دست به دست هم بدهيم و فرهنگ مصرف كالاهاي ايراني را ترويج و تبليغ كنيم.حسيني تأكيد كرد: ما امسال بايد شاهد يك جهش و تحول بزرگي در زمينه هاي مختلف فرهنگي در كشور باشيم و در شهرستان اسلامشهر هم بايد بيش از گذشته مسائل فرهنگي توجه شود و پروژه هاي نيمه تمام را تكميل كنند.
قابل ذكر است وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي در پايان سفر خود به شهر چهاردانگه اسلامشهر از كتابخانه پيامبر اعظم اين شهر بازديد و دستور احداث خانه فرهنگ ديجيتال را صادر كرد.

 



ايران در كيهان

600هزار بيمه شده
سرويس شهرستانها- مديركل تأمين اجتماعي استان همدان جمعيت تحت پوشش تأمين اجتماعي اين استان را تا پايان دي ماه سال گذشته، 600هزار نفر اعلام كرد و گفت: 35درصد كل جمعيت و 61درصد جمعيت شهري اين استان از خدمات تأمين اجتماعي بهره مند شدند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل تأمين اجتماعي محمد عسكري، با اعلام اين خبر گفت: تا پايان سال گذشته در استان همدان بيش از 195 هزارنفر بيمه شده تأمين اجتماعي شدند كه از اين ميان، 123هزار نفر بيمه شده اجباري هستند و مشاغل آزاد، قاليبافان، رانندگان، كارگران ساختماني، بيمه شدگان اختياري و توافقي از ديگر گروه هاي مشمول خدمات تأمين اجتماعي هستند.
وي گفت: بيش از 22هزار كارگاه فعال در استان همدان تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند.
يك ميليون و 900هزار مراجعه كننده
¤ در سال90، بيش از يك ميليون و 900هزار مراجعه سرپايي به پزشكان مراكز درماني تأمين اجتماعي استان البرز انجام شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل تأمين اجتماعي، مديردرمان تأمين اجتماعي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: در سال گذشته، 35هزار بستري و بيش از 18هزار عمل جراحي در اين مراكز انجام شده است.
دكتر باباخاني افزود: در همين مدت صدور بيش از يك ميليون و 439هزار نسخه دارويي و همچنين 158هزار مراجعه به آزمايشگاه و پاتولوژي در مراكز درماني تأمين اجتماعي استان البرز صورت گرفته است.
گفتني است مديريت درمان تأمين اجتماعي استان البرز از طريق يك بيمارستان، يك مؤسسه خدمات درماني، يك دي كلينيك، دو پلي كلينيك تخصصي، 3درمانگاه و يك مركز دندانپزشكي به بيمه شدگان خدمات درماني ارائه مي دهد.
كنار گذر
بابل- خبرنگار كيهان: فرماندار بابل گفت: امسال 11ميليارد تومان اعتبار براي كنارگذر جنوبي بابل اختصاص يافت كه با اين اعتبار اين پروژه تا پايان سال تمام نمي شد و بامذاكراتي كه با وزير و معاون وزير داشتيم درخواست كرديم براي اتمام اين پروژه مهم 25ميليارد تومان اوراق مشاركت اختصاص دهند و با قولي كه معاون وزير در اين خصوص داده است، اين پروژه تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.
محمد مهدوي در خاتمه گفت: در نيمه دوم سال گذشته رايزني هاي زيادي با وزير راه و شهرسازي داشتيم تا جاده باباكنار به جاي جاده روستايي به عنوان جاده بين شهري شناخته شود تا از اين منظر بتواند از اعتبارات ملي استفاده كند و بتوان روند تعريض آن را سرعت بخشيد.
قدرت و صلابت ملت ايران
كيش- خبرنگاركيهان: امام جمعه كيش گفت: به رغم اتهاماتي كه استكبار جهاني در خصوص توليد بمب هسته اي به ايران وارد مي كند خودش بهتر از هر كسي مي داند كه اين يك دروغ بزرگ است.حجت الاسلام والمسلمين عليدادي تصريح كرد: استكبار از قدرت و صلابت مردم ايران مي ترسد كه گوش به فرمان ولايت هستند و اين از صدها بمب هسته اي خطرش براي استكبار بيشتر است.

