(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 - شماره 20213

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واكنش نمايندگان مجلس به اقدام ضد اسلامي دولت آذربايجان
ادامه تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت نظام
گزارش جلسه علني مجلس تصويب بودجه 91 با هدف افزايش توليد و اشتغال
خارج از دستور
ميرتاج الديني: دولت و مجلس نهم تعامل خوبي با هم خواهند داشت
سفير ايران در رم: الحاق بحرين به عربستان امنيت خاورميانه را به خطر مي اندازد
شيخ قبلان: پشتوانه اصلي خيزش ملت هاي منطقه ايران است
در آستانه مذاكرات بغداد ولايتي : ايران هيچ فشاري را تحمل نمي كند
درخواست دانشجويان دانشگاه تهران براي برخورد قاطع با يك نشريه هتاك
دهقان خبر داد انتخاب هيئت رئيسه مجلس نهم در جلسه وحدت اصولگرايان
تحليلگر «امريكن اينترپرايز»:
نشانه اي از ترس در مقامات ايراني از حمله به تاسيسات هسته اي ديده نمي شود
مراسم يادبود شهيد غلامي در آسايشگاه جانبازان امام خميني



واكنش نمايندگان مجلس به اقدام ضد اسلامي دولت آذربايجان

در پي اقدامات ضد اسلامي دولت آذربايجان از جمله برگزاري رژه همجنس بازان تعدادي از نمايندگان مجلس در اظهارنظرهايي اين اقدامات را محكوم كردند.
محمداسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در اين زمينه با بيان اينكه دولت آذربايجان از برگزاري رژه همجنس بازان پشيمان خواهد شد گفت: اين رژه طبق اهداف صهيونيست ها و استكبار طراحي شده است.
كوثري درباره رژه همجنس بازان كه قرار است 6 خرداد در آذربايجان برگزار شود اظهار داشت: رؤساي كشور آذربايجان متأسفانه به جاي توجه به تفكر اسلامي و اعتقادات مردم خود بر روي تفكرات صهيونيستي و استكباري حركت مي كنند.
كوثري با بيان اينكه ملتي كه مسلمان است خواسته اش پياده كردن احكام اسلامي است، ادامه داد: دولت آذربايجان كه با اين روش راه را براي تجمع گروه هاي غيراخلاقي همچون همجنس بازان فراهم مي كند، بايد بداند در آينده نزديك دچار مشكل مي شود و قطعاً مسئولان سياسي و دولت اين كشور از اين اقدام خود پشيمان خواهند شد.
نماينده مردم تهران در مجلس با تأكيد بر اينكه ملت ها مثل گذشته بي تفاوت نيستند ونسبت به عملكرد دولت هاي خود حساسيت دارند، افزود: بنابراين اگر دولت آذربايجان اين اقدام خود را اصلاح نكند دچار مشكل شده و قطعاً به بن بست مي رسد چرا كه اين رژه منطبق بر اهداف صهيونيستي است.
حسن كامران ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: برگزاري رژه همجنس بازان در باكو اقدام از پيش تعيين شده استكبار است كه همواره ترويج بي غيرتي و لاابالي گري را مبنا قرار داده است.
كامران با اشاره به اقدامات ضد اسلامي حكومت آذربايجان مبني بر برپايي رژه همجنس بازان در تاريخ 6 خرداد ماه در باكو اظهار داشت: رژيم آذربايجان يك رژيم لائيك است و اين اقدام خود به نوعي ترويج رفتار ضدديني و ضداخلاقي است.
وي با اشاره به افزايش گرايش مردم جهان به دين و اخلاق افزود: با توجه به تحولات عميق و وسيع منطقه به ويژه در جهان اسلام برپايي رژه 2هزار نفري همجنس بازان در باكو در اصل ترويج بي غيرتي و لاابالي گري را به انجام مي رساند.
نماينده اصفهان در خانه ملت با بيان اينكه نتيجه ترويج بي بند و باري در طول تاريخ موجب نابودي رژيم هاي طاغوت شده است، خاطرنشان كرد: اميدوار هستيم كه ملت مذهبي و هوشيار آذربايجان به موقع اعتراض خود نسبت به اين حركت آمريكايي و صهيونيستي را نشان و از برگزاري اين راهپيمايي جلوگيري كند.
كامران با بيان اينكه پيوند لائيك در آذربايجان، تركيه و تركمنستان از نظر ساختاري خط فرهنگي را به نفع دشمن ايجاد كرده است، تصريح كرد: پشت پرده اين پيوند آمريكا قرار دارد اما آنها بايد بدانند كه ديگر حنايشان رنگي ندارد و اين اقدامات از پيش تعيين شده استكبار است كه همواره ترويج ضداخلاق را مبنا قرار داده است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به مشكلات مردم جمهوري آذربايجان اضافه كرد: هزينه كرد بودجه براي برگزاري رژه همجنس بازان با توجه به مشكلات عديده مردم اين كشور نشان دهنده اوج بداخلاقي رژيم آذربايجان است.
وي با بيان اينكه برگزاري رژه همجنس بازان سندي بر مطرح كردن افكار لائيك است، ادامه داد: جمهوري آذربايجان براي روشنفكر جلوه دادن خود متوسل به برگزاري چنين اقدامات زشت شده است.
كاظم جلالي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز برگزاري رژه همجنس بازان را به ضرر حاكميت آذربايجان دانست و گفت: مردم اين كشور افرادي دين گرا هستند و برگزاري چنين اقداماتي زيبنده آذربايجان نيست و آنها بايد پاسخگوي افكار عمومي باشند.
جلالي با اشاره به اقدامات ضداسلامي حكومت آذربايجان مبني بر برپايي رژه همجنس بازان در 6 خرداد اظهار داشت: موضوع همجنس بازي در دين مبين اسلام امري حرام است و اين حركت اشتباه بسيار بزرگي است كه آذربايجان مي خواهد مرتكب آن شود.
وي با بيان اينكه جمهوري آذربايجان كشوري اسلامي است، افزود: رژه 2هزار نفري همجنس بازان در باكو طبعاً مورد پذيرش مردم اين كشور نخواهد بود و اين مسئله يك گسست مشروعيتي را در داخل حاكميت آذربايجان ايجاد خواهد كرد.
نماينده مردم شاهرود خاطرنشان كرد: دولت آذربايجان هنوز هم وقت جلوگيري از برگزاري اين اقدام سخيف را دارد و برگزاري اين راهپيمايي حركتي كاملاً ضدديني و ضد اسلامي است.

