(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه10 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20195 

يادداشت خبرنگار
استاندار اصفهان خبر داد اجرا و اتمام 800پروژه بزرگ در كشور
فرماندار ويژه لارستان: دانشكده مجازي علوم حديث لارستان گشايش يافت
كوتاه از ورزش شهرستانها
45روستاي نمين از گاز طبيعي بهره مند شدند
امام جمعه بناب: واقعه طبس سرآغاز روند نابودي استكبار بود
باران 5 سد خور و بيابانك را پرآب كرد
كمك 8 ميليارد توماني خيران به مدرسه سازي در برازجان
بند خاكي روستاي طامه نطنز آبگيري شد
فرماندار چناران: تنها پيست اسكي شمال شرق كشور در چناران قرار دارد
فرماندار گناباد: لازمه توجه به شعارسال تقويت فرهنگ كار است
با كسري 35ميليون مترمكعب آب بردسكن از دشتهاي بحراني كشور است
اعزام دانش آموزان سميرمي به مناطق جنگي
ساخت 28 مدرسه توسط نيكوكاران در گيلان
معاون سياسي امنيتي استانداري مركزي: انتخابات تفرش، آشتيان و فراهان الكترونيكي برگزار مي شود
پاي صحبت مردم



يادداشت خبرنگار

جاده مرگبار شيروان همچنان قرباني مي گيرد
هرچند گاه يك بار شاهد كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان عزيزمان در جاده شيروان از توابع استان ايلام هستيم و مسئولين استان هيچگونه راه حلي براي جلوگيري از اين تصادفات وحشتناك ارائه نكرده اند.
جاده كارزان به طرف بخش شيروان كه از جاده هاي پرتردد استان ايلام محسوب مي شود و مردم در فصل بهار براي گذران اوقات فراغت خود اين منطقه را انتخاب مي كنند. باريكي جاده و وجود پيچ هاي خطرناك تاكنون تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان را به كام مرگ كشانده و تاكنون هيچ اقدام اجرايي براي تعريض جاده و يا رفع پيچ هاي خطرناك صورت نگرفته است.
در مورخه 24/1/91- شاهد تصادف يك دستگاه اتوبوس با پژو 405 و وانت پيكان در يكي از پيچ هاي اين جاده كه بارها قرباني گرفته است بودم كه دونفر كشته و 5 نفر مجروح به جاي گذاشت. اين در حالي است كه بارها اين جاده و اين پيچ ها قرباني گرفته است. هرچند كه در جاده ها بايد رانندگان مقررات را بيشتر رعايت كنند تا منجر به اينگونه تصادفات نشود ولي مسئولين بايد جاده مناسب احداث كنند تا قبل از بوجود آمدن چنين حوادثي رانندگان بتوانند چند متري را به شانه خاكي جاده رفته و خودروي خود را كنترل كنند. اين جاده به گونه اي است اگر راننده غيرمقصر قصد فرار داشته باشد به درون دره سقوط خواهد كرد. اميد است مسئولان توجه لازم را به اين موضوع كرده و از سوانح رانندگي در جاده مزبور جلوگيري كنند.
ايلام- خبرنگار كيهان

 



