(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقديم به ارواح مطهر شهيدان صياد و آويني
حمايت قاطع 204 نماينده مجلس از تيم مذاكره كننده با 1+5
راز و رمز صلوات برپيامبر(ص) وآل او(بخش دوم وپاياني)
برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال جاري
عوامل ترور امام جمعه راسك شهيد مولوي جنگي زهي دستگير شدند
الشرق الاوسط: جاسوسي آمريكا از برنامه هاي هسته اي ايران بي فايده است
منافقين تجهيزات نظامي خود را به حراج مي گذارند



تقديم به ارواح مطهر شهيدان صياد و آويني
خدا داناي كل قصه شهادت است

حسين قدياني
نزديكي سالگرد شهيدان صياد و آويني در دهه سوم فروردين هر سال، اگر نيك بنگري، قرابت معناداري است. شهيدي كه دلاورانه جنگيد و شهيدي كه صادقانه روايت كرد. آويني و صياد، نماد «انسان انقلاب اسلامي» اند. اصلا مهم نيست اسلحه روي دوش اين انسان باشد، يا دوربين. آنچه اهميت دارد قدرت انقلاب اسلامي در پرورش انسان هم تراز خويش است. به جنگيدن صياد نگاه مي كنم؛ جنگ نمي بينم، خدا مي بينم. «روايت فتح» نگاه مي كنم؛ مستند نمي بينم، خدا مي بينم. آويني و صياد، با يكي دو برگ اختلاف، بهترين همسايه هاي سررسيد انقلاب اسلامي اند. جنگ نبود، ظاهرا بهار صلح و آرامش بود، اما راه هر دو شهيد، از كربلا گذشت. اين روزهاي تقويم، «قطعه اي از بهشت» است؛ هنوز مانده تا دهمين شب ماه قشنگ ارديبهشت كه بچه هاي «الي بيت المقدس» به خط بزنند. چيست اما راز ماندگاري شهدا؟ چرا هنوز خون شان به جوش است و خودشان، محل حرف و حديث؟ همين آويني و صياد كه اين چنين به شكل ويژه، زنده و تاثيرگذار مانده اند، علت چيست؟
يك: انقلاب اسلامي در كنار اصول ثابت، نه فقط خود را نو به نو مي كند، بلكه شهداي خود را نيز تازه تر از قبل مي كند. اين هنر انقلاب اسلامي است. اين هنرآفريني را ما تا ابد مديون و ممنون خميني و خامنه اي هستيم. نو به نو شدن شهداي نظام، اما ناظر بر 2 مفهوم است. اولا در نظام مقدس جمهوري اسلامي، در باغ شهادت هرگز بسته نيست. وقتي مصطفي احمدي روشن در سال 90 به خيل شهدا مي پيوندد، خون اين شهيد كمك مي كند به تر و تازگي خون شهداي جبهه و جنگ. اين كمك، البته دو سويه است. هيچ كس مثل شهدا هواي هم، بلكه هواي خون هم را ندارند! اصلا شهادت، قصه شيرين هم افزايي خون سرخ در رگ روزگار است. ثانيا شهيد با اينكه علي الظاهر دستش از دامان دنيا كوتاه مي شود، اما شهادت، نقطه مرگ شهيد نيست؛ نقطه عطف، به عبارتي سالروز تولد دوباره اوست. آويني در 20 فروردين سال 72 يك سال سنش از آويني در 20 فروردين سال 73 كمتر است، چرا كه شهيد، بدون تعارف، زنده است. حيات شهيد اما فرق مي كند با زندگي ما. شهيد اگرچه بر سن و سالش افزوده مي شود، اما اين مهم، خللي بر بهار عمر او وارد نمي كند. اين ما هستيم كه با اضافه شدن سن و سال مان، به خزان عمر خود نزديك مي شويم، ليكن شهدا مثل صياد و آويني و حسين غلام كبيري و احمدي روشن و همت و باكري و آن شهيد گمنام روستايي، هر بهار، سالي از پي هم زياد مي كنند، بي آنكه اجازه دهند روزگار بر ايشان بوزد. آري! اين شهيد است كه بر روزگار مي وزد و الا اين همه سال از شهادت صياد گذشته. نگاه كن به چهره اش! صياد پير شده، يا من و تو؟! اينكه مي گويند شهدا «حيات جاودان» دارند، البته از درك ما عاجز است؛ شايد با همين نگاه، بفهميم مسئله را.
دو: شهدا انسان انقلاب اسلامي اند. اشبه الناس به انقلاب اسلامي، شهداي اين نظام اند. مگر ممكن است انقلاب اسلامي، خار چشم دشمنان دين خدا باشد، اما ياد شهدا فراموش شود؟! مهم ترين راز ماندگاري شهداي ما، خود انقلاب اسلامي است. مفهوم انقلاب اسلامي و مفهوم شهادت، خدمات شان به يكديگر «خدمات متقابل» است. انقلاب اسلامي، چه جنگ باشد و چه نباشد، راه شهادت را باز نگه مي دارد، اما خون شهيد هم، جايي جز شجره طيبه انقلاب اسلامي را آبياري نمي كند. درختي اگر هميشه بهاري است، ريشه در ريشه اش بايد جست. گاهي ريشه درخت، همان قدر تنومند و زنده است، كه خود درخت. درخت بي ريشه، بي درختي است و براي سرنگوني اش تيشه لازم نيست. اينكه هر انقلابي، انقلاب اسلامي ملت ايران نمي شود، يكي هم به خاطر زنده بودن ريشه آن است. درخت انقلاب اسلامي، به عدد شهداي نظام، ريشه دارد. ريشه اي كه اگر چه حياتش در دل خاك، - شايد هم در اوج افلاك!- گاهي از چشم ظاهربين من و تو، دور مي ماند، اما هست! تر و تازه و بكر و تميز! «فرعها في السماء» جمهوري اسلامي در آسمان بيداري اسلامي، حتي تا عمق خاك آمريكا، آنجا كه عكس مصطفاي شهيد و عليرضا، دست مردم آمريكا ديده مي شود، محصول «اصلها ثابت» خون شهداست. حيات درخت، جداي از حيات ريشه نيست. راز ماندگاري يكي، راز ماندگاري دومي است.
سه: شهدا مثل هم اند. آويني اگر لازم بود بجنگد، مثل صياد مي جنگيد. صياد اگر لازم بود، مستند بسازد، روايت فتح مي ساخت. مهم ترين وجه مشترك همه شهدا، شهيد بودن شان است. در منظومه شهادت، خيلي مهم نيست، صياد، اميرسپهبد ارتش باشد و آويني، هنرمند متعهد. همين آويني، روزگاري در جهاد، بيل هم زده است، و همين صياد، روزگاري در ارتش، به فكر تدوين تصاوير جبهه و جنگ در واحد تلويزيوني ارتش بود. براي شهيد، آنچه مهم است كار خالصانه براي خداست. خود را زدودن و خدا را ديدن. كدام كار، مهم نيست؛ اخلاص در انجام وظيفه مهم است. برترين خصوصيت اخلاص، زنده نگه داشتن كار است. هم صياد و هم آويني، در روزگار حيات شان -حيات قبل از شهادت!- نام خود را فداي عمل خالصانه، و اسم خود را قرباني رسم گمنامي كردند. اين روزها اما برترين خصوصيت اخلاص، خوب دارد جلوه نمايي مي كند. اينك، نه صياد گمنام مانده و نه آويني. پس اخلاص، راز ماندگاري شهداست.
چهار: شهدا هيچ اصلي را فداي فروع نكردند. حاشيه را هرگز بزرگ تر از متن نديدند. در خدمت جبهه اصل كاري انقلاب اسلامي بودند. جبهه آفريني نكردند، اگرچه خط شكني زياد مي كردند. درگير تكليف بودند، اما به همين بهانه، دچار خودبزرگ بيني نشدند. خوب بودند، ليكن خودشان را قسيم نار و جنه نمي دانستند. ذوب در جبهه حق بودند. موضع گيري مي كردند، اما «جبهه» را «جبهه ها» نمي كردند. جواب غفلت زده ها را مي دادند، اما وحدت را خراب نمي كردند. آويني هم لابد مي توانست در روايت فتح، چيزهاي ديگري نشان دهد، اما براي او جبهه، يكي بود و جنگ هم يكي! همچنان كه براي صياد.
¤¤¤
اينگونه باشي، بعد از عمري گمنامي، خدا تو را «حيات جاودان» مي دهد و حتي اگر جنگ نباشد، راه تو را از كربلا مي گذراند. خدا داناي كل قصه شهادت است. خدا بهتر از من و شما مي داند كه چگونه پاداش مردان بي ادعا را بدهد؛ مين و فكه و زمين جلوي در خانه هم نبود، خدايي كه ما مي شناسيم، آويني و صياد را جز با شهادت نمي برد. حالا حساب كن ببين، آويني و صياد چند ساله شده اند؟! حالا اما حساب كن و ببين، روزگار بر چه كسي گذشته؟! من جايي نديده ام حسادت در قبال مقام شهدا، گناه باشد! كار ما جاماندگان از غبطه گذشته است! اي شهيد! اي آنكه بر كرانه ازلي و ابدي وجود برنشسته اي... اي بالايي! اي آسماني! اي كه بر روزگار مي گذري و بر باد مي وزي! مقام تو، حسادت ما را توجيه مي كند. اين «گناه» ما نيست؛ «نگاه» ماست. پس دستي برآر و ما قبرستان نشينان عادات سخيف را نيز از اين منجلاب بيرون كش.

