(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه ۲۸  فروردین ۱۳۹۱ - شماره ۲۰۱۸۴

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ادامه مذاكرات با رويكرد گام به گام ايستگاه بعدي، بغداد
فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي:
جلب رضايت مردم زمينه ساز كسب رضايت الهي است
بازتاب توافق ايران و 1+5 در اسلامبول براي تداوم مذاكرات
برگزاري هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور در 7 و 8 ارديبهشت
ايجاد قابليت هاي اساسي براي پاسخ متناسب به تهديدات
مهمانپرست: حاميان اسرائيل به دنبال ديكتاتوري اقليت بر اكثريت در سوريه هستند
كشتي مسافربري دنا در جزيره كيش به بهره برداري رسيد
فرزند شهيد صياد شيرازي: ولايتمداري ويژگي بارز شهيد صياد شيرازي بود
توان توليد پالايشگاه بندرعباس به 340 هزار بشكه در روز مي رسد
اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره كشتار شيعيان پاكستان
تعيين اولويت هاي راهسازي كشور در حضور رئيس جمهور
بازديد هيئت تركمنستان از پروژه راه آهن گرگان - اينچه برون
اخبار ادبي و هنري



پس از پايان نشست ايران با 1+5 در اسلامبول اعلام شد
ادامه مذاكرات با رويكرد گام به گام ايستگاه بعدي، بغداد

نمايندگان ايران و گروه 1+5 در پايان مذاكرات اسلامبول توافق كردند كه مذاكرات بر مبناي رويكرد گام به گام و عمل متقابل ادامه يابد.
دكتر «سعيد جليلي» رئيس تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان شنبه شب در پايان دور دوم مذاكرات با 1+5 در جمع خبرنگاران گفت: يكي از بحث هاي مهمي كه در گفت وگوهاي ما قرار گرفت، بحث گفت وگو براي همكاري در موضوع هسته اي بود.
وي گفت: مواضع جمهوري اسلامي در مذاكره با 1+5، جلوگيري از اشاعه سلاح هاي هسته اي است و ما اين موضع را دنبال مي كنيم و اميدواريم همكاري براي خلع سلاح جهاني و عدم اشاعه شكل بگيرد.
جليلي با اشاره به ظرفيت هاي مهمي كه جمهوري اسلامي در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي يافته است، گفت: توانمندي ما با توجه به اينكه مبتني بر ظرفيت هاي بومي ماست، مي تواند به الگوي موفقي از شعار «سلاح هسته اي براي هيچكس و انرژي صلح آميز هسته اي براي همه» تبديل شود.
وي با اشاره به ترور دانشمندان هسته اي كشورمان گفت: خون آنها پشتوانه بزرگي براي كسب حقوق هسته اي ملت ماست.
مذاكره كننده ارشد هسته اي كشورمان با اشاره به مذاكرات صورت گرفته طي روز شنبه در اسلامبول، اظهار داشت: ما اعلام كرديم با توجه به برخي رفتارهاي بي نتيجه غرب عليه كشورمان، رفتار آينده آنها بايد مبتني بر جلب اعتماد ملت ايران باشد. توافق كرديم گفت وگوها با رويكرد مثبت و سازنده ادامه يابد و در طيفي از موضوعات از جمله موضوع هسته اي، قرار شد براي ورود به يك فرايند سازنده و مثبت در همكاري هاي جامع و پايدار مورد علاقه طرفين اين گفت وگوها ادامه يابد كه اين موضوع با رويكرد گام به گام و عمل متقابل صورت مي گيرد.
جليلي ادامه داد: توافق شد كه هرگونه توافق هسته اي بايد بر مبناي ان پي تي باشد.
وي با بيان اينكه به آقاي باقري و خانم اشميت ماموريت داده شده كه براي اجلاس سوم خرداد در بغداد پيش نويسي را براي چارچوب همكاري ها تدوين كنند، يادآور شد: پس از تدوين اين پيش نويس، همكاري هاي متقابل شروع خواهد شد و اميدواريم شاهد گام هاي مثبتي در اين زمينه باشيم.
محورهاي مذاكرات بغداد
جليلي در پاسخ به اين سؤال كه محورهاي مذاكرات در بغداد چه خواهد بود؟ گفت: اول خلع سلاح هسته اي، دوم تئوري رهبر جمهوري اسلامي ايران كه يك نگاه روشن است و مي تواند يك رويكرد بزرگ در راستاي خلع سلاح هسته اي باشد، سوم جلوگيري از اشاعه سلاح هاي هسته اي كه از موضوعات مهم همكاري است، چهارم نيز استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي به عنوان حق مسلم اعضاي ان پي تي.
ديدار دوجانبه ايران و روسيه
جليلي با اشاره به مذاكرات با گروه 1+5 يادآور شد: جز گفت وگو با 6 كشور در قالب گروه 1+5، تنها با دوستان روس خود مذاكرات دوجانبه داشتيم.
مذاكره كننده ارشد هسته اي كشورمان در ادامه گفت: آنچه امروز در گفت وگوها مطرح شد تاكيد بر حقوق هسته اي ملت ما بر مبناي ان پي تي بود.
جليلي گفت وگوها را شكلي خواند و اظهار داشت: ما وارد بحث هاي محتوايي نشديم.
مذاكره كننده ارشد هسته اي كشورمان يادآور شد: روند مذاكرات بايد طوري باشد كه اعتماد ملت ايران جلب شود.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه در اين دور از مذاكرات چه تغييري نسبت به نشست اسلامبول يك ايجاد شده اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده كرديم و رويكردي كه اعضا در صحبت هايشان بيان كردند رويكرد گفت وگو و همكاري بود و ما اين را مثبت تلقي مي كنيم. همواره گفته ايم كه در برخورد با ملت ايران رويكرد فشار و زبان تهديد بي نتيجه است، اما رويكرد گفت وگو و همكاري مي تواند يك رويكرد موثر باشد.
بحثي از غني سازي 20درصد نشد
سعيد جليلي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا در مذاكرات در خصوص غني سازي 20درصد صحبت شد و اينكه چرا در اين دور از مذاكرات تهديدات سابق از سوي 1+5 مطرح نشد؟ اظهار داشت: مذاكرات راجع به بحث هاي كلي و همكاري ها و شكل همكاري ها در آينده بود و به آن معنا وارد بحث هاي محتوايي نشديم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر شاهد چنين رويكردي از سوي طرف مقابل هستيم، خاطرنشان كرد: اين نكته قابل تحليل است و هركس ممكن است نظري داشته باشد، اما همانطور كه قبل از سفر به اسلامبول در تهران نيز بيان كردم، امروز ظرفيت ها و مولفه هاي اقتدار ايران به لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري در همبستگي ملي در كشور شاهديم كه در انتخابات مجلس به خوبي بروز يافت، همچنين پيشرفت هاي علمي و فناوري و ظرفيت هايي كه امروز در منطقه است و فرصت هايي كه براي ظرفيت هاي ايران فراهم شده به نظر من فضايي را براي همكاري هاي بيشتر در سطح بين المللي با ايران ايجاد كرده است.
اذعان اشتون به حق برخورداري ايران از انرژي هسته اي
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز بعد از ديدار با «سعيد جليلي»، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در اسلامبول گفت كه طرف هاي مذاكره رويكرد «گام به گام» اتخاذ خواهند كرد.
«كاترين اشتون»، افزود: ما به توافق رسيديم كه معاهده عدم انتشار تسليحات هسته اي(ان پي تي) پايه اساسي براي آن چيزي بايد باشد كه به طور جدي مورد تعامل قرار بگيرد و اين اطمينان حاصل شود كه ايران به تعهداتش براساس پيمان ان پي تي عمل مي كند و در همان حال به حق ايران براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي نيز احترام گذاشته مي شود.
اشتون در ادامه سخنانش گفت: ما انتظار داريم كه نشست آتي [نشست 3 خردادماه در بغداد] به گام هاي محكمي در راستاي راه حل هاي مذاكره شده جامع منتهي شود كه اعتماد بين المللي به ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران بازگردد.
اشتون همچنين مذاكرات روز شنبه را مفيد و سازنده توصيف كرد.
وي افزود: ما اطمينان يافتيم كه ايران جدي است. ما همچنين به دنبال اين هستيم كه ايران به الزامات بين المللي پايبند باشد. ايران بايد حق برخورداري از برنامه هسته اي صلح آميز را داشته باشد.

