(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 اردیبهشت 1391 - شماره 20212

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از ايثارگران دوران دفاع مقدس:
بي حوصلگي برخي مسئولان حركت انقلابي ملت را منحرف نمي كند
بازتاب قتل خوزه توسط تاج طلا
ارقام نهايي بودجه 91 در گزارش خبري كيهان
پرده از نفاق كاخ سفيد افتاد واشنگتن به تروريست هاي سازمان منافقين پناهندگي مي دهد
رئيس جمهور: دوست دارم در بازي هاي المپيك حضور داشته باشم
مخالفت آفريقاي جنوبي با تحريم هاي آمريكا عليه ايران
نماينده ايران در سازمان بين المللي دريانوردي:
ايران در طول 3 سال 85 عمليات عليه دزدان دريايي انجام داده است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نظام سلطه از مخالفين ايران چهره مي سازد
در برنامه ديروز، امروز، فردا نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم بررسي شد
2 مهندس ايراني ربوده شده در سوريه وارد تهران شدند
بازگشايي دفتر العالم در قاهره با حكم دادستاني مصر
آسوشيتدپرس: نام خليج فارس از نظر تاريخي و بين المللي معتبر است
درخواست كمك رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه از ايران
محسن رضايي : در فتنه 88 هيچ نقشي نداشته ام



رهبر انقلاب در ديدار جمعي از ايثارگران دوران دفاع مقدس:
بي حوصلگي برخي مسئولان حركت انقلابي ملت را منحرف نمي كند

رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند كه حركت ملت ايران با خستگي و بي حوصلگي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نخواهد شد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، در ديدار جمعي از ايثارگران، سال هاي دفاع مقدس را به تابلويي زيبا و ظريف تشبيه كردند.
ايشان خاطرنشان كردند: راهي كه با انقلاب اسلامي آغاز شد، ادامه خواهد يافت و براي اينكه زيبايي هاي روزهاي دفاع مقدس از نزديك براي مخاطب توصيف شود لازم است هزاران كتاب با معيارهاي هنري نگاشته شود تا جزئيات فداكاري رزمندگان براي مردم تشريح شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، كار رزمندگان را در سال هاي جنگ تحميلي، موفق، با ارزش، خيلي بزرگ و مبهوت كننده دانستند و افزودند: شما كه در دوران دفاع مقدس مسئوليت هاي مهم و حساسي برعهده داشتيد بدانيد پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اكبر رسيده كه به مراتب دشوارتر و سخت تر است.
ايشان با تشريح و مقايسه ويژگي هاي جهاد اصغر و جهاد اكبر تصريح كردند: در فضاي امروز كشور، اگر بر اصول و ارزش ها پافشاري كرديد و تقوا را در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي رعايت كرديد، ارزش و اهميت والاتري دارد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در همين زمينه افزودند: امروز با دو دشمن، يكي استكبار خبيث و ديگر نفس درون مواجه هستيم كه اگر كسي بتواند با رعايت تقوا، گام بردارد و تصميم بگيرد، زمينه تعالي معنوي و پيشرفت مادي فراهم مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي پرهيز از گناه را لازمه سلوك الي الله دانستند و خاطرنشان كردند: با گناه نكردن نيمي از راه پيموده مي شود، البته گناه كساني كه مسئوليت سياسي، اجرايي، مديريتي، تبليغي و مذهبي دارند، به مراتب ابعاد وسيع تري پيدا مي كند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به اين كه «حركت درست مسئولان موجب تسري آن در جامعه مي شود»، تصريح كردند: ما با ايستادگي و حركت درست، جامعه را هم تشويق مي كنيم و البته بايد بدانيم اين حركت ملت ايران با خستگي و بي حوصلگي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نمي شود.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود افزودند: اين راهي كه با انقلاب اسلامي آغاز شده، ادامه پيدا خواهد كرد و شما ديديد كساني كه در جريان حركت عمومي ملت، بار مسئوليت را بر زمين نهادند فورا جوان هاي با روحيه آن را برداشتند و ان شاءالله به منزل خواهند رساند.

 