 



حمايت قاطع 204 نماينده مجلس از تيم مذاكره كننده با 1+5

204 نفر از نمايندگان مجلس با امضاي بيانيه اي حمايت قاطع خود را از دفاع تيم مذاكره كننده در اجلاس آتي 1+5 از حقوق هسته اي ملت ايران اعلام كردند.
متن كامل اين بيانيه كه اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي آن را قرائت كرد به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جمهوري اسلامي ايران با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري در شرايطي قرار دارد كه عليرغم همه اقدامات غيرقانوني صورت گرفته عليه ملت بزرگ ايران، از صدور قطعنامه گرفته تا تحريم هاي فرامنطقه اي با قدرت و قاطعيت در چارچوب عهدنامه NPT و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي به راه خود در مسير فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ادامه داده است و امروز به عنوان يك واقعيت انكارناپذير در جهان داراي توانمندي پيشرفته صلح آميز هسته اي است.
پيام ما با عنوان نمايندگان ملت بزرگ ايران به كشورهاي 1+5 اين است كه با پذيرفتن اين واقعيت غيرقابل انكار و پذيرفته شده در چارچوب عهدنامه NPT و تغيير سياست تقابل به تعامل نقطه پاياني بر روند جاري بگذارند و وضعيت را در مسير عادي قرار دهند.
نمايندگان ملت بزرگ ايران اضافه بر تعهد صورت گرفته در چارچوب عهدنامه NPT با توجه به نظر مقام معظم رهبري مخالفت خود را با سلاح هسته اي، در همه كشورهاي جهان اعلام و از كشورهاي 1+5 قويا مي خواهد خلع سلاح اتمي جهان را هر چه سريعتر آغاز كند.
در پايان حمايت قاطع خود را از دفاع تيم مذاكره كننده در اجلاس آتي 1+5 از حقوق هسته اي ملت ايران اعلام مي كنيم.
مخالفت نمايندگان با كليات طرحي كه 2 فوريت آن را تصويب كرده بودند
نمايندگان مجلس كه روز سه شنبه به 2 فوريت طرح تغيير نحوه بررسي طرح سوال از رئيس جمهور رأي مثبت داده بودند امروز با كليات آن مخالفت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز (چهارشنبه) با كليات طرح دو فوريتي اصلاح ماده 197 آئين نامه داخلي و الحاق 2 تبصره به آن مخالفت كردند.
وكلاي ملت با 130 راي موافق، 17 راي مخالف و 12 راي ممتنع از 198 نماينده حاضر در جلسه به كليات طرح دو فوريتي مذكور راي ندادند.
اين طرح كه به امضاي 41 نفر از نمايندگان مجلس رسيده بود، به دليل تغيير آئين نامه داخلي، نيازمند دوسوم آراي مثبت تعداد نمايندگان حاضر در صحن علني بود كه با مخالفت نمايندگان ملت مواجه شد.
طرحي كه دوباره در دستور كار قرار گرفت
نمايندگان كه 2 روز پيش به 2 فوريت طرح تغيير نحوه بررسي طرح سوال از رئيس جمهور رأي مثبت داده و ديروز نيز كليات آن را رد كرده بودند با تقاضاي 50 نماينده طبق ماده 133 آئين نامه داخلي 2 فوريت اصلاح ماده 197 آئين نامه داخلي و الحاق 2 تبصره به آن در مورد تغيير روند بررسي سوال از رئيس جمهور در صحن علني را در دستور كار مجدد مجلس قرار دادند.
جهانبخش محبي نيا عضو هيات رئيسه مجلس گفت: 50 نفر از نمايندگان طبق ماده 133 آئين نامه درخواست كردند تا طرح اصلاح ماده 197 آيين نامه داخلي و الحاق دو تبصره به آن در مورد سوال از رئيس جمهور مجددا در دستور كار قرار گيرد.
در اين هنگام تعدادي از نمايندگان با فريادهايي اعتراض خود را مطرح مي كردند كه محبي نيا در پاسخ به آنها با قرائت ماده 133 آيين نامه داخلي گفت: طبق اين ماده، اگر طرحي مورد تصويب مجلس يا كميسيون هاي موضوع اصل 85 قانون اساسي واقع نشد، بدون تغيير اساسي تا شش ماه ديگر نمي توان آن را مجددا به مجلس پيشنهاد نمود مگر با تقاضاي كتبي 50 نفر نماينده و تصويب مجلس.
علي لاريجاني رئيس مجلس با بيان اينكه اين موضوع خلاف آئين نامه نيست، گفت: طبق ماده 133 مجددا طرح اصلاح ماده 197 آيين نامه داخلي و الحاق دو تبصره به آن مربوط به اصلاح آئين نامه و بحث سوال از رئيس جمهور در دستور قرار مي گيرد.
سرانجام با 124 راي موافق، 34 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 196 نماينده حاضر در مجلس اين طرح در دستور كار مجلس قرار گرفت.
حميد رسايي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي پس از تصويب تقاضاي 50 نفر از نمايندگان براي اينكه طرح اصلاح ماده 197 آئين نامه داخلي درخصوص اصلاح روند طرح سوال از رئيس جمهور و استيضاح رئيس جمهور مجددا در صحن علني مجلس مطرح شود با اعلام تذكري نسبت به راي گيري ها در مجلس اعتراض كرد.
وي خطاب به هيئت رئيسه مجلس گفت: اين راي گيري مجدد بازي با مجلس است.
براساس آئين نامه امكان بررسي طرح اصلاح ماده 197 در جلسه روز چهارشنبه وجود ندارد بايد مجددا دو فوريت اين طرح به تصويب مجلس برسد.
لاريجاني با وارد دانستن بخشي از تذكر رسايي گفت: طبق آئين نامه در صورتي كه 50 نفر از نمايندگان تقاضا كنند كه طرحي كه تصويب نشده دوباره راي گيري شود اين امكان فراهم است.
وي تصريح كرد: براساس آئين نامه پرونده طرح قبلي بسته شده و نمايندگان بايد مجددا درخواست دو فوريت طرح اصلاح ماده 197 آئين نامه داخلي را مطرح كرده و پس از تصويب آن كليات اين طرح را به تصويب مجلس برسانند.
لاريجاني افزود: كليات اين طرح هم اكنون در صحن علني مجلس قابل بررسي نيست.
كواكبيان: نمايندگان متوجه نشدند كه راي گيري براي چيست
مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان طي تذكري آئين نامه اي در اعتراض به عدم تصويب كليات طرح اصلاح ماده 197 آئين نامه خطاب به لاريجاني گفت: شما فرموديد كه آقاي محبي نيا فرمودند كه از طراحان صحبت كنند و اينكه آيا اين طرح مخالف دارد يا خير؟ كه كسي چيزي نگفت اما آقاي محبي نيا تنها اعلام كردند كليات اصلاح ماده .197
وي افزود: ايشان حتي يك كلمه حرفي از اينكه اين ماده راجع به طرح سوال از رئيس جمهور است، نزد و حتي كلمه سوال از رئيس جمهور را نگفته است تا نمايندگان متوجه موضوع شوند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: بسياري از نمايندگان متوجه نشدند كه اين راي گيري براي چيست و به همين دليل راي نياورد كه اين ظلم است و مطمئنا اين شيوه راي گيري براي مجلس خوب نيست.
