(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه10 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20195 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردم ارادت دارند اما ... (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بوق (گفت و شنود)
انتقاد فعالان اصولگرا از رواج تخريب و شايعه در جبهه خودي
روسيه: دورنماي گفت وگوهاي ايران و 1+5 بايد بر مبناي رفع تحريم ها باشد
آيت الله مصباح در ديدار اعضاي جبهه پايداري: انحراف ، از فتنه خطرناك تر است
مسافر تل آويو: چاره اي نداشتيم! بايد دنده عقب مي گرفتيم (خبر ويژه)
ما پهلوي ها خيلي غيرتي هستيم نشان به آن نشان كه... (خبر ويژه)
شمارش معكوس تايم براي سقوط ضد ايراني ترين زمامدار اروپايي (خبر ويژه)
درازگوش بي درازگوش! دوباره ما را شير نكنيد! (خبر ويژه)
خلاصه اينكه مردم با حاكميتند و هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم (خبر ويژه)



مردم ارادت دارند اما ... (يادداشت روز)

ورود به موضوع پيش روي، آسان نيست ولي عبور بي تفاوت از كنار آن نيز دشوار است و بيم آن مي رود كه يكي از گفتني هاي ضروري، ناگفته بماند. پيش از اين در يادداشتي با عنوان «تا چه قبول افتد و...» - كيهان 3/12/90- پيشاپيش «عذر مشابهي» آورده بوديم و از دو عزيز بزرگواري كه نامي از آنها به ميان آمده بود خواسته بوديم، آن وجيزه- و اكنون اين وجيزه- را مصداق «درازدستي» يك «كوته آستين» تلقي نفرمايند، چرا كه آنچه در اين نوشته مي آيد نه به جسارت كه برخاسته از ارادت است و مصداق «گاه باشد كه كودكي نادان به غلط بر هدف زند تيري» و...
1- جبهه گيري برخي از اعضاي دو جبهه متحد و پايداري كه در فاصله اي كوتاه بعد از اعلام موجوديت آنها صورت گرفت به وضوح حكايت از آن داشت كه اين رشته مي تواند سر دراز داشته باشد. هر دو سوي ماجرا در نوشته ها، مصاحبه ها و سخنراني هاي خود بر ضرورت وحدت تأكيد مي كردند و هنوز هم مي كنند! ولي دريغ از يك گام مؤثر و غير تبليغاتي كه در اين راستا برداشته شود. همان روزها كه نشانه هاي اين اختلاف پديدار شده و به رسانه ها كشيده شده بود طي چند يادداشت به پي آمدهاي ناگوار آن اشاره داشتيم و از فرمول ديكته شده «جان كين» خبر داديم كه در كارگاه آموزشي خود براي اصلاح طلبان - عوامل بعدي فتنه 88- از ايجاد اختلاف در ميان اصولگرايان و ماندگاري آن در هواداران با عنوان يكي از مؤثرترين حربه ها براي تضعيف جايگاه فراگير اصولگرايان ياد كرده و بر آن تأكيد ورزيده بود. ولي برخي دوستان اصولگرا ابرو در هم كشيدند و آن «هشدار» را كه كيهان فقط راوي آن بود برنتابيدند و آن «رشته» كه از ابتدا نيز معلوم بود «سر دراز» دارد تا انتخابات 12 اسفند ادامه يافت. مردم، اما به گواهي نتيجه انتخابات، نشان دادند كه هيچ يك از دو جبهه متحد و پايداري را -برخلاف اعضاي اين دو جبهه- دربست قبول ندارند و در گزينش نامزدهاي مورد قبول خود به فرمول «هم اين و هم آن» روي آوردند كه كيهان نيز با شناخت و برداشت از عرصه انتخابات و همصدا با مردم به اين رويكرد اشاره كرده بود.
2- هر يك از دو جبهه «متحد» و «پايداري» به ترتيب جبهه خود را تحت مديريت حضرت آيت الله مهدوي كني و حضرت آيت الله مصباح يزدي مي دانند و اين دو عزيز بزرگوار هم بر اين انتساب تاكيد ورزيده و جبهه تحت مديريت- يا تحت حمايت- خويش را شايسته تر از ديگري معرفي مي فرمايند كه روال و فرمول حمايت از يك جبهه سياسي نيز غير از اين نيست. و صد البته هر دو بزرگوار و فرهيخته از اختلافات منجر به تخريب دو جبهه ياد شده ابراز نگراني كرده و اعضا و دست اندركاران جبهه تحت مديريت خود را به رعايت تقوا در بيان و «رفاقت در رقابت» توصيه كرده و مي كنند و بارها به وضوح نشان داده اند كه اختلافات بيرون از چارچوب تعريف شده رقابت سالم را برنمي تابند.
3- نتيجه دور اول انتخابات مجلس نهم، نشان داد كه مردم - يعني آناني كه به فرموده حضرت امام(ره) ولي نعمت مسئولان هستند- هيچ يك از دو جبهه متحد و پايداري را دربست قبول ندارند و فهرست اعلام شده از سوي آنها را بي چون و چرا نمي پذيرند. آيا در اين واقعيت كمترين ترديدي هست؟ معلوم است كه نيست و مردم گزينه هاي خود را با تكيه بر بينش و بصيرت خود انتخاب كرده اند و البته، بيشترين گزينه ها - اكثريت نزديك به تمام آنها- از دو فهرست جبهه پايداري و جبهه متحد انتخاب شده اند و اين حاوي نكته درخور توجهي است و حكايت از آن دارد كه نامزدهاي اصولگرا را بدون مرزبندي دو ليست ياد شده از ميان هر دو ليست برگزيده اند.
اكنون به موضوع اصلي اين وجيزه نزديك شده ايم و يافتن پاسخ براي يك پرسش تعيين كننده را دنبال مي كنيم. بخوانيد؛
4- آن سؤال اين است؛ آيا كساني كه ليست اعلام شده از سوي جبهه متحد را دربست نپذيرفته و به تمامي نامزدهاي معرفي شده در آن رأي نداده اند، نسبت به حضرت آيت الله مهدوي كني كم ارادت بوده اند؟! و يا درباره كساني كه نامزدهاي مورد نظر خود را به طور كامل از ليست جبهه پايداري انتخاب نكرده اند، اين قضاوت قابل قبول است كه آنان را نسبت به حضرت آيت الله مصباح يزدي كم ارادت تلقي كنيم؟! پاسخ اين سؤال به يقين، منفي است، پس علت چيست؟ مگر هر دو بزرگوار تاكيد نكرده بودند كه فهرست ارائه شده از سوي جبهه تحت حمايت آنان، شامل «بهترين ها» است؟ بنابراين، چرا همه «بهترين»هاي مورد تاكيد اين دو بزرگوار از نگاه مردم «بهترين» نبوده اند؟! اين «گزاره» نيز پذيرفتني نيست كه مردم «بهترين»ها را وانهاده و به سراغ «خوب»ها رفته اند! اگر چنين نيست كه نيست پس ماجرا چيست؟!
5- اين سخن نه خلاف است و نه گزاف بلكه همه شواهد بر درستي آن گواهي مي دهند كه حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي به عنوان دو تن از عالمان ديني برجسته، فداكار و انقلابي با سوابق درخشان در مردم دوستي مورد وثوق و اعتماد ملت هستند و اگر مردم در انتخابات 12 اسفند فهرست مورد حمايت هيچيك از اين دو بزرگوار را به طور دربست و كامل نپذيرفته اند، نشانه كم ارادتي آنان به عزيزان ياد شده نيست بلكه در يك نگاه كلي و برداشت اجمالي، همه نامزدهاي معرفي شده در هر دو فهرست را به دليل حمايت آن دو عالم بزرگوار، افرادي «خوب» و «قابل قبول» تشخيص داده اند- و البته در هر دو ليست استثناهايي نيز ديده اند!- ولي در «بهترين» بودن همه نامزدهاي يكي از دو فهرست در مقايسه با فهرست ديگر ترديد داشته اند. اين نكته كه نفي كردني نيست و اگر چنين نبود به يكي از دو ليست به طور دربست رأي مي دادند كه ندادند. البته گفتني است كه كساني هم به تمامي نامزدهاي يكي از دو فهرست رأي داده اند ولي به گواهي نتيجه انتخابات 12اسفند، تعداد آنها بسيار اندك بوده است.
درباره علت اين رويكرد مردم مي توان به دو عامل زير اشاره كرد؛
الف: وقتي مردم حمايت دو عالم برجسته و بزرگوار از دو ليست متفاوت را مي بينند و هر دو عالم عزيز و با تقوا را نيز مورد وثوق مي دانند، به طور طبيعي و منطقي به اين نتيجه مي رسند كه اطلاعات يكي از آن دو بزرگوار و يا هر دو بزرگوار- به طور جداگانه- در گزينش نامزدهاي تحت حمايت خويش و يا گزينش برخي از نامزدها كافي نبوده است. چرا كه وقتي معيارها و ملاك ها يكسان باشد- كه هست- تفاوت گزينش ها نمي تواند در حد و اندازه دو ليست 30 نفره باشد. اگر اين برداشت مردم از دو ليست جداگانه را منطقي بدانيم كه منطقي است بايد به آنها حق داد كه در انتخاب نامزدهاي مورد نظر خود، تنها به معرفي و حمايت حضرت آيت الله مصباح يا حضرت آيت الله مهدوي كني بسنده نكنند و علاوه بر نظر آن بزرگواران به اطلاعات ديگري درباره نامزدهاي معرفي شده مراجعه كنند.