 



فرمانده كل قوا در ديدار فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي:
جلب رضايت مردم زمينه ساز كسب رضايت الهي است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار وزير كشور و جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي، فرمانده نيروي انتظامي و جمعي از فرماندهان و كاركنان اين نيرو، جلب رضايت مردم را زمينه ساز جلب رضايت الهي دانستند و خاطرنشان كردند: اگر مسئولان بتوانند دلهاي مردم را با حضور خود آسوده و امن نگه دارند، مطمئنا رضايت الهي را نيز جلب خواهند كرد.
ايشان با معرفي پرسنل نيروي انتظامي به عنوان سربازان نظام اسلامي، نياز به تأمين امنيت را جزو نيازهاي اساسي و زمينه ساز براي برنامه ريزي منظم و سازمان يافته دانستند و تأكيد كردند: چنانچه جامعه اي امنيت نداشته باشد هيچ كار سازمان يافته اي در جهت پيشرفت و ارتقاي آن كشور تضمين نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي مبتني بر خرد جمعي، تلاش مجاهدانه و از سر دلسوزي براي پيشرفت و حركت رو به جلوي كشور، تحقق برنامه ها و اجراي صحيح آن را منوط به تأمين امنيت و احساس آرامش دروني جامعه دانستند.
ايشان ضمن برشمردن برخي آسيب پذيري هاي فردي و سازماني افزودند: همچنان كه ممكن است افراد به لحاظ روحي و ذهني دچار آسيب پذيري شوند، سازمانها نيز در معرض رخنه فساد و آسيب هستند كه همواره خردمندانه و با توجه كافي، بايد مراقبت هاي لازم را به عمل آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي توجه به امانت، صداقت، ديانت و انجام وظايف سازماني و همچنين مقدم دانستن منافع جامعه بر منافع شخصي را زمينه ساز اعتلا و پيشرفت يك كشور خواندند و خاطرنشان كردند: اگر در جامعه اي كساني باشند كه با اين روحيه كار كنند يقيناً آن جامعه به اوج خواهد رسيد و به قدرت استوار و ماندگاري دست خواهد يافت.
در ابتداي اين ديدار و پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب، سردار سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي گزارشي از عملكرد اين نيرو در زمينه كاهش نسبي جرائم جنايي، افزايش كشفيات مواد مخدر، پيشرفت هاي سخت افزاري و نرم افزاري در حوزه مرزباني، كاهش تصادفات، افزايش خدمات نيروي انتظامي به مردم و ارتقاي رضايتمندي مردم از پليس بيان كرد.