بازتاب قتل خوزه توسط تاج طلا

حسين قدياني
نمي دانم چه لذتي مي برد آدمي زاد از اينكه دعوا بيندازد ميان 2 خروس؟! بر مي دارد خون و فلفل مي دهد به جماعتي از خروس ها و تيغ به پايشان مي بندد و دعواي 2 قوقولي قوقو را مي نشيند به تماشا. با اين همه دمش گرم! در كاليفرنيا يك خروس جنگي به نام «تاج طلا» به جاي جنگ با ديگر خروس ها، رفت به مصاف يكي از دست اندركاران اين مسابقه غيرقانوني، غيرشرعي و غيراخلاقي و طرف را كشت! اين حادثه كه بازتاب بسياري در رسانه هاي جهان داشت، باشد آدميزاد را متنبه كند كه ديگر ميان آفريده هاي خوب خدا جنگ و مرافعه راه نيندازد. وانگهي! آدمي كه با يك خروس بخواهد كشته شود، همان بهتر كشته شود! گروهبان مارتين كينگ كه بيش از 2 دهه در بخش كلانتري بيكرس فيلد ايالت كاليفرنيا سابقه خدمت دارد، با اشاره به درگذشت خوزه لوئيس چائو گفت: «در طول خدمتم همه جوره مرگ و مير ديده بودم، الا اين مورد». پزشكي قانوني، علت مرگ خوزه را برخورد تيغ بسته شده به پاي تاج طلا با شاهرگ مقتول عنوان كرد. بنازم بازي روزگار را! خوزه لوئيس، تيغ را به پاي تاج طلا بسته بود تا شاهد جنگ خروس ها باشد، اما نمي دانست جانش دست بر قضا بند همين تيغ است. آنچه در ادامه مي خوانيد، مروري است به برخي واكنش هاي اين رخداد محيرالعقول.
احمدي نژاد: كاهش جمعيت جوجه هاي كاليفرنيا ناشي از كم كاري خروس هاست!!
هاشمي رفسنجاني: درباره اخلاق گند تاج طلا، تازه به حرف ما در نماز جمعه رسيده اند!!
اسي پاتر: در «مكتب كاليفرنيا» منظور من از مارتين كينگ، همان مارتين لوتركينگ است!!
حداد عادل: هر قولي، قول شرف است، قوقولي قوقوي تاج طلا كه جاي خود دارد!
صفار هرندي: ساده لوحانه است فكر كنيم خروس لاري ها مرده اند!!
رحيمي: قيمت ببعي، مرغ، تخم مرغ، خروس و بز كاهش پيدا مي كند!
شريعتمداري: مردن توسط تيغ پاي خروس، بهتر از پول گرفتن از دست جرج سوروس است!!
الهام: براي عدم مزاحمت، بهتر است تاج طلا را جايي اون گوشه موشه ها مشغول كرد!!
علي لاريجاني: معلوم نيست تئوري ساكتين خروس لاري از كجا نازل شده؟!
سردار نقدي: اگر خروس خوان، خروس ها نيت خود را صاف كنند، گردان ها را مي فرستيم كاليفرنيا!!
سليمي نمين: مرتضوي به خوزه لوئيس چائو سرويس ويژه مي داد!
علي كفاشيان: استفاده از خروس هاي خارجي در ليگ برتر ممنوع است. ههههه!!
كارلوس كي روش: مگر چيني يا ژاپني صحبت مي كنم كه حرفم را نمي فهمند؟!
علي مطهري: در اين واقعه خوزه لوئيس، تاج طلا، گروهبان مارتين كينگ، هاپوكومار، مخمل، مادربزرگه، عمو پورنگ، خاله شادونه، نوك حنا و نوك طلا به يك اندازه مقصرند!
خام انديش: مرحوم چائو اصلا مجرم نبود كه بخواهد مورد عفو قرار گيرد!!
لنكراني: رويكرد جبهه پايداري در جنگ خروس ها، گفتماني و محتوايي است، نه مصداقي!
محصولي: اصلي ترين پيام مرگ خوزه لوئيس، عدم رضايت كافي از عملكرد مجلس هشتم است!
كاظم جلالي: براي انتخاب رئيس مجلس، جنگ خروس ها در راه نيست!!

 