 



همزمان با همايش بزرگداشت عطار نيشابوري
پيوند فرهنگي ميان خوي و نيشابور برقرار مي شود

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگداشت عطار نيشابوري با تاكيد بر پيوند ميان شهرهاي نيشابور و خوي برگزار مي شود.
شهردار نيشابور با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين همايش طي روزهاي 24 و 25 فروردين ماه سال جاري در شهر نيشابور برگزار مي شود.
«محمد كاظم صادقي» با بيان اينكه درسال گذشته و همزمان با همايش بين المللي شمس تبريزي در خوي، پيوند فرهنگي و خواهرخواندگي ميان شهرهاي خوي و نيشابور منعقد شده است، يادآور شد: امسال نيز در همايش روز ملي بزرگداشت عطار و با حضور مسئولان شهر خوي اين پيوند فرهنگي و تاريخي تحكيم بيشتري خواهد يافت.
وي با بيان اين كه عطار نيشابوري و شمس تبريزي از جمله مفاخر بزرگ ادبيات و تاريخ ايران زمين هستند، خاطرنشان كرد: بدون شك معرفي اين مفاخر ارزشمند مي تواند باعث خودباوري جوانان و احياء هويت ديني و اسلامي در جامعه شود.
صادقي در پايان اضافه كرد: در مراسم روز ملي عطار كه با حضور شخصيت هاي برجسته علمي فرهنگي و ادبي كشور برگزار مي شود، برنامه هاي مختلفي شامل ارايه مقالات انديشمندان، اجراي موسيقي اصيل ايراني، گلباران آرامگاه عطار، شب شعر، عطارخواني و اجراي برنامه هاي متعدد هنري و فرهنگي پيش بيني شده است.

 



راه اندازي 3 ايستگاه هواشناسي در پيست اسكي ديزين

كرج- خبرنگار كيهان:
سه ايستگاه هواشناسي در پيست بين المللي اسكي ديزين راه اندازي مي شود.
مديركل هواشناسي استان البرز با بيان اين مطلب اظهار داشت: تجهيزات و امكانات هواشناسي اين پيست بين المللي خريداري شده است و فقط منتظر هستيم تا شرايط جوي بهتر شود.
منصور رحمانيان تصريح كرد: اين سه ايستگاه در ارتفاعات مختلف پيست بين المللي اسكي ديزين نصب خواهد شد كه هواشناسي دقيق اين منطقه را امكان پذير خواهد كرد.
وي افزود: با راه اندازي اين ايستگاه ها مي توان شرايط جوي، ميزان بارش برف و درجه حرارت آن را پيش بيني كرد و شهرونداني كه قصد سفر به اين منطقه را دارند مي توانند با مشاهده سايت از شرايط جوي كامل اين منطقه اطلاع پيدا كنند.
رحمانيان گفت: هزينه ساخت هر ايستگاه 80 ميليون تومان است كه همه تجهيزات آنها خريداري شده است.

 



استاندار: برنامه هاي توسعه اي مازندران در راستاي حمايت از توليد ملي است

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: تقويت فعاليت ها و برنامه هاي توسعه اي مازندران در راستاي تحقق منويات رهبرمعظم انقلاب و حمايت از توليد ملي، هدف اساسي مديران در سال جديد است كه با جديت دنبال خواهدشد.
«سيد علي اكبر طاهايي» در نخستين نشست شوراي اداري استان در سال جاري، با تأكيد بر نامگذاري امسال به نام توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: توجه به بخش كشاورزي در مازندران يكي از نمادهاي عملياتي شدن اين شعار است.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه توسعه مازندران منوط به همدلي اساتيد حوزه و دانشگاه است، تصريح كرد: دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد موضوع پايان نامه هاي خود را با محوريت مشكلات استان، به ويژه با هدف تحقق شعار محوري سال انتخاب كنند.
وي به دستور ويژه رئيس جمهور در روزهاي پاياني سال گذشته اشاره كرد و گفت: دو اعتبار ويژه براي ساخت نيروگاه توليد برق از زباله براي شهرهاي ساري و نوشهر اختصاص يافت و وزير اقتصاد نيز با اختصاص اعتباري براي كمك به حل مشكل ترافيك و تكميل كنارگذرها در شهرهاي غرب مازندران موافقت كرد.
در ابتداي اين جلسه مديران عامل شركت هاي آب منطقه اي، آب و فاضلاب شهري و آب و فاضلاب روستايي و مديران كل راه و ترابري و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به بيان گزارشي از روند اقدامات و پروژه هاي سال90 و اهم برنامه هاي پيش رو درسال 91 پرداختند.
همچنين در پايان اين جلسه، نخستين كتاب بازي هاي بومي و محلي مازندران نوشته مرادعلي نعمتي رونمايي شد.