 



بازتاب توافق ايران و 1+5 در اسلامبول براي تداوم مذاكرات

توافق ايران و گروه 1+5 براي تداوم گفت وگو مورد استقبال رسانه هاي كشورهاي غربي قرار گرفت و در عين حال برخي رسانه هاي عربي منطقه با ابراز نارضايتي از فضاي مذاكرات اسلامبول به سانسور خبري اين نشست پرداختند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، سرگئي ريابكوف نماينده روسيه در مذاكرات اسلامبول گفت: اين مذاكرات در فضايي سازنده برگزار شد.
وي افزود: فضا (در مذاكرات) سازنده و گفت وگو جدي بود. در حال حاضر اوضاع خوب پيش مي رود.
وزير خارجه انگليس نيز با استقبال از نتايج مذاكرات اسلامبول اعلام كرد: پس از فراهم شدن شرايط لازم، مذاكرات اخير گام نخست درباره حل موضوع هسته اي ايران به صورت مسالمت آميز محسوب مي شود.
«ويليام هيگ» مذاكرات ايران و 1+5 را گام نخست در راه حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران دانست.
وي تاكيد كرد: كشورهاي درگير در مذاكرات شامل آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان در درجه نخست خواهان اين مسئله هستند كه وارد گفتگوهايي حقيقي با ايران بر مبناي اعتماد و جديت شوند تا موضوع با توافقي كه مورد قبول همه طرفها باشد حل شود.
هيگ افزود: ما (كشورهاي غربي) در تلاش براي حل موضوع هسته اي ايران را از راه مسالمت آميز و انجام گفت وگو هستيم.
وي در عين حال با اشاره به برگزاري دور دوم مذاكرات با ايران در بغداد بر ضرورت اتخاذ گامهاي عملي از سوي ايران براي جلب اعتماد 1+5 تاكيد كرد.
خبرگزاري رويترز همچنين به نقل از يك مقام ارشد دولت اوباما گزارش داد كه فضاي گفت وگوها ميان ايران و 1+5 در اسلامبول مثبت بوده است.
وي افزود: گفت وگو به خودي خود براي كاهش تحريم هاي ايران كافي نيست.
نهرين نت: ايران
ذره اي عقب نشيني نكرد
يك پايگاه خبري عربي با بررسي دستاوردهاي ايران در نشست ديروز 1+5، نوشت: استواري و تاكيد ايران بر مواضع پيشين خود، مخالفت غربي ها با هرگونه حمله به اين كشور، تغيير ادبيات تهديد آمريكا مهمترين دستاوردهاي اين نشست بود.
پايگاه خبري نهرين نت در اين باره نوشت: براساس اين گزارش، ايران در مذاكرات ديروز موفقيت زيادي كسب كرد و از مواضع ثابت خود كه هر بار آنها را تكرار مي كرد، عقب ننشست. اما غربي ها، پيش از هر طرفي اين مذاكرات را سازنده و مثبت ارزيابي كردند. ايران در اين نشست همچنين موفق شد مواضع ثابت و روشني از سوي هيئت هاي شركت كننده دريافت كند و آنها از طريق كانال هاي ديپلماتيك و نيز رسانه ها هرگونه حمله نظامي و خصمانه رژيم صهيونيستي عليه ايران را رد كردند.
برغم فضاي مثبتي كه بر مذاكرات 1+5 در اسلامبول حاكم بود، ايران بر موضع پيشين خود تاكيد كرد و زير بار ديدار و گفت وگوي دوجانبه با هيئت آمريكايي مذاكره كننده نرفت.
در ادامه اين مطلب آمده است: در حالي كه مذاكرات پيشين همواره با تهديدهاي آمريكا عليه ايران به پايان مي رسيد و هر بار واشنگتن اعلام مي كرد كه تمام گزينه ها براي تعامل با برنامه هسته اي ايران مطرح است. به نظر مي رسد اين تهديدهاي آمريكا زودگذر و صرفا واژگان و ادبياتي غيرواقعي براي باج گيري از ايران بوده است و سرانجام واشنگتن دريافت كه ايران در واكنش به هرگونه حمله نظامي از سوي اسرائيل، انتقام جويي شديد و تخريب كننده اي خواهد كرد. اين امر را دولت آمريكا از طريق سخنراني آيت الله «خامنه اي» رهبر انقلاب اسلامي ايران به خوبي لمس كرد.
ناخرسندي العربيه، الجزيره و الشرق الاوسط از مذاكرات
به گزارش فارس، مذاكرات اسلامبول ميان ايران و گروه 1+5 با وجود اهميت فراواني كه در عرصه سياست خارجي داشت، به علت موفقيت آميز بودن آن براي ايران از سوي رسانه هاي عربي مورد توجه ويژه قرار نگرفت و اين رسانه ها با ترفندهاي مختلف سعي كردند تا اخبار مربوط به اين نشست را سانسور كرده يا آن را از ديد مخاطبان خود مخفي نگه دارند.
روزنامه الشرق الاوسط با كم اهميت جلوه دادن اين مذاكرات نوشت: اختلافات ميان ايران و 1+5 همچنان ادامه دارد.
روزنامه فرامنطقه اي الحيات در اين زمينه نوشت: فضاي مذاكراتي كه ديروز ميان ايران و شش كشور صنعتي در اسلامبول برگزار شد، مثبت بود. اروپايي ها و روس ها تاكيد كردند كه ايران پيشنهادات ارزنده اي را مطرح كرده كه زمينه را براي گفت وگوهاي جدي فراهم مي كند. الحيات البته مدعي شد كه سعيد جليلي درخواست «وندي شرمن» رئيس هيئت آمريكايي و معاون وزير خارجه اين كشور در امور سياسي را براي گفت وگوهاي دوجانبه مستقيم با ايران پذيرفته است. خبري كه از سوي ايران و ساير رسانه هاي عربي تكذيب شد.
پايگاه خبري شبكه الجزيره نيز سعي كرد در آغاز گزارش خود در مورد مذاكرات پيشينه اي منفي از اين مذاكرات در دوره هاي قبل را مورد توجه قرار دهد تا به اين ترتيب جنبه هاي مثبت دور جديد اين مذاكرات را تحت الشعاع قرار دهد.
امارات كه كشور متبوعش به تازگي هجمه تبليغاتي جديدي را عليه ايران در مورد سفر رئيس جمهور كشورمان به جزيره ابوموسي آغاز كرده، سعي كرد برگزاري دور جديد مذاكرات ميان ايران و كشورهاي صنعتي را كم اهميت جلوه داده و فضاي منفي از اين نشست ارائه كند.

