(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 فروردین 1391- شماره 20181

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پايه هاي اقتدار ايران در مذاكره 1+5
احمدي نژاد در جمع مردم پارسيان: دولت تمام امكانات را براي ريشه كني بيكاري بسيج مي كند
واكنش جامعه روحانيت مبارز به سخنان هاشمي درباره مذاكره با آمريكا
نيويورك تايمز: بحران واقعي در راه است قطع صادرات نفت ايران به 3 كشور اروپايي
آملي لاريجاني: نظر رهبري درباره حرمت سلاح هسته اي بالاترين تضمين است
نماينده رهبر انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي:
دشمن به هدف دور كردن جوانان از ارزش هاي اسلامي نرسيد
مديرعامل شركت راه آهن: پروژه ملي راه آهن قزوين-رشت تا پايان سال افتتاح مي شود
وزير نفت : صادرات نفتي ايران به 60 ميليارد دلار رسيد
وزير علوم، تحقيقات و فناوري: فعالان فتنه حق ورود به دانشگاه را ندارند
معاون سازمان مالياتي كشور: معافيت مالياتي حقوق بگيران به 550 هزار تومان افزايش مي يابد
اخبار ادبي و هنري



گزارش خبري كيهان
پايه هاي اقتدار ايران در مذاكره 1+5

دبير شوراي عالي امنيت ملي در آستانه مذاكرات اسلامبول با اعلام آمادگي ايران براي گفت وگوهاي موفق رو به جلو ابراز اميدواري كرد كه طرف مقابل نيز با اين رويكرد وارد مذاكرات شوند.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ظهر چهارشنبه در نشستي خبري اعلام كرد: كشورهاي 1+5 نياز به زمان داشتند تا آمادگي لازم را براي گفت وگوها پيدا كنند.
وي افزود: در پايان گفت وگوهاي اسلامبول در پاسخ به پرسشي كه زمان بعد گفت وگوها چه وقت است، از سوي ايران گفته شد هم اكنون اين مذاكرات مي تواند ادامه داشته باشد.
جليلي با اعلام اينكه خوشبختانه ظرف يك سال گذشته به ظرفيت ها، پيشرفت ها و اقتدار جمهوري اسلامي ايران افزوده شده است، تاكيد كرد: روند بيداري اسلامي در منطقه، انسجام بيشتر و همبستگي ملي كه در انتخابات بروز كرد، پيشرفت هاي علمي و فني در عرصه هاي مختلف به ويژه توليد صفحات سوخت ظرفيت هايي ايجاد كرده كه لازم است ايران بيش از گذشته بتواند با اقتدار از حقوق خود دفاع كند.
جليلي افزود: اقتداري كه امروز جمهوري اسلامي ايران دارد متكي به اراده مردم و همبستگي ملي و ظرفيت هاي مادي و معنوي كشور و به ويژه دانشمندان شهيد هسته اي است كه پشتوانه بزرگ قدرت كشور و حقوق هسته اي ملت ايران هستند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اين ظرفيت ها و فرصت هاي ايجاد شده را يك فرصت بزرگ براي همكاري ها دانست و تصريح كرد: تجربه 33 ساله نشان داده است زبان تهديد و راهبرد فشار عليه ملت ايران هيچگاه نتيجه نداشته، بلكه چنين رفتاري موجب جديت بيشتر ملت ما مي شود و آنچه مي تواند در مناسبات با ايران موفق باشد راهبرد گفت وگو و همكاري است.
وي ضمن اعلام آمادگي ايران براي گفت وگوهاي موفق و رو به جلو براي همكاري هاي بيشتر ابراز اميدواري كرد طرف مقابل نيز با همين رويكرد وارد مذاكرات شوند تا اين دور از گفت وگوها نتايجي داشته باشد كه اعتماد ملت ايران را جلب كند.
جليلي در پايان خاطرنشان كرد: نمايندگان ايران با ابتكارهاي جديد در مذاكرات شركت خواهند كرد و اميدواريم كشورهاي 1+5 نيز با رويكردهاي سازنده وارد گفت وگو شوند.
موافقت گروه 1+5 با برگزاري دور دوم مذاكرات هسته اي
در بغداد
وزارت امور خارجه عراق اعلام كرد كه كشورهاي گروه 1+5 با برگزاري دور دوم مذاكرات درباره موضوع هسته اي ايران در شهر بغداد موافقت كرده اند.
به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز، وزارت امور خارجه عراق در بيانيه خود از موافقت كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت و آلمان براي برگزاري نشست مربوط به موضوع هسته اي ايران در بغداد - بعد از پايان نشست آينده آنها با ايران در 14 آوريل در شهر استانبول تركيه - خبر داد.
در اين بيانيه آمده است: اعضاي دائم شوراي امنيت به همراه آلمان (گروه 1+5) و اتحاديه اروپايي و جمهوري اسلامي ايران اخيرا به راهكاري در بين خودشان رسيدند كه براساس آن نشست آينده با ايران درباره مذاكرات هسته اي در 14 آوريل سال 2012 در شهر استانبول تركيه برگزار شود تا اينكه نشست بعدي با توافق طرف ها در بغداد برگزار گردد.
وزارت امور خارجه عراق از اين راهكار براي تعيين مكان برگزاري نشست استقبال كرد و گفت: عراق براي اين موضوع به خاطر آثار و پيامدهاي آن بر امنيت كشورهاي منطقه و امنيت و صلح جهاني توجه و اهميت قائل است.
وزارت خارجه عراق دراين بيانيه اشاره كرد: طي روزهاي گذشته هوشيار زيباري، وزير خارجه عراق و برخي از نمايندگان و سفراي عراق در پايتخت هاي كشور هاي ذي ربط تماس ها و مذاكراتي را براساس اصول كامل ديپلماتيك انجام دادند علاوه بر آن با وزير خارجه تركيه و مسئولان سياست خارجه اتحاديه اروپا براي تسهيل در برگزاري نشست و ادامه روند مذاكرات و انجام مذاكراتي سازنده ميان 1+5 و ايران به گفت وگو پرداختند.
روسيه نبايد عليه ايران
با غرب متحد شود
در همين حال يك تحليلگر روس گفت: روسيه بايد از فشارهاي آمريكا بر ضد ايران دور شود و موشكهاي اس سيصد را به ايران تحويل بدهد.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، ماكسيم شفچنكو (Shefchenko) تحليلگر سياسي در مسكو گفت «روسيه در مواضعي كه درباره مسائل ايران بويژه برنامه هسته اي و تحريمهاي غرب بر ضد ايران اتخاذ مي كند بايد بسيار محتاط باشد. ايران دوستان بزرگي از قبيل چين و هند و روسيه دارد. چين و روسيه به احتمال زياد بزرگترين قدرتهاي آتي خواهند بود و مواضعي كه روسيه درباره ايران اتخاذ مي كند مي تواند سبب گرايش پيدا كردن بيشتر ايران به سمت شرق شود. در اين ميان بايد به پيروزي ولاديمير پوتين در انتخابات رياست جمهوري روسيه نيز توجه داشت. مسكو به علت فشارهايي كه از جانب آمريكا وارد مي شد فروش موشكهاي اس سيصد را به ايران متوقف كرد اما با روي كار آمدن مجدد ولاديمير پوتين احتمالا مواضع مسكو در اين خصوص تغيير خواهد كرد. مسكو بايد به طرح فروش تسليحات و موشك به ايران بازگردد. اكنون دوران ولاديمير پوتين فرا رسيده است و دوران پوتين با ديميتري مدودف، رئيس جمهور كنوني روسيه متفاوت خواهد بود.»
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، الكساندر داگين استاد علوم سياسي دانشگاه مسكو نيز گفت: «مواضع روسيه درباره ايران و برنامه هسته اي اين كشور بسيار حائز اهميت است. اگر روسيه اجازه بدهد غرب بر ايران فشارهاي شديد وارد كند يا اينكه مسكو تسليم اين خواسته غربي ها شود، بي ترديد روسيه در مهمترين نبرد راهبردي بازنده خواهد بود چرا كه منزوي خواهد شد، از دست رفتن جبهه ايران براي روسيه سبب خواهد شد تقابل مسكو با غرب بسيار دشوار شود.»
در خبري ديگر اعلام شد كه هيلاري كلينتون با احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه تلفني گفت وگو كرده است.