 



اجرايي شدن 48 درصد مصوبات سفر سوم استاني رئيس جمهور به البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
استاندار البرز از اجرايي شدن 48 درصد از مصوبات سفر سوم رئيس جمهوري به اين استان خبر داد.
عيسي فرهادي گفت: در دور سوم سفر رئيس جمهوري به البرز 270 مصوبه در نظر گرفته شد كه با گذشت 3 ماه، 48 درصد آنها اجرايي شده است.
وي افزود: دور اول سفر استاني هيئت دولت به كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد با 88 مصوبه همراه بود كه 99 درصد آنها انجام شده است.
استاندار البرز يادآور شد: در دور دوم سفر استاني 120 مصوبه به تصويب رسيد كه 78 درصد آنها انجام شده است.
فرهادي با اشاره به دور چهارم سفر هيئت دولت به استان البرز گفت: با اجرايي شدن مصوبات اين سفر تحولي شگرف در استان البرز به وجود خواهد آمد.

 



در تعطيلات نوروز 9ميليون ايراني به استان هرمزگان سفر كردند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد دائمي تسهيلات نوروزي هرمزگان گفت: 9 ميليون و 55هزار گردشگر در تعطيلات نوروز سال جاري به هرمزگان سفر كردند كه 43درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته مي باشد.
مهدي دريانورد افزود: بيش از يك ميليون و 900 هزار تردد وسيله نقليه نيز طي تعطيلات نوروز در استان ثبت شد.
مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري هرمزگان ابراز داشت: بيش از 3 ميليون و 500 هزار نفر به جزاير استان سفر كردند. وي ادامه داد: بيش از 490هزار خودرو به جزاير قشم و كيش در اين ايام حمل شد.
دريانورد با اشاره به اينكه مسافران نوروزي 70درصد بيشتر از سال گذشته اماكن تاريخي را براي بازديد انتخاب كردند تصريح كرد: بيش از 475هزار نفر از مسافران از اماكن تاريخي و جاذبه هاي طبيعي هرمزگان ديدن كردند.
دبير ستاد تسهيلات دائمي سفرهاي نوروزي هرمزگان بيان داشت: معبد هندوها و موزه مردم شناسي خليج فارس در بندرعباس به ترتيب با 80 و 37هزار نفر بازديد كننده بيشترين ميزان گردشگر تاريخي را در مركز استان به خود اختصاص داده بودند.
وي اظهار داشت: ساحل بندرعباس و سيريك، جنگل هاي حرا، مجموعه آبگرم گنو، جزاير هرمز و هنگام، آبشار تزرج و امامزاده سيدسلطان محمد رودان داراي بيشترين بازديد كننده در نوروز بودند.
دريانورد يادآور شد: قلعه پرتغالي هاي قشم و هرمز، حمام گله داري بندرعباس، موزه هاي مردم شناسي بستك، خانه فكري بندر لنگه و قلعه هزار ميناب از ديگر مكان هاي تاريخي مورد بازديد مسافران بود.
هرمزگان ميزبان 873 هزار ميهمان فرهنگي
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ستاد تسهيلات نوروزي آموزش و پرورش در تعطيلات نوروزي امسال با پذيرش رسمي يك صدهزار و 641 سرپرست خانوار و 277 هزار و 616 نفر همراه فرهنگي در مجموع 873 هزار نفر روز پذيرش داشته است.
احمد آخوندي اظهار داشت: اين ستاد در 16 منطقه آموزش و پرورش هرمزگان از 26اسفند 90 رسما فعاليت خود را آغاز كرد كه روند پذيرش ميهمانان روز به روز از استقبال بيشتري برخوردار بود.
وي ادامه داد: اين آمار ميزان حضور فرهنگياني است كه با مراجعه به ستادهاي اسكان در سامانه ثبت نام شده اند و ميانگين احتساب آمار نهايي نيز اسكان حداقل سه روزه بود. وي اظهار داشت: درسال گذشته 531 هزار و 135 نفر روز مسافر در مدارس استان اسكان داده شدند كه آمار امسال در مقايسه با سال قبل رشد چشمگير ورودي ميهمانان فرهنگي به هرمزگان را نشان مي دهد.
آخوندي يادآورشد: براي امسال 321 مدرسه در قالب 2هزارو551 كلاس درس در 16 منطقه اختصاص يافت كه فعاليت خود را پيش از موعد تعطيلات و از روز 26 اسفندماه رسما آغاز كردند. اين مسئول بيان داشت: تمام ستادهاي اسكان و اماكن اختصاص يافته به فرهنگيان از امكانات مناسبي از جمله سرويس هاي بهداشتي، حمام آبگرم، اتاق هاي مفرش و ساير امكانات نظير تلويزيون، يخچال و... برخوردار بودند.
آخوندي اضافه كرد: كار توزيع غذاي گرم در سه شهر بندرعباس، قشم و كيش انجام شد كه در مجموع بيش از 80 هزار پرس غذاي گرم بين فرهنگيان ميهمان توزيع شد.