 



برگزاري هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور در 7 و 8 ارديبهشت

هفدهمين المپياد غيرمتمركز علمي دانشجويي كشور در روزهاي هفتم و هشتم ارديبهشت ماه در مراكز هشت قطب دانشگاهي برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا قطب ها و دانشگاه هاي برگزاركننده اين المپياد عبارتند از قطب يك، دانشگاه تربيت مدرس، قطب دو، دانشگاه مازندران، قطب سه، دانشگاه فردوسي مشهد، قطب چهار، دانشگاه تبريز، قطب پنج، دانشگاه اصفهان، قطب شش، دانشگاه شيراز، قطب هفت، دانشگاه شهيد باهنر كرمان و قطب هشت، دانشگاه بوعلي سيناي همدان.
همچنين علاوه بر مراكز هشت گانه ياد شده، در برخي از دانشگاه ها نظير دانشگاه هاي سيستان و بلوچستان، رازي كرمانشاه، لرستان، كردستان و شهيد چمران اهواز نيز آزمون به صورت نيمه متمركز برگزار مي شود.
مرحله اول هفدهمين المپياد علمي دانشجويي غيرمتمركز در 16 رشته (به جز طراحي صنعتي) برگزار مي شود. در اين آزمون كه از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه آغاز مي شود و ساعت 17 روز جمعه 8 ارديبهشت پايان مي يابد، حدود 2 هزار نفر باهم رقابت خواهند كرد.
نتايج هفدهمين المپياد علمي- دانشجويي كشور، هفته سوم خرداد ماه 1391 از طريق سايت مركز المپياد به نشاني http://olympiad.sanjesh.org به اطلاع مي رسد.
مرحله نهايي اين المپياد در روزهاي 20 تا 22 تيرماه در تهران برگزار خواهد شد.
بنابراين گزارش، همچنين المپياد رشته هاي شيمي و رياضي در سطح بين المللي با حضور داوطلباني از ساير كشورها برگزار خواهد شد؛ لذا مرحله نهايي اين دو رشته در روزهاي 24 تا 26 تير ماه برگزار مي گردد.

 



سردار پاكپور خبر داد
ايجاد قابليت هاي اساسي براي پاسخ متناسب به تهديدات

فرمانده نيروي زميني سپاه در راستاي آمادگي اين نيرو در مقابل هر نوع تهديد گفت: اين نيرو قابليت هاي اساسي در خود ايجاد كرده تا در مقابله با هر نوع تهديد پاسخ كوبنده و متناسب با آن تهديد را بدهد.
سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه در گفت وگو با فارس، با اشاره به سخنان اخير فرمانده معظم كل قوا مبني بر تهديد در برابر تهديد و پاسخ متناسب به تهديدات، گفت: قطعا نيروي زميني نقش اساسي در مقابله با تهديدات دارد و اين آمادگي ها در اين نيرو كاملا ايجاد شده است.
وي تاكيد كرد: نيروي زميني اين قابليت هاي اساسي را در خود ايجاد كرده تا در مقابله با هر گونه تهديد پاسخ كوبنده و متناسب با آن تهديد را بدهد.
پاكپور همچنين در خصوص حمايت از توليد ملي در نيروي زميني سپاه، اظهار داشت: ما نيز متناسب با ساير ارگان هاي نيروهاي مسلح در حال اقدام هستيم و به عنوان مثال در بحث خريدهايمان و نيز در بكارگيري ابزار و تجهيزات، عمدتا از توليدات داخلي بهره مي بريم.
فرمانده نيروي زميني سپاه در خصوص دخالت برخي كشورهاي عربي و اعزام نيروي نظامي به بحرين و سوريه، گفت: مردم بحرين پاسخ كوبنده اي به آنها داده اند و همه مردم كشورهاي منطقه حتما در مقابل متجاوزيني كه به كشورشان حمله و يا نيرو اعزام مي كنند، پاسخ خواهند داد.

 