 



ادامه تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت نظام

ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام، در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور سران قوه مقننه و قضائيه و اكثريت اعضا پيگيري شد و شش مواد ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري شد و شش مواد ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.
در اين جلسه كه علاوه بر سران قوه مقننه و قضائيه و اكثريت اعضا، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، رئيس پليس امنيت ناجا، قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي، رئيس ديوان عدالت اداري، رئيس سازمان زندان ها و كارشناساني از وزارت اطلاعات و وزارت تعاون، كار و امور اجتماعي نيز حضور داشتند، پس از بحث و بررسي اعضا و مدعوين، موارد ذيل، پيرامون سياست هاي كلي اجتماعي نظام به تصويب رسيد.
- گسترش عدالت اجتماعي در تمامي عرصه هاي قانون گذاري، اجرايي و قضائي با تأكيد بر موارد ذيل قابل تحقق است.
- محور قرار دادن عدالت اجتماعي در سياست ها، برنامه ريزي و اجرا مربوط به پيشرفت سياسي، فرهنگي، اقتصادي كشور
- تعيين شاخص هاي عدالت اجتماعي مبني بر اسلام در هر حوزه و الزام بخش هاي مختلف نظام براي اجراي آنها
- برنامه ريزي و تلاش در جهت توانمندسازي و كاهش فاصله درآمدي و رفع محروميت از قشرهاي كم درآمد جامعه و كاهش ضريب جيني به حداكثر 33/0 در افق چشم انداز (1404)
- مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و عوامل مختل كننده مناسبات سالم فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي
- اجراي يكسان قانون براي آحاد جامعه و ايجاد زمينه بهره مندي برابر از اطلاعات، فرصت ها و مزيت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي كشور براي همه به ويژه بهره گيري از خدمات و امكانات عمومي.
ادامه اين بحث در جلسات آتي مجمع پيگيري خواهد شد.

 