بازديد بيش از يك ميليون و هشتصدهزار نفر از اماكن متبركه هرمزگان
مديركل اوقاف و امور خيريه استان هرمزگان نيز گفت: در تعطيلات نوروز 91يك ميليون و 875هزار نفر از اماكن متبركه و زيارتگاه هاي استان هرمزگان بازديد كردند.
حجت الاسلام محمد عبادي افزود: از اين تعداد 870 هزار نفر از ميهمانان و گردشگران نوروزي از زيارتگاه سيدسلطان محمد رودان، يك ميليون و 125 هزار نفر از زيارتعلي و سيدمحمود و ساير اماكن متبركه شهرستان رودان بازديد كردند.وي خاطرنشان كرد: براي احداث اردوگاه همجوار زيارتگاه سيدسلطان محمد رودان بيش از 500 ميليون ريال و براي آماده سازي اماكن متبركه استان نيز بيش از 800 ميليون ريال هزينه شد.
عبادي تعداد بقاع متبركه استان را 69 بقعه اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 33 بقعه فعال است كه جهت اسكان گردشگران نوروزي آماده سازي شد.
مديركل اوقاف و امورخيريه استان هرمزگان، توزيع 10 هزار بسته فرهنگي درسطح استان در تعطيلات نوروز 91 را يكي ديگر از اقدامات اين اداره كل برشمرد.
عبادي با اشاره به اجراي طرح آرامش بهاري در اماكن متبركه استان در روزهاي آغازين سال جديد افزود: استقبال مردم هرمزگان و گردشگران از طرح آرامش بهاري در اماكن متبركه استان بسيار چشمگير بود و مردم از ويژه برنامه هاي فرهنگي اين طرح در تعطيلات نوروز 91 بهره مند شدند.
افزايش 11 درصدي كشته هاي جاده اي
كشته هاي جاده اي در هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزايش داشته است. فرمانده پليس راه استان هرمزگان با اعلام اين خبر افزود: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري تعداد افراد فوت شده ناشي از سوانح جاده اي 37 نفر افزايش داشته است اين درحالي است كه پارسال 33نفر بوده اند.
سرهنگ علي مجيدزاده ابراز داشت: تصادفات جرحي در تعطيلات عيد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزايش داشته است و تعداد مجروحان اين سوانح از 233 نفر در سال گذشته به 289 نفر در امسال رسيده كه تعداد مجروحان 25درصد رشد داشته است.
وي در مجموع حوادث جاده اي در طرح نوروزي امسال را با افزايش 24 درصدي ذكر كرد و گفت: 16 درصد تصادفات فوتي مربوط به مهمانان نوروزي با وقوع پنج فقره با هشت كشته و 23 درصد مربوط به تصادفات جرحي با 28 فقره و 68 نفر مجروح بوده است.
سرهنگ مجيدزاده 41 درصد تصادفات فوتي را در محور بندرعباس به رودان، 24 درصد آن مربوط به حوزه بندرعباس- حاجي آباد و 19 درصد مربوط به حوزه پليس راه حاجي آباد به سيرجان برشمرد.
وي 43 درصد كشته هاي جاده اي را مربوط به شمال (بندرعباس- سيرجان)، 43 درصد شرق استان، 14درصد حوزه غرب ذكر كرد.
فرمانده پليس راه استان با بيان اينكه 13 درصد فوتي ها، عابران پياده بودند گفت: 33 درصد فوتي ها مربوط به واژگوني خودروها و 20 درصد آن مربوط به موتورسيكلت بوده است.
سرهنگ مجيدزاده در خصوص علت تصادفات اظهار داشت: 27 درصد تصادفات مربوط به تخطي از سرعت مطمئنه، 17 درصد انحراف به چپ، 14 درصد عدم توجه به جلو و عدم رعايت حق تقدم به ثبت رسيده است.وي 67 درصد عاملان حوادث در جاده ها را خودروي سواري دانست كه 30 درصد آن مربوط به خودروي پرايد بوده است.سرهنگ مجيدزاده ادامه داد: 15 درصد عامل بعدي، موتورسيكلت و هفت درصد آن كاميون ها بوده است.
وي 23 درصد وقوع حوادث را واژگوني، 43 درصد برخورد دو وسيله نقليه با يكديگر و 21 درصد موتورسيكلت با وسيله ديگر اعلام كرد.فرمانده پليس راه استان، روز 13 فروردين روز طبيعت را بدون تصادف فوتي دانست و گفت: در اين روز هشت فقره تصادف جرحي با 21 نفر مجروح رخ داده است اين در حالي است كه آمار اين روز در سال گذشته 10 فقره تصادف با 29 نفر مجروح شده است.
گفتني است: اولين نوزاد سال جاري در بندرعباس كه در كمتر از يك ساعت و نيم پس از تحويل سال 91، پا به عرصه گيتي نهاد، دختري 3 كيلويي است كه در ساعت 10 و 10 دقيقه در بيمارستان خليج فارس به دنيا آمد و توانست نام خود را در اولين ها به ثبت رساند.

