(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه10 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20195 

حذف مردودي از دوره راهنمايي
توقيف 153خودروي پلاك مخدوش
تردد يك ميليون و 750 هزار خودروي بدون معاينه فني در تهران
بهره برداري از ايستگاه ارم سبز تا پايان ارديبهشت
شكست نوسازي خودروهاي فرسوده به دليل نگاه جيره خواري
غيبت 31 درصد داوطلبان آزمون دكترا
ساخت مدرن ترين مركز مرجع علوم اعصاب جهان در ايران
با حكم قضايي عمليات اجرايي بزرگراه شهيد باكري از سر گرفته شد
در صومعه سرا خوك ها به خزانه هاي برنج 4 روستا حمله كردند
رويدادهاي خارجي
اضافه خدمت مددجويان كميته امداد بخشيده شد
كشف 40 هزار برگ شرط بندي در رشت
بارش برف ارتفاعات مشكين شهر را سفيدپوش كرد
5 كشته و زخمي در برخورد پژو با شتر
افزايش 10درصدي توليد آلبومين و فاكتور 8 در كشور
حوادث كوتاه از كشور



حذف مردودي از دوره راهنمايي

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از حذف مردودي در دوره راهنمايي در نظام جديد آموزشي خبر داد.
ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر دوره راهنمايي به شيوه سالي- واحدي است ولي در نظام آموزشي جديد، فرمت و سيستم ارزشيابي و امتحانات تغيير پيدا مي كند.وي ادامه داد: ارزشيابي در دوره ابتدايي، توصيفي است كه اصطلاحاً به آن فرايند محور مي گويند و در دوره راهنمايي به سمت ارزشيابي تركيبي حركت مي كند به اين معني كه تركيبي از نتيجه و فرايندمحوري خواهد شد.سحرخيز با بيان اينكه نتيجه محوري به معني نمره است و فرايند محوري جنبه توصيفي دارد، اضافه كرد: در دوره راهنمايي به دنبال اين هستيم كه ارزشيابي توصيفي و كمي باشد، به اين معني كه يك بخش نمره و بخش ديگر فعاليت هايي باشد كه دانش آموز انجام مي دهد.
وي به فارس گفت: در نظام جديد آموزشي قرار است تمام فعاليت ها و علائق دانش آموز، محور ارزشيابي قرار گيرد و ديگر نگراني مردودي وجود نخواهد داشت؛ به نظرم مي رسد كه بايد نگاهمان را نسبت به ارزشيابي تغيير دهيم و به اين سمت و سو برويم كه در دنيا مردودي معنا ندارد و در راهنمايي نيز نبايد معنا داشته باشد.

 