استاندار اصفهان خبر داد اجرا و اتمام 800پروژه بزرگ در كشور

اصفهان- خبرنگاركيهان:
استاندار اصفهان گفت: هم اكنون دولت دهم اجرا و اتمام حدود 800پروژه بزرگ در كشور را در دست انجام قرار داده است.
عليرضا ذاكر اصفهاني با بيان اينكه اين 800 پروژه باعنوان طرح هاي مهر ماندگار ناميده شده اند، افزود: دولت با شناسايي اين طرح ها و اختصاص منابع و امكانات لازم براي اجراي آنها در تلاش است تا پايان دولت دهم همه اين طرح ها اجرايي شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين مهم زيرنظر علي اكبر محرابيان دستيار ويژه رئيس جمهور انجام مي شود، گفت: براي طرح مهر ماندگار اين استان از بين چهارهزار و 600 پروژه عمراني در دست اجرا حدود 50پروژه درنظر گرفته شده است.
دكتر ذاكر اصفهاني اضافه كرد: از بين اين تعداد پروژه، حدود 33پروژه با اولويت انتخاب شده است كه براي اين استان حياتي و شاخص اند.
وي اظهار داشت: براي اين پروژه ها علاوه بر اعتبارات مشخص شده در لايحه بودجه90، يك اعتبار ويژه نيز از سوي دولت براي اتمام اين طرح ها درنظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان پروژه تونل سوم كوهرنگ را يكي از طرح هاي مهر ماندگار اين استان عنوان كرد و افزود: پيشرفت فيزيكي اين طرح هم اكنون حدود 90درصد است.
وي تكميل متروي اصفهان از خط شمال به جنوب را دومين طرح مهر ماندگار اين استان بيان كرد و گفت: دولت براي تكميل قطار شهري چهار استان قم، تبريز، شيراز و اصفهان يكهزار ميليارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

 



فرماندار ويژه لارستان: دانشكده مجازي علوم حديث لارستان گشايش يافت

لارستان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان از گشايش دانشكده مجازي علم حديث اين شهرستان خبر داد.
علي محمد اميري افزود: به منظور ايجاد بستر مناسب و تسريع در نشر معارف و علوم اسلامي در جهان و همچنين به روزرساني علوم و معارف الهي به خصوص علوم حديث، اين دانشكده راه اندازي شده است.
در آئين افتتاح، رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان لارستان گفت: ارزش معنوي دانشكده مجازي علوم حديث در ايران و جهان بسيار مهم بوده و يكي از آرزوهاي ديرينه مردم منطقه ايجاد اين دانشكده بوده است.
حجت الاسلام فاطميان در پايان اظهار داشت: راه اندازي و تاسيس اين دانشكده توسط علماي بزرگي مانند مرحوم آيت الله مشكيني پايه گذاري شده است.
عبدالرضا عليزاده اضافه كرد: هدف از تاسيس اين دانشكده مجازي ثبت نام دانشجويان علاقه مند به علوم الهي و معارف اسلامي و ارائه خدمات علمي و معرفي و مشتاقان و طالبان علم و معرفت از طريق اينترنت در كوتاه ترين زمان و بدون شرايط سني در داخل و خارج از كشور است و گواهي لازم نيز صادر مي شود.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

