(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

استفاده از شهردار چند شغله در ماسوله دردي دوا نمي كند
قرآن خطي منسوب به امام علي (ع) در اصفهان به نمايش درآمد
يادداشت خبرنگار
معرفي برگزيدگان مسابقه قرآن ويژه اهل سنت گلستان
گردآوري آثار براي موزه شهداي آذربايجان شرقي
فعاليت اداره ارشاد تالش در نمازخانه سازمان تبليغات شهر!
هديه رهبري در كلاله توزيع شد
اعتراض اهالي اليگودرز به چاپ تصاوير مبتذل در مجله محلي
لزوم صدور فرش استان با برند زنجان
قاين صاحب پارك وحش مي شود
مراسم سالروز درگذشت خير برجسته در همدان برگزارشد
ثبت نام 31 هزار دانش آموز استان سمنان در طرح نور
تصفيه خانه آب شرب رامسر تيرماه مورد بهره برداري قرارمي گيرد
كاشان صاحب راديو تخصصي مي شود
كتيبه داريوش در بيستون بازخواني مي شود
نارضايتي مرودشتي ها از تأخير در تحويل مسكن مهر



استفاده از شهردار چند شغله در ماسوله دردي دوا نمي كند

شهر تاريخي ماسوله كه تاكنون 22 شهردار را به خود ديده با مشكلات عديده اي در سطح شهر روبروست. با كناره گيري شهردار ماسوله انتظار شهروندان اين شهر تاريخي از شوراي اسلامي اين شهر آن است كه در انتخاب شهردار سلايق شخصي را كنار گذاشته و با گزينش يك شهردار آگاه و كاردان در جهت رفع معضلات ماسوله گام بردارند.
كاهش ممتد خانوارهاي ساكن در ماسوله و مهاجرت آنان از اين شهر، زنگ خطري است براي اعضاي شوراي اسلامي ماسوله كه بايد با انتخاب يك شهردار قوي و افزايش امكانات براي زندگي شهروندان در ماسوله همت به خرج دهند.
بايد به اين نكته توجه داشت كه استفاده از شهردار چند شغله كه دغدغه اي براي عمران ماسوله ندارد دردي از اهالي اين شهر تاريخي دوا نمي كند.
برنامه ريزي صحيح براي شهر مي تواند مردم را براي سكونت دائمي در ماسوله تشويق كند. درغير اين صورت اگر وضع بدين منوال پيش رود شهري خالي از سكنه پيش روي خواهد بود كه در آن صورت، شورا و شهرداري مفهومي نخواهد داشت.
شهروندان ماسوله و ساكنين دائمي اين شهر به طور مرتب با تهديد سقوط سنگ هاي معلق و بزرگ روبرو هستند اما در مقابل، كمترين اقدامي را در جهت مهار اين سنگ ها شاهدند.
سال هاست مشكلات ماسوله نوشته مي شود، اما كمترين حركت اجرايي براي رفع اين معضلات به عمل نمي آيد. سال هاست كه از جاده كم عرض، فقدان پاركينگ، عدم لايروبي رودخانه، نبود پارك تفريحي و... سخن به ميان آمده ولي كو عمل؟
ماسوله- خبرنگار كيهان

 