گزارش جلسه علني مجلس تصويب بودجه 91 با هدف افزايش توليد و اشتغال

با پايان يافتن بررسي بودجه 91 در مجلس شوراي اسلامي يك عضو كميسيون عمران مجلس گفت: بودجه امسال با هدف افزايش توليد به تصويب رسيده است.
حميدرضا پشنگ گفت: بودجه 91 با هدف افزايش توليد و اشتغال به تصويب نمايندگان مردم رسيده است.
وي ادامه داد: محور اصلي بودجه امسال رسيدن به رشد 8 درصدي، كاهش نرخ بيكاري، افزايش بهره وري، رشد اقتصادي، توسعه عدالت و كاهش فاصله طبقاتي است.
نماينده مردم خاش ادامه داد: دولت در بودجه امسال پيش بيني اجراي طرح هاي بزرگ اشتغالزايي را نموده و در اين راستا از سرمايه گذاري در مناطق محروم حمايت هاي لازم را به عمل مي آورد.
وي ادامه داد: امسال با افزوده شدن 2 ميليون هكتار به زمين هاي در حال كشت دولت با تشكيل كارگروه هاي تخصصي در اين خصوص از توليد حمايت مي كند.
اين عضو كميسيون عمران گفت: براي حمايت از توليد مجموع سرمايه گذاري هاي دولت و شركت هاي دولتي 136هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است.
ايرادات شوراي نگهبان
به لايحه بودجه 91
شوراي نگهبان ديروز نظر خود را در مورد لايحه بودجه 91 كل كشور اعلام كرده و مجلس نيز با بررسي ايرادات مد نظر شوراي نگهبان آنها را برطرف كرد.
لايحه بودجه سال 1391كل كشور مصوب مجلس شوراي اسلامي به صورت غيررسمي در جلسات متعدد شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه نظر غيررسمي اين شورا به اين شرح است:
1-لايحه داراي همان ابهام معموله در خصوص نبود اساسنامه شركت ملي نفت ايران و شركت ملي گاز ايران از جمله در بند (الف) جزء 1-1 و بندهاي (پ) و (س) است.
2- تبصره ذيل بند 8-4، مغاير اصل 53 قانون اساسي شناخته شد.
3- بديهي است ساير ايرادات متعاقبا اعلام خواهد شد.
از طرف ديگر سخنگوي شوراي نگهبان از برگزاري جلسه فوق العاده اين شورا براي اعلام نظر نهايي درباره بودجه 91 خبر داد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به سه ايراد شوراي نگهبان به بودجه سال 91 اظهار داشت: ما همچنان منتظر رفع ايراد مجلس نسبت به اين سه ايراد هستيم.
وي افزود: اگر مجلس اين اصلاحات را در بودجه اعمال كند و بودجه را به ما بدهد، ما هم جلسه فوق العاده برگزار مي كنيم و نظر نهايي شوراي نگهبان را در مورد بودجه اعلام خواهيم كرد.
جلسه مجلس براي بررسي ايرادات شوراي نگهبان به بودجه
وكلاي ملت در جلسه علني عصر ديروز پارلمان ايرادات شوراي نگهبان به لايحه بودجه سال 1391 كل كشور را مورد بحث و بررسي قرار داد و اين ايرادات را برطرف كردند.
بعد از بررسي و رفع ايرادات مد نظر شوراي نگهبان محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس از نظر غيررسمي شوراي نگهبان در تاييد بودجه 91 خبر داد.
شوراي نگهبان به بودجه 91 پنج ايراد گرفته بود كه اين ايرادات در كميسيون تلفيق براي تأمين نظر آن شورا مرتفع شده است.
در اولين ايراد، مجلس با پيشنهاد كميسيون تلفيق براي تأمين نظر شوراي نگهبان با 151 رأي موافق، 4 رأي مخالف و 9 رأي ممتنع از 210 نماينده حاضر در صحن علني، موافقت كرد.
به موجب مصوبه مجلس، در راستاي اعمال حق مالكيت و حاكميت بر منابع نفت و گاز كشور و نيز به منظور اجراي احكام قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب 1389، رابطه مالي و نحوه تسويه حساب بين دولت (خزانه داري كل) و وزارت نفت از طريق شركت هاي تابعه ذيربط بابت همه مصارف سرمايه اي و هزينه اي شركت هاي ياد شده از جمله بازپرداخت تسهيلات بيع متقابل، بازپرداخت تسهيلات، توليد، حفظ سطح توليد و برداشت صيانتي و افزايش توليد نفت و گاز طبيعي، سرمايه گذاري و نيز هزينه صادرات با احتساب هزينه هاي حمل و بيمه (سيد) به ميزان 5/14 درصد (شامل 10 درصد منظور در ماده 229 قانون برنامه پنجم) از ارزش نفت (نفت خام و ميعانات گازي) صادراتي و مبالغ واريزي نقدي بابت خوراك پالايشگاه داخلي و ميعانات گازي تحويلي به مجتمع هاي پتروشيمي و ساير شركت ها براساس قيمت فرآورده هاي نفتي در نيمه اول سال 89 به عنوان سهم آن شركت به منظور مصارف سرمايه اي و بازپرداخت قراردادهاي بيع متقابل شركت پس از كسر هزينه ها معاف از ماليات و تقسيم سود سهام تعيين مي شود.
مجلس همچنين وزارت نفت را مكلف كرد از طريق شركت هاي دولتي تابعه ذيربط، معادل 5/85 درصد بقيه ارزش مواد مذكور را به حساب بستانكار دولت (خزانه داري كل كشور) منظور و به شرح مقررات اين بند با دولت (خزانه داري كل كشور) تسويه حساب كند. در صورت وصول درآمد حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي بيش از احكام و ارقام مصوب در اين قانون (موضوع رديف هاي 210101 و 210109)، 25 درصد از مازاد حاصله به سهم شركت تابعه ذيربط وزارت نفت مذكور در فوق افزوده و به عنوان منابع سرمايه اي تنها براي اجراي طرح هاي بالادستي نفت و گاز در ميادين مشترك به مصرف مي رسد.
مجلسي ها در رفع ايراد ديگري با پيشنهاد كميسيون تلفيق با 108 رأي موافق، دو رأي مخالف و 7 راي ممتنع از 211 نماينده حاضر در جلسه، موافقت كردند.
براين اساس، وزارت نفت موظف شد از طريق شركت تابعه ذيربط بخش نقدي خريد خوراك پالايشگاه هاي داخلي را هر ماهه متناسب با خوراك دريافتي به خزانه داري كل كشور واريز كند. خزانه داري كل كشور در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، مواد 16 و 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و جزء الف اين بند (سهم شركت تابعه ذيربط وزارت نفت) مكلف است سهم طرف هاي ذيربط را پرداخت كند و گزارش عملكرد اين جزء را در مقاطع سه ماهه به كميسيون هاي اقتصادي، انرژي، برنامه و بودجه و محاسبات و ديوان محاسبات كل كشور ارسال كند.
بهارستان نشينان در مصوبه ديگري مجدداً با 162 رأي موافق، 1 راي مخالف و 5 رأي ممتنع از 211 نماينده حاضر در جلسه، با پيشنهاد كميسيون تلفيق لايحه بودجه 91 موافقت كردند.
طبق مصوبه مجلسي ها در اين جزء، مقرر شد ماليات بر ارزش افزوده و عوارض نفت و گاز توليدي و فرآورده هاي وارداتي، فقط از همه فرآورده هاي نفتي و گازي يك بار در انتهاي زنجيره توليد آنها توسط شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي (شركت هاي پالايش نفت) و شركت تابعه ذيربط وزارت نفت براساس مفاد جزء (پ) اين بند شركت هاي گاز استاني بر مبناي قيمت فروش داخلي محاسبه و پرداخت مي شود. ماليات مزبور به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور واريز مي شود و عوارض طبق قوانين موضوعه توزيع مي شود.
مجلس در انتظار نظر
شوراي نگهبان
بعد از اتمام بررسي ايرادات شوراي نگهبان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ما اينجا بحث بودجه را پايان مي دهيم و منتظر مي مانيم تا شوراي نگهبان نظرش را اعلام كند چرا كه امروز بايد اين بحث را به پايان برسانيم.
وي بر همين اساس از اداره قوانين مجلس خواست تا مصوبات مجلس را جهت اعلام نظر نهايي به شوراي نگهبان ارسال كنند.
نمايندگان در ادامه جلسه ديروز خود با واريز 100 ميليارد ريال به حساب كميته امداد و بهزيستي مناطق آزاد موافقت كردند.
براين اساس مقرر شد در اجراي بند «ز» ماده 112 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، سازمان هاي مناطق آزاد تجاري و صنعتي موظف باشند منابع موضوع اين بند را به حساب خاصي نزد خزانه داري كل كشور واريز كنند.
خزانه داري كل كشور هم موظف شد تا مبلغ صد ميليارد ريال از محل منابع واريزي را به نسبت مساوي براي اجراي مفاد بند ياد شده به كميته امداد امام خميني به سازمان بهزيستي همان مناطق پرداخت كنند.
نمايندگان مجلس با 168 رأي موافق، 1 رأي مخالف و 6 رأي ممتنع با اين اصلاح موافقت كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان با حذف يك تبصره مربوط به صندوق بازنشستگي فولاد موافقت كردند.
تأييد غير رسمي بودجه 91 توسط شوراي نگهبان
نائب رئيس مجلس در پايان جلسه علني عصر ديروز مجلس گفت: براساس نظر غير رسمي شوراي نگهبان اين شورا ايراد ديگري از بودجه 91 نگرفته است.
محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در پايان جلسه علني عصر ديروز پارلمان اظهار داشت: ما اكنون پاسخ غير رسمي شوراي نگهبان در خصوص رفع ايرادات اين شورا از سوي نمايندگان در لايحه بودجه 91 را داريم و براساس اين نظر غير رسمي اشكالي بر مصوبات امروز مجلس گرفته نشده است.
وي افزود: البته منتظر بوديم تا جواب رسمي اين شورا برسد اما فكر مي كنم كه شايد اعلام نظر كمي معطلي داشته باشد، لذا جلسه را ختم مي كنيم و انشاءالله صبح يكشنبه جلسه علني تشكيل مي شود.

