(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه10 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20195 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سلطانيه خبر داد برگزاري دور جديد مذاكرات ايران و آژانس 24 و 25 ارديبهشت در وين
حجت الاسلام سعيدي: سپاه هيچ گونه مرزبندي با مراجع حامي نظام ندارد
سخنگوي اشتون: هيچ پيش شرطي براي مذاكرات بغداد وجود ندارد
تحليلگر ارشد اطلاعاتي اسرائيل: تحريم ها عليه ايران هيچ موفقيتي نداشته است
سي ان ان: افول قدرت آمريكا جدي است
نا اميدي آل سعود از توطئه در مصر عربستان سفارت و كنسولگري خود را در قاهره بست
جشنواره تجسمي «آيينه مطهر» در حوزه هنري آغاز به كار كرد
مهمان پرست :پاسخ ايران به هر گونه تهاجمي قاطعانه و غافلگيرانه خواهد بود
لس آنجلس تايمز خبر داد آمريكا غني سازي ايران را پذيرفته است
ايران: ارسال كنندگان سلاح به سوريه مسئول كشتار مردم هستند
اطلاعيه وزارت علوم: ممنوعيت برگزاري دوره هاي معادل در مقاطع تحصيلي آموزش عالي
يك عضو ارشد گروهك تروريستي منافقين تسليم دولت عراق شد
راه اندازي كلينيك دندانپزشكي دولتي در دانشگاه هاي علوم پزشكي
برگزاري المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو
دستيابي ايران به رتبه اول علم هيپنوتيزم در منطقه و آسيا
تحصيل رايگان دانشجويان ممتاز در دانشگاه پيام نور
قايقرانان ملي پوش مسير بندر آفتاب به جزيره كيش را پارو زدند
نجات يك لنج اماراتي در آب هاي خليج فارس
بهره برداري از 52 پروژه سفر رهبر انقلاب به كردستان
امام جمعه شهر طرابلس ليبي: دوستي اهل سنت به اهل بيت بسيار محكم است



سلطانيه خبر داد
 برگزاري دور جديد مذاكرات ايران و آژانس 24 و 25 ارديبهشت در وين

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه دور جديد گفت وگوها ميان ايران و آژانس از 24 ارديبهشت به مدت دو روز در وين برگزار خواهد شد.
«علي اصغر سلطانيه» در اين باره گفت: «به منظور نشان دادن حسن نظر و عزم سياسي در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي و اثبات بي اساس بودن برخي ادعاها درباره فعاليت هاي هسته اي كشورمان، دور بعدي مذاكرات در 24 و 25 ارديبهشت ماه به نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در وين برگزار خواهد شد».
سلطانيه اين خبر را روز جمعه به وقت وين بلافاصله پس از گفت وگو با مقامات آژانس اعلام كرد.
سلطانيه اضافه كرد: «جمهوري اسلامي ايران همواره مخالف سلاح هاي هسته اي بوده و كليه فعاليت هاي هسته اي اش زير نظر كامل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داشته و بدون وقفه ادامه خواهد داشت».
برخي منابع پيش از اين خبر داده بودند كه ايران در نامه اي به آژانس آمادگي خود را براي ازسرگيري مذاكرات اعلام كرده است. تيم آژانس آخرين بار در روزهاي 1 و 2 اسفند 1390 (20 و 21 فوريه 2012) به سرپرستي هرنان ناكارتس معاون مدير كل در امور پادمان به تهران آمد اما مذاكرات اين تيم با ايران به دليل كارشكني هاي يوكيا آمانو ناتمام ماند.
اختلاف اصلي ايران و آژانس در آن است كه ايران عقيده دارد هرگونه دسترسي به پارچين بايد پس از نهايي شدن يك مداليته جامع ميان ايران و آژانس انجام شود.
برخي كارشناسان مي گويند گروه 1+5 بايد موضع روشني در قبال اين مذاكرات اتخاذ كند.
احتمالا در مذاكرات آتي ايران و آژانس در تهران بحث هاي ناتمام مانده درباره اين مداليته ازسر گرفته خواهد شد ولي پيش بيني نمي شود تا نشست بغداد توافق نهايي حاصل شود.
ايران در نشست گذشته شوراي حكام با انتشار سندي جامع ابعاد مختلف تخلف آژانس در توافقاتش با ايران را تشريح كرده است.
آژانس اتمي ازسرگيري
دور جديد مذاكرات هسته اي با ايران را تائيد كرد
آژانس بين المللي انرژي اتمي از سرگيري دور جديد مذاكرات هسته اي با ايران در اواسط ماه مه سال جاري ميلادي را تائيد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان ديده بان هسته اي سازمان ملل ديروز شنبه از شروع دور جديد مذاكرات با ايران در اواسط ماه مه ميلادي در وين خبر داد.
گيل تودور سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين باره اعلام كرد كه نشست هسته اي با ايران در روزهاي 14 و 15 ماه مه سال جاري در نمايندگي دائم ايران در وين پايتخت اتريش برگزار خواهد شد؛ تودور در ادامه گفت كه هدف ادامه مذاكراتي است كه اوايل سال جاري ميلادي آغاز شده است.

 