قرآن خطي منسوب به امام علي (ع) در اصفهان به نمايش درآمد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مدير روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان از نمايش قرآن نفيس خطي منسوب به حضرت علي(ع) در دومين نمايشگاه روابط عمومي هاي اين استان خبر داد.
وي گفت: تزيينات اين قرآن نفيس طلاكوب بوده و به علت قدمت بالاي آن تاكنون قيمت ريالي براي آن تعيين نشده است.
«حامد جعفرپور» با اعلام اينكه اين قرآن نفيس در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي اصفهان در معرض ديد عمومي قرار خواهد گرفت، افزود: همزمان با برگزاري دومين نمايشگاه ارائه دستاوردها و توانمندي هاي روابط عمومي هاي استان اصفهان، اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان براي نخستين بار زمينه نمايش تصوير قرآن نفيس خطي منسوب به حضرت علي(ع) را فراهم ساخته است.
وي با بيان اينكه اين قرآن وقفي كه قسمتي از آن در اختيار اداره كل اوقاف اصفهان قرار دارد از نفيس ترين نمونه هاي قرآني به شمار مي رود، اضافه كرد: اين قرآن به چند قسمت تقسيم شده است كه قسمت هايي از آن در مكه مكرمه، آستان علي بن موسي الرضا(ع)، موزه لندن، كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي و قسمتي نيز در اداره كل اوقاف استان اصفهان موجود است.
مدير روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان افزود: اين قرآن نفيس خطي با خط كوفي و بدون نقطه كتابت شده است و در زمان هاي بعد و توسط ائمه اطهار بر روي آن نقطه گذاري صورت گرفته است.
وي با اعلام اينكه آيات قرآن كريم بر روي پوست آهو كتابت شده است، اظهار داشت: تزيينات اين قرآن نفيس طلاكوب بوده و به علت قدمت بالاي آن تاكنون قيمتي براي آن تعيين نشده است.
جعفرزاده افزود: اين قرآن نفيس خطي وقف روستاي سعيدآباد از توابع منطقه باغبهادران اصفهان است كه سالي يك بار در ايام 28 صفر اصل اين قرآن در مراسمي كه در همان روز در اين روستا برگزار مي شود براي تيمم و تبرك مردم استفاده مي شود.

 