ارقام نهايي بودجه 91 در گزارش خبري كيهان

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز پنجشنبه كار بررسي لايحه بودجه سال 91 را پس از 8 روز و 14جلسه بررسي در مجلس با سقف 566 هزار ميليارد تومان تصويب و به قانون تبديل كردند.
نمايندگان مجلس با 123راي موافق، 46 راي مخالف و 14 راي ممتنع از 200 نماينده حاضر در جلسه، ماده واحده، رديف ها و بندهاي لايحه بودجه 91 را تصويب كردند.
بهارستان نشينان با تصويب لايحه بودجه، ميزان بودجه سال 1391 كل كشور را در دو بخش درآمد و هزينه مشخص كردند.
طبق ماده واحده قانون بودجه 91، بودجه امسال از حيث منابع (درآمدها) بالغ بر 5 ميليون و 665 هزار و 618ميليارد و 35 ميليون ريال و از حيث مصارف (هزينه ها) بالغ بر 5 ميليون و 665 هزار و 618 ميليارد و 35 ميليون ريال به شرح زير است:
الف- منابع بودجه عمومي دولت از لحاظ درآمدها و واگذاري دارايي هاي سرمايه اي و مالي و مصارف بودجه عمومي دولت از حيث هزينه ها و تملك دارايي هاي سرمايه اي و مالي بالغ بر يك ميليون و 642 هزار و 177 ميليارد و 61 ميليون ريال شامل:
الف 1- منابع بودجه عمومي بالغ بر يك ميليون و 442 هزار و 699 ميليارد و 77 ميليون ريال.
الف2- درآمدهاي اختصاصي وزارتخانه ها و موسسات دولتي بالغ بر 201 هزار و 477 ميليارد و 984 ميليون ريال.
ب- شركت هاي دولتي، بانك ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و ساير منابع تامين ارتباط بالغ بر 4 ميليون و 211 هزار و 754 ميليارد و 289 ميليون ريال و از حيث هزينه ها و ساير پرداخت ها بالغ بر 4 ميليون و211 هزار و 754 ميليارد و 289 ميليون ريال.
بودجه 91 از آغاز تاكنون گفتني است رئيس جمهور در جلسه علني روز 12بهمن ماه مجلس، لايحه بودجه 1391 كل كشور را پس از 57 روز تاخير براي بررسي و طي مراحل قانوني تقديم هيئت رئيسه مجلس كرد اما تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه واكنش هاي متعدد و مختلفي را از درون مجلس به دنبال داشت.
براساس آئين نامه داخلي مجلس، بهارستان نشينان از زمان چاپ و توزيع لايحه بودجه ساليانه كل كشور و پيوست ها و سوابق آن تا مدت 10روز مي توانستند پيشنهادهاي خود را به كميسيون هاي تخصصي مجلس ارائه كنند و كميسيون هاي تخصصي نيز موظفند حداكثر تا 15روز پس از چاپ و توزيع لايحه، گزارش خود را به كميسيون تلفيق تقديم كنند.
كميسيون تلفيق هم موظف بود حداكثر ظرف مدت 15روز پس از پايان مهلت گزارش كميسيون تخصصي، ضمن رسيدگي به اين گزارش ها، گزارش نهايي خود را تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي ارائه دهد.
گفتني است از آنجا كه فرصت براي بررسي و تصويب كامل لايحه بودجه تا پايان سال 90 وجود نداشت نمايندگان مجلس در جلسه 21اسفندماه سال گذشته با تصويب تنخواه 22 هزار ميلياردي رسيدگي به لايحه بودجه سال 91 را رسما به امسال موكول كرده بودند.
نمايندگان مجلس در اين جلسه به دولت اجازه داده بودند در ماه هاي فروردين و ارديبهشت سال 1391 تا مبلغ 220 هزار ميليارد ريال دريافت و پرداخت كند.
به موجب اين طرح مقرر شده بود 22 هزار ميليارد تومان در چارچوب احكام و جداول قانون بودجه سال 1390 براي دريافت و پرداخت در دو ماهه اول سال آينده ارائه شود، مشروط بر اينكه هزينه هاي جاري بيش از 10درصد نسبت به سال قبل افزايش نيابد.
50 عضو كميسيون تلفيق مجلس نيز در بهمن ماه سال 90 از بين اعضاي كميسيون هاي تخصصي پارلمان انتخاب شدند و از 15فروردين بررسي لايحه بودجه را در دو شيفت بعدازظهر و پس از نماز مغرب و عشاء آغاز كردند كه در نهايت كار بررسي سند مالي كشور در سال 91 در جلسه 19 ارديبهشت ماه اين كميسيون كه تا 12 نيمه شب نيز به طول انجاميد، به اتمام رسيد.
نادرترين و در عين حال جالب ترين اتفاق در جريان بررسي بودجه توسط كميسيون تلفيق عدم تصويب كليات آن در اين كميسيون بود كه اعضاي تلفيق پس از چندين جلسه بحث و بررسي، روز 20 فروردين ماه كليات لايحه بودجه را براي اولين بار با 15 رأي موافق، 19 راي مخالف و 1 راي ممتنع تصويب نكردند.
اما فرداي آن روز 34 تن از اعضاي تلفيق در جلسه اي كه علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در آن حاضر شده بود، با راي گيري مجدد، كليات لايحه بودجه 91 را تصويب كردند.
بالاخره لايحه بودجه صبح روز 20 ارديبهشت ماه به صحن علني پارلمان آمد و براساس ماده 108 آيين نامه داخلي مجلس، نماينده دولت، سخنگوي كميسيون تلفيق و حداكثر 10 نفر از نمايندگان به عنوان مخالف و 10 نفر به عنوان موافق گزارش كميسيون تلفيق، درباره لايحه بودجه صحبت كردند و سپس كليات لايحه با رأي اكثريت نمايندگان مجلس تصويب شد.
پس از تصويب كليات بودجه نمايندگان وارد بررسي جزئيات بودجه 91 شدند و در نهايت با برگزاري جلسات 2 شيفته اين بررسي صبح روز پنجشنبه به پايان رسيد.
بهارستان نشينان مجموعاً طي 8 روز و 14 جلسه در صحن علني لايحه بودجه 91 را بررسي كردند و روز پنجشنبه با تصويب سقف بودجه از دو حيث درآمد و هزينه پرونده لايحه بودجه 91 كل كشور را بستند.
متن قانون بودجه 91 شامل 3 بخش «ماده واحده»، «مواد الحاقي به ماده واحده» و «رديف هاي بودجه» است كه براساس گزارش كميسيون تلفيق متن بودجه اي كه براي بررسي به صحن علني آمد، شامل 19 بند در ماده واحده و 56 ماده الحاقي به آن بود.
در قانون بودجه سال 1391كل كشور كه با نفت 85 دلاري و دلار 1226 توماني بسته شده، بودجه عمراني دولت با عنوان تملك دارايي هاي سرمايه اي 38 هزار و 252 ميليارد تومان، منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده هاي نفتي 61 هزار و 55 ميليارد تومان، درآمدهاي مالياتي دولت 45 هزار و 772 ميليارد تومان، درآمد دولت از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 66 هزار ميليارد تومان و حقوق كارمندان دولت تحت عنوان جبران خدمات كاركنان 31 هزار و 374 ميليارد تومان تعيين شده است.
مجوز مجلس به دولت مبني بر تنخواه 22 هزار ميلياردي براي دو ماه ابتدايي سال 1391 يكشنبه 31 ارديبهشت ماه از اعتبار مي افتد و دولت از روز اول خرداد ملزم به اجراي قانون بودجه 91 كل كشور است.
اختصاص 2درصد بودجه عمومي به امور زيربنايي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح پنجشنبه پارلمان رسيدگي به جزئيات لايحه بودجه 91 كل كشور را ادامه داده و بند الحاقي 43 را به تصويب رساندند.
مجلس 2 درصد از اعتبارات بودجه عمومي دولت در قانون بودجه سال 91 را به امور زيربنايي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... اختصاص داد.
بهارستان نشينان همچنين در جريان بررسي ماده الحاقي 44 با پيشنهاد نيره اخوان نماينده مردم اصفهان مبني بر افزايش حق بيمه كارگران ساختماني از 10درصد كه در اين ماده آمده بود، به اندازه يك درصد نسبت به سال 90، با 119 راي موافق، 30 راي مخالف و 18 راي ممتنع از مجموع 202 نماينده حاضر در صحن علني مجلس موافقت كردند.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه روز پنجشنبه خود مقرر كردند مدت زمان تقسيط عوارض شهرداري ها تا 6 سال افزايش يابد.
در مصوبه اي ديگر بهارستان نشينان خزانه داري كل كشور را موظف كردند سهم شهرداري ها و دهياري ها را از جريمه هاي رانندگي به طور مستقيم به حساب شهرداري ها و استانداري ها واريز كند.
مجلس همچنين به وزارت نيرو اجازه داد تا با رعايت اصل 44 قانون اساسي نسبت به عقد قرارداد براي تبديل حداقل 4 هزار مگاوات نيروگاه گازي به سيكل تركيبي اقدام كنند.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه روز پنجشنبه مصوب كردند كه به منظور تمركززدايي وظايف، اختيارات و مسئوليت هاي وزرا و معاونين رئيس جمهور با تصويب دولت مي تواند به عهده ساير مقامات و استانداري ها گذاشته شود.
مجلس همچنين در ماده الحاقي 56 كه آخرين ماده الحاقي به ماده واحده است، تصويب كرد كه اجرايي اين قانون از زمان تصويب آن لازم الاجرا است.
هزينه هاي مصرفي اماكن مقدس اقليت ها رايگان شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني پارلمان با نظر كميسيون تلفيق بودجه مجلس براي افزودن عبارتي به ماده الحاقي 28 موافقت كردند.
بهارستان نشينان در ماده الحاقي 28 لايحه بودجه مصوب كرده بودند كه هزينه هاي مصرفي و حق انشعاب برق، آب و گاز براي مساجد، حسينيه ها و دارالقرآن ها رايگان است.
در نهايت كميسيون تلفيق ماده الحاقي 28 را به شرح ذيل اصلاح كرد كه نمايندگان مجلس نيز با آن موافقت كردند كه بر اين اساس هزينه مصرفي و حق انشعاب برق، آب و گاز براي مساجد، حسينيه ها، دار القرآن ها و اماكن ديني اقليت هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي رايگان است.
انتقاد يك نماينده از اختصاص بودجه براي بنياد مولانا
مويد حسيني نماينده خوي در مجلس نسبت به در نظر گرفتن سه رديف اعتباري در بودجه 91 براي بنياد مولانا انتقاد كرد و گفت: سوءاستفاده از نام بزرگان در بودجه در شأن مجلس نيست.
وي با اشاره به رياست رضا عبداللهي نماينده ماهنشان در كميسيون تلفيق بودجه 91، گفت: براي ماهنشان نيز چندين ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، حال جاي اين پرسش پيش مي آيد كه آيا اين موضوع براي همه امكان پذير است و همه نمايندگان مي توانند چنين رديف هاي اعتباري براي حوزه هاي انتخابيه شان داشته باشند؟
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن وارد ندانستن اين اخطار، گفت: موضوعي كه شما مطرح مي كنيد، اخطار قانوني نيست.
وي افزود: دولت لايحه بودجه 91 را تنظيم كرده و اين لايحه به تلفيق رفته و در آنجا بررسي شده و سپس به صحن علني مجلس آمده است و نمي توان اين موضوع را تبعيض دانست.
ايرادات شوراي نگهبان به بودجه در جلسه شنبه بررسي مي شود
رئيس مجلس پس از تصويب بودجه 91 از مسئولان و دستگاه هاي دخيل در بررسي اين لايحه تشكر و اعلام كرد كه جلسه بعدي مجلس ساعت 14 روز شنبه براي بررسي مواد ارجاعي شوراي نگهبان تشكيل مي شود.
رئيس مجلس همچنين گفت ما منتظر مي مانيم تا شوراي نگهبان نظرات خود را در خصوص مصوبات مجلس در بودجه 91 اعلام كند و كميسيون تلفيق نيز عصر روز پنج شنبه نظرات شوراي نگهبان را بررسي كرده و صبح روز شنبه نيز طي جلسه اي ادامه رسيدگي به موارد اعاده شده از شوراي نگهبان را در دستور كار دارد.

