(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 فروردین 1391- شماره 20179

حديث دشت عشق
وعده وزارت ورزش براي حمايت از فدراسيون فوتبال پايان اختلافات
اخبار كوتاه از فوتبال
300 ورزشكار در مسابقات قهرماني دووميداني ايران
نايب قهرماني تكواندوكاران نوجوان كشورمان در رقابت هاي جهاني جام را به كره اي ها پس داديم
پس لرزه هاي اتفاقات داوري در هفته هاي اخير ليگ برتر
يكي زمزمه خداحافظي سر داد و ديگري محروم شد!
مربيان تيم هاي ملي وزنه برداري مشخص شدند
قهرماني تيم بسكتبال جوانان در مسابقات غرب آسيا
آيا كشتي فرنگي دو سهميه ديگر را كسب مي كند؟!
بنا : كار سختي در رقابت هاي گزينشي چين و فنلاند داريم
دوم ارديبهشت و برگزاري آخرين ال كلاسيكوي اين فصل لاليگا قهرمان از اين بازي بيرون مي آيد
مصاف واليباليست ها با اسلووني، صربستان و چين



حديث دشت عشق

طلبه و دانشجوي بسيجي شهيد «محمدجواد خاكباز»
شهيد علم و جهاد
طلبه بسيجي و دانشجوي ممتاز شهيد «محمدجواد خاكباز»، در دي ماه 1344در ورامين در خانواده اي معتقد و ولايي متولد شد. به خاطر استعداد مافوق انتظار و تلاش مستمر توانست قبل از سن معمول ديپلم را اخذ نمايد.
در سن 10سالگي وارد مدرسه علميه شد و در سن 13 سالگي در حادثه 10 دي خونين ورامين حضور داشت و شهادت ياران پدر را به دست دژخيمان شاه مشاهده كرد. در سال 62 وارد منطقه عملياتي خيبر شد و درس چگونه زيستن را در مقابله با دشمنان خدا آموخت و اين طلبه انقلابي و خوش اخلاق بعد از ماهها حضور در جبهه ها و اقامه نماز و موعظه و ستيز، در عمليات خيبر شجاعت هاي منحصر به فردي را از خود نشان داد و بدست ناجوانمردان بعثي و تك تيراندازهاي مزدور مغز انديشمند اين روحاني عاليقدر مورد اصابت قرار گرفت و در تاريخ 4/12/1362 در جزاير مجنون به شهادت رسيد.

 



