(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه10 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20195 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ادامه اختلافات صهيونيست ها درباره ايران هشدار رئيس سابق شين بت به نتانياهو
هشدار كنگره به كاخ سفيد حمله سايبري ايران براي آمريكا ويران كننده خواهد بود
دستور رئيس جمهور براي پيگيري پاداش 100 ميليوني يك مديرعامل
«موسسه بين المللي مطالعات راهبردي» انگليس: ايران مقاومت بسيار بالايي در برابر تحريم ها دارد
روزنامه نگار آمريكايي: ايران به امتيازات بزرگي در برابر غرب براي چانه زني در مذاكرات دست يافته است
احضار دوباره مهدي هاشمي به دادگاهي در كانادا
تحريم هاي يك جانبه آمريكا بر واردات نفت هند از ايران تاثيري ندارد
حدادعادل: تمركز بر «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» عامل انسجام مجلس نهم
مصطفي نجار خبر داد تهيه 3 طرح جامع خطرپذيري در كشور
سفر اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس به «ابوموسي» در هفته آينده
برنده نوبل حقوق بشر ، هووي خود را تهديد به قتل كرد!
در اختتاميه جشنواره خليج فارس كلنگ «دروازه خليج فارس» به زمين زده شد
معاونت برنامه ريزي و ارتباطات دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي:
مراسم تكريم از چهره هاي قرآني كشور برگزار مي شود
ذاكري: خاتمي به صراحت گفت اشتباه كردم
پيام تبريك الهام علي اف به رئيس رژيم صهيونيستي
اسامي مجروحان ايراني آتش سوزي هتلي در كربلا



ادامه اختلافات صهيونيست ها درباره ايران هشدار رئيس سابق شين بت به نتانياهو

اختلافات ميان اشغالگران قدس در خصوص ايران همچنان ادامه دارد و در اين راستا رئيس سابق سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مقامات اين رژيم را ناتوان از كنترل برنامه هسته اي ايران خواند.
به گزارش مهربه نقل از رويترز، «يووال ديسكين» رئيس سابق سرويس اطلاعاتي داخلي رژيم صهيونيستي (شين بت) گفت مقامات اين رژيم قادر به متوقف كردن برنامه هسته اي ايران نيستند.
وي كه سال قبل از رياست «شين بت» استعفا داد در گفت و گويي با راديو اسرائيل گفت : من به نخست وزير و به وزير دفاع(جنگ) اعتماد ندارم. وي در بخشي ديگر از اظهاراتش گفت : من واقعا به رهبري اسرائيل كه از روي احساسات آخرالزماني تصميم مي گيرند اعتماد و ايمان ندارم.
به گزارش رويترز در روز هاي اخير تهديدهاي مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر حمله پيش دستانه به تاسيسات هسته اي ايران مورد انتقاد بسياري از كارشناسان اين رژيم قرار گرفته است كه شديدترين آنها از سوي يووال ديسكين بوده است.
وي همچنين در ادامه گفتگويش گفت : من لزوما با حمله به ايران مخالف نيستم هرچند كه كارشناسان معتقدند پاسخ ايران به حمله قوي خواهد بود و ايران را به پيگيري برنامه هسته ايش مصمم تر خواهد كرد.
ديسكين افزود: با اين حال به جنگ ايران رفتن كار نتانياهو و وزير دفاعش(جنگش) باراك نيست و من شخصا اعتماد ندارم كه اين دو نفر بتوانند در واقعه اي با چنين مقياس و وسعتي اسرائيل را رهبري كنند.
وي در پايان گفت : به هر حال تنها كسي كه در اين مسئله بيشترين اهميت را دارد فرمانده ستاد مشترك ارتش است. ژنرالي كه به نوشته رويترز نظراتش درخصوص حمله به ايران به نظر در تضاد با نظر رسمي مقامات رژيم صهيونيستي است.
گفتني است بسياري از كارشناسان تهديدات اخير رژيم صهيونيستي را تنها يك بلوف در راستاي فشاربه ايران براي متوقف ساختن برنامه هسته اي صلح آميز آن مي دانند.

 



