(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

حديث دشت عشق
سپاهان جواز صعود را دريافت مي كند يا استقلال؟!
نبرد ايراني در يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
دليل تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي چيست؟!
پاي پيشرفت در ميان است يا معامله !
هر وقت من ترسيدم، بازيكنانم هم بترسند
ولاسكو: تيم ملي واليبال مي تواند قهرمان جهان شود
رؤساي فدراسيون بسكتبال و تكواندو در صف بركناري !
فرنگي كاران غيرتمندانه ظاهر شدند
بنا : اهتزاز پرچم ايران زيباترين لحظه زندگي من است
اخبار كوتاه از فوتبال
جودوكاران المپيكي در روسيه
آتش سوزي مشكوك در سايت تير و كمان



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «اميرخاني»
نگذاريد امام تنها بماند
جنگ است و هيچ راهي جز جنگيدن نيست؛ جنگي كه ما نمي خواستيم بر ما تحميل شده و ما را گرفتار كرده است و هيچ راهي نيست جز كوتاه كردن دست بعثي ها. ما خواهان اين جنگ خانمان سوز نبوديم. اين جنگ بر عليه اسلام و كشور اسلامي و جمهوري اسلامي مي باشد و بر ما واجب شده است كه مبارزه كنيم و راهي نداريم جز مبارزه با دشمن تا پيروزي نهايي.
برادرانم امام حسين(ع) در داغ ابوالفضل(ع) صبر كرد شما هم صبر كنيد. مرا حلال كنيد اگر شما را ناراحت كردم. با برادران در مسايل مذهبي ديني و اجتماعي همكاري كنيد و نگذاريد امام تنها بماند.
بسيجي شهيد «اميرخاني»، سال 1345 متولد شد و در 19/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
واحد فرهنگي شهيد آويني دماوند

 



سپاهان جواز صعود را دريافت مي كند يا استقلال؟!
نبرد ايراني در يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا

ديدار تمام ايراني يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز با رويارويي سپاهان و استقلال برگزار مي شود.
تيم هاي فوتبال سپاهان و استقلال ايران سه شنبه در اصفهان ديداري تمام ايراني را در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برگزار مي كنند. اين ديدار از يك نظر حاوي نكات مثبت و از نظر ديگر داراي موارد منفي است.
نكته مثبت ديدار سپاهان و استقلال اين است كه مطمئنا يك تيم از ايران به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود خواهد كرد، اما در همين حال حذف قطعي يكي از نمايندگان ايران در مرحله يك هشتم نهايي هم نكته منفي برخورد دو تيم ايراني در اين مرحله است.
سپاهان براي رسيدن به اين مرحله در گروه C اين رقابت ها موفق شد تيم هاي الاهلي عربستان ، النصر امارات و لخوياي قطر را پشت سر بگذارد و استقلال هم در گروه A مسابقات بالاتر از تيم هاي الريان قطر، نسف قرشي ازبكستان قرار گرفت و به عنوان تيم دوم به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد. دو تيم سپاهان و استقلال ايران اينك در حالي به مصاف يكديگر مي روند كه سپاهان به عنوان قهرمان ليگ برتر فوتبال در فصل يازدهم دست پيداكرده و استقلال جام حذفي كشور را تصاحب كرده است. به همين دليل اين ديدار مي تواند به نوعي ديدار سوپرجام فوتبال ايران هم تلقي شود.
سپاهان پس از قهرماني در ليگ برتر بسيار اميدوار است كه با صعود به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان آسيا جام طلايي اين ليگ را نيز به دست بياورد و از سوي ديگر استقلال سعي مي كند كه ناكامي اش را در تصاحب جام قهرماني ايران با موفقيت در آسيا جبران كند. در ديدار امروز سپاهان و استقلال كفه ترازو به سمت اصفهاني ها سنگيني مي كند، چرا كه اين تيم بايد در خانه و در حضور هوادارانش به مصاف استقلال برود. هرچند استقلال هم در اصفهان چندان بي هوادار نيست و مي تواند به حضور هواداران آبي پوش در ورزشگاه اميدوار باشد.
ديدار تيم هاي استقلال و سپاهان در چارچوب مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا ساعت 20 و 30 دقيقه سه شنبه دوم خرداد و همزمان با اولين سالگرد درگذشت «ناصر حجازي» در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار مي شود. ديدار ديگر نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه برگزار مي شود كه براساس آن پرسپوليس در عربستان به مصاف الاتحاد مي رود.