مهمانپرست: حاميان اسرائيل به دنبال ديكتاتوري اقليت بر اكثريت در سوريه هستند

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين كه اكثريت مردم سوريه در رفراندم اصلاح قانون اساسي شركت كرده اند تاكيد كرد كه حاميان رژيم صهيونيستي، به دنبال ديكتاتوري اقليت بر اكثريت هستند.
رامين مهمانپرست كه به صربستان سفر كرده است در مصاحبه با شبكه تلويزيوني صربستان در پاسخ به سؤالي در خصوص بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و مواضع و ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران گفت: ما از هر تغييري كه منجر به مشاركت مردم در اداره كشورشان مي شود استقبال مي كنيم. به هر ميزان مردم نقش بيشتري داشته باشند استقلال كشورها بيشتر مي شود و از وابستگي كاسته خواهد شد. ما از اين بيداري در منطقه خوشحاليم چون فكر مي كنيم دوستان جديدي در منطقه با سياست هاي ضد استكباري همراهي مي كنند، آنهايي كه از اين روند ناراضي هستند به دنبال ايجاد انحراف در حركت منطقه هستند، چرا كه احساس مي كنند حركت مردم در جهت مقابله با آنها است. آمريكا، صهيونيست ها و حاميان آنها نگران اين روند هستند، لذا مي بينيد ادعاي دمكراسي و حقوق بشر دچار تناقض جدي شده است.
سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: چرا صداي مردم بحرين و يمن را نمي شنويد؟ وي ديدگاه تهران در خصوص اوضاع سوريه را مبتني بر مواضع روشن و صريح خواند و گفت: سوريه با جنايات اسرائيل در منطقه مقابله مي كند و مانع اعمال سياست هاي آمريكا در منطقه است، 64 درصد مردم سوريه در رفراندوم اصلاح قانون اساسي شركت كردند و اين يعني اكثريت مردم سوريه و يعني مردم مايلند اصلاحات مورد نظر توسط دولت صورت گيرد. برخي كشورها كه منافع خود و اسرائيل را در منطقه دنبال مي كنند خواهان سقوط دولت آقاي اسد هستند، آنها خواهان تحميل اقليت بر اكثريت در سوريه هستند، اين هم شكل ديگري از ديكتاتوري است كه ديكتاتوري اقليت بر اكثريت است نه دمكراسي.
وي با اشاره به طرح كوفي عنان براي حل مسائل سوريه گفت: طرح آقاي عنان آخرين طرح جاري است، اميدواريم بتواند جلوي مداخله خارجي در سوريه را بگيرد و در ايجاد ثبات و آرامش در سوريه موفق شود.

 



كشتي مسافربري دنا در جزيره كيش به بهره برداري رسيد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
كشتي مسافري و گردشگري دنا 110 با ارائه تمامي استانداردهاي روز جهاني با گنجايش 350 نفر در جزيره كيش به بهره برداري رسيد.
براساس اين گزارش اين شناور تفريحي توسط شركت فراساحل شرقي جهت حمل مسافر و تورهاي گردشگري تفريحي همچنين سفرهاي داخلي و خارجي وارد آب هاي ساحلي جزيره كيش شد و طي مراسمي با حضور در بندر تجاري كيش به بهره برداري رسيد.
مدير رده بندي آسيا در حاشيه مراسم بهره برداري از اين كشتي تفريحي گفت: شناور دنا 110 با گنجايش حمل 350 مسافر در 3 طبقه و P.I.V و روباز براي سفرهاي تفريحي و گردشگري در مسيرهاي دريايي در استان هرمزگان و جزيره كيش به چارك تهيه شده است كه با اخذ مجوزهاي لازم اين شناور در آينده در مسير كيش به امارات و بالعكس نيز تردد خواهد كرد.

 



فرزند شهيد صياد شيرازي: ولايتمداري ويژگي بارز شهيد صياد شيرازي بود

فرزند سپهبد شهيد علي صياد شيرازي گفت: ولايتمداري و اطاعت از رهبري ويژگي بارز شهيد علي صياد شيرازي بود.
به گزارش ايرنا «مهدي صياد شيرازي» عصر شنبه در يادواره شهيد صياد شيرازي و شهداي كوي فاطميه اراك افزود: پيام برگزاري يادواره نيز حركت در مسير آرمان هاي امام خميني، شهيدان و تبعيت از ولي امرمسلمين است.
وي اظهار داشت: گروه پژوهشي شهيد صيادشيرازي به همت ارتش جمهوري اسلامي و ستاد كل نيروهاي مسلح در كشور با هدف جمع آوري خاطرات، سخنراني ها و ديدارهاي اين شهيد راه اندازي شده است.
مهدي صيادشيرازي خاطرنشان كرد: امسال همايش كشوري مديريت از ديدگاه صيادشيرازي برگزار مي شود كه علاقمندان مي توانند يافته هاي خود را براي طرح در اين همايش ارسال كنند.
فرزند شهيد صيادشيرازي افزود: اهتمام ويژه به اداي نماز شب، قرائت دعاي عهد و فرج، روزه بودن دو روز در هفته و توجه به رشد علمي فرزندان از ديگر ويژگي هاي بارز سپهبد شهيد علي صيادشيرازي بود.

 



توان توليد پالايشگاه بندرعباس به 340 هزار بشكه در روز مي رسد

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس از ارتقاي توان توليد پالايشگاه بندرعباس به 340 هزار بشكه در روز طي اجراي طرح «تزريق ميعانات گازي به مسير برگشتي نفت گاز برج تقطير» در اين واحد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، هاشم نامور صبح يكشنبه طي نشستي در رابطه با تشريح اهداف سفر وزير نفت به پالايشگاه بندرعباس طي روزهاي گذشته با بيان اينكه شركت پالايش نفت بندرعباس با ظرفيت 320 هزار بشكه در روز حدود 19 درصد از پالايش نفت خام كشور را برعهده دارد، از اجراي پروژه تامين خوراك واحد آيزوماكس در زمان تعميرات اساسي واحد تقطير پالايشگاه بندرعباس خبر و هدف از اجراي اين طرح را «عدم كاهش خوراك واحد آيزوماكس» عنوان كرد.
مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس در ادامه خاطرنشان كرد: سوددهي اين طرح در صورت اجرا به حدود 22 ميليون دلار در سال مي رسد.
وي اضافه كرد: هم چنين اجراي طرح «تزريق ميعانات گازي به مسير برگشتي نفت گاز برج تقطير» كه طي سال گذشته بدون سرمايه گذاري در پالايشگاه توسط شركت نفت پالايش بندرعباس محقق شده است يكي از طرح هاي مهم پالايشگاهي است.
اين مسئول عنوان كرد: چرا كه اجراي اين طرح كه همراه با تعميرات اساسي واحدهاي تقطير در بهمن ماه سال گذشته و براي نخستين بار در كشور صورت پذيرفت، سبب افزايش خوراك پالايشگاه به 7 هزار بشكه نفت خام شده است.
به گفته نامور در نتيجه اين افزايش تزريق، ميزان توليد بنزين، نفت هاي صادراتي و نفت گاز در اين واحد پالايشگاهي افزايش يافته، به گونه اي كه ميزان سوددهي اين طرح حدود 12 ميليون دلار برآورد شده است.
مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس در ادامه يادآور شد: با اجراي فاز دوم اين طرح در سال جاري ظرفيت خوراك ورودي پالايشگاه به 20 هزار بشكه در روز افزايش خواهد يافت و ميزان توليد به 340 هزار بشكه در روز خواهد رسيد و به اين ترتيب پس از اجراي اين طرح ميزان سودآوري آن 40 ميليون دلار در سال خواهد شد.
اين مسئول با بيان اينكه توليدات اصلي شركت پالايش نفت بندرعباس شامل بنزين، گاز مايع، نفت سفيد، سوخت جت، نفت گاز و كوره، نفت هاي سنگين صادراتي و وكيوم باتوم است، متذكر شد: در سال 90 با انجام اقداماتي ارزشمند و براساس برنامه ريزي دقيق و ساماندهي شده بالغ بر 141 ميليارد تومان در اين شركت پالايشي صرفه جويي به عمل آمده است.