هشدار كنگره به كاخ سفيد حمله سايبري ايران براي آمريكا ويران كننده خواهد بود

سرويس سياسي-
كارشناسان آمريكايي در اظهاراتي در كنگره با اذعان به توانايي هاي فزاينده ايران در عرصه جنگ سايبري تأكيد كردند كه در صورت حمله سايبري ايران به غرب، اين حمله كمرشكن خواهد بود.
كارشناسان آمريكايي در كميته فرعي «امنيت وطن» در مجلس نمايندگان آمريكا، بر دانش جمهوري اسلامي در زمينه توانايي هاي سايبري اعتراف كردند.
در همين زمينه، خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه در نشست كارشناسان آمريكايي در كنگره، حمله سايبري ايران به غرب، «بالقوه كمرشكن» توصيف شده است.
در همين راستا، پاتريك ميهان رئيس كميته فرعي در مجلس نمايندگان آمريكا با اشاره به توانايي و قدرت ايران در حمله سايبري به آمريكا، نسبت به حمله سايبري ايران هشدار داد.
همچنين ايلان برمن، معاون شوراي سياست خارجي آمريكا، با بيان اينكه ايران در سه سال گذشته هم در زمينه توانايي دفاعي و هم در زمينه توانايي تهاجمي خود در محيط سايبري سرمايه گذاري سنگين كرده است افزود: «اين كه ايران به آمريكا حمله سايبري كند غيرممكن نيست.»
سايت «پي سي ورد» هم با اشاره به نشست كارشناسان آمريكايي در كنگره پيرامون قدرت و توانايي ايران در حملات سايبري نوشت: اين گروه از متخصصان اعلام كردند كه ايران در حال تغيير رويه به سوي حمايت سايبري به عنوان كانالي براي حمله به دستگاه هاي دولتي آمريكاست.
«پاتريك ميهان» از اعضاي كنگره آمريكا نيز در اين باره گفت: تهديد جنگ سايبري ممكن است بالنسبه جديد باشد، اما تهديدات كوچك نيستند. ايران ظاهراً يك ميليارد دلار در توسعه توانمندي سايبري خود هزينه كرده است.
از سوي ديگر؛ وب سايت آمريكايي «ان پي آر»، در تحليلي مي نويسد كه مقامات امنيتي آمريكا و كارشناسان مستقل در اين كشور همواره نگران حملات سايبري از سوي كشورهايي نظير چين و روسيه به زيرساخت هاي حساسي نظير شبكه انرژي و ارتباطات و يا سيستم هاي مالي در آمريكا بوده اند. ولي اكنون از تهديد سايبري جديدي صحبت مي شود كه ايران است.
بنابراين گزارش، «ديمتري آلپرويچ» پژوهشگر جنگ سايبري تصريح كرد: در صورت اعمال فشار بيشتر به ايران نگراني ها در مورد توانايي آنها در به راه انداختن يك جنگ سايبري افزايش خواهد يافت. اگر حكومت ايران به اين نتيجه برسد كه موجوديت آن به طور جدي به خطر افتاده و يا ممكن است حمله نظامي به آن كشور اتفاق بيافتد آنها مسلماً براي پيشگيري از وقوع اين حملات و يا براي تلافي كردن حملات نظامي از جنگ سايبري استفاده خواهند كرد.»
وب سايت «ان پي آر» خاطرنشان مي كند كه در ارزيابي كنگره آمريكا كه اوايل سال جاري انتشار يافت «جيمز كلاپر» مدير امنيت ملي گفت كه ايران اكنون آمادگي و تمايل بيشتري براي حمله به آمريكا دارد و افزود كه توانايي هاي ايران در عرصه جنگ سايبري در سالهاي اخير افزايش چشمگيري داشته است.
همچنين؛ وب سايت رسانه ملي آمريكا مي افزايد كه نگراني اصلي احتمال وقوع حملات سايبري و نفوذ در شبكه هاي ارتباطي حساس مثل عرصه انرژي و يا مؤسسات مالي آمريكاست. اكثر كارشناسان جنگ سايبري معتقدند كه هكرهاي ايراني اين توانايي را دارند كه در وب سايت بانكهاي آمريكايي و بين المللي نفوذ كرده و خرابكاري كنند.
خاطرنشان مي شود، وب سايت «راديو فردا» خبر داده كه در هفته جاري كميته هاي امور دفاعي و امنيت ملي مجلس سنا و مجلس نمايندگان آمريكا قرار است گزارش جديدي را در مورد توانايي هاي ايران در زمينه جنگ سايبري بررسي كنند.
آذر ماه سال گذشته نيز مدير كمپاني گوگل به استعداد غيرمنتظره ايران در جنگ سايبري اذعان كرده بود.

 



دستور رئيس جمهور براي پيگيري پاداش 100 ميليوني يك مديرعامل

يك مقام آگاه از دستور رئيس جمهور براي پيگيري پرداخت پاداش 100 ميليون توماني به صابر فيضي مدير عامل شركت مخابرات ايران خبر داد.
اين مقام آگاه در گفت و گو با فارس تصريح كرد كه پرداخت پاداش 100 ميليون توماني به فيضي در سال گذشته بر اساس مصوبه مجمع قبلي اين شركت صورت گرفت.كمااينكه در سال 89 نيز مبلغ 50 ميليون تومان پاداش به وي پرداخت شده بود.
وي افزود: اين در حالي است كه تعداد زيادي از مديران عامل مخابرات استانها و بعضاً مديران هم سطح ايشان كه در ديگر استانها و يا حتي در مناطق محروم تر و يا حتي مناطق مرزي خدمت مي نمايند ، پاداش بسيار ناچيزي دريافت مي نمايند كه اصلاً با اين رقم قابل مقايسه نيست.
وي گفت: كاركنان شركت مخابرات ايران كه بسياري از آنها پس از خصوصي شدن حقوقشان كم شده است و اين گونه تبعيض ها را ظلم آشكار مي دانند و از صاحبان سهام درخواست دارند تا مجدانه اين موضوع را پيگيري نمايند. آنها در درخواستشان طرح و تصويب اينگونه موارد را در مجمع و هيأت مديره مخابرات ايران غير متعارف و ناعادلانه مي دانند.
انتظار مي رود دستگاههاي نظارتي ، مسئولين دولت و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نسبت به اين عمل خاص واكنشي نشان دهند و موجبات نارضايتي كاركنان دولت و مردم را برطرف سازند.