سردار رحيمي خبر داد
 توقيف 153خودروي پلاك مخدوش

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتي برخورد با خودروهاي پلاك مخدوش و دستكاري پلاك براي ورود به محدوده طرح ترافيك خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در مبادي كه از قبل شناسايي شده اند از صبح شنبه آغاز شده است، گفت: متأسفانه هنوز تعدادي از رانندگان به انحاي مختلف اعم از دستكاري پلاك، پاك كردن آن، آويزان كردن وسايل مختلف بر روي پلاك، باز كردن در عقب صندوق، چسباندن كاغذ يا اشيا ديگر بر روي آن، گل مالي، هول دادن خودرو از جلوي دوربين هاي كنترل محدوده طرح ترافيك و... اقدام به ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به توقيف 153خودروي پلاك مخدوش و اعلام اينكه هرگونه دستكاري پلاك براي ورود به محدوده طرح ترافيك ضمن جريمه و توقيف خودرو، معرفي راننده متخلف به مرجع قضايي را به همراه دارد، از رانندگان خواست به هيچ عنوان اقدام به انجام اعمال مجرمانه در اين خصوص نكنند چرا كه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به طور جدي با متخلفان برخورد مي كند.
به گفته وي براساس ماده 720 قانون مجازات اسلامي هرگونه تغيير در ارقام و مشخصات پلاك وسايل نقليه موتوري يا نصب يا استفاده از لاك تقلبي و تغيير در شماره شاسي، موتور يا پلاك موتور از شش ماه تا يك سال حبس به همراه دارد.
رئيس پليس راهور تهران از افزايش بكارگيري خودروهاي مخصوص مجهز به دوربين در داخل محدوده طرح ترافيك براي شناسايي خودروهاي غيرمجاز خبر داد و گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تعداد ديگري خودرو مجهز به دوربين هاي كنترل محدوده طرح ترافيك از روز شنبه در داخل اين محدوده بكارگيري شدند كه اين خودروها با عبور در معابر پايتخت ضمن تصويربرداري از پلاك خودروهايي كه در داخل محدوده طرح ترافيك در حال تردد هستند در صورتي كه تشخيص دهد خودروي مذكور فاقد آرم طرح ترافيك است نسبت به ثبت پلاك و صدور قبض جريمه اقدام خواهد كرد.وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده معابري كه تخلف ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك از آنها صورت مي گيرد مراتب را به پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ا طلاع دهند تا تيم هاي ويژه در اين مناطق نيز مستقر شوند.رئيس پليس راهور تهران همچنين به ممنوعيت تردد خودروهاي عمومي يا تاكسي غيرپلاك تهران در داخل محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد اشاره كرد و گفت: پليس با اين دسته از خودروها نيز همانند خودروهاي فاقد مجوز برخورد كرده و دوربين هاي كنترل محدوه طرح ترافيك نيز اين خودروها را جريمه مي كنند.

 



تردد يك ميليون و 750 هزار خودروي بدون معاينه فني در تهران

مدير عامل شركت بهره برداري از مراكز معاينه فني تهران گفت: سال گذشته بيش از يك ميليون و 750 هزار خودرو در تهران بدون معاينه فني تردد كردند.
رحيم مطهرنژاد اظهار داشت: در حال حاضر سه ميليون و 500 هزار خودرو در كلان شهر تهران در حال تردد هستند كه سال گذشته 750 هزار خودرو براي دريافت معاينه فني به مراكز معاينه فني مراجعه كردند. حال آنكه اگر يك ميليون خودرو را بدون نياز به معاينه فني در نظر بگيريم حدود يك ميليون و 750 هزار خودرو بدون معاينه فني در پايتخت تردد كردند.
به گزارش مهر، وي افزود: متأسفانه هنوز برخي از شهروندان از معاينه فني گريزان هستند در صورتي كه با معاينه فني خودرو، حداقل شاخص هاي مربوط به ايمني خودرو مورد كنترل قرار مي گيرد و شهروندان با 9 هزار تومان از سلامت خودروي خود مطمئن مي شوند.

 



قاليباف خبر داد
بهره برداري از ايستگاه ارم سبز تا پايان ارديبهشت

شهردار تهران گفت: ايستگاه ارم سبز در توسعه خط 4 مترو تا پايان ارديبهشت آماده بهره برداري خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم بازگشايي مجدد توسعه خط 4 مترو و با بيان اين كه طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته به شهروندان قول داده بوديم كه تا پايان ارديبهشت خط 4 مترو از كلاهدوز تا شهرك اكباتان تكميل و به خط 5 متصل شود تا مسافراني كه از كرج به تهران مي آيند علاوه بر ايستگاه صادقيه بتوانند براي ادامه مسير خود از اين ايستگاه نيز استفاده كنند گفت: خوشبختانه با تلاش جهادي دست اندركاران توانستيم امروز بخش غربي خط 4 از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي را به بهره برداري مجدد برسانيم. همچنين تلاش خواهيم كرد به وعده خود عمل كرده و تا پايان ارديبهشت ايستگاه ارم سبز را آماده بهره برداري كنيم.
وي افزود: حدود يك ميليون متر مكعب آب در حادثه سيلاب اخير وارد شبكه مترو شده بود كه با تلاش شبانه روزي دست اندركاران بعد از 300 ساعت توانستيم ايستگاه هاي مترو را مجددا آماده بهره برداري كنيم كاري كه شايد خيلي ها گمان مي كردند تا دو ماه آينده هم محقق نشود.
شهردار تهران خسارت مالي اين حادثه را حدود 21 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود با توجه به بيمه بودن شركت بهره برداري همه خسارات را بيمه مي پردازد.
وي افزود: مهمترين موضوع ما در مجموعه مترو، موضوع ايمني است كه اين حادثه نشان داد مجموعه ساخت مترو، طراحي و اجراي آن دقيق بوده و تخليه مسافران نيز در اين حادثه در كوتاهترين و به بهترين شكل ممكن اتفاق افتاد.