 



خارج از دستور

عليخاني: اصلاح طلبان در مجلس نهم فراكسيون ندارند
قدرت الله عليخاني نماينده مردم قزوين در مجلس هشتم كه نتوانست راي لازم براي ورود به مجلس آينده را كسب كند گفت: اصلاح طلبان در مجلس نهم به دليل تعداد كم نمي توانند فراكسيون تشكيل دهند.
وي در مصاحبه با فارس گفت: مجلس نهم 8 اصلاح طلب دارد، البته همين افرادي هم كه هستند از همين الان برخي هايشان گفته اند كه مستقل اند، يعني حاضر نيستند به نام اصلاح طلبي كار كنند.
عليخاني ادامه داد: وقتي يك فراكسيون مي خواهد تشكيل شود بايد 10 و 15 نفر باشند و وقتي تعداد ندارند نمي توانند فراكسيون تشكيل دهند، اين آمارهايي كه مي دهند و مي گويند 20-30 نفر اصلاح طلب در مجلس نهم است درست نيست.
نماينده قزوين در مجلس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بعد از پايان دوره نمايندگي شهردار زن جان خواهم بود، بعد از دوره نمايندگي به كارهاي مطالعاتي مي پردازم و از بيرون سياسيون را تماشا مي كنم.
جلسه اصولگرايان براي بررسي
رياست مجلس آينده
اصولگرايان مجلس نهم يك روز قبل از آغاز به كار مجلس جديد پيرامون رياست و خط و مشي مجلس آينده بحث و گفت وگو خواهند كرد.
اصولگرايان مجلس نهم شنبه هفته آينده يك روز قبل از آغاز به كار مجلس جديد گردهم مي آيند.
در اين گردهمايي كه در تالار مشروطه مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود، اصولگرايان مجلس نهم پيرامون رياست و خط و مشي مجلس آينده بحث و گفت وگو خواهند كرد.