 




دليل تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي چيست؟!
پاي پيشرفت در ميان است يا معامله !
سرويس ورزشي-
بركناري يك شبه چند تن از رؤساي فدراسيون هاي ورزشي علي الخصوص قايقراني و دوچرخه سواري تعجب اهالي ورزش را به دنبال داشت.
علي زنگي آبادي، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري و احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني عصر يكشنبه از كار بركنار شدند و جاي خود را به دو سرپرست دادند تا دو رشته المپيكي ايران كه هر كدام چند نماينده در المپيك خواهند داشت دچار تغييرات شوند. حميد سجادي معاون ورزشي دستگاه ورزش در همان روز و در پاسخ به اين پرسش كه در فاصله 76روز مانده به رقابتهاي المپيك آيا اين تغييرات ضروري است!؟ گفت: مگر نشنيده ايد كه در كوران مسابقه هاي جام جهاني سرمربي يك تيم فوتبال را عوض مي كنند. مطمئن باشيد كه هدف مجموعه وزارت ورزش هم موفقيت و پيشرفت تيم هاي ورزشي است!
دليل بركناري چه بود؟!
اگر به واقع دليل بركناري رؤساي فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري ضعف مديران آن بوده چرا و به چه علت وزارت ورزش در اين مقطع زماني دست به تغييرات زده است؟! آيا نمي شد چنين تغييراتي را چند ماه قبل انجام داد؟! مسلماً د ر همين يكي، دو روزه كه اين فدراسيون ها ضعيف ترين فدراسيون هاي ورزشي ايران نشده اند! در رد اين موضوع كه عملكرد اين دو فدراسيون، خصوصاً قايقراني ضعيف بوده همين بس كه اين رشته ورزشي چند ماه قبل در تهران براي نخستين بار قهرمان آسيا شد و در روز توزيع مدال ها از جمع مسئولان وزارت ورزش حتي يك نفر هم در مجموعه ورزشي آزادي حاضر نشد!
پاي كميته ملي المپيك در ميان است
در چنين شرايطي زنگي آبادي رئيس بركنار شده فدراسيون دوچرخه سواري مدعي مي شود وزارتخانه به دنبال آوردن افرادي است كه براي آنها كار كند. آنها براي انتخابات كميته ملي المپيك يارگيري مي كنند؛ انتخاباتي كه پس از المپيك لندن برگزار مي شود. اگر حرف هاي زنگي آبادي درست باشد و به واقع وزارت نشينان بخواهند چنين معامله اي را پيش از برگزاري المپيك بكنند بايد به حال و روز ورزش افسوس خورد.
عادت كردن به تغييرات
و نكته پاياني اينكه كه كم كم بايد به تغييرات عجيب و غريب در ورزش عادت كنيم؛ محمد عباسي در اولين گام پس از انتخابش به عنوان وزير ورزش و جوانان يزداني خرم را از فدراسيون كشتي بركنار كرد تا در فاصله حدود 8ماه به المپيك شوكي بزرگ به گوش شكسته ها وارد شود.

 



هر وقت من ترسيدم، بازيكنانم هم بترسند
ولاسكو: تيم ملي واليبال مي تواند قهرمان جهان شود

سرمربي تيم ملي واليبال در آستانه مسابقات انتخابي المپيك گفت: توصيه من به بازيكنانم فكر كردن به قهرماني است و اميدوارم سورپرايز من در اين رقابت ها كسب سهميه المپيك با عنوان قهرماني باشد.
ولاسكو پيش از اعزام تيم ملي به مسابقات انتخابي المپيك در كشور ژاپن به تشريح آخرين وضعيت تيم ملي واليبال پرداخت. نكته قابل توجه اينكه نشست خبري سرمربي تيم ملي واليبال درآكادمي فوتبال برگزار شد! گزيده اي از صحبت هاي ولاسكو در ادامه مي آيد:
¤ به نظر من كسب ورودي المپيك در آسيا خيلي عجيب است. آسيا تنها قاره اي است كه تيمهايش اين شانس را ندارند كه دوبار در رقابت هاي انتخابي المپيك شركت كنند، تيم هاي آمريكاي شمالي، جنوبي و اروپا و حتي تيم هاي آفريقايي اگر در مسابقات انتخابي قاره اي خود سهميه نگيرند، مي توانند در يك رقابت انتخابي المپيكي ديگر شركت كنند، اما در آسيا چنين شانسي وجود ندارد و اين از نظر من خيلي عجيب است.
¤ من فكر مي كنم كه سورپرايز، قهرماني ايران در رقابت هاي انتخابي المپيك است. اين نكته را به بازيكنان هم تأكيد كرده ام كه بايد براي قهرماني به انتخابي المپيك برويم. من هيچ وقت دوست ندارم بازيكنانم درباره توپي كه از دست رفته صحبت كنند، بلكه بايد هميشه به توپ هاي آينده فكر كنيم. ما نهايت تلاش خود را مي كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم و در هر مسابقه به پيروزي در همان بازي فكر مي كنيم.
¤ هميشه به بازيكنان مي گويم كه در مسابقات به من نگاه كنيد و اگر من ترسيدم شما هم بترسيد. اما من هيچگاه از رويارويي با هيچ تيمي نمي ترسم. به نظر من تيم هاي قدرتمندي در رقابت هاي انتخابي المپيك شركت مي كنند، اما ايران از آن ها بهتر است.
¤ به ايران آمدم تا خودم را بار ديگر ثابت كنم. در حال حاضر تنها مربي واليبال جهان هستم كه با دو تيم در دو قاره قهرمان شدم. با ايران در آسيا و با ايتاليا در اروپا و همچنين مربي اي در جهان هستم كه دو مدال جهاني دارم، يك مدال برنز با آرژانتين و يك طلا با ايتاليا. به نظر من زمينه هاي زيادي براي پيشرفت واليبال در ايران وجود دارد و واليبال ايران مي تواند قهرمان جهان هم باشد اما امكانات و ظرفيت هاي زيادي نياز است. من فقط يك سوي اين جريان هستم.