 



7 هزار و 500نهال درخاش توزيع شد

زاهدان -خبرنگاركيهان:
مديرجهاد كشاورزي شهرستان خاش از توزيع رايگان 7 هزار و 500 اصله نهال زرشك و عناب در بين باغداران اين شهرستان خبر داد.
مهندس امان الله طوقي گفت: با توجه به عملكرد خوب و سازگاري مناسب و درآمد بالاي محصولات باغي عناب و زرشك و به منظوري ترويج كاشت اين محصولات با ارزش در اواخر اسفند 90 و اوايل سال جاري تعداد 7 هزار و 500 - اصله نهال زرشك و عناب از استان خراسان جنوبي خريداري و به صورت رايگان بين باغداران شهرستان جاسك توزيع شد.
وي افزود: به منظور افزايش سطح زير كشت ميوه هاي - سردسيري و انار و انگور تعداد 25هزار اصله نهال سياه ريشه شامل زردآلو، هلو، آلو، شليل، بادام و... تعداد 150 هزار اصله نهال انار و انگور نيز در شهرستان خاش توليد و به صورت يارانه اي بين متقاضيان توزيع شد.
طوقي درپايان گفت: تعداد 250 هزار نهال پسته گلداني نيز توسط توليد كنندگان نهال دراين شهرستان توليد شده كه توزيع آن از اواخر فروردين آغاز خواهد شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ در آب بندان
بابل- خبرنگار كيهان: پسر بچه اي در روستاي فردونكلاي بابل به داخل آب بندان روستا افتاد و جان باخت. جسد وي در كانال آب كشاورزي داخل روستا پيدا شد.
حيوانات قاچاق
سنندج- خبرگزاري فارس: سرپرست سازمان محيط زيست كردستان از كشف و ضبط بيش از 80 قطعه سنجاب و كبك در كردستان از ابتداي سال جاري تاكنون از قاچاقچيان خبر داد. در اين ارتباط 20 قبضه اسلحه شكاري غيرمجاز نيز كشف و ضبط شد. جريمه هر قطعه سنجاب 2 ميليون ريال ذكر شده است.
سارقان خندابي
اراك- خبرگزاري فارس: در پي وقوع چند فقره سرقت در شهرستان خندآب استان مركزي ماموران پليس اين شهرستان با اجراي عمليات ميداني و گشت هاي شبانه موفق به انهدام يك باند 4نفره سابقه دار شدند. متهمان پس از دستگيري به سرقت احشام، منازل و موتورسيكلت اعتراف كردند 15 رأس گوسفند، دو دستگاه موتورسيكلت و مقاديري اثاثيه منزل از مخفيگاه متهمان كشف و ضبط شد.
شتر قاتل
زاهدان- خبرنگار كيهان: برخورد يك دستگاه خودرو زانتيا با يك نفر شتر در محور اصلي نهبندان به سفيدآبه يك كشته بر جاي گذاشت.
خودرو زانتيا داراي 8 سرنشين بود كه در اين حادثه آناهيتا -الف جان باخت و بقيه سرنشينان مصدوم شدند.
پژو ترياكي
¤ ماموران مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان در هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك خودرو پژو 206 مشكوك و پس از بازرسي موفق شدند مقدار 17 كيلو و 906 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كنند.