 



پرده از نفاق كاخ سفيد افتاد واشنگتن به تروريست هاي سازمان منافقين پناهندگي مي دهد

يك مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه آمريكا پذيرفته است به تعدادي از اعضاي گروهك تروريستي منافقين پناهندگي بدهد.
دانيل فريد، مشاور ويژه وزير امور خارجه آمريكا در مسايل مربوط به اردوگاه اشرف، در گزارشي كه به كنگره آمريكا ارائه داد با اعلام اين خبر گفت كه آمريكا پرونده هاي برخي از اعضاي اين گروهك تروريستي را به صورت نفر به نفر بررسي مي كند و به آنها كه شرايط لازم را داشته باشند، پناهندگي مي دهد.
وي افزود كه اين افراد كساني خواهند بود كه كميسارياي عالي پناهندگان، پرونده هايشان را به مقامات آمريكايي ارجاع خواهد كرد.
بنابر گزارش بي .بي.سي قانون آمريكا اجازه نمي دهد افرادي كه در گروه هاي تروريستي عضويت دارند وارد اين كشور شوند و نام «منافقين» در فهرست سازمان هاي تروريستي مورد نظر وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارد اما با اين حال فريد از كنگره خواست تا شرايط قانوني را براي وارد شدن تعدادي از اين افراد به آمريكا فراهم كند.
دانيل فريد همچنين گفت كه تعدادي از شركاي اروپايي آمريكا بررسي پرونده هاي پناهندگي اعضاي اين گروهك تروريستي را آغاز كرده اند.
اين مقام آمريكايي همچنين اين احتمال را مطرح كرده كه شايد بخشي از اين افراد بخواهند به ايران بازگردند.
بنابراين گزارش وجود يا نبود تسليحات در اردوگاه اشرف يكي از موضوعات مهمي بود كه نمايندگان حاضر در اين جلسه به دنبال آن بودند. اين موضوعي است كه در جلسه اخير دادگاه استيناف براي حذف نام اين گروهك از فهرست سازمان هاي تروريستي در آمريكا مطرح شده است. رابرت لوب، نماينده وزارت امور خارجه آمريكا در اين پرونده يك هفته پيش به دادگاه گفت هنوز دسترسي تمام عيار به تمام نقاط اردوگاه اشرف وجود ندارد و بر اين اساس هنوز معلوم نيست كه آيا انبار پنهاني اسلحه در اين اردوگاه وجود دارد و آنها از اين طريق توانايي بالقوه عمليات مسلحانه را حفظ كرده اند يا خير.
فريد در جواب پرسش هاي مكرر اعضاي اين جلسه گفت به دليل جريان پروسه قضايي نمي تواند در اين خصوص صحبت كند.
گفتني است، هر چند آمريكا تلاش مي كند با ژست به اصطلاح قانوني فاصله خود با گروهك منافقين را به تصوير بكشد اما حمايت هاي پشت پرده واشنگتن از تروريست ها غيرقابل انكار است.
چندي پيش نيز سيمور هرش روزنامه نگار كهنه كار آمريكايي افشا كرد كه تعدادي از اعضاي گروه تروريستي منافقين در خاك آمريكا آموزش هاي تروريستي مي ديده اند.