 



ميرتاج الديني: دولت و مجلس نهم تعامل خوبي با هم خواهند داشت

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه مجلس و دولت نبايد رقيب هم باشند و بنده به اين همكاري خوش بين هستم ابراز اميدواري كرد كه با تشكيل مجلس نهم شاهد تعامل و همكاري بيشتر بين اين دو قوه باشيم.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در گفت وگو با مهر، با اشاره به تعامل مجلس نهم با دولت دهم اظهار داشت: به همكاري مثبت و خوب مجلس نهم با دولت خوش بين هستم، چرا كه بين اين دو قوه نقاط مشترك زيادي ديده مي شود.
وي با بيان اينكه منتخبان مجلس نهم رويكرد خود را حل مشكلات مردم و خدمت رساني به آنها قرار داده اند گفت: البته در همه ادوار گذشته مجلس، موضوع حل مشكلات حوزه هاي انتخابيه و پيگيري مطالبات مردم خواست نمايندگان از دولت بوده كه ما تلاش كرده و مي كنيم با سفرهاي استاني اين مشكلات را برطرف كنيم.
معاون پارلماني رئيس جمهور افزود: از اين رو رويكرد مشترك دولت و مجلس حل مشكلات مردم است و اميدواريم در مجلس نهم با برنامه ريزي هايي كه انجام مي شود و با همكاري و تعامل خوبي كه بين دو قوه مجريه و مقننه بوجود مي آيد بتوانيم در جهت حل مشكلات كنوني مردم قدم هاي خوبي را برداريم.
ميرتاج الديني با بيان اينكه مجلس و دولت نبايد رقيب هم باشند خاطرنشان كرد: البته مقام معظم رهبري توصيه كرده بودند كه اگر مي خواهد رقابتي شكل گيرد اين رقابت بايد در جهت خدمت رساني بيشتر به مردم باشد، از اين جهت بنده از هم اكنون هيچ اختلاف و عدم هماهنگي بين مجلس نهم و دولت نمي بينم و همه نشانه ها و عوامل در جهت همكاري و هماهنگي بيشتر براي خدمت به مردم است.

 



سفير ايران در رم: الحاق بحرين به عربستان امنيت خاورميانه را به خطر مي اندازد

سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا طرح الحاق بحرين به عربستان را برخلاف خواست ملت بحرين عنوان كرد و گفت: اين اقدام امنيت خليج فارس و خاورميانه را به خطر مي اندازد.
به گزارش فارس، سيدمحمدعلي حسيني در گفت وگو با خبرگزاري ايتاليايي آنسا در پاسخ به سؤالي در رابطه با بحرين و امكان تحقق اتحاد كشورهاي حوزه خليج فارس و پيوند منامه و رياض گفت: احساس مي شود در مورد مسائل بحرين و خواست ملت اين كشور در جهان غرب بي توجهي مي شود. شايسته است كه توجه بيشتري به رويدادهاي بحرين مبذول شود. وي با بيان اينكه بحرين از بيش از يك سال پيش صحنه رويدادهاي دردناكي است و تاسف آور است كه كشورهاي غربي بار ديگر سياست يك بام و دو هوا را اتخاذ كرده اند، خاطرنشان كرد: آنها در حالي كه بر مسائل جزيي كشوري مثل سوريه متمركز شده اند، رويدادهاي يك كشور ديگر را كاملا ناديده گرفته اند. مي بايست در قالب يك تلاش همگاني به آنچه در بحرين روي مي دهد پايان داده شود.
به گفته حسيني ادامه اين وضعيت باعث ايجاد اغتشاش و آشفتگي در منطقه حياتي خليج فارس خواهد شد.
سفير ايران در ادامه افزود: طرح «الحاق» بحرين به يك كشور ديگر برخلاف خواست ملت بحرين و در تعارض با منافع سياسي منطقه است و مي تواند امنيت خليج فارس و خاورميانه را به مخاطره بيندازد.
وي گفت: اميرنشين كوچك بحرين در خليج فارس صحنه ناآرامي و برخورد بين اپوزيسيون اكثريت شيعه كشور با خاندان سني حاكم بر آن مي باشد.