 



اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره كشتار شيعيان پاكستان

سرويس شهرستانها -
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي با محكوم كردن كشتار شيعيان پاكستان، جنگ شيعه و سني را باعث به هدر رفتن قواي مسلمين دانست.
در اين اطلاعيه آمده است: با تاسف و تاثر فراوان در طي هفته هاي گذشته شاهد جنايات جريان تكفيري افراطي و وهابي در جهان اسلام و بخصوص عليه شيعيان مظلوم پاكستان هستيم، جرياني كه وحدت و اقتدار امت اسلامي را با مشكلات جدي مواجه كرده و به جاي مبارزه با نظام كفر جهاني به مسلمان كشي روي آورده و در جامعه اسلامي به بدترين وجه ايجاد اختلاف مي كند.
در اين اطلاعيه با تاكيد بر اينكه موج بيداري اسلامي سراسر دنياي اسلام را فرا گرفته است و همگان را به وحدت و يكدلي در برابر سالها ظلم، خيانت و جنايت رژيم هاي وابسته به قدرت هاي استكباري فرا مي خواند از مسلمانان خواسته شده است بيش از گذشته مراقب نقشه هاي شوم دشمنان اسلام باشند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: از آنجا كه جنگ شيعه و سني و ايجاد اختلاف باعث به هدر رفتن قواي اسلامي در شرايط فعلي جهان اسلام مي شود به نظر مي رسد راهبرد ديني و عقلاني تقريب بين مذاهب و تلاش براي تقويت وحدت اسلامي كارآمدترين راه چاره مقابله با جريان افراطي و تكفيري وهابيت است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرده است: با توجه به دستور شارع مقدس در دفاع از جان، مال و ناموس مسلمانان به عنوان مسئوليت همگاني، جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم صدا با خيل عظيم مردم و علماي جهان اسلام ضمن محكوميت جنايات فجيع جريان تروريستي وهابيت در پاكستان و تسليت به خانواده هاي داغدار، از دولت پاكستان انتظار دارد با اقدامات سريع و قاطعانه از تكرار اين جنايات ممانعت كرده و عاملين اين جنايات را به سزاي عمل خود برسانند.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس جمعي از طلاب پاكستان مقيم حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي اعلام كردند: مسئوليت اصلي كشتار شيعيان را متوجه آمريكا و اسرائيل مي دانيم و اعتقاد داريم دولت پاكستان در اين كار غفلت مي ورزد و در انجام وظايفش كوتاهي مي كند.
طلاب پاكستاني مقيم حوزه علميه قم در اين بيانيه از دولت پاكستان خواسته اند براي توقف كشتار شيعيان در كويته ديره اسماعيل خان، پاراچنار و ترورهاي هدفمند شهر كراچي اقدامات موثر و جدي انجام دهد.
در پايان اين بيانيه تاكيد شده است: در ضمن ما طلاب پاكستاني حوزه علميه قم گفته سخنان وزير كشور پاكستان رحمان ملك در ديدار با مسئولان مركزي مجلس وحدت مسلمين مبني بر اينكه اوضاع كنوني منطقه گلگت به علت شرارت هاي طلاب قم و كشورهاي خاورميانه است را به شدت محكوم مي كنيم و از نخست وزير پاكستان يوسف رضا گيلاني مي خواهيم كه في الفور اين وزير بي مسئوليت كشور را عزل كند. ما اعلام مي كنيم در صورت انجام نشدن اقدامات جدي توسط دولت پاكستان و اجرا نشدن خواسته هاي ملي شيعيان پاكستان، تحصن بزرگ در مقابل سفارت پاكستان در تهران برپا خواهيم كرد.

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
تعيين اولويت هاي راهسازي كشور در حضور رئيس جمهور