 



«موسسه بين المللي مطالعات راهبردي» انگليس: ايران مقاومت بسيار بالايي در برابر تحريم ها دارد

يك انديشكده انگليسي با اشاره به مذاكرات موفقيت آميز اسلامبول مي نويسد كه هرچند تحريم ها و نابساماني اقتصادي باعث تضعيف ايران شده اما اين كشور نشان داده كه انعطاف پذيري بسيار بالايي دارد؛ موضع ايران تغيير نكرده است و از حق غني سازي خود كوتاه نخواهد آمد.
به گزارش فارس، «موسسه بين المللي مطالعات راهبردي» در گزارشي به قلم «دينا اسفندياري»، مي نويسد: جو مثبت حول مذاكرات هسته اي ماه جاري بين ايران و 5+1 در اسلامبول بعد از سه هفته در ملاقاتي ديگر در بغداد محك زده خواهد شد. در اين مذاكرات به نظر مي رسد هر دو طرف يك كمپين روابط عمومي راه انداخته اند تا اوضاع را بهتر كنند، احتمال جنگ را كاهش داده و تمايل خود براي سازش در مذاكرات آتي درخصوص برنامه هسته اي بحث برانگيز و غني سازي اورانيم ايران نشان دهند.
اما موفقيت مذاكرات در بغداد توان سياسي بسيار بالايي از سوي هر دو طرف را مي طلبد. اولين چيز موردنياز داشتن تمايل واقعي به مذاكره درباره جزئيات دقيق تر يك توافق است. براي نائل آمدن به اين هدف، دستوركار مذاكرات بايد به نگراني هاي هر دو طرف بپردازد. اين در توافقات جلسات بين اتحاديه اروپا و نمايندگان ايران در هفته هاي آتي مطرح خواهد شد.
برخي ايراني ها امروز اعتقاد دارند كنترل در دست آنها است و آنها در موضع بالاتري قرار دارند: هرچند تحريم ها و نابساماني اقتصادي باعث تضعيف ايران شده اما اين كشور نشان داده كه انعطاف پذيري بسيار بالايي دارد؛ و نكته ديگر اينكه موضع ايران تغيير نكرده است: ايران از غني سازي دست برنخواهد داشت. مسئله اين است: آيا ايران فكر مي كند از تعليق غني سازي سود خواهد برد يا از كاهش غني سازي به سطح 3 تا 5/3 درصد.
بنابراين موفقيت هرگونه مذاكراتي به تمايل 5+1 براي پذيرش صورتي از غني سازي توسط ايران بستگي دارد. ايراني ها همچنان معتقدند طبق معاهده ان پي تي غني سازي حق آنها است و بخاطر حمايت مردمي نمي توانند از اين حق عدول كنند.
ايران در مقابل واگذاري هرگونه امتياز امتيازي مي خواهد. رفع گام به گام تحريم ها مي تواند يكي از اين گزينه باشد. غرب هرچند در اصل خود را متعهد به تشويق ايران بخاطر شفاف بودن كرده اما مشخص نيست كه آيا حاضر است تا اصلاح برنامه تحريم ها نيز پيش برود. ايراني ها با درخواست كاهش جدول زماني تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا و آمريكا كه قرار است در تابستان جاري عملي شوند از 1+5 خواسته حسن نيت خود را نشان دهد. بااين وجود، آمريكا در پاسخ به اين سوال سريعاً جواب داد: «مسئوليت عمل روي دوش ايراني ها است كه جديت خود را نشان دهند و ما قصد داريم تحريم ها و فشار روي ايران را ادامه دهيم.»

 



روزنامه نگار آمريكايي: ايران به امتيازات بزرگي در برابر غرب براي چانه زني در مذاكرات دست يافته است