يادداشت خبرنگار

خلأهاي قانوني استخواني در گلوي انتخابات
«انتخابات در جمهوري اسلامي ايران يكي از مولفه هاي نظام مردم سالاري و شاخص مشروعيت نظام است.»
انتخابات مجلس نهم با همه فراز و فرودهايش در اهواز به پايان رسيد در نهايت سه نفر به عنوان نمايندگان مردم اهواز به بهارستان راه يافتند.
اما در اين ميان بسياري از ساختارها و چهارچوب هاي متعارف اعم از تبليغاتي، اجرايي و نظارتي دست خوش تغيير شد. البته تغييري نه از نوع مثبت؛ پيامدهايي منفي كه اثرات آن در همين دوره پديدار شد.
در خصوص تبليغات آنچه در وهله اول به ذهن متبادر مي شود اين است كه روشي ساده است براي شناساندن كانديداها و اهداف و برنامه هاي آنها به مردم و آسان ساختن تصميم گيري و انتخاب براي آنان، اما در واقعيت چيز ديگري اتفاق مي افتد.
راه انداختن كارناوال و كاروان هاي تبليغاتي در حالي كه خلاف نص صريح قانون است، نصب بلندگو در محل ستادهاي تبليغاتي كانديداها؛ چاپ پوستر خارج از ابعاد تعيين شده، استفاده از امكانات دولتي و اداري، چسباندن پوستر و لوازم تبليغاتي در غير از محل هايي كه شهرداري ها و دهداري ها تعيين كرده اند اعم از در و ديوار، علايم راهنمايي و رانندگي، تيرهاي برق، همچنين پاره كردن و از بين بردن آثار تبليغاتي كانديداهاي رقيب كه مي توان نام بداخلاقي انتخاباتي بر آنها نهاد. مصداق آن به آتش كشيدن بنرهاي تبليغاتي يك كانديدا بود از اين دست هستند. اما سؤال مهمي كه در اين ميان مطرح است اينكه چرا مسئولان و مراجع ذي صلاح از كنار اين حركت مذموم و عاملانش به راحتي و با تسامح گذشتند؟ در حالي كه اين اقدام و انتشار خبر آن در جامعه اجازه و جسارت تكرار آن را به افراد بيمار دل و خاطي خواهد داد و دودش، كه همانا خدشه دار كردن فضاي انتخابات مملكت اسلاميمان است، در چشم خودمان خواهد رفت.
به اين ليست بلند بالا اضافه كنيد روش هاي نامتعارف جديدي را كه از شدت تكرار دارند به سنت بدل مي شوند از جمله توزيع سيم كارت و كارت شارژ و دادن هداياي نقدي به افراد و مساجد و هيئت هاي مذهبي همچنين مهماني هاي شام و ناهار به قصد جلب آرا و چه و چه...!
جالب اينكه بروز اين تخلفات در حالي است كه بايدها و نبايدهاي انتخابات در جزواتي به اطلاع نامزدهاي انتخابات رسيده است.
اما سؤال اساسي اينجاست كه آيا نمي توان راه هاي ديگري براي معرفي و تبليغ نامزدهاي انتخابات غير از چاپ پوستر، تراكت، بنر و توزيع CD و... تعريف كرد؟ آيا نمي توان بدون صرف هزينه هاي ميليوني براي تبليغات در انتخابات پيروز شد؟ و آيا شيوه هاي فريب تبليغاتي با آموزه هاي ديني ما همخواني دارد؟
تأمين چنين هزينه هايي براي هر كسي مقدور نيست بنابراين تنها يك راه مي ماند و آن اين است كه اين هزينه ها را از طريق وصل شدن به سرمايه داران و مراكز ثروت و قدرت تأمين كنند، چيزي كه دقيقاً با فرامين رهبر فرزانه انقلاب و منافع مردم در تعارض است. كه متأسفانه اين مشكل نيز در انتخابات اهواز بروز كرد و حد نصابي در هزينه هاي تبليغاتي به دست آمد كه به جرأت مي توان گفت كه در دوره هاي آتي هيچ فردي با كمتر از يك ميليارد تومان آورده نمي تواند وارد اين صحنه شود مگر اينكه به كانون هاي ثروت و قدرت وصل باشد.
اينكه ريخت و پاش هاي انتخاباتي تا چه حد مخرب و مذموم است و اينكه در روند انتخاب چه تأثيراتي دارد، موضوعي بسيار مهم و جدي است كه نياز به ساعت ها بحث و آسيب شناسي و موشكافي دارد كه در حوصله اين مطلب نمي گنجد، اما نكته مهم اينجاست كه اگر هم قرار باشد كه با ريخت و پاش هاي انتخاباتي برخورد قانوني شود، قانوني در اين رابطه وجود ندارد؟
و چندي پيش نيز شاهد بوديم كه مجلس شوراي اسلامي به دو فوريت طرحي كه موضوع آن شفاف سازي هزينه هاي انتخاباتي بود رأي نداد. براساس اين طرح كه با رد شدن فوريت آن، عملا تا مدت طولاني به بايگاني و صف طرح ها و لوايح متعدد بدون اولويت پيوست، كانديداها بايد همراه فرم ثبت نام، ليست تمامي دارايي هاي منقول و غيرمنقول خود و همسر و فرزندان خود را اعلام كنند و حداكثر 24ساعت پس از پايان زمان قانوني تبليغات نيز گزارش مكتوب عملكرد و هزينه هاي انتخاباتي خود و منابع تأمين آنها را به هيئت هاي اجرايي و نظارت تحويل دهند.
نكته جالب ماجرا آن جا بود كه 100نماينده، اين طرح دو فوريتي را امضا كردند تا زماني كه به صحن علني آمد، فقط 56نفر به دو فوريت آن رأي دادند.
اما اگر آنچه در روز رأي گيري و پاي صندوق هاي رأي در اهواز به وقوع پيوست براي هر فرد صاحب خردي تعريف شود موجبات تعجب كه نه، بلكه تحير او را فراهم مي آورد.
اگر بخواهيم همه آنچه به چشم خود ديديم و البته بارها به ناظرين و مسئولان ذي ربط انعكاس داديم كه گاهي رسيدگي شد و گاهي پشت گوش انداخته شد، بنويسيم كتابي مي شود قطور، اين وجيزه تنها به قصد تلنگر زدن به مجريان انتخابات است تا اندكي دقيق تر به آسيب هاي اين اتفاق بزرگ سياسي- اجتماعي بپردازند.
فاطمه زورمند خبرنگار كيهان در اهواز

 