كوچك زاده نماينده تهران با اعتراض به تذكر برخي از نمايندگان در اين زمينه گفت: نبايد برخي از دوستان كليت مجلس را به بي توجهي به مذاكرات متهم كنند.
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت:ممكن است در جريان راي گيري براي طرح اصلاح ماده 197 آئين نامه داخلي، نمايندگان در صحن حضور نداشتند و يا توجهي نداشتند اما هيئت رئيسه مسئوليتي در قبال اين مسايل ندارد.
وي افزود: زماني كه اعلام راي مي كنيم، بايد نمايندگان در صندلي هايشان مستقر شوند و راي دهند و بنده نيز مدت زماني را صبر كردم تا دوستاني كه مي خواهند، راي خود را ثبت كنند.
ارجاع طرح حداكثر استفاده از توان توليد داخلي به كميسيون صنايع
با پيشنهاد علي لاريجاني رئيس مجلس طرح حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي كشور از دستور مجلس خارج و براي بررسي بيشتر به كميسيون صنايع ارجاع شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه صبح ديروز خود و در ادامه بررسي طرح حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي كشور به ماده 3 اين طرح رسيدند و پس از بحث و بررسي در مورد آن، اين ماده را به كميسيون ارجاع دادند.
در ابتداي بررسي اين ماده، محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس پيشنهاد حذف اين ماده را مطرح كرد كه اين پيشنهاد با مخالفت مجلس مواجه شد.
پس از اين مخالفت، علي لاريجاني رئيس مجلس پيشنهاد كرد كه به دليل وجود ابهاماتي در ماده 3، اين ماده به كميسيون برگردد تا اصلاح شود و دوباره در صحن مجلس بررسي شود.
وي در ادامه گفت: از آنجا كه اكنون بحث دو فوريتي و دستور كارهاي مهمتري نيز براي بررسي داريم، بهتر است از بررسي كل اين طرح عبور كرده و اين طرح هفته آينده در دستور قرار گيرد.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه ديروز خود با اجراي آزمايشي لايحه تجارت پس از تاييد شوراي نگهبان به مدت 5 سال در كشور موافقت كردند.
نمايندگان در ادامه با عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مؤسسه منطقه اي استانداردسازي ارزيابي انطباق، تائيد صلاحيت و اندازه شناسي موافقت كردند.
دولت جلوي گراني ها را بگيرد
حسن تأميني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت بايد گراني، افزايش قيمت و بيكاري را كنترل كند چرا كه اين موضوع باعث فشار بر مردم شده است.
جواد زماني عضو كميسيون اجتماعي مجلس نيز در نطقي گفت: نهادينه سازي فرهنگ استفاده از كالاي داخلي منوط به استانداردسازي است و تا زماني كه مردم از كالاي ايراني بي كيفيت استفاده كنند قطعاً اين فرهنگ جا نمي افتد.
نادران: حكميت توكلي ربطي به استيضاح ندارد
الياس نادران با انتقاد از اتمام مهلت قانوني در دستور كار قرار گرفتن استيضاح وزير كار گفت: بحث حكميت آقاي توكلي بين آقايان مرتضوي و زاكاني ربطي به استيضاح كنندگان ندارد و ما پاي امضاي خود براي استيضاح شيخ الاسلامي هستيم.
اين نماينده مجلس در تذكر شفاهي گفت: طبق آيين نامه بعد از اعلام وصول استيضاح، وزير بايد رأس 10روز با هماهنگي دولت در مجلس حضور يابد و بر اين اساس اين مدت در روز جمعه هفته جاري به اتمام مي رسد، هيئت رئيسه بايد با هماهنگي با دولت استيضاح را انجام مي داد ولي شنيده ام كه اين امر به روز يكشنبه هفته آتي موكول شده است كه از مدت قانوني 10روز تجاوز مي كند.
وي همچنين با اشاره به ماده 77 قانون اساسي در مورد رفع اشتباه و پاسخ به اشتباهات، در واكنش به تذكر احمدي بيغش نماينده شازند، مبني بر اينكه با توجه به معرفي دو نفر در رسانه ها براي مذاكره با مرتضوي گويي استيضاح تنها براي جريان خاصي است، گفت: از آنجا كه دليل استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي انتصاب آقاي مرتضوي در رياست صندوق تأمين اجتماعي است، خود آقاي مرتضوي از آقاي توكلي خواهش كردند كه اگر ممكن است بين من (مرتضوي) و آقاي زاكاني به عنوان يكي از امضاكنندگان استيضاح حكميت كنيد.
اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم ادامه داد: آقاي مرتضوي به آقاي توكلي گفته كه با اين حكميت هر حكمي بدهد ولو اينكه از سمت خود استعفا دهد را مي پذيرد، با اين شرط قرار است كه آقاي توكلي بين آقاي زاكاني و مرتضوي حكميت كند و پاسخ حكميت را بدهند، اين موضوع هيچ ارتباطي به بحث استيضاح و ساير استيضاح كنندگان ندارد.
نادران ادامه داد: استيضاح به شرطي كه آقاي مرتضوي تا روز يكشنبه از منصب خود كنارگذاشته نشود، انجام مي شود. همه امضاكنندگان استيضاح پاي اين كار هستند و ان شاءالله استيضاح يكشنبه هفته جاري انجام مي شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در اين زمينه گفت: تعدادي از نمايندگان تقاضاي استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي را مطرح كردند و به تبع آن چند نفر به نمايندگي مذاكراتي انجام مي دهند اين موضوع از طرف استيضاح كنندگان انجام نمي شود.
استيضاح وزير كار به صلاح كشور نيست
سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس گفت: استيضاح و بركناري وزير كار در شرايط فعلي به صلاح مجلس و كشور نيست.
سيدجواد زماني ادامه داد: به دليل اينكه روزهاي آخر مجلس هشتم طي مي شود و اكثر نمايندگان مجلس معتقدند شيخ الاسلامي وزيري بي حاشيه و توانمند است استيضاح و بركناري ايشان به صلاح نيست.
حيدرپور نماينده مردم شهرضا نيز با اشاره به اينكه شيخ الاسلامي متدين و تا اندازه اي كارآمد است گفت: با اين همه وزير كار در ماجراي انتصاب مرتضوي نشان داد كه اختياري ندارد.
پرويز سروري يكي از طراحان استيضاح وزير كار نيز گفت: توكلي هنوز نظرش را در مورد اتهامات مرتضوي بيان نكرده است.
وي افزود: البته براساس اخباري كه دارم آقاي زاكاني مسائل خود در مورد مرتضوي را بيان كرده و مرتضوي هم دفاعياتي داشته ولي تاكنون آقاي توكلي نظرش را در اين باره اعلام نكرده است.
سروري گفت: آقاي توكلي كه به عنوان حكم قرار است نظرش را بيان كند به دليل حساسيتي كه دارد در حال بررسي بيشتر موضوع است و احتمالاً تا روز پنجشنبه نظرش را اعلام مي كند.