يك روزنامه نگار آمريكايي در مقاله اي به ايران و اين كه توانسته به مرور به امتيازات بيشتري در برابر آمريكا دست يابد و از آن به عنوان امتيازي در مذاكرات استفاده كند اشاره كرد.
به گزارش فارس پايگاه اينترنتي شبكه الجزيره در مقاله اي به قلم «گرت پورتر» روزنامه نگار آمريكايي به تحليل راهبرد ديپلماتيك ايران در پرونده هسته اي پرداخته و عنوان مي كند كه پيشرفت ايران در برنامه هسته اي موجب افزايش اقتدار و توان اين كشور در مذاكرات با غرب شده است.
نويسنده اين مقاله ابتدا به جمله اي كه «گري سيمور» نايب رئيس پيشين مركز مطالعات روابط خارجي آمريكا در سال 2009 عنوان كرد اشاره مي كند. سيمور در سال 2009 و در جمع بندي كه در رابطه با ايران ارائه داد عنوان كرده بود كه ايران همواره از ادامه گفت و گوها استقبال مي كند، آنقدر كه بتواند سانتريفيوژ بسازد. سيمور اعلام مي كند كه راهبرد ايران استفاده از مذاكرات و خريدن زمان است، به نحوي كه بتواند در برنامه هسته اي خود به پيشرفت دست يابد.
نويسنده اين مقاله مي افزايد: چنين عباراتي بارها در صحبت هاي اوباما و ديگر مقامات رسمي آمريكا نيز تكرار شده است. در نظر گرفتن اين فرض از سوي مشاورين اوباما و اينكه ايران به دنبال خريد زمان در جهت دستيابي به سلاح هسته اي است، موجب شده تا آمريكا به «ديپلماسي اجبار» روي آورد، به اين معني كه از يك سو ايران را در معرض تحريم هاي نفتي قرار مي دهد و از سويي عنوان مي كند كه ايران در شكست مذاكرات مقصر است، و از اين طريق راه را براي حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران باز مي كند. اما اين تفكر كه اوباما از زمان جرج بوش به ارث برده است، به شواهد بسياري بي توجه است كه همه آن ها مبين اين واقعيت است كه تلاش ايران براي غني سازي اورانيوم در جهت دست يابي به سلاح هسته اي نيست، بلكه به منظور بالا بردن توان چانه زني در مذاكرات با آمريكا و غرب انجام مي شود.
ايران به دنبال آن بوده است تا بتواند به مرور به امتيازات مناسب در برابر آمريكا دست يابد تا بتواند در مذاكرات به قدرت مناسب برسد.
پس از حمله آمريكا به عراق بود كه شرايط براي ايران شروع به تغيير كرد. به باور مقامات امنيت ملي ايران، اين كشور در سال 2002 و 2003 توانست به دو امتياز مهم دست يابد. اولين مورد آن بازداشت سران القاعده از سوي ايران و نياز دولت بوش به مذاكره با ايران بود. اما دومين امتياز كه از سوي ايرانيان بسيار مهم تلقي مي شود، گزارش سرويس اطلاعاتي آمريكا از پيشرفت ايران در برنامه هسته اي است. در اين گزارش سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا عنوان كرده بودند كه اين پيشرفت ايران در برنامه هسته اي آن ها را غافلگير كرده است. در فوريه 2003 هم پس از بازديد هيئت اعزامي آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران، «كالين پاول» وزير خارجه وقت آمريكا برنامه هسته اي ايران را بسيار پيشرفته تر از آني خواند كه پيش از اين تصور مي شد.
در سال 2003 بود كه آمريكا از ايران خواست تا حمايت از حزب الله لبنان و حماس در فلسطين را متوقف كند، كه همين امر هم نشان دهنده آن است كه حمايت هاي ايران از حزب الله و حماس به عنوان برگ برنده اي ديگر براي ايران در مذاكرات به حساب مي آيد.
گرت پورتر در ادامه اين مقاله مي افزايد: در سال 2006 بود سران ايران به اين جمع بندي رسيدند كه قدرت ايران به طرز چشمگيري افزايش يافته و در همان زمان غني سازي اورانيوم از سر گرفته شد. در همان سال هم بود كه، علي اكبر ولايتي مشاور رهبر ايران و وزير خارجه اسبق با اشاره به تاثيرگذاري كه ايران در فلسطين و عراق دارد، عنوان كرد كه ايران هيچگاه تا اين حد قدرتمند نبوده است.
نويسنده اين مقاله تاكيد مي كند، در حالي كه غرب تصور مي كرد ايران توان غني سازي 20درصد و ساخت صفحات سوخت مورد نياز براي تجهيزات هسته اي را ندارد، اما ايران واقعا توانست اين كار را انجام دهد و با اين كار به امتيازات بيشتري در مذاكرات با غرب دست يافت.
اين مقاله در پايان به اين نكته اشاره مي كند كه، وقت آن رسيده كه آمريكا نگاه سطحي خود نسبت به ايران را تغيير دهد و نياز به مذاكرات واقعي با ايران بر سر موضوعات اساسي را بپذيرد.

 



احضار دوباره مهدي هاشمي به دادگاهي در كانادا

بر اساس دستور دادگاه به مهدي هاشمي بهرماني، نامبرده موظف است براي گرفتن ويزاي كانادا اقدام كند و براي پاسخگويي به سوال هاي وكيل شاكي اش به كانادا بيايد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در آخرين تحول پرونده شكايت فردي به نام بوذري عليه مهدي هاشمي ، دادگاه انتاريو به سرپرستي «مستر گراهام» دلايل مهدي هاشمي و وكيلش براي نيامدن به كانادا و عدم پاسخگويي به وكيل شاكي در «انتاريو» را نپذيرفت. فرزند رئيس اسبق جمهوري كه ويزاي كشورهاي مختلف جهان را در گذرنامه خود دارد تلاش كرده بود دلايلش در باره نيامدن به كانادا براي پاسخگويي را از طريق شهادت نامه و دفاعيات وكيل توجيه كند.
بر اساس دستور دادگاه به مهدي هاشمي بهرماني، نامبرده موظف است براي گرفتن ويزاي كانادا اقدام كند و براي پاسخ گويي به سوال هاي وكيل شاكي اش به كانادا بيايد. مهدي هاشمي پيش از اين خواستار پاسخ دادن به سوال ها از طريق دوربين ويدئويي شده بود. هاشمي ادعا كرده بود كه در سال 2003 مانع ورودش به كانادا شده بودند. او هيچگاه مستندي مرتبط با اين ادعا را در اختيار دادگاه قرار نداده بود.
همچنين سايت ضد انقلابي خودنويس ادعا كرد، هفته پيش وكيل هاشمي بهرماني گفته بود كه موقعيت موكلش بسيار حساس است و حاضر است پاسخ سوال هاي وكيل فردي به نام هوشنگ بوذري را در انگلستان بدهد.
از ماه ها پيش بعد از صدور و سپس ابلاغ حكم دادگاه به مهدي هاشمي بهرماني براي پرداخت خسارت به شاكيانش در كانادا، وي ابتدا مدعي شد كه از وجود پرونده اي در كانادا عليه خويش مطلقا بي خبر بوده و سپس در گفتگو با خبرنگار ساندي تايمز گفته بود كه اينها تلاش هايي براي بد نام كردنش بوده است.
وكيل مهدي هاشمي بهرماني هفته پيش مجموعه دلايلش را بر اساس شهادت نامه هاشمي براي نيامدن به كانادا، تقديم دادگاه كرده بود. بر اساس حكم «مستر گراهام»، متهم موظف است تمامي تلاش خود را براي آمدن به كانادا به خرج دهد تا در اينجا مورد پرسش ( Cross Examination ) از سوي وكيل شاكي قرار گيرد.