وعده وزارت ورزش براي حمايت از فدراسيون فوتبال پايان اختلافات

سرويس ورزشي-
نشست روز گذشته وزير ورزش با اعضاي فدراسيون فوتبال حامل پيام ويژه اي بود؛ پيامي با اين مضمون كه دستگاه ورزش همچنان حامي فدراسيون فوتبال است.
براي اهالي فوتبال ترديدي باقي نمانده كه نتايج مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال آني نبود كه وزير و معاونانش انتظار داشتند؛ در حالي كه وزارت ورزش و جوانان تمايل داشت گزينه اي به نام حسين قريب هدايت فدراسيون فوتبال را برعهده گيرد، علي كفاشيان در يك رقابت نفس گير به عنوان رئيس انتخاب شد تا گزينه مورد حمايت سازمان بازنده انتخابات شود. كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال شد تا براي يك دوره چهارساله ديگر سكاندار مهمترين فدراسيون ورزشي كشورمان باشد.
آغاز مشكلات فدراسيون فوتبال
مشكلات براي كفاشيان و همكارانش زودتر از آنچه كه تصور مي شد، پديدار گرديد. بحران مالي خيلي زود گريبان رئيس فدراسيون فوتبال را گرفت تا جايي كه وي در يك برنامه تلويزيوني مدعي شد حتي حقوق ماهانه كارمندانش عقب افتاده است. كفاشيان به صورت رسمي از وزارت ورزش كمك نطلبيد اما انتظار داشت كه وزارتخانه دست فدراسيون وي را در زمان تنگدستي بگيرد كه اين چنين نشد. چند روز پس از مصاحبه كفاشيان وزير در يك مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري ايسنا رسما اعلام داشت: وقتي به يك جايي مي گوئيم فدراسيون و به برخي افراد مي گوئيم رئيس فدراسيون يعني بايد قدرت اداره مالي و حرفه اي مجموعه شان را داشته باشند. مديران بايد جرات داشته باشند و به ميدان بيايند. كساني كه مي گويند نمي توانيم و چيزي نداريم ضعفشان را نشان مي دهند. به همين دليل است كه ما مي خواهيم ضعف هاي گذشته برطرف شود. تامين بودجه براي پياده كردن برنامه هاي سرمربي تيم ملي وظيفه فدراسيون است.
ميزباني از اهالي فوتبال
اما چند روز پس از اين اظهارنظر، وزير ميزبان جلسه اي با حضور مسئولان فدراسيون فوتبال بود. وي در اين جلسه صحبت هايي را به زبان آورد كه براي جامعه فوتبال اميدواركننده به نظر رسيد. محمد عباسي در حضور كفاشيان اظهار داشت: مردم عزيز ايران اسلامي خواهان سربلندي تيم ملي فوتبال هستند و اين وظيفه فدراسيون فوتبال است كه از همه توان مديريتي و امكانات خود در جهت سربلندي تيم ملي كه سربلندي مردم كشورمان است به خوبي استفاده كند و ما نيز در قبال فوتبال وظايفي داريم كه آن هم جنبه حمايتي قضيه است. ما حمايت هاي خود را از فوتبال ادامه خواهيم داد. وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه معدود افرادي هستند كه با بزرگ كردن مسائل جزيي درصدد تفرقه افكني و تخريب برمي آيند، اظهار داشت: اين وظيفه فدراسيون و همه ما است كه هوشيار باشيم و در دام اين ترفندها نيفتيم. اگر هر كدام به وظيفه خود عمل كنيم اينگونه افراد كاري از پيش نخواهند برد و مطمئن باشيد اگر در جايي ديديد كه ترفند آنها موثر افتاد اين از مسئوليت نشناسي ماست.
انتظار براي عملي شدن وعده ها
به نظر مي رسد با اين اظهارنظر اختلافات وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال تا اندازه اي فروكش كرده است اما با اين حال همه منتظر برطرف شدن بخشي از مشكلات مالي فدراسيون فوتبال توسط وزارتخانه هستند تا عملا مشخص شود كه آقاي وزير به حمايت هاي خود از فوتبال ادامه مي دهد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعلام حكم بازي پيروزي و داماش
اسماعيل حسن زاده رئيس كميته انضباطي در خصوص اينكه چه زماني حكم پرونده بازي پيروزي و داماش را صادر مي كند، گفت: سعي مي كنيم تا امروز حكم بازي را اعلام كنيم چرا كه بايد تا ساعات اوليه امروز گزارش ناظران و فيلم هاي بازي را بررسي كنيم.
شكايت رسمي نفت از يك داور