معرفي برگزيدگان مسابقه قرآن ويژه اهل سنت گلستان

گنبدكاووس -خبرنگاركيهان:
مرحله نهايي نخستين دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن ويژه اهل سنت استان گلستان با معرفي نفرات برتر در شهرستان كلاله به پايان رسيد.
اين مسابقه با مشاركت مدرسه علم ديني سيفيه و اداره تبليغات اسلامي كلاله به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر درمسجد جامع اهل سنت كلاله برگزار شد.
درمرحله مقدماتي اين مسابقات 124 نفر از قاريان گلستان شركت داشتند كه از بين آنان 30 نفر به مرحله نهايي راه يافته بودند.
درپايان اين دوره از مسابقات هيئت داوران نفرات برتر هر رشته را به شرح زير اعلام كردند: در رشته حفظ 3 جزء محسن غفوري، عادل ناظري، محمد عطا، در رشته حفظ 10جزء، شهاب الدين خوجم لي، حسين راوشي، بهرام محمد جيرلي، در رشته حفظ 20جزء، صدرالدين شاميرزايي، نعمت الله نيك نهاد و عبدالباسط پنق، در رشته قرائت زير 16سال،احسان مصلح، الله بردي، آرمين نوروزي زارع و در رشته حفظ كل، محمد گل صفا چيرلي، عبدالقيوم، صالح حبيب لي رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
در رشته قرائت بزرگسالان نيز سعدي، ادريس خوجملي و امان محمد احمر به ترتيب اول تا سوم شدند.
برترين هاي اين دوره از مسابقات در بخش هاي تجويد، وقف و پيدا، صوت، لحن، قرآن،امتيازهاي لازم كسب كرده اند.
درمراسم اختتاميه از برترين هاي بخش هاي اين مسابقات و فعالان اين عرصه با اهداي لوح يادبود و جايزه تجليل شد.

 



گردآوري آثار براي موزه شهداي آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
تاكنون آثار 530 شهيد براي نگهداري در موزه شهداي آذربايجان شرقي گرد آوري شده است.
مديركل بنياد شهيد و ايثارگران آذربايجان شرقي روز شنبه در مراسم جشن كوثر از تأسيس موزه شهداي استان خبر داد و افزود: بيش از 850 مورد آثار قلمي، عكس و خاطره در قالب آلبوم تدوين، و در اختيار خانواده شهدا قرار مي گيرد.
بهلول نعمتي با تجليل از مادران و همسران شاهد وجود زن ايراني مسلمان را مايه فخر نظام و جهان اسلام دانست و يادآور شد: بدون حضرت زهرا(س) الگوي واقعي هر زن مسلمان ايراني است و ما به اين موضوع اعتقاد داريم كه حضرت فاطمه(س) ارزشمندترين بانوي عالم است.
مديركل بنياد شهيد و ايثارگران آذربايجان شرقي در عين حال خاطرنشان ساخت: شهدا از ماندگارترين آثار و ارزش هاي نظام هستند و ما داشته هاي خودمان را مديون خون پاك آنان هستيم و اين يك حقيقت هميشه جاري است.

 



فعاليت اداره ارشاد تالش در نمازخانه سازمان تبليغات شهر!

رشت- خبرنگار كيهان:
پس از گذشت 11 ماه از پلمب ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و پايگاه انتقال خون تالش هنوز تكليف بازگشايي اين اداره ها مشخص نيست.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و پايگاه انتقال خون تالش، هجدهم خرداد سال گذشته به علت اثبات مالكيت از طرف مالك اصلي زمين با حكم قضايي پلمب شد و دادگاه درپي شكايت مالك، اين اداره ها را در مرحله اول رسيدگي به پرونده به پرداخت 719 ميليون تومان در حق مالك محكوم كرد.
براساس اين گزارش در حال حاضر كاركنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تالش در نمازخانه سازمان تبليغات اسلامي مشغول به كارند و كاركنان پايگاه انتقال خون اين شهر نيز به شهرستان هاي آستارا و بندرانزلي منتقل شده اند.

 



هديه رهبري در كلاله توزيع شد

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
مراسم توزيع سبد غذايي بين 170 مادر باردار و شيرده كلاله اي به عنوان هديه رهبر معظم انقلاب از طريق بنياد علوي تهران برگزار شد.
دكتر ابراهيم فدائي سرپرست مركز بهداشت شهرستان كلاله در حاشيه اين مراسم گفت: مرحله چهارم سبد غذايي مادران باردار با حضور سه نماينده از بنياد علوي و مسئول واحد بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و كارشناس بهبود تغذيه شبكه و مركز بهداشت شهرستان كلاله صورت گرفت.
مشاور بانوان فرمانداري شهرستان كلاله نيز از محل توزيع سبد غذايي در شبكه بازديد و خواستار همكاري و ديگر كمك هاي بنياد علوي به زنان بي بضاعت در منطقه شهرستان كلاله شد.