 



احمدي نژاد در جمع مردم پارسيان: دولت تمام امكانات را براي ريشه كني بيكاري بسيج مي كند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
رئيس جمهور روز سه شنبه در ادامه سفر استاني به هرمزگان پس از سخنراني در بين مردم بندرعباس به شهرهاي حاجي آباد، بستك و خمير سفر كرد. وي سه شنبه شب نيز در جمع علما، ايثارگران و منتخبان هرمزگان نيز حضور يافت.
رئيس جمهور در اولين روز از چهارمين دور سفر استاني به هرمزگان پس از سخنراني در اجتماع مردم بندرعباس، به شهرستان حاجي آباد سفر كرد و در جمع پرشور مردم شهرستان حاجي آباد در ورزشگاه هفت تير اين شهرستان اظهار داشت: از استاندار كوشا و پرتلاش هرمزگان مي خواهم اگر در حاجي آباد معادن مستعد وجود دارد با اينكه ممنوعيت اعلام شده است به صورت استثنا اين معادن فعال شود و در هيئت دولت براي راه اندازي كارخانه فولاد و كروميت در حاجي آباد تصميم گيري شود.
دكتر محمود احمدي نژاد با بيان اينكه امسال دو كار بسيار مهم گسترش توليد و سرمايه گذاري ملي را آغاز كرده ايم افزود: گسترش توليد در دو بخش كشاورزي و صنعت و معدن به صورتي كه تمامي زمينه هاي مستعد كشاورزي با صنايع و معادن را شناسايي نمايد بودجه لازم تعيين و تخصيص داده شده است.
وي اضافه كرد: همان طور كه مي دانيد همه جاي كشور پهناور ايران اسلامي استعداد كشاورزي را دارد و اجراي خوب اين طرح مي تواند زمينه تحول در كشاورزي و اشتغال را فراهم كند.
رئيس جمهور ايران اسلامي ادامه داد: در استان ها به صورت مستقيم استانداران و در شهرستان ها به صورت غيرمستقيم فرمانداران مسئوليت اجراي اين طرح را برعهده دارند.
احمدي نژاد با بيان اينكه يكي از معيارهاي سنجش مديران در سال جاري، اجراي اين طرح ها مي باشد، تاكيد كرد: من در آينده نخواهم شنيد و نخواهم پذيرفت كه كسي از مردم بگويد مي خواستم زميني را آباد كنم اما اجازه ندادند و كمك و تسهيلات پرداخت نكردند.
وي خاطرنشان كرد: شهرستاني كه در اجراي اين دو طرح عقب بيفتد، سر و كار مديرش با مردم و بنده است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در سه دوره قبلي، سفر هيئت دولت به استان هرمزگان، 98 مصوبه مختص شهرستان حاجي آباد تصويب شد كه هم اكنون 55 مصوبه به صورت كامل اجرا، 30 مصوبه كار آن آغاز نشده است و 13مصوبه نيز در حال اجراست افزود: در جلسه هيئت دولت، اول اين سي مصوبه را پيگيري مي كنيم تا تمام مصوبات دولت در شهرستان حاجي آباد اجرايي شود و پس از آن به پيشنهادات جديد مي پردازيم.
وي اظهار اميدواري كرد: تا پايان دوره اين دولت، تمام مصوبات و تعهدات در شهرستان حاجي آباد عملياتي شده باشد و حاجي آباد اولين شهرستاني باشد كه ريشه بيكاري در آن به كل كنده شود.
محمود احمدي نژاد با اشاره به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، گفت: دولت با كمك شما و ملت با كمك دولت يك كار تاريخي را رقم زدند.
احمدي نژاد افزود: دولت در دو سال اخير با تاسيس صندوق توسعه ملي توانسته هر سال 20 درصد از درآمد نفت را در اين صندوق ذخيره كند.
وي ادامه داد: 35 ميليارد دلار از درآمد نفت در صندوق توسعه ملي ذخيره شده است تا براي سرمايه گذاري در كارخانجات، معادن، كشاورزي و اشتغال مورد استفاده قرار گيرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه اكنون زمان پيشرفت است و همه جاي ايران بايد براساس عدالت ساخته شود، بيان داشت: براي تحقق اين مهم در مرحله نخست تلاش همگاني براي ايجاد اشتغال و در مرحله بعد توسعه و آباداني و حمايت از توليد ملي بايد مد نظر قرار گيرد.
وي عنوان كرد: اگر به تاريخ بنگريم مي بينيم كه دنيا از زماني به بدي كشيده شد كه عده اي به جاي بندگي خداوند به كسب قدرت، تحقير ملت ها، تجاوز و چپاول ثروت ملت ها پرداختند.
احمدي نژاد گفت: مهمترين هديه خداوند به انسان آزادي است و آزادي واقعي، بندگي خداست كه راه عزت و بزرگ شدن است.
رئيس جمهور همچنين در سفر به شهرستان بستك در اجتماع مردم اين شهرستان با بيان اينكه همه مشكلات جامعه امروز بشري به دليل دوري از فرهنگ و دستورات قرآن است، گفت: قرآن راه رسيدن به قله هاي كمال است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه امروزه كشورهاي اسلامي دچار مشكلات عديده اي شده اند، اظهار داشت: تمام اين مشكلات ريشه در عدم توجه كافي به اوامر قرآن بويژه در حوزه وحدت دارد.
اگر همه مسلمانان عامل به قرآن بودند و از دستورات و احكام اين كتاب آسماني پيروي مي كردند امروز شاهد مشكلات جامعه بشري، ظلم ها و چپاول ها، فقرها و تبعيض ها نبوديم.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت: اگر جوامع مسلمان عامل به قرآن بودند صهيونيست هاي بي فرهنگ امروز نمي توانستند اين گونه جامعه بشري را با قلدري تهديد كنند.
وي با بيان اينكه امروزه استكبار جهاني در كشورهاي همسايه غارتگري و چپاول به راه انداخته، افزود: سربازي را روانه كوچه و پس كوچه هاي روستايي مي كنند و تفنگ به دست، مردم آن روستا را به خاك و خون مي كشند و سپس براي تبرئه خودشان آن سرباز را ديوانه و رواني معرفي مي كنند كه بايد گفت ديوانگان هزاران نفرند كه آسايش مسلمانان را گرفته اند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قرآن ما را به تفكر در سرنوشت قوم هاي گذشته و به معاد و آخرت وامي دارد، اظهار داشت: خرسندم امروز در بين مردمي عاشق و عامل به قرآن هستم.
رئيس جمهور همچنين گفت: دولت به تمام تعهدات و مصوبات خود در شهرستان بستك تا پايان دولت دهم عمل مي كند. وي با بيان اينكه طي سه دوره گذشته سفر هيئت دولت به هرمزگان 80 مصوبه در راستاي توسعه بستك توسط دولت به تصويب رسيده است، گفت: 46 مصوبه از اين تعداد اجرايي، 20 مصوبه در دست اجرا و در مورد 14مصوبه نيز تاكنون هيچ اقدامي نشده است كه در نشست هيئت دولت در بندرعباس دلايل اجرايي نشدن اين تعداد مصوبه را بررسي و پيگيري مي كنيم.