 



نوروزي اعلام كرد
شكست نوسازي خودروهاي فرسوده به دليل نگاه جيره خواري

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك گفت: تا زماني كه نگاه دولت به نوسازي خودروهاي فرسوده نگاه جيره خواري باشد به اين صورت كه با اختصاص وام به مالكان خودروهاي فرسوده يك خودروي نو جايگزين يك خودروي فرسوده شود، به هيچ وجه اجراي اين طرح به صلاح نيست.
به گزارش مهر، وحيد نوروزي با بيان اين كه از رده خارج شدن تمام خودروهاي فرسوده تا پايان زمان اجراي برنامه چهارم توسعه يكي از پيشرفته ترين بندهاي اين برنامه بود اما دولت نتوانست آن را به صورت كامل اجرايي كند، گفت: اين بند از برنامه چهارم توسعه كه به تصويب نمايندگان مجلس نيز رسيد، با نگاه زيست محيطي و اقتصادي پيشنهاد شده بود كه متاسفانه توسط دولت به درستي عملياتي نشد.
وي با تاكيد بر اين كه اجرا نشدن اين برنامه از دو نقطه قابل بررسي است، گفت: تا زماني كه نگاه دولت به نوسازي خودروهاي فرسوده نگاه جيره خواري باشد به اين صورت كه با اختصاص وام به مالكان خودروهاي فرسوده يك خودروي نو جايگزين يك خودروي فرسوده شود، به هيچ وجه اجراي اين طرح به صلاح نيست.
نوروزي اظهار كرد: تا زماني كه مسئولان دولتي تعداد خودروهاي فرسوده را شمارش مي كنند و زماني كه اين خودروها به مرز يك ميليون رسيد جشن مي گيرند و در اجراي طرح نوسازي خودروهاي فرسوده نگاه زيست محيطي، اقتصادي، كاهش مصرف سوخت، تامين سلامت شهروندان و عزم ملي وجود نداشته باشد، حتما اين طرح شكست خورده است.
وي تصريح كرد: خودروهاي فرسوده با وضع موجود هيچ وقت طبق مدت زمان تعيين شده از رده خارج نمي شوند اما اگر ايمان داشته باشيم كه خودروهاي فرسوده چه ضرر و زياني به كليت جامعه وارد مي كنند، در زمينه عملكرد خودروي فرسوده به جاي برگزاري جشن بايد ابراز ندامت كنيم.
وي تاكيد كرد: حتي اگر دولت در اجراي اين طرح به صورت رايگان خودروهاي فرسوده را نوسازي كند، به هيچ عنوان ضرر و زيان نمي كند، چرا كه در يك دوره زماني مشخص مي تواند از محل صرفه جويي ما به التفاوت مصرف سوخت خودروهاي فرسوده و كاهش خطرپذيري جامعه سود لازم را به دست آورد.

 



غيبت 31 درصد داوطلبان آزمون دكترا

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خبر از غيبت 15 و 16 درصدي داوطلبان نوبت صبح و بعدازظهر آزمون دكتراي نيمه متمركز امسال داد.
حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به ثبت نام بيش از 178 هزار داوطلب در آزمون دكتراي نيمه متمركز 91، گفت: در آزمون صبح كنكور دكتراي امسال 152 هزار و 269 نفر حضور داشتند كه از اين تعداد 60 هزار و 838 نفر زن و 91 هزار و 431 نفر مرد بودند.
وي ادامه داد: در آزمون نوبت صبح كنكور دكتراي نيمه متمركز 26 هزار و 184 نفر غايب بودند كه از اين تعداد 9 هزار و 674 داوطلب زن و 16 هزار و 510 داوطلب مرد بودند.
به گفته مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در آزمون بعد از ظهر كنكور دكتراي نيمه متمركز امسال 60 هزار و 97 داوطلب زن و 90 هزار و 236 داوطلب مرد حضور داشتند.
وي خاطرنشان كرد: در نوبت بعدازظهر آزمون دكتراي نيمه متمركز امسال 28 هزار و 120 داوطلب غايب بودند.
توكلي خاطرنشان كرد: در آزمون نوبت صبح دكتراي نيمه متمركز امسال 33/85 درصد داوطلبان و در آزمون نوبت بعدازظهر 24/84 درصد داوطلبان حضور داشتند.