 



تحريم هاي يك جانبه آمريكا بر واردات نفت هند از ايران تاثيري ندارد

وزير خارجه هند مي گويد، تحريم هاي يك جانبه امريكا بر ضد ايران بر واردات نفت دهلي نو از جمهوري اسلامي تاثير نخواهد گذاشت.
روزنامه وال استريت ژورنال روز پنج شنبه 7 ارديبهشت، (26 آوريل) گزارش داد، اس.ام كريشنا در پاسخ مكتوب به قانون گذاران هندي تصريح كرد، هند تابع تحريم هاي سازمان ملل است اما «تحريم هاي يك جانبه اعمال شده از سوي يك كشور يا گروهي از كشورها نبايد بر روابط تجاري مشروع با ايران تاثير بگذارد.»
وي افزود، واردات نفت خام هند از ايران بر اساس نيازهاي دهلي نو به انرژي صورت مي گيرد.
با اين حال وزير خارجه هند خاطرنشان كرد، با اين وجود هند و امريكا «نسبت به تقويت همكاري هاي راهبردي خود متعهد هستند.»
آمريكا و اتحاديه اروپا از ابتداي سال 2012 در تلاش براي اعمال فشار بر تهران در زمينه برنامه انرژي هسته اي اش تحريم هاي مالي و نفتي سختگيرانه اي بر ضد جمهوري اسلامي اعمال كردند.
هر چند، امريكا 10 مارس اعلام كرد، 11 كشور از جمله 10 كشور اروپايي و ژاپن به دليل كاهش واردات نفت خام از ايران از تحريم هاي مالي مستثني خواهند شد.
طبق تحريم هاي يك جانبه امريكا كه قرار است از 28 ژوئن به اجرا درآيد، كشورهايي كه از ايران نفت خام وارد كنند مجازات خواهند شد.
واشنگتن از 12 كشور ديگر از جمله هند، چين و كره جنوبي نيز خواسته است با كاهش چشمگير واردات نفت خود از ايران از ساير كشورهايي كه خود را از مجازات امريكا مستثني كرده اند، تبعيت كنند.
امريكا، رژيم اسرائيل و شماري از متحدان شان تهران را به پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته اي اش متهم كرده اند.
ايران همواره ضمن رد اين اتهامات تاكيد مي كند به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش جنگ افزارهاي هسته اي و يكي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن آوري صلح آميز انرژي هسته اي برخوردار است.

 



حدادعادل: تمركز بر «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» عامل انسجام مجلس نهم

مشاور عالي مقام معظم رهبري گفت: يكي از عوامل انسجام در مجلس نهم تمركز بر رهنمود هاي مقام معظم رهبري به ويژه تمركز بر توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني است.
غلامعلي حدادعادل، در گفت وگو با فارس، درباره انسجام مجلس نهم و اقدامات لازم براي تحقق آن اظهار داشت: بنده تصور مي كنم يكي از عوامل انسجام در مجلس نهم تمركز بر رهنمود هاي مقام معظم رهبري به ويژه تمركز بر توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه اگر ما فضاي مجلس را فضاي حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني قرار دهيم يك هم جهتي و همدلي و انسجام ايجاد مي شود، تصريح كرد: در اين فضاي همدلي است كه به كارآيي مجلس نيز افزوده مي شود.
اين عضو جبهه متحد اصولگرايان همچنين در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينكه حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي چه تأثيري بر دور بعدي مذاكرات ايران خواهد داشت، خاطرنشان كرد: هرچه مردم در صحنه حضور بيشتري داشته باشند اقتدار نظام بيشتر خواهد شد و قدرت مذاكره كنندگان در ميز مذاكره نيز بيشتر مي شود.
حداد عادل درباره تفاوت اين دور مذاكرات ايران و 1+5 با گذشته گفت: فضاي قبل از شروع مذاكرات دور دوم در مقايسه با قبل آرام تر شده است.