ب: فرض بر اين است و اينگونه نيز هست كه نامزدهاي معرفي شده در هر دو فهرست جبهه متحد و جبهه پايداري از يكسو با تاكيد بر اعتقاد راسخ آنها به مباني نظام اسلامي و از سوي ديگر مرزبندي شناخته شده آنان با جريانات زاويه دار نسبت به اين مباني و به طور مشخص تقابل تعريف شده آنها با فتنه 88 و حلقه انحرافي، انتخاب شده اند. اين معيارها از سوي هر دو جبهه مورد تاكيد بوده و به صراحت اعلام شده است. در مرحله اول يعني درباره معيارها و موازين تعريف شده اسلامي، نظر عالمان بزرگواري مثل آيت الله مصباح يزدي و آيت الله مهدوي كني از سوي همگان پذيرفتني است، اما- با عرض پوزش- در مرحله دوم، يعني انطباق نامزدها با اين معيارها بايد به اخبار و اطلاعات مراجعه كرد و در اين زمينه بعيد نيست كه نظر حضرات آيات بزرگوار با واقعيات فاصله داشته باشد. دقيقا، مانند اين فتوا كه نوشيدن هر مايع مست كننده اي حرام است، ولي در اين كه فلان مايع مست كننده و سكرآور است يا نه، نظر فلان بيولوژيست يا شيميست مؤمن و متعهد نيز تعيين كننده است.
با توجه به دو نكته ياد شده- الف و ب- مردم به نظر و نگاه آيات بزرگوار مهدوي و مصباح اعتماد و ايمان راسخ دارند ولي به خود حق مي دهند- و حق نيز دارند- كه در انطباق خصوصيات نامزدهاي معرفي شده با معيارهاي ارائه شده كه در آن «اطلاعات» و «سوابق نامزدها» حرف اول را مي زند به برداشت برخاسته از اخبار و اطلاعات خود نيز مراجعه كنند. گفتني است سخن درباره ميزان انطباق نامزدهاي هر دو ليست با معيارهاي اعلام شده به مبحث جداگانه اي نياز دارد و در اينجا به همين اندازه بسنده مي كنيم كه در هر دو ليست نام افرادي ديده مي شود كه نه فقط با فتنه 88 و يا حلقه انحرافي مرزبندي مشخصي نداشته اند بلكه در مواردي با آنان همراهي نيز كرده اند... كه بگذريم.
6- به اين فراز از رهنمود حضرت امام(ره) كه در آستانه انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي خطاب به مردم توصيه شده است توجه كنيد؛
«همان طور كه بارها گفته ام، مردم در انتخابات آزادند و احتياج به قيم ندارند، و هيچ فرد و يا گروه و دسته اي حق تحميل فرد و يا افرادي را به مردم ندارند. جامعه اسلامي ايران، كه با درايت و رشد سياسي خود جمهوري اسلامي و ارزش هاي والاي آن و حاكميت قوانين خدا را پذيرفته اند و به اين بيعت و پيمان بزرگ وفادار مانده اند، مسلم قدرت تشخيص و انتخاب كانديداي اصلح را دارند. البته مشورت در كارها از دستورات اسلامي است. و مردم با متعهدين و معتمدين خويش مشورت مي نمايند. و افراد و گروه ها و روحانيون در حد تذكرات قبلي در حوزه خود مي توانند كانديدا معرفي نمايند؛ ولي هيچ كس نبايد توقع داشته باشد كه ديگران اظهارنظر و اظهار وجود نكنند.» (صحيفه نور جلد 21 ص 10).
7- و بالاخره سخني با برادران و خواهران دست اندركار هر دو جبهه متحد و پايداري نيز در ميان است و آن، اين كه در رقابت هاي انتخاباتي خود - كه انشاءالله با انگيزه الهي صورت مي پذيرد- از عالمان بزرگواري كه سرمايه گرانقدر اسلام و نظام هستند هزينه نكنند و مثلا طوري وانمود نفرمايند كه هركس به ليست جبهه آنها رأي ندهد به نظر عزيز بزرگواري كه از آن جبهه حمايت كرده است- خداي نخواسته- بي اعتناء بوده است. و صد البته، اگر حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي عالمان برجسته و كم نظيري نبودند، اين وجيزه ضرورتي نداشت.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ اخيرا اروپايي ها و آمريكايي ها در قبال توسعه شهرك سازي صهيونيست ها آنها را محكوم كردند. اين رفتار بچه گانه سياسي توهين به شعور مردم منطقه است. اگر راست مي گويند پرونده را به شوراي امنيت براي تهديد صلح جهاني و مخل آرامش بفرستند، با محكوميت دردي از فلسطين دوا نمي شود.
كاشاني
¤ بايد به آمريكا بگوييم مرحله آزمون و خطاي شما در مورد ايران گذشته است، بايد انرژي هسته اي را حق مسلم ما بدانيد و دست از تحريم ها برداريد چون اين كار در وهله اول به نفع خود شما خواهد بود.
مصطفوي
¤ نماينده عربستان در شوراي امنيت با وقاحت بحث جزاير سه گانه را مطرح كرد، نماينده ايران پاسخ او را داد، اما اين پاسخ زياده از حد متين بود! پاسخ بايد قاطع باشد چون ايراني كه هزاران سال مدنيت مستمر دارد، حال چگونه كشوري با سابقه كمتر از 40 سال ادعاي بخشي از سرزمين هزاران ساله را مي كند.
زهرا موطني
¤ با توجه به نزديكي روز جهاني خليج فارس، از مسئولان مي خواهيم با اعلام استان سي وسوم به نام خليج فارس با مركزيت جزيره ابوموسي و زدن تودهني محكم به دشمنان كشور به آنان گوشزد كنند اين جزيره قطعه جدانشدني سرزمين مقدس ماست.
فرهادي
¤ مقامات امارات كه به اصطلاح رشد دهنده تخم تفرقه انگليسي ها مبني بر تعلق بي سند جزاير سه گانه به كشورشان هستند، نشان مي دهند الگويشان كشوري است كه پرونده بسيار سنگيني در ظلم و فساد عليه بشريت بخصوص مسلمانان دارد.
يك شهروند
¤ تبديل شدن جزيره ايراني ابوموسي به عنوان يكي از قطب هاي مهم گردشگري، پاسخي كوبنده به ادعاي بي اساس مقامات امارات است.
سليمان بلغاري
¤ غرب به هر اندازه عليه مكتب قرآن و عترت توطئه كرده است به همان اندازه به انواع و اقسام بلاياي سياسي، اقتصادي و طبيعي گرفتار شده و اين كه درس نمي گيرند و چنين عزمشان را جزم كرده اند، از آن جهت است كه خداوند مثل قوم عاد و ثمود آنها را مجازات كند.
جعفري
¤ بزرگداشت مقام معلم و گراميداشت جايگاه شهيد مطهري بعضا به خاطر كادوهاي رنگارنگ و رقابتي كه در اين زمينه بين برخي خانواده ها و دانش آموزان پيش آمده ماهيت اصلي خود را از دست داده و قداست مقام معلم نيز با اين كار از بين خواهد رفت.
ولي يك دانش آموز
¤ ما به پاي انقلاب كه ميراث پاك شهيدان است ايستاده ايم، چشيدن طعم تلخ تورم جاي خود، از جان خود هم مي گذريم اما به مسئولان بگوييد كه اگر براي خنثي كردن اين چالش هايي كه دشمنان داخلي و خارجي براي به ستوه آوردن ملت مؤمن اقدام مي كنند، گام برندارند مورد عذاب شديد خداوند قرار مي گيرند.
محسني- تويسركان
¤ سازمان امور ورزش و جوانان با همكاري سازمان بسيج با يك برنامه ريزي دقيق براي رفع بيكاري در جامعه اقدام نمايند.
قاسمي
¤ از گراني لبنيات به ستوه آمده ايم چرا كسي به فكر حل مشكل نيست. همه آن را در زمين ديگران پاسكاري مي كنند.
رضايي- قم
¤ يك بازنشسته آموزش و پرورش و سرپرست خانوار هستم. الان يك سال است كه حق اولاد سرپرستان خانم را قطع كرده اند.2 اولاد دارم كه نمي دانم با اين گراني طاقت فرسا چگونه زندگي را سپري كنم.
بازنشسته آموزش و پرورش
¤ هزينه هاي پستي 4 برابر گرانتر شده است. لطفا دليل اين گراني را پيگيري كنيد.
فواد كاسبي
¤ با توجه به بارندگي هاي اخيري كه در اكثر شهرهاي كشور داشتيم شايسته بود كه در شهرها و روستاها مراسم شكرگذاري انجام شود نكند انسان هاي ناسپاسي باشيم.
قاسمي- اصفهان
¤ جاده قديم قم به گرمسار با وجود اين كه 150 كيلومتر طول دارد، هيچگونه امكانات رفاهي و بهداشتي براي آن در نظر گرفته نشده است. در ضمن از مسئولان راه و ترابري مي خواهيم اين جاده را براي جلوگيري از تصادفات يكطرفه كنند.
خامسي پور- گرمسار و يك شهروند ديگر
¤ با توجه به تاكيد اصل 29 قانون اساسي بر اهميت و لزوم بيمه هاي خدمات درماني از محل درآمدهاي عمومي كشور و اين كه آحاد مردم به طور رايگان تحت پوشش خدمات بيمه اي قرار گيرند، اين قانون بايد به طور جامع اجرا شود.
اميد روحاني
¤ گراني بيداد مي كند حق بيمه شخص ثالث، 2 برابر سال گذشته اعلام شده است. دولت تا وقتي با ارز و سكه بخواهد كشور را اداره كند، نه توليد ملي خواهيم داشت و نه مشكلات گراني رفع مي گردد.
يك شهروند
¤ 8 ماه است كه تقاضاي حق انشعاب براي منزل مسكوني در منطقه برق فردوسي كرده ام، اما متأسفانه طي اين مدت كسي به خواسته ما توجه نكرده است. پول آن را پرداخت كرده ام. اما طي اين مدت برق نداريم.
5481---0912