احمدي نژاد بيان داشت: طرح هاي مهمي همانند گازرساني به بستك، احداث خط انتقال آب شيرين و تكميل و تجهيز بيمارستان اين شهر از جمله طرح هاي مهمي است كه تا پايان دولت دهم تحقق مي يابد.
رئيس جمهور ادامه داد: ايران شايستگي و استحقاق تبديل شدن به زيباترين كشور را دارد.
وي با اشاره به برنامه هاي كلان دولت طي سال 91 ابراز داشت: دولت برنامه اي وسيع براي توليد ملي تدوين و تكميل كرده است و در اين راستا تمام امكانات را براي توسعه بخش هاي كشاورزي، دامپروري و صنعت به كار مي گيرد.
وي همچنين در چهارمين مقصد روز اول چهارمين دوره سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم شهرستان خمير گفت: طراحي و مطالعات مجتمع عظيم بندري اين شهرستان انجام شده است و اين طرح براي اجرايي شدن فقط يك مشكل زيست محيطي دارد كه در اين سفر با مصوبه هيئت دولت امسال عمليات احداث آن آغاز مي شود.
به گزارش فارس از بندر خمير در غرب شهرستان بندرعباس، محمود احمدي نژاد در ورزشگاه آزادي شهر بندرخمير با بيان اينكه ايجاد فرصت هاي شغلي طي سال جاري يكي از اولويت هاي دولت است، اظهار داشت: در اين راه قصد داريم تمام امكانات، تجهيزات، منابع و فرصت ها و حتي انديشه ها را به كار گيريم تا ديگر كسي در مملكت مشكل بيكاري نداشته باشد.
وي با بيان اينكه روز پنج شنبه هفته جاري شوراي عالي اشتغال در هرمزگان تشكيل مي شود، افزود: دولت تمام امكانات لازم را طي اين نشست فراهم مي كند و در اختيار جوانان هرمزگاني و بندرخمير قرار مي دهد.
رئيس قوه مجريه با بيان اينكه برخورداري بندرخمير از زمين، دريا و معادن، اين شهرستان را به نوعي متمايز كرده است، بيان داشت: درخواست احداث مجتمع بندري در اين شهرستان كه يكي از درخواست هاي مردم اين شهرستان است نيز در دستور كار دولت قرار دارد.
به گفته رئيس جمهور در حال حاضر مطالعات اين مجتمع انجام و درآينده اي نزديك مشكلات محيط زيستي آن نيز برطرف شده و قول مي دهيم كه طي سال جاري عمليات احداث مجتمع بندري بندرخمير آغاز شود.
وي با بيان اينكه در سه سفر گذشته هيئت دولت به هرمزگان در راستاي توسعه شهرستان بندرخمير تعداد 88 مصوبه توسط دولت به تصويب رسيده است، گفت: در حال حاضر 57 مصوبه از اين تعداد عملياتي، 13 مصوبه در دست اجرا و در مورد 18 مصوبه نيز كاري صورت نپذيرفته است كه در نشست هيئت دولت در بندرعباس طي روز پنج شنبه دلايل عدم اجراي مصوبات بررسي و مشكلات احتمالي برطرف مي شود.
احمدي نژاد قول داد تا پايان دولت دهم تمام قول هاي دولت و مصوباتش اجرايي خواهد شد.
اعطاي نشان ايثار به5 هرمزگاني
رئيس جمهور سه شنبه شب پس از بازديد از 3 شهر حاجي آباد، شيك و خمير به شهر بندرعباس بازگشت و در جمع علما، ايثارگران، مديران و منتخبان هرمزگان حاضر شد كه اين نشست تا نيمه شب به طول انجاميد.
همچنين در بخشي از مراسم ياد شده كه در تالار شهيد آويني بندرعباس برگزار شد يك جانباز و چهار نفر از بانوان ايثارگر هرمزگان از دست رئيس جمهور نشان دولتي ايثار دريافت كردند.
علاوه بر افراد ياد شده، سه شهروند ديگر هرمزگان نيز به پاس خدمات و تلاش هاي خود در حوزه هاي مختلف مفتخر به دريافت لوح سپاس از دست رئيس جمهور كشورمان شدند.
رئيس جمهور همچنين روز چهارشنبه در جمع مردم پارسيان هرمزگان حاضر شد. به گزارش فارس از پارسيان در غرب هرمزگان، رئيس جمهور ضمن تقدير از مردم اين شهرستان، اظهار داشت: مردم اين منطقه سال هاست كه از مرزهاي آبي خاكي صيانت و در برابر دشمنان و مستكبران ايستاده اند.
به گفته احمدي نژاد يكي از طرح هاي بزرگي كه دولت به جد ادامه آن را دنبال خواهد كرد طرح هدفمندسازي يارانه هاست.
رئيس جمهور با بيان اين كه ما فكر مي كنيم آن يارانه اي كه دولت پرداخت مي كند حق مردم است و بايد در جيب مردم باشد، اضافه كرد: قبل از تعطيلات گفتم كه به راحتي مي توان در جيب هر ايراني 70 تا 80 هزار تومان پول گذاشت، برخي ها ناراحت شدند و گفتند كه پرداخت اين ميزان يارانه سبب تورم مي شود.
اين مقام مسئول ادامه داد: برخي ها توطئه مي كنند و مشكلات خودساخته بازار ارز و گراني را به گردن هدفمندي يارانه ها مي اندازند.
احمدي نژاد بيان داشت: توطئه ارز و گراني را درست كردند تا هدفمندي يارانه ها را زير سؤال ببرند.
وي يادآور شد: دولت علاوه بر پيشبرد كامل طرح هدفمندسازي، اصلاح امور مالياتي و اصلاح امور بانكي را نيز مدنظر دارد.
به گفته احمدي نژاد دولت براي اين اصلاحات مبارزه اي سنگين انجام دهد چرا كه مشخص است آنهايي كه 50 تا 60 سال است كه از رانت ها و يارانه ها استفاده كرده اند به راحتي تسليم نمي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان رئيس جمهور روز گذشته در جزيره قشم با كوفي عنان فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار مسايل مربوط به سوريه و منطقه مورد بررسي قرار گرفت، اين جلسه در فرودگاه بين المللي قشم و بدون حضور خبرنگاران انجام شد.
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد در دومين روز از سفر استاني هيات دولت به استان هرمزگان در اجتماع پرشور مردم جزيره ابوموسي، با طرح اين سؤال كه نامگذاري پديده هاي طبيعي در تاريخ چگونه انجام شده است؟ گفت: چند پديده معمولا در نامگذاري ها موثر است كه يكي از مهمترين آنها، فرهنگ، تمدن و انديشه غالب است.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه همه اسناد تاريخي گواه بر «فارس» بودن خليج نيلگون فارس است، گفت: برخي حقايق مانند خورشيد روشن است و نمي توان حقيقت آن را زير سؤال برد.
وي افزود: اگر يك فرهنگ، تمدن و انديشه در منطقه اي غالب و گسترده باشد همه تلاش مي كنند اسم ها را به نوعي متناسب با آن منتخب كنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: از چند هزار سال قبل، فرهنگ اصلي حاكم بر بخش وسيعي از عالم، فرهنگ و تمدن ايران بوده و روشن است كه پديده ها را به نام اين فرهنگ و سرزمين نامگذاري كنند.