برگزاري همايش پياده روي
خرم دره- خبرنگار كيهان: همايش بزرگ پياده روي به مناسبت گراميداشت شهداي دفاع مقدس با همكاري اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان و با مشاركت اداره ورزش و جوانان و فرمانداري شهرستان خرم دره از ميدان معلم تا ابتداي عوارضي خرم دره به مسافت 5 كيلومتر برگزار شد.
در پايان مراسم به قيد قرعه به تعدادي از شركت كننده ها در همايش جوايز نفيسي چون: سفر به عتبات عاليات، خودرو پرايد، موتورسيكلت، دوچرخه و جزايز ديگر اهدا شد.
برپايي كلاس داوري تيراندازي
قزوين- خبرنگار كيهان: دوره داوري ملي درجه سه تيراندازي كشور با مدرسي يوسف آجرلو و با حضور 30 شركت كننده در قزوين برگزار شد.
22 تن از شركت كنندگان در اين دوره از استان قم بودند و هشت تن نيز از ساير استان هاي كشور در اين دوره حضور پيدا كردند.
معرفي برترين زنان تيرانداز
مشهد- خبرنگار كيهان: مسابقات تيراندازي ويژه بزرگداشت سالروز ارتش جمهوري اسلامي، از سوي هيئت تيراندازي خراسان رضوي در سالن شهيد بهشتي مشهد برگزار شد. در اين مسابقات كه در بخش بانوان برگزار شد، 30 ورزشكار خانم از سطح خراسان رضوي در رشته تفنگ و تپانچه با اهداف ثابت، به رقابت پرداختند.
در بخش تفنگ بادي، سعيده سعادتمند اول شد و بهاره عليزاده و ليلا گلمكاني به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش تفنگ تپانچه، بهاره زمانيان مقام نخست، زهره هاشمي دوم و مريم رمضان زاده سوم شدند.
نفرات برتر اين دوره از مسابقات، به مسابقات قهرماني كشور اعزام مي شوند.
حضور در مسابقات دووميداني كشور
¤ مسئول كميته دووميداني هيئت ورزش هاي جانبازان و معلولان خراسان رضوي از حضور تيم استان در مسابقات دووميداني قهرماني كشور، رده سني جوانان و در بخش آقايان و بانوان خبر داد.
غلامحسين اياري افزود: در اين مسابقات كه از 31 فروردين ماه لغايت اول ارديبهشت ماه جاري در تهران برگزار شد، از هر استان 4 ورزشكار حضور داشتند.
وي، علي اصغر مرزبان و محسن خاكشور از مشهد و علي ياري و حسن احمدآبادي از نيشابور و افسانه چناري و زهره بيات را از اعضاي تيم اعزامي خراسان رضوي به اين دوره از مسابقات اعلام كرد.
رقابت سواركاران مشهدي
¤ دبير هيئت سواركاري خراسان رضوي از برگزاري دومين دوره مسابقات پرش با اسب براي آمادگي سواركاران مشهدي در مسابقات كشوري جام خليج فارس خبر داد.
بابك همداني گفت: اين مسابقات در 5 رده اسب مبتدي، سوارمبتدي، D1 ، EوC1برگزارشد و 50 سواركار خانم و آقا با شرايط فني يكسان به صورت مجزا با يكديگر به رقابت پرداختند.
وي افزود: در رده سوار مبتدي نيما نمازي با اسب كاميران و اميرعلي اسودي با اسب خرداد به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. همچنين در رده D1 جواد امامي با اسب اسپرينگ كرل مقام اول را به دست آورد، هانيه نكويي با اسب پاندي دوم شد و مقداد عسگري با اسب تيما مقام سوم اين رده را به خود اختصاص داد.
همچنين سعيدرضا ساغري با اسب ويستر، نعمت جوان با اسب كانبريج و بنجامين اژدرافشار با اسب الكسس نفرات برتر رده C1 شدند.
قهرماني بانوان واليباليست اسلامشهري
چهاردانگه- خبرنگاركيهان: بانوان واليباليست اسلامشهري، در مسابقات ليگ دسته يك كشور با غلبه بر حريفان خود به مقام قهرماني دست يافتند.
دراين دوره از مسابقات ليگ واليبال بانوان كه به ميزباني هيئت واليبال شهرستان اسلامشهر در مجموعه ورزشي شهداي سعيديه اين شهرستان برگزارشد، تيم اسلامشهر در برابر ميهمانان خود به برتري رسيد و عنوان قهرماني را كسب كرد.
بعد از تيم ميزبان، تيمهاي بانوان كرمان و بانوان شيرازي مقام هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
كسب 3 عنوان برتر
چهاردانگه- خبرنگاركيهان: تيم فوتسال دانشجويان خواهر واحد اسلامشهر، 3 عنوان بهترين دروازه بان، بهترين مهاجم و مربي اخلاق را در مسابقات فوتسال منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامي به خود اختصاص داد و سكوي سوم اين دوره از مسابقات را از آن خود كرد.
دراين دوره از مسابقات كه با حضور 7 تيم برتر از واحدهاي منطقه8 دانشگاه آزاد اسلامي در واحد شهرري برگزارشد، تيم هاي اعزامي از واحدهاي تهران جنوب، تهران مركز، پزشكي، رودهن، شهرري، علوم و تحقيقات و اسلامشهر به رقابت با يكديگر پرداختند.
اين تيم توانست سه عنوان بهترين دروازه بان (فاطمه حاجي قاسم)، بهترين مهاجم (سمانه زماني) و مربي اخلاق (مونا سميع زاده) را از آن خود كند.
گفتني است تيم هاي واحدهاي شهرري و تهران مركز نيز، به ترتيب عناوين اول و دوم را كسب كردند.
آمادگي البرز براي ميزباني مسابقات
كرج- خبرنگاركيهان: مديركل ورزش و جوانان استان البرز از آمادگي اين استان براي ميزباني مسابقات كشوري و جهاني خبر داد.
بهروز منتقمي دراين باره اظهارداشت: با توجه به طرح هاي درنظرگرفته شده، البرز تا 2 سال آينده آمادگي كامل براي برگزاري مسابقات كشوري و جهاني را دارد.
وي افزود: مسئولان در فرصت باقي مانده تا پايان دوره دولت دهم سعي دارند تمام پروژه هاي ورزشي نيمه تمام استان البرز را تكميل كنند.