 



اعتراض اهالي اليگودرز به چاپ تصاوير مبتذل در مجله محلي

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان و بسيجيان و مردم اليگودرز نسبت به توزيع مجله اي با تصاوير مبتذل در اين شهرستان اظهار نارضايتي كردند.
اين عده با مراجعه به دفتر كيهان ضمن اعلام نارضايتي از عدم نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز به چاپ اين گونه مجلات اظهار داشتند: مردمي كه 605 شهيد تقديم انقلاب كرده اند امروز بايد شاهد اين گونه بي حرمتي ها و ناديده گرفتن ارزشهاي والاي انقلاب اسلامي باشند.
اين افراد با اشاره به اينكه عده اي پياده نظام دشمن شده اند و همچون دوران اصلاحات ارزشهاي ديني و انقلابي را نشانه گرفته اند اظهار داشتند: آيا وقت آن نرسيده مسئولان ارشاد از خواب غفلت بيدار شوند.
به گزارش خبرنگار ما يك مقام آگاه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز در تماس تلفني خبرنگار كيهان گفت: مدير مسئول مجله مذكور بدون دريافت مجوز قانوني اقدام به چاپ و انتشار مجله كرده است كه پس از اطلاع از موضوع نسبت به جمع آوري اين مجلات اقدام و دفتر نشريه نيز پلمب شد.
شايان ذكر است: اولين شماره اين مجله كه دفتر آن در اليگودرز است با ترتيب انتشار ماهانه و به صورت سراسري به چاپ رسيده است.
اما آنچه مسلم است گذشته از چاپ تصاوير مبتذل در مجله مذكور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز كوتاهي كرده است زيرا مسئولان اين نشريه چندين ماه است كه با نصب تابلو در محل دفتر مجله و توزيع پوستر منقش به طرح روي جلد نشريه چاپ شده اقدام به تبليغات كرده اند اما جاي تعجب دارد كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز پس از انتشار مجله متوجه شده كه اين نشريه مجوز انتشار ندارد. همچنين جاي سوال است كه چاپخانه موردنظر چگونه بدون مجوز اقدام به چاپ اين مجله كرده است.

 



رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاكيد كرد
لزوم صدور فرش استان با برند زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
استان زنجان با توجه به پتانسيل هاي موجود نيازمندتوسعه صادرات فرش با نام و برند فرش زنجان است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در مراسم تقدير از دست اندركاران برگزاري دومين جشنواره فرش دستباف استان با بيان مطلب فوق افزود: فرش زنجان صاحب طراحي، نقشه و برند نيست و اين امر باعث شده با نام استان هايي همچون اصفهان، كاشان و قم صادر شود.
حميد صدري با بيان اينكه در حال حاضر فرش ايران يكي از كالاهاي شاخص و مهم صادرات غيرنفتي كشور محسوب مي شود تصريح كرد: در سال گذشته 23 ميليون دلار صادرات فرش از استان صورت گرفت.
وي با اشاره به استقرار كارشناس فرش در گمرك زنجان اظهار داشت: در راستاي توسعه صادرات فرش استان باحضور كارشناس فرش در گمرك، فرش هاي استان مي توانند به راحتي و در كمترين زمان ممكن از گمرك استان صادر شوند.
صدري با اشاره به اينكه بيش از 66 هزار نفر بافنده فرش در استان فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: صنعت فرش صنعت بسيار پيچيده اي در زمينه طراحي، بافت و عرضه به شمار مي رود و گاه فضاي نامناسب و سختي هاي موجود در اين صنعت باعث مي شود بافندگان آن با مشكلات جسمي مواجه شوند.
وي گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل خانگي 7 هزار و 350 ميليون ريال تسهيلات به بافندگان فرش استان پرداخت شده و اين تسهيلات براي قاليبافان تك بافت تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد پيش بيني شده است.
در ادامه اين مراسم علي ملكي جو معاون امور توليد مركز ملي فرش ايران، صنعت فرش را نيازمند برنامه ريزي و توجه ويژه از سوي متوليان امر دانست و گفت: فروشگاه هاي فرش دستباف و مراكز توليد و توزيع فرش نيازمند توجه ويژه اي است چرا كه كم توجهي به اين بخش صدمات جبران ناپذيري را براي صنعت فرش دستباف كشور به همراه خواهد داشت.