 



شيخ قبلان: پشتوانه اصلي خيزش ملت هاي منطقه ايران است

نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان نقش موثر و اقتدار ايران در منطقه عليه توطئه هاي غربي و صهيونيستي را پشتوانه مهمي براي بيداري اسلامي و خيزش ملت ها دانست.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سفر به لبنان و در ديدار با شيخ عبدالامير قبلان نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان و شيخ محمد رشيد قباني مفتي جمهوري لبنان بر ضرورت هوشياري نسبت به توطئه هاي غربي - صهيونيستي عليه ملل منطقه و ضرورت وحدت بين مذاهب و طوائف مختلف لبناني تاكيد كرد.
در اين ديدارها كه با حضور غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران انجام شد، حجت الاسلام محمدي فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر وحدت مسلمين و هوشياري نسبت به توطئه ها عليه ملل منطقه را يادآور شد و اظهار داشت: بيداري اسلامي در منطقه باعث وحشت استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي شده و آنها با از دست دادن مهره هاي مستبد و ديكتاتور خود به دنبال ضربه به موج اسلام خواهي مردم منطقه شده اند. شيخ عبدالامير قبلان با ابلاغ سلام و درودهاي گرم به مقام معظم رهبري و مسئولان جمهوري اسلامي ايران، نقش موثر و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در منطقه عليه توطئه هاي غربي و صهيونيستي را پشتوانه مهمي براي بيداري اسلامي و خيزش ملت ها دانست و خواستار تداوم حمايت هاي ايران از ملل مظلوم شد.

 



در آستانه مذاكرات بغداد ولايتي : ايران هيچ فشاري را تحمل نمي كند

مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در آستانه مذاكرات 1+5 و ايران در بغداد در گفت وگو با مهر، به علل اصلي برگزاري مذاكرات در بغداد اشاره كرد و مواضع جمهوري اسلامي ايران پيش از ورود به مذاكرات را بيان داشت.
دكتر «علي اكبر ولايتي» درباره علت اصلي برگزاري دور دوم مذاكرات هسته اي ميان گروه 1+5 و ايران در بغداد و پيشنهادهاي ديگر كشورهاي غربي كه در اين زمينه ارائه داده بودند، اظهار داشت: برگزاري مذاكرات هسته اي بين گروه 1+5 و ايران در بغداد با پيشنهاد و پيگيري جمهوري اسلامي ايران محقق شده است. در صورتي كه در ابتدا نظر گروه 1+5 برگزاري مذاكرات در اتريش، سوييس يا نروژ بود، اما جمهوري اسلامي ايران بر روي بغداد تكيه داشت كه در نهايت برگزاري مذاكرات در استانبول و بغداد مورد توافق قرار گرفت.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري تاكيد كرد: در واقع در نهايت نظر ما در اين موضوع تامين شد كه يك پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود. از طرفي برگزاري اين نشست يك اعتبار بين المللي براي عراق محسوب مي شود، چون سابقه نداشته دربغداد اجلاسي با حيثيت بين المللي برگزار شود و عملا بغداد جايگزين ژنو يا وين يا اسلو براي برگزاري مذاكرات در موضوعي بين المللي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: برگزاري اين مذاكرات در بغداد جز در سايه روابط دوستانه اي كه بين ايران و عراق است، به شكل ديگري محقق نمي شد. اين اتفاق خود پيامهاي مختلفي دارد كه از جمله آنها اين است كه بر خلاف آنچه در دنيا تبليغ مي كنند در عراق امنيت برقرار است، البته ممكن است برخي از خرابكارها و تروريستها در عراق اقداماتي انجام دهند كه اين مسئله ممكن است در هر كشور ديگري نيز اتفاق بيافتد.
دكتر ولايتي تصريح كرد: وقايع اين چنيني نشان از عدم وجود امنيت در كشوري همچون عراق نيست، برگزاري بسيار موفق نشست اتحاديه عرب در بغداد و هم اكنون اجلاس 1+5 و ايران خود يك نشانه عملي بر اين است كه دولت مالكي پس از بيرون كردن نظاميان آمريكايي قادر به تامين امنيت عراق است و تا حدي اعتبار دارد كه ديگر كشورها بغداد را به عنوان مركز گفتگوهاي بين المللي انتخاب كنند.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري درباره فشارهاي احتمالي بر ايران پيش از آغاز مذاكرات بغداد اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هيچ فشاري را تحمل نمي كند و در كمال اختيار در رابطه با سرنوشت خودش در موضوع هسته اي تصميم مي گيرد.
ولايتي درباره نتيجه احتمالي مذاكرات سوم خردادماه 1+5 و ايران نيز اظهار داشت: در بخشي كه با جمهوري اسلامي ايران است، ما تصميم داريم در چارچوب مقررات بين المللي و حقوقي ايران گفتگوها انجام شود.
ولايتي افزود: از طرف ديگر اگر كشورهاي عضو 1+5 حسن نيت داشته و پايبند به مقررات بين المللي باشند و در صدد تحميل غيرقانوني نظرات خودشان نباشند، اميدواري به اجلاس بغداد وجود دارد.
خاطر نشان مي شود مذاكره كننده ارشد هسته اي جمهوري اسلامي ايران در پايان نشست استانبول (26 فروردين ماه) با تاكيد بر مواضع مقتدرانه ايران، اظهار داشت: آنچه اهميت دارد لزوم دستيابي ملت ايران به حقوق مشروع خود بر اساس معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي است. مذاكرات اخير ايران با گروه 1+5 در استانبول با توافق براي ادامه مذاكرات در بغداد در روز 23 مي آتي (سوم خردادماه) پايان يافت.