باشگاه نفت آبادان به طور رسمي به قضاوت سيد علي داور مسابقه اين تيم با صباي قم به كميته داوران اعتراض كرد. اين باشگاه بابت پنالتي گرفته شده براي صبا در دقيقه 95 و گرفتن 6 دقيقه وقت اضافه در اين مسابقه و همچنين ناديده گرفته شدن خطاي پنالتي روي سيامك كوهنورد بازيكن اين تيم اعتراض خود را به كميته داوران داده و خواهان تجديد مسابقه و يا برخورد قاطع با داور اين بازي شده است.
توصيه وزير به خريداران استقلال و پيروزي
وزير ورزش در تازه ترين اظهار نظر خود درباره خصوصي شدن استقلال و پيروزي گفت: نمي دانم چرا موضوع اين دو تيم اينقدر مهم است. اگر آقايان خريدار اين دو تيم پول دارند مي توانند بروند 10تيم در ليگ برتر را در اختيار بگيرند. اين دو تيم متعلق به مردم است. درست است كه بايد اين دو تيم خصوصي شوند و قطعاً مسئولان نظام اين را مي خواهند كه استقلال و پيروزي براي مردم باشند اما باز هم فتنه انگيزان درباره اين مسائل صحبت و حاشيه سازي مي كنند. من از آنان مي خواهم تا پيروزي، استقلال و تيم ملي را رها كنند.
فتح الله زاده: بهتر است قريب مديرعامل استقلال شود
اين روزها زمزمه حضور احتمالي قريب در باشگاه استقلال به گوش مي رسد. علي فتح الله زاده مديرعامل آبي پوشان دراين باره گفت: در چند مدت گذشته خودم به ديدار يكي از اعضاي هيئت مديره رفتم و 2 گزينه را براي جايگزيني خودم معرفي كردم كه يكي از آنها قريب است. اگر قريب جاي من بيايد بهتر است تا كساني ديگر پاي در اين مديريت بگذارند. من با آقاي قريب هيچ مشكلي ندارم.
كناره گيري مديرعامل سايپا قطعي است
با گذشت 48 ساعت از استعفاي مديرعامل سايپا تاكنون دليل اصلي كناره گيري كوشا اعلام نشده است. شهبازي معاون اين باشگاه در مورد وضعيت استعفاي آرش كوشا كه تاييد و تكذيب نمي شود گفت: آنچه واقعيت دارد اين است كه آرش كوشا صبح روز يكشنبه در جلسه شوراي مديران باشگاه استعفا كرده و ديگر مديرعامل نيست. كوشا عنوان كرده به خاطر مشكلاتي كه هست نمي تواند مثمر ثمر باشد.
احتمال بركناري سرمربي ميلان
تيم فوتبال ميلان با شكست 2 بر صفر مقابل فيورنتينا اكنون با يك امتياز اختلاف نسبت به يوونتوس در رده دوم جدول رده بندي رقابت هاي سري آ قرار دارد. سيلويو برلوسكني، رئيس باشگاه ميلان، پيش تر نارضايتي خود را از عملكرد آلگري در ديدار با بارسلونا اعلام كرده و اين مربي بر پايه گزارش گالتزتا دلو اسپورت تنها در صورتي مي تواند در سمت خود باقي بماند كه برنده اسكودتو شود.
بازگشت شجاعي تا دو ماه ديگر
مسعود شجاعي تا دو ماه ديگر (ژوئن) به تركيب اوساسونا بازخواهد گشت. مسعود شجاعي اميدوار است از سوي كارلوس كي روش به تيم ملي ايران دعوت شود. با اين حال چنانچه اين اتفاق روي دهد به بازي هاي تيم ملي در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 كه خرداد ماه برگزار مي شود، نخواهد رسيد.
فرگوسن اسكولز را ستود
منچستريونايتد يكشنبه شب در هفته سي و دوم رقابت هاي ليگ برتر انگلستان با دو گل پل اسكولز و وين روني مقابل ميهمان خود كويينزپارك رنجرز به برتري رسيد. منچستر يونايتد با اين پيروزي در آستانه بردن بيستمين عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر قرار گرفت. سرآلكس فرگوسن در نشست خبري پس از پايان بازي اظهار داشت: پل اسكولز بازيكن بزرگي است و از آن گل هاي مخصوص به خودش را زد. او از زماني كه به تيم بازگشته تا به حال سه گل زده و شما مي بينيد كه ضرباهنگ بازي را با حضور خود كنترل مي كند.
نمره تجديدي مديرعامل براي بازيكنان پيروزي
مدير عامل باشگاه پيروزي ضمن ابراز تاسف از اتفاقات پيش آمده در بازي پيروزي و داماش، گفت: بازيكنان ما برغم اخراج ها و اشتباهات تاثيرگذار داور كوچكترين توهيني به وي نكردند اما از نظر فني نمره تجديدي گرفتند.