 



مصطفي نجار خبر داد تهيه 3 طرح جامع خطرپذيري در كشور

وزير كشور از تهيه سه طرح جامع خطرپذيري در كشور اعم از لرزه اي، سيل و خشكسالي در كشور خبر داد.
صبح ديروز مصطفي محمدنجار در اولين نشست شوراي عالي مديريت بحران كشور در سال 91، گفت: ايران تجربه 30نوع بلاي طبيعي در كشور را دارد كه بايد براي مقابله و پيشگيري از آن برنامه ريزي كرد كه با تصويب قانون تشكيل سازمان و شوراي عالي مديريت بحران گام بزرگي برداشته شده و امروز در تمام استان ها آمادگي مواجهه با حوادث را داريم.
وي افزود: تهيه طرح جامع خطرپذيري در سه محور لرزه اي، سيل و خشكسالي تهيه شده است كه در بخش خطرپذيري لرزه اي تهيه نقشه يك در 250هزارم، نقشه زمين شناسي، نقشه مخاطرات طبيعي در خوزستان، اردبيل، اصفهان و آذربايجان غربي و نقشه پهنه بندي و آسيب پذيري در تهران، مشهد، كرمانشاه، قزوين، كرمان، همدان و زنجان تهيه و در حال تهيه است.
وزير كشور در مورد طرح جامع خطرپذيري سيل گفت: تعيين حريم و بستر رودخانه ها، انجام مطالعات پايه، انجام مطالعات طرح جامع غير در كرمان، خوزستان، فارس و اردبيل و همچنين تهيه نقشه پهنه بندي سيل در برخي استانها در اين طرح ديده شده است.
به گزارش مهر جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي مديريت بحران در مورد طرح جامع خطرپذيري خشكسالي گفت: تدوين طرح خدمات جامع خطرپذيري خشكسالي، انجام مطالعات پايه هواشناسي و اقليمي و همچنين انجام مطالعات طرح جامع خشكسالي در استان هاي كرمان، خوزستان، فارس و خراسان رضوي انجام شده است.
نجار افزود: به عنوان نمونه بعد از زلزله بم، زلزله هايي بالاتر از 5 ريشتر هم به وقوع پيوست كه به دليل اقدامات انجام شده و مقاوم سازي ها مشكلي نداشتيم.

 



سفر اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس به «ابوموسي» در هفته آينده

اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي احتمالاً هفته آينده به جزيره ابوموسي سفر مي كنند.
به گزارش فارس اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي احتمالا هفته آينده به جزيره ابوموسي سفر مي كنند.
اين سفر پس از سفر رئيس جمهور به اين جزيره و طرح ادعاهايي واهي از سوي امارات متحده عربي درباره جزاير سه گانه ايراني انجام خواهد شد.
پرويز سروري رئيس كميته امنيت داخلي مجلس با تأييد اين خبر گفت كه اين سفر احتمالا هفته آينده انجام مي شود.

 



برنده نوبل حقوق بشر ، هووي خود را تهديد به قتل كرد!

به دنبال انتشار دو خبر در روزهاي گذشته پيرامون خانم شيرين عبادي توسط باشگاه خبرنگاران (تحت عنوان «برنده نوبل حقوق بشر ، همسرش را به لندن راه نمي دهد» و «لطفاً به همسرم ويزا ندهيد») فردي كه خود را از بستگان نزديك آقاي جواد توسليان همسر شيرين عبادي معرفي مي كرد طي تماسي با خبرنگارما ابعاد ديگري از چهره ضد حقوق بشري برنده نوبل حقوق بشر را افشا كرد.
بخشي از اظهارات فرد ياد شده بدين شرح است: به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ماجراي ظلم هاي شيرين عبادي نسبت به همسرش موضوع جديدي نيست و از بدو زندگي مشترك آنها وجود داشته و داستان ها دارد كه اقوام و دوستان اين زوج از آنها اطلاع دارند. زورگويي هاي عبادي چنان بود كه همسرش را حتي از ارتباط با مادر و خواهرانش محروم كرده بود و اين فشارها و اذيت و آزارها آنقدر ادامه پيدا كرد تا به سكته و مرگ مادر توسليان انجاميد. اين موضوع را همه بستگان نزديك ما مي د انند.
از ديگر داستانهاي معروف اين زوج آن بود كه آنها در سال 1354 با هم ازدواج كردند و مهريه خانم شيرين در آن زمان مهريه پاييني بود اما او در سالهاي بعد با تحت فشار قرار دادن همسرش مهريه خود را تا هزار سكه افزايش داد. علاو ه بر آن حق حضانت فرزندان، حق سفر و حق طلاق را رسماً و با گواهي محضري از آقا جواد گرفت!
اين فرد مطلع افزود : نه نتها مفاد دو خبري كه اخيرا منتشر شده كاملا درست است بلكه شيرين عبادي براي منصرف نمودن همسرش از سفر اخير به خارج حتي با شبيه سازي خودكشي سيامك پورزند، صريحأ او را تهديد كرده بود كه ممكن است سرنوشت مشابهي پيدا كند و ناگهان جسد حلق آويز شده او را در منزلش پيدا كنند! وقتي هم كه آقا جواد توجهي به اين تهديد ها نكرد و براي ديدن دخترش به بوستن رفت ، شيرين عبادي خود را شتاب زده از لندن به بوستن رساند تا از ملاقات پدر و دختر پيشگيري كند و در نهايت اجازه نداد آقاي توسليان به منزل دخترش برود و ملاقات اين پدر و فرزند به ديداري كوتاه آنهم در حضور شيرين و در هتل محل اقامت آقا جواد خلاصه شد!
اين عضو خانواده توسليان افزوده است : شيرين خانم چند روز قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 88 با كمك سفارت انگليس در تهران توانست از كشور فرار كند ( كه زمان و واسطه فرار ، خود مقوله بسيار قابل تاملي است). از آنجا كه همه اقوام مي دانستند كه آقا جواد هيچ خيري از زندگي خود با شيرين نديده، لذا بلافاصله تعدادي از بستگان همت كردند و همسر ديگري براي ايشان پيدا كرده و وسيله ازدواج مجدد او را فراهم كردند. از آن پس آقا جواد آرامشي پيدا كرد و زندگي خوب و آرامي را با همسر جديدش در تهران آغاز كرد.
اما در طرف ديگر ماجرا ، واكنش هاي هيستريك شيرين خانم هم شدت گرفت . به هر ترفند و تهديدي متوسل شد تا آقا جواد ، همسر دومش را طلاق دهد ، به تهديد و تطميع هووي خود پرداخت ، از فرزندانش خواست كه با پدر خود قطع رابطه كنند، با همه مطلعين از اين ازداوج تماس مي گرفت و با پرخاش در خواست مي كرد كه براي مخدوش نشدن چهره اش نزد فمنيست ها، از انتشار خبر ازدواج همسرش خودداري كنند و بالاخره آنقدر به خودش فشار آورد كه به بيماري سرطان بدخيم دچار شد و اكنون هر روز وضعش بدتر مي شود.
اين عضو خانواده همسر شيرين عبادي ضمن تأييد صفت «مادر فولاد زره» كه خانم شادي صدر به شيرين عبادي داده بود اضافه مي كند: با صداقت مي گويم من هيچ نسبت و ارادتي به جمهوري اسلامي نداشتم، اما همين كه مي بينم هيولاهايي همچون شيرين عبادي دشمن آن هستند، به اين نتيجه مي رسم كه اين حكومت نبايد حكومت بدي باشد!