حجت الاسلام سعيدي: سپاه هيچ گونه مرزبندي با مراجع حامي نظام ندارد

حجت الاسلام علي سعيدي با بيان اينكه فعاليت سياسي جزو وظايف ذاتي سپاه است گفت: منطقه ممنوعه از منطقه تكليفي كاملاً در سپاه مشخص شده است.
سعيدي اظهار داشت: سپاه در برنامه هاي مختلف سياسي سال، با آرم شركت مي كند در حالي كه كسي از ارتش چنين انتظاري ندارد، البته دخالت در امر انتخابات ممنوع است. يعني سپاه نبايد ليست بدهد و از اين كار پرهيز مي شود. اما اگر دخالت، منظور مقابله با جريان هاي انحرافي و ضدانقلاب است، بايد دخالت كند. ما بايد بگوييم افراد اگر از چه اصولي فاصله گرفتند، دچار انحراف مي شوند. سپاه فراتر از احزاب و گروه ها است و در خصوص انتخابات منطقه ممنوعه از منطقه تكليفي كاملاً مشخص شده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ما در مورد نحوه ورود سپاه در مسائل نظام، با بحث هايي روبرو مي شويم كه بخشي ناشي از عدم اطلاع و بخشي ناشي از جوسازي است، گفت: برخي مي گويند سپاه نبايد در سياست دخالت كند، در حالي كه امام نگفت سپاه كار سياسي نكند، امام گفت: حزب بازي ممنوع است و سپاه نبايد وارد جرگه احزاب شود و افراد نبايد سپاه را جولانگاه احزاب خودشان كنند.
سعيدي تأكيد كرد: ما كاملاً اين موضوع را رصد مي كنيم كه منافع احزاب و سپاه با هم تداخل ايجاد نكند، از طرفي دانش سياسي جزء ذات سپاه است و پاسداران بايد بينش سياسي و بصيرت داشته باشند.
وي ادامه داد: اين نظام، نظام الهي و ولايي است و حركت هر مؤمن ولايي، حركت به سمت رهبري است و سپاه بايد بيشتر از همه به اين سو حركت كند و قطعاً بايد در برابر حوادث جاري كشور موضع گيري داشته باشد.
البته نه با دفاع يا با تخريب حزب، بلكه دفاع از انقلاب كه در اين راستا نشريه پيام انقلاب و سايت سپاه نيوز مواضع سپاه را اعلام مي كنند، نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: بسيجيان و پاسداران منتظرند نماينده ولي فقيه در سپاه و فرمانده سپاه اظهار نظر كنند تا آنها جهت گيري خود را مشخص كنند وظيفه بسيج فقط رزم شبانه نيست بلكه در بين مردم است و بايد مسائل روز را براي آنها مشخص كند.
نماينده ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص انتقاد يكي از مراجع از رابطه سپاه با مرجعيت گفت: سپاه در حد زيادي ضرورت ارتباط با مراجع را احساس مي كرد، و اين ارتباط نيز برقرار شده است.
سعيدي ادامه داد: ما مرجعيت را پشتوانه نظام مي دانيم.
وي همچنين اظهار داشت: توصيه مقام معظم رهبري اين بوده كه ما هميشه با مراجع و حوزه ها ارتباط داشته باشيم. سپاه هيچگونه مرزبندي با مراجع حامي نظام ندارد و البته با مراجعي كه در برابر نظام ايستاده اند حرف دارد. ما بايد ذهنيت هاي اشتباه رابرطرف كنيم.
دوگانگي دو جبهه اصولگرا منجر به بروز اختلاف مي شود
نماينده ولي فقيه در سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر جدايي و دوگانگي دو جبهه اصولگرا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، گفت: ما نيز پديده دوگانگي را خيلي نپسنديديم و كار چندان مناسبي نبود بخصوص كه تأثير ناخوشايندي در مخاطبين بوجود مي آورد.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه من شاهد رقابت بعضاً ناسالم بوده ام، گفت: دو طرف قضيه از سرمايه ها و ارزش هاي نظام برخوردارند. هم آيت الله مهدوي كني و همكارانش كه از قدمت، سابقه و ارزش بالايي برخوردارند و هم اين طرف قضيه افراد بزرگواري كه جبهه پايداري را ارشاد مي كردند بخصوص آيت الله مصباح يزدي كه از سرمايه هاي نظام هستند. اما برخي هواداران هم برخلاف نظر بزرگان اين رقابت سالم را به رقابت هنجارشكن تبديل كرده اند.
سعيدي در پاسخ به سؤالي مبني بر برخي اظهارنظرها در خصوص مجمع تشخيص و انتخاب اعضاي آن نيز گفت: مجمع جايگاهي مهم در قانون اساسي دارد و يكي از كارهايش ارائه مشورت محضر رهبر معظم انقلاب در مسائل سياسي نظام است و اين تلقي كه اين محل ايجاد يك فرصت و يا اشتغال براي آقايان است، تعبير مناسبي نبود.
سعيدي در خصوص برخي اظهارنظرها مبني بر رياست زنان بر مجلس شوراي اسلامي بااشاره به شايستگي هاي زنان در حوزه هاي مختلف، اظهار داشت: اين بستگي به رأي نمايندگان دارد كه اگر خانمي فرهيخته باشد و شرايط لازم راكسب كرده باشد، انتخاب شود و اين مشكلي ندارد.

 



سخنگوي اشتون: هيچ پيش شرطي براي مذاكرات بغداد وجود ندارد

سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه هيچ پيش شرطي در رابطه با دور بعدي مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 وجود ندارد.
خبرگزاري ترند به نقل از مايكل مان، سخنگوي كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گزارش داد: ظرف چند هفته آينده نمايندگان ما با ايراني ها براي تدوين دستور كار نشست پيش رو گفت وگو خواهند كرد.
وي افزود: اين نشستي باز است پس هيچ پيش شرطي وجود ندارد.
مايكل مان درباره نگراني هاي امنيتي مربوط به نشست بغداد گفت: طرف هاي اروپايي هيچ گونه نگراني ندارند. وي افزود: پيش از رفتن ما (به بغداد) كليه مسايل امنيتي مورد بررسي قرار مي گيرند. ما هفته گذشته افرادي را به بغداد فرستاديم و در آن جا تأسيسات فراواني وجود دارد. تا جايي كه به ما مربوط مي شود اين مسأله اي نيست.