 



300 ورزشكار در مسابقات قهرماني دووميداني ايران

مسابقات قهرماني دووميداني كشور به مدت 2 روز در شيراز برگزار مي شود.
مسابقات قهرماني كشور كه سال گذشته پس از 16 سال وقفه در شيراز برگزار شد، در سال جاري نيز در روزهاي 31 فروردين و يكم ارديبهشت ماه در شيراز برگزار خواهد شد. در اين مسابقات، حدود 300 ورزشكار از 31 استان كشور حضور خواهند داشت كه در ورزشگاه حافظيه شيراز با يكديگر به رقابت مي پردازند. مسابقات پياده روي نيز به جمع ماده هاي حاضر در اين رقابت ها افزوده شده است.

 



نايب قهرماني تكواندوكاران نوجوان كشورمان در رقابت هاي جهاني جام را به كره اي ها پس داديم

پرونده نهمين دوره رقابتهاي تكواندو نوجوانان جهان شب گذشته با نايب قهرماني نوجوانان كشورمان در مصر بسته شد.
اين دوره از مسابقات چهارشنبه 16 فروردين ماه با حضور تكواندوكاران 93 كشور جهان به ميزباني مصر در «شرم الشيخ» آغاز شده بود و در نهايت يكشنبه شب با قهرماني كره جنوبي به پايان رسيد. چشم بادامي هاي كره جنوبي با كسب چهار طلا و سه نقره در مجموع با 89 امتياز قهرمان شدند. تيم كشورمان كه عنوان قهرماني دوره قبل را در اختيار داشت موفق نشد از عنوان خود دفاع كند و با دو طلا و دو نقره و مجموع 62 امتياز و يك پله نزول نسبت به دوره قبل سكوي نايب قهرماني را كسب كرد. روسيه با يك طلا، دو نقره و 44 امتياز سوم شد. اسپانيا با يك طلا و 38 امتياز و چين تايپه با يك طلا و 37 امتياز عناوين چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

 



پس لرزه هاي اتفاقات داوري در هفته هاي اخير ليگ برتر
يكي زمزمه خداحافظي سر داد و ديگري محروم شد!

اتفاقات داوري در هفته هاي اخير ليگ برتر پس لرزه هايي داشت؛ پس لرزه هايي كه از جمله آن مي توان به محروميت يك داور و احتمال خداحافظي داور ديگر اشاره كرد!
شعارهاي زشت برخي تماشاگران در جريان بازي پيروزي و داماش به داور مسابقه سبب شد كه محمود رفيعي حكم به نيمه تمام ماندن بازي دهد. اين اتفاق تلخ واكنش هاي زيادي را به همراه داشت از جمله آنكه داور بازي مذكور اعلام كرد احتمال دارد براي هميشه داوري را كنار بگذارد. روز گذشته محمود رفيعي اعلام كرد: با چه انگيزه اي و براي چه كسي بايد قضاوت كنم؟! مگر قرار است پيروزي و استقلال و يا هر تيمي ديگر در خانه اش پيروز شود؟ مگر وقتي در بازي بارسلونا و رئال مادريد داور به اشتباه پنالتي را اعلام كرد اتفاقي براي آن داور افتاد؟ من مرتبه نخستي كه بازي را متوقف كردم، به خاطر علي كريمي كه واقعا بايد از او تشكر كنم، بازي را ادامه دادم. او نماينده و كاپيتان پيروزي بود و من به خاطر عذرخواهي هايش بايد بازي را ادامه مي دادم. اما وقتي دوباره بازي شروع شد، فحاشي ها هم آغاز شد. اصلا شايد با اين اتفاقاتي كه افتاد قضاوت در هيچ رده اي را نپذيرم. اكنون اين كميته انضباطي و حسن زاده است كه هر تصميمي بگيرد، محترم است. من وظيفه داشتم گزارش بازي را بدهم و اين كار را هم انجام دادم.
محروميت محسن قهرماني
البته اين تنها خبر مهم از جامعه داوري نبود زيرا روز گذشته كميته داوران فدراسيون فوتبال در اطلاعيه اي از محروميت محسن قهرماني تا پايان ليگ برتر خبر داد. كميته داوران در قسمتي از اطلاعيه خود يادآورشد: كميته داوران و دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال معتقد است حتي اگر كميته انضباطي در پاره اي از تصميم گيري ها سرعت عمل لازم را به خرج نداده و يا راي صادره خفيف بوده است، اما داوران حق ندارند خود را به جاي اركان قضايي فدراسيون فوتبال گذاشته و راسا به تنبيه متخلفان بپردازند، ازاين رو كميته داوران ضمن تذكر لازم به تمامي داوران براي رعايت قوانين و مقررات، بدينوسيله آقاي محسن قهرماني داور بازي داماش و ملوان را به مدت 2 ماه و تا پايان ليگ برتر از قضاوت در تمامي مسابقات فوتبال داخلي محروم مي كند.