 



درخواست دانشجويان دانشگاه تهران براي برخورد قاطع با يك نشريه هتاك

بيش از 1000 نفر از دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه تهران در واكنش به مطلب موهن يك نشريه اين دانشگاه بيانيه اي صادر كردند.
به گزارش فارس، در پي اهانت يكي از نشريات دانشجويي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران (نشريه صبح فردا) به ساحت مقدس امام هادي(ع)، دانشجويان و فارغ التحصيلان اين دانشگاه با صدور بيانيه اي اعتراض خود را اعلام كردند.
متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
حكايت توهين و افتراء به ائمه اطهار و اهل بيت گستره اي به درازاي تاريخ اسلام دارد؛ اما در روزهاي اخير مجددا شاهد گستاخي جرياني هتاك هستيم كه به جسارت عليه ساحت مقدس حضرت امام هادي(ع) پرداخته است.
حال در شرايطي كه از هر مسلمان و آزاده اي انتظار اعلام برائت و تبري از اين دست حركات وجود دارد، متاسفانه شاهد آن هستيم كه نشريه دانشجويي «صبح فردا» در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، در مقاله اي هتاكانه علاوه بر تمسخر احكام اسلامي، به حمايت از اين توهين كننده به اهل بيت پرداخته و به بهانه شعار آزادي بيان، اجازه جسارت وقيحانه به پيشگاه ساحت مقدس حضرت امام هادي(ع) را به خود داده است.
نكته حائز اهميت اين است كه چنين تحركاتي در اين نشريه بي سابقه نبوده و قبلا نيز به بهانه هاي مختلف، اقدام به قداست زدايي از احكام و اركان دين اسلام نموده است (عناويني چون آزادي فرقه ضاله بهاييت، توهين تلويحي به حجاب برتر اسلامي و حكم قصاص در اسلام)
چه غم انگيز است آنجا كه اين جريان به جاي اظهار توبه و پشيماني و برائت و محكوم نمودن جريان هتاك، به عذرخواهي طلبكارانه اي اقدام كرده كه منكر اصل توهين به مقدسات مي باشد و آن را صرفا سوء برداشت عده اي از دانشجويان از مطالبي مبهم! مي داند، و اين گونه راه را بر اعمال هرگونه رأفت اسلامي براي خود مي بندد.
در چنين شرايطي، از اعضاي حقيقي و حقوقي، اتحاديه ها، كانون ها و تشكل هاي دانشجويي به ويژه انجمن اسلامي دانشكده علوم اجتماعي- كه برخي از اعضاي فعال آن در اين نشريه مسئول و يا عضو مي باشند- انتظار مي رود در دفاع از حيثيت تاريخي و هويت اسلامي خود در مقابل اين حركت سخيف موضع گيري كرده و برائت و انزجار خود را از اين حركت اعلام كنند. چرا كه اتفاق اخير جاي هيچ گونه مسامحه اي را براي كساني كه تحت لواي آل الله سلام عليهم تنفس مي كنند باقي نگذاشته است.
در دين مبين اسلام كه حرمت و احترام مومن هم تراز با حرمت خانه خداست، مع الاسف حرمت امام معصوم(ع) در فضاي دانشگاهي به بهانه آزادي بيان در نشريه مذكور شكسته شده؛ لذا ما دانشجويان دانشگاه تهران ضمن هشدار به مسئولين امر، نسبت به تبعات هر نوع اغماض حول اين مسئله، خواهان اجراي قانون به نحو اكمل و بدون هرگونه تساهل و تسامحي در قبال عوامل نشر و توزيع اين اهانت هستيم.

 



دهقان خبر داد انتخاب هيئت رئيسه مجلس نهم در جلسه وحدت اصولگرايان

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: قرار است در روز 6 خرداد اصولگرايان در مجلس مشروطه كنار يكديگر جمع شوند تا از اين طريق بر وحدت اصولگرايان تاكيد كرده و هيئت رئيسه مجلس نهم را نيز انتخاب كنند.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، درباره لزوم وحدت اصولگرايان اظهار داشت: اصولگرايان براي اينكه در آغاز مجلس نهم زمينه وحدت را فراهم كرده و هيئت رئيسه با اقتداري شكل دهند تا از اين طريق در طول 4 سال گام هاي بلندي در دهه پيشرفت و عدالت بردارند؛ بايد وحدت را مورد توجه قرار دهند.
وي تصريح كرد: با توجه به اتمام دوران انتخابات لازم است اصولگرايان اختلافات گذشته خود را كنار گذاشته و براي تحقق اهداف انقلاب و رفع مشكلات مردم با دوري از تفرقه امكان استفاده از همه پتانسيل نمايندگان را در مجلس نهم فراهم كنند.
دهقان بر همين اساس ادامه داد: قرار است در روز 6 خرداد و يك روز پيش از تشكيل مجلس نهم، از ساعت 30:14 تا 30:19 بعد از ظهر اصولگرايان در مجلس مشروطه كنار يكديگر جمع شوند تا از اين طريق بر وحدت اصولگرايان تاكيد كرده و در سايه اين انسجام، اهداف انقلاب و مطالبات مردم را برآورده كنند. عضو فراكسيون اصولگرايان افزود: در اين جلسه هيئت رئيسه مجلس انتخاب خواهد شد تا در كنار تاكيد بر وحدت، ما شاهد برخورداري از مجلسي مقتدر باشيم.