 



پروفسور سميعي خبر داد
ساخت مدرن ترين مركز مرجع علوم اعصاب جهان در ايران

پروفسور سميعي از ساخت مدرن ترين و زيباترين مركز مرجع علوم اعصاب جهان در ايران خبر داد و گفت: ساخت اين مركز مدتي است آغاز شده و پيش بيني مي شود از اواخر سال 2013 ميلادي، پذيرش بيماران را آغاز كند.
به گزارش ايسنا پروفسور مجيد سميعي دانشمند ايراني برجسته در رشته علوم اعصاب در جهان در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مركز بين المللي از مدرن ترين امكانات و تجهيزات پزشكي و رفاهي برخوردار است و ساختمان اين مركز به شكلي طراحي شده است كه در صورت وقوع زلزله شديد، هيچ آسيبي به آن وارد نمي شود.
وي اظهار كرد: در صورت ساخته شدن اين مركز، تمام جهان مبهوت امكانات تشخيصي و درماني آن خواهند شد و اين مركز به عنوان مرجع علوم اعصاب جهان شناخته مي شود به طوري كه بعدها كتاب هاي زيادي راجع به آن نوشته خواهد شد.
پروفسور سميعي با اشاره به اين كه 40 دانشمند برجسته علوم اعصاب خارجي، آمادگي خود را براي همكاري با اين مركز اعلام كرده اند، گفت: اين مركز در شهرك قدس واقع شده است و متخصصان ساخت اين مركز هر ماه چند روز را در موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان درباره وضعيت ساختمان و تجهيزات موردنياز آن گفت وگو مي كنند.
وي با اشاره به اين كه مسئولان كشور بايد قدر دانشمندان را بدانند و به آنها بها دهند، گفت: دانشمندان به مقام و ثروت نيازي ندارند بلكه نيازمند احترام هستند و در صورتي كه به آنها و دانش آنها اهميت داده شود و احترام گذاشته شود آنها براي انتقال دانش و اطلاعات خود از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد.

 



با حكم قضايي عمليات اجرايي بزرگراه شهيد باكري از سر گرفته شد

معاون فني عمراني شهردار تهران اعلام كرد: عمليات اجرايي در پروژه بزرگراه شهيد باكري كه چندي پيش به دليل پاره اي مشكلات حقوقي متوقف شده بود، مجدداً آغاز شده است.
سيد مازيار حسيني در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه يكي از مالكان خصوصي املاك معارض بزرگراه شهيد باكري دستور توقف اين پروژه را گرفته بود اظهار داشت: معاونت حقوقي شهرداري تهران و نيز شهرداري منطقه 5 براي رفع اين مشكل و كسب رضايت مالك اقدام كردند.
وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس از دو سه روز قبل عمليات اجرايي در پروژه شهيد باكري با حكم قضايي مجدداً آغاز شده است.
حسيني وعده داد كه كل پروژه بزرگراه باكري تا پايان امسال به بهره برداري برسد.
به گزارش ايسنا، بزرگراه شهيد باكري (بلوار آسياي سابق) به طول 7 كيلومتر از حصارك پونك آغاز شده و به آزادراه تهران- كرج متصل مي شود، اما چندي پيش عمليات اجراي اين پروژه به دليل شكايت يكي از مالكان املاك معارض پروژه باكري متوقف شده بود كه به گفته حسيني در دو سه روز اخير اين مشكل برطرف و عمليات اجرايي از سر گرفته شده است.