 



در اختتاميه جشنواره خليج فارس كلنگ «دروازه خليج فارس» به زمين زده شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آئين پاياني دومين جشنواره فرهنگي و هنري خليج فارس، كلنگ «دروازه خليج فارس» را به زمين زد.
آئين پاياني دومين جشنواره فرهنگي و هنري خليج فارس، ديروز با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بندرعباس آغاز شد.
در ابتداي اين مراسم، وزير ارشاد با حضور در بلوار خليج فارس، كلنگ «دروازه خليج فارس» را به زمين زد.
اين دروازه يك نماد ملي است كه شامل دو بادگير به ارتفاع 11 متر را شامل مي شود و بر اساس اعلام وزير ارشاد سال آينده در خليج فارس به بهره برداري مي رسد.
كلنگ زني اين دروازه با شعار شهداي خليج فارس برگزار شد.
بر اساس اين گزارش افتتاح نمايشگاه هاي خوشنويسي و عكس هاي زيرآب خليج فارس و رونمايي از نقشه اين خليج نيلگون از ديگر برنامه هاي آئين پاياني است.
همچنين در بخش ديگري از آئين اختتاميه دومين جشنواره ملي خليج فارس 5 بازي رايانه اي با موضوع خليج فارس و 4 عنوان كتاب خليج فارس نيز رونمايي مي شود.
راه اندازي مجتمع فرهنگي خليج فارس در هرمزگان
نخستين مجتمع فرهنگي ديجيتال هرمزگان با نام خليج فارس در فرهنگسراي طوبي بندرعباس آغاز به كار كرد. براي راه انداز ي اين مجتمع500 ميليون ريال از محل اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامي هزينه شده است.
در اين مجتمع 500 نرم افزار برتر در زمينه هاي علمي كاربردي، آموزشي ، سرگرمي ، بازي كودكان، خط ، زبان ، ادبيات و معارف اسلامي عرضه شده است. معاون مركز توسعه و فناوري اطلاعات رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه 250 مجتمع فرهنگي ديجيتال در كشور فعال است، گفت: تا پايان شهريور 500 مجتمع فرهنگي ديجيتال در سراسر كشور راه اندازي مي شود.
افراسيابي افزود: تا 2 روز آينده 2 مجتمع ديجيتال فرهنگي در جزاير ابوموسي و قشم راه اندازي مي شود.

 



معاونت برنامه ريزي و ارتباطات دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي:
مراسم تكريم از چهره هاي قرآني كشور برگزار مي شود