 



تحليلگر ارشد اطلاعاتي اسرائيل: تحريم ها عليه ايران هيچ موفقيتي نداشته است

در حالي كه خبرگزاري رويترز در گزارشي مدعي شده است آمريكا از تحريم نفتي ايران دست برنمي دارد، يك تحليلگر ارشد امور اطلاعاتي در اسرائيل كارآمدي تداوم راهبرد تحريم را زير سؤال برد.
رونين برگمن (Ronen Brgman) تحليلگر ارشد امور اطلاعاتي در اسرائيل و نويسنده كتاب نبرد سري با ايران شبكه تلويزيوني NRA News تاكيد كرد كه تحريم ها تنها باعث سرسخت و جسورتر شدن هر چه بيشتر ايران شده است و هيچ تغييري در ديدگاه هاي راهبردي آن ايجاد نكرده است.
وي ادامه داد اين موضوع نشان مي دهد با وجود تحريم ها و فشارهايي كه غرب بر ايران وارد كرده، اين كشور همچنان به مسير خود ادامه مي دهد.
از سوي ديگر خبرگزاري رويترز در گزارشي از واشنگتن به قلم تيموتي گارنر و ماتيو رابينسون نوشت: براساس گزارشي كه روز جمعه توسط دولت اوباما منتشر شد بعيد است از اجراي تحريم ها بر ضد معادلات نفتي ايران عقب نشيني كند.
رويترز ادامه داد دولت آمريكا همه گزينه ها از جمله آزادسازي ذخاير راهبردي نفت را در دستور كار قرار داده است تا تهديد ناشي از هزينه هاي بالاي سوخت كه تحريم نفتي ايران براي آمريكا بوجود آورده است را خنثي كند.
در ادامه اين گزارش رويترز با اشاره به مشكلاتي كه به كاهش توليد 100 هزار بشكه اي نفت توسط دولت عراق منتهي شده و نيز وخامت اوضاع در سودان در موفقيت راهبرد آمريكا براي كاهش قيمت بنزين ابراز ترديد شده است.
تلاش برخي كشورها براي افزايش توليد نفت و از سوي ديگر كاهش قيمت جهاني در حالي مطرح مي شود كه محسن قمصري معاون امور بين الملل شركت ملي نفت ايران گفته است كه از كاهش قيمت جهاني نفت استقبال مي كند و نفت ارزان ايران برگ برنده اي در مقابل تحريم هاي اتحاديه اروپا است.
وي ادامه داد: با سقوط قيمت نفت برخي از رقبا از عرصه توليد نفت خارج مي شوند و اين موضوع قطعا به نفع ايران است.

 



سي ان ان: افول قدرت آمريكا جدي است

شبكه تلويزيوني سي ان ان بر افول قدرت آمريكا تاكيد كرد. سي ان ان در ميزگردي به بررسي موضوع افول قدرت آمريكا در جهان پرداخت.
كريستين امانپور مجري اين شبكه در شروع اين ميزگرد گفت: «آيا آمريكا در حال افول است؟». اين سوال موضوع رايجي در اين روزها است. آيا تنها ابرقدرت دنيا با بدهي، رشد كم اقتصادي و بن بست سياسي در دنيا روبرو است؟ وي افزود: خوش بين ها در آمريكا مي گويند كه آمريكا در مسير ناهمواري قرار گرفته است، اما اين گفته در حالي است كه درباره رهبري آمريكا در دنيا سوالات بسيار جدي وجود دارد. سايمون شاما، مورخ و نويسنده درباره افول قدرت آمريكا در جهان گفت: «وقتي از مورخان بپرسيد كه آيا آمريكا با افول روبرو است، آنها به شما خواهند گفت كه بستگي دارد كه منظور از اين سوال چيست و آمريكا در مقايسه با چه زماني افول كرده يا نكرده است؟ به نظر من آمريكا در مقايسه با 10 سال پيش افول كرده است.»
در اين ميزگرد، به موضوع شكست آمريكا در افغانستان و مدل ناپايدار اقتصادي آمريكا در راستاي افول قدرت اين كشور اشاره شد.
كريستين امانپور نيز گفت: جديدترين نظرسنجي نشان مي دهد حدود 71 درصد آمريكايي ها معتقدند كه آمريكا با افول روبرو شده است.
همچنين، كريستين امانپور در اين ميزگرد موضوع را به ايران كشاند و گفت: موضوع بسيار مهم ديگر ايران است، ايران اكنون در كانون فكر هر فردي قرار دارد. در ادامه اظهارات ميت رامني نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا درباره ايران پخش شد: «اگر ما بار ديگر باراك اوباما را انتخاب كنيم ايران به سلاح هسته اي دست خواهد يافت ولي اگر ميت رامني را انتخاب كنيم آنها سلاح هسته اي نخواهند داشت». امانپور پرسيد: آيا گفته هاي ميت رامني به اين معني است كه وي به استفاده از گزينه نظامي تعهد داده است؟ برت استفنس در پاسخ گفت: ميت رامني به بسياري از مواضع سياسي متعهد شده و اكنون سخت است كه بگوئيم آيا گفته هاي وي درباره ايران جدي است يا خير؟

 



نا اميدي آل سعود از توطئه در مصر عربستان سفارت و كنسولگري خود را در قاهره بست

در پي افزايش اعتراضات مردمي نسبت به مداخلات رياض در به انحراف كشاندن انقلاب اسلامي مصر، رژيم سعودي سفارت و كنسولگري عربستان را در مصر تعطيل كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه «العربيه» عصر ديروز در خبري فوري اعلام كرد، دولت رياض سفارت و كنسولگري عربستان در مصر را بست. اين شبكه بدون توضيحات بيشتر افزود، رياض سفير خود در مصر را براي برخي رايزني ها فرا خواند. اين در حالي است كه طي روزها و هفته هاي اخير شهر قاهره شاهد تظاهرات و اعتراضات مكرر مردم انقلابي مصر نسبت به مداخلات عربستان در كشورشان بودند و حتي حمله به سفارت رژيم سعودي نيز مثل سفارت رژيم صهيونيستي قوت گرفته بود. سران مرتجع رياض مداخلات خود را در ماه هاي اخير براي به بيراهه كشاندن انقلاب اسلامي مصر علني كرده بودند و همين مسئله، خشم مصري ها را دوچندان كرده بود.
مسلمانان و همه شهروندان مصري بسته شدن سفارت و كنسولگري عربستان را يك پيروزي بزرگ براي خود و پايان مداخلات سعودي ها در كشورشان مي دانند.
به اعتقاد كارشناسان، بسته شدن سفارت عربستان در مصر، نه تنها شكست براي رياض محسوب مي شود و اهرم هاي مداخلات براي به انحراف كشاندن روند تحولات مصر را از آنان سلب مي كند، بلكه نشانه درماندگي كامل همه رهبران و شيوخ وابسته عرب در امارات، اردن، بحرين، كويت و قطر نيز هست و آنها بايد خفت و پيامدهاي اين عقب نشيني بزرگ را به جان بخرند.
مصري ها اين اتفاق را از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي خود مي دانند.