 



رئيس جمهور: دوست دارم در بازي هاي المپيك حضور داشته باشم

رئيس جمهور با بيان اينكه دوست دارد در بازي هاي المپيك حضور داشته باشد گفت: من هميشه دوست دارم در ميادين ورزشي حضور داشته باشم، اما آنها مشكل دارند.
محمود احمدي نژاد در آئين تجليل از قهرمانان و مدال آوران سال 90 طي سخناني ادامه داد: اگر آن ها مشكلي نداشته باشند حاضرم بيايم تا ورزشكاران و جوانان را تشويق كنم. وي ادامه داد: هنگامي كه دختران ما در ميادين ورزشي حضور مي يابند در شرايط نابرابري هستند اما آن ها با همت و تلاش قهرمان مي شوند.
احمدي نژاد كه در آيين تجليل از قهرمانان و مدال آوران سال 90 سخن مي گفت در ادامه با اشاره به اظهارات وزير ورزش و جوانان مبني بر اين كه بودجه امسال زودتر در اختيار آنها قرار گيرد و همچنين پرداخت مابه التفاوت هداياي تقديمي به قهرمانان، گفت: قول داديم كه زودتر بودجه امسال را در اختيار آنها قرار دهيم و چه كسي بهتر از ورزشكاران. ما ميزان هدايا را كامل مي كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به برگزاري المپيك لندن و با بيان اين كه اين المپيك از جهات گوناگون براي ما مهم است، گفت: شايد قهرمانان هاي ما بايد كاري كنند كه آرش انجام داد، منظور منش و عشق به ايران است. ممكن است براي جوانان ما حاشيه درست كنند، زيرا آنها نمي خواهند جوانان ايراني روي سكو بروند، بنابراين ما كار آرش وار مي خواهيم و ان شاء الله جوانان ما بر روي سكو خواهند رفت.

 



مخالفت آفريقاي جنوبي با تحريم هاي آمريكا عليه ايران

وزير انرژي آفريقاي جنوبي اعلام كرد كه كشورش به شدت نيازمند نفت ايران است و در اين زمينه از تحريم هاي آمريكا عليه ايران چشم پوشي خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «ديپيوپترز» در اين باره گفت: آفريقاي جنوبي كه بيش از يك چهارم نفت خام مورد نياز خود را از ايران وارد مي كند در حال مذاكره با آمريكا، اتحاديه اروپا و ايران در زمينه ميزان خريد نفت مورد نياز خود است و براي جلوگيري از تحريم هاي آمريكا تقريبا مطمئن است.
وي افزود: آفريقاي جنوبي به شكل خاصي به دنبال چشم پوشي از تحريم هاي ايران است.
آفريقاي جنوبي به علت تركيبات خاص نفت خام ايران وابستگي زيادي به نفت وارداتي از ايران دارد.
«سليسو ماكوبلا» معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي نيز در اين زمينه گفت: من مطمئن هستم كه ما راهي پيدا خواهيم كرد و همانطور كه وزير اشاره كرد ما براي آفريقاي جنوبي كار مي كنيم.
وي تاكيد كرد كه همه پالايشگاه هاي ما به نفت وارداتي وابسته هستند و در اين بين پالايشگاه «اينگان» كه بزرگترين پالايشگاه نفت آفريقاي جنوبي است وابستگي زيادي به نفت خام ايران دارد.
در همين رابطه كارشناسان درباره پيامدهاي تحريم ايران براي شركت هاي ژاپني هشدار دادند.
كارشناسان مي گويند توقيف حسابهاي بانكي ايران در بانك ميتسوبيشي تجارت با اين كشور را بسيار دشوار خواهد كرد. ژاپن از ايران نفت خام وارد مي كند و ماشين آلات و فولاد به ايران صادر مي كند.حجم ساليانه تجارت ميان دو كشور حدود دوازده ميليارد و پانصد ميليون دلار است. بيشتر نقل و انتقالات مالي ميان دو كشور را بانك ميتسوبيشي انجام مي دهد.
يوشيتاكا تويوناگان رئيس دفتر سازمان تجارت خارجي ژاپن در تهران به خبرنگار ان اچ كي گفت بسياري از شركتهاي ژاپني اين مسئله را مشكلي بسيار جدي تلقي مي كنند. لازم است تا اين مسئله هرچه سريعتر حل شود.