 



راز و رمز صلوات برپيامبر(ص) وآل او(بخش دوم وپاياني)
ائمه (ع)، واسطه فيض الهي

با الهامي كه از دين گرفته مي شود و نيز با براهين عقلي اثبات مي شود كه يك امر ديگري در انسان، به نام «روح» وجود دارد كه پس از مرگ باقي مي ماند. خود اين روح از چه وقت پيدا شده و چه ارتباطي با بدن دارد، هنوز بطور قطعي معلوم نيست. در بين صاحبنظران نيز هنوز در اين زمينه اختلاف وجود دارد كه روح از چه زماني پيدا مي شود؟ قبل از وجود بدن روح وجود دارد، يا روح و بدن، با هم خلق مي شود؟ آيا بعد از اينكه چهار ماه از منعقد شدن نطفه گذشت، خدا روح را در او خلق مي كند، يا به شكل ديگري است؟
ماهيت روح
آنچه همه اديان و همه حكماي الهي بر آن، اتفاق نظر دارند آن است كه با مرگ، روح نابود نمي شود . همه اديان آسماني مي گويند: در روز قيامت روح به بدن باز مي گردد و دوباره انسان زنده شده و حيات ابدي خواهد داشت. ما براي انسانهاي عادي و ساير انسانهايي كه مي شناسيم، با معرفتي كه از دين و عقل سرچشمه مي گيرد، دو مرحله وجودي را پذيرفته ا يم. همه ما معتقديم كه عذاب شب اول قبر و سؤال نكير و منكر و عذاب برزخ و در مقابل، روح و ريحان و نعمتهايي كه خداي متعال در عالم برزخ به اولياء مي دهد، وجود دارد، اما امر ديگري براي انسان بيش از اين دو نمي شناسيم. آن روح نيز چيزي است كه بدن را تدبير مي كند و سپس به نحوي از بدن جدا مي شود: اللّه يتوفّي الأنفس ح ين موت ها(زمر/42)؛ خدا روح را مي گيرد؛ تا اين مرحله براي همه انسانها دو نشئه، دو وجود، دو مرتبه، يا دو مرحله وجود دارد، يكي بدن، يكي روح. اما چيز ديگري براي انسانهاي عادي سراغ نداريم. در روايات غير از آنچه درباره ابدان انبياء و اولياء ذكر شده چيزهاي ديگري وارد شده كه نامأنوستر از اينهاست. ما بدن را مي شناسيم، روح را نيز مي فهميم، آنها شبيه روحي كه ما داريم را دارند، بلكه كامل تر، عالي تر و شريفتر از آن. بدن آنان نيز از اول به صورت طفلي متولد شده و شير خورده و بزرگ شدند. اين گونه نيست كه روح پيغمبر از آغاز كه به بدن تعلق مي گيرد، داراي همان مراتب و كمالاتي باشد كه در هنگام نبوت، آنها را داشته است. روح چون تعلق به بدن دارد، در سايه اين تعلق، تكامل و تحول پيدا مي كند. در روايات چيز ديگري هم گفته شده است كه با اين دو نشئه حل نمي شود. اينكه خلقكم اللّه أنواراً يا أوّل شيء خلق اللّه... نور نب يّ ك(1) اين چيز ديگري است؛ يا اينكه وقتي حضرت آدم(ع) خلق شد، در كنگره عرش يا در ستون هاي عرش، انوار و اسماء اهل بيت(ع) را ديد. هنوز نه بدني از آنها وجود پيدا كرده و نه روحي كه متعلق به بدن و مدبّر بدن است پديد آمده است. بعضي مي گويند اين نور همان روح است و اين از باب آن رواياتي است كه مي فرمايد روح قبل از بدن خلق شد. اينكه مي گويند: أوّل شيء خلق اللّه... نور نب يّ ك يعني روح نب يّ ك. ولي اين مسئله با خصوصياتي كه براي «نور» ذكر شده و در عين حال با خصوصيات روح، متفاوت است.
وقتي مي گوييم پيغمبر اكرم(ص) در فلان زمان متولد شد و در فلان زمان از دنيا رفت، روح يا نور يا بدن ايشان را مي گوييم؟ مسلما اين عوارضي كه براي تولد و وفات و تحولات آن است، براي بدن است؛ خواب و بيداري و مرگ و حيات. روح ويژگيهايي دارد كه همه ارواح انسان ها آن را دارند و آن اين است كه بعد از بدن نيز باقي مي ماند و تابع بدن نيست. روح يك نوع استقلال از بدن مي تواند پيدا كند، يا از اول نيز استقلال دارد. اما نور آنها يعني چه؟ در رواياتي كه اهل سنت هم نقل كرده اند، ابتدا خداي متعال از نور عظمت خود نور پيغمبر(ص) و علي(ع) را آفريد. در كتابهاي اهل سنت نيز اين روايت وجود دارد كه اين دو، در آغاز خلقت با هم اتحاد داشتند، سپس انشقاق پيدا كرده و تا زمان پيدايش بدن و روح متعلق به ماده اين انشعابات و انشقاقات ادامه داشت(2). آنچه كه در بررسي اين مسايل يافت مي شود آن است كه امور ديگري نيز وجود دارد كه از فهم ما دور است و آن هم مرتبه و نشئه اي از وجود است كه مخصوص كاملين و اولياء خدا است.
اين وساطتي كه ما به انبياء و معصومين (ع) نسبت مي دهيم اين وساطت در بدن نيست؛ براي اينكه بدنشان در يك زمان خاصي متولد شد و در يك زمان خاصي نيز از دنيا رفت. اين بدني كه نطفه آن در يك زمان خاصي منعقد شده، چگونه واسطه فيض براي پدر و براي اجداد خود يا براي خود حضرت آدم(ع) بوده است؟ پس اين وساطت مسلما براي بدن نيست. يا براي روح است، اگر روح يك موجودي باشد كه قبل از بدن وجود دارد و با آن نوري كه در روايات ذكر شده وحدتي يا اتحادي دارد. اما اگر اين را نپذيرفتيم و گفتيم روح آن مرتبه اي است كه تعلق به بدن دارد و تدبير بدن مي كند و باز برمي گردد به بدن و چه بسا قبل از اينكه بدن مستعد بشود، روحي نبود و هنوز خدا روحي در انسان ندميده بود، پيدايش آن با همان نفخ روح است و نفخ روح در جنيني است كه شكل گرفته و خدا در او روح را مي دمد. پس جلوتر از آن ،چيزي به نام روح نيست كه بگوييم واسطه در فيض براي ساير حقايق است.
وساطت در فيض
وساطت در فيض يعني آن وساطتي كه به معناي واسطه در وجود است، به اصطلاح فلسفي، فاعل مابه الوجود، مجراي فيض است كه اين مخصوص انوار ائمه معصومين است؛ بر همين اساس مي فرمايد از نور او بهشت را آفريد و از نور آن ديگري ملائكه، لوح و قلم و فرشتگان را آفريد(3). در اينجا منظور اين نيست كه از بدن پيغمبر اكرم(ص) يا از روح متعلق به بدن ايشان فرشتگان را خلق كرد. در بعضي روايات آمده است كه حتي فرشتگان در يك مقامي نسبت به اهل بيت(ع) نوعي شاگردي داشتند: روح القدس ف ي ج نان الصّاقوره ذاق م ن حدائ ق نا الباكوره (4) فرشته روح الامين خيلي پيش از انسانها و خلقت حضرت آدم وجود داشته و خدا به او تعليم كرده بود آنچه را كه بايد بداند. بدن ائمه معصومين(ع)، در آن زمان نبوده كه به جبرئيل چيزي ياد بدهند؛ آن روحي هم كه با بدن كار مي كند، آن نيز وجود نداشته يا فعاليت نداشته است. پس اين يك تعليم و تعلم ديگر و يك نوع ديگر آن است كه براي مقام نورانيت اهل بيت(ع) است.