 



جشنواره تجسمي «آيينه مطهر» در حوزه هنري آغاز به كار كرد

جشنواره تجسمي «آيينه مطهر»، در آستانه بزرگداشت شهيد مرتضي مطهري، با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس حوزه هنري و جمعي از مسئولان و هنرمندان، نهم ارديبهشت ماه در تالار «مهر» حوزه هنري آغاز به كار كرد.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، محمدرضا جعفري جلوه - مديرعامل بنياد علمي فرهنگي شهيد علامه مرتضي مطهري - با بيان اين كه انقلاب اسلامي ايران، نظام و بيداري عظيم اسلامي كه امروز جهان را مسحور خود كرده است، معلم بزرگي داشت كه اگر انديشه و فرهنگ او در هنر صيقل و بروز نمي كرد، ماندگار نمي شد، عنوان كرد: شهيد مطهري يك اديب و هنرمند در كلام، بيان، سخنوري و انديشه است و چه شايسته است كه هنر در خدمت انديشه هاي ايشان بيش از پيش بارور شود و به صيقل برسد.
محسن سليماني - دبير جشنواره آيينه مطهر - نيز با اشاره به اين كه انديشمندان و حكماي مسلمان ايراني در تمامي اعصار اسلامي، تبيين كننده فرهنگ و علوم بوده اند، عنوان كرد: تمامي شئونات اجتماعي و فرهنگي، زندگي آنها را در برگرفته است.
سليماني ادامه داد: مطهري همواره اين تفكر را با بياني رمزگونه عجين كرده اند، چرا كه سخن گفتن از معنا و باطن جز به طريق اشارات، امكان ندارد و در اين راه هنرمندان مسلمان، با انس و الفت و همدلي با تفكر ايشان به همان زبان رمز و اشاره دست يافته، تفكر و مباني حكما و علما را از طريق آثار هنري، در جاي جاي زندگي خود، نمود داده اند و هنر ايشان بيانگر همان معرفت، در قالب تصوير شده است تا انسان ها را از ظاهري نمادين به حقيقي فراتر متذكر شوند.
وي با تاكيد بر جايگاه ويژه شهيد مرتضي مطهري عنوان كرد: معاون فرهنگي بنياد علمي فرهنگي شهيد علامه مطهري، با همكاري سازمان هاي فرهنگي هنري، اولين جشنواره تجسمي آئينه مطهر را در دو بخش گرافيك و خوشنويسي با اهداف ترويج ديدگاه ها، انديشه ها و آثار شهيد مطهري و همچنين آشنايي و تعامل هنرمندان خلاق و فعال در عرصه هنرهاي تجسمي با اين شهيد فرزانه، به منصه ظهور رسانيد. به گفته او، شوراي برنامه ريزي و هيئت علمي جشنواره متشكل از عبدالصمد صمدي، مجتبي ملك زاده، ناصر نوروزي منش، اسفنديار ستارپور، محمد دارايي، محسن سليماني، احسان پارسا و داوود ياراحمدي پس از بررسي و تبيين چگونگي برپايي جشنواره، فراخوان اين برنامه را منتشر كردند و در نهايت 1350 اثر در رشته هاي خوشنويسي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث و همچنين آثار گرافيكي، در دو بخش پوستر و طراحي جلد كتاب به دبيرخانه رسيد كه از اين ميان توسط داوران 93 اثر خوشنويسي و 34 اثر گرافيكي، براي نمايشگاه جشنواره انتخاب شد. همچنين شش نفر در بخش طراحي گرافيك و 12 نفر در رشته خوشنويسي برگزيده و از 24 نفر تقدير شدند.
در ادامه اين مراسم با حضور علي لاريجاني - رئيس مجلس شوراي اسلامي -، محمدرضا جعفري جلوه، سردار اثباتي، محسن مومني شريف - رئيس حوزه هنري -، رضا صفري و محسن سليماني جوايز برگزيدگان در رشته هاي مختلف اهدا شد.
در بخش پاياني اين مراسم، نمايشگاه خوشنويسي و گرافيك جشنواره آيينه مطهر با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.

 



مهمان پرست :پاسخ ايران به هر گونه تهاجمي قاطعانه و غافلگيرانه خواهد بود

سخنگوي وزارت خارجه ايران با اشاره به قابليت هاي دفاعي ايران تاكيد كرد حمله به ايران با واكنش قاطع و غافلگيرانه روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در ورشو، احتمال اقدام نظامي و يا تهاجم به ايران را كم اهميت خواند و اعلام كرد كه احتمال وقوع جنگ بسيار بسيار ضعيف است.
مهمانپرست در جريان سفر به پايتخت لهستان كه با هدف برگزاري مذاكرات دو جانبه صورت گرفته است، با اشاره به اينكه لفاظي هاي جنگ طلبانه غربي ها عليه ايران به قدري تكراري هستند كه نشان مي دهند چنين حمله و يا تهاجمي قطعا اتفاق نخواهد افتاد، اعلام كرد: در حال حاضر ايران بيشترين قابليت هاي دفاعي را در تاريخ خود داراست و هر كسي كه بخواهد به كشور ما حمله كند با واكنش بسيار قاطعانه ما روبرو خواهد شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در ادامه گفت: به همين دليل است كه دشمن ما كاملا درك مي كند كه در صورت حمله به كشور ما، خودش به سوژه يك تراژدي بزرگ تبديل مي شود و به همين دليل است كه احتمال وقوع جنگ بسيار بسيار ضعيف است.
مهمانپرست در ادامه تحريم هاي تجاري و بانكي غرب عليه ايران كه با هدف متوقف كردن برنامه هسته اي تهران اعمال شده را كاملا غيرقانوني و غيرقابل توجيه خواند و گفت كه علت غيرقانوني و غيرقابل توجيه بودن اين تحريم ها اين است كه ايران هيچ جرمي مرتكب نشده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ايران از آثار جانبي تحريم ها كه رشد فزاينده خودكفايي در بسياري از بخش هاي اقتصادي كشور بوده، استقبال كرده است، افزود كه ايران بايد از آمريكا و اتحاديه اروپا به خاطر اعمال اين تحريم ها تشكر كند زيرا اين تحريم ها حقيقتا موجب رشد اقتصادي يك كشور غني از نفت شده اند.