 



45روستاي نمين از گاز طبيعي بهره مند شدند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
در سطح شهرستان نمين 45 روستا از گاز طبيعي بهره مند شده و گازرساني به 24 روستاي ديگر در دست اجراست.
فرماندار نمين در جلسه بررسي وضعيت پروژه هاي عمراني با اعلام مطلب بالا افزود: گازرساني به 6 روستاي تابعه نيز همزمان با سوم خرداد و با مجموع اعتبار 6 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
«سيدتقي دريتيم» با تأكيد بر سرعت بخشيدن به روند تكميل پروژه هاي نيمه تمام گفت: سالن ورزشي آموزش و پرورش نمين و مدرسه 6 كلاسه حور همزمان با سالروز فتح خرمشهر به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: ميزان متوسط تخصيص اعتبارات استاني از 60 به 80 درصد افزايش يافته است و همه دستگاه هاي اجرايي بايد تا 5/1ماه آينده براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام اقدام كنند.

 



امام جمعه بناب: واقعه طبس سرآغاز روند نابودي استكبار بود

بناب- خبرنگار كيهان:
امام جمعه بناب گفت: امام خميني(ره) براي حفاظت از دستاوردهاي انقلاب فرمان تاسيس سپاه پاسداران را صادر فرمودند.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي در جمع مسئولان و قشرهاي مختلف مردم بناب با بيان اينكه در طول اين مدت اين شجره طيبه به خود شاخ و برگ گرفت و به ثمر نشسته افزود: بعد از گذشت سالها، سپاه پاسداران امروز به عنوان مقتدترين تشكيلات نظامي و عقيدتي در سطح منطقه و جهان شعله ور است و تشكيل چنين نيروي مقتدتري برگرفته از آيات قرآن است. امام جمعه بناب سپس با اشاره به پنجم ارديبهشت سالروز شكست حمله نظامي آمريكا به صحراي طبس اظهار داشت: آن روز نبايد فراموش شود و عظمت اين روز بزرگ بايد به نسل هاي آتي منتقل شود.
وي با بيان اينكه خداوند توسط ماموران غيبي شكست مفتضحانه اي را براي آمريكا رقم زد و نقشه هاي شوم آنها را نقش بر آب كرد. رئيس شوراي فرهنگ عمومي بناب از شكست آمريكا در صحراي طبس به عنوان سرفصل جديدي براي نابودي استكبار جهاني ياد كرد.
وي تصريح كرد: شكست آمريكا در طبس و شرح و تفسير آن بايد در قالب كتاب درسي در مدارس و دانشگاه هاي ما براي نسل جديد تدريس شود. چون به عنوان درس عقيدتي و اعتقادي است كه نبايد به سادگي از روي آن گذشت.

 