 



نماينده ايران در سازمان بين المللي دريانوردي:
ايران در طول 3 سال 85 عمليات عليه دزدان دريايي انجام داده است

نماينده ثابت سازمان بنادر و دريانوردي كشورمان نزد سازمان بين المللي دريانوردي (آيمو) گفت: نيروي دريايي جمهوري اسلامي در 3 سال گذشته 85 عمليات نظامي عليه دزدان دريايي انجام داده است.
«علي اكبر مرزبان» كه در نشست كميته اصلي ايمني دريانوردي سازمان «آيمو» در لندن سخن مي گفت، با تشريح اقدامات كشورمان در زمينه مبارزه با دزدي دريايي، گفت: نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران از سال 1388 تاكنون با اعزام ناوهاي جنگي به مناطق آلوده، بيش از دو هزار كشتي تجاري را اسكورت نموده است.
وي افزود: نيروي دريايي ايران همچنين حضوري مستمر و قوي در مناطق مورد نظر داشته و با انجام حدود 85 عمليات نظامي، كشتي هاي گرفتار در چنگال دزدان دريايي را نجات داده است.
نماينده سازمان بنادر و دريانوردي و معاون نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان «آيمو» اظهار داشت: نيروي دريايي ايران در ارديبهشت ماه امسال با پياده كردن كماندوهاي خود بر روي عرشه دو كشتي با پرچم بوليوي و پاناما كه به تصرف و گروگان دزدان دريايي درآمده بودند، توانست در يك عمليات موفق و منحصر به فرد، كشتي ها و خدمه آنها را نجات دهد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: نظام سلطه از مخالفين ايران چهره مي سازد

گروه ادب و هنر-
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد كه نظام سلطه، از ميان مخالفين انقلاب اسلامي ايران چهره سازي مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سيدمحمد حسيني اين مطلب را در نخستين جشن تجليل از پيش نگاران مطبوعات بيان كرد و تصريح نمود: هدف نظام سلطه از چهره سازي از مخالفين انقلاب اسلامي، مقابله با استقلال كشورمان است.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در بازديد از بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب تهران، بر ايجاد جاذبه در صفحه آرايي و صيانت از زبان پارسي درعرصه نشركشور تأكيد كرد.
وزير ارشاد افزود: برخلاف آنچه تصور مي شود ورود رسانه هاي اينترنتي جاي مطبوعات را تنگ نمي كند، اما بهتر است مطبوعات نيز به سمت دقيق تر كردن تحليل هاي خود بروند و به آموزش در حوزه روزنامه نگاري توجه بيشتري شود. وي با انتقاد از برخي رسانه ها كه حدود آزادي بيان، اخلاق و منافع كشور را رعايت نمي كنند گفت: در برخي مطبوعات، جاي نقد سازنده خالي است. در برخي مطبوعات فقط تعريف و تمجيد از مسئولان ديده مي شود و در برخي ديگر نيز فقط تخريب و تخطئه. در حالي كه مطبوعات در بازتاب وقايع بايد صداقت بيشتري داشته باشند.
در ادامه اين مراسم، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز سخنراني كرد و با انتقاد از نحوه بازتاب خبر واردات 24 ميليارد دلار كالا توسط دولت گفت: اطلاعات منتشر شده از سوي برخي رسانه ها در اين زمينه، خالي از عقلانيت است.
غضنفري افزود: رسانه هاي داخل كشور نبايد به اطلاعات سايت هاي خارجي اكتفا كنند و تأثير حتي يك خبر را بر روند خدمت رساني به جامعه در نظر بگيرند.
وي با اشاره به مشكل گراني كاغذ نيز تصريح كرد: كاغذ در اولويت ليست كالاهاي مورد نياز قرار دارد تا از ارز مرجع استفاده كند. با توليدكنندگان داخلي نيز براي حل اين مشكلات جلسه داشتيم.
در ادامه اين مراسم از اميرحسين فردي (مدير مسئول هفته نامه كيهان بچه ها)، جلال رفيع و... نيز به عنوان پيش نگاران و پيشكسوتان عرصه مطبوعات تجليل شد.
در انتهاي مراسم، برگزيدگان چهارمين جشنواره فصلي مطبوعات نيز معرفي و تقدير شدند كه در اين ميان، نويسندگان كيهان نيز حائز رتبه برتر گرديدند. در بخش مقاله سعدالله زارعي، در بخش نقد محسن حدادي و در بخش گزارش محمد صرفي از روزنامه كيهان در ميان برگزيدگان قرار گرفتند.

 



در برنامه ديروز، امروز، فردا نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم بررسي شد