 



تحليلگر «امريكن اينترپرايز»:
نشانه اي از ترس در مقامات ايراني از حمله به تاسيسات هسته اي ديده نمي شود

يك تحليلگر آمريكايي با اشاره به مذاكرات هسته اي بغداد نوشت: هيچ نشانه اي از ترس در مقامات ايراني از حمله به تاسيسات هسته اي اين كشور وجود ندارد و آنها اهداف آمريكا از اين مذاكرات را به خوبي درك كرده اند.
«مارك تيسن» نويسنده و تحليلگر موسسه امريكن اينترپرايز و مشاور سابق «جرج بوش» در گزارشي مي نويسد: روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد كه ايران عموما موفقيت هاي هسته اي خود را مرهون موفقيت در به تاخير انداختن اقدام غرب عليه برنامه هسته اي اش مي داند.
همزمان با آغاز مذاكرات مهم درباره پرونده هسته اي ايران، تيم مذاكره كننده ايران به منظور خريد وقت و ايجاد مشروعيت براي غني سازي اورانيوم تمايل كمتري به رسيدن به يك توافق جامع دارند.
ايراني ها مي گويند كه سياست هاي دقيق آنها باعث كمك به تكميل روند غني سازي در ايران شده است و غرب نيز نتوانسته است اين واقعيت را متوقف كند.
تيسن با اشاره به مقاله روزنامه نيويورك تايمز و اظهارات مقامات و تحليلگران ايراني همچنين نوشت: «حميدرضا ترقي» يكي از مشاوران نزديك به رهبر جمهوري اسلامي ايران و از افراد نزديك به تيم مذاكره كننده مي گويد كه بدون نقض قوانين بين المللي يا نقض تهعدات پيمان منع تكثير تسليحات هسته اي ما توانستيم با مديريت خطوط قرمزي كه غرب براي ما درست كرده بود به اين نقطه برسيم.
موفقيت هاي ايران در اين زمينه عبارتند از؛ اول، ترقي گفت كشورهاي غربي نمي خواهند ايران نيروگاه هسته اي داشته باشد اما رآكتور بوشهر اكنون به چرخه ملي برق سراسري پيوسته است.
دوم، غرب با تاسيسات آب سنگين ايران مخالف است اما ايران درحال حاضر يك تاسيسات آب سنگين فعال در اراك دارد.
سوم، غرب مخالف هرگونه غني سازي است اما ايران درحال غني سازي اورانيوم حتي بيشتر از آن چيزي است كه براي برنامه هسته اي خود نياز دارد.
براساس اين گزارش، آقاي ترقي و ديگر مقامات ايراني مي گويند كه سياست آنها آمريكا را مجبور مي كند تا غني سازي را بپذيرند؛ اقدامي كه پنج قطعنامه براي توقف آن توسط شوراي امنيت سازمان ملل صادر شده است.
اين گزارش با اشاره به صحبت هاي مشاور رهبر ايران مي نويسد: در گفته و صحبت هاي مقامات ايراني چيزي به اسم ترس از حمله به تاسيسات هسته اي ديده نمي شود. در مقابل ايراني ها از الان بر موفقيت خود در مواجه با اوباما قبل از آغاز مذاكرات تاكيد مي كنند.
مشاور اسبق بوش در دوران رئيس جمهوري مي نويسد: همانطور كه من در روزنامه واشنگتن در هفته گذشته تاكيد كردم اين به اين دليل است كه ايراني ها تشخيص داده اند كه هدف دولت اوباما در اين مذاكرات توقف آنها از دستيابي به تسليحات هسته اي نيست بلكه هدف وي جلوگيري از حمله اسرائيل به ايران قبل از برگزاري انتخابات نوامبر است.

 



مراسم يادبود شهيد غلامي در آسايشگاه جانبازان امام خميني

مراسمي به منظور گراميداشت ياد و خاطره جانباز شهيد «مجيد غلامي» از سوي همرزمانش در آسايشگاه جانبازان امام خميني برگزار مي شود.
به همين مناسبت مراسم بزرگداشت و يادبودي در روز دوشنبه 1/3/91 برگزار مي شود.
اين مراسم از ساعت 16 تا 18 در آسايشگاه جانبازان امام خميني(ره) واقع در خيابان شهيد باهنر، خيابان شهيد آقايي برگزار مي شود.
گفتني است جانباز شهيد غلامي، از رزمندگان گردان انصارالرسول و از يادگاران دوران دفاع مقدس، سال 64 در فاو از ناحيه گردن مجروح شد و بر اثر همين مجروحيت هيچ تحركي نداشت و سال ها بر روي تخت زندگي مي كرد و پس از تحمل 27 سال زندگي پرمشقت ولي صبورانه، به ياران شهيدش پيوست.
وي از جانبازان بستري در آسايشگاه حضرت امام خميني بود كه با وجود وضعيت بسيار دشواري كه داشت بسيار صبور و بردبار بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14