باران 5 سد خور و بيابانك را پرآب كرد

خور و بيابانك- خبرنگاركيهان:
فرماندار خور و بيابانك گفت: بر اثر بارندگي هاي هفته آخر فروردين ماه امسال پنج سد و بند خاكي در اين شهرستان به ميزان بيش از يك و نيم ميليون مترمكعب آبگيري شد.
«حسن فيروزي» افزود: سد بتني شماره دو «بازياب» سدهاي خاكي «آبخوان هفتومان» و «حسين آباد هفتومان» و دوبند خاكي روستاهاي «چاه ملك» و «عروسان گلستان» دراين مدت آبگيري شدند.
وي با اشاره به اينكه اين سدها و بندهاي خاكي در راستاي اجراي پروژه هاي آبخيزداري درشهرستان خور و بيابانك احداث شده اند، اظهارداشت: كنترل سيلاب، تغذيه سفره هاي زيرزميني و افزايش آبدهي قنوات، چاه هاي كشاورزي و چشمه هاي پايين دست از ديگر اهداف احداث اين سدها است.
فيروزي با بيان اينكه خسارت ناشي از جاري شدن سيل در بخش جاده اي شهرستان خور و بيابانك در بارندگي هاي اخير بيش از 50 ميليارد ريال است، گفت: اين محورها توسط پنج اكيپ راهداري متشكل از 30 نفر معبرگشايي شده است.
فرماندار خور و بيابانك همچنين از آب گرفتگي قنات 800 ساله روستاي «مهرجان» خبر داد و خاطرنشان كرد: خسارتي معادل 100 ميليون ريال به اين قنات وارد شده است.
وي با اشاره به اينكه اين قنات به طول 9 كيلومتر داراي 220 حلقه چاه است افزود: بر اثر سيل پيش آمده دوكيلومتر از اين قنات دچار آب گرفتگي و رسوب گذاري شده است.
شهرستان خور و بيابانك با بيش از 24 هزارنفر جمعيت در 420 كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد.

 



مديركل اداره نوسازي مدارس استان بوشهر خبر داد
كمك 8 ميليارد توماني خيران به مدرسه سازي در برازجان

برازجان- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره نوسازي مدارس بوشهر از كمك 8 ميليارد توماني خيران براي احداث مدرسه در برازجان خبر داد.
ايرج زاده در جشنواره تجليل از خيران مدرسه ساز كه در برازجان برگزار شده بود، گفت: امسال براي احداث مدرسه 8 ميليارد تومان توسط خيران مدرسه ساز كمك شده است. وي افزود: 408 شخصيت حقيقي و حقوقي در زمينه مدرسه سازي با آموزش و پرورش شهرستان هاي استان بوشهر همكاري دارند كه نامشان در سامانه خيرين ثبت شده است. در ادامه اين مراسم عباسعلي اسدي مدير آموزش و پرورش برازجان با تقدير از خيران مدرسه ساز گفت: از سال 67 تاكنون بيش از 80 باب مدرسه در برازجان و بخش هاي تابعه ساخته شده است. در همين مراسم مهندس حريري رئيس مجمع خيران مدرسه ساز استان بوشهر نيز گفت؛ هم اكنون بيش از 120 مدرسه برازجان و بخش هاي تابعه در دست ساخت داريم. به گفته وي دولت براي توسعه دانايي محوري بيش از 100 ميليارد تومان هزينه اعتبار درنظر گرفته است.

 



بند خاكي روستاي طامه نطنز آبگيري شد

بادرود- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نطنز گفت: بارندگي هاي چند روز گذشته باعث آبگيري بند خاكي روستاي «طامه» اين شهرستان به ميزان 20هزار مترمكعب شد.
سعيد زماني هدف از ساخت اين بند خاكي را جلوگيري از سيلاب، استحصال آب هاي باران و افزايش آبدهي قنوات و چشمه ها ذكر كرد و گفت: پيش از ساخت اين طرح، سيلاب ها و آب هاي سطحي در اين روستان هدر مي رفتند.
وي ارتفاع اين بند خاكي را حدود 15 متر و حجم آبگيري اين بند خاكي را 150 هزار مترمكعب اعلام كرد و گفت: در مجموع شش ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار استاني براي ساخت اين طرح هزينه شده است. سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نطنز همچنين از آبگيري بند سنگي ملاتي روستاي «اوره» از توابع اين شهرستان به ميزان 15 هزار مترمكعب خبر داد و گفت: آب از اين بند سرريز شده است. وي هدف از اجراي اين بند سنگي ملاتي را ذخيره نزولات و آبدار شدن قنات و چشمه هاي پايين دست حوزه، استحصال آب و جلوگيري از فرسايش و رسوب خاك اعلام كرد.