 



رؤساي فدراسيون بسكتبال و تكواندو در صف بركناري !

پس از تغييرات ناگهاني در 5 فدراسيون ورزشي حالا صحبت از بركناري 4 رئيس فدراسيون ديگر است.
دور تازه تغييرات در ورزش از روز يكشنبه آغاز شد؛ جايي كه روسا و سرپرستان 5 فدراسيون ورزشي بركنار شدند و خسرو قمري به عنوان سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري، برانوش نيك بين به عنوان سرپرست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، فريبا محمديان به عنوان سرپرست فدراسيون اسكيت، سيدمحمدشروين اسبقيان به عنوان سرپرست فدراسيون قايقراني و غلامرضا جعفري به عنوان سرپرست فدراسيون ورزشهاي سنتي، بومي و محلي از سوي دكتر عباسي احكام خود را دريافت كردند.
اما گويا اين پايان تغييرات نبوده زيرا روز گذشته خبرگزاري پانا مدعي شد طي امروز و فردا نيز روساي 4 فدراسيون ورزشي بركنار مي شوند و پولادگر( رئيس فدراسيون تكواندو)، مشحون ( رئيس فدراسيون بسكتبال)، سعيدي ( رئيس فدراسيون گلف) و صفارزاده ( رئيس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي ) جاي خود را به نفرات ديگر خواهند داد.

 



فرنگي كاران غيرتمندانه ظاهر شدند
بنا : اهتزاز پرچم ايران زيباترين لحظه زندگي من است