 



واكنش جامعه روحانيت مبارز به سخنان هاشمي درباره مذاكره با آمريكا

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: جامعه روحانيت مبارز هرگونه مذاكره با آمريكا و مستكبرين عالم را محكوم مي كند و تاكيد دارد كه هرگونه تصميم گيري فقط بايد با نظر مستقيم رهبرمعظم انقلاب انجام شود.
حجت الاسلام احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به برگزاري اولين جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در سال جديد اظهار داشت: اين نشست با حضور آيت الله مهدوي كني دبير كل جامعه روحانيت مبارز و اكثريت اعضاي شوراي مركزي شب چهارشنبه برگزار شد. وي گفت: از جمله مباحثي كه در اين نشست مطرح شد موضوع استيضاح وزير كار و انتصاب آقاي مرتضوي به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي بود كه جامعه روحانيت معتقد بود بايد در انتصاب مديران به شاخص هاي لايحه خدمات كشوري توجه شود.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز كه با فارس گفت وگو كرده، ادامه داد: از جمله مسائل مطرح ديگر در اين نشست ابعاد سناريوي جنگ اقتصادي آمريكا و غرب عليه كشورمان بود كه از جنبه هاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت. بنابراين اعضاي جامعه روحانيت مبارز تاكيد كردند كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
سالك در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبرمعظم انقلاب تاكيد مسئولان ذيربط مشكلات و موانع مهم را برطرف كرده و بسترهاي لازم را براي تحقق اين شعار استراتژيك به خوبي فراهم كند.
وي گفت: از جمله مهمترين مسائلي كه در اين نشست مطرح شد دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مسائل جاري مربوط به جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري انقلاب اسلامي بود.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز افزود: در اين نشست با بررسي جوانب مختلف اقدامات صورت گرفته در دور نخست انتخابات تاكيد شد كه اقدامات و تصميمات مرحله اول بايد در مرحله دوم نيز ادامه يابد و كارها با انسجام و وحدت به پيش برود.سالك گفت: جامعه روحانيت مبارز از آحاد مردم و به خصوص روحانيت معظم درخواست دارد در دور دوم انتخابات در صحنه حضوري پرشور داشته باشد تا شاهد مجلسي كارآمد و در راستاي اهداف انقلاب اسلامي و رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب باشيم.سخنگوي جامعه روحانيت در خاتمه خاطر نشان كرد: همچنين در اين نشست، اظهارات اخير آقاي هاشمي رفسنجاني نيز مورد اشاره قرار گرفت، لذا جامعه روحانيت مبارز تاكيد دارد كه هرگونه مذاكره با آمريكا و مستكبرين عالم را محكوم مي داند و معتقد است هرگونه تصميم گيري بايد با نظر مستقيم رهبرمعظم انقلاب انجام شود.

 