 



فرماندار چناران: تنها پيست اسكي شمال شرق كشور در چناران قرار دارد

چناران- خبرنگار كيهان:
تنها پيست اسكي شمال و شمال شرق كشور در فاصله 18 كيلومتري روستاي دولت آباد از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران قرار دارد.
فرماندار چناران با اشاره به اينكه براي ساخت اين پروژه پس از مساعدت ادارات و نهادهاي شهرستان در خصوص تأمين و واگذاري زمين براي طرح كه بيش از 10 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شده است، گفت: انتفاع اين پروژه، ملي و استاني بوده و اين منطقه گردشگري بايد با حمايت هاي استاني و شهرستاني به عنوان يكي از اماكن گردشگري مورد توجه قرار گيرد. و امكانات استان درخصوص تأمين اعتبار لازم، راه سازي و دسترسي مناسب بسيج شود.
سيدعلي حسيني گفت: ارتفاع بيش از 2400 متري پيست اسكي شيرباد از سطح دريا امكان استفاده از بازي هاي زمستاني را تا روزهاي آخر فصل بهار نيز ممكن ساخته و ضمن ايجاد اشتغال سالم، علاقه مندان زيادي را نيز جذب خواهد كرد.

 



فرماندار گناباد: لازمه توجه به شعارسال تقويت فرهنگ كار است

گناباد-خبرنگاركيهان:
فرماندار گناباد گفت: بزرگ ترين چالش نظام، فرهنگ كار است و درسالي كه به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است بايد فرهنگ كار و سازندگي و آباداني بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
محمد صفايي درمراسم شروع به كار نمايشگاه هفته فرهنگي هنري روستايي بيلند شهرستان گناباد افزود: ايرانيان با تكيه بر فرهنگ ديني خود، در فاصله قرون پنجم تا هفتم هجري كه دوران تلألو فرهنگ اسلامي است توانستند برتري اين فرهنگ را به عرصه جهاني نشان دهند.
وي افزود: اگر پس از اين دوره غربي ها درحوزه علوم تجربي به موفقيت هايي دست يافتند، اين پيشرفت نسبي مرهون تمدن اسلامي است.
هفته فرهنگي هنري روستايي اسوه بيلند شهرستان گناباد، با برگزاري برنامه هاي متنوعي از قبيل شبي با قرآن، آموزش هاي فرهنگي و هنري، شب هاي فيلم روستا نمايشگاه كتاب، شب شعر، نمايشگاه عكس، نمايشگاه توانمندي هاي جوانان، تجليل از نخبگان و مفاخر و نيز افتتاح مراكز فرهنگي دراين روستا ازروز جمعه آغاز به كار كرد.
روستاي بيلند زادگاه مرحوم شيخ محمدتقي، بهلول گنابادي رهبر قيام گوهرشاد عليه كشف حجاب رضاخاني درچهار كيلومتري گناباد است و نزديك به 5هزار نفرجمعيت دارد.

 



با كسري 35ميليون مترمكعب آب بردسكن از دشتهاي بحراني كشور است

بردسكن- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي بردسكن با بيان اينكه شهرستان بردسكن در يك منطقه خشك واقع شده است، گفت: سالانه شاهد 35ميليون مترمكعب كسري مخزن در دشت بردسكن هستيم و بردسكن يكي از دشت هاي بحراني استان خراسان رضوي است.
حميد حاجي نژاد با اشاره به سنتي بودن راه آبياري در بردسكن گفت: راندمان آبياري سنتي 35درصد است و در روش آبياري قطره اي بالاي 85 درصد بهره وري وجود دارد. وي با اشاره به اينكه در اجراي طرح آبياري قطره اي نبايد سطح زير كشت از 3هكتار كمتر باشد، گفت: كشاورزاني كه سطح كشاورزي آنها كمتر از 3هكتار است مي توانند اين طرح را در قالب مجتمع اجرا كنند كه در اين رابطه ضمن استفاده كردن از تسهيلات درنظر گرفته شده، جهاد كشاورزي نيز استخر مورد نياز آنها را به صورت رايگان احداث خواهد كرد.
وي همچنين به مشكل كمبود كود شيميايي در شهرستان اشاره كرد و گفت: بحث كمبود كود مشكل استاني است و مختص شهرستان بردسكن نيست، ولي با پي گيرهاي انجام شده توانستيم نسبت به سهميه كود شهرستان از ميانگين استان 5درصد بيشتر به شهرستان كود حمل كنيم.
وي يكي ديگر از علل كمبود كود در سطح شهرستان را توزيع نامناسب برخي شركت هاي تعاون روستايي عنوان كرد و گفت: با پي گيريهاي انجام شده از اول ارديبهشت ماه كود نيمه يارانه اي با قيمت تمام شده تقريبا 20هزارتومان به شهرستان حمل خواهد شد.