¤ مدت 4سال در شهرداري قائم شهر مشغول كار بودم به محض اينكه تغيير وضعيت قراردادي ها ابلاغ شد ما را اخراج كردند و حالا دستمان به جايي نمي رسد و بين استانداري و فرمانداري در تردديم و هر يك، ما را به ديگري پاس مي دهند از مسئولين امر درخواست مساعدت دارم.
فرامرز دارايي
¤ دوغ آليس» در ابتداي شروع به كار خود از كيفيت و غلظت خوبي برخوردار بود ولي به قول معروف پس از جمع كردن مشتري از كيفيت و غلظت آن كم كرده و بر آب آن افزوده است. به مسئولين كارخانه مي گويم با اين عمل خود موجب فرار مشتريان خود نشويد. از متوليان امر نظارت نيز تقاضا مي شود به نظارت مستمر خود ادامه دهند.
احمدي
¤ باتوجه به اينكه فروردين ماه زمان بيشترين مخارج خانواده ها در طول سال است شايسته است مسئولين امر نسبت به پرداخت حقوق فروردين حداكثر تا بيست وهفتم ماه اقدام نمايند.
صادقي- بازنشسته كشوري
¤ باتوجه به اينكه قسط سنگين بانكي دارم و بيكارم درپي فروش كليه ام هستم چرا كه قادر به ادامه زندگي با توجه به بارداري همسرم و بيكاري ام نيستم. از هموطنان استمداد مي كنم.
8116-0912
¤ آيا رابطه اي بين محاكمه عوامل اختلاس بزرگ و اختلال در كارت هاي عابربانك ها وجود دارد؟!
8313-0919
¤ كهنه سربازي هستم به جا مانده از همان 8سال دفاع مقدس.آيا كسي نيست كه از ما دلجويي كند كه در پيچ و خم زندگي فراموش نشويم؟
عيوضي از سنقر
¤ باتوجه به پايين آمدن قيمت سكه از دولت محترم مي خواهم كه ضربه نهايي را به نرخ سكه وارد نمايد و ماليات برارزش افزوده سكه را ببخشد تا قيمت سكه پايين تر بيايد.
ايراني
¤ چه خوب بود صداوسيما كنفرانس هاي مطبوعاتي دكتر جليلي رئيس هيئت هسته اي ايران را از استانبول به طور زنده پخش مي كرد. جا دارد از مسئولين كشورمان كه در پس زمينه سخنراني دكتر جليلي نقشه خليج هميشه فارس و عكس هاي شهداي هسته اي كشورمان قرار داده بودند، تشكر و قدرداني نمايم.
7959-0912
¤ گرچه نه پلاك و نه جسد مي بينم
بعد از تو هنوز مستند مي بينم
ديگر خبر از روايت فتح ات نيست
هر پنجشنبه جاي آن، «نود» مي بينم!
ياد شهيد مرتضي آويني سيد شهداي اهل قلم گرامي باد.
3465-0912
¤ حدود 6 ماهي است كه يك دستگاه خودروي سواري شخصي سمند دوگانه سوز از ايران خودرو خريده ام. در ماههاي اوليه پدال گاز آن به دليل پلاستيكي بودن شكست و منجر به تصادف شد. پس از چندي نيز مشكل روغن ريزي و چندي بعد موتور خودرو نيز سوخت . طي اين 6ماه حدود 2ماه خودرو در تعميرگاه بود و حدود 2 ماه نيز در رفت و آمد تعميرگاه بوده ام . با توجه به خرابي عمده و اصلي خودرو درخواست مي كنم كه يا خودروي جايگزين تحويلم دهند يا اينكه نسبت به عودت پول اينجانب اقدام كنند.
محمدرضا گل محمدي
¤ در سال 57 جزو نيروهاي انقلابي بودم كه قرار بود تيرباران شوم. به بركت انقلاب و پس از آزادي اقدام به كار با يك دستگاه كمپرسي نمودم كه در سال 63 به علت حضور در منطقه جنگي (جفير) و مجروح شدنم خسارت زيادي به خودرويم خورد كه مجبور شدم آن را هم بفروشم. در تاريخ
6/8/90 در جاده خاوران، اول خاورشهر به علت پيچيدن يك دستگاه خودروي پرايد به جلوي بنده مجبور شدم كه براي نجات جان آنها به گاردريل كنار خيابان بزنم تا از مرگ سرنشينان پرايد جلوگيري كنم به همين علت خسارت به پله پل عابر پياده و گاردريل خيابان وارد شد كه شهرداري بنده را ملزم به پرداخت 6ميليون تومان خسارت كرده است. باتوجه به وضعيت بالا و اينكه بيمه نيز 2ميليون تومان بيشتر نمي پردازد درخواست مساعدت لازم را از شهرداري محترم مي نمايم. در صورتي كه اگر بنده باعث مرگ سرنشينان پرايد مي شدم كل هزينه را بيمه متقبل مي شد و بسيار راحت تر كار خاتمه مي يافت تا اينكه مشكل را با شهرداري به پايان برد.
فرج الله دلير
¤ از واحد روشنايي برق منطقه افسريه درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در ابتداي خيابان شهيد رمضان شيرازي كه منشعب از خيابان شهيد سعيدي غربي مي باشد اقدام نمايند تا ساكنين محل از روشنايي مطلوب برخوردار شوند.
كريمي از ساكنين محل
¤ شركت آتي ساز كه متولي ساخت و ساز حدود دو هزار واحد مسكوني در جاده لشكرك (مجتمع كوثر) مي باشد تخلفات متعددي را مرتكب مي شود كه شايسته است مسئولين امر نسبت به جلوگيري و تضعيف حقوق شهروندان اقدام لازم را بنمايند . برخي تخلفات از قرار زير است:
1- تعلل در واگذاري اسناد مالكيت منازل
2- اخذ وجه غيرمعقول از فروشندگان براي انتقال اسناد از سال 83 تاكنون
3- اخذ وجه غيرمعقول از مالكين پاركينگ طبقاتي
4- اخذ وجه غيرمعقول از مردم در زميني كه به عنوان سرانه مجتمع مي باشد و تبديل آن به پاركينگ عمومي.
5- اضافه كردن غيرقانوني 4 طبقه بر روي پاركينگ طبقاتي.
6- عدم واگذاري سرانه هاي مالكين مجتمع.
يكي از اهالي مجتمع كوثر
¤ مدت 4 سال است كه جزو محققين دفتر تحقيق وزارت علوم (بخش جذب اساتيد) هستم، اما تا به حال هيچ تصميمي براي جذب ما گرفته نشده است. خواهشمندم صداي ما را به گوش مسئولين برسانيد.
8151:0935
¤ در تعطيلات نوروزي كه سفري به بندرعباس داشتم شاهد استفاده از آب شرب توسط شهرداري براي گل و گياه پارك ساحلي الغدير بودم چرا از سيستم آبياري قطره اي استفاده نمي كنند؟
خانم قديري
¤ چرا كساني كه در فتنه و آشوب 88 نقش اصلي را داشتند مانند خاندان هاشمي در سايه امن قوه قضائيه به سر مي برند. چرا؟
0929:0919
¤ به آقاي هاشمي بگوييد ما حاضريم كه نان خشك بخوريم ولي هرگز زير بار ذلت با آمريكا نرويم. هيهات مناالذله
يك هموطن از اهواز
¤ به نظر شما طلحه و زبير به اسلام بيشتر خدمت كردند يا برخي از خواص انقلاب؟!
8516:0919
¤ از مسئولين امر درخواست مي كنم كه به علت مشكلات خانوادگي، من را كه سرباز و متأهل مي باشم از خاش به چابهار منتقل كنند. دوري راه و عدم رسيدگي به خانواده باعث شد كه فرزند 2 ماهه ام را از دست بدهم و با مشكلات جديد دست و پنجه نرم كنم.
ناصر پوشه
¤ حركت اتوبوس هاي خاوران- آزادي در اول صبح يعني ساعت 7 به كندي صورت مي گيرد و مسافرين معطل مي شوند. آيا راهي براي رفع اين مشكل وجود ندارد؟
1607:0918
¤ مجلس هشتم اگر مجلس باشد نبايد براي خيلي از برنامه هاي وزارت ارشاد كه نوعي ناتوي فرهنگي است بودجه اختصاص بدهد.
9005:0913
¤ در بلوار كاوه شرقي در شهرستان اهواز صندلي يا نيمكت براي نشستن و استراحت موقت عابران به ويژه افراد كهنسال نصب نشده است. از آنجا كه به خاطر اين مشكل اذيت مي شويم از مسئولين شهرداري مي خواهيم به فكر رفع اين مشكل باشند.
7431:0916
¤ در ايست و بازرسي پليس راه شهرستان قائن يك نفر مأمور نيروي انتظامي زحمت به خودش نمي دهد كه داخل اتوبوس شود و چند دقيقه مسافرين را بازرسي بكند. مأمورين و مسئولين ايست و بازرسي پاسخ بدهند پس براي چه چيزي در اين ايستگاه و مقر نيرو حضور پيدا كرده و حق مأموريت دريافت مي كنند.
5202:0915
¤ پدرم وقتي در قيد حيات بود در بانك صادرات حساب مالي داشت و اين حساب تا آخرين روز حياتش باز بود. ولي اكنون كه ايشان فوت كرده وقتي براي تعيين ارث ورثه به بانك مراجعه كرده ايم مسئولين بانك از اساس منكر هر نوع حساب مالي به اسم پدرم مي شوند، بنده هم كفش آهني ندارم كه بتوانم در رفت و آمد به قوه قضائيه دوام بياورم.
مهندس هاديان
¤ اين كه اردوغان وزير امور خارجه تركيه نزد اوباما رفت و از آنجا به عربستان سفر كرد خيلي مهم و معني دار بود. مسئولان بايد مراقب باشند. درست است كه اردوغان همسايه ماست اما الآن كه به وسيله اوباما هدايت مي شود بايد مراقب او باشيم.
حاج اكبر
¤ در پاسخ به ياوه گويي هاي كشور معترض و حاميان آنها نسبت به جزاير ابوموسي و تنگ بزرگ و كوچك، پيشنهاد دارم ان شاءالله مذاكرات بعدي در اين جزاير ايراني خليج فارس برگزار شود.
محمدي