زاكاني، سبحاني نيا و زارعي در برنامه «ديروز، امروز، فردا» به بررسي نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم پرداختند.
عليرضا زاكاني درباره اهميت تعامل ميان دولت و مجلس گفت: معتقدم هر دو طرف قدر بسياري از فرصت ها را ندانستند متأسفانه در بسياري از اوقات هم مجلس و هم دولت بر سر موضع نادرست خود ايستادند و بر آن پافشاري كردند. در حالي كه اصل و مبنا بايد حركت در جهت خدمت به مردم و منافع ملي باشد و دو قوه بايد به جاي رقابت با يكديگر رفاقت كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: در جريان مجلس هفتم دولت نامه اي سه صفحه اي و محرمانه به مجلس نوشت كه مايه تعجب شد چرا كه دولت در اين نامه مطرح كرده بود كه برخي قوانين تصويب شده توسط مجلس را اجرا نمي كند. با وجود اينكه ما مي توانستيم در مقابل اين نامه بي سابقه جنجال آفريني كنيم اما هيئت رئيسه مجلس هفتم تصميم گرفت در اقدامي دور از تنش نامه را با ذكر اصول قانوني پاسخ دهد و لذا رئيس مجلس در پاسخي كوتاه جواب نامه را داد.
زاكاني تصريح كرد: سه روز بعد از پاسخ ما دولت نامه ديگري به مجلس فرستاد و اين بار اعلام كرد به دليل مشكلاتي كه در قانون مصوب مجلس درباره 950 ميليون دلار گاز است آن را اجرا نمي كند لذا و از آنجايي كه در جمهوري اسلامي بن بستي وجود ندارد همان زمان دكتر حدادعادل رئيس مجلس شوراي اسلامي نامه دولت را به مقام معظم رهبري ارائه دادند و ايشان هم در پاسخ خطاب به دولت و رئيس جمهور فرمودند مصوبات مجلس كه توسط شوراي نگهبان بررسي شده است لازم الاجراست.
حجت الاسلام حسن سبحاني نيا هم يكي از وظايف نمايندگان را پرهيز از حاشيه پردازي دانست و به فرمايشات رهبري اشاره و تصريح كرد: نماينده بايد از ويژگي آزادانديشي و تحمل آراي مخالف برخوردار باشد و بداند مجلس جاي تشنج نيست؛ در واقع اين نگاه رهبر معظم انقلاب به جايگاه مجلس است. بنابراين ما سعي كرديم در اين راستا حركت كنيم.
سبحاني نيا در ادامه درباره تعامل مجلس هشتم و دولت تصريح كرد: يكي از نكات مورد تأكيد مقام معظم رهبري استفاده درست از ابزار نظارتي و تعامل بين قوا است كه در واقع اين امر نشانگر جلوه اي از كار و خدمت است.
عضو هيئت رئيسه مجلس با تأكيد بر وجود اصل تفكيك قوا در جمهوري اسلامي يادآور شد: تعامل جاده اي دو طرفه است، هر چند ما در برخي موارد مي توانستيم با قدري تنزل در مواضع خود در مجلس بهتر عمل كنيم اما دولت هم بايد در مواضع خود تنزل مي كرد.
علي اصغر زارعي نيز تصويب قانون هدفمندي يارانه ها را از جمله نقاط مثبت مجلس هشتم دانست و گفت: تصويب اين قانون از بدو ورود تا خروجش از مجلس بيش از دو سال طول كشيد. در واقع اين لايحه در دولت نهم ارائه و در دولت دهم تصويب شد. در حالي كه انتظار سرعت و همدلي بيشتري مي رفت.
نماينده مردم تهران با بيان اينكه در بررسي هاي قانون هدفمندي در صحن مجلس اختلافات بسيار زيادي وجود داشت خاطرنشان كرد: اين قانون دست دولت را در كليات باز مي گذاشت.
وي افزود: اما با توجه به رويكرد اين قانون نسبت به اقشار ضعيف جامعه و پيش رفتن مرحله به مرحله آن مي توان گفت قانون هدفمندسازي يارانه ها از نقاط قوت مجلس و دولت بود.
زارعي با بيان اينكه دولت قانون هدفمندسازي يارانه ها را در مرحله اول خوب اجرا كرد، يادآور شد: به دليل توجه به اقشار آسيب پذير و همچنين وقت گذاري و دقت دولت در اين زمينه كارها خوب پيش رفت اما در ماه هاي گذشته در نظارت بر بازار و كنترل آن كم توجهي صورت گرفت.

 



2 مهندس ايراني ربوده شده در سوريه وارد تهران شدند

2 نفر از مهندسان ربوده شده ايراني در سوريه كه چهارشنبه در تركيه تحويل مقامات كشورمان شدند پنجشنبه گذشته وارد كشور شدند.
حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت خارجه كشورمان در مراسم استقبال از «احمد سهرابي» و «مجيد قنبري بيدرومي» ابراز اميدواري كرد كه پنج مهندس ايراني ربوده شده در سوريه نيز هرچه سريع تر آزاد شوند.
مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت نيرو و تعدادي از مسئولان گروه مپنا در مراسم استقبال از اين دو مهندس ايراني حضور داشتند.
رامين مهمانپرست نيز چهارشنبه شب با اعلام خبر آزادي اين دو نفر ابراز اميدواري كرد كه با تداوم تلاش ها و پيگيري ها زمينه آزادي هرچه سريع تر ديگر هموطنان عزيزمان كه به دست گروه هاي مسلح در سوريه گرفتار شده اند، بخصوص مهندسان ايراني كه براي خدمت رساني به مردم سوريه در اين كشور حضور داشتند، فراهم شود.
وي از تلاش ها و نقش مثبت دولت تركيه در آزادي مهندسان ايراني تقدير و تشكر كرد.
هفت مهندس ايراني 29 آذرماه 1390 در شهر حمص سوريه ربوده شدند كه دو نفر از آنها روز پنجشنبه به كشور بازگشتند و پنج نفر ديگر هنوز آزاد نشده اند.

 



بازگشايي دفتر العالم در قاهره با حكم دادستاني مصر

رئيس دفتر شبكه العالم در قاهره از بازگشايي اين دفتر پس از منع تعقيب مدير دفتر العالم با حكم دادستاني مصر خبر داد.
احمد السيوفي رئيس دفتر شبكه العالم در قاهره گفت: فعاليت هاي سنديكاي روزنامه نگاران مصر و سازمان هاي حقوقي و قانوني و خبرنگاران، در بازگشايي دفتر العالم در قاهره نقش چشمگيري داشت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم وي در گفت وگو با اين شبكه گفت: مجموعه تلاش ها موجب صدور حكم بازگشايي دفتر و منع تعقيب مدير دفتر العالم در قاهره توسط دادستان كل مصر شد و در اين ميان تلاش هاي السيد ابوزيد مشاور قانوني سنديكاي روزنامه نگاران قابل تقدير است.
وي افزود: چهارشنبه شب دادخواستي به دادستان تقديم كردم كه در آن درخواست تعقيب افرادي كه مانع دستيابي العالم به مجوز فعاليت دفتر مي شوند، ارائه شده است. وي اظهار داشت: همان هايي كه مانع دستيابي شبكه به مجوز فعاليت مي شوند، در يك اقدام غير قانوني به دفتر شبكه حمله كردند و لذا بايد تحت تعقيب و مجازات قرار گيرند. السيوفي افزود: در دادستاني درباره فعاليت بدون مجوز از من سؤال كردند كه در پاسخ گفتم ما نزديك به ده سال به صورت شفاف و آشكار فعاليت رسانه اي داشته ايم و اين به معني پذيرش ضمني فعاليت شبكه العالم در قاهره بوده است. وي اظهار داشت: براساس دستور دادستان دفتر فك پلمب خواهد شد و اموال و تجهيزات آن نيز بازگردانده مي شود، ضمناً هفت مأمور پليس كه ساختمان دفتر را در محاصره دارند، از آنجا خارج خواهند شد.