اگر ما اين را تصوير صحيحي دانستيم كه ما انسان هاي عادي دو مرتبه و دو نشئه وجودي داريم: يك نشئه روحي و يك نشئه بدني؛ و پذيرفتيم كه مي شود انسان هاي كاملي وجود داشته باشند كه سه نشئه وجودي دارند، مشكل حل خواهد شد. اگر اين سه نشئه را تصور كرديم، اين وساطت هاي تكويني مربوط به آن مقام نورانيت است. ديگر چيزي از اين عالم به آنجا اضافه نمي شود. هر چه در اين عالم وجود دارد، از آنجا نازل مي شود. ديگر از اينجا چيزي برنمي گردد به آنجا، آنجا را اضافه كند. همه آنچه در اين عالم است شعاعي است از آن نور. ديگر نمي تواند اينجا چيزي براي آن نور بيفزايد؛ خود پرتويي از آن نور است. آن نوري كه واسطه در فيض براي همه موجودات است. امااينكه ما با دعا يا عبادات خود، كاري كنيم تا آن نور اضافه بشود؛ يعني ما واسطه بشويم، در اضافه شدن نور براي پيغمبر(ص)؛ اين فرض معقولي ندارد. اين همان اشكال دوري است كه عرض كردم، حالا اگر دور حقيقي هم نباشد، شبيه دور است.
واسطه در فيض معناي ديگري نيز دارد كه مقداري اعتباري تر است؛ غير از مرتبه تكويني است كه عرض كردم. وقتي مؤمني در ميان جمعيتي دعا كند، خدا به بركت دعاي او به ديگران هم رحم مي كند؛ مؤمني، تائبي اگر در ميان گروهي براي نزول باران دعا بكند، خدا بواسطه دعاي او بر ديگران نيز باران نازل مي كند؛ حتي اگر كسي براي خدا محزون باشد حزن آخرتي و غم خدايي داشته باشد، خدا به واسطه حزن او، بر ديگران ترحم مي كند. اينها در فرهنگ ما شناخته شده است. اين نيز يك نوع واسطه است؛ البته اين واسطه حقيقي ما به الوجود نيست؛ اين شبيه ا عداد است؛ شبيه علت اعدادي است؛ والاّ علت ايجادي نيست. اين معنا كه خدا به بركت و به واسطه شخصي به ديگران رحمت كند، اين در مرتبه روح نيز تصور دارد. آن مرتبه تكويني كه واسطه در فيض براي همه موجودات باشد حقيقتاً و به اصطلاح فلسفي فاعل ما به الوجود باشد، آن فقط در مرتبه نورانيت معني دارد. اما اينكه خدا به واسطه رحمتي كه بر اهل بيت(ع) نازل مي كند، ديگران را هم مشمول رحمت قرار مي دهد؛ به خاطر ارتباطي است كه با آنها دارند. شعاعي از محبت آنها در دل اينها تابيده و به واسطه اين ارتباطات روحي كه با اهل بيت(ع) دارند، رحمتي بر آنها نازل مي شود. نوري كه بر قلب مقدس ولي عصر ارواحناه لتراب مقدمه الفداء مي تابد، از آنجا انعكاس پيدا مي كند و به قلب مؤمنين خالص مي تابد. اين تعجب ندارد(5). آن نور اصالتا به قلب مقدس امام زمان(عج) مي تابد؛ اما همچون نوري كه به آينه مي تابد، انعكاس پيدا مي كند. كساني كه با آن آينه ارتباط و سنخيت و اتصالي دارند به آنان نيز مي تابد. اگر سيد ابن طاووس (رض) مي گويد:«من شب قدر را درك كردم و از آن عناياتي كه به ولي امر (ع) نازل مي شد، بهره اي نصيب من شد» تكذيب نكنيد. اين محال نيست. آن كسي كه آنقدر پاك شد كه از خود ديگر هيچ ندارد و همه امور و آنچه براي خود بود را براي دين، خدا و اهل بيت(ع) تقديم كرد و در همه هستي شأني براي خود قائل نشد، اين در حقيقت همچون آينه شده و هر نوري كه بر آن قلب مقدس بتابد، در او نيز انعكاس پيدا مي كند.
خداوند،نور آسمان ها وزمين
نه تنها اهل بيت(ع) وساطت دارند، بعضي از اولياء ديگر خدا نيز واسطه هستند و خدا به بركت آنان بلاها را از مردم دفع و رحمت هايي نازل مي كند. اگر گفتند كه قم در معرض زلزله بود و به بركت حضرت معصومه (س)زلزله از قم برداشته شد، تعجب نكنيد، نگوييد دروغ است. آنقدر اين بانوي بزرگوار در نزد خدا عزيز است كه يك دعا و عنايت ايشان كافي است كه همه ما را آمرزيده و دعاهاي همه ما را مستجاب كند. عقل ما نمي رسد كه اينها چه انواري هستند و چه مقامي پيش خدا دارند. به اين معنا وساطت فيض درباره ارواح نيز صادق است؛ آن وساطت فيضي كه براي همه موجودات است و همه چيز از شعاع آنها آفريده شده است آن براي مقام نوراني آنان است كه ما درست نمي فهميم يعني چه؛ همين است كه مي گوييم »نور«. كما اينكه خدا نيز وقتي مي خواهد خود را معرفي كند مي گويد: اللّه نور السّماوات و الأرض (نور/35)؛ ديگر بيشتر از اين عقل ما نمي رسد كه نور چيست؛ چيزي پاكتر، منزه تر، شريفتر، مقدستر از نور نمي شناسيم. آن «نور» كه خود خداست، بعد مي فرمايد: مثل نور ه ، «نور» يك مضافي است به يك مضاف اليه، مضاف اليه آن «اللّه» است كه نور السّماوات و الأرض ؛ در مورد خود قرآن و پيامبر اكرم و ائمه معصومين ـ ع ـ نيز تعبير «نور» آمده است: خلقكم اللّه أنواراً؛ ما نمي توانيم بفهميم آن چه وجود و چه سنخي است، نبايد هم چنين توقعي داشته باشيم؛ اما همين كه به ما ياد داده اند كه اين اندازه را بگوييم ما تشكر مي كنيم و خدا را سپاس مي گزاريم كه اين اندازه از معارف اهل بيت(ع)، سهم ما شده تا بدانيم يك نوري است كه براي ذات خداي متعال است و يك نور مخلوق خداست. آن نور مراتب نازلتري دارد كه تكثر پيدا مي كند در وجود حضرات معصومين ـ ع ـ و از آن نور شعاعي در دل هاي مستعد و شيعيان خالص و راستين نيز مي تابد.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
در دفتر مقام معظم رهبري - قم - 8/7/87
¤ زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
1. بحارالأنوار، ج 15، ص 24، باب 1.
2. أحمد بن حنبل، فضائل الصحابه ، ص 205 المخطوط؛«كنت أنا و عليأ نورا بين يدي اللّه عزّ و جلّ قبل أن يخلق آدم ب أربعه عشر ألف عام، فلمّا خلق اللّه تعالي آدم قسّم ذل ك النّور جزئين فجزأ أنا و جزأ عليّ»
3. ر.ك: بحارالأنوار، ج 36، ص 73، باب 37، «أنه المؤذن بين الجنه و النار».
4. بحارالأنوار، ج 26، ص 264، باب 5، «جوامع مناقبهم و فضائلهم ع».
5. ر.ك: الكافي، ج 1، ص 194، باب«أن الأئمه ع نور الله عز و جل»؛ «لنور ال مام ف ي قلوب المؤم ن ين أنور م ن الشّمس المض يئه ب النّهار و هم و اللّه ينوّ رون قلوب المؤم ن ين».