 



قاين صاحب پارك وحش مي شود

قاين- خبرنگار كيهان:
براي توسعه گردشگري قاينات در منطقه گردشگري شهر قاين پارك وحش احداث خواهد شد.
فرماندار قاينات با اعلام اين خبر گفت: باتوجه به استقبال بي نظير مردمي از منطقه گردشگري و پارك جنگلي قاين به منظور رفاه حال شهروندان و جذب گردشگر، طرح پارك وحش در منطقه گردشگري اجرا مي شود.
حبيبي منش در بازديد از منطقه گردشگري كه به اتفاق اعضاي شوراي اسلامي شهر قاين و دستگاه هاي اجرايي ذي ربط انجام شد بر ضرورت يابي و مطالعه موضوعات براساس نياز و اولويت مندي منطقه تاكيد كرد و گفت: در بودجه سال 91 اعتبار لازم منظور مي شود.
لازم به يادآوري است كه قلعه كوه قاين (آرتا گوانا) بزرگ ترين شهر باستاني دوره ساساني در منطقه گردشگري قاين قرار دارد.

 



مراسم سالروز درگذشت خير برجسته در همدان برگزارشد

همدان- خبرنگاركيهان:
مراسم اولين سالگرد درگذشت خير بزرگ كشور، مرحوم «محمدعلي فرشچيان» درمسجد مهديه همدان برگزارشد.
دراين مراسم كه با حضور جمع زيادي از مردم قدرشناس همدان برگزارشد، رستمي، مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه بوعلي سينا گفت: اين مراسم، براي يادبود انساني وارسته، نيكوكار و نيك انديش است كه به واسطه اعمال خير خود، نام وي ميان مردم به خوبي باقي است و نزد خداوند نيز جايگاه والايي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين «مصطفي رستمي» افزود: اينجا، مجلس تذكر به انسانهاست كه خداوند در دنيا براي انجام اعمال خير به همه فرصت داده و در آخر همه را مورد بررسي قرار مي دهد.
وي با اشاره به دستورات خدا به انسانها، خاطرنشان ساخت: طبق اين فرمايشات، مردي كه در معرض انجام كار خير قرار مي گيرد ولي آن را انجام ندهد، خداوند او را به هزينه كردن در راه غيرخير گرفتار مي سازد.
همچنين پس از پايان مراسم يادبود، جمعي از حاضران از بيمارستان تخصصي قلب و عروق مرحوم فرشچيان ديدار كردند.
دراين ديدار «محمود حصاري» مهندس ناظر اين پروژه گفت: اين بيمارستان در زميني به مساحت 26هزارمترمربع بنا شده و هم اكنون از 80 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
وي افزود: بيش از 50 درصد هزينه هاي ساخت اين پروژه توسط خير بزرگوار مرحوم محمدعلي فرشچيان تأمين شده و دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز 17 ميليارد تومان براي تجهيز بيمارستان درخواست كرده كه در صورت تأمين آن، تا پايان امسال پروژه مذكور به بهره برداري مي رسد.
يادآوري مي شود: خير بزرگوار كشور، مرحوم محمدعلي فرشچيان، در زمان حيات خود نسبت به احداث بيمارستان بزرگ تخصصي اعصاب و روان و چندين مدرسه مجهز و نيز آغاز ساخت و تأمين هزينه هاي بيمارستان بزرگ تخصصي قلب و عروق در همدان اقدام كرد.

 



ثبت نام 31 هزار دانش آموز استان سمنان در طرح نور

سمنان- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در اجراي طرح ملي حفظ قرآن كريم 31هزار نفر دانش آموز در اين طرح ثبت نام كردند.
محمد بناييان با اشاره به فعاليت 110مدرسه قرآني در استان سمنان گفت: مجوز به كارگيري 40 مدرس و معلم قرآني براي تدريس در اين مدارس گرفته شده است.
وي از تجليل 175معلم نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان سمنان و كشوري خبر داد و افزود: از اين تعداد از سه معلم كشوري و 22 معلم استاني و 146شهرستاني و منطقه اي تقدير شد.
وي افزود: به معلمين نمونه كشوري 10ميليون ريال و يك سفر حج عمره و معلمين استاني مبلغ پنج ميليون ريال و معلمين نمونه شهرستاني 3 ميليون ريال جوايز نقدي اهدا شد.