 



مربيان تيم هاي ملي وزنه برداري مشخص شدند

با توجه به نزديك بودن زمان برگزاري رقابتهاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا و جوانان جهان، كوروش باقري شاگردانش را با دو دستيار متفاوت در اين رقابتها همراه مي كند.
چهل وسومين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا طي روزهاي 5 تا 11 ارديبهشت ماه در شهر پيونگ تائك كره جنوبي برگزار مي شود كه كوروش باقري و جواد خوشدل به عنوان سرمربي و مربي وظيفه هدايت كردن تيم ملي را برعهده خواهند داشت. در زمان حضور تيم ملي بزرگسالان در كره جنوبي نفرات جوان حاضر در اردو زير نظر جورج زالاي، دستيار مجارستاني باقري در كمپ تيم هاي ملي به تمرينات خود ادامه مي دهند.اما در بازگشت تيم ملي بزرگسالان از رقابتهاي قهرماني آسيا، نفرات اين تيم كه از اميدهاي اصلي حضور در رقابتهاي المپيك هستند تمرينات خود را زير نظر جواد خوشدل در تهران از سر مي گيرند و اعضاي تيم وزنه برداري جوانان، براي حضور در مسابقات سي وهشتمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان با همراهي كوروش باقري و جورج زالاي راهي شهر آنتيگواي گواتمالا مي شوند. اين رقابتها طي روزهاي 20 تا 29 ارديبهشت ماه سال جاري برگزار مي شود.

 



قهرماني تيم بسكتبال جوانان در مسابقات غرب آسيا

مرحله دوم مسابقات بسكتبال جوانان غرب آسيا با پيروزي ايران برابر لبنان و تكرار قهرماني تيم كشورمان به پايان رسيد.
چهارمين و آخرين ديدار تيم بسكتبال جوانان ايران در مرحله دوم مسابقات قهرماني غرب آسيا در بيروت لبنان برابر تيم ميزبان برگزار شد كه طي آن تيم كشورمان موفق شد حريف خود را با نتيجه 81 بر 64 شكست دهد. تيم بسكتبال جوانان ايران در ديگر ديدارهاي مرحله دوم مسابقات قهرماني بسكتبال جوانان غرب آسيا به ترتيب تيم هاي اردن، سوريه و يمن را از پيش رو برداشته بود. بدين ترتيب تيم بسكتبال جوانان ايران با چهار برد متوالي و به عنوان تنها تيم بدون باخت به عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافت. تيم بسكتبال جوانان ايران در مرحله نخست مسابقات قهرماني غرب آسيا كه سال گذشته در تهران برگزار شد نيز به عنوان نخست دست يافته بود. بدين ترتيب تيم كشورمان به عنوان تيم نخست غرب آسيا سهميه حضور در مسابقات قهرماني جوانان آسيا را به دست آورد. مسابقات بسكتبال 2012 جوانان آسيا در مغولستان برگزار مي شود.

 



آيا كشتي فرنگي دو سهميه ديگر را كسب مي كند؟!
بنا : كار سختي در رقابت هاي گزينشي چين و فنلاند داريم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي اعتقاد دارد باتوجه به اينكه در مسابقات گزينشي اروپا تنها 2 كشتي گير سهميه مي گيرند، كار سختي در رقابت هاي گزينشي چين و فنلاند داريم.
محمد بنا با بيان اين مطلب افزود: تمرينات ما از عصر چهارشنبه هفته گذشته در كيش آغاز شده است و فرنگي كاران كشورمان در فضايي خوب و مناسب برنامه هاي تمريني خود را دنبال مي كنند. تمرينات متنوع كشتي، مرور فن و بدنسازي را در سالن هاي مختلف جزيره كيش برگزار مي كنيم و امكانات خوبي براي ما فراهم شده است.اين اردو تا 27 فروردين ماه در كيش ادامه دارد و مرحله بعدي اردو با حضور كشتي گيران اعزامي به گزينشي چين از 28 فروردين ماه در خانه كشتي دنبال مي شود.
وي در پايان با اشاره به اينكه براي حضور در المپيك با برنامه و هدفمند پيش مي رويم خاطر نشان كرد: كار ما در رقابت هاي گزينشي چين و فنلاند سخت است. در مسابقات گزينشي اروپا تنها 2 كشتي گير سهميه مي گيرند، اما اميدوارم در اين مسابقات 2 سهميه باقيمانده در اوزان 74 و 84 كيلوگرم را كسب كنيم.

 



دوم ارديبهشت و برگزاري آخرين ال كلاسيكوي اين فصل لاليگا قهرمان از اين بازي بيرون مي آيد

فدراسيون فوتبال اسپانيا تاريخ و ساعت دقيق برگزاري ديدار تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا را اعلام كرد.
حساس ترين بازي نيم فصل دوم فوتبال باشگاه هاي اسپانيا قرار است روز دوم ارديبهشت در ورزرشگاه نيوكمپ برگزار شود.اين مسابقه از هفته سي و پنجم لاليگا مي باشد و بارسا ميزبان خواهد بود. رئال مادريد و بارسلونا هم اكنون و در پايان هفته سي و يكم به ترتيب با 79 و 75 امتياز در رده هاي اول و دوم ليگ اسپانيا قرار دارند. به نظر مي رسد حساسيت اين بازي سنتي به مراتب بيشتر از ديدارهاي گذشته باشد زيرا به احتمال بسيار زياد قهرمان اين فصل لاليگا از همين بازي بيرون مي آيد.

 



مصاف واليباليست ها با اسلووني، صربستان و چين

مدير تيم هاي ملي واليبال از رويارويي ملي پوشان ايران با تيم هاي اسلووني و صربستان خبر داد.
عباس مفيدي اظهار كرد: تيم ملي ايران براي آمادگي هر چه بيشتر پيش از رقابت هاي انتخابي المپيك در ژاپن، پس از چند هفته اردو در تهران در تاريخ 23 آوريل عازم اروپا مي شود تا در چهار ديدار تداركاتي مقابل اسلووني و صربستان به ميدان برود. طبق برنامه از پيش تعيين شده، تيم ملي در روزهاي چهارم و پنجم ارديبهشت با اسلووني و در روزهاي هفتم و هشتم به مصاف صربستان مي رود. البته هنوز مشخص نيست كه چند نفر به اين اردو اعزام مي شوند ولي در نهايت بايد از ميان 36 بازيكن دعوت شده به اردو 14 نفر به انتخابي المپيك اعزام شوند.
مدير تيم هاي ملي واليبال در پايان تأكيد كرد: در نظر داريم تا پيش از آغاز رقابت هاي اتنخابي المپيك تيم ملي در اردوي كشور چين در دو يا سه بازي تداركاتي به مصاف تيم ملي اين كشور برود تا با آمادگي كامل راهي ژاپن بشود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14