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: اهتزاز پرچم ايران بالاتر از ديگر كشورها زيباترين لحظه زندگي من است.
محمدبنا با بيان اين مطلب افزود: تيم كشتي فرنگي ايران با سختي هاي زيادي راهي رقابت هاي جام جهاني روسيه شد. به دليل دير صادر شدن رواديد 2 كشتي گير اصلي مان يك ساعت مانده به وزن كشي به شهر سارانسك روسيه رسيديم. با اين شرايط سخت فكر نمي كردم فرنگي كارانم اين چنين ظاهر شوند، اما آنها در اين رقابت ها توانمندي ها و پتانسيل بالاي خود را نشان داده و با غيرت و تعصب مثال زدني آنها توانستيم تيم هاي روسيه، تركيه، آذربايجان، بلاروس و بلغارستان را پشت سر گذاشته و با اقتدار براي سومين سال متوالي قهرمان جام جهاني شويم.
بنا تصريح كرد: شايد خوشبين ترين افراد هم فكر نمي كردند با توجه به شرايط سخت اعزام ما به روسيه و همچنين گروه سختي كه در آن قرار داشتيم جزء 3 تيم هم باشيم، اما فرنگي كاران ايران بار ديگر نشان دادند در رقابت تيمي بهترين تيم جهان هستند و اين قهرماني هديه اي به مردم ايران است.
دارنده مدال نقره جهان با اشاره به اينكه كسب مدال در المپيك نياز به تلاش و استمرار فعاليت هاي كنوني و ايجاد يك فضاي آرام و به دور از حاشيه دارد، خاطرنشان كرد: در اين رقابت ها فرنگي كاران كشورمان در مصاف با رقباي اصلي خود پيش از المپيك محك جدي خوردند و كشتي و مبارزات حميد سوريان نيز اميدواركننده و روبه جلو بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جلالي يك قدم به نيمكت صبا نزديك تر شد
مذاكرات با جلالي نهايي شده است و به نظر مي رسد كه شانس وي جهت هدايت اين تيم در فصل جاري رقابت هاي ليگ نسبت به ديگر گزينه ها بيشتر است.هيئت مديره باشگاه صبا جلسه اي را امروز براي انتخاب سرمربي جديد برگزار مي كند كه يكي از جدي ترين گزينه ها مجيد جلالي است. در بين گزينه هاي صبا مربياني همچون مجيدصالح، حميد استيلي، علي دايي و منصور ابراهيم زاده ديده مي شود كه به نظر مي رسد شانس مجيد جلالي براي حضور در صبا نسبت به ساير مربيان بيشتر است.
بازگشت رجب زاده به ذوب آهن
مهدي رجب زاده پس از دوري يك ساله از ذوب آهن و حضور در فجر سپاسي، با قراردادي يك ساله به اين تيم اصفهاني بازگشت. رجب زاده پيش از اين سابقه چند ساله حضور در ذوب آهن اصفهان را داشته و به همراه اين تيم به نتايج خوبي نيز در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا دست پيدا كرده است. وي همچنين در دوران حضورش در ذوب آهن پيراهن تيم ملي را نيز پوشيده بود.
ماندگاري ميثاقيان در بندرعباس
مديرعامل باشگاه آلومينيوم المهدي هرمزگان از حضور اكبر ميثاقيان براي يك فصل ديگر بر روي نيمكت اين تيم خبر داد. جباري زاده گفت: به دنبال كسب نتايج مناسب در فصل گذشته و صعود مقتدرانه تيم فوتبال آلومينيوم المهدي هرمزگان به ليگ برتر و تحقق آرزوي ديرينه مردم هرمزگان، پس از انجام مذاكرات با اين مربي موفق توافق مبني بر حضور مجدد وي بر روي نيمكت طلايي پوشان هرمزگان حاصل شد.
دوري چهار هفته اي مهاجم تيم ملي از ميادين
محمد قاضي تنها بازيكني است كه به علت مصدوميت از اردوي تيم ملي جدا شد. رباط داخلي زانوي پاي اين بازيكن دچار مصدوميت شده و او به همين خاطر فعلا اجازه حضور در تمرينات را نخواهد داشت. پزشك تيم ملي در خصوص آخرين شرايط اين بازيكن گفت: قاضي حداقل تا چهار هفته اجازه حضور در تمرينات را نخواهد داشت و پس از طي دوران نقاهت مي تواند در مراحل آماده سازي تيم خود شركت كند.

 



جودوكاران المپيكي در روسيه

تيم ملي جودو بزرگسالان ايران براي شركت در مسابقات گرند اسلم روسيه چهارم خرداد عازم اين كشور مي شوند.
محمدرضا رودكي و جواد محجوب دو ملي پوش المپيكي جودوي ايران كه خود را براي حضور موفق تر در اين رقابت ها آماده مي كنند، قرار است پنجشنبه چهارم خرداد ماه به مسابقات گرنداسلم مسكو سفر كنند. آرش ميراسماعيلي به عنوان سرپرست تيم و مدير تيم هاي ملي در اين سفر همراه ملي پوشان خواهد بود.
مسابقات گرند اسلم مسكو پنجم و ششم خرداد برگزار مي شود كه طبق برنامه رودكي در 100+ كيلوگرم و محجوب در 100-كيلوگرم در ششم خرداد روي تاتامي مي روند. بلافاصله پس از اين رقابت ها يك اردوي مشترك پنج روزه در نزديكي مسكو برگزار مي شود كه ملي پوشان قرار است در آن اردو حضور داشته باشند. ملي پوشان المپيكي ايران بعد از اين رقابت ها قرار است در اردوي مشترك بلاروس هم شركت كنند.

 



آتش سوزي مشكوك در سايت تير و كمان

سايت تير و كمان روز گذشتته در حالي براي دومين بار آتش گرفت كه گفته مي شود يك عدد نارنجك آتش زا در محل پيدا شده است.
حدود ساعت 12 ظهر ديروز يكي از كانكس هاي 72 متري سايت تير و كمان در مجموعه ورزشي آزادي تهران دچار آتش سوزي شد. پس از وقوع اين حادثه ماموران آتش نشاني در محل مورد نظر حاضر شدند و اين حريق را مهار كردند. خوشبختانه اين حريق هيچ تلفات جاني در پي نداشته اما خسارت هاي مالي برجاي گذاشته است. پيش از اين يكشنبه هفته گذشته 24 ارديبهشت در محل انبار چوب هايي كه براي ساخت كلبه هاي سايت تير و كمان وجود داشت آتش سوزي ديگري رخ داده بود كه با توجه به وجود يك عدد نارنجك آتش زا در محل حادثه و همچنين وقوع دو آتش سوزي در مدت زمان كوتاه، شائبه عمدي بودن اين آتش سوزي به وجود آمده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14