 



در صومعه سرا خوك ها به خزانه هاي برنج 4 روستا حمله كردند

صومعه سرا - خبرنگار كيهان:
در پي هجوم خوك ها به 4 روستاي شهرستان صومعه سرا خزانه هاي برنج دهها هكتار از اراضي شاليكاري نابود شد.
هجوم شبانه خوك ها به روستاهاي نوكاشت، چمن، جاده كنار و ندامان از توابع شهرستان صومعه سرا موجب از بين رفتن خزانه برنج دهها هكتار از اراضي كشاورزي اين روستاها شد. تقي اندرز دهيار روستاي نوكاشت كه اين روستا بيشترين خسارت را از ناحيه هجوم خوك ها متحمل شده در اين باره به خبرنگار ما اظهار داشت؛ خوك ها كه در توتستانهاي مخروبه شركت ابريشم صومعه سرا زندگي مي كنند با هجوم شبانه خود خزانه هاي برنج حداقل 120 هكتار از اراضي شاليكاري كشاورزان اين روستا را نابود ساخته و خسارت سنگيني را برجاي گذاشته اند.
وي افزود: با توجه به افزايش جمعيت خوك ها در داخل توتستانهاي مخروبه شركت ابريشم ايران، كاهش و كنترل تعداد خوك ها از سوي محيط زيست ضروري است.

 



رويدادهاي خارجي

جريمه 8 ميليون دلاري به خاطر غذاي فاسد كي اف سي
شركت رستوران هاي زنجيره اي «كي اف سي» مسئول آسيب مغزي و فلج يك دختر استراليايي شناخته شده و بنابر حكم دادگاه محكوم به پرداخت غرامت 8 ميليون دلاري شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه: «مونيكا سامان» در اكتبر 2005 و در سن 7 سالگي با خوردن يكي از غذاهاي اين رستوران، دچار آسيب مغزي شديد شد كه اين آسيب فلج اندام هاي مونيكا را در پي داشت.
مدارك پزشكي در اين باره نشان مي دهد كه عامل اصلي فلج مونيكا، ورود نوعي باكتري شايع در جوجه ها و تخم مرغ هاست كه از شايعترين مسموميت هاي غذايي به شمار مي روند.
اين حكم دادگاه نيوسات ولز، روز جمعه (27 آوريل) صادر شد و علت اصلي عارضه وارده به اين دختر جوان، سهل انگاري كاركنان اين رستوران و رعايت نكردن اصول بهداشتي در آماده سازي گوشت مرغ شناخته شده است.«كي اف سي» از جمله رستوران هاي زنجيره اي است كه به فروش مرغ هاي سوخاري (كنتاكي) شهرت دارد.
گفتني است، اسفندماه سال 90 به دنبال افتتاح اولين شعبه اين رستوران زنجيره اي در كرج روزنامه كيهان در خبر ويژه اي ضمن اعتراض به صدور مجوز براي تأسيس اين رستوران آمريكايي اعلام كرده بود اينكار سلب زمينه هاي شغلي و كسب درآمد از ايرانيان و سپردن آن به آمريكايي هاست.

 