سارقان خانه به خانه
اصفهان- خبرنگار كيهان: پس از وقوع چند فقره سرقت در نجف آباد پليس آگاهي با شناسايي يك مالخر اقدام به بازداشت وي كرد. مالخر ياد شده در بازجويي ها به خريد اموال مسروقه از فردي به نام «ايمان-ه» اقرار كرد. پس از بازداشت متهم مذكور اين متهم به انجام سرقت ها با همدستي فردي به نام «سعيد-و» اعتراف كرد. آخرين عضو اين باند نيز پس از دستگيري تحويل مقامات قضايي شد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

چهاردانگه - خبرنگار كيهان: با 8 راي اعضاي شوراي اسلامي شهر اسلامشهر، عليرضا ميرزابلوچ، به عنوان شهردار بومي شهر اسلامشهر انتخاب شد.
اراك - خبرنگار كيهان: براساس حكم مديركل ورزش و جوانان استان مركزي، «پيمان عين القضاتي» به عنوان سرپرستي معاونت امور جوانان اين اداره كل منصوب و مشغول به كار شد.
قشم - خبرنگار كيهان: با نظر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام والمسلمين علي ملانوري به سمت مدير ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم منصوب شد.

 



بيكاري يكي از مشكلات جدي رشتخوار است

رشتخوار- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار گفت: مسئولان بايد در ابتداي سال91 براي حل معضل بيكاري جوانان برنامه ريزي و مديريت كنند چرا كه بيكاري يكي از معضلات جدي رشتخوار است.
محمود ذباح در جمع اعضاي شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار بالابودن رقم بيكاري دراين شهرستان را ناشي از خشكسالي ها و كاهش فعاليت هاي كشاورزي و دامداري دانست و گفت: بيكاري در اين شهرستان سبب اعتياد، طلاق و اختلافات خانوادگي براي عده اي از جوانان اين مرز و بوم شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار افزود: سن ازدواج جوانان به دليل نداشتن شغل و كسب و كار مناسب بالارفته و اين امر مطمئنا زمينه فساد را ترويج مي دهد.
وي با بيان اينكه دراين خصوص مسئولان شهرستان و استان بايد چاره انديشي كنند، گفت: اكثر جوانان اين منطقه براي كسب و كار به شهرهاي اطراف رفته و اين مهاجرت هاي اجباري خود مشكلات زيادي را براي آنها ايجاد مي كند.
ذباح با اشاره به اينكه مسئولان شهرستان و استاني بايد با حمايت مضاعف، زمينه هاي ايجاد اشتغال را در منطقه فراهم كنند، گفت: مسئولان ازطريق تزريق وام هاي كم سود به ميزان كافي و فعال كردن شهرك صنعتي بايد بسترهاي مناسب و بهينه كشاورزي و صنعت و تجارت را در شهرستان فراهم آورند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14