معاون برنامه ريزي و ارتباطات سازمان دارالقرآن در نشست خبري ديروز از برگزاري مراسم تكريم از چهره هاي قرآني كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، بحرالعلوم ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بودجه نيم درصد كه حدود 5/11ميليارد تومان است وصول شده است و اين بودجه در چند فاز به مراكز قرآني كشور اختصاص مي يابد.
وي افزود: بودجه حاضر برنامه محوري است و مراكز قرآني كشور با داشتن برنامه هاي مناسبي كه وفق تفاهم نامه ما باشد مي توانند از اين بودجه استفاده نمايند.
معاون برنامه ريزي و ارتباطات دارالقرآن ساير برنامه هاي اين سازمان در سال 1391را به اين شرح اعلام كرد:
- برگزاري هفتمين دوره تكريم فعالان قرآني كشور
- برگزاري جشنواره قرآني خانواده در سطح استانها
- براي استانها برنامه 5 ساله (تربيت نيروي انساني و آموزش هاي قرآني) تدوين شده است.
- بودجه نيم درصد آماده تحويل است
- برگزاري مراسم تكريم چهره هاي قرآني
- برگزاري محافل قرآني با اولويت استانهاي محروم
- 30% بودجه نيم درصد مخصوص روستاها است.
- كرسي هاي تلاوت استاندارد تعريف و برگزار مي شود
- كمك به توانمندسازي مؤسسات قرآني مردمي برتر
- آموزش مديران مؤسسات قرآني مردمي
- حمايت از راه اندازي جلسات قرآني خانگي
- تشكيل شوراي ساماندهي مؤسسات قرآني
- طرح ارزيابي اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن
- تدوين سند راهبردي حوزه قرآن و فضاي مجازي
- اجراي مسابقه تفسير قرآن كريم با عنوان نورالهدي
در اين نشست، «تك فلاح» معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن نيز به بيان برنامه-هاي آموزشي و پژوهشي اين سازمان پرداخت و گفت:
- اجراي كارگاه هاي مهارت هاي زندگي قرآني
- تأليف كتابچه هاي تربيتي قرآني براي قرآن آموزان
- برگزاري دوره هاي تربيت مدرس در سطح كشور
- برگزاري دوره هاي بازآموزي مربيان قرآن آموزي
- شناسايي و جذب نخبگان قرآني
- 5 طرح در حوزه ترجمه و مفاهيم اجرا مي شود
- طرح آموزش تفسيري قرآن مجيد توسط ائمه جماعات مساجد كشور
- برگزاري آموزش دوره هاي متعدد تربيت كادر متخصص امور قرآني
- بررسي طرح هاي پژوهشي مؤسسات و حمايت از آنها
- طرح توانمندسازي آحاد جامعه جهت روخواني و روانخواني قرآن
- توليد بسته هاي آموزشي غيرحضوري و مكاتبه اي
- برگزاري دوره آموزشي مداحان.

 



ذاكري: خاتمي به صراحت گفت اشتباه كردم

عضو حزب منحله اعتماد ملي گفت: در ديداري كه با خاتمي داشتم وي صراحتاً گفت كه ما اشتباه كرديم.
حجت الاسلام محمدباقر ذاكري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در تحليل اظهارات خاتمي مبني بر اينكه حضور در انتخابات پيش شرطي ندارد اظهار داشت: در ديداري كه با خاتمي داشتم وي با صراحت گفت كه ما اشتباه كرديم و من اين را بر مبناي صداقت وي مي گذارم و نه فريب و نيرنگ در عالم سياست.
ذاكري افزود: با توجه به روحيات خاتمي اگر وي به اشتباه بودن اقدام خود پي ببرد به آن اقرار مي كند لذا شرط گذاشتن اشتباه است.
عضو حزب منحله اعتماد ملي با اشاره به اينكه از نامزدي خاتمي اطلاع ندارم، اظهار داشت: كانديد شدن خاتمي مانع دارد و قبل از نامزدي مي بايست اشتباهاتي كه داشته برطرف كند.
اظهارات ذاكري درباره اعتراف خاتمي به اشتباه بودن عملكردش مربوط به انتخابات مجلس نهم است كه وي همانند ديگر فتنه گران تحريم اين انتخابات را در دستور كار قرار داد.

 



پيام تبريك الهام علي اف به رئيس رژيم صهيونيستي

الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان با ارسال پيامي سالروز تاسيس رژيم نامشروع صهيونيستي را به رهبران اين رژيم تبريك گفت.
رييس جمهوري كشور جمهوري آذربايجان در اين پيام براي گسترش هرچه بيشتر مناسبات حسنه دو طرف در همه زمينه ها ابراز اميدواري كرد.
پيام تبريك رئيس جمهوري كشور آذربايجان از طرف ملت جمهوري آذربايجان به رژيم صهيونيستي در حالي ارسال مي گردد كه مردم مسلمان جمهوري آذربايجان در طول دو دهه گذشته بعد از استقلال، حمايت از ملت ستمديده و مظلوم فلسطين و محكوميت تجاوزكاران صهيونيستي را در سرلوحه سياستها و برنامه هاي خود قرار داده اند و با تأسي از ملل آزاديخواه ، اقدام به تدابير مختلف در دفاع از مردم مظلوم فلسطين نموده و در راهپيمايي ها ، مصاحبه ها، سخنرانيها و تجمعات خود، ضمن انزجار از رژيم اشغالگر قدس و به آتش كشاندن پرچم اين رژيم و محكوميت تجاوزگريهاي آنها و نصب پلاكاردهاي مختلف با شعارهاي ضد صهيونيستي و... همدردي خود را با ستمديدگان فلسطين اعلام كرده اند.

 



اسامي مجروحان ايراني آتش سوزي هتلي در كربلا

اسامي هشت نفر از زائران ايراني كه در حادثه آتش سوزي يك هتل در كربلا مجروح شده اند، منتشر شد.
اين اسامي به شرح زير است:
1- سكينه بزلي 50 ساله 2- ربابه صالحي 60 ساله 3- محمد تقي صالحي 59 ساله 4- وحيده اصغري 27 ساله 5- محمدرضا وجداني 67 ساله 6- علي اكبر موسوي 67 ساله 7- غلامرضا نجاران 50 ساله 8- محمد حجازه 38 ساله
درباره علت آتش سوزي اين هتل كه انوار البقيع نام دارد هنوز اطلاعاتي منتشر نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14