¤ دولت تركيه چگونه است كه ادعا مي كند با دولت ايران همسايه و دوست است، درحالي كه بدون هيچ مسئله اي به مجهز كردن افراد براي بمب گذاري در سوريه و عراق با كمك برخي كشورهاي عربي منطقه و كشورهاي غربي اقدام مي كند آيا ادعاي دوستي با دولت ايران را از سوي چنين كشوري مي توان پذيرفت، درحالي كه با كشورهاي اسلامي همجوار چنين رفتاري را دارد و آيا اين همان اسلام آمريكايي نيست؟ دولت تركيه اكنون در جهت منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه اقدام مي كند و با كشورهاي مسلمان دشمني مي كند. تصور نمي كنم مردم تركيه اسلام دولت خود را اسلام محمدي قلمداد نمايند.
يك دبير بازنشسته
¤ وقتي پشت رايانه نشستم ذهنم درگير دنيا بود. وارد سايت كيهان شدم. بدون احساس خاصي صفحه فرهنگ مقاومت را باز كردم. مطالب اين صفحه را با عنوان علي بلورچي با 101 گناه را خواندم. تا انتهاي مقاله جلو رفتم هر چه جلوتر مي رفتم از درون بيشتر احساس شرمندگي مي كردم. احساس كردم دستي از آن سو دلم را گرفته و با خود مي برد. ناگهان متوجه دانه هاي اشك روي گونه ام شدم.
1511---0912
¤ مسئولين كشورمان در حمايت از سوريه بايد به گونه اي عمل كنند كه دشمن احساس كند هر وجب از خاك سوريه خاك ايران مي باشد فقط در اين صورت است كه مخالفين مقاومت و حاميان اسرائيل حساب كار دستشان مي آيد.
0996---0919
¤ يكي از راه هاي مبارزه با گرانفروشي استفاده از دانشجويان همانند طرح هاي جهادي در روستاهاست و جريمه ها نيز همانند جرايم رانندگي بايد سنگين باشد.
6648---0919
¤ هميشه در مسئله گراني وقتي يك عده سودجو و زالوصفت كاملا جيب هاي خود را از حرام پر كردند تازه برخي از مسئولين از خواب بيدار مي شوند كه گويا در جامعه گراني وجود دارد تا سر فرصت ان شاءالله براي مقابله با آن تصميم بگيرند؟!
0082---0912
¤ 75 ساله، مددجوي كميته امداد و مستأجر هستم، بفرماييد چگونه مي توان كمر گراني را شكست، اين تورم كمر ما را شكسته است.
داريوش
¤ بانك ها از بهمن ماه اعلام كرده بودند سود سپرده هاي بلندمدت اضافه شده و سپرده هاي 5 ساله به 20درصد افزايش يافته اما سه ماه كه از تاريخ اعلام مي گذرد، هيچ افزايش سودي تعلق نگرفته است و كسي هم پاسخگو نيست كه چرا سودها از 15درصد به 20درصد افزايش نيافته است.
يك شهروند
¤ از مسئولان مي خواهيم با عوامل فساد اقتصادي به صورت قاطع برخورد شود تا بهانه اي دست دشمنان نيفتد و سوءاستفاده گران نتوانند عليه ايران در رسانه ها مانور دهند.
مرادي
¤ با توجه به ضرب شست نشان دادن ايران به اعراب جاهلي به آنان عرض كنم كه بايد هميشه اقتدار ايران را در نظر داشته باشند و به اربابان آمريكايي خود اين همه ارادت نداشته باشند. عوامل مزدور بيگانه اسرائيل بايد بدانند كه نبايد به ايران چشم طمع داشته باشند.
ظهيري
¤ از وزير آموزش و پرورش درخواست داريم همان طور كه در چندين نوبت حقوق مديران را افزايش داده اند، حقوق معلمان را هم افزايش دهند.
يك معلم
¤ كساني بايد در زمينه ترجمه قرآن فعاليت كنند كه سابقه طولاني و تجربه كافي در اين زمينه داشته باشند. هر كس كه كار ترجمه بلد است نبايد وارد كار ترجمه قرآن كريم شود.
يك علاقه مند به فعاليت هاي قرآني
¤ در صفحه پاورقي 2 كتاب را معرفي كرده ايد، چگونه مي توانم آن كتاب ها را تهيه كنم.
09238---0917
كيهان: دو كتاب ارتش سري روشنفكران و رازهاي دهه شصت از آخرين كتاب هاي انتشارات كيهان است كه همزمان با برگزاري نمايشگاه سالانه كتاب در محل اين نمايشگاه و نيز انتشارات كيهان قابل تهيه خواهد بود.
¤ مناسب و خوشايند نيست در نشست خبري با موضوع تحليل و بررسي گراني هاي اخير يكي از افراد مدعو با اشاره به عنوان نام سال جديد بخواهد از اين نامگذاري سوءاستفاده بكند و آن را براي افزايش قيمت ها مورد استفاده قرار بدهد. انتظار اين است كه اولا مسئولين صاحب نظر براي اين جلسات دعوت بشوند ثانيا مجريان برنامه از ميان افرادي انتخاب شوند كه تسلط به موضوع بحث داشته باشند و بتوانند جلسه را اداره بكنند. در غير اين صورت برگزاري اين گونه جلسات جز اينكه مردم و مخاطبين را كلافه كند نتيجه ديگري ندارد.
محمودي
¤ اين همه اختلاف و لجبازي و بر سر هم زدن معني ندارد. كفار از ديدن رهبر معظم انقلاب تعجب مي كنند كه مسئولين ما چطور با داشتن چنين رهبر بصير و حكيم، در حد توقع توفيق ندارند.
4845---0939
¤ يك نسخه دارو را به 4 داروخانه بردم هر كدام يك قيمت براي داروهايم درنظر گرفتند مي توان چنين استنباط كرد كه به تعداد داروخانه هاي كشور قيمت يك نسخه متفاوت خواهد بود. از وزير محترم بهداشت و ناظرين درخواست رسيدگي دارم.
6988---0936
¤ درنهايت فقر 10 سال است كه در يك زير پله زندگي مي كنم. قدرت گرفتن پانصد هزار تومان هم ندارم. به خاطر حضرت زهرا(س) مرا از فقر نجات دهيد آبرويم در خطر است.
1460---0935
¤ كدام عقل سليم مي پذيرد كه پست بانك در بازار تهران تنها يك شعبه داشته باشد آن هم تنها با 2 كارمند؟ چرا بايد براي نقد كردن چك ساعت ها در صف انتظار ماند. از مسئولين بانك درخواست مي شود اگر رحمي به مردم نمي كنند حداقل به اين 2 كارمند خود رحم كنند و نفرات شعبه را افزايش دهند.
محسن مددپور- كسبه محل
¤ در تأييد مطلب كيهان با عنوان كلاه گشاد شركت ال جي، براي نمونه در خريد لوازم اعلام مي كنند كه نصب و راه اندازي توسط كارشناسان به صورت رايگان صورت خواهد گرفت ولي وقتي براي نصب كولر گازي درخواست كارشناس مي شود پس از ده ها بار وقتي براي نصب مراجعه مي نمايند 40-30 هزار تومان هزينه براي شما فاكتور مي كنند . وقتي با شركت تماس گرفته مي شود اعلام مي دارند هر چه كارشناس ما گفته همان است؟! در قيمت گذاري ها هم با توجه به فصول سال بر قيمت مي افزايند مثلا با توجه به شروع فصل گرما از حالا كولرگازي كمياب شده است و به هر قيمتي هم كه بخواهند مي فروشند. لازم است كارشناسان و بازرسان اميني به اين روش شركت مزبور رسيدگي و برخورد نمايند.
بيرجند- مشتري ال جي
¤ خيابا نهاي شهيد عراقي و شهيد تولايي در محله نازي آباد تهران به مدت چند ماه در خاموشي مطلق هستند يا برعكس چندين ماه متوالي شبانه روز چراغ هاي برق آنها روشن مي مانند. اگر دولت، برق اضافه دارد چرا در مصرف خانگي شهروندان گران با مردم حساب مي كند و اگر ندارد اين اسراف چشمگير در روشنايي معابر در روز روشن براي چيست؟
محمدي
¤ واحد روشنايي اداره برق منطقه فردوسي اقدام به اجراي طرح تعويض سر چراغ هاي برق خيابان هاي اين محدوده كرده است. براي دلگرمي اين عزيزان درخواستم اين است كه در اين ستون از زحمت هايي كه مي كشند تقدير و تشكر بشود.
محمدي
¤ چند ماه است كه براي يك دستگاه اتومبيل سمند در شركت ايران خودرو ثبت نام كرده و تمام پول ماشين را پرداخت كرده ام ولي به خاطر اختلافي كه با نيروي انتظامي بر سر مسئله پلاك وجود دارد خبري از تحويل اتومبيل نيست. عرضم اين است كه بنويسيد چرا در اختلاف بين دستگاه هاي دولتي مردم بايد بسوزند و متضرر بشوند.
نافع
¤ در بانك ملي شعبه كالج تهران فقط دو باجه فعال مي باشد. در نتيجه مشتريان بانك مدت زيادي معطل مي شوند. تعجب مي كنم چرا رئيس بانك علي رغم مشاهده اين وضع كاري نمي كند؟
5941---0912
¤ با گذشت ماه ها از وعده رئيس جمهور درخصوص هديه خبرنگاران هنوز اين هديه به بنده پرداخت نشده است جالب اينكه نه وزارت ارشاد و نه دفتر رئيس جمهور هيچ يك در اين مورد پاسخگو نيستند و از خود سلب مسئوليت مي كنند.
9093---0912
¤ حل مسئله گراني هاي اخير چندان مشكل نيست. اين وضع لجام گسيخته در بازار قيمت ها از زماني شروع شد كه بانك مركزي قيمت سكه و ارز را به بهانه يكسان سازي دستكاري كرد.
7324---0912
¤ تا وقتي كه اخلال گران بازار دستشان در دست احزاب و باندهاي قدرت و ثروت باشد و مطبوعات به خاطر مصالحي از حرام خوري آنان حرفي نزنند وضع گراني و تورم بدتر هم خواهد شد.
9298---0911