 



لس آنجلس تايمز خبر داد آمريكا غني سازي ايران را پذيرفته است

روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز از موافقت آمريكا با غني سازي پنج درصد در ايران خبر داد.
اين در حالي است كه بارها مقامات كشورمان تاكيد كرده اند كه از حق ايران براي غني سازي گذشت نخواهند كرد.
لس آنجلس تايمز به نقل از مقام هاي آمريكايي نوشته است كه ايالات متحده ممكن است با غني سازي اورانيوم در ايران تا غلظت 5 درصد موافقت كند و در عوض از اين كشور بخواهد با نظارت بين المللي شديدتر و خواسته هاي ديگري موافقت كند.
به نوشته اين روزنامه، اين خبر مي تواند بيانگر اعطاي يك امتياز عمده به وسيله آمريكا به ايران باشد.
به نوشته لس آنجلس تايمز، اين باور ميان سياستمداران غربي ايجاد شده است كه ايران توقف كامل غني سازي اورانيوم را نخواهد پذيرفت و اصرار بر اين موضوع به ادامه مذاكرات اتمي لطمه خواهد زد.
در همين حال، كنت كتزمن، كارشناس ارشد امور ايران در مركز تحقيقاتي كنگره آمريكا، در گفت وگويي گفت: فكر مي كنم كه كشورهاي 1+5 موضع خود را تغيير داده اند و آمادگي اين مسئله را دارند كه در صورت درخواست ايران، غني سازي اورانيوم را در اين كشور مد نظر قرار دهند اما به شرط اينكه تنها تا سطح پنج درصد باشد كه براي توليد برق مورد استفاده قرار مي گيرد.

 



ايران: ارسال كنندگان سلاح به سوريه مسئول كشتار مردم هستند

معاون وزير امور خارجه تاكيد كرد: طرف هايي كه از ارسال سلاح به سوريه حمايت مي كنند مسئول كشتار مردم بي گناه هستند.
حسين اميرعبداللهيان، معاون وزير امور خارجه گفت: سوريه از مرحله بحران امنيتي به خوبي عبور كرده است اما برخي طرف ها با ارسال سلاح به اين كشور و اقدامات تروريستي به دنبال اهداف خاصي هستند.
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه با محكوميت اقدامات تروريستي در سوريه كه منجر به قتل و جراحت مردم مقاوم و بصير سوريه مي شود، افزود: طرح اصلاحات رئيس جمهور بشار اسد مناسب ترين راهكار در قبال سوريه است و سوريه صرفا راهكار سياسي دارد.
وي با حمايت از مردم فهيم سوريه كه همواره در محور مقاومت افتخار آفريده اند، مداخلات خارجي در اين كشور را محكوم كرد و اظهار داشت: برخي طرف ها خود را برتر از سازمان ملل و طرح نماينده سازمان ملل در امور سوريه دانسته و تلاش مي كنند اراده خود را با اقداماتي شتابزده تحميل كنند.

 



اطلاعيه وزارت علوم: ممنوعيت برگزاري دوره هاي معادل در مقاطع تحصيلي آموزش عالي

براساس اعلام دفتر آموزش هاي آزاد، غيردولتي و غيرانتفاعي وزارت علوم، برگزاري دوره هاي معادل در كليه مقاطع تحصيلي آموزش عالي ممنوع است.
دفتر آموزش هاي آزاد، غيردولتي و غيرانتفاعي وزارت علوم با صدور اطلاعيه اي ضمن تبيين ضوابط برگزاري انواع دوره هاي آموزش عالي رسمي- غيررسمي و معادل دانشگاهها و موسسات آموزش عالي اعلام كرد: برگزاري دوره هاي معادل در كليه مقاطع تحصيلي آموزش عالي ممنوع است و براي دوره هاي آموزش عالي غيررسمي نيز صدور گواهي در كليه مقاطع از جمله سطح كارشناسي ارشد يا در سطح دكتري خلاف مقررات بوده و مورد تاييد وزارت علوم نيست، در اين دوره ها گواهي اشتغال به تحصيل نيز ارائه نمي شود.
در بند نخست اين اطلاعيه آمده است: دوره هاي آموزش عالي رسمي داراي برنامه مصوب شوراي عالي برنامه ريزي است و از طريق آزمون سراسري انجام مي گيرد و منجر به مدرك رسمي دانشگاهي مي گردد. همچنين شامل دانشگاههاي دولتي، غيردولتي- غيرانتفاعي، آزاد اسلامي، پيام نور و جامع علمي كاربردي است كه به دانش آموختگان مدرك كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري اعطا مي شود.
در ادامه اين اطلاعيه اشاره شده است: دوره هاي آموزش عالي غيررسمي كه در سطح آموزش عالي (بالاتر از سطح متوسطه) بوده و به منظور افزايش مهارهاي شغلي يا ارتقاي دانش تخصصي در زمان كمتر از يك سال طراحي شده و محتواي دوره منطبق بر سرفصل هاي دوره هاي رسمي نيست و به عنوان دوره كوتاه مدت خواهند بود و منجر به هيچ نوع مدرك رسمي دانشگاهي يا معادل يا همتراز يا مشابه نخواهد شد، لذا موسسات آموزش عالي آزاد و دانشگاهها صرفا گواهينامه دوره را بصورت ساعتي مطابق ضوابط دفتر آموزش هاي آزاد وزارت اعطا خواهند نمود. در اين دوره ها استفاده از عناوين دانشجو، نيمسال و واحد ممنوع و بجاي آن از واژه هاي دانشپذير، دوره، ساعت استفاده مي شود.
همچنين عنوان صدور گواهي در كليه سطوح از جمله سطح كارشناسي ارشد يا در سطح دكتري براي اين دوره ها خلاف مقررات بوده و مورد تاييد وزارت علوم نمي باشد و در اين دوره ها گواهي اشتغال به تحصيل نيز ارائه نمي شود.
براساس اين اطلاعيه، برگزاري دوره هاي فوق براساس بخشنامه هاي وزارتي تاريخ 11 فروردين 81 و اصلاحيه آن در تاريخ 24 ارديبهشت 87 با شرايط خاصي به دانشگاههاي دولتي تفويض اختيار شده است. همچنين مجوز برگزاري اين دوره ها در موسسات آموزش عالي توسط اداره كل آموزش هاي عالي آزاد وزارت متبوع صادر مي گردد.
اين اطلاعيه مي افزايد: دوره هاي معادل در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري كه قبلا داير بوده است و مجوز برگزاري آنها با تصويب شوراي عالي گسترش به دانشگاههاي دولتي ابلاغ مي گرديد، براساس مصوبه جلسه 432 سال 77 شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزاري اين دوره ها ممنوع اعلام شده است و لذا از تاريخ 3 آذر 77 كليه دانشگاههاي دولتي و يا موسسات و مراكز وابسته به نهادها (دانشگاه صنايع و معادن- مركز مديريت دولتي- مركز مديريت صنعتي و...) حق برگزاري اين دوره ها را نداشته اند و در صورت برگزاري اين دوره ها هيچگونه مدرك معادل به دانشپذيران اعطا نخواهد شد و صدور گواهينامه معادل نيز مورد تاييد وزارت علوم نيست.
براساس اعلام اين اطلاعيه، با توجه به بخشنامه شماره 21607/22 معاون آموزشي وزارت علوم امكان ادامه تحصيل دارندگان مدرك معادل اخذ شده قبل از مورخ 3/9/1377 براساس بخشنامه ذيل امكانپذير است.
دانش آموختگان دوره هاي معادل كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته (دارندگان مدارك معادل) به شرط آن كه دوره فوق با مجوز شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم و قبل از 3/9/1377 برگزار شده باشد و مدارك معادل آنان مورد تاييد اين وزارتخانه باشد، مي توانند با همان مدرك معادل در آزمون هاي سراسري سازمان سنجش آموزش كشور براي ادامه تحصيل در مقطع تحصيلي بالاتر شركت نمايند و در صورت پذيرفته شدن در آزمون سراسري ادامه تحصيل دهند.