نيويورك تايمز: بحران واقعي در راه است قطع صادرات نفت ايران به 3 كشور اروپايي

سرويس سياسي-
با اعلام قطع صادرات نفت ايران به 3 كشور اروپايي يونان، اسپانيا و آلمان روزنامه نيويورك تايمز با بيان اينكه «بحران واقعي در راه است» اعلام كرد كه ذخاير استراتژيك نفت نيز پاسخگوي طولاني مشكلات موجود نخواهد شد.
اعلام خبر قطع صادرات نفت به يونان و اسپانيا
در اقدامي پيش دستانه، ايران روز سه شنبه اعلام كرد اين كشور صادرات نفت را به دو كشور ديگر عضو اتحاديه اروپا (يونان و اسپانيا) متوقف كرده است. رستم قاسمي وزير نفت ايران روز سه شنبه اعلام كرد كشورش صادرات نفت را به يونان متوقف كرده است.
رستم قاسمي گفت ايران به برخي از كشورهاي اروپايي نفت مي فروشد و در حال حاضر نفت ايران به يونان صادر نمي شود. وزير نفت ايران تأثير تحريم هاي نفتي بر اين كشور را كم اهميت جلوه داد و گفت به رغم ممنوعيت اعمال شده اخير از سوي اتحاديه اروپا بر صادرات نفت ايران، تهران با هيچ مشكلي در زمينه فروش نفت خود مواجه نيست. اين وزير خاطرنشان كرد: «با وجود اينكه كشور سالهاست تحت تحريم هاي نفتي بوده است، هيچ مشكلي در فروش فرآورده هاي نفتي به ديگر كشورها وجود نداشته است». وي افزود: «اين تحريم ها كمترين تأثير را بر صنعت نفت ايران داشته است و نتوانسته است پيشرفت صنعت نفت را مختل كند».
رستم قاسمي گفت: «نفت ايران از ارزش اقتصادي بالايي برخوردار است و بازار بين المللي نفت هيچ گاه از آن غافل نخواهد شد».
در همين حال برخي منابع از قطع صادرات نفت ايران به اسپانيا نيز خبر دادند.
در اين زمينه يك روز پس از قطع فروش نفت به اسپانيا، فروش نفت به آلمان را نيز متوقف كرد. به گزارش پرس تي وي اين اقدام در راستاي مقابله با تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران صورت گرفته است.
در حالي ايران صادرات نفت خود به اسپانيا، آلمان و يونان را قطع كرده است كه كشورهاي اروپايي فرصتي 6 ماهه را براي خود در نظر گرفته بودند تا بتوانند منابع جايگزيني براي نفت ايران بيابند.
تأثيرپذيري شديد اسپانيا
از تحريم ايران
وزارت خارجه اسپانيا روز گذشته اعلام كرد كه اين كشور از پايان فوريه از ايران نفت وارد نكرده است. سخنگوي وزارت امور خارجه اسپانيا گفت: اسپانيا به شدت تحت تأثير تحريم نفت ايران قرار گرفته است چون ما نفت زيادي از ايران وارد مي كرديم.
به گزارش فرانس پرس، طبق آمارهاي وزارت كشور اسپانيا، ايران سال 2011 با هفت و نيم ميليون تن معادل 36/14 درصد صادرات خود، سومين صادركننده نفت به اسپانيا بود.
اروپا نمي تواند
كمبود نفت ايران را جبران كند
يك مقام نفتي روس تأكيد كرد اروپا نمي تواند كمبود نفت ايران را جبران كند. به گزارش روسيا اليوم نيكولاي توكرف رئيس شركت انتقال نفت «ترانس نفت» روسيه در مورد توان بازارهاي نفتي جهاني براي جبران كمبود نفت ايران، ابراز شك و ترديد كرد. صادرات نفتي ايران به كشورهاي اروپايي ممكن است به سبب تحريمهاي نفتي غرب برضد اين كشور متوقف شود. اين مقام نفتي روسيه سياست هاي اتحاديه اروپا بر ضد ايران را نوعي خودكشي دانست كه براي راضي كردن واشنگتن اتخاذ شده است. وي افزود ايران سالانه بيش از سيصد ميليون تن نفت وارد بازار نفتي اروپا مي كند و جبران اين مقدار نفت بسيار مشكل است. اتحاديه اروپا امسال با پيروي از آمريكا، تصميم گرفته است ايران را تحريم نفتي كند.
ذخاير استراتژيك
پاسخگوي بحران نيست
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز با اشاره به شدت بحران ناشي از كاهش نفت ايران در بازار تأكيد كرد كه ذخاير استراتژيك نفت پاسخگوي بحران نيست.
روزنامه نيويورك تايمز افزود: از آنجا كه قيمت نفت در بازارهاي جهاني بالا رفته و معضلات بسياري در اين راستا مشاهده مي شود؛ بسياري در آمريكا و مخصوصاً در كنگره به دنبال استخراج از 700 ميليون بشكه نفت ذخيره شده هستند و فشارهاي زيادي در اين راستا وارد كرده اند.
اين روزنامه تصريح كرد: اگرچه استخراج تمامي نفت ذخيره شده پاسخگوي طولاني مدت مشكلات موجود نخواهد شد، بهتر است كاري به كار آن نداشته باشيم و آنرا فقط و فقط براي روزهاي ضروري و بحراني در نظر بگيريم.
نيويورك تايمز نوشت: هيچ كس نمي تواند پيش بيني دقيقي راجع به وضعيت آينده بازار نفت بكند.
نفت موجود در بازارهاي جهاني با مشكلاتي جدي روبرو است و اميدواري براي بهبود اوضاع اقتصادي جهان صرفاً تقاضا را بالاتر خواهد برد. اين روزنامه افزود: عربستان سعودي پيشنهاد داده بود تا بتواند كمبود نفت در بازارهاي جهاني را به ميزان 5% جبران نمايد. تأمين نفت از سوي عربستان سعودي توانست به مقدار قابل ملاحظه اي بازار را آرام كند، اما عدم ثبات و ترس از آن باعث افزايش قيمت نفت شده است.
اين روزنامه تصريح كرد: در حال حاضر ظاهراً نياز جدي به 3% از مايحتاج نفت بطور روزانه وجود دارد و خود اين امر وضعيت را براي عربستان سعودي مشكل خواهد ساخت. ناآرامي ها در شمال آفريقا و خاورميانه نبود توليد نفت در سودان، يمن و سوريه و همچنين فشارهاي پياپي آمريكا بر تحريم نفت ايران واقعاً مشكل ساز شده است.
اقدام پيش دستانه ايران در قطع صادرات نفت به سه كشور اروپايي در حالي انجام مي شود كه اين كشور قرار است روز شنبه مذاكرات هسته اي را با 1+5 از سر بگيرد.
به عقيده تحليلگران اين اقدام مي تواند فضاي مذاكرات را به نفع ايران تغيير دهد.

 



آملي لاريجاني: نظر رهبري درباره حرمت سلاح هسته اي بالاترين تضمين است

رئيس قوه قضائيه خطاب به كشورهاي غربي تاكيد كرد كه نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره حرمت سلاح هسته اي بالاترين تضمين است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي بر ايستادگي ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران در مقابل خواسته هاي غيرمنطقي و زورگويي غربي ها تاكيد كرد و با اعلام اين كه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه از پيشرفت هاي علمي خود عقب نخواهد نشست گفت: پيشرفت هاي علمي جوانان كشور مسئله اي نيست كه ما از آن عقب نشيني كنيم.
رئيس دستگاه قضا با اشاره به اظهارنظرهاي برخي مسئولان كشورهاي غربي درخصوص تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي خواستار توجه و شناخت آنان از جايگاه ولي فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران شد و با اشاره به اين كه اگر كشورهاي غربي شأن و جايگاه ولي فقيه و ولي امر مسلمين را بدانند خواهند فهميد كه هيچ تضميني بالاتر از استناد به سخنان مقام معظم رهبري در عدم تمايل ايران به توليد سلاح هسته اي وجود ندارد، گفت: مطابق نظر مقام معظم رهبري به كارگيري و توليد سلاح هسته اي از نظر نظام اسلامي حرام است و اين مسئله قبلا هم از سوي ايشان اعلام شده است.
رئيس قوه قضائيه خطاب به غربي ها گفت: اين كشورها اگر به دنبال بهانه جويي نيستند بايد بدانند وقتي كه مقام معظم رهبري مي فرمايند ما به دنبال سلاح هسته اي نيستيم و به كارگيري آن را حرام مي دانيم، سخن ايشان بالاترين تضمين است، چرا كه اين سخنان ازسوي كسي مطرح مي شود كه مرجع ديني و سياسي بسياري از مسلمين دنياست و تمام قواي نظام جمهوري اسلامي ايران نيز زير نظر ايشان انجام وظيفه مي كنند.
آيت الله آملي لاريجاني حضور و بازرسي مكرر بازرسان آژانس و تاكيد آنان بر اين كه در برنامه هاي ايران هرگز نشانه اي از تلاش براي دستيابي و توليد سلاح اتمي وجود ندارد و نيز اظهارات هميشگي مسئولان نظام مبني بر عدم تمايل به توليد سلاح اتمي را نشانه هاي ديگري از نبودن برنامه ريزي براي توليد سلاح هسته اي دانست و افزود: غربي ها با توجه به سخنان مقام معظم رهبري، اظهارات مسئولان نظام و نيز گزارش هاي بازرسان آژانس بايد به اين يقين برسند كه ايران به دنبال سلاح اتمي نيست و اگر باز هم به نظر خود اصرار دارند معناي آن اين است كه غربي ها به دنبال بهانه جويي هستند و چه بسا از پيشرفت هاي علمي ايران اسلامي ناراحت و دلخورند كه در اين صورت بايد بدانند ما هرگز از پيشرفت هاي علمي خود كه به مثابه زندگي و حيات مردم و نظام ماست، دست نخواهيم كشيد.
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه به لحاظ برخي ايرادات جزئي قانون جديد مجازات اسلامي هنوز ابلاغ نشده است گفت: از آنجا كه مهلت قانوني، قانون مجازات اسلامي تا پايان سال 90 بود و هنوز قانون جديد به تصويب نرسيده با كسب اجازه از مقام معظم رهبري قانون قبلي قابليت اجرايي دارد و محاكم مي توانند برحسب آن اقدام كنند.
رئيس قوه قضائيه اظهار اميدواري كرد: قانون جديد هرچه سريع تر پس از تأييد نهايي شوراي محترم نگهبان ابلاغ شود.
آملي لاريجاني همچنين با تبريك به مسئولان و نيروهاي وزارت اطلاعات به خاطر شناسايي و متلاشي كردن گروه هاي تروريستي و دستگيري آنان گفت: طبق اعلام وزارت اطلاعات گروه هاي تروريستي كه به رژيم صهيونيستي وصل بودند، در ايام تعطيلات نوروز به دنبال خرابكاري و ترورهاي جديد بودند كه قبل از هرگونه عملياتي شناسايي و تروريست ها دستگير شدند و ان شاءا پرونده آنان با سرعت و دقت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي درخصوص دستورالعمل اجراي احكام كيفري ادامه يافت.