 



بوق (گفت و شنود)

گفت: بالاخره تق يكي ديگر از سايت هاي سينه چاك و خط دهنده اصلي فتنه 88 هم درآمد! و اين سايت حامي سران فتنه هم دست خودش را رو كرد.
گفتم: چطور مگه؟ كدوم سايت؟!
گفت: سايت بالاترين را مي گويم. اين سايت اخيراً با استفاده از «لوگو» و «آرم» شبكه صهيونيستي بهائيت هويت واقعي خود را فاش كرده است.
گفتم: كيهان بارها نوشته بود كه اين سايت تحت مديريت منوشه امير است و از اسرائيل بارگذاري مي شود ولي سايت بالاترين و بقيه سايت هاي حامي سران فتنه به كيهان حمله كرده و وابستگي خود به اسرائيل را تكذيب كرده بودند!
گفت: نكته ديگر اين كه نام سايت صهيونيستي بهائيت هم «كلمه» است و حالا معلوم شده كه سايت «كلمه» وابسته به موسوي و شوراي هماهنگي جنبش سبز(!) هم نام خود را از شبكه صهيونيستي بهائيت در «عكا» گرفته است!
گفتم: يارو رفته بود ماشين بخرد، براي امتحان سوارش شد و يك دوري زد و برگشت و به بنگاهي گفت؛ مرد حسابي! اين ماشين كه خيلي درب و داغونه! همه جاش صدا ميده! صاحب بنگاه، قيافه حق به جانبي گرفت و گفت؛ اختيار داريد! در عوض بوقش صدا نميده!

 



انتقاد فعالان اصولگرا از رواج تخريب و شايعه در جبهه خودي

در آستانه برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي، رواج تخريب و شايعات در جبهه اصولگرايان باعث شده است كه برخي چهره هاي شاخص اين جريان با انتقاد از اين رويه آن را سم مهلكي براي جريان اصولگرايي ارزيابي كنند.
«محمدحسين صفارهرندي» عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين باره گفت: تقبيح امر مذموم با تقبيح آدم ها و متهم كردن آنها فرق دارد.
وي كه با مهر گفت وگو مي كرد، افزود: جنس انگ زني ها و بدگويي ها عليه نيروهاي انقلاب جاي تامل دارد.
آيت الله مهدوي كني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز نيز در گفت وگو با هفته نامه شما با تاكيد بر وحدت نيروهاي ارزشي و انقلابي گفت: امام راحل هميشه تاكيد داشتند كه اين انقلاب راه خود را باز كرده است و دشمن نمي تواند به اين انقلاب ضربه بزند ولي شرط ماندگاري انقلاب با هم بودن و يكي شدن است. با تمام اختلاف سليقه هايي كه بين علما و ديگران بخصوص در مسائل اجتماعي وجود دارد، براي حفظ نظام بايد با هم كار كنيم. الان هم نيابت ولايت امام راحل(ره)، مقام معظم رهبري است. اگر كسي در اين راه كجروي كند، مسلما راه را گم كرده است. ما اين راه را ادامه خواهيم داد و از خداوند هم مي خواهيم كه ما را در اين راه ثابت قدم بدارد كه گمراه نشويم و حوادث ما را متغير نكند. اگر هم در بعضي امور اختلاف سليقه هايي وجود دارد، اصول را فراموش نكنيم. دوگانگي مضر است، ولي اينكه به كجا برسد، نمي دانم. من به آقايان گفته ام شما مي گوييد يك عده در انقلابي گري قويتر و باگذشت تر هستند. شكي نيست كه ما افراد مختلفي را داريم، ولي همه اينها در اصول كلي با هم مساوي و مشترك هستند. ما بايد تفاوت ها را ناديده بگيريم. نمي گويم آنهايي را كه مخالف انقلابند، بياوريم، ولي كساني را كه اين اصول مشترك را دارند، بايد جمع كنيم.
«عليرضا مرندي» عضو مشترك ليست جبهه متحد و جبهه پايداري در انتخابات با انتقاد از رويه برخي افراد و جريان هاي سياسي در تخريب ديگران گفت: متاسفانه برخي با تخريب و اختلافات كار خود را مي خواهند پيش ببرند و در مقابل روحانيت باشند.
جبهه متحد اصولگرايان نيز روز جمعه با انتشار بيانيه اي نسبت به برخي تخريب ها در جبهه خودي عليه نيروهاي انقلاب هشدار داد.
«علي اصغر زارعي» عضو جبهه پايداري نيز در اين باره گفت: حركت برخي از اصولگرايان و برخي مرزبندي ها اتحاد داخلي اصولگرايان را تحت الشعاع قرار مي دهد.
«زهره الهيان» عضو جبهه متحد اصولگرايان نيز پشت صحنه تخريب هاي انتخاباتي را متوجه نفوذي هاي جريان انحراف و فتنه در جريان اصولگرايي دانست.
وي گفت: بايد كاري كنيم كه هر گروه سياسي كه دست به تخريب، تهمت و دروغ در رقابت هاي سياسي زد با هزينه سنگيني در افكار عمومي مواجه شود. من ترديد ندارم كه پشت صحنه تخريب هاي انتخاباتي نفوذي هاي جريان فتنه و انحراف قرار دارند.
 