 



يك عضو ارشد گروهك تروريستي منافقين تسليم دولت عراق شد

يكي ديگر از عناصر فريب خورده گروهك تروريستي منافقين و از اعضاي با سابقه آن با عبور از موانع حفاظتي اردوگاه موقت اين گروهك در نزديكي فرودگاه بغداد خود را تسليم نيروهاي پليس عراق كرد.
به گزارش پايگاه خبري «نداي حقيقت» اين عضو جدا شده از گروهك تروريستي منافقين كه بعد از ظهر چهارشنبه (6 ارديبهشت) موفق به فرار از اردوگاه اين گروهك شد، «علي نجاتي» نام دارد و از عناصر قديمي منافقين به شمار مي رود. وي پس از تسليم خود به نيروهاي عراقي مستقر در محوطه بيروني اردوگاه موقت گروهك منافقين در نزديكي فرودگاه بغداد، سران اين گروهك را جنايتكار و سارق اموال عمومي مردم عراق توصيف كرد. اين عضو جدا شده از گروهك تروريستي منافقين اعلام كرد كه سالها براي اين فرقه به عنوان مترجم كار كرده ام و در بسياري از جلسات شخصاً حضور داشتم اسرار بسياري از خيانت و جنايت اين گروهك را در سينه دارم.
وي افزود: آنها نه تنها به كشور خود خيانت كرده اند بلكه با همدستي برخي جريانات سياسي درعراق اموال عمومي مردم مظلوم عراق را چپاول كرده اند و امروز ادعامي كنند كه اين اموال مربوط به آنهاست.
اين دومين نفر از اعضاي اين گروهك تروريستي است كه طي چند روز گذشته خود را از اسارت اين فرقه آزاد مي كند، در روز سي ويكم فروردين ماه سال جاري نيز «احسان بيدمي» از اردوگاه موقت منافقين فرار كرده بود.
براساس گزارش هاي رسيده اوضاع در اردوگاه موقت گروهك تروريستي منافقين بحراني و تدابير حفاظتي ويژه اي از سوي سركردگان اين گروهك براي جلوگيري از فرار عناصر آن بكار گرفته شده است.
گروهك تروريستي منافقين اخيراً با انتشار بيانيه اي خواستار تحويل اموال منقول و به غارت برده از مردم مظلوم عراق واقع در اردوگاه اشرف شده است.
گروهك تروريستي منافقين همچنين دارايي هاي غير منقول موجود در پايگاه تروريستي اشرف را بالغ بر پانصد ميليون دلار برآورد كرده و خواستار دريافت اين مبلغ از دولت عراق شده است. در همين حال عدي الخدران، فرماندار شهرستان الخالص در استان ديالي روز پنجشنبه گذشته در گفت وگو با روزنامه اينترنتي الاستقامه گفت: قرار بود آخرين گروه از اعضاي گروهك تروريستي منافقين در روز چهاردهم ماه جاري ميلادي از اردوگاه اشرف منتقل شوند. اما برخي از رهبران سياسي عراق در بغداد كه سابقاً عضو حزب منحله بعث بوده اند مخالف انتقال و فرستادن آنها به خارج از عراق هستند و اين امر باعث شده است كه روند انتقال به زمان ديگري موكول شود.