 



براي نخستين بار پس از انقلاب انجام مي شود
برگزاري رزمايش مشترك ارتش و سپاه در سال جاري

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از برگزاري اولين رزمايش مشترك ارتش و سپاه و رزمايش تخصصي هوانيروز براي نخستين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال جاري خبر داد.
سرتيپ احمدرضا پوردستان در نشست خبري خود كه به مناسبت 29فروردين روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفريني هاي نيروي زميني ارتش، در محل ستاد فرماندهي اين نيرو برگزار شد، اظهار داشت: براي اولين بار پس از پيروزي انقلاب، رزمايش مشتركي با حضور برادران سپاه در رده لشكر انجام خواهيم داد.
وي با اشاره به برخي برنامه هاي نيروي زميني ارتش در سال 91 افزود: يكي از مسائلي كه نيروي زميني ارتش همواره به آن توجه داشته، اجراي رزمايش است؛ چرا كه سبب ايجاد نشاط خاطر در يگان ها و آمادگي آنها جهت اجراي ماموريت ها مي شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه «ما اصرار داريم كه رزمايش هايمان در شرايط واقعي انجام شود و ما در آنها از گلوله هاي مشقي استفاده نمي كنيم و به نحوي عمل مي كنيم كه سرباز و نيروي ما بوي باروت و صداي گلوله را حس كند»، افزود: در سال 91 ما هشت رزمايش در نقاط مختلف كشور در طيف هاي مختلف برگزار مي كنيم.
پوردستان همچنين از برگزاري رزمايش تخصصي هوابرد و رزمايش تخصصي هوانيروز خبر داد و گفت: براي اولين بار بعد از پيروزي انقلاب، رزمايش تخصصي هوانيروز را برگزار خواهيم كرد. اين رزمايش در يكي از نقاط كشور و در مرزهاي جنوب شرقي و يا جنوب غربي برگزار مي شود. سال گذشته چنين رزمايشي را به صورت محدود برگزار كرديم و امسال آن را به صورت گسترده برگزار خواهيم كرد.
آمادگي براي
مقابله با تهديدات دور
فرمانده نيروي زميني ارتش درباره توان نيروهاي مسلح كشور در مقابله با راهبرد جديد دشمن تحت عنوان نبرد بدون تماس يا تهديدات دورايستا كه با استفاده از تسليحات هدايت دقيق و از راه دور صورت مي گيرد، افزود: امروزه ما با چهره جديدي از تهديدات و جنگ ها مواجه هستيم كه ناهمتراز، دانش بنيان و دورايستا هستند كه ما با توجه به اين ويژگي ها ظرفيت هاي مختلفي را در خود ايجاد كرده ايم.
وي افزود: اگرچه در جنگ هاي دورايستا دشمنان از طريق موشك هاي دوربرد وارد عمل مي شوند، اما پيروزي نهايي زماني حاصل مي شود كه پاي سرباز روي زمين باشد.
فرمانده نيروي زميني ارتش اضافه كرد: ارتش ظرفيت هاي لازم براي پاسخگويي براي تهديدات دورايستا را ايجاد كرده و همچنين اين توان را دارد كه اگر دشمن اقدامي را عليه مرزهاي زميني انجام دهد آن را متوقف كند.
سرتيپ پوردستان خاطرنشان كرد: ارتش و ساير نيروهاي مسلح در زمينه ساختار يگان ها، چابكي و چالاكي، سلاح ها و تاكتيك ها خود را آماده حضور در اين عرصه كرده اند.
وي در ادامه افزود: براي حضور در فضاي مجازي نيز اقدامات خوبي انجام شده و ساختارهايي پيش بيني شده كه در سال جاري توسعه مي يابد.
طرح حمله فرافكني
مشكلات داخلي اسرائيل است
فرمانده نيروي زميني ارتش در خصوص تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران نيز گفت: ارتش رژيم صهيونيستي ارتشي است كه در جنگ 22 و 33 روزه در مقابل حزب الله و حماس شكست خورده و تحقير شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده است.
سرتيپ پوردستان افزود: سران رژيم صهيونيستي با طرح موضوع حمله به ايران در پي فرافكني مشكلات داخلي خود هستند.
وي ادامه داد: همچنين آنها مي خواهند از اين طريق به ارتش تحقير شده خود اعتماد به نفس بدهند اما در اين راستا، شرايط به هيچ وجه براي اين رژيم مهيا نيست.
آمريكا قادر به گشودن جبهه اي جديد در منطقه نيست
فرمانده نيروي زميني ارتش درباره ادعاي دولتمردان آمريكا مبني بر انتخاب گزينه جنگ و همراهي با رژيم صهيونيستي در حملات احتمالي نيز اظهار داشت: شرايط امروز آمريكا در منطقه مطلوب نيست و اين كشور تلفات زيادي را در افغانستان و عراق متحمل شده است.