اضافه خدمت مددجويان كميته امداد بخشيده شد

مددجويان تحت پوشش كميته امداد به هر علتي كه اضافه خدمت دفترچه اي دريافت كنند با در دست داشتن معرفي نامه كميته امداد امام خميني(ره) از بخشودگي اضافه خدمت برخوردار مي شوند.
علي محمد ذوالفقاري، معاون حمايت سلامت كميته امداد امام خميني(ره)، در اين رابطه گفت: در 6 ماهه نخست سال گذشته هزار و 800 مشمول اضافه خدمت دفترچه اي تحت پوشش امداد مورد بخشش قرار گرفتند.
وي افزود: همچنين محل خدمت مشمولان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) به نزديكترين دفتر به محل سكونت آنها منتقل مي شود و سال گذشته 9 هزار و 200 مشمول از اين خدمت برخوردار شده اند.
معاون حمايت سلامت كميته امداد در ادامه با اعلام خبر تخفيف در صدور تعرفه معافيت براي مددجويان تحت پوشش امداد، عنوان كرد: در صورتي كه فرزند ذكور خانواده اي به هر علتي معافيت بگيرد بخش قابل توجهي از تعرفه صدور معافيت براي مددجويان تحت پوشش امداد بخشيده مي شود و با معرفي نامه اي كه مددجويان در اختيار دارند ميزان تعرفه يا به صفر مي رسد يا به حداقل رقم ممكن كاهش مي يابد.
ذوالفقاري در ادامه گفت: در شش ماهه نخست سال 90 تعداد هزار و 905 مددجوي تحت پوشش امداد به واسطه معرفي نامه صادر شده از كميته امداد از خدمت سربازي معاف شده اند كه از اين ميان هزار و 500 مشمول به خاطر فوت سرپرست خانوار و 370 مشمول به خاطر طلاق والدين معاف شده اند.
وي همچنين گفت: از هزار و 905مددجوي معاف شده 707مددجو روستايي و مابقي شهري بودند.
معاون حمايت سلامت كميته امداد در پايان گفت: در دوره هايي كه خريد خدمت سربازي به صورت رسمي انجام مي شد، ارقام قابل توجهي از سوي كميته امداد براي خريد خدمت مددجويان به حساب خزانه داري واريز مي شد و در حال حاضر اين امر با تخفيف در صدور تعرفه معافيت پيگيري مي شود.

 



كشف 40 هزار برگ شرط بندي در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
بيش از 40 هزار برگ شرط بندي «توتو» در يكي از دكه هاي مطبوعاتي رشت كشف شد.
رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي دريافت گزارشي مبني بر انجام قمار نوين و شرط بندي در يكي از دكه هاي مطبوعاتي شهرستان رشت موضوع توسط پليس امنيت عمومي مورد بررسي قرار گرفت كه طي آن مشخص شد كه اين دكه دار با چاپ برگه هايي تحت عنوان «توتو» به منظور پيش بيني نتايج مسابقات فوتبال و توزيع اين برگه ها به وسيله خودرو در سطح استان اقدام به جمع آوري اموال به طور نامشروع مي كرد.
سرهنگ مهرداد مهرگان افزود: با محرز شدن صحت گزارش، اكيپ هاي پليس امنيت عمومي ضمن شناسايي خودروي موردنظر در بازديد از اين دكه مطبوعاتي حدود 41 هزار برگ توتو اعم از خام و تكميل شده به همراه مبلغي نزديك به 15 ميليون تومان وجه نقد كشف و ضبط كردند. وي گفت: متهم با تشكيل پرونده به همراه اقلام مشكوفه جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

 



بارش برف ارتفاعات مشكين شهر را سفيدپوش كرد

به دنبال تغيير شرايط جوي و سرد شدن هوا بارش برف ارتفاعات شهرستان مشكين شهر را سفيدپوش كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، بارش برف و كاهش دماي هوا برخي از شهروندان مشكين شهري را وادار به استفاده از پوشاك گرم، روشن كردن بخاري و وسايل گرمازا كرد.
پارسال نيز بارش ناگهاني برف در هفدهم ارديبهشت ماه مردم مشكين شهر را غافلگير كرده بود.

 



5 كشته و زخمي در برخورد پژو با شتر

فرمانده پليس راه جاسك گفت: شتر رها شده در حاشيه جاده جاسك به ميناب در استان هرمزگان حادثه رانندگي ايجاد كرد كه در اثر آن يك نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند.
ستوان يكم حسن فريدوني در گفت وگو با ايرنا افزود: اين حادثه صبح امروز براي يك دستگاه خودرو پژو 405 خطوط تاكسيراني جاسك به ميناب رخ داد.
وي ادامه داد: اين خودرو كه در اثر برخورد با شتر از جاده منحرف شده بود با تير برق تصادف كرد كه راننده آن در دم جان باخت و چهار سرنشين زخمي براي مداوا به بيمارستان خاتم الانبياي جاسك اعزام شدند.
فرمانده پليس راه جاسك، عدم توجه كافي راننده به جلو را عامل اين حادثه ذكر كرد.
در سال گذشته بيش از 20 مورد تصادف با شتر و فوت پنج نفر در اين منطقه رخ داده است.