 



وزير بهداشت خبر داد
راه اندازي كلينيك دندانپزشكي دولتي در دانشگاه هاي علوم پزشكي

وزير بهداشت از راه اندازي كلينيك خدمات دولتي دندانپزشكي در تمام دانشگاههاي علوم پزشكي كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، مرضيه وحيد دستجردي افزود: در تمام دانشگاههاي علوم پزشكي كلينيك هاي ويژه دندانپزشكي را توسعه مي دهيم، بسياري از دانشگاهها الان كلينيك هاي ويژه دندانپزشكي دارند كه در حال توسعه آن هستند و اميدواريم خدمات دندانپزشكي هرچه بيشتر در زيرمجموعه خدمات بيمه اي قرار بگيرد.
وي درباره همكاري بيمه ها براي بيمه دندانپزشكي نيز اظهار داشت: وزير تعاون و رفاه عنايت ويژه اي به مسائل سلامت از جمله بحث بيمه دندانپزشكي دارد و اميدواريم اين مسئله نيز حل شود.
وزير بهداشت اضافه كرد: برنامه مصوب مجلس و قانون برنامه است و لايحه آن بايد توسط رئيس جمهوري به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود ولي چون مجلس در پايان كار خود است، ممكن است اين امر به مجلس بعدي موكول شود.
وحيد دستجردي گفت: بيمه ها، وزارتخانه هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بهداشت و دفاع همگي بايستي در زيرمجموعه شوراي عالي بيمه و سلامت و همين طور سازمان بيمه سلامت حضور داشته باشند.
وي افزود: اميدواريم سازمان بيمه ايرانيان تشكيل شود و حمايت هاي جدي را بايستي معاونت نظارت راهبري رئيس جمهوري از اين برنامه ها داشته باشد و اعتباراتي در اختيار سازمان هاي بيمه گر قرار بدهند.
به كارگيري 2 ماما
به ازاي هر 10 هزار نفر
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از بكارگيري 2 ماما به ازاي هر 10 هزار نفر در برنامه پزشك خانواده خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي گفت: براساس مصوبه كميته مرگ و مير مادران باردار و همچنين كارشناسي هاي صورت گرفته در برنامه پزشك خانواده شهري به ازاي هر 10000 ايراني 2 ماما در اين برنامه درنظر گرفته خواهد شد.
گفتني است: به تازگي نسخه 02 برنامه پزشك خانواده شهري با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همچنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رونمايي شد و به گفته دكتر محمد شريعتي رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده شهري به دستور رئيس جمهور، اين برنامه بايد ظرف 5/1 سال آينده در تمام كشور اجرايي شود.

 



با حضور بيش از 16 هزار نفر انجام شد
برگزاري المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو

آزمون تئوري سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو با حضور 16 هزار و 83 داوطلب، روز جمعه به صورت همزمان در 25 استان كشور برگزار شد.
در اين آزمون داوطلباني از سراسر كشور در 105 حوزه امتحاني و 74 شهرستان براي ورود به مرحله دوم المپياد دانش آموزي نانو با يكديگر به رقابت علمي پرداختند.
براساس اين گزارش، تعداد شركت كنندگان در آزمون مرحله نخست سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو نسبت به سال گذشته چهار برابر رشد داشت.
آزمون مرحله تئوري سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو شامل 60 سؤال چهار گزينه اي بود. در مدت برگزاري آزمون، مسئولان آموزش و پرورش برخي از شهرها از حوزه هاي امتحاني و روند برگزاري آزمون بازديد كردند.
نتايج مرحله اول المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو، ماه آينده از سوي باشگاه دانش آموزي نانو اعلام خواهد شد. برگزيدگان اين آزمون با راهيابي به مرحله دوم المپياد، پس از حضور در يك اردوي علمي و شركت در كلاس هاي آموزشي فناوري نانو، 27 تيرماه سال جاري در آزمون عملي با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
برپايه اين گزارش، برگزيدگان نهايي سومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو تابستان سال جاري معرفي خواهند شد.

 



در اولين كنگره بين المللي هيپنوتيزم و علوم وابسته اعلام شد
دستيابي ايران به رتبه اول علم هيپنوتيزم در منطقه و آسيا

مشهد- خبرنگاركيهان:
دبير علمي كنگره بين المللي هيپنوتيزم و علوم وابسته گفت: در حال حاضر ايران به لحاظ جايگاه علمي در هيپنوتيزم و علوم وابسته در منطقه و آسيا رتبه اول را دارد.
مهدي فتحي، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه اولين كنگره بين المللي هيپنوتيزم باليني و علوم وابسته به همت گروه بيهوشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و با همكاري انجمن علمي هيپنوتيزم باليني ايران برگزار شده، گفت: انجمن هاي بين المللي هيپنوتيزم نيز با اين كنگره مشاركت علمي كرده اند.
وي تعداد مقالات رسيده به دبيرخانه كنگره را 118 مقاله عنوان كرد و اظهار داشت: از ميان مقالات دريافتي 60 مقاله در قالب پوستر و 14 مقاله نيز در قالب سخنراني با عنوان مقالات برتر در زمان برگزاري كنگره ارائه شدند.
فتحي افزود: انديشمندان داخلي و خارجي از كشورهاي آلمان، نروژ، سوئيس و ايتاليا نيز در اين كنگره به ارائه نقطه نظرات پرداختند.
وي اذعان داشت: در حاشيه برگزاري همايش، 8 كارگاه آموزشي با موضوعات مرتبط به علم هيپنوتيزم نيز توسط سخنرانان داخلي و خارجي برگزار شد.
شايان ذكر است: نخستين كنگره بين المللي هيپنوتيزم و علوم وابسته 7 لغايت 9 ارديبهشت ماه جاري در محل هتل پارس مشهد برگزار شد.

 



تحصيل رايگان دانشجويان ممتاز در دانشگاه پيام نور

به گفته قائم مقام دانشگاه پيام نور، با رأي ديوان عدالت اداري، از اين پس ادامه تحصيل دانشجويان ممتاز در دانشگاه پيام نور رايگان شد.
سعيد حسامي- قائم مقام دانشگاه اعلام كرد اين دانشگاه در گذشته براي شهريه دانشجويان ممتاز شاغل به تحصيل 50 درصد تخفيف ويژه در نظر مي گرفت كه با راي صادر شده از سوي ديوان عدالت اداري، تحصيل دانشجويان ممتاز در دانشگاه پيام نور رايگان مي شود.
گفتني است پيرو شكايت يكي از دانشجويان رتبه اول كل كشور دانشگاه پيام نور در سال تحصيلي 88-87، كه پيرو آيين نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بود و در رشته كامپيوتر- نرم افزار دانشگاه پيام نور مركز تهران در مقطع كارشناسي ارشد به تحصيل اشتغال دارد، اين رأي از سوي ديوان عدالت اداري صادر شد.
مطابق با آيين نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر وزارت، تحقيقات و فناوري، پذيرش دانشجويان ممتاز مذكور در دوره هاي تحصيلي بالاتر در هر يك از دانشگاههاي دولتي به صورت رايگان است و دانشگاهها مجاز به دريافت شهريه از دانشجويان مذكور نيستند.