 



آسوشيتدپرس: نام خليج فارس از نظر تاريخي و بين المللي معتبر است

آسوشيتدپرس در ضمن گزارشي در خصوص احتمال شكايت ايران از سايت گوگل به خاطر حذف نام خليج فارس از نقشه اينترنتي خود تأكيد كرد اين نام هم از نظر تاريخي و هم بين المللي معتبر است.
آسوشيتدپرس نوشت: ايران مي گويد كه از گوگل بابت از قلم انداختن نام خليج فارس در نقشه هاي خود شكايت مي كند.
رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت خارجه ايران مي گويد كه در صورتي كه گوگل نام خليج فارس را در نقشه درج نكند، با تبعات جدي مواجه خواهد شد. مهمان پرست در مصاحبه با خبرگزاري مهر گفته است كه تهران پيش تر به گوگل در خصوص اقدام قانوني هشدار داده است.
آسوشيتدپرس افزود: ايرانيان به شدت نسبت به نام خليج فارس حساسيت دارند، اين خليج هم از نظر تاريخي و هم از نظر بين المللي خليج فارس شناخته مي شود، برخي كشورهاي عربي اصرار دارند كه اين خليج را «خليج ع ر ب ي» بنامند، اين موضوع تنش هايي را بين ايرانيان و اعراب به بار آورده است.
هشدار ايران به شركت گوگل در مورد خليج فارس
خبرگزاري شينهوا نيز با اشاره به سخنان سخنگوي وزارت خارجه ايران نوشت: ايران به شركت گوگل در زمينه استفاده از نام جعلي به جاي واژه خليج فارس هشدار داد.
خبرگزاري شينهوا نوشت: ايران تأكيد كرده است كه شركت آمريكايي گوگل نبايد از واژه ديگري به جاي خليج فارس بر روي نقشه هاي آنلاين خود استفاده كند.
اين گزارش افزود: استفاده از تكنولوژي هاي مدرن در مسائل سياسي از جمله ابزارهاي جديدي است كه توسط كشورهاي مخالف ايران عليه اين كشور به كار برده مي شود.
اين خبرگزاري با اشاره به سخنان «رامين مهمانپرست» نوشت: استفاده از واژه هاي جايگزين باعث تحريك احساسات ملي ايرانيان مي شود و به اين شركت هشدار داده است كه از اين اقدامات پرهيز كند.

 



درخواست كمك رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه از ايران

رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه با اشاره به نقش ايران به عنوان بازيگر كليدي در خاورميانه خواستار كمك تهران و حمايت از اجراي موفقيت آميز طرح صلح 6 ماده اي در سوريه شده است.
رابرت مود روز پنج شنبه در ديدار با محمدرضا رئوف شيباني سفير ايران در سوريه گفت: نقطه نظر ايران درباره حل و فصل صلح آميز مسئله سوريه، با طرح صلح پيشنهادي كوفي عنان نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، تطابق دارد.
سفير ايران نيز در اين ديدار خواستار برقراري ثبات در سوريه شد و تاكيد كرد امنيت سوريه و منطقه مسائلي در هم تنيده است.
شيباني با اشاره به سفر اخير عنان به تهران براي ديدار با مقامات ايراني، بر حمايت تهران از طرح نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه تاكيد كرد.
گفتني است علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران نيز روز پنج شنبه گذشته گفت: بايد به دولت سوريه زمان كافي داد تا طرح صلح را اجرا كند. صالحي خاطرنشان كرد، كشورهاي سراسر جهان به ويژه كشورهاي منطقه، بايد براي پيشبرد طرح عنان كمك رسانند وگرنه منطقه با مشكلات جدي روبرو مي شود.

 



محسن رضايي : در فتنه 88 هيچ نقشي نداشته ام

اهواز- خبرنگار كيهان:
محسن رضايي در پاسخ به اين سؤال كه نقش شما در فتنه 88 چه بوده است، گفت: من در فتنه 88 هيچ نقشي نداشته ام و راه قانوني را طي كرده ام.
وي با اشاره به اينكه به اعتراض قاعده مند معتقد است بيان داشت: من در فتنه 88 با آن آقايان نبوده ام.
رضايي با توجه به اينكه گروه هاي بيداري اسلامي از ايران الگو مي خواهند اضافه كرد: گروه هاي بيداري اسلامي بدين خاطر كه ايران سازنده بيداري اسلامي بوده و در ايران مردم سالاري ديني و انتخابات انجام شده در بحث اقتصادي و فرهنگ و دانشگاه از ما الگو مي خواهند.
وي با اشاره به عدم توازن بين سياست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ و در خصوص مباحث اقتصادي خاطرنشان كرد: در بحث اقتصاد، خصوصاً توليد ملي بايد به اين نكات توجه داشت كه توليد ملي به معني حل معضل بيكاري و گراني، چشم به آسمان كشورهاي ديگر نداشتن و روي پاي خود ايستادن و الگو شدن براي بيداري اسلامي و منطقه هاي اطراف است.
رضايي در ادامه گفت: توليد ملي يعني تلاش براي حل مشكلات زندگي خودمان، بقاي ايران اسلامي، داشتن يك ايران مقتدر و يك الگو براي مردم جهان است.
وي تصريح كرد: اگر ما بخواهيم توليد ملي در كشور رونق بگيرد بايد دانشگاه ها را به عنوان مهم ترين سرمايه براي توليد وارد صحنه كنيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان كرد: دومين موضوع اين است كه دولت محيط كسب و كار را درست كند كه در حال حاضر اين محيط مناسب نيست و در واقع همانند يك دست انداز است و يك بستر مناسب بايد آماده شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14