روسيه: دورنماي گفت وگوهاي ايران و 1+5 بايد بر مبناي رفع تحريم ها باشد

وزير امورخارجه روسيه تاكيد كرد كه دورنماي گفت وگوها ميان ايران و گروه 1+5 بايد براساس يك نقشه راه مشخص و مبتني بر رفع تحريم ها باشد.
«سرگئي لاوروف» در گفت وگو با شبكه «روسيه 24» گفت: مسكو خواستار حل «گام به گام» مسئله هسته اي ايران است.
لاوروف كه در آستانه برگزاري دور دوم مذاكرات ميان ايران و گروه آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان صحبت مي كرد عنوان كرد كه بايد با دورنماي رفع تحريم ها، ايران را به همكاري سوق داد.
وي افزود: بايد «يك نقشه راه ملموس و واقع گرايانه، نوعي برنامه كه مبتني بر اصول اقدام در برابر اقدام است» به ايران ارائه شود.
لاوروف در ادامه بار ديگر طرح خود كه موسوم به «طرح گام به گام» بود را تكرار كرد كه به عنوان آغاز، ايران مي تواند فعاليت تعدادي از سانتريفيوژها را متوقف كند در حالي كه قدرت هاي جهاني از اعمال تحريم هاي جديد خودداري خواهند كرد.
وزير امورخارجه روسيه گفت كه اين ايده به اين شكل است كه «اگر ايران گام هايي را براي برآوردن تقاضاهاي شوراي امنيت سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي بردارد، يا بگوييم تعداد سانتريفيوژها را افزايش ندهد، در پاسخ برخي تحريم ها نيز متوقف خواهد شد و توسعه نخواهد يافت.»
لاوروف افزود كه سپس اگر ايران تعداد سانتريفيوژها را كاهش دهد از برخي تحريم ها عقب نشيني مي شود و در نهايت «غني سازي ايران براي دوره مذاكرات با هدف رفع ترديدها درباره ماهيت برنامه هسته اي متوقف خواهد شد.»
وي افزود كه «سپس توقف غني سازي رفع خواهد شد» و ايران مي تواند سوخت هسته اي را براي اهداف صلح آميز تحت كنترل آژانس توليد كند.
وزير امورخارجه روسيه در ادامه اين گفت وگو با انتقاد از تحريم يكجانبه نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت: تحريم هاي ايران فراتر از قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل است. ما و چين اين تحريم ها را اجرا نكرديم. شوراي امنيت سازمان ملل يك قطعنامه بسيار روشن تصويب كرده كه در آن بر لزوم حل مسئله هسته اي ايران تنها از طريق مذاكره تاكيد شده است. وي افزود: اما شركاي غربي ما شامل آمريكا، اتحاديه اروپا، استراليا، ژاپن و برخي ديگر از تحريم هاي يكجانبه حمايت كردند.
لاوروف افزود: اتحاديه اروپا خريد نفت از ايران را متوقف كرده در حالي كه بسياري از كشورهاي عضو اين اتحاديه به نفت ايران وابسته هستند. ممكن است بگويند، اين كمبود جبران خواهد شد، اما پالايشگاه هاي آنها براي پالايش نفت ايران ساخته شده نه نفت ديگري و سازگار كردن مجدد آنها با نفت ديگر مستلزم سرمايه گذاري زيادي است كه اروپا در حال حاضر به سختي مي تواند از پس آن برآيد.
وزير امور خارجه روسيه در خصوص تحريم يكجانبه بانك مركزي از سوي اتحاديه اروپا نيز گفت: تحريم ها عليه نظام بانكي ايران برخلاف منشور صندوق بين المللي پول هستند. اين منشور از تمام كشورهاي عضو صندوق مي خواهد كه به طور بي وقفه ارائه خدمات بانكي را براي ارتباطات تجاري و اقتصادي تضمين كنند.
دولت چين هم بار ديگر مخالفت كشورش با اعمال تحريم ها عليه ايران را اعلام كرد.
«بائودونگ» نماينده چين در سازمان ملل در اين باره گفت: مواضع دولت چين در اين زمينه كاملا روشن است و معتقديم، تحريم ها سازنده و موثر نخواهند بود و باز هم تكرار مي كنم كه وضع هرگونه تحريم عليه تهران، مشكلات كنوني را حل نخواهد كرد.

 



آيت الله مصباح در ديدار اعضاي جبهه پايداري: انحراف ، از فتنه خطرناك تر است

آيت الله مصباح با بيان اينكه بايد منتظر فتنه هاي جديد باشيم گفت: خطرهاي جريان انحرافي سخت تر و سنگين تر از فتنه هاي گذشته است و براي درك بهتر اين مطلب بايد نگاهي به جريانات و حوادث پس از پيروزي انقلاب داشته باشيم.
به گزارش فارس، آيت الله مصباح يزدي در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي شوراي مركزي و كانديداهاي جبهه پايداري در شهر تهران، به تبيين چارچوب حركت جبهه پايداري در دور دوم انتخابات مجلس پرداخت و نسبت به شرايط حساسي كه نيروهاي انقلاب اسلامي در آينده پيش رو دارند، هشدار داد.
آيت الله مصباح جريان انحرافي را خطري سخت تر از فتنه هاي پيشين دانست و افزود: براي درك بهتر اين مطلب بايد نگاهي به جريانات و حوادث پس از پيروزي انقلاب داشته باشيم؛ در اوايل انقلاب ليبرال ها در رأس حكومت به سركردگي بني صدر صريحا مخالفت شان را با افكار و انديشه امام اظهار مي كردند و بعد از شهادت بزرگاني مثل شهيد بهشتي، رجايي و باهنر كساني كه حرف هاي ليبرال را با پوشش و لعابي از اسلام و انقلابي گري در جامعه مطرح مي كردند، آمدند و كار به جايي رسيد كه در دوره اصلاحات ارزش هاي اسلامي رسما مورد توهين قرار مي گرفت و اين روند تاكنون ادامه داشته و بعد از اين هم فتنه ها به صورت هاي ديگري پديدار خواهد شد.
وي ادامه داد: بايد منتظر فتنه هاي جديد باشيم؛ فتنه هايي كه طليعه آن در چند سال گذشته ظاهر شد؛ جرياني كه با تظاهر به اسلام و تشيع و تمسك به نام مبارك امام زمان ـ صلوات الله عليه ـ در باطن تيشه به ريشه اسلام مي زند؛ بعضي از مسئولان هم متوجه نيستند كه بالقوه چه خطري در پيش است كه شايد از همه خطرهاي گذشته سخت تر و سنگين تر باشد. هر چند الحمدلله اين جريان بالفعل آبرويي ندارند؛ اما اگر خداي نكرده از آنها غفلت شود و بتوانند فرصتي براي ترويج افكار خود پيدا كنند خطرشان از همه خطرهاي گذشته بيشتر است.
وي با تأكيد بر لزوم پايداري بر اخلاص و متانت كانديداها ادامه داد: ما بايد از اين جريانات درس بگيريم و فراموش نكنيم كه پيروزي هايي كه به دست آمده به خاطر افراد نبوده است؛ بلكه به همان ميزاني كه ايمان و توكل به خدا داشتيم خدا كمك كرده است و نشانه چنين باوري اين است كه رفتار ما با رفتار ديگران متفاوت خواهد بود؛ لذا با چنين باوري به كسي تهمت نمي زنيم، به كسي بي احترامي و تخريب نمي كنيم.
آيت الله مصباح با بيان اينكه اگر زماني به اقتضاي وظيفه و براي حفظ اصل نظام روشنگري و افشاگري لازم باشد، گريزي از آن نيست اما در برابر رقيبي كه اشتراكات زيادي با ما دارد ضرورتي ندارد مثل يك برانداز با او برخورد كنيم، تصريح كرد: ما با رعايت ادب، احترام، متانت و منطق حرف مان را مي زنيم، كسي كه حسابش با خدا صاف باشد، اصلا لحن كلامش تغيير مي كند و نفس اش اثر ديگري دارد؛ برخلاف كسي كه با تظاهر قصد فريب ديگران را دارد، ممكن است چند نفر فريفته شوند، اما چنين كسي زود رسوا خواهد شد.