 



به مناسبت روز ملي خليج فارس
 قايقرانان ملي پوش مسير بندر آفتاب به جزيره كيش را پارو زدند

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
تيم منتخب قايقراني دراگون بت بندرلنگه با 11 ملي پوش و 11 قايقران برتر كشور در مسير دريايي بندر آفتاب به جزيره كيش پارو زدند.
براساس اين گزارش: اين اقدام ملي ورزشي كه براي نخستين بار در تاريخ كشورمان انجام شده است، قايقرانان با استفاده از يك قايق دراگون بت مسير 30كيلومتري بندر آفتاب به بندر جزيره كيش را طي دو ساعت و نيم بدون توقف پارو زدند.

 



توسط نيروهاي جست وجو و نجات ايراني صورت گرفت
نجات يك لنج اماراتي در آب هاي خليج فارس

جزيره كيش- خبرنگاركيهان:
يك فروند لنج باري عبوري از امارات متحده عربي كه عازم دلوار در استان بوشهر بود پس از گرفتار شدن در امواج دريا با تماس فوري به مركز جست وجو و نجات از غرق شدن نجات پيدا كرد.
براساس اين گزارش، قاسم عسكري نسب رئيس بنادر و دريانوردي كيش با بيان مطلب فوق گفت: طي تماس با مركز فرعي جست وجو و نجات جزيره كيش مبني بر آب گرفتگي شديد در يك لنج باري بلافاصله شناور ناجي اداره بنادر و دريانوردي كيش به همراه تجهيزات و نفرات عازم هفت مايلي جنوب غربي كيش شدند كه با تلاش هشت ساعته هفت نفر از خدمه لنج به همراه لنج كه در حال غرق شدن بود نجات پيدا كردند و صحيح و سلامت به بندرگاه كيش منتقل شدند.
سال گذشته 40 عمليات امداد و نجات در موقعيت جغرافيايي جزيره كيش توسط اداره بنادر و دريانوردي كيش انجام گرفت و 437 نفر از خدمه شناورها از مرگ حتمي نجات يافتند.

 



بهره برداري از 52 پروژه سفر رهبر انقلاب به كردستان

فرماندار شهرستان سنندج از افتتاح 52 پروژه و طرح عمراني، توليدي و خدماتي از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان كردستان خبر داد.
به گزارش مهر، ولي الله ميرزائي اصل با اشاره به وضعيت پيشرفت فيزيكي پروژه هاي سفر رهبر انقلاب به استان كردستان در شهرستان سنندج اظهار داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب بيش از 141 پروژه با اعتباري بالغ بر 144 ميليارد تومان در شهرستان سنندج به تصويب رسيد، كه از اين تعداد تاكنون 52 پروژه در بخش ها و حوزه هاي مختلف به بهره برداري رسيده است.
وي با اشاره به لزوم تسريع در بهره برداري از پروژه هاي اين سفر يادآور شد: اختصاص اين تعداد پروژه و اعتبار موجب رشد، پيشرفت و تعالي شهرستان سنندج شده است و دستگاه هاي ذيربط بايد هرچه سريعتر نسبت به اجراي ديگر مصوبات اين سفر اقدام كنند.
فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به دستاوردهاي سفر رهبر انقلاب به استان كردستان در عرصه هاي مختلف افزود: در بررسي دستاوردهاي اين سفر پر خير و بركت معمولا به دستاوردهاي كمي و عمراني پرداخته مي شود، در حالي كه دستاوردهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي آن به مراتب ارزشمندتر و ماندگارتر است.
وي با اشاره به بازتاب هاي داخلي و بين المللي اين سفر، تبيين دستاوردها و آثار و بركات گرانسنگ سفر رهبر انقلاب در ابعاد مختلف را مهمترين محور برنامه هاي ستاد ارديبهشت معطر شهرستان در سال جاري عنوان كرد و بر برنامه ريزي براي برگزاري هر چه باشكوه تر برنامه ها و پرهيز از موازي كاري تاكيد كرد.

 



امام جمعه شهر طرابلس ليبي: دوستي اهل سنت به اهل بيت بسيار محكم است

امام جمعه شهر طرابلس ليبي گفت: دوستي اهل سنت به اهل بيت، دوستي بسيار محكمي است كه بر مودت استوار است.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، شيخ محمود بن موسي و هيئت همراه در ملاقات با ائمه جمعه شيعه و سني گنبدكاووس كه در محل دفتر امام جمعه اهل تشيع با حضور فرماندار و برخي مسئولان برگزار شد، اظهار داشت اهل سنت همه اهل بيت پيامبر(ص) را دوست دارند و آنان را از بزرگان دين مي دانند.
وي تاكيد كرد: ما هيچگاه به خود اجازه نمي دهيم در مورد حضرت علي(ع)و فرزندانش حرف نفي بزنيم و اميدوارم كه همه هم اينگونه باشند.
امام جمعه شهر طرابلس ليبي با بيان اينكه در اين سفر سخنان مختلفي از علماي شيعه و سني شنيديم كه در راستاي تقريب مذاهب و وحدت بود، اظهار داشت؛ همه اين سخنان در راستاي وحدت مذاهب و كنار گذاشتن برخي اختلافات بود.
به گزارش ايرنا شيخ محمود بن موسي وجود اختلاف بين صحابه پيامبر(ص) و اهل بيت ايشان را ساخته و پرداخته دشمنان اسلام دانست و تصريح كرد: ولايت، محبت و مودت اهل بيت پيامبر(ص) جز با برائت از سخنان دشمنان در اين خصوص حاصل نخواهد شد.
امام جمعه شهر طرابلس كشور ليبي در ادامه سخنان خود وجودوحدت و اتحاد بين اهل سنت و تشيع منطقه گنبدكاووس را بسيار خوب و زيبا دانست و گفت: همه بايد تلاش كنيم وحدت عملي بين شيعه و سني حاصل شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14