 



تصفيه خانه آب شرب رامسر تيرماه مورد بهره برداري قرارمي گيرد

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس هيئت مديره آب منطقه اي مازندران از بهره برداري آزمايشي تصفيه خانه آب شرب رامسر در تيرماه سال جاري خبرداد.
رمضان طهماسبي گفت: با اتمام باقيمانده فعاليت ها بهره برداري آزمايشي از تصفيه خانه آب شرب رامسر، كتالم و سادات شهر در تيرماه آغاز مي شود.
وي تصفيه خانه رامسر را اولين تصفيه خانه آب شرب در مازندران خواند و اظهار داشت: با رويكرد بسيار خوبي كه در دولت نهم در زمينه تأمين آب شرب شهرها اتخاذ شد منابع آب شرب استان كه در حال حاضر بيش از 95درصد از طريق آب زيرزميني تأمين مي شود، تغيير و از سدها تأمين خواهد شد. طهماسبي گفت: هم اكنون طرح آبرساني به رامسر، كتالم، سادات شهر از سد ميجران، طرح آبرساني به شهرهاي بابل، بابلسر، فريدونكنار، خزرشهر و امير كلا از سد البرز و طرح آبرساني به شهر ساري از سد شهيد رجايي را در دست اجرا داريم و در آينده نيز بخشي از آب سد هراز را براي دشت هراز و سد كسيليان را براي شهرهاي قائمشهر، جويبار، كياكلا اختصاص خواهيم داد.
رئيس هيئت مديره آب منطقه اي مازندران، ميزان اعتبارات مورد نياز طرح آبرساني رامسر را حدود 80ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: با تخصيص اعتباري كه در سال90 و 91 به اين طرح داده شد مشكلات كمبود منابع مالي طرح برطرف مي شود.

 



كاشان صاحب راديو تخصصي مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي، امنيتي استاندار اصفهان از افتتاح راديو تخصصي كاشان در سال جاري خبر داد.
محمدمهدي اسماعيلي در جلسه كارگروه مشترك فرهنگي، اجتماعي استان اصفهان و شهرستان كاشان، اظهار داشت: براي راه اندازي راديوتخصصي كاشان در سال جاري 360 ميليون تومان از محل اعتبارات فرهنگي استان اختصاص داده شده است.
وي افزود: صدا و سيما نيز موظف شده است از محل اعتبارات خود به همين ميزان براي راديو كاشان اختصاص دهد و 50 درصد آن نيز از طريق اعتبارات ملي تأمين شود.
به گفته وي راديو كاشان از مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان است.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: تا آماده شدن ساختمان راديوكاشان، يكي از خانه هاي تاريخي اين شهرستان كه شامل دو اتاق و دو استوديو است به اين امر اختصاص داده مي شود.

 



كتيبه داريوش در بيستون بازخواني مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بازخواني مجدد كتيبه داريوش در بيستون با حضور چهار پروفسور باستان شناسي از چهار كشور جهان صورت مي گيرد.
اين خبر را مدير پايگاه ميراث جهاني بيستون بيان داشت و گفت: اخيرا يك تيم متشكل از چهار پژوهشگر اروپايي براي بازخواني مجدد سنگ نگاره داريوش اول وارد پايگاه ميراث جهاني بيستون شده اند.
حسين راعي گفت: هدف از اين سفر پژوهشي بازخواني مجدد سنگ نگاره داريوش اول و تكميل نوشتارهاي تهيه شده پيشين است.
وي تصريح كرد: با توجه به تخصص اين افراد، هر كدام از كارشناسان روي يك كتيبه كار مي كنند.

 



نارضايتي مرودشتي ها از تأخير در تحويل مسكن مهر

مرودشت- خبرنگار كيهان:
تأخير در تحويل واحدهاي مسكن مهر در مرودشت باعث نارضايتي متقاضيان شده است.
فرماندار مرودشت با اعلام اين مطلب اظهار داشت: برنامه ريزي و تعيين زمان براي اتمام اين طرح 6 ماه به تأخير افتاده و از ساخت و ساز عقب مانده است و چنانچه بدين منوال پيش رود بايد راه حلي پيدا كرد.
حسيني افزود: تعدادي از واحدهاي مسكن اين شهرستان بايد در دهه فجر سال گذشته تحويل داده مي شد ولي اينكار صورت نگرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14