 



اعزام دانش آموزان سميرمي به مناطق جنگي

سميرم- خبرنگاركيهان:
مدير اداره آموزش وپرورش شهرستان سميرم گفت: 132نفر از دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان سميرم در قالب يك اردوي فرهنگي به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شدند.
مدير اداره آموزش وپرورش شهرستان سميرم با بيان اين مطلب گفت: 132نفر از دانش آموزان دختر كلاس دوم دوره متوسطه شهرستان سميرم با هدف زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شدند.
«سيدضياء موسوي» افزود: در اين اردوي سه روزه دانش آموزان سميرم از مناطق مختلف عملياتي جنوب كشور در دوران دفاع مقدس ديدن كردند.
وي اضافه كرد: آموزش وپرورش سميرم به دانش آموزاني كه بهترين يادداشت و خاطره را از اين اردوي سه روز ارائه بدهند، جوايزي اهدا خواهد كرد.

 



ساخت 28 مدرسه توسط نيكوكاران در گيلان

رشت - خبرنگاركيهان:
28 مدرسه با كمك خيران مدرسه ساز در گيلان در دست ساخت است.
رئيس مجمع خيران مدرسه ساز گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مدارس با 200 كلاس درس 30 تا 90 درصد پيشرفت دارد كه از اين تعداد 7 مدرسه در مهرماه سال جاري تحويل آموزش و پرورش مي شود.
حسين محمدي با بيان اينكه خيران براي ساخت اين مدارس 50 ميليارد ريال هزينه مي كنند افزود: بيش از 4 هزار دانش آموز مي توانند در اين مدارس درس بخوانند.
وي گفت: از سال 84 تاكنون با كمك 870 ميليارد ريالي نيكوكاران 164 مدرسه در گيلان ساخته شده است.
گفتني است گيلان 646 خير مدرسه ساز دارد.

 



معاون سياسي امنيتي استانداري مركزي: انتخابات تفرش، آشتيان و فراهان الكترونيكي برگزار مي شود

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري مركزي گفت: دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان به صورت الكترونيكي برگزار مي شود.
ابوالقاسم نصر اللهي افزود: در شش حوزه انتخابيه ديگر استان، كانديداهاي منتخب مردم در مرحله اول با كسب رأي مورد نياز وارد مجلس شوراي اسلامي شدند.
وي ادامه داد: در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان كه مجموعاً يك حوزه را تشكيل مي دهند، به دور دوم كشيده شد، كه در 15ارديبهشت با رأي مردم تكليف روشن مي شود. در اين حوزه يك نماينده به مجلس راه خواهد يافت.

 



پاي صحبت مردم

كم كاري شوراي رحمت آباد
اعضاي شوراي اسلامي روستاي رحمت آباد خوانسار با كم كاري و بي توجهي به سرمايه هاي ملي و پاسخگو نبودن به اهالي روستا در قبال مصرف بودجه هاي اختصاصي، زمينه بدبيني مردم نسبت به دولت را فراهم مي سازند. اين افراد با استفاده از افراد روستا مسائل شخصي خود را انجام داده و كمتر به رفع مشكلات اهالي روستا توجه دارند. روستاييان با امضاي طوماري عدم صلاحيت اعضاي شورا را تاييد كردند. اين افراد در نامه اي به استاندار اصفهان خواستار اعزام هيئتي براي بررسي عملكرد شوراي اين روستا و پيگيري خواسته هاي مردم شدند.
اهالي روستاي رحمت آباد خوانسار

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14