 



نماينده رهبر انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي:
دشمن به هدف دور كردن جوانان از ارزش هاي اسلامي نرسيد

يزد - خبرنگار كيهان:
نماينده رهبر معظم انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي كشور گفت: هدف اصلي دشمن اين است كه نسل جوان ما از ارزش ها بي تفاوت شوند ولي به هدف شوم خود نرسيده است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدجواد حاجي علي اكبري» در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه و استاندار يزد افزود: هيچ امري در قالب انجمن هاي اسلامي مدارس مهمتر از افزايش اعتقادات ديني، اخلاقي و فرهنگي دانش آموزان نيست.
وي اضافه كرد: اگر دانش آموزان در خصوص مسائل اعتقادي و مباني ديني و ارزشي قوي شوند، قطعا در مقابل مسائل سوء اخلاقي و تهديد نرم دشمن هم ايستادگي مي كنند.
نماينده رهبر معظم انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان كشور تصريح كرد: هدف اصلي دشمن اين است كه نسل جوان ما از ارزش ها، اخلاق و دين فاصله بگيرد و نسبت به مسائل ارزشي و اسلامي بي تفاوت شود.
حاجي علي اكبري تاكيد كرد: دشمن در اين سال نه تنها به اين هدف شوم خود نرسيده، بلكه روز به روز رسواتر و ذليل تر هم شده است.
وي با اشاره به فعاليت هاي خوب اين تشكل دانش آموزي در سطح كشور از مسئولان استان يزد خواست بيش از گذشته در همراهي و همگامي با اين اتحاديه، تلاش كنند.
همچنين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد هم گفت: اگر معارف اسلامي و ديني با وجود نسل جوان عجين شود درمقابل تهاجم فرهنگي دشمن خواهد ايستاد.
آيت الله محمدرضا ناصري افزود: همه بايد در قبال برنامه ريزي و ارتقاي ديني و ارزشي دانش آموزان احساس وظيفه داشته باشند و آن را جدي بگيرند.

 



مديرعامل شركت راه آهن: پروژه ملي راه آهن قزوين-رشت تا پايان سال افتتاح مي شود

مديرعامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: پروژه ملي راه آهن قزوين به رشت با 800 ميليارد تومان اعتبار ملي تا پايان سال 91 به شبكه ريلي كشور مي پيوندند.
به گزارش مهر، عبدالعلي صاحب محمدي روز سه شنبه در سفر يك روزه به استان قزوين از عمليات احداث پروژه مهم راه آهن قزوين به رشت، بازديد كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي، در اين بازديد اظهار داشت: طرح ملي راه آهن قزوين به رشت از سال 86 آغاز شده و تاكنون 350 ميليارد تومان براي ساخت آن هزينه شده است.
وي افزود: مسير ريلي قزوين به رشت 205 كيلومتر است كه 75 كيلومتر آن در استان قزوين قرار دارد كه 40 كيلومتر آن از كوهين تا لوشان به صورت دو خطه احداث مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: اين مسير كريدور مهم شمال به جنوب كشور است و تا انزلي و آستارا ادامه خواهد يافت.
وي يادآور شد: در اين مسير 17 كيلومتر پل و 22 كيلومتر تونل احداث شده است كه تعداد پل ها 52 دهنه است كه 17 پل آن در ابعاد بزرگ است.
صاحب محمدي بيان كرد: پروژه ملي راه آهن قزوين به رشت در 9 قطعه اجرا مي شود كه هشت پيمانكار و چهار مشاور در اجرا مشاركت دارند.
مديرعامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران همچنين گفت: يك چهارم اين مسير ريلي را تونل و پل تشكيل مي دهد و صعب العبور و كوهستاني بودن بخش هايي از مسير موجب كندي اجرا در فصولي از سال شد.

 



وزير نفت : صادرات نفتي ايران به 60 ميليارد دلار رسيد

وزير نفت گفت: با وجود به ظاهر تحريم نفتي كشور، صادرات نفتي جمهوري اسلامي ايران به 60 ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از غرب هرمزگان، رستم قاسمي كه به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهوري در پارسيان حاضر شده بود شامگاه سه شنبه در نشست شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: در سفرهاي استاني هميشه همراه هيئت دولت بوده ام، اما به دليل نزديكي اين منطقه به پارس جنوبي و بومي بودن اين منطقه، در جمع مردم پارسيان حضور يافته ام. به گفته وي، هر فعاليتي كه مربوط به وزارت نفت به ويژه بحث گازرساني به منطقه خليج فارس باشد در دستور ويژه قرار مي گيرد.
وزير نفت ادامه داد: امسال وضعيت صادرات نفتي بهتر شده و براي شكوفايي اقتصاد كشور گام هاي بلندي برداشته شده و با وجودي كه تمام كشورها عليه ايران بسيج شده اند، اكنون صادرات نفتي كشور به 60 ميليارد دلار رسيده است.
قاسمي با بيان اينكه، تحريم ها موجب پيشرفت ايران و عدم وابستگي به كشورهاي بيگانه شده، افزود: سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني داراي حكمت هايي است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 19 فاز از پارس جنوبي در حال فعاليت است، ادامه داد: قرارداد سازه هاي فازهاي پارس جنوبي كه در دولت هاي گذشته در بهترين فازها 60 ماه به طول مي انجاميد، اكنون 35 ماهه توسط كاركنان و مهندسان داخلي كشور به اتمام رسانده مي شود.
وزير نفت عنوان كرد: با توجه به اينكه كشور در محاصره اقتصادي قرار گرفته، اما دشمنان بدانند كه كشور ما وابستگي به هيچ كشوري ندارد و اين تحريم ها موجب پيشرفت و توسعه كشورمان شده است.