 



مسافر تل آويو: چاره اي نداشتيم! بايد دنده عقب مي گرفتيم (خبر ويژه)

عضو اتاق فكر فتنه سبز در خارج كشور مي گويد بيان اموري مانند حمله به رهبري و ولايت فقيه فعلا مقدور ما نيست و دردي را دوا نمي كند.
محسن كديور عضو تيم پنج نفره (مهاجراني، سروش، گنجي و عبدالعلي بازرگان) بود كه در اوج فتنه سبز خود را به عنوان اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور معرفي كردند اما با بغرنج شدن وضعيت فتنه، اين گروه خودخوانده نيز فروپاشيد. اين تيم و سايت هاي اينترنتي وابسته به آنها طبق دستور ديكته شده از سوي سرويس هاي اطلاعاتي طراح فتنه، اقدام به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه به ويژه حمله به ولايت فقيه و حتي جعل سند و انتشار اخبار دروغ عليه رهبري كردند اما اكنون كه حاملان فتنه به گل نشسته اند، نظر كديور هم عوض شده است.
وي در مصاحبه با پايگاه اينترنتي ميهن (وابسته به علي كشتگر) با اين پرسش مواجه شد كه چرا سران نمادين جنبش سبز به صراحت رهبري را مورد خطاب قرار نداده اند و اصولا نسبت اين جريان با رهبري چيست؟ كديور در پاسخ گفت: قرار نيست همه مطالبات را همزمان دنبال كنيم كه بي شك از توان ما بيرون است. كوهنوردي را از دامنه آغاز مي كنند نه از قله. در مرحله مقدماتي بايد همت خود را بر آزادي زندانيان و احزاب و مطبوعات و برگزاري انتخابات آزاد متمركز كنيم. بيان اموري كه فعلا مقدور ما نيست دردي را دوا نمي كند.
كديور سال گذشته نيز با دنده عقب گرفتن از تندروي هاي اوباش آشوبگر و تحريف شعارهاي آنان مدعي شده بود شعار سبزها در روز قدس سال 88 «هم غزه هم لبنان بود»، نه شعار «نه غزه، نه لبنان»! البته حاميان فتنه سبز بلافاصله با انتشار ويدئوهايي نشان دادند كه فتنه گران در آن روز ضد سيره اسلامي و انسان دوستانه امام خميني(ره) شعار مي دادند و مشغول سيگار كشيدن و آب خوردن در آن روز از ماه مبارك رمضان بوده اند! ويدئوهاي مشابه نيز نشان مي دهد اوباش گسيل شده به خيابان، چگونه به پرچم هاي عزاي امام حسين(ع) و قرآن و مساجد در طول 8 ماهه فتنه سبز جسارت مي كنند.
خاطرنشان مي شود كديور از جمله عناصر فرصت طلبي است كه چند سال پيش مبالغي را از محافل آمريكايي به عنوان دستخوش خيانت هاي خود به ملت دريافت كرد. او كه دستكم دو بار مخفيانه به اسرائيل سفر كرده است با اغواي آقاي منتظري موفق شده بود فتوايي عليه برنامه هسته اي ايران و در تاييد تحريم هاي بيگانه عليه ملت ايران بگيرد!!
ضرورت روشنگري دفتر آيت الله شاهرودي درباره يك خبر
دو روز پيش خبرگزاري ايرنا با انتشار خبري مدعي شد كه آيت الله هاشمي شاهرودي محمد شريف ملك زاده را به عنوان مشاور اجرايي خود منصوب كرده است.
اگرچه روشن بود كه هدف ايرنا از اين خبر تحت الشعاع قراردادن اقدام سؤال برانگيز آقاي رئيس جمهور در صدور حكم مشاورت براي ملك زاده است ولي دفتر حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي تاكنون به نحوي غيرقابل توجيه در اين باره سكوت كرده است.
پيگيري هاي كيهان تاكنون درباره صحت اين خبر به هيچ قرينه قابل اعتنايي نرسيده ولي با توجه به جايگاه رفيع آيت الله هاشمي شاهرودي در مقام رئيس شوراي عالي حل اختلاف قوا و ضرورت مبرا ماندن اين جايگاه از شائبه هاي اينچنيني لازم است دفتر ايشان هر چه سريع تر در اين باره روشنگري نمايد.
گفتني است ملك زاده از عناصر تابلودار حلقه انحرافي و داراي پرونده مفتوح در قوه قضائيه است.

 



ما پهلوي ها خيلي غيرتي هستيم نشان به آن نشان كه... (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي نسبت به سرنوشت حاكميت ايران بر جزاير سه گانه ابراز نگراني كرد! وي مدعي شده كه جمهوري اسلامي نسبت به تماميت ارضي ايران مسئله سازي مي كند.
فرزند آخرين ديكتاتور ايران در متني كه از سوي سايت هاي سلطنت طلب منتشر شده، ادعا كرده كه سياست جمهوري اسلامي با تحريك امارات و كشورهاي منطقه، كشور را به خطر سوق مي دهد. به نوشته ربع پهلوي «ادامه حيات جمهوري اسلامي تهديدي جدي عليه تماميت ارضي كشور است و بايد با نافرماني مدني عليه رژيم در اين زمينه اقدام كرد».
خاطرنشان مي شود همزمان با اين اعلام وجود شاهزاده پهلوي، رسانه هاي مجازي و از جمله رسانه هاي وابسته به طيف هاي ديگر اپوزيسيون از نامبرده خواسته اند به عياشي هاي خود مشغول باشد و وارد مباحثي نشود كه آبروي سلطنت پهلوي را درگير خود مي كند. اين رسانه ها اسناد ساواك درباره اظهارات اميرعباس هويدا نخست وزير شاه را بازنشر داده اند كه سال 1350 به هنگام بي كفايتي رژيم در مقابل تهديدهاي آمريكا و انگليس و پذيرش جدايي بحرين از تماميت ارضي ايران، با وقاحت تمام به معترضان گفته بود «دختر خودمان بود، شوهرش داديم و رفت. به كسي هم مربوط نيست»!
يادآور مي شود در سال هاي جنگ تحميلي نيز كه رژيم بعث با حمايت مرتجعان عرب و آمريكا و انگليس، بخش هايي از خاك كشورمان را به اشغال خود درآورده بود، سران گروهك هاي سلطنت طلب -نظير بختيار و اويسي و...- همكاري علني با صدام داشتند و قول وقرار كودتا عليه جمهوري اسلامي را نيز با استخبارات صدام گذاشته بودند. البته احتمالاً اين هم نوع متفاوتي از جانفشاني براي وطن بوده است. همان طور كه زماني بني صدر هم در واكنش به اعتراض ها عليه خيانت هاي وي ادعا كرده بود: زمين را مي دهيم و زمان مي گيريم(!)
رضا ربع پهلوي اخيراً در مصاحبه با يكي از تلويزيون هاي رژيم صهيونيستي، از اشغالگران قدس خواست كمك هاي مالي و رسانه اي خود را به اپوزيسيون اختصاص دهند تا آنها به نيابت از اسرائيل با ايران درگير شوند.

 



شمارش معكوس تايم براي سقوط ضد ايراني ترين زمامدار اروپايي (خبر ويژه)

سقوط احتمالي ساركوزي از قدرت، خاموشي يكي از مهم ترين دشمنان ايران در غرب خواهد بود.
مجله آمريكايي تايم با اشاره به شكست ساركوزي در مرحله اول انتخابات فرانسه و احتمال شكست وي در مرحله دوم نوشت: خروج نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه از دايره قدرت اين كشور، يكي از مهم ترين صداهاي مخالف ايران در ميان سياستمداران غربي را خاموش مي كند. درست است كه ساركوزي يكبار به اوباما گفت «نمي تواند نتانياهو را تحمل كند و او دروغگوست» اما اگر ساركوزي شكست بخورد، نخست وزير اسرائيل متحد مهمي را از دست خواهد داد. به همين دليل و بدون توجه به روابط شخصي آنها، نتانياهو ساركوزي را بهترين دوست اسرائيل در ميان روساي جمهور فرانسه و دشمن ترين آنها با ايران براي اعمال فشار مي داند.
تايم مي افزايد: رقيب ساركوزي -اولاند- حتي اگر سياست هاي رسمي پاريس را تغيير ندهد، به نظر نمي رسد خواهان ادامه سياست هاي جنگ طلبانه و فعالانه ساركوزي در همراهي با واشنگتن عليه تهران باشد.
ساركوزي حتي مواضعي جنگ طلبانه تر از دولت اوباما اتخاذ مي كرد و اين در حالي است كه اولاند بهبود مشكلات داخلي فرانسه را هدف اول خود قرار داده و انتظار نمي رود سياست هاي تحريك آميز ساركوزي عليه ايران را انتخاب كند.
مجله آمريكايي اهميت تزلزل موقعيت ساركوزي را در اين دانست كه دور بعدي مذاكرات 1+5 با ايران در راه است و غرب برخلاف ميل اسرائيل، درصدد پذيرش حق غني سازي ايران مي باشد كه طبق ان پي تي تضمين شده است.
تايم در پايان نوشت: اگر رقيب ساركوزي پيروز شود، كمتر از او براي صف آرايي مقابل ايران فعال خواهد بود و بيشتر انرژي خود را صرف حل و فصل چالش هاي داخلي خواهد كرد، همچنان كه در زمينه سياست خارجه همت خود را وقف از سرگيري مذاكرات براي نجات منطقه يورو خواهد كرد. خروج ساركوزي از قدرت به معناي ساكت شدن سرسخت ترين دشمن ايران در ميان سياستمداران اروپايي خواهد بود.
يادآور مي شود بحران هاي اقتصادي مرتبط با تحريم هاي ضد ايراني تاكنون از دولت هاي ايتاليا و اسپانيا و يونان قرباني كرده و ساركوزي مي تواند قرباني چهارم باشد.