وي افزود: با توجه به بحران داخلي در آمريكا نيز اين دولت توان اين را ندارد كه جبهه جديدي را در منطقه باز كند.
سرتيپ پوردستان با بيان اين كه نظامي ها همواره خطر را نزديك احساس مي كنند، اظهار داشت: ما براي مقابله با هر تهديدي آماده هستيم و همه حركت هاي دشمنان را در منطقه رصد كرده و متناسب با تهديدات، قابليت هاي لازم را ايجاد كرده ايم.
رونمايي از «تونل عمودي باد» براي اولين بار در كشور
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در سال توليد ملي هستيم، در لبيك به تدبير حضرت آقا امروز از تونل «عمودي باد» رونمايي مي شود. اين تونل پروژه اي است كه در كشور ما بي سابقه و منحصر به فرد است و حتي كشورهاي عربي منطقه هم تاكنون چنين چيزي نساخته اند.
پوردستان افزود: اين پروژه به دست متخصصان نيروي زميني ساخته شده است و شبيه ساز چتربازي سقوط آزاد است كه تا خردادماه افتتاح مي شود.
رونمايي از سامانه كنترل
آتش ذوالفقار
فرمانده نيروي زميني ارتش در خصوص ديگر دستاوردهاي اين نيرو تاكيد كرد: سيستم كنترل آتش تانك ذوالفقار نيز آماده و رونمايي شده است و مسافت ياب هاي ليزري اين تانك نيز بر روي آن نصب شده است و تانك ذوالفقار مي تواند الان به تانك هاي پيشرفته جهان تنه بزند.
وي ساخت انواع اخلالگرها در كليه باندهاي فركانسي، اتوماسيون سلاح ها، توليد انواع چترهاي پرش، توليد انواع لوله جوفي، ساخت پهپادها و غيره را از دستاوردهاي اين نيرو دانست و گفت: تمامي تانك ها، SPG ها و RPG هاي نيروي زميني ارتش لوله جوفي دارند.
تحويل سلاح اخگر به يگان هاي نيروي زميني ارتش
پوردستان ادامه داد: سلاح اخگر كه يك سلاح كاليبر 62/7 و 6 لول است براي اولين بار در كشور توسط سازمان جهاد خودكفايي توليد شده و به يگان ها تحويل داده شده است. اين سلاح قدرت نواخت 4 هزار و 500 گلوله در دقيقه را دارد.
وي تاكيد كرد: همچنين سلاح 3 لول كاليبر 50 نيز امسال توليدش تمام خواهد شد و در اختيار نيروها قرار خواهد گرفت.
فرمانده نيروي زميني ارتش در خصوص وضعيت مرزهاي كشور اظهار داشت: امروز مرزهاي ما ديگر حالت نظامي ندارند، يعني ما تهديد نظامي در آنها نداريم و وضعيت انتظامي است. گروهك پژاك و جندالشيطان تهديدي نظامي براي ما نيستند و تنها شيطنت مي كنند.
وي در خصوص مقابله با گروهك پژاك و نقش نيروي زميني ارتش، گفت: مسئوليت مرزها در قانون بر عهده نيروي زميني ارتش است ولي در ماموريت اخير سپاه هم در كنار ارتش بود. امنيت قسمتي از مرزها به عهده نيروي زميني ارتش، قسمتي دست ناجا و قسمتي نيز دست سپاه است كه منطقه شمالغرب مسئوليتش با سپاه است و در مقابله با گروهك پژاك پشتيباني اش با نزاجا بود.
سال 1395، پايان جابه جايي پادگان هاي ارتش
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: يكي از برنامه هاي اين نيرو در سال 91 جابجايي پادگان ها است كه براساس تدبير رهبر معظم انقلاب، مصوبه مجلس و مطالبه دولت انجام مي شود.
وي با بيان اين كه اين اقدام با كمك دولت انجام مي شود، افزود: تا پايان سال 1395 همه پادگان هايي كه داخل شهر هستند به خارج از شهرها منتقل مي شوند.
امير سرتيپ پوردستان ادامه داد: كار انتقال پادگان زاهدان به ميزان 80 درصد و پادگان بيرجند به ميزان 90 درصد انجام شده و جابجايي پادگان هاي مشهد، تبريز و اهواز نيز در دستور كار قرار دارد.
سال 92: جشن پاكسازي
مناطق آلوده به مين
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به فعاليت هاي اين نيرو در پاكسازي مناطق آلوده به مين گفت: قرارگاه پاكسازي اين نيرو كار پاكسازي مناطق آلوده به مين را عهده دار شد، به طوري كه امروز بيش از يك ميليون هكتار از اراضي آلوده به مين را پاكسازي كرده و 180 شهيد نيز تقديم كرده است.
سرتيپ پوردستان خاطرنشان كرد: براساس اظهارات مقامات وزارت دفاع، كار پاكسازي مناطق آلوده به مين در سال 1392 به پايان مي رسد.

 



با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج)
عوامل ترور امام جمعه راسك شهيد مولوي جنگي زهي دستگير شدند