 



وزير علوم، تحقيقات و فناوري: فعالان فتنه حق ورود به دانشگاه را ندارند

وزير علوم روز سه شنبه در سفر به قم با برخي از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. افتتاح پارك علم و فناوري و مركز رشد علوم انساني استان قم از ديگر اقدامات دانشجو در اين سفر بود.
به گزارش فارس، كامران دانشجو روز سه شنبه در ديدار با آيت الله نوري همداني با بيان اينكه راه اندازي شوراي تحول در علوم انساني از اقدامات ارزشمند و در راستاي اصلاح علوم انساني در دانشگاه ها است، اظهار كرد: طرح ها و برنامه هايي را در راستاي اصلاح علوم انساني به شوراي تحول در علوم انساني ارائه كرده ايم كه اگر تاييد شود طرح هاي جايگزين ارائه خواهد شد.
وزير علوم تحقيقات و فناوري در ادامه اين سفر با آيت الله جعفر سبحاني ديدار كرد وي در اين ديدار با اشاره به اينكه بايد از بحث مشاركت علمي تا اختلاط تعريف مشخصي داشته باشيم، خاطرنشان كرد: سعي خواهيم كرد اختلاط همراه با معصيت نباشد و مشاركت علمي صورت گيرد.
دانشجو با بيان اينكه بتوانيم مناسبات درون دانشگاه ها را به مناسبات اصولي و اسلامي تبديل كنيم، اضافه كرد: اميدواريم احكام الهي در دانشگاه ها جاري شود.
كامران دانشجو پس از ديدار با آيت الله نوري همداني در جمع خبرنگاران با بيان اينكه جامعه دانشگاهي كشور، جامعه اي انقلابي و علمي توامان با ايمان است، اظهار كرد: در هر جامعه دانشگاهي اساتيدي هستند كه يا از روي ناآگاهي يا از باب اينكه تصورشان اين هست پايگاه انديشه اي غرب بهتر و درست است، افكار غربي و سكولاريسم را ترويج مي كنند.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي آغاز فعاليت خود در وزارتخانه تأكيد داشته ام كساني كه در معاندت با نظام هستند جايي در دانشگاه ها ندارند، تصريح كرد: كساني كه احياناً تفكري غير اسلامي دارند اما تفكر خود را تبليغ و ترويج نمي كنند و فقط علم را به دليل ابزاري براي رساندن معلوم استفاده مي كنند و در اختيار جوانان قرار مي دهند مشكلي نداريم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: قطعاً مردم اين اجازه را نمي دهند كه اساتيدي به ترويج تفكرات غيراسلامي بپردازند و ما هم اجازه نخواهيم داد كه منابع و امكانات را در اختيار افرادي قرار دهيم كه احياناً معاندت با نظام دارند.
دانشجو اضافه كرد: در پي كار ايجابي بيشتري در دانشگاه ها هستيم و سعي مي كنيم شناخت و معرفت بيشتري را نسبت به آموزه هاي اسلامي در دانشگاه هاي سراسر كشور ايجاد كنيم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر برنامه هاي وزارت علوم براي افزايش بومي گزيني در استان ها گفت: مقرر شده است بومي گزيني را در سال جديد در اولويت قرار دهيم و بومي گزيني از نظر فرهنگي، اقتصادي و آموزه هاي اسلامي سازگاري دارد و از طرفي هم خانواده ها علاقه بسياري دارند تا تحصيل فرزندانشان در كنار آنها صورت گيرد و ما هم از اين نظر در همه استان ها دانشگاه هاي خوبي داريم و بومي گزيني در حال اجرا است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأكيد بر اينكه برنامه ريزي هايي صورت گرفته است تا بومي گزيني افزايش يابد، خاطرنشان كرد: به همين دليل آئين نامه نقل و انتقال دانشجويان را بسيار آسان كرده ايم.
دانشجو با بيان اينكه 45هزار متقاضي انتقالي و مهمان به شهرهاي محل سكونت دانشجويان داشته ايم، تصريح كرد: هر دانشجويي و به ويژه دانشجويان دختر كه در اولويت قرار دارند مي توانند به نزديك ترين دانشگاه محل سكونت خود به صورت سه ترم مهمان شده و اگر معدل دانشجو متوسط ميانگين ورودي باشد، دانشجو مي تواند انتقالي بگيرد.
وي در ادامه بيان كرد: در پايان سال گذشته ابلاغيه اي را به تمام دانشگاه هاي كشور ارسال كرديم مبني بر اينكه دانشجويان دختري كه باردار مي شوند تا پايان دو سالگي فرزند خود مي توانند بدون احتساب سنوات قبلي مرخصي بگيرند.
همچنين به گزارش ايرنا وزير علوم در مراسم افتتاح پارك علم و فناوري و اولين مركز رشد واحدهاي فناوري علوم انساني درقم با تاكيد بر استخدام اساتيد متخصص و در عين حال متعهد در دانشگاه ها اعلام كرد: كساني كه در فتنه سال 88 فعال بوده و بعد از اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تير ماه همان سال همچنان به فتنه گري ادامه دادند، حق ورود به دانشگاه ها را ندارند.
كامران دانشجو افزود: در صورتي كه اين افراد جذب دانشگاه ها شوند، ما پاسخي براي مردم قهرمان و بسيجي ايران كه حماسه 9 دي را آفريدند، نداريم.
دانشجو در عين حال از برخورد با برخي از اساتيد بسيجي در دانشگاه ها انتقاد كرد و خواستار اصلاح برخي رويه ها در اين زمينه شد.
پارك علم و فناوري استان قم، با هدف ارتقاي سطح علمي و فناوري اين استان از طريق توسعه مؤسسات خصوصي و خودگردان دانش بنيان، هدايت فناوري مولد در جهت پايه ريزي اقتصاد دانش محور، ترغيب واحدهاي تحقيق و توسعه صنايع به سرمايه گذاري در توليد و تجاري سازي دانش، در شهرك «پرديسان» قم آغاز به كار كرد.
اولين «مركز رشد واحدهاي فناور علوم انساني» كشور نيز با هدف جذب و حمايت از راه اندازي كسب و كارهاي دانش بنيان و صاحبان ايده در حوزه علوم انساني، كاربردي كردن و بومي سازي يافته هاي علوم انساني به منظور كمك به پيشرفت علوم انساني با رويكرد اسلامي و پاسخ به نيازهاي جامعه و جهان اسلام در علوم انساني در قم افتتاح شد.

 



معاون سازمان مالياتي كشور: معافيت مالياتي حقوق بگيران به 550 هزار تومان افزايش مي يابد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
معافيت مالياتي حقوق بگيران در سال 91 به 550 هزار تومان افزايش خواهد يافت.
معاون ماليات هاي مستقيم سازمان مالياتي كشور افزود: با توجه به افزايش نرخ تورم، معافيت مالياتي حقوق بگيران از 485 هزار تومان سال 90 به 550 هزار تومان در سال جاري افزايش خواهد يافت كه اين امر براي تصويب به كميسيون تلفيق ارسال شده است.
حسين وكيلي با بيان اين مطلب كه طرح جامع مالياتي امسال در كشور به اجرا در خواهد آمد، اضافه كرد: اين طرح با بهره گيري از سامانه الكترونيكي اجرا مي شود.
وي گفت: با اجراي اين طرح كه امسال در استانهاي تهران، اصفهان و كرمانشاه به عنوان نمونه آزمايشي آغاز مي شود و از سال آينده در كل كشور عملياتي خواهد شد، مردم براي دريافت گواهي و پرداخت ماليات ها نياز به خروج از خانه ندارند.
وكيلي با اعلام اين خبر كه در قالب اجراي طرح مالياتي ارزش افزوده طي سال گذشته مبلغ 6 هزار ميليارد تومان ماليات وصول شده است، گفت: سال90 مبلغ 28 هزار ميليارد تومان ماليات مستقيم و غيرمستقيم وصول شده و 92درصد از اهداف برنامه تحقق يافته كه نسبت به سال 89 حدود 36درصد افزايش وصول ماليات داشته ايم.
معاون امور مالياتي كشور با بيان اين مطلب كه اظهارنامه مالياتي اصناف در سال جاري بسيار ساده و يك برگي شده است افزود: آن دسته از مؤديان كه اين اظهارنامه را كه از اول ارديبهشت امسال عرضه مي شود تكميل نكنند تمام معافيت هاي مالياتي آنان لغو خواهد شد.
وكيلي با بيان اين مطلب كه حدود 40درصد مؤديان مالياتي از پرداخت ماليات فرار مي كنند گفت كه ماليات هاي وصول شده در هر استان هزينه توسعه و پيشرفت آن استان مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