 



رئيس سازمان انتقال خون خبر داد
افزايش 10درصدي توليد آلبومين و فاكتور 8 در كشور

رئيس سازمان انتقال خون از افزايش حدود 10درصدي توليد فرآورده هاي دارويي آلبومين و فاكتور 8 در سال جاري خبر داد.
دكتر غلامرضا توگه با اشاره به برنامه سازمان انتقال خون براي ارسال بيش از 150هزار ليتر پلاسما به خارج كشور براي استحصال داروهاي پلاسمايي در سال 91 عنوان كرد: به واسطه افزايش ارسال پلاسما و تهيه فرآورده هاي مشتق از آن، نياز كشور در برخي اقلام دارويي برطرف شود.
وي در خصوص روند توليد فرآورده هاي دارويي مشتق از پلاسماي خون نيز توضيح داد: انتظار مي رود مطابق روال گذشته در توليد IVIG و فاكتور 9صددرصد خودكفا باشيم. علاوه بر آن، تلاش مي كنيم مقدمات صادرات فاكتور 9 به كشورهايي كه نياز دارند، فراهم شود.
توگه ادامه داد: با اين حال انتظار مي رود در تأمين آلبومين و فاكتور هشت حدود 10درصد رشد داشته باشيم. البته اين مسئله به آن معنا نيست كه ميزان توليد 50 درصدي آلبومين به 60 درصد برسد. اما مي توان گفت به نسبت نياز كشور و توان توليدي ما، امسال افزايش 5 تا 10درصدي در تأمين فرآورده هايي كه كمتر از نياز كشور توليد مي شوند داشته باشيم.
به گفته وي 20 تا 30درصد نياز كشور به فاكتور هشت و 50درصد نياز به آلبومين با توليد داخلي برطرف مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

شير غيربهداشتي
بناب- خبرنگار كيهان: يك مركز جمع آوري شيرخام غيربهداشتي به علت عدم حضور مسئول فني و عدم رعايت موارد بهداشتي توسط كارشناسان شبكه دامپزشكي بناب پلمپ شد.
5 كيلو شيشه كشف شد
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي خميني شهر اعلام كرد: در پي كسب خبري مبني بر اينكه يك پاتوق تهيه و توزيع موادمخدر به صورت گسترده اقدام به توزيع موادمخدر صنعتي مي كند، مأموران پليس مبارزه با موادمخدر و كلانتري 15 اين فرماندهي پس از انجام تحقيقات لازم به محل موردنظر اعزام شدند.
سرهنگ حسن ياردوستي افزود: در عملياتي ويژه اين پاتوق مورد بازرسي قرار گرفت و مقدار 5 كيلوگرم موادمخدر صنعتي از نوع شيشه كشف و ضبط شد. در اين رابطه 2 قاچاقچي حرفه اي دستگير شدند.
قتل در اختلاف خانوادگي
رشت- خبرنگار كيهان: در پي مرگي مشكوك در بيمارستان بندرانزلي، كارآگاهان پليس بلافاصله جهت بررسي موضوع وارد عمل شدند كه با بررسي وضعيت ظاهري جسد و همچنين كسب نظر پزشكي دريافتند علت فوت ناشي از ضربه شي تيز به گردن متوفي بوده است.
كارآگاهان پليس با بازجوئي از خانواده متوفي متوجه شدند فوت ناشي از درگيري خانوادگي بوده است. در اين ارتباط يكي از اعضا خانواده مقتول دستگير شده است.
كلاهبردار 18 ميلياردي
رشت- خبرنگار كيهان: يك كلاهبردار كه در پوشش مأمور ساخت و ساز مسكن مهر با نشان دادن كارت شناسايي، خود را بعنوان مأمور خريد برخي ارگانهاي دولتي معرفي مي كرد ضمن جلب اعتماد فروشندگان مصالح ساختماني تهران با صدور چك بلامحل يك ميليارد و هشتصد ميليون تومان آهن آلات خريداري و پس از آن متواري شده بود.ردپاي اين متهم در لاهيجان شناسايي و پس از دستگيري به كلاهبرداري اقرار كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14