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در جلسه وزير راه و شهرسازي با رئيس جمهور مقرر شد تا 12 پروژه راهسازي در اولويت اجرايي قرار بگيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سوادكوه، احمد صادقي شامگاه شنبه در حاشيه بازديد از چهار بانده شدن محور سوادكوه با بيان اين مطلب افزود: چهار پروژه از 12پروژه راهسازي كشور در استان مازندران قرار دارد كه 4 بانده شدن محور سوادكوه، كمربندي شمالي ساري، كمربندي نوشهر و تقاطع نوشهر به چالوس را شامل مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه راه يكي از مهم ترين زيرساخت هاي توسعه هر كشوري است گفت: كاهش تصادفات و روان شدن ترافيك و سهولت سفر از اهداف 4 بانده شدن محور سوادكوه است.
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه حمل و نقل كشور به اهداف اين شركت اشاره كرد و گفت: زمينه سازي براي افزايش سرمايه گذاري در بخش هاي زيربنايي، بهبود مطالعات و طراحي پروژه ها و بهينه سازي اجراي طرح ها از طريق كاهش زمان، ارتقاي كيفيت و كاهش هزينه ها و تسريع در تكميل طرح هاي نيمه تمام، از سياست كلان اين شركت است.
وي خواستار افزايش سرعت پروژه 4 بانده شدن محور سوادكوه شد و گفت: با افزايش 2 تا 3 برابري فعاليت ها و افزايش شيفت هاي اين پروژه بايد به همراه كمربندي شمالي ساري تا پايان سال 91 به بهره برداري برسد.
جاده سوادكوه «فيروزكوه» يكي از محورهاي مواصلاتي است كه مازندران را به تهران متصل مي كند و عمليات تعريض و چهار بانده كردن آن از چندين سال پيش شروع شده و در مراحل پاياني قرار دارد.

 



بازديد هيئت تركمنستان از پروژه راه آهن گرگان - اينچه برون

معاون كابينه وزراي تركمنستان و هيئت همراه عصر شنبه از پروژه راه آهن گرگان - اينچه برون بازديد كرد.
به گزارش فارس از گرگان، در اين بازديد كه با حضور عبدالعلي صاحب محمدي مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران و جواد قناعت استاندار گلستان صورت گرفت، صاحب محمدي با اشاره به اهميت اين محور ريلي براي كشورهاي قزاقستان، ايران و تركمنستان گفت: با احداث اين خط آهن كشور، ايران در مسير حمل كالاهاي ترانزيتي قزاقستان و تركمنستان كه پيش بيني مي شود سالانه بيش از 20 ميليون تن باشد، قرار مي گيرد.
مديرعامل راه آهن كشور افزود: تاكيدات ويژه رئيس جمهور، وزارت راه و شهرسازي را بر آن داشته كه براي رفع معارضات اين پروژه پيرامون منابع طبيعي و محيط زيست و خريد املاك مردم، تمام دستگاه هاي اجرايي، همكاري كامل داشته باشند تا اين پروژه تا شش ماهه سال جاري با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد تومان به بهره برداري برسد.
اين مسئول اظهار داشت: طول اين پروژه 940 كيلومتر است كه به صورت مشترك بين كشورهاي ايران، تركمنستان و قزاقستان در دست اجرا است.
به گفته وي بخش اعظم اين پروژه حدود 700 كيلومتر در داخل قزاقستان قرار دارد و حدود 150 كيلومتر از آن در داخل كشور تركمنستان و طول آن در ايران نزديك به 94 كيلومتر است.
براساس اين گزارش، مديركل بين المللي شركت راه آهن ايران در نشست با معاون كابينه و رئيس جمهور تركمنستان با اشاره به پروژه راه آهن گرگان- اينچه برون گفت: با تصميم سه رئيس جمهور قرار شد تا 900 كيلومتر خط راه آهن ايجاد شود كه اين پروژه يك پروژه بزرگي است و تصميم روساي سه كشور موجب شد كه اين ايده و ريل گذاري به طور موفق پيش برود.
وي تصريح كرد: ما عملا از چين تا بندر هامبورگ در آلمان به عنوان بلوك هاي شرق و غرب ريل گذاري خواهيم كرد.
همچنين فرمانده قرارگاه قرب كربلا كه اجراي پروژه راه آهن گرگان- اينچه برون را در ايران به عهده گرفته است در نشست مشترك با معاون رئيس جمهور تركمنستان گفت: با راه اندازي خط ريلي ايران - تركمنستان فصل جديدي در همكاري هاي دو كشور گشوده خواهد شد.
عبدالله عبداللهي افزود: پيش بيني هاي لازم براي تامين ريل خط آهن ايران به تركمنستان انجام شده است. به گزارش ايرنا، وي تصريح كرد: زمان اجراي پروژه بين 5 تا 6 ماه خواهد بود و اميد داريم تا در زمان مقرر بتوانيم، اين پروژه را تحويل داده و به بهره برداري برسانيم.
براساس اين گزارش، معاون كابينه و رئيس جمهور تركمنستان در ديدار با استاندار گلستان ابراز اميدواري كرد پروژه راه آهن گرگان-اينچه برون در زمان مقرر به پايان برسد.
«روزمراد سيدقلي اف» معاون كابينه رئيس جمهور تركمنستان به همراه «آنا مرادف» وزير راه آهن اين كشور، «آتامحمد گلدي اف» مسئول ميز وزارت راه آهن در كابينه وزراي اين كشور و «احمد قربان اف» سفير تركمنستان در جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار حضور داشتند.

 