فساد در سينما در شوراي عالي سينما بررسي مي شود
عضو شوراي عالي سينما عنوان كرد، در اولين فرصت موضوع فساد اخلاقي در سينما در سازمان سينمايي و شوراي عالي سينما پي گيري خواهد شد و ما چشم خود را بر اين مسئله نمي بنديم.
احمد نجفي بازيگر و تهيه كننده به مهر گفت: ما البته تاكنون اقداماتي نيز در اين ارتباط انجام داده ايم. چون افراد در سينما تبديل به چهره مي شوند خطاهاي آنها بيشتر در معرض ديد قرار مي گيرد. اين ذات سينما است. كشاندن اين موضوع به سطح جامعه و تشويش اذهان عمومي نهايت كم لطفي است.
وي تصريح كرد: به هر حال بايد با چنين مسائلي در سينما برخورد كرد ولي بيشتر تلاش كنيم جلوي اين موضوع را بگيريم. اين امر راهكار قانوني دارد. بهتر است در ميان خانواده ها چنين مسائلي درباره سينما عنوان نشود.
وي در ادامه بيان كرد: من شخصا فسادهاي مالي در سينما را ديده ام. به طور نمونه از دفتري بامن تماس گرفتند و حتي فيلمنامه نيز ارائه كردند و پس از مدتي براي بستن قراردادها به دفتر فوق مراجعه كردم و با 20 پسر و دختر جوان علاقمند به بازيگري روبرو شدم. در جلسه اول درباره فيلم صحبت مي كنيم و بعد عنوان مي كنند كه براي مبلغ با شما تماس مي گيريم. اما من بعد از مدتي متوجه شدم كه اين افراد سودجو بازيگراني را كه چهره شناخته شده دارند به دفتر دعوت مي كنند تا بتوانند از طريق ما از اين جوانان علاقمند پول بگيرند.
اين تهيه كننده سينما ادامه داد: ما در نظر داريم در اولين فرصت در شوراي عالي سينما و سازمان سينمايي به موضوع موسسات سينمايي كه غيرقانوني فعاليت مي كنند و چنين مسائلي در آنجا مطرح مي شود بپردازيم و به نوعي رسيدگي كنيم.
بايد جلوي اين افراد سودجو را بگيريم. اما طرح اين مسائل در جامعه باعث ايجاد نگراني، در ميان خانواده هايي مي شود كه فرزندان يا همسرشان بازيگر است.
فدراسيون كاريكاتوريست هاي آسيا و آمريكاي لاتين راه اندازي مي شود
رئيس خانه كاريكاتور ايران از راه اندازي فدراسيون كاريكاتوريست هاي آسيايي و آمريكاي لاتين خبر داد و گفت: اين تشكيلات قصد دارد در مقابل ديدگاه خاص هنرمندان كشورهاي اروپايي و براي فعاليت منسجم هنرمندان كشورهاي آسيايي راه اندازي شود.
سيدمسعود شجاعي طباطبايي در گفت وگو با ايرنا افزود: مدت ها بود كه پيشنهاد راه اندازي يك تشكيلات ويژه براي هنرمندان كاريكاتوريست آسيايي مطرح بود و در نهايت پس از رايزني صورت گرفته بين مسئولين چندين سايت تخصصي كارتون، تفاهم نامه اي در اين زمينه امضا شد.
وي ادامه داد: از آنجا كه هنرمندان اروپايي انجمني تحت عنوان فدراسيون انجمن هاي كاريكاتور اروپا (feco)، داشتند و از طريق اين تشكيلات نگاه و سياست هاي خاصي را دنبال مي كردند و به طور عمده نيز تحت تاثير لابي هاي صهيونيستي بودند، هنرمندان آسيايي نيز به اين فكر افتادند تا نهادي را براي فعاليت كاريكاتوريست هاي غيراروپايي فراهم كنند.
شجاعي طباطبايي توضيح داد: به خاطر نزديكي نگاه هنرمندان برخي كشورهاي آمريكاي لاتين با هنرمندان آسيايي كشورهايي چون برزيل و كوبا اين انجمن شامل كاريكاتوريست هاي اين كشورها نيز مي شود.
بي اعتنايي دانشجويان به تحريم كنندگان «قلاده هاي طلا»
با وجود تلاش هاي طيف اقليت حامي فتنه در دانشگاه ها براي تحريم و تخريب فيلم «قلاده هاي طلا» اين فيلم با استقبال گسترده گروه هاي مختلف دانشجويان مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، «قلاده هاي طلا» روز دوشنبه در حالي در دانشكده مديريت دانشگاه علامه طباطبايي اكران شد كه از چند روز قبل، جريان ديكتاتورمآب ضدانقلاب موسوم به سبز در اين دانشكده به فضاسازي گسترده اي عليه اين فيلم دست زده و حتي اقدام به تخريب پوسترهاي مربوط به اين برنامه نموده بود. با اين حال، دانشجوهاي دانشكده مذكور هيچ اعتنايي به اين كارها نداشته و به گونه اي به استقبال فيلم رفتند كه گنجايش محل نمايش فيلم پاسخگوي آنها نبود. ضمن اينكه در حين اكران فيلم نيز، يك نفر سعي در ايجاد هياهو و برهم زدن فضا داشت كه با عدم همراهي سايرين روبرو شد. در نشست نقد و بررسي فيلم هم كه با حضور محمد خزاعي (تهيه كننده فيلم)، عباس شوقي (برنامه ريز و مسئول جلوه هاي ويژه فيلم) و محمدتقي فهيم (منتقد سينما) برگزار شد، اغلب سؤالات در تحسين اين فيلم انقلابي بود.
همايش هنرمندان ولايي برگزار مي شود
«دومين همايش هنر ولايي» با هدف تبيين و تشريح رسالت هنر و تكليف هنرمند انقلابي از سوي سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران و با همكاري انجمن سينماي جوانان ايران و موسسه شهيد آويني برگزار مي شود.
در اين مراسم كه پنجشنبه 24 فروردين در فرهنگسراي ولا برگزار خواهد شد، از 34 هنرمند ولايي تجليل مي شود. ابوالقاسم طالبي، پرويز شيخ طادي، شهريار بحراني، حميد بهمني، مهدي متوسلي، رضا برجي و حسين نوري از جمله اين هنرمندان هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14