با اقدامات اطلاعاتي- امنيتي فشرده و همه جانبه اي سربازان گمنام امام زمان(عج)، عوامل جنايت پيشه ترور شهيد مصطفي جنگي زهي امام جمعه شهرستان راسك شناسايي و دستگير شدند.
در اطلاعيه اي كه به همين مناسبت از سوي روابط عمومي وزارت اطلاعات صادر شده آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به استحضار ملت شريف ايران مي رساند به دنبال ترور ناجوانمردانه شهيد مولوي مصطفي جنگي زهي از علماي فرهيخته و استكبارستيز استان سيستان و بلوچستان در زمستان سال گذشته، شناسايي عوامل جنايت پيشه اين ترور به طور جدي در دستور كار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
اقدامات اطلاعاتي- امنيتي فشرده و همه جانبه سربازان گمنام امام زمان (عج) به ويژه در اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان، منجر به شناسايي عوامل اصلي آن جنايت گرديد و با عمليات برق آساي صورت گرفته، تاكنون 15 نفر از تروريست ها و هسته هاي پشتيباني كننده آنها بازداشت شده اند.
اطلاعات به دست آمده نشان دهنده دخالت مثلث شوم سازمان منافقين (در طراحي عمليات)، گرايش هاي انحرافي متصل به وهابيت (در صدور مجوز و انجام عمليات تروريستي)، كمك هاي مالي برخي كشورهاي مرتجع منطقه تحت حمايت آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در آن اقدام تروريستي مي باشد.
وزارت اطلاعات با عرض تسليت مجدد به بازماندگان آن شهيد به خون خفته، هشدار جدي به عوامل پشت پرده آن ترور ناجوانمردانه و ضمن اعلام اين كه هرگز نقش هيچ يك از اضلاع خبيث اين جنايت را از ياد نخواهد برد و در موقعيت مناسب به اقدام مقتضي خواهد پرداخت، با قاطعيت تاكيد مي نمايد با هرگونه سناريويي براي فريب افكار عمومي و غائله آفريني برخورد قاطعانه خواهد نمود.
گفتني است، مصطفي جنگي زهي كه پيش از شهادت نيز از يك سوء قصد مسلحانه جان سالم به در برده بود، از جمله روحانيون طرفدار انقلاب اسلامي و از حاميان وحدت شيعه و سني در منطقه به شمار مي رفت. وي ساعاتي پيش از ترور در حمايت از سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبني بر حضور گسترده در انتخابات گفته بود «اطاعت از رهبر و شركت در انتخابات واجب شرعي است.»
در آخرين مورد از تهديدات صورت گرفته توسط عوامل استكبار، در سال 89 تعدادي از عوامل گروهك ريگي با حمله به خانه وي قصد ترور اين بسيجي بصير را داشتند كه عمليات آنها ناكام ماند. مولوي جنگي زهي حتي پس از ربودن پسرش به دست عوامل وهابي نيز حاضر به كوتاه آمدن در دفاع از انقلاب اسلامي نشد و بارها اعلام كرده بود كه شهادت در راه انقلاب اسلامي را يك افتخار بزرگ مي داند.
بنابراين گزارش مولوي مصطفي در جايگاه امام جمعه شهرستان راسك فرمانده دسته رزمي بسيج بود و معتقد بود كه «يك بسيجي بايد همواره مطيع فرمان ولي امر باشد» و بر بصيرت مردم منطقه بسيار تاكيد مي كرد.
وي در يكي از سخنراني هاي خود كه خشم بدخواهان انقلاب را شعله ور كرد، گفته بود: امروز ما رهبري داريم كه بر همه چيز آگاه است و مسائل منطقه را به خوبي رصد مي كند و همين آگاهي «امام خامنه اي» است كه ما را از شر شياطين حفظ كرده است.
گفتني است، مولوي جنگي زهي بعد از نماز جمعه در يكي از روزهاي زمستان سال گذشته در مسير بازگشت به خانه توسط راكبان دو دستگاه موتورسيكلت ترور و به درجه شهادت رسيد.

 



الشرق الاوسط: جاسوسي آمريكا از برنامه هاي هسته اي ايران بي فايده است

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله اي، جاسوسي آمريكا از فعاليت هاي هسته اي ايران را تلاشي مذبوحانه و بي فايده دانست.
اين روزنامه چاپ لندن در مقاله اي با عنوان «جاسوسي آمريكا بر ضد سوريه و ايران» به قلم وفيق السامرائي كه ديروز منتشر شد، نوشت: در يك روز دو مطلب در مورد جاسوسي مطالعه كردم، يكي درباره اقدام هواپيماهاي جاسوسي بدون سرنشين آمريكا در مورد رصد پروژه هاي هسته اي ايران و ديگري تصوير ماهواره اي از تانك هاي دور تا دور شهر ادلب بود، كه يكي از مهمترين پناهگاه هاي مخالفان حكومت سوريه به شمار مي آيد.
اين روزنامه در ادامه آورده است: هرچند اقدام هواپيماهاي جاسوسي آمريكا در رصد تاسيسات هسته اي ايران مي تواند صحيح باشد، اما انتظار نمي رود انجام چنين ماموريت هايي اطلاعات جديدي به دست دهد، زيرا تاسيسات جديد در مكان هايي نامعلوم و زير زمين قرار دارند و با جاسوسي هوايي و يا از طريق ماهواره نمي توان اطلاعات اساسي در مورد آنها به دست آورد. نويسنده اين روزنامه با تاكيد بر استفاده از منابع انساني در فرآيند جاسوسي به جاي استفاده از پرنده هاي بدون سرنشين و ماهواره ها افزوده است: باز هم ترديد دارم كه جز در موارد استثنا و با استفاده از تجهيزات پيشرفته جاسوسي، آمريكا بتواند اطلاعاتي در مورد روند گسترش فعاليت هاي هسته اي ايران، بدست آورد.
گفتني است، دستگيري و انهدام باندهاي جاسوسي علي رغم برخورداري از تجهيزات پيشرفته توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشورمان از جمله در روزهاي اخير و سرنگوني پهپادهاي جاسوسي در فضاي كشورمان باعث شده هر نوع فعاليت جاسوسي از سوي دشمنان نظام اسلامي با شكست مواجه شده و دشمن در اين زمينه تنها به فعاليت هاي جاسوسي از طريق ماهواره ها اكتفا كند.

 



منافقين تجهيزات نظامي خود را به حراج مي گذارند

با نزديك شدن به مراحل پاياني اخراج گروهك تروريستي منافقين از پادگان اشرف اين گروهك به دنبال فروش تجهيزات نظامي خود است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان برخي منابع آگاه اعلام كردندكه با نزديك شدن به مراحل اخراج اعضاي گروهك تروريستي منافقين از پادگان اشرف و با توجه به بازرسي دقيق پليس عراق به منظور جلوگيري از خروج تجهيزات اضافي از اين پادگان در هر مرحله از اخراج، منانقين در تلاش هستند تا تجهيزات نظامي خود را به فروش برسانند.
پليس عراق پيش از جابجايي در هر مرحله اقدام به بازرسي وسايل اين افراد مي نمايد كه در طي بازرسي هاي دو شب پيش به كانتينرهاي مشكوكي برخورد كرد كه اعضاي منافقين در برابر بازرسي آنها به شدت مقاومت كردند و درگيري ها نيز به همين دليل صورت گرفت. براساس اين گزارش، پس از اين كه منافقين متوجه شدند پليس عراق اجازه انتقال هيچگونه لوازم و تجهيزات اضافي را به آنها نخواهد داد، جست وجوهاي خود را به منظور پيدا كردن مشتري براي تجهيزات پادگان اشرف كه غالب آنها ادوات نظامي و جاسوسي هستند، آغاز كرده اند.
تجهيزات نظامي و جاسوسي منافقين توسط صدام، ديكتاتور سابق عراق و كشورهاي آمريكا، فرانسه، آلمان و انگليس در اختيار اين گروهك قرار گرفته بود تا با كمك آنها به مزدوري براي ديكتاتور پيشين عراق بپردازند.
شايان ذكر است كه 3 هزار و 200 عضو گروهك تروريستي منافقين، اكنون در پادگان اشرف حضور دارند و قرار است در 8 مرحله و در هر مرحله 400 نفر از اين پادگان اخراج شوند. مسئولين عراقي اعلام كرده اند كه در هفته جاري چهارمين گروه از گروهك تروريستي منافقين از پادگان اشرف به كمپ ليبرتي منتقل مي شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14