اخبار ادبي و هنري

واكنش يك بازيگر كم تجربه به انتقادات با تجربه ها:
هر كس ناراحت است، برود!
بهرام رادان بازيگر كم تجربه سينما به ابراز نگراني هاي پيشكسوتان دلسوز سينما نسبت به جريان فساد اخلاقي در سينماي كشورمان واكنش نشان داده و گفت، هركس از اين وضعيت ناراحت است مي تواند برود!
به گزارش خبرنگار كيهان، طي روزهاي اخير، انتقادات به عمل آمده از سوي برخي اساتيد و بازيگران سينماي كشورمان نظير محمد علي كشاورز، امين تارخ، پرستو صالحي و... نسبت به وجود فساد در پشت صحنه سينماي ايران شده بودند با واكنش يكي از بازيگران جوان سينما بدون هيچ استدلال و منطقي، سخنان آن ها را رد كرد. «بهرام رادان» در اين مصاحبه، با برخوردي مغرورانه نشان داده و گفته كه «همه كساني كه در خصوص فساد در سينماي ايران اظهارنظر كرده اند، ربطي به سينما ندارند.» او همچنين در اظهارنظري توهين آميز حكم كرده كه «هركس مي گويد سينما فاسد است آن را رها كند.» اين در حالي است كه به تازگي افشاگري هاي تكان دهنده اي از سوي برخي افراد مجرب و استخوان خرد كرده سينما درباره روابط ناسالم در پشت صحنه برخي پروژه هاي سينمايي شده اند. بدون شك افرادي چون محمدعلي كشاورز و امين تارخ و پروانه معصومي و... كه سابقه حضورشان در سينما شايد بيش از دو برابر حضور رادان باشد، چنين موضوعاتي را بهتر درك مي كنند.
شايان ذكر است تهمينه ميلاني نيز چندي قبل نسبت به وجود برخي روابط ناسالم و غيراخلاقي در پشت صحنه سينما اظهار كرده بود.
شبكه بهائي ها، فيلم نديده را نقد كرد!
شبكه ضد ايراني و بهايي «من و تو» نسبت به فيلم «قلاده هاي طلا» واكنش نشان داد. مجري اين شبكه كه فقط تبليغات چند ثانيه اي فيلم «قلاده هاي طلا» را ديده است، به نقد و تحليل فيلم پرداخت و ناراحتي و عصبانيت خود را از فيلمي كه نديده است! اين گونه ابراز داشت: «ما كه فقط تيزر اين فيلم را تماشا كرديم به يك نتيجه بيشتر نرسيديم؛ يا قوه تخيل نويسنده خيلي بالا بوده و يا اينكه آن كساني كه دو سال پيش ساعت 9 شب بالاي پشت بامشان مي رفتند و مثلاً الله اكبر مي گفتند، خواب نما شده بودند! همه شان اسلحه به دست، بيرون مي رفتند و يا آدم مي كشتند و يا خراب كاري مي كردند و بقيه اش خواب بوده است!» گفتني است، طي هفته هاي اخير، جريان هاي ضد انقلاب خارج كشور موضع گيري سختي نسبت به فيلم «قلاده هاي طلا» نموده اند. اين در حالي است كه هيچ يك از آن ها اين فيلم انقلابي را نديده اند و صرفاً براساس فرضيات و توهمات به فحاشي عليه آن مي پردازند.
سحر؛ تنها تريبون آزاديخواهان و دينداران آذربايجان
فرزند يك فعال اسلامگراي محبوس در جمهوري آذربايجان، شبكه سحر را تنها رسانه اي دانست كه فعالان متمايل به اسلام در اين كشور، مي توانند از كانال آن به طرح نظرات و آراء خود بپردازند. محمدعلي آخوندزاده، فرزند روح الله آخوندزاده (مسئول بخش آستاراي حزب اسلام جمهوري آذربايجان) گفت: در تمام مدتي كه از دستگيري پدرم در بيست و يكم ژانويه 2011 مي گذرد، اين تنها شبكه جهاني سحر بوده كه اطلاع رساني كاملي از اين جريان داشته است.
آخوندزاده اظهار كرد: تابستان 2011 در ملاقاتي كه از پشت شيشه با پدرم داشتم، وي مجدداً برآزادمنشانه بودن كار شبكه جهاني سحر تأكيد كرد و گفت «شبكه سحر حرف آزاد مي زند. صحبت هاي روح الله آخوندزاده را هيچ رسانه اي پخش نمي كرد به جز برنامه تريبون آزاد شبكه سحر كه به عنوان كانالي كه نظر و كلام آزاديخواهان را منعكس مي نمايد، عمل مي كند».
ممنوعيت حضور ناشران وهابي و ضدشيعه در نمايشگاه كتاب
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، از عدم حضور ناشراني كه آثاري با مضامين ضدشيعي و وهابيت توليد مي كنند، خبر داد و گفت: قطعاً از حضور ناشراني كه تلاش در جهت خدشه دار كردن دين مبين اسلام دارند، جلوگيري خواهيم كرد. «بهمن دري» كه روز گذشته در ديدار با جمعي از بسيج اساتيد دانشگاه ها سخن مي گفت، ضمن اعلام خبر فوق بيان كرد: به ناشراني كه به عرضه كتاب هايي با مضامين ضد شيعي و وهابيت مي پردازند، و يا تماميت ارضي و ارزش هاي اخلاقي جامعه را خدشه دار مي كنند، اجازه حضور در نمايشگاه كتاب نمي دهيم. وي گفت: همچنين اين ناشران از شركت در كليه نمايشگاه هاي كتاب به مدت پنج سال محروم مي شوند.
شورجه «آخرين سفر» را در بانكوك كليد مي زند
جمال شورجه از آغاز فيلمبرداري فيلم جديدش با عنوان «آخرين سفر» و با موضوع زندگي شيخ احمد قمي از نيمه اول خردادماه در بانكوك خبر داد.
اين كارگردان گفت: تقريباً نيمي از بازبيني لوكيشن ها انجام شده است و قرار است كار در تايلند حوالي بانكوك به مدت دو ماه فيلمبرداري شود.
شورجه درباره نحوه انتخاب بازيگر كار نيز اظهار داشت: تاكنون با «پرويز پرستويي» صحبت هاي مقدماتي انجام شده است و ايشان هم در حال مطالعه فيلمنامه هستند. بنابرگزارش فارس، «آخرين سفر» اواخر زندگي شيخ احمد قمي را روايت مي كند، به نحوي كه سير و سلوك ايشان در تايلند، چگونگي دست يابي به مقام وزيرالوزرايي ايشان در كشور صيام و همچنين نحوه گسترش اسلام از طريق ايشان بررسي مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14