 



درازگوش بي درازگوش! دوباره ما را شير نكنيد! (خبر ويژه)

مشاور فراري مهدي كروبي، پيشنهاد نقض «تحريم انتخابات» و حضور در مرحله دوم آن را شبيه سناريوي «اسب تروا» در راهپيمايي 22بهمن دانست كه به نفع نظام تمام شد.
به دنبال پيشنهاد چندي پيش مهدي خزعلي در اين زمينه، مجتبي واحدي در پاسخ نوشت: او دهم دي سال گذشته اعلام كرده بود براي اولين بار راي نمي دهد و از خانه خارج نمي شود. اما اكنون توضيح نداد كه از آن تاريخ چه تغييري در شرايط به وجود آمده است. ديگر اينكه افراد ديگري در اين 3 سال هزينه هاي بسيار سنگين تري از آقاي خزعلي پرداخته اند و هم اكنون در زندان هستند و هم چنان بر ايده عدم مشاركت در انتخابات پافشاري مي كنند. ايشان اصلاً از كجا مي داند كه مجريان و ناظران نتيجه را درست اعلام مي كنند؟(!)
وي در ادامه اين مطلب كه توسط گويانيوز منتشر شده ماجراي مضحك اسب تروا را كه در محافل ضدانقلاب به «سناريوي درازگوش تروا» معروف شد، يادآوري مي كند و مي گويد: پيشنهاد آقاي خزعلي را يادآور پيشنهاد يكي از نويسندگان مرتبط با اصلاح طلبان [ ابراهيم نبوي و مهاجراني و حلقه جرس] در آستانه راهپيمايي بيست و دوم بهمن 88 مي دانم. آن راهپيمايي، نخستين راهپيمايي بيست و دوم بهمن بود كه پس از انتخابات بيست و دوم خرداد 88 برگزار مي شد و پرشور بودن آن براي حاكميت، اهميت فراوان داشت. نويسنده وابسته به سايت اصلاح طلب، خواستار پياده شدن «الگوي اسب تروا در ميدان آزادي» شد. او به طرفداران جنبش سبز پيشنهاد داد؛ «پيشنهاد مي كنم مدلي فرض كنيم مانند جنگ تروا. يعني در ساعت مناسب به محل هاي برگزاري مراسم برويم، و بدون اينكه ماهيت خود را آشكار كنيم، تا يك زمان مشخص، مثلاً تا لحظه آغاز سخنراني سخنران اصلي مراسم، از نشانه هاي سبز استفاده نكنيم و سپس به يكباره همه نشانه هاي سبز را بر پيشاني و سر و دست بنشانيم. در اين حال سبزها مي توانند به سرعت همديگر را يافته و كنترل مراسم و شعارها را در دست بگيرند.»
واحدي مي افزايد: در آن زمان، هيچ كس به خود اجازه نداد اين سؤال را مطرح كند كه طرفداران چگونه قرار است اطرافيان خود را شناسايي و بدون افتادن به دردسر، نمادهاي سبز را به نمايش درآورند؟ نكته جالب در پيشنهاد «اسب تروا در ميدان آزادي» اين بود كه از طرفداران مي خواست حتي الامكان با ظاهري شبيه به حزب الهي ها و شركت كنندگان سنتي تظاهرات بيست و دوم بهمن، در مراسم حضور يابند. به عبارت ديگر، حاضران در ميدان آزادي، هيچ تمايز ظاهري از يكديگر نداشتند و اين، كار را بر طرفداران جنبش سبز سخت تر مي كرد. اكنون دكتر خزعلي همان پيشنهاد را كرده و همان نتيجه اي را خواهد داشت كه «پيشنهاد اسب تروا در ميدان آزادي و براي حكومت به ارمغان آورد. مي دانيد چه نتيجه اي؟ تصاوير مربوط به حضور «راي دهندگان» را به عنوان «لبيك گويان به نظام» به سراسر دنيا مخابره مي كنند و با خود مي انديشد كه «چه چيز موجب اعتماد اين گروه از راي دهندگان، به مجريان و ناظران انتخابات شده است؟»
خاطرنشان مي شود سناريوي صهيونيستي- آمريكايي تحريم انتخابات در 12اسفند 90 باعث غيرت مضاعف ملت ايران و بر جاي گذاشتن ركورد مشاركت كم سابقه 65 درصدي شد.

 



خلاصه اينكه مردم با حاكميتند و هيچ غلطي نمي توانيم بكنيم (خبر ويژه)

عضو خوش نشين حزب مشاركت در بلژيك معتقد است «انقلاب اسلامي تنها تجربه موفق ارتباط جنبش اجتماعي با اقشار محروم بود و همين پايگاه اجتماعي باعث ناكامي جنبش سبز شد».
رجب مزروعي در پايگاه اينترنتي «نداي سبز آزادي» نوشت: ميزان ناكامي جنبش ها در پيوند با اقشار محروم، از جنبش مشروطه به بعد محل بحث و جدل بسيار بوده است. به طور مثال احزاب چپ ماركسيستي كه در ايران شكل گرفتند (مثال بارزش حزب توده) با اينكه گروه هدفشان براي بسيج اجتماعي طبقه كارگر با زحمتكشان بوده هرگز موفق به ارتباط وثيق با اين اقشار محروم و برانگيختن آنها براي پيشبرد يك جنبش اجتماعي و سياسي نشدند، و به تعبير كيانوري در خاطراتش، كه تجربه بيش از چهل سال كار در حزب توده و سالها دبيركلي اين تشكل را داشت، حزب عمدتا به مركزي براي جلب و جذب روشنفكران و تحصيلكردگان طبقه متوسط شهري تبديل شده بود و اينها چندان سنخيتي براي ارتباط با طبقه كارگر نداشتند. تنها تجربه موفقي را كه مي شود در ارتباط جنبش اجتماعي با اقشار محروم بدان اشاره كرد انقلاب اسلامي است. با اينكه موتور محركه اين انقلاب هم طبقه متوسط شهري بود اما به دليل ايدئولوژي انقلاب و رهبري روحاني آن براحتي توانست از طريق شبكه روحانيت و مساجد با اقشار محروم جامعه ارتباط برقرار كند و پيام انقلاب را در حمايت از مستضعفين و احقاق حقوق و شخصيت بخشيدن بدانها برساند، و پيوستن اين اقشار محروم حاشيه شهرها و روستاها بود كه صبغه وسيع مردمي به انقلاب بخشيد و اسباب پيروزي آنرا فراهم ساخت.
وي مي افزايد: اقشار محروم به پايگاه رأي جناح اقتدارگرا تبديل شده و اساسا حاكميت قدرتش را بر دوش اين جمعيت استوار كرده و پايگاه هاي بسيج و عمده نيروهاي نظامي و انتظامي و لباس شخصي ها برآمده از درون اينها هستند و به لحاظ ايدئولوژيكي نيز با ايدئولوژي حاكميت همخواني دارند. از اين رو به نظر مي رسد جنبش سبز نتوانسته ارتباط موثري با آنها برقرار كند و آنها را به نفع خود به حركت درآورد و طبعا در بهترين حالت مي توان انتظار داشت 10 تا 20 درصد آنها در شرايط انتخاباتي به نفع جنبش سبز رأي دهند.
مزروعي در پايان نوشت: خلاصه آن كه پايگاه حركتي جنبش سبز در ميان گروه هايي است كه حاضر به ريسك پذيري و خطر كردن زياد نيست در حالي كه پايگاه اجتماعي اقتدارگرايان عمدتا معطوف به طبقات فرو دست اجتماعي است كه ريسك پذيري بالا دارند و مي توانند نيروهاي حاضر و آماده براي سركوب و هركار ديگر باشند.
نامبرده به هنگام حضور در مجلس ششم با اختصاص يارانه به اقشار محروم مخالفت كرده و گفته بود اگر مرگ موش را هم مجاني توزيع كنند، مردم براي آن صف مي كشند!


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14