(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 فروردین 1391- شماره 20179

خدمت وظيفه عمومي 21 ماهه شد
قول 300 ميليارد توماني رئيس جمهور براي حمايت از ساخت تجهيزات آزمايشگاهي
دستجردي در مراسم افتتاحيه كلينيك خبرنگاران برنامه پزشك خانواده هفته آينده كليد مي خورد
راه اندازي بخش سونوگرافي مركز درماني هلال احمر در سومالي
پودر شربت «فوستر كلارك» غيرمجاز است
پلمب 10 كارگاه غيرمجاز و آلاينده در منطقه 4
مجازات اعدام براي 5 سارق حرفه اي طلافروشي ها
دستگيري سارقي كه به رمز عابر بانك 12 نفر دست يافته بود
حوادث كوتاه از كشور
بيادي: بررسي خط جديد بي آرتي «دردشت به آرژانتين» در شوراي شهر الزامي است
امحاء پسماندهاي مخاطره آميز در تابستان
ترافيك تهران بعد از تعطيلات 2 برابر شد
سارقان طلافروشي كرج 7 ساعته دستگير شدند
سارق 120 ميليون ريال طلا به دام پليس افتاد
تخته سنگ متعلق به دوران صفويه در يزد كشف شد
توزيع 25 ميليون قرآن در آلمان



خدمت وظيفه عمومي 21 ماهه شد

مدت خدمت دوره ضرورت براي مشمولاني كه از فروردين سال 1391 به خدمت اعزام مي شوند 21 ماه شد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص مدت خدمت دوره ضرورت در سال 1391 اعلام كرد: برابر ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح مدت خدمت دوره ضرورت براي مشمولاني كه از فروردين سال 1391 به خدمت اعزام مي شوند به نسبت مدت قانوني آن كه 24 ماه بوده حسب مورد كاهش يافته است.
در اين اطلاعيه آمده است: طبق آخرين ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح مدت خدمت دوره ضرورت براي كاركنان وظيفه در نيروهاي مسلح و يگان هاي حفاظت 21 ماه و اين مدت براي كاركنان وظيفه مأمور به دستگاه هاي غيرنظامي به جز يگان حفاظت 24 ماه است و همچنين مدت خدمت كاركنان وظيفه در مناطق جنگي و امنيتي درگير 18 ماه و براي كاركنان وظيفه غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير و مناطق عملياتي و همچنين مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.
اين سازمان يادآور شد: سربازاني كه در سال 90 و قبل از آن به خدمت اعزام شده اند مدت خدمت آنان برابر مقررات سابق (مناطق عادي 18 ماه، مناطق جنگي و عملياتي 16 ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 17 ماه) خواهد بود.
توقف اجراي طرح معافيت 3 برادري
سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام كرد اجراي طرح معافيت سه برادري از ابتداي سال جاري متوقف شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: معافيت سه برادري (يعني معافيت يك فرزند از خانواده اي كه سه فرزند آن خدمت كرده) از سال 1388 برابر مصوبات و ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح به مرحله اجرا درآمد و تا پايان سال 1390 نيز استمرار داشت ليكن اجراي اين معافيت از تاريخ 1/1/91 متوقف شده است.
براين اساس، به درخواست تمامي مشمولان كه تا پايان سال 90 واجد شرايط اين معافيت بوده و درخواست خود را تا تاريخ بيست و نهم اسفند ماه سال گذشته از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) به ثبت رسانيده باشند رسيدگي خواهد شد.

 



مهدي نژاد خبر داد
قول 300 ميليارد توماني رئيس جمهور براي حمايت از ساخت تجهيزات آزمايشگاهي

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم از قول حمايت مالي رئيس جمهور براي ساخت تجهيزات آزمايشگاهي داخل كشور خبر داد.
دكتر محمد مهدي نژاد ديروز در نشست خبري با خبرنگاران گفت: رئيس جمهور براي حمايت از تجهيزات قول اختصاص بودجه اي بين 200 تا 300 ميليارد تومان داده است.
مهدي نژاد از افزايش بودجه هاي پژوهشي دانشگاه ها خبر داد و گفت: اين افزايش بودجه از 20 تا 100 درصد است. با توجه به اهميت حوزه علوم انساني براي پژوهشگاه هاي فعال در اين زمينه افزايش 100 درصدي داشته است.
وي تقويت زيرساخت هاي علمي را از برنامه هاي اين معاونت در سال 91 نام برد و افزود: براساس پايگاه استنادي اسكوپوس ايران در سال 2011 با توليد 31 مقاله در دنيا رتبه 17 و در منطقه رتبه اول را به دست آورد ولي براساس پايگاه استنادي ISI ايران با توليد 23 هزار مقاله علمي در دنيا در جايگاه نوزدهم و در منطقه در جايگاه دوم قرار گرفت.
وي با بيان اينكه قرار بود در بودجه صندوق نوآوري و شكوفايي 3 هزار ميليارد تومان ظرف 3 سال تأمين شود، ادامه داد: برابر قانون قرار بود كه مبلغ يك ميليارد دلار از فروش نفت به اين صندوق اختصاص يابد ولي از آنجايي كه اساسنامه اين صندوق آماده نبود، اين امر محقق نشد.
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، اجرايي كردن 40 طرح كلان را از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه نام برد و يادآور شد: براي اجرايي كردن اين تعداد پروژه بودجه اي بالغ بر 2 هزار و 500 ميليارد تومان براي 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده است.
مهدي نژاد از برنامه هاي اين معاونت در زمينه تقويت انتشارات داخلي خبر داد و گفت: در حال حاضر برخي از پايگاه هاي استنادي دسترسي كشور را به منابع محروم كرده اند از اين رو درصدد ايجاد انتشارات جهان اسلام و تقويت پايگاه استنادي ISC هستيم.
دبير شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) با اشاره به برنامه هاي وزارت علوم در زمينه توسعه زير ساخت هاي پژوهش و فناوري توضيح داد: اين زيرساختها شامل آزمايشگاه هاي تحقيقاتي، شبكه هاي ارتباطي، قدرت ساخت تجهيزات، فضاي كالبدي مناسب، گردش اطلاعات علمي توليد شده و به اشتراك گذاري شده مي شود.
وي در اين باره تأكيد كرد: تقويت دوره هاي تحصيلات تكميلي و انجام پژوهشهاي سطح بالا نياز به تجهيزات آزمايشگاهي و ساماندهي امكانات دارد كه در اين زمينه شبكه «شاعا» راه اندازي شد تا محققان بتوانند از تجهيزات آزمايشگاه هاي مراكز تحقيقاتي بهره مند شوند.

 



دستجردي در مراسم افتتاحيه كلينيك خبرنگاران برنامه پزشك خانواده هفته آينده كليد مي خورد

كلينيك تخصصي و فوق تخصصي خبرنگاران و كاركنان ستادي وزارت بهداشت صبح ديروز با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در مراسم اختتاميه اين كلينيك گفت: ارائه خدمات در اين كلينيك براي خبرنگاران رايگان است و آنان هر 6 ماه يكبار مي توانند براي چكاپ كامل به اين مركز مراجعه كنند.
گفتني است اين كلينيك داراي بخش هاي مختلف داخلي، راديولوژي، زنان و زايمان، قلب، طب سنتي، پوست، جراحي عمومي، جراحي پلاستيك و ساير رشته هاي تخصصي و فوق تخصصي بوده كه به صورت سه شيفت فعاليت مي كند.
همچنين اين كلينيك داراي آزمايشگاه هاي فوق تخصصي بوده كه تمامي تست هاي تخصصي و فوق تخصصي در آن انجام مي شود.
گفتني است خدمات دندانپزشكي نيز در دو بخش ارائه مي شود كه در بخش اول خبرنگاران از پرداخت هزينه هاي دستمزد دندانپزشكان معاف مي باشند ولي براي هزينه هاي مواد مورد استفاده در دندانپزشكي مبلغي كمتر از يك سوم هزينه هاي ساير مراكز درماني از آنان دريافت مي شود.
هفته آينده برنامه پزشك خانواده كليد مي خورد
وزير بهداشت از دريافت دو هزار ميليارد تومان از سهم وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت و اجراي برنامه ملي پزشك خانواده در شهرها از هفته آينده طي مراسمي با حضور وزير رفاه خبر داد.
وي در حاشيه مراسم افتتاح پلي كلينيك خبرنگاران افزود: نسخه 02 پزشك خانواده اواخر سال گذشته در دولت تصويب شد و براساس آن اجراي اين برنامه ملي در شهرها طي مراسمي با حضور وزير رفاه آغاز مي شود.
وي گفت: براساس اين برنامه تمام خدمات سطح اول پزشك خانواده و داروهاي آن براي مردم رايگان است و هيچ فرانشيزي از مردم دريافت نمي شود.
وي افزود: اين برنامه به مرور و طي دو سال در تمام شهرهاي كشور حتي تهران اجرا مي شود.
استخدام 9 هزار پرستار
در سال جديد
وزير بهداشت از استخدام حدود 9 هزار پرستار در سال جاري به منظور فعاليت در مراكز درماني تازه تاسيس خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، مرضيه وحيد دستجردي افزود: سال گذشته 23 هزار نفر از گروه پرستاري به منظور اجراي قانون ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني نظام سلامت در مراكز درماني و بيمارستانها استخدام شدند.
وي افزود: امسال نيز 9 هزار پرستار به منظور فعاليت در مراكز درماني تازه تاسيس استخدام مي شوند.

 



راه اندازي بخش سونوگرافي مركز درماني هلال احمر در سومالي

بخش سونوگرافي مركز درماني جمعيت هلال احمر ايران در سومالي با بهره گيري از نيروهاي بومي متخصص راه اندازي شد.
روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، از راه اندازي بخش سونوگرافي در مركز درماني جمعيت هلال احمر ايران در سومالي خبر داد.
بنابراين گزارش اين بخش در مركز ثابت جمعيت هلال احمر راه اندازي شده است تصريح كرد: تلاش شده با بهره گيري از نيروهاي بومي متخصص امكان ارائه خدمت به مردم سومالي فراهم شود.
گفتني است در حال حاضر كمك هاي دارويي و بخش هاي مامايي، زنان، سونوگرافي، دندانپزشكي و... در اين كشور داير شده و قصد داريم در آينده بخش راديولوژي مركز درماني هلال احمر را نيز در اين كشور راه اندازي كنيم كه اين اقدام نيازمند زيرساخت هايي است كه اميدوارم شرايطش در آينده اي نزديك فراهم شود.

 



پودر شربت «فوستر كلارك» غيرمجاز است

رئيس بهداشت محيط مركز بهداشت بندرعباس با هشدار نسبت به استفاده از مواد خوراكي غيربهداشتي انواع پودر شربت فوستركلارك را غيرمجاز اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، طالب غريب پور يكشنبه شب در حاشيه نمايشگاه سلامت به خبرنگاران گفت: اين مارك پودر شربت به دليل استفاده از رنگ هاي غيرمجاز، خطرناك است و قابل مصرف نيست.
وي ادامه داد: همچنين پودر شربت هاي مارك «ماك- سي» و تانگ نيز با رنگ هاي غيرمجاز تهيه مي شوند كه مي توانند سلامت استفاده كنندگان را به مخاطره بيندازند.
رئيس بهداشت محيط شهرستان بندرعباس خاطرنشان كرد استفاده از رنگ هاي غيرمجاز براي همه افراد به ويژه كودكان و زنان باردار و سالمندان مضر و خطرناك بوده و حتي مي تواند موجب بروز سرطان كبد و كليه در افراد شود.
وي كرم كارامل و انواع ژله هاي مارك تيارا و دراژه (اسمارتيز) با مارك مستر بين را نيز از ديگر مواد غذايي غيربهداشتي و غيرمجاز معرفي كرد و از شهروندان خواست از خريد و مصرف آنها به طور جدي پرهيز كنند.
غريب پور همچنين با اعلام هشدار به فروشندگان كالاهاي ياد شده اظهار داشت: بازرسان بهداشت محيط مركز بهداشت شهرستان بندرعباس ضمن بازرسي از فروشگاهها نسبت به جمع آوري اين اقلام و تشكيل پرونده و معرفي عرضه كنندگان به مراجع قانوني اقدام مي كنند.

 



پلمب 10 كارگاه غيرمجاز و آلاينده در منطقه 4

رئيس اداره ساماندهي منطقه 4 گفت: اداره ساماندهي منطقه 4 طي هفته گذشته به منظور خدمات رساني به شهروندان اقدام به تعطيلي 10 كارگاه غيرمجاز و آلاينده در منطقه كرد.
مهدي ناظريه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور خدمات رساني بهينه و موثر به شهروندان و بهسازي منظر شهري اداره ساماندهي منطقه با همكاري نواحي 9 گانه اقدام به پلمب واحدهاي متخلف و صدور و ابلاغ آراء بند 20 كرد.
رئيس اداره ساماندهي منطقه 4 ادامه داد: با راي مراجع قضايي 10 كارگاه مزاحم و متخلف پلمب و 2 كارگاه به خارج از شهر انتقال يافتند.
ناظريه تصريح كرد: همچنين به منظور آرامش بصري 80 كيوسك مطبوعاتي و گل فروشي سطح نواحي شستشو و رنگ آميزي و 4 كيوسك متخلف پلمب گرديد.

 



مجازات اعدام براي 5 سارق حرفه اي طلافروشي ها

پنج عضو يك شبكه بزرگ سرقت مسلحانه از طلافروشي ها به اتهام افساد و محاربه به اعدام محكوم شدند.
اين افراد كه پس از گذشت بيش از 2 سال از ماجراي سرقت 14كيلو طلا در 6 دقيقه از يك پاساژ طلافروشي در كرج در يك اقدام ضربتي و دو عمليات جداگانه ماموران آگاهي اصفهان در مخفيگاهي در چالوس و نوشهر به دام افتادند.
پرونده براي تعقيب و پيگيري براي بازداشت اعضاي اين شبكه زماني تشكيل شد كه فوريت هاي پليسي 110 كرج در جريان سرقت مسلحانه در پاساژ طلافروشي پرنس واقع در فلكه دوم فرديس توسط يك فرد ناشناس قرار گرفت.
ماموران كلانتري 23 فرديس بلافاصله به محل حادثه اعزام و متوجه شدند 6 نقابدار مسلح با حمله به پاساژ طلافروشي و گروگان گرفتن مغازه داران و مشتريان و تهديد آنها، 14كيلو طلا را در 6 دقيقه سرقت كرده و متواري شده اند.
در حالي كه جستجوهاي پليسي ادامه داشت، ماموران آگاهي اصفهان در اقدامي ضربتي در پي 2 عمليات جداگانه در چالوس و نوشهر مخفيگاه سارقان مسلح فراري را شناسايي و در نخستين روزهاي فروردين سال 89، هفت مرد را در اين رابطه دستگير كردند. متهمان در بازجويي به سرقت هاي سريالي از طلافروشي ها و مغازه هاي چند شهر كشور اعتراف كردند.
عبدالله سركرده اين باند در بازجويي هاي اوليه اعتراف به چندين فقره دزدي و بازداشت و زنداني كرد و گفت: پس از آزادي از زندان تصميم گرفتم با تشكيل يك گروه جديد، از طلافروشي هاي چند شهر سرقت كنم. ابتدا اسفند سال 87 همراه يكي از دوستانم با يك دستگاه خودروي زانتياي مسروقه به اصفهان رفتم و با زدن نقاب، مسلحانه وارد يك طلافروشي در قهدريجان شديم و با گروگان گرفتن صاحب مغازه و مشتريان، چند كيلو طلا سرقت و با شليك چند تير هوايي فرار كرديم.
متهم افزود: دومين سرقت را 12 آبان سال 88 در ازناي لرستان رقم زده و به كمك 3 نفر از همدستانم 15كيلو طلا سرقت كرديم. 16 اسفند همان سال نيز از يك طلافروشي در كرج 14كيلو طلا و از 4 طلافروشي و مغازه هاي شهرهاي ديگر هم سرقت كرديم.
با اعتراف متهم، 6 همدست وي نيز در بازجويي ها به جرايم خود و سرقت هاي مسلحانه طلافروشي ها اعتراف كردند.
در ادامه تحقيقات از اعضاي اين باند تبهكار معلوم شد آن ها علاوه بر سرقت مسلحانه از طلافروشي ها، خودروهاي مدل بالا را نيز سرقت كرده و با استفاده از اين خودروها به چندين مغازه مختلف دستبرد زده اند. متهمان پس از بازسازي صحنه هاي سرقت مسلحانه از طلافروشي ها، روانه زندان شدند.
در ادامه تحقيقات 2 زن كه در فروش طلاهاي مسروقه با اين باند همكاري داشتند دستگير شدند.
قاضي محمدرضا حبيبي- دادستان عمومي و انقلاب اصفهان- درباره آخرين وضعيت اين پرونده به مهر گفت: پنج عضو ديگر اين باند در دادگاه انقلاب به اتهام افساد في الارض محاكمه شدند كه هفته گذشته قاضي دادگاه آنها را مجرم شناخت و به اعدام محكوم كرد.
وي افزود: در صورت اعتراض متهمان، پرونده آنها براي تاييد نهايي به ديوان عالي كشور فرستاده مي شود.

 



دستگيري سارقي كه به رمز عابر بانك 12 نفر دست يافته بود

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فتاي استان يزد از دستگيري سارق اينترنتي كه با دسترسي به رمز كارت هاي عابربانك 12 نفر اقدام به سرقت وجوه حسابشان كرده بود خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس فتاي استان يزد اعلام داشت: به دنبال شكايت يكي از فروشندگان تجهيزات رايانه اي مبني بر اينكه شخصي ناشناس با خريد يك دستگاه لب تاپ از فروشگاه وي مبلغ هشت ميليون ريال وجه آن را در فروشگاه به صورت اينترنتي به حساب واريز كرد. بعد مشخص شد اين وجه به صورت غيرقانوني از حساب فردي كه ساكن گچساران است، برداشت شده است.
سرهنگ زارع پور افزود: به دستور مقام قضايي گچساران، حساب بانكي فروشنده مسدود شد و موضوع براي رسيدگي و شناسايي متهم در دستور كار قرار گرفت.
وي ادامه داد: كارشناسان پليس فتا متهم اصلي را شناسايي و بازداشت كردند. در كارشناسي انجام شده از كيس هاي رايانه شخص متهم، مشخص شد وي با طراحي سايتي در بازار فروش اينترنتي و قرار دادن صفحات مشابه سازي شده (فيشينگ) مربوط به يكي از بانكها از اين طريق به مشخصات رمز عابر بانك 12 نفر از خريداران اينترنتي دسترسي پيدا كرده است.
همچنين متهم با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي به اطلاعات مشتركان يكي از شركتهاي ارائه كننده خدمات اينترنتي در استان يزد دسترسي پيدا كرده و اقدام به استفاده غيرمجاز از اشتراك آنان كرده است.
متهم روانه زندان و تحقيقات جهت كشف ساير اقدامات مجرمانه متهم و شناسايي ديگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

تلفن هاي قاچاق
اصفهان-خبرنگاركيهان: مأموران پليس حين كنترل محور سميرم به شهرضا به يك دستگاه خودروي پژو مشكوك شدند و پس از بازرسي آن تعداد 345دستگاه گوشي تلفن همراه در مدل ها و مارك هاي مختلف كه به صورت قاچاق بارگيري شده بود كشف و ضبط شد. كارشناسان ارزش اين محموله ر ا 261ميليون و 500هزار ريال برآورد كرده اند.
جاعلان عابربانك
يزد-خبرنگاركيهان: به دنبال شكايت شهروندان مبني بر برداشت غيرقانوني 4ميليون ريال از حساب عابربانك آنها پليس فتا باند جاعلين عابربانك را شناسايي كرد و متوجه شدند متهمان در استان اصفهان دستگير و روانه زندان شده اند.لذا پدر متهمان خسارت شاكيان ر ا پرداخت.
دستگيري رمال
يزد- خبرنگاركيهان: مأموران كلانتري 13شهيد رجايي يزد با اطلاع از اينكه فردي به هويت معلوم اقدام به رمالي و دعانويسي مي كند اقدامات لازم را انجام دادند. مأموران كلانتري با كار اطلاعاتي و عملياتي فرد مورد نظر را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه در منزلش دستگير كردند.
در بازرسي از منزل تعدادي كتب سحرآميز، تعدادي دعا و مقاديري مواد موادمخدر و دو حلقه وافور كشف و متهم روانه كلانتري شد.
كشف 89كيلو ترياك
بردسكن-خبرنگاركيهان: 7 قاچاقچي 89كيلوگرم ترياك را از خراسان جنوبي بارگيري و به وسيله 2دستگاه پژو يك دستگاه سمن قصد داشتند مواد مخدر ر ا به مشهد حمل كنند. مأموران در ايست بازرسي محور بردسكن- سبزوار به خودروهاي مذكور مشكوك و پس از بازرسي آنها 89كيلوگرم ترياك را كشف و ضبط مي كنند.

 



بيادي: بررسي خط جديد بي آرتي «دردشت به آرژانتين» در شوراي شهر الزامي است

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بر ضرورت بررسي خط جديد «بي آرتي» در شوراي شهر كه از سوي شهرداري تهران مطرح شده است، تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها حسن بيادي درباره خط جديد بي آر تي كه قرار است از دردشت تا ميدان آرژانتين احداث شود، گفت: اگر بخواهيم شرايطي فراهم شود كه به مردم بگوييم از خودروي شخصي استفاده نكنند بايد حمل و نقل عمومي گسترش يابد.
وي افزود: شوراي شهر از گسترش حمل و نقل عمومي حمايت مي كند اما درباره طرح جديد احداث بي .آر.تي از دردشت تا ميدان آرژانتين بايد بررسي هاي لازم روي مسير آن صورت بگيرد و بعد آن را به مرحله اجرا درآورد؛ بنابراين نمي توان درباره انتخاب مسير مناسب براي اين خط جديد سخني گفت.
بنابراين گزارش مديركل مهندسي و ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك اخيراً از آغاز عمليات اجرايي احداث فاز نخست خط 5 اتوبوس هاي تندرو (BRT) حدفاصل پايانه دردشت تا ميدان آرژانتين در آينده اي نزديك خبر داده بود.
كاهش مفاسد مالي
در شهرداري
با اجراي طرح تفصيلي
نائب رئيس شوراي شهر تهران گفت: مفاسد مالي با اجراي طرح تفصيلي كاهش مي يابد و بخش مهمي از رانت ها بدين وسيله شكسته مي شود.
با اعلام اين مطلب گفت: طرح تفصيلي كه به تصويب شوراي شهر و سپس در كميسيون ماده 5 با رفع اشكالاتي به تصويب رسيد هم اكنون در بسياري از مناطق در حال اجرا است. وي در خصوص نام اين مناطق گفت: مناطقي از جمله 1، 4 و 3 در حال اجراي اين طرح هستند و اميدواريم به زودي در همه مناطق اجرايي شود.
اشكالات سالانه
رفع مي شود
وي افزود: ممكن است اين طرح اجرا شود و اشكالاتي را نيز داشته باشد كه بايد هر سال اين اشكالات رفع شود.

 



امحاء پسماندهاي مخاطره آميز در تابستان

مدير كل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست از امحاء تمام پسماندهاي مخاطره آميز كشور در تابستان امسال خبر داد.
فرهاد پورسخا با اشاره به مديريت پسماند در كشور اظهار داشت: پيش بيني مي كنيم حداكثر در تابستان تمام پسماندهاي مخاطره آميز را در كشور به طور كامل امحاء كنيم.
وي با بيان اينكه در بخش مديريت پسماند در سال 90 به برنامه كاملاً جامعي در كشور رسيديم، گفت: در سال گذشته شاهد كارهاي بزرگ و عملياتي در مديريت پسماند در بخش پسماندهاي عادي، پسماندهاي ويژه و پسماندهاي پزشكي بوديم و سرمايه گذاري بسيار خوبي در اين رابطه انجام شده است.
مدير كل دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: با توجه به اينكه يكي از مسائل بسيار پيچيده و مخاطره آميز كشور بحث پسماندها بوده در اين راستا سرمايه گذاري بسيار خوبي انجام شد و در حال حاضر نيز رو به بهره برداري است.

 



ترافيك تهران بعد از تعطيلات 2 برابر شد

مدير كل مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران از دو برابر شدن دامنه ساعات اوج ترافيك صبحگاهي پايتخت نسبت به قبل از تعطيلات نوروزي خبر داد.
همايون فتاحي در اين ارتباط اعلام كرد: حجم ترافيك عبوري در تقاطع هاي هوشمند متصل به اين مركز نيز نسبت به قبل از تعطيلات نوروزي 7/2 درصد رشد يافته است.
وي افزود: تعداد وقايع ثبت شده تأثيرگذار بر ترافيك در ساعات اوج ترافيك صبحگاهي در مقايسه با پيش از ايام عيد 42 درصد افزايش داشته است.
فتاحي اظهار كرد: نقص فني خودروهاي شخصي با 1/22 درصد و تصادفات خسارتي با حدود 5/19 درصد در صدر وقايع تأثيرگذار بر ترافيك قرار دارند و در واقع اين دو عامل با تأثير 42 درصدي بيشترين اثرگذاري را بر ترافيك تهران دارند.
وي تصريح كرد: دامنه ساعات اوج ترافيك صبحگاهي در روز شنبه نوزدهم فروردين نسبت به مدت مشابه سال گذشته يك ساعت بيشتر بود، ضمن اين كه تعداد نقاط پر ترافيك شبكه معابر نيز 12 درصد افزايش داشت كه البته بارندگي بامدادي در اين افزايش بي تأثير نبوده است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد: حجم ترافيك عبوري در تقاطع هاي هوشمند متصل به اين مركز در اولين شنبه بعد از تعطيلات نوروزي نسبت به روز مشابه در سال 90 تغيير معناداري نداشت اما تعداد وقايع ثبت شده تأثيرگذار بر ترافيك در اين تاريخ در مقايسه با همين روز در سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران گفتني است به موجب اين گزارش مناطق يك و شش و نيز مناطق دو و سه داراي بيشترين محورهاي پرترافيك ثبت شده در نخستين شنبه پس از تعطيلات نوروزي بوده اند.

 



سارقان طلافروشي كرج 7 ساعته دستگير شدند

كرج- خبرنگار كيهان:
سارقان مسلح طلافروشي كرج در كمتر از 7 ساعت شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز در نشست خبري پيش از ظهر ديروز از دستگيري 4 سارق مسلح طلافروشي در خرمدشت كرج خبر داد و گفت: سارقان مسلح كه نقاب پوش بودند حوالي ساعت 9 شب با خودروي سرقتي زانتيا در محل طلافروشي واقع در خرمدشت كرج حضور يافته و با تيراندازي هوايي و ايجاد رعب و وحشت در ميان رهگذران با پتك شيشه طلافروشي را شكسته و با تهديد صاحب طلافروشي به سرقت حدود 3 كيلوگرم طلا اقدام كردند.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي اظهار داشت: به محض اطلاع از سرقت، ماموران در محل حادثه حضور يافتند و توانستند كمتر از يك ساعت خودروي سارقان را بدون سرنشين در نزديكي محل سرقت كشف كنند. وي افزود: براساس گزارش كارآگاهان، سارقان حرفه اي بودند بنابراين در يك اقدام پليسي محل اختفاي سارقان در حومه تهران شناسايي شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز گفت: براساس دستور مقام قضايي سارقان طلافروشي كمتر از 7 ساعت هنگامي كه در منزل مسكوني خود خواب بودند در يك عمليات غافلگيرانه ساعت 4 صبح دستگير شدند.
گفتني است پرونده اين سرقت براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.

 



سارق 120 ميليون ريال طلا به دام پليس افتاد

يزد- خبرنگار كيهان:
سارقي كه با استفاده از نبود صاحبخانه در منزل دست به سرقت بيش از 120 ميليون ريال طلاجات وي زده بود توسط مأموران آگاهي طبس دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به دنبال پرونده سرقت طلاجات از منزلي به مبلغ بيش از يكصد و بيست ميليون ريال واقع در روستاي طبس مأموران به فردي به نام ابراهيم كه معتاد و بيكار بود و سوء شهرت داشت مظنون شدند و با هماهنگي مقام قضايي نسبت به دستگيري وي اقدام كردند.
وي به سرقت اعتراف كرد.مأموران آگاهي طبس با اعترافات متهم، طلاهاي مسروقه را كشف و طي مراحل قانوني به مالباخته تحويل دادند. متهم به همراه پرونده متشكله به دادسرا معرفي و پس از صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 



تخته سنگ متعلق به دوران صفويه در يزد كشف شد

يزد-خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان يزد از كشف يك تخته سنگ قيمتي متعلق به دوران صفويه خبر داد.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد اعلام داشت: مأموران كلانتري 13 شهيد رجايي يزد با اطلاع از اينكه فردي به نام رضا در منزلش يك تخته سنگ قيمتي نگهداري مي كند با هماهنگي مقام قضايي منزلش ر ا شناسايي كردند.
سرهنگ طالب پور ادامه داد: با تعقيب و مراقبت چندين ساعته در نهايت، مأموران كلانتري 13شهيد رجايي وارد منزل شدند و در بازرسي از منزل وي، يك تخته سنگ قيمتي و عتيقه را كشف كردند كه در اين خصوص يك نفر متهم دستگير و به كلانتري دلالت داده شد كه پس از تشكيل و تكميل پرونده، به مرجع قضايي معرفي شد.وي تصريح كرد: اين تخته سنگ متعلق به دوران صفويه و داراي ارزش تاريخي و فرهنگي زيادي است.

 



توزيع 25 ميليون قرآن در آلمان

مسلمانان آلماني در اقدامي بي سابقه قصد دارند 25 ميليون نسخه از قرآن كريم را رايگان در اختيار مردم اين كشور قرار دهند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلماني «ولت»، اسلام گرايان آلمان اعلام كردند كه 25 ميليون نسخه از قرآن كريم كه به زبان آلماني ترجمه شده است را به طور رايگان در اختيار مردم اين كشور قرار مي دهند.براساس اين گزارش، در اين پروژه كه با عنوان «هر خانه در آلمان يك نسخه از قرآن» تعريف شده است، 25 ميليون نسخه قرآن به مردم غيرمسلمان آلمان ارائه خواهد شد. از هفته گذشته بيش از 100 ايستگاه اطلاعاتي به صورت رايگان در «نوردراين وست فاليا»، «نيدرزاكسن»، «هسن» و «هامبورگ» براي فعاليت در اين زمينه آماده شده اند.همچنين از مسلمانان آلمان خواسته شده است كه اقدام به خريد يك جلد قرآن- كه جلد آن قرمز است- بكنند و يك جلد قرآن با جلد آبي را رايگان دريافت كنند. اين قرآنها در ايستگاه هاي اطلاعاتي كه در خيابان يا فروشگاه ها قرار دارند، در اختيار مردم قرار خواهند گرفت. همچنين علاقمندان مي توانند از طريق وب سايت نيز قرآن رايگان را تهيه كنند.
علاوه بر اين، بنابر برنامه بيش از 300 هزار مجلد قرآن نيز به زبان آلماني در زندان ها، مدارس و حتي مهدهاي كودك توزيع خواهند شد و ده ها هزار نسخه ديگر نيز براي